abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:24:47 #1
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_181513639
Volgende week ga ik met school 5 lange dagen naar Berlijn, maar ik heb geen voorpret ofzo, ik ga liever ergens een potje janken...

Ong 2,5 maand geleden heb ik 4 emdr sessies gedaan op korte termijn leek het mee te vallen, maar kort daarna voelde ik me ontzettend rot, ik kreeg last van depersonalisatie en kreeg last van paniek die ik niet meer onder controle had, daarvan werd ik zo beroerd dat ik weken bijna niks kon eten, ik heb geen weegschaal gepakt maar mijn psycholoog kon duidelijk zien dak onwijs was afgevallen (en ik heb al ondergewicht) na 6 weken vakantie voel ik me wat beter, de misselijkheid is bijna weg en voel gewoon weer honger. Maar in Spanje besloot ik met iemand last minute een dagje Barcelona te doen, die dag was leuk, maar ik heb bijna niks gegeten, en als ik wat at dan viel t al snel flink verkeerd en werd ik strontmisselijk... daarom ben ik zo bang voor Berlijn, voornamelijk omdat t op t moment niet uitmaakt hoe ik erin sta, de kans dak 5 dagen niks wegkrijg en me constant rot voel is heel erg groot, en nog erger, miss trekt niet weg na Berlijn...

Als je een hele goede reden heb mag je thuis blijven, maar dan moet t echt een hele goeie zijn en die heb ik niet, eventueel terug naar huis mag wel, maar de terugreis moet je zelf regelen en betalen, niet zon succes dus...

Ik probeer er wel positief over te blijven maar ik ben ook wel erg realistisch dat sowieso de eerste dag wss flink klote gaat worden... ik wil sowieso vandaag starten met valeriaan, en hopelijk gaat dat me een beetje door de week heen helpen...

Bedankt voor t lezen van mijn klaagzang :P en als je nog tips heb laat t alsjeblieft weten...
pi_181513738
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:24 schreef Lizz519 het volgende:
Als je een hele goede reden heb mag je thuis blijven, maar dan moet t echt een hele goeie zijn en die heb ik niet,
?

Voor jou is dit een goede reden om thuis te blijven! En zoals ik het hoor gaat je gezondheid eronder lijden als je wel gaat. Zo'n uitje moet wel een meerwaarde hebben, en als dat voor jou niet het geval is is het tamelijk zinloos alsnog te gaan. Bespreek het met je mentor/vertrouwenspersoon (oid) op school.
  Spellchecker dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:30:14 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181513766
quote:
Als je een hele goede reden heb mag je thuis blijven, maar dan moet t echt een hele goeie zijn en die heb ik niet
Dit is voor jou de enige goede reden om thuis te blijven.

Sterkte!
pi_181513832
het lijkt me dat je reden genoeg hebt om thuis te blijven.

daarbij kunnen ze dit soort schoolreisjes natuurlijk nooit echt verplichten..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:35:41 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181513872
Gewoon ziekmelden.
#KICKOUTZP
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:35:55 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181513879
En als ze moeilijk gaan doen gewoon niet komen opdagen
#KICKOUTZP
pi_181514074
Is het alleen vanwege het eten dat je niet wil gaan? Lukt het je wel om bv maaltijdvervangers te eten?
Daar is veel keuze in en die zijn makkelijker tussendoor naar binnen te krijgen. Een shake en een maaltijdreep bv. Kijk eens tussen de dieetproducten en probeer het eens. (als dit lukt overleg dan eens met een dieetist voor goede maaltijdvervangers/ aanvullers)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181514436
Weten je ouders en je school van je zorgen? Dat lijkt me een eerste stap, met hen overleggen en kijken naar wat jou zou helpen je prettiger te voelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181514469
Ik zou ook janken als ik naar Berlijn zou moeten, grauwe tyves stad.
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
pi_181514503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:24 schreef Lizz519 het volgende:
Volgende week ga ik met school 5 lange dagen naar Berlijn, maar ik heb geen voorpret ofzo, ik ga liever ergens een potje janken...

Ong 2,5 maand geleden heb ik 4 emdr sessies gedaan op korte termijn leek het mee te vallen, maar kort daarna voelde ik me ontzettend rot, ik kreeg last van depersonalisatie en kreeg last van paniek die ik niet meer onder controle had, daarvan werd ik zo beroerd dat ik weken bijna niks kon eten, ik heb geen weegschaal gepakt maar mijn psycholoog kon duidelijk zien dak onwijs was afgevallen (en ik heb al ondergewicht) na 6 weken vakantie voel ik me wat beter, de misselijkheid is bijna weg en voel gewoon weer honger. Maar in Spanje besloot ik met iemand last minute een dagje Barcelona te doen, die dag was leuk, maar ik heb bijna niks gegeten, en als ik wat at dan viel t al snel flink verkeerd en werd ik strontmisselijk... daarom ben ik zo bang voor Berlijn, voornamelijk omdat t op t moment niet uitmaakt hoe ik erin sta, de kans dak 5 dagen niks wegkrijg en me constant rot voel is heel erg groot, en nog erger, miss trekt niet weg na Berlijn...

Als je een hele goede reden heb mag je thuis blijven, maar dan moet t echt een hele goeie zijn en die heb ik niet, eventueel terug naar huis mag wel, maar de terugreis moet je zelf regelen en betalen, niet zon succes dus...

Ik probeer er wel positief over te blijven maar ik ben ook wel erg realistisch dat sowieso de eerste dag wss flink klote gaat worden... ik wil sowieso vandaag starten met valeriaan, en hopelijk gaat dat me een beetje door de week heen helpen...

Bedankt voor t lezen van mijn klaagzang :P en als je nog tips heb laat t alsjeblieft weten...
Vervelend dat je er zo tegen op ziet. Heb je dit ook besproken met je psych?
pi_181515116
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:24 schreef Lizz519 het volgende:
maar dan moet t echt een hele goeie zijn en die heb ik niet
Als je zelf al stelt dat je reden niet te willen gaan geen 'goede' reden is moet je ophouden met je gemiep...

Shit or get off the pot.

Als je werkelijk zulke problemen ondervind zal deze trip ook mogelijk te zwaar zijn en heb je een goede grond dit af te zeggen....
enkel, daarin moet je zelf dan ook duidelijk je grens stellen en aangeven niet te kunnen.

Als je dat niet wilt en toch gaat moet je ophouden met je zielig-doenerij-gegeklaag,
Als je zelf aangeeft dat je reden niet genoeg is om af te zeggen is dat jouw keuze en moet je ook de knop omzetten en ophouden op voorhand al je eigen gevoelens dusdanig slecht te maken dat het ook enkel slechter kan worden.

Op dat moment maak je het namelijk enkel onmogelijker voor jezelf: Als jij een reis aangaat en jezelf de hele tijd voorhoud dat het een ramp gaat worden en dat je sterke psychische problemen zult gaan ervaren, zal juist je eigen instelling dat enkel groter en erger maken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:47:17 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181515400
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:24 schreef Lizz519 het volgende:
ik wil sowieso vandaag starten met valeriaan, en hopelijk gaat dat me een beetje door de week heen helpen...

Als placebo misschien, het heeft namelijk geen werking behalve het veroorzaken van diarree.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:49:23 #13
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_181515443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:03 schreef LanceVanceDance het volgende:
Ik zou ook janken als ik naar Berlijn zou moeten, grauwe tyves stad.
:')

Mooie stad man.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:55:26 #14
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181515570
Dit lijkt me reden genoeg om niet te gaan, toch? Gewoon eerlijk zijn hoeveel het met je doet. Eventueel ouders die het voor je op kunnen nemen?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181515957
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:49 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

:')

Mooie stad man.
Het heeft wel mooie delen, maar merendeels vond ik het toch maar een grauwe bende.
Dacht je een mooi gebouw te zien en dan zat er weer graffiti op.
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:12:52 #16
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_181516954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Vervelend dat je er zo tegen op ziet. Heb je dit ook besproken met je psych?
Jep, toevallig net gedaan, zij raadde me aan om te kijken wat school er verder aan kan doen, en vooral om pilletjes te gebruiken tegen de misselijkheid... dus ik denk dat dat de eerste stappen zijn
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:25:30 #17
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_181517204
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weten je ouders en je school van je zorgen? Dat lijkt me een eerste stap, met hen overleggen en kijken naar wat jou zou helpen je prettiger te voelen.
Ze weten het grootste deel wel, maar ik vind t soms stom om zo te klagen tegen mijn ouders, daar heb ik een psycholoog voor :P, school weet er wel wat van. (ben namelijk nooit ziek en heb zowat een record gehaald met iedere week wel een keer ziek zijn de afgelopen maanden) en de 'oude' slb is op de hoogte van de emdr toestand. Maar ik ben wel van plan om nog eventjes een mailtje sturen over miss wat extra duidelijkheid over de week zelf en evt. ruimte tussen de activiteiten door om tot rust te komen indien nodig
pi_181517261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:12 schreef Lizz519 het volgende:

[..]

Jep, toevallig net gedaan, zij raadde me aan om te kijken wat school er verder aan kan doen, en vooral om pilletjes te gebruiken tegen de misselijkheid... dus ik denk dat dat de eerste stappen zijn
Goed dat je het besproken hebt. Wat zou school er verder aan kunnen of moeten doen? Ervoor zorgen dat jij je terug kan trekken wanneer nodig ofzo?
Heb je naast de pilletjes ook nog andere coping strategieën? Kleine oefeningen die je weer even tot jezelf kunnen doen komen bijvoorbeeld? Ademhaling, bodyscan, visualisatie, favoriete muziek om even in op te kunnen gaan, etc.
Denk ook aan zonnebril en petje o.i.d., die kunnen wat extra rust geven omdat ze wat prikkels af kunnen schermen zeg maar..
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:35:19 #19
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_181517377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:28 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed dat je het besproken hebt. Wat zou school er verder aan kunnen of moeten doen? Ervoor zorgen dat jij je terug kan trekken wanneer nodig ofzo?
Heb je naast de pilletjes ook nog andere coping strategieën? Kleine oefeningen die je weer even tot jezelf kunnen doen komen bijvoorbeeld? Ademhaling, bodyscan, visualisatie, favoriete muziek om even in op te kunnen gaan, etc.
Denk ook aan zonnebril en petje o.i.d., die kunnen wat extra rust geven omdat ze wat prikkels af kunnen schermen zeg maar..
Ik neem natuurlijk mijn mobiel mee, ik heb ervaring met meditatie en wil dat sowieso gaan gebruiken, een zonnebril is een hele goeie! ik ben nu een mailtje aan het schrijven naar de persoon die deze reis regelt en vertel haar een beetje hoe ik me nu voel, en hopelijk is er evt. wat tijd tussen de activiteiten, we krijgen sowieso ergens deze week het exacte programma... Ik weet dat er sowieso een dag is waarin je een opdracht helemaal zelf mag indelen. dus ik hoop dat er meer van de dagen zijn. scheelt al dat we twee dagen kwijt zijn aan het rijden er naar toe...
pi_181518185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:35 schreef Lizz519 het volgende:

[..]

Ik neem natuurlijk mijn mobiel mee, ik heb ervaring met meditatie en wil dat sowieso gaan gebruiken, een zonnebril is een hele goeie! ik ben nu een mailtje aan het schrijven naar de persoon die deze reis regelt en vertel haar een beetje hoe ik me nu voel, en hopelijk is er evt. wat tijd tussen de activiteiten, we krijgen sowieso ergens deze week het exacte programma... Ik weet dat er sowieso een dag is waarin je een opdracht helemaal zelf mag indelen. dus ik hoop dat er meer van de dagen zijn. scheelt al dat we twee dagen kwijt zijn aan het rijden er naar toe...
Het kan soms al rustgevend werken als je weet dat er meerdere mogelijkheden cq alternatieven zijn. Pas wel een beetje op met dat uitleggen hoe je je voelt, niet iedereen zal het kunnen snappen en ook al snappen ze het wel, dan nog hoeft het niet zoveel op te leveren. Wat voor de één werkt, hoeft niet zo te werken voor de ander. Een gevoel is niet zo concreet en kan daarom onbedoeld en onnodig voor ruis op de lijn zorgen. Probeer daarom ook altijd zelf mee te blijven denken in oplossingen, dat je je niet overgeleverd voelt aan hen terwijl ze nog een x aantal mensen te bedienen hebben zeg maar.

Succes verder en ik hoop dat je een goede reis hebt!
pi_181518514
Volgens mij missen we wat informatie. Topic roept vooral vragen op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:20:32 #22
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_181521068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volgens mij missen we wat informatie. Topic roept vooral vragen op.
En ik ben bereid die te antwoorden :D
pi_181556675
Ik zou toch zeggen dat je met jouw huidige gezondheidstoestand niet fatsoenlijk in staat bent om deze reis te maken. Je bent niet voor niets in behandeling. Dus als school daar om vraagt kan een arts of behandelaar er vast wel een statement voor schrijven dat jij niet mee op reis kan.
pi_181557118
Misschien iets vloeibaars nemen een optie? vla, soep, chocolademelk zitten veel calorieën in.
pi_181559664
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:09 schreef Viespeuk2018 het volgende:
Misschien iets vloeibaars nemen een optie? vla, soep, chocolademelk zitten veel calorieën in.
Of gewoon een echte maaltijdvervangerreep of shake ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')