Bronquote:Yandex Launches the First Autonomous Ride-Hailing Service in Europe
28 aug 2018
Today we are thrilled to announce that Yandex.Taxi’s self-driving car is now offering a ride-hailing service to passengers in the university city of Innopolis, Russia. As the first service to offer autonomous ride-hailing in Europe, we are not only excited to help users safely and efficiently navigate to destinations but also to help the public adopt driverless technology and the future of transportation.
Residents can order rides to multiple set destinations such as the university, the stadium, residential blocks, and the local business center. Currently, approximately 100 passengers have agreed to participate in the testing of our driverless ride-hailing service and received a link to order rides through a Telegram chatbot.
The young city, centered around the tech-focused Innopolis University, offers Yandex a great urban environment to take the next significant step in publicly testing our self-driving cars that combines our expertise operating on busy public streets and our experience offering passenger rides on test tracks.
In Innopolis, Yandex will first operate two self-driving vehicles to specific destinations within the city free of charge and keep a safety driver in the passenger seat. Our Yandex self-driving team plans to later expand the autonomous ride-hailing service to include more destinations, additional vehicles, and removing the safety driver in addition to improving the service based on user feedback.
. Waarmee snel? Op gebied van transport? Ben ik ook enorm nieuwschierig naar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Interessant. Had nog niet van dit bedrijf gehoord. Ben benieuwd.
Japan heeft net ook weer een half miljard geinvesteerd in Uber. En Waymo gaat binnenkort ook verder uitbreiden. Denk dat het best snel kan gaan.
Ja, ik bedoel de hoeveelheid zelf rijdende auto's die rondrijden. Het is nu echt een handjevol. De meeste projecten zijn nog semi zelf rijdend, wat betekend dat er nog iemand in een controlekamer ergens op afstand mee kan kijken een een noodstop kan maken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:28 schreef Ciclon het volgende:
[..]
. Waarmee snel? Op gebied van transport? Ben ik ook enorm nieuwschierig naar.
Het gaat er sowieso komen. Zo werkt kapitalisme. Transport bedrijven kunnen enorm veel geld besparen. Zelfs als het alleen werkt op lange stukken snelweg bespaar je duizenden manuren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:40 schreef wollah het volgende:
Zelfrijdende auto's zo snel mogelijk verbieden deze ondingen. Ten eerste is zelf rijden veel leuker en ten tweede mag je nooit op techniek vertrouwen. Levensgevaarlijk
Eh, nee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het gaat er sowieso komen. Zo werkt kapitalisme.
Maar het word juist gevaarlijk als de ene helft van de auto's wel zelfrijdend is en de andere helft niet. Dan moet het compleet omgeslagen worden en binnen een zeer korte tijd alles zelfrijdend worden en dat is bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het gaat er sowieso komen. Zo werkt kapitalisme. Transport bedrijven kunnen enorm veel geld besparen. Zelfs als het alleen werkt op lange stukken snelweg bespaar je duizenden manuren.
En anders zijn wij straks het enige land zonder zelfrijdende voertuigen. Niet echt handig als je als doorvoerland niet voorloopt.
Aparte banen voor zelf rijdende trucks of zelfs auto's. Je hoeft niet meteen elke straat in heel nederland om te bouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:45 schreef wollah het volgende:
[..]
Maar het word juist gevaarlijk als de ene helft van de auto's wel zelfrijdend is en de andere helft niet. Dan moet het compleet omgeslagen worden en binnen een zeer korte tijd alles zelfrijdend worden en dat is bijna onmogelijk.
Ja dat zou een idee kunnen zijn maar wie gaat die baan aanleggen en wat moet dat kosten? En is daar uberhaupt wel ruimte voor? Met dat soort vragen moet ook rekeningen worden gehoudenquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aparte banen voor zelf rijdende trucks of zelfs auto's. Je hoeft niet meteen elke straat in heel nederland om te bouwen.
Eerst kan je bijvoorbeeld een speciale baan aanleggen tussen de Rotterdamse haven en een paar grote steden, om iets te noemen. De eerste zelfrijdende trucks zullen daarom ook nog wel een cabine hebben, zodat er gewisseld kan worden.
Uiteraard. Het moet wel economische winst opleveren. Daarom wordt er nu al nagedacht over dat soort dingen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:49 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja dat zou een idee kunnen zijn maar wie gaat die baan aanleggen en wat moet dat kosten? En is daar uberhaupt wel ruimte voor? Met dat soort vragen moet ook rekeningen worden gehouden
Ja ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Dat vind ik wel beter dan alles zelfrijdend, dat er gewoon 2 volgen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard. Het moet wel economische winst opleveren. Daarom wordt er nu al nagedacht over dat soort dingen.
En daarom zijn er dus al lopende experimenten zoals die 'treintjes' van trucks waarin 2 automatische trucks een 3e bemande truck volgen.
Was je in 1995 ook tegen het internet?quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:40 schreef wollah het volgende:
Zelfrijdende auto's zo snel mogelijk verbieden deze ondingen. Ten eerste is zelf rijden veel leuker en ten tweede mag je nooit op techniek vertrouwen. Levensgevaarlijk
Goede vergelijkingquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:53 schreef XL het volgende:
[..]
Was je in 1995 ook tegen het internet?
Dat was misschien best een goed idee geweest.quote:
Zover zijn we nog lang niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vergeet ook niet hoeveel mensen slachtoffers maken in het verkeer door domme fouten zoals drank of moeheid. Als dat al gehalveerd kan worden door zelfrijdende auto's zijn ze al een succes, ookal maken ze nog steeds slachtoffers.
Yandex is volgens de Nasdaq een Nederlandse N.V.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:15 schreef Bocaj het volgende:
Yandex (Rusland) is gewoon een Google tegenhanger...
https://yandex.com/
quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:40 schreef wollah het volgende:
Zelfrijdende auto's zo snel mogelijk verbieden deze ondingen. Ten eerste is zelf rijden veel leuker en ten tweede mag je nooit op techniek vertrouwen. Levensgevaarlijk
Gaat nooit groter worden dan de fax!quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:53 schreef XL het volgende:
[..]
Was je in 1995 ook tegen het internet?
Our businessquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Yandex is volgens de Nasdaq een Nederlandse N.V.
Kijk eens wie er allemaal op de Schiphol Boulevard 165 zitten:quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 17:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Our business
Yandex’s history began in the early 1990s – long before the company was founded. Yandex as a company appeared in 2000, three years after the launch of the web portal yandex.ru. At that point there were only 25 names on the new company's payroll and all data Yandex processed could fit on a single server. Now Yandex has offices and representations in nine countries, employing almost 8,000 people. In our home market, Russia, our share of all search traffic is 56.4% (Yandex.Radar, March 2018). We also operate in Belarus, Kazakhstan and Turkey. More than 90% of Internet users in Russia living in cities with populations of 100,000 or more use Yandex services (Mediascope, November 2017, 12-64 y. o., desktop and mobile devices).
Most of our revenues are derived from contextual advertising, which delivers ads for products and services based on what web users are looking for. Our Yandex.Direct service was the first and is the largest system for the placement of text-based ads in Russia. In addition to serving advertisements on our own search results pages, we run ads on thousands of third-party websites that make up our Yandex Advertising Network.
Our company became profitable in 2002 and its revenues have been continually growing ever since. In May 2011 Yandex went public on the NASDAQ stock exchange, under the ticker YNDX.
Maar dan heeft bijna niemand een baan, wie gaat het kopen dan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aparte banen voor zelf rijdende trucks of zelfs auto's. Je hoeft niet meteen elke straat in heel nederland om te bouwen.
Eerst kan je bijvoorbeeld een speciale baan aanleggen tussen de Rotterdamse haven en een paar grote steden, om iets te noemen. De eerste zelfrijdende trucks zullen daarom ook nog wel een cabine hebben, zodat er gewisseld kan worden.
Ik denk dat ergens rond 2040 je groente gezaaid, geoogst, getransporteerd en bezorgd is zonder tussenkomst van een mens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |