abonnement Unibet Coolblue
pi_181965425
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 12:11 schreef TheVulture het volgende:
Heb het idee dat de DJ's wel meer vrijheid krijgen en dat er de laatste weken sinds 1 september inderdaad meer alternatief wordt gedraaid
Even een crosspost uit het 3FM-topic:
quote:
5s.gif Op maandag 17 september 2018 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
Ik luister nooit meer naar deze zender, maar ik check op 3fmfan.nl zeer regelmatig wat er zoal wordt gedraaid. Ik meen waar te nemen dat de hoeveelheid Nederlandstalige urban/hiphop-crap met name overdag fors is teruggebracht. Zijn er mensen die deze observatie delen?
Hier ligt tevens de sleutel naar betere luistercijfers. Er is al een zender voor bovengenoemde ooraids: die heet FunX. Daar kunnen de "stadsjongeren" lekker naar luisteren.

3FM moet kwaliteit voorop stellen en moet er echt nog veel meer bovenop zitten wat nieuwe muziek betreft.

En volgens mij moeten er ook afspraken met Radio 2 worden gemaakt. Het kan gewoon niet zo zijn dat meuk als Diggy Dex op Radio 2 wordt grijsgedraaid en Topsong is, terwijl de laatste single van Tom Odell juist 3FM Megahit was.
pi_181969368
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:08 schreef Elfletterig het volgende:

En volgens mij moeten er ook afspraken met Radio 2 worden gemaakt. Het kan gewoon niet zo zijn dat meuk als Diggy Dex op Radio 2 wordt grijsgedraaid en Topsong is, terwijl de laatste single van Tom Odell juist 3FM Megahit was.
Eens, dat bedoelde ik met het feit dat Radio 2 eigenlijk het profiel van 3FM over heeft genomen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181969624
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eens, dat bedoelde ik met het feit dat Radio 2 eigenlijk het profiel van 3FM over heeft genomen...
Zo ver is het gelukkig nog niet, want dan zou Radio 2 ook onluisterbaar zijn....
Maar sommige DJ's - Gijs Staverman voorop - kunnen hun neiging niet onderdrukken om puberale kutmuziek te draaien op Radio 2. Dieptepunt was vorige week die verkrachting van "Onderweg" van Abel door Lil' Kleine en Frenna :r Dat soort shit hoort gewoon niet thuis op Radio 2. Er is dan ook veel commentaar op gekomen. En terecht.
pi_181970327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:03 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Mjah, dat is deels de schuld van 3FM en deel van de luisteraars natuurlijk. Die hebben er op gestemd. Maar inderdaad, 'festival muziek' is niet echt een duidelijk kader.

Verder uiteraard helemaal mee eens dat ze wat uitdagender en gevarieerder moeten gaan draaien. Vind wel dat het al de goede kant op gaat wat dat betreft. Van Radio 2 word ik ook niet altijd gelukkig.
Dat inderdaad. En dan heb ik liever dat ik af en toe een radiozender op zet en muziek hoor die ik echt niet vindt te pruimen, maar wel een andere doelgroep erg aanspreekt dan elke keer weer dezelfde veilige deuntjes.
  maandag 17 september 2018 @ 21:10:14 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181970552
Ik heb die horizontale programmering nooit begrepen. Vroeger voor die innovatie had je dan ergens laat op de avond drie uur per week muziek voor een bepaalde niche. Of een uurtje. Dat wist iedereen, de liefhebbers schakelden in, de rest draaide de knop om.
Nu lijkt het erop dat ze de hele dag door een breed publiek moeten aanspreken maar het publiek is minder breed dan toen iedereen nog ging zitten voor de Top40, Arbeidsvitaminen of De Avondspits.
  maandag 17 september 2018 @ 23:57:39 #46
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_181974622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:25 schreef Gehenna het volgende:
• 8. Kensington - Streets
• 19. Kensington - War
• 27. Kensington - Let Go
• 28. Kensington - Do I Ever
• 42. Kensington - Home Again
• 51. Kensington - St. Helena
• 67. Kensington - Riddles
-------------------------------------------
• 1. Chef'Special - Amigo
• 29. Chef'Special - In Your Arms
• 45. Chef'Special - Peculiar
• 55. Chef'Special - Nicotine
• 80. Chef'Special - On Shoulders

Tsja. Volgens mij hebben we hier het failliet van 3FM wel glansrijk in een notendop.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 09:00:28 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181978365
quote:
15s.gif Op maandag 17 september 2018 23:57 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Tsja. Volgens mij hebben we hier het failliet van 3FM wel glansrijk in een notendop.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181978378
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D
wat was/is dat eigenlijk voor (bagger) lijst?
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 09:02:49 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181978381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:02 schreef Handleiding het volgende:

[..]

wat was/is dat eigenlijk voor (bagger) lijst?
top zoveel "festival hits" oid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181978392
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

top zoveel "festival hits" oid.
Oke :')
quote:
12. Calvin Harris ft. Dua Lipa - One Kiss
  dinsdag 18 september 2018 @ 12:07:25 #51
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_181981169
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 21:10 schreef Lunatiek het volgende:
Ik heb die horizontale programmering nooit begrepen. Vroeger voor die innovatie had je dan ergens laat op de avond drie uur per week muziek voor een bepaalde niche. Of een uurtje. Dat wist iedereen, de liefhebbers schakelden in, de rest draaide de knop om.
Nu lijkt het erop dat ze de hele dag door een breed publiek moeten aanspreken maar het publiek is minder breed dan toen iedereen nog ging zitten voor de Top40, Arbeidsvitaminen of De Avondspits.
Het kon niet anders, vanwege de commerciële zenders die begin jaren 90 op kwamen. Met toenemende concurrentie moet je veiliger en strakker programmeren om te kunnen overleven. Mensen moeten makkelijk kunnen onthouden wat ze op een bepaald tijdstip te wachten staat.

Maar van mij hadden ze de verticale programmering ook niet weg hoeven doen.

Edit: Die Sharid die nu de leiding heeft, heeft nog wat werk te doen.



[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 18-09-2018 12:26:11 ]
pi_182384994
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Even een crosspost uit het 3FM-topic:

[..]

Hier ligt tevens de sleutel naar betere luistercijfers. Er is al een zender voor bovengenoemde ooraids: die heet FunX. Daar kunnen de "stadsjongeren" lekker naar luisteren.

3FM moet kwaliteit voorop stellen en moet er echt nog veel meer bovenop zitten wat nieuwe muziek betreft.

En volgens mij moeten er ook afspraken met Radio 2 worden gemaakt. Het kan gewoon niet zo zijn dat meuk als Diggy Dex op Radio 2 wordt grijsgedraaid en Topsong is, terwijl de laatste single van Tom Odell juist 3FM Megahit was.
Ja, die zogenaamde urban. Daar wil niemand naar luisteren in de auto natuurlijk.

3FM was populair toen ze een beetje alternatief waren, juist geen urban ene weinig dance draaiden. En als ze dat dedennwas dat laat in het weekend.

De andere stations draaiden de eeuwige 15 zelfde nummers per uur en dan af en toe nog iets anders. Waar 3FM nog wel
Eens oog had voor iets anders leuks.

Sowieso luisteren die urban types geen radio meer volgens mij. En daarnaast is de fout genaakt dat wat door een kleine groep allochtonen in Amsterdam tof gevonden wordt voor iedereen zou gelden. De rest van Nederland wil helemaal geen urban.
Whatever...
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 10:50:25 #53
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182386397
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sowieso luisteren die urban types geen radio meer volgens mij. En daarnaast is de fout genaakt dat wat door een kleine groep allochtonen in Amsterdam tof gevonden wordt voor iedereen zou gelden. De rest van Nederland wil helemaal geen urban.
Dit, gewoon dit. Maar gelukkig is het echt minder geworden.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:55:38 #54
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182386490
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:30 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso luisteren die urban types geen radio meer volgens mij. En daarnaast is de fout genaakt dat wat door een kleine groep allochtonen in Amsterdam tof gevonden wordt voor iedereen zou gelden. De rest van Nederland wil helemaal geen urban.
De jeugd loopt er wel massaal mee weg hoor, zelfs hier op het platteland. :P
Maar inderdaad, die luisteren geen radio
nee, jij dan!
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:01:01 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182386590
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De jeugd loopt er wel massaal mee weg hoor, zelfs hier op het platteland. :P
*bevestigt*
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 11:02:39 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182386608
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De jeugd loopt er wel massaal mee weg hoor, zelfs hier op het platteland. :P
Maar inderdaad, die luisteren geen radio
Sta inderdaad te kijken hoe een vol bevrijdingsfestival alle nummers van kraantje pappie luidkeels meezingt... ik ben oud... ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 11:06:32 #57
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182386661
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De jeugd loopt er wel massaal mee weg hoor, zelfs hier op het platteland. :P
Maar inderdaad, die luisteren geen radio
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]

*bevestigt*
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sta inderdaad te kijken hoe een vol bevrijdingsfestival alle nummers van kraantje pappie luidkeels meezingt... ik ben oud... ;(
maar is dat jeugd die naar 3fm zou luisteren, of zijn ze meer 538 materiaal... in andere woorden: is hiphop alternatief of gewoon mainstream
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:22:51 #58
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182388234
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:06 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

maar is dat jeugd die naar 3fm zou luisteren, of zijn ze meer 538 materiaal... in andere woorden: is hiphop alternatief of gewoon mainstream
Dat is niet de jeugd die naar het oude-3fm zou luisteren, maar wel een doelgroep die de 'nieuwe'-3fm graag aan had willen spreken, wat dus desastreus uit heeft gepakt voor hun.

De hiphop van Ronnie Flex, Boef etc.. waren in de tijd van de omschakeling nog wel redelijk underground natuurlijk. Maar het pakte verkeerd uit,
- De jeugd die het moest trekken luistert toch niet al te veel radio
- De ouderen vinden het merendeel kut en zochten wat anders
- het werd de mainstream, waar de wat meer alternatieve luisteraars niet op zaten te wachten
- En diegene die wel mainstream radio willen, komen veel meer aan hun trekken bij andere stations.
nee, jij dan!
pi_182388723
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, die zogenaamde urban. Daar wil niemand naar luisteren in de auto natuurlijk.

3FM was populair toen ze een beetje alternatief waren, juist geen urban ene weinig dance draaiden. En als ze dat dedennwas dat laat in het weekend.

De andere stations draaiden de eeuwige 15 zelfde nummers per uur en dan af en toe nog iets anders. Waar 3FM nog wel
Eens oog had voor iets anders leuks.

Sowieso luisteren die urban types geen radio meer volgens mij. En daarnaast is de fout genaakt dat wat door een kleine groep allochtonen in Amsterdam tof gevonden wordt voor iedereen zou gelden. De rest van Nederland wil helemaal geen urban.
Op de website van de NPO valt dit te lezen:

quote:
Extra kanalen radio
Naast de zenders NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5 en FunX bieden we verschillende andere kanalen aan:

NPO SterrenNL
NPO Soul & Jazz
NPO 3FM Alternative
NPO 3FM KX Radio
NPO Radio 4 Concerten
NPO FunX Dance
NPO FunX Slow Jamz
NPO FunX Reggae
NPO FunX Latin
NPO FunX Arab
NPO FunX Hip Hop
Bron: https://service.npo.nl/on(...)#extra-kanalen-radio

Laat dit eens op je inwerken: naast de urban-zender FunX zijn er liefst 6 themakanalen voor deze doelgroep: meer dan het aantal andere themakanalen bij elkaar! De allochtone stadsjeugd wordt zeer ruimschoots bediend.

Het is dan ook volstrekt krankzinnig dat 3FM zendtijd inruimt voor dezelfde ellende. Het is sowieso een veelgemaakte denkfout bij de NPO dat Amsterdam maatgevend is voor heel Nederland: zie o.a. de dagelijkse grachtengordel-kliek bij DWDD en de "discussie" omtrent Zwarte Piet.

Feit is dat 3FM gewoon niet voor kwaliteit durft te kiezen. En ik word gewoon intens droevig als ik DIT lees: https://www.npo3fm.nl/nie(...)k-is-nieuw-op-3fm-16

quote:
Music Starts Here! Elke week komt er een enorme bak aan nieuwe muziek uit, waarvan de allertofste nummer worden toegevoegd aan de 3FM playlist. Benieuwd welke dit zijn en welke verhalen en artiesten erachter zitten? Je checkt de nieuwe pareltjes allemaal hier!
Nummer in enkelvoud... - duidelijk een typfout, maar het klopt bijna. Naast de Megahit van Sigrid wordt slechts één ander nummer aan de playlist toegevoegd: de nieuwe single van Douwe Bob, die tevens Radio 2 Topsong is.

Ik luister wekelijks honderden nieuwe nummers en knikker er tientallen in bewaarmapjes. 3FM komt niet verder dan 2 nieuwe nummers per week. Serieus?! Zo'n zender verdient gewoon geen tweede kans.
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:52:10 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182388816
Zo'n 3fm zit natuurlijk aan allemaal belangen van platenbonzen vast, naast het tevreden houden van andere relaties - en daar is Douwe Bob er natuurlijk ook eentje van. Waardoor die twee (en ook juist precies díe) nummers extra veel aandacht moeten krijgen, en er voor de rest geen ruimte meer is.

Ik vind het trouwens bizar hoe mensen honderden nieuwe nummers per week (bewust) kunnen beluisteren zonder compleet muziekmoe te raken, met daarnaast ook nog 'een leven'. Want een dag heeft maar 24 uur. Ík kan het iig niet. Maar dat terzijde.

[ Bericht 15% gewijzigd door Eightyone op 08-10-2018 12:58:52 ]
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:24:42 #61
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182390802
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:52 schreef Eightyone het volgende:
Ik vind het trouwens bizar hoe mensen honderden nieuwe nummers per week (bewust) kunnen beluisteren zonder compleet muziekmoe te raken, met daarnaast ook nog 'een leven'. Want een dag heeft maar 24 uur. Ík kan het iig niet. Maar dat terzijde.
Lukt mij ook prima hoor. Maar ik heb dan ook een baan achter een pc, en een koptelefoon. Dus feitelijk zit ik gewoon vrijwel de hele dag mijn muziek te draaien. En - in tegenstelling tot andere interesses/hobbies - heeft mij dat nog nooit verveeld :)
nee, jij dan!
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:49:25 #62
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182391314
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:52 schreef Eightyone het volgende:
Ik vind het trouwens bizar hoe mensen honderden nieuwe nummers per week (bewust) kunnen beluisteren zonder compleet muziekmoe te raken, met daarnaast ook nog 'een leven'. Want een dag heeft maar 24 uur. Ík kan het iig niet. Maar dat terzijde.
Nou ja, het luisteren zou wel kunnen, maar dan ook nog bijhouden en weten wat je geluisterd hebt... Maar daarom werkt Spotify voor mij ook niet, ik moet teveel op zoek naar muziek en uiteindelijk blijf ik steeds bij dezelfde artiesten hangen, terwijl ik juist liever wat afwisseling zou willen en er niet altijd een duidelijke lijn in mijn muziekkeuze te vinden is.
Don't let my username fool you...
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:57:09 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182391446
Misschien zit hier wel een topic in, al mag een ander dat dan openen.
pi_182391554
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op de website van de NPO valt dit te lezen:

[..]

Bron: https://service.npo.nl/on(...)#extra-kanalen-radio

Laat dit eens op je inwerken: naast de urban-zender FunX zijn er liefst 6 themakanalen voor deze doelgroep: meer dan het aantal andere themakanalen bij elkaar! De allochtone stadsjeugd wordt zeer ruimschoots bediend.

Het is dan ook volstrekt krankzinnig dat 3FM zendtijd inruimt voor dezelfde ellende. Het is sowieso een veelgemaakte denkfout bij de NPO dat Amsterdam maatgevend is voor heel Nederland: zie o.a. de dagelijkse grachtengordel-kliek bij DWDD en de "discussie" omtrent Zwarte Piet.

Feit is dat 3FM gewoon niet voor kwaliteit durft te kiezen. En ik word gewoon intens droevig als ik DIT lees: https://www.npo3fm.nl/nie(...)k-is-nieuw-op-3fm-16

[..]

Nummer in enkelvoud... - duidelijk een typfout, maar het klopt bijna. Naast de Megahit van Sigrid wordt slechts één ander nummer aan de playlist toegevoegd: de nieuwe single van Douwe Bob, die tevens Radio 2 Topsong is.

Ik luister wekelijks honderden nieuwe nummers en knikker er tientallen in bewaarmapjes. 3FM komt niet verder dan 2 nieuwe nummers per week. Serieus?! Zo'n zender verdient gewoon geen tweede kans.
WoW al die extra kanalen... ff serieus hoeveel man luistert daarnaar. 5000 per dag max per kanaal??! Net als al die thema tv kanalen. Dat kan echt wel wegbezuinigd worden... en maar klagen dat ze geen budgetten hebben.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182391607
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nou ja, het luisteren zou wel kunnen, maar dan ook nog bijhouden en weten wat je geluisterd hebt... Maar daarom werkt Spotify voor mij ook niet, ik moet teveel op zoek naar muziek en uiteindelijk blijf ik steeds bij dezelfde artiesten hangen, terwijl ik juist liever wat afwisseling zou willen en er niet altijd een duidelijke lijn in mijn muziekkeuze te vinden is.
Je kunt van elk willekeurig nummer een "radiostation" maken. Je krijgt wekelijks een Discover Weekly (nummers die op jouw smaak zijn afgestemd) en een Release Radar (nieuwe releases van artiesten waar je naar luistert) en daarnaast is er ook nog de Daily Mix.

Verder kun je natuurlijk een New Music Friday doorlopen... - meer dan genoeg mogelijkheden om Spotify op je eigen wensen af te stemmen.
pi_182391656
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:04 schreef RipCity het volgende:

[..]

WoW al die extra kanalen... ff serieus hoeveel man luistert daarnaar. 5000 per dag max per kanaal??! Net als al die thema tv kanalen. Dat kan echt wel wegbezuinigd worden... en maar klagen dat ze geen budgetten hebben.
De afgelopen jaren is er al flink gesnoeid in het aantal themakanalen op tv.
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:10:12 #67
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182391697
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt van elk willekeurig nummer een "radiostation" maken. Je krijgt wekelijks een Discover Weekly (nummers die op jouw smaak zijn afgestemd) en een Release Radar (nieuwe releases van artiesten waar je naar luistert) en daarnaast is er ook nog de Daily Mix.

Verder kun je natuurlijk een New Music Friday doorlopen... - meer dan genoeg mogelijkheden om Spotify op je eigen wensen af te stemmen.
Ja, dat zeg ik: dat werkt voor mij gewoon echt niet. Die daily mix is volgens mij al jaren hetzelfde... Discover weekly is ook niet altijd wat ik wil horen en de release radar is juist wat ik niet wil, van de artiesten die ik al ken en het me boeit weet ik de releases meestal wel.

Maar soms heb ik zin in lekkere deephouse, dan weer in oude blackmetal, dan weer in rock en soms zet je eens een 90's plaatje op. Die combinaties kan Spotify slecht aan en de ene keer heb ik er wel zin in, de andere keer niet. Maar goed, NetFlix werkt voor mij ook niet, dan zou ik de hele avond bezig zijn met uitzoeken waarnaar te kijken zonder ook maar 1 aflevering gezien te hebben.
Don't let my username fool you...
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:11:46 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182391736
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De afgelopen jaren is er al flink gesnoeid in het aantal themakanalen op tv.
Ik mis Geschiedenis Tv, 3voor12 Tv, enzovoort. :{

10 jaar terug was er over de gehele linie trouwens een mooi digitaal aanbod.
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:13:04 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182391774
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik: dat werkt voor mij gewoon echt niet. Die daily mix is volgens mij al jaren hetzelfde... Discover weekly is ook niet altijd wat ik wil horen en de release radar is juist wat ik niet wil, van de artiesten die ik al ken en het me boeit weet ik de releases meestal wel.

Maar soms heb ik zin in lekkere deephouse, dan weer in oude blackmetal, dan weer in rock en soms zet je eens een 90's plaatje op. Die combinaties kan Spotify slecht aan en de ene keer heb ik er wel zin in, de andere keer niet. Maar goed, NetFlix werkt voor mij ook niet, dan zou ik de hele avond bezig zijn met uitzoeken waarnaar te kijken zonder ook maar 1 aflevering gezien te hebben.
Probeer eens internetradio.

Voor mij werkt die 'losse' manier van muziek ervaren. En zo nu en dan Shazam ik wat.

Super-eclectisch, waarbij je de programma's op de site kunt downloaden:

https://ckut.ca/en
https://wfmu.org
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:30:31 #70
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182392131
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:11 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik mis Geschiedenis Tv, 3voor12 Tv, enzovoort. :{

10 jaar terug was er over de gehele linie trouwens een mooi digitaal aanbod.
Ja, meestal snoeien ze juist de net interessante kanalen er vanaf en blijft er iets over waar alleen wat herhalingen van hun reguliere zenders wordt uitgezonden over.

quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Probeer eens internetradio.

Voor mij werkt die 'losse' manier van muziek ervaren. En zo nu en dan Shazam ik wat.

Super-eclectisch, waarbij je de programma's op de site kunt downloaden:

https://ckut.ca/en
https://wfmu.org
Het nadeel hiervan vind ik dan ook weer het ontbreken van een Nederlands nieuwsbericht, dat vind ik toch ook wel prettig aan de radio, al hoeft het misschien niet elk uur. Ja, lastig persoon hier :P
Don't let my username fool you...
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:35:04 #71
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182392216
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:30 schreef Metalfreak het volgende:

Het nadeel hiervan vind ik dan ook weer het ontbreken van een Nederlands nieuwsbericht, dat vind ik toch ook wel prettig aan de radio, al hoeft het misschien niet elk uur. Ja, lastig persoon hier :P
Of anders www.iceradio.nl (mocht je dat nog niet kennen; het is een soort voortzetting van de oude KX Radio), waar wél Nederlands nieuws komt. Het is minder extreem eclectisch dan eerdergenoemde stations, maar draait alsnog van alles wat.
pi_182393219
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:52 schreef Eightyone het volgende:
Zo'n 3fm zit natuurlijk aan allemaal belangen van platenbonzen vast, naast het tevreden houden van andere relaties - en daar is Douwe Bob er natuurlijk ook eentje van. Waardoor die twee (en ook juist precies díe) nummers extra veel aandacht moeten krijgen, en er voor de rest geen ruimte meer is.

Ik vind het trouwens bizar hoe mensen honderden nieuwe nummers per week (bewust) kunnen beluisteren zonder compleet muziekmoe te raken, met daarnaast ook nog 'een leven'. Want een dag heeft maar 24 uur. Ík kan het iig niet. Maar dat terzijde.
Ja, ze draaien alles van kees de koning. Kutzooi
Whatever...
pi_182397774
Vroeger zat Timur op FOK! nog steeds?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')