abonnement Unibet Coolblue
pi_181514893
Allereerst, het hoeft van mij hier geen welles nietes te worden over wat beter is Android of iOS. Wel ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de Chromecast. Ik heb die dingen nu al een jaar of 2 denk ik. En eigenlijk te vaak rare problemen, wat mij toen heeft doen besluiten om toch maar een pc aan de tv te koppelen. Nu heb ik sinds een week een Moto G5s in gebruik, en heb her en der de Chromecast al gebruikt en heb eigenlijk geen problemen. Met mijn iPhone en iPad heb/had ik vaak rare problemen zoals wegvallen van de verbinding, de pauzestand die niet of niet goed werkt (kwam heel vaak voor, mogelijk doordat iOS de apps bevriest na een tijdje?) maar ook regelmatig dat bepaalde apps gewoon geen casticoontje tonen.

Dus mijn gevoel zegt dat Chromecast prima kan werken onder iOS, maar over de hele lijn beter/stabieler op een Android apparaat.

p.s. ik wil een aantal apps in Android 7 afzonderen van mobiele data. Ik kan echter alleen schuifjes vinden om het datagebruik te beperken. Maar een aantal wil ik helemaal uitzetten, in iOS kon dit wel. Dus ik wil concreet: Plex, Videoland, Ziggo Go, RTLXL, NPO, RTLXL enkel op wifi kunnen gebruiken.
pi_181516944
Ik gebruik Chromecast op iOS meermaals dagelijks voor YouTube, Ziggo GO, NPO Gemist, Spotify, Netflix en meer, en ik heb nooit issues gehad of het gevoel gekregen dat ik iets te kort kwam.
pi_181518875
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:12 schreef TRON2.0 het volgende:
Ik gebruik Chromecast op iOS meermaals dagelijks voor YouTube, Ziggo GO, NPO Gemist, Spotify, Netflix en meer, en ik heb nooit issues gehad of het gevoel gekregen dat ik iets te kort kwam.
ik heb met name issues gehad met de pauzestand en soms apps waar het icoontje voor te casten weg was. wellicht dat het ook aan de app optimalisatie ligt soms. wifi ligt het hier niet aan bij mij.
pi_181924347
Voor eigen videobestanden zijn er maar weinige combinaties die ik beter vind werken dan de Chromecast Ultra en Infuse Pro op de iPhone. Streamt elk videobestand probleemloos.
pi_181924862
Geen problemen met mijn Sony Xperia XZ1. Of in ieder geval niet met streamen vanuit Spotify, YouTube, Netflix etc. Alleen met het mirroren van het scherm van mijn telefoon naar de tv wil het nog wel eens vastlopen, maar dat gebruik ik eigenlijk toch nooit.
  zaterdag 15 september 2018 @ 20:03:59 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181925172
Ik snap de vraag niet? Nooit problemen hier tussen iOS en CC. 5 iOS devices met 4 CC's.
And so is the past
pi_181925404
Geen problemen mee. Beneden Android tv met chromecast ingebouwd en boven een losse chromecast aan de tv hangen.

Beneden heb ik wel problemen soms met YouTube streamen maar ik heb toch een YouTube app op de tv dus die gebruik ik meestal, spotify gaat prima beneden.

Boven werkt alles top, Netflix Videoland en YouTube.
Mijn vrouwtje en ik hebben beide een iPhone.
Ik was hier...
pi_181925523
De Netflix app werkt veel en veel beter op mijn android apparaat.

De app op iOS, verbinding werd continu verloren dus over algemeen de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Super irritant, maar op Android nauwelijks problemen of vertraging.
pi_181925585
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:47 schreef dennissch het volgende:

[..]

ik heb met name issues gehad met de pauzestand en soms apps waar het icoontje voor te casten weg was. wellicht dat het ook aan de app optimalisatie ligt soms. wifi ligt het hier niet aan bij mij.
Ik heb dat soms ook met Android en streams via VLC die er niet uitzien.
pi_181926569
Ik merk nu ik de Moto G5s wat langer gebruik dat de Chromecast wel wat stabieler werkt dan onder iOS maar toch kan ik er niet op bouwen. Dus uiteindelijk komt het er op neer als ik een video kijk via Plex of Videoland, of een voetbalwedstrijd bv ik gewoon de pc aanslinger die aan de tv hangt. Voor een Youtube filmpje tussendoor o.i.d. gebruik ik lekker snel de Chromecast.
pi_181926695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:56 schreef dennissch het volgende:
Ik merk nu ik de Moto G5s wat langer gebruik dat de Chromecast wel wat stabieler werkt dan onder iOS maar toch kan ik er niet op bouwen. Dus uiteindelijk komt het er op neer als ik een video kijk via Plex of Videoland, of een voetbalwedstrijd bv ik gewoon de pc aanslinger die aan de tv hangt. Voor een Youtube filmpje tussendoor o.i.d. gebruik ik lekker snel de Chromecast.
Kan aan je internetverbinding liggen.
pi_181926794
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:00 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Kan aan je internetverbinding liggen.
Nja op dit moment zou dat kunnen, boven althans. Maar toen ik die iPhone gebruiktte heb ik alles wel uitgesloten zover ik weet. 2 verschillende accespoints getest toen boven. Bij de ene accespoint zowel 2.4 als 5 ghz band getest. Op die andere alleen de 2.4 ghz band (oud ding)
pi_181928683
Chromecast had tot een paar maanden geleden ernstige problemen met bepaalde apparaten, dat is opgelost door Google.

Linkje: https://tweakers.net/nieu(...)illende-routers.html

Misschien dat dit je probleem was.
pi_181929698
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:13 schreef oheng het volgende:
Chromecast had tot een paar maanden geleden ernstige problemen met bepaalde apparaten, dat is opgelost door Google.

Linkje: https://tweakers.net/nieu(...)illende-routers.html

Misschien dat dit je probleem was.
Thanks, zou kunnen. Ik heb ook gewoon sterke vermoedens dat bepaalde apps de Chromecastfunctie niet goed op orde hebben.
  zondag 16 september 2018 @ 12:41:46 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181939080
Alleen de Ziggo Go-app doet moeilijk (niet kunnen scrubben, stream er uit gooien als je de app weer opent) met iOS, verder nooit problemen gehad.
pi_181939127
Ik heb sinds ik de laatste versie chromecast heb er vaak problemen mee. Dan moet ik de app én de chronecast opnieuw opstarten, soms wil die dan een pincode, soms niet. De Npo app hapert als een mongool ermee, en de ziggo app ook. Alles op iOS, trouwens. Ik heb ook een tien jaar oude tv, misschien werkt dat ook niet mee.
-nee-
pi_181939351
Het werkt prima maar voorheen had ik een Apple TV en dat was toch echt 10x fijner icm een iOS apparaat.

Vaak loop ik toch tegen dingen aan die ik eerder wel kon en nu niet meer zo makkelijk naar de Chromecast kan zetten zonder 3rd party app. Maargoed.. daar is de prijs van dat ding natuurlijk ook naar.
  zondag 16 september 2018 @ 13:24:06 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181939959
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:43 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb sinds ik de laatste versie chromecast heb er vaak problemen mee. Dan moet ik de app én de chronecast opnieuw opstarten, soms wil die dan een pincode, soms niet. De Npo app hapert als een mongool ermee, en de ziggo app ook. Alles op iOS, trouwens. Ik heb ook een tien jaar oude tv, misschien werkt dat ook niet mee.
De tv zou er niets mee te maken moeten hebben, die geeft het signaal alleen maar door. Met Android spul heb ik er geen gezeur mee, op windows 10 ook niet via Google Chrome maar alleen sinds ik mijn netwerk een beetje op orde heb gekregen. En ik gebruik Chromecast ultra bekabeld en die haalt zijn media van en andere bekabeld apparaat af (synology).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181940411
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:43 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb sinds ik de laatste versie chromecast heb er vaak problemen mee. Dan moet ik de app én de chronecast opnieuw opstarten, soms wil die dan een pincode, soms niet. De Npo app hapert als een mongool ermee, en de ziggo app ook. Alles op iOS, trouwens. Ik heb ook een tien jaar oude tv, misschien werkt dat ook niet mee.
Dat bedoel ik dus, dat wisselvallige wordt je toch niet goed van joh. Uiteraard is een pc aan de tv wat omslachtiger in bediening en dergelijke maar wat mij betreft een stuk betrouwbaarder.
pi_182036951
Heb dezelfde ervaring, al twee jaar.
Dezelfde problemen met het uitvallen van de bediening maar veel vaker met iOS dan met Android.
Gebruikte apparatuur:
2 iPhones 5C en een iPad 2018.
2 Android telefoons met Android 4.2 en 5 en een tablet met 4.4.
Chromecast 2.


De eigen app van Google werkt bijna altijd om bv een video te pauzeren, YouTube, Netflix en npo minder vaak.
  donderdag 20 september 2018 @ 22:41:30 #21
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_182037062
Ik heb vaak problemen met m’n iPad air en met m’n budget Android telefoon nooit. Mijn grootste ergenis is dat je in safari, of welke browser op je iPad, niet kan casten. Dit lukt probleemloos met Android.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_182037236
Ja ik heb me er al lang bij neergelegd. Ik gebruik hem nog wel, maar als ik iets gegarandeerd goed wil kunnen kijken gebruik ik toch echt mijn pc aan de tv boven (i3tje) en beneden ligt coax aan dd tv, en voor plex, youtube e.d. staat nog een oude phenom x4 955BE
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')