Mee eens maar volgens mij wachten ze totdat de sportwinkel tegenover failliet is zodat ze die m² er bij kunnen betrekken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
In Tilburg hebben we er eentje en ik vond het aanbod toch wat tegenvallen. Winkel voor kleine dingetjes die niet per se van kwaliteit hoeven te zijn. Niet een winkel waar je even je volledige uitrusting bij elkaar gaat kopen.
bronquote:Blokker lanceert een tijdelijke outletformule in België waar producten met hoge kortingen worden verkocht. De eerste drie vestigingen van de zogenoemde Black Blokker gaan in september van start.
Blokker speelt met de outletformule in op de assortimentswijzigingen, die afgelopen week werden aangekondigd. Zo gaat de Nederlandse keten onder meer babyspullen, producten voor huisdieren en krasloten verkopen. In de tijdelijke winkels worden typische Blokker-producten als huishoudelijke apparaten, drinkglazen en kaarsen met twintig tot zeventig procent korting verkocht.
Blokker wil op deze manier plaats maken in de reguliere winkels voor het nieuwe assortiment. “Omdat het over recente producten gaat, willen we dat niet onder de klassieke outletvlag doen, maar wel in tijdelijke Black Blokkers”, vertelt marketingmanager Sven Voets. De naam verwijst naar de Amerikaanse koopjesdag Black Friday.
De outletwinkels, waarvan de etalages in zwart worden gehuld, blijven naar verwachting telkens vier maanden open. De eerste filialen komen in Leuven, Kuurne en Oostende, waarna ook andere gemeenten worden aangedaan.
dan kom je nog niet van die goedkope rommel af. Dit is gewoon de HEMA-route. Hard wegwerken van oude waardeloze spullen die ze via de normale winkels niet meer kwijtraken. Zo is HEMA inmiddels van veel zooi af.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:13 schreef Blik het volgende:
Had blokker maar een fatsoenlijk online verkoopkanaal...
Zeer racistisch inderdaadquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:45 schreef Eenskijken het volgende:
niemand die een opmerking over de naam heeft? :x
quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan kom je nog niet van die goedkope rommel af. Dit is gewoon de HEMA-route. Hard wegwerken van oude waardeloze spullen die ze via de normale winkels niet meer kwijtraken. Zo is HEMA inmiddels van veel zooi af.
Doet H&M toch ook nu? De niet courante zooi in de outlet zetten..quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 21:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die zat hier in Eindhoven ook een paar maanden in het ex-pand van Vögele, ook al zo'n looser. Denk je leuke koopjes te scoren, liggen er 5 planken vol met fietskinderzitjes en meer van dat soort, zelfs voor een outlet onverkoopbare, rommel.
Daar is het ook een outlet voor lijkt me.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 23:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Doet H&M toch ook nu? De niet courante zooi in de outlet zetten..
bronquote:Blokker wil winkels 'gezelliger en voller' maken
De ruim vierhonderd vernieuwde winkels van Blokker worden door klanten ‘frisser’, maar ook ‘steriel en leeg’ gevonden. Daarom worden ze nu weer ‘gezelliger en voller’ gemaakt, zegt ceo Ludo Bijvoet tegenover NRC.
Blokker gaat weer terug van zes- naar achtduizend artikelen in het assortiment. Zo komen meer dan duizend typische Blokker-producten terug, zoals de braadzak en het melkkloppertje, en worden nieuwe dingen als babyspullen verkocht. “Daar wordt het vanzelf voller van, maar we gaan de winkels ook gezelliger maken”, aldus Bijvoet.
Blokker raakte met de verbouwing van de winkels, de marketingcampagne rond actrice Sarah Jessica Parker en de verkoop van duurdere spullen ‘dertig procent van de klanten kwijt’. Ook wilde Blokker te veel op een foodbedrijf lijken, zegt ceo Michiel Witteveen van Blokker Holding. In een supermarkt weten klanten volgens hem van tevoren precies wat ze willen hebben. “Bij een non-foodbedrijf worden klanten verrast door dingen die ze niet nodig hebben.”
Blokker Holding schreef vorig jaar een recordverlies van 344 miljoen euro in de boeken, waarna topman Casper Meijer moest vertrekken. Zonder steun van de familie Blokker had het bedrijf niet meer bestaan, denkt Witteveen. “Een bank had allang gezegd: hartstikke leuk, maar waar zijn onze zekerheden? Daar doen we het niet voor, wegwezen!”
Inmiddels is er volgens Bijvoet weer sprake van omzetgroei. In de eerste helft van dit jaar heeft de retailer vijf procent meer verkocht dan een jaar ervoor, stelt hij. “We zijn nog lang niet terug op het oude niveau. Maar het belangrijkste is dat er na jaren van daling een omslag is.”
quote:Blokker raakte met de verbouwing van de winkels, de marketingcampagne rond actrice Sarah Jessica Parker en de verkoop van duurdere spullen ‘dertig procent van de klanten kwijt’. Ook wilde Blokker te veel op een foodbedrijf lijken, zegt ceo Michiel Witteveen van Blokker Holding. In een supermarkt weten klanten volgens hem van tevoren precies wat ze willen hebben. “Bij een non-foodbedrijf worden klanten verrast door dingen die ze niet nodig hebben.”
blokker.nl werkt gewoon hoor?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:13 schreef Blik het volgende:
Had blokker maar een fatsoenlijk online verkoopkanaal...
Maar waarom dan die bakstenen Black Blokkers? Als puur het kwijtraken van je oude collectie je doel is, kan dat dan niet beter/goedkoper via je online-kanaal?quote:
Yep, met minimum bestelbedrag en hoge verzendkosten, zelfs als het naar de winkel verstuurd wordt.quote:
Ja, lachen man.quote:Op zaterdag 1 september 2018 07:13 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Daar is het ook een outlet voor lijkt me.
Blokker, voor als u niks nodig heeft!quote:Op maandag 3 september 2018 16:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zulke geniale en bezielende leiding gaat het helemaal goed komen.
Onzinquote:Op maandag 3 september 2018 16:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Yep, met minimum bestelbedrag en hoge verzendkosten, zelfs als het naar de winkel verstuurd wordt.
Top van ze
Geld pompen in een nieuw concept dat klanten wegjaagtquote:Op maandag 3 september 2018 17:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blokker, voor als u niks nodig heeft!
quote:Op maandag 3 september 2018 17:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blokker, voor als u niks nodig heeft!
ja, was allemaal nog zooi die onder de vorige directie tot het plafond in het magazijn lag. Was wel een goede zet om het zo te lozen. Volgens mij is een groot deel van de outlet winkels al wel weer dichtquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 21:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die zat hier in Eindhoven ook een paar maanden in het ex-pand van Vögele, ook al zo'n looser. Denk je leuke koopjes te scoren, liggen er 5 planken vol met fietskinderzitjes en meer van dat soort, zelfs voor een outlet onverkoopbare, rommel.
Wauw, echt onderscheidend tov een bol.com ofzo... alle spullen die je Blokker kunt kopen koop je ook bij bol.com, maar dan met kortere levertijd, sowieso geen verzendkosten, en ook gratis retour incl. Dat de postbode het ophaalt of afleveren bij een AH.quote:Op maandag 3 september 2018 17:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Onzin
vanaf 30 euro gratis en gratis retour of via de winkel...
Standaardbezorging: gratis vanaf ¤ 20,- anders ¤ 2,49.quote:Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Wauw, echt onderscheidend tov een bol.com ofzo... alle spullen die je Blokker kunt kopen koop je ook bij bol.com, maar dan met kortere levertijd, sowieso geen verzendkosten, en ook gratis retour incl. Dat de postbode het ophaalt of afleveren bij een AH.
Bol.com is dan ook wel een moeilijke 'concurrent', 9 van de 10 webshops zijn gelijkwaardig of slechter dan Blokker. Volgens mij is bij bol verzenden boven 20 euro gratis en Blokker vanaf 30, dus dat valt ook wel mee. Vaak is er ook wel een Blokker in de buurt om je zooi op te halen.quote:Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Wauw, echt onderscheidend tov een bol.com ofzo... alle spullen die je Blokker kunt kopen koop je ook bij bol.com, maar dan met kortere levertijd, sowieso geen verzendkosten, en ook gratis retour incl. Dat de postbode het ophaalt of afleveren bij een AH.
Met select abo, kost 10 euro per jaar dus een no-brainer, gratis voor 16 miljoen artikelen, same day delivery, avondbezorging en zondagbezorging.quote:Op maandag 3 september 2018 19:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Standaardbezorging: gratis vanaf ¤ 20,- anders ¤ 2,49.
Bron: Bol.com
Zie hierboven, en naar de blokker verzenden kost ook gewoon verzendkosten en is dus niet echt een usp te noemen. Afhaalpunt van de AH wel, want die zijn vaak tot 21u of soms zelfs later openquote:Op maandag 3 september 2018 19:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bol.com is dan ook wel een moeilijke 'concurrent', 9 van de 10 webshops zijn gelijkwaardig of slechter dan Blokker. Volgens mij is bij bol verzenden boven 20 euro gratis en Blokker vanaf 30, dus dat valt ook wel mee. Vaak is er ook wel een Blokker in de buurt om je zooi op te halen.
9 vd 10 keer komt dat doordat het besteld wordt bij een partner en niet bij bol.com zelf. Probeer dat maar eens goed te managen met pak em beet 20.000 partners op het platformquote:Op maandag 3 september 2018 21:28 schreef Cynix ® het volgende:
Bol.com is een prima bedrijf, maar ze laten regelmatig steekjes vallen, zeker nu ze dé webgigant van Nederland zijn. Levertijd is vaak de volgende dag, maar lang niet altijd. Soms duurt het wel een week.
Ze doen ook zaken met steeds schimmiger subcontractors en bij problemen moet je het daar dan maar mee oplossen, en we kregen laatst gewoon een heel ander product dan wat we bestelden. Geld is wel teruggestort, maar we willen natuurlijk gewoon het juiste product, tegen een lage prijs en ook nog een beetje snel graag.
Al met al nog steeds een prima bedrijf, maar ze moeten alert blijven en meer oog voor de klant houden.
Dat hele dropshipping met die andere bedrijfjes via Bol.com is gewoon klote. Ik bestel nooit bij Bol.com als het niet direct komt. Dat 1 bestelling in 3 losse zendingen op dezelfde dag wordt afgeleverd is ook gewoon ruk natuurlijk.quote:Op maandag 3 september 2018 21:28 schreef Cynix ® het volgende:
Bol.com is een prima bedrijf, maar ze laten regelmatig steekjes vallen, zeker nu ze dé webgigant van Nederland zijn. Levertijd is vaak de volgende dag, maar lang niet altijd. Soms duurt het wel een week.
Ze doen ook zaken met steeds schimmiger subcontractors en bij problemen moet je het daar dan maar mee oplossen, en we kregen laatst gewoon een heel ander product dan wat we bestelden. Geld is wel teruggestort, maar we willen natuurlijk gewoon het juiste product, tegen een lage prijs en ook nog een beetje snel graag.
Al met al nog steeds een prima bedrijf, maar ze moeten alert blijven en meer oog voor de klant houden.
Als je het niet kunt moet je het niet doen.quote:Op maandag 3 september 2018 22:12 schreef Blik het volgende:
[..]
9 vd 10 keer komt dat doordat het besteld wordt bij een partner en niet bij bol.com zelf. Probeer dat maar eens goed te managen met pak em beet 20.000 partners op het platform
Volgens mij gaat het vaker goed dan niet, ik weet uit betrouwbare bron dat er ook vaak genoeg partners van het platform afgegooid worden wegens slechte performance en dat rating van de partner zwaar meeweegt in of ze zichtbaar zijn op de site. Dus ze zijn er zeker mee bezigquote:Op maandag 3 september 2018 22:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat hele dropshipping met die andere bedrijfjes via Bol.com is gewoon klote. Ik bestel nooit bij Bol.com als het niet direct komt. Dat 1 bestelling in 3 losse zendingen op dezelfde dag wordt afgeleverd is ook gewoon ruk natuurlijk.
Daarnaast gaat het ook wel eens mis ja (vorige week nog bij mij zelfs), maar waar niet
[..]
Als je het niet kunt moet je het niet doen.
Je mag inderdaad wel hopen dat meer dan de helft van de bestellingen goed gaan.quote:Op maandag 3 september 2018 22:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het vaker goed dan niet, ik weet uit betrouwbare bron dat er ook vaak genoeg partners van het platform afgegooid worden wegens slechte performance en dat rating van de partner zwaar meeweegt in of ze zichtbaar zijn op de site. Dus ze zijn er zeker mee bezig
Oud nieuws. Uitgerangeerd ex-HEMA-baasje heeft de naam VD.nl gekocht en hoopte 3 jaar geleden op wat snel vervagende glorie te teren. Website draait kennelijk nu pas, maar ik kan me amper voorstellen dat er nog iemand écht op zit te wachten.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:11 schreef Djeez het volgende:
V&D keert terug!
https://twinklemagazine.nl/2018/09/vd-online-warenhuis/index.xml
Daarom gaat bol.com de klantenservice van die partners denk ik weer bij die bedrijven terug leggen.quote:Op maandag 3 september 2018 22:12 schreef Blik het volgende:
[..]
9 vd 10 keer komt dat doordat het besteld wordt bij een partner en niet bij bol.com zelf. Probeer dat maar eens goed te managen met pak em beet 20.000 partners op het platform
Ik denk dat 90% van die partners ditect failliet gaan zonder exposure van bol .com. Dus ja, daar betaal je voorquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:48 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Daarom gaat bol.com de klantenservice van die partners denk ik weer bij die bedrijven terug leggen.
Tenminste, ik kreeg daar een mail over. Beetje klote, 15% afdragen en dan nog de klantenservice zelf moeten doen. Je betaalt echt voor de exposure daar, en nog behoorlijk ook.
Yeah PrijZenCircusquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:11 schreef Djeez het volgende:
V&D keert terug!
https://twinklemagazine.nl/2018/09/vd-online-warenhuis/index.xml
En dan kijk ik bij de sectie 'Games', staat daar welgeteld één game. Maar wel nog 5 stoelen en een computerbril...quote:
De website functioneert wel goedquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:47 schreef Cynix ® het volgende:
Oh God, Coolcat Ronald Kahn doet ook (nog) mee. Kon eerst V&D niet betalen en had daarna moeite zijn eigen Coolcat draaiende te houden. Typisch een blufkonijn. Ik verwacht er weinig van.
90% partners failliet zonder bol.com nee joh. Ik ben ook partner geweest en zo hard loopt dat niet hoor. Als je afhankelijk bent van één partij die ook nog eens een aanzienlijk deel van je marge opsnoept doe je echt iets niet goed.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van die partners ditect failliet gaan zonder exposure van bol .com. Dus ja, daar betaal je voor
En voor de echt grote partners zullen ze wel maatwerkfees hebben (overigens is de fee afhankelijk van de sector, sommige sectoren hebben lagere fee en andere sectoren hogere fee)
Niet echt, online conversie van (oude) collectie ligt lager en haalt niet de prijzen die je fysiek kunt rekenen. Plus veel hogere retouren online.quote:Op maandag 3 september 2018 16:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom dan die bakstenen Black Blokkers? Als puur het kwijtraken van je oude collectie je doel is, kan dat dan niet beter/goedkoper via je online-kanaal?
Nee, die kleine dozenschuivers die het naast hun dagelijkse werk doen natuurlijk niet. Maar een hoop andere bedrijven, voor wie het dagelijks brood is, wel. Due raken een groot gedeelte van hun sales kwijt. Het aandeel van partners begint dermate groot te worden dat het bijna hoger is dan wat bol.com zelf inkoopt. Dat wordt alleen maar meerquote:Op woensdag 5 september 2018 08:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
90% partners failliet zonder bol.com nee joh. Ik ben ook partner geweest en zo hard loopt dat niet hoor. Als je afhankelijk bent van één partij die ook nog eens een aanzienlijk deel van je marge opsnoept doe je echt iets niet goed.
Genoeg partners ook die de prijzen bij bol.com verhogen omdat de marge anders te dun is. Dit zorgt er uiteraard voor dat mensen direct bij die webshop bestellen.
De laatste stuiptrekkingen van een overleden patient. Wel respect voor het geloof, maar weinig kansquote:Op dinsdag 4 september 2018 20:11 schreef Djeez het volgende:
V&D keert terug!
https://twinklemagazine.nl/2018/09/vd-online-warenhuis/index.xml
Dit dus.quote:Op woensdag 5 september 2018 08:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
90% partners failliet zonder bol.com nee joh. Ik ben ook partner geweest en zo hard loopt dat niet hoor. Als je afhankelijk bent van één partij die ook nog eens een aanzienlijk deel van je marge opsnoept doe je echt iets niet goed.
Genoeg partners ook die de prijzen bij bol.com verhogen omdat de marge anders te dun is. Dit zorgt er uiteraard voor dat mensen direct bij die webshop bestellen.
Zit net te kijken bij COMPUTER & TABLETS en als 4e staat een Hewlett Packard Eenterprise 10G SFP+.quote:Op woensdag 5 september 2018 20:53 schreef Lazvic het volgende:
De nieuwe website van v&d.nl doet mij denken aan een verzamel plaats van de merken die Kahn verkoopt.
Idd bij heren truien ff gekeken, allemaal coolcat rommel.quote:Op woensdag 5 september 2018 20:53 schreef Lazvic het volgende:
De nieuwe website van v&d.nl doet mij denken aan een verzamel plaats van de merken die Kahn verkoopt.
Alle “grote namen” doen dat tegenwoordig lijkt wel. Zal meer opleveren dan zelf producten verkopen.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:05 schreef Blik het volgende:
De site is dan ook een platform, waarop dus derde partijen hun zooi op kunnen verkopen
Site is sowieso niet erg zorgvuldig geordend. Portemonnees staan onder de categorie 'Tassen', maar ook als losse categorie.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:02 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zit net te kijken bij COMPUTER & TABLETS en als 4e staat een Hewlett Packard Eenterprise 10G SFP+.
Zoals de naam al aangeeft is dit voor de zakelijke markt, waarom verkopen ze dit?
Jammer voor ze dat ze ook duurder zijn dan concurrenten... dus wat ze er mee willen bereiken is mij een raadselquote:Op donderdag 6 september 2018 12:46 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Alle “grote namen” doen dat tegenwoordig lijkt wel. Zal meer opleveren dan zelf producten verkopen.
https://web.archive.org/web/*/https://www.vd.nlquote:Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef Lazvic het volgende:
Weet iemand nog hoe de oude website er uit zag van V&D?
Sterretje breekt de linkquote:Op donderdag 6 september 2018 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://web.archive.org/web/*/https://www.vd.nl
Dank je wel. Oude website oogt eerlijk gezegd moderner en ziet er beter uit.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://web.archive.org/web/*/https://www.vd.nl
15% marge van de verkopen van hun concurrenten.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Jammer voor ze dat ze ook duurder zijn dan concurrenten... dus wat ze er mee willen bereiken is mij een raadsel
Moeten mensen wel daar kopen, en dat zal niet veel gebeuren als ze niet goedkoop zijnquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:13 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
15% marge van de verkopen van hun concurrenten.
ik denk dat je je daar in vergist hoeveel mensen gewoon bij bol en intertoys kopen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 08:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Moeten mensen wel daar kopen, en dat zal niet veel gebeuren als ze niet goedkoop zijn
Bol is vaak gewoon wel de goedkoopste (in Nederland) helemaal als je verzendkosten meeneemt in de overwegingquote:Op zaterdag 8 september 2018 12:05 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
ik denk dat je je daar in vergist hoeveel mensen gewoon bij bol en intertoys kopen.
Die Hans moet op Fok gaan posten. Wat een reacties op kleuterniveau geeft die.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie
Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...
Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Die reacties zijn prachtig idd, wat een malloot die Hans van Tellingen (zit schijnbaar in het vastgoed, nooit van gehoord). Snapt er werkelijk helemaal niks van.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie
Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...
Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Tja. ik weet niet, ik koop sommige dingen online (boeken en apparaten op Bol/coolblue), maar veel ook niet. Ik ga niet voor alles verzendkosten betalen of een dag wachten. Kleding wil ik in veel gevallen passen zonder dat ik 3 maten moet bestellen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:13 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Die reacties zijn prachtig idd, wat een malloot die Hans van Tellingen (zit schijnbaar in het vastgoed, nooit van gehoord). Snapt er werkelijk helemaal niks van.
Ik koop zelf eigenlijk vrij weinig online.quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:03 schreef jakosi het volgende:
[..]
Tja. ik weet niet, ik koop sommige dingen online (boeken en apparaten op Bol/coolblue), maar veel ook niet. Ik ga niet voor alles verzendkosten betalen of een dag wachten. Kleding wil ik in veel gevallen passen zonder dat ik 3 maten moet bestellen.
Naja echte onzin staat er niet in. Het is bekend dat webwinkels amper of geen winst maken. Daar hebben ze gelijk in. De vraag is echter of veel stenen winkels dat wel doen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:54 schreef Blik het volgende:
https://retailtrends.nl/i(...)sterfhuisconstructie
Heerlijk artikel van de lobby van de ouderwetse retail, de plaat die ze voor hun kop hebben heeft de dikte van een militaire bunker...
Ook een paar mooie reacties onder het artikel
Dat webwinkels geen winst maken is ongeveer het enige punt waarin ze gedeeltelijk gelijk hebben (Coolblue maakt winst, bol.com draait break-even en komend jaar winst, niet de 100 miljoen verlies waarmee ze in het artikel komen), het dan 1-op-1 vergelijken met ouderwetse retail is gewoon kortzichtig. E-commerce zit nog in een enorme groeispiraal waarbij consolidatie en winstmaximalisatie helemaal niet tot de prioriteiten behoort. Expansie en investeren wel. Helemaal aangezien ze kijken naar de periode tussen 2012 en nu is er weinig positiefs te zien voor ouderwetse retail.quote:Op zaterdag 22 september 2018 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Naja echte onzin staat er niet in. Het is bekend dat webwinkels amper of geen winst maken. Daar hebben ze gelijk in. De vraag is echter of veel stenen winkels dat wel doen.
Tevens krijg ik hier jeuk van.
Want naar een winkel gaan is een menselijke activiteit, die afstamt van de dagen dat we nog jagers en verzamelaars waren. Het zit in ons dna, de neiging om naar een winkel te gaan zal dus blijven”.
Als je in amsterdam woont kun je al in 2u bezorgd krijgen tegenwoordig. Als Select lid kun je ook voor 14u besteld, dezelfde avond in huis kiezenquote:Op zaterdag 22 september 2018 08:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik koop zelf eigenlijk vrij weinig online.
Kleding en schoenen zijn sowieso artikelen die ik eerst wil passen voor ik het koop.
En als ik eens een keer iets leuks voor mezelf wil kopen (nieuwe televisie, gadgets, games, noem maar op) dan heb ik het geduld niet maar wil ik het metéén hebben, en niet 1 of 2 dagen later pas)
Waarom eigenlijk niet?quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:15 schreef raptorix het volgende:
Hoewel ik een webshop pionier ben geweest koop ik eigenlijk zelden wat online
Ik koop sowieso niet zoveel spullen en als ik dan toch wat nodig heb koop ik het wel in de winkel, zit vrijwel overal dicht bij. Laatste aankoop was een Koelkast bij Coolblue, wow wat een goede service was dat zeg, echt nooit meer dat ik ergens iets anders koop.quote:
Toevallig mijn laatste schoenen wel online gekocht, geloof bij Zalando, bevallen erg goed en lijken onverwoestbaarquote:Op zaterdag 22 september 2018 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
Coolblue en Wehkamp hebben een erg goede strategie, hebben ze ook heel goed over nagedacht.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Coolblue onderscheidt zich dan ook uitermate goed qua service Maar online kopen van kleren en schoenen doe ik nog steeds liever niet. Passen in een fysieke winkel en de stof voelen, materiaal bekijken, heeft toch echt mijn voorkeur.
Uit interesse, waarin is Coolblue onderscheidend op het vlak van het bezorgen van een koelkast? Hoeveel meer doen ze dan de koelkast installeren en de oude mee retour nemen?quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik koop sowieso niet zoveel spullen en als ik dan toch wat nodig heb koop ik het wel in de winkel, zit vrijwel overal dicht bij. Laatste aankoop was een Koelkast bij Coolblue, wow wat een goede service was dat zeg, echt nooit meer dat ik ergens iets anders koop.
Edit: Ja eten heb ik superveel aanbod, ook gespecialiseerd, en kleren laat ik meestal door mijn moeder kopen, pas ik het als ik bij me ouders ben, en wat niet goed is gaat terug, heb hekel aan kleren kopen
Ik denk dat bij die grote webshops nou net die schaal en de hoeveelheid marketing zorgt voor weinig winst. Ik als "kleine middenmoter" zou als ik m'n pijlen volledig op de webshop zou richten daar wel van rond kunnen komen. Dus ik maak zeker wel winst, maar ik doe ook nauwelijks wat aan betaalde marketing.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens heeft Hans wel wat valide punten maar hij brengt het erg bout en gooit allerlei rare feitjes door elkaar. Dat de meeste webshops nauwelijks winst maakt klopt, maar het voordeel van een webshop is het schaalmodel, je kosten blijven vrijwel gelijk bij volume groei. Daarnaast is het argument: als ik een webshop open, verkoop ik het niet meer in mijn winkel!
Nou daar komen die spelers over algemeen wel op terug, ik heb in verleden contact gehad met meerdere grote retail ketens, en die wilden inderdaad een website om te "inspireren" en niet om te verkopen, zo werkt het niet, tenzij je een mega sterk brand bent en zelfs dan is het lastig want er zijn maar weinig bedrijven in Nederland die kunnen zeggen: Kom maar naar onze winkel, ik heb even zitten denken maar kan er eigenlijk geen 1 noemen.
Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reactiesquote:Op zaterdag 22 september 2018 16:24 schreef ConnerJohn het volgende:
Hans van Tellingen heeft een onderzoeksbureau waarbij hij onderzoek moet doen voor vastgoedondernemingen zoals Havensteder en Kleppiere. Daarnaast geeft hij veel lezingen over het succes van de stenen winkels.Hij was ook heel positief over de Markthal terwijl de ondernemers en Kleppiere daar al jaren met elkaar op voet van oorlog staan. Toevallig is Kleppiere een regelmatige opdrachtgever voor van Tellingen.
Dat neemt niet weg dat hij een paar goede punten heeft en de online-lobby ook een soort geloof is geworden. Vooral in de kledingbranche is het lastig geld verdienen met al die artikelen die terugkomen en de verzendkosten die betaald moeten worden. De mensen die hier of elders op internet berichten schrijven zijn al meer geïnteresseerd in internet dan een gemiddelde consument en zo krijg je een vertekende beeld. Het zijn de tijden waarin we leven maar het is de vraag of het positief is dat door internet of grote concerns kleine zelfstandigen verdwijnen. Vooral voor mensen met een laag opleidingsniveau blijven er alleen maar bedrijven over die vooral jongen mensen in dienst willen en zelden een vast contract aanbieden.
Yep. Terwijl een Bruna of Primera niet verder komen dan de top 25.quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:
Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
Precies om die reden heb ik de afgelopen jaren veel centjes aan bol.com overgemaakt.quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Zegt genoeg over de beweegredenen achter Hans. Jammer dat het daarnaast ook nog een kleuter blijkt te zijn in zijn reacties
Verser helemaal eens met je punt. Vroeger ging ik nog wel eens naar de stad, maar de stad is ook alleen maar eenheidsworst geworden
Wat ik dan nog wel een fijn vind is dat het assortiment niet perse verdwijnt. Juist een bol.com is groot geworden door niet alleen maar top 100 boeken en top 100 cd’s te verkopen maar juist een enorm lange staart aan producten te kunnen verkopen waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Dat zie je ook terug bij een Amazon
In mijn geval waren ze vroeger als aangekondigt, ze boden direct hun verontschuldiging aan dat ze eventueel later de oude koelkast konden ophalen omdat hij nog niet ontkoppelt was. Echter na een korte inspectie hebben ze hem alsnog gewoon meegenomen. En dat is niet alleen mijn ervaring maar vrijwel van iedereen die ik hoor over Coolblue, het is gewoon een mindset om de klant altijd op 1 te stellen. Ik kan je wel wat vertellen wat ik laatst heb meegemaakt met Mediamarkt maar dat is echt een lang verhaal.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Uit interesse, waarin is Coolblue onderscheidend op het vlak van het bezorgen van een koelkast? Hoeveel meer doen ze dan de koelkast installeren en de oude mee retour nemen?
Voorraad kan ik me voorstellen, zo'n lokale winkel heeft gewoon de ruimte niet. De prijs moet echter gelijk zijn, is wettelijk verplicht.quote:Op zondag 23 september 2018 00:21 schreef Isabeau het volgende:
Om de plaatselijke middenstand te steunen stond ik een tijdje geleden bij de balie van de boekwinkel voor een bepaald boek. Was uiteraard niet aanwezig. Bestellen was voor mij geen probleem, ik had geen haast. Ik meekijken op haar computer. Geloof dat het 29,95 moest kosten, maar was niet op voorraad en ze zei dat het waarschijnlijk niet meer leverbaar was. Ik zei dat bol.com het gewoon nog verkocht. Zij kijken op bol.com en inderdaad. Gewoon nog leverbaar. En stilzwijgend keken wij beiden naar de prijs van 19,95 voor exact hetzelfde boek met dezelfde harde kaft. Tsja. Thuis op bol.com besteld.
Als dit soort dingen vaker voorkomen dan ga je dus niet terug naar zo'n boekwinkel, maar bestel je alles online. Terwijl ik het juist zo fijn vind om rond te snuffelen in een boekwinkel, om te bladeren in de boeken en te zien of het wat voor me is. In een online boekwinkel zou ik alleen kopen wat ik al van te voren wilde hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |