abonnement Unibet Coolblue
pi_181510374
quote:
Woman jailed in Indonesia for complaining about volume of mosque's speakers.

A Chinese-Indonesian woman has been sentenced to 1.5 years in prison for complaining about the volume of the azan (Islamic call to prayer) that was blasted from a speaker of a mosque near her house.

Meiliana, 44, a Buddhist and resident of Tanjung Balai, North Sumatra, was found guilty of blasphemy as stipulated under articles 156 and 156A of the Criminal Code on blasphemy, the Medan District Court said on Tuesday (Aug 21).

"(We) declare that the defendant is legally and compellingly proven guilty of... committing blasphemy against a certain religion that is professed in Indonesia," presiding judge Wahyu Prasetyo Wibowo said.

"(We) sentenced the defendant to one and a half years in prison."

Meiliana is one of the first people to have been sentenced to prison for complaining about the volume of a mosque's speakers, despite a plea from the Indonesian Mosque Council, now led by Vice-President Jusuf Kalla, for mosque staff to use loudspeakers wisely.

Meiliana reportedly said the azan was "too loud" and "hurt" her ears, and asked a neighbour to lower the speaker's volume.

Her remark, made in 2016, is believed to have triggered the worst anti-Chinese riot in the country since 1998, with Muslims who claimed to have been offended by her words burning several Buddhist temples.

During the riot, the angry mob destroyed prayer equipment, Buddha statues, tables, chairs, lamps and several cars and motorbikes, the police said.

The police arrested 19 people for their role in the riot. Eight were charged with looting, nine with malicious destruction of property and two with inciting violence. All were given one to four month jail sentences.

en nog meer in het artikel
bron:https://www.straitstimes.(...)bout-mosques-speaker
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:58:25 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181510381
Die zit voorlopig Indocel
#KICKOUTZP
pi_181510395
Indonesie is echt compleet van het padje af, met die extremisten aan de macht :r

en dat laatste stukje ook :') daarnaast waren er nog moslims gaan rellen toen dit speelde, hebben standbeelden en tempels vernield, en allen kregen 1-4 maanden straf :') :') :')
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:00:25 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181510613
quote:
Her remark, made in 2016, is believed to have triggered the worst anti-Chinese riot in the country since 1998, with Muslims who claimed to have been offended by her words burning several Buddhist temples.
4real :')
pi_181510697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
Indonesie is echt compleet van het padje af, met die extremisten aan de macht :r

en dat laatste stukje ook :') daarnaast waren er nog moslims gaan rellen toen dit speelde, hebben standbeelden en tempels vernield, en allen kregen 1-4 maanden straf :') :') :')
Saudi-Arabië heeft sinds de jaren 80 in het land geïnvesteerd. Denk aan instituten als LIPIA, gratis studiebeurzen om te studeren in Saudi-Arabië en veel meer. Allemaal met het idee om de Indonesische maatschappij wat meer naar hun smaak te hervormen. De resultaten worden nu wat meer zichtbaar omdat Saudische opgeleide Indonesiërs langzaam wat meer posities van macht verkrijgen met alle resultaten van dien.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 02:33:22 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181510720
Indonesië is een lappendeken van diverse culturen. Alleen al tussen de diverse moslims bestaan eindeloos veel stromingen. Waar op sommige delen van Indonesië de radicale islam heerst, en op sommige andere eilanden (zoals Bali) andere Godsdiensten leidend zijn... en weer op andere plekken de gematigde (toerist vriendelijke) islam de boventoon voert.

Walgelijk wat die Chinese vrouw overkomen is. Ik hoop dat de president haar gratie geeft.
pi_181510798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 01:41 schreef WammesWaggel het volgende:

4real :')
Veel moslims hebben blijkbaar erg lange tenen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 04:41:45 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181510901
Terechte klacht. Regels m.b.t. geluidsoverlast moet voor iedereen gelijk zijn. Ik erger me elke nacht aan dat geblèr hier in Turkije. Heel lang geleden had je er geen last van omdat toen geen luidsprekers gebruikt werden maar vanuit de minaret werd bezongen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181511455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 02:33 schreef Also-von-Oder het volgende:
Indonesië is een lappendeken van diverse culturen. Alleen al tussen de diverse moslims bestaan eindeloos veel stromingen. Waar op sommige delen van Indonesië de radicale islam heerst, en op sommige andere eilanden (zoals Bali) andere Godsdiensten leidend zijn... en weer op andere plekken de gematigde (toerist vriendelijke) islam de boventoon voert.

Walgelijk wat die Chinese vrouw overkomen is. Ik hoop dat de president haar gratie geeft.
er schijnt gelukkig wel een hoop ophef over de strafmaat te zijn, maar het moet nog wel aangepast worden...
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:57:31 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181511618
Klagen of het geluid wat zachter kan... drie tempels afgebroken, rechtszaak, anderhalf jaar de bak in.

Laatst zei iemand weer "ja als je ze beledigt worden ze boos".

Willen we dat hier ook? Zulke bizarre consequenties voor een normaal, redelijk verzoek? Er is iets mis met dat geloof. Ernstig mis.
pi_181511643
Ze mag van geluk spreken dat ze geen kernwapen op dr hoofd heeft gekregen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181511716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 02:33 schreef Also-von-Oder het volgende:
Indonesië is een lappendeken van diverse culturen. Alleen al tussen de diverse moslims bestaan eindeloos veel stromingen. Waar op sommige delen van Indonesië de radicale islam heerst, en op sommige andere eilanden (zoals Bali) andere Godsdiensten leidend zijn... en weer op andere plekken de gematigde (toerist vriendelijke) islam de boventoon voert.

Walgelijk wat die Chinese vrouw overkomen is. Ik hoop dat de president haar gratie geeft.
Radicale islam en normale islam een lappendeken van verschillende culturen noemen...

Het is gewoon voornamelijk een moslimland, met Bali als uitzondering en verder wat christenen verspreid. Verbazingwekkend homogeen gezien de geografie.

[ Bericht 5% gewijzigd door ThePlaneteer op 28-08-2018 08:18:44 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181511729
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Klagen of het geluid wat zachter kan... drie tempels afgebroken, rechtszaak, anderhalf jaar de bak in.

Laatst zei iemand weer "ja als je ze beledigt worden ze boos".

Willen we dat hier ook? Zulke bizarre consequenties voor een normaal, redelijk verzoek? Er is iets mis met dat geloof. Ernstig mis.
Sssst. Doe nou niet. Straks worden ze hier ook boos.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 02:45:28 #15
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181535471
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

er schijnt gelukkig wel een hoop ophef over de strafmaat te zijn, maar het moet nog wel aangepast worden...
Ik hoop dat ze vrijgesproken wordt of hooguit een voorwaardelijke straf krijgt. Alles anders zou te veel straf zijn, dunkt me.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 02:57:56 #16
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181535554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Radicale islam en normale islam een lappendeken van verschillende culturen noemen...

Het is gewoon voornamelijk een moslimland, met Bali als uitzondering en verder wat christenen verspreid. Verbazingwekkend homogeen gezien de geografie.
Ja, dit kun jij je niet voorstellen... dat snap ik. Voor jou is misschien elke moslim een bedreiging. Voor mij niet. Ik loop rustig door een groep moslims heen... en als iemand commentaar op mij heeft, dien ik ze gewoon van repliek. Nog nooit een probleem mee gehad. En als iemand hier een probleem mee had, werd dat persoon door zijn vrienden teruggefloten.

Gewoon omdat ik zonder problemen met iedereen spreek, niemand ter verantwoording roep... voor niemand bij voorbaat bang ben.

En ja, ik haat de extreme islam... en deze islamisten. Maar daar begin ik niet over, ik begin gewoon over andere zaken zoals voetbal, hun thuisland, problemen waar ze tegen aan lopen.
Ze hoeven naar mij geen verantwoording af te leggen, betreft hun ongenoegen. Ik vraag vooral en luister naar hun. Ik geef ze geen gelijk, of ongelijk, ik leg ze vooral uit wat de gemiddelde Nederlander hiervan denkt.
En ja dat respecteert men doorgaans... niet dat ze het er altijd mee eens zijn, maar men waardeert mijn eerlijkheid. Niet alleen om wat ik zeg, maar vooral omdat ik me ook in hun positie in leef.
pi_181537540
Elke moslim is een bedreiging, dat zie je toch ook bij de cartoonwedstrijd van Wilders, Indonesie gaat er aan kapot, de normale mensen verlangen terug naar de tijd toen het nog onder Nederland viel.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181537639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 03:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Veel moslims hebben blijkbaar erg lange tenen.
gras is groen, water is nat en what else is new.

Hoe durf je te vragen of het wat zachter kan. We zijn nu zo beledigd dat we tempels en auto's en alles in de fik gaan steken.

Man man man.

En dan mag je niet spreken over een achterlijke religie, want discriminatie dit dat alles.

Wellicht is de religie niet achterlijk, maar het gros van de mensen die hem aanhangt is dat wel degelijk. Wat is het gemiddelde IQ aldaar?

Bah bah :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181537643
In Boeddhistische landen wordt het je ook niet echt in dank afgenomen als je ageert tegen de heilige tempels. Hun regels. Het zij zo.

Indonesië is allang niet meer het vriendelijke land dat het was. Lekker links laten liggen als het om de vakantiekeuze gaat. Ook als er weer eens gestort moet worden als de aarde weer eens heeft getrild. Ze redden zichzelf wel, met hulp van Allah.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 augustus 2018 @ 09:35:49 #20
74056 crew  ToT
pi_181538282
En een paar weken geleden zei iemand hier nog dat Indonesië juist het voorbeeld is van een succesvol islamitisch land waarin mensen elkaar met rust lieten of whatever! _O- :')

Meer islam = meer extreme problemen.
pi_181539994
Islam = vrede
Islam = tolerantie
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:04:37 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181540451
In de jaren 60 is er een grote genocide geweest op oa etnische Chinezen in Indonesië. Men heeft het daar niet zo op Chinezen

Link https://en.m.wikipedia.or(...)s_of_1965–1966

Fok verneukt de link gvd

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 29-08-2018 11:11:07 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181540505
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
In de jaren 60 is er een grote genocide geweest op oa etnische Chinezen in Indonesië. Men heeft het daar niet zo op Chinezen
https://en.m.wikipedia.or(...)s_of_1965–1966
quote:
Perpetrators Indonesian Army and various death squads, facilitated and encouraged by the United States and other Western governments[5][6][7]:22–23, 177
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:12:56 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181540644
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]
Veel landen zoals de VS leveren ook wapens aan Saudi die nu worden ingezet in Yemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181541383
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel landen zoals de VS leveren ook wapens aan Saudi die nu worden ingezet in Yemen
Het zal er ook mee te maken hebben gehad dat het ook gericht was op communisten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')