abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 augustus 2018 @ 13:03:34 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181495933
He allemaal,
Voor een projectje ben ik op zoek naar pir-platen zonder cacheringslaag.
Liefst heb ik de platen een beetje dun, cm of 2.

Gekke is dat ik hier in Nederland nergens die platen lijk te kunnen krijgen. Alleen een paar mensen op MP die niet reageren... :/
In België is het wel te krijgen, maar dat wordt me een beetje ver rijden.

Iemand een tip waar ik ze kan krijgen?

Oja, voordat iemand over isolatiewaarden begint; ik heb ze niet nodig als isolatie ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181496669
Is PUR plaat ook een optie??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181497028
Het productieproces van PIR vereist twee cacheerlagen omdat ze anders na elke run de machine kunnen weggooien. Men spuit namelijk vloeibare PIR tussen de cacheerlagen waarna de boel op de juiste dikte zal uitharden. Je bent op zoek naar gezaagd PIR schuim. Hiervoor zou je kunnen informeren bij Dewin in Winterswijk. Zij maken PIR op maat voor allerlei doeleinden. Als je niet veel nodig hebt zou je ook gemakkelijk de aluminium cachering kunnen verwijderen door even de brander erop te zetten en dan er gewoon vanaf trekken. PIR is verkrijgbaar vanaf 20 mm dikte.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 04:52:07 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181510910
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:04 schreef RoofingBurner het volgende:
Het productieproces van PIR vereist twee cacheerlagen omdat ze anders na elke run de machine kunnen weggooien. Men spuit namelijk vloeibare PIR tussen de cacheerlagen waarna de boel op de juiste dikte zal uitharden. Je bent op zoek naar gezaagd PIR schuim. Hiervoor zou je kunnen informeren bij Dewin in Winterswijk. Zij maken PIR op maat voor allerlei doeleinden. Als je niet veel nodig hebt zou je ook gemakkelijk de aluminium cachering kunnen verwijderen door even de brander erop te zetten en dan er gewoon vanaf trekken. PIR is verkrijgbaar vanaf 20 mm dikte.
Thanks, helder!
Die alu laag eraf trekken, is dat een beetje te doen? Gaat om een meter of 15 totaal btw.
Is dat ook zonder brander te doen? Kan me voorstellen dat er wat vervelende gassen vanaf komen...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181516480
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 04:52 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Thanks, helder!
Die alu laag eraf trekken, is dat een beetje te doen? Gaat om een meter of 15 totaal btw.
Is dat ook zonder brander te doen? Kan me voorstellen dat er wat vervelende gassen vanaf komen...
de brander op de PIR is geen succes, daar komt blauwzuurgas vanaf. Maar je richt de brander op de aluminiumfolie en die komt gelijk los. Wat ga je doen met de PIR?
Single ply roofing, pay less, worthless.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:54:12 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181568870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:46 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

de brander op de PIR is geen succes, daar komt blauwzuurgas vanaf. Maar je richt de brander op de aluminiumfolie en die komt gelijk los. Wat ga je doen met de PIR?
Thanks! Het wordt beschilderd en komt tegen een muur. Projectje voor een vriend. Die wilde net echte oude stenen in zijn kamer.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  maandag 3 september 2018 @ 12:06:30 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181660253
Post je nog foto's van het resultaat?
Ik ben stiekum wel heel benieuwd.

Mijn gevoel zegt dat het kansloos is, maar ik hoop dat jij gelijk hebt.
Tot nooit .......
pi_181664281
Je zal de platen sowieso eerst met gesso ofzo moeten behandelen of een dikke latex verf. Anders denk ik niet dat je op de platen kunt schilderen. Dan is het misschien beter om PIR met een glasvliescachering te nemen of gewoon op het aluminium schilderen.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  maandag 3 september 2018 @ 15:36:43 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181664332
Of gewoon steenstrips.....
Tot nooit .......
pi_181724619
Toevallig zie ik net deze video:
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:13:40 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181756903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:57 schreef RB42 het volgende:
Toevallig zie ik net deze video:
Ja, dat soort dingen ken ik, maar piepschuim reageert nogal heftig bij brand. En omdat het toch om een aardig muurtje gaat, lijkt me dat geen goed plan...
Nadeel van PIR in die zin is de bewerkelijkheid ervan. Hitte werkt niet (goed) en het stof is enorm statisch....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')