abonnement Unibet Coolblue
pi_181577855
quote:
12s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:17 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
Er zullen ongetwijfeld wel meer topics over geweest zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de reacties van dit moment. Ik heb hier verschillende vrouwen over gesproken, en het valt me op dat ze toch allemaal wat anders zeggen over dit onderwerp :P
Dames, hoe willen jullie nou het liefst aangesproken worden (vooral tijdens het uitgaan, maar bv. ook op straat, in de winkel, in de trein) ? De 1 zegt dat een jongen / man gewoon naar een meisje / vrouw toe moet lopen en ''gewoon'' een gesprek moet beginnen. Maar wat vinden jullie een ''gewoon'' gesprek, is dat gewoon beginnen met ''hey, hoe is tie'' ? Het lijkt mij dat je als vrouw zijnde daar ook een beetje moe van wordt als de zoveelste man je op deze manier aan komt spreken. De ander zegt weer dat je juist op een originele manier moet beginnen, maar ja iets origineels verzinnen vraagt om een stukje creativiteit en veel mannen hebben dat niet echt. Daarbij komt, als iets wat origineel is maar vaak genoeg gebruikt wordt dan is het op een gegeven moment niet origineel meer maar wordt het afgezaagd. Dus dames, stel je voor dat je in een bar of discotheek staat en er komt een leuke man naar je toe, hoe zou je dan het liefst aangesproken worden ? Of je zit in de trein of op een terras en tegenover je zie je een leuke man zitten, hoe zou je dan willen dat die man je aan zou spreken ? En kom es met wat duidelijke voorbeelden, niet van die vage antwoorden als ''gewoon een gesprek beginnen''. Vergeet niet dat een hoop mannen je best zouden willen aanspreken en dit ook durven maar vaak niet weten wat ze moeten zeggen.
En nu zullen er vast ook wel weer een hoop flauwekul reacties komen trouwens, maar dat ben ik wel gewend hier op dit forum :P
De zoveelste man die je aanspreekt? Ik krijg vooral te horen dat het heel zeldzaam is. Ja, in de kroeg een dronken kerel die erop wil. Maar gewoon overdag op straat. Nee, ongebruikelijk.
pi_181578104
Als een jongen me gewoon in een random situatie aanspreekt met iets als 'hoi, hoe gaat het' vind ik dat toch ongemakkelijk. Ik sta daar niet zo open voor al kan ik er ook niet echt de vinger op leggen waarom dat zo is. Want ik vind het best leuk om mensen te spreken die ik niet ken en een gesprek moet ergens beginnen. Maar het voelt dan geforceerd of zo. Dan denk ik toch al snel: wat wil je van me??

Wanneer er een aanleiding voor is, dan kan het heel goed. Dat vind ik wel leuk.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181578172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:08 schreef pietkanarie het volgende:
Als een jongen me gewoon in een random situatie aanspreekt met iets als 'hoi, hoe gaat het' vind ik dat toch ongemakkelijk. Ik sta daar niet zo open voor al kan ik er ook niet echt de vinger op leggen waarom dat zo is. Want ik vind het best leuk om mensen te spreken die ik niet ken en een gesprek moet ergens beginnen. Maar het voelt dan geforceerd of zo. Dan denk ik toch al snel: wat wil je van me??

Wanneer er een aanleiding voor is, dan kan het heel goed. Dat vind ik wel leuk.
Hij is niet aantrekkelijk genoeg.
pi_181578305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:10 schreef Grems het volgende:

[..]

Hij is niet aantrekkelijk genoeg.
Ja, zou het dat zijn? Zou best kunnen eigenlijk. Ik houd me altijd voor dat aantrekkelijkheid in het innerlijk zit en dat weet je pas als je iemand leert kennen. En een deel in uitstraling. Maar toch vorm ik me natuurlijk wel een beeld van iemand in die eerste seconden. Dat doet iedereen. En ik denk dat je gelijk hebt dat de conclusie dan inderdaad is dat ik iemand niet (direct) aantrekkelijk genoeg vind, ja.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181578328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:15 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ja, zou het dat zijn? Zou best kunnen eigenlijk. Ik houd me altijd voor dat aantrekkelijkheid in het innerlijk zit en dat weet je pas als je iemand leert kennen. En een deel in uitstraling. Maar toch vorm ik me natuurlijk wel een beeld van iemand in die eerste seconden en ik denk dat je gelijk hebt dat de conclusie dan inderdaad is dat ik iemand niet (direct) aantrekkelijk genoeg vind, ja.
Ja.
pi_181578421
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:08 schreef pietkanarie het volgende:
Als een jongen me gewoon in een random situatie aanspreekt met iets als 'hoi, hoe gaat het' vind ik dat toch ongemakkelijk. Ik sta daar niet zo open voor al kan ik er ook niet echt de vinger op leggen waarom dat zo is. Want ik vind het best leuk om mensen te spreken die ik niet ken en een gesprek moet ergens beginnen. Maar het voelt dan geforceerd of zo. Dan denk ik toch al snel: wat wil je van me??

Wanneer er een aanleiding voor is, dan kan het heel goed. Dat vind ik wel leuk.
Eindelijk een zinvolle reactie van een vrouw,toppie ;) Dus als ik het goed begrijp vind je het leuk om aangesproken te worden zolang er maar een duidelijke aanleiding voor is ? Dat vind ik wel begrijpelijk, maar aan de andere kant als je een leuke jongen ziet en er is geen aanleiding dat hij jou aanspreekt dan loop je toch een leuke kans mis.
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 18:19:23 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181578467
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:18 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]

Eindelijk een zinvolle reactie van een vrouw,toppie ;) Dus als ik het goed begrijp vind je het leuk om aangesproken te worden zolang er maar een duidelijke aanleiding voor is ? Dat vind ik wel begrijpelijk, maar aan de andere kant als je een leuke jongen ziet en er is geen aanleiding dat hij jou aanspreekt dan loop je toch een leuke kans mis.
Dus je vraagt wat vrouwen nou willen en als je dat dan krijgt ga je dat bekritiseren. Wat wil je nou bereiken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181578867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus je vraagt wat vrouwen nou willen en als je dat dan krijgt ga je dat bekritiseren. Wat wil je nou bereiken?
Waar lees jij kritiek van mij ?Helemaal nergens heb ik kritiek geleverd, dus je reactie slaat nergens op. Ik vraag gewoon hoe vrouwen aangesproken willen worden en als er een normale reactie op komt dan reageer ik daar op een normale manier op.
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 18:31:16 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181578909
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:30 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]

Waar lees jij kritiek van mij ?Helemaal nergens heb ik kritiek geleverd, dus je reactie slaat nergens op. Ik vraag gewoon hoe vrouwen aangesproken willen worden en als er een normale reactie op komt dan reageer ik daar op een normale manier op.
Ik zeg toch niet dat je die kritiek schreeuwt? Kritisch zijn kun je ook zonder boos te klinken. Je komt toch met 'aan de andere kant....leuke kans mis'. Nou, dat zal ze dan wel ingecalculeerd hebben he?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181578977
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:18 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]

Eindelijk een zinvolle reactie van een vrouw,toppie ;) Dus als ik het goed begrijp vind je het leuk om aangesproken te worden zolang er maar een duidelijke aanleiding voor is ? Dat vind ik wel begrijpelijk, maar aan de andere kant als je een leuke jongen ziet en er is geen aanleiding dat hij jou aanspreekt dan loop je toch een leuke kans mis.
Een aanleiding is niet zo moeilijk te bedenken. Die is er vaak genoeg. Het komt er eigenlijk gewoon op neer: een concrete/praktische vraag stellen. Wel een vraag die je echt hebt, anders komt het geforceerd over en dat merkt degene die je aanspreekt meestal echt wel. Bijv:
- in de stad: ik zoek die of die winkel, weet jij waar ik die kan vinden.
- in de trein: vertragingen/treinuitval zijn een logische aanleiding om een gesprek te beginnen. Die zijn er vaak genoeg :)
- bij sporten: dat ziet er uit als een goede techniek. Ik heb dat nog niet echt onder de knie, kun je wat tips geven?

Maar of het bij het beantwoorden van de vraagt blijft of dat het gesprek een vervolg krijgt hangt er vooral vanaf of het geforceerd of spontaan aan voelt. Een gesprek ontstaat (of ontstaat niet) en of dat gebeurt hangt gewoon af van een bepaalde klik die je beide moet ervaren, je kan dat toch niet echt forceren volgens mij. Als je merkt dat het stroef gaat, dat zegt vaak genoeg...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181579011
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat je die kritiek schreeuwt? Kritisch zijn kun je ook zonder boos te klinken. Je komt toch met 'aan de andere kant....leuke kans mis'. Nou, dat zal ze dan wel ingecalculeerd hebben he?
Dat ook inderdaad.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181579179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat je die kritiek schreeuwt? Kritisch zijn kun je ook zonder boos te klinken. Je komt toch met 'aan de andere kant....leuke kans mis'. Nou, dat zal ze dan wel ingecalculeerd hebben he?
Je komt zelf met zo'n opmerking van "wat wil je nou bereiken",terwijl ik gewoon om reacties vraag. En aan de hand van een reactie kan ik vervolgens ergens op inspelen. Maar dat is wat anders dan bekritiseren.
pi_181579385
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:32 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Een aanleiding is niet zo moeilijk te bedenken. Die is er vaak genoeg. Het komt er eigenlijk gewoon op neer: een concrete/praktische vraag stellen. Wel een vraag die je echt hebt, anders komt het geforceerd over en dat merkt degene die je aanspreekt meestal echt wel. Bijv:
- in de stad: ik zoek die of die winkel, weet jij waar ik die kan vinden.
- in de trein: vertragingen/treinuitval zijn een logische aanleiding om een gesprek te beginnen. Die zijn er vaak genoeg :)
- bij sporten: dat ziet er uit als een goede techniek. Ik heb dat nog niet echt onder de knie, kun je wat tips geven?

Maar of het bij het beantwoorden van de vraagt blijft of dat het gesprek een vervolg krijgt hangt er vooral vanaf of het geforceerd of spontaan aan voelt. Een gesprek ontstaat (of ontstaat niet) en of dat gebeurt hangt gewoon af van een bepaalde klik die je beide moet ervaren, je kan dat toch niet echt forceren volgens mij. Als je merkt dat het stroef gaat, dat zegt vaak genoeg...
Oké dat zijn goede voorbeelden die je opnoemt. Persoonlijk vind ik het vaak juist ontzettend lastig om een aanleiding in een bepaalde situatie te bedenken. Dus het is knap als je dat kunt,maar makkelijk vind ik dat zeker niet.
pi_181579750
Je vraagt je vast wel eens praktische dingen af toch? Wat is de beste techniek? Dat kun je aan een trainer vragen of op youtube er een filmpje over opzoeken maar je kunt het ook vragen aan een vrouw die ook aan het sporten is.
Hoe kan ik op die plek komen? Op dat moment kun je het natuurlijk aan google maps vragen maar je kan ook iemand op straat aanspreken.

Dus ik bedoel: stel je wat 'afhankelijker' op. Je kunt natuurlijk het meeste wel zelf uitzoeken (google weet bijna alles ;) ) maar vraag je op zo'n moment af: is er hier iemand die het me kan vertellen? En kijk rond aan wie je dat zou willen vragen. Ik denk dat dat beter werkt dan: "he, ik zie een vrouw die ik wil aanspreken, wat kan ik verzinnen om te vragen?".
Zo loop je vast wat kansen mis ja, maar het gaat een stuk makkelijker/natuurlijker/spontaner denk ik.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181580180
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:18 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]

Eindelijk een zinvolle reactie van een vrouw,toppie ;) Dus als ik het goed begrijp vind je het leuk om aangesproken te worden zolang er maar een duidelijke aanleiding voor is ? Dat vind ik wel begrijpelijk, maar aan de andere kant als je een leuke jongen ziet en er is geen aanleiding dat hij jou aanspreekt dan loop je toch een leuke kans mis.
Waarom?? Ze kent m niet, kans dat ze genoeg op elkaar lijken om niet ruzie te krijgen als ze zouden samenwonen is alleen groot genoeg om de gok te wagen als ze allebei sociaal genoeg zijn, of dat zij genoeg van seks houdt en hij zijn ware persoonlijkheid daarvoor wegcijfert
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181580976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:53 schreef pietkanarie het volgende:
Je vraagt je vast wel eens praktische dingen af toch? Wat is de beste techniek? Dat kun je aan een trainer vragen of op youtube er een filmpje over opzoeken maar je kunt het ook vragen aan een vrouw die ook aan het sporten is.
Hoe kan ik op die plek komen? Op dat moment kun je het natuurlijk aan google maps vragen maar je kan ook iemand op straat aanspreken.

Dus ik bedoel: stel je wat 'afhankelijker' op. Je kunt natuurlijk het meeste wel zelf uitzoeken (google weet bijna alles ;) ) maar vraag je op zo'n moment af: is er hier iemand die het me kan vertellen? En kijk rond aan wie je dat zou willen vragen. Ik denk dat dat beter werkt dan: "he, ik zie een vrouw die ik wil aanspreken, wat kan ik verzinnen om te vragen?".
Zo loop je vast wat kansen mis ja, maar het gaat een stuk makkelijker/natuurlijker/spontaner denk ik.
Ja dat komt inderdaad voor dat ik mezelf dingen af vraag en dan kun je op zo'n moment inderdaad met een bepaalde specifieke vraag op iemand afstappen. Nogmaals het zijn goede voorbeelden die je opnoemt, maar ik kom ook vaak genoeg in situaties terecht waarin ik geen enkele aanleiding kan bedenken om een vrouw aan te spreken. En ik hoor dat ook van andere mannen, want het onderwerp "vrouwen aanspreken" is zo'n beetje gespreksonderwerp nummer 1 onder een hoop mannen. Ik vraag me bv.ook af hoe je een vrouw zou aanspreken die op een terrasje met een vriendin of met een groepje zit,wat zou dan een goeie aanleiding zijn ?
pi_181581281
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:01 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Waarom?? Ze kent m niet, kans dat ze genoeg op elkaar lijken om niet ruzie te krijgen als ze zouden samenwonen is alleen groot genoeg om de gok te wagen als ze allebei sociaal genoeg zijn, of dat zij genoeg van seks houdt en hij zijn ware persoonlijkheid daarvoor wegcijfert
Omdat ik ook een hoop vrouwen hoor zeggen dat ze een leuke man zagen maar dat ze dan teleurgesteld waren dat hij niks tegen ze zei.
pi_181582203
Op een terras... dat is iets lastiger. Als ik daar met iemand anders/een groepje zit sta ik er sowieso al wat minder voor open om aangesproken te worden eigenlijk. Maar op zich kan het best. Je kunt bijvoorbeeld inhaken op een gesprek dat je hoort tussen je buren. Niet als het over politiek of het weer gaat of zo, maar als ze zich bijvoorbeeld hardop afvragen waar een goed Italiaans restaurant zit.
Alleen als je op een vrije korte afstand zit natuurlijk en je het gesprek makkelijk kon horen. Mensen willen niet het idee hebben dat je hebt zitten meeluisteren.

Of als het zo uitkomt (op een vol terras): "ik wil graag wat drinken bestellen maar er ligt geen drankkaart op mijn tafel. Kan ik die van jullie even lenen?

Voor mij komt het dus eigenlijk neer op: helpen. Zelf je hulp aanbieden of om advies vragen.
En een voordeel: vrouwen helpen graag (mannen ook wel maar het gaat nu even om de vrouwen) en vinden het dus leuk als een man hen om advies vraagt. Tenminste, dat vind ik.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181582393
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:26 schreef Justinn het volgende:
Ligt eraan. Als je lelijk bent behoor je geen vrouw aan te spreken omdat je dan een vieze creep bent.
Ben je een 10 dan mag je ze uitmaken voor 'slet' en krijg je daarna alsnog hun nummer. :*
Dat mag je hier niet zeggen, want dan ben je een incel die niet lelijk is maar slechts een kutkarakter heeft.

Over kutkarakter gesproken. Ik heb een keer een chick in de kroeg uitgemaakt voor mongooltje (kende haar alleen van gezicht, maar vond haar irritant).
Haar reactie ondanks dat ik express met mijn rug naar haar toe bier bestelde aan de bar: Hey hoi, ik zie je vaker met uitgaan. Wat studeer je!? Ik ben X kwaakinteressekwaak

Ik viel echt van mijn stoel af. Maar goed, ik begrijp nu door jullie dat ze gewoon voor mijn karakter viel... Omdat ik zo lief en empathisch deed tegen haar.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181582448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:53 schreef pietkanarie het volgende:
Je vraagt je vast wel eens praktische dingen af toch? Wat is de beste techniek? Dat kun je aan een trainer vragen of op youtube er een filmpje over opzoeken maar je kunt het ook vragen aan een vrouw die ook aan het sporten is.
Hoe kan ik op die plek komen? Op dat moment kun je het natuurlijk aan google maps vragen maar je kan ook iemand op straat aanspreken.

Dus ik bedoel: stel je wat 'afhankelijker' op. Je kunt natuurlijk het meeste wel zelf uitzoeken (google weet bijna alles ;) ) maar vraag je op zo'n moment af: is er hier iemand die het me kan vertellen? En kijk rond aan wie je dat zou willen vragen. Ik denk dat dat beter werkt dan: "he, ik zie een vrouw die ik wil aanspreken, wat kan ik verzinnen om te vragen?".
Zo loop je vast wat kansen mis ja, maar het gaat een stuk makkelijker/natuurlijker/spontaner denk ik.
Hey mevrouw, ik ben een beetje verdwaald, kunt u mij de weg naar uw hart wijzen? Gr gr
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181582547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:06 schreef pietkanarie het volgende:
Op een terras... dat is iets lastiger. Als ik daar met iemand anders/een groepje zit sta ik er sowieso al wat minder voor open om aangesproken te worden eigenlijk. Maar op zich kan het best. Je kunt bijvoorbeeld inhaken op een gesprek dat je hoort tussen je buren. Niet als het over politiek of het weer gaat of zo, maar als ze zich bijvoorbeeld hardop afvragen waar een goed Italiaans restaurant zit.
Alleen als je op een vrije korte afstand zit natuurlijk en je het gesprek makkelijk kon horen. Mensen willen niet het idee hebben dat je hebt zitten meeluisteren.

Of als het zo uitkomt (op een vol terras): "ik wil graag wat drinken bestellen maar er ligt geen drankkaart op mijn tafel. Kan ik die van jullie even lenen?

Voor mij komt het dus eigenlijk neer op: helpen. Zelf je hulp aanbieden of om advies vragen.
En een voordeel: vrouwen helpen graag (mannen ook wel maar het gaat nu even om de vrouwen) en vinden het dus leuk als een man hen om advies vraagt. Tenminste, dat vind ik.
Ahhhh Tering,

Jezus.

Dit is echt zo een standaard vrouwen ding he... Die Poolse knappe deerne die vroeg of het fruit gewogen wordt achter de kassa was ook zo sneaky, kwam ik ook pas later achter..... Haha, okayyy, naja thx, weer wat geleerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181582580
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:13 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat mag je hier niet zeggen, want dan ben je een incel die niet lelijk is maar slechts een kutkarakter heeft.

Over kutkarakter gesproken. Ik heb een keer een chick in de kroeg uitgemaakt voor mongooltje (kende haar alleen van gezicht, maar vond haar irritant).
Haar reactie ondanks dat ik express met mijn rug naar haar toe bier bestelde aan de bar: Hey hoi, ik zie je vaker met uitgaan. Wat studeer je!? Ik ben X kwaakinteressekwaak

Ik viel echt van mijn stoel af. Maar goed, ik begrijp nu door jullie dat ze gewoon voor mijn karakter viel... Omdat ik zo lief en empathisch deed tegen haar.
Nee omdat je alpha motherfucker bent die geen neuk geeft lul.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181582654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahhhh Tering,

Jezus.

Dit is echt zo een standaard vrouwen ding he... Die Poolse knappe deerne die vroeg of het fruit gewogen wordt achter de kassa was ook zo sneaky, kwam ik ook pas later achter..... Haha, okayyy, naja thx, weer wat geleerd.
Tja, het blijven vrouwen. Ingewikkelde wezens, geef ik toe.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_181585196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:22 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Tja, het blijven vrouwen. Ingewikkelde wezens, geef ik toe.
Ja dat wel, maar wel mooi.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181585454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar wel mooi.
Dat scheelt weer... ^O^
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')