abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182058318
registreer om deze reclame te verbergen
Op de nieuwe luchthaven van Istanboel een dragrace tussen een Kawasaki H2R motorfiets, Red Bull F1 wagen,
Tesla P100DL, Aston Martin Vantage, Lotus Evora GT430, Bombardier Challenger 605 en een F-16 Fighting Falcon van het Solo Turk demo-team.

Because why not...

4452812-6193531-image-a-56_1537541189115.jpg
4456610-6193531-image-a-65_1537546861498.jpg
4458552-6193531-image-a-61_1537553638913.jpg
4452796-6193531-image-a-31_1537539471522.jpg


En vandaag (vrijdagmiddag):

Dnn3B0BXgAIrpqN.jpg
Dnn29RtXcAEpZ_4.jpg

Alles op de TEKNOFEST ISTANBUL Aerospace and Technology Festival.
pi_182066043
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182071011
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
Motorfiets had toch gewonnen ?

Ik denk dat een formule 1wagen meer grip heeft.
pi_182072665
registreer om deze reclame te verbergen
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.

Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.

DnuXgjmX0AEvCkd.jpg

Vertrek vanavond in Toulouse:

Dnts4RGWsAAxCz4.jpg

DnrohZkX0AAI3KQ.jpg
  woensdag 26 september 2018 @ 10:57:45 #80
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_182140237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.

Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.

[ afbeelding ]

Vertrek vanavond in Toulouse:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 26 september 2018 @ 11:21:18 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182140621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182140660
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Afgelopen weken zowel op de heen als de terugvlucht is het weer keurig voorgelezen :Y
Op vrijdag 19 juni 2015 14:29 schreef Spooky4u het volgende:
Zoveel woorden voor iemand die je niet serieus moet nemen :')
|
BradgeTV Tribute Video
pi_182151639
Jesus saves but death prevails.
pi_182151709
Maar het is expres gedaan.
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 21:00:19 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182152108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:21 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet :)
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_182166905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:
En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Jup, 0 normale economy.
quote:
Vanaf hier en verder.
Van de voorkant ziet dat er dus zo uit:

15388748436_98372c8346_c.jpgCARGOLUX LX-VCJ Boeing 747-8 by moonm, on Flickr
15225206868_29087a3c2b_c.jpgCARGOLUX LX-VCJ Boeing 747-8 by moonm, on Flickr
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:44 schreef DeeBee het volgende:
Maar het is expres gedaan.
Maar dit ging veel te ver. Ik weet niet (meer) of er ook onderzoek naar is geweest en of het gevolgen had voor de crew.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:00 schreef derLudolf het volgende:
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
Jep:
Singapore_Airlines_Airbus_A350-900ULR.svg
quote:
Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
De trend is dat First Class steeds meer verdwijnt. Business Class is tegenwoordig zo goed dat de meerwaarde van First gering wordt. In hun eigen woorden:
quote:
“In the context of business class becoming so good, the incremental reason for most travelers to travel first class rather than business is not as compelling as it perhaps used to be before full lie-flat beds, before very, very wide seats, before the privacy and all of the other attributes that now come with our business class,” said Campbell Wilson, Singapore’s senior vice president for sales and marketing. “It’s more of a niche product than perhaps it used to be. That’s why the cabin has been adjusted slightly.”
Hun nieuwe A380's hebben ook maar 6 suites i.t.t. hun oudere met 12.
Daarnaast nemen First Class stoelen meer ruimte in beslag en zijn ook veel zwaarder; wat op zo'n route natuurlijk niet handig is.
pi_182171719
Die ene keer dat mijn upgrade naar First Class doorging kon ik het verschil met Business nauwelijks ontdekken. Helemaal nu veel Business class stoel direct aisle access hebben. Betere lounge, grotere stoel en aparte/kleinere cabine, maar hetzelfde eten en dezelfde service.

Was wel United, misschien dat andere maatschappijen een betere First Class hebben?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:52:26 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182183980
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
  vrijdag 28 september 2018 @ 15:43:08 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182186674
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182190747
quote:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
--
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:01:38 #91
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182192050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:38 schreef inkjet het volgende:

[..]

Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
De stoelen zaten wel goed (wel krapper dan bij Kenya Airways) maar daar is alles mee gezegd. Veel verlichting in de cabine kapot. Het IFF systeem werkt echt totaal niet meer. Sommige schermpjes doen het helemaal niet meer. Een aantal keren tijdens de vlucht het Linux logo voorbij zien komen omdat het systeem zich herstarte. Die van mijn buurman (en bij vele anderen) deed het helemaal niets.
pi_182194638
Zo, dat is niet best! Welke kist was dat? Die IFE's worden vervangen met de interieur upgrades dus echt oud worden ze nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 28-09-2018 22:21:10 (typo) ]
--
pi_182233024
De Boeing 747 is 50 jaar! Vandaag 50 jaar geleden, op 30 september 1968, rolde Boeing haar de allereerste 747 uit de fabriek voor de ogen van duizenden aanwezigen.

De BBC heeft hierover een mooi artikel geschreven, evenals Sam Chui.
Eens van de meest belangrijke en bijzondere momenten in de luchtvaartgeschiedenis en dat zeg ik niet alleen omdat ik een persoonlijke bias heb.

26 stewardessen; een van elke maatschappij die de 747 op dat moment had besteld; inclusief KLM. (3e van links)
En zoals het er nu naar uit ziet zal KLM het nog nt halen om ook 50 jaar met de 747 te vliegen; bijna de helft van haar gehele bestaan.

13657055_web1_L-1st-Boeing-747-2-EDH-180928.jpg

CQLUr_aVAAA_buj.jpg
13657055_web1_M-1st-Boeing-747-4-EDH-180928.jpg
everett-washington-the-worlds-largest-jetliner-the-boeing-747-is-out-picture-id515553298
DoWdtX1W0AANfhH.jpg

Stewardess in de motor om aan te tonen hoe groot die wel niet waren:

1024px-Boeing_747_rollout_%286%29.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2018 21:22:42 ]
  zondag 30 september 2018 @ 19:12:24 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182236136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:52 schreef Sunri5e het volgende:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 september 2018 @ 19:16:08 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182236240
quote:
De rechter-swing zakt wat diep, maar die kist is leeg. Gaat echt niet zo maar stallen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182250413
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:16:16 #97
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_182250553
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
Jep, dat is absoluut de reden. Ontmoedigen van staken in de toekomst.
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:18:32 #98
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182250599
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
Dat zou goed de reden kunnen zijn. Nu moeten piloten die voor hun vliegen zich gaan stationeren op een anders basis (in het buitenland).
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:19:11 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182250618
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
Was de BFG.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:50 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182255920
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Was de BFG.
Check! Had bij 28 september gekeken. :)

Die is zelfs nog een jaartje ouder. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')