Direct alle toestellen van Lion Air aan de grond houden en hun vlieglicentie intrekken. Wat een idioten om al 4 vluchten te maken van een kapotte snelheidsmeter.quote:TOESTEL LION AIR HAD KAPOTTE SNELHEIDSMETER
JAKARTA - Bij het neergestorte toestel van Lion Air functioneerde een snelheidsmeter niet. Dat hebben de onderzoekers van de National Transportation Safety Committee (KNKT) in Indonesië bekendgemaakt.
De snelheidsmeter zou de laatste vier vluchten al onklaar zijn geweest. De onderzoekers hebben deze informatie uit de zwarte doos met vluchtgegevens gehaald die vorige week is gevonden. Het is volgens experts nog te vroeg om uitspraken te doen over de oorzaak van de crash, die vrijwel zeker aan 189 mensen het leven heeft gekost.
De vrijwel nieuwe Boeing 737 MAX 8 van Lion Air stortte vorige week kort na het opstijgen neer in de Javazee. KNKT heeft Boeing en de Amerikaanse Onderzoeksraad NTSB (National Transportation Safety Board) gevraagd extra inspecties in te stellen voor deze toestellen. Wereldwijd zijn er nu 219 van 737 MAX-toestellen geleverd.
Maandag is de zoektocht naar lichamen en de tweede zwarte doos hervat.
Vraag is vooral welk deel van de snelheidsmeter stuk was, en welke effecten dat had op de snelheidsmeter.quote:Op maandag 5 november 2018 13:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Direct alle toestellen van Lion Air aan de grond houden en hun vlieglicentie intrekken. Wat een idioten om al 4 vluchten te maken van een kapotte snelheidsmeter.
In bovenstaand bericht staat toch echt dat de meter al 4 vluchten onklaar was....quote:Op maandag 5 november 2018 13:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vraag is vooral welk deel van de snelheidsmeter stuk was, en welke effecten dat had op de snelheidsmeter.
Voor de rampvlucht was er in ieder geval een klacht dat de snelheidsmeter verschilde van de andere snelheidsmeter, die klacht is op grond aangepakt en de grondchecks waren daarna goed. Althans, dat staat in het techlog.
Of hier de Boeingprocedures zijn gevolgd, of niet, speelt dan ook nog een factor. Daar is nog te weinig informatie over.
Dit soort vertalingen van media op het gebied van luchtvaart neem ik altijd met heel veel zout.quote:Op maandag 5 november 2018 13:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In bovenstaand bericht staat toch echt dat de meter al 4 vluchten onklaar was....
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabelquote:Op maandag 5 november 2018 13:51 schreef Hojdhopper het volgende:
Voor de liefhebbers onder ons: https://www.aviationtag.com/produkt/phbfr01/
Stukje vliegtuighistorie aan je koffer. Heb al een tijdje een Swiss A340 aan m'n koffer hangen, maar deze komt er waarschijnlijk nu bij.
Tjaaaaa, liefhebber of niet hè. Vond 't het wel waard.quote:Op maandag 5 november 2018 14:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel
quote:De Icelandair-groep heeft met de low cost-maatschappij WOW Air een overeenkomst gesloten dat zij alle aandelen van WOW Air overkopen, zo meldt de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland.
WOW
De verkoop van de aandelen tussen WOW Air en Icelandair zal officieel uitgevoerd worden nadat alle aandeelhouders van de Icelandair-groep hiermee instemmen, de IJslandse mededingsautoriteit geen bezwaren heeft en een due diligence is uitgevoerd.
Icelandair
De aandeelhouders van WOW Air krijgen, als aan alle voorwaarden voldaan is, 272.341.867 aandelen van Icelandair, oftewel 5,4 procent van de aandelen van de Icelandair-groep. Beide maatschappij zullen onder hun eigen naam verder blijven opereren. Met het samengaan van de twee maatschappij zullen zij 3,8 procent van het marktaandeel van de Atlantische luchtvaart vertegenwoordigen.
Schuld
WOW Air had in september een lening van 60 miljoen euro, door middel van het uitgeven van obligaties, ontvangen. Vorig jaar noteerde WOW Air een verlies van 31 miljoen euro. Ook dit jaar verwacht de IJslandse maatschappij rode cijfers te publiceren, maar verwachtte WOW Air wel in 2019 winst te boeken.
Er zit ook een code op, waarbij er contact met je opgenomen kan worden mocht je de tag kwijt zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 14:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel
Morgen dus. De vluchten BA8497 en BA8496 worden door G-BZHA uitgevoerd.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:00 schreef Iemand91 het volgende:
En vandaag begon de laatste golf van de Boeing 767 uitfasering bij British Airways.
Volgende week dinsdag, 6 november komt de BA 767 voor de allerlaatste keer naar Amsterdam.
De allerlaatste BA 767 vlucht lijkt plaats te vinden op 25 november van Larnaca naar Heathrow.
British Airways heeft geen speciale activiteiten gepland voor dit afscheid.
Een order van 8 toestellen of 8 orders voor tezamen meer toestellenquote:Op dinsdag 6 november 2018 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A330-800neo maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/AIB01TO/1e76d5a3
Het toestel heeft 8 orders openstaan van Kuwait Airways
volgens mij 757, 767, dat soort toestellenquote:Op dinsdag 6 november 2018 20:41 schreef lyolyrc het volgende:
25% zuiniger met brandstof is nogal wat. Maar aan welke toestellen moet ik denken bij een 'previous generation competitor'?
Kort baantje voor een 747...quote:Op woensdag 7 november 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim anderhalf uur geleden is op de luchthaven van het Canadese Halifax een Boeing 747 vrachtvliegtuig van de baan geschoten.
Het gaat om N908AR; een bijna 22 jaar oude ex-Singapore Airlines Cargo toestel dat nu voor het Amerikaanse Sky Lease Cargo vliegt. Toestel kwam vanuit Chicago.
5 personen aan boord maar tot zover bekend niet gewond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag 'm net te laat helaas, zag er gaaf uit ja!quote:Op woensdag 7 november 2018 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Kwam hier net een Hercules behoorlijk laag voorbij over de A28 bij Amersfoort, blijft toch een gaaf gezicht!
Voldoende om ~100 ton boven Operating Empty Weight (OEW) en/of zo'n ~30 ton onder maximum takeoff weight (MTOW) te vertrekken of te landen met Maximum landing weight (MLW).quote:
Dat is wel fideel van ze inderdaad. Voor de rest is het een hoop schroot geworden, kun je niks meer mee.quote:Op woensdag 7 november 2018 13:33 schreef flipsen het volgende:
Weinig van het landingsgestel over, kan dat zo weinig hebben Of waren ze de "three green" vergeten te checken Wel netjes dat ie toch nog nét voor dat hek is gestopt, scheelt weer hekwerk repareren hehe.
Misschien kan Corendon er nog een hotel om heen bouwen...quote:Op woensdag 7 november 2018 17:17 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dat is wel fideel van ze inderdaad. Voor de rest is het een hoop schroot geworden, kun je niks meer mee.
quote:EINDHOVEN AIRPORT KRIJGT RECHTSTREEKSE VERBINDING MET MOSKOU
EINDHOVEN - Het is vanaf 21 december mogelijk om rechtstreeks vanaf Eindhoven Airport naar Rusland te vliegen. Het Russische Pobeda Airlines vliegt vanaf die datum vier keer per week tussen de Brabantse luchthaven en Moskou Vnukovo Airport.
Pobeda zet op de route een Boeing 737-800 in met 189 stoelen. Het toestel vertrekt op maandag, woensdag, vrijdag en zondag om 08:00 uit Moskou en komt om 09:30 lokale tijd aan in Eindhoven. De terugvlucht vindt plaats om 10:05, met aankomst om 15:25.
“Eindhoven wordt de eerste Nederlandse bestemming van Pobeda”, zo meldt de Russische maatschappij trots. Het dochterbedrijf van Aeroflot bestaat pas sinds 2014 en heeft een vloot van 23 Boeing 737-800’s met een gemiddelde leeftijd van twee jaar.
Pobeda biedt op Moskou Vnukovo Airport doorverbindingen aan naar diverse Russische steden, waaronder Sint-Petersburg.
quote:GEORGETOWN - Een Boeing 757-200 van Fly Jamaica is vrijdag tijdens de landing op Georgetown Airport in Guyana van de baan geschoten en op een zandbank tot stilstand gekomen. Bij het incident liepen zes passagiers en crewleden lichte verwondingen op.
De Boeing 757 was kort daarvoor als vlucht OJ256 vanuit Georgetown vertrokken richting Toronto in Canada, maar keerde terug vanwege een technisch mankement. Bij die landing ging het mis, al is het nog niet duidelijk of het technisch mankement daaraan ten grondslag lag.
Op de vlucht zaten vooral Canadese toeristen. Zij zullen met een ander vliegtuig naar huis gebracht moeten worden, want de 757 raakte ernstig beschadigd bij het onverwachte bezoek aan de zandbak. Zo zitten het landingsgestel en de rechtermotor niet meer aan het toestel vast.
...... Seriously? Is daar vraag naar, vanaf Eindhoven naar Moskou met een relatief onbekende Russische airline?quote:
ik denk vooral even in de cockpit kijken of het geen kaping was, met zo'n vaag verhaal.quote:Op zondag 11 november 2018 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Wat is het nut van die F16's eigenlijk? Communicatie met de piloten ofzo, als een luchtverkeersleider maar dan vanuit een vliegtuig ipv toren?
twitter:JacdecNew twitterde op zaterdag 10-11-2018 om 21:14:34 Turkish Airlines Airbus A340-300 (TC-JII) received minor damage when a fuel dispenser vehicle collided with engine #4 at Istanbul-Atatuerk Airport(LTBA). https://t.co/PAcRNHwiEd https://t.co/PsWcHSTSbz reageer retweet
Ah oké, ik snap hetquote:Op zondag 11 november 2018 18:22 schreef Piles het volgende:
[..]
ik denk vooral even in de cockpit kijken of het geen kaping was, met zo'n vaag verhaal.
En mocht dat toestel nou zo uit koers raken en richting een bewoonde wereld storten, zullen ze ook wel even wat knopjes in die F16 indrukken waarschijnlijk.quote:
Als in raketten? Dan zijn de overlevingskansen van de inzittenden sowieso tot nul gereduceerdquote:Op zondag 11 november 2018 21:31 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
En mocht dat toestel nou zo uit koers raken en richting een bewoonde wereld storten, zullen ze ook wel even wat knopjes in die F16 indrukken waarschijnlijk.
Tja, maar als zo'n toestel op een stad dreigt neer te storten zullen ze toch een keuze moeten maken.quote:Op zondag 11 november 2018 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als in raketten? Dan zijn de overlevingskansen van de inzittenden sowieso tot nul gereduceerd
whut?quote:Op zondag 11 november 2018 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Lijkt er op dat de besturing gehackt was door een kleuter met een gamepad
Zullen er in dit geval nauwelijks zijn geweest, ik kan me niet voorstellen dat er lijnvluchten vanuit Kazachstan naar Portugal en vice versa met een Embraer worden uitgevoerd. Zal wel een paar man geweest zijn vanwege onderhoud.quote:Op zondag 11 november 2018 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als in raketten? Dan zijn de overlevingskansen van de inzittenden sowieso tot nul gereduceerd
Ik las op instagram dat het een onderhoudsvlucht of testvlucht was en dat er dus geen pax waren. Vluchtnummer gaf ook geen lijnvlucht terug toen ik er op zocht eerder vandaag.quote:Op zondag 11 november 2018 22:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zullen er in dit geval nauwelijks zijn geweest, ik kan me niet voorstellen dat er lijnvluchten vanuit Kazachstan naar Portugal en vice versa met een Embraer worden uitgevoerd. Zal wel een paar man geweest zijn vanwege onderhoud.
En dan heb je ongecontroleerde brokstukken die neervallen op de bewoonde wereldquote:Op zondag 11 november 2018 21:31 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
En mocht dat toestel nou zo uit koers raken en richting een bewoonde wereld storten, zullen ze ook wel even wat knopjes in die F16 indrukken waarschijnlijk.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op zondag 11 november 2018 21:40 schreef Fokker89 het volgende:
Volgens mij is het nog nooit voorgekomen, maar kan me goed voorstellen dat die scenario's zeker geoefend worden (Ook met het oog op een kaping natuurlijk)
quote:Op maandag 12 november 2018 00:21 schreef Adrie072 het volgende:
Wow! Als dat 2e deel online komt, zie ik de link graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |