abonnement Unibet Coolblue
pi_181534303
WE HEBBEN HEM

quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.

De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reconstructie DNA match Brech
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:

Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

Overzicht zaak Nicky Verstappen (bron is niet neutraal, pusht een landelijke DNA databank; overzicht komt neutraal over)

overzicht NOS
pi_181534347
Za, hoe kun je zeggen dat de zaak verjaard is? Voor verschillende misdrijven staan verschillende (of zelfs geen) verjaringstermijnen.
pi_181534367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Door te stellen dat er een volledige (DNA) match is, dat is hun terrein niet, laat staan dat zij dat zo mogen berichten. Ik zou zoiets hebben gezegd dat de mate van matching aanleiding is om verder onderzoek te doen.
Het OM speelt het nu zo dat ze eerst matchende DNA-profielen van familie van Jos had verkregen en daarna van de spullen.

Voor de rest is het wel heel flauw. De toevalskans is zo gigantisch klein, dat je er gewoon van kan spreken dat het profiel van Jos Brech is.
pi_181534429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het OM speelt het nu zo dat ze eerst matchende DNA-profielen van familie van Jos had verkregen en daarna van de spullen.

Voor de rest is het wel heel flauw. De toevalskans is zo gigantisch klein, dat je er gewoon van kan spreken dat het profiel van Jos Brech is.
Jup maar zelfs de kleinste toevalskans kan leiden tot vrijspraak.
pi_181534430
Toon maar aan dat hij niet klopt, en de onderbouwing waarom Joos een goed alibi had. Want daar begon de discussie tenslotte mee waar je je halverwege mee ging bemoeien.

Joos B was weg en kwam terug met een of ander vaag verhaal. Maar dat wist je natuurlijk al...

Niet verdacht blijkbaar, dus mijn vraag aan jou:
Waarom is Joos B geen verdachte?
Wie heeft Nicky’s dood op zijn geweten?
pi_181534458
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:10 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Jup maar zelfs de kleinste toevalskans kan leiden tot vrijspraak.
Ik zou dat niet zo erg vinden als nabestaande. Wat voor leven hebben die nu nog?
pi_181534476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Toon maar aan dat hij niet klopt, en de onderbouwing waarom Joos een goed alibi had. Want daar begon de discussie tenslotte mee waar je je halverwege mee ging bemoeien.

Joos B was weg en kwam terug met een of ander vaag verhaal. Maar dat wist je natuurlijk al...

Niet verdacht blijkbaar, dus mijn vraag aan jou:
Waarom is Joos B geen verdachte?
Wie heeft Nicky’s dood op zijn geweten?
Over wie heb je het? Aangezien je niet citeert en geen naam noemt.
pi_181534478
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik weet iets van onderzoek en kan je ook vertellen dat DNA niets meer en minder is dan een kans van waarschijnlijkheid. Een 100% match is onzinnig, zeker wanneer je de 3e graad of verdere lijn volgt. 100% zekerheid is er alleen als het om een vaderschaps- of moederschapsonderzoek gaat, anders blijft het onzeker. Ook 99,9% is geen 100%, hoe graag je dat ook zo wilt lezen en reden is dat DNA alleen niet kan dienen als onomstotelijk bewijs.
Klopt, het NFI zal dat in een rechtszaak ook nooit zo zeggen. Zij zeggen iets als "de kans dat het aangetroffen DNA van iemand anders is dan de verdachte is kleiner dan 1 op 1 miljard."
Dat is in een rechtszaak voldoende* (voor vaststelling dat het DNA van de verdacht is, niet dat hij dan automatisch ook de dader is, uiteraard).

Dat het OM dat in de media anders verwoordt, vind ik niet vreemd. We snappen wat er wordt bedoeld.

* bij die genoemde waarschijnlijkheid.
pi_181534482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Toon maar aan dat hij niet klopt, en de onderbouwing waarom Joos een goed alibi had. Want daar begon de discussie tenslotte mee waar je je halverwege mee ging bemoeien.

Joos B was weg en kwam terug met een of ander vaag verhaal. Maar dat wist je natuurlijk al...

Niet verdacht blijkbaar, dus mijn vraag aan jou:
Waarom is Joos B geen verdachte?
Wie heeft Nicky’s dood op zijn geweten?
De discussie waar ik me halverwege mee ging bemoeien? Eh ja dat mag op een forum?
Je kunt mijn vragen wel steeds terug blijven kaatsen maar waar zeg ik dat Joos geen verdachte is (los van het feit dat hij dat voor de politie niet meer is)? Hoe moet ik weten wie Nicky's dood op zijn geweten heeft? Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Ik vraag alleen hoe je zo stellig kunt beweren dat de tijdlijn klopt en dat jij dus kennelijk de dossiers helemaal kent.
pi_181534493
De foto's en beelden van Jos Brech zijn sinds afgelopen woensdag overal te zien geweest.

Gezien zijn jarenlange scouting en aanverwant werk en zijn gesuggereerde voorliefde voor jonge jongens, zou je verwachten dat tal van slachtoffers zich inmiddels gemeld zouden hebben, en dat dit tevens, aangezien ons niets bespaard blijft aangaande deze verdachte, via alle media van de daken geschreeuwd zou worden.

Het blijft opvallend stil tot op heden en dat voor een volgens de media gevaarlijke pedofiel die tientallen jaren ongestoord zijn gang kon gaan. Opmerkelijk.
pi_181534506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Over wie heb je het? Aangezien je niet citeert en geen naam noemt.
degene die zich aangesproken voelen, die komen baggeren zonder de moeite te nemen ff terug te lezen waar het überhaupt overging.

Het g elftal van Fok.
pi_181534513
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zou dat niet zo erg vinden als nabestaande. Wat voor leven hebben die nu nog?
Waar heb jij het nou over? Ik reageer op een user die stelt dat de kans op toeval erg klein is door te zeggen dat zelfs de kleinste kans op toeval tot vrijspraak kan leiden.
pi_181534533
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

degene die zich aangesproken voelen, die komen baggeren zonder de moeite te nemen ff terug te lezen waar het überhaupt overging.

Het g elftal van Fok.
Gelukkig ben jij ijzersterk in lezen.
pi_181534564
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:15 schreef Za het volgende:
De foto's en beelden van Jos Brech zijn sinds afgelopen woensdag overal te zien geweest.

Gezien zijn jarenlange scouting en aanverwant werk en zijn gesuggereerde voorliefde voor jonge jongens, zou je verwachten dat tal van slachtoffers zich inmiddels gemeld zouden hebben, en dat dit tevens, aangezien ons niets bespaard blijft aangaande deze verdachte, via alle media van de daken geschreeuwd zou worden.

Het blijft opvallend stil tot op heden en dat voor een volgens de media gevaarlijke pedofiel die tientallen jaren ongestoord zijn gang kon gaan. Opmerkelijk.
De commune-leider had ook niets opvallends gezien met betrekking tot pedofilie bij Jos. (Evenals andere mensen waar hij mee reisde.)

https://www.ad.nl/video/p(...)er-jos-brech~vp48139
pi_181534580
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:14 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

De discussie waar ik me halverwege mee ging bemoeien? Eh ja dat mag op een forum?
Je kunt mijn vragen wel steeds terug blijven kaatsen maar waar zeg ik dat Joos geen verdachte is (los van het feit dat hij dat voor de politie niet meer is)? Hoe moet ik weten wie Nicky's dood op zijn geweten heeft? Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Ik vraag alleen hoe je zo stellig kunt beweren dat de tijdlijn klopt en dat jij dus kennelijk de dossiers helemaal kent.
Daarom dus

Neem ff de moeite om terug te lezen, jij reageerde op mij. Ik vind je bijdrage hier niet zo interessant dus vandaar mijn vragen aan jou.

Ik heb totaal geen behoefte om mijn posts/mening aan je te moeten verantwoorden. Of om je wat te moeten leren over deze zaak, je zorgt zelf maar voor wat kennis. Das niet mijn verantwoording.

Er zijn een aantal slimme users hier, en de rest :N
pi_181534590
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:18 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij ijzersterk in lezen.
Klopt, de meeste bagger laat ik naast me liggen
pi_181534601
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:16 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou over? Ik reageer op een user die stelt dat de kans op toeval erg klein is door te zeggen dat zelfs de kleinste kans op toeval tot vrijspraak kan leiden.
Ja, vrijspraak zo mooi wezen.
Ze hebben een naam en rugnummer...
pi_181534604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Za, hoe kun je zeggen dat de zaak verjaard is? Voor verschillende misdrijven staan verschillende (of zelfs geen) verjaringstermijnen.
Ik zeg niet dat de zaak verjaard is, maar dat de verjaring gestuit is vanwege de onderzoekshandelingen mbt Jos B, een aantal strafbare feiten zouden anders vorige week verjaard zijn. Vandaar hun haast en het onrechtmatig handelen.
pi_181534611
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom dus

Neem ff de moeite om terug te lezen, jij reageerde op mij. Ik vind je bijdrage hier niet zo interessant dus vandaar mijn vragen aan jou.

Ik heb totaal geen behoefte om mijn posts/mening aan je te moeten verantwoorden. Of om je wat te moeten leren over deze zaak, je zorgt zelf maar voor wat kennis. Das niet mijn verantwoording.

Er zijn een aantal slimme users hier, en de rest :N
Insgelijks.
Dat ik een andere invalshoek heb, wil niet zeggen dat ik geen kennis heb. Of dat ik niet slim ben. Vooralsnog ben ik niet degene met niet lopende zinnen en een website van een evidente idioot als bron.
pi_181534639
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de zaak verjaard is, maar dat de verjaring gestuit is vanwege de onderzoekshandelingen mbt Jos B, een aantal strafbare feiten zouden anders vorige week verjaard zijn. Vandaar hun haast en het onrechtmatig handelen.
Bedankt voor de uitleg. De haast viel me ook al op inderdaad.
pi_181534656
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:26 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Insgelijks.
Dat ik een andere invalshoek heb, wi niet zeggen dat ik geen kennis heb. Of dat ik niet slim ben. Vooralsnog ben ik niet degene met niet lopende zinnen en een website van een evidente idioot als bron.
geweldig dit, ik maak even een screenshot van je domme reactie.
pi_181534660
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, de meeste bagger laat ik naast me liggen
En dan wel Maud Oortwijn aanhalen.
pi_181534667
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

geweldig dit, ik maak even een screenshot van je domme reactie.
Mensen en reacties dom noemen, sjiek hoor. Wat laat jij je kennen.
pi_181534671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:27 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. De haast viel me ook al op inderdaad.
deze staat ook op de screenshot, ook weer een geweldig domme opmerking
pi_181534677
Peter van Koppen gaf in Nieuwsuur aan dat ontucht wel is verjaard..
Heeft iemand dat ergens anders in de media zien terugkomen?

Edit: ah, ik zie het al.
Toch niet.

In 2006 is de verjaringstermijn gewijzigd van 12 jaar naar 20 jaar, als ik het goed heb. Op dat moment was ontucht nog niet verjaard, dus vanaf dat moment geldt een verjaringstermijn van 20 jaar. Die verjaring zou net optijd zijn gestuit.
Misschien bedoelt Van Koppen iets anders of begrijp ik het verkeerd.

[ Bericht 22% gewijzigd door Physsic op 29-08-2018 00:37:38 ]
pi_181534686
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:29 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

En dan wel Maud Oortwijn aanhalen.
ja ik wel, ben geen meeloper 😎
pi_181534687
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

deze staat ook op de screenshot, ook weer een geweldig domme opmerking
Jeetje meid het zit je wel hoog he. Veel plezier met je verzameling screenshots.
pi_181534718
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:31 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Jeetje meid het zit je wel hoog he. Veel plezier met je verzameling screenshots.
ja, bij jou is het altijd feest.
Ik neem nog een sherry hier op de camping in Griekenland...

Maar on topic, wat denk jij na 20 jaar wat er met Nicky gebeurt is ? Zelfmoord?
Of durf je je mening niet te geven en blijft het bij bashen op meningen van anderen?
pi_181534735
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:15 schreef Za het volgende:
De foto's en beelden van Jos Brech zijn sinds afgelopen woensdag overal te zien geweest.

Gezien zijn jarenlange scouting en aanverwant werk en zijn gesuggereerde voorliefde voor jonge jongens, zou je verwachten dat tal van slachtoffers zich inmiddels gemeld zouden hebben, en dat dit tevens, aangezien ons niets bespaard blijft aangaande deze verdachte, via alle media van de daken geschreeuwd zou worden.

Het blijft opvallend stil tot op heden en dat voor een volgens de media gevaarlijke pedofiel die tientallen jaren ongestoord zijn gang kon gaan. Opmerkelijk.
ja joh, hij is onschuldig.
pi_181534744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De commune-leider had ook niets opvallends gezien met betrekking tot pedofilie bij Jos. (Evenals andere mensen waar hij mee reisde.)

https://www.ad.nl/video/p(...)er-jos-brech~vp48139
nee Jos is een ervaren betaster. Daar merken ouders niets van.
pi_181534758
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja, bij jou is het altijd feest.
Ik neem nog een sherry hier op de camping in Griekenland...

Maar on topic, wat denk jij na 20 jaar wat er met Nicky gebeurt is ? Zelfmoord?
Of durf je je mening niet te geven en blijft het bij bashen op meningen van anderen?
Zelfmoord is volgens mij uitgesloten. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, was er niet bij. Heeft niks met durven te maken. Als zelfs deskundigen het niet eens zijn over het misbruik en doodsoorzaak...
Overigens bash ik geen meningen. Ik trek alleen mijn twijfels bij bepaalde bronnen en bij de stelligheid waarmee beweringen worden gedaan.
pi_181534777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:38 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Zelfmoord is volgens mij uitgesloten. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, was er niet bij. Heeft niks met durven te maken. Als zelfs deskundigen het niet eens zij n over het misbruik en doodsoorzaak...
- wss seksueel misbruikt/penetratie en verstikt.

Walgelijk afschuwelijk
pi_181534788
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:36 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

ja joh, hij is onschuldig.
o helemaal vergeten,ik moest het misbruik niet alleen aan de politie melden maar ook aan de media...

Anders telt het niet, logisch de redenatie van Za
pi_181534805
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

- wss seksueel misbruikt/penetratie en verstikt.

Walgelijk afschuwelijk
Ik refereer aan onderzoeksleider Jan Eland die stelde dat misbruik aannemelijk maar niet onomstotelijk bewezen was.
pi_181534807
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:38 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Zelfmoord is volgens mij uitgesloten. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, was er niet bij. Heeft niks met durven te maken. Als zelfs deskundigen het niet eens zijn over het misbruik en doodsoorzaak...
Overigens bash ik geen meningen. Ik trek alleen mijn twijfels bij bepaalde bronnen en bij de stelligheid waarmee beweringen worden gedaan.

Ja en daarom zeg ik dat je er halverwege met een gestrekt been in komt vliegen.
pi_181534862
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en daarom zeg ik dat je er halverwege met een gestrekt been in komt vliegen.
Nou ik ben duidelijk niet de enige die Maud Oortwijn een beetje discutabel vindt.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 00:51:11 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_181534897
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:36 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

ja joh, hij is onschuldig.
Ja, daarom is-ie ook gevlucht :')
pi_181534898
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:38 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Zelfmoord is volgens mij uitgesloten. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, was er niet bij. Heeft niks met durven te maken. Als zelfs deskundigen het niet eens zijn over het misbruik en doodsoorzaak...
Overigens bash ik geen meningen. Ik trek alleen mijn twijfels bij bepaalde bronnen en bij de stelligheid waarmee beweringen worden gedaan.

deskundig...

Wie is er in godsnaam deskundig in zo’n oude heftige case?
pi_181534924
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, daarom is-ie ook gevlucht :')
he Tijn, hij was niet gevlucht maar op vakantie...

Ja hier lullen ze iets wat recht is nog krom.
pi_181534927
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

deskundig...

Wie is er in godsnaam deskundig in zo’n oude heftige case?
Wellicht vind jij jezelf enorm slim en deskundig maar ik doelde hier op de pathologen die het lichaam hebben onderzocht. Die durf ik wel deskundig te noemen ja.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 00:59:31 #41
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181534982
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:15 schreef Za het volgende:
De foto's en beelden van Jos Brech zijn sinds afgelopen woensdag overal te zien geweest.

Gezien zijn jarenlange scouting en aanverwant werk en zijn gesuggereerde voorliefde voor jonge jongens, zou je verwachten dat tal van slachtoffers zich inmiddels gemeld zouden hebben, en dat dit tevens, aangezien ons niets bespaard blijft aangaande deze verdachte, via alle media van de daken geschreeuwd zou worden.

Het blijft opvallend stil tot op heden en dat voor een volgens de media gevaarlijke pedofiel die tientallen jaren ongestoord zijn gang kon gaan. Opmerkelijk.
Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Ik had al lang reacties verwacht van mensen die in het verleden met hem te maken hebben gehad en die zich meldden.
Non possumus non loqui
pi_181534989
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:48 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Dat er niet met zekerheid is vastgesteld wat de doodsoorzaak is.
Ik zeg nergens dat Jos niet aan de jongen heeft gezeten.
"De politie houdt er sterk rekening mee dat de jongen seksueel is misbruikt en om het leven is gebracht."

Nouja ik hou er niet van om achter de rug van een kind van 11, die al die gruwelijkheden heeft moeten doorstaan, van verkrachting tot de dood, te zeggen dat het niet zo is. Walgelijk wat er is gebeurd en het is een wonder dat deze ziekelijke man na 20 jaar is opgepakt. Jammer dat er niet meteen belletjes gingen rinkelen toen de politie, een paar uur na de vondst van het lichaam, deze pedo niet meteen hebben verdacht toen hij "toevallig" langsfietste en zijn achtergrond van kindermisbruik omhoog kwam.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 01:01:51 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_181534998
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

he Tijn, hij was niet gevlucht maar op vakantie...

Ja hier lullen ze iets wat recht is nog krom.
Haha, nou ik ben ook niet voor het voorbarig beschuldigen van verdachten in de media, hoor. Maar hij was natuurlijk niet 'gewoon op vakantie'. Hij heeft al maanden geen contact met z'n familie. Hij zou in maart terugkomen omdat het zo slecht met z'n moeder ging (waar-ie nota bene bij inwoonde) en in plaats daarvan heeft-ie d'r begrafenis gemist. Dat is nogal wat, hoor. Lijkt mij dan.
pi_181535020
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

"De politie houdt er sterk rekening mee dat de jongen seksueel is misbruikt en om het leven is gebracht."

Nouja ik hou er niet van om achter de rug van een kind van 11, die al die gruwelijkheden heeft moeten doorstaan, van verkrachting tot de dood, te zeggen dat het niet zo is. Walgelijk wat er is gebeurd en het is een wonder dat deze ziekelijke man na 20 jaar is opgepakt. Jammer dat er niet meteen belletjes gingen rinkelen toen de politie, een paar uur na de vondst van het lichaam, deze pedo niet meteen hebben verdacht toen hij "toevallig" langsfietste en zijn achtergrond van kindermisbruik omhoog kwam.
Niemand zegt dat het niet zo is hoor.

En raar inderdaad dat hij pas na zo'n lange tijd onder de loep is genomen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 01:05:43 #45
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181535029
Ik blijf ook de rol van die zussen merkwaardig vinden. Geen van hen heeft tot nu toe zich laten horen in de media. Heeft niemand de behoefte gehad om hen te interviewen? Worden zij niet lastig gevallen door de buren? Aangezien de naam Brech niet veel voorkomt zou iemand die zo heet en in Veendam woont wel de kans lopen om aangesproken te worden. Misschien zijn zij ook toevallig op vakantie, maar het nieuws kan ze niet ontgaan zijn.
Non possumus non loqui
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 augustus 2018 @ 01:08:34 #46
163650 Greys
pi_181535043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:59 schreef Knip het volgende:

[..]

Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Ik had al lang reacties verwacht van mensen die in het verleden met hem te maken hebben gehad en die zich meldden.
We weten niet of die zich bij de politie hebben gemeld en dit vanwege de lopende zaak wordt stilgehouden. (Wat meer dan logisch zou zijn dan.)

Dat ie de afgelopen tijd schreeuwerig in de media was kwam uiteraard door de persconferentie met naam en toenaam en de internationale opsporing. (En dat heeft dus achteraf goed gewerkt, want tip en aanhouding). Maar dat betekent toch niet dat voortaan elk detail over hem en de zaak dus nu ook in de media belandt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181535045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:05 schreef Knip het volgende:
Ik blijf ook de rol van die zussen merkwaardig vinden. Geen van hen heeft tot nu toe zich laten horen in de media. Heeft niemand de behoefte gehad om hen te interviewen? Worden zij niet lastig gevallen door de buren? Aangezien de naam Brech niet veel voorkomt zou iemand die zo heet en in Veendam woont wel de kans lopen om aangesproken te worden. Misschien zijn zij ook toevallig op vakantie, maar het nieuws kan ze niet ontgaan zijn.
Erik van t Padje zei over de ene zus bij wie hij zijn postadres had dat ze het er heel moeilijk mee heeft. Ze was natuurlijk al langer op de hoogte van de verdenkingen. Hij vroeg ook om haar met rust te laten; ik neem aan dat journalisten of alles dat zich daarvoor uitgeeft haar veelvuldig hebben lastiggevallen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 augustus 2018 @ 01:10:20 #48
163650 Greys
pi_181535053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:05 schreef Knip het volgende:
Ik blijf ook de rol van die zussen merkwaardig vinden. Geen van hen heeft tot nu toe zich laten horen in de media. Heeft niemand de behoefte gehad om hen te interviewen? Worden zij niet lastig gevallen door de buren? Aangezien de naam Brech niet veel voorkomt zou iemand die zo heet en in Veendam woont wel de kans lopen om aangesproken te worden. Misschien zijn zij ook toevallig op vakantie, maar het nieuws kan ze niet ontgaan zijn.
Die zussen hebben er dan vast gewoon geen behoefte aan om in de media te komen en geïnterviewd te worden? Waarom zouden ze dat willen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181535084
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:08 schreef Greys het volgende:

[..]

We weten niet of die zich bij de politie hebben gemeld en dit vanwege de lopende zaak wordt stilgehouden. (Wat meer dan logisch zou zijn dan.)

Dat ie de afgelopen tijd schreeuwerig in de media was kwam uiteraard door de persconferentie met naam en toenaam en de internationale opsporing. (En dat heeft dus achteraf goed gewerkt, want tip en aanhouding). Maar dat betekent toch niet dat voortaan elk detail over hem en de zaak dus nu ook in de media belandt.
Idd.

Kan ook zijn dat hij daarna nooit meer een kind heeft aangeraakt. Laten we het hopen. Maarja zo'n intens zieke geest is tot alles in staat, blijkt, dus je weet het niet. Maar denk dat later meer details naar voren komen.

Ik kan gewoon echt niet bij dit soort gebeurtenissen :r
pi_181535125
Ben ook heel benieuwd naar de beweegredenen van de zussen van Brech.
Alius aliud dicit
pi_181535148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:27 schreef Mrmime het volgende:
Ben ook heel benieuwd naar de beweegredenen van de zussen van Brech.
Ik niet.
pi_181535150
quote:
quote:
Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen.
Wat kunnen ze anders zeggen? Het zou wat zijn indien ze zouden aangeven dat het inderdaad onrechtmatig verkregen is.
"is ervan overtuigd"...

quote:
Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.
Wat een clown deze Eland, er is helemaal geen DNA op het lichaam van NV aangetroffen (maar op zijn kleding een zeer belangrijk verschil).

De twee mannen uit de vierde en vijfde(!) lijn hadden een 100% match met de sporen uit de zaak NV? (onmogelijk)
Waarom dan nog naar Jos op zoek gaan?

Er is toch niemand die deze poging tot damage control serieus neemt denk ik zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 29-08-2018 01:39:59 ]
pi_181535162
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:08 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Erik van t Padje zei over de ene zus bij wie hij zijn postadres had dat ze het er heel moeilijk mee heeft. Ze was natuurlijk al langer op de hoogte van de verdenkingen. Hij vroeg ook om haar met rust te laten; ik neem aan dat journalisten of alles dat zich daarvoor uitgeeft haar veelvuldig hebben lastiggevallen.
Omdat B. door vrienden en familie als vermist is opgegeven en omdat hij geen gehoor gaf aan de oproep om DNA af te staan, worden spullen van hem naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) opgestuurd. Daar wordt DNA van afgenomen en vergeleken met het DNA dat is veiliggesteld van de pyjama en de onderbroek van Nicky.

In juni blijkt dat de twee DNA-sporen volledig met elkaar overeenkomen en vanaf dat moment wordt B. niet meer gezocht als vermist persoon, maar als verdachte in de moord op Nicky Verstappen.

Nadat bekend wordt dat B. wordt gezocht voor de moord op Nicky Verstappen duikt een artikel uit 1985 uit het Limburgs Dagblad op. Daarin staat dat "een man uit Simpelveld heeft bekend dat hij ontucht met meerdere kinderen heeft gepleegd".

Ook in het jaar ervoor zou de man ontucht hebben gepleegd met twee minderjarige jongens. De naam van de man wordt niet genoemd in het artikel. De NOS meldde vrijdagavond op basis van de rechtbankinschrijving van destijds dat het in die zaak om B. gaat. Hij kreeg in de zaak een proeftijd van twee jaar opgelegd. Uiteindelijk is de zaak geseponeerd, wat er op zou wijzen dat hij tijdens de proeftijd niet opnieuw de fout is ingegaan.

DNA van Jos op de onderbroek van Nicky.. :{ Daarvoor heeft Jos dus ook meerdere kinderen seksueel misbruikt. Ongelooflijk. Daar moeten die zussen toen toch vanaf hebben geweten denk ik? Dat ie daarvoor was opgepakt en het had bekend?

Wat een ongelooflijk ziekelijk persoon die man. Kans is heel groot dat deze kinderen niet de laatsten zijn geweest die de dupe waren van zijn ongezonde voorkeuren. Doortrapte man is dit.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 01:38:06 #54
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181535177
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Omdat B. door vrienden en familie als vermist is opgegeven en omdat hij geen gehoor gaf aan de oproep om DNA af te staan, worden spullen van hem naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) opgestuurd. Daar wordt DNA van afgenomen en vergeleken met het DNA dat is veiliggesteld van de pyjama en de onderbroek van Nicky.

In juni blijkt dat de twee DNA-sporen volledig met elkaar overeenkomen en vanaf dat moment wordt B. niet meer gezocht als vermist persoon, maar als verdachte in de moord op Nicky Verstappen.
Maar het is volledig terecht wat Koppens zegt dat het twijfelachtig is of ze op deze manier wel zijn DNA hadden mogen afnemen. Ik denk dat de rechtzaak een flinke teleurstelling voor veel NL-ers wordt....
!!! Go 49-ers !!!
pi_181536552
Het is ongelooflijk dat de mens zo'n ongeloofljke ontdekking heeft gedaan, maar daar niets mee doet m.a.g. een heel dorp dat twee decennia elkaar onderling verdenkt (Heibloem), ouders die twintig jaar met dit afschuwelijke mysterie moeten leven, een onderzoeksteam dat miljoenen kost en zeeën van tijd dat voor andere onderzoeken ingezet had kunnen worden, bijv. ondermijning maatschappij wat een groot probleem is. En allemaal omdat wij onze ontdekking niet gebruiken: de ontdekking van het dna.

Als je er bij stilstaat, is het absurd.

De kans dat er een atoomboom wordt gegooid vanwege Mohammedcartoons is miljarden keer groter dan dat een of ander kwaadwillig regime iets kan met dna-gegevens.

En dan dat gezever of er wel terecht dna is afgenomen. Walgelijk als je bedenkt dat hier een jongetje is vermoord en waarschijnlijk zeer angstige laatste uren heeft beleefd en dat nu eindelijk de dader is opgepakt door dat dna.
Misschien had hij zich er niet aan gewaagd als toen al een databank van dna was geweest, oftewel je kunt er ook nog moorden mee voorkomen.

Stel je voor dat nadat penicilline was ontdekt, het niet was gebruikt, of heel voorzichtig en beperkt. Dit is net zo absurd.

Hoe fijn zou het zijn als kinderen op kunnen groeien tot normale volwassen mensen zonder seksueel gegraai van pedo's - en erger -, omdat een dna-databank als een zwaard van damocles boven het hoofd van pedo's hangt en dat misschien net genoeg is om ze te overtuigen dat het verstandiger is om hun handen thuis te houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 29-08-2018 07:15:29 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 07:40:47 #56
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181536846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 06:46 schreef Loekie1 het volgende:
Het is ongelooflijk dat de mens zo'n ongeloofljke ontdekking heeft gedaan, maar daar niets mee doet m.a.g. een heel dorp dat twee decennia elkaar onderling verdenkt (Heibloem), ouders die twintig jaar met dit afschuwelijke mysterie moeten leven, een onderzoeksteam dat miljoenen kost en zeeën van tijd dat voor andere onderzoeken ingezet had kunnen worden, bijv. ondermijning maatschappij wat een groot probleem is. En allemaal omdat wij onze ontdekking niet gebruiken: de ontdekking van het dna.

Als je er bij stilstaat, is het absurd.

De kans dat er een atoomboom wordt gegooid vanwege Mohammedcartoons is miljarden keer groter dan dat een of ander kwaadwillig regime iets kan met dna-gegevens.

En dan dat gezever of er wel terecht dna is afgenomen. Walgelijk als je bedenkt dat hier een jongetje is vermoord en waarschijnlijk zeer angstige laatste uren heeft beleefd en dat nu eindelijk de dader is opgepakt door dat dna.
Misschien had hij zich er niet aan gewaagd als toen al een databank van dna was geweest, oftewel je kunt er ook nog moorden mee voorkomen.

Stel je voor dat nadat penicilline was ontdekt, het niet was gebruikt, of heel voorzichtig en beperkt. Dit is net zo absurd.

Hoe fijn zou het zijn als kinderen op kunnen groeien tot normale volwassen mensen zonder seksueel gegraai van pedo's - en erger -, omdat een dna-databank als een zwaard van damocles boven het hoofd van pedo's hangt en dat misschien net genoeg is om ze te overtuigen dat het verstandiger is om hun handen thuis te houden.
Je bent best naïef (sorry dat ik het zo uitdruk) als je denkt dat door DNA onderzoek meteen alle pedofielen (of een deel ervan) zich 2 keer bedenken voordat ze zich vergrijpen.
Een pedofiel is in een continue tweestrijd verwikkeld en laat zich niet tegenhouden door de eventuele gevolgen van zijn of haar daden. Immers zijn er tal van pedofielen die zelfmoord plegen, vanwege de ziekte die ze hebben. Zelfmoord is een stukje rigoureuzer dan een eventuele DNA match.
Daarnaast is er geen bewijs gevonden dat het jongetje vermoord is, het is aannemelijk maar daardoor niet vanzelfsprekend.
De vergelijking met penicilline gaat mank, dat is een geneesmiddel waar iedere gebruiker baat bij heeft. Als DNA tests te pas en te onpas worden ingezet om verdachten tot schuldigen om te dopen, dan gaat dat ook regelmatig mis. Droog ik mijn handen met dezelfde handdoek als de dader, en heb ik in het verleden wat geflikt, dan behoor ik pardoes tot de verdachten (en volgens vele mensen hier ben ik per definitie de dader).
Als ik je betoog lees, dan krijg ik de indruk dat je vanuit onderbuikgevoelens reageert, maar iemand veroordelen dien je op basis van feiten te doen en dus geen aannames. Het gros van de mensen laat zich ontzettend leiden door wat de media bericht. En Jos Brech is al zeker de schuldige en wordt ook op die manier weggezet. Natuurlijk heeft hij alle schijn tegen zich, maar dat maakt hem nog niet schuldig. Ook het bewijzen ervan ligt een stukje ingewikkelder.
pi_181536970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je bent best naïef (sorry dat ik het zo uitdruk) als je denkt dat door DNA onderzoek meteen alle pedofielen (of een deel ervan) zich 2 keer bedenken voordat ze zich vergrijpen.
Een pedofiel is in een continue tweestrijd verwikkeld en laat zich niet tegenhouden door de eventuele gevolgen van zijn of haar daden. Immers zijn er tal van pedofielen die zelfmoord plegen, vanwege de ziekte die ze hebben. Zelfmoord is een stukje rigoureuzer dan een eventuele DNA match.
Daarnaast is er geen bewijs gevonden dat het jongetje vermoord is, het is aannemelijk maar daardoor niet vanzelfsprekend.
De vergelijking met penicilline gaat mank, dat is een geneesmiddel waar iedere gebruiker baat bij heeft. Als DNA tests te pas en te onpas worden ingezet om verdachten tot schuldigen om te dopen, dan gaat dat ook regelmatig mis. Droog ik mijn handen met dezelfde handdoek als de dader, en heb ik in het verleden wat geflikt, dan behoor ik pardoes tot de verdachten (en volgens vele mensen hier ben ik per definitie de dader).
Als ik je betoog lees, dan krijg ik de indruk dat je vanuit onderbuikgevoelens reageert, maar iemand veroordelen dien je op basis van feiten te doen en dus geen aannames. Het gros van de mensen laat zich ontzettend leiden door wat de media bericht. En Jos Brech is al zeker de schuldige en wordt ook op die manier weggezet. Natuurlijk heeft hij alle schijn tegen zich, maar dat maakt hem nog niet schuldig. Ook het bewijzen ervan ligt een stukje ingewikkelder.
Volgens mij kunnen pedo's beter zichzelf iets aandoen als dat ze aan kinderen zitten.
pi_181537039
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar het is volledig terecht wat Koppens zegt dat het twijfelachtig is of ze op deze manier wel zijn DNA hadden mogen afnemen. Ik denk dat de rechtzaak een flinke teleurstelling voor veel NL-ers wordt....
Waarom een teleurstelling?

De man heeft meerdere kinderen misbruikt, fietst een paar uur later midden in de nacht op plaats delict en zijn DNA is gevonden op o.a de onderbroek van een kind dat (bijna met zekerheid) seksueel misbruikt en dood is. Wat zou de teleurstelling nog moeten zijn?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:07:04 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181537046
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen pedo's beter zichzelf iets aandoen als dat ze aan kinderen zitten.
Totdat je eigen kind een pedofiel is.
Dan kun je nu heel hard roepen dat dat niks verandert aan je standpunt, maar het is en blijft je kind van wie je onvoorwaardelijk houdt.
Als ouder al je liefde en zorgzaamheid in je kind stoppen, je best doen voor zijn of haar opvoeding, en dan kom je erachter dat je kind pedofiel is.
Pedofilie is een ziekte, en ik denk eerlijk gezegd dat niemand pedofiel wil worden.
Hetzelfde geldt voor mensen die manisch depressief zijn
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:10:07 #60
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_181537067
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom een teleurstelling?

De man heeft meerdere kinderen misbruikt, fietst een paar uur later midden in de nacht op plaats delict en zijn DNA is gevonden op o.a de onderbroek van een kind dat (bijna met zekerheid) seksueel misbruikt en dood is. Wat zou de teleurstelling nog moeten zijn?
Geen veroordeling omdat het bewijs onrechtmatig / niet afdoende zal zijn? Dat zou toch teleurstellend zijn?
pi_181537077
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom een teleurstelling?

De man heeft meerdere kinderen misbruikt, fietst een paar uur later midden in de nacht op plaats delict en zijn DNA is gevonden op o.a de onderbroek van een kind dat (bijna met zekerheid) seksueel misbruikt en dood is. Wat zou de teleurstelling nog moeten zijn?
De teleurstelling dat hij niet wordt veroordeeld terwijl het volgens sommigen juridisch een hapklare zaak ik.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:12:47 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181537097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom een teleurstelling?

De man heeft meerdere kinderen misbruikt, fietst een paar uur later midden in de nacht op plaats delict en zijn DNA is gevonden op o.a de onderbroek van een kind dat (bijna met zekerheid) seksueel misbruikt en dood is. Wat zou de teleurstelling nog moeten zijn?
Meerdere kinderen misbruikt? Staat los van dit, en is dus niet relevant.
Aanwezig op plaats delict? Nee, hij fietste in de buurt en dat gold voor meer mensen.
DNA gevonden? Dat is geen bewijs, DNA is makkelijk overdraagbaar van de ene op andere persoon.
Doodsoorzaak is na 20 jaar niet bekend, dus dan heb je dus geen moord, en geen verdachte voor die moord.
pi_181537118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Meerdere kinderen misbruikt? Staat los van dit, en is dus niet relevant.
Aanwezig op plaats delict? Nee, hij fietste in de buurt en dat gold voor meer mensen.
DNA gevonden? Dat is geen bewijs, DNA is makkelijk overdraagbaar van de ene op andere persoon.
Doodsoorzaak is na 20 jaar niet bekend, dus dan heb je dus geen moord, en geen verdachte voor die moord.
Dat staat daar niet los van, zulke dingen neemt de rechter mee. Kijk maar naar zaak Michael P.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:17:03 #64
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181537130
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom een teleurstelling?

De man heeft meerdere kinderen misbruikt, fietst een paar uur later midden in de nacht op plaats delict en zijn DNA is gevonden op o.a de onderbroek van een kind dat (bijna met zekerheid) seksueel misbruikt en dood is. Wat zou de teleurstelling nog moeten zijn?
Dat hij niet veroordeeld wordt. Veel mensen denken nu dat Josje nu zijn straf gaat krijgen. Maar hoe het juridisch oordeel van de rechter kan best heel anders zijn dan dat men denkt op basis van informatie uit de media. Er spelen bij een juridisch oordeel veel meer factoren mee dan wat jij hierboven noemt. Zo is het mogelijk dat het DNA van Josje niet gebruikt mag worden en is er dan dus (juridisch gezien) niet bewezen dat hij gedaan heeft wat jij hierboven opnoemt.
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:18:38 #65
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181537155
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat staat daar niet los van, zulke dingen neemt de rechter mee. Kijk maar naar zaak Michael P.
De zaak Michael P. verschilt daar wel in.
Maar voor de bewijsvoering maakt het geen ruk uit of je 1-2 of 0 mensen hebt misbruikt in het verleden. Je hebt de schijn tegen ja, maar het is geen bewijs. Iemand kan zijn leven beteren en in therapie gaan. En iedere strafzaak moet je afzonderlijk beoordelen wil je tot de conclusie komen of iemand wel of niet schuldig is.
pi_181537158
“Jos Brech was voorbereid op de vlucht”:

https://www.hln.be/nieuws(...)-de-vlucht~a34cde48/
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:21:50 #67
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181537176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:18 schreef gynaika het volgende:
“Jos Brech was voorbereid op de vlucht”:

https://www.hln.be/nieuws(...)-de-vlucht~a34cde48/
Stuk vol aannames, het was een bushcrafter en wat hier gepretendeerd wordt als ontsnappingskit, behoorde gewoon tot zijn hobby. Er zijn al tal van filmpjes op youtube te vinden waarin hij planten aan het eten is.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:22:48 #68
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181537182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:18 schreef gynaika het volgende:
“Jos Brech was voorbereid op de vlucht”:

https://www.hln.be/nieuws(...)-de-vlucht~a34cde48/
Ik vind het nogal slecht voorbereid eerlijk gezegd. Best opvallend om in Spanje (met best wel wat Hollandse pensionado's...) in een dorpje te gaan zitten. Hij had de Hunted moeten kijken ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_181537202
Mogelijk was hij van plan daar niet al te lang te blijven.
pi_181537232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Meerdere kinderen misbruikt? Staat los van dit, en is dus niet relevant.
Aanwezig op plaats delict? Nee, hij fietste in de buurt en dat gold voor meer mensen.
DNA gevonden? Dat is geen bewijs, DNA is makkelijk overdraagbaar van de ene op andere persoon.
Doodsoorzaak is na 20 jaar niet bekend, dus dan heb je dus geen moord, en geen verdachte voor die moord.
Toevallig dat het DNA van een pedo op het onderbroekje van een dood kind ligt, een pedo die jaren daarvoor meerdere kids seksueel heeft misbruikt, middenin de nacht langsfietst op plaats delict. Waarvan bij het dode kind uit wordt gegaan dat hij seksueel is misbruikt.

Het zal wel toeval wezen. DNA zal d'r wel op zijn gewaaid.

En de rechter zal vast zeggen: 'we gaan deze man niet veroordelen, want het dna is onrechtmatig verkregen'. Die zal zich daar vast en zeker aan wagen. Na zo'n heftige zaak van 20 jaar. :')
pi_181537267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Totdat je eigen kind een pedofiel is.
Dan kun je nu heel hard roepen dat dat niks verandert aan je standpunt, maar het is en blijft je kind van wie je onvoorwaardelijk houdt.
Als ouder al je liefde en zorgzaamheid in je kind stoppen, je best doen voor zijn of haar opvoeding, en dan kom je erachter dat je kind pedofiel is.
Pedofilie is een ziekte, en ik denk eerlijk gezegd dat niemand pedofiel wil worden.
Hetzelfde geldt voor mensen die manisch depressief zijn
Kan. Maar je moet er toch niet aan denken dat je een persoon op die wereld zet die met z'n poten niet van kinderen kan afblijven met seksueel misbruik/verkrachting en de dood tot gevolg. Dan zou ik willen dat kinderen daarvoor worden behoed.
pi_181537489
Oh ja, en hij vluchtte. Met een overlevingspakket enzo. Maar is ook toeval natuurlijk.
pi_181537722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Totdat je eigen kind een pedofiel is.
Dan kun je nu heel hard roepen dat dat niks verandert aan je standpunt, maar het is en blijft je kind van wie je onvoorwaardelijk houdt.
Als ouder al je liefde en zorgzaamheid in je kind stoppen, je best doen voor zijn of haar opvoeding, en dan kom je erachter dat je kind pedofiel is.
Pedofilie is een ziekte, en ik denk eerlijk gezegd dat niemand pedofiel wil worden.
Hetzelfde geldt voor mensen die manisch depressief zijn
Mooi verhaal, maar als hetero zijnde hoor ik mijn handen ook thuis te houden tegenover vrouwen, dus je hebt hier geen argument.

Even wat anders: de reclame hier past zich aan aan het topic. Hier duikt een reclame over tenten op.
Ik vind dat ongepast.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181537777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Toevallig dat het DNA van een pedo op het onderbroekje van een dood kind ligt, een pedo die jaren daarvoor meerdere kids seksueel heeft misbruikt, middenin de nacht langsfietst op plaats delict. Waarvan bij het dode kind uit wordt gegaan dat hij seksueel is misbruikt.

Het zal wel toeval wezen. DNA zal d'r wel op zijn gewaaid.

En de rechter zal vast zeggen: 'we gaan deze man niet veroordelen, want het dna is onrechtmatig verkregen'. Die zal zich daar vast en zeker aan wagen. Na zo'n heftige zaak van 20 jaar. :')
Vanuit gaan van iets is toch niet genoeg om iemand te veroordelen?
pi_181537809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:09 schreef T-D het volgende:

[..]

Vanuit gaan van iets is toch niet genoeg om iemand te veroordelen?
Ok.

Er is DNA gevonden van de pedo op het onderbroekje en de pyjama van het dode kind, hij heeft een verleden van seksueel misbruik, hij fietst middenin de nacht langs het plaats delict en hij slaat op de vlucht.

Maar hij zal niet veroordeeld worden, want er is niet genoeg. Hij zal wel een goede verklaring hebben voor DNA. Zal er wel op zijn gewaaid. Ik denk het ook, ik denk dat een rechter gaat zeggen: 'het is niet genoeg, u bent vrij om te gaan. Succes en sterkte'.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:12:51 #76
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181537813
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Toevallig dat het DNA van een pedo op het onderbroekje van een dood kind ligt, een pedo die jaren daarvoor meerdere kids seksueel heeft misbruikt, middenin de nacht langsfietst op plaats delict. Waarvan bij het dode kind uit wordt gegaan dat hij seksueel is misbruikt.

Het zal wel toeval wezen. DNA zal d'r wel op zijn gewaaid.

En de rechter zal vast zeggen: 'we gaan deze man niet veroordelen, want het dna is onrechtmatig verkregen'. Die zal zich daar vast en zeker aan wagen. Na zo'n heftige zaak van 20 jaar. :')
Bij onrechtmatig verkregen bewijs, mag het bewijs niet gebruikt worden in de zaak.Punt!
Hoe het DNA daar terecht is gekomen is aan de recherche om dat uit te zoeken, Brech is een rare man schijnbaar. Misschien heeft hij in een opwelling zichzelf klaar gerukt op het lijkje dat hij toevallig daar trof.
Dat hij daar passeerde (want hij was niet op het plaats delict), maakt hem nog geen verdachte. Hij gaf een plausibele verklaring dat hij folders had rondgebracht en vanwege de warmte pas laat richting huis ging.
Nog steeds geen bewijs om iemand die wellicht schuldig is, ook tot schuldig om te dopen.
pi_181537863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij onrechtmatig verkregen bewijs, mag het bewijs niet gebruikt worden in de zaak.Punt!
Hoe het DNA daar terecht is gekomen is aan de recherche om dat uit te zoeken, Brech is een rare man schijnbaar. Misschien heeft hij in een opwelling zichzelf klaar gerukt op het lijkje dat hij toevallig daar trof.
Dat hij daar passeerde (want hij was niet op het plaats delict), maakt hem nog geen verdachte. Hij gaf een plausibele verklaring dat hij folders had rondgebracht en vanwege de warmte pas laat richting huis ging.
Nog steeds geen bewijs om iemand die wellicht schuldig is, ook tot schuldig om te dopen.
sjongejongejonge :')!

De man is de dader. We zullen het zien wat een rechter gaat zeggen. Onrechtmatig verkregen dus is het niet geldig. Uhu. Na 20 jaar hebben ze de dader, maar omdat het onterecht verkregen is zeg jij, is het niet geldig. Geloof je het zelf? En dan die tekst daarna, echt geen woorden voor. :')

Wat 'n types loopt hier toch ook rond. Ben verbaasd.
pi_181537867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij onrechtmatig verkregen bewijs, mag het bewijs niet gebruikt worden in de zaak.Punt!
Hoe het DNA daar terecht is gekomen is aan de recherche om dat uit te zoeken, Brech is een rare man schijnbaar. Misschien heeft hij in een opwelling zichzelf klaar gerukt op het lijkje dat hij toevallig daar trof.
Dat hij daar passeerde (want hij was niet op het plaats delict), maakt hem nog geen verdachte. Hij gaf een plausibele verklaring dat hij folders had rondgebracht en vanwege de warmte pas laat richting huis ging.
Nog steeds geen bewijs om iemand die wellicht schuldig is, ook tot schuldig om te dopen.
Jammer genoeg is de man al door de media veroordeeld, ongelooflijk dat dit kan in Nederland zou ik bijna zeggen.
pi_181537883
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

sjongejongejonge :')!

De man is de dader. We zullen het zien wat een rechter gaat zeggen. Onrechtmatig verkregen dus is het niet geldig. Uhu. Na 20 jaar hebben ze de dader, maar omdat het onterecht verkregen is zeg jij, is het niet geldig. Geloof je het zelf? En dan die tekst daarna, echt geen woorden voor. :')

Wat 'n types loopt hier toch ook rond. Ben verbaasd.
Weet je überhaupt wel hoe het recht werkt?
pi_181537903
Even onafhankelijk van de discussie of ie schuldig is en of schuldig wordt bevonden.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:15 schreef Za het volgende:
Gezien zijn jarenlange scouting en aanverwant werk en zijn gesuggereerde voorliefde voor jonge jongens, zou je verwachten dat tal van slachtoffers zich inmiddels gemeld zouden hebben, en dat dit tevens, aangezien ons niets bespaard blijft aangaande deze verdachte, via alle media van de daken geschreeuwd zou worden.
Dit vraag ik me ook al een paar dagen af.

Het 1985 verhaal komt door de strafmaat bij mij over als iets van een oneer voorstel doen aan die jongens, misschien een betasting. Veel fysiek geweld zal er niet aan te pas zijn gekomen. Dit is dus inderdaad een aanname van mij op basis van de strafmaat en de tijdgeest.

Dat er verder geen enkele melding is terwijl hij zich wel inzet voor en met jeugd is dan op zn minst opmerkelijk. Kennelijk heeft ie een goede zelfbeheersing. Maar in 1998 toch de fout in.

Ja, ik val op vrouwen en voel me best zo nu en dan aangetrokken tot vrouwen en toch heb nog nooit een vrouw tegen haar wil betast, tenminste niet in de zin dat er melding of zelfs ophef over gemaakt is in ieder geval.

Je seksuele gevoelens onderdrukken kan dus best wel, of je nu hetero bent of pedofiel. Alleen die laatste groep kan binnen de wet geen uitlaatklep vinden.

Mijn verwachting is dat Jos redelijk overweg kan met zijn pedo zijn maar dat er op de een of andere manier in augustus 98 ergens een kortsluiting in zijn hersens zat. Dat hij daar niet de volle verantwoording voor nam maakt hem een lul.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Oh ja, en hij vluchtte. Met een overlevingspakket enzo. Maar is ook toeval natuurlijk.
Dat vlucht pakket zou een kist zijn. Niet erg handig, een rugzak ligt meer voor de hand dan.

Ik snap ook niet dat hij zich verstoptte in een gemeenschap waar regelmatig andere gasten zijn.
pi_181537916
Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen.
Zij ontkent niet dat er gewerkt is met materiaal uit de vermissingsonderzoek naar Jos Brech, maar stelt dat er daarnaast ook op andere manieren een match is verkregen. Omdat de politie wist dat hij als passant op de de plaats delict was gesignaleerd én in het verleden betrokken was bij een zedenzaak, trok hij de aandacht. De agenten zijn vervolgens op zoek gegaan naar verre familieleden. "Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Zo heel onrechtmatig verkregen dus.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:20:38 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181537935
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

sjongejongejonge :')!

De man is de dader. We zullen het zien wat een rechter gaat zeggen. Onrechtmatig verkregen dus is het niet geldig. Uhu. Na 20 jaar hebben ze de dader, maar omdat het onterecht verkregen is zeg jij, is het niet geldig. Geloof je het zelf? En dan die tekst daarna, echt geen woorden voor. :')

Wat 'n types loopt hier toch ook rond. Ben verbaasd.
Hoe weet jij dat die man de dader is op basis van de nu bekende informatie? :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181537965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen.
Zij ontkent niet dat er gewerkt is met materiaal uit de vermissingsonderzoek naar Jos Brech, maar stelt dat er daarnaast ook op andere manieren een match is verkregen. Omdat de politie wist dat hij als passant op de de plaats delict was gesignaleerd én in het verleden betrokken was bij een zedenzaak, trok hij de aandacht. De agenten zijn vervolgens op zoek gegaan naar verre familieleden. "Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Zo heel onrechtmatig verkregen dus.
En daarmee is bewezen dat hij de dader is?
Nee, er staat niet vast of het kind misbruikt is en ook niet hoe hij precies gestorven is.
pi_181537973
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:16 schreef T-D het volgende:

[..]

Jammer genoeg is de man al door de media veroordeeld, ongelooflijk dat dit kan in Nederland zou ik bijna zeggen.
Arme kerel.

Hij vermoordt/doodt en verkracht een kind, maar als hij wordt opgepakt en dat wordt gedeeld met de media (zoals alles altijd is gedeeld met de media!) is hij de zielenpoot.
De enigen die hier de slachtoffers zijn, zijn Nicky en zijn familieleden.
Niet deze pedofiel.
Moet niet gekker worden hier.
pi_181538013
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Arme kerel.

Hij vermoordt/doodt en verkracht een kind, maar als hij wordt opgepakt en dat wordt gedeeld met de media (zoals alles altijd is gedeeld met de media!) is hij de zielenpoot.
De enigen die hier de slachtoffers zijn, zijn Nicky en zijn familieleden.
Niet deze pedofiel.
Moet niet gekker worden hier.
Dat verkrachten en vermoorden is niet bewezen, hij heeft gewoon recht op een eerlijk proces. Als die man zwijgt is het snel klaar
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:26:00 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181538044
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

sjongejongejonge :')!

De man is de dader. We zullen het zien wat een rechter gaat zeggen. Onrechtmatig verkregen dus is het niet geldig. Uhu. Na 20 jaar hebben ze de dader, maar omdat het onterecht verkregen is zeg jij, is het niet geldig. Geloof je het zelf? En dan die tekst daarna, echt geen woorden voor. :')

Wat 'n types loopt hier toch ook rond. Ben verbaasd.
Snap jij iets van een rechtsstaat?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181538172
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef T-D het volgende:

[..]

En daarmee is bewezen dat hij de dader is?
Nee, er staat niet vast of het kind misbruikt is en ook niet hoe hij precies gestorven is.
Natuurlijk. Ze gaan er vanuit dat het kind is gepenetreerd door de manier waarop hij is gevonden. En hij is door verstikking om het leven gekomen. Diep in het bos gevonden.
Dat zal het jongetje niet zelf hebben gedaan.

Maar ik hou er ook niet van om een pedofiel te verdedigen en om achter de rug van een kind van 11, die al die afschuwelijkheden heeft moeten doorstaan en het leven heeft gelaten door de grillen van deze zieke man, te doen alsof het niet heeft plaatsgevonden. Te doen alsof deze man onschuldig is. Ik vind het echt walgelijk, dus ik haak hier maar af.
pi_181538189
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Snap jij iets van een rechtsstaat?
Jahoor. En hij wordt veroordeeld. Dna is rechtmatig verkregen door familieleden. Klaar.
pi_181538225
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ze gaan er vanuit dat het kind is gepenetreerd door de manier waarop hij is gevonden. En hij is door verstikking om het leven gekomen. Diep in het bos gevonden.
Dat zal het jongetje niet zelf hebben gedaan.

Maar ik hou er ook niet van om een pedofiel te verdedigen en om achter de rug van een kind van 11, die al die afschuwelijkheden heeft moeten doorstaan en het leven heeft gelaten door de grillen van deze zieke man, te doen alsof het niet heeft plaatsgevonden. Te doen alsof deze man onschuldig is. Ik vind het echt walgelijk, dus ik haak hier maar af.
Zijn er bronnen die dit bevestigen? En ja iedereen vindt het erg maar de kans dat hij niet veroordeeld kan worden is groot.
pi_181538255
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Jahoor. En hij wordt veroordeeld. Dna is rechtmatig verkregen door familieleden. Klaar.
Waarom snap jij niet dat DNA alleen niet genoeg is?
pi_181538281
Een rechtsstaat is geen supermarkt waar je kunt shoppen. Iedereen verdient een eerlijk proces, hoe naar dat soms ook kan voelen voor de maatschappij en de nabestaanden. Als jij ergens onterecht van verdacht wordt, hoop je neem ik aan dat je niet op basis van aannames wordt veroordeeld. Vraag maar aan Lucia de Berk of die mannen van Putten.

En daarmee zeg ik niet dat het niet aannemelijk is dat Jos Brecht het (wat dat ook moge zijn) heeft gedaan maar wel dat de rechtsstaat een groot goed is. Ook al gaat het om zoiets verschrikkelijks wat begrijpelijkerwijs veel emoties oproept. Ook al zijn er veel aanwijzingen die richting Brecht wijzen. Ook al gunt iedereen de ouders rust.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:37:19 #92
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538319
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Jahoor. En hij wordt veroordeeld. Dna is rechtmatig verkregen door familieleden. Klaar.
Dus als ik een paar haren van jou neerleg op een slachtoffer dat ik gemaakt heb ben jij de dader?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538320
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:24 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat verkrachten en vermoorden is niet bewezen, hij heeft gewoon recht op een eerlijk proces. Als die man zwijgt is het snel klaar
Kan ook nog weleens een flinke schadevergoeding en valse id ontvangen voor het gebruiken van de volledige naam en de beschuldiging als het niet te bewijzen valt. In dat geval is het jammer dat er een westernshowtje van gemaakt is.
pi_181538344
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus als ik een paar haren van jou neerleg op een slachtoffer dat ik gemaakt heb ben jij de dader?
Of snot, of spuug, of gewoon wat huidcellen.
pi_181538366
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kan ook nog weleens een flinke schadevergoeding en valse id ontvangen voor het gebruiken van de volledige naam en de beschuldiging als het niet te bewijzen valt. In dat geval is het jammer dat er een westernshowtje van gemaakt is.
Dat vond ik ook heel fout, vooral van de media. Zeker gezien het feit dat ze gewoon niet zoveel tegen hem hebben.
pi_181538375
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ze gaan er vanuit dat het kind is gepenetreerd door de manier waarop hij is gevonden. En hij is door verstikking om het leven gekomen. Diep in het bos gevonden.
Dat zal het jongetje niet zelf hebben gedaan.

Maar ik hou er ook niet van om een pedofiel te verdedigen en om achter de rug van een kind van 11, die al die afschuwelijkheden heeft moeten doorstaan en het leven heeft gelaten door de grillen van deze zieke man, te doen alsof het niet heeft plaatsgevonden. Te doen alsof deze man onschuldig is. Ik vind het echt walgelijk, dus ik haak hier maar af.
Niemand verdedigt een pedofiel he? Niemand doet alsof het nooit heeft plaatsgevonden. Niemand doet alsof hij onschuldig is.
Stellen dat er misschien een zeer kleine kans is dat hij onschuldig is, of in ieder geval dat het bewijs misschien juridisch niet waterdicht is, is iets heel anders dan stellen dat hij onschuldig. Dat zou immers net zo voorbarig zijn als de zekerheid waarmee mensen zeggen dat hij de bak in draait.
pi_181538412
En doe alsjeblieft niet alsof de mensen die vraagtekens zetten bij de bewijslast het niet verschrikkelijk vinden wat er gebeurd.
pi_181538420
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat vond ik ook heel fout, vooral van de media. Zeker gezien het feit dat ze gewoon niet zoveel tegen hem hebben.
Hoe weet jij dat ze niet zoveel tegen hem hebben?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:42:51 #99
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181538438
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ze gaan er vanuit dat het kind is gepenetreerd door de manier waarop hij is gevonden. En hij is door verstikking om het leven gekomen. Diep in het bos gevonden.
Dat zal het jongetje niet zelf hebben gedaan.

Maar ik hou er ook niet van om een pedofiel te verdedigen en om achter de rug van een kind van 11, die al die afschuwelijkheden heeft moeten doorstaan en het leven heeft gelaten door de grillen van deze zieke man, te doen alsof het niet heeft plaatsgevonden. Te doen alsof deze man onschuldig is. Ik vind het echt walgelijk, dus ik haak hier maar af.
Dat het jongetje zichzelf niet heeft vermoord, maakt per definitie Jos Brech de dader?
En al die andere pedofielen in Nederland dan?
En al die andere passanten die avond dan?
En al die andere kindermoordenaars dan?
En al die andere Nederlanders dan?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:44:59 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538473
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:42 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet zoveel tegen hem hebben?
Dat weten wij en de media in ieder geval niet. Ik stoor me ook wel eens aan de heksenjachten in Nederland zonder enig nadenken.

Nu was het overigens wel iets anders omdat Jos hoofdverdachte is en opgespoord moest worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538512
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat weten wij en de media in ieder geval niet. Ik stoor me ook wel eens aan de heksenjachten in Nederland zonder enig nadenken.

Nu was het overigens wel iets anders omdat Jos hoofdverdachte is en opgespoord moest worden.
Nogmaals: we weten dat er meer bewijs is dat ze bewust achterhouden.
pi_181538520
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:42 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet zoveel tegen hem hebben?
Oh dat zag ik bij Nieuwsuur.
Daarom snap ik die klopjacht ook niet zo goed.
En er zullen vast wel dingen zijn die wij niet weten maar van wat er in de media staat vind ik het bewijs dat hij de dader is wel erg magertjes.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:47:42 #103
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181538538
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:46 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Nogmaals: we weten dat er meer bewijs is dat ze bewust achterhouden.
Er werd gesteld dat er meer bewijs was, maar was dat geen blufpoker? Ze wilde Jos Brecht niet wijzer maken werd gesteld.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:47:48 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538541
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:46 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Nogmaals: we weten dat er meer bewijs is dat ze bewust achterhouden.
Ja, maar wij en de media weten niet wat dat is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen.
Zij ontkent niet dat er gewerkt is met materiaal uit de vermissingsonderzoek naar Jos Brech, maar stelt dat er daarnaast ook op andere manieren een match is verkregen. Omdat de politie wist dat hij als passant op de de plaats delict was gesignaleerd én in het verleden betrokken was bij een zedenzaak, trok hij de aandacht. De agenten zijn vervolgens op zoek gegaan naar verre familieleden. "Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Zo heel onrechtmatig verkregen dus.
Waarom zijn deze mannen niet opgepakt? Ze hadden tenslotte een volledige match met het DNA op het lichaam van Nicky.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:49:37 #106
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181538591
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:46 schreef T-D het volgende:

[..]

Oh dat zag ik bij Nieuwsuur.
Daarom snap ik die klopjacht ook niet zo goed.
En er zullen vast wel dingen zijn die wij niet weten maar van wat er in de media staat vind ik het bewijs dat hij de dader is wel erg magertjes.
Er is geen bewijs dat hij de dader is, anders was hij al veroordeelt.
Er zijn signalen die zijn kant op wijzen, dikke kans dat hij het heeft gedaan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat hij het heeft gedaan, en dat er genoeg bewijs is om dat aan te tonen. Er is veel nodig voor een veroordeling.
pi_181538630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Waarom zijn deze mannen niet opgepakt? Ze hadden tenslotte een volledige match met het DNA op het lichaam van Nicky.
Omdat de match bij deze inhield dat er verwantschap was. Dit was een sterke aanwijzing in het nadeel van Brech die al onder de loep lag

Waarom zouden deze familieleden moeten worden opgepakt?
pi_181538647
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat hij de dader is, anders was hij al veroordeelt.
Er zijn signalen die zijn kant op wijzen, dikke kans dat hij het heeft gedaan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat hij het heeft gedaan, en dat er genoeg bewijs is om dat aan te tonen. Er is veel nodig voor een veroordeling.
Al veroordeeld? Binnen de paar dagen dat hij nu vastzit?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:51:45 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538650
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:46 schreef T-D het volgende:

[..]

Oh dat zag ik bij Nieuwsuur.
Daarom snap ik die klopjacht ook niet zo goed.
En er zullen vast wel dingen zijn die wij niet weten maar van wat er in de media staat vind ik het bewijs dat hij de dader is wel erg magertjes.
Maar opzicht is het niet raar dat er opsporingsberichten uitgaan als iemand hoofdverdachte is van een soortgelijke zaak en niet gevonden kan worden.

De media pakken het wel groots op inderdaad, maar dat is logisch met een zaak als Verstappen.

Waar ik me vooral aan stoor is het feit dat zo veel mensen er nu klakkeloos vanuit gaan dat Jos de dader is. Dat is echt wel heel erg voorbarig. Zelfs als hij wordt vrijgesproken dalijk zullen hem nog als schuldige zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat hij de dader is, anders was hij al veroordeelt.
Er zijn signalen die zijn kant op wijzen, dikke kans dat hij het heeft gedaan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat hij het heeft gedaan, en dat er genoeg bewijs is om dat aan te tonen. Er is veel nodig voor een veroordeling.
Ja dat bedoel ik, het is niet sluitend. Ik verwacht wel dat er nog meer is.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:52:46 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538674
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:51 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Al veroordeeld? Binnen de paar dagen dat hij nu vastzit?
Als ze meer bewijs hadden dat hem aan de dood linkte hadden ze hem al eerder op kunnen pakken. Het enige dat erbij is gekomen is die DNA match.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538687
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Niemand verdedigt een pedofiel he? Niemand doet alsof het nooit heeft plaatsgevonden. Niemand doet alsof hij onschuldig is.
Stellen dat er misschien een zeer kleine kans is dat hij onschuldig is, of in ieder geval dat het bewijs misschien juridisch niet waterdicht is, is iets heel anders dan stellen dat hij onschuldig. Dat zou immers net zo voorbarig zijn als de zekerheid waarmee mensen zeggen dat hij de bak in draait.
Pas je op voor hystrobrifilie?
pi_181538700
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar opzicht is het niet raar dat er opsporingsberichten uitgaan als iemand hoofdverdachte is van een soortgelijke zaak en niet gevonden kan worden.

De media pakken het wel groots op inderdaad, maar dat is logisch met een zaak als Verstappen.

Waar ik me vooral aan stoor is het feit dat zo veel mensen er nu klakkeloos vanuit gaan dat Jos de dader is. Dat is echt wel heel erg voorbarig. Zelfs als hij wordt vrijgesproken dalijk zullen hem nog als schuldige zien.
Daar komt hij nooit meer vanaf.
pi_181538706
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:51 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Omdat de match bij deze inhield dat er verwantschap was. Dit was een sterke aanwijzing in het nadeel van Brech die al onder de loep lag

Waarom zouden deze familieleden moeten worden opgepakt?
Omdat:
"bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen"
Dus een 100% match.
pi_181538720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:47 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er werd gesteld dat er meer bewijs was, maar was dat geen blufpoker? Ze wilde Jos Brecht niet wijzer maken werd gesteld.
Ze zijn wel heel dom als ze op basis van het openbare bewijs al die heisa maken. Het is heel normaal dat er (dader)informatie wordt achtergehouden hoor.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:55:31 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181538739
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:53 schreef ootjekatootje het volgende:

Pas je op voor hystrobrifilie?
Hystobrifilie bedoel je?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181538744
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Pas je op voor hystrobrifilie?
Meid, je vindt mijn bijdrages niet boeiend dus reageer dan ook niet.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:56:02 #118
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181538748
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:51 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Omdat de match bij deze inhield dat er verwantschap was. Dit was een sterke aanwijzing in het nadeel van Brech die al onder de loep lag

Waarom zouden deze familieleden moeten worden opgepakt?
Verwantschap zegt ook niet zo heel veel.
Zeker wanneer het in de 4e en 5e familielijn betreft
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:56:55 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538762
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:53 schreef T-D het volgende:

[..]

Daar komt hij nooit meer vanaf.
Nope. Erg gevaarlijke tendens.

Sterker nog, ik hoef tegenwoordig alleen maar een foto van iemand die ik haat op FB te zetten met een tekst als:

"DEZE MAN WOONT IN [zijn woonplaats] EN HEEFT MIJN NICHTJE VERKRACHT!! POLITIE ZEGT TE WEINIG BEWIJS TE HEBBEN DUS HIJ LOOPT VRIJ ROND!! DELEN AUB"

En diegene heeft geen leven meer. Erg zorgwekkend. Hier zie je hetzelfde gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Verwantschap zegt ook niet zo heel veel.
Zeker wanneer het in de 4e en 5e familielijn betreft
Klopt, het was blijkbaar meer een optelsom voor de politie. Ik reageerde alleen op degene die zei dat die mannelijke familieleden moeten worden opgepakt.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:58:01 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538790
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:54 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ze zijn wel heel dom als ze op basis van het openbare bewijs al die heisa maken. Het is heel normaal dat er (dader)informatie wordt achtergehouden hoor.
Maar als er meer bewijs is dat Jos aan de zaak linkt, waarom pakken ze hem dan pas op na de DNA match?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181538840
Ja, er is daderinformatie achtergehouden. O.a. over hoe Nicky daar lag. En er dienen nog wat zaken verklaard te worden die alleen de dader weet: Bijv. over de sleepsporen in het veld.

Maar mijn 2 cents:
Als ze een miljoenen verslindende DNA afname nodig hebben, waarbij Jos ontdekt wordt, kan het dossier wat naar hem wijst nooit zo dik zijn. Anders hadden ze deze methode niet nodig gehad.

Ik las ergens dat een van de betrokken politiefunctionarissen schreef:
Het dossier is zo dik, dat de aanwijzingen naar Jos kleine papiersnippers zijn binnen het hele dossier. Maar als je ze op een rijtje zet, wijzen ze naar hem.

Maar dit is achteraf praten, en achteraf je casus kloppend krijgen. Je zoekt het bewijs bij je verdachte.
Een bekentenis van Jos zal de zaak veel makkelijker maken.
pi_181538889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Verwantschap zegt ook niet zo heel veel.
Zeker wanneer het in de 4e en 5e familielijn betreft
Deze verwanten hebben een volledige match met de "sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen".
Zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Dus waarom zijn die niet opgepakt? Een volledige match!!!
Of staat die man maar wat te zwetsen?
pi_181538980
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat vond ik ook heel fout, vooral van de media. Zeker gezien het feit dat ze gewoon niet zoveel tegen hem hebben.
Dan ook nog eens met die opmerking van Peter erbij over dat ze Osama en Saddam ook hebben kunnen vinden.

Nederland heeft een vrij gebalanceerde en academische rechtsgang die welliswaar niet foutloos is maar en dit soort shows vergroten de kans op fouten in zo'n zaak. Ik hoop dat Peter z'n gelijk krijgt maar zulke dingen moet je discreet met de spreekwoordelijke plastic handschoenen behandelen en niet via de media spelen als de zaak niet voor 99,9% zeker in kan en kruiken is.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:07:19 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181538982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:02 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Deze verwanten hebben een volledige match met de "sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen".
Zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Dus waarom zijn die niet opgepakt? Een volledige match!!!
Of staat die man maar wat te zwetsen?
Volledige verwantschapsmatch uiteraard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181539047
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan ook nog eens met die opmerking van Peter erbij over dat ze Osama en Saddam ook hebben kunnen vinden.

Nederland heeft een vrij gebalanceerde en academische rechtsgang die welliswaar niet foutloos is maar en dit soort shows vergroten de kans op fouten in zo'n zaak. Ik hoop dat Peter z'n gelijk krijgt maar zulke dingen moet je discreet met de spreekwoordelijke plastic handschoenen behandelen en niet via de media spelen als de zaak niet voor 99,9% zeker in kan en kruiken is.
Dit dus.
Ik hoop wel voor de ouders en zusje dat ze duidelijkheid krijgen.
pi_181539083
Godskolere, het slaat echt helemaal door dat nieuws over Jos Brech. Ik zie op Telegraaf zelfs een artikel (tegen betaling) met de kop: "Exclusief inkijkje: Dit had Jos Brech bij zich". :') x 100000!!!


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 10:12:22 ]
pi_181539115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:02 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Deze verwanten hebben een volledige match met de "sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen".
Zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Dus waarom zijn die niet opgepakt? Een volledige match!!!
Of staat die man maar wat te zwetsen?
Omdat ze ten tijde van het overlijden van Nicky misschien net een schone luier kregen?
pi_181539298
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:09 schreef T-D het volgende:

[..]

Dit dus.
Ik hoop wel voor de ouders en zusje dat ze duidelijkheid krijgen.
Zeker

Het OM heeft zich ook deels laten gijzelen. Als ze niet op de manier hadden meegewerkt zoals ze hebben meegewerkt had Peter ze wel publiekelijk aan de schandpaal genageld. En als dit niet via de klassieke Amerikaanse weg gaat zoals Peter het wil dan krijgen ze alsnog die behandeling.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:20:18 #130
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181539318
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zeker

Het OM heeft zich ook deels laten gijzelen. Als ze niet op de manier hadden meegewerkt zoals ze hebben meegewerkt had Peter ze wel publiekelijk aan de schandpaal genageld. En als dit niet gaat zoals Peter het wil dan krijgen ze alsnog die behandeling.
Als Jos wordt vrijgesproken zie ik Peter hen nog wel even extra zwartmaken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181539332
Ik ben een beetje Jos Brech moe.
Man wat een kutnieuws, nu weten we het wel..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:22:12 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181539369
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Omdat ze ten tijde van het overlijden van Nicky misschien net een schone luier kregen?
Als ze al geboren waren...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181539373
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als Jos wordt vrijgesproken zie ik Peter hen nog wel even extra zwartmaken.
Peter wil een volledige DNA-bank van alle Nederlanders. Hij zal dit uit gaan spelen.
Voor hem is dit win-win.
Of Jos wordt veroordeeld en hij is de held. Of Jos wordt niet veroordeeld en Petre gaat overal uitleggen hoe belangrijk deze DNA-bank dus is.

(Neemt niet weg, dat ik vind dat Peter in het levend houden van dit onderzoek wel degelijk een goede en belangrijke rol gespeeld heeft)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:23:24 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181539398
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Peter wil een volledige DNA-bank van alle Nederlanders. Hij zal dit uit gaan spelen.
Voor hem is dit win-win.
Of Jos wordt veroordeeld en hij is de held. Of Jos wordt niet veroordeeld en Petre gaat overal uitleggen hoe belangrijk deze DNA-bank dus is.
Als Jos niet veroordeeld wordt spreekt dat juist tegen een DNA-databank lijkt me.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:23:27 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181539400
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zeker

Het OM heeft zich ook deels laten gijzelen. Als ze niet op de manier hadden meegewerkt zoals ze hebben meegewerkt had Peter ze wel publiekelijk aan de schandpaal genageld. En als dit niet via de klassieke Amerikaanse weg gaat zoals Peter het wil dan krijgen ze alsnog die behandeling.
Alsof Peter wist wie die familieleden waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181539404
Gaan we bij volgende zaken weer eerst 20 jaar een rechercheteam op poten zetten? Dan voel je je toch wel voor aap zitten als je in zo'n team zit terwijl met dna verwantsschapsonderzoek het in een paar maanden bekeken kan zijn.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:24:20 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181539425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Peter wil een volledige DNA-bank van alle Nederlanders. Hij zal dit uit gaan spelen.
Voor hem is dit win-win.
Of Jos wordt veroordeeld en hij is de held. Of Jos wordt niet veroordeeld en Petre gaat overal uitleggen hoe belangrijk deze DNA-bank dus is.

(Neemt niet weg, dat ik vind dat Peter in het levend houden van dit onderzoek wel degelijk een goede en belangrijke rol gespeeld heeft)
Peter kan zoveel willen, er moet nog heel wat water door de Rijn voor die databank er gaat komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:25:01 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181539449
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:23 schreef Loekie1 het volgende:
Gaan we bij volgende zaken weer eerst 20 jaar een rechercheteam op poten zetten? Dan voel je je toch wel voor aap zitten als je in zo'n team zit terwijl met dna verwantsschapsonderzoek het in een paar maanden bekeken kan zijn.
Ja, want 20 jaar geleden was zo'n verwantschapsonderzoek ook heel nuttig geweest.... oh, wacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:26:01 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181539487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:23 schreef Loekie1 het volgende:
Gaan we bij volgende zaken weer eerst 20 jaar een rechercheteam op poten zetten? Dan voel je je toch wel voor aap zitten als je in zo'n team zit terwijl met dna verwantsschapsonderzoek het in een paar maanden bekeken kan zijn.
Het is maar de vraag of het nu bekeken is.
Ze hebben een extra aanknopingspunt, maar voor zover wij weten geen direct bewijs dat hij ook verantwoordelijk is voor Nikky's dood.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:27:49 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181539534
Daarbij heb je in dat soort omgevingen, bij een dader die volgens de profilers uit de omgeving moet komen, een andere situatie dan in een stad als Den Haag.... onder hoeveel mensen zou je in Den Haag een verwantschapsonderzoek willen houden bij een vergelijkbare zaak?
Dat is totaal nutteloos, je moet of heel Den Haag en de halve regio West uitnodigen voor een verwantschapsonderzoek, en dat gaat m niet worden.

In dit soort gehuchten is dat een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181539539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Godskolere, het slaat echt helemaal door dat nieuws over Jos Brech. Ik zie op Telegraaf zelfs een artikel (tegen betaling) met de kop: "Exclusief inkijkje: Dit had Jos Brech bij zich". :') x 100000!!!
[ afbeelding ]
Er komt nu natuurlijk een tijdje niet echt nieuws dus de behoefte van de sensatiezoekers moet hiermee maar worden vervuld.

Binnenkort een uitgebreide reportage over de tandenborstel van Brech.
pi_181539567
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:27 schreef letmehearyouscream het volgende:

[.

Binnenkort een uitgebreide reportage over de tandenborstel van Brech.
Ik moest ondanks de ernst van de zaak toch lachen.
pi_181539573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:23 schreef Loekie1 het volgende:
Gaan we bij volgende zaken weer eerst 20 jaar een rechercheteam op poten zetten? Dan voel je je toch wel voor aap zitten als je in zo'n team zit terwijl met dna verwantsschapsonderzoek het in een paar maanden bekeken kan zijn.
Je weet dat de sporen niet al 20 jaar geleden veilig gesteld waren en dat de techniek inmiddels enorm verbeterd is?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:34:04 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181539680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Godskolere, het slaat echt helemaal door dat nieuws over Jos Brech. Ik zie op Telegraaf zelfs een artikel (tegen betaling) met de kop: "Exclusief inkijkje: Dit had Jos Brech bij zich". :') x 100000!!!
[ afbeelding ]


[ Bericht 40% gewijzigd door yvonne op 29-08-2018 13:32:38 (Betaalnmuur) ]
pi_181539796
Pff wat een artikel. Als die inspecteur dit echt allemaal gezegd heeft, komt het niet zo professioneel over allemaal.

Maar hij kreeg vast goed betaald voor de foto's.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:39:44 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181539817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:38 schreef letmehearyouscream het volgende:

Maar hij kreeg vast goed betaald voor de foto's.
Dat vast en zeker.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181539851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
Pff wat een artikel. Als die inspecteur dit echt allemaal gezegd heeft, komt het niet zo professioneel over allemaal.

Maar hij kreeg vast goed betaald voor de foto's.
En "We zochten hem toen nog niet, want toen was het Europees aanhoudingsbevel nog niet van kracht. Dat dateert van 13 juni."
Ik dacht pas van augustus??
pi_181539864
Dit had Jos allemaal bij zich
Bron Telegraaf

https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
pi_181539906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:41 schreef Woonbootjes het volgende:
Dit had Jos allemaal bij zich
Bron Telegraaf

https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
Oh Sorry is al gepost 🤔
pi_181540057
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:41 schreef Woonbootjes het volgende:
Dit had Jos allemaal bij zich
Bron Telegraaf

https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
Wanneer heeft ie eigenlijk voor het laatst gescheten voor hij gearresteerd werd? Is dat al duidelijk?
pi_181540135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wanneer heeft ie eigenlijk voor het laatst gescheten voor hij gearresteerd werd? Is dat al duidelijk?
Er is DNA van hem gevonden op het ecotoilet van de commune maar het is niet bekend of het een daderspoor betreft.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:53:37 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181540158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:41 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

En "We zochten hem toen nog niet, want toen was het Europees aanhoudingsbevel nog niet van kracht. Dat dateert van 13 juni."
Ik dacht pas van augustus??
Die match was al veel eerder bekend. Familie wist het ook al, en een vriend van Jos die werd ondervraagd.

Wellicht hebben ze ook al direct een aanhoudingsbevel doen uitgaan, en toen dat geen effect sorteerde zijn ze publiek gegaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181540192
Mijn hemel, die Spaanse inspecteur zet zichzelf aardig voor schut.
pi_181540205
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:52 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Er is DNA van hem gevonden op het ecotoilet van de commune maar het is niet bekend of het een daderspoor betreft.
:')
pi_181540230
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die match was al veel eerder bekend. Familie wist het ook al, en een vriend van Jos die werd ondervraagd.

Wellicht hebben ze ook al direct een aanhoudingsbevel doen uitgaan, en toen dat geen effect sorteerde zijn ze publiek gegaan.
Op 12 juli 2018 is er een Europees aanhoudingsbevel uitgestuurd voor de 55-jarige verdachte.

Hoe kan Spanje dat dan op 13 juni al hebben? Een maand eerder..dat klopt gewoon niet.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:59:35 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181540279
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Op 12 juli 2018 is er een Europees aanhoudingsbevel uitgestuurd voor de 55-jarige verdachte.

Hoe kan Spanje dat dan op 13 juni al hebben? Een maand eerder..dat klopt gewoon niet.
Nee dat klopt niet. Ik gok dat de telegraaf journalist de maanden door elkaar heeft gehaald. Of die rechercheur.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:03:25 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181540413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
Pff wat een artikel. Als die inspecteur dit echt allemaal gezegd heeft, komt het niet zo professioneel over allemaal.

Maar hij kreeg vast goed betaald voor de foto's.
Je kunt je in NL idd niet voorstellen dat iemand bij de politie zo'n gesprek met een journalist zou hebben, maar nog minder dat de journalist wel even foto's zou mogen maken/hebben van alles wat een verdachte bij zich had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181540561
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Spaanse inspecteur stomverbaasd: ’Een heel apart verhaal’

Exclusief inkijkje: dit had vluchtende Jos Brech allemaal bij zich
Twee dagen na de arrestatie van Jos Brech, de verdachte van de moord op Nicky Verstappen, ligt zijn in beslag genomen ’overlevingsbagage’ veilig opgeslagen bij de Nationale Politie in Barcelona. De Telegraaf bracht een exclusief bezoek aan de inspecteur die de meestgezochte man van Nederland achter slot en grendel kreeg.

Veel had Brech in een outdoor-rugzak opgeborgen.
’De zaak heeft me zeer verwonderd, een heel apart verhaal”, zegt inspecteur Antonio Navarro Acevedo. „Wij wilden deze man heel graag aanhouden, omdat hij in Nederland zo gezocht werd.”

Er worden natuurlijk meer mensen aangehouden voor wie een Europees arrestatiebevel is uitgevaardigd, maar Brech is een apart geval, ook voor Navarro. „Normaal gaat het meer om mensen die op de vlucht zijn en zich verstoppen in steden, die gebruik maken van valse papieren. Maar deze man wilde op een andere manier onder de radar blijven.”

„Kijk, hij had een overlevingskit bij zich om te kunnen vluchten en verdwijnen zodra hij in het vizier van de politie kwam. Hij was zelfs voorbereid om in grotten te gaan slapen. Hij had bovendien veel geprepareerd voedsel bij zich, zelfs een boek over eetbare planten. En visgerei, zodat hij zijn eigen eten kon vangen. Plus gereedschap om een hut te kunnen bouwen.” Hij schudt vertwijfeld zijn hoofd. ,,Bizar.”

Navarro Acevedo toont de spullen die de politie aantrof toen ze Brech zondag om 15 uur inrekenden even buiten het dorpje Castellterçol. Het zijn stille getuigen van de tocht die hem via de Vogezen uiteindelijk naar Catalonië leidde. Brech had onder meer een filter bij zich om water te zuiveren en drinkbaar te maken, een portemonnee, een Nederlands rijbewijs, twee bankpasjes, een pasje van een zorgverzekering, een usb-stick, batterijen, geheugenkaartjes van een fotocamera, GPS-zender, pennen, batterijen, een notitieblok en horloge. Veel had hij in een outdoor-rugzak opgeborgen.

[ afbeelding ]

Wegenkaarten
Uit wegenkaarten die hij bij zich droeg, blijkt ook dat hij zich goed had voorbereid op een vlucht naar het noordoosten van Spanje. Bij zijn arrestatie had hij plattegronden bij zich van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden, en van de vermaarde ’Ter Route’, die de Pyreneeën verbindt met de Costa Brava. Navarro wijst naar de kaart van Catalonië, die in zijn kantoor hangt. „Catalonië heeft veel bossen. Hier rond Manresa en alles wat daarachter ligt, alleen daar al had hij zich langdurig kunnen verbergen.”

[ afbeelding ]

Plattegronden van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden.
Plattegronden van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden.Ⓒ RIAS IMMINK
De inspecteur denkt dat Brech ergens in april Spanje binnenkwam. „We zochten hem toen nog niet, want toen was het Europees aanhoudingsbevel nog niet van kracht. Dat dateert van 13 juni. Kijk maar, hier is het.” Brech zelf verklaarde voor de rechter dat hij sinds eind maart in Spanje was. „Dat is inderdaad mogelijk”, zegt Navarro. In ieder geval ligt het voor de hand dat Brech toch gebruik heeft gemaakt van vervoer. „Hij kan met de auto Spanje zijn binnengekomen, of misschien te voet.” Brech had dus in ieder geval een Nederlands rijbewijs bij zich.

Of hij hulp heeft gehad bij zijn tocht: Navarro betwijfelt het. „Ik denk het niet, want hij was een heel solitaire man, die niemand vertrouwde, naar het zich laat aanzien.”

Tipgever
In de legergroene trekkersbuidel zat ook een Duitstalige gids – Brech spreekt de taal van onze oosterburen – met als naam Eten van kruiden’ Overlevingskennis in extreme situaties, iets waar hij vol vuur over vertelde tegen de tipgever van De Telegraaf, die in het weekend zijn verblijfplaats meldde aan het internationale zoekteam.

Navarro vertelt dat hij zondagochtend negen uur gebeld werd door de Nederlandse politie. „Wij hebben speciale eenheden, die zich alleen bezig houden met het zoeken naar vermiste personen. We hebben de informatie aan hen doorgegeven. Zij hebben het huis gelokaliseerd en gewacht tot hij daar naar buiten kwam. Hij verzette zich niet, hij was verbaasd.” Het was zes uur nadat hij het telefoontje uit Nederland kreeg.

Navarro is tevreden.
„De samenwerking met Nederland is heel goed, we hebben gedetailleerde beschrijvingen gekregen.” Brech voelde zijn arrestatie niet aankomen, zegt Navarro. „Hij voelde zich veilig, in dit gebied, omdat het een berggebied was dicht in de buurt van een dorp. Hij kon er ook weer makkelijk verdwijnen.”

Vluchtgevaar
Na zijn arrestatie was hij rustig, zegt Navarro. „Hij sprak niet, tot het moment dat hij bij de rechter werd voorgeleid.” Tijdens het verhoor bij de rechter gaf Brech aan geen bezwaar te hebben tegen uitlevering naar Nederland, maar zijn Spaanse advocaat Iñigo Cobo Martinez kreeg hem niet op vrije voeten tot dat moment. „Het vluchtgevaar is te groot”, vertelde woordvoerster Inma Moreno van het nationale gerechtshof in Madrid gistermiddag. Ze gaf ook aan dat het nog maximaal een ruime week kan duren voor hij naar ons land vertrekt, maar in principe kan dat elk moment gebeuren

https://www.telegraaf.nl/(...)ch-allemaal-bij-zich

Ook een filmpje in de link :7
staat achter een betaalmuur ?
pi_181540601
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Spaanse inspecteur stomverbaasd: ’Een heel apart verhaal’

Exclusief inkijkje: dit had vluchtende Jos Brech allemaal bij zich
Twee dagen na de arrestatie van Jos Brech, de verdachte van de moord op Nicky Verstappen, ligt zijn in beslag genomen ’overlevingsbagage’ veilig opgeslagen bij de Nationale Politie in Barcelona. De Telegraaf bracht een exclusief bezoek aan de inspecteur die de meestgezochte man van Nederland achter slot en grendel kreeg.

Veel had Brech in een outdoor-rugzak opgeborgen.
’De zaak heeft me zeer verwonderd, een heel apart verhaal”, zegt inspecteur Antonio Navarro Acevedo. „Wij wilden deze man heel graag aanhouden, omdat hij in Nederland zo gezocht werd.”

Er worden natuurlijk meer mensen aangehouden voor wie een Europees arrestatiebevel is uitgevaardigd, maar Brech is een apart geval, ook voor Navarro. „Normaal gaat het meer om mensen die op de vlucht zijn en zich verstoppen in steden, die gebruik maken van valse papieren. Maar deze man wilde op een andere manier onder de radar blijven.”

„Kijk, hij had een overlevingskit bij zich om te kunnen vluchten en verdwijnen zodra hij in het vizier van de politie kwam. Hij was zelfs voorbereid om in grotten te gaan slapen. Hij had bovendien veel geprepareerd voedsel bij zich, zelfs een boek over eetbare planten. En visgerei, zodat hij zijn eigen eten kon vangen. Plus gereedschap om een hut te kunnen bouwen.” Hij schudt vertwijfeld zijn hoofd. ,,Bizar.”

Navarro Acevedo toont de spullen die de politie aantrof toen ze Brech zondag om 15 uur inrekenden even buiten het dorpje Castellterçol. Het zijn stille getuigen van de tocht die hem via de Vogezen uiteindelijk naar Catalonië leidde. Brech had onder meer een filter bij zich om water te zuiveren en drinkbaar te maken, een portemonnee, een Nederlands rijbewijs, twee bankpasjes, een pasje van een zorgverzekering, een usb-stick, batterijen, geheugenkaartjes van een fotocamera, GPS-zender, pennen, batterijen, een notitieblok en horloge. Veel had hij in een outdoor-rugzak opgeborgen.

[ afbeelding ]

Wegenkaarten
Uit wegenkaarten die hij bij zich droeg, blijkt ook dat hij zich goed had voorbereid op een vlucht naar het noordoosten van Spanje. Bij zijn arrestatie had hij plattegronden bij zich van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden, en van de vermaarde ’Ter Route’, die de Pyreneeën verbindt met de Costa Brava. Navarro wijst naar de kaart van Catalonië, die in zijn kantoor hangt. „Catalonië heeft veel bossen. Hier rond Manresa en alles wat daarachter ligt, alleen daar al had hij zich langdurig kunnen verbergen.”

[ afbeelding ]

Plattegronden van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden.
Plattegronden van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden.Ⓒ RIAS IMMINK
De inspecteur denkt dat Brech ergens in april Spanje binnenkwam. „We zochten hem toen nog niet, want toen was het Europees aanhoudingsbevel nog niet van kracht. Dat dateert van 13 juni. Kijk maar, hier is het.” Brech zelf verklaarde voor de rechter dat hij sinds eind maart in Spanje was. „Dat is inderdaad mogelijk”, zegt Navarro. In ieder geval ligt het voor de hand dat Brech toch gebruik heeft gemaakt van vervoer. „Hij kan met de auto Spanje zijn binnengekomen, of misschien te voet.” Brech had dus in ieder geval een Nederlands rijbewijs bij zich.

Of hij hulp heeft gehad bij zijn tocht: Navarro betwijfelt het. „Ik denk het niet, want hij was een heel solitaire man, die niemand vertrouwde, naar het zich laat aanzien.”

Tipgever
In de legergroene trekkersbuidel zat ook een Duitstalige gids – Brech spreekt de taal van onze oosterburen – met als naam Eten van kruiden’ Overlevingskennis in extreme situaties, iets waar hij vol vuur over vertelde tegen de tipgever van De Telegraaf, die in het weekend zijn verblijfplaats meldde aan het internationale zoekteam.

Navarro vertelt dat hij zondagochtend negen uur gebeld werd door de Nederlandse politie. „Wij hebben speciale eenheden, die zich alleen bezig houden met het zoeken naar vermiste personen. We hebben de informatie aan hen doorgegeven. Zij hebben het huis gelokaliseerd en gewacht tot hij daar naar buiten kwam. Hij verzette zich niet, hij was verbaasd.” Het was zes uur nadat hij het telefoontje uit Nederland kreeg.

Navarro is tevreden.
„De samenwerking met Nederland is heel goed, we hebben gedetailleerde beschrijvingen gekregen.” Brech voelde zijn arrestatie niet aankomen, zegt Navarro. „Hij voelde zich veilig, in dit gebied, omdat het een berggebied was dicht in de buurt van een dorp. Hij kon er ook weer makkelijk verdwijnen.”

Vluchtgevaar
Na zijn arrestatie was hij rustig, zegt Navarro. „Hij sprak niet, tot het moment dat hij bij de rechter werd voorgeleid.” Tijdens het verhoor bij de rechter gaf Brech aan geen bezwaar te hebben tegen uitlevering naar Nederland, maar zijn Spaanse advocaat Iñigo Cobo Martinez kreeg hem niet op vrije voeten tot dat moment. „Het vluchtgevaar is te groot”, vertelde woordvoerster Inma Moreno van het nationale gerechtshof in Madrid gistermiddag. Ze gaf ook aan dat het nog maximaal een ruime week kan duren voor hij naar ons land vertrekt, maar in principe kan dat elk moment gebeuren

https://www.telegraaf.nl/(...)ch-allemaal-bij-zich

Ook een filmpje in de link :7
Heerlijk een Bassie en Adriaan verhaaltje.
SOONY
pi_181540628
Kijk kijk kijk,
Welke klapjosti riep hier dat meneer geen rijbewijs had?
Die heeft hij dus wel degelijk...
pi_181540655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk kijk kijk,
Welke klapjosti riep hier dat meneer geen rijbewijs had?
Die heeft hij dus wel degelijk...
Slim gezien..ik had er zo overheen gelezen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:18:26 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181540775
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk kijk kijk,
Welke klapjosti riep hier dat meneer geen rijbewijs had?
Die heeft hij dus wel degelijk...
3 keer raden.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181540961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

3 keer raden.....
hmmm, lastig.

Loekie, topic 8 post 224

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 29-08-2018 11:31:13 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:32:29 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181541069
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hmmm, lastig.

Loekie, topic 8 post 224
Linkje zat verstop onder de laatste punt idd ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181541143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Linkje zat verstop onder de laatste punt idd ;)
haha, 😀 niet eens ontdekt.

Grappig.
pi_181541168
Leest user marsan momenteel mee in dit topic?

Ik was aan het zoeken naar voorbeelden van onrechtmatig verkregen (DNA-)bewijs en het oordeel van de rechter daarover en kwam toen toevallig een zaak tegen waarbij de politie op een alternatieve manier het DNA heeft verkregen van de verdachte.

Zie hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een voorbeeld hè, zover ik het nu kan zien niet echt vergelijkbaar met de huidige zaak.

Uit een recente zaak beter uitleg:
quote:
De officier van justitie ontleent aan artikel 151b, eerste lid, Sv de bevoegdheid om te bevelen dat van een persoon, die verdacht wordt van een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis toegestaan is, celmateriaal af te nemen ten behoeve van DNA-onderzoek. Deze bevoegdheid bestaat alleen indien tegen de verdachte ‘ernstige bezwaren’ bestaan. Er moet een stevige verdenking liggen. Een redelijk vermoeden van schuld is onvoldoende. Uit artikel 151b Sv volgt dat DNA-onderzoek in de regel plaatsvindt aan de hand van afgenomen celmateriaal van een verdachte (afname van wangslijmvlies). Uit de wetsgeschiedenis bij deze bepaling blijkt dat de wetgever, omwille van redenen gelegen onder meer in het zo veel als mogelijk beperken van inbreuken op de lichamelijke integriteit van de verdachte door met behulp van fysieke dwangmiddelen celmateriaal af te nemen en het waarborgen van onderzoeksbelangen in verband met de betrouwbaarheid van het DNA-onderzoek, er de voorkeur aan geeft dat het DNA-onderzoek plaatsvindt op basis van celmateriaal dat zo veel als mogelijk op vrijwillige basis door bekende personen bij de voorgeschreven procedure (afname wangslijmvlies) is afgegeven. Alleen indien zwaarwegende redenen aanwezig zijn, kan het DNA-onderzoek ingevolge artikel 151b, vierde lid, Sv worden verricht aan celmateriaal dat op andere wijze van de verdachte is verkregen, waarbij te denken valt aan celmateriaal op voorwerpen die van de verdachte in beslag zijn genomen of – naar te dezen aan de orde is – celmateriaal dat heimelijk is verkregen vanaf een wasbak, een koffiebekertje en een theebekertje die de verdachte tijdens de insluiting voor een ander feit in zijn politiecel had gebruikt.

iv. Uit de tekst noch het systeem van artikel 151b Sv en evenmin uit de wetsgeschiedenis bij deze bepaling vallen aanknopingspunten te ontlenen dat de wetgever bij ‘afname’ ex de uitzonderingsbepaling van het vierde lid van artikel 151b Sv het vereiste van ernstige bezwaren heeft willen verlaten. De kern van het voorschrift blijft ook in de uitzonderingsvariant immers overeind staan, dat DNA-onderzoek op celmateriaal van de verdachte slechts wordt verricht indien tegen deze ernstige bezwaren bestaan en dat verandert niet als het celmateriaal wegens zwaarwegende redenen op andere wijze dan de voorkeursprocedure is verkregen.
Met de kennis die wij hebben zou je kunnen zeggen dat een “stevige verdenking” niet aan de orde was. Maar natuurlijk weten we niet alles.

Edit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:07 schreef marsan het volgende:

[..]

Lokroep?


[ Bericht 3% gewijzigd door Physsic op 29-08-2018 11:46:29 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:37:21 #167
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181541184
Kan iemand lezen wat op die brief staat geschreven bij zijn spullen?

Iig een opsomming (1, 2, 3, 4 etc)
Dit is gewoon raar :l
pi_181541214
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

sjongejongejonge :')!

De man is de dader. We zullen het zien wat een rechter gaat zeggen. Onrechtmatig verkregen dus is het niet geldig. Uhu. Na 20 jaar hebben ze de dader, maar omdat het onterecht verkregen is zeg jij, is het niet geldig. Geloof je het zelf? En dan die tekst daarna, echt geen woorden voor. :')

Wat 'n types loopt hier toch ook rond. Ben verbaasd.
Als het onrechtmatig is verkregen en de wet zegt dat het dan niet gebruikt mag worden, dan zal de rechter zich daar toch aan moeten houden?

Maar dat lijkt na wat zoeken niet per definitie het geval..?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181541380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:36 schreef Physsic het volgende:
Leest user marsan momenteel mee in dit topic?

Ik was aan het zoeken naar voorbeelden van onrechtmatig verkregen (DNA-)bewijs en het oordeel van de rechter daarover en kwam toen toevallig een zaak tegen waarbij de politie op een alternatieve manier het DNA heeft verkregen van de verdachte.

Zie hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een voorbeeld hè, zover ik het nu kan zien niet echt vergelijkbaar met de huidige zaak.

Uit een recente zaak beter uitleg:

[..]

Met de kennis die wij hebben zou je kunnen zeggen dat een “stevige verdenking” niet aan de orde was. Maar natuurlijk weten we niet alles.
Mss moeten we de vraag en antwoord pagina van de politie maar eens opslaan..voordat ze het wijzigen:
https://www.politie.nl/ge(...)20man%20vermist%20is?

quote:
In het kader van de vermissingszaak zijn door een ander politieteam buiten Limburg persoonlijke goederen van de man voor DNA-onderzoek ingezonden naar het NFI. Daarnaast heeft het onderzoeksteam Nicky Verstappen ook persoonlijke spullen van de man naar het NFI gezonden. Er werd door het onderzoeksteam ook DNA van twee verre verwanten van de man ingestuurd.
Op 8 juni jl. berichtte het NFI dat de DNA-profielen uit het vermissingsonderzoek en het onderzoek Nicky Verstappen en de profielen van de verre verwanten van de man overeenkwamen met de verdachte sporen op de kleding van Nicky Verstappen.
En verderop:
quote:
De man staat sinds 12 juni 2018 nationaal en internationaal gesignaleerd.
Maw: Het is hier vrij duidelijk dat de match gebaseerd is op de vermissingszaak en hij toen nog geen verdachte was die gezocht werd.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:47:23 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181541461
Toen de zus aangifte van vermissing deed en de harde schijf inleverde heeft ze toch ook gemeld dat haar broer gezocht werd in verband met de zaak Nicky Verstappen?
De vraag is dan vooral waarom ze de harde schijf inleverde. Konden ze die zelf niet aan een computer koppelen om te kijken of ze daar nog iets uit konden halen qua locaties?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181541477
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:37 schreef SecretStoryWous het volgende:
Kan iemand lezen wat op die brief staat geschreven bij zijn spullen?

Iig een opsomming (1, 2, 3, 4 etc)
Ja, zijn inlogcodes voor Fok.

Grapje, heb je een goede foto?
pi_181541529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:44 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Mss moeten we de vraag en antwoord pagina van de politie maar eens opslaan..voordat ze het wijzigen:
https://www.politie.nl/ge(...)20man%20vermist%20is?

[..]

En verderop:

[..]

Maw: Het is hier vrij duidelijk dat de match gebaseerd is op de vermissingszaak en hij toen nog geen verdachte was die gezocht werd.
Dat eerste denk ik ook (dat was in ieder geval de eerste match), dat tweede hoeft niet zo te zijn. Hij kan binnen het Nederlandse team al eerder als verdachte zijn aangemerkt, zonder hem meteen nationaal en internationaal te signaleren. Dat zou ook wel het meest verstandige zijn, om eerst meer bevestiging te krijgen.
pi_181541558
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:47 schreef Leandra het volgende:
Toen de zus aangifte van vermissing deed en de harde schijf inleverde heeft ze toch ook gemeld dat haar broer gezocht werd in verband met de zaak Nicky Verstappen?
De vraag is dan vooral waarom ze de harde schijf inleverde. Konden ze die zelf niet aan een computer koppelen om te kijken of ze daar nog iets uit konden halen qua locaties?
Ja. Ik vind het heel opmerkelijk dat ze een harde schijf heeft ingeleverd.
Werd er gevraagd om DNA materiaal in de vermissingszaak, of om PC gegevens waar hij zich mogelijk bevond?
pi_181541626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:47 schreef Leandra het volgende:
Toen de zus aangifte van vermissing deed en de harde schijf inleverde heeft ze toch ook gemeld dat haar broer gezocht werd in verband met de zaak Nicky Verstappen?
De vraag is dan vooral waarom ze de harde schijf inleverde. Konden ze die zelf niet aan een computer koppelen om te kijken of ze daar nog iets uit konden halen qua locaties?
Je moet maar net weten hoe dat moet, straks maak je wat kapot of verloren en dan ben je mogelijk ook nog medeplichtig.

Wat ik zo bizar vind, is dat ze wel die harde schijf gaf, maar geen DNA wilde afstaan. Jo(o)s(t) mag weten wat voor vuiligheid er op zou staan. Zo die vrijgesproken worden in deze zaak, kan die voorkomen voor een andere zaak.
pi_181541633
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
„Kijk, hij had een overlevingskit bij zich om te kunnen vluchten en verdwijnen zodra hij in het vizier van de politie kwam. Hij was zelfs voorbereid om in grotten te gaan slapen. Hij had bovendien veel geprepareerd voedsel bij zich, zelfs een boek over eetbare planten. En visgerei, zodat hij zijn eigen eten kon vangen. Plus gereedschap om een hut te kunnen bouwen.” Hij schudt vertwijfeld zijn hoofd. ,,Bizar.”

Navarro Acevedo toont de spullen die de politie aantrof toen ze Brech zondag om 15 uur inrekenden even buiten het dorpje Castellterçol. Het zijn stille getuigen van de tocht die hem via de Vogezen uiteindelijk naar Catalonië leidde. Brech had onder meer een filter bij zich om water te zuiveren en drinkbaar te maken, een portemonnee, een Nederlands rijbewijs, twee bankpasjes, een pasje van een zorgverzekering, een usb-stick, batterijen, geheugenkaartjes van een fotocamera, GPS-zender, pennen, batterijen, een notitieblok en horloge. Veel had hij in een outdoor-rugzak opgeborgen.
Het enige wat bizar is aan deze uitrusting is een GPS-zender, heeft ie die uit de ruimte gestolen?

Het lijkt mij een redelijk normale uitrusting voor iemand die gewend is in de natuur te overleven. Ik denk dat de meeste bushcrafters dat meenemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 29-08-2018 12:05:15 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:54:44 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181541657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ja. Ik vind het heel opmerkelijk dat ze een harde schijf heeft ingeleverd.
Werd er gevraagd om DNA materiaal in de vermissingszaak, of om PC gegevens waar hij zich mogelijk bevond?
Geen idee waar om gevraagd werd, maar het inleveren van een harde schijf is echt wel het laatste waar ik aan zou denken.
Maar goed, ik zou dat soort dingen ook wel gewoon zelf bekijken en pas argwaan krijgen als er versleutelde bestanden op zouden staan waar ik niet in zou kunnen komen.
Daarbij waren er ook al zoveel mensen geweest die die harde schijf in handen hadden gehad, want volgens mij had Erik van t Padje die uit het chalet in Frankrijk gehaald en aan de zus gegeven (maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181541679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:54 schreef nanuk het volgende:

[..]

Het enige wat bizar is aan deze uitrusting is een GPS-zender, heeft ie die uit de ruimte gestolen?

Het lijkt mij een redelijk normale uitrusting voor iemand die gewent is in de natuur te overleven. Ik denk dat de meeste bushcrafters dat meenemen.
_O-
pi_181541680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat eerste denk ik ook (dat was in ieder geval de eerste match), dat tweede hoeft niet zo te zijn. Hij kan binnen het Nederlandse team al eerder als verdachte zijn aangemerkt, zonder hem meteen nationaal en internationaal te signaleren. Dat zou ook wel het meest verstandige zijn, om eerst meer bevestiging te krijgen.
Wat zegt de politie daarover?

quote:
Op basis van de DNA-match is hij als verdachte naar voren gekomen.
https://www.politie.nl/ge(...)0op%20welke%20manier?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:55:52 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181541688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je moet maar net weten hoe dat moet, straks maak je wat kapot of verloren en dan ben je mogelijk ook nog medeplichtig.

Wat ik zo bizar vind, is dat ze wel die harde schijf gaf, maar geen DNA wilde afstaan. Jo(o)s(t) mag weten wat voor vuiligheid er op zou staan. Zo die vrijgesproken worden in deze zaak, kan die voorkomen voor een andere zaak.
Met een externe HD maak je niet zo snel wat kapot, maar het zou best kunnen dat daar nog dingen op hebben gestaan die hem nog meer verdacht maakten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181541711
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wat zegt de politie daarover?

[..]

https://www.politie.nl/ge(...)0op%20welke%20manier?
Oh, daar had ik overheen gelezen!

Hmm...
pi_181541734
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, daar had ik overheen gelezen!

Hmm...
Dus de DNA match uit de vermissingszaak heeft hem verdachte gemaakt.

Al zal de politie dat niet met zoveel woorden zeggen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:59:23 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181541763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat eerste denk ik ook (dat was in ieder geval de eerste match), dat tweede hoeft niet zo te zijn. Hij kan binnen het Nederlandse team al eerder als verdachte zijn aangemerkt, zonder hem meteen nationaal en internationaal te signaleren. Dat zou ook wel het meest verstandige zijn, om eerst meer bevestiging te krijgen.
Ik denk dat hij al verdacht begon te worden toen hij, als onderdeel van die groep van 1.500 mannen die voorafgaand aan het verwantschapsonderzoek iedere keer niet thuis gaf, in combinatie met het verdwenen zijn, en ook niet meer terugkomen voor het overlijden van zijn moeder.

Eigenlijk is dat laatste welbeschouwd nu nog bizarder dan toen men nog niet wist of hij überhaupt nog wel in leven was.
Dat hij daar niet meer naartoe gegaan was was eigenlijk alleen logisch als hij dood of ernstig gewond ergens in een bos lag, maar hij zat gewoon in Spanje.... toch bewust buiten beeld blijvend, gok ik dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181541799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat hij al verdacht begon te worden toen hij, als onderdeel van die groep van 1.500 mannen die voorafgaand aan het verwantschapsonderzoek iedere keer niet thuis gaf, in combinatie met het verdwenen zijn, en ook niet meer terugkomen voor het overlijden van zijn moeder.

Eigenlijk is dat laatste welbeschouwd nu nog bizarder dan toen men nog niet wist of hij überhaupt nog wel in leven was.
Dat hij daar niet meer naartoe gegaan was was eigenlijk alleen logisch als hij dood of ernstig gewond ergens in een bos lag, maar hij zat gewoon in Spanje.... toch bewust buiten beeld blijvend, gok ik dan.
Zodra bekend werd dat er een verwantschapsonderzoek zou starten, heeft hij zijn spullen gepakt en de benen genomen naar Spanje.
Ik vind het raar dat het onderzoeksteam niet heeft gekeken wie er van de directe kring verdachten, waar hij ondertussen wel bij hoorde, de benen had genomen. Misschien ook weer een soort van politieke correctheid.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:01:12 #184
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181541813
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Spaanse inspecteur stomverbaasd: ’Een heel apart verhaal’

Exclusief inkijkje: dit had vluchtende Jos Brech allemaal bij zich
Twee dagen na de arrestatie van Jos Brech, de verdachte van de moord op Nicky Verstappen, ligt zijn in beslag genomen ’overlevingsbagage’ veilig opgeslagen bij de Nationale Politie in Barcelona. De Telegraaf bracht een exclusief bezoek aan de inspecteur die de meestgezochte man van Nederland achter slot en grendel kreeg.

Veel had Brech in een outdoor-rugzak opgeborgen.
’De zaak heeft me zeer verwonderd, een heel apart verhaal”, zegt inspecteur Antonio Navarro Acevedo. „Wij wilden deze man heel graag aanhouden, omdat hij in Nederland zo gezocht werd.”

Er worden natuurlijk meer mensen aangehouden voor wie een Europees arrestatiebevel is uitgevaardigd, maar Brech is een apart geval, ook voor Navarro. „Normaal gaat het meer om mensen die op de vlucht zijn en zich verstoppen in steden, die gebruik maken van valse papieren. Maar deze man wilde op een andere manier onder de radar blijven.”

„Kijk, hij had een overlevingskit bij zich om te kunnen vluchten en verdwijnen zodra hij in het vizier van de politie kwam. Hij was zelfs voorbereid om in grotten te gaan slapen. Hij had bovendien veel geprepareerd voedsel bij zich, zelfs een boek over eetbare planten. En visgerei, zodat hij zijn eigen eten kon vangen. Plus gereedschap om een hut te kunnen bouwen.” Hij schudt vertwijfeld zijn hoofd. ,,Bizar.”

Navarro Acevedo toont de spullen die de politie aantrof toen ze Brech zondag om 15 uur inrekenden even buiten het dorpje Castellterçol. Het zijn stille getuigen van de tocht die hem via de Vogezen uiteindelijk naar Catalonië leidde. Brech had onder meer een filter bij zich om water te zuiveren en drinkbaar te maken, een portemonnee, een Nederlands rijbewijs, twee bankpasjes, een pasje van een zorgverzekering, een usb-stick, batterijen, geheugenkaartjes van een fotocamera, GPS-zender, pennen, batterijen, een notitieblok en horloge. Veel had hij in een outdoor-rugzak opgeborgen.

[ afbeelding ]

Wegenkaarten
Uit wegenkaarten die hij bij zich droeg, blijkt ook dat hij zich goed had voorbereid op een vlucht naar het noordoosten van Spanje. Bij zijn arrestatie had hij plattegronden bij zich van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden, en van de vermaarde ’Ter Route’, die de Pyreneeën verbindt met de Costa Brava. Navarro wijst naar de kaart van Catalonië, die in zijn kantoor hangt. „Catalonië heeft veel bossen. Hier rond Manresa en alles wat daarachter ligt, alleen daar al had hij zich langdurig kunnen verbergen.”

[ afbeelding ]

Plattegronden van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden.
Plattegronden van de regio Bages (in de Pyreneeën, het grensgebied tussen Frankrijk en Spanje), van de Catalaanse regio’s Lluçanès en nog enkele andere gebieden.Ⓒ RIAS IMMINK
De inspecteur denkt dat Brech ergens in april Spanje binnenkwam. „We zochten hem toen nog niet, want toen was het Europees aanhoudingsbevel nog niet van kracht. Dat dateert van 13 juni. Kijk maar, hier is het.” Brech zelf verklaarde voor de rechter dat hij sinds eind maart in Spanje was. „Dat is inderdaad mogelijk”, zegt Navarro. In ieder geval ligt het voor de hand dat Brech toch gebruik heeft gemaakt van vervoer. „Hij kan met de auto Spanje zijn binnengekomen, of misschien te voet.” Brech had dus in ieder geval een Nederlands rijbewijs bij zich.

Of hij hulp heeft gehad bij zijn tocht: Navarro betwijfelt het. „Ik denk het niet, want hij was een heel solitaire man, die niemand vertrouwde, naar het zich laat aanzien.”

Tipgever
In de legergroene trekkersbuidel zat ook een Duitstalige gids – Brech spreekt de taal van onze oosterburen – met als naam Eten van kruiden’ Overlevingskennis in extreme situaties, iets waar hij vol vuur over vertelde tegen de tipgever van De Telegraaf, die in het weekend zijn verblijfplaats meldde aan het internationale zoekteam.

Navarro vertelt dat hij zondagochtend negen uur gebeld werd door de Nederlandse politie. „Wij hebben speciale eenheden, die zich alleen bezig houden met het zoeken naar vermiste personen. We hebben de informatie aan hen doorgegeven. Zij hebben het huis gelokaliseerd en gewacht tot hij daar naar buiten kwam. Hij verzette zich niet, hij was verbaasd.” Het was zes uur nadat hij het telefoontje uit Nederland kreeg.

Navarro is tevreden.
„De samenwerking met Nederland is heel goed, we hebben gedetailleerde beschrijvingen gekregen.” Brech voelde zijn arrestatie niet aankomen, zegt Navarro. „Hij voelde zich veilig, in dit gebied, omdat het een berggebied was dicht in de buurt van een dorp. Hij kon er ook weer makkelijk verdwijnen.”

Vluchtgevaar
Na zijn arrestatie was hij rustig, zegt Navarro. „Hij sprak niet, tot het moment dat hij bij de rechter werd voorgeleid.” Tijdens het verhoor bij de rechter gaf Brech aan geen bezwaar te hebben tegen uitlevering naar Nederland, maar zijn Spaanse advocaat Iñigo Cobo Martinez kreeg hem niet op vrije voeten tot dat moment. „Het vluchtgevaar is te groot”, vertelde woordvoerster Inma Moreno van het nationale gerechtshof in Madrid gistermiddag. Ze gaf ook aan dat het nog maximaal een ruime week kan duren voor hij naar ons land vertrekt, maar in principe kan dat elk moment gebeuren

https://www.telegraaf.nl/(...)ch-allemaal-bij-zich

Ook een filmpje in de link :7
Telegraaf heeft het nu achter een betaalde 'extra' pagina gestopt :')
Dit is gewoon raar :l
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:08:07 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181542006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zodra bekend werd dat er een verwantschapsonderzoek zou starten, heeft hij zijn spullen gepakt en de benen genomen naar Spanje.
Ik vind het raar dat het onderzoeksteam niet heeft gekeken wie er van de directe kring verdachten, waar hij ondertussen wel bij hoorde, de benen had genomen. Misschien ook weer een soort van politieke correctheid.
Nee, niet helemaal, dat verwantschapsonderzoek was in mei 2017 al bekend, in het najaar 2017 werd bekend dat er 1.500 mannen één op één benaderd zouden worden voorafgaand aan het verwantschapsonderzoek, hij zat wel in die groep van 1.500 mannen.
Daarnaast werd in januari 2018 bekend dat het verwantschapsonderzoek niet onder 15.000 maar onder 22.000 mannen gehouden zou worden, wat de kans dat men verwanten van hem zou vinden met maar liefst 50% zou doen stijgen, want ik denk dat ze simpelweg de cirkel rond het PD groter gemaakt hebben, en dat die extra 7.000 genodigden vooral uit de omgeving rond Brunssum zouden komen en niet rond Heibloem.

Maar goed, er zijn ook verhalen dat hij in het najaar van 2017 al vertrokken is, dus dat komt dan wel weer overeen met de berichtgeving over die 1.500 mannen die in het vooronderzoek al één op één benaderd zouden worden.
Toen hij doorhad dat hij in die groep zat en de groep van het verwantschapsonderzoek ook nog eens de helft groter ging worden zal het hem echt te heet onder de voeten zijn geworden.

Men heeft wel degelijk in die kring van personen die in het onderzoek voorkwamen en daarom bij die groep van 1.500 mannen van het vooronderzoek gekeken wie en wat er vreemd was, daarom viel hij ook op en heeft men op hem ingezet.
Ik denk dat hij voor het team al extra verdacht was vanaf het moment dat er geen contact met hem te krijgen was en hij ook voor zijn omgeving vermist was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181542090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal, dat verwantschapsonderzoek was in mei 2017 al bekend, in het najaar 2017 werd bekend dat er 1.500 mannen één op één benaderd zouden worden voorafgaand aan het verwantschapsonderzoek, hij zat wel in die groep van 1.500 mannen.
Daarnaast werd in januari 2018 bekend dat het verwantschapsonderzoek niet onder 15.000 maar onder 22.000 mannen gehouden zou worden, wat de kans dat men verwanten van hem zou vinden met maar liefst 50% zou doen stijgen, want ik denk dat ze simpelweg de cirkel rond het PD groter gemaakt hebben, en dat die extra 7.000 genodigden vooral uit de omgeving rond Brunssum zouden komen en niet rond Heibloem.

Maar goed, er zijn ook verhalen dat hij in het najaar van 2017 al vertrokken is, dus dat komt dan wel weer overeen met de berichtgeving over die 1.500 mannen die in het vooronderzoek al één op één benaderd zouden worden.
Toen hij doorhad dat hij in die groep zat en de groep van het verwantschapsonderzoek ook nog eens de helft groter ging worden zal het hem echt te heet onder de voeten zijn geworden.

Men heeft wel degelijk in die kring van personen die in het onderzoek voorkwamen en daarom bij die groep van 1.500 mannen van het vooronderzoek gekeken wie en wat er vreemd was, daarom viel hij ook op en heeft men op hem ingezet.
Ik denk dat hij voor het team al extra verdacht was vanaf het moment dat er geen contact met hem te krijgen was en hij ook voor zijn omgeving vermist was.
Van die 1500 mannen hadden ze alleen van hem geen dna? Dan zou ik toch wachten met die 22000 mannen totdat je van alle 1500 dna had gekregen. Als dat niet lukt, bij diegene als eerste verwantschapsonderzoek gedaan. Hoe moelijker dat allemaal gaat, des te groter de kans dat er iets aan de hand is met die persoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie1 op 29-08-2018 12:18:00 ]
pi_181542155
Hij was al langer beheerder in Frankrijk vergeten jullie. bovendien doordat zijn moeder in een tehuis kwam had hij feitelijk geen woonruimte meer. Ingeschreven bij zuster in Veendam, die zat mogelijk niet op een extra kostganger te wachten.

De vlucht is pas in februari, toen 'woonde' ie al een tijdje in de Vogezen.
pi_181543241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:02 schreef Black_Baron het volgende:


Deze verwanten hebben een volledige match met de "sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen".
Zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.

Dus waarom zijn die niet opgepakt? Een volledige match!!!
Of staat die man maar wat te zwetsen?
Hij staat maar wat de zwetsen, hij beweerd nl ook dat het DNA op het lichaam van NV is aangetroffen en dat is een leugen.

Daarnaast, een 100 procent match met familie in de 4e of 5e lijn is BS.

Simpele poging tot damage control door een niet al te snuggere man.
pi_181543765
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:20 schreef Drekkoning het volgende:

Als Jos wordt vrijgesproken zie ik Peter hen nog wel even extra zwartmaken.
Peter R lijkt een waas voor ogen te hebben.

In elke andere zaak zou hij zeggen dat we voorzichtig moeten zijn, dat de man nog niet veroordeeld en zelfs nog niet als verdachte gehoord is, dat een DNA spoor geen bewijs is, dat de privacy van verdachte op grove wijze geschonden is en de man al door heel Nederland als moordenaar en verkrachter wordt bestempeld, en hoe schandelijk dat is.

Maar nu is het 'we hebben hem', het telefoontje waar je al 20 jaar op zit te wachten, vergelijkingen met massamoordenaars, geen enkele nuance.

Hij verliest zich compleet waar hij zichzelf altijd zo in de hand had, en is zelfs de drijvende kracht achter deze hetze en volksgericht, ik vind dat tragisch om te zien.
Beter neemt hij wat afstand.
pi_181543900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal, dat verwantschapsonderzoek was in mei 2017 al bekend, in het najaar 2017 werd bekend dat er 1.500 mannen één op één benaderd zouden worden voorafgaand aan het verwantschapsonderzoek, hij zat wel in die groep van 1.500 mannen.
Daarnaast werd in januari 2018 bekend dat het verwantschapsonderzoek niet onder 15.000 maar onder 22.000 mannen gehouden zou worden, wat de kans dat men verwanten van hem zou vinden met maar liefst 50% zou doen stijgen, want ik denk dat ze simpelweg de cirkel rond het PD groter gemaakt hebben, en dat die extra 7.000 genodigden vooral uit de omgeving rond Brunssum zouden komen en niet rond Heibloem.

Maar goed, er zijn ook verhalen dat hij in het najaar van 2017 al vertrokken is, dus dat komt dan wel weer overeen met de berichtgeving over die 1.500 mannen die in het vooronderzoek al één op één benaderd zouden worden.
Toen hij doorhad dat hij in die groep zat en de groep van het verwantschapsonderzoek ook nog eens de helft groter ging worden zal het hem echt te heet onder de voeten zijn geworden.

Men heeft wel degelijk in die kring van personen die in het onderzoek voorkwamen en daarom bij die groep van 1.500 mannen van het vooronderzoek gekeken wie en wat er vreemd was, daarom viel hij ook op en heeft men op hem ingezet.
Ik denk dat hij voor het team al extra verdacht was vanaf het moment dat er geen contact met hem te krijgen was en hij ook voor zijn omgeving vermist was.
Ik heb gelezen dat hij op 19 februari uit die blokhut in de Vogezen is vertrokken, en 5 dagen later, op 24 februari, zou dat DNA verwantschap onderzoek starten.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181544053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:26 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat hij op 19 februari uit die blokhut in de Vogezen is vertrokken, en 5 dagen later, op 24 februari, zou dat DNA verwantschap onderzoek starten.
Als de rechter heeft besloten dat verwantschapsonderzoek mag, dan hadden ze toch in januari al de familie van Jos B. kunnen vragen om dna? Dan was het hele opzetten van dat massale verwachtschapsonderzoek niet nodig geweest. En dan waren ze sneller achter hem aan gegaan.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:33:25 #192
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181544098
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:31 schreef Za het volgende:
Wat een clown deze Eland, er is helemaal geen DNA op het lichaam van NV aangetroffen (maar op zijn kleding een zeer belangrijk verschil).
Ik ga ervan uit dat Eland zijn woorden zorgvuldig kiest. In dat geval is dit geen onware bewering, maar een stukje informatie dat tot nu toe is achtergehouden. Opzienbarende informatie, mag je rustig zeggen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181544169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als de rechter heeft besloten dat verwantschapsonderzoek mag, dan hadden ze toch in januari al de familie van Jos B. kunnen vragen om dna? Dan was het hele opzetten van dat massale verwachtschapsonderzoek niet nodig geweest. En dan waren ze sneller achter hem aan gegaan.
Toen was hij nog niet vermist, maar slechts een van de velen die opgeroepen waren. Hij was in januari nog op geen enkele andere manier in beeld dan dat hij bij degenen die opgeroepen waren hoorde.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181544225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:36 schreef barthol het volgende:

[..]

Toen was hij nog niet vermist, maar slechts een van de velen die opgeroepen waren. Hij was in januari nog op geen enkele andere manier in beeld dan dat hij bij degenen die opgeroepen waren hoorde.
Jawel, hij hoorde bij de eerste 1500 en alleen van hem was nog geen dna verkregen. Dat heb ik Peter R. de Vries horen zeggen.
pi_181544330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jawel, hij hoorde bij de eerste 1500 en alleen van hem was nog geen dna verkregen. Dat heb ik Peter R. de Vries horen zeggen.
Het verwantschapsonderzoek starte pas op 24 februari.

Edit( zie ook het NOS journaal van 22 februari. Toen pas werd er bij de eerste groep opgeroepenen het DNA afgenomen. En pas daarna viel hij op niet alleen omdat hij niet was komen opdagen, maar ook omdat hij als vermist werd opgegeven, en wel vermist sinds 5 dagen voordat het onderzoek begon)

[ Bericht 20% gewijzigd door barthol op 29-08-2018 14:08:32 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181544331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:33 schreef Gorraay het volgende:

Ik ga ervan uit dat Eland zijn woorden zorgvuldig kiest. In dat geval is dit geen onware bewering, maar een stukje informatie dat tot nu toe is achtergehouden. Opzienbarende informatie, mag je rustig zeggen.
Dat zou nogal paradoxaal zijn indien iemand die zijn woorden zorgvuldig kiest uit de school klapt met dader wetenschap die 20 jaar zorgvuldig verzwegen is.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:46:14 #197
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181544480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jawel, hij hoorde bij de eerste 1500 en alleen van hem was nog geen dna verkregen. Dat heb ik Peter R. de Vries horen zeggen.
Wat een onzin. Jij hoort gewoon een paar woorden en maakt daar in je hoofd ewn geheel eigen verhaal van. En dat in werkelijk elk topic opnieuw.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181544552
quote:
leuk, is van vorige week...
pi_181544653
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

leuk, is van vorige week...
Toch weer wat Info 😏
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:54:36 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181544675
Ik zie de naam Maud Oortwijn langskomen.
Puhlease. Die ziet in iedere man een vermomde George Clooney die haar bespioneert. No fucking kidding. Zo gek als een deur, dat mens. Wel vermakelijk af en toe, die gekte. Op haar eigen plekje De Bovenkamer tenminste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181545099
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:54 schreef Copycat het volgende:
Ik zie de naam Maud Oortwijn langskomen.
Puhlease. Die ziet in iedere man een vermomde George Clooney die haar bespioneert. No fucking kidding. Zo gek als een deur, dat mens. Wel vermakelijk af en toe, die gekte. Op haar eigen plekje De Bovenkamer tenminste.
puhlease??? No fucking kidding???

Heb je geblowd ofzo? :D
pi_181545164


[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 29-08-2018 14:56:04 (helaas pindakaas) ]
pi_181545327
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:54 schreef Copycat het volgende:
Ik zie de naam Maud Oortwijn langskomen.
Puhlease. Die ziet in iedere man een vermomde George Clooney die haar bespioneert. No fucking kidding. Zo gek als een deur, dat mens. Wel vermakelijk af en toe, die gekte. Op haar eigen plekje De Bovenkamer tenminste.
Ja, dan verwacht ik vrij snel een linkje naar Demmink ook.
I´m back.
pi_181545360
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:33 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat Eland zijn woorden zorgvuldig kiest. In dat geval is dit geen onware bewering, maar een stukje informatie dat tot nu toe is achtergehouden. Opzienbarende informatie, mag je rustig zeggen.
Dat een 4e/5e graads verwant een volledige match heeft met het DNA gevonden bij Nicky?
Want dat zegt ie hier:
NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #21 - Jos Brech opgepakt

Dat zou namelijk heel opmerkelijk zijn.
A. Waarom zijn deze verwanten niet opgepakt? Ze hebben immers een 100% match.
B. Hoe kun je een volledige match hebben op een 4e/5e graads verwant? Dat kan helemaal niet.

Hij zal wel wat anders bedoelen, maar wat hij hier zegt, gaat er bij mij niet in.

"Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen"
pi_181545445
Waarom heeft hij in godsnaam gezegd dat hij in eerste instantie maar 3 weken weg zou blijven? Hij beheerde die hut en wist dat er veel aanvragen waren om die hut te bezoeken, plus zijn moeder lag niet goed. Had hij nou echt niet verwacht dat men op zoek zou gaan naar hem na die 3 weken?
Jah.
pi_181545646
Dat ze bij hem uit gingen komen kon hij wel op zijn bergschoenen aanvoelen, maar jezelf extra in focus zetten door gewoon maar weg te blijven is toch wel heel raaaaar.
Jah.
pi_181545696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dat een 4e/5e graads verwant een volledige match heeft met het DNA gevonden bij Nicky?
Want dat zegt ie hier:
NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #21 - Jos Brech opgepakt

Dat zou namelijk heel opmerkelijk zijn.
A. Waarom zijn deze verwanten niet opgepakt? Ze hebben immers een 100% match.
B. Hoe kun je een volledige match hebben op een 4e/5e graads verwant? Dat kan helemaal niet.

Hij zal wel wat anders bedoelen, maar wat hij hier zegt, gaat er bij mij niet in.

"Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen"
Is dat wat hij in de video zegt of wat journalisten hebben geschreven?
pi_181545743
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat wat hij in de video zegt of wat journalisten hebben geschreven?
"..zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1."
https://www.1limburg.nl/dna-bewijs-jos-brech-rechtmatig-verkregen

(ik kan hier geen video's bekijken)
pi_181545782
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:46 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Wat een onzin. Jij hoort gewoon een paar woorden en maakt daar in je hoofd ewn geheel eigen verhaal van. En dat in werkelijk elk topic opnieuw.
Eerst werd er nog een autosomaal (één op één) dna-onderzoek onder 1500 geselecteerde mannen gehouden, onder wie personen van wie bekend is dat ze destijds vaak op de Brunssummerheide kwamen voor werk, recreatie of sport.
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink

Daar zat Jos B. bij.

In oktober 2017 zijn ze daarmee begonnen
Het onderzoek kent twee varianten: autosomaal DNA-onderzoek en DNA-verwantschapsonderzoek. In oktober is het NFI al begonnen met een autosomaal DNA-onderzoek. Dit betekent dat we het afgegeven DNA één-op-één vergelijken met de veilig gestelde sporen in het onderzoek.
De circa 1500 mannen die uitgenodigd worden om vrijwillig DNA af te staan, zijn mannen die bekendheid hebben met de Brunssummerheide , bijvoorbeeld omdat ze daar in 1998 regelmatig kwamen, aan sport deden, recreëerden of werkten.
https://www.forensischins(...)schapsonderzoek-ooit

Peter R. de Vries zei een keer dat ze van 1 nog geen dna hadden gekregen en dat was Jos B.
Politie was twee keer vergeefs bij hem aan de deur geweest. Volgens mij was hij toen al naar de Vogezen vertrokken, want dat verklaarde zijn zus.

Oftewel, hij is vanaf oktober 2017 tot en met augustus 2018 op de vlucht geweest. De politie begon pas in juni 2018 hem te zoeken. Dat vind ik wel dubieus. Toen ze hem niet thuis troffen twee keer en hij 'op vakantie' bleek te zijn, hadden ze meteen al verwantschapsonderzoek kunnen doen bij zijn familie, mede gezien zijn profiel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 29-08-2018 14:42:12 ]
pi_181545862
Ik heb inmiddels zoveel gelezen en gehoord dat ik de bron niet meer exact weet, maar zei Peter Air ook niet ergens dat er op een gegeven moment een lijst was met verdachten of in ieder geval mannen die ze nog eens onder de loep wilden nemen, maar dat ze Jos B. daar hebben afgehaald?
pi_181545899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:32 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb inmiddels zoveel gelezen en gehoord dat ik de bron niet meer exact weet, maar zei Peter Air ook niet ergens dat er op een gegeven moment een lijst was met verdachten of in ieder geval mannen die ze nog eens onder de loep wilden nemen, maar dat ze Jos B. daar hebben afgehaald?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-2009-van-dna-lijst
pi_181545900
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat wat hij in de video zegt of wat journalisten hebben geschreven?
Goede vraag. Er wordt enorm veel informatie door elkaar gehaald. Zo las ik op een Spaanse nieuwssite dat Jos de beheerder was van het terrein bij de Brunssummerheide en zodoende veel kennis had van het gebied.
pi_181545902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dat een 4e/5e graads verwant een volledige match heeft met het DNA gevonden bij Nicky?
Want dat zegt ie hier:
NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #21 - Jos Brech opgepakt

Dat zou namelijk heel opmerkelijk zijn.
A. Waarom zijn deze verwanten niet opgepakt? Ze hebben immers een 100% match.
B. Hoe kun je een volledige match hebben op een 4e/5e graads verwant? Dat kan helemaal niet.

Hij zal wel wat anders bedoelen, maar wat hij hier zegt, gaat er bij mij niet in.

"Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen"
Als je alleen naar het y-Chromosomale DNA kijkt kan je ook een 100% match krijgen bij een 4e of 5e graads verwant. Als je daarnaast ook kijkt naar het mt-DNA kijkt en het autosomale DNA dan kunnen er verschillen zijn. Dan wordt het persoonlijk.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:35:51 #215
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_181545935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:34 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Goede vraag. Er wordt enorm veel informatie door elkaar gehaald. Zo las ik op een Spaanse nieuwssite dat Jos de beheerder was van het terrein bij de Brunssummerheide en zodoende veel kennis had van het gebied.
:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_181545966
quote:
Dank je, wow.

Ben ook erg benieuwd naar de overweging. Het lijkt alsof het proces verbaal dat de marechaussee destijds opmaakte over de aanwezigheid van Brech op het PD gewoon in het dossier is verdwenen. Blijkbaar is er in ieder geval geen verband gelegd met zijn verleden want die combinatie maakt hem op zijn minst interessant voor de recherche.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:39:14 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Peter R. de Vries zei een keer dat ze van 1 nog geen dna hadden gekregen en dat was Jos B.
Ik hoop dat je hier een fatsoenlijke bron van hebt die ook niet op een andere manier geïnterpreteerd kan worden, want ik geloof er niks van dat ze zo'n hoog percentage hebben van mensen die meewerken.
De DNA-onderzoeken in de zaak Nicky Verstappen hebben keer op keer zeer lage opkomstpercentages, veel lager dan gemiddeld, op het asociale af, zeker gezien het om de dood van een kind gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181546030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:34 schreef barthol het volgende:

[..]

Als je alleen naar het y-Chromosomale DNA kijkt kan je ook een 100% match krijgen bij een 4e of 5e graads verwant. Als je daarnaast ook kijkt naar het mt-DNA kijkt en het autosomale DNA dan kunnen er verschillen zijn. Dan wordt het persoonlijk.
Ah, ik begin het te begrijpen: Y-chromosoom gaat van vader op zoon, volgt de hele mannelijke lijn en muteert niet.
Dank je!
pi_181546034
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop dat je hier een fatsoenlijke bron van hebt die ook niet op een andere manier geïnterpreteerd kan worden, want ik geloof er niks van dat ze zo'n hoog percentage hebben van mensen die meewerken.
De DNA-onderzoeken in de zaak Nicky Verstappen hebben keer op keer zeer lage opkomstpercentages, veel lager dan gemiddeld, op het asociale af, zeker gezien het om de dood van een kind gaat.
Hij heeft het gezegd, ik dacht bij Laat op 1.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:43:12 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij heeft het gezegd, ik dacht bij Laat op 1.
Een zin als "Ze hadden alleen van Jos B nog geen DNA" is op meerdere manieren te interpreteren hè.

1499 van de 1500 zou een extreem hoge opkomst zijn; de hoogste in de geschiedenis, waar de opkomst in de zaak Nicky Verstappen iedere keer veel lager dan gemiddeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181546144
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een zin als "Ze hadden alleen van Jos B nog geen DNA" is op meerdere manieren te interpreteren hè.

1499 van de 1500 zou een extreem hoge opkomst zijn; de hoogste in de geschiedenis, waar de opkomst in de zaak Nicky Verstappen iedere keer veel lager dan gemiddeld is.
Idd. Een derde of zo kwam niet opdagen. Het was in en in triest..die opkomst.
pi_181546164
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop dat je hier een fatsoenlijke bron van hebt die ook niet op een andere manier geïnterpreteerd kan worden, want ik geloof er niks van dat ze zo'n hoog percentage hebben van mensen die meewerken.
De DNA-onderzoeken in de zaak Nicky Verstappen hebben keer op keer zeer lage opkomstpercentages, veel lager dan gemiddeld, op het asociale af, zeker gezien het om de dood van een kind gaat.
Klopt, daar hebben de ouders nog hun afschuw over uitgesproken. Bij het DNA-onderzoek met betrekking tot Marianne Vaatstra kwam er bijna 90 procent, waaronder de later veroordeelde.

Zal misschien voor een deel best eens een dikke middelvinger naar de familie Verstappen kunnen zijn.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:53:48 #223
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181546328
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een zin als "Ze hadden alleen van Jos B nog geen DNA" is op meerdere manieren te interpreteren hè.

1499 van de 1500 zou een extreem hoge opkomst zijn; de hoogste in de geschiedenis, waar de opkomst in de zaak Nicky Verstappen iedere keer veel lager dan gemiddeld is.
Hij stond natuurlijk wel op de oorspronkelijke lijst van 153 personen in 2009. Dat in combinatie met dat hij opeens vermist wordt is natuurlijk wel verdacht.
Dit is gewoon raar :l
pi_181546374
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:53 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Hij stond natuurlijk wel op de oorspronkelijke lijst van 153 personen in 2009. Dat in combinatie met dat hij opeens vermist wordt is natuurlijk wel verdacht.
Dat bedoel ik. Ze hadden veel eerder verwantschapsonderzoek kunnen doen in zijn specifieke geval.
pi_181546408
Van de politie:

quote:
Ook al is het grootschalige deel van het DNA-verwantschapsonderzoek grotendeels afgerond, er worden nog mannen benaderd met de vraag of ze vrijwillig hun DNA willen afstaan. De afnamen vinden plaats in zowel het autosomale (1 op 1 afname) deel als in de verwantschapslijn van het onderzoek

Nog steeds DNA-afname in Nicky Verstappen onderzoek

Uit de analyse van de opkomst in het grootschalige verwantschapsonderzoek is gebleken dat nog niet alle familielijnen, van families die in 1998 in het doelgebied woonden, afgedekt zijn door de mannen die tot nu toe hun DNA hebben afgestaan. Uit de analyse, die onlangs is afgerond, is gebleken dat een groep van 3000 mannen nog moet worden benaderd. Op dit moment wordt gekeken door wie en op welk moment welke mannen worden benaderd. Op 1 juni jl. was in dit traject van 14765 mannen DNA afgenomen.
quote:
Het proces van afnemen van DNA en de verwerking daarvan gaat nog maanden duren. Het is een proces dat zorgvuldig moet gebeuren en dat kost tijd.

NFI
Al eerder is aangegeven dat het NFI 6 tot 12 maanden nodig heeft om, na de laatste afname, de DNA profielen te analyseren.
Het afronden gaat dus nog minimaal anderhalf jaar duren of zo.
Moet Jos zo lang in voorarrest blijven?
pi_181546462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:34 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Goede vraag. Er wordt enorm veel informatie door elkaar gehaald. Zo las ik op een Spaanse nieuwssite dat Jos de beheerder was van het terrein bij de Brunssummerheide en zodoende veel kennis had van het gebied.
Ja, dat gaat heel vaak mis. Daarom kan je wat door journalisten wordt geschreven zelden echt letterlijk nemen.

Als echter in de video te zien (of te horen) is dat hij precies dat zegt, dan is het een ander verhaal. Maar ik kan nu zelf geen video’s kijken, daarom vroeg ik het.
pi_181546465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:45 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Idd. Een derde of zo kwam niet opdagen. Het was in en in triest..die opkomst.
Ik zou ook niet op komen dagen. Weinig zin om iets dermate prive op te laten slaan door een organisatie die bekend staat om hun dramatische bescherming vsn systemen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_181546486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Eerst werd er nog een autosomaal (één op één) dna-onderzoek onder 1500 geselecteerde mannen gehouden, onder wie personen van wie bekend is dat ze destijds vaak op de Brunssummerheide kwamen voor werk, recreatie of sport.
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink

Daar zat Jos B. bij.

In oktober 2017 zijn ze daarmee begonnen
Nee, in oktober 2017 werd het aangekondigt dat het onderzoek zou worden gehouden, maar het onderzoek (afnemen van wangslijm) is pas begonnen op 24 februari 2018.
En pas op 1 juni 2018 was de eerste groep van 15.000 aan de beurt geweest.

quote:
Het onderzoek kent twee varianten: autosomaal DNA-onderzoek en DNA-verwantschapsonderzoek. In oktober is het NFI al begonnen met een autosomaal DNA-onderzoek. Dit betekent dat we het afgegeven DNA één-op-één vergelijken met de veilig gestelde sporen in het onderzoek.
De circa 1500 mannen die uitgenodigd worden om vrijwillig DNA af te staan, zijn mannen die bekendheid hebben met de Brunssummerheide , bijvoorbeeld omdat ze daar in 1998 regelmatig kwamen, aan sport deden, recreëerden of werkten.
https://www.forensischins(...)schapsonderzoek-ooit

Peter R. de Vries zei een keer dat ze van 1 nog geen dna hadden gekregen en dat was Jos B.
Politie was twee keer vergeefs bij hem aan de deur geweest. Volgens mij was hij toen al naar de Vogezen vertrokken, want dat verklaarde zijn zus.

Oftewel, hij is vanaf oktober 2017 tot en met augustus 2018 op de vlucht geweest. De politie begon pas in juni 2018 hem te zoeken. Dat vind ik wel dubieus. Toen ze hem niet thuis troffen twee keer en hij 'op vakantie' bleek te zijn, hadden ze meteen al verwantschapsonderzoek kunnen doen bij zijn familie, mede gezien zijn profiel.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181546516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ze hadden veel eerder verwantschapsonderzoek kunnen doen in zijn specifieke geval.
Sowieso niet eerder dan 2012, en toen was hij nog niet vermist.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:02:31 #230
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181546525
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:57 schreef Black_Baron het volgende:
Van de politie:

[..]

[..]

Het afronden gaat dus nog minimaal anderhalf jaar duren of zo.
Moet Jos zo lang in voorarrest blijven?
Zodra het bewijs tegen Jos voldoende is lijkt me het niet? Ze gaan door om bijzaken (zoals de tissue met sperma) in kaart te brengen.
Dit is gewoon raar :l
pi_181546565
Eerder gaf ik al een link waaruit blijkt dat in oktober 2017 is begonnen met het autosomale onderzoek op 1500 mannen.

In juni 2018 plaatst de politie dit bericht:

Autosomaal
In het autosomale deel van het onderzoek was het nodig om van zo’n 1500 mannen DNA af te nemen. Dit is niet mogelijk gebleken omdat een aantal is overleden, geen vaste woon- of verblijfplaats heeft of naar het buitenland verhuisd is. Om dat wel voor elkaar te krijgen worden er op dit moment mannelijke familieleden van deze personen benaderd.
https://www.politie.nl/ni(...)og-steeds-bezig.html

'Op dit moment' oftewel in oktober begonnen en pas in juni begonnen met verwanten te zoeken van de resterenden uit de groep van 1500.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:06:11 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ze hadden veel eerder verwantschapsonderzoek kunnen doen in zijn specifieke geval.
Je weet dat er pas in 2017 toestemming kwam voor een verwantschapsonderzoek in deze zaak?

Dat "ze hadden dit en dat en zus en zo" roepen iedere keer, terwijl het om zaken gaat waar toestemming voor moet zijn, of op dat moment nog helemaal niet mogelijk was begint wel wat vermoeiend te worden.

Misschien hadden de manschappen van Napoleon ook videobeelden van hun veldslagen moeten maken, als ze die dan gewoon grondig geanalyseerd hadden dan was de nederlaag bij Waterloo hem nooit overkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:08:50 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546675
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:02 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Sowieso niet eerder dan 2012, en toen was hij nog niet vermist.
Idd, verwantschapsonderzoek is wettelijk pas sinds 2012 mogelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181546694
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet dat er pas in 2017 toestemming kwam voor een verwantschapsonderzoek in deze zaak?

Dat "ze hadden dit en dat en zus en zo" roepen iedere keer, terwijl het om zaken gaat waar toestemming voor moet zijn, of op dat moment nog helemaal niet mogelijk was begint wel wat vermoeiend te worden.

Misschien hadden de manschappen van Napoleon ook videobeelden vam hun veldslagen moeten maken, als ze die dan gewoon grondig geanalyseerd hadden dan was de nederlaag bij Waterloo hem nooit overkomen.
En het is maar goed ook er voor dergelijk onderzoek toestemming nodig is. Het is nogal ingrijpend, kostbaar en tijdrovend en wordt niet voor niets echt als laatste strohalm ingezet.

Het is verder ook niet zaligmakend, omdat de match maximaal voor 99.9 procent vast kan staan, dus daarnaast en daarvoor moet er nog heel wat onderzoek plaatsvinden.
pi_181546702
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:02 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Zodra het bewijs tegen Jos voldoende is lijkt me het niet? Ze gaan door om bijzaken (zoals de tissue met sperma) in kaart te brengen.
Dat lijkt me heel lastig. Iemand berechten terwijl het onderzoek nog in volle gang is. Je weet namelijk nooit welke informatie er nog meer naar boven komt.
pi_181546758
Er is geen maximum aan voorarrest. Het moet wel steeds opnieuw aangevraagd worden, volgens mij steeds voor een duur van maximaal 90 dagen. Moeten wel gegronde redenen voor zijn natuurlijk.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:13:51 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546765
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:00 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, in oktober 2017 werd het aangekondigt dat het onderzoek zou worden gehouden, maar het onderzoek (afnemen van wangslijm) is pas begonnen op 24 februari 2018.
En pas op 1 juni 2018 was de eerste groep van 15.000 aan de beurt geweest.

[..]

In mei 2017 werd het verwantschapsonderzoek aangekondigd, op dat moment voor najaar 2017.
In oktober 2017 werd bekendgemaakt dat het 2018 zou worden maar dat er een soort van vooronderzoek onder 1.500 mannen zou worden gedaan.
In januari 2018 werd bekendgemaakt dat er voor het verwantschapsonderzoek geen 15.000 maar 22.000 mannen zouden worden uitgenodigd, vervolgens begon het onderzoek een maand later.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181546816
Ik denk dan met mijn boerenlogica: hadden ze niet eerst het beeld van die 1500 compleet kunnen krijgen vóórdat ze het geldverslindende massale onderzoek zouden starten. Dan had Jos B. niet bijna een jaar op de vlucht kunnen slaan.
pi_181546850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dan met mijn boerenlogica: hadden ze niet eerst het beeld van die 1500 compleet kunnen krijgen vóórdat ze het geldverslindende massale onderzoek zouden starten. Dan had Jos B. niet bijna een jaar op de vlucht kunnen slaan.
Nee, want er was gezien de verjaringstermij nogal haast bij.
pi_181546895
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

In mei 2017 werd het verwantschapsonderzoek aangekondigd, op dat moment voor najaar 2017.
In oktober 2017 werd bekendgemaakt dat het 2018 zou worden maar dat er een soort van vooronderzoek onder 1.500 mannen zou worden gedaan.
In januari 2018 werd bekendgemaakt dat er voor het verwantschapsonderzoek geen 15.000 maar 22.000 mannen zouden worden uitgenodigd, vervolgens begon het onderzoek een maand later.
Ja dat klopt. Waarbij “een maand later” 24 februari 2018 is.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181546901
Nicky had een hoofdwond, nogal opmerkelijk gegeven, hoor je ook niemand over.
Bron: Peter r de Vries 2009.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:22:39 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dan met mijn boerenlogica: hadden ze niet eerst het beeld van die 1500 compleet kunnen krijgen vóórdat ze het geldverslindende massale onderzoek zouden starten. Dan had Jos B. niet bijna een jaar op de vlucht kunnen slaan.
De toestemming was verleend voor het verwantschapsonderzoek, volgens mij is daarna pas besloten eerst die 1.500 mannen eerst één op één te benaderen, vandaar dat het verwantschapsonderzoek ook later begon.
Als ze van alle sporen op en rond Nicky een bron hadden kunnen vinden bij die 1.500 had men waarschijnlijk niet alsnog dat verwantschapsonderzoek laten beginnen, maar gezien men sowieso al niet al die 1.500 mannen kon bereiken zou het een beetje dom zijn dat hele verwantschapsonderzoek op te schuiven tot ze hen wel hadden kunnen bereiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:23:51 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181546998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:19 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Waarbij “een maand later” 24 februari 2018 is.
Wat ook bijna op de dag klopt, want die uitbreiding van 15.000 naar 22.000 werd volgens mij 25 januari aangekondigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:31:07 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181547179
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Nicky had een hoofdwond, nogal opmerkelijk gegeven, hoor je ook niemand over.
Bron: Peter r de Vries 2009.
Misschien wordt dit achtergehouden als daderkennis, maar zijn ze vergeten dat Peter dit al eens gemeld heeft oud?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181547221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dan met mijn boerenlogica: hadden ze niet eerst het beeld van die 1500 compleet kunnen krijgen vóórdat ze het geldverslindende massale onderzoek zouden starten. Dan had Jos B. niet bijna een jaar op de vlucht kunnen slaan.
Het verwantschapsonderzoek is mede gestart omdat ze die 1500 niet compleet konden krijgen. Daar zaten personen tussen die overleden waren, zonder vaste woon of verblijfplaats en mensen die niet wilden meewerken aan het dna onderzoek
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:37:42 #246
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181547290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Nicky had een hoofdwond, nogal opmerkelijk gegeven, hoor je ook niemand over.
Bron: Peter r de Vries 2009.
Hij had ook een rozige kleur wat zou kunnen wijzen op bedwelming.
pi_181547385
In hoeverre stond het de politie eigenlijk vrij om in alle media het zedenverleden van Jos B. te onderstrepen?

Dat is een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van Jos B. en diende ook geen enkel doel mbt de opsporing.
Hij staat nu bij het grote publiek voor altijd bekend als Jos B. de zedendelinquent.

Daarbij betrof het een geseponeerde zaak, en is dus nooit sprake geweest van een misdrijf.

Het is een nogal uitzoekwerkje, want de wet op de privacy is flink aangescherpt, maar misschien weet iemand hier meer over? BVD
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:45:29 #248
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181547461
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:42 schreef Za het volgende:
In hoeverre stond het de politie eigenlijk vrij om in alle media het zedenverleden van Jos B. te onderstrepen?

Dat is een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van Jos B. en diende ook geen enkel doel mbt de opsporing.
Hij staat nu bij het grote publiek voor altijd bekend als Jos B. de zedendelinquent.

Daarbij betrof het een geseponeerde zaak, en is dus nooit sprake geweest van een misdrijf.

Het is een nogal uitzoekwerkje, want de wet op de privacy is flink aangescherpt, maar misschien weet iemand hier meer over? BVD
Nieuwsuur had daarvan documenten gevonden geloof ik. Daarnaast moet de politie daar natuurlijk wel op reageren om reputatieschade te voorkomen.
Dit is gewoon raar :l
pi_181547482
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:45 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Nieuwsuur had daarvan documenten gevonden geloof ik. Daarnaast moet de politie daar natuurlijk wel op reageren om reputatieschade te voorkomen.
In de persco werd daar al over gesproken.
pi_181547485
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef Physsic het volgende:

Is dat wat hij in de video zegt of wat journalisten hebben geschreven?
Het is een regelrechte quote, want tussen aanhalingstekens. Je mag iemand niet valselijk citeren, dus dit heeft hij letterlijk gezegd.

https://www.1limburg.nl/dna-bewijs-jos-brech-rechtmatig-verkregen
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:47:34 #251
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181547506
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

In de persco werd daar al over gesproken.
Wellicht wisten zij al dat die documenten verkregen konden worden door media? Dan zou het natuurlijk raar zijn als ze daarover zwijgen, komt dan over alsof ze een frontale fout niet wilden toegeven?
Dit is gewoon raar :l
pi_181547516
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:45 schreef SecretStoryWous het volgende:

Nieuwsuur had daarvan documenten gevonden geloof ik. Daarnaast moet de politie daar natuurlijk wel op reageren om reputatieschade te voorkomen.
Maar voor die documenten was toch al door de politie zelf aangegeven dat het hier iemand met een zedenverleden betrof?
pi_181547521
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:47 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Wellicht wisten zij al dat die documenten verkregen konden worden door media? Dan zou het natuurlijk raar zijn als ze daarover zwijgen, komt dan over alsof ze een frontale fout niet wilden toegeven?
Daar ben ik zeker van, want die ene politiewoordvoerder versprak zich.
pi_181547584
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

De toestemming was verleend voor het verwantschapsonderzoek, volgens mij is daarna pas besloten eerst die 1.500 mannen eerst één op één te benaderen, vandaar dat het verwantschapsonderzoek ook later begon.
Als ze van alle sporen op en rond Nicky een bron hadden kunnen vinden bij die 1.500 had men waarschijnlijk niet alsnog dat verwantschapsonderzoek laten beginnen, maar gezien men sowieso al niet al die 1.500 mannen kon bereiken zou het een beetje dom zijn dat hele verwantschapsonderzoek op te schuiven tot ze hen wel hadden kunnen bereiken.
Misschien én én? In oktober beginnen met een op een onderzoek en pas in juni de verwanten zoeken van degenen die ze niet konden bereiken, is vrij laat. Vooral bij iemand met een profiel als Jos B.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:51:48 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181547602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien én én? In oktober beginnen met een op een onderzoek en pas in juni de verwanten zoeken van degenen die ze niet konden bereiken, is vrij laat. Vooral bij iemand met een profiel als Jos B.
En daarmee risico lopen dat de boel verjaart? Slim!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181547635
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:48 schreef Loekie1 het volgende:

Daar ben ik zeker van, want die ene politiewoordvoerder versprak zich.
Weet je misschien nog op hoeveel min in de persco? (hij staat in de OP)
BVD
pi_181547664
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:53 schreef Za het volgende:

[..]

Weet je misschien nog op hoeveel min in de persco? (hij staat in de OP)
BVD
Rond de 25min (25:20?) volgens mij.

Als die man aan het woord is.

Nee, eerder 20:25.
pi_181548097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:42 schreef Za het volgende:
In hoeverre stond het de politie eigenlijk vrij om in alle media het zedenverleden van Jos B. te onderstrepen?

Dat is een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van Jos B. en diende ook geen enkel doel mbt de opsporing.
Hij staat nu bij het grote publiek voor altijd bekend als Jos B. de zedendelinquent.

Daarbij betrof het een geseponeerde zaak, en is dus nooit sprake geweest van een misdrijf.

Het is een nogal uitzoekwerkje, want de wet op de privacy is flink aangescherpt, maar misschien weet iemand hier meer over? BVD
Ik weet niet of je dat zo kunt stellen, want hij heeft er wel een proeftijd voor gekregen toch?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:16:14 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181548174
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:13 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat zo kunt stellen, want hij heeft er wel een proeftijd voor gekregen toch?
Idd, dat het geseponeerd is nadat hij in zijn proeftijd niet weer (betrapt) de fout in is gegaan betekent niet dat er überhaupt geen sprake zou zijn geweest van een misdrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:21:18 #260
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181548322
“... Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.” Op het lichaam dus.

Conclusies van het Gerechtelijk Laboratorium (nu NFI) in 1998 zoals weergegeven door Simon Vuyk:
• Er heeft geen sperma op de kleren of op het lichaam van het slachtoffertje gezeten.
• Haartjes die in de slip zijn gevonden zijn hoogstwaarschijnlijk van Nicky zelf.
• Er zijn twee sporen waaruit een beperkt DNA -profiel kan worden opgemaakt. Hieruit kan alleen
worden geconcludeerd dat dit profiel afkomstig is van iemand van het mannelijk geslacht, meer
niet. Om welke sporen het gaat is niet bekend.

“In augustus 2008 wordt bekendgemaakt dat er een DNA -spoor is gevonden. Het gaat om een
biologische contactspoor, zoals door De Vries werd geopperd. Daaruit heeft het NFI een bruikbaar
DNA -profiel kunnen destilleren. Het is aangetroffen op de kleding die Nicky droeg toen hij werd
gevonden. Politie en justitie maken niet bekend of het om de pyjama- of de onderbroek gaat, of er één of meer sporen zijn gevonden en om wat voor type contactspoor het gaat.” Op de kleding.

Als we Eland letterlijk nemen zijn er sporen op het lichaam, dus niet op de kleding, aangetroffen. Dan zijn er m.i. twee mogelijkheden: 1) de sporen waren tot nu toe niet publiekelijk bekend, of 2) het gaat om de sporen die in 1998 niet verder geanalyseerd konden worden. (Oh, en 3) L1 heeft onjuist geciteerd. :) )
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181548427
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

En daarmee risico lopen dat de boel verjaart? Slim!!
Dat heeft er niks mee te maken, ik zeg én én.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:27:00 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181548512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken, ik zeg én én.
Net vond je nog dat ze eerst dat onderzoek naar die 1.500 man af moesten ronden voor ze überhaupt aan het verwantschapsonderzoek onderzoek begonnen, en nu moest het wel tegelijk? Goed gedaan dus door het onderzoeksteam?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181548544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:21 schreef Gorraay het volgende:
Haartjes die in de slip zijn gevonden zijn hoogstwaarschijnlijk van Nicky zelf
Sws dit:

quote:
Haartjes die in de slip zijn gevonden zijn hoogstwaarschijnlijk van Nicky zelf
Dat weet je zeker of je weet het niet zeker. 'hoogswaarschijnlijk' kan van alles zijn.
pi_181548733
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Net vond je nog dat ze eerst dat onderzoek naar die 1.500 man af moesten ronden voor ze überhaupt aan het verwantschapsonderzoek onderzoek begonnen, en nu moest het wel tegelijk? Goed gedaan dus door het onderzoeksteam?
Nee, ze zijn veel te laat begonnen met het zoeken van verwanten van de eerste groep.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:33:59 #265
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181548736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Sws dit:

[..]

Dat weet je zeker of je weet het niet zeker. 'hoogswaarschijnlijk' kan van alles zijn.
Het is ook niet helemaal zeker dat de zon morgen opgaat. Ik neem aan dat ze de losse haartjes nauwkeurig hebben vergeleken met haartjes die nog aan het lichaam zaten.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181548742
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Sws dit:

[..]

Dat weet je zeker of je weet het niet zeker. 'hoogswaarschijnlijk' kan van alles zijn.
Zoals eerder aangegeven: met bijvoorbeeld een DNA-match is iets nooit zeker, maar wordt gesproken over waarschijnlijkheden.
pi_181549391
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zoals eerder aangegeven: met bijvoorbeeld een DNA-match is iets nooit zeker, maar wordt gesproken over waarschijnlijkheden.
Ah okay.
Die nuance was ik even zoek bij de DNA match van Jos. :)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:05:11 #268
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181549653
Vuyk hoofdstuk 24: Het second opinion-onderzoek
Op 29 juni 2001 is na ruim een half jaar het second opinion-onderzoek afgerond. Het leverde geen zekerheden op. Men concentreerde zich op drie kernvragen.
1) Wat is de doodsoorzaak? Er blijven twee theorieën over: adembelemmering (smoren, verstikken) en een hartstilstand. Die laatste mogelijkheid wordt onwaarschijnlijk geacht.
2) Is er sprake geweest van seksueel misbruik? De deskundigen zijn het niet met elkaar eens. Enkele deskundigen gaan uit van een verkrachting kort voor de dood en ook een eerdere penetratie. Andere deskundigen achten een anale penetratie niet waarschijnlijk. (Daar worden we dus niet veel wijzer van.)
3) Wat is het tijdstip van overlijden geweest? In het ‘oude’ politiedossier werd ervan uitgegaan dat Nicky kort na zijn verdwijning om het leven is gekomen. Entomologisch (insectenkundig) onderzoek leidt tot een heel andere conclusie, n.l. dat het kind op zijn vroegst op maandagmiddag om 2 uur en mogelijk pas op dinsdagmorgen tussen 9 en 10 uur is overleden.

Over een hoofdwond vind ik niets in het boek. Een uitspraak van de moeder: “Als het een vreemde was, dan komt er toch een moment dat hij weerstand biedt, maar hij had geen echte verwondingen en er waren helemaal geen sporen van verzet, ook niet onder zijn nagels.” (hoofdstuk 29)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181550755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:42 schreef Za het volgende:
In hoeverre stond het de politie eigenlijk vrij om in alle media het zedenverleden van Jos B. te onderstrepen?

Dat is een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van Jos B. en diende ook geen enkel doel mbt de opsporing.
Hij staat nu bij het grote publiek voor altijd bekend als Jos B. de zedendelinquent.

Daarbij betrof het een geseponeerde zaak, en is dus nooit sprake geweest van een misdrijf.

Het is een nogal uitzoekwerkje, want de wet op de privacy is flink aangescherpt, maar misschien weet iemand hier meer over? BVD
Volgens mij kwam dit toch pas naar buiten nadat in de media oude krantenartikelen aan Jos B. werden gelinkt, en niet omdat de politie het naar buiten bracht.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:46:51 #270
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181550837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:43 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Volgens mij kwam dit toch pas naar buiten nadat in de media oude krantenartikelen aan Jos B. werden gelinkt, en niet omdat de politie het naar buiten bracht.
Nee in de persconferentie werd al aangegeven dat hij een geseponeerde zedenzaak aan z'n broek had hangen
Dit is gewoon raar :l
pi_181550911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:05 schreef Gorraay het volgende:
Vuyk hoofdstuk 24: Het second opinion-onderzoek
Op 29 juni 2001 is na ruim een half jaar het second opinion-onderzoek afgerond. Het leverde geen zekerheden op. Men concentreerde zich op drie kernvragen.
1) Wat is de doodsoorzaak? Er blijven twee theorieën over: adembelemmering (smoren, verstikken) en een hartstilstand. Die laatste mogelijkheid wordt onwaarschijnlijk geacht.
2) Is er sprake geweest van seksueel misbruik? De deskundigen zijn het niet met elkaar eens. Enkele deskundigen gaan uit van een verkrachting kort voor de dood en ook een eerdere penetratie. Andere deskundigen achten een anale penetratie niet waarschijnlijk. (Daar worden we dus niet veel wijzer van.)
3) Wat is het tijdstip van overlijden geweest? In het ‘oude’ politiedossier werd ervan uitgegaan dat Nicky kort na zijn verdwijning om het leven is gekomen. Entomologisch (insectenkundig) onderzoek leidt tot een heel andere conclusie, n.l. dat het kind op zijn vroegst op maandagmiddag om 2 uur en mogelijk pas op dinsdagmorgen tussen 9 en 10 uur is overleden.

Over een hoofdwond vind ik niets in het boek. Een uitspraak van de moeder: “Als het een vreemde was, dan komt er toch een moment dat hij weerstand biedt, maar hij had geen echte verwondingen en er waren helemaal geen sporen van verzet, ook niet onder zijn nagels.” (hoofdstuk 29)
15:50 O-)
pi_181550948
Wat is trouwens "geen echte verwonding"?
pi_181551084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is trouwens "geen echte verwonding"?
Wellicht wat oppervlakkige wondjes die prima verklaarbaar zijn bij een ravottende jongen van 11 op kamp.
pi_181551306
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:55 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Wellicht wat oppervlakkige wondjes die prima verklaarbaar zijn bij een ravottende jongen van 11 op kamp.
wat oppervlakkige wondjes klinkt toch wel anders dan een "hoofdwond" waar Peter het overheeft.
pi_181552128
De Man die alles wist van planten maar nooit lachte

https://www.demorgen.be/b(...)oit-lachte-b326d086/
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:46:20 #276
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181554465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:35 schreef Woonbootjes het volgende:
De Man die alles wist van planten maar nooit lachte

https://www.demorgen.be/b(...)oit-lachte-b326d086/
Interessant. 'Zodra ze om de eerste heuvel heen zijn gereden, worden ze door de agenten overmeesterd. "Alle drie, om te voorkomen dat Joseph argwaan zou krijgen", verklaart Lucas.' Dus niet omdat ze niet wisten wie Jos was. #wievandedrie
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181554792
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:54 schreef Physsic het volgende:

Rond de 25min (25:20?) volgens mij.

Als die man aan het woord is.

Nee, eerder 20:25.
Thanks Physsic, het klinkt mij niet als een verspreking maar voorgenomen onderdeel, hij heeft het over een zedenfeit.
pi_181555305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:13 schreef letmehearyouscream het volgende:

Ik weet niet of je dat zo kunt stellen, want hij heeft er wel een proeftijd voor gekregen toch?
Het was een voorwaardelijk sepot, de zaak werd geseponeerd bij 2 jaar het zich niet schuldig maken aan een soortgelijke gedraging.

Dus een onwenselijke gedraging cq licht strafbaar feit - overtreding, geen misdrijf want voor een misdrijf wordt je vervolgd, MO.
pi_181555359
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:56 schreef Za het volgende:

[..]

Thanks Physsic, het klinkt mij niet als een verspreking maar voorgenomen onderdeel, hij heeft het over een zedenfeit.
Het ging ook alleen om het woordje “voorwaardelijk..”, de rest lijkt me zeker geen verspreking inderdaad.
pi_181555509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:21 schreef Gorraay het volgende:

Als we Eland letterlijk nemen zijn er sporen op het lichaam, dus niet op de kleding, aangetroffen. Dan zijn er m.i. twee mogelijkheden: 1) de sporen waren tot nu toe niet publiekelijk bekend, of 2) het gaat om de sporen die in 1998 niet verder geanalyseerd konden worden. (Oh, en 3) L1 heeft onjuist geciteerd. :) )
Ik denk eerlijk gezegd 4)Eland kletst maar wat, net als met de volledige match van de 5e lijn verwanten.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:15:34 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181557455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:41 schreef letmehearyouscream het volgende:
En doe alsjeblieft niet alsof de mensen die vraagtekens zetten bij de bewijslast het niet verschrikkelijk vinden wat er gebeurd.
Niemand zegt dat je geen gevoel mag hebben, sterker nog; ik voel dat ook zo.

Waar het juist om gaat dat je dat gevoel MOET loskoppelen van de kille feiten situatie. Wanneer een totale buitenstaander de gegevens leest is er momenteel niets meer dat een mogeljke verdachte die verder verhoord moet worden. Op basis van de ons/hier nu bekende feiten kan ik je alvast vertellen dat daar niet uit blijkt dat Jos B dus (alvast) veroordeeld kan worden. Sterker nog, er zal behoorlijk geshipperd worden met de rechtsgeldigheid.

Nogmaals ik word ook ziek van dat iemand wordt vrijgesproken omdat de zaak (juridisch) niet 100% kloppend is maar na wat rust, steun ik dat wel. Het Om en politie moet maar zorgen dat ze de zaak beter rond krijgen. Ik zou geen enkele twijfel willen hebben over de schuld en proces van een dader.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 29-08-2018 21:57:16 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:24:20 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181557804
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:15 schreef Za het volgende:

[..]

Het was een voorwaardelijk sepot, de zaak werd geseponeerd bij 2 jaar het zich niet schuldig maken aan een soortgelijke gedraging.

Dus een onwenselijke gedraging cq licht strafbaar feit - overtreding, geen misdrijf want voor een misdrijf wordt je vervolgd, MO.
Waarbij je kennelijk de aanname doet dat er wel ambtshalve aangifte gedaan zal zijn, en dat gebeurde destijds veel minder dan nu.
Dus het kan ook zo zijn dat (de ouders van) de slachtoffers geen aangifte gedaan hebben en het OM daardoor minder mogelijkheden had tot vervolging over te gaan, en dit een "Stok achter de deur alternatief" was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:27:03 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181557944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Van die 1500 mannen hadden ze alleen van hem geen dna? Dan zou ik toch wachten met die 22000 mannen totdat je van alle 1500 dna had gekregen. Als dat niet lukt, bij diegene als eerste verwantschapsonderzoek gedaan. Hoe moelijker dat allemaal gaat, des te groter de kans dat er iets aan de hand is met die persoon.
In het eerst onderzoek zal zeker niet iedereen hebben meegedaan, de politie maakt dan een extra afweging en doet (omdat dat mensen verdacht maakt, wat in principe fout is) extra onderzoek. Bij het grootschalig onderzoek, heeft 1/3e dus hebben ca 7000 mensen niet gevolg gegeven aan het onderzoek. Maakt dat al die mensen verdacht of is er dan dus wat aan de hand ?

Het is een hellend vlak dat iemand die niet meewerkt dus defacto verdacht is en zelfs schuldig (volgens de media) aan obstructie. Om op grond van welke misdaad dan ook een DNA-wet daarvoor in elkaar te sleutelen is een verkapt manier om iedereen na te kunnen volgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181558380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:35 schreef Woonbootjes het volgende:
De Man die alles wist van planten maar nooit lachte

https://www.demorgen.be/b(...)oit-lachte-b326d086/
Zouden ze hem voordat ze wisten van deze kwestie ook omschrijven als kil en emotieloos?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:52:54 #285
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181559014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:05 schreef Gorraay het volgende:
2) Is er sprake geweest van seksueel misbruik? De deskundigen zijn het niet met elkaar eens. Enkele deskundigen gaan uit van een verkrachting kort voor de dood en ook een eerdere penetratie. Andere deskundigen achten een anale penetratie niet waarschijnlijk. (Daar worden we dus niet veel wijzer van.)
Mooi genuanceerd !!!

En stel dat, dan zal je dus nog moeten aantonen dat dat de (nu) gedoodverfde verdachte is met de wetenschap dat (overleden) kampleider Joos Barten - voormalig schoolhoofd & zedendelinquent - ook met zalf in de hand in de avond voorafgaand, de nodige zorg verleende en de volgende ochtend al vroeg zijn tent en eettent ging schoonmaken om daarna 08u00 ineens met zijn zijn (letterlijk) vuile was naar huis ging om daar een begrafenis bij te wonen.

Ik sluit trouwens ook niet uit dat veel tips Joos Barten zo maar verwarren met Jos B uit het bos..

Het is diep triest wat je joch is overkomen en een reden te meer om 20 jaar na dato, voorzichtig te zijn met beschuldigingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181559402
Die Joos ging om 24:00 de tent van Nicky en zijn jongens in, om de brandwond te verzorgen van een tentgenootje.

Een week eerder drogeerde hij een meisje op een kamp...
pi_181559546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Een week eerder drogeerde hij een meisje op een kamp...
Dat is nogal een beschuldiging. Waar heb je dat vandaan?
pi_181559863
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mooi genuanceerd !!!

En stel dat, dan zal je dus nog moeten aantonen dat dat de (nu) gedoodverfde verdachte is met de wetenschap dat (overleden) kampleider Joos Barten - voormalig schoolhoofd & zedendelinquent - ook met zalf in de hand in de avond voorafgaand, de nodige zorg verleende en de volgende ochtend al vroeg zijn tent en eettent ging schoonmaken om daarna 08u00 ineens met zijn zijn (letterlijk) vuile was naar huis ging om daar een begrafenis bij te wonen.

Ik sluit trouwens ook niet uit dat veel tips Joos Barten zo maar verwarren met Jos B uit het bos..

Het is diep triest wat je joch is overkomen en een reden te meer om 20 jaar na dato, voorzichtig te zijn met beschuldigingen.
Zijn DNA kwam overeen, hij was voortvluchtig. Genoeg redenen om dit grondig te onderzoeken.
pi_181560000
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is nogal een beschuldiging. Waar heb je dat vandaan?
Nieuw hier? Nog maar 10 keer voorbij zien komen...
pi_181560525
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nieuw hier? Nog maar 10 keer voorbij zien komen...
Helemaal alles lezen is me te veel maar ik kom toch zeker over de helft. Maar als al die beschuldigingen in de sherry uren zijn dan zal ik ze wel missen ja.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:39:09 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181560781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn DNA kwam overeen, hij was voortvluchtig. Genoeg redenen om dit grondig te onderzoeken.
Met de intentie de situatie uit te dagen, wat ga je dan "hoe" grondig onderzoeken.... praten met Jos om hem te breken of gelijk maar voor de Spaanse Inquisitie brengen met het credo als hij idd onschuldig de voorzienigheid dat zal laten blijken.

Dat voortvluchtig is imho opgeklopte stemming makerij, ja hij stond op de opsporingslijst en werd uiteindelijk internationaal gesignaleerd. De vraag is en wordt, wist Jos B dat zelf wel.....
Hoe hard mensen ook schreeuwen of z'n overlevingshobby maar "bizar" vinden of voorbereid op eventualiteiten; durf ik niet te stellen dat Jos B dus op de vlucht was.

Mijn DNA zal vast ook wel ergens liggen waar een misdaad is of zelfs (wordt) gepleegd. Ik adem, ik nies en verlies een haar etc.etc. Dat DNA als heilige graal op of inde omgeving van een misdaad zegt op zichzelf maar heel weinig. Alles staat of valt met welk DNA, waar en onder welke omstandigheden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:46:06 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181561004
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is nogal een beschuldiging. Waar heb je dat vandaan?
Lees hier:
quote:
(bron: HGN ) Tijdens een eerder kinderkamp wat werd geleid door Joos Barten kreeg de 15 jarige Linda van Joos Barten een slaappil voor volwassenen. Toen ze wakker werd in de staftent, merkte het meisje dat er met haar kleding was gerommeld. Ze had ook pijn in haar onderbuik. Het vermoeden is dat ze seksueel is misbruikt.
PS excuses dat ik alvast antwoord...ook omdat het NWS (bron) waardig is en ik dat ook niet wist, nu wel !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181561142
quote:
18s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met de intentie de situatie uit te dagen, wat ga je dan "hoe" grondig onderzoeken.... praten met Jos om hem te breken of gelijk maar voor de Spaanse Inquisitie brengen met het credo als hij idd onschuldig de voorzienigheid dat zal laten blijken.

Dat voortvluchtig is imho opgeklopte stemming makerij, ja hij stond op de opsporingslijst en werd uiteindelijk internationaal gesignaleerd. De vraag is en wordt, wist Jos B dat zelf wel.....
Hoe hard mensen ook schreeuwen of z'n overlevingshobby maar "bizar" vinden of voorbereid op eventualiteiten; durf ik niet te stellen dat Jos B dus op de vlucht was.

Mijn DNA zal vast ook wel ergens liggen waar een misdaad is of zelfs (wordt) gepleegd. Ik adem, ik nies en verlies een haar etc.etc. Dat DNA als heilige graal op of inde omgeving van een misdaad zegt op zichzelf maar heel weinig. Alles staat of valt met welk DNA, waar en onder welke omstandigheden.
Het risico is in elk geval te groot om hem te laten gaan. Las ook dat er verhalen zijn dat hij zich in Polen ook aan kinderen heeft vergrepen. Dus qua risico-analyse moet je hem alleen daarom al niet op vrije voeten laten.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:53:23 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181561317
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het risico is in elk geval te groot om hem te laten gaan. Las ook dat er verhalen zijn dat hij zich in Polen ook aan kinderen heeft vergrepen. Dus qua risico-analyse moet je hem alleen daarom al niet op vrije voeten laten.
Ja en in de hemel drinken ze bier.....

Wat is je (NWS) bron voor die beschuldiging dat hij in Polen (óóḱ) kinderen zou hebben misbruikt..... wat is verder de bron dat hij (Jos B) überhaupt kinderen heeft misbruikt ?

NB: Een sepot vanwege oneerbare voorstellen of regenjasgedoe is echt wat anders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181561407
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Lees hier:

[..]

PS excuses dat ik alvast antwoord...ook omdat het NWS (bron) waardig is en ik dat ook niet wist, nu wel !!!!
dank
pi_181561414
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja en in de hemel drinken ze bier.....

Wat is je (NWS) bron voor die beschuldiging dat hij in Polen (óóḱ) kinderen zou hebben misbruikt..... wat is verder de bron dat hij (Jos B) überhaupt kinderen heeft misbruikt ?

NB: Een sepot vanwege oneerbare voorstellen of regenjasgedoe is echt wat anders.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-doorgaan~ae5b5bdc/
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:58:08 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181561517
quote:
Thx. Er daar staat niets meer en minder in: "Hoewel woordvoerster Anna Halatek zegt nog 'geen signalen' van misbruik in Polen te hebben ontvangen, geven anderen binnen de beweging aan dat ze verwachten dat die op termijn nog wel zullen komen. "

Kunst van fake-news detectie is door een stemming makende kop van een artikel te lezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181561971
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja en in de hemel drinken ze bier.....

Wat is je (NWS) bron voor die beschuldiging dat hij in Polen (óóḱ) kinderen zou hebben misbruikt..... wat is verder dat hij (Jos B) überhaupt kinderen heeft misbruikt ?
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-doorgaan~ae5b5bdc/
pi_181562283
Voor iemand die van geen veroordeling (maar wel voorwaardelijk) naar verkrachting en moord zou gaan, vind ik het opmerkelijk dat er nog niemand opgestaan is die ook nare ervaringen met JosB heeft.
Je zou nu wel meer slachtoffers verwachten.
Definitely not CIA
pi_181562367
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Lees hier:

[..]

PS excuses dat ik alvast antwoord...ook omdat het NWS (bron) waardig is en ik dat ook niet wist, nu wel !!!!
dank je voor de moeite!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')