abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2018 @ 09:38:18 #1
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_181567549
quote:
Buitenlandse studenten wanhoop nabij: 'Alles om niet op straat te hoeven slapen'
VANDAAG, 21:15BINNENLAND
Hostels, AirBnb of zelfs een tent: studenten die nog geen kamer hebben, grijpen alles aan om niet dakloos te worden. In Groningen is de kamernood zo hoog, dat de universiteit medewerkers heeft opgeroepen om nieuwe studenten tijdelijk in huis te nemen.

Vooral voor studenten uit het buitenland blijkt het een hels karwei om een kamer te vinden. In de stad ontstaan nu initiatieven om alle studenten op tijd aan onderdak te helpen. Zo plaatst de Rijksuniversiteit Groningen speciale tenten voor internationale studenten en werpen 'gevestigde' studenten zich op als bemiddelaar voor studiegenoten uit het buitenland.

Artikel gaat verder

https://nos.nl/artikel/22(...)e-hoeven-slapen.html

Toen ik studeerde was het al kut met kamers voor de meeste studenten, maar nog steeds hebben de universiteiten geen gevoel dat ze het eens echt moeten aanpakken.
Waarom geen campussen bouwen?
pi_181567726
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:38 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Artikel gaat verder

https://nos.nl/artikel/22(...)e-hoeven-slapen.html

Toen ik studeerde was het al kut met kamers voor de meeste studenten, maar nog steeds hebben de universiteiten geen gevoel dat ze het eens echt moeten aanpakken.
Waarom geen campussen bouwen?
Kost veel heel geld. En dat is niet de taak van de universiteit.

Wat de universiteit wel had kunnen doen is de buitenlandse studenten een realistische beeld van de NLse woningmarkt geven. Vooral dat buitenlandse studenten minder kans op kamers maken en algemeen meer moeten betalen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2018 @ 09:48:50 #3
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_181567761