abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181557787
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
pi_181558275
Hopelijk komt de AN225 nog eens naar Nederland, die moet ik echt eens live zien _O_
pi_181576322
UNITED AIRLINES START NIEUWE LIJNDIENST TUSSEN SAN FRANCISCO EN SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - United Airlines start op 30 maart 2019 een lijndienst tussen San Francisco en Schiphol. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij biedt daardoor vanaf volgend jaar vijf rechtstreekse bestemmingen aan vanaf Schiphol, naast Chicago, Houston, Newark en Washington.

De route wordt dagelijks aangeboden met een Boeing 787-9 Dreamliner. Die vertrekt elke dag om 14.55 vanuit San Francisco en komt de volgende ochtend om 10.20 aan op Schiphol. De retourvlucht gaat om 14.50 terug naar Amerika, waar het vliegtuig om 16.50 uur landt.

“Onze nieuwe vlucht versterkt ons internationale routenetwerk en biedt onze klanten in Nederland een nog grotere keuze aan reizen, met meer dan twintig non-stop verbindingen van San Francisco naar andere bestemmingen in de VS en Canada”, aldus Rudy Horn, Sales Manager voor Nederland bij United Airlines.

Aan boord van de Boeing 787-9 Dreamliner is bij United plaats voor 48 passagiers in Business, 88 in Economy Plus en 116 in Economy Class.

United gaat op de route de concurrentie aan met KLM, dat eveneens dagelijks naar San Francisco vliegt.

Naast de nieuwe route naar Schiphol start United volgend naar zomer ook dagelijkse vluchten tussen Newark en Napels en tussen Newark en Praag, uitgevoerd met een Boeing 767-300ER.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:21:24 #4
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181576844
registreer om deze reclame te verbergen
Over enkele dagen mijn laatste stagedag als grondsteward. Diploma, ik kom eraan!

[ Bericht 27% gewijzigd door G-Pier op 30-08-2018 17:35:54 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:37:50 #5
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181577269
De afhandeling van airbaltic op Schiphol is sinds vannacht in handen van dnata, het is de eerste niet-Arabische airline in hun Nederlandse passageportfolio.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_181577620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:37 schreef G-Pier het volgende:
De afhandeling van airbaltic op Schiphol is sinds vannacht in handen van dnata, het is de eerste niet-Arabische airline in hun Nederlandse passageportfolio.
Dat moest ik even paar keer lezen, dacht dat je met 'hun' Airbaltic bedoelde ;)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181577628
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:21 schreef G-Pier het volgende:
Over enkele dagen mijn laatste stagedag als grondsteward. Diploma, ik kom eraan!
Gefeliciteerd!
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181608690
Belgische luchtvaartmaatschappij VLM stopt per direct
quote:
De Belgische luchtvaartmaatschappij VLM Airlines verdwijnt. Moeder SHS Antwerp Aviation trekt per direct de stekker uit het bedrijf.

VLM voerde met een vloot Fokker 50-vliegtuigen lijnvluchten vanuit Antwerpen naar Londen, ZŘrich, MŘnchen en Birmingham en tussen Maribor en MŘnchen. Daarnaast voerde het bedrijf chartervluchten uit.

Begin deze maand was al besloten om zes vluchten te schrappen zodat VLM zich alleen op de business charters naar Londen en ZŘrich te richten.

VLM, waar 85 mensen werken, werd in 1993 opgericht en richtte zich met regionale vluchten tussen de Benelux en Engeland vooral op zakelijke reizigers. Eind 2007 werd het bedrijf overgenomen door Air France-KLM, die het onder een dak bracht met de Ierse regionale vervoerder CityJet.

In 2014 werd CityJet verkocht aan investeerder Intro Aviation. VLM werd daarna verzelfstandigd, tot het faillissement in 2016.

In 2016 maakte het destijds failliete VLM nog een doorstart onder SHS Antwerp Aviation.
De laatste vlucht was VO148 van Zurich naar Antwerpen: https://www.flightradar24.com/data/flights/vo148#1db4a306

5100009.jpg?v=v48bada22d5b
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:02:21 #9
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181615994
Nog maar eens een doorstart?
So we just called him Fred
pi_181618277
GEWONDEN NADAT RUSSISCHE 737 VAN DE BAAN SCHIET
quote:
MOSKOU - Op het vliegveld bij de Russische badplaats Sotsji is een Boeing 737-800 van UTair tijdens het landen gecrasht. Meerdere mensen raakten gewond toen het toestel zaterdagochtend voorbij de landingsbaan schoot en tegen een barriŔre botste.

Door het ongeluk vatte een motor van de Boeing vlam en brak een vleugel af. Passagiers zijn via de evacuatieglijbanen die uitklapten in veiligheid gebracht, meldt persbureau Interfax. 166 mensen waren aan boord van het toestel dat in Moskou was opgestegen.

De Russische autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar de oorzaak van het incident.
Dl_KxwEWsAAAT2f.jpg
Dl_uGB8XgAEmagB.jpg
Dl_uGB9X4AAx7Z6.jpg
Dl_uGB9XcAA_Mcj.jpg
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:15:35 #11
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181619510
Beetje high-speed tape erover en hij is zo goed als nieuw. :P

Neem aan dat ze op de juiste baan geland zijn.

- Ah... http://avherald.com/h?article=4bd19050&opt=0 , de lange baan, dat wel, maar schijnbaar was de wind en het weer een beetje verraderlijk, gepaard met een tikkeltje 'get-there-itis' misschien.
EÚn dode... een omstander kreeg een hartaanval... :{
Life's like a choc of boxolates
pi_181625797
Vliegtuig vliegt pannen van het dak in Meerssen
http://nos.nl/l/2248496

Ik merk dat er gelukkig flink wat meer vliegtuigen op Maastricht vliegen de laatste tijd, helaas wel met wat ongewenste bijverschijnselen :P
pi_181684486
Tyfoon Jebi; de zwaartste storm in 25 jaar die Japan momenteel treft heeft grote schade aangebracht aan de luchthaven Osaka Kansai.
Een tanker is door de storm tegen de brug aangekomen die de luchthaven met het vaste land verbindt en grote delen van de luchthaven zijn onder gestroomd:

9.jpg
typhoon-japan-20.jpg?width=1368&height=912&fit=bounds&format=pjpg&auto=webp&quality=70
DmPWDFJXoAELkj7.jpg
typhoon-japan-19.jpg?width=1368&height=912&fit=bounds&format=pjpg&auto=webp&quality=70
DmP8nSmXoAAfJ0Q.jpg
DmPWDFKW0AAvbhj.jpg
DmOkMiTVAAApyg3.jpg
DmOkJOtUwAAx7Rg.jpg
DmOkLjUUYAA6Pgf.jpg
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:51:49 #14
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_181684564
Goeiedag, daar wordt voorlopig niet meer gevlogen...

(Alhoewel, het blijft Japan natuurlijk)
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:53:31 #15
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181684598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
Tyfoon Jebi; de zwaartste storm in 25 jaar die Japan momenteel treft heeft grote schade aangebracht aan de luchthaven Osaka Kansai.
Een tanker is door de storm tegen de brug aangekomen die de luchthaven met het vaste land verbindt en grote delen van de luchthaven zijn onder gestroomd:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van luchthaven naar veerterminal in een paar uur...
So we just called him Fred
pi_181684957
Jezus! :o Beste sloot water. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ęyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 18:32:44 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181688047
Daar begin je met een paar dompelpompjes ook weinig
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181688599
Blijft een risico natuurlijk, zo'n luchthaven op een eilandje :P

Ziet er niet uit alsof dat met een dagje opgelost is. Laat staan alle schade aan de installaties door al dat water. :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_181688785
Misschien moeten ze de Duitsers even vragen, die hebben ervaring met een groot vliegveld bouwen en opleveren.
pi_181689894
DmQgtOZXoAEAeLU.jpg

FLYBE INTRODUCEERT NIEUWE LIVERY EN VLIEGT VAKER NAAR ANTWERPEN
quote:
EXETER - Flybe heeft vandaag haar nieuwe livery gepresenteerd. Daarbij maakt het uitbundige gebruik van paars plaats voor een 'cleaner' uiterlijk met veel wit. Een Bombardier Q400 met de registratie G-JECP is als eerste van het kleurenschema voorzien.

De Britse regionale maatschappij, die vanaf Schiphol onder andere op Birmingham, Manchester en Southampton vliegt, spreekt over een nieuwe hoofdstuk in haar historie. Flybe gaat ieder jaar 10 vliegtuigen van de nieuwe livery voorzien, zodat deze zich rond 2025 op de gehele vloot bevindt.

Antwerpen
Verder maakte Flybe vandaag bekend dat de frequentie op de verbinding tussen Londen Southend en Antwerpen per 23 september verhoogd wordt van vier naar zes vluchten per week. Het bedrijf zet op de route een ATR72 van Stobart Air in met plaats voor 72 passagiers.

Met de frequentieverhoging wil Flybe deels het gat vullen dat VLM achterlaat. VLM vloog tussen Antwerpen en Londen City, maar werd vorige week opgeheven.
Eerste toestel met deze nieuwe livery is G-JECP. Degenen met een goed geheugen weten nog dat dit toestel op 23 februari 2017 tijdens storm Doris door haar rechter landing gear ging op Schiphol:
(Vanaf hier en verder: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #36)

859476.jpg

Heeft tot eind juli dit jaar in Amsterdam gestaan voor reparatie en is nu op Malta in de nieuwe kleuren gespoten.

34798652481_40053c0d1b_c.jpgDHC-8 | G-JECP | AMS | 20170521 by Wally H, on Flickr
42713035145_bd6a3a0938_c.jpg180724 G-JECP DH8D BEE by mzunguwamap, on Flickr
DmL072aUUAA23w5.jpg
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:58:55 #21
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181695468
Flybe doet een Corendon’netje, drie huisstijlen tegelijkertijd laten vliegen. :’)
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  woensdag 5 september 2018 @ 11:08:19 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_181700628
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:08 schreef Iemand91 het volgende:
els het gat vullen dat VLM achterlaat. VLM vloog tussen Antwerpen en Londen City, maar werd vorige week opg
Flinke verbetering... Vond/Vind de oude spuugelijk!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 5 september 2018 @ 11:09:17 #23
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_181700648
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_181701050
Op Kansai is het water flink teruggetrokken:

DmT75g8WwAA46xG.jpg

Zegt natuurlijk nog niets over de schade. Schijnbaar stonden er 6 toestellen; 3 767-300ER's van ANA en 3 A320's van Peach. Peach heeft aangegeven dat hun toestellen ok zijn.
(Veer)boten worden ingezet voor transport/vervoer tussen de luchthaven en het vaste land; tijdens de storm waren zo'n 5000 mensen gestrand op de luchthaven en afgesloten van de buitenwereld.
  woensdag 5 september 2018 @ 11:44:27 #25
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181701248
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:33 schreef Iemand91 het volgende:
Peach heeft aangegeven dat hun toestellen ok zijn.
Een dagje (of twee) met je landinggear onder zout zeewater staan en dan gelijk al roepen dat hun toestellen ok zijn? :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 5 september 2018 @ 16:40:50 #26
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181707113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:44 schreef flipsen het volgende:

[..]

Een dagje (of twee) met je landinggear onder zout zeewater staan en dan gelijk al roepen dat hun toestellen ok zijn? :X
Misschien stonden die in een hangaar die droog is gebleven?
So we just called him Fred
pi_181709164
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:44 schreef flipsen het volgende:

[..]

Een dagje (of twee) met je landinggear onder zout zeewater staan en dan gelijk al roepen dat hun toestellen ok zijn? :X
Die plek waar de toestellen van ANA staan is volgens mij niet ondergelopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181714734
DmViWRIX0AEtYxB.jpg
DmViXLWXcAExuPh.jpg

Emirates A380 in New York in quarantaine geplaatst

quote:
Een Airbus A380 van Emirates is in New York in quarantaine geplaatst nadat er een melding binnenkwam dat zo’n 100 passagiers aan boord zich ziek voelden, zo melden verschillende Amerikaanse media.

Quarantaine
Nadat de melding binnenkwam dat er zo’n 100 passagiers aan boord ziek werden, werd het toestel in Quarantaine geplaatst, aldus de politie op JFK Airport. Van de 500 passagiers op het vliegtuig zouden er 100 begonnen te hoesten en meer dan 38 graden koorts hebben. De hulpdiensten rukten massaal uit, zo is ook te zien in onderstaande tweets.

Emirates
Emirates laat via een tweet weten dat ongeveer 10 passagiers ziek werden op vlucht EK203 vanuit Dubai naar New York JFK. Het toestel landde rond 15:00 uur Nederlandse tijd op het vliegveld. De cabin crew is inmiddels van boord, en naar verwachting zullen de andere passagiers ook snel het vliegtuig mogen verlaten.
emirates twitterde op woensdag 05-09-2018 om 16:18:06 Statement: Emirates can confirm that about 10 passengers on #EK203 from Dubai to New York were taken ill. On arrival, as a precaution, they were attended to by local health authorities. All others will disembark shortly. The safety & care of our customers is our first priority. reageer retweet
emirates twitterde op woensdag 05-09-2018 om 19:21:55 Media Statement #2: Emirates can confirm that all passengers have disembarked from flight #EK203. All passengers were screened by local health authorities prior to disembarkation. 3 passengers & 7 crew were transferred to the hospital for further medical care and evaluation. 1/4 reageer retweet
pi_181726245
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Van luchthaven naar veerterminal in een paar uur...
Paar Nederlanders invliegen om er een dijkje omheen te plaatsen?
Nederlander in MŘnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 6 september 2018 @ 14:04:46 #30
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181726719
Dat invliegen gaat dus een beetje moeilijk... :P

- Op m'n laatste vlucht het Noorderlicht gezien. :D Met de smartphones van tegenwoordig (P20 Pro) weten vast te leggen.
HHmX1bT.png
Life's like a choc of boxolates
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:28:55 #31
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181759495
Emirates komt op 30 september cabin crew werven in Nederland.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:37:24 #32
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181759674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:04 schreef shiznuts het volgende:
Dat invliegen gaat dus een beetje moeilijk... :P

- Op m'n laatste vlucht het Noorderlicht gezien. :D Met de smartphones van tegenwoordig (P20 Pro) weten vast te leggen.
[ afbeelding ]
Je laatste vlucht als in met pensioen? :D Mooie foto, zelf nog nooit mogen aanschouwen helaas, ik zit iets te zuidelijk :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:08:55 #33
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181763427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:37 schreef flipsen het volgende:

[..]

Je laatste vlucht als in met pensioen? :D Mooie foto, zelf nog nooit mogen aanschouwen helaas, ik zit iets te zuidelijk :P
Met 31? :P Haha, nee. Als in 'afgelopen woensdag' van LA terug.
Life's like a choc of boxolates
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:11:17 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181763509
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:08 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Met 31? :P Haha, nee. Als in 'afgelopen woensdag' van LA terug.
Waar vloog jij ook weer op? B777? Of ben ik in de war met iemand anders?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:18:54 #35
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181763735
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit. :P
VfBXdRP.jpg
Life's like a choc of boxolates
pi_181764155
Even Apeldoorn bellen in Manchester gisterochtend (zaterdagochtend dus):

DmgG99UU0AAz9kk.jpg
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:40:15 #37
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181764326
'Excuse me... I booked premium deboarding...'
- oh, that will be right here sir
Life's like a choc of boxolates
  zaterdag 8 september 2018 @ 01:41:56 #38
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181765527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:18 schreef shiznuts het volgende:
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit. :P
[ afbeelding ]
Dacht het wel eens ergens gelezen te hebben. Toffe foto :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181766383
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:18 schreef shiznuts het volgende:
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit. :P
[ afbeelding ]
O+
pi_181767955
Mooie foto!

Morgen AMS - LAX, mag ik toch nog een keer in een blauwe 747 zitten O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_181768668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:28 schreef G-Pier het volgende:
Emirates komt op 30 september cabin crew werven in Nederland.
Hopelijk worden er niet te veel aangenomen. Heb liever glimlachende filipijnse staff dan chagrijnige nederlanders :P
Rip City
pi_181769845
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:40 schreef shiznuts het volgende:
'Excuse me... I booked premium deboarding...'
- oh, that will be right here sir
Challenge accepted! 8-)
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:15:53 #43
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181770360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:18 schreef shiznuts het volgende:
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit. :P
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht. <3
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:46:37 #44
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181772873
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hopelijk worden er niet te veel aangenomen. Heb liever glimlachende filipijnse staff dan chagrijnige nederlanders :P
Van de honderden die de selectiedag gaan bezoeken worden er vast maar tien uitgekozen. :P
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_181788226
BoeingAirplanes twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 19:11:28 The first fully-assembled #777X static test airplane rolled out of our facility in Everett overnight. This non-flying airplane now heads off to nearly a year of testing to verify design strength. #Boeing https://t.co/UovuvHQTWz reageer retweet
DmlnblQUwAAEe9X.jpg
DmjNLo0UcAAu7hi.jpg
pi_181790179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:04 schreef shiznuts het volgende:


- Op m'n laatste vlucht het Noorderlicht gezien. :D Met de smartphones van tegenwoordig (P20 Pro) weten vast te leggen.
[ afbeelding ]
Gaaf! Gaat dat dan ook op de intercom of laten jullie iedereen slapen.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 9 september 2018 @ 11:21:54 #47
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181793507
Ja, dat tweede, mensen slapen of kijken een film en to be fair, je zag het voor ons en eigenlijk maar heel zwakjes, 't is dat de smartphones tegenwoordig redelijk goed handheld long exposures kunnen maken en de intensiteit 10x ofzo versterken kan ten opzichte van wat je met 't blote oog kunt zien (we stelden wel de collegas uit de cabine op de hoogte). Was eerder vroeger op de regional vloot dat je bij charters lui de oren van hun kop lult dat je vulkanen e.d. voorbijvliegt. :P Of langs de alpenroute bij atc via Moblo (Mont Blanc) requesten (die spelen leuk mee, boden uit zichzelf weleens '360 approved' aan).
Life's like a choc of boxolates
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 11:25:46 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181793577
Ik heb een keer met KLM gevlogen, maar vond het toen wel leuk dat tijdens de landing werd gezegd waar we boven vlogen, "links de stormvloedkering" blablabla
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zondag 9 september 2018 @ 11:28:24 #49
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181793644
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2018 11:25 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb een keer met KLM gevlogen, maar vond het toen wel leuk dat tijdens de landing werd gezegd waar we boven vlogen, "links de stormvloedkering" blablabla
Ik vind het altijd wel leuk hoor, en vlieg toch regelmatig (in Zuid Amerika, dat dan weer wel). Meeste mensen vinden het volgens mij wel leuk, als je bij een raampje zit tenminste. Zit je in een 777 in het midden, dan kan het je vast gestolen worden :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 9 september 2018 @ 11:28:45 #50
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181793659
Onder 10.000' heerst officieel 'sterile flightdeck'. :P
https://www.easa.europa.eu/faq/19134
Life's like a choc of boxolates
pi_181815387
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef shiznuts het volgende:
Onder 10.000' heerst officieel 'sterile flightdeck'. :P
https://www.easa.europa.eu/faq/19134
Vorige week bij Ryanair zei de ploot letterlijk dat ze bijna tot 10000 voet gedaald waren en het tijdstip dus gekomen was was om het afsluitende praatje te houden (weersverwachting, verwachte aankomsttijd, bedankjes en groeten)
  maandag 10 september 2018 @ 13:35:12 #52
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181815928
Doen wij meestal (ook toen het regionaal was) rond top of descent, als je nog 20 tot 45 min te gaan hebt. Bij 20 min heb je een seatbelt chime voor de cabin dat de descent ingeleid wordt/is, dan houden zij hun praatje. Bij 10 min heb je een landing imment call 'cabin crew prepare for landing', waar nog een keer wordt verzekerd dat iedereen z'n riem om heeft, de raampjes vrij zijn en de rugleuning rechtop staat enz. Daarna gaat naar voren 't bericht 'cabin secured'.

Om bij een krappe 10 min voor de landing nog 't weer te gaan geven en de aankomsttijd door te geven... je kunt uit je raampje ook wel het weer inschatten en hoe lang je nog te gaan hebt... :T
Life's like a choc of boxolates
pi_181826392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:18 schreef shiznuts het volgende:
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit. :P
Nice! Mag je ook de 787 vliegen?
--
  dinsdag 11 september 2018 @ 01:02:09 #54
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181830071
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:35 schreef shiznuts het volgende:
Om bij een krappe 10 min voor de landing nog 't weer te gaan geven en de aankomsttijd door te geven... je kunt uit je raampje ook wel het weer inschatten en hoe lang je nog te gaan hebt... :T
Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
So we just called him Fred
pi_181833939
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Oh jawel hoor :P Niet heel uitgebreid, maar een temperatuurtje, lokale tijd en bewolking zit er vaak nog wel in
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŰren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181836022
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Internet aan boord heb ik nog nooit meegemaakt. Ja op een veerpont.
  dinsdag 11 september 2018 @ 13:11:42 #57
195885 shiznuts
»»»»»»»»»
pi_181836136
Zo wijdverbreid is dat inderdaad ook nog niet. Maar moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze wanneer zeggen. :P
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:46 schreef inkjet het volgende:

[..]

Nice! Mag je ook de 787 vliegen?
In het brevet staat letterlijk 'B777/787' onder rating inderdaad omdat het een 'common rating' is. Die moet je wel activeren met een course conversion. Geloof dat je dat in de loop van 5 dagen aan computer based training en simmen al kunt doen. :Y

Weet alleen niet precies in hoeverre die als ander type wordt beschouwd. A319/A320/A321 e.d. is natuurlijk altijd een ding geweest. Maar als dit eerder als 'mixed fleet flying' wordt gezien, dan houdt 't op.
Life's like a choc of boxolates
pi_181856974
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
pi_181857283
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
  woensdag 12 september 2018 @ 14:35:35 #60
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181858873
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
Ja, de vleugels, staart en landing gear ontbreken nog, maar we verplaatsen ze toch maar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181877811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:35 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ja, de vleugels, staart en landing gear ontbreken nog, maar we verplaatsen ze toch maar :D
EÚn afgebouwde voorop en de rest in convooi er achteraan. Dan kun je best veel missen. Als de motoren naar de gashendels luisteren en de roeren naar het stuurwiel dan kom je een heel eind.
Vroeger vlogen ze in hun uppie zo van Amsterdam naar Melbourne.
pi_181888307
Onderstaande Boeing 747-8 BBJ stond een tijdje te koop.
Maar nu is het overgegaan van de vorige eigenaar (Emir van Qatar; Sheik Tamim bin Hamad al-Thani)
naar de Turkse overheid.
Die vloot bestaat nu uit 1 Bombardier Challenger 850, 1 Airbus A318, 2 A319's, 1 A330-200 Prestige en
1 A340-500. Uiteraard allen in VIP uitvoering en worden door Turkish Airlines onderhouden/gevlogen.

Het is onduidelijk of de Turkse overheid de 747 heeft gekocht of dat het een gift is van de Emir aan Erdogan zelf.
Beiden worden namelijk genoemd in de diverse nieuwsbronnen.

Afgelopen dinsdag werd de 747 overgevlogen van Basel-Mulhouse-Freiburg naar Istanbul.

44618753851_a71cd54210_c.jpgVQ-BSK Worldwide Aircraft Holding Boeing 747-8ZV(BBJ) @ Basle / Mulhouse / Freiburg Euro Airport (BSL / LFSB) by MichaŰl SCHITTLY, on Flickr
pi_181972975
0085501.jpg?v=v40
8524724170_d556cd6752_c.jpg794786.jpg
CN-RMS B.747SP-44 Royal Air Maroc by Chris Chennell, on Flickr
226071_big.jpg

Nog een airline die de 747 uitfaseert; Royal Air Maroc vertrok afgelopen zaterdag met hun enige 747-400 CN-RGA vanuit Montreal naar Casablanca.
Vertrek zaterdagavond in Montreal:

DnLKLvDU8AAEbTk.jpg

Royal Air Maroc heeft een best bijzondere geschiedenis qua 747's; in september 1978 ontvingen ze hun eerste 747-200. Ruim een jaar daarvoor hadden ze een paar maanden een 747-100 van Air France geleased.
In maart 1985 kwam daar nog een 747SP bij.
In oktober 1993 kwam hun huidige 747-400 in de vloot; het toestel was voor Air France bedoelt maar die nam het nooit in hun vloot op.

De 747 werd ook regelmatig ingezet op reguliere lijnvluchten naar Amsterdam:

1235098.jpg?v=v40

Omdat de 747 ook door de koning van Marokko werd gebruikt is deze niet te volgen op de (meeste) trackingsites. Zo kwam de koning in maart 2016 met o.a. deze 747 naar Nederland: mijn forumpost van 26 maart 2016

25451052683_760854d387_c.jpg160326 Part of the Moroccan delegation on Romeo apron (CN-RGA CN-ROW CN-AMS) by mzunguwamap, on Flickr

29771762497_6817d686e2_c.jpgFarewell CAPTAIN TAZI Farewell QUEEN OF THE SKIES! by Just Planes, on Flickr

pi_181982430
Dat hele "Queen of the Skies" is toch ook echt iets van de laatste paar jaar.
De 747 is 40 jaar bekend onder de naam "Jumbo Jet" maar nu praat iedereen elkaar na met Queen of the skies
pi_181985512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen.
B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciŰle vlucht gemaakt.

Dit toestel maakte op 12 juni 1995 de eerste 777 vlucht:

[ afbeelding ]

Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd.

De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen.
Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 777 gaat niet naar het Museum of Flight in Seattle maar naar het Pima Air & Space Museum in Arizona.
Toestel is momenteel onderweg: https://www.flightradar24.com/CPA3492/1de77782

DnV6R2PX0AAiD15.jpg

Voor vertrek in Hong Kong:

DnVjqizUAAAtpkT.jpg

De cabin:

DnVmcspVAAEXrAd.jpg
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:21:48 #66
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181985715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:14 schreef Iemand91 het volgende:
De cabin:

DnVmcspVAAEXrAd.jpg
Dßt is tenminste beenruimte waar ik wel wat extra voor wil betalen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:54:35 #67
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_181988317
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat hele "Queen of the Skies" is toch ook echt iets van de laatste paar jaar.
De 747 is 40 jaar bekend onder de naam "Jumbo Jet" maar nu praat iedereen elkaar na met Queen of the skies
Enkele jaren geleden was de MD-11 ook nog de Queen of the Skies.
So we just called him Fred
pi_182005117
cathaypacific twitterde op woensdag 19-09-2018 om 05:23:26 Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!(Source: HKADB) reageer retweet
1537326137_2932.jpg
1537325595_a204.jpg
pi_182007657
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:46 schreef Iemand91 het volgende:
cathaypacific twitterde op woensdag 19-09-2018 om 05:23:26 Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!(Source: HKADB) reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe dan _O-
  woensdag 19 september 2018 @ 16:33:56 #70
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182008389
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182009454
Het blijven Fransen he _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 september 2018 @ 19:14:27 #72
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_182011306
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijven Fransen Chinezen he _O-
Weinig Frans hier. Boeing, Taeco, Cathay.. ik zie niks Frans zo 1-2-3
pi_182011480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Weinig Frans hier. Boeing, Taeco, Cathay.. ik zie niks Frans zo 1-2-3
Dacht even dat het een nieuwe A350 was omdat ze die aan de lopende band produceren nu, maar het is een opnieuw gespoten 777 :@
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182044817
KLM naar Las Vegas; staakt Freetown en Monrovia
quote:
KLM vliegt vanaf volgend jaar zomer direct vanaf Schiphol op gokstad Las Vegas. Vanaf 6 juni twee keer in de week, vanaf 2 juli drie keer per week.

Monrovia
Dat heeft KLM bekendgemaakt. Met ingang van eind maart worden de bestemmingen Freetown in Sierra Leone en Monrovia in Liberia gestaakt, zo laat de maatschappij eveneens weten.

Slotbeperkingen
Volgens KLM wordt het opgeven van deze bestemmingen, mede ingegeven door de slotbeperkingen op Schiphol. KLM: “Om Las Vegas als nieuwe bestemming te kunnen openen zijn er in het KLM netwerk wijzigingen doorgevoerd.”

Performance
“Mede door de slotbeperkingen van Schiphol wordt KLM gedwongen eerder dan gebruikelijk haar portfolio met bestemmingen te herzien. De route Freetown / Monrovia die is opgestart in 2017 zou voorheen meer tijd gekregen hebben om qua performance te groeien maar nu is KLM genoodzaakt haar vloot en slots anders in te zetten”, aldus de maatschappij.

Dreamliner
De vluchten naar Las Vegas worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met een capaciteit van 294 stoelen. De 787-9 heeft dertig businessclass-stoelen, 45 in economy comfort en 219 in economy. De vluchten vertrekken op vrijdag, zondag en dinsdag. De vlucht op de dinsdag wordt vanaf 2 juli toegevoegd.

Elbers
De KL0635 vertrekt om 12:30 uur vanaf Amsterdam Schiphol en landt om 14:15 uur lokale tijd in Vegas. De KL0636 vertrekt om 16:05 uur lokale tijd uit Vegas om de volgende dag om 11:05 uur op Schiphol te landen. “Las Vegas is alweer de achttiende Noord-Atlantische bestemming die rechtstreeks door KLM wordt bediend”, zegt president-directeur Pieter Elbers van KLM.
Deze staan dus los van de 2 vluchten die KLM op 6 en 7 januari uitvoert naar Las Vegas (met de Boeing 747) die speciaal voor de Consumer Electronics Show die dan plaatsvindt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....

Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019

De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
pi_182047915
0954456.jpg?v=v40

Afgelopen zondag kwam Iran Air voor het laatst met de Airbus A300-600 naar Schiphol.
Vanaf gisteren komt de maatschappij nu standaard met de A330-200 naar Amsterdam die ze overigens ook al eerder deze kant opstuurden. Iran vliegt tweemaal per week naar Amsterdam; op zondag en op donderdag.
Iran Air vloog naast de A300 ook de kleinere A310 naar Amsterdam en in de zomer van 2017 vloog het ook gedurende enkele weken met hun enige A321.

Hiermee is er ook een einde gekomen aan de inzet van passagiersvluchten met Airbus' eerste type vliegtuig en 's werelds eerste wide-body twinjet naar Amsterdam.
Het Roemeense Tarom, Canadese Air Transat en dus Iran Air waren de laatste gebruikers van de A300/A310 naar Amsterdam.
Tarom faseerde eind 2016 hun 2 A310's uit en Air Transat kwam op 26 juni voor het laatst met een A310 naar Amsterdam. (Air Transat kan nog wel eens incidenteel met de A310 deze kant op komen)
Tarom vliegt nu met 737's deze kant op; Air Transat met de A330-200.

Alleen DHL vliegt nu nog met A300 naar Amsterdam in de vorm van A300-600 vrachttoestellen:

4610025.jpg?v=v43a74adb1ad
pi_182058318
Op de nieuwe luchthaven van Istanboel een dragrace tussen een Kawasaki H2R motorfiets, Red Bull F1 wagen,
Tesla P100DL, Aston Martin Vantage, Lotus Evora GT430, Bombardier Challenger 605 en een F-16 Fighting Falcon van het Solo Turk demo-team.

Because why not...

4452812-6193531-image-a-56_1537541189115.jpg
4456610-6193531-image-a-65_1537546861498.jpg
4458552-6193531-image-a-61_1537553638913.jpg
4452796-6193531-image-a-31_1537539471522.jpg


En vandaag (vrijdagmiddag):

Dnn3B0BXgAIrpqN.jpg
Dnn29RtXcAEpZ_4.jpg

Alles op de TEKNOFEST ISTANBUL Aerospace and Technology Festival.
pi_182066043
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182071011
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
Motorfiets had toch gewonnen ?

Ik denk dat een formule 1wagen meer grip heeft.
pi_182072665
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.

Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.

DnuXgjmX0AEvCkd.jpg

Vertrek vanavond in Toulouse:

Dnts4RGWsAAxCz4.jpg

DnrohZkX0AAI3KQ.jpg
  woensdag 26 september 2018 @ 10:57:45 #80
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_182140237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.

Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.

[ afbeelding ]

Vertrek vanavond in Toulouse:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 26 september 2018 @ 11:21:18 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182140621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182140660
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Afgelopen weken zowel op de heen als de terugvlucht is het weer keurig voorgelezen :Y
Op vrijdag 19 juni 2015 14:29 schreef Spooky4u het volgende:
Zoveel woorden voor iemand die je niet serieus moet nemen :')
|
BradgeTV Tribute Video
pi_182151639
Jesus saves but death prevails.
pi_182151709
Maar het is expres gedaan.
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 21:00:19 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182152108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:21 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet :)
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_182166905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:
En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Jup, 0 normale economy.
quote:
Vanaf hier en verder.
Van de voorkant ziet dat er dus zo uit:

15388748436_98372c8346_c.jpgCARGOLUX LX-VCJ Boeing 747-8 by moonm, on Flickr
15225206868_29087a3c2b_c.jpgCARGOLUX LX-VCJ Boeing 747-8 by moonm, on Flickr
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:44 schreef DeeBee het volgende:
Maar het is expres gedaan.
Maar dit ging veel te ver. Ik weet niet (meer) of er ook onderzoek naar is geweest en of het gevolgen had voor de crew.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:00 schreef derLudolf het volgende:
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
Jep:
Singapore_Airlines_Airbus_A350-900ULR.svg
quote:
Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
De trend is dat First Class steeds meer verdwijnt. Business Class is tegenwoordig zo goed dat de meerwaarde van First gering wordt. In hun eigen woorden:
quote:
“In the context of business class becoming so good, the incremental reason for most travelers to travel first class rather than business is not as compelling as it perhaps used to be before full lie-flat beds, before very, very wide seats, before the privacy and all of the other attributes that now come with our business class,” said Campbell Wilson, Singapore’s senior vice president for sales and marketing. “It’s more of a niche product than perhaps it used to be. That’s why the cabin has been adjusted slightly.”
Hun nieuwe A380's hebben ook maar 6 suites i.t.t. hun oudere met 12.
Daarnaast nemen First Class stoelen meer ruimte in beslag en zijn ook veel zwaarder; wat op zo'n route natuurlijk niet handig is.
pi_182171719
Die ene keer dat mijn upgrade naar First Class doorging kon ik het verschil met Business nauwelijks ontdekken. Helemaal nu veel Business class stoel direct aisle access hebben. Betere lounge, grotere stoel en aparte/kleinere cabine, maar hetzelfde eten en dezelfde service.

Was wel United, misschien dat andere maatschappijen een betere First Class hebben?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:52:26 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182183980
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
  vrijdag 28 september 2018 @ 15:43:08 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182186674
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182190747
quote:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
--
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:01:38 #91
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182192050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:38 schreef inkjet het volgende:

[..]

Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
De stoelen zaten wel goed (wel krapper dan bij Kenya Airways) maar daar is alles mee gezegd. Veel verlichting in de cabine kapot. Het IFF systeem werkt echt totaal niet meer. Sommige schermpjes doen het helemaal niet meer. Een aantal keren tijdens de vlucht het Linux logo voorbij zien komen omdat het systeem zich herstarte. Die van mijn buurman (en bij vele anderen) deed het helemaal niets.
pi_182194638
Zo, dat is niet best! Welke kist was dat? Die IFE's worden vervangen met de interieur upgrades dus echt oud worden ze nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 28-09-2018 22:21:10 (typo) ]
--
pi_182233024
De Boeing 747 is 50 jaar! Vandaag 50 jaar geleden, op 30 september 1968, rolde Boeing haar de allereerste 747 uit de fabriek voor de ogen van duizenden aanwezigen.

De BBC heeft hierover een mooi artikel geschreven, evenals Sam Chui.
Eens van de meest belangrijke en bijzondere momenten in de luchtvaartgeschiedenis en dat zeg ik niet alleen omdat ik een persoonlijke bias heb.

26 stewardessen; een van elke maatschappij die de 747 op dat moment had besteld; inclusief KLM. (3e van links)
En zoals het er nu naar uit ziet zal KLM het nog nÚt halen om ook 50 jaar met de 747 te vliegen; bijna de helft van haar gehele bestaan.

13657055_web1_L-1st-Boeing-747-2-EDH-180928.jpg

CQLUr_aVAAA_buj.jpg
13657055_web1_M-1st-Boeing-747-4-EDH-180928.jpg
everett-washington-the-worlds-largest-jetliner-the-boeing-747-is-out-picture-id515553298
DoWdtX1W0AANfhH.jpg

Stewardess in de motor om aan te tonen hoe groot die wel niet waren:

1024px-Boeing_747_rollout_%286%29.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2018 21:22:42 ]
  zondag 30 september 2018 @ 19:12:24 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182236136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:52 schreef Sunri5e het volgende:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 september 2018 @ 19:16:08 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182236240
quote:
De rechter-swing zakt wat diep, maar die kist is leeg. Gaat echt niet zo maar stallen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182250413
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:16:16 #97
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_182250553
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
Jep, dat is absoluut de reden. Ontmoedigen van staken in de toekomst.
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:18:32 #98
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182250599
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
Dat zou goed de reden kunnen zijn. Nu moeten piloten die voor hun vliegen zich gaan stationeren op een anders basis (in het buitenland).
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:19:11 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182250618
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
Was de BFG.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:50 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182255920
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Was de BFG.
Check! Had bij 28 september gekeken. :)

Die is zelfs nog een jaartje ouder. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 17:30:43 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182256901
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:

Zeker teveel gestaakt :')
Dan sluiten ze vast ook alle bases in Frankrijk? :P
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_182261369


[ Bericht 100% gewijzigd door inkjet op 01-10-2018 21:27:15 (Vage tekst) ]
--
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:57:31 #103
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_182263975
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
KLM naar Las Vegas; staakt Freetown en Monrovia

[..]

Deze staan dus los van de 2 vluchten die KLM op 6 en 7 januari uitvoert naar Las Vegas (met de Boeing 747) die speciaal voor de Consumer Electronics Show die dan plaatsvindt:

[..]

Anderhalve week geleden ben ik 2x met een 747 naar en van LAX gevlogen. Wilde dat nog eens meemaken voordat ze uitgefaseerd worden. Mooi dat er nu een rechtstreekse vlucht komt van AMS - LAS, moest nu via LAS - LAX om weer in AMS te komen :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_182265606
Ruim een uur geleden heeft de luchtvaartwereld weer een maatschappij verloren.
Om middernacht Primera Air haar operaties gestaakt.

Dob_wZlVsAAvoND.jpg:large

Hun vloot:

DocBwVrXgD06tCt.jpg

2580370.jpg?v=v40
5205243.jpg?v=v4026a7a7e3d
pi_182275145
Die bijna nieuwe A321's zullen hun plekje wel weten te vinden. Jammer dat er weer een speler minder in de markt is.
--
pi_182320547
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Vanavond 26 jaar geleden.
Een deel van het luchtruim boven Amsterdam-Zuidoost is hierom op dit moment gesloten.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:19:24 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182321056
Pfff, time flies. Ik weet nog dat ik die bewuste dag met mijn toenmalige vriendinnetje net een leuk dagje Amsterdam had gedaan en dit ´s avonds op het journaal zagen. Bizar. Twee dagen later ramptoeristje gespeeld :@

Goeie ouwe tijd met OV Studentenkaart
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182339948
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:42 schreef Iemand91 het volgende:
Onderstaande Boeing 747-8 BBJ stond een tijdje te koop.
Maar nu is het overgegaan van de vorige eigenaar (Emir van Qatar; Sheik Tamim bin Hamad al-Thani)
naar de Turkse overheid.
Die vloot bestaat nu uit 1 Bombardier Challenger 850, 1 Airbus A318, 2 A319's, 1 A330-200 Prestige en
1 A340-500. Uiteraard allen in VIP uitvoering en worden door Turkish Airlines onderhouden/gevlogen.

Het is onduidelijk of de Turkse overheid de 747 heeft gekocht of dat het een gift is van de Emir aan Erdogan zelf.
Beiden worden namelijk genoemd in de diverse nieuwsbronnen.

Afgelopen dinsdag werd de 747 overgevlogen van Basel-Mulhouse-Freiburg naar Istanbul.

[ link | afbeelding ]VQ-BSK Worldwide Aircraft Holding Boeing 747-8ZV(BBJ) @ Basle / Mulhouse / Freiburg Euro Airport (BSL / LFSB) by MichaŰl SCHITTLY, on Flickr
Paintjob zit er op:

DovayZ8W4AAGxsb.jpg
pi_182388118
De - voorlopig - eerste routes voor de KLM 787-10 zijn bekend.

quote:
KLM in last week’s schedule update filed Boeing 787-10 Dreamliner operation, set to enter service in the second-half of 2019. Planned 787-10 operation as follows.

Amsterdam – Dubai eff 03JUL19 3 weekly (5 weekly from 01OCT19)
Amsterdam – Kilimanjaro – Dar es Salaam – Amsterdam eff 01JUL19 4 weekly
Amsterdam – Toronto eff 29SEP19 5 weekly

Additional changes remain highly possible. Configuration of KLM’s Boeing 787-10 Dreamliner is C38Y306.
Dubai wordt momenteel met een mix van 777-200ER en 787-9 gevlogen, Kilamanjaro/Dar es Salaam met een mix van 777-200ER en -300ER. Toronto met een mix van 777-200ER, 747 en 787-9.
pi_182393700
28066940112_f1013eb7c5_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr

Het Pakistaanse Shaheen Air is niet meer.
Afgelopen zaterdag is hun laatste toestel overgevlogen van Lahore naar Tarbes, Frankrijk.
Naar verluidt hebben de eigenaren voor miljoenen (of miljarden als je hun Pakistaanse rupee aanhoud) aan fraude gepleegd door de door passagiers betaalde belastingen voor zichzelf te houden.

Dit laatste toestel was een Airbus A330-200 met registratie AP-BMI.
Voor de mensen die het hebben onthouden; dit was een van de 4 A330's die eind 2015, begin 2016 overgingen van KLM naar Shaheen Air. De toestellen zijn op Schiphol-Oost toen omgebouwd/omgespoten.
In Tarbes voegt dit toestel zich bij AP-BML (PH-AOL ten tijde van KLM) dat op 14 september hier werd opgeslagen.

De andere 2 A330's (AP-BMJ/PH-AOI en AP-BMK/PH-AOK) staan sinds respectievelijk 1 maart en 4 mei opgeslagen op de luchthaven van Istanboel. (zie hieronder)

41996955244_771c492ccd_c.jpgAP-BMJ & AP-BMK by Ilgaz DEGER, on Flickr
pi_182395014
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:16 schreef Iemand91 het volgende:
De - voorlopig - eerste routes voor de KLM 787-10 zijn bekend.

[..]

Dat zou vanaf juli betekenen 3+4 = 7 per week met 1 toestel. Dat red je niet. Vanaf 1 okt 14/week met twee toestellen. Dat red je ook niet. Van deze vluchten zullen er regelmatig met een ander toestel moeten worden uitgevoerd wegens onderhoud :-)

[ Bericht 1% gewijzigd door inkjet op 08-10-2018 18:24:39 (vaudjuh) ]
--
pi_182395594
--
pi_182398456
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:48 schreef inkjet het volgende:

[..]

Dat zou vanaf juli betekenen 3+4 = 7 per week met 1 toestel. Dat red je niet. Vanaf 1 okt 14/week met twee toestellen. Dat red je ook niet. Van deze vluchten zullen er regelmatig met een ander toestel moeten worden uitgevoerd wegens onderhoud :-)
Het is een beetje vreemd geschreven, maar volgens mij voeren ze niet alle vluchten op die bestemmingen uit met de 787-10
pi_182399693
Vanaf oktober 14 vluchten per week 5+4+5) met een 787-10. Er zijn dan twee 787-10's geleverd als het goed is. Daarmee zouden die elke dag een vlucht uitvoeren. Dat is niet mogelijk vanwege onderhoud.

[ Bericht 34% gewijzigd door inkjet op 08-10-2018 21:45:15 ]
--
pi_182404451
Deze maandag kwam China Southern Airlines ook voor de laatste keer met de A380 naar Amsterdam.
Vanaf dinsdag wordt weer de A330 ingezet.

Who knows of en wanneer hun A380 deze kant weer opkomen.

44801729861_54f39f8813_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 11-09-2018 by Iemand91, on Flickr
pi_182433506
In other news; een KLM 747-400 blijft (voorlopig) bewaard; PH-BFB zal bij het Corendon Hotel geplaatst worden:

KLM-Boeing 747 binnenkort naar hoteltuin bij Schiphol
quote:
SCHIPHOL - Het Corendon Village Hotel in Badhoevedorp heeft een Boeing 747-400 gekocht om in de tuin van het hotel te plaatsen. De Boeing, met de naam City of Bangkok, vliegt momenteel nog voor KLM.

Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet

Volgende maand wordt de 'Bangkok' uit de vloot van KLM gehaald. Het toestel is bijna dertig jaar oud en wordt net als alle andere Boeing 747-400's van KLM vervangen door modernere vliegtuigen, zoals de Boeing 777-300ER en de Boeing 787 Dreamliner.

Russische kist
In februari van dit jaar werd nog gedacht dat een afgedankte Boeing 747-300 van de failliete Russische maatschappij Transaero naar de tuin van het 680 kamers-tellende hotel bij Schiphol zou komen. Uiteindelijk is de keuze dus gevallen op de City of Bangkok van KLM.

De blauwe jumbo zal na haar laatste lijndienst nog een retourvlucht uitvoeren naar een spuiterij in Rome. Het toestel zal met Corendon-kleuren terugkeren naar Schiphol. Vanaf de luchthaven begint dan een ongekend ingewikkeld proces: de verhuizing van Schiphol naar het nabijgelegen Corendon Village Hotel aan de A9.

De City of Bangkok wordt niet rechstreeks door KLM aan Corendon verkocht. Vliegtuigontmantelaar AELS neemt de kist van de maatschappij over en zal het toestel na werkzaamheden aan Corendon leveren.

Museum
Naar verwachting zal de Boeing 747 in februari 2019 bij het hotel in de tuin staan. Waarvoor de jumbo voor gebruikt gaat worden, wil Corendon nog geheim houden. Toch liet oprichter Atilay Uslu in februari van dit jaar NH Nieuws weten de Boeing als museum te willen gebruiken.

De Bangkok van KLM is overigens de oudste nog vliegende Boeing 747-400 ter wereld.
corendon_747_c_corendon_1200.jpg
  woensdag 10 oktober 2018 @ 16:38:59 #117
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182434219
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:14 schreef inkjet het volgende:
Vanaf oktober 14 vluchten per week 5+4+5) met een 787-10. Er zijn dan twee 787-10's geleverd als het goed is. Daarmee zouden die elke dag een vlucht uitvoeren. Dat is niet mogelijk vanwege onderhoud.
Het zal een mix blijven met (waarschijnlijk) de 777, totdat er wel genoeg 787-10's zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182441219
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
In other news; een KLM 747-400 blijft (voorlopig) bewaard; PH-BFB zal bij het Corendon Hotel geplaatst worden:

KLM-Boeing 747 binnenkort naar hoteltuin bij Schiphol

[..]

[ afbeelding ]
wat een verschrikkelijk droevige impressie zeg...tranen hier
pi_182441665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

wat een verschrikkelijk droevige impressie zeg...tranen hier
Snap sowieso niet wat die met een 747 moeten.

Beetje als een Dacia Dealer die voor het pand een Audi neerzet als showmodel.
pi_182441687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

wat een verschrikkelijk droevige impressie zeg...tranen hier
De afgebeelde 747 lijkt me een freighter (lengte bovendek)
--
  woensdag 10 oktober 2018 @ 22:20:57 #121
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_182441721
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:17 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Snap sowieso niet wat die met een 747 moeten.

Beetje als een Dacia Dealer die voor het pand een Audi neerzet als showmodel.
Achja, 99% van de passagiers heeft geen enkel benul van vliegtuigtypes van maatschappijen. Dus wat dat betreft kan het makkelijk, ziet er imposanter uit en heeft meer ruimte voor een museum ;)
pi_182454932
Over ongeveer een half uur start Singapore Airlines weer met 's werelds langste lijnvlucht.
SQ22 van Singapore naar Newark met een afstand van 15.336 kilometer en een block tijd van 18 uur en 25 minuten.
De vlucht terug duurt overigens nog wat langer; 18 uur en 45 minuten.
Deze vluchten zijn hiermee zo'n 800 kilometer langer dan de huidige langste vlucht; die van Qatar Airways tussen
Doha en Auckland.

Hun A350-900ULR is uitgerust met 67 business en 94 premium economy stoelen.
De vlucht vertrekt op 11 oktober 23:35 uur lokale tijd en komt in New York aan op 12 oktober, 10 uur 's ochtends.
(16:00 uur Nederlandse tijd).
Wanneer de A350 boven Japan vliegen komt de zon op, boven Noord-Canada zakt de zon weer om in de buurt van de Oostkust weer op te komen.

De inaugurele vlucht staat overigens gepland voor 17 uur omdat ze gebruik kunnen maken van sterke straalstromen boven de Grote Oceaan. De vlucht wordt uitgevoerd door 9V-SGB en wordt hiermee ook haar eerste commerciŰle vlucht.

5212733.jpg?v=v4acb1feac20
pi_182465378
Bizar ongeval vandaag in BelgiŰ:

F-16 uitgebrand op legerbasis nadat technicus uit ander toestel schiet: ÚÚn gewonde
quote:
p de luchtmachtbasis van Florennes is donderdag iets na de middag een F-16 uitgebrand. Dat gebeurde op erg knullige wijze: een technicus vuurde per toeval enkele kogels af vanuit een ander toestel. Door de explosie van het geraakte toestel liep ÚÚn technicus gehoorschade op.
Om 14.08 uur werd de F-16, die aan het einde van de landingsbaan geparkeerd stond, plots beschoten. Het vliegtuig vloog daardoor in brand en ontplofte. Door de explosie raakte ook een ander toestel zwaar beschadigd.

De kogels bleken afkomstig uit een ander vliegtuig. Een technicus die eraan aan het werk was, had per toeval enkele kogels afgeschoten op de andere F-16, vertelde luitenant-kolonel Didier Di Giovanni aan Sudpresse. Er werden gelukkig geen mensen geraakt door de kogels.

Bij het incident liep ÚÚn technicus gehoorschade op. Ze zijn ter plaatse verzorgd, zo klinkt het bij de persdienst van Defensie. Er is een onderzoek geopend door de Aviation Safety Directorate.
DpPV6imWkAEG9Ls.jpg
DpPV6x_XcAAeGKq.jpg
pi_182465596
Die dacht, ff piew piew piew doen. oops
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ęyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:34:14 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182466916
Tering wat een prutsers :')
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_182467073
Belgen _O_
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:31:01 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182467456
quote:
Halen Belgen altijd 'per toeval' en 'per ongeluk' door elkaar?
pi_182467900
_O-

Man man man :')
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:21:17 #129
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_182467922
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Halen Belgen altijd 'per toeval' en 'per ongeluk' door elkaar?
Stiekem zeggen wij Nederlanders het verkeerd.
So we just called him Fred
pi_182469369
Goeie Belgenmop
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182469696
Belgen gonna Belg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182474333
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef shiznuts het volgende:
Onder 10.000' heerst officieel 'sterile flightdeck'. :P
https://www.easa.europa.eu/faq/19134
Maar boven de stormvloedkering zitten 99% van de vluchten op of boven de 10.000 voet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_182512916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:10 schreef Iemand91 het volgende:
Over ongeveer een half uur start Singapore Airlines weer met 's werelds langste lijnvlucht.
SQ22 van Singapore naar Newark met een afstand van 15.336 kilometer en een block tijd van 18 uur en 25 minuten.
De vlucht terug duurt overigens nog wat langer; 18 uur en 45 minuten.
Deze vluchten zijn hiermee zo'n 800 kilometer langer dan de huidige langste vlucht; die van Qatar Airways tussen
Doha en Auckland.

Hun A350-900ULR is uitgerust met 67 business en 94 premium economy stoelen.
De vlucht vertrekt op 11 oktober 23:35 uur lokale tijd en komt in New York aan op 12 oktober, 10 uur 's ochtends.
(16:00 uur Nederlandse tijd).
Wanneer de A350 boven Japan vliegen komt de zon op, boven Noord-Canada zakt de zon weer om in de buurt van de Oostkust weer op te komen.

De inaugurele vlucht staat overigens gepland voor 17 uur omdat ze gebruik kunnen maken van sterke straalstromen boven de Grote Oceaan. De vlucht wordt uitgevoerd door 9V-SGB en wordt hiermee ook haar eerste commerciŰle vlucht.

[ afbeelding ]
In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeoning of chance
My head is bloody, but unbowed.
pi_182518882
quote:
Ik had niet anders van 'm verwacht. :P

45319796941_9ef5427bc3_c.jpgD75_9289 by ✈️ Walther ✈️, on Flickr

Vanmiddag is Air China Boeing 747-8i B-2480 vanuit Doesjanbe geland op Schiphol: https://www.flightradar24.com/CCA018/1e34ac16

En wel hierom:
Premier Li Keqiang van China brengt bezoek aan Nederland
quote:
Premier Li Keqiang van de Volksrepubliek China brengt samen met zijn echtgenote mevrouw Cheng Hong en een aantal ministers van 14 tot en met 16 oktober een bezoek aan Nederland. Tijdens het bezoek worden de premier en zijn vrouw onder meer in audiŰntie ontvangen door Hunne Majesteiten Koning Willem-Alexander en Koningin Mßxima. Verder staat een ontmoeting met minister-president Rutte en verschillende Nederlandse ministers op het programma en wordt een business forum gehouden.

Het bezoek vindt plaats aan de vooravond van de Asia Europe Meeting (ASEM) op 18 en 19 oktober in Brussel en staat in het teken van de goede bilaterale en economische betrekkingen tussen Nederland en China. Naast een aantal ministers reist ook een handelsdelegatie met de Chinese premier mee.

Maandagochtend 15 oktober wordt premier Li Keqiang ontvangen door minister-president Rutte. De ontmoeting start met een welkomstceremonie op het Binnenhof en wordt afgesloten met een werklunch, waarvoor Nederlandse en Chinese gasten zijn uitgenodigd die de brede relatie van Nederland met China vertegenwoordigen. Aan het begin van de avond worden de Chinese premier en zijn echtgenote door Koning Willem-Alexander en Koningin Mßxima in audiŰntie ontvangen op Paleis Noordeinde.

Dinsdag 16 oktober ontmoet premier Li Keqiang de voorzitters van Eerste en Tweede Kamer. Aansluitend vertrekt hij samen met minister-president Rutte naar het gemeentemuseum voor het China-Dutch Business Forum, dat als thema heeft Cooperation on high-tech Innovation and Sustainable Connectivity. Na de opening door minister Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking houden de minister-president en de premier een toespraak.
Dit is uniek voor Amsterdam, want naar mijn weten is dit slechts de 2e keer dat er een Boeing 747-8i naar Schiphol komt.
Alleen Lufthansa kwam op 12 november 2014 met een 747-8i naar Amsterdam toen D-ABYN uitweek op een vlucht van Frankfurt naar Chicago.
Er was ook nog de Qatar Amiri Flight A7-HBJ 747-8 VIP op 3 december 2015 maar dat is natuurlijk niet een reguliere pax 747-8i.

De Air China 747 vertrekt dinsdagavond naar Brussel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2018 00:34:00 ]
pi_182520667
Hopelijk wordt dit wat:

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9


Starfighter wil weer de lucht in, heerlijk jankend boven Volkel
quote:
VOLKEL - Een oude Starfighter boven Volkel laten vliegen om opnieuw te genieten van dat heerlijke, jankende geluid. Dat is de grote droom van een groep oud-militairen van de vliegbasis Volkel die al vier jaar sleutelen aan hun F-104G.

Het contrast kan niet groter zijn. Ergens achteraf op de vliegbasis Volkel, in een monumentale Duitse hangar uit 1942 liggen links in de hal een aantal ranke zweefvliegen te rusten terwijl rechts daarvan een grijze Starfighter D8114 compleet vleugellam op de bokken staat. Ooit was dit de trots van de Nederlandse Luchtmacht, al is daar wel wat fantasie voor nodig. Zonder vleugels, zonder motor, tanks en zonder onderstel oogt het nog het meest als een kale raket die op zijn kant ligt.

Kale kip
Maar zeg dat niet tegen Hans Ruijgrok, Ruud van der Horst en Theo Rombout. ,,Het is werkelijk een schitterende kist, kijk eens naar die vorm. Puur gemaakt voor snelheid", zeggen de drie bijna in koor. Daar kan de F-16, de opvolger van deze F-104, nog een puntje aan zuigen. ,,En dan dat harde jankende geluid wat ie maakte, heerlijk", aldus de oud-militairen die jarenlang met deze straaljager werkten

Elke dinsdagmiddag en - avond komen ze met een kleine 25 man van de Historische Vliegtuigen Volkel in de hangar bijeen om te sleutelen aan deze oude kist. Al vier jaar lang. Voor de leek oogt het desondanks nog steeds als een stalen, kaalgeplukte kip maar volgens de sleutelaars is dat een verkeerd beeld. De opbouw van de F-104 is juist in volle gang. Zo is alle bedrading en elektronica al compleet vernieuwd, het onderstel bijna klaar voor terugplaatsing en kunnen de vleugels er elk moment weer aangezet worden. Alleen het allerbelangrijkste ontbreekt nog: een motor.

Opknappertje
,,Dat is nu onze grootste zorg", legt Hans Ruijgrok uit. Zo'n ding haal je namelijk niet even bij de sloper en kost een hoop geld. Daarom ook is vorige week de stichting Dutch Starfighter Foundation opgericht die geld gaat inzamelen om de F-104 weer vliegend te krijgen. ,,In Noorwegen is dat gelukt voor zo'n 100.000 euro. Dat hopen wij hier ook voor elkaar te krijgen", zegt Ruijgrok.

Het 'opknappertje' in Volkel zou met een motor erin kunnen dienen als demonstratiemodel dat dan wel aan de grond blijft. ,,Maar je kunt hem dan wel over de startbaan laten taxiŰn en alles laten werken", legt Ruud van der Horst uit, die dertien jaar sleutelde aan Starfighters. ,,We zouden dat heel graag laten zien tijdens de Open Luchtmachtdagen die volgend jaar juni op Volkel worden gehouden." Maar nog mooier is een F-104 die hard jankend over Volkel trekt, net als vroeger.

Daarvoor heeft de stichting al een tweede kist op het oog: een fraaie Starfighter die het Nationaal Militair Museum in Soesterberg in depot heeft staan. Een tweezitter nog wel, in prima staat die met een nieuwe motor wel de lucht in kan. ,,In Noorwegen ligt een motor die wij nodig hebben", vertelt Ruijgrok. Deze week hoopt hij te horen of die naar Nederland mag komen. Tegelijkertijd zijn de Noren uitgenodigd sowieso naar Volkel te komen zodat er tijdens de Luchtmachtdagen hoe dan ook een vliegende Starfighter te zien en te horen is. ,,Begin dit jaar was ie al heel even op Leeuwarden. Je had eens moeten zien hoe druk het daar was", lacht Theo Rombout breed. Hij werkte op Volkel jarenlang bij het fotoverkenningssquadron van de Luchtmacht.

Max Verstappen
Het drietal heeft goede hoop dat met stug doorsleutelen, zoeken naar geld en een goede motor en lobbyen bij Defensie in juni 2019 hun grote droom uitkomt. ,,Nee, ik ga er zelf echt niet meer in vliegen. Dat is niet verstandig ", zegt Ruijgrok die net geen 1000 uur volmaakte op de F-104. ,,De leeftijd gaat toch tellen en dit ding gaat zo onwijs hard, da's niet normaal." In Noorwegen losten ze dat op door een F-35-piloot achter de stuurknuppel te zetten, dat kan in Nederland ook. Alsof Max Verstappen in een oldtimer stapt? ,,Zoiets", lacht Ruijgrok. ,,Zo'n vent leest de boeken een keer door en vliegt er dan zo mee weg, echt waar."

Hoewel de Starfighter geen beste naam had omdat er veel ongelukken mee gebeurden, een van de bijnamen was 'widowmaker', is er volgens de mannen geen enkel gevaar. ,,De Starfighter werd hier eigenlijk totaal verkeerd gebruikt. Hij was ontworpen voor een zonnig klimaat om hard en hoog te vliegen. Hier in vochtig Nederland vlogen we er hard en laag mee en dat ging wel eens mis", zegt techneut Van der Horst. ,,Als hij straks vliegt, zullen we zeker niet tot de max gaan. Niet te hard, zo'n 800 kilometer per uur, da's mooi." En toch nog dat geluid, lekker.
http://dutchstarfighterfoundation.nl/

Zou wat wezen; een van de handvol vliegwaardige F-104 Starfighters in Nederland.
Hier nog even eargasm van de enige Europese vliegwaardige F-104 afgelopen juni in Leeuwarden:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2018 01:01:21 ]
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:42:10 #136
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_182523731
Statisch gezien vallen dat soort oude kisten steeds vaker uit lucht. Lekker aan de grond laten dus.
So we just called him Fred
  maandag 15 oktober 2018 @ 10:06:59 #137
164283 Luco
Buongiorno!
pi_182524550
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:42 schreef FredvZ het volgende:
Statisch gezien vallen dat soort oude kisten steeds vaker uit lucht. Lekker aan de grond laten dus.
Een statisch vliegtuig kan per definitie niet vliegen ;-)
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:01:59 #138
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_182525323
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:06 schreef Luco het volgende:

[..]

Een statisch vliegtuig kan per definitie niet vliegen ;-)
True :z
So we just called him Fred
pi_182527987
Ik had liever gezien dat die moeite gestoken was in het hier houden van de pby
pi_182529087
KLM-JUMBO FLINK BESCHADIGD DOOR BOTSING MET HOOGLADER
quote:
SCHIPHOL - Een Boeing 747-400 van KLM is maandagochtend flink beschadigd toen het bij het verslepen op een hooglader botste. Volgens de luchtvaartmaatschappij waren er op het moment van het incident geen passagiers aan boord, zo meldt een woordvoerder aan Reismedia.

Op beelden gemaakt door een platformmedewerker is te zien dat de schade aan ÚÚn van de vier motoren van het toestel, de PH-BFN, aanzienlijk is. De hooglader, die wordt gebruikt om vracht in vliegtuigen te laden, is er eveneens slecht aan toe.

Het incident vond plaats op het Romeo-platform, waar normaalgesproken vrachtvluchten worden afgehandeld. De Boeing 747 was eerder op de ochtend geland vanuit Paramaribo en werd tijdelijk op het platform gestald.

Volgens de KLM-woordvoerder is nog niet duidelijk of het uitvallen van de Boeing, die moet worden gerepareerd, effect heeft op de dienstregeling. Wat de oorzaak is van het incident wordt onderzocht.
klm_botsing_3_c_omar_r_640.jpg
klm_botsing_1_c_omar_r_640.jpg?itok=NCHbRH25
44060650_1996390513760321_2513263180554174464_n.jpg?_nc_cat=100&oh=c3e3cd151af0fc1ab2426adeec230960&oe=5C4E6D63
  maandag 15 oktober 2018 @ 14:24:32 #141
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182529460
Auch :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182530154
Oeps.. te krappe bocht of stond de hooglader waar hij niet mocht staan...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:59:17 #143
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_182532539
Lekker opgelet van die sleper. Dat die highloader niet in de vakken stond is 1 ding, maar als sleper kijk je toch eerst even op de boel vrij is voordat je je 74 inparkeert.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_182533886
https://fr24.com/B744/1e37e14a

Iemand een idee waarom dit toestel in de lucht is?

Vloog net laag over Coevorden.
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:16:58 #145
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_182534085
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:05 schreef Isane het volgende:
https://fr24.com/B744/1e37e14a

Iemand een idee waarom dit toestel in de lucht is?

Vloog net laag over Coevorden.
Is waarschijnlijk de ex Royal Air Maroc CN-RGA. Deze zou vanmiddag een testvlucht maken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_182534385
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk de ex Royal Air Maroc CN-RGA. Deze zou vanmiddag een testvlucht maken.
Thnx! Wordt het toestel overgenomen door een Nederlandse maatschappij?
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:54:37 #147
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_182534907
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:30 schreef Isane het volgende:

[..]

Thnx! Wordt het toestel overgenomen door een Nederlandse maatschappij?
Denk niet dat een NL maatschappij zit te wachten op een 25 jaar oude 744 ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_182537558
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Is waarschijnlijk de ex Royal Air Maroc CN-RGA. Deze zou vanmiddag een testvlucht maken.
Inderdaad CN-RGA. FR24 laat deze kist niet zien omdat deze ook door de koning van Marokko werd gebruikt. Maar de Boeing Customer Code is wel zichtbaar; 28. En die was van Air France en CN-RGA is een oude kist van Air France. Dan hou je dus CN-RGA over.
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:30 schreef Isane het volgende:
Thnx! Wordt het toestel overgenomen door een Nederlandse maatschappij?
Staat op Schiphol-Oost voor onderhoud. Mij nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren.
Met onderhoud en een dergelijke testvlucht denk ik dat deze dus nog wel ergens een 3e leven gaat krijgen; anders was deze wel direct naar een opslag gegaan.
pi_182537638
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Inderdaad CN-RGA. FR24 laat deze kist niet zien omdat deze ook door de koning van Marokko werd gebruikt. Maar de Boeing Customer Code is wel zichtbaar; 28. En die was van Air France en CN-RGA is een oude kist van Air France. Dan hou je dus CN-RGA over.

[..]

Staat op Schiphol-Oost voor onderhoud. Mij nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren.
Met onderhoud en een dergelijke testvlucht denk ik dat deze dus nog wel ergens een 3e leven gaat krijgen; anders was deze wel direct naar een opslag gegaan.
Thnx voor de info!! :)
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:26:36 #150
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_182540233
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Denk niet dat een NL maatschappij zit te wachten op een 25 jaar oude 744 ;)
Er is er eentje die ze bij hotels zet...
So we just called him Fred
pi_182552019
https://www.airbus.com/ne(...)mework-contract.html

Nederland krijgt er 6 nieuwe traumaheli's bij van Airbus, nu hebben ze al 1 nieuwe, dus komt het totaal uit op 7, wat er eerder 6 waren.

Zou er dan een extra standplaats komen? Momenteel is dat Groningen, Amsterdam, Rotterdam en Volkel + 2 reserve op Lelystad. 3 reserve op 4 heli's lijkt me wel wat veel...
pi_182552061
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:41 schreef Fokker89 het volgende:
https://www.airbus.com/ne(...)mework-contract.html

Nederland krijgt er 6 nieuwe traumaheli's bij van Airbus, nu hebben ze al 1 nieuwe, dus komt het totaal uit op 7, wat er eerder 6 waren.

Zou er dan een extra standplaats komen? Momenteel is dat Groningen, Amsterdam, Rotterdam en Volkel + 2 reserve op Lelystad. 3 reserve op 4 heli's lijkt me wel wat veel...
Misschien even het bericht lezen, het staat er in :D
pi_182552132
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien even het bericht lezen, het staat er in :D
Ja, maar die voor de wadden zijn toch ook net nieuw? Of wat mis ik.
pi_182552166
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:47 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, maar die voor de wadden zijn toch ook net nieuw? Of wat mis ik.
Oh dat weet ik niet.
Maar zijn dus 4 vaste, 2 wadden en 1 reserve.
pi_182554858
in principe is een voor de Wadden ook al reserve.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182591984
quote:
Hangt inmiddels een 'nieuwe' motor aan. Maar toestel staat nog steeds binnen. Wat ramp en domme fout ook eigenlijk :')
Op maandag 14 mei 2018 14:14 schreef LCMS het volgende:
Hou je bek, vieze vette vuile dikke gore piepzak
pi_182610092
Vanavond 1e aflevering op SBS6; 21:30 - 22:30 uur:
WELKOM AAN BOORD - HET LEVEN IN DE LUCHT
quote:
Transavia-vliegtuigen hebben een maximale vlieghoogte van 12.500 meter, een hoogte gelijk aan 38 op elkaar gestapelde Eiffeltorens. Zo hoog vliegt de consument naar een zonnige vakantiebestemming of naar een van de andere 109 bestemmingen van de luchtvaartmaatschappij. Transavia opent tijdens een zesdelige realityserie haar deuren en geeft de kijker een kijkje achter de schermen.

In Welkom aan boord volgen we verschillende medewerkers van de luchtvaartmaatschappij, ieder met een andere functie. We leren hen kennen als mens en als dienstverlener, gaan met ze op pad en zien hoe zij iedere dag hun uiterste best doen om de reis van hun passagiers naar tevredenheid en vlekkeloos te laten verlopen.
pi_182610972
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Oh dat weet ik niet.
Maar zijn dus 4 vaste, 2 wadden en 1 reserve.
Die voor de eilanden zijn H145's, dit gaat over H135's
  zondag 21 oktober 2018 @ 00:14:13 #160
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182639192
Ging niet helemaal goed op vlucht AR1303 MIA EZE...


Zou het kunnen dat ze door de straalstroom van een ander vliegtuig zijn gevlogen? Want zo plotseling en heftig (het eten werd net uitgedeeld), dat zou je toch wel aan moeten zien komen :? 15 gewonden die in het ziekenhuis behandeld moesten worden las ik, op andere sites hebben ze het over 8 gewonden. Trolley knalde tegen het plafond aan en viel toen terug, "gelukkig" op dezelfde plek en niet op iemand :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 21 oktober 2018 @ 01:26:47 #161
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_182640677
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 00:14 schreef flipsen het volgende:
Ging niet helemaal goed op vlucht AR1303 MIA EZE...


Zou het kunnen dat ze door de straalstroom van een ander vliegtuig zijn gevlogen? Want zo plotseling en heftig (het eten werd net uitgedeeld), dat zou je toch wel aan moeten zien komen :? 15 gewonden die in het ziekenhuis behandeld moesten worden las ik, op andere sites hebben ze het over 8 gewonden. Trolley knalde tegen het plafond aan en viel toen terug, "gelukkig" op dezelfde plek en niet op iemand :X
Kan ook goed wind zijn die over de bergen valt, of clear air turbulence. Of inderdaad wake.

Daar zijn aan boord geen betrouwbare manieren voor om te voorspellen of detecteren. Kan van heel smooth naar heel heftig gaan in een hele korte tijd.
pi_182641284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond 1e aflevering op SBS6; 21:30 - 22:30 uur:
WELKOM AAN BOORD - HET LEVEN IN DE LUCHT

[..]

Gesponsord dus... maar okay kijken het.
Rip City
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 02:27:55 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182641421
De trauma heli in Groningen is toch niet van de ANWB maar wordt dit de ANWb van de ADAC geleased?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_182665260
Klein geschiedenislesje op de maandagochtend.

Afgelopen weekend was het 70 jaar geleden dat de KLM Lockheed Constellation de Nijmegen bij Prestwick in Schotland verongelukte doordat het in slecht weer tegen hoogspanningslijnen aanvloog. Bij die crash kwamen alle 40 inzittenden meteen of binnen 24 uur om het leven. Onder hen de bemanning aangevoerd door Uiver gezagvoerder Koene Dirk Parmentier en ook Henk Veenendaal toen directeur technische dienst van de KLM. Beide mannen speelden een belangrijke rol in de ontwikkeling van de KLM direct na de tweede wereldoorlog en stonden met Plesman aan de wieg van de expansie die de luchtvaartmaatschappij doormaakte. Het ongeluk was in de tijd een ramp (zwaarste Nederlandse vliegtuigongeval tot die tijd) die een grote impact had op het Nederlandse volk. De uitvaartplechtigheid voor 26 inzittenden in de Nieuwe Kerk in Amsterdam op 26 oktober 1948 werd door vele duizenden bijgewoond. Op woensdag 27 oktober 1948 werden de stoffelijke overschotten van Parmentier, Mac Inerny en Veenendaal onder enorme belangstelling (er waren 31 volgauto's) naast elkaar begraven op begraafplaats Rhijnhof te Oegstgeest (nu Leiden) . De plechtigheid werd bijgewoond door enkele duizenden belangstellenden waaronder 2000 KLM 'ers. In de aula waren naast de KLM directie tal van internationale autoriteiten aanwezig. Tijdens het dalen van de kisten vlogen enkele vliegtuigen over de begraafplaats om een laatste groet te brengen.

Gisteren, zondag 21 oktober 2018 zijn op begraafplaats Rhijnhof, waar Parmentier, Veenendaal en het hoofd verkoop van Lockheed Mac Inerny dus begraven zijn, in bijzijn van ongeveer 100 nabestaanden, belangstellenden en hotemetoten, het in opdracht van de KLM gerestaureerde grafmonument en een nieuw informatiebord onthuld. Dit ging gepaard met het opvoeren van de monoloog "Alles Valt" waarin de feiten rond de crash werden verweven met de levensvragen van de verteller. Ook waren er gerestaureerde beelden te zien van de vlucht van de Uiver en beeldmateriaal en krantenknipsels uit de dagen rond de crash.
Nps6nvN.jpg
NwNzDgb.jpg
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_182701445
Madurodam plaatst Dakota op ware grootte in park
quote:
Een Dakota (DC-3) wordt, na grondige restauratie, in Madurodam geplaatst, zo meldt de Nederlandse miniatuurstad. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat het themapark in schaal 1:1 een attractie bouwt.

Route
Op dinsdag 23 oktober wordt de DC-3 vanuit de haven van Antwerpen via de weg naar Madurodam in Den Haag vervoerd. Het vliegtuig zal als hoofdrolspeler fungeren in de zesde indoorattractie die Madurodam in 2019 zal openen. Als alles volgens plan verloopt komt de Dakota tussen 12:00 en 14:00 uur lokale tijd aan in de miniatuurstad.

Hoogtepunt
Madurodam meldt: ‘De komst van de Dakota zal gezien worden als een hoogtepunt voor Nederland. Dankzij dit iconische vliegtuig heeft de luchtvaart in de naoorlogse periode in Nederland letterlijk een enorme vlucht kunnen nemen. Naar schatting zijn er wereldwijd momenteel nog maar circa vierhonderd DC-3’s in gebruik. Daarnaast zijn er over de hele wereld zo’n tweehonderd exemplaren te bewonderen in musea, waaronder slechts een handvol exemplaren in Nederland. Met de komst van het bijzondere vliegtuig in Den Haag zal Nederland een uniek exemplaar rijker zijn.’
Madurodam_Dakota_13.jpg
Madurodam-Dakota-04.jpg
IMG-20181023-WA0040.jpg?itok=lo7msPt6
  woensdag 24 oktober 2018 @ 03:02:38 #167
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182705528
:? Laat ze zich daar gewoon lekker bij de leest houden en een miniatuurtje neergooien?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')