abonnement Unibet Coolblue
pi_181513593
Hoi!

Al wat langer speelt het idee in mijn hoofd om mijn mooiste fotocreaties aan de wand te hangen. Ik ben geen fan van canvas en A4 fotoafdrukken in lijsten heb ik reeds gehad. Nu wil ik wat anders (en iets groter, A3 of zo).

Echter zie ik bij veel webshops verschillende mogelijkheden:

• Forex
• Acryl/foto achter acrylglas
• Alu
• Dibond

Ieder techniek heeft blijkbaar zo zijn voordelen, maar het lijkt wel of ze allemaal super goed zijn. Heeft iemand van jullie ervaring met één of meerdere van deze druktechnieken?

Het is dus voor binnen, waarschijnlijk A3 grootte ongeveer. Er schijnt geen direct licht op (zoals spotjes). Ik neig naar forex of acryl (acryl wegens kleurdiepte, beetje zoals bij glanspapier vs mat), maar weet niet of ik in de goede richting zit.

Foto's zijn landschap, street en architectuur.

Alle tips en hulp is welkom! ^O^
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181513747
Ik kan je directe druk op dibond afraden. Daarbij word je niet goed van de dithering :(

Verder maakt het weinig uit zolang het maar foto afdrukken zijn, en niet inktjet prints van een foto.
Die afdruk wordt vervolgens op forex, dibond of achter acryl geplakt.

Acryl schijnt wel het beste kleurbehoud te geven omdat het beschermd tegen UV.
pi_181514442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:29 schreef Azreal het volgende:
Ik kan je directe druk op dibond afraden. Daarbij word je niet goed van de dithering :(

Verder maakt het weinig uit zolang het maar foto afdrukken zijn, en niet inktjet prints van een foto.
Die afdruk wordt vervolgens op forex, dibond of achter acryl geplakt.

Acryl schijnt wel het beste kleurbehoud te geven omdat het beschermd tegen UV.
Dankje, houd ik in mijn achterhoofd. Geloof dat alu/dibond sowieso wel afvalt vanwege de extra structuur die het de foto meegeeft. Is geloof ik echt maar voor bepaalde foto's/onderwerpen geschikt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181514518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:02 schreef Hojdhopper het volgende:

Dankje, houd ik in mijn achterhoofd. Geloof dat alu/dibond sowieso wel afvalt vanwege de extra structuur die het de foto meegeeft. Is geloof ik echt maar voor bepaalde foto's/onderwerpen geschikt.
Persoonlijk laat ik het liefst een afdruk op dibond plakken, dan heb je die structuur niet. Scheelt bijna niks in prijs, maar een wereld van verschil in kwaliteit.
pi_181515005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:05 schreef Azreal het volgende:

[..]

Persoonlijk laat ik het liefst een afdruk op dibond plakken, dan heb je die structuur niet. Scheelt bijna niks in prijs, maar een wereld van verschil in kwaliteit.
Bedoel je hier in vergelijking met alu? Of met acryl/plexi?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181515249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:28 schreef Hojdhopper het volgende:

Bedoel je hier in vergelijking met alu? Of met acryl/plexi?
In vergelijking met direct op dibond of alu.
Acryl/plexi is bij mijn weten altijd in combinatie met een afdruk.
pi_181515267
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:40 schreef Azreal het volgende:

[..]

In vergelijking met direct op dibond of alu.
Acryl/plexi is bij mijn weten altijd in combinatie met een afdruk.
Ah ja, oké. Wist niet dat er nog verschil zat in direct op alu/dibond vs. met een afdruk. Zal me daar nog eens in inlezen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')