abonnement Unibet Coolblue
pi_181563688
Boerderijen vol vliegen, krekels en meelwormen, in plaats van koeien of varkens. Het zou zomaar kunnen, zeggen deskundigen. Zij voorzien de opkomst van een nieuw soort boer: de insectenkweker. En ze verwachten dat veel traditionele boeren zullen overstappen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)lkkoeien-houden.html

Daarnaast zijn insecten rijk aan eiwitten en andere voedingsstoffen. Dat maakt ze aantrekkelijk voedsel voor mens én dier. Alleen staat de wetgeving van de Europese Unie nu nog niet toe dat insecten in voer voor varkens en kippen zitten. Maar Van Huis denkt dat dat binnenkort zal veranderen.

Minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit schrijft dat Nederland "binnen bepaalde randvoorwaarden" voorstander is van de uitbreiding van het gebruik van insecten in veevoer. Of we echt massaal over zullen gaan op insecten, is volgens de minister nog wel afhankelijk van bijvoorbeeld de kostprijs en de maatschappelijke acceptatie.


===============================

En om dat laatste gaat het... De maatschappelijke acceptatie...
Willen wij wel dat insecten massaal in het voer van varkens, kippen en koeien komen?
Welke gevolgen heeft dat voor het dier en het vlees? Insectensmaak?
Gaan wij überhaupt koken met insecten?
Broodje meelwormen?

Ikzelf moet er niet aan denken!!!
pi_181563790
Timon en Poemba eten al jaren insecten, prima toch? :+
dag
  donderdag 30 augustus 2018 @ 00:42:18 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181563917
Timon en Pumba _O_
#KICKOUTZP
pi_181563927
Dat went ook wel weer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181563954
Insecten zitten vol met proteïne, dus het zal voor het vleesvee alleen maar positieve effecten hebben.
Daarnaast zou je wel moeten uitkijken naar evt. dragers van ziekten en onderzoek moeten gaan doen welke insecten nou precies ziektes kunnen overdragen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181563955
lekker hoor gefrituurde sprinkhaan of gebakken meelwormen door de rijst.
je moet je niet zo aanstellen ts het is allemaal prima te eten en zit boordevol voedingsstoffen
pi_181564110
Dit gelul. Al een dik decennia lang proberen ze ons te doen geloven dat sprinkhanen, meelwormen en ik weet het wat niet meer de toekomstige vervangers vam het standaard lapje vlees zijn. Wat denk je zelf?
U MAD?
  donderdag 30 augustus 2018 @ 01:00:52 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181564125
Dat roepen ze al 20 jaar, niemand wil dat.
En zelf heb ik het al meerdere malen geproefd, het is niet bepaald een biefstukje.
xx
BA
  donderdag 30 augustus 2018 @ 07:15:43 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181566199
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:00 schreef BasEnAad het volgende:
Dat roepen ze al 20 jaar, niemand wil dat.
En zelf heb ik het al meerdere malen geproefd, het is niet bepaald een biefstukje.
xx
BA
Herkenbaar.
Haalt het bij lange na niet bij vlees.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 30 augustus 2018 @ 07:19:22 #10
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_181566211
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Haalt het bij lange na niet bij vlees.
Prima variatie op though. Maar ik zou er ook geen biefstuk of kip voor opgeven.
pi_181566228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Haalt het bij lange na niet bij vlees.
Nog niet wacht maar totdat ze reuze insecten gaan kweken met een vlees structuur. :P
  donderdag 30 augustus 2018 @ 07:23:42 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181566230
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog niet wacht maar totdat ze reuze insecten gaan kweken met een vlees structuur. :P
Hopelijk ontsnappen die niet. :'(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181566290
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog niet wacht maar totdat ze reuze insecten gaan kweken met een vlees structuur. :P
Neeeeeeeeee :'(

Verder denk ik dat het een kwestie van tijd is. Hier en daar zie je het al in de supermarkt verschijnen, wie weet is het over 20 jaar een stuk normaler.
pi_181566571
Als veevoer wellicht wel ja, maar niet als mensenvoedsel. Gaat niet gebeuren tenzij uiterste noodzaak.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181566609
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 08:17 schreef Nielsch het volgende:
Als veevoer wellicht wel ja, maar niet als mensenvoedsel. Gaat niet gebeuren tenzij uiterste noodzaak.
Dat ja, in sommige Aziatische landen eten ze het ook wel, maar niet omdat ze er zo van genieten, meer omdat ze niets anders hebben.

Kom op zeg, een paar van die mensen die er een groot belang bij hebben roepen dit al jaren, maar insecten zijn gewoon ongedierte, dat ga je niet opeten. Of gaan we ineens ook massaal muizen en ratten eten?
Don't let my username fool you...
pi_181566621
Bah. Ik vreet dat niet en zal dat ook niet vreten ook.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 08:24:54 #17
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_181566624
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog niet wacht maar totdat ze reuze insecten gaan kweken met een vlees structuur. :P
Totdat ze losbreken en de wereld gaan overnemen _O_
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_181566708
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 08:17 schreef Nielsch het volgende:
Als veevoer wellicht wel ja, maar niet als mensenvoedsel. Gaat niet gebeuren tenzij uiterste noodzaak.
Ik denk ook niet dat het ooit vlees helemaal zal vervangen hier, tenminste... nog lang niet.
Maar een soort alternatief voor mensen die erg milieubewust zijn, of begaan met zoogdierenleed... het zou kunnen.
Het enige dat ik ooit gegeten heb was chocolade met mieren erin, en dat was geen succes. Dagenlang stukjes mier tussen mijn tanden uit gepeuterd.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 08:53:13 #19
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_181566858
Lekker sappig joh:

pi_181566888
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:45 schreef wietparkiet het volgende:
lekker hoor gefrituurde sprinkhaan of gebakken meelwormen door de rijst.
je moet je niet zo aanstellen ts het is allemaal prima te eten en zit boordevol voedingsstoffen
Kan me hierbij wel iets voorstellen. Dit zou ik nog wel willen proberen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181566912
Kippen en varkens eten van nature al wormen en allerlei insecten. Lijkt me heel wat beter dan dat bewerkte krachtvoer dat ze in de bio-industrie voorgeschoteld krijgen.
pi_181566918
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:26 schreef Bocaj het volgende:
Broodje meelwormen?

Ikzelf moet er niet aan denken!!!
Ik ook niet. Liever een boterham met een stukje varkenskont en een plakje verzuurde melk.
pi_181567035
Een keer gefrituurde sprinkhaan geprobeerd in Thailand. Nooit meer.

Misschien net de verkeerde gekozen, maar ik vond het maar ranzig smaken, beetje aangebrand maar verder nergens naar.

In Aziatische landen eten ze insecten puur uit noodzaak, niet omdat het restaurant-waardig voedsel is. Ze zijn er allicht aan gaan wennen, maar het blijft uit noodzaak (want gratis).

Nou worden Europese en Westerse landen de laatste jaren bang gemaakt met een toekomstig tekort aan vlees. Mensen uit China, India en andere streken worden steeds rijker en hebben meer behoefte aan/geld voor vlees.

Daarom worden wij nou gepaaid om insecten te gaan eten.

Ik zeg: nee. :W
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181567074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 08:57 schreef Farenji het volgende:
Kippen en varkens eten van nature al wormen en allerlei insecten. Lijkt me heel wat beter dan dat bewerkte krachtvoer dat ze in de bio-industrie voorgeschoteld krijgen.
Dit sowieso.
pi_181568550
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:06 schreef Salina het volgende:
Een keer gefrituurde sprinkhaan geprobeerd in Thailand. Nooit meer.

Misschien net de verkeerde gekozen, maar ik vond het maar ranzig smaken, beetje aangebrand maar verder nergens naar.

In Aziatische landen eten ze insecten puur uit noodzaak, niet omdat het restaurant-waardig voedsel is. Ze zijn er allicht aan gaan wennen, maar het blijft uit noodzaak (want gratis).

Nou worden Europese en Westerse landen de laatste jaren bang gemaakt met een toekomstig tekort aan vlees. Mensen uit China, India en andere streken worden steeds rijker en hebben meer behoefte aan/geld voor vlees.

Daarom worden wij nou gepaaid om insecten te gaan eten.

Ik zeg: nee. :W
Er is niet zozeer een tekort aan vlees, maar vooral een tekort aan aardes. Als de hele wereldbevolking vlees zou eten hebben we misschien wel tien aardes nodig om al het veevoer te verbouwen. En die hebben we niet he. Insecten zijn wat dat betreft veel duurzamer.

Maar als je geen insecten wil eten kun je natuurlijk ook vegetarisch gaan eten. Dat is ook ontzettend veel duurzamer dan vlees.
pi_181568621
Insecten zijn een beetje zoals tofu. Je moet er wel smaak aan brengen met bijvoorbeeld marinade. Ik vind ze best lekker eigenlijk :@ heb er een aantal keer mee gekookt in een workshop. Thuis wat minder, het is nog vrij lastig te krijgen en in verhouding duur.
pi_181568887
Ik heb ook een keer gekookt met insecten maar ze waren er beter in dan ik.
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 10:55:17 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181568900
Van de week wat sprinkhanen en krekels getest als zoutje voor bij de borrel. Smaakte prima door de gebruikte kruiden. Heb ze ook wel eens naturel getest, maar daar was niet veel aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181568951
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Van de week wat sprinkhanen en krekels getest als zoutje voor bij de borrel. Smaakte prima door de gebruikte kruiden. Heb ze ook wel eens naturel getest, maar daar was niet veel aan.
:r

De gedachte alleen al :P
Ik fotografeer ze graag maar eten? Nope... just nope
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 augustus 2018 @ 11:01:34 #30
74056 crew  ToT
pi_181569067
Meelwormen zijn lekker crunchy.
Sprinkhanen zijn op zich wel okay, alleen zit je naderhand die pootjes wel tussen je tanden weg te wurmen (no pun intended).
Schorpioen is vreselijk droog vlees en lastig uit het exoskelet te krijgen.

Bepaalde insecten vind ik prima te eten....voor de variatie. Ik zou nooit helemaal overstappen.
De prijs ervan hier in Nederland moet ook wel echt flink naar beneden. Webshops rekenen al snel 30 euro per kilo of zo. Maar hoe meer vraag er naar is, hoe meer de prijs wel zal dalen. Als het rond een tientje per kilo is, denk ik wel dat ik het veel vaker zal eten.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:19:08 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181569376
Wat eten die insecten die worden gehouden als veevoer dan weer, soja uit Brazilië? :') Het klinkt voor mij als een nodeloze extra stap. Tenzij je wilde sprinkhanen gaat vangen, maar dat is lastig en het aanbod wisselt nogal.

Als mensenvoedsel is het mogelijk, en gunstig wegens de hoede voerconversie. Maar geen idee hoe ze het lekker willen maken en nog belangrijker, hoe ze het grote publiek zover willen krijgen het te eten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181569472
Een keer gefrituurde sprinkhaan en meelworm. Sprinkhaan vond ik lang niet slecht. Beetje noodachtig. Meelworm vond ik niks, mondgevoel vond ik gewoon niks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:31:29 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181569587
Hooguit za534tg542wv5ewt4KUTMIEREN IN MIJN TOETSENZBORDrfbSTERFgrdf'msjgb fdkl jdfs adfgjoi745

Waar was ik?

Hooguit zal je zien dat boeren insecten kweken om te leveren aan bedrijven die bepaalde proteïnen of andere grondstoffen verwerken in voedsel. Ik denk eigenlijk niet dat de gemiddelde Nederlander binnen 10 a 20 of zelfs 50 jaar lekker op gefrituurde 6 of 8-potigen zit te knabbelen bij de Netflix.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:38:40 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181569767
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:31 schreef SpecialK het volgende:
Hooguit za534tg542wv5ewt4KUTMIEREN IN MIJN TOETSENZBORDrfbSTERFgrdf'msjgb fdkl jdfs adfgjoi745

Waar was ik?

Hooguit zal je zien dat boeren insecten kweken om te leveren aan bedrijven die bepaalde proteïnen of andere grondstoffen verwerken in voedsel. Ik denk eigenlijk niet dat de gemiddelde Nederlander binnen 10 a 20 of zelfs 50 jaar lekker op gefrituurde 6 of 8-potigen zit te knabbelen bij de Netflix.
Daar wordt nu bijvoorbeeld diermeel en bloed uit slachtafval voor gebruikt, of wei uit de kaasproductie. Dit soort producten uit reststromen zijn veel goedkoper dan insecten uit een speciaal daarvoor opgezette farm.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181569931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:24 schreef Red_85 het volgende:
Een keer gefrituurde sprinkhaan en meelworm. Sprinkhaan vond ik lang niet slecht. Beetje noodachtig. Meelworm vond ik niks, mondgevoel vond ik gewoon niks.
Je had er destijds nood aan?

Was er even niets anders voorradig? :D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181570035
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Je had er destijds nood aan?

Was er even niets anders voorradig? :D
ik denk dat hij noot bedoeld
sprinkhaan heeft een beetje een bite namelijk
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 augustus 2018 @ 12:39:30 #37
74056 crew  ToT
pi_181570986
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat eten die insecten die worden gehouden als veevoer dan weer, soja uit Brazilië? :') Het klinkt voor mij als een nodeloze extra stap.
In plaats van rundvlees eten en melk drinken kun je volgens die redenatie net zo goed zelf gras gaan zitten kauwen? :P
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:05:56 #38
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181571401
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:39 schreef ToT het volgende:

[..]

In plaats van rundvlees eten en melk drinken kun je volgens die redenatie net zo goed zelf gras gaan zitten kauwen? :P
Nee, het is wel beter voor het milieu om landbouwgrond te gebruiken voor ons eigen voedsel in plaats van veevoer. Maar dat doen we niet, want vlees is lekker. En grasland is niet altijd als landbouwgrond te gebruiken.

Maar waarom zouden we er nog een extra stap in de vorm van insecten tussen zetten? Je verliest daar alleen maar energie mee door de conversiestap van organisme naar organisme, en er zijn al genoeg plantaardige eiwitbronnen en reststromen om ons vee mee te voeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 augustus 2018 @ 13:06:46 #39
74056 crew  ToT
pi_181571421
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, het is wel beter voor het milieu om landbouwgrond te gebruiken voor ons eigen voedsel in plaats van veevoer. Maar dat doen we niet, want vlees is lekker. En grasland is niet altijd als landbouwgrond te gebruiken.

Maar waarom zouden we er nog een extra stap in de vorm van insecten tussen zetten? Je verliest daar alleen maar energie mee door de conversiestap van organisme naar organisme, en er zijn al genoeg plantaardige eiwitbronnen en reststromen om ons vee mee te voeren.
De insecten zijn niet als veevoer bedoeld! _O- :D
pi_181571459
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ooit van mijn leven insekten of wormen te gaan eten. Het idee al. :r
Laat die quinoakutten die troep maar lekker wegschransen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 augustus 2018 @ 13:11:46 #41
74056 crew  ToT
pi_181571542
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ooit van mijn leven insekten of wormen te gaan eten. Het idee al. :r
Laat die quinoakutten die troep maar lekker wegschransen.
Op vakantie is het best leuk het eens uit te proberen bij zo'n standje langs de weg waar ze voor je neus gebakken worden voor een paar cent. :Y
Ik vond een dollar al idioot veel voor een zwarte schorpioen; zo goedkoop is een portie meelwormen of sprinkhanen! :D

Speaking of which; ik heb nog steeds een zwarte schorpioen en een cobra in een fles whisky hier! :T Geen idee of ik die ooit aan ga breken of niet. :P
pi_181571596
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Op vakantie is het best leuk het eens uit te proberen bij zo'n standje langs de weg waar ze voor je neus gebakken worden voor een paar cent. :Y
Ik vond een dollar al idioot veel voor een zwarte schorpioen; zo goedkoop is een portie meelwormen of sprinkhanen! :D

Speaking of which; ik heb nog steeds een zwarte schorpioen en een cobra in een fles whisky hier! :T Geen idee of ik die ooit aan ga breken of niet. :P
Nou leuk en lekker stoer. Een criterium voor mijn eten is dat het lekker is, lekker ruikt en lekker voelt en daar horen insekten zeker niet bij.
Ik heb overigens wel ooit leguaan gegeten. Maar dat smaakt gewoon naar kip (dat zeggen ze altijd bij alles wat je nooit geprobeerd hebt).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 augustus 2018 @ 13:15:13 #43
74056 crew  ToT
pi_181571663
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou leuk en lekker stoer. Een criterium voor mijn eten is dat het lekker is, lekker ruikt en lekker voelt en daar horen insekten zeker niet bij.
Ik heb overigens wel ooit leguaan gegeten. Maar dat smaakt gewoon naar kip (dat zeggen ze altijd bij alles wat je nooit geprobeerd hebt).
Ik wil gewoon van alles uitproberen. :) Uiteraard moeten maaltijden gewoon lekker zijn, maar gewoon voor de fun om te proberen vond ik insecten wel die paar cent waard.
Zeekomkommer is 1 van de dingen waarvan ik aardig spijt heb dat ik het heb uitgeprobeerd! _O- Fucking hell, dat was echt niks! :')
Balut sla ik overigens wel over.
pi_181571679
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:35 schreef Farenji het volgende:
Er is niet zozeer een tekort aan vlees, maar vooral een tekort aan aardes.
Nee, er is een overschot aan mensen. Dat is de echte oorzaak van al die problemen.
Don't let my username fool you...
pi_181572083
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Je had er destijds nood aan?

Was er even niets anders voorradig? :D
Noot. Noten.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:54:24 #46
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181572702
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:06 schreef ToT het volgende:

[..]

De insecten zijn niet als veevoer bedoeld! _O- :D
Misschien moet je de OP even lezen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181576215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:48 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

ik denk dat hij noot bedoeld
I know. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181576269
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik wil gewoon van alles uitproberen. :) Uiteraard moeten maaltijden gewoon lekker zijn, maar gewoon voor de fun om te proberen vond ik insecten wel die paar cent waard.
Zeekomkommer is 1 van de dingen waarvan ik aardig spijt heb dat ik het heb uitgeprobeerd! _O- Fucking hell, dat was echt niks! :')
Balut sla ik overigens wel over.
Zeewierchips geprobeerd? Gedroogde krab, tonijn of whatever de f*ck het was dat ze in Thailand, Indonesië en Maleisië hebben?

Getver.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181576296
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Noot. Noten.
:D
Ow, noten! Lekker.

Ik heb soms ook nood aan noten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181576312
Getverdemme
:r

En dan nog doen ook dat ze het goud hebben gevonden. Flikker op met die kutbeesten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181576829
Ik snap niet wat het probleem is. We eten ook garnalen, krabben kreeften (in feite de insecten van de zee), mosselen, kruikels, oesters en kokkels.

Ik heb het nooit gegeten, maar als iemand mij iets aanbiedt en kan garanderen dat ik er niet meteen/volgende dag ziek van ben eet ik het.

Ik zit vooral met de kostprijs, ik denk niet dat de kiloprijs van insecten richting de kiloknaller kip gaat (want dan heb ik er totaal geen moeite mee)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181577370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:00 schreef Sigaartje het volgende:
Getverdemme
:r

En dan nog doen ook dat ze het goud hebben gevonden. Flikker op met die kutbeesten.
_O- Maar je hebt helemaal gelijk.
pi_181577432
Ik was een keer bij de Sligro en daar kun je altijd lekkere dingetjes proeven tussen het boodschappen doen door. Hadden ze net die dag bedacht om ook eens insekten en meelwormen te serveren, want die kun je daar ook kopen. Echt niet. Rot op met je troep. Het werd ook echt niet geprobeerd door de mensen.
pi_181577512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik was een keer bij de Sligro en daar kun je altijd lekkere dingetjes proeven tussen het boodschappen doen door. Hadden ze net die dag bedacht om ook eens insekten en meelwormen te serveren, want die kun je daar ook kopen. Echt niet. Rot op met je troep. Het werd ook echt niet geprobeerd door de mensen.
Niet ? Op foodtruck festivals zijn de krekels-onna-stick altijd erg populair.
Best smakelijk ook.
pi_181577543
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Niet ? Op foodtruck festivals zijn de krekels-onna-stick altijd erg populair.
Best smakelijk ook.
Foodtruck Festivals. Daar noem je ook zowat. :')
pi_181577625
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Foodtruck Festivals. Daar noem je ook zowat. :')
Lekker overpriced food eten. Fantastisch toch ?

Maar serieus - vanwaar de weerstand tegen hapjes zetmeel ? Veganisten zijn het vast niet met mij eens maar ik heb minder medelijden met een krekel of mailworm op mijn bord dan met een kalfje.
  Moderator donderdag 30 augustus 2018 @ 18:02:22 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181577923
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog niet wacht maar totdat ze reuze insecten gaan kweken met een vlees structuur. :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181590739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Lekker overpriced food eten. Fantastisch toch ?

Maar serieus - vanwaar de weerstand tegen hapjes zetmeel ? Veganisten zijn het vast niet met mij eens maar ik heb minder medelijden met een krekel of mailworm op mijn bord dan met een kalfje.
Ik heb er helemaal geen medelijden mee, maar ik eet wat ik lekker vind. En krekels en meelwormen zijn dat niet. Zit niks culinairs aan.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:43:47 #59
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181591518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:20 schreef Resistor het volgende:
Ik snap niet wat het probleem is. We eten ook garnalen, krabben kreeften (in feite de insecten van de zee), mosselen, kruikels, oesters en kokkels.
Nee, die eet ik ook allemaal niet :r

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar serieus - vanwaar de weerstand tegen hapjes zetmeel ? Veganisten zijn het vast niet met mij eens maar ik heb minder medelijden met een krekel of mailworm op mijn bord dan met een kalfje.
Jij eet alleen functioneel? En ik heb helemaal geen medelijden met die kalfssteak op mijn bord.
Don't let my username fool you...
pi_181595943
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen medelijden mee, maar ik eet wat ik lekker vind. En krekels en meelwormen zijn dat niet. Zit niks culinairs aan.
Wel eens gegeten ?
Toegegeven - het lijkt meer op noten dan op vlees. Maar het smaakt prima.
pi_181601359
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen medelijden mee, maar ik eet wat ik lekker vind. En krekels en meelwormen zijn dat niet. Zit niks culinairs aan.
Wat de boer niet kent

Ik zou het best weleens willen proberen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:23:26 #62
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181601381
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:59 schreef de_boswachter het volgende:
Dit gelul. Al een dik decennia lang proberen ze ons te doen geloven dat sprinkhanen, meelwormen en ik weet het wat niet meer de toekomstige vervangers vam het standaard lapje vlees zijn. Wat denk je zelf?
Zeg dit over 50 jaar nog eens
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:24:45 #63
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181601405
Sprinkhaan is trouwens niks mis mee
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181601412
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:23 schreef richolio het volgende:

[..]

Zeg dit over 50 jaar nog eens
Het zit niet in onze aard om insecten te eten.... Men krijgt er kotsneigingen van.... Is een natuurlijke reactie.....
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:27:20 #65
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181601464
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het zit niet in onze aard om insecten te eten.... Men krijgt er kotsneigingen van.... Is een natuurlijke reactie.....
Bij traditionele natuurvolkeren alsmede een aantal moderne culturen is het heel normaal.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181601496
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bij traditionele natuurvolkeren alsmede een aantal moderne culturen is het heel normaal.
Niet bij de normale westerse mens dus! Niches heb je altijd....
pi_181601505
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:24 schreef richolio het volgende:
Sprinkhaan is trouwens niks mis mee
Gefrituurde Tarantula's schijnen ook ontzettend lekker te zijn. Het is wellicht wel even een stap maar die stap heeft men ooit ook met krab en kreeft gezet.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:31:00 #68
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181601547
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het zit niet in onze aard om insecten te eten.... Men krijgt er kotsneigingen van.... Is een natuurlijke reactie.....
Da’s nie helemaal waar denk ik
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:32:14 #69
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181601579
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gefrituurde Tarantula's schijnen ook ontzettend lekker te zijn. Het is wellicht wel even een stap maar die stap heeft men ooit ook met krab en kreeft gezet.
Dat lijkt me dan weer doodeng _O- Maar idd, waarom ook niet eigenlijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181601580
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:23 schreef richolio het volgende:

[..]

Zeg dit over 50 jaar nog eens
Dit soort gelul. Zeg dit zat dat.
U MAD?
pi_181601599
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:31 schreef richolio het volgende:

[..]

Da’s nie helemaal waar denk ik
Is ook gelul. Ik heb wel sprinkhanen en wormen gegeten. Vind het vooral erg droog. Doe mij maar gewoon een sappig stukje vlees of vis. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181601603
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gefrituurde Tarantula's schijnen ook ontzettend lekker te zijn. Het is wellicht wel even een stap maar die stap heeft men ooit ook met krab en kreeft gezet.
Vergeet oesters en slakken niet. En natuurlijk producten zoals kaas.
pi_181601626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:59 schreef de_boswachter het volgende:
Dit gelul. Al een dik decennia lang proberen ze ons te doen geloven dat sprinkhanen, meelwormen en ik weet het wat niet meer de toekomstige vervangers vam het standaard lapje vlees zijn. Wat denk je zelf?
De eerste voorzichtige promoties waren bij mijn weten ergens eind jaren '90 en het is net als met zeefruit, je moet het leren eten. Mensen die insecten gegeten hebben en ze lekker vonden zijn de drempel al over. Het is nu slechts een kwestie van veel tijd en gewenning.
pi_181601781
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Vergeet oesters en slakken niet. En natuurlijk producten zoals kaas.
Precies, en zoute drop is weer iets dat alleen Nederlanders en inwoners uit Scandinavie lekker schijnen te vinden. Sowieso vindt men drop maar een vieze medicinale smaak hebben elders, want het was van oorsprong ook een soort pseudo medicijn.

Als je als kind een stuk tarantula op je bord krijgt dan eet je dat sneller op dan als volwassene. Dan hoort dat er gewoon bij, net als kip.
pi_181601797
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De eerste voorzichtige promoties waren bij mijn weten ergens eind jaren '90 en het is net als met zeefruit, je moet het leren eten. Mensen die insecten gegeten hebben en ze lekker vonden zijn de drempel al over. Het is nu slechts een kwestie van veel tijd en gewenning.
Ik geloof hier niet in, het oog wil ook wat.
U MAD?
pi_181601842
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik geloof hier niet in, het oog wil ook wat.
Een bitterbal van vermalen wormen ziet er niet veel anders uit dan één met slachtafval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:43:55 #77
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181601851
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Vergeet oesters en slakken niet. En natuurlijk producten zoals kaas.
Allemaal producten die niet in de buurt van mijn bord zullen komen :r
Don't let my username fool you...
pi_181601941
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een bitterbal van vermalen wormen ziet er niet veel anders uit dan één met slachtafval.
Plus wormen hebben een slechter imago
U MAD?
pi_181602047
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik geloof hier niet in, het oog wil ook wat.
Het begint met proeven. Als je iets lekker vindt komt de rest vanzelf. Gebakken meelwormen met wat specerijen en een dipsaus lijkt soms net op chips of een ander soort snack.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:11:22 #80
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181602377
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit soort gelul. Zeg dit zat dat.
Nou ja, dat valt dus nog wel mee eigk. Is ook wel makkelijk gedacht. Veel wetenschappers denken dat een stukje vlees in de toekomst echt een luxeproduct wordt. Is ook niet zo gek, heb je gezien in welk tempo het aantal mensen op aarde stijgt en met hoeveel we nu al zijn? We moeten waarschijnlijk wel over op andere dingen, zoals insecten of misschien ook wel gekweekt vlees (mooie oplossing dat ook).

Vlees als massaproduct gaat in ieder geval verdwijnen. Dat kan je jammer vinden, maar die kans is echt flink.

En dat is trouwens in best een gunstig geval. :P Als het zo doorgaat met die opwarming dan kan dat toch leiden tot jarenlang mislukte oogsten. En dat met die enorme groei van de bevolking.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:12:20 #81
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181602397
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181604115
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:11 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou ja, dat valt dus nog wel mee eigk. Is ook wel makkelijk gedacht. Veel wetenschappers denken dat een stukje vlees in de toekomst echt een luxeproduct wordt. Is ook niet zo gek, heb je gezien in welk tempo het aantal mensen op aarde stijgt en met hoeveel we nu al zijn? We moeten waarschijnlijk wel over op andere dingen, zoals insecten of misschien ook wel gekweekt vlees (mooie oplossing dat ook).

Vlees als massaproduct gaat in ieder geval verdwijnen. Dat kan je jammer vinden, maar die kans is echt flink.

En dat is trouwens in best een gunstig geval. :P Als het zo doorgaat met die opwarming dan kan dat toch leiden tot jarenlang mislukte oogsten. En dat met die enorme groei van de bevolking.
In het allerslechtste geval gaan we over op algen. Voedzaam, maar lekker is anders.
pi_181604154
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Plus wormen hebben een slechter imago
Klopt ja, dat zijn echt klootzakken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181604191
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt ja, dat zijn echt klootzakken.
Who, me ?
pi_181604763
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt ja, dat zijn echt klootzakken.
Ik heb ze in m’n reet zei de dokter
U MAD?
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:04:55 #86
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181604894
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik heb ze in m’n reet zei de dokter
Dit klonk vast grappig in je hoofd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181606929
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:04 schreef richolio het volgende:

[..]

Dit klonk vast grappig in je hoofd
Nou nee, het is vooral vervelend
U MAD?
pi_181608396
Zijn we zo ver geëvolueerd en dan gaan we insecten eten. Ja, wat mij betreft ben je dan af en adviseer ik - indien je je in dit stadium van je leven bevindt - om van een brug af te springen. Ik bedoel, redt de planeet en alles wat zich daarop bevindt dan door jezelf overbodig te maken ende te verwijderen.

p.s. ik dacht al, waar is die toko gebleven...
Kweker eetbare insecten Delibugs failliet
https://www.omroepflevola(...)en-delibugs-failliet
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:22:33 #89
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181609074
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Niet bij de normale westerse mens dus! Niches heb je altijd....
Oké.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181609339
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:05 schreef kawotski het volgende:
Zijn we zo ver geëvolueerd en dan gaan we insecten eten. Ja, wat mij betreft ben je dan af en adviseer ik - indien je je in dit stadium van je leven bevindt - om van een brug af te springen. Ik bedoel, redt de planeet en alles wat zich daarop bevindt dan door jezelf overbodig te maken ende te verwijderen.

p.s. ik dacht al, waar is die toko gebleven...
Kweker eetbare insecten Delibugs failliet
https://www.omroepflevola(...)en-delibugs-failliet
Zoiets moet je er bij willen doen en niet all the way mee gaan.

Het zal nog wel wat tijd kosten. Uiteindelijk heeft de mens van wilde dieren boerderijdieren weten te maken met alle gewenste eigenschappen in het pakket. Zelfde geldt voor groente en fruit. Het zal ook nog wel een proces worden om tot de lekkerste insecten te komen.
pi_181612545
Gefrituurde sprinkhaan :9
Dat is gewoon een zoutje. Lekker joh!
pi_181614645
Je kunt het vast tot een soort melige pap verwerken en dan burgers van maken etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')