abonnement Unibet Coolblue
pi_181573746
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181573774
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:27 schreef mousemicky het volgende:
Fijn Franny!
En morgen hopelijk beter weer voor de dakkapel?

Hier lijkt t opeens snel te gaan. Foto’s zijn gisteren gemaakt, kreeg ze vandaag toegestuurd. Laat de makelaar maar kiezen wat er op Funda komt.

Vandaag hadden we weer kijkers, en die hebben meteen een bod gedaan :D
Het bod op zich is goed, de overdrachtsdatum alleen niet (twee weken voordat wij de sleutel van ons nieuwe huis krijgen). Nu dus onderhandelen.
Ik volg het niet helemaal. Er zijn al bezichtigingen maar de foto's moeten nog op Funda komen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181573788
Maar Claudia, je kunt toch gewoon aangeven per wanneer je de overdracht wilt? Het is echt aan de verkoper, momenteel. Ik zou het lekker in de verkoop doen en weg ermee.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181573827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik volg het niet helemaal. Er zijn al bezichtigingen maar de foto's moeten nog op Funda komen?
Dat hadden wij ook. De makelaars smoezen onderling natuurlijk. Nooit doen! Het is een teken dat er nog veel méér te vangen is, uiteindelijk.

Wij kregen voor de officiële verkoop een ongezien bod (zonder ontbindende voorwaarden!) van 290 (vanafprijs: 245, ooit aangekocht voor 208). We voelden ons de koning te rijk! Toch nog twee keer een uurtje een bezichtiging georganiseerd en uiteindelijk een bod van 310 geaccepteerd.

Ruim een ton er bovenop. Niet verkeerd. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 30-08-2018 15:06:24 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181573838
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik volg het niet helemaal. Er zijn al bezichtigingen maar de foto's moeten nog op Funda komen?
Ja. Onze makelaar heeft de woning op haar eigen website staan. Alleen tekst, geen foto's. Naar aanleiding daarvan hebben we al 2 bezichtigingen gehad. We wonen namelijk in een erg gewilde nieuwbouwwijk ;)

We zijn nu in onderhandeling met een bieder. Hebben een goed eindbod gekregen, dus gaan nu uitzoeken of de gewenste opleverdatum voor ons haalbaar gaat zijn.
pi_181573859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat hadden wij ook. De makelaars smoezen onderling natuurlijk. Nooit doen! Het is een teken dat er nog veel méér te vangen is, uiteindelijk.
Waarom nooit doen? Deze bieders willen bijna de vraagprijs (die o.i. belachelijk hoog is) betalen. Er wordt hier in het dorp erg veel onderhands verkocht. In onze wijk zijn tot nu toe 4 soortgelijke huizen verkocht, waarvan er maar 1 op Funda heeft gestaan. De rest allemaal via via voor prima prijzen.

Mij maakt het niet uit wie het huis koopt en waarom en via welk kanaal. Zolang de prijs goed is, prima.
pi_181573912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar Claudia, je kunt toch gewoon aangeven per wanneer je de overdracht wilt? Het is echt aan de verkoper, momenteel. Ik zou het lekker in de verkoop doen en weg ermee.
Dat dacht ik eerst ook, maar de meeste mensen zullen wel een flinke hypotheek nodig hebben (zeker met de belachelijke prijzen hier) en een boete moeten betalen als ze een verlenging willen van het voorstel van de bank. Of zie ik hier nu een groter probleem in dan nodig is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181573919
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Waarom nooit doen? Deze bieders willen bijna de vraagprijs (die o.i. belachelijk hoog is) betalen. Er wordt hier in het dorp erg veel onderhands verkocht. In onze wijk zijn tot nu toe 4 soortgelijke huizen verkocht, waarvan er maar 1 op Funda heeft gestaan. De rest allemaal via via voor prima prijzen.

Mij maakt het niet uit wie het huis koopt en waarom en via welk kanaal. Zolang de prijs goed is, prima.
Ik reageer vanuit mijn eigen situatie, mijn excuses. Zal bij jullie anders zijn wellicht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181573934
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat hadden wij ook. De makelaars smoezen onderling natuurlijk. Nooit doen! Het is een teken dat er nog veel méér te vangen is, uiteindelijk.

Wij kregen voor de officiële verkoop een ongezien bod (zonder ontbindende voorwaarden!) van 290 (vanafprijs: 245). We voelden ons de koning te rijk! Toch nog twee keer een uurtje een bezichtiging georganiseerd en uiteindelijk een bod van 310 geaccepteerd.
Ja, daarom voel ik daar ook niet zo voor. We hebben wel al iemand via onze vriendenkring laten kijken, maar dat is puur om ze wat meer tijd te geven om erover na te denken. We wachten sowieso de biedingen uit de "officiële" bezichtigingsrondes af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181573942
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar de meeste mensen zullen wel een flinke hypotheek nodig hebben (zeker met de belachelijke prijzen hier) en een boete moeten betalen als ze een verlenging willen van het voorstel van de bank. Of zie ik hier nu een groter probleem in dan nodig is?
Ja, dat denk ik wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181574107
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:59 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel.
Dan ga ik dat even wegstrepen van mijn lijstje 'dingen om me zorgen om te maken'.

Nou ja, het duurt sowieso niet lang meer voor het huis in de verkoop gaat. Ik wil het liefst dat het voor de Dam-tot-Dam-loop in de verkoop gaat, want dan komen er duizenden mensen langs ons huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181574131
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar de meeste mensen zullen wel een flinke hypotheek nodig hebben (zeker met de belachelijke prijzen hier) en een boete moeten betalen als ze een verlenging willen van het voorstel van de bank. Of zie ik hier nu een groter probleem in dan nodig is?
Een hypotheekofferte geldt voor 6 maanden standaard. Sommige banken bieden 12 maanden. Maar zo'n lange overdracht is natuurlijk wel weer niet gunstig voor de kopers.
pi_181574183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:10 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een hypotheekofferte geldt voor 6 maanden standaard. Sommige banken bieden 12 maanden. Maar zo'n lange overdracht is natuurlijk wel weer niet gunstig voor de kopers.
Hm, ik dacht dat die bij de meeste banken 2-4 maanden geldig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181575029
Onze makelaar gaf aan dat kopers tegenwoordig soort van 'verwachten' binnen 3 maanden in een huis te kunnen. Degenen die op ons huis een bod deden wilden zelfs binnen 2 maanden de overdracht. Dan kun je natuurlijk nee zeggen als verkoper, maar je wilt ook van je huis af, en tegen een goede prijs. Ik kan me dus voorstellen dat je nog even wacht met actief het huis in de verkoop doen als je verwacht dat het nog lang kan duren voordat je zelf de sleutel krijgt van je nieuwe huis.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 16:04:35 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181575139
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:10 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een hypotheekofferte geldt voor 6 maanden standaard. Sommige banken bieden 12 maanden. Maar zo'n lange overdracht is natuurlijk wel weer niet gunstig voor de kopers.
De offerteduur verschilt nogal per bank. ASR is bv. maar 3 maanden, en verlenging kost 0,2% per maand. Argenta is 12 maanden. Andere banken als NIBC hebben 4 maanden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 16:05:55 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181575164
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:59 schreef mousemicky het volgende:
Onze makelaar gaf aan dat kopers tegenwoordig soort van 'verwachten' binnen 3 maanden in een huis te kunnen. Degenen die op ons huis een bod deden wilden zelfs binnen 2 maanden de overdracht. Dan kun je natuurlijk nee zeggen als verkoper, maar je wilt ook van je huis af, en tegen een goede prijs. Ik kan me dus voorstellen dat je nog even wacht met actief het huis in de verkoop doen als je verwacht dat het nog lang kan duren voordat je zelf de sleutel krijgt van je nieuwe huis.
De berichten van de makelaar hier zijn juist dat de verkoper bepaald....

Wij krijgen januari pas de sleutel, toch gaat het zsm in de verkoop. Alleen tegen een ultiem goed bod overwegen wij eerder op te leveren dan februari. Je zult ook woonruimte moeten vinden voor de tussenliggende periode....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181575409
Wij hadden toen ook alleen maar even laten vallen tegen de buren dat we in gesprek waren met een makelaar om het huis te verkopen. In de avond stonden de eerste mensen al aan de deur voor of ze mochten kijken. Meteen maar gezegd dat ze best mogen kijken maar dat we nog geen vraagprijs hadden. Dag later hadden we al een bod. Ze hadden het huis van mijn buurman gevonden die een half jaar eerder was verkocht.

Uiteindelijk kwam onze vraagprijs hoger uit. En werd het geen deal met die mensen
maar het kan soms snel gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 30 augustus 2018 @ 16:24:01 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181575592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hadden toen ook alleen maar even laten vallen tegen de buren dat we in gesprek waren met een makelaar om het huis te verkopen. In de avond stonden de eerste mensen al aan de deur voor of ze mochten kijken. Meteen maar gezegd dat ze best mogen kijken maar dat we nog geen vraagprijs hadden. Dag later hadden we al een bod. Ze hadden het huis van mijn buurman gevonden die een half jaar eerder was verkocht.

Uiteindelijk kwam onze vraagprijs hoger uit. En werd het geen deal met die mensen
maar het kan soms snel gaan.
Je hoort wel gekke verhalen inderdaad. De makelaar vertelde ook dat mensen gewoon aanbellen om een exclusieve rondleiding te krijgen. Maar ook dat mensen gewoon aanbellen bij een huis dat ze mooi vinden zonder dat het uberhaupt te koop staat.

Vriendin van ons heeft geflyerd dat ze een woning zocht en toen reageerden daar mensen op die net de avond daarvoor definitief besloten hadden te verkopen. Die deal was rond voordat het uberhaupt officieel te koop had gestaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181575830
Vandaag is de taxatie geweest. Verkoopster kreeg niks los van de taxateur.. Toch jammer.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:26:34 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181576979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag is de taxatie geweest. Verkoopster kreeg niks los van de taxateur.. Toch jammer.
Bel je de taxateur toch zelf ;) Heb ik ook gedaan :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181577534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:05 schreef sanger het volgende:

[..]

De berichten van de makelaar hier zijn juist dat de verkoper bepaald....

Wij krijgen januari pas de sleutel, toch gaat het zsm in de verkoop. Alleen tegen een ultiem goed bod overwegen wij eerder op te leveren dan februari. Je zult ook woonruimte moeten vinden voor de tussenliggende periode....
Ja, zo staan wij er ook in. Wij zitten in de gunstige positie. En waarschijnlijk zal een koper van ons huis ook het eigen huis nog in de verkoop moeten doen en het niet zo erg vinden om wat tijd te hebben.

Wij willen ook niet tussentijds huren, maar ook wij willen de optie houden dat er een ultiem goed bod komt en we een paar maanden overbruggen in een andere woning. Ik heb zelfs gekeken naar de kosten van het plaatsen van een keet op de plek van onze nieuwe woning.

We zullen zien wat er gebeurt. Spannend is het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181577724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zo staan wij er ook in. Wij zitten in de gunstige positie. En waarschijnlijk zal een koper van ons huis ook het eigen huis nog in de verkoop moeten doen en het niet zo erg vinden om wat tijd te hebben.

Wij willen ook niet tussentijds huren, maar ook wij willen de optie houden dat er een ultiem goed bod komt en we een paar maanden overbruggen in een andere woning. Ik heb zelfs gekeken naar de kosten van het plaatsen van een keet op de plek van onze nieuwe woning.

We zullen zien wat er gebeurt. Spannend is het wel.
Die methode ken ik wel van de Veluwe, zeker als je daar voldoende ruimte voor hebt zou dat een optie kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181577878
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die methode ken ik wel van de Veluwe, zeker als je daar voldoende ruimte voor hebt zou dat een optie kunnen zijn.
Die ruimte is er maar wel achter het huis waardoor die niet makkelijk bereikbaar is voor een vrachtwagen. Ik zie niet zo goed hoe dat zou moeten, maar daar zou ik naar kunnen informeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181578294
Bij onze nieuwbouwwijk mag je geen keet plaatsen, dus dat viel af. Wij hebben een dakkapel O+ morgen moeten ze hem aan de buitenkant nog afwerken, dan is ie pas waterdicht. Gelukkig blijft het voorlopig droog.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181581232
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die ruimte is er maar wel achter het huis waardoor die niet makkelijk bereikbaar is voor een vrachtwagen. Ik zie niet zo goed hoe dat zou moeten, maar daar zou ik naar kunnen informeren.
Met een hijskraan ;)

Maar op zich heeft zo'n chalet niet heel veel ruimte nodig, dus met een beetje voortuin moet dat ook wel lukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181582757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met een hijskraan ;)

Maar op zich heeft zo'n chalet niet heel veel ruimte nodig, dus met een beetje voortuin moet dat ook wel lukken.
Er staan bomen in de weg, maar het zou inderdaad met een hijskraan of via het water wel kunnen. De vraag is hoeveel dat dan allemaal gaat kosten. Nou ja, ik informeer er wel naar als het een serieuze optie wordt.

Het verschil met een nieuwbouwwijk is dat zo'n keet al op voorzieningen kan worden aangesloten en we ons op het adres kunnen inschrijven. Ik kan me haast niet voorstellen dat het dan niet mag. Maar goed, ook dat heb ik nog niet uitgezocht. De inzet is in één keer verhuizen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 21:10:42 #27
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_181583961
Herkenbare overwegingen. Ons nieuwbouwhuis wordt volgend jaar augustus/september opgeleverd en wat zou ik graag alvast ons huis verkocht hebben. Ik vind dit afwachten een onrustig gevoel geven en daarnaast gaat alles ineens ook stuk }:| (nu weer lekkage waardoor het toilet boven vervangen moet worden).

Anderen uit ons nieuwbouwproject hebben hun woning al verkocht en inderdaad een oplevering van oktober 2019 afgesproken maar in ruil daarvoor hebben ze wel een okay-ish bod geaccepteerd. Daar was zeker meer uit te halen geweest. Keuzes...

Omdat huren hier in de omgeving een onmogelijke opgave is en we dus geen andere optie hebben momenteel gaan we dus maar gewoon weer braaf in de wachtstand }:|

Ze zijn bij ons huis wel voortvarend aan het werk gelukkig *O*. Eerste week augustus is er geheid en ze zijn nu de funderingen aan het leggen. Van 2 van de 4 rijen woningen liggen de funderingen al en wordt komende week de vloer gestort. Daarna gaan ze naar de rij waar onze woning zich bevindt en dan gaan ze daar aan de slag. Leuk om te volgen!
pi_181584787
Wij hebben het bod geaccepteerd *O* Nu gaat de makelaar dus aan de slag met koopcontract etc *O*

Heeft er hier iemand ervaring met het uitbesteden van de verhuizing aan een verhuisbedrijf? Inpakken wil ik best zelf doen, maar het daadwerkelijke sjouwwerk dus niet, op welke kosten moet ik dan rekenen? Ik kan nergens bedragen vinden, kan alleen maar offertes opvragen waarvoor iemand langs moet komen, en dat is tijdtechnisch nu even lastig. Ik heb liever vooraf al een soort van richtlijn. We hebben een tussenwoning (3 verdiepingen) en gaan verhuizen naar een 2 onder 1 kapper in hetzelfde dorp (500m grofweg). Iemand die recentelijk zoiets heeft gedaan/ laten doen?
pi_181584848
Burdie dacht ik maar wel een grotere afstand
pi_181585449
Wij betalen hier veel voor onze niet praktische huurwoning, maar de kinderen konden op school blijven en dat had prioriteit. We hebben uiteindelijk 16 maanden gehuurd, maar in ons project zijn er ook die 24 maanden gehuurd hebben. Vorig jaar januari was de markt hier nog wat anders. Ik was blij dat de onrust weg was, dat ik mijn budget goed kon bepalen enzo.
We zijn langzaam met inrichten begonnen, de kasten worden gevuld. Kinderkamers ongeveer klaar, rest nog een puinzooi.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181585584
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:43 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben het bod geaccepteerd *O* Nu gaat de makelaar dus aan de slag met koopcontract etc *O*

Heeft er hier iemand ervaring met het uitbesteden van de verhuizing aan een verhuisbedrijf? Inpakken wil ik best zelf doen, maar het daadwerkelijke sjouwwerk dus niet, op welke kosten moet ik dan rekenen? Ik kan nergens bedragen vinden, kan alleen maar offertes opvragen waarvoor iemand langs moet komen, en dat is tijdtechnisch nu even lastig. Ik heb liever vooraf al een soort van richtlijn. We hebben een tussenwoning (3 verdiepingen) en gaan verhuizen naar een 2 onder 1 kapper in hetzelfde dorp (500m grofweg). Iemand die recentelijk zoiets heeft gedaan/ laten doen?
wat je ook doet, blijf uit de buurt van move24. Waardeloze verhuizing met ze gehad en ik moest fiks bijbetalen
pi_181588264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er staan bomen in de weg, maar het zou inderdaad met een hijskraan of via het water wel kunnen. De vraag is hoeveel dat dan allemaal gaat kosten. Nou ja, ik informeer er wel naar als het een serieuze optie wordt.

Het verschil met een nieuwbouwwijk is dat zo'n keet al op voorzieningen kan worden aangesloten en we ons op het adres kunnen inschrijven. Ik kan me haast niet voorstellen dat het dan niet mag. Maar goed, ook dat heb ik nog niet uitgezocht. De inzet is in één keer verhuizen.
Misschien een blokhut die je later nog kan gebruiken als logeerplek?
pi_181590439
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:10 schreef Tante_Soesa het volgende:

Omdat huren hier in de omgeving een onmogelijke opgave is en we dus geen andere optie hebben momenteel gaan we dus maar gewoon weer braaf in de wachtstand }:|
Ah, lastig is dat. Ik vind het altijd moeilijk om af te wachten omdat ik problemen zo snel mogelijk wil aanpakken en oplossen. Maar soms is wachten de verstandigste beslissing.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181590478
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 01:00 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Misschien een blokhut die je later nog kan gebruiken als logeerplek?
Het zou dan misschien meer voor de hand liggen om onze enorme schuur deels om te bouwen tot een woning. Al heb ik begrepen dat dat weer niet mag omdat die geen woonbestemming heeft.

Een blokhut lijkt me zo zonde van het geld, maar we hebben nu natuurlijk dubbele lasten én de rente van de overbruggingshypotheek die we moeten betalen. Het zou ideaal zijn als we snel iets neer kunnen zetten waarin we redelijk comfortabel kunnen wonen en later een loungeplek of zo van kunnen maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181590580
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:43 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben het bod geaccepteerd *O* Nu gaat de makelaar dus aan de slag met koopcontract etc *O*
Gefeliciteerd, fantastisch nieuws! Dat is snel gegaan.

quote:
Heeft er hier iemand ervaring met het uitbesteden van de verhuizing aan een verhuisbedrijf?
Wij hebben het de laatste twee keren gedaan. Er staat me bij dat het tussen de 1000 en 2000 euro kostte, maar dat is ruim 6 jaar geleden. We verhuisden toen van een vierkamerappartement naar een eengezinswoning in dezelfde stad. Ze brachten tevoren dozen, wij pakten zelf in en zij deden het sjouwwerk. Ook hebben we tevoren een paar meubels doorgegeven waarvan we wilden dat zij die op de dag van de verhuizing demonteerden en monteerden (bijv. een enorme klerenkast). Dat kun je als extraatje afnemen.

Ik vond het ideaal. Het is veel geld, maar wij hebben het er ook nu weer voor over. Een wasmachine naar de zolder tillen is echt de hel. En ze verhuizen kwetsbare spullen zoals schilderijen heel professioneel. Althans, dat gold voor ons verhuisbedrijf waar we al goede verhalen over hadden gehoord.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:57:48 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181590931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zo staan wij er ook in. Wij zitten in de gunstige positie. En waarschijnlijk zal een koper van ons huis ook het eigen huis nog in de verkoop moeten doen en het niet zo erg vinden om wat tijd te hebben.

Wij willen ook niet tussentijds huren, maar ook wij willen de optie houden dat er een ultiem goed bod komt en we een paar maanden overbruggen in een andere woning. Ik heb zelfs gekeken naar de kosten van het plaatsen van een keet op de plek van onze nieuwe woning.

We zullen zien wat er gebeurt. Spannend is het wel.
Een keet plaatsen is voor ons geen optie. In de directe verhuur is het aanbod ook niet optimaal. Wel heb ik een caravan, maar alleen nog geen camping gevonden welke jaarrond open is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:59:05 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181590951
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er staan bomen in de weg, maar het zou inderdaad met een hijskraan of via het water wel kunnen. De vraag is hoeveel dat dan allemaal gaat kosten. Nou ja, ik informeer er wel naar als het een serieuze optie wordt.
Het is alleen te hopen dat er dan geen lange levertijden zijn :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181590954
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Een keet plaatsen is voor ons geen optie. In de directe verhuur is het aanbod ook niet optimaal. Wel heb ik een caravan, maar alleen nog geen camping gevonden welke jaarrond open is.
Waarom voor jullie geen optie?

Wij zijn geen kampeerders, dus we willen comfortabel kunnen wonen. Dan zit je al gauw op een chalet van 25.000-30.000 euro. Dat is te gek. De huuroptie ga ik misschien nog wel verkennen. Ik heb al bedrijven gevonden die op korte termijn kunnen leveren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:02:26 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181590982
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom voor jullie geen optie?
Waar zouden we die moeten plaatsen? In de tuin van het huis wat we net verkocht hebben, of de tuin van het huis wat we dan nog niet gepasseerd hebben ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181591076
Claudia ik zou bij de gemeente van je nieuwe huis informeren of je tijdelijk in de schuur mag wonen. Het is en blijft een schuur, je woont er alleen voor een verbouwing. Ik zie dat zo vaak, dan bouwen mensen zelfs eerst hun garage of schuur en gaan daar wonen en bouwen daarna pas het huis. Die dubbele lasten zijn zo zonde als het niet nodig is. Toch weer een leuk stukje klusbudget zeg maar.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181591162
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:11 schreef d.k. het volgende:
Claudia ik zou bij de gemeente van je nieuwe huis informeren of je tijdelijk in de schuur mag wonen. Het is en blijft een schuur, je woont er alleen voor een verbouwing. Ik zie dat zo vaak, dan bouwen mensen zelfs eerst hun garage of schuur en gaan daar wonen en bouwen daarna pas het huis. Die dubbele lasten zijn zo zonde als het niet nodig is. Toch weer een leuk stukje klusbudget zeg maar.
Het zou alleen betekenen dat we onze schuur verbouwen in iets wat we niet nodig hebben, namelijk extra woonruimte. Dat vind ik ook zonde van het geld. De schuur is bijv. niet geïsoleerd en we zouden er in de winter moeten wonen.

Ik denk dat de beste optie toch is om zo lang mogelijk in onze huidige woning te zitten. Onze woonlasten met overbruggingshypotheek zijn nog altijd veel lager dan de huur van een tijdelijke woning. En waarschijnlijk ook lager dan de huur van een luxe, volledig geïnstalleerde woonkeet.

Het grootste risico is misschien nog wel dat de verbouwing niet op tijd klaar komt. Dan moeten we wel een plan B gaan verzinnen. (Al kun je daar ook iets over opnemen in de koopakte.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181591232
En een min of meer goede keet in de schuur zetten? Geen idee hoe groot je schuur is trouwens...Als ik iets geleerd heb afgelopen maanden is het dat een planning in de bouw echt never nooit niet klopt :N
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:28:37 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181591315
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:21 schreef d.k. het volgende:
En een min of meer goede keet in de schuur zetten? Geen idee hoe groot je schuur is trouwens...Als ik iets geleerd heb afgelopen maanden is het dat een planning in de bouw echt never nooit niet klopt :N
Jawel van het positieve uitgaan. Mijn huis werd een maand eerder opgeleverd. Het kan! ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181591446
Het kan inderdaad, maar in de huidige markt hoor ik alleen maar andere verhalen. Dingen als heipalen die een levertijd van een half jaar hebben, daken die maanden te laat komen. En we merken het zelf ook, je krijgt ondanks goed plannen en al vroeg afspraken maken, gewoon geen mensen. Iedereen heeft het rete druk. Er wordt bij ons in de wijk ook op zaterdagen en zondagen gewoon door bedrijven gewerkt om maar op schema te blijven. En dat is nieuwbouw, terwijl Claudia in een oud huis aan de slag gaat en dat nog voor extra verrassingen kan zorgen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181592548
Mijn huis werd 3 maanden later opgeleverd en dat was toen het nog helemaal niet zo goed ging op de woningmarkt. Dat doet me er aan denken wij moeten op zoek naar een stuccadoor. Ik vind dat best lastig gezien de hypotheek rond krijgen nog loopt
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181592575
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:38 schreef d.k. het volgende:
En dat is nieuwbouw, terwijl Claudia in een oud huis aan de slag gaat en dat nog voor extra verrassingen kan zorgen.
Maar dat betekent ook dat we niet veel groot en moeilijker verkrijgbaar materieel nodig hebben. En omdat we een architect hebben die bouwtoezicht doet en idealiter met een vertrouwd aannemer werkt, durven we er wel vanuit te gaan dat een marge van een maand genoeg is op een verbouwing die 2-3 maanden kost. We hebben de periode tot overdracht ook bewust gerekt zodat we tijd hebben voor voorbereidingen. Ik hoor trouwens ook veel horrorverhalen over aannemers die al de komende 6 maanden of langer vol zitten. Dat is bij de aannemer die we op het oog hebben niet het geval; die zit tot en met augustus vol.

Het lastigste is eigenlijk de winterperiode omdat die onvoorspelbaar is. Die viel bij de bouw van ons nieuwbouwhuis mee en de oplevering was ook eerder dan verwacht. Maar goed, ik durf mijn hand er ook niet voor in het vuur te steken...

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 31-08-2018 10:39:00 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181592628
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn huis werd 3 maanden later opgeleverd en dat was toen het nog helemaal niet zo goed ging op de woningmarkt. Dat doet me er aan denken wij moeten op zoek naar een stuccadoor. Ik vind dat best lastig gezien de hypotheek rond krijgen nog loopt
Dat vind ik ook lastig. Wij moeten nog steeds de definitieve bevestiging van de bank krijgen en toch zijn we al volop bezig met de voorbereidingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181592724
Bij ons zal de oplevering van ons huidige huis op 2 januari zijn. Dus we weten nu waar me naar toe moeten werken. Planning is om boven klaar te zijn zodat we kunnen slapen en douchen. In de waskamer staat ook een keukenblok dus kunnen we dat in combinatie met de losse oven en kookplaat die we nu ook al gebruiken tijdens de bouw gebruiken als keuken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_181593195
Claudia, tot deze augustus of tot volgende augustus? En dan nog 3 maanden verbouwen? Als je onder dak zit heb je natuurlijk wel minder last van de kou. Ons huis was ongeveer dicht toen het echt koud werd, het probleem zat bij ons in de vele regen deze winter. Dus ik hoop voor jullie op een warme droge winter.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181598722
Ingewikkelde puzzel zo, Claudia.De overdrachtsdatum kan natuurlijk onderdeel zijn van de onderhandeling en je bepaalt zelf hoe flexibel (of juist niet) je daarmee omgaat. Maar waarom hebben jullie al foto's laten maken laatst als je misschien pas over een half jaar gaat verkopen?

Ons huis staat sinds gisteren op funda. Best wel een gek gevoel. Nu nog een bord aan het huis en dan kijken wat er gebeurt. Wij gaan per 1 dec verhuizen. Dat zou als overdrachtsdatum haalbaar moeten zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181598752
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 15:27 schreef Franny_G het volgende:
Ingewikkelde puzzel zo, Claudia.De overdrachtsdatum kan natuurlijk onderdeel zijn van de onderhandeling en je bepaalt zelf hoe flexibel (of juist niet) je daarmee omgaat. Maar waarom hebben jullie al foto's laten maken laatst als je misschien pas over een half jaar gaat verkopen?
Het gaat niet dan pas in de verkoop.

quote:
Ons huis staat sinds gisteren op funda. Best wel een gek gevoel. Nu nog een bord aan het huis en dan kijken wat er gebeurt. Wij gaan per 1 dec verhuizen. Dat zou als overdrachtsdatum haalbaar moeten zijn.
Spannend! Hebben jullie al afgesproken hoe het met de bezichtigingen gaat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:53:52 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181599277
Afspraak met fotograaf staat hier nu ook. Volgende week vrijdag pas helaas... Had toch iets eerder gehoopt, maar het is even niet anders.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181622511
Zo onze keuken staat klaar om te bestellen. Dus zodra de hypotheek rond is kan die ook meteen besteld worden des te eerder kan hij worden geplaatst.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181622754
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo onze keuken staat klaar om te bestellen. Dus zodra de hypotheek rond is kan die ook meteen besteld worden des te eerder kan hij worden geplaatst.
^O^

Misschien wel aardig om te delen hier: hoeveel hebben jullie (in het algemeen) voor je keuken betaald en wat kreeg je daarvoor?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181623204
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

Misschien wel aardig om te delen hier: hoeveel hebben jullie (in het algemeen) voor je keuken betaald en wat kreeg je daarvoor?
Wij betalen ¤11.000 euro. Daarvoor krijgen wij een keller keuken, model greeploos met als front ultra mat (geen vingerafdrukken) met lades 1,20 breed met geïntegreerde bestek-la, lemans kastje, enz alle apparatuur van het merk Pelgrim vaatwasser, oven combi, koel vries combi, inductie kookplaat, afzuigkap. Gootsteen, kraan, houten werkblad, koven met ledlampen en wandafwerking want wij hebben een apart plafond daar.

Misschien niet de goedkoopste zaak. Maar een familie bedrijf in het dorp. Geen handje klap en tot op heden is de service super goed.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:45:45 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181623371
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij betalen ¤11.000 euro. Daarvoor krijgen wij een keller keuken, model greeploos met als front ultra mat (geen vingerafdrukken) met lades 1,20 breed met geïntegreerde bestek-la, lemans kastje, enz alle apparatuur van het merk Pelgrim vaatwasser, oven combi, koel vries combi, inductie kookplaat, afzuigkap. Gootsteen, kraan, houten werkblad, koven met ledlampen en wandafwerking want wij hebben een apart plafond daar.

Misschien niet de goedkoopste zaak. Maar een familie bedrijf in het dorp. Geen handje klap en tot op heden is de service super goed.
Is dat inclusief plaatsen, en moet er nog een oude keuken uitgesloopt worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181623411
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

Misschien wel aardig om te delen hier: hoeveel hebben jullie (in het algemeen) voor je keuken betaald en wat kreeg je daarvoor?
Kleine 20k. Door een interieurbouwer.

Graniet blad. Keuken verder alles van hout. Inclusief alle apparatuur van fatsoenlijke merken.
pi_181623452
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dat inclusief plaatsen, en moet er nog een oude keuken uitgesloopt worden?
Ja en ja :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181624612
Bij Ikea komen wij voor de keuken waarschijnlijk uit op iets van ¤10.000 inclusief montage. Met hoge diepvries, hoge koelkast, 80cm brede inductieplaat, afzuigkap, heteluchtoven, vaatwasser en magnetron en verlichting onder de bovenkastjes. Dat is 2 hoge kasten, 7 meter werkblad, een deel bovenkastjes (2.6 meter) en dan aan de overkant nog 1.4 meter hoge ondiepe kasten in een nis. Veel lades. Eerder dachten we aan een groene hoogglans keuken, maar deels vanuit praktische overwegingen wordt het nu toch mat wit.
Slopen van de oude keuken wordt door de aannemer gedaan met de rest van de verbouwing.
pi_181624651
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij Ikea komen wij voor de keuken waarschijnlijk uit op iets van ¤10.000 inclusief montage. Met hoge diepvries, hoge koelkast, 80cm brede inductieplaat, afzuigkap, heteluchtoven, vaatwasser en magnetron en verlichting onder de bovenkastjes. Dat is 2 hoge kasten, 7 meter werkblad, een deel bovenkastjes (2.6 meter) en dan aan de overkant nog 1.4 meter hoge ondiepe kasten in een nis. Veel lades. Eerder dachten we aan een groene hoogglans keuken, maar deels vanuit praktische overwegingen wordt het nu toch mat wit.
Slopen van de oude keuken wordt door de aannemer gedaan met de rest van de verbouwing.
En wat voor blad heb je dan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181624785
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kleine 20k. Door een interieurbouwer.

Graniet blad. Keuken verder alles van hout. Inclusief alle apparatuur van fatsoenlijke merken.
Ben benieuwd naar het ontwerp. Heb je iets wat je kunt/wilt delen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181624819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En wat voor blad heb je dan?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60345495/#/50345504 in mijn vorige huis had ik iets soortgelijks en het beviel me onverwacht goed, na twee keer composiet. En het past echt perfect bij de uitstraling die ik voor ogen heb.
pi_181624892
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60345495/#/50345504 in mijn vorige huis had ik iets soortgelijks en het beviel me onverwacht goed, na twee keer composiet. En het past echt perfect bij de uitstraling die ik voor ogen heb.
Vind je het praktischer dan composiet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181625123
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je het praktischer dan composiet?
niet minder praktisch, laat ik het zo stellen. Heb me rot gezocht naar composiet wat me beviel qua uitstraling, maar dat werd niks voor deze keuken, we hebben ook te maken met de jaren zeventig leisteen vloer hier op de hele begane grond https://goo.gl/images/WdAUDE die in het echt veeeel mooier is dan op foto’s. Houtlook past in het plaatje, echt hout lijkt me vreselijk qua onderhoud.
pi_181625184
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

niet minder praktisch, laat ik het zo stellen. Heb me rot gezocht naar composiet wat me beviel qua uitstraling, maar dat werd niks voor deze keuken, we hebben ook te maken met de jaren zeventig leisteen vloer hier op de hele begane grond https://goo.gl/images/WdAUDE die in het echt veeeel mooier is dan op foto’s. Houtlook past in het plaatje, echt hout lijkt me vreselijk qua onderhoud.
Ah, die vloer is heel beeldbepalend inderdaad! En heb je al iets van tegels gekozen voor de wand? Dat is relatief aan de keuken een kleine keuze, maar wel een heel beeldbepalende. Ik vind het in ieder geval wel lastig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181625198
Mooie vloer O+ die ikea link werkt niet voor mij.

Wij hadden op onze vorige keuken composiet liggen. Bij deze keuken past hout veel beter O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181625260
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mooie vloer O+ die ikea link werkt niet voor mij.

Wij hadden op onze vorige keuken composiet liggen. Bij deze keuken past hout veel beter O+
die Ikealink is inderdaad kapot, wat vaag. Het is maatwerkblad Säljan in walnoot
pi_181625475
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, die vloer is heel beeldbepalend inderdaad! En heb je al iets van tegels gekozen voor de wand? Dat is relatief aan de keuken een kleine keuze, maar wel een heel beeldbepalende. Ik vind het in ieder geval wel lastig.
bij de groene keuken hadden we grote witte wandtegels bedacht, nu de keuken wit wordt, worden dit waarschijnlijk de tegeltjes https://www.hornbach.nl/s(...)6509680/artikel.html. We hebben een groene kleur op de muren beneden en blauwgroenige gordijnen, dus die kleuren trekken we door. Hier zie je de muur en het gordijn
pi_181625760
Zal straks of morgen eens wat 3D tekeningen plaatsen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181625878
Dit is de keuken nu, foto’s van Funda, wij beginnen links met twee hoge kasten met koelkast en diepvries en de kookplaat komt waar de keuken nu eindigt en dan loopt de nieuwe keuken door tot iets van een halve meter van het raam af

pi_181626206
Tekeningen

Aanzicht vanuit bijkeuken



Aanzicht vanuit de eethoek/woonkamer


Aanzicht richting bijkeuken
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:08:10 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181626315
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

niet minder praktisch, laat ik het zo stellen. Heb me rot gezocht naar composiet wat me beviel qua uitstraling, maar dat werd niks voor deze keuken, we hebben ook te maken met de jaren zeventig leisteen vloer hier op de hele begane grond https://goo.gl/images/WdAUDE die in het echt veeeel mooier is dan op foto’s. Houtlook past in het plaatje, echt hout lijkt me vreselijk qua onderhoud.
OMG, dat heb ik ook op de vloer in de eetkamer en het stoort me vreselijk dat die er uit moet als ik wil uitbouwen.
Zo mooi O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181626396
Dat ziet er prima uit, leuk, zo’n U-vorm. Ik neem aan dat de vaatwasser tussen de spoelbak en de hoge kast komt. Hoe zijn de hoeken qua kastjes opgelost? Bij ons wordt het weer een gewone caroussel zoals er nu ook zit, dat bevalt in de praktijk prima, op de bodem staan de braadpannen en woks en op de twee draaiplateau’s de andere pannen.
pi_181626457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

OMG, dat heb ik ook op de vloer in de eetkamer en het stoort me vreselijk dat die er uit moet als ik wil uitbouwen.
Zo mooi O+
door het groen op de muren komt de koperkleur van de vloer nog meer naar boven, zo mooi en het past goed bij het huis. Ik heb iets tegen tegelvloeren, maar deze bevalt uitstekend en je ziet er niks op. Bij het uitbouwen hebben de vorige eigenaren gelukkig de vloer kunnen aanvullen
pi_181626486
Mooie schetsen! Dat groen op de muur is super. En wat ziet de vloer er goed uit inderdaad. De tegels zijn gewaagd, maar ik houd wel van bont en gezellig.

Ik denk op dit moment aan een blauwe keuken. Dit is m'n inspiratieplaatje:



Met zo'n soort vloer (wel lichter):



[ Bericht 31% gewijzigd door Claudia_x op 01-09-2018 19:41:34 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181627386
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat ziet er prima uit, leuk, zo’n U-vorm. Ik neem aan dat de vaatwasser tussen de spoelbak en de hoge kast komt. Hoe zijn de hoeken qua kastjes opgelost? Bij ons wordt het weer een gewone caroussel zoals er nu ook zit, dat bevalt in de praktijk prima, op de bodem staan de braadpannen en woks en op de twee draaiplateau’s de andere pannen.
De vaatwasser komt idd tussen de koel/vries en spoelbak in.

De kasten in de hoek worden lemans kasten. De gewone carrousel wilde ik eigenlijk. Maar dat gaat niet met het greep loze systeem wat wij hebben _O- dus werd het dit




Link doet het niet even lemans kast op Google intypen dan maar ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181627504
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

De vaatwasser komt idd tussen de koel/vries en spoelbak in.

De kasten in de hoek worden lemans kasten. De gewone carrousel wilde ik eigenlijk. Maar dat gaat niet met het greep loze systeem wat wij hebben _O- dus werd het dit


[ afbeelding ]

Link doet het niet even lemans kast op Google intypen dan maar ;)
ah, die had mijn schoonmoeder. Best praktische oplossing als een gewone hoekcarrousel niet kan
pi_181627586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie schetsen! Dat groen op de muur is super. En wat ziet de vloer er goed uit inderdaad. De tegels zijn gewaagd, maar ik houd wel van bont en gezellig.

Ik denk op dit moment aan een blauwe keuken. Dit is m'n inspiratieplaatje:

[ afbeelding ]

Met zo'n soort vloer (wel lichter):

[ afbeelding ]
prachtige kleur blauw en daar past een wit of heel lichtgrijs composietblad mooi bij.
pi_181627653
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

door het groen op de muren komt de koperkleur van de vloer nog meer naar boven, zo mooi en het past goed bij het huis. Ik heb iets tegen tegelvloeren, maar deze bevalt uitstekend en je ziet er niks op. Bij het uitbouwen hebben de vorige eigenaren gelukkig de vloer kunnen aanvullen
Kan ik me helemaal voorstellen. Ik heb ook iets tegen tegelvloeren, maar deze zou ik er zeker in laten zitten. Is vast ook erg praktisch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181627841
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik me helemaal voorstellen. Ik heb ook iets tegen tegelvloeren, maar deze zou ik er zeker in laten zitten. Is vast ook erg praktisch?
erg praktisch, alleen om de dag de robotstofzuiger z’n rondje laten doen en twee keer per jaar dweilen met groene zeep
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:38:26 #81
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181628384
Owh die blauwe keuken! Mooi.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181628625
Zo'n blauwe keuken heeft ook echt wel wat maar ik ben dan weer zo wispelturig daarin dat gewoon een neutrale kleur beter is :')

En tegels ik vind ze fantastisch O+ mits ze wel mooi zijn natuurlijk. Maar zonder vloerverwarmingen vind ik dat veel te koud aan de voeten beneden gaan wij voor pvc stroken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181629607
Wij laten de keuken op maat bouwen, ontwerp is als volgt:
- 2 hoge kasten met 2 ovens, warmhoudlade en vacumeerlade
- Raam met venster"bank" en daaronder 2 lage kastjes
- 1 hoge kast met wegschuifdeur voor standmixer, keukenmachine etc
- Raam met venster"bank" en daaronder 2 lage kastjes
- 1 hoge kast met vaatwasser
- Raam met venster"bank" en daaronder 2 lage kastjes
- 2 hoge kasten met hoge koelkast en hoge vriezer
Deze kasten worden van vloer tot plafond in mat grijs.

Hiervoor komen 2 keukeneilanden van 2,5 meter bij 1 meter met rondom hout. In het ene eiland komt een inductiekookplaat met een afzuigkap in het plafond. In het andere eiland de spoelbak met een quooker combikraan. Met lades aan de keukenkant en ondiepe kasten aan de woonkamer kant.
Op de keukeneilanden komt een lichtgrijs keramiek blad.

Tekeningen van de architect ter indicatie, klopt niet helemaal meer met het uiteindelijke ontwerp maar locatie enzo is zoals op de tekeningen.



Voor de inbouwapparatuur zijn we 15.000euro kwijt, de exacte prijs voor de kasten en het aanrechtblad weten we nog niet.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_181631141
Twee werkbladen met kastjes, beide 240 cm lang, eentje tegen muur (met gaskookplaat, 5 pitten en afzuigkap) en eentje als eiland en daar zit spoelbak en vaatwasser in. En vier hoge kasten met oven, combimagnetron, koelkast en vriezer. Kastjes IKEA (greeploos wit en hoge kasten groen), blad houtlook. Alle apparatuur van ATAG, kraan van Grohe. Alles bij elkaar blijven we onder de 10 duizend. Wel kost het veel tijd, we doen alles zelf. Maar ik ben nog steeds blij met de keuze. Het wordt zo gaaf.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181664922
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie schetsen! Dat groen op de muur is super. En wat ziet de vloer er goed uit inderdaad. De tegels zijn gewaagd, maar ik houd wel van bont en gezellig.

Ik denk op dit moment aan een blauwe keuken. Dit is m'n inspiratieplaatje:

[ afbeelding ]

Met zo'n soort vloer (wel lichter):

[ afbeelding ]
Mooi! Wij hebben een keuken met een laag deel met spoelbak, vaatwasser en kookplaat in het wit met een betonnen werkblad, en 2 hoge kasten met koel-vries en oven in eenzelfde kleur blauw. Al een jaar of 7. Bevalt heel goed. Het blauw is wel een aanwezige kleur maar onze is hoogglans en lijkt in sommig licht meer grijzig, dan weer groen-blauwig, en dan weer blauw.

Het merk is Häcker Systemat, en ik heb wel greepjes maar die zitten alleen aan de bovenkant van de deurtjes en dan over de gehele lengte. Ben ik nog steeds erg blij mee, wel het strakke uiterlijk van greeploos maar zonder die spleten tussen de frontjes en de vingers. Onze keukenmevrouw noemde het 'semi-greeploos' (wat ik een tamelijk belachelijke term vond, je hebt per slot wél een greep of geen greep, geen halve greep, maar goed).

Het gaat om dit soort greepjes:


Dat dunne witte blad uit jouw inspiratieplaatje ziet er ook mooi uit zeg. Ik heb toen ook nog gekeken naar dunne bladen met geïntegreerde spoelbak en zijwangen van Corian maar dat kostte ongeveer mijn hele keukenbudget. Ik heb toen ook erg staan kwijlen bij van die 3mm RVS-bladen. Maar achteraf ben ik blij met mijn beton. Het is bestand tegen alles wat je in een keuken doet, en je ziet er wel gebruikssporen op maar dat vind ik mooi ('patina'), terwijl vrienden van mij zo'n geborsteld RVS blad hebben waar je werkelijk elke vingerafdruk op ziet en ik houd echt niet van poetsen maar ben OCD genoeg om daar toch last van te hebben :@
  maandag 3 september 2018 @ 16:17:53 #86
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181665104
Die blauwe keuken O+ De andere plannen klinken ook tof!

In ons nieuwe huis zit een keuken van 14 jaar oud die op zich nog in heel goede staat leek te zijn, maar niet helemaal mijn smaak is. Vooral het aanrechtblad vind ik niks. Dat gaat misschien dus nog vervangen worden. Al heeft de badkamer prioriteit, daar is een wastafel (van de 2) kapot, en zit zo'n fancy massagestralen/stoomdouche ding in wat een grote kalk-ellende is.

Maar first things first, woensdag tekenen we het voorlopig verkoopcontract van ons oude huis, en vrijdag gaan we uitgebreid met de financieel adviseur van de bank aan tafel om de hypotheek te regelen (al het papierwerk is ingediend). De stap daarna is het vastleggen van het verhuisbedrijf (en het wachten op het verstrijken van de ontbindende voorwaarden).
pi_181665272
Nou onze taxatie ligt nu bij het NWWI. Net iets boven onze koopprijs dus dat is mooi :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181665424
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:06 schreef yinu het volgende:

Het merk is Häcker Systemat, en ik heb wel greepjes maar die zitten alleen aan de bovenkant van de deurtjes en dan over de gehele lengte. Ben ik nog steeds erg blij mee, wel het strakke uiterlijk van greeploos maar zonder die spleten tussen de frontjes en de vingers. Onze keukenmevrouw noemde het 'semi-greeploos' (wat ik een tamelijk belachelijke term vond, je hebt per slot wél een greep of geen greep, geen halve greep, maar goed).
Ja, semi-greeploos is wat mij betreft een goede optie. Ik wil dan alleen de greepjes graag in dezelfde kleur als de kastjes en dat schijn een onmogelijke wens te zijn. (Het lijkt mij een vrij bescheiden wens, maar keukenboeren zijn niet zo flexibel.) Ik vermoed dat grijze greepjes bij een blauwe keuken nauwelijks opvallen. Hoe is dat bij jullie keuken?

quote:
Dat dunne witte blad uit jouw inspiratieplaatje ziet er ook mooi uit zeg.
Ik heb er wat tegenstrijdige signalen over gehoord. De ene boer zegt: heel modern, doen. De andere boer zegt: wij verkopen zulke dunne bladen niet eens want die zijn te kwetsbaar. Eerst maar eens een boer vinden die ik vertrouw en dan zie ik het wel. Ik wil eigenlijk een composietblad, maar ik overweeg ook bijv. laminaat als dat heel dun kan. Het hangt er vooral vanaf hoe het eruit ziet in het echt. Ik kan niet goed tegen materialen die er goedkoop uitzien, maar mijn portemonnee kan weer niet goed tegen mijn hoge eisen. :Y)

quote:
Ik heb toen ook erg staan kwijlen bij van die 3mm RVS-bladen. Maar achteraf ben ik blij met mijn beton. Het is bestand tegen alles wat je in een keuken doet, en je ziet er wel gebruikssporen op maar dat vind ik mooi ('patina'), terwijl vrienden van mij zo'n geborsteld RVS blad hebben waar je werkelijk elke vingerafdruk op ziet en ik houd echt niet van poetsen maar ben OCD genoeg om daar toch last van te hebben :@
Vind ik ook heel mooi, allebei eigenlijk. Maar wij krijgen al een betonnen vloer en met een RVS-blad wordt de ruimte te kil, denk ik. Jouw betonnen blad is vast prachtig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181665462
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou onze taxatie ligt nu bij het NWWI. Net iets boven onze koopprijs dus dat is mooi :)
^O^

Fijn dat dat is goedgekomen. Weer iets om van je lijstje te schrappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181665480
Die dunne bladen zijn idd wel extreem kwetsbaar.

Waar ergens in het land zit je Claudia?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181665505
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:17 schreef mousemicky het volgende:
Al heeft de badkamer prioriteit, daar is een wastafel (van de 2) kapot, en zit zo'n fancy massagestralen/stoomdouche ding in wat een grote kalk-ellende is.
Huuu. Die vind ik verschrikkelijk. Wat ga je in plaats daarvan nemen, een douchebak met glazen wand?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181665512
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die dunne bladen zijn idd wel extreem kwetsbaar.

Waar ergens in het land zit je Claudia?
In onze hoofdstad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181665534
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In onze hoofdstad.
Jammer dat is een eindje weg.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 3 september 2018 @ 20:01:37 #94
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181669554
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Huuu. Die vind ik verschrikkelijk. Wat ga je in plaats daarvan nemen, een douchebak met glazen wand?
Geen idee nog. De badkamer heeft een wat lastige indeling, dus moeten als we er eenmaal wonen kijken wat er mogelijk is, en wat we er aan willen besteden. Het is een rechthoekige ruimte, ruim zat, maar met een balkondeur tegenover de deur, en een half muurtje (waar nu nu de douche tegenaan staat) midden tussen de twee deuren. In dat muurtje lopen leidingen, dus eruit knallen gaat niet zomaar. En dan hebben we ook nog de kwestie van de (lelijke) verwarming onder het raam (naast de balkondeur).

Tegen die tijd maar eens aan de slag met passen en meten, maar het is te kortdag om dat al voor de verhuizing te willen doen.
pi_181678946
Onze (vrijwel offline) vakantie zit er op.
Nog net voor we vertrokken de keuken in orde gemaakt en het leidingadvies ingestuurd naar de bouwer.

Nu moeten we voor vrijdag nog aangeven waar we eventuele spotboxen in het plafond willen. Dus 'even' een lichtplan maken.

Ik wil heel graag de tekeningen van de keuken laten zien, maar het lukt me weer niet om ze te plaatsen. Zelfs niet vanuit mijn oude photobucket-account.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181679305
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:17 schreef mousemicky het volgende:
zit zo'n fancy massagestralen/stoomdouche ding in wat een grote kalk-ellende is.
Een waterontharder. Een van de beste investeringen die ik gedaan heb in huis. Badkamer blijft streeploos. Maar ook de keuken met zwarte keukenblad.
En ook lekker zacht voor de huid, makkelijk met auto wassen. Ook de zonnepanelen zijn er blij mee :)
pi_181679393
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:16 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een waterontharder. Een van de beste investeringen die ik gedaan heb in huis. Badkamer blijft streeploos. Maar ook de keuken met zwarte keukenblad.
En ook lekker zacht voor de huid, makkelijk met auto wassen. Ook de zonnepanelen zijn er blij mee :)
Hoe werkt dat, een waterontharder?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181679483
Hier gaat de Amerikaanse koelkast eruit, die staat nu naast het aanrecht. Dat ding heeft in het vriesgedeelte maar twee lades, de rest is plankjes en ik heb regelmatig een lawine van bakjes die eruit vallen als ik iets wil pakken. Gek word ik ervan en al mijn plastic bakjes sneuvelen, bevroren kunnen ze niet zo goed tegen een val op de tegels.
pi_181679489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe werkt dat, een waterontharder?
Niet. Tegenwoordig wordt het meeste drinkwater via membraanfiltratie geproduceerd. Daarmee wordt het grootste deel van de zouten/mineralen uit het water gehaald voordat het de leidingen in wordt gepompt. Dus zeer zacht water. Heb je geen ontharder meer nodig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181679503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ah, toch gelukt.

We hebben toch gekozen voor een volledig lage keuken onder het raam met eiland. Het deel onder het raam is 5m91, dus voldoende werkblad :D Omdat we verder geen hoge kasten wilden, hebben we gekozen voor een Amerikaanse koelkast. Die moeten we nog wel los kopen, maar de aansluiting voor water en elektra zitten in het leidingadvies. Het is MDF gelakt beetje lichtgrijs (net van het witte af) met een iets lichter keramieken blad in betonlook. Wel het mooie van beton, maar het onderhoudsarme van keramiek. Inductiekookplaat met flexzones en ingebouwde afzuiging.
Mooi hoor ik hou wel van lage keukens zonder bovenkasten.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')