abonnement Unibet Coolblue
pi_181538953
Ik moet even van mij afschrijven, ben zo verdrietig op dit moment

Mijn zoon woonde nog niet zo lang samen en nu heeft hij gebroken met haar. Zij is depressief en begint manisch te worden. S'nachts mensen bellen etc meer van die dingen. Mijn zoon trekt dat niet en heeft het daarom uit gemaakt. Er spelen nog meer dingen, maarja
Gisteren was mijn zoon bij mij en vertelde alle details, dat ze helemaal doordraait en naar de woning toe gaat en voor de deur gaat zitten te huilen enzo. En dat maakt me zo verdrietig. Ik heb het zo met haar te doen. Het is gewoon een hele lieve meid en dit gun ik haar zo niet. Ik kan het met mijn zoon natuurlijk nu niet over mijn verdriet hebben, hij heeft het ook al moeilijk genoeg.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181538996
En dat gedrag valt hem nu pas op?
pi_181539048
Goh, vraag me af of mijn moeder ook zo dacht over mijn exen.
pi_181539169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:07 schreef T-D het volgende:
En dat gedrag valt hem nu pas op?
Ze is begin dit jaar kreeg ze een depressie, school, werk allemaal te veel. Zijn ze in maart gaan samenwonen en toen is het begonnen. Ik denk ook dat ze een soort van heimwee heeft, thuis waren er altijd mensen beschikbaar en in het nieuwe huis was ze veel alleen. Zoon werkt overdag, als hij thuiskomt wil hij even rust en zei wil praten. Tja zo zijn de problemen begonnen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181539184
Welke hulp heeft ze op dit moment?
pi_181539192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:09 schreef LurkJeRot het volgende:
Goh, vraag me af of mijn moeder ook zo dacht over mijn exen.
Nou dat heb ik me nu ook afgevraagd. Ik heb 2 exen en dacht er ook aan of mijn moeder er ook zo verdrietig onder was. Kan het haar helaas niet meer vragen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181539222
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Welke hulp heeft ze op dit moment?
Ze gaat om de 2 weken naar het maatschappelijk werk, maar haar ouders willen graag dat ze opgenomen word. Ze dreigt met snijden en zelfmoord. Ik ga haar moeder straks even bellen als ik weer rustig ben ;(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:16:22 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539225
Wat rot, om te zien dat zo’n jong iemand met zulke problemen te maken krijgt. Dat geldt voor je zoon, maar nog meer voor zijn ex, voor wie dit waarschijnlijk een leven lang blijft spelen.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181539234
Lijkt me niet jouw pakkie an. Heeft ze zelf ouders?
Somebody that I used to know
pi_181539243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:07 schreef T-D het volgende:
En dat gedrag valt hem nu pas op?
Ze waren ook alleen in de weekenden samen. Dan was het uitgaan en lol maken. Dan is samenwonen andere koek
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181539252
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:16 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ze gaat om de 2 weken naar het maatschappelijk werk, maar haar ouders willen graag dat ze opgenomen word. Ze dreigt met snijden en zelfmoord. Ik ga haar moeder straks even bellen als ik weer rustig ben ;(
Maatschappelijk werk is echt te min voor haar op dit moment. Huisarts uitleggen dat dit een zeer ernstige situatie is.
pi_181539257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ze is begin dit jaar kreeg ze een depressie, school, werk allemaal te veel. Zijn ze in maart gaan samenwonen en toen is het begonnen. Ik denk ook dat ze een soort van heimwee heeft, thuis waren er altijd mensen beschikbaar en in het nieuwe huis was ze veel alleen. Zoon werkt overdag, als hij thuiskomt wil hij even rust en zei wil praten. Tja zo zijn de problemen begonnen
Ja is allemaal lullig maar het was wellicht ook niet het beste moment om te gaan samenwonen.
En wie heeft het uitgemaakt? En kan zij ergens heen?
pi_181539273
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:16 schreef Postbus100 het volgende:
Lijkt me niet jouw pakkie an. Heeft ze zelf ouders?
Ze waren 4,5 jaar samen, ik houd van haar. Tuurlijk ga ik mijn emoties niet aan haar opdringen maar leef heel erg met haar mee. Mijn zoon komt er wel weer maar zij ligt me aan het hart
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181539283
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maatschappelijk werk is echt te min voor haar op dit moment. Huisarts uitleggen dat dit een zeer ernstige situatie is.
Yep i know. De huisarts wilde haar aan de medicatie maar volgens haar is er niks aan de hand
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181539319
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Ja is allemaal lullig maar het was wellicht ook niet het beste moment om te gaan samenwonen.
En wie heeft het uitgemaakt? En kan zij ergens heen?
Mijn zoon heeft het uitgemaakt en zij woont weer bij haar ouders. Mijn zoon voelt zich nu ook schuldig omdat het waarschijnlijk niet het beste moment was om te breken maar hij kon er niet meer tegen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181539330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:19 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Yep i know. De huisarts wilde haar aan de medicatie maar volgens haar is er niks aan de hand
Volgens haar, bedoel je je ex-schoondochter of de huisarts zelf?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:22:11 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539368
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maatschappelijk werk is echt te min voor haar op dit moment. Huisarts uitleggen dat dit een zeer ernstige situatie is.
”Hallo, ik ben de ex-schoonmoeder van uw patiënt en ik vind dat u haar naar een psycholoog moet verwijzen.”

Nee, dat werkt niet zo.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181539419
Ik vind dat je als moeder zijnde het recht behoudt om ook háár te mogen ondersteunen.

Heb je haar nummer of adres? Stuur haar een WhatsAppje of een brief.
Mocht je zoiets denken van 'ja maar dit doe ik achter de rug van mijn zoon om'. Nee. Jij bent zijn moeder. Je ben een generatie ouder dan dat hij is en dat geeft je het gezag en het recht om dit contact met zijn ex buiten zijn morele kompas te kunnen plaatsen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181539478
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

”Hallo, ik ben de ex-schoonmoeder van uw patiënt en ik vind dat u haar naar een psycholoog moet verwijzen.”

Nee, dat werkt niet zo.
Dat snap ik, de vrouw in kwestie moet daar wel bij zijn. Daarom vroeg ik net ook of zíj vindt dat er niks aan de hand is. Als dat zo is en ze haar psychische problemen ondermijnt, dan gaat het lastig worden.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:25:57 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539484
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:24 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind dat je als moeder zijnde het recht behoudt om ook háár te mogen ondersteunen.

Heb je haar nummer of adres? Stuur haar een WhatsAppje of een brief.
Mocht je zoiets denken van 'ja maar dit doe ik achter de rug van mijn zoon om'. Nee. Jij bent zijn moeder. Je ben een generatie ouder dan dat hij is en dat geeft je het gezag en het recht om dit contact met zijn ex buiten zijn morele kompas te kunnen plaatsen.
Gezag? Buiten zijn morele kompas plaatsen? Wtf?
The love you take is equal to the love you make.
pi_181539519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:20 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mijn zoon heeft het uitgemaakt en zij woont weer bij haar ouders. Mijn zoon voelt zich nu ook schuldig omdat het waarschijnlijk niet het beste moment was om te breken maar hij kon er niet meer tegen
Bedenk maar dat ze niet op straat staat en er mensen zijn die ook een beetje voor haar zorgen. Wie weet komt het wel gewoon weer goed en waren ze niet toe aan samenwonen.
En je kunt haar toch gewoon een appje sturen? Je kent haar al zolang, ze zal het niet vreemd vinden denk ik.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:27:39 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539531
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat snap ik, de vrouw in kwestie moet daar wel bij zijn. Daarom vroeg ik net ook of zíj vindt dat er niks aan de hand is. Als dat zo is en ze haar psychische problemen ondermijnt, dan gaat het lastig worden.
Zo te lezen zien haar ouders wel een ernstig probleem. Die gaan het nog knap lastig krijgen als hun dochter geen behandeling o.i.d. wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181539562
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:27 schreef T-D het volgende:

[..]

Bedenk maar dat ze niet op straat staat en er mensen zijn die ook een beetje voor haar zorgen. Wie weet komt het wel gewoon weer goed en waren ze niet toe aan samenwonen.
En je kunt haar toch gewoon een appje sturen? Je kent haar al zolang, ze zal het niet vreemd vinden denk ik.
Goh, je praat er wel luchtig over. Zulke enorme psychische problemen... 'ach, misschien was ze nog niet toe aan samenwonen'. Echt.. :')
pi_181539634
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goh, je praat er wel luchtig over. Zulke enorme psychische problemen... 'ach, misschien was ze nog niet toe aan samenwonen'. Echt.. :')
Iemand die geen hulp wil kan niet gedwongen worden. En nee, het is niet verstandig om met iemand die zo slecht in haar vel zit te gaan samenwonen. Je wordt daar compleet in meegetrokken.
pi_181539748
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gezag? Buiten zijn morele kompas plaatsen? Wtf?
Gezag, ja. Zoiets als een kind dat opgevoed moet worden, en het kind een ouder heeft waar het naar moet luisteren tijdens de opvoeding.

Met buiten zijn morele kompas plaatsen bedoel ik dat de manier waarop hij de relatie beëindigd heeft, niet spoort met de gedachten van zijn moeder. Zijn reden 'en ik maak het maar uit omdat zij het moeilijk heeft' in dit geval.
Dat zijn moeder, TS, er heel anders over denkt en meeleeft met zijn ex.
Concreet betekent 'buiten zijn morele kompas plaatsen' dat TS contact neemt met de ex van haar zoon om a) het voor haarzelf op één lijn te krijgen en b) de ex een hart onder de riem te steken. En dat ze daartoe het volle recht heeft om te gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181539863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:36 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Gezag, ja. Zoiets als een kind dat opgevoed moet worden, en het kind een ouder heeft waar het naar moet luisteren tijdens de opvoeding.

Met buiten zijn morele kompas plaatsen bedoel ik dat de manier waarop hij de relatie beëindigd heeft, niet spoort met de gedachten van zijn moeder. Zijn reden 'en ik maak het maar uit omdat zij het moeilijk heeft' in dit geval.
Dat zijn moeder, TS, er heel anders over denkt en meeleeft met zijn ex.
Concreet betekent 'buiten zijn morele kompas plaatsen' dat TS contact neemt met de ex van haar zoon om a) het voor haarzelf op één lijn te krijgen en b) de ex een hart onder de riem te steken. En dat ze daartoe het volle recht heeft om te gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat in je spoiler staat is kort door de bocht. Als iemand ernstige psychische problemen heeft, is het voor partner erg moeilijk om daar mee te leven. Dat heeft niks te maken met dat je niet genoeg houdt van diegene. Langere tijd leven met een psychisch in de knoop zittend iemand kost enorm veel energie en vroeg of laat ga jij daar als partner ook aan onderdoor. En als die tijd is gekomen kun je niet anders als voor jezelf kiezen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:42:35 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:36 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Gezag, ja. Zoiets als een kind dat opgevoed moet worden, en het kind een ouder heeft waar het naar moet luisteren tijdens de opvoeding.

Met buiten zijn morele kompas plaatsen bedoel ik dat de manier waarop hij de relatie beëindigd heeft, niet spoort met de gedachten van zijn moeder. Zijn reden 'en ik maak het maar uit omdat zij het moeilijk heeft' in dit geval.
Dat zijn moeder, TS, er heel anders over denkt en meeleeft met zijn ex.
Concreet betekent 'buiten zijn morele kompas plaatsen' dat TS contact neemt met de ex van haar zoon om a) het voor haarzelf op één lijn te krijgen en b) de ex een hart onder de riem te steken. En dat ze daartoe het volle recht heeft om te gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je trekt nogal conclusies over het gegeven dat zoon het heeft uitgemaakt. Ik lees dat oordeel helemaal niet in de berichten van TS, waarom oordeel jij wel zo hard?

Ik vind ‘gezag’ hier echt een onnodige term. Haar zoon is volwassen. Wat zij wel of niet doet of wenst te doen, heeft niks met haar ‘gezag’ te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:44:19 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539920
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:31 schreef T-D het volgende:

[..]

Iemand die geen hulp wil kan niet gedwongen worden. En nee, het is niet verstandig om met iemand die zo slecht in haar vel zit te gaan samenwonen. Je wordt daar compleet in meegetrokken.
TS vraagt om een beetje empathie. De emoties zitten duidelijk hoog bij haar. Jij reageert vrij koud en zakelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181539927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:18 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mijn zoon komt er wel weer
Dat zou ik niet te veel gaan onderschatten. Tuurlijk komt het wel weer goed, maar wellicht heeft hij nu ook behoefte aan ondersteuning.
pi_181540007
Ik heb net met haar moeder gebeld. De moeder is druk bezig om haar opgenomen te krijgen. Ze heeft inmiddels oxazepam van de huisarts gekregen (3xdaags) maar ze neemt er maar 1tje voor het slapen gaan. Ex begint nu ook in te zien dat ze hulp nodig heeft omdat ze steeds meer zwarte gedachten krijgt. Haar moeder heeft vrij genomen van het werk omdat ze ex niet alleen wil/durft te laten. Zijn zware tijden voor die mensen en voor ex

Ik heb nog steeds goede contact met ex, ik laat haar niet zomaar vallen en app ook nog met haar. Maar wil er ook niet te veel bovenop zitten, dat meisje moet nu eerst aan haarzelf denken
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181540045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:44 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te veel gaan onderschatten. Tuurlijk komt het wel weer goed, maar wellicht heeft hij nu ook behoefte aan ondersteuning.
Die heeft hij ook, hij is gisteravond bij mij geweest en logeert nu bij zijn zus. Even een paar dagen vrij van werk. Morgenavond gaat hij weer naar huis want dan komt zijn pa om te praten
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181540052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:06 schreef maryen65 het volgende:
Ik moet even van mij afschrijven, ben zo verdrietig op dit moment

Mijn zoon woonde nog niet zo lang samen en nu heeft hij gebroken met haar. Zij is depressief en begint manisch te worden. S'nachts mensen bellen etc meer van die dingen. Mijn zoon trekt dat niet en heeft het daarom uit gemaakt. Er spelen nog meer dingen, maarja
Gisteren was mijn zoon bij mij en vertelde alle details, dat ze helemaal doordraait en naar de woning toe gaat en voor de deur gaat zitten te huilen enzo. En dat maakt me zo verdrietig. Ik heb het zo met haar te doen. Het is gewoon een hele lieve meid en dit gun ik haar zo niet. Ik kan het met mijn zoon natuurlijk nu niet over mijn verdriet hebben, hij heeft het ook al moeilijk genoeg.
Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt over deze situatie, het is een situatie met alleen maar slachtoffers.

Het klinkt alsof je "schoondochter" issues heeft waarover ze met een professional zou moeten praten - als je haar wilt helpen zou je dat kunnen voorstellen (overleg het wel van te voren met je zoon voor je zoiets doet).

Het is ook weer niet de bedoeling dat je zoon aan de problemen van zijn vriendin onderdoor gaat, dus voor nu heeft hij denk ik een verstandige beslissing genomen, al zal dat vast ook niet makkelijk voor hem zijn. Sterkte en hopelijk gaat het snel beter.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_181540090
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Volgens haar, bedoel je je ex-schoondochter of de huisarts zelf?
Volgens ex ging alles prima, nu ziet ze in dat het toch niet goed gaat en haar moeder belt stad en land af om meer en snel hulp te krijgen. Zondag heeft ze alles door de kamer gesmeten
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181540121
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:24 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind dat je als moeder zijnde het recht behoudt om ook háár te mogen ondersteunen.

Heb je haar nummer of adres? Stuur haar een WhatsAppje of een brief.
Mocht je zoiets denken van 'ja maar dit doe ik achter de rug van mijn zoon om'. Nee. Jij bent zijn moeder. Je ben een generatie ouder dan dat hij is en dat geeft je het gezag en het recht om dit contact met zijn ex buiten zijn morele kompas te kunnen plaatsen.
Ik heb wel contact met ex en heb net met haar moeder gebeld. Mijn zoon weet er van en hij vind het wel leuk dat ik het contact behoud
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:52:32 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181540130
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef maryen65 het volgende:
Ik heb net met haar moeder gebeld. De moeder is druk bezig om haar opgenomen te krijgen. Ze heeft inmiddels oxazepam van de huisarts gekregen (3xdaags) maar ze neemt er maar 1tje voor het slapen gaan. Ex begint nu ook in te zien dat ze hulp nodig heeft omdat ze steeds meer zwarte gedachten krijgt. Haar moeder heeft vrij genomen van het werk omdat ze ex niet alleen wil/durft te laten. Zijn zware tijden voor die mensen en voor ex

Ik heb nog steeds goede contact met ex, ik laat haar niet zomaar vallen en app ook nog met haar. Maar wil er ook niet te veel bovenop zitten, dat meisje moet nu eerst aan haarzelf denken
Je hebt dan in ieder geval niet de zorg dat haar ouders het niet serieus genoeg zouden nemen.

Probeer haar te bemoedigen, dat is denk ik de beste manier om haar in deze periode te steunen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181540302
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat in je spoiler staat is kort door de bocht. Als iemand ernstige psychische problemen heeft, is het voor partner erg moeilijk om daar mee te leven. Dat heeft niks te maken met dat je niet genoeg houdt van diegene. Langere tijd leven met een psychisch in de knoop zittend iemand kost enorm veel energie en vroeg of laat ga jij daar als partner ook aan onderdoor. En als die tijd is gekomen kun je niet anders als voor jezelf kiezen.
Het is pas kort door de bocht als je niet sámen alle mogelijke opties hebt uitgeprobeerd. Van samenwonen naar een Latrelatie, meer tijd besteden aan de gedachten van elkaar en praten.
Dit: (van een aantal posts hierboven)
quote:
Ze is begin dit jaar kreeg ze een depressie, school, werk allemaal te veel.
Zijn ze in maart gaan samenwonen en toen is het begonnen.
Van een depressie naar samenwonen. Het huishouden samen doen, samen de administratie regelen, en daar bovenop nog de depressie.
quote:
in het nieuwe huis was ze veel alleen.
Eenzaamheid bovenop de depressie. Terwijl je in een relatie zit.
quote:
Zoon werkt overdag, als hij thuiskomt wil hij even rust en zei wil praten.
Met andere woorden: zij moet het huishouden doen, waarschijnlijk ook nog school en werk. Daarnaast nog de depressie en de eenzaamheid. Ik zou letterlijk gek worden.
quote:
Tja zo zijn de problemen begonnen
Nogal wiedes.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je trekt nogal conclusies over het gegeven dat zoon het heeft uitgemaakt. Ik lees dat oordeel helemaal niet in de berichten van TS, waarom oordeel jij wel zo hard?
Zie boven.

quote:
Ik vind ‘gezag’ hier echt een onnodige term. Haar zoon is volwassen. Wat zij wel of niet doet of wenst te doen, heeft niks met haar ‘gezag’ te maken.
TS zou erop terug kunnen vallen, mocht het te heet onder de voeten worden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181540448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het is pas kort door de bocht als je niet sámen alle mogelijke opties hebt uitgeprobeerd. Van samenwonen naar een Latrelatie, meer tijd besteden aan de gedachten van elkaar en praten.
Dit: (van een aantal posts hierboven)

[..]

Van een depressie naar samenwonen. Het huishouden samen doen, samen de administratie regelen, en daar bovenop nog de depressie.

[..]

Eenzaamheid bovenop de depressie. Terwijl je in een relatie zit.

[..]

Met andere woorden: zij moet het huishouden doen, waarschijnlijk ook nog school en werk. Daarnaast nog de depressie en de eenzaamheid. Ik zou letterlijk gek worden.

Ze is begin dit jaar gestopt met school, en ze werkt nu iets van 14 uur ofzo

Ik denk wel dat de eenzaamheid het versterkt heeft, maar ik ben geen psychiater. Ik hoop dat ze snel hulp krijgt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:13:53 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181540666
Aan u Maryen, zal het niet liggen of het goed met haar gaat. Ik kan me voorstellen dat u zich momenteel ook machteloos voelt.
pi_181540732
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Aan u Maryen, zal het niet liggen of het goed met haar gaat. Ik kan me voorstellen dat u zich momenteel ook machteloos voelt.
Zeg maar je :) Ja ik voel me machteloos en dat is een klotegevoel
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181541130
Ik ga er ff uit, frisse lucht snuiven. Bedankt allemaal voor de steun, heeft me goed gedaan er over praten
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181542082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:04 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ze is begin dit jaar gestopt met school, en ze werkt nu iets van 14 uur ofzo

Ik denk wel dat de eenzaamheid het versterkt heeft, maar ik ben geen psychiater. Ik hoop dat ze snel hulp krijgt
Ik hoop het ook.

Sterkte met alles.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181542451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:06 schreef maryen65 het volgende:
En dat maakt me zo verdrietig. Ik heb het zo met haar te doen. Het is gewoon een hele lieve meid en dit gun ik haar zo niet.
Zorg dat ze hulp ontvangt.. een manische depressie kan verschrikkelijke gevolgen hebben en zeker als dit in een psychose uitmond enorme gevolgen hebben waarbij een opname (ofwel in een open situatie, maar desnoods gesloten) absoluut nodzakelijk is...

Je zoon zal best over zn verdriet heen kunnen komen, maar dat meisje heeft gewoon professionele hulp nodig.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181559413
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:28 schreef Kamina het volgende:

[..]

Integendeel, ze hebben me geleerd dat je iedereen moet waarderen op hun daden, en de ouders uit de OP hebben klaarblijkelijk weinig gedaan om hun dochter een goede toekomst mee te geven. Zo weinig dat een ex-schoonmoeder haar vrije tijd kan besteden aan verdrietig zijn over hun dochter. Daar kan ik geen waardering voor opbrengen, maar als jij dat wel kan, goed voor jou.
Dat is natuurlijk gelul. Er zijn wel meer factoren dan ouders alleen. Ten eerste is de ene persoon de andere niet, externe factoren kunnen een rol spelen (school, werk) en je kunt ook een psychische stoornis hebben. En nee, dat is niet afhankelijk van je opvoeding.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181559924
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ja precies, ik reageer niet meer op hem/haar. Trollen kun je het beste negeren
Alleen jammer dat er bij zo'n serieus topic getrollt moet worden...

Laat je ons over een tijdje weten hoe het gaat?
pi_181559936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:03 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul. Er zijn wel meer factoren dan ouders alleen. Ten eerste is de ene persoon de andere niet, externe factoren kunnen een rol spelen (school, werk) en je kunt ook een psychische stoornis hebben. En nee, dat is niet afhankelijk van je opvoeding.
Ik had eerder ook al geschreven dat de druk van haar studie (is ze mee gestopt), haar bijbaan en ze was toen ook bezig met haar rijles haar allemaal te veel werd. Ze heeft mij vanavond gebeld en klonk wel goed. Ze leest nu alle boeken over depressie en als ze maar meer te weten komt hoe een depressie in elkaar steekt dan gaat het wel weg. Arm kind ze heeft nog een lange weg te gaan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181560010
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er bij zo'n serieus topic getrollt moet worden...

Laat je ons over een tijdje weten hoe het gaat?
Ik ben zelf chronisch depressief. Heb alleen nog contact met mijn beide kinderen. Ik ga problemen ook zoveel mogelijk uit de weg. Dus ik kan dit heel moeilijk handelen en kan me bij niemand uiten. Dus is dit voor mij een uitlaatklep. Klinkt heel zielig allemaal maar ik ben niet zielig hoor
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181566339
Heeft ze hulp?
pi_181568430
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:36 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Gezag, ja. Zoiets als een kind dat opgevoed moet worden, en het kind een ouder heeft waar het naar moet luisteren tijdens de opvoeding.

Met buiten zijn morele kompas plaatsen bedoel ik dat de manier waarop hij de relatie beëindigd heeft, niet spoort met de gedachten van zijn moeder. Zijn reden 'en ik maak het maar uit omdat zij het moeilijk heeft' in dit geval.
Dat zijn moeder, TS, er heel anders over denkt en meeleeft met zijn ex.
Concreet betekent 'buiten zijn morele kompas plaatsen' dat TS contact neemt met de ex van haar zoon om a) het voor haarzelf op één lijn te krijgen en b) de ex een hart onder de riem te steken. En dat ze daartoe het volle recht heeft om te gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wb je spoiler... btj kort. 8 jaar lang heb ik geleefd met iemand met een depressie en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis oh en een angststoornis. Getrouwd geweest en 2 kinderen, en na de laatste episode met depressie vreemdgaan en zelfmoordpoging heb ik een streep getrokken. Klaar! ik kan het niet meer opbrengen, En heb voor mijzelf maar nog meer voor de kinderen gekozen... Als dat mij een gevoelloze knurft maakt, so be it!

Ik denk dat er nog heel veel achter zit wat wij en moeder dus ook niet weten.

@TS stuur haar een berichtje of bel, Dat zal je zoon best begrijpen. Mijn moeder heeft ook nog contact met mijn ex. Prima wmb.
S. 2014
J. 2016
pi_181573340
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wb je spoiler... btj kort. 8 jaar lang heb ik geleefd met iemand met een depressie en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis oh en een angststoornis. Getrouwd geweest en 2 kinderen, en na de laatste episode met depressie vreemdgaan en zelfmoordpoging heb ik een streep getrokken. Klaar! ik kan het niet meer opbrengen, En heb voor mijzelf maar nog meer voor de kinderen gekozen... Als dat mij een gevoelloze knurft maakt, so be it!

Ik denk dat er nog heel veel achter zit wat wij en moeder dus ook niet weten.

@TS stuur haar een berichtje of bel, Dat zal je zoon best begrijpen. Mijn moeder heeft ook nog contact met mijn ex. Prima wmb.
Ik ben zelf chronisch depressief, ik heb 2 relaties gehad en stuk gemaakt. Ik ben geen relatiemateriaal en ik gun het mijn zoon ook niet om bij een vrouw te zijn die depressief of manisch is. Maar ik gun het haar natuurlijk ook niet

Ik heb gisteravond met haar gebeld en ze is alle boeken over depressies aan het lezen. Ze weet nu wat het is en is er zo weer vanaf. Ze denkt dat ze wel weer bij elkaar komen en ze probeert steeds contact op te nemen met mijn zoon maar die heeft haar van alles geblokt. Hij wil nu eerst ff rust . Haar moeder is druk bezig om haar opgenomen te krijgen. Ze heeft nog een lange weg te gaan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181574494
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wb je spoiler... btj kort. 8 jaar lang heb ik geleefd met iemand met een depressie en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis oh en een angststoornis. Getrouwd geweest en 2 kinderen, en na de laatste episode met depressie vreemdgaan en zelfmoordpoging heb ik een streep getrokken. Klaar! ik kan het niet meer opbrengen, En heb voor mijzelf maar nog meer voor de kinderen gekozen...

Je volste recht :Y

(iedereen heeft altijd dat recht)
Somebody that I used to know
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 15:42:16 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181574679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:35 schreef maryen65 het volgende:
Ik ga er ff uit, frisse lucht snuiven. Bedankt allemaal voor de steun, heeft me goed gedaan er over praten
Sommige dingen moet je niet alleen opvreten. Sterkte, ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt.
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 15:44:02 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181574705
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wb je spoiler... btj kort. 8 jaar lang heb ik geleefd met iemand met een depressie en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis oh en een angststoornis. Getrouwd geweest en 2 kinderen, en na de laatste episode met depressie vreemdgaan en zelfmoordpoging heb ik een streep getrokken. Klaar! ik kan het niet meer opbrengen, En heb voor mijzelf maar nog meer voor de kinderen gekozen... Als dat mij een gevoelloze knurft maakt, so be it!

Ik denk dat er nog heel veel achter zit wat wij en moeder dus ook niet weten.

@TS stuur haar een berichtje of bel, Dat zal je zoon best begrijpen. Mijn moeder heeft ook nog contact met mijn ex. Prima wmb.
Soms moet je inderdaad voor jezelf kiezen .....
pi_181579864
Wat TS (Maryen65) doet voor deze meid kan alleen maar erg lief zijn. Maryen, mijn steun heb je. :)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:35:07 #54
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_181581408
Topic wat opgeruimd, beetje meer empathie is niet verkeerd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_181583394
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:55 schreef Gruj0 het volgende:
Wat TS (Maryen65) doet voor deze meid kan alleen maar erg lief zijn. Maryen, mijn steun heb je. :)
Thxx Gruj0 en anderen ook hoor
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 30 augustus 2018 @ 23:47:04 #56
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181587364
Als je chronisch depressief bent, weinig mensen hebt om mee te praten en zo erg meeleeft met een ex van je zoon, dan lijkt het me goed voor je om de draad weer wat op te pakken. Meedoen met vrouwenclubjes of wat dan ook. Bedoel het zal niet snel kwaad kunnen om contact te hebben met mensen ook al voelt dat wel zo
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181589280
Wel mooi dat je zo meeleeft. Mijn ex schoonfamilie zette mijn ex juist extra aan om het uit te maken, en was volgens mij blij toen het uit was, ook al kreeg ik er suicidale gevoelens door. Achteraf moet ik zeggen dat het goed was dat de relatie uit was. Als je psychische problemen hebt, dan is het eigenlijk vaak niet eens verstandig om aan een relatie te beginnen en het is ook niet de oplossing voor problemen. Ik hoop dat je schoondochter er ook snel weer bovenop komt, maar meer dan een bericht sturen hoe het gaat bijvoorbeeld kan je niet doen denk ik. Uiteindelijk moet ze zelf hulp aanvaarden. Misschien dat als het beter gaat en ze bijvoorbeeld medicijnen krijgt voor haar bipolaire stoornis je zoon haar weer een kans wil geven. Maar dat moet hij zelf kiezen natuurlijk. Jammer genoeg is er een lange wachtlijst voor therapie en zal ze wel weer van het kastje naar de muur gestuurd worden zonder behandeling. Ik hoop dat ze haar probleem wel serieus nemen en dat ze snel terecht kan en ook echt een behandelplan krijgt
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181594463
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 05:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wel mooi dat je zo meeleeft. Mijn ex schoonfamilie zette mijn ex juist extra aan om het uit te maken, en was volgens mij blij toen het uit was, ook al kreeg ik er suicidale gevoelens door. Achteraf moet ik zeggen dat het goed was dat de relatie uit was. Als je psychische problemen hebt, dan is het eigenlijk vaak niet eens verstandig om aan een relatie te beginnen en het is ook niet de oplossing voor problemen. Ik hoop dat je schoondochter er ook snel weer bovenop komt, maar meer dan een bericht sturen hoe het gaat bijvoorbeeld kan je niet doen denk ik. Uiteindelijk moet ze zelf hulp aanvaarden. Misschien dat als het beter gaat en ze bijvoorbeeld medicijnen krijgt voor haar bipolaire stoornis je zoon haar weer een kans wil geven. Maar dat moet hij zelf kiezen natuurlijk. Jammer genoeg is er een lange wachtlijst voor therapie en zal ze wel weer van het kastje naar de muur gestuurd worden zonder behandeling. Ik hoop dat ze haar probleem wel serieus nemen en dat ze snel terecht kan en ook echt een behandelplan krijgt
Ik bemoei me niet met de relaties van mijn kinderen, alleen als ze om advies vragen

Ik hoop ook dat ze snel hulp krijgt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181594506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:47 schreef mercimarci het volgende:
Als je chronisch depressief bent, weinig mensen hebt om mee te praten en zo erg meeleeft met een ex van je zoon, dan lijkt het me goed voor je om de draad weer wat op te pakken. Meedoen met vrouwenclubjes of wat dan ook. Bedoel het zal niet snel kwaad kunnen om contact te hebben met mensen ook al voelt dat wel zo
Tja ik weet wat je bedoelt maar contact maken met mensen is erg moeilijk voor mij. O als ik onder de mensen ben kan ik praten als brugman en is er niks aan de hand. Kom ik thuis dat loop ik helemaal leeg. Maar heb via internet een site gevonden voor online hulp en heb 4 september mijn 1e gesprek
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Spellchecker vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:21:53 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181594834
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:05 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Tja ik weet wat je bedoelt maar contact maken met mensen is erg moeilijk voor mij. O als ik onder de mensen ben kan ik praten als brugman en is er niks aan de hand. Kom ik thuis dat loop ik helemaal leeg. Maar heb via internet een site gevonden voor online hulp en heb 4 september mijn 1e gesprek
Wat fijn voor je!
pi_181596147
Zowel zoon als ex van zoon slachtoffers hier, veel sterkte, en zoon heeft uitgemaakt uit zelfbescherming, jammer maar wel beter, een relatie hebben met iemand met psychische problematiek kan goed gaan maar ook niet goed gaan en dan kan het erg schadelijk zijn. Goed zorg voor beiden te hebben, sterkte.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 19:39:06 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181742396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:39 schreef maily het volgende:
TS hoe is het nu?
Lief dat je dat vraagt

Ja gaat goed hier. Mijn zoon was afgelopen vrijdag helemaal over de rooie. Hij komt thuis van zijn werk en waren haar vader + oom het huis aan het leeghalen. Terwijl mijn zoon met de vader had afgesproken om de meubels te betalen. (ze wonen samen vanaf maart geloof ik. De meubels hebben ze als geschenk van haar ouders gekregen). Nu zegt de vader opeens dat mijn zoon is gaan samenwonen en later het heeft uitgemaakt om zo de meubels gratis te krijgen. En oom heeft natuurlijk het vuurtje opgestookt en wilde die vader direct de meubels uit het huis halen. Naja nu een week verder en zoon heeft meubels bij mekaar gesprokkeld zodat het huis er weer leefbaar uitziet ^O^ Helemaal top van hem.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:40:11 #64
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181745124
O lekker dan. Mijn sympathie zou als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. En die vader wist ineens niets meer van de afspraak dat zoon ervoor zou betalen?

Dat ze maar nihil bergruimte moge hebben. >:)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_181746321
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:40 schreef Elpis het volgende:
O lekker dan. Mijn sympathie zou als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. En die vader wist ineens niets meer van de afspraak dat zoon ervoor zou betalen?

Dat ze maar nihil bergruimte moge hebben. >:)
Eigenlijk kan ik het me wel voorstellen dat die vader het zo aanpakt, als je dochter na een paar maanden alweer op straat staat zou ik ook geen hoge pet meer van m'n exschoonzoon hebben eigenlijk en hem die meubels niet gunnen.
  Spellchecker vrijdag 7 september 2018 @ 10:56:59 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181746574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 02:18 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Lief dat je dat vraagt

Ja gaat goed hier. Mijn zoon was afgelopen vrijdag helemaal over de rooie. Hij komt thuis van zijn werk en waren haar vader + oom het huis aan het leeghalen. Terwijl mijn zoon met de vader had afgesproken om de meubels te betalen. (ze wonen samen vanaf maart geloof ik. De meubels hebben ze als geschenk van haar ouders gekregen). Nu zegt de vader opeens dat mijn zoon is gaan samenwonen en later het heeft uitgemaakt om zo de meubels gratis te krijgen. En oom heeft natuurlijk het vuurtje opgestookt en wilde die vader direct de meubels uit het huis halen. Naja nu een week verder en zoon heeft meubels bij mekaar gesprokkeld zodat het huis er weer leefbaar uitziet ^O^ Helemaal top van hem.
Sjeez ... -O-
Gelukkig heeft hij daarna nog wat spullen gevonden. Hopelijk laten ze hem verder met rust.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:05:34 #67
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181746728
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:40 schreef T-D het volgende:

[..]

Eigenlijk kan ik het me wel voorstellen dat die vader het zo aanpakt, als je dochter na een paar maanden alweer op straat staat zou ik ook geen hoge pet meer van m'n exschoonzoon hebben eigenlijk en hem die meubels niet gunnen.
Spreek dan niet af dat hij ervoor kan betalen, maar spreek af wanneer hij de spullen op komt halen ipv zo'n verrassingsbezoekje.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:07:22 #68
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181746762
Ts, heeft je zoon wel gelijk de sleutel teruggekregen zodat ze niet weer ineens spontaan binnen staan?
Ik geloof dat ik preventief de cilinders zou vervangen. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_181750286
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:40 schreef T-D het volgende:

[..]

Eigenlijk kan ik het me wel voorstellen dat die vader het zo aanpakt, als je dochter na een paar maanden alweer op straat staat zou ik ook geen hoge pet meer van m'n exschoonzoon hebben eigenlijk en hem die meubels niet gunnen.
Mijn zoon zou die meubels betalen he, tis niet zo dat hij ze gratis wilde. HIj had altijd een goede band met die man. Tja jammer dan. Maar die man heeft nu wel alle hoop voor zijn dochter kapot gemaakt. Misschien wel goed hoor, maar mijn zoon was zo pissig dat hij nu helemaal niets meer met die mensen te doen wil hebben
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181750327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:07 schreef Elpis het volgende:
Ts, heeft je zoon wel gelijk de sleutel teruggekregen zodat ze niet weer ineens spontaan binnen staan?
Ik geloof dat ik preventief de cilinders zou vervangen. :{
Volgens mij zijn de sleutels nu ingeleverd. De vader had ook de nieuwe stofzuiger meegenomen (die had hij niet betaald die hadden ze gekregen van vrienden) en die wil mijn zoon terug. Zal hem eens vragen of hij die al terug heeft
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181750622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:13 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mijn zoon zou die meubels betalen he, tis niet zo dat hij ze gratis wilde. HIj had altijd een goede band met die man. Tja jammer dan. Maar die man heeft nu wel alle hoop voor zijn dochter kapot gemaakt. Misschien wel goed hoor, maar mijn zoon was zo pissig dat hij nu helemaal niets meer met die mensen te doen wil hebben
Het kan zijn dat de vader ze liever aan zijn eigen kind geeft hè?
pi_181750706
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:34 schreef T-D het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de vader ze liever aan zijn eigen kind geeft hè?
Ja dat kan. En dat geeft ook niet. Maar dan moet je eerst niet toezeggen. Maar acht tis geweest en hij heeft al andere meubels.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181792708
Laat je zoon die stofzuiger gewoon lkkr zitten en koop een nieuwe of vd kringloop oid.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181932683
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Laat je zoon die stofzuiger gewoon lkkr zitten en koop een nieuwe of vd kringloop oid.
Zoon heeft inmiddels al alles vervangen. Stofzuiger krijgt hij terug want er staat nog een kast die ze graag willen hebben
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 16 september 2018 @ 01:15:21 #75
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_181932904
Misschien moet jij je kind eens zijn eigen problemen gunnen.
Prrrrr
pi_181942032
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 01:15 schreef mspoez het volgende:
Misschien moet jij je kind eens zijn eigen problemen gunnen.
Wat een rare uitspraak. Niemand gunt zijn eigen kind problemen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 16 september 2018 @ 19:19:30 #77
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_181947508
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:01 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wat een rare uitspraak. Niemand gunt zijn eigen kind problemen
Dát staat er ook niet.
Prrrrr
  zondag 16 september 2018 @ 19:22:42 #78
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181947584
Ach ja vind dat ook raar gesproken. Misschien helderder zoiets als: ook je kinderen moeten leren met vallen en opstaan.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181949213
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 19:19 schreef mspoez het volgende:

[..]

Dát staat er ook niet.
Dat staat er wel. Misschien bedoel je mercimarci zegt maar ik doe niet aan cryptische omschrijvingen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181949233
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:22 schreef mercimarci het volgende:
Ach ja vind dat ook raar gesproken. Misschien helderder zoiets als: ook je kinderen moeten leren met vallen en opstaan.
Daar begin je al met hun geboorte mee ;)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181954686
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:01 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wat een rare uitspraak. Niemand gunt zijn eigen kind problemen
Mensen moeten fouten maken om van te leren. Zelfstandig leren van hun eigen fouten is een onmisbare vaardigheid voor kinderen om te kunnen overleven zonder hulp van hun ouders.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')