abonnement Unibet Coolblue
pi_181570602
Goede actie van Alberto om aan te tonen dat de beveiliging wederom niet op een te verwachten niveau is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2018 @ 12:12:42 #27
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181570608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het allemaal iets wat overdreven. We weten allemaal dat je dit soort dingen bijna overal "kan" doen. Ik kan nu een gemeentehuis binnen wandelen, of een school, of een pretpark of een voetbal wedstrijd. En dan precies hetzelfde kunstje flikken dan dat Albert hier nu doet, en persoonlijk vind ik er geen kunst aan.

Je kan niet alles beveiligen, en het is nou niet zo dat hij nu over atoomwapens aan het aaien is of de wapens voor het uitzoeken heeft in het militaire kazerne. Nee "het is mogelijk" om een bom ergens neer te leggen.

Hier staan we toch niet echt van te kijken met z'n allen?
Je komt bij het gemiddelde 'gemeentehuisje' echter niet zomaar voorbij de publieksbalie. Ik kom voor mijn werk vaak in gemeentehuizen en bij 99% van de gemeentehuizen zit alles behalve de publieksbalie achter slot en grendel, mits je een pas hebt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181570620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:07 schreef JeMoeder het volgende:
Waarom vervolgen? Deze man toont aan hoe slecht het gesteld is met de Nederlandse defensie, wellicht dat ze hem om die reden vervolgen.

Als dat gebeurt lijkt het me duidelijk dat ze zelf geen schuld gaan erkennen voor de baggerbeveiliging.
Maar als jij of ik dat wil doen onder de noemer "aantonen dat de beveiliging niet klopt" word je meteen opgepakt inclusief gevolgen als een strafblad e.d. Doet iemand van een TV-programma dat, moet diegene maar altijd vrijuit gaan? Waarom geen gelijke lijn trekken?
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 12:15:15 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181570633
schijnlijk slaat het gewoon weer nergens op en heeft hij met behulp van een of andere lul zichzelf toegang weten te verschaffen tot de catering ofzo

aanklagen die flapdrol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181570634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als jij of ik dat wil doen onder de noemer "aantonen dat de beveiliging niet klopt" word je meteen opgepakt inclusief gevolgen als een strafblad e.d. Doet iemand van een TV-programma dat, moet diegene maar altijd vrijuit gaan? Waarom geen gelijke lijn trekken?
Is dat zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181570660
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Je komt bij het gemiddelde 'gemeentehuisje' echter niet zomaar voorbij de publieksbalie. Ik kom voor mijn werk vaak in gemeentehuizen en bij 99% van de gemeentehuizen zit alles behalve de publieksbalie achter slot en grendel, mits je een pas hebt.
Niet om de taalnazi uit te hangen, maar 'mits' betekent 'op voorwaarde dat'. Je bedoelt 'tenzij'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2018 12:18:01 ]
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2018 @ 12:23:04 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181570727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als jij of ik dat wil doen onder de noemer "aantonen dat de beveiliging niet klopt" word je meteen opgepakt inclusief gevolgen als een strafblad e.d. Doet iemand van een TV-programma dat, moet diegene maar altijd vrijuit gaan? Waarom geen gelijke lijn trekken?
Niemand zou daarvoor aangepakt moeten worden. Het is wmb een beetje hetzelfde als klokkenluiders. Maar goed, dan moet je wel kunnen aantonen dat jij aan wilde tonen dat de beveiliging slecht is. Wanneer je met het doel om te jatten ergens wordt gepakt dan gaan die vlieger niet op natuurlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2018 @ 12:23:47 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181570742
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet om de taalnazi uit te hangen, maar 'mits' betekent 'op voorwaarde dat'. Je bedoelt 'tenzij'.
Geen probleem, goed dat je me even scherp houdt!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:30:25 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181570858
De enige plaats waar een bom geplaatst zou moeten worden is bij Stegeman in zijn achterwerk. Alsof dit soort onderzoeken serieus te nemen zijn, wat een flauwekul en een hoop heisa om niets.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:42:02 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181571028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Paresto is ook geen opslagplaats van nucleaire wapens...
Nee, maar wel een plaats waar veel militairen komen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:42:16 #38
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181571034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:30 schreef karr-1 het volgende:
De enige plaats waar een bom geplaatst zou moeten worden is bij Stegeman in zijn achterwerk. Alsof dit soort onderzoeken serieus te nemen zijn, wat een flauwekul en een hoop heisa om niets.
:')
#KICKOUTZP
pi_181571067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:15 schreef sp3c het volgende:
schijnlijk slaat het gewoon weer nergens op en heeft hij met behulp van een of andere lul zichzelf toegang weten te verschaffen tot de catering ofzo
We zullen de uitzending af moeten wachten maar mijn gok is:

1. Stegeman wil weer eens een "Dat dit kan in Nederland!" momentje
2. Betrokkene gaat naar de website van het Artillerie Museum en ziet daar de openingstijden (ma-vrij 1100-1700) met de vigerende regeling staan:

quote:
De HCKVA ligt op militair terrein en daarom is legitimeren bij de kazernewacht en begeleiding verplicht.

De bezoeker wordt opgehaald bij de hoofdpoort LBO op vaste tijden: 13.30,14.30, 15.30 en 16.30 uur (zomer ook om 11.00 12.30 uur). Terugbrengen om 14.15, 15.15, 16.15 en 17.15 uur (zomer ook om 12.15 1n 13.15 uur)
3. Stegeman gaat voor de lunch naar de LBO en meldt zich bij de wacht en legitimeert zich daar, levert zijn legitimatie in bij de wacht en zegt dat hij het museum komt bezoeken, vervolgens wordt hij met eventuele andere bezoekers opgepikt door personeel van het museum.
4. Stegeman krijgt een rondleiding en ziet of kans om ff naar dat parkeerterrein (niet zover van het museum) te gaan waar die M-109 staat of ze zijn daar onder begeleiding langs gegaan.
5. Vervolgens wil Stegeman ff eten en dat mag gewoon bij Paresto*, het is niet zo dat dat verboden is voor burgers.
6. Na de lunch gaat Stegeman ff pissen en laat op de WC zijn "bom" achter of om mijn part onder de tafel van de eetzaal... En gaat terug naar het museum.
7. Stegeman wordt weer teruggebracht naar de poort, krijgt zijn legitimatie weer terug en gaat editten en hij heeft weer zijn: "Dat dit kan in Nederland!" momentje gecreeerd.

* De kans is aanwezig dat Paresto op de Knobbel wegens omstandigheden gesloten is en hij moest eten op de LTK en hij zodoende 2 kazernes heeft bezocht.

Anyway, dit zal het in grote lijnen wel geweest zijn is mijn gok maar we gaan het zien.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:49:36 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181571120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen TBB-1 locatie...
Dat claimt hij toch ook niet?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181571130
Dat dit kan in Nederland
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181571453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Niemand zou daarvoor aangepakt moeten worden. Het is wmb een beetje hetzelfde als klokkenluiders. Maar goed, dan moet je wel kunnen aantonen dat jij aan wilde tonen dat de beveiliging slecht is. Wanneer je met het doel om te jatten ergens wordt gepakt dan gaan die vlieger niet op natuurlijk.
Ah, dus als je betrapt wordt op inbreken hoef je alleen maar te zeggen "ik wilde alleen aantonen dat de beveiliging niet op orde is" en je gaat vrijuit? Hmmm, apart...
Don't let my username fool you...
pi_181571566
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:12 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je komt bij het gemiddelde 'gemeentehuisje' echter niet zomaar voorbij de publieksbalie. Ik kom voor mijn werk vaak in gemeentehuizen en bij 99% van de gemeentehuizen zit alles behalve de publieksbalie achter slot en grendel, mits je een pas hebt.
Pure onzin. Als je ook maar een beetje je best doet kom je elk gemeentehuis in Nederland binnen met het minste vooronderzoek. Zonder vooronderzoek ook wel.

"Ja maar je moet een pasje hebben."
Geloof me, zonder pasje kon je echt wel in de niet publieke gedeelten en eenmaal binnen boeit het niemand of jij een pas hebt of niet. Ik spreek uit ervaring en sta er elke keer weer van te kijken dat het lukt.

Dit is een publiek geheim in ambtenaarland. Gemeentemedewerkers zullen dit allemaal toegeven als je het erover hebt met ze.

Edit: Juist de publieksbalies zijn (aan de interessante kant) het lastigst te benaderen zonder toegangspas.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr.Jan-Itor op 30-08-2018 13:25:08 ]
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:17:48 #46
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181571760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt ook een bom in Echo's Oirschot achterlaten, daar komen ook veel militairen...
Klopt, maar ligt niet op een beveiligd terrein.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:26:19 #48
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181571988
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, mijn post gemist mbt de TBB'en?
Alberto claimt één of ander pakketje op niet publiekelijk toegankelijke locatie achter te hebben gelaten waar hij potentieel best veel militaire slachtoffers zou kunnen maken. Dat deze locatie niet in de hoogste categorie valt doet toch niks af aan zijn claim?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181572191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alberto claimt één of ander pakketje op niet publiekelijk toegankelijke locatie achter te hebben gelaten waar hij potentieel best veel militaire slachtoffers zou kunnen maken. Dat deze locatie niet in de hoogste categorie valt doet toch niks af aan zijn claim?
Het klinkt natuurlijk heel spannend maar als jij een granaat over het hek gooit kun je ook veel slachtoffers maken.
pi_181572211
Z'n kijkcijfers vielen zeker een beetje tegen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')