Je bent me net voor. Wat beeldmateriaal:quote:Op dinsdag 20 november 2018 11:38 schreef flipsen het volgende:
Even geen tijd om te vertalen, maar weer een captain die een vleugel beschadigt. Saillant detail: het was zijn laatste vlucht voor zijn pensioen en hij kwam in aanraking met de crashtender die hem een watersaluut bracht filmpje op de site (zit mobiel, beetje lastig): https://amp.tn.com.ar/soc(...)n-de-bomberos_917472
Op scramble staat dat er begin december 2 737-700's van 11 jaar oud in Twente gesloopt gaan worden.... (D-AHXE and D-AHXF)quote:Op woensdag 21 november 2018 21:10 schreef flipsen het volgende:
En demontage en sloop van een 15 jaar jonge 737-700 levert meer op dan verpatsen aan een andere maatschappij Damn...
Zullen er wel te veel van zijn, veel gebruikt door low budgetmaatschappijen, en veel uren gemaakt.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Op scramble staat dat er begin december 2 737-700's van 11 jaar oud in Twente gesloopt gaan worden.... (D-AHXE and D-AHXF)
Blijkbaar niet echt populair die 700's
Airlines kopen tegenwoordig juist weinig toestellen. Leasen is nu veel aantrekkelijker.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:10 schreef flipsen het volgende:
En demontage en sloop van een 15 jaar jonge 737-700 levert meer op dan verpatsen aan een andere maatschappij Damn...
Hoe krijg je zoiets voor elkaar. De schade maken danquote:Op donderdag 22 november 2018 14:45 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, dacht dat het hier ook wel genoemd was, maar blijkbaar niet.
Daarom een recap; op 27 juli dit jaar vloog een Atlas Air Boeing 767-300ER N641GT van Frankfurt/Hahn naar Portsmouth met aan boord Amerikaanse troepen die op weg waren naar huis.
De 767 maakte een harde landing en het toestel had significante schade:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toestel is niet afgeschreven, maar wordt gerepareerd (geschatte kosten liggen op zo'n $8 miljoen).
De romp is eerst verstevigd voor de unpressurized ferryflight van Portsmouth (PSM) naar Jacksonville Cecil (VQQ); die vlucht vond plaats op 19 september; 54 dagen na het incident.
(toestel kwam tijdens deze vlucht dus ook niet niet hoger dan 3 kilometer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daarna dus de definitieve reparatie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje hardhandig neerzetten, staat toch in het bericht?quote:Op donderdag 22 november 2018 15:16 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe krijg je zoiets voor elkaar. De schade maken dan
En nee; KLM neemt ze niet over.quote:PARIJS - Air France wil zijn vloot Airbus A380's inkrimpen. De Franse krant Les Echos schrijft dat topman Ben Smith daarover de knoop heeft doorgehakt. Hij heeft er voor gekozen om vast te houden aan slechts vijf van deze superjumbo's. De Fransen hebben momenteel nog tien A380's in gebruik.
Daarvan zijn er vijf geleased. Van twee toestellen loopt het leasecontract eind 2019 af. Die superjumbo's gaan dan terug naar Airbus. Ook van de andere gehuurde A380's wordt op termijn afscheid genomen. De vijf eigen toestellen worden vanaf het najaar van 2020 gemoderniseerd.
Eerder had Air France zijn order bij Airbus voor de superjumbo's al teruggebracht van twaalf naar tien. De maatschappij geeft de voorkeur aan de kleinere A350 van Airbus en de Boeing 777-300ER van Boeing, die goedkoper en zuiniger in gebruik zijn.
Dat Air France voorlopig vast blijft houden aan vijf superjumbo's heeft volgens de krant ook te maken met het gegeven dat er geen partijen te vinden zijn die de kisten over zouden willen nemen. Voor enkele uitgefaseerde A380's van Singapore Airlines kon recentelijk geen nieuwe eigenaar worden gevonden.
Ik blijf er bij dat het slechts een kwestie van tijd is (en hogere slotprijzen (en misschien wat politiek*)) en we gaan deze toestellen veel meer zien in Amsterdam.quote:Op vrijdag 23 november 2018 14:11 schreef Iemand91 het volgende:
Het zoveelste plan voor Air France en hun A380: hun vloot gaat van 10 naar 5 stuks:
'AIR FRANCE WIL AIRBUS A380-VLOOT INKRIMPEN'
[..]
En nee; KLM neemt ze niet over.
Ik ook, daarom ga ik in januari naar NYC met een KLM 747quote:Op vrijdag 23 november 2018 14:42 schreef Piles het volgende:
Ik wil graag nog eens met een (KLM)-747 vliegen, maar vraag me af of dat me nog lukt voor ze er allemaal uit zijn
Je bedoelt meer maatschappijen die met de A380 naar Amsterdam komen?quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:12 schreef FredvZ het volgende:
Ik blijf er bij dat het slechts een kwestie van tijd is (en hogere slotprijzen (en misschien wat politiek*)) en we gaan deze toestellen veel meer zien in Amsterdam.
Ik dacht niet aan de huidige A380 operators, ik zie serieus toekomst voor die dingen bij de vakantiecharters.quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:58 schreef Iemand91 het volgende:
Dus specifiek meer A380's naar Amsterdam? Ik zie het niet zo snel gebeuren.
Ah, zo. à la de volgepropte Corsair 747'squote:Op vrijdag 23 november 2018 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Ik dacht niet aan de huidige A380 operators, ik zie serieus toekomst voor die dingen bij de vakantiecharters.
https://blog.klm.com/bye-(...)ingNov2018_blog_nullquote:Op vrijdag 23 november 2018 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
Wie 's werelds oudste nog actieve Boeing 747-400 in actie wil zien moet opschieten.
Momenteel hangt de bijna 30 jaar oude PH-BFB "City of Bangkok" tussen Cornwall en Ierland op weg naar Curaçao.
Zaterdagmorgen landt ze weer op Schiphol rond 10:00 uur om vervolgens rond 13:30 uur te vertrekken naar Toronto. Zondagmorgen om 07:25 uur landt ze weer op Schiphol en vertrekt rond 10:00 uur voor haar allerlaatste uitgaande vlucht naar Los Angeles.
Maandagmorgen landt ze dan rond 09:00 uur voor de laatste keer in KLM kleuren op Schiphol.
(deze vluchten zijn uiteraard nog onder voorbehoud)
[ afbeelding ]
Dan kan je dat soort toestellen aan de andere kant van de oceaan inzetten voor vakantievierende Canadezen en Noord USA-en.quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ah, zo. à la de volgepropte Corsair 747's
[ afbeelding ]
Hi Fly ziet daar een markt in maar vooralsnog heeft die A380 vooral zitten invallen voor toestellen die uitvielen (zoals de 787's met motorproblemen).
Probleem met zo'n volgepropte charter A380 (daar zouden dan minimaal 700+ stoelen inzitten) dat je zo'n enorm duur te opereren A380 dan het gehele jaar kostendekkend moet zien te vullen; dat lukt zelfs de grote legacy carriers met premium configuraties niet altijd; zie Air France.
A good landing is any landing you can walk away from. A great landing is one where they can reuse the plane, aldus Douglas Richardsonquote:Op donderdag 22 november 2018 15:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Beetje hardhandig neerzetten, staat toch in het bericht?
Zelf eens een landing meegemaakt in een 737 die zó hard was dat niet alleen de overhead lockers openschoten, maar ook de cockpitdeur openvloog. Eén van de minder leuke landingen kan ik wel zeggen, maar wel een goede, want we liepen weer gewoon uit het vliegtuig. Geen idee of er daarna een extra check is geweest overigens, zou mijns inziens wel nodig zijn maar in Argentinië zijn ze wellicht wat vergeeflijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |