abonnement Unibet Coolblue
pi_181572987
Beste FOK!'ers,

Na enigszins twijfelen heb ik toch toegegeven aan mijn verhaal delen met jullie en jullie mening erover te vragen. Sinds deze week ben ik begonnen aan mijn stage bij een nieuw bedrijf. Heel aardige mensen, leuke opdrachten (in het algemeen), maar niet wat ik wil. Nu, hoorde ik ineens dat een ander bedrijf, waar ik heel graag stage wou en wil lopen, mij op sollicitatiegesprek wouden laten komen, maar door miscommunicatie niet gelukt is. Ondertussen is er iemand anders aangenomen, dus is er nog misschien plek voor een extra stagiair. Nu heb ik een gesprek met bedrijf wat mij aan wou nemen gehad, die contact op hebben genomen met mijn stagebegeleider, die vond dat ik moet blijven op de plek waar ik nu zit, omdat dit anders de relatie kan schaden tussen mijn onderwijsinstelling. Nu vond het bedrijf dit ook jammer etc en boden ze mij een plek aan voor als ik nog een keer een stage nodig heb. Nu, heb ik het idee, dat als mijn stagebegeleider NIET naar de relatie tussen hun en bedrijf keek, ik gewoon aangenomen word voor de plek waar ik zelf stage wil lopen. Ik heb het met veel mensen besproken, maar een stageperiode van een half jaar is niet niks. Ohja, ik mis ook 1000 euro aan stagevergoeding want dat krijg ik bij dit bedrijf niet. Zij zeiden ook, je zit er voor jezelf en niet om de relatie tussen je school en bedrijf goed te houden. Maar aan de andere kant wil ik niet als lul overkomen om ineens tegen het bedrijf waar ik nu zit te zeggen dat ik er mee stop. Nu, kan ik wel zeker vervanging regelen voor mijn plek, dus zou mijn plek in ieder geval vervangen kunnen worden door een ander persoon. Dus laat ik geen gat achter, maar wel een vervelende reputatie denk ik. Wat is jullie mening? Moet ik voor mijzelf kiezen en gewoon doen wat ik eigenlijk wil, of omdat ik te laat ben en deze keuze genomen heb op de blaren zitten en een half jaar van mijn stage invullen door eindeloze lange saaie dagen?

Bedankt voor het lezen in ieder geval en ik hoor graag wat jullie er over denken ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door kevnederland op 30-08-2018 14:07:28 (update) ]
pi_181573432
Kiezen voor jezelf en wel even aandragen dat je iemand anders hebt voor de plek. Begrijpt dat bedrijf ook wel.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_181574100
Je beantwoordt je eigen vraag al: gewoon voor jezelf kiezen! En het netjes afhandelen met de stageplek waar je nu zit. Dan blijft die reputatie echt wel goed.
pi_181583498
Als je de OP minder chaotisch had opgesteld, had ik hem misschien wel gelezen. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181583510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:08 schreef Myheart het volgende:
Je beantwoordt je eigen vraag al: gewoon voor jezelf kiezen! En het netjes afhandelen met de stageplek waar je nu zit. Dan blijft die reputatie echt wel goed.
Verder dit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 3 september 2018 @ 12:33:38 #6
480053 LiesVV
Ga op Avontuur!
pi_181660748
Gewoon kiezen voor jezelf.

Je doet maar 1x een studie en die doe je om jezelf voor te bereiden op je toekomst en om er achter te komen wat je later wilt gaan doen en ook te werken aan die dingen waar je jezelf graag in ontwikkeld.

Het kan wellicht even vervelend voelen maar je moet in dit soort dingen goed aan jezelf denken daar doe je tenslote je opleiding voor!
Gek van reizen en internationale ervaringen.
pi_181726924
@LiesVV, MyHeart, Oranjevogel1,

Thanks voor jullie reactie. Ik heb het besproken met mijn mentor en het bedrijf. Mijn mentor heeft gezegd dat ik een slechte houding heb tegenover het bedrijf om zomaar weg te gaan en zei dat ik voorlopig moet blijven bij dit bedrijf. Het bedrijf zei tegen me dat zonder akkoord van mijn mentor zij niet eens gaan kijken naar een andere stagemogelijkheid. Jammer natuurlijk, en mijn mentor mag mij nu wéér minder, waarom weet ik ook niet. Ik heb 0 tekorten, let goed op in de les en val niemand lastig. Mijn mentor heeft liever mensen die zichzelf ergens slap uit lullen, maar dat kan ik niet. Ik ben direct en zeg wat ik wil en waarom ik iets wil.

Nu, mijn hele opleiding is eigenlijk helemaal niet wat ik wil, alhoewel ik het al 1/3e heb voltooid. Nu is ook het ding dat iedereen zegt dat ik hem gewoon moet afmaken, om een basis te krijgen, want ik weet niet wat ik wel wil, maar wel dat ik dit niet wil.. Dat is best moeilijk! Als je iets anders wilt doen en ook niet weet of dat het wel wordt.. want ik doe dit om zeg maar een niveau hoger te gaan hierna en als ik wissel van opleiding duurt het nog een jaar langer voordat ik op dat niveau zit wat ik wil behalen zeg maar..

Wat vinden jullie er van? Gewoon afmaken? Zal ik evt een andere stage gaan zoeken waarbij ik denk dat ik dat wel leuker vind?
pi_181727766
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:21 schreef kevnederland het volgende:
@LiesVV, MyHeart, Oranjevogel1,

Thanks voor jullie reactie. Ik heb het besproken met mijn mentor en het bedrijf. Mijn mentor heeft gezegd dat ik een slechte houding heb tegenover het bedrijf om zomaar weg te gaan en zei dat ik voorlopig moet blijven bij dit bedrijf. Het bedrijf zei tegen me dat zonder akkoord van mijn mentor zij niet eens gaan kijken naar een andere stagemogelijkheid. Jammer natuurlijk, en mijn mentor mag mij nu wéér minder, waarom weet ik ook niet. Ik heb 0 tekorten, let goed op in de les en val niemand lastig. Mijn mentor heeft liever mensen die zichzelf ergens slap uit lullen, maar dat kan ik niet. Ik ben direct en zeg wat ik wil en waarom ik iets wil.

Nu, mijn hele opleiding is eigenlijk helemaal niet wat ik wil, alhoewel ik het al 1/3e heb voltooid. Nu is ook het ding dat iedereen zegt dat ik hem gewoon moet afmaken, om een basis te krijgen, want ik weet niet wat ik wel wil, maar wel dat ik dit niet wil.. Dat is best moeilijk! Als je iets anders wilt doen en ook niet weet of dat het wel wordt.. want ik doe dit om zeg maar een niveau hoger te gaan hierna en als ik wissel van opleiding duurt het nog een jaar langer voordat ik op dat niveau zit wat ik wil behalen zeg maar..

Wat vinden jullie er van? Gewoon afmaken?
Lastig. Lastig. Opzich hoef je natuurlijk niet verder te gaan met iets wat je niet goed past. Aan de andere kant, kun je moeilijk 10 keer switchen en zul je bij iedere opleiding minpunten tegenkomen. In ieder geval niet stoppen, voordat je een goed alternatief hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181811983
@oranjevogel1

Klopt. Ik wil hem opzich wel afmaken, maar dan is mijn vraag, is het niet omdat ik deze opleiding niet veel moeite moet doen later te lui ben om een hoger niveau te gaan doen? Is het niet juist in mijn jongere jaren kritiek in wat voor omgeving ik mijzelf begeef, omdat ik nu in een omgeving (van school) zit die ik echt vreselijk vind?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')