Wat moest het zijn? Ik kan het voor je aanpassen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:21 schreef JayHovah het volgende:
Hmmmzzz....ik wilde een passende titel maar drukte per ongeluk te vroeg op enter
Beetje jammer!
Westmallequote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Wat moest het zijn? Ik kan het voor je aanpassen.
Pizza, Pasta en Leclerc als Calzone.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Wat moest het zijn? Ik kan het voor je aanpassen.
No shit Berger. Ik heb ook de genen van mijn vader.quote:Mick Schumacher, zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michael, heeft de stijgende lijn te pakken. De Duitser heeft volgens voormalig F1-coureur Gerhard Berger de genen van zijn vader
quote:“Ik kwam niet eens bij hem in de buurt”, zei Ericsson tegen Motorsport-Total.com. “Het laat echt zien dat Honda een grote stap vooruit heeft gezet. Ferrari en Mercedes bouwen nog steeds de sterkste motor in de Formule 1, maar Honda is echt beter dan men denkt. Ik kon niet langs Gasly met DRS en Brendon Hartley wist ons (Sauber) in te halen.”
quote:THURSDAY, AUGUST 30, 1500 HOURS LOCAL TIME (1300 UTC)
Part 1
Romain Grosjean (Haas)
Sergio Perez (Force India)
Kimi Räikkönen (Ferrari)
Sebastian Vettel (Ferrari)
Part 2
Nico Hülkenberg (Renault)
Charles Leclerc (Sauber)
Esteban Ocon (Force India)
Sergey Sirotkin (Willliams)
Het Force India team Force India noemen is zooo augustus 2018.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
Persconferentie schema voor morgen
[..]
Officieel heten ze zo nog steeds. Pas volgend jaar verandert de naam.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 08:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het Force India team Force India noemen is zooo augustus 2018.
Het is nu toch al de nieuwe inschrijving? Racing point force india en zo?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Officieel heten ze zo nog steeds. Pas volgend jaar veranderd de naam.
Kloptquote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is nu toch al de nieuwe inschrijving? Racing point force india en zo?
https://www.fia.com/news/(...)ng-point-force-indiaquote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Officieel heten ze zo nog steeds. Pas volgend jaar verandert de naam.
De constructeursnaam is nog steeds Force India. Dat kunnen ze niet halverwege het seizoen veranderen. De teamnaam is inderdaad aangepast, maar ook daar komt nog steeds Force India in voor.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
https://www.fia.com/news/(...)ng-point-force-india
Dat dus, mid-season entry van een 'nieuw' team
Racing Point zou zomaar kunnen hoor. Dat is nl. de naam vh consortium dat FI gekocht heeft.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De constructeursnaam is nog steeds Force India. Dat kunnen ze niet halverwege het seizoen veranderen. De teamnaam is inderdaad aangepast, maar ook daar komt nog steeds Force India in voor.
Ik betwijfel of zowel Racing Point als Force India volgend jaar nog terug komt in de naam.
ook geen topnaam maar dat Force India vond ik wel heel erg A1GPquote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Racing Point zou zomaar kunnen hoor. Dat is nl. de naam vh consortium dat FI gekocht heeft.
Het zou mooi zijn als dat team zich qua budget nu bij Ferrari,Mercedes en Red Bull zou kunnen voegen. Stel je eens voor een 4 way fight om de titel. Gaat denk ik niet gebeuren, maar dromen mag. ( en kwijlen bij de gedachte, geen saaie optochten meer.)quote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Racing Point zou zomaar kunnen hoor. Dat is nl. de naam vh consortium dat FI gekocht heeft.
Ze hebben zelf al gezegd dat die naam tijdelijk is en er volgend jaar misschien een nieuwe naam komt.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Racing Point zou zomaar kunnen hoor. Dat is nl. de naam vh consortium dat FI gekocht heeft.
Met zes grofweg competitieve auto's is het een saaie optocht, maar met acht ineens niet meer?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:28 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als dat team zich qua budget nu bij Ferrari,Mercedes en Red Bull zou kunnen voegen. Stel je eens voor een 4 way fight om de titel. Gaat denk ik niet gebeuren, maar dromen mag. ( en kwijlen bij de gedachte, geen saaie optochten meer.)
De optocht vooraan wordt iets langer en achteraan iets korter.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met zes grofweg competitieve auto's is het een saaie optocht, maar met acht ineens niet meer?
Dat vind ik een beetje zo'n generieke naam voor een computerspel met formuleauto's die geen originele FIA licentie hebben en de échte namen niet mogen gebruiken.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Racing Point zou zomaar kunnen hoor. Dat is nl. de naam vh consortium dat FI gekocht heeft.
gelukkig is het nog geen september......quote:Op donderdag 30 augustus 2018 08:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het Force India team Force India noemen is zooo augustus 2018.
Truequote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
gelukkig is het nog geen september......
Hey manquote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:29 schreef Gezicht het volgende:
Hij zal het wel te druk hebben met het modelletje uithangen.
Alleen op de vrijdag toch? En dan kijken of het bevalt.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 15:03 schreef Tarado het volgende:
Verstappen trouwens ook met de C spec motor
ja ik zie het nu niet helemaal goed gelezenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 15:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Alleen op de vrijdag toch? En dan kijken of het bevalt.
Ik denk eerder dat hij met zijn aura zit en zijn spirituele dingetjes, als je dan in het hol van de leeuw aanwezig moet zijn om je te focussen op de race, man, dat zal wel zwaar voor hem zijn..quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:11 schreef vosss het volgende:
Hamilton op donderdag niet beschikbaar voor de pers. Geen reden opgegeven. Laatste keer dat dat was was met Ferrari toen Sergio was gaan hemelen.
Geen zin in lastige vragen over zijn uitlatingen over al dan niet illegale trucjes van Ferrari? Of gewoon geen zin? Of iets in de persoonlijke sfeer?
Geen idee
Wha, en zondag naar de rees?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:06 schreef SnowOokami het volgende:
Onderweg richting Monza voor de pitwalk, maar denk dat ik het close wordt... Gekut met metro tickets
Ben nu @ Monza Station, maar geen shuttle bus? Zuchtquote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wha, en zondag naar de rees?
Well done Snow. Was het tof? Lewis z'n auto nog gesaboteerd?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 17:34 schreef SnowOokami het volgende:
Wtf we waren de laatste die de pit op mochten 😂😂
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 17:34 schreef SnowOokami het volgende:
Wtf we waren de laatste die de pit op mochten 😂😂
Volgens mij is hij allergisch voor het woord Ferrari gewordenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:11 schreef vosss het volgende:
Hamilton op donderdag niet beschikbaar voor de pers. Geen reden opgegeven. Laatste keer dat dat was was met Ferrari toen Sergio was gaan hemelen.
Geen zin in lastige vragen over zijn uitlatingen over al dan niet illegale trucjes van Ferrari? Of gewoon geen zin? Of iets in de persoonlijke sfeer?
Geen idee
Las deze op DMquote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:11 schreef vosss het volgende:
Hamilton op donderdag niet beschikbaar voor de pers. Geen reden opgegeven. Laatste keer dat dat was was met Ferrari toen Sergio was gaan hemelen.
Geen zin in lastige vragen over zijn uitlatingen over al dan niet illegale trucjes van Ferrari? Of gewoon geen zin? Of iets in de persoonlijke sfeer?
Geen idee
quote:Another session with the weave doctor to sort his baldy hair out?
Nieuwe safetycar rijder?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 18:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Guess who interesse heeft in Kvyat (zie Silly seasontopic)
Nopequote:
ik zou er voor bedanken als ik hem was. Bij Ferrari lijkt ie op zn plek te zitten en ik denk dat ie met zn huidige functie ook een prima boterham kan verdienen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 18:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Guess who interesse heeft in Kvyat (zie Silly seasontopic)
Nu maar één race in mijn vakantiewekenquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 13:11 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.formula1.com/(...)season-calendar.html
2019 kalender
Ik ook!quote:
Ze moeten toch wat op de zondag.quote:Op zondag 2 september 2018 16:22 schreef Ingolstadt het volgende:
Ah de anti-Verstappentrolls stromen weer binnen.
eens kijken of er de volgende race penalties zijn voor RICquote:Op zondag 2 september 2018 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Koppelingsprobleem? Iedereen zegt het inmiddels, maar die rook dan?
https://www.gpblog.com/nl(...)motor-te-maken-.html
Koppeling is niet gearbox..quote:Op zondag 2 september 2018 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eens kijken of er de volgende race penalties zijn voor RIC
miss liegt Ren gewoonquote:Op zondag 2 september 2018 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Koppeling is niet gearbox..
En als je op de motor doelt: Horner zei dat ze sowieso nog een b-spec hadden voor RIC
quote:Op zondag 2 september 2018 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)legaliteit-haas-auto
Benieuwd wat hier uit komt. En met welke argumenten.
twitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zondag 02-09-2018 om 21:04:27 BREAKING: Grosjean's car found "not to be in compliance" with technical regulations and technical directive clarifications #F1 #ItalianGP reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 02-09-2018 om 21:08:48 Sounds like @RGrosjean faces exclusion: FIA doc says: "The reference plane of car number 08 is found not to be in compliance with Article 3.7.1 d) and the clarifications given in TD/033-18 published on 25 July 2018" reageer retweet
twitter:AlbertFabrega twitterde op zondag 02-09-2018 om 18:45:35 La zona del Haas q pone en cuestion Renault está en la parte delantera del fondo. Dicen q ya había aviso d FIA pero q Haas no pudo cambiarlo pero q avisó. No creo q vaya más. Guerra d despachos por la P4. https://t.co/nrF0BvFWRn reageer retweet
Niemand doet dat. Of beter: dat komt maar zeeeeeeer zelden voor.quote:Op zondag 2 september 2018 21:08 schreef daNpy het volgende:
Waarom dient RBR eigenlijk geen protest in tegen de beslissing?
quote:Op zondag 2 september 2018 21:09 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zondag 02-09-2018 om 21:04:27 BREAKING: Grosjean's car found "not to be in compliance" with technical regulations and technical directive clarifications #F1 #ItalianGP reageer retweet
Lekker voor mijn manager dan...quote:Op zondag 2 september 2018 21:16 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
schijnt om dit deel te gaantwitter:AlbertFabrega twitterde op zondag 02-09-2018 om 18:45:35 La zona del Haas q pone en cuestion Renault está en la parte delantera del fondo. Dicen q ya había aviso d FIA pero q Haas no pudo cambiarlo pero q avisó. No creo q vaya más. Guerra d despachos por la P4. https://t.co/nrF0BvFWRn reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 02-09-2018 om 21:42:42 Haas excluded from results of Italian Grand Prix because floor illegal. They have a right to appeal https://t.co/GeMGW9vfF4 reageer retweet
Iedereen die Grosjean heeft, verdient het om zelfs op deze manier nul punten te scoren.quote:
Dus MAG ook?quote:Op zondag 2 september 2018 21:48 schreef Tarado het volgende:twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 02-09-2018 om 21:42:42 Haas excluded from results of Italian Grand Prix because floor illegal. They have a right to appeal https://t.co/GeMGW9vfF4 reageer retweet
Ik denk de boardradio en de opmerkingen die daar gemaakt zijn. Zo lees ik het, maar kan an sich ook andere kant op.quote:Op zondag 2 september 2018 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)aag-nabespreken.html
Waar wil hij het nou over hebben? De opmerkingen v Max over de boardradio of het incident tussen VER & BOT?
Maar hij "heeft bewust niet geluisterd, want opmerkingen in het heetst vd strijd" toch? Mis de logica dan..quote:Op zondag 2 september 2018 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk de boardradio en de opmerkingen die daar gemaakt zijn. Zo lees ik het, maar kan an sich ook andere kant op.
En die coureurs die compleet door het lint gaan op de radio, dat is slechte reclame voor de hele F1
Hmmm... Verandert dit de constructeursstand? Te lui om op te zoekenquote:Op zondag 2 september 2018 21:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, tenminste blijkt niet uit dit document
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als Kmag geen penal heeft niet. Anders bumpt Renault ze voorbij (beide teams hebben 84 punten, met haas boven Renault).quote:Op zondag 2 september 2018 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hmmm... Verandert dit de constructeursstand? Te lui om op te zoeken
Dankquote:Op zondag 2 september 2018 22:02 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als Kmag geen penal heeft niet. Anders bumpt Renault ze voorbij (beide teams hebben 84 punten, met haas boven Renault).
Derp. need. coffeee.
Ja, dit veranderd de boel en Renault gaat ze nu voorbij
En Sirotkin ook een punt nu.quote:Op zondag 2 september 2018 22:02 schreef CrashO het volgende:
[..]
Als Kmag geen penal heeft niet. Anders bumpt Renault ze voorbij (beide teams hebben 84 punten, met haas boven Renault).
Derp. need. coffeee.
Ja, dit veranderd de boel en Renault gaat ze nu voorbij. Aangezien ze beiden op 84 punten stonden na deze race en gros 8 punten had
Ik mis die logica ook.quote:Op zondag 2 september 2018 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hij "heeft bewust niet geluisterd, want opmerkingen in het heetst vd strijd" toch? Mis de logica dan..
En zo grof was Max niet.
Maar napraten over het incident zou ik ook raar vinden...
Stewards die races verpesten is nog kwalijker als emotie.quote:Op zondag 2 september 2018 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk de boardradio en de opmerkingen die daar gemaakt zijn. Zo lees ik het, maar kan an sich ook andere kant op.
En die coureurs die compleet door het lint gaan op de radio, dat is slechte reclame voor de hele F1
Volgens mij kiest de FOM heel bewust welke boordradio's er wel en niet worden uitgezonden.quote:Op zondag 2 september 2018 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
En die coureurs die compleet door het lint gaan op de radio, dat is slechte reclame voor de hele F1
Die dus ook over the moonquote:Op zondag 2 september 2018 22:10 schreef CrashO het volgende:
Oh wauw. Doordat Ocon en Perez nu van 7,8 naar 6,7 gaan. Krijgt FI er 4 punten bij en komt dus 2 punten boven TR te staan
Ik weet (nog) niet wat er weggepiept is.quote:Op zondag 2 september 2018 22:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis die logica ook.
En of Max grof was, er werden meer woorden weggepiept dan doorgelaten. Dat was vond ik behoorlijk grof
Aan de piepjes te horen werd "fucking bullshit" weg gepieptquote:Op zondag 2 september 2018 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet (nog) niet wat er weggepiept is.
Plottwistquote:Op zondag 2 september 2018 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
Haas heeft protest tegen de uitsluiting ingediend. Ze hadden de FIA al eerder op de hoogte gesteld dat ze de bodem pas voor Singapore konden aanpassen, omdat ze er door de zomersluiting geen tijd voor hadden. De FIA heeft gezegd dat ze zo vatbaar waren voor protesten wat ook is gebeurd.
https://www.motorsport.co(...)n-gp/3170264/?nrt=54
Dat vind ik nogal meevallen eerlijk gezegdquote:Op zondag 2 september 2018 23:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de piepjes te horen werd "fucking bullshit" weg gepiept
Max schold alles en iedereen verrot. net zoals Vettel het toen deedquote:Op zondag 2 september 2018 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)aag-nabespreken.html
Waar wil hij het nou over hebben? De opmerkingen v Max over de boardradio of het incident tussen VER & BOT?
Je bedoelt die boordradio waarin twee woordjes werden weggepiept of is er meer materiaal?quote:Op zondag 2 september 2018 23:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max schold alles en iedereen verrot. net zoals Vettel het toen deed
quote:Op zondag 2 september 2018 23:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max schold alles en iedereen verrot. net zoals Vettel het toen deed
Hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 2 september 2018 23:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max schold alles en iedereen verrot. net zoals Vettel het toen deed
het was meer piep x10quote:Op zondag 2 september 2018 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt die boordradio waarin twee woordjes werden weggepiept of is er meer materiaal?
Meer valt er over zo'n vergelijking nu eenmaal niet te zeggen. Appels en peren...quote:
Stel je even aan...quote:
neequote:Op zondag 2 september 2018 23:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meer valt er over zo'n vergelijking nu eenmaal niet te zeggen. Appels en peren...
Ja.quote:
Doei trolliequote:
Lijkt er niet in het minst opquote:
hoezo niet?quote:Op zondag 2 september 2018 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt er niet in het minst op
Hoezo wel?quote:
quote:
geef eens antwoord op mijn vraag ipv stomme smiliesquote:
Verstappen-Ricciardo-incident in Boedapest? Help me ff, ik ben moequote:Op zondag 2 september 2018 23:26 schreef maan_man het volgende:
Ik met mijn twijfels bij de bestraffing van Max. Ik denk eerder een race-incident en betwijfel of dat ook was bestraft als het om plaats 16-17 ging.
Maar goed ik word vooral moe van de inconsistente straffen. De gevolgen voor de betrokken rijders zijn anders maar feitelijk zie ik niet zoveel verschil tussen het Verstappen-Ricciardo incident in Boedapest en die tussen Vettel en Hamilton vandaag. Grosjean die gaat kegelen in de eerste ronden en 5 plekken gridstraf krijgt, terwijl de Hulk er10 krijgt.
Het sore loser gebeuren denk ik dat hij bedoelt.quote:Op zondag 2 september 2018 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verstappen-Ricciardo-incident in Boedapest? Help me ff, ik ben moe
Denk dat hij 2017 bedoelt ?quote:Op zondag 2 september 2018 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verstappen-Ricciardo-incident in Boedapest? Help me ff, ik ben moe
quote:Op zondag 2 september 2018 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verstappen-Ricciardo-incident in Boedapest? Help me ff, ik ben moe
Klopt:quote:
Owh, dat zou kunnen idd. Was verremmen en doorschieten, maar RIC maakte er een flink drama van.quote:
Eens. Zelfs op Sky dachten ze dat Max eieren voor zijn geld koosquote:Op zondag 2 september 2018 23:32 schreef Kyran het volgende:
Dat gezeik voor he afsnijden van bocht 1 is ook bullshit. Max schrok toen gewoon van Bottas die belachelijk laat remde, volgens mij dacht Max echt dat Bottas controle verloren was en zijn auto even in de zijkant van Max ging parkeren.
Het verschil is dat de schuldige vandaag zelf het slachtoffer was van zijn fout en in Hongarije was dat andersom.quote:
Tot die conclusie was ik ook al gekomen, maar de actie moet gewoon bestraft worden. Anders wordt het gewoon helemaal arbitrair. Wanneer gaan wij geen straf geven? Als de veroorzaker zelf 3, 5, 11 of 18 plaatsen verliest.quote:Op zondag 2 september 2018 23:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat de schuldige vandaag zelf het slachtoffer was van zijn fout en in Hongarije was dat andersom.
Van RIC? Die blaast dingen nogal op ja. Vandaag ook weer. Hij moet een nieuw chassis en hij komt niet opdagen in Singapore als hij gridstraffen krijgtquote:Op zondag 2 september 2018 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het sore loser gebeuren denk ik dat hij bedoelt.
Hij rijdt ook echt als een vaatdoek sinds het bekend is geworden dat hij naar Renault gaat. Erg jammer.quote:Op zondag 2 september 2018 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van RIC? Die blaast dingen nogal op ja. Vandaag ook weer. Hij moet een nieuw chassis en hij komt niet opdagen in Singapore als hij gridstraffen krijgt
Wat hij niet krijgt want volgens Horner zit er nog een b-spec in zijn voorraad en zou het ad koppeling liggen trouwens
Als het slachtoffer er geen nadeel van ondervindt?quote:Op zondag 2 september 2018 23:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tot die conclusie was ik ook al gekomen, maar de actie moet gewoon bestraft worden. Anders wordt het gewoon helemaal arbitrair. Wanneer gaan wij geen straf geven? Als de veroorzaker zelf 3, 5, 11 of 18 plaatsen verliest.
Dat maakt het inderdaad erg vaag soms.quote:Op zondag 2 september 2018 23:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tot die conclusie was ik ook al gekomen, maar de actie moet gewoon bestraft worden. Anders wordt het gewoon helemaal arbitrair. Wanneer gaan wij geen straf geven? Als de veroorzaker zelf 3, 5, 11 of 18 plaatsen verliest.
Zou niet mijn voorkeur hebben. Dan ga jij puur op basis van geluk straffen. Bij de ene tik toevallig geen schade en bij de andere wel. Daarnaast is dit ook geen verklaring voor het verschil in de straffen die Grosjean en Hulkenberg kregen of tellen wij mee dat die van Hulkenberg er misschien spectaculairder uitzag?quote:Op zondag 2 september 2018 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als het slachtoffer er geen nadeel van ondervindt?
5 sec straffen als iemand 15 seconden voor een achterligger finished is ook een flopstraf...quote:Op zondag 2 september 2018 23:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zou niet mijn voorkeur hebben. Dan ga jij puur op basis van geluk straffen. Bij de ene tik toevallig geen schade en bij de andere wel. Daarnaast is dit ook geen verklaring voor het verschil in de straffen die Grosjean en Hulkenberg kregen of tellen wij mee dat die van Hulkenberg er misschien spectaculairder uitzag?
daar kijken ze niet naar, anders worden de straffen inconsistentquote:Op zondag 2 september 2018 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
5 sec straffen als iemand 15 seconden voor een achterligger finished is ook een flopstraf...
Motor was opgeblazen maar ook dat dufde ie niet toe te geven "I don't know what happened"quote:Op zondag 2 september 2018 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van RIC? Die blaast dingen nogal op ja. Vandaag ook weer. Hij moet een nieuw chassis en hij komt niet opdagen in Singapore als hij gridstraffen krijgt
Wat hij niet krijgt want volgens Horner zit er nog een b-spec in zijn voorraad en zou het ad koppeling liggen trouwens
Wait, what?quote:Op zondag 2 september 2018 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
en hij komt niet opdagen in Singapore als hij gridstraffen krijgt
Dat zijn ze sowieso al...quote:Op zondag 2 september 2018 23:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar kijken ze niet naar, anders worden de straffen inconsistent
Zei hij bij Ziggo..quote:
Volgens het bericht wat ik las wel. Eerst was hij blij dat je op NL-tv mocht vloeken en later "grapte" hij dat niet opdagen.quote:
Gaat prima nu hoorquote:Op maandag 3 september 2018 00:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik had hoofdpijn voor ik begon met kijken, en zo ver de race het nog niet erger heeft gemaakt doen jullie het nu wel
Dat zou contractbreuk zijn..quote:Op zondag 2 september 2018 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van RIC? Die blaast dingen nogal op ja. Vandaag ook weer. Hij moet een nieuw chassis en hij komt niet opdagen in Singapore als hij gridstraffen krijgt
Wat hij niet krijgt want volgens Horner zit er nog een b-spec in zijn voorraad en zou het ad koppeling liggen trouwens
Er waren vervelender dingen vandaag. Maar dat weet je vast al welquote:Op maandag 3 september 2018 00:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had het over bovenstaande discussie over straffen
KutPirelli'squote:Op maandag 3 september 2018 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er waren vervelender dingen vandaag. Maar dat weet je vast al wel
RAIquote:
Vage gozerquote:
Vettel had gewoon zijn verlies moeten nemen. Hamilton deed dat ook bij Raikkonen.quote:Op maandag 3 september 2018 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
Damon Hill maakte een goed punt op Channel 4 dat hier vergeten wordt: Hamilton nam een enorm risico door de auto daar er in te gooien en voor de zoveelste keer komt hij er mee weg. Geen schade aan hem en zijn concurrent is eruit.
Er was geen verlies, er was contact.quote:Op maandag 3 september 2018 00:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vettel had gewoon zijn verlies moeten nemen.
Hamilton zat op de betere lijn en Vettel onderstuurt tegen Hamilton aan.quote:Op maandag 3 september 2018 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er was geen verlies, er was contact.
Dus wat kan hij dan nog doen? Ineens in een geest veranderen ofzo ?quote:Op maandag 3 september 2018 00:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hamilton zat op de betere lijn en Vettel onderstuurt tegen Hamilton aan.
Al eerder anticiperen omdat hij op de verkeerde lijn zat. Hamilton deed dat toch ook met Raikkonen. Kon hem ook laten staan aan de binnenkant, maar realiseerde dat het krap zou worden in die bocht en nam zijn verlies.quote:Op maandag 3 september 2018 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus wat kan hij dan nog doen? Ineens in een geest veranderen ofzo ?
Ah natuurlijk, hij is helderziend en kan weten dat Hamilton hem er laat buitenom gooit . Doe toch niet zo raar. Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat dit gewoon een ongelukkige botsing was? Waarom moet Vettel per se de schuld krijgen? Is het omdat bepaalde mensen all-in gegaan zijn met het bizarre idee dat hij niet met druk om zou kunnen gaan ofzo?quote:Op maandag 3 september 2018 00:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Al eerder anticiperen omdat hij op de verkeerde lijn zat.
quote:Op maandag 3 september 2018 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah natuurlijk, hij is helderziend en kan weten dat Hamilton hem er laat buitenom gooit . Doe toch niet zo raar. Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat dit gewoon een ongelukkige botsing was? Waarom moet Vettel per se de schuld krijgen? Is het omdat bepaalde mensen all-in gegaan zijn met het bizarre idee dat hij niet met druk om zou kunnen gaan ofzo?
Het is net een religie.
Hamilton positioneert zich al op 250 voor die bocht. Dus dat kon hij wel weten en hij liet ook precies genoeg ruimte voor Hamilton aan de buitenkant. Het is geen grote fout, maar neemt wel het risico tegenover een rijder die op een betere lijn zit.quote:Op maandag 3 september 2018 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah natuurlijk, hij is helderziend en kan weten dat Hamilton hem er laat buitenom gooit . Doe toch niet zo raar. Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat dit gewoon een ongelukkige botsing was? Waarom moet Vettel per se de schuld krijgen? Is het omdat bepaalde mensen all-in gegaan zijn met het bizarre idee dat hij niet met druk om zou kunnen gaan ofzo?
Het is net een religie.
Ja, en Hamilton remde extra laat en dook het gat in, omdat Kimi redelijk vroeg remde. Dat had hij ook maar moeten voorspellen? Kom op zeg.quote:Op maandag 3 september 2018 01:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[..]
Hamilton positioneert zich al op 250 voor die bocht. Dus dat kon hij wel weten en hij liet ook precies genoeg ruimte voor Hamilton aan de buitenkant.
Ja dat is vaak zo als je op een betere lijn zit.quote:Op maandag 3 september 2018 01:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en Hamilton remde extra laat en dook het gat in, omdat Kimi redelijk vroeg remde. Dat had hij ook maar moeten voorspellen? Kom op zeg.
Overigens slaat het argument over risico al helemaal nergens op, Hamilton neemt het risico door het gat in te duiken en wordt er voor beloond.
joh, zeik nietquote:Op maandag 3 september 2018 00:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik had hoofdpijn voor ik begon met kijken, en zo ver de race het nog niet erger heeft gemaakt doen jullie het nu wel
Ik heb geen verschil opgemerkt andersquote:Op zondag 2 september 2018 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij rijdt ook echt als een vaatdoek sinds het bekend is geworden dat hij naar Renault gaat. Erg jammer.
En wat als de schade later pas merkbaar is? Krijg je dan een extra straf?quote:Op zondag 2 september 2018 23:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zou niet mijn voorkeur hebben. Dan ga jij puur op basis van geluk straffen. Bij de ene tik toevallig geen schade en bij de andere wel. Daarnaast is dit ook geen verklaring voor het verschil in de straffen die Grosjean en Hulkenberg kregen of tellen wij mee dat die van Hulkenberg er misschien spectaculairder uitzag?
Vettel laat een gat van 3 auto breedtes. Wat denk je dat Hamilton dan doet, afwachten tot de beide Ferrari's aan de horizon verdwenen zijn? Natuurlijk niet.quote:Op maandag 3 september 2018 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
Damon Hill maakte een goed punt op Channel 4 dat hier vergeten wordt: Hamilton nam een enorm risico door de auto daar er in te gooien en voor de zoveelste keer komt hij er mee weg. Geen schade aan hem en zijn concurrent is eruit.
Max moet dat wel kunnen, toch?quote:Op maandag 3 september 2018 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus wat kan hij dan nog doen? Ineens in een geest veranderen ofzo ?
Ik heb een hekel aan Hamilton, maar in dit geval heeft hij absoluut niets verkeerds gedaan. Vettel onderstuurde gewoon door net wat te laat in te remmen.quote:Op maandag 3 september 2018 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel laat een gat van 3 auto breedtes. Wat denk je dat Hamilton dan doet, afwachten tot de beide Ferrari's aan de horizon verdwenen zijn? Natuurlijk niet.
Vettel wilde zsm Kimi verschalken, maar haalde het niet. Hamilton zat op de plek die Vettel heeft open gelaten; de race lijn. Kleine lock up met de banden nog niet op temperatuur; we hebben het alleen dit seizoen al zo vaak gezien. Dat Vettel hier als enige hinder ondervind is prima.
je hebt ook nog de constructeurs titel en Kimi is sowieso niet zo van het enorm verdedigen.quote:Op maandag 3 september 2018 09:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik had verwacht dat Räikkönen harder zou verdedigen op een aanval van Hamilton omdat een eventuele crash goed zou zijn geweest voor Vettel. Nu ging het behoorlijk 'braaf'
Zijn banden waren letterlijk helemaal naar de tering. Het was sowieso een kwestie van tijd.quote:Op maandag 3 september 2018 09:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik had verwacht dat Räikkönen harder zou verdedigen op een aanval van Hamilton omdat een eventuele crash goed zou zijn geweest voor Vettel. Nu ging het behoorlijk 'braaf'.
Siert dit Ferrari of zou Raikkonen een soort van aan het muiten zijn?
Bwoah...quote:Op maandag 3 september 2018 09:39 schreef opgebaarde het volgende:
of zou Raikkonen een soort van aan het muiten zijn?
mja, hij had kunnen weten dat Hamilton hem links of rechts in zou proberen te halen. Wat hij daar mee doet is een tweedequote:Op maandag 3 september 2018 10:36 schreef fathank het volgende:
Vettel verneukte het al in de aanloop naar de bocht en laat de ruimte open voor Hamilton.
Maar Vettel kon er niks aan doen verder want hij is niet helderziend.
Mag niet. Race straffen zijn uitgesloten van protesten.quote:Op zondag 2 september 2018 21:08 schreef daNpy het volgende:
Waarom dient RBR eigenlijk geen protest in tegen de beslissing?
Hij maakte een inschattingsfout. Hij wist dat Bottas ernaast zat een liet genoeg ruimte, dacht ie.quote:Op maandag 3 september 2018 10:38 schreef fathank het volgende:
Misschien dacht ie dat Bottas erachter zat. Dan kun je inderdaad wel een gaatje laten vallen.
We hebben het over een andere situatie #nattekrantquote:Op maandag 3 september 2018 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij maakte een inschattingsfout. Hij wist dat Bottas ernaast zat een liet genoeg ruimte, dacht ie.
Er was ook genoeg ruimte. Dat Bottas dat niet in de gaten had doet daar niets aan af. Die had zonder problemen nog een halve meter op kunnen schuiven op de groene strook die ze tijdens de Q allemaal gebruikte.quote:Op maandag 3 september 2018 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij maakte een inschattingsfout. Hij wist dat Bottas ernaast zat een liet genoeg ruimte, dacht ie.
Humor om te lachenquote:Op maandag 3 september 2018 10:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Er was ook genoeg ruimte. Dat Bottas dat niet in de gaten had doet daar niets aan af. Die had zonder problemen nog een halve meter op kunnen schuiven op de groene strook die ze tijdens de Q allemaal gebruikte.
Straf was erg streng. Ik blijf erbij, race ongeval wat niet bestraft had moeten worden.
Als je het mij vraagt is het vooral weer tactisch geblunder van Ferrari. Een normaal team draagt de tweede rijder op meteen na de start stuivertje te wisselen, Hamilton op te vangen en vervolgens de eerste rijder de mogelijkheid te geven om uit te lopen.quote:Op maandag 3 september 2018 10:36 schreef fathank het volgende:
Vettel verneukte het al in de aanloop naar de bocht en laat de ruimte open voor Hamilton.
Maar Vettel kon er niks aan doen verder want hij is niet helderziend.
Ehm... KIJK DAAR!quote:Op maandag 3 september 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We hebben het over een andere situatie #nattekrant
Ik denk dat Verstappen hier wel een punt heeft. En laten wij eerlijk zijn: de enige reden dat Bottas bij een topteam rijdt, is het late vertrek van Rosberg. Anders had hij nog ergens achteraan rondgereden of hij had plaats moeten maken voor een rijden met meer poen.quote:Verstappen tackelt Bottas: 'Hamilton en Vettel waren me allang gepasseerd'
Max Verstappen heeft in de Grand Prix van Italië zondag Valtteri Bottas lang achter zich gehouden, maar uiteindelijk moest de Nederlander 'buigen'. Verstappen kreeg een tijdstraf van vijf seconden omdat hij volgens de wedstrijdleiding te agressief verdedigde ten opzichte van de Mercedes-coureur.
Verstappen was het duidelijk niet eens met de beslissing van Charlie Whiting en zijn mannen en blijft daar na de race bij. 'Het feit dat Bottas veertig ronden achter me gereden heeft is niet voor niets. Hamilton en Vettel waren me allang gepasseerd, maar hij was gewoon zo snel niet. Dat zag je ook bij die actie.'
In het Algemeen Dagblad doet Verstappen er nog eens schepje bovenop richting de Fin. 'En Bottas aarzelde', zegt de Nederlander. 'Doet-ie altijd', merkt Verstappen de twijfel van de Mercedes-rijder. Vettel en Hamilton zijn sneller. 'Die zijn in pure snelheid veel beter dan Bottas. Die blijven al niet veertig ronden achter me aan rijden.'
Onterecht
De Red Bull-coureur was liever gewoon op het podium geëindigd. 'Omdat hij niet echt erop en erover gaat ontstaat deze situatie. Ik vind het heel onterecht dat ik een straf krijg voor de enige keer dat hij me probeerde te passeren. Dichterbij is hij niet geweest', citeert De Telegraaf hem.
Bron: https://www.f1maximaal.nl(...)me-allang-gepasseerd
Mercedes had Ferrari in alle gevallen verslagen. De slijtage bij zowel Vettel als Kimi was best ernstig te noemen.quote:Op maandag 3 september 2018 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt is het vooral weer tactisch geblunder van Ferrari. Een normaal team draagt de tweede rijder op meteen na de start stuivertje te wisselen, Hamilton op te vangen en vervolgens de eerste rijder de mogelijkheid te geven om uit te lopen.
Dan was Vettel makkelijk uit het blikveld gebleven.
Bij Mercedes rijdt Bottas 100% in dienst van Hamilton. Feitelijk is het als het gaat om het wereldkampioenschap 2 tegen 1.
Maar Ferrari zal het wel nooit leren.
denk ik ook, maar tussen Vettel en Hamilton had het best spannend kunnen worden. Vettel was in de race een stuk sneller dan Räikkönen ,waardoor Hamilton niet zomaar met hem af had kunnen rekenenquote:Op maandag 3 september 2018 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes had Ferrari in alle gevallen verslagen. De slijtage bij zowel Vettel als Kimi was best ernstig te noemen.
Zei ik gister ook al. Vettel en Hamilton aarzelen niet om de aanval in te zetten, dat weet iedereen en dat maakt ze wel beter dan menig ander coureurquote:Op maandag 3 september 2018 10:59 schreef maan_man het volgende:
Verstappen heeft nog even een mededeling over de kwaliteiten van Bottas:
[..]
Ik denk dat Verstappen hier wel een punt heeft. En laten wij eerlijk zijn: de enige reden dat Bottas bij een topteam rijdt, is het late vertrek van Rosberg. Anders had hij nog ergens achteraan rondgereden of hij had plaats moeten maken voor een rijden met meer poen.
Vettel reed op verse bandenquote:Op maandag 3 september 2018 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk ik ook, maar tussen Vettel en Hamilton had het best spannend kunnen worden. Vettel was in de race een stuk sneller dan Räikkönen ,waardoor Hamilton niet zomaar met hem af had kunnen rekenen
In principe een open deur die hij beter achterwege had kunnen laten. Het was jammer dat Max zelf de fout maakte, anders was het wel weer een kunststukje geweestquote:Op maandag 3 september 2018 10:59 schreef maan_man het volgende:
Verstappen heeft nog even een mededeling over de kwaliteiten van Bottas:
[..]
Ik denk dat Verstappen hier wel een punt heeft. En laten wij eerlijk zijn: de enige reden dat Bottas bij een topteam rijdt, is het late vertrek van Rosberg. Anders had hij nog ergens achteraan rondgereden of hij had plaats moeten maken voor een rijden met meer poen.
Dat ben ik niet met je eens. Vettel had een goede voorsprong kunnen pakken, waardoor Ferrari zich niet had hoeven laten foppen met dat klaarstaan voor wisselen truukje.quote:Op maandag 3 september 2018 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes had Ferrari in alle gevallen verslagen. De slijtage bij zowel Vettel als Kimi was best ernstig te noemen.
nope. Als Vettel niet gespind was had hij met een eenstopper het Hammie lastig kunnen maken. Het feit dat hij na zijn 2e stop op 20 ronden oude supersofts met een beschadigde auto nog steeds 1.22,5 kon rijden betekent dat die auto goed is. Ik denk dat de Merc dat tempo onder dezelfde omstandigheden niet in zich had gehad.quote:Op maandag 3 september 2018 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel reed op verse banden
De 2-stopper was voor Ferrari sneller geweest.
Mag ik u eraan herinneren dat Raikkonen tot de stop van Hamilton de snelste ronde in handen had?quote:Op maandag 3 september 2018 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nope. Als Vettel niet gespind was had hij met een eenstopper het Hammie lastig kunnen maken. Het feit dat hij na zijn 2e stop op 20 ronden oude supersofts met een beschadigde auto nog steeds 1.22,5 kon rijden betekent dat die auto goed is. Ik denk dat de Merc dat tempo onder dezelfde omstandigheden niet in zich had gehad.
Kimi reed die tijd op nieuwe banden, terwijl Hammie na het stoppen van Kimi er direct een 1.23,6 uitperste. Die tijd had Vettel ook op de supersofts kunnen rijden als hij niet gespind was.quote:Op maandag 3 september 2018 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mag ik u eraan herinneren dat Raikkonen tot de stop van Hamilton de snelste ronde in handen had?
Vettel had nooit gewonnen.
Je hele scenario gaat uit van een Vettel die veel sneller is dan Raikkonen. Iets wat niet eens het geval hoefde te zijn.quote:Op maandag 3 september 2018 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kimi reed die tijd op nieuwe banden, terwijl Hammie na het stoppen van Kimi er direct een 1.23,6 uitperste. Die tijd had Vettel ook op de supersofts kunnen rijden als hij niet gespind was.
Als het een fout was, die discussie vind ik niet zo boeiend: ik ben er van overtuigd dat iemand met meer skills dan Bottas niet in die positie was gekomen. Denk dat Max gelijk heeft dat Vettel en Hamilton hem er met veel meer overtuiging naast gezet hadden en er voorbij waren gegaan.quote:Op maandag 3 september 2018 11:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In principe een open deur die hij beter achterwege had kunnen laten. Het was jammer dat Max zelf de fout maakte, anders was het wel weer een kunststukje geweest
quote:
Dat zijn van die aannames, Ferrari is gewoon de snellere auto, Mercedes heeft het op tactiek gewonnen, niet op snelheidquote:Op maandag 3 september 2018 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes had Ferrari in alle gevallen verslagen. De slijtage bij zowel Vettel als Kimi was best ernstig te noemen.
Bottas had bij die poging de bocht niet kunnen halen denk ik, daarom jammer dat hij hem niet net wat meer ruimte heeft gegevenquote:Op maandag 3 september 2018 11:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Verstappen maakt geen vrienden met die uitspraak over Bottas. Domme actie en totaal niet nodig om te zeggen, ook al heeft ie gelijk.
Vind het verder ook zwaar bestraft, zie ze ook liever hard tegen hard racen. Daar horen dit soort kleine incidentjes bij.
De regels zijn wat dat betreft veel te strak.
ik ga er wel vanuit ja. Het valt te staven als je de rondetijden naast elkaar legt.quote:Op maandag 3 september 2018 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hele scenario gaat uit van een Vettel die veel sneller is dan Raikkonen. Iets wat niet eens het geval hoefde te zijn.
klopt. Foutje waar Max voor heeft moeten boeten.quote:Op maandag 3 september 2018 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bottas had bij die poging de bocht niet kunnen halen denk ik, daarom jammer dat hij hem niet net wat meer ruimte heeft gegeven
Die groene strook houd voor de bocht al weer op en loopt dan over in gras, tevens hoort dat stuk volgens de regels niet bij het circuit.quote:Op maandag 3 september 2018 10:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Er was ook genoeg ruimte. Dat Bottas dat niet in de gaten had doet daar niets aan af. Die had zonder problemen nog een halve meter op kunnen schuiven op de groene strook die ze tijdens de Q allemaal gebruikte.
Straf was erg streng. Ik blijf erbij, race ongeval wat niet bestraft had moeten worden.
Hoewel die witte lijnen duidelijk niet altijd heilig zijn is het volgens de letter van de regulations dus wel een terechte straf. Max heeft geen autobreedte overgelaten tussen hemzelf en de witte lijn die als track edge geld.quote:Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Drivers must use the track at all times. For the avoidance of
doubt, the white lines defining the track edges are considered
to be part of the track but the kerbs are not.
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 12:00:25 McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season. https://t.co/yIQonPAnwj reageer retweet
Stewards zijn per race verschillend, dat is al genoeg voor een andere interpretatie.quote:Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Mooie vondst op de FP door gebruiker Aenyo.
Over de touche tussen Bottas en Verstappen.
Exact 10 jaar geleden op Monza, exact dezelfde situatie, exact dezelfde bocht, tussen Webber en Hamilton.
Hamilton is toen niet gestraft, terwijl de situatie in mijn ogen erger in zijn nadeel was. Hij finisht op 2 seconden voor Webber.
Waarom toen geen straf en nu wel?
Welke regels zijn er intussen dan geintroduceerd die het nu wel een overtreding maken.
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.quote:Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Mooie vondst op de FP door gebruiker Aenyo.
Over de touche tussen Bottas en Verstappen.
Exact 10 jaar geleden op Monza, exact dezelfde situatie, exact dezelfde bocht, tussen Webber en Hamilton.
Hamilton is toen niet gestraft, terwijl de situatie in mijn ogen erger in zijn nadeel was. Hij finisht op 2 seconden voor Webber.
Waarom toen geen straf en nu wel?
Welke regels zijn er intussen dan geintroduceerd die het nu wel een overtreding maken.
en nog snappen mensen het niet en is max niet fout.quote:Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Webber zit nog 20-30 cm van de lijn af en Bottas zit er al overheen.
Onderste plaatje maakt wel gelijk duidelijk dat er inderdaad geen ruimte binnen de officiële tracklimits meer is voor Bottas, wat de straf terecht maakt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Webber zit nog 20-30 cm van de lijn af en Bottas zit er al overheen.
20-30 cm??quote:Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Webber zit nog 20-30 cm van de lijn af en Bottas zit er al overheen.
lullig voor hem welquote:Op maandag 3 september 2018 12:10 schreef ondeugend het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 12:00:25 McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season. https://t.co/yIQonPAnwj reageer retweet
quote:Max Verstappen fileert Valtteri Bottas: 'Hamilton en Vettel waren mij allang gepasseerd'
Max Verstappen reed zondag tijdens de Grand Prix van Italië lang op de derde plek. Maar na een touché met Valtteri Bottas ontving de Nederlander een vijf-seconden tijdstraf, waardoor hij terug werd verwezen naar de vijfde positie.
In eerste instantie was Max ontzettend boos op de wedstrijdleiding, die hem volgens zichzelf, onterecht gestraft hadden. Maar inmiddels heeft de woede plaatsgemaakt voor trots. Trots dat hij, op Monza, een Mercedes meer dan veertig rondes achter zich heeft kunnen houden.
Aan de ene kant is dat zijn eigen verdienste, maar Verstappen haalt daarnaast ook flink uit naar Bottas.
"Het is wel mooi om te zien dat Bottas veertig rondes achter mij heeft gereden, dat zegt wel iets. Hamilton en Vettel waren mij allang gepasseerd. Bottas is gewoon niet zo snel, dat zie je aan alles", begon Verstappen zijn relaas.
Vettel en Hamilton veel beter
Maar dat was nog niet genoeg kritiek op Bottas, voelde Max. Dus deed hij er rustig nog een schepje bovenop.
"Bottas aarzelt bij acties. Doet-ie altijd. Hamilton en Vettel doen dat niet, die zijn in pure snelheid vele malen beter dan Bottas. Die zouden op dit circuit nooit veertig rondes achter mij blijven zitten", zo sloot de Nederlander af.
ja gezellig. Zo'n bagger auto vermoord carrières, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 3 september 2018 12:10 schreef ondeugend het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 12:00:25 McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season. https://t.co/yIQonPAnwj reageer retweet
Nou ja, het bewijst wel weer dat je niet meteen in een willekeurige stoel moet stappen.quote:Op maandag 3 september 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja gezellig. Zo'n bagger auto vermoord carrières, dat is wel duidelijk.
Inderdaad. Die gast heeft volgens mij alles gewonnen wat er te winnen valt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja gezellig. Zo'n bagger auto vermoord carrières, dat is wel duidelijk.
Frijns kan daar ook over mee praten, al heeft die daadwerkelijk nooit de kans gekregen omdat een niet nader genoemde journalist eigenhandig niet door hem gezegde uitspraken de wereld in slingerde waardoor hij de F1 vaarwel kon zeggen voor hij er goed en wel aan begonnen was.quote:Op maandag 3 september 2018 12:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad. Die gast heeft volgens mij alles gewonnen wat er te winnen valt.
Nooit de kans gehad om zich te bewijzen, erg jammer
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 13:00:27 McLaren is delighted to announce that @LandoNorris will complete the team’s driver line-up for the 2019 season. #Lando19 https://t.co/aNndtP3WQE reageer retweet
Het is ook geen aansprekend figuur. Dat helpt hem ook niet echt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja, het bewijst wel weer dat je niet meteen in een willekeurige stoel moet stappen.
Wat dat betreft hebben Jos en Max dat beter aangepakt destijds.
Toch sneu voor hem.. al was het niet helemaal onverwacht.
Ongetwijfeld talentvol maar mist net dat ene stukje gedrevenheid/agressie.
En vooral veel pech
Al zou het 5cm zijn is dat nog steeds voldoende en meer dan Bottas had die buiten de baan gedwongen werd.quote:Op maandag 3 september 2018 12:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
20-30 cm??
Je moet wel het moment van de touché pakken. Dan kun je het met pijn en moeite 5cm noemen.
Wat ik intussen wel heb geleerd van deze discussies is dat je gewoon moet divebomben in gaten die aan het sluiten zijn.
Als de ander je dan te laat ziet of reageert is HIJ de sjaak en ga jij vrijuit.
Was vorig jaar ook al zo.
Eerder op de race deed Bottas hetzelfde aan de binnenkant. Verstappen koos eieren voor zijn geld en sneed de bocht af. Het was dat, of bottas in je zijkant zien boren vanwege z'n divebomb.
Ik denk dat er nog nooit iemand is geweest die het tegendeel heeft beweerd, dus ik snap de relevantie van de opmerking niet zo goed. Zo jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas.quote:Op maandag 3 september 2018 11:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als het een fout was, die discussie vind ik niet zo boeiend: ik ben er van overtuigd dat iemand met meer skills dan Bottas niet in die positie was gekomen. Denk dat Max gelijk heeft dat Vettel en Hamilton hem er met veel meer overtuiging naast gezet hadden en er voorbij waren gegaan.
Helemaal niet in die knakenbak bij Mclaren, daar gaat ie vrees ik net zo op z'n bek als Stoffel.quote:Op maandag 3 september 2018 13:32 schreef Fer het volgende:
Arme Lando, ik heb het gevoel dat hij eigenlijk ook nog niet helemaal klaar is voor de hoofdklasse.
Russel heeft hem in de zak en Albon en de Vries blijven best in de buurt.
De regel dat je een wagenbreedte ruimte over moet laten als je terug naar de racelijn gaat. Die ruimte was er niet anders hadden ze elkaar niet geraakt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Mooie vondst op de FP door gebruiker Aenyo.
Over de touche tussen Bottas en Verstappen.
Exact 10 jaar geleden op Monza, exact dezelfde situatie, exact dezelfde bocht, tussen Webber en Hamilton.
Hamilton is toen niet gestraft, terwijl de situatie in mijn ogen erger in zijn nadeel was. Hij finisht op 2 seconden voor Webber.
Waarom toen geen straf en nu wel?
Welke regels zijn er intussen dan geintroduceerd die het nu wel een overtreding maken.
Dat laatste heet verdedigen en is wel een essentieel onderdeel van racen.quote:Op maandag 3 september 2018 13:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De regel dat je een wagenbreedte ruimte over moet laten als je terug naar de racelijn gaat. Die ruimte was er niet anders hadden ze elkaar niet geraakt.
Die regel is in 2010(?) geïntroduceerd nadat Schumacher op Monza (!) ronden lang Hamilton had opgehouden door continu van lijn te veranderen en te blocken.
Tsss slechts half versleten nog maarquote:
Die heeft mazzel dat de race niet een paar ronden langer duurde. Dan was die band op zeker geklaptquote:
Zolang de cultuur bij McLaren niet verandert zullen ze de weg naar boven niet in kunnen slaanquote:Op maandag 3 september 2018 13:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Helemaal niet in die knakenbak bij Mclaren, daar gaat ie vrees ik net zo op z'n bek als Stoffel.
En Kimi kennende was hij niet naar binnen gekomen voor een bandenwissel en daarmee een zeker podium weggooien. Dat was dus een mooie klapper geworden als de race een paar rondjes langer duurdequote:Op maandag 3 september 2018 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die heeft mazzel dat de race niet een paar ronden langer duurde. Dan was die band op zeker geklapt
Denk dat Stoffel eerst het stoeltje had, daardoor met dat meisje kon aanklooien en het stoeltje pas kwijtraakte nadat het meisje papa vertelde van Stoffel en altijd de verkeerde gaten uitzoekenquote:Op maandag 3 september 2018 14:32 schreef vosss het volgende:
Zit de vader van Stoffel zn vriendin niet in een hoge functie bij McLaren? Ja toch?
Die heeft dan kennelijk ook geen fluit te vertellen. Ik zou als ik Stoffel was voor straf zn vriendin keihard anaal nemen omdat haar vader gefaald heeft mijn stoeltje voor komend jaar veilig te stellen.
Ferrari had hem ook niet binnen laten komen, zoals ze met Vettel enkele jaren geleden op Silverstone ook niet dedenquote:Op maandag 3 september 2018 14:31 schreef vosss het volgende:
[..]
En Kimi kennende was hij niet naar binnen gekomen voor een bandenwissel en daarmee een zeker podium weggooien. Dat was dus een mooie klapper geworden als de race een paar rondjes langer duurde
Of het slim was het zo uit te spreken is een andere discussie,ik zou het iig niet gezegd hebben als ik hem was. Heb er overigens geen beeld en geluid van gezien dus ben wel benieuwd hoe hij het nu precies zei.quote:Op maandag 3 september 2018 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog nooit iemand is geweest die het tegendeel heeft beweerd, dus ik snap de relevantie van de opmerking niet zo goed. Zo jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas.
!quote:Op maandag 3 september 2018 15:19 schreef XL het volgende:
[..]
Denk dat Stoffel eerst het stoeltje had, daardoor met dat meisje kon aanklooien en het stoeltje pas kwijtraakte nadat het meisje papa vertelde van Stoffel en altijd de verkeerde gaten uitzoeken
aah, een nieuwe veebelovende rookie om eind 2020 aan de deur te zetten als de wagen nog steeds bagger isquote:Op maandag 3 september 2018 13:04 schreef ondeugend het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 13:00:27 McLaren is delighted to announce that @LandoNorris will complete the team’s driver line-up for the 2019 season. #Lando19 https://t.co/aNndtP3WQE reageer retweet
die kans is vrij groot, al kan het natuurlijk ook zo zijn dat de rookie de Spanjaard wegstuurt, waar heb ik dat eerder gezien?quote:Op maandag 3 september 2018 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
aah, een nieuwe veebelovende rookie om eind 2020 aan de deur te zetten als de wagen nog steeds bagger is
Niet sjeik, maar 100% waar. Tijdens de quali zat hij er echt ver vanaf, en inderdaad hadden Vettel, Hamilton en ook Kimi makkelijk Max gepakt op dit circuit. Kijk ook hoe Lewis vorige race na zijn pit Max voorbij reed. Bottas is, zoals welter helaas vaker gezegd heeft, echt middelmaat.quote:
Maar doordat hij middelmaat is, is hij een ideale tweede rijder.quote:Op maandag 3 september 2018 19:11 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet sjeik, maar 100% waar. Tijdens de quali zat hij er echt ver vanaf, en inderdaad hadden Vettel, Hamilton en ook Kimi makkelijk Max gepakt op dit circuit. Kijk ook hoe Lewis vorige race na zijn pit Max voorbij reed. Bottas is, zoals welter helaas vaker gezegd heeft, echt middelmaat.
Waarom? Bottas is derde?? Voor de snellere Vettel. Optimaal resultaat. Het maakt niet uit of hij Max in ronde 2 inhaalt, na 40 rondes of in de laatste. Het ging om de 3de plek.quote:Op maandag 3 september 2018 19:11 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet sjeik, maar 100% waar. Tijdens de quali zat hij er echt ver vanaf, en inderdaad hadden Vettel, Hamilton en ook Kimi makkelijk Max gepakt op dit circuit. Kijk ook hoe Lewis vorige race na zijn pit Max voorbij reed. Bottas is, zoals welter helaas vaker gezegd heeft, echt middelmaat.
Als Ajax of PSV de 1-0 in de 92ste minuut maakt bij hun derde kans tegen het derde G elftal van Staphorst. Dan noem ik dat eigenlijk wel geluk.quote:Op maandag 3 september 2018 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom Bottas is derde?? Voor de snellere Vettel. Optimaal resultaat. Het maakt niet uit of hij Max in ronde 2 inhaalt, na 40 rondes of in de laatste. Het ging om de 3de plek.
Jij vindt dat doelpunten in de 92ste minuut geluk zijn?
Mercedes-technisch is t natuurlijk wel waar. Beetje Vennegoor als stand in voor van Nistelrooyquote:Op maandag 3 september 2018 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom? Bottas is derde?? Voor de snellere Vettel. Optimaal resultaat. Het maakt niet uit of hij Max in ronde 2 inhaalt, na 40 rondes of in de laatste. Het ging om de 3de plek.
Jij vindt dat doelpunten in de 92ste minuut geluk zijn?
Maar niet door Max in te halen op de baan.quote:Op maandag 3 september 2018 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom? Bottas is derde?? Voor de snellere Vettel. Optimaal resultaat. Het maakt niet uit of hij Max in ronde 2 inhaalt, na 40 rondes of in de laatste. Het ging om de 3de plek.
Jij vindt dat doelpunten in de 92ste minuut geluk zijn?
Hij had niet eens een inhaalactie nodig om hem in te halen!quote:Op maandag 3 september 2018 19:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar niet door Max in te halen op de baan.
Max ging naar binnen voor Kimi er wasquote:Op maandag 3 september 2018 19:11 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet sjeik, maar 100% waar. Tijdens de quali zat hij er echt ver vanaf, en inderdaad hadden Vettel, Hamilton en ook Kimi makkelijk Max gepakt op dit circuit. Kijk ook hoe Lewis vorige race na zijn pit Max voorbij reed. Bottas is, zoals welter helaas vaker gezegd heeft, echt middelmaat.
Dan ben je geen knip voor de neus waard als je je als coureur daar voor laat lenen.quote:Op maandag 3 september 2018 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt is het vooral weer tactisch geblunder van Ferrari. Een normaal team draagt de tweede rijder op meteen na de start stuivertje te wisselen, Hamilton op te vangen en vervolgens de eerste rijder de mogelijkheid te geven om uit te lopen.
Dan was Vettel makkelijk uit het blikveld gebleven.
Bij Mercedes rijdt Bottas 100% in dienst van Hamilton. Feitelijk is het als het gaat om het wereldkampioenschap 2 tegen 1.
Maar Ferrari zal het wel nooit leren.
Mis je niks aanquote:Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)ij-mclaren~a32c7a26/
Vandoorne is z’n stoeltje kwijt voor volgend jaar.
Hihahoquote:Op maandag 3 september 2018 14:32 schreef vosss het volgende:
Zit de vader van Stoffel zn vriendin niet in een hoge functie bij McLaren? Ja toch?
Die heeft dan kennelijk ook geen fluit te vertellen. Ik zou als ik Stoffel was voor straf zn vriendin keihard anaal nemen omdat haar vader gefaald heeft mijn stoeltje voor komend jaar veilig te stellen.
Bottas reedt als een dweil en is uiteindelijk ook 3e geworden. Zo'n Mercedes onder de kap helpt een hoopquote:Op maandag 3 september 2018 20:10 schreef habitue het volgende:
Na een nachtje erover geslapen te hebben moet nu toch iedereen het met me eens zijn. Hamilton zit toch wel een klasse boven de rest. Wederom een foutloze race.
Ricciardo en Max zijn de enige 2 uitdagers. Hamilton zou dezelfde brokken maken als hij zijn materiaal moest compenseren.quote:Op maandag 3 september 2018 20:10 schreef habitue het volgende:
Na een nachtje erover geslapen te hebben moet nu toch iedereen het met me eens zijn. Hamilton zit toch wel een klasse boven de rest. Wederom een foutloze race.
Hypothese die je niet hard kan maken.quote:Op maandag 3 september 2018 20:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ricciardo en Max zijn de enige 2 uitdagers. Hamilton zou dezelfde brokken maken als hij zijn materiaal moest compenseren.
Mooi manquote:
Hij was echt kapot na de race, 110% gegeven. Petje af. Vettel deed weer eens een olifant in de porcelijnkast actie.quote:Op maandag 3 september 2018 20:10 schreef habitue het volgende:
Na een nachtje erover geslapen te hebben moet nu toch iedereen het met me eens zijn. Hamilton zit toch wel een klasse boven de rest. Wederom een foutloze race.
Omdat Vettel weer eens faalde.quote:Op maandag 3 september 2018 20:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bottas reedt als een dweil en is uiteindelijk ook 3e geworden. Zo'n Mercedes onder de kap helpt een hoop
Hard maken niet, maar het is wel een hele logische veronderstelling. Hamilton heeft EN de kwaliteit EN de rust door de kwaliteit van zijn materiaal.quote:Op maandag 3 september 2018 20:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Hypothese die je niet hard kan maken.
Nyck de Vries juichen.quote:Op maandag 3 september 2018 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
aah, een nieuwe veebelovende rookie om eind 2020 aan de deur te zetten als de wagen nog steeds bagger is
Ja weet ik, ik probeer te zeggen dat ik verwacht dat ook Kimi Max makkelijk voorbij gereden was op deze baan.quote:Op maandag 3 september 2018 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max ging naar binnen voor Kimi er was
Ik vind dat iemand die in een auto rijd die 1,5 sec per ronde sneller is dan de auto die voor hem rijd, er met speels gemak voorbij moet kunnen op een circuit met zulke rechte stukken. Lukt je dit niet dan ben je op zn best een middelmatige coureur.quote:Op maandag 3 september 2018 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom? Bottas is derde?? Voor de snellere Vettel. Optimaal resultaat. Het maakt niet uit of hij Max in ronde 2 inhaalt, na 40 rondes of in de laatste. Het ging om de 3de plek.
Jij vindt dat doelpunten in de 92ste minuut geluk zijn?
VET vergooide vorig jaar zelf zijn titel en dit jaar weer.quote:Op maandag 3 september 2018 20:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Hypothese die je niet hard kan maken.
Voorlopig is Hamilton de beste en bezwijkt Vettel.
Wat als je motor-modus opel kadett achter Max aan tuft omdat je weet dat je maar 2 rondes nodig hebt om hem te pakkenquote:Op maandag 3 september 2018 20:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand die in een auto rijd die 1,5 sec per ronde sneller is dan de auto die voor hem rijd, er met speels gemak voorbij moet kunnen op een circuit met zulke rechte stukken. Lukt je dit niet dan ben je op zn best een middelmatige coureur.
.quote:Op maandag 3 september 2018 22:03 schreef XL het volgende:
[..]
VET vergooide vorig jaar zelf zijn titel en dit jaar weer.
quote:Op maandag 3 september 2018 10:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mag niet. Race straffen zijn uitgesloten van protesten.
Dit ja, als er iets bestraft moet worden zijn het wel die kansloze divebombs. Een betere manier om aan te geven dat je niet kunt inhalen is er niet.quote:Op [quote] [b]Op maandag 3 september 2018 12:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
20-30 cm??
Je moet wel het moment van de touché pakken. Dan kun je het met pijn en moeite 5cm noemen.
Wat ik intussen wel heb geleerd van deze discussies is dat je gewoon moet divebomben in gaten die aan het sluiten zijn.
Als de ander je dan te laat ziet of reageert is HIJ de sjaak en ga jij vrijuit.
Was vorig jaar ook al zo.
Eerder op de race deed Bottas hetzelfde aan de binnenkant. Verstappen koos eieren voor zijn geld en sneed de bocht af. Het was dat, of bottas in je zijkant zien boren vanwege z'n divebomb.
Hij heeft Max niet ingehaald; daarin is hij jammerlijk gefaald, om de simpele reden dat hij geen racer is.quote:Op maandag 3 september 2018 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom? Bottas is derde?? Voor de snellere Vettel. Optimaal resultaat. Het maakt niet uit of hij Max in ronde 2 inhaalt, na 40 rondes of in de laatste. Het ging om de 3de plek.
Hij is gewoon de beste op dit moment. Ferrari zou beter zijn maar laat het niet zien. En hij is z'n teamgenoot met 2 vingers in de neus de baas. Wat moet er nog meer bij om de beste te zijn?quote:Op maandag 3 september 2018 20:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hard maken niet, maar het is wel een hele logische veronderstelling. Hamilton heeft EN de kwaliteit EN de rust door de kwaliteit van zijn materiaal.
Leer eerst maar eens wat een divebomb is.quote:Op maandag 3 september 2018 22:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit ja, als er iets bestraft moet worden zijn het wel die kansloze divebombs. Een betere manier om aan te geven dat je niet kunt inhalen is er niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |