abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 november 2018 @ 07:43:02 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_182951384
Staan op dit moment nog 4 Ryanair 738s aan de grond op EHEH.
Base kisten gaan vandaag weg. Vanaf de 5e geen basis meer.
Ongeacht de gerechterlijke afspraak d.d. 1 nov 2018.

[edit] DHD, FTE, DYM en DPR

[ Bericht 9% gewijzigd door PluggieOD op 05-11-2018 08:47:43 ]
  maandag 5 november 2018 @ 13:11:02 #206
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182955986
quote:
TOESTEL LION AIR HAD KAPOTTE SNELHEIDSMETER

JAKARTA - Bij het neergestorte toestel van Lion Air functioneerde een snelheidsmeter niet. Dat hebben de onderzoekers van de National Transportation Safety Committee (KNKT) in Indonesië bekendgemaakt.

De snelheidsmeter zou de laatste vier vluchten al onklaar zijn geweest. De onderzoekers hebben deze informatie uit de zwarte doos met vluchtgegevens gehaald die vorige week is gevonden. Het is volgens experts nog te vroeg om uitspraken te doen over de oorzaak van de crash, die vrijwel zeker aan 189 mensen het leven heeft gekost.

De vrijwel nieuwe Boeing 737 MAX 8 van Lion Air stortte vorige week kort na het opstijgen neer in de Javazee. KNKT heeft Boeing en de Amerikaanse Onderzoeksraad NTSB (National Transportation Safety Board) gevraagd extra inspecties in te stellen voor deze toestellen. Wereldwijd zijn er nu 219 van 737 MAX-toestellen geleverd.

Maandag is de zoektocht naar lichamen en de tweede zwarte doos hervat.
Direct alle toestellen van Lion Air aan de grond houden en hun vlieglicentie intrekken. Wat een idioten om al 4 vluchten te maken van een kapotte snelheidsmeter.
  maandag 5 november 2018 @ 13:25:55 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182956324
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 13:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Direct alle toestellen van Lion Air aan de grond houden en hun vlieglicentie intrekken. Wat een idioten om al 4 vluchten te maken van een kapotte snelheidsmeter.
Vraag is vooral welk deel van de snelheidsmeter stuk was, en welke effecten dat had op de snelheidsmeter.

Voor de rampvlucht was er in ieder geval een klacht dat de snelheidsmeter verschilde van de andere snelheidsmeter, die klacht is op grond aangepakt en de grondchecks waren daarna goed. Althans, dat staat in het techlog.

Of hier de Boeingprocedures zijn gevolgd, of niet, speelt dan ook nog een factor. Daar is nog te weinig informatie over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 13:44:36 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182956694
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 13:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vraag is vooral welk deel van de snelheidsmeter stuk was, en welke effecten dat had op de snelheidsmeter.

Voor de rampvlucht was er in ieder geval een klacht dat de snelheidsmeter verschilde van de andere snelheidsmeter, die klacht is op grond aangepakt en de grondchecks waren daarna goed. Althans, dat staat in het techlog.

Of hier de Boeingprocedures zijn gevolgd, of niet, speelt dan ook nog een factor. Daar is nog te weinig informatie over.
In bovenstaand bericht staat toch echt dat de meter al 4 vluchten onklaar was....
pi_182956849
Voor de liefhebbers onder ons: https://www.aviationtag.com/produkt/phbfr01/

Stukje vliegtuighistorie aan je koffer. Heb al een tijdje een Swiss A340 aan m'n koffer hangen, maar deze komt er waarschijnlijk nu bij.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 5 november 2018 @ 13:52:38 #210
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182956877
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 13:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

In bovenstaand bericht staat toch echt dat de meter al 4 vluchten onklaar was....
Dit soort vertalingen van media op het gebied van luchtvaart neem ik altijd met heel veel zout.

Komt die informatie uit het techlog? Of uit de FDR data? En waren op eerdere vluchten de afwijkingen dan zo groot dat het de crew is opgevallen en hebben die de klacht dan ook opgeschreven? Of heeft niemand het door gehad en is het de onderzoekers opgevallen dat er eerdere vluchten al kleine problemen waren?

Ik heb overigens een kopie van het techlog de vlucht ervoor, en daar blijkt al uit dat er een verschil zat tussen twee snelheidsmeters, niet dat hij volledig defect was zoals de krant schrijft. Ook staat er dat die klacht is opgelost. Geloof me, vliegen met een (volledig) defecte snelheidsmeter gaat geen enkele piloot doen. Ook niet bij Lionair ;)

Waarom die klacht opgelost leek en of er de juiste procedures zijn gevolgd is nu de grote vraag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 14:14:49 #211
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182957305
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 13:51 schreef Hojdhopper het volgende:
Voor de liefhebbers onder ons: https://www.aviationtag.com/produkt/phbfr01/

Stukje vliegtuighistorie aan je koffer. Heb al een tijdje een Swiss A340 aan m'n koffer hangen, maar deze komt er waarschijnlijk nu bij.
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182957362
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 14:14 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel :P
Tjaaaaa, liefhebber of niet hè. :P Vond 't het wel waard.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182960336
Icelandair neemt WOW Air over
quote:
De Icelandair-groep heeft met de low cost-maatschappij WOW Air een overeenkomst gesloten dat zij alle aandelen van WOW Air overkopen, zo meldt de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland.

WOW
De verkoop van de aandelen tussen WOW Air en Icelandair zal officieel uitgevoerd worden nadat alle aandeelhouders van de Icelandair-groep hiermee instemmen, de IJslandse mededingsautoriteit geen bezwaren heeft en een due diligence is uitgevoerd.

Icelandair
De aandeelhouders van WOW Air krijgen, als aan alle voorwaarden voldaan is, 272.341.867 aandelen van Icelandair, oftewel 5,4 procent van de aandelen van de Icelandair-groep. Beide maatschappij zullen onder hun eigen naam verder blijven opereren. Met het samengaan van de twee maatschappij zullen zij 3,8 procent van het marktaandeel van de Atlantische luchtvaart vertegenwoordigen.

Schuld
WOW Air had in september een lening van 60 miljoen euro, door middel van het uitgeven van obligaties, ontvangen. Vorig jaar noteerde WOW Air een verlies van 31 miljoen euro. Ook dit jaar verwacht de IJslandse maatschappij rode cijfers te publiceren, maar verwachtte WOW Air wel in 2019 winst te boeken.
  maandag 5 november 2018 @ 18:08:22 #214
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_182962266
eerst verf eraf dan primer, dan hoofdlaag 200.000 euro?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 5 november 2018 @ 20:58:49 #215
164283 Luco
Buongiorno!
pi_182966346
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 14:14 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel :P
Er zit ook een code op, waarbij er contact met je opgenomen kan worden mocht je de tag kwijt zijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_182968675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:00 schreef Iemand91 het volgende:
En vandaag begon de laatste golf van de Boeing 767 uitfasering bij British Airways.

Volgende week dinsdag, 6 november komt de BA 767 voor de allerlaatste keer naar Amsterdam.
De allerlaatste BA 767 vlucht lijkt plaats te vinden op 25 november van Larnaca naar Heathrow.
British Airways heeft geen speciale activiteiten gepland voor dit afscheid.
Morgen dus. De vluchten BA8497 en BA8496 worden door G-BZHA uitgevoerd.
Aankomst vanuit London is om 09:20 uur, vertrek terug om 10:20 uur.

Nu Amsterdam ook voorbij is blijft alleen Larnaca over als BA 767 bestemming.



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 06-11-2018 22:45:34 ]
pi_182977507
De Airbus A330-800neo maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/AIB01TO/1e76d5a3

Het toestel heeft een order voor 8 stuks openstaan van Kuwait Airways en een memorandum of understanding (MoU) voor 2 van Uganda Airlines.








[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-11-2018 19:57:26 ]
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:58:34 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182982379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A330-800neo maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/AIB01TO/1e76d5a3

Het toestel heeft 8 orders openstaan van Kuwait Airways
Een order van 8 toestellen of 8 orders voor tezamen meer toestellen :?
So we just called him Fred
pi_182984830
Volgens mij een order voor 8 toestellen, dit ding raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Iedereen neemt de -900.
Jack does it in real time...
pi_182986191
25% zuiniger met brandstof is nogal wat. Maar aan welke toestellen moet ik denken bij een 'previous generation competitor'?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2018 @ 20:47:45 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182986324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:41 schreef lyolyrc het volgende:
25% zuiniger met brandstof is nogal wat. Maar aan welke toestellen moet ik denken bij een 'previous generation competitor'?
volgens mij 757, 767, dat soort toestellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182996231
Ruim anderhalf uur geleden is op de luchthaven van het Canadese Halifax een Boeing 747 vrachtvliegtuig van de baan geschoten.
Het gaat om N908AR; een bijna 22 jaar oude ex-Singapore Airlines Cargo toestel dat nu voor het Amerikaanse Sky Lease Cargo vliegt. Toestel kwam vanuit Chicago.
5 personen aan boord maar tot zover bekend niet gewond.





EDIT: daglichtfoto's:









[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2018 13:26:09 ]
  woensdag 7 november 2018 @ 12:08:35 #223
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_182996744
Kwam hier net een Hercules behoorlijk laag voorbij over de A28 bij Amersfoort, blijft toch een gaaf gezicht!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 7 november 2018 @ 12:27:18 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182997036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim anderhalf uur geleden is op de luchthaven van het Canadese Halifax een Boeing 747 vrachtvliegtuig van de baan geschoten.
Het gaat om N908AR; een bijna 22 jaar oude ex-Singapore Airlines Cargo toestel dat nu voor het Amerikaanse Sky Lease Cargo vliegt. Toestel kwam vanuit Chicago.
5 personen aan boord maar tot zover bekend niet gewond.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kort baantje voor een 747...
So we just called him Fred
pi_182997331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Kwam hier net een Hercules behoorlijk laag voorbij over de A28 bij Amersfoort, blijft toch een gaaf gezicht!
Ik zag 'm net te laat helaas, zag er gaaf uit ja!
pi_182997874
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 12:27 schreef FredvZ het volgende:
Kort baantje voor een 747...
Voldoende om ~100 ton boven Operating Empty Weight (OEW) en/of zo'n ~30 ton onder maximum takeoff weight (MTOW) te vertrekken of te landen met Maximum landing weight (MLW).
Uiteraard zitten daar nog wat mitsen en maren aan en die baan is inderdaad vrij kort, maar voldoende voor een 747.
747's kunnen immers ook op de Schiphol's Oostbaan landen en die is nog ruim 300 meter korter.
  woensdag 7 november 2018 @ 13:33:26 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182998326
Weinig van het landingsgestel over, kan dat zo weinig hebben :? Of waren ze de "three green" vergeten te checken :P Wel netjes dat ie toch nog nét voor dat hek is gestopt, scheelt weer hekwerk repareren hehe.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183002956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:33 schreef flipsen het volgende:
Weinig van het landingsgestel over, kan dat zo weinig hebben :? Of waren ze de "three green" vergeten te checken :P Wel netjes dat ie toch nog nét voor dat hek is gestopt, scheelt weer hekwerk repareren hehe.
Dat is wel fideel van ze inderdaad. Voor de rest is het een hoop schroot geworden, kun je niks meer mee.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183003660
Dat lijkt me wel een hull loss inderdaad.
--
  donderdag 8 november 2018 @ 10:15:36 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183016869
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2018 17:17 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat is wel fideel van ze inderdaad. Voor de rest is het een hoop schroot geworden, kun je niks meer mee.
Misschien kan Corendon er nog een hotel om heen bouwen...
So we just called him Fred
  donderdag 8 november 2018 @ 21:15:31 #231
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183030276
quote:
EINDHOVEN AIRPORT KRIJGT RECHTSTREEKSE VERBINDING MET MOSKOU

EINDHOVEN - Het is vanaf 21 december mogelijk om rechtstreeks vanaf Eindhoven Airport naar Rusland te vliegen. Het Russische Pobeda Airlines vliegt vanaf die datum vier keer per week tussen de Brabantse luchthaven en Moskou Vnukovo Airport.

Pobeda zet op de route een Boeing 737-800 in met 189 stoelen. Het toestel vertrekt op maandag, woensdag, vrijdag en zondag om 08:00 uit Moskou en komt om 09:30 lokale tijd aan in Eindhoven. De terugvlucht vindt plaats om 10:05, met aankomst om 15:25.

“Eindhoven wordt de eerste Nederlandse bestemming van Pobeda”, zo meldt de Russische maatschappij trots. Het dochterbedrijf van Aeroflot bestaat pas sinds 2014 en heeft een vloot van 23 Boeing 737-800’s met een gemiddelde leeftijd van twee jaar.

Pobeda biedt op Moskou Vnukovo Airport doorverbindingen aan naar diverse Russische steden, waaronder Sint-Petersburg.
pi_183044610
BOEING 757 SCHIET VAN DE BAAN EN STRANDT OP HET ZAND
quote:
GEORGETOWN - Een Boeing 757-200 van Fly Jamaica is vrijdag tijdens de landing op Georgetown Airport in Guyana van de baan geschoten en op een zandbank tot stilstand gekomen. Bij het incident liepen zes passagiers en crewleden lichte verwondingen op.

De Boeing 757 was kort daarvoor als vlucht OJ256 vanuit Georgetown vertrokken richting Toronto in Canada, maar keerde terug vanwege een technisch mankement. Bij die landing ging het mis, al is het nog niet duidelijk of het technisch mankement daaraan ten grondslag lag.

Op de vlucht zaten vooral Canadese toeristen. Zij zullen met een ander vliegtuig naar huis gebracht moeten worden, want de 757 raakte ernstig beschadigd bij het onverwachte bezoek aan de zandbak. Zo zitten het landingsgestel en de rechtermotor niet meer aan het toestel vast.




  vrijdag 9 november 2018 @ 16:38:50 #233
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_183044941
Gaat hard met die Boeings zo. 3e total loss in een week

En maar weer eens het bewijs dat een vliegtuigongeluk nooit alleen komt.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:40:32 #234
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_183060793
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:15 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

...... Seriously? Is daar vraag naar, vanaf Eindhoven naar Moskou met een relatief onbekende Russische airline?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_183082319
Vliegtuig maakt noodlanding in Portugal na abnormale vluchtstart

Een vliegtuig van de Kazachse luchtvaartmaatschappij Air Astana was vandaag geen veilige vlucht beschoren. Vlak na opstijgen van luchthaven Lisbon Airport leek de bemanning van vlucht KC1388 de controle over het toestel te verliezen. De beelden Flightradar24 laten een abnormale afgelegde route zien.

Het vliegtuig, Embraer E190, geregistreerd als P4-KCJ, was onbedwingbaar. Dat zou een van de piloten aan Air Traffic Control hebben laten weten. Het toestel vloog rondjes boven Portugal voordat de bemanning enige controle kon terugpakken en een noodlanding kon maken op Beja Airport. De exacte oorzaak van de verstoorde vlucht is nog niet bekend.

Twee F16 straaljagers werden door de Portugese Luchtmacht op het vliegtuig afgestuurd om het veilig naar de grond te begeleiden.

Het toestel vloog voor het laatst op 2 oktober naar Lissabon, hoogstwaarschijnlijk voor onderhoud, meldt Flightradar24.



De tering, dat zal spannend geweest zijn voor de inzittende.

https://www.ad.nl/buitenl(...)luchtstart~a454e606/
  zondag 11 november 2018 @ 18:02:16 #236
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183082372
Ik denk dat sommige hun hele leven voorbij hebben zien komen.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 18:18:32 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183082821
Wat is het nut van die F16's eigenlijk? Communicatie met de piloten ofzo, als een luchtverkeersleider maar dan vanuit een vliegtuig ipv toren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183082897
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Wat is het nut van die F16's eigenlijk? Communicatie met de piloten ofzo, als een luchtverkeersleider maar dan vanuit een vliegtuig ipv toren?
ik denk vooral even in de cockpit kijken of het geen kaping was, met zo'n vaag verhaal.
pi_183088003
Op de luchthaven van Istanboel is het weer eens raak:
JacdecNew twitterde op zaterdag 10-11-2018 om 21:14:34 Turkish Airlines Airbus A340-300 (TC-JII) received minor damage when a fuel dispenser vehicle collided with engine #4 at Istanbul-Atatuerk Airport(LTBA). https://t.co/PAcRNHwiEd https://t.co/PsWcHSTSbz reageer retweet

  Moderator zondag 11 november 2018 @ 21:08:41 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183088576
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 18:22 schreef Piles het volgende:

[..]

ik denk vooral even in de cockpit kijken of het geen kaping was, met zo'n vaag verhaal.
Ah oké, ik snap het :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183089348
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ah oké, ik snap het :Y
En mocht dat toestel nou zo uit koers raken en richting een bewoonde wereld storten, zullen ze ook wel even wat knopjes in die F16 indrukken waarschijnlijk.
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 21:35:28 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183089462
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:31 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

En mocht dat toestel nou zo uit koers raken en richting een bewoonde wereld storten, zullen ze ook wel even wat knopjes in die F16 indrukken waarschijnlijk.
Als in raketten? Dan zijn de overlevingskansen van de inzittenden sowieso tot nul gereduceerd
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183089615
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als in raketten? Dan zijn de overlevingskansen van de inzittenden sowieso tot nul gereduceerd
Tja, maar als zo'n toestel op een stad dreigt neer te storten zullen ze toch een keuze moeten maken.

Volgens mij is het nog nooit voorgekomen, maar kan me goed voorstellen dat die scenario's zeker geoefend worden (Ook met het oog op een kaping natuurlijk)
  zondag 11 november 2018 @ 22:05:17 #244
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_183090297
Lijkt er op dat de besturing gehackt was door een kleuter met een gamepad
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 november 2018 @ 22:06:24 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183090335
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Lijkt er op dat de besturing gehackt was door een kleuter met een gamepad
whut?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 november 2018 @ 22:07:25 #246
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_183090358
Er zitten in die route minstens 2 stuks 180 graden haarspeldbochten. Hoe is dat dan mogelijk?
Wie dit leest is gek
pi_183090578
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als in raketten? Dan zijn de overlevingskansen van de inzittenden sowieso tot nul gereduceerd
Zullen er in dit geval nauwelijks zijn geweest, ik kan me niet voorstellen dat er lijnvluchten vanuit Kazachstan naar Portugal en vice versa met een Embraer worden uitgevoerd. Zal wel een paar man geweest zijn vanwege onderhoud.
pi_183092444
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 22:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zullen er in dit geval nauwelijks zijn geweest, ik kan me niet voorstellen dat er lijnvluchten vanuit Kazachstan naar Portugal en vice versa met een Embraer worden uitgevoerd. Zal wel een paar man geweest zijn vanwege onderhoud.
Ik las op instagram dat het een onderhoudsvlucht of testvlucht was en dat er dus geen pax waren. Vluchtnummer gaf ook geen lijnvlucht terug toen ik er op zocht eerder vandaag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183093024
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_183093281
Wow! Als dat 2e deel online komt, zie ik de link graag.
  maandag 12 november 2018 @ 06:30:21 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183094292
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:31 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

En mocht dat toestel nou zo uit koers raken en richting een bewoonde wereld storten, zullen ze ook wel even wat knopjes in die F16 indrukken waarschijnlijk.
En dan heb je ongecontroleerde brokstukken die neervallen op de bewoonde wereld :?
So we just called him Fred
  maandag 12 november 2018 @ 06:33:13 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183094298
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:40 schreef Fokker89 het volgende:
Volgens mij is het nog nooit voorgekomen, maar kan me goed voorstellen dat die scenario's zeker geoefend worden (Ook met het oog op een kaping natuurlijk)
Daar zijn de meningen over verdeeld.
So we just called him Fred
pi_183095265
Ik denk dat het vooral een eyes-on verhaal is. Als het radio contact er niet is en van de radar kun je maar een beperkte hoeveelheid info ophalen dan kan het enorm helpen als er iemand naast gaat vliegen en eens een kijkje neemt. Kan dan misschien zien of de piloten liggen te slapen, of er iemand met een pistool in de cockpit staat oid. En wat er dan het snelste bij in de buurt kan zijn zijn toch over het algemeen een paar straaljagers.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 12 november 2018 @ 12:09:40 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183098067
Je ziet idd een heleboel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

Ook hier was het alleen kijken door de F16's.
So we just called him Fred
pi_183113900
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 00:21 schreef Adrie072 het volgende:
Wow! Als dat 2e deel online komt, zie ik de link graag.
I was built to be the best, the number one and nothing less!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')