abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:25:32 #76
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182057210
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb de indruk dat het stukken beter gaat met Hudson's Bay. In de beginperiode liep er hier in Zwolle geen kip in de winkel, maar het valt me de laatste maanden meer en meer op dat er steeds aardig wat volk rond loopt. Ze hebben de stijl ietsje minder kil gemaakt en het productaanbod wat bijgesteld, en dat lijkt effect te hebben. Ik had even de indruk dat ze ook snel weer weg zouden zijn uit Nederland, maar ik ben nu wat positiever.

Apart reclamefilmpje ook wel:

pi_182059044
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:13 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die reacties zijn prachtig idd, wat een malloot die Hans van Tellingen (zit schijnbaar in het vastgoed, nooit van gehoord). Snapt er werkelijk helemaal niks van.
Tja. ik weet niet, ik koop sommige dingen online (boeken en apparaten op Bol/coolblue), maar veel ook niet. Ik ga niet voor alles verzendkosten betalen of een dag wachten. Kleding wil ik in veel gevallen passen zonder dat ik 3 maten moet bestellen.
pi_182060504
Best een goed artikel vind ik maar die Van Tellingen moet echt z’n mond houden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182060921
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 01:03 schreef jakosi het volgende:

[..]

Tja. ik weet niet, ik koop sommige dingen online (boeken en apparaten op Bol/coolblue), maar veel ook niet. Ik ga niet voor alles verzendkosten betalen of een dag wachten. Kleding wil ik in veel gevallen passen zonder dat ik 3 maten moet bestellen.
Ik koop zelf eigenlijk vrij weinig online.
Kleding en schoenen zijn sowieso artikelen die ik eerst wil passen voor ik het koop.
En als ik eens een keer iets leuks voor mezelf wil kopen (nieuwe televisie, gadgets, games, noem maar op) dan heb ik het geduld niet maar wil ik het metéén hebben, en niet 1 of 2 dagen later pas) :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_182061244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie

Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...

Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Naja echte onzin staat er niet in. Het is bekend dat webwinkels amper of geen winst maken. Daar hebben ze gelijk in. De vraag is echter of veel stenen winkels dat wel doen.

Tevens krijg ik hier jeuk van.

Want naar een winkel gaan is een menselijke activiteit, die afstamt van de dagen dat we nog jagers en verzamelaars waren. Het zit in ons dna, de neiging om naar een winkel te gaan zal dus blijven”.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:06:22 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_182061471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja echte onzin staat er niet in. Het is bekend dat webwinkels amper of geen winst maken. Daar hebben ze gelijk in. De vraag is echter of veel stenen winkels dat wel doen.

Tevens krijg ik hier jeuk van.

Want naar een winkel gaan is een menselijke activiteit, die afstamt van de dagen dat we nog jagers en verzamelaars waren. Het zit in ons dna, de neiging om naar een winkel te gaan zal dus blijven”.
Dat webwinkels geen winst maken is ongeveer het enige punt waarin ze gedeeltelijk gelijk hebben (Coolblue maakt winst, bol.com draait break-even en komend jaar winst, niet de 100 miljoen verlies waarmee ze in het artikel komen), het dan 1-op-1 vergelijken met ouderwetse retail is gewoon kortzichtig. E-commerce zit nog in een enorme groeispiraal waarbij consolidatie en winstmaximalisatie helemaal niet tot de prioriteiten behoort. Expansie en investeren wel. Helemaal aangezien ze kijken naar de periode tussen 2012 en nu is er weinig positiefs te zien voor ouderwetse retail.

Voor de rest schermen ze vnl met hun zogenaamde expertise op het vlak van retail, met name als ze dan kritiek krijgen van anderen zoals in de reacties. Waar dan op gereageerd wordt als een klein kind. De manier hoe een eigen boek danwel publicatie wordt aangeprezen is ook zum kotzen

Wat ik ook storend vind is dat ze de Action en de Primark de hemel inprijzen met een duurzame verdienmodel. Die 2 ketens leven op de goedkope industrieën in Azië, om maar niet te spreken van mogelijke kinderarbeid. De Primark en de Action zijn de persoonlijking van de weggooi-maatschappij en verre van duurzaam.

En dan hebben we het over een volwassen directeur van een onderzoeksbureau voor winkelcentra... treurig

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 22-09-2018 09:16:28 ]
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:09:21 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_182061502
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik koop zelf eigenlijk vrij weinig online.
Kleding en schoenen zijn sowieso artikelen die ik eerst wil passen voor ik het koop.
En als ik eens een keer iets leuks voor mezelf wil kopen (nieuwe televisie, gadgets, games, noem maar op) dan heb ik het geduld niet maar wil ik het metéén hebben, en niet 1 of 2 dagen later pas) :')
Als je in amsterdam woont kun je al in 2u bezorgd krijgen tegenwoordig. Als Select lid kun je ook voor 14u besteld, dezelfde avond in huis kiezen

Beiden bol.com trouwens, ik vind het ideaal (overigens ook niet voor alle producten)
pi_182061577
Hoewel ik een webshop pionier ben geweest koop ik eigenlijk zelden wat online ;)
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:18:52 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182061617
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:15 schreef raptorix het volgende:
Hoewel ik een webshop pionier ben geweest koop ik eigenlijk zelden wat online ;)
Waarom eigenlijk niet?
Omdat je midden in Amsterdam woont?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182061628
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet?
Ik koop sowieso niet zoveel spullen en als ik dan toch wat nodig heb koop ik het wel in de winkel, zit vrijwel overal dicht bij. Laatste aankoop was een Koelkast bij Coolblue, wow wat een goede service was dat zeg, echt nooit meer dat ik ergens iets anders koop.

Edit: Ja eten heb ik superveel aanbod, ook gespecialiseerd, en kleren laat ik meestal door mijn moeder kopen, pas ik het als ik bij me ouders ben, en wat niet goed is gaat terug, heb hekel aan kleren kopen ;)
pi_182061673
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service _O_ Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182061680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service _O_ Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
Toevallig mijn laatste schoenen wel online gekocht, geloof bij Zalando, bevallen erg goed en lijken onverwoestbaar :)
pi_182061765
Overigens heeft Hans wel wat valide punten maar hij brengt het erg bout en gooit allerlei rare feitjes door elkaar. Dat de meeste webshops nauwelijks winst maakt klopt, maar het voordeel van een webshop is het schaalmodel, je kosten blijven vrijwel gelijk bij volume groei. Daarnaast is het argument: als ik een webshop open, verkoop ik het niet meer in mijn winkel!

Nou daar komen die spelers over algemeen wel op terug, ik heb in verleden contact gehad met meerdere grote retail ketens, en die wilden inderdaad een website om te "inspireren" en niet om te verkopen, zo werkt het niet, tenzij je een mega sterk brand bent en zelfs dan is het lastig want er zijn maar weinig bedrijven in Nederland die kunnen zeggen: Kom maar naar onze winkel, ik heb even zitten denken maar kan er eigenlijk geen 1 noemen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:41:46 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182061862
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service _O_ Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
Coolblue en Wehkamp hebben een erg goede strategie, hebben ze ook heel goed over nagedacht.
Een van de belangrijkste redenen waarom ik online koop is omdat ik geen zin heb om een zaterdag door te brengen met door een binnenstad te sjokken om dan toch niet te vinden wat ik zoek, en gezegd te krijgen we kunnen het voor u bestellen. Mijn antwoord was dan steevast, dat kan ik zelf ook, en dan krijg ik het bezorgd.
Als ik nog eens in een bv boekwinkel kom, is het om te snuffelen, kijken naar boeken waarvan ik niet wist dat ik ze wilde hebben.
Heb het al vaker gezegd, behalve verse levensmiddelen koop ik vrijwel alles online.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:58:06 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_182062027
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik koop sowieso niet zoveel spullen en als ik dan toch wat nodig heb koop ik het wel in de winkel, zit vrijwel overal dicht bij. Laatste aankoop was een Koelkast bij Coolblue, wow wat een goede service was dat zeg, echt nooit meer dat ik ergens iets anders koop.

Edit: Ja eten heb ik superveel aanbod, ook gespecialiseerd, en kleren laat ik meestal door mijn moeder kopen, pas ik het als ik bij me ouders ben, en wat niet goed is gaat terug, heb hekel aan kleren kopen ;)
Uit interesse, waarin is Coolblue onderscheidend op het vlak van het bezorgen van een koelkast? Hoeveel meer doen ze dan de koelkast installeren en de oude mee retour nemen?
pi_182062447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens heeft Hans wel wat valide punten maar hij brengt het erg bout en gooit allerlei rare feitjes door elkaar. Dat de meeste webshops nauwelijks winst maakt klopt, maar het voordeel van een webshop is het schaalmodel, je kosten blijven vrijwel gelijk bij volume groei. Daarnaast is het argument: als ik een webshop open, verkoop ik het niet meer in mijn winkel!

Nou daar komen die spelers over algemeen wel op terug, ik heb in verleden contact gehad met meerdere grote retail ketens, en die wilden inderdaad een website om te "inspireren" en niet om te verkopen, zo werkt het niet, tenzij je een mega sterk brand bent en zelfs dan is het lastig want er zijn maar weinig bedrijven in Nederland die kunnen zeggen: Kom maar naar onze winkel, ik heb even zitten denken maar kan er eigenlijk geen 1 noemen.
Ik denk dat bij die grote webshops nou net die schaal en de hoeveelheid marketing zorgt voor weinig winst. Ik als "kleine middenmoter" zou als ik m'n pijlen volledig op de webshop zou richten daar wel van rond kunnen komen. Dus ik maak zeker wel winst, maar ik doe ook nauwelijks wat aan betaalde marketing.

Ik combineer zelf een webshop met een stenen winkel en dat werkt voor mij eigenlijk heel goed. Mensen die in de winkel komen hebben vaak al eerst op de webshop gekeken of het op voorraad is en wat het kost. Zo is het een soort online showroom.
Voor mensen die niet naar de winkel komen maar liever online winkelen probeer ik zoveel mogelijk gemak te bieden.

Ik ben ervan overtuigd dat je het allebei moet doen.

Laatst was er een artikel over webshops in Nederland (stond dat hier gelinkt?) en dat 80% daarvan eigenlijk "slapende" is. Dat vind ik wel echt een nadeel. Als je het niet serieus doet, hou er dan mee op en zet je site offline. Mensen zien namelijk wel die resultaten in Google en vergelijken daarmee.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182066267
Hans van Tellingen heeft een onderzoeksbureau waarbij hij onderzoek moet doen voor vastgoedondernemingen zoals Havensteder en Kleppiere. Daarnaast geeft hij veel lezingen over het succes van de stenen winkels.Hij was ook heel positief over de Markthal terwijl de ondernemers en Kleppiere daar al jaren met elkaar op voet van oorlog staan. Toevallig is Kleppiere een regelmatige opdrachtgever voor van Tellingen.

Dat neemt niet weg dat hij een paar goede punten heeft en de online-lobby ook een soort geloof is geworden. Vooral in de kledingbranche is het lastig geld verdienen met al die artikelen die terugkomen en de verzendkosten die betaald moeten worden. De mensen die hier of elders op internet berichten schrijven zijn al meer geďnteresseerd in internet dan een gemiddelde consument en zo krijg je een vertekende beeld. Het zijn de tijden waarin we leven maar het is de vraag of het positief is dat door internet of grote concerns kleine zelfstandigen verdwijnen. Vooral voor mensen met een laag opleidingsniveau blijven er alleen maar bedrijven over die vooral jongen mensen in dienst willen en zelden een vast contract aanbieden.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:30:28 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_182066346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:24 schreef ConnerJohn het volgende:
Hans van Tellingen heeft een onderzoeksbureau waarbij hij onderzoek moet doen voor vastgoedondernemingen zoals Havensteder en Kleppiere. Daarnaast geeft hij veel lezingen over het succes van de stenen winkels.Hij was ook heel positief over de Markthal terwijl de ondernemers en Kleppiere daar al jaren met elkaar op voet van oorlog staan. Toevallig is Kleppiere een regelmatige opdrachtgever voor van Tellingen.

Dat neemt niet weg dat hij een paar goede punten heeft en de online-lobby ook een soort geloof is geworden. Vooral in de kledingbranche is het lastig geld verdienen met al die artikelen die terugkomen en de verzendkosten die betaald moeten worden. De mensen die hier of elders op internet berichten schrijven zijn al meer geďnteresseerd in internet dan een gemiddelde consument en zo krijg je een vertekende beeld. Het zijn de tijden waarin we leven maar het is de vraag of het positief is dat door internet of grote concerns kleine zelfstandigen verdwijnen. Vooral voor mensen met een laag opleidingsniveau blijven er alleen maar bedrijven over die vooral jongen mensen in dienst willen en zelden een vast contract aanbieden.
Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reacties

Verser helemaal eens met je punt. Vroeger ging ik nog wel eens naar de stad, maar de stad is ook alleen maar eenheidsworst geworden

Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geďnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
pi_182067101
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:
Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geďnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
Yep. Terwijl een Bruna of Primera niet verder komen dan de top 25.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_182067964
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reacties

Verser helemaal eens met je punt. Vroeger ging ik nog wel eens naar de stad, maar de stad is ook alleen maar eenheidsworst geworden

Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geďnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
Precies om die reden heb ik de afgelopen jaren veel centjes aan bol.com overgemaakt.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_182074263
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Uit interesse, waarin is Coolblue onderscheidend op het vlak van het bezorgen van een koelkast? Hoeveel meer doen ze dan de koelkast installeren en de oude mee retour nemen?
In mijn geval waren ze vroeger als aangekondigt, ze boden direct hun verontschuldiging aan dat ze eventueel later de oude koelkast konden ophalen omdat hij nog niet ontkoppelt was. Echter na een korte inspectie hebben ze hem alsnog gewoon meegenomen. En dat is niet alleen mijn ervaring maar vrijwel van iedereen die ik hoor over Coolblue, het is gewoon een mindset om de klant altijd op 1 te stellen. Ik kan je wel wat vertellen wat ik laatst heb meegemaakt met Mediamarkt maar dat is echt een lang verhaal.
pi_182074403
Om de plaatselijke middenstand te steunen stond ik een tijdje geleden bij de balie van de boekwinkel voor een bepaald boek. Was uiteraard niet aanwezig. Bestellen was voor mij geen probleem, ik had geen haast. Ik meekijken op haar computer. Geloof dat het 29,95 moest kosten, maar was niet op voorraad en ze zei dat het waarschijnlijk niet meer leverbaar was. Ik zei dat bol.com het gewoon nog verkocht. Zij kijken op bol.com en inderdaad. Gewoon nog leverbaar. En stilzwijgend keken wij beiden naar de prijs van 19,95 voor exact hetzelfde boek met dezelfde harde kaft. Tsja. Thuis op bol.com besteld.

Als dit soort dingen vaker voorkomen dan ga je dus niet terug naar zo'n boekwinkel, maar bestel je alles online. Terwijl ik het juist zo fijn vind om rond te snuffelen in een boekwinkel, om te bladeren in de boeken en te zien of het wat voor me is. In een online boekwinkel zou ik alleen kopen wat ik al van te voren wilde hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 september 2018 @ 00:39:23 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182074879
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 00:21 schreef Isabeau het volgende:
Om de plaatselijke middenstand te steunen stond ik een tijdje geleden bij de balie van de boekwinkel voor een bepaald boek. Was uiteraard niet aanwezig. Bestellen was voor mij geen probleem, ik had geen haast. Ik meekijken op haar computer. Geloof dat het 29,95 moest kosten, maar was niet op voorraad en ze zei dat het waarschijnlijk niet meer leverbaar was. Ik zei dat bol.com het gewoon nog verkocht. Zij kijken op bol.com en inderdaad. Gewoon nog leverbaar. En stilzwijgend keken wij beiden naar de prijs van 19,95 voor exact hetzelfde boek met dezelfde harde kaft. Tsja. Thuis op bol.com besteld.

Als dit soort dingen vaker voorkomen dan ga je dus niet terug naar zo'n boekwinkel, maar bestel je alles online. Terwijl ik het juist zo fijn vind om rond te snuffelen in een boekwinkel, om te bladeren in de boeken en te zien of het wat voor me is. In een online boekwinkel zou ik alleen kopen wat ik al van te voren wilde hebben.
Voorraad kan ik me voorstellen, zo'n lokale winkel heeft gewoon de ruimte niet. De prijs moet echter gelijk zijn, is wettelijk verplicht.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182074999
Voorraad is dan ook dodelijk, zoals ik al eerder meldde had ik een website in Muziek, marge is mega karig en als ik dus een CD op voorraad houd die ik later in de uitverkoop moet doen moet ik 5 CD's verkopen om dat goed te maken. Ik weet dat met boeken de situatie iets beter is omdat uitgevers ze vaak fysiek in de winkel hebben en je ze later voor een lagere prijs kunt verkopen zonder daarmee schade op te lopen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')