abonnement Unibet Coolblue
pi_181516240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je nog 0 bijbaantjes hebt gehad, niks wat betreft verenigingsleven hebt gedaan en alleen maar op straat hebt rondgehangen of op de bank games gespeeld, tja.. Ik zou als werkgever dan ook een wat ambitieuzere kiezen als dat kan.
Mbo'ers en verenigingsleven? Ha.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:31:19 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181516253
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met mensen met een nederlandse naam en met een arabische naam moet ik dan beide links laten liggen?
Een gewoon mens kiest dan degene die zijn voorkeur heeft.
Moet ik nu op belachelijke politieke correctheid ingaan? :')
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:53:37 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181516591
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een gewoon mens kiest dan degene die zijn voorkeur heeft.
Moet ik nu op belachelijke politieke correctheid ingaan? :')
Hoezo belachelijke politiek correctheid? Er is niets belachelijk aan een stagiair af te rekenen op zijn eigen gedrag en niet op het gedrag van naamgenoten... Met dit voorbeeld dat jij belachelijk vind illustreer ik juist hoe raar het is om iemand te weigeren op zoiets arbitrairs als een naam.

Mensen die de kantjes er van af lopen zitten in alle bevolkingsgroepen en lagen van de samenleving, wij hebben hier MBOers HBOers en Universitaire bachelor en master studenten, en in alle drie groepen zitten er mensen bij waarvan ik denk wat doe je hier, er zitten in alle drie de groepen ook mensen bij waarvan ik denk "jij komt er wel". Binnen die drie groepen zitten autochtone, allochtone en buitenlandse mensen, en op basis daarvan is niet te bepalen welke student bij de lapswans of jij komt er wel groep hoort.

Daarnaast is een stage een onderdeel van een opleiding waarbij men leert op de praktijkvloer te werken, en omdat het een opleiding is het iets wat de "school" aanbied in samenspraak met ons (het bedrijf). Het is niet aan ons om te proberen de beste student te krijgen want ook de mindere student die die opleiding volgt moet dit onderdeel doen en verdient het om dat in dat onderdeel van zijn of haar opleiding goede begeleiding te krijgen op een plek die kwaliteit probeert te leveren.

Als je al mensen gaat selecteren voordat zij hun opleiding hebben afgerond dan schiet je je doel voorbij, je neemt stagiairs aan omdat je stagiairs iets wilt leren, niet omdat je een goedkope arbeidskracht wilt hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:00:12 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181516695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, wat ik ook vaak hoor van mijn vriendin die in de kinderopvang werkt

- niet met een mannelijke collega boodschappen willen doen
- liever mannen geen hand geven
- ramadan
- als je meerdere moslima's op je groep hebt, problemen in de zomervakantie met altijd 4 weken vrij willen hebben
- moeilijk doen over een tosti ham/kaas, er moet een apart tosti ijzer zijn voor hamloze tosti's (aluminiumfolie om de tosti ham/kaas is niet goed genoeg
- moeite hebben met winegums uitdelen
- etc

Het hele religieuze gebeuren wat je er bij krijgt zorgt er al voor dat je geneigd bent voor iemand anders dan een gelovige te gaan.
Vergeet het dagelijkse gebed niet in een afzonderlijke ruimte met het matje richting Mekka. En je telkens moeten inhouden om mogelijk kwetsende opmerkingen/grappen te maken.

Goede punten overigens. Reden voor mij om elke vorm van geloofsovertuiging buiten de deur te houden. Binnen mijn bedrijf voert wetenschap de boventoon.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:01:19 #105
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181516716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:25 schreef WammesWaggel het volgende:
De behoorlijke verminderde productiviteit tijdens de periode van het vasten helpt ook niet.
En de slechte adem erbij al helemaal niet. Gatverdamme.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:50 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181516765
Dit is al jaren bekend, en er is niemand die er iets aan gaat doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:04:46 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181516785
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo belachelijke politiek correctheid? Er is niets belachelijk aan een stagiair af te rekenen op zijn eigen gedrag en niet op het gedrag van naamgenoten... Met dit voorbeeld dat jij belachelijk vind illustreer ik juist hoe raar het is om iemand te weigeren op zoiets arbitrairs als een naam.

Jij stelt dat je een willekeurige greep doet uit de stapel kandidaten. Want selecteren is onterechte vooringenomenheid.

Zo werkt dat natúúrlijk niet. Hoef ik jou ook eigenlijk helemaal niet te vertellen. Sterker nog: je politieke correctheid is belachelijk.
pi_181516918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nu de hamvraag, merk jij dat bepaalde groepen lakser zijn ?
Anders in ieder geval wel. De manier hoe je met dingen omgaat zit gedeeltelijk in je karakter en wordt ook erg gevormd door je opvoeding. Omgaan met kritiek, omgaan met tegenslag wordt erg bepaald door je opvoeding. Idem voor normen en waarden.

Hoef natuurlijk niet uit te leggen dat de gemiddelde Mohamed , Cheng Lee, Pedro gemiddeld een iets andere opvoeding krijgen als Bart en Jean Paul

Als je niet gewend bent om kritiek te krijgen en te relativeren en je gaat moeilijk lopen doen ga je het toch zwaar krijgen op de werkvloer. Als jij en een groot gedeelte van je "cultuur" genoten dezelfde fratsen hebben dan ben je als werkgever snel klaar met bepaalde bevolkingsgroepen.

Dan is het een stukje kansberekening. Ik merk toch dat de discriminatie kaart snel gespeeld wordt terwijl het een cultuur / opvoeding dingetje is. Aan de andere kan is het een viceuze cirkel waarin je zit zodat de goeden zich niet kunnen bewijzen door de slechten.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:13:49 #109
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181516969
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo belachelijke politiek correctheid? Er is niets belachelijk aan een stagiair af te rekenen op zijn eigen gedrag en niet op het gedrag van naamgenoten... Met dit voorbeeld dat jij belachelijk vind illustreer ik juist hoe raar het is om iemand te weigeren op zoiets arbitrairs als een naam.

Mensen die de kantjes er van af lopen zitten in alle bevolkingsgroepen en lagen van de samenleving, wij hebben hier MBOers HBOers en Universitaire bachelor en master studenten, en in alle drie groepen zitten er mensen bij waarvan ik denk wat doe je hier, er zitten in alle drie de groepen ook mensen bij waarvan ik denk "jij komt er wel". Binnen die drie groepen zitten autochtone, allochtone en buitenlandse mensen, en op basis daarvan is niet te bepalen welke student bij de lapswans of jij komt er wel groep hoort.

Daarnaast is een stage een onderdeel van een opleiding waarbij men leert op de praktijkvloer te werken, en omdat het een opleiding is het iets wat de "school" aanbied in samenspraak met ons (het bedrijf). Het is niet aan ons om te proberen de beste student te krijgen want ook de mindere student die die opleiding volgt moet dit onderdeel doen en verdient het om dat in dat onderdeel van zijn of haar opleiding goede begeleiding te krijgen op een plek die kwaliteit probeert te leveren.

Als je al mensen gaat selecteren voordat zij hun opleiding hebben afgerond dan schiet je je doel voorbij, je neemt stagiairs aan omdat je stagiairs iets wilt leren, niet omdat je een goedkope arbeidskracht wilt hebben.
Totdat je zelf ondernemer bent en continue gezeik hebt met allochtonen die hun werk niet goed doen.
Dan kan je natuurlijk politiek correct gaan denken , ze zijn niet allemaal zo , wat natuurlijk ook zo is , maar je wil dat risico liever ook niet nemen.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:14:08 #110
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_181516975
Als ik naar een ander land ga, krijg ik waarschijnlijk ook moeilijker een stageplaats.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:24:58 #111
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181517198
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef

Als je al mensen gaat selecteren voordat zij hun opleiding hebben afgerond dan schiet je je doel voorbij,[b] je neemt stagiairs aan omdat je stagiairs iets wilt leren, niet omdat je een goedkope arbeidskracht wilt hebben.

Dit is nou een waarheid als een koe! Veel bedrijven zouden dit uit moeten printen en op moeten hangen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181518035
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:24 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dit is nou een waarheid als een koe! Veel bedrijven zouden dit uit moeten printen en op moeten hangen.
Vakinhoudelijk iets bijleren is vaak nog wel te doen...mentaliteit niet.

Wat is discriminatie ? Je kan het ook een op ervaring gebaseerde beslissing noemen.

Zou graag de oorzaak van dit soort "discriminatie" onderzocht willen zien worden.
pi_181518200
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo belachelijke politiek correctheid? Er is niets belachelijk aan een stagiair af te rekenen op zijn eigen gedrag en niet op het gedrag van naamgenoten... Met dit voorbeeld dat jij belachelijk vind illustreer ik juist hoe raar het is om iemand te weigeren op zoiets arbitrairs als een naam.
Klopt, maar de situatie is nou eenmaal wel dat zo'n naam vaak gepaard gaat met andere zaken. In die zin mag bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap ook wel eens naar zichzelf kijken. Geven die hun kinderen net zo'n goede start in de Nederlandse samenleving als autochtone Nederlanders?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181518277
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb hele wisselende ervaringen met allochtone stagelopers, maar net zo wisselend met autochtone... De grap van stagelopen is dat ze daar leren hoe het is om op een bedrijf te werken. Als stageloper ben je geen reguliere medewerker en mag een bedrijf verwachten dat je ook nog de mores van het werkleven gedeeltelijk aan moet leren. Wat ik wel vind is dat er wel wat makkelijker een onvoldoende op een stage gegeven mag worden, soms is het vrijwel onmogelijk om iemand die het echt niet kan/wil een onvoldoende te geven omdat school dat lastig vind. Aan de andere kant vind ik dan ook wel dat bedrijven moeten stoppen met alleen mensen selecteren die al een goede stage met een hoog cijfer achter de rug hebben, het is geen medewerker dus eigenlijk zou er geen selectie moeten zijn. Je creeërt zo namelijk wel dat alle slechte leerlingen ook slechte plekken toegewezen krijgen, terwijl juist een slechte leerling soms baat heeft om bij een tof bedrijf te werken...
Maar ook met MBO stagairs? Anyhow een Marokkaanse studiegenoot gehad en dat was een prima kerel, verder geen ervaring mee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:41:50 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181518755
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar ook met MBO stagairs? Anyhow een Marokkaanse studiegenoot gehad en dat was een prima kerel, verder geen ervaring mee.
Ja wij krijgen jaarlijks stagiairs uit MBO, HBO en universiteit.. (bacheloris of master)... en ik herken het niet. Of althans wij selecteren niet op naam of afkomst, en beoordelen ook niet op naam of afkomst.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181518806
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja wij krijgen jaarlijks stagiairs uit MBO, HBO en universiteit.. (bacheloris of master)... en ik herken het niet. Of althans wij selecteren niet op naam of afkomst, en beoordelen ook niet op naam of afkomst.
Dat is ook goed. En natuurlijk verdient iedere student een gelijke kans, echter zijn de mensen die stagiairs aannemen ook mensen en ik kan mij wel enigszins inleven als ze echt na langdurig proberen louter negatieve ervaring hebben.

Pelu anu ni mo ki yin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:44:04 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181518809
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:13 schreef Enchanter het volgende:
Totdat je zelf ondernemer bent en continue gezeik hebt met allochtonen die hun werk niet goed doen.
Dan kan je natuurlijk politiek correct gaan denken , ze zijn niet allemaal zo , wat natuurlijk ook zo is , maar je wil dat risico liever ook niet nemen.
Als je een stagiair neemt dan reken je dat je ongeveer 0,5 FTE kwijt bent. Een stagiair brengt geen FTE mee... een erg goede stagiair kost je minder dan een 0,5 FTE maar FTE er mee winnen doe je eigenlijk nooit en dat is ook niet de insteek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:46:24 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181518851
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja wij krijgen jaarlijks stagiairs uit MBO, HBO en universiteit.. (bacheloris of master)... en ik herken het niet. Of althans wij selecteren niet op naam of afkomst, en beoordelen ook niet op naam of afkomst.
Zou ik ook zeggen als bedrijf :Y In de praktijk gebeurt het vaak genoeg en niet onterecht waarschijnlijk. Als ik dat gajes zie rondlopen op het MBO weet ik al genoeg .....
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:47:46 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181518886
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is ook goed. En natuurlijk verdient iedere student een gelijke kans, echter zijn de mensen die stagiairs aannemen ook mensen en ik kan mij wel enigszins inleven als ze echt na langdurig proberen louter negatieve ervaring hebben.

Pelu anu ni mo ki yin Flip.
Het is trouwens ook altijd een wisselwerking, bij de negatieve ervaringen heb ik me vooral afgevraagd wat kan ik beter doen, wij gaan denk ik niet meer zo snel 2 of meer mensen als stagiair aannemen die elkaar al erg goed kennen of in dezelfde klas zitten... puur vanwege verstoorde groepsdynamiek, misschien is dat ook niet eerlijk. Ook heb ik zelf gemerkt dat ik sommige zaken beter moet omkaderen. Het is altijd makkelijk om de schuld bij de ander te zoeken. Maar zoals ik ook al eerder aangaf moet er wel de mogelijkheid zijn om stagiairs een onvoldoende te geven. Maar preventief een onvoldoende geven dus zonder ze een kans te geven te weigeren vind ik echt belachelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:50:14 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181518930
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zou ik ook zeggen als bedrijf :Y In de praktijk gebeurt het vaak genoeg en niet onterecht waarschijnlijk. Als ik dat gajes zie rondlopen op het MBO weet ik al genoeg .....
Zelfs groot gajes kun je vaak best enthausiast maken, je moet er wel bovenopzitten en zo goed mogelijk inschatten welke vrijheden je ze geeft, welke werkdruk en proberen ze te enthausiastmeren voor het vak. Dat lukt niet altijd even goed bij allemaal maar soms ook wel, soms zie je echt kwartjes vallen en aha erlebnissen voorbij komen. En daarvoor zijn stages ook.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181518958
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is trouwens ook altijd een wisselwerking, bij de negatieve ervaringen heb ik me vooral afgevraagd wat kan ik beter doen, wij gaan denk ik niet meer zo snel 2 of meer mensen als stagiair aannemen die elkaar al erg goed kennen of in dezelfde klas zitten... puur vanwege verstoorde groepsdynamiek, misschien is dat ook niet eerlijk. Ook heb ik zelf gemerkt dat ik sommige zaken beter moet omkaderen. Het is altijd makkelijk om de schuld bij de ander te zoeken. Maar zoals ik ook al eerder aangaf moet er wel de mogelijkheid zijn om stagiairs een onvoldoende te geven. Maar preventief een onvoldoende geven dus zonder ze een kans te geven te weigeren vind ik echt belachelijk.
Vaak heb je twee kanten aan een zaak ja, bij zaken als diefstal en intimidatie echter zeker niet. En dat is nog maar een greep uit dan.

Hörmətlə Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:51:26 #122
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181518964
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een stagiair neemt dan reken je dat je ongeveer 0,5 FTE kwijt bent. Een stagiair brengt geen FTE mee... een erg goede stagiair kost je minder dan een 0,5 FTE maar FTE er mee winnen doe je eigenlijk nooit en dat is ook niet de insteek.
Wat heeft deze reactie te maken met hetgeen je quote....? :?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:54:05 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181519025
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat heeft deze reactie te maken met hetgeen je quote....? :?
Daarin staat dat een stagiair zijn werk niet levert, dan neem je dus al stagiaires aan met het idee dat zij voor een volledige (of een halve werknemer staan) maar dat zijn ze niet, ze zijn mensen in opleiding (meestal voor een half jaar) dus je kunt niet van ze verwachten dat ze een bepaalde output hebben, als ze dat wel hebben is het mooi meegenomen maar dat is niet waarvoor je een stagiair neemt. Je neemt een stagiair als je ruimte en tijd over hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:54:44 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181519035
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vaak heb je twee kanten aan een zaak ja, bij zaken als diefstal en intimidatie echter zeker niet. En dat is nog maar een greep uit dan.

Hörmətlə Flip.
Mee eens diefstal en intimidatie heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181519058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:14 schreef SugeLucky het volgende:
Als ik naar een ander land ga, krijg ik waarschijnlijk ook moeilijker een stageplaats.
We hebben het hier over mensen die hier geboren zijn. Dus in hun eigen land wonen.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')