abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 december 2018 @ 18:48:21 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183554298
Mijn oude werk gevonden :D



Ben er nog niet, maar al wel verder dan verwacht :)

44*34cm 10.5 draad per cm

Denk ongeveer 10 tot 15 jaar geleden begonnen ofzo :+
pi_183579588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:02 schreef Risu het volgende:
:W Hallo, daar ben ik weer.
Ik heb eindelijk een borduurstandaard en na uitvoerig testen blijkt dat het uitstekend werkt en ik dus kan borduren zonder last te krijgen van mijn RSI. *O*

EINDELIJK kan ik verder met mijn giga pokemon project, wat ik dan ook gelijk ben gaan doen.
Ik heb nog geen foto hiervan, maar die komt wel. Er staat nog niet zoveel op.

Mijn dochter Y is inmiddels bijna 4 jaar. Gaat dus bijna naar school en dat zal mij in eerste instantie wellicht wat extra tijd geven. Maar niet lang, want ik ben noodgedwongen op zoek naar een baan vanwege scheiding. Dus de tijd wordt dan al gauw weer opgevuld. De avonden zijn wel nu helemaal voor mij alleen. Tijd wordt gevuld met borduren, series kijken en video games.

Hoop dat ik deze pokemon wel nog voor het eind van 2025 af krijg xD
Hey daar ben je weer! :W Wat jammer om te lezen over je scheiding... en bijhorende gedoe natuurlijk. Hopelijk kun je snel aan leuk werk beginnen en dan in de avond lekker ontspannen met de pokemon :*

Ik vond afgelopen week ook mijn steek-mojo weer... Heb via Ali een borduurstandaard/frame besteld en binnen en het was even wennen maar inmiddels vind ik het wel erg prettig voor mijn Escher-project. Dat is zo'n grote lap stof dat het wel fijn is dat niet vast te houden. Ook hoef je niet veel kleurtjes te wisselen dus das ook wel lekker. Ben nu net over de helft van pagina 2 (van 25... :') )
Inmiddels kan ik ook met 2 handen borduren, dus rechts zit steeds onder de stof en links aan de bovenkant. Het gaat niet zo snel als in de hand maar ik vind het wel heel mooi zo. En ik kan de standaard gewoon lekker in de hoek parkeren als ik klaar ben en de volgende dag weer vrolijk verder :D


  vrijdag 7 december 2018 @ 15:46:46 #128
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_183586292
Linkje naar de standaard? O-)
pi_183593310
O, deze Escher ken ik helemaal niet. Welke is het?

Twee handen borduren blijft lastig.

Ik ben helemaal niet creatief op moment. Ik ben zwanger van tweede kindje. En dus nog veel misselijk.
pi_183593582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:54 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
O, deze Escher ken ik helemaal niet. Welke is het?

Twee handen borduren blijft lastig.

Ik ben helemaal niet creatief op moment. Ik ben zwanger van tweede kindje. En dus nog veel misselijk.
Gefeliciteerd!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183595791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 15:46 schreef Patapon het volgende:
Linkje naar de standaard? O-)
Look what I found on AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/OKRhBLa

Ik had verzending vanuit Duitsland, 4 dagen later had ik hem binnen ^O^
pi_183604472
Dit is hoever ik tot dusver ben gekomen.
Niet zo heel ver dus. Komt neer op 2 pagina's klaar van de 30. Op dit tempo duurt het nog een heel leven.

  maandag 10 december 2018 @ 07:59:01 #133
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183635397
Hoe precies borduren jullie eigenlijk? Halen jullie alle fouten die je maakt eruit of laten jullie ook wel eens wat zitten?
Denk aan verkeerde tellingen en/of niet mooie kruissteken, etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cue_ op 10-12-2018 08:17:34 ]
pi_183635504
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 07:59 schreef Cue_ het volgende:
Hoe precies borduren jullie eigenlijk? Halen jullie alle fouten die je maakt eruit of laten jullie ook wel eens wat zeggen?
Denk aan verkeerde tellingen en/of niet mooie kruissteken, etc.
Ik haal uit wanneer het niet goed is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 10 december 2018 @ 08:41:12 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183635657
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 08:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik haal uit wanneer het niet goed is
Alles? Als in elk foutje?
pi_183635694
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 08:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alles? Als in elk foutje?
Jep, of als een kruisje niet mooi is geworden. Een van de weinige dingen waarin ik een perfectionist ben
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183635850
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 07:59 schreef Cue_ het volgende:
Hoe precies borduren jullie eigenlijk? Halen jullie alle fouten die je maakt eruit of laten jullie ook wel eens wat zitten?
Denk aan verkeerde tellingen en/of niet mooie kruissteken, etc.
Ligt eraan wat het is. Ik doe nu een lucht met allemaal kleuren blauw die enorm op elkaar lijken. Als er dan een los steekje een plaats is opgeschoven dan verbeter ik het niet. Is het door verkeerde telling dat een heel stuk anders uitkomt, haal ik het wel uit. En lelijke kruisjes ook wel eens, maar ik borduur vaak s avonds en dan zie ik het niet altijd helemaal precies. Voor mij gaat het om de lol in het borduren en op het eindtotaal valt een lelijk kruisje dan niet meer op.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_183635861
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jep, of als een kruisje niet mooi is geworden. Een van de weinige dingen waarin ik een perfectionist ben
Voor mij is het dus een van de weinige dingen waarbij ik het los kan laten. :) Breien/haken/naaien dat moet allemaal helemaal precies. Ik kan een patroon ook voor eeuwig aan de kant gooien als ik vind dat het niet netjes/mooi/als verwacht uitkomt. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_183635869
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 09:08 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Voor mij is het dus een van de weinige dingen waarbij ik het los kan laten. :) Breien/haken/naaien dat moet allemaal helemaal precies. Ik kan een patroon ook voor eeuwig aan de kant gooien als ik vind dat het niet netjes/mooi/als verwacht uitkomt. :')
We hebben het precies andersom. Met haken kan ik wel een steekje toevoegen en weghalen, dat zie ik toch niet. Alleen bij borduren zie ik het direct
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 10 december 2018 @ 09:10:52 #140
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_183635880
Telfouten hangen af van hoe beeldbepalend het is, als het plaatje er niet meer door klopt, haal ik 'm uit. Is het ergens in de achtergrond, dan laat ik ze vaak gewoon zitten of ik ga eroverheen met de juiste kleur. In die megaprojecten zie je daar toch niks van uiteindelijk. :+

Mislukte steken heb ik nooit zo erg, mij storen ze in ieder geval niet genoeg om ze over te doen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 10 december 2018 @ 09:11:53 #141
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_183635890
Een misgeteld kruisje in de confettihel die Escher heet, laat ik zitten. Bij alle andere werken haal ik het uit.
:P
pi_183637907
Ik haal foutjes uit. Mijn perfectionisme laat het niet toe om ze te laten zitten :@
Zelfs het argument dat niemand het zal zien in alle confetti... als ik weet dat er ergens iets niet goed zit, voelt het niet goed :@
pi_183656806
Ik ben echt gemakzuchtig.... ik haal bijna niks uit, tenzij echt een heel andere kleur of zo. Ik weet dat in mijn epic pokemon ergens een verkeerde kleur zit maar nu al geen idee meer waar dus boeiend. Als ik bij de escher ergens een steekje scheef zit laat ik hem ook zitten als ik het te laat zie. Zijn het er meer dan 1 dan ga ik wel met een tornmesje aan de gang.
  dinsdag 11 december 2018 @ 10:32:32 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183656896
Gister wel iets uitgehaald, want stak aan de linkerkant uit, dat kan dan weer echt niet.
Alleen gaat m'n draad dan meestal kapot :+
En ben altijd bang dat ik te weinig draad heb :') (ik heb gewoon zo'n pakket met meegeleverde draden)
pi_183657609
Als het de verkeerde kleur is, ligt het eraan of de juiste kleur ongeveer hetzelfde is of niet. Als het maar om 1 steekje gaat, laat ik het vaak zitten. Of met de juiste eroverheen.
Zo'n grote, zie je het vaak toch niet.
In een kleine wel alles perfect.
pi_183664866
Ik haal 99,9% van de gevallen uit. Maar bij mijn HAED van J.Wall weet ik dat 2 kruisjes fout zitten. Maar in bijna dezelfde kleur blauw. Heb ik laten zitten. Is toch 1 en al confetti en soort achtergrondkleurtjes.
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:49:26 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183667711
Over fouten gesproken. Doe vanavond niets anders dna verkeerde kleuren gebruiken :X
pi_183667985
Ik ben allerlei kleine borduurwerkjes maken die in een soort showboek komen. Echt heel erg leuk. Gemakkelijk en goed voor in de avonden. Overdag de grotere projecten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183676679
Ik heb gister in de HAED christmas sale een nieuw patroon gekocht... (Verdorie Lijn!! |:( )
En ben meteen ook helemaal enthousiast :D Kleurtjes uitzoeken - meer dan de helft heb ik gewoon al!, - stof uitmeten - past gewoon op een stuk dat ik nog heb liggen! -, patroon printen - lekker op A3 op kantoor ;)
Zometeen maar eens kijken wat happyhobby nog voor me kan betekenen O+
pi_183676881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:47 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb gister in de HAED christmas sale een nieuw patroon gekocht... (Verdorie Lijn!! |:( )
En ben meteen ook helemaal enthousiast :D Kleurtjes uitzoeken - meer dan de helft heb ik gewoon al!, - stof uitmeten - past gewoon op een stuk dat ik nog heb liggen! -, patroon printen - lekker op A3 op kantoor ;)
Zometeen maar eens kijken wat happyhobby nog voor me kan betekenen O+
Die is zo mooi O+ Succes ermee
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')