abonnement Unibet Coolblue
pi_181525828
quote:
Franse milieuminister stapt per direct op, zegt hij live op radio
VANDAAG, 09:55 AANGEPAST OM 10:07BUITENLAND

De Franse minister van Milieu Nicolas Hulot heeft zijn vertrek aangekondigd. Hij zegt dat hij daarover vooraf president Macron of premier Philippe niet heeft ingelicht.

Hulot is teleurgesteld dat er weinig vooruitgang is in de strijd tegen klimaatverandering. Op radiozender France Inter zei Hulot dat hij het gevoel heeft dat ecologie voor de regering geen prioriteit is, terwijl "dit onderwerp een voorwaarde is voor al het andere". Hij is onder meer gefrustreerd dat het niet lukt CO2-uitstoot terug te brengen en over versoepeling van de jachtwet.

"We streven naar het behoud van een economisch model dat verantwoordelijk is voor alle klimatologische ongeregeldheden", zei hij.

Hulot hoopt dat Macron, voor wie hij zegt respect te hebben en die hij als vriend beschouwt, zal leren van zijn aftreden. "Ik hoop dat dit gebaar nuttig zal zijn, zodat iedereen zich zal bezinnen op zijn of haar verantwoordelijkheid."

Regeringswoordvoerder Griveaux betreurt het vertrek, zei hij tegen BFM TV. Hij noemde veranderingen op milieugebied, zoals de hervorming van landbouw, processen van een lange adem.

"Nicolas Hulot weet dat er niet binnen een jaar resultaten geboekt kunnen worden." Hij vindt het zonde dat Hulot niet "alles wat hij de afgelopen 14 maanden heeft bereikt, om kan zetten in iets waardevols".

Over de wijze waarop Hulot zijn vertrek aankondigde, zei Griveaux dat dat het "zijn manier van doen" is. "Ik denk dat het beleefd zou zijn geweest om de president en de premier te waarschuwen." Macron heeft maandagavond voor het laatst met Hulot gesproken.

President van de rijken
Hulots vertrek is schadelijk voor Macron en de regering, zegt correspondent Frank Renout. "Hij heeft keiharde kritiek, dus inhoudelijk is het een harde klap. Maar hij was ook een van de populairste ministers, en eigenlijk regeringsleden."

Hij stond bekend als het 'linkse geweten' van de regering. "Dat straalde ook af op Macron. Als dat linkse geweten wegvalt, wordt het imago van een rechtse president, een president van de rijken, bevestigd".

Activist en presentator
Voordat Nicolas Hulot bewindsman werd, was hij een bekende klimaatactivist en presentator van natuurprogramma's op televisie. In zijn documentaires vroeg hij vaak aandacht voor klimaatverandering. Hulot werd ook door eerdere presidenten al gevraagd om minister te worden, maar hij had dit altijd geweigerd.
https://nos.nl/artikel/22(...)j-live-op-radio.html

Wtf :') wat een manier van ontslag nemen :D

[ Bericht 78% gewijzigd door sp3c op 28-08-2018 19:40:25 ]
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:09:36 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181525873
Wat een held. Respect
#KICKOUTZP
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:14:22 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_181525973
Tja, die dacht natuurlijk mooi ff zn persoonlijke agenda door te kunnen drukken. Jammer joh, welkom in de politiek.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_181526092
quote:
Hulot had president Macron en premier Edouard Phillipe niet van tevoren op de hoogte gebracht van zijn beslissing, omdat hij bang was dat ze hem hadden kunnen overtuigen toch aan te blijven.
Want je laten overtuigen is verkeerd? Misschien had Macron wel goede argumenten en zijn minister meer mogelijkheden gegeven om dingen voor elkaar te krijgen.

Nu komt er waarschijnlijk een complete ja-knikker, daar schiet het milieu ook niets mee op.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:31:23 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181526295
Voor het milieu en klimaatproblematiek zijn maar tegelijk de helft van de kerncentrales willen sluiten...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181526336
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor het milieu en klimaatproblematiek zijn maar tegelijk de helft van de kerncentrales willen sluiten...
Echt groen zijn kerncentrales dan ook niet gezien het radioactieve afval dat ze produceren.
pi_181526525
@sp3c: betere oplossing eigenlijk inderdaad. Thanks.
pi_181526547
"Ik hoop dat dit gebaar nuttig zal zijn, zodat iedereen zich zal bezinnen op zijn of haar verantwoordelijkheid."

Lijkt me nuttiger als hij nadenkt over z'n eigen verantwoordelijkheid.. :') je baas netjes inlichten lijkt me daar wel onder vallen _O-
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:48:23 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181526631
Wat een kneus. Met zijn klimaatgejank. Macron heeft geen toverstaaf waarmee hij binnen een jaar even alle problemen oplost.
pi_181527838
:W Daag. Hoop dat je blij bent met je 5 minuten bekendheid. :W
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181528129
Zal wel terecht zijn. De politiek heeft een tendens om nalatig te zijn, ook de Nederlandse regering is nalatig geweest de afgelopen twintig of vijfentwintig jaar. Harde wetenschap speelt niet echt een rol in Den Haag.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:12:47 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181528797
Lijkt erop dat hij nogal naief begon aan zijn taak.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181528871
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:44 schreef bamibij het volgende:
"Ik hoop dat dit gebaar nuttig zal zijn, zodat iedereen zich zal bezinnen op zijn of haar verantwoordelijkheid."

Lijkt me nuttiger als hij nadenkt over z'n eigen verantwoordelijkheid.. :') je baas netjes inlichten lijkt me daar wel onder vallen _O-
Het was zijn doel wakker te schudden niet atilzwijgend vertrekken. Gezien dit topic prima gedaan dus. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181529182
"We streven naar het behoud van een economisch model dat verantwoordelijk is voor alle klimatologische ongeregeldheden", zei hij.

Dat is precies het probleem. Een hoop bedrijven verdienen aan milieuvervuiling. En de politiek doet er maar weinig tegen, prioriteit is geld verdienen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:20:47 #15
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181529254
Tsja, goed voor hem dat hij zo principieel is. Is zichzelf wel tegengekomen door in de politiek te gaan :P Zolang de Franse regering niet bestaat uit klimaatgekkies is het natuurlijk naïef om te geloven dat ie iets kon veranderen op zo'n korte termijn.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181533311
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het was zijn doel wakker te schudden niet atilzwijgend vertrekken. Gezien dit topic prima gedaan dus. _O_
Ja, inderdaad zeg. Al zeker tien reacties. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')