abonnement Unibet Coolblue
pi_181481082


Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)

Dm mij even als je een leuke foto voor in de OP hebt. En weer verder met onze baby's! O+


^ Cleistocactus Colademononis.
pi_181481113
Deel 7!!

Wauw gaat hard. Toch maar alles ff binnen nu zetten nu, flinke wind. En dan van de week goed inrichten. Ga zo nog een tellen want zijn er sowieso veel meer dan ik vorige week telde. Ben een hoop vergeten.
pi_181481302
Oeps wilde ook wat foto's laten zien. Maar ging helemaal mis.
pi_181481926
Mijn aanwinsten van vandaag. Heerlijk lelijk, maar met plantjes erin wordt het wel tof.



Die foto in het vorige topic is mijn doel. Zover is het nog niet. Nog niet. Geef me nog een maandje. ;-)
pi_181482500
En ik heb net een plantengieter van 50 euro voor 7,50 kunnen fixen via Marktplaats. Zo wordt plantjes water geven nog leuker.

Genaamd De Diva.
pi_181482536
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:10 schreef bloempje-moi het volgende:
En ik heb net een plantengieter van 50 euro voor 7,50 kunnen fixen via Marktplaats. Zo wordt plantjes water geven nog leuker.

Genaamd De Diva.
[ afbeelding ]
Hahahaha, geweldig ding. :D
pi_181482551
Zou eigenlijk wel een flamingogieter willen.
Tap tap tap
pi_181483107
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Zou eigenlijk wel een flamingogieter willen.
Die lijken mij helemaal niet lekker gieten. Ik heb ook geen idee hoe dat met de Diva zit, maar voor 50 euro en design neem ik aan dat daarover nagedacht is. Die van IKEA vind ik ook leuk. Ik moet er toch nog een voor de bovenverdieping, dus dan koop ik die erbij.

Bij Artis hebben ze olifantengietertjes. Die zijn ook zo leuk!
pi_181484154
Deel 7 alweer, lekker hoor. _O_

Helaas dit weekend mijn planten niet kunnen bewateren. Dus dat moet nog even gebeuren. Als afsluiter van het weekend een foto van een S. Parva die het potje uit wil wandelen. O+

pi_181484677
Die foto's van jou... _O_
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181484964
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:02 schreef Stratotanker het volgende:
Deel 7 alweer, lekker hoor. _O_

Helaas dit weekend mijn planten niet kunnen bewateren. Dus dat moet nog even gebeuren. Als afsluiter van het weekend een foto van een S. Parva die het potje uit wil wandelen. O+

[ afbeelding ]
Wat een mooie foto! Heb je een dure camera? Dit is geen mobiel foto. :P zo, de zooi is naar binnen. Valt me nog mee, alles heeft een plekje en heb nog ruimte over in de keuken! Die wordt alleen enorm koud in de winter want geen verwarming en heb volgens mij weinig planten die koud weggezet moeten worden in de winter.
pi_181486701
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die lijken mij helemaal niet lekker gieten. Ik heb ook geen idee hoe dat met de Diva zit, maar voor 50 euro en design neem ik aan dat daarover nagedacht is. Die van IKEA vind ik ook leuk. Ik moet er toch nog een voor de bovenverdieping, dus dan koop ik die erbij.

Bij Artis hebben ze olifantengietertjes. Die zijn ook zo leuk!
Ik heb zo'n goedkope gieter van de Ikea, die open is aan de bovenkant. Loop altijd zo te knoeien met dat ding. En nog een kleintje van de Blokker ofzo, die is vrij klein en heeft een lang tuitje zodat je overal bij kunt. Maar je loopt wel tig keer terug naar de kraan.
Plantenstruggles.
Tap tap tap
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:26:43 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181486840
Ik gebruik gewoon een oude frisdrankfles :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181487570
Ik heb een gieter die best veel water kan bevatten maar dat tuitje zit zo kut dat als die voller dan de helft zit alles er al uitloopt. :')

Maar hij is wel okergeel en heeft een handvat waar je u tegen zegt. Moet ook maar eens kijken naar een betere :@

Deze unit dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181490460
Dank! O+ Nee valt wel mee hoor. Een moderne telefoon is duurder. Maar het is al een oud beestje. Canon EOS 350d en een Sigma 17-70 f2.8-4.5.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 08:09:29 ]
pi_181490652
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:06 schreef Studiotje het volgende:
Ik heb een gieter die best veel water kan bevatten maar dat tuitje zit zo kut dat als die voller dan de helft zit alles er al uitloopt. :')

Maar hij is wel okergeel en heeft een handvat waar je u tegen zegt. Moet ook maar eens kijken naar een betere :@

Deze unit dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel mooi, die kleur is prachtig! Ik geef gewoon water met wat ik in de buurt heb. Meestal theepot ofzo. Of m'n eigen fles water als ik ergens langsloopt en dan vervolgens op de bank te gaan zitten en denken shit hij is weer leeg!
pi_181490665
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Wel mooi, die kleur is prachtig! Ik geef gewoon water met wat ik in de buurt heb. Meestal theepot ofzo. Of m'n eigen fles water als ik ergens langsloopt en dan vervolgens op de bank te gaan zitten en denken shit hij is weer leeg!
Ik ga dan helemaal los op leuke spullen. Mijn mooie plantjes verdienen een mooie gieter. En ik ook. Because we're worth it.
En omdat dat ding dan in het zicht kan staan. Anders moet ie weer verstopt.
pi_181490688
Die van mij staan in het gootsteenkastje weggemoffeld.
Tap tap tap
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:44:04 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181490717
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik gebruik gewoon een oude frisdrankfles :@
Ik ook. Meestal gewoon een Lidl fles.
Resistance is futile.
pi_181490763
Dipje in een emmer hier. *O* Of een Coca-Cola fles. :@

pi_181490779
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:
Dipje in een emmer hier. *O* Of een Coca-Cola fles. :@

[ afbeelding ]
Ik heb alles in aarde in pot staan. Dippen kan niet. Is ook zo kliederig.
Nee, ik en de Diva worden een toppaar! 😎
pi_181490913
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:
Dipje in een emmer hier. *O* Of een Coca-Cola fles. :@

[ afbeelding ]
doe je alleen het onderste van de pot onder water?
pi_181491091
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:
Dipje in een emmer hier. *O* Of een Coca-Cola fles. :@

[ afbeelding ]
Wat voor steentjes/mix gebruik jij? Zat te zoeken naar dat lava steen spul voor als ik m'n monster ooit wil verpotten maar iets anders kan natuurlijk ook. Ze gaven zelf hydrokorrels als advies, om het daarmee aan te vullen.
pi_181491114
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ga dan helemaal los op leuke spullen. Mijn mooie plantjes verdienen een mooie gieter. En ik ook. Because we're worth it.
En omdat dat ding dan in het zicht kan staan. Anders moet ie weer verstopt.
Ik geef al m'n geld uit aan planten. :+ Dus ze doen 't maar met m'n dopper. Vet milieu bewust ook!
pi_181491156
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:52 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn aanwinsten van vandaag. Heerlijk lelijk, maar met plantjes erin wordt het wel tof.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die foto in het vorige topic is mijn doel. Zover is het nog niet. Nog niet. Geef me nog een maandje. ;-)
goed gescoord en die bovenste zou hier ook erg leuk staan.
Vroeger gaf ik mijn planten water met een multifunctionele lege wijnfles, dat was ook meteen mijn deegroller. Nu heb ik een schattig geel vintage gietertje van emsa https://goo.gl/images/Aan97m
pi_181491294
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:51 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik heb alles in aarde in pot staan. Dippen kan niet. Is ook zo kliederig.
Nee, ik en de Diva worden een toppaar! 😎
Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen. :D Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag. _O-

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

doe je alleen het onderste van de pot onder water?
De hele pot gaat onderwater.

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:17 schreef Koettie het volgende:

[..]

Wat voor steentjes/mix gebruik jij? Zat te zoeken naar dat lava steen spul voor als ik m'n monster ooit wil verpotten maar iets anders kan natuurlijk ook. Ze gaven zelf hydrokorrels als advies, om het daarmee aan te vullen.
1 deel grind (max 5mm), 1 deel Diatomaceous (Foetsie-ba) en als dat te zwaar wordt (+10L) voeg ik daar 1 deel boomschors (max 12mm) aan toe. Alles gezeefd op maat. Een nuttig effect van hydrokorrels zie ik niet zo.
pi_181491781
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen. :D Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag. _O-

[..]

De hele pot gaat onderwater.

[..]

1 deel grind (max 5mm), 1 deel Diatomaceous (Foetsie-ba) en als dat te zwaar wordt (+10L) voeg ik daar 1 deel boomschors (max 12mm) aan toe. Alles gezeefd op maat. Een nuttig effect van hydrokorrels zie ik niet zo.
Haha hier ook altijd de preek dat ik de douche moet schoonmaken. Hij moet gewoon niet douchen als ik bezig ben met m'n jungle bevochtigen maarja.

Ik snapte die hydrokorrels ook niet zo, eerst vertellen hoe goed je korrels zijn van lava spul en dan dat aanraden. Hij hoeft voorlopig nog niet verpot gelukkig.
pi_181492144
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen. :D Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag. _O-

Weer een voordeel van vrijgezel zijn. Ik heb nooit geen klachten 😉
(Behalve van de stemmen in mijn hoofd, maar die tellen niet. 😆)
pi_181492287
Ik dompel eigenlijk alleen de orchideeën, maar dan laat ik ze een paar minuten in het water staan :@
Tap tap tap
  Spellchecker maandag 27 augustus 2018 @ 10:42:00 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181492622
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik dompel eigenlijk alleen de orchideeën, maar dan laat ik ze een paar minuten in het water staan :@
Ik ook, en de graslelies.
pi_181493019
Ik dompel bijna alles soms. Maar dat houdt hier in in de wasbak even kwartiertje laten staan of even in de vijver hangen.
pi_181494134
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:19 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Weer een voordeel van vrijgezel zijn. Ik heb nooit geen klachten 😉
(Behalve van de stemmen in mijn hoofd, maar die tellen niet. 😆)
Ik ben gewoon vrijgezel hoor. Dus voor eventuele klachten is er maar beperkt draagvlak. Het voordeel van vrijgezel zijn. 😇
pi_181494274
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:45 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben gewoon vrijgezel hoor. Dus voor eventuele klachten is er maar beperkt draagvlak. Het voordeel van vrijgezel zijn. 😇
Dat bedoel ik. ;)
pi_181507988
Ik heb een 5 liter gieter voor buiten in gebruik. Ander blijf ik lopen, heb niet veel planten (woonkamer 7, slaapkamer en studeerkamer 4) maar wel een aantal grote en ze staan allemaal in potten met een reservoir. Als ik ook de balkonbakken moet gieten en de kamerplanten moet ik 4 keer de gieter tot 4 liter vullen en 1 keer tot 2 liter voor de bovenverdieping.
pi_181515129
Ik heb een simpel klein gietertje van action waar de sticker niet vanaf wil. Heel lelijk dus, maar voldoet.
Ben de laatste tijd bang om mijn planten teveel water te geven. 1 plantje stond nog in erg veel water terwijl hij elke week een klein beetje krijgt. Het liep over de rand van het potje toen ik weer water ging geven.. Even beter op gaan letten weer dus.

Mijn Monstera lag vanmorgen op de grond. Kat bedacht dat hij daar voortaan wil gaan slapen ;( plant ziet er niet blij uit nu. Hopelijk laat de kat hem voorlopig staan en kan hij een beetje herstellen.
pi_181531669
Mag morgen deze ophalen!


Wordt weer leuk project.
pi_181539399
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181540936
quote:
Woow, die is lekker bezig!

Hoe is het met je boompje :o
pi_181541264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:25 schreef Koettie het volgende:

[..]

Woow, die is lekker bezig!

Hoe is het met je boompje :o
Slecht. ;( Ik had hem onthoofd in een poging het zaadhulsel te verwijderen, en daar is ie ook niet meer van hersteld.

Ik heb nieuwe zaden, maar daar ga ik denk ik pas voorjaar weer een poging toe doen. Als ik er nu aan begin gaat ie de winterslaap in voordat het ook maar iets van een plantje is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181541301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Slecht. ;( Ik had hem onthoofd in een poging het zaadhulsel te verwijderen, en daar is ie ook niet meer van hersteld.

Ik heb nieuwe zaden, maar daar ga ik denk ik pas voorjaar weer een poging toe doen. Als ik er nu aan begin gaat ie de winterslaap in voordat het ook maar iets van een plantje is.
He bah. Helemaal overleden of is er nog een sprankje hoop?
pi_181541521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:41 schreef Koettie het volgende:

[..]

He bah. Helemaal overleden of is er nog een sprankje hoop?
Nee, helaas... echt helemaal overleden. Nog geprobeerd de top erop te zetten in de hoop dat die zou gaan hechten... maar no luck. Uiteindelijk gewoon helemaal uitgedroogd, 0 hechting.

Nou ja, volgende lente weer een poging. Met bomen die duizenden jaren oud worden maakt een jaartje meer of minder ook niet uit zullen we maar zeggen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181542645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, helaas... echt helemaal overleden. Nog geprobeerd de top erop te zetten in de hoop dat die zou gaan hechten... maar no luck. Uiteindelijk gewoon helemaal uitgedroogd, 0 hechting.

Nou ja, volgende lente weer een poging. Met bomen die duizenden jaren oud worden maakt een jaartje meer of minder ook niet uit zullen we maar zeggen. :P
Ah wat zonde! Gelukkig heb je nog zaadjes. In de lente hebben ze weer een goede start! En kan je op tijd beginnen met de zaadhuls slopen :P
pi_181542757
quote:
Wat een broedmachine is dat joh.
pi_181544072
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:41 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Wat een broedmachine is dat joh.
:D

Ik ben benieuwd hoeveel zaadjes erin zitten. Voorlopig laat ik hem gewoon zo tot de vrucht goed begint uit te drogen. Daarna zaadjes eruit halen en volgende lente samen met de nieuwe baobab zaden zaaien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181547114
Volgens mij een maximum van 10. Maar pin me daar niet op vast. Weet het niet zeker.



[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 15:46:18 ]
pi_181548196
Wauw deel 7 alweer.
Mooie foto's mensen!

Onlangs 2 boeken gekocht :)

Thuis in planten (creëer je eigen urban jungle)
Jason Chongue
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Planten in huis
Isabelle Palmer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral die eerste is erg interessant en informatief.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181548644
Dat aquarium van Isabelle Palmer. Hartstikke leuk natuurlijk, drie dagen, waarna het water groen ziet van alg en je de eerste kalkrand ziet verschijnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181548767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:28 schreef Stratotanker het volgende:
Volgens mij een maximum van 10. Maar pin me daar niet op vast. Weet het niet zeker.

[ afbeelding ]
Echt mooi om die structuur zo goed te zien O+
En gaaf met die achtergrond zo, lekker contrasterend.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:17 schreef BasNijmegen het volgende:
Wauw deel 7 alweer.
Mooie foto's mensen!

Onlangs 2 boeken gekocht :)

Thuis in planten (creëer je eigen urban jungle)
Jason Chongue
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Planten in huis
Isabelle Palmer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral die eerste is erg interessant en informatief.
Oh dat eerste boek klinkt idd wel erg interessant!
*op boeken-verlanglijstje zet
pi_181549684
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.





Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
  Spellchecker woensdag 29 augustus 2018 @ 17:09:09 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181549789
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Leuk!
pi_181550790
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Jammer dat ze zo mishandeld worden, maar voor jou leuk :P
Tap tap tap
pi_181550799

Nieuw potje O+
Tap tap tap
pi_181550943
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jammer dat ze zo mishandeld worden, maar voor jou leuk :P
Ja echt zonde maar schuif maar door :P Misschien ga ik ze wel terug verkopen.
pi_181551352
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Kijk het even aan. Ze moeten eigenlijk zonder dop geplaatst worden, maar dan is het wel verstandig om enig reinigend vermogen toe te voegen, zoals wat actieve kool en/of eventueel een zooi springstaartjes.

Serpadesign heeft een paar duidelijke video's over dit onderwerp.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181553005
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Kijk het even aan. Ze moeten eigenlijk zonder dop geplaatst worden, maar dan is het wel verstandig om enig reinigend vermogen toe te voegen, zoals wat actieve kool en/of eventueel een zooi springstaartjes.

Serpadesign heeft een paar duidelijke video's over dit onderwerp.
Ik heb actieve kool, zou ik dat er gewoon beetje bij kunnen strooien? Laat 'm deze week wel ff bijkomen. Toch weinig tijd en nog geen plantjes.
pi_181553342
Wat voegt zo'n vaas toe aan de plantjes? Groeien ze dan anders of harder?
pi_181554473
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:03 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik heb actieve kool, zou ik dat er gewoon beetje bij kunnen strooien? Laat 'm deze week wel ff bijkomen. Toch weinig tijd en nog geen plantjes.
Ja, dat kan, maar meestal verwerk je het in een dubbele bodem.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat voegt zo'n vaas toe aan de plantjes? Groeien ze dan anders of harder?
Het is een (afgesloten) terrarium. Een ecosysteempje op zichzelf. Je hoeft niet te snoeien (mag wel), je hoeft niet te bewateren. Het houdt zichzelf (als het goed is) in stand.

Veelal geïnspireerd door deze baas die zijn fles naar eigen zeggen al veertig jaar niet geopend heeft.


De toevoeging van actieve kool is om vervuilingen uit het water te halen (zoals tannines uit sierhout).

Springstaartjes zijn kleine witte beestjes die in Nederland meestal gebruikt worden als voer voor pijlgifkikkers. Ze zijn echter ook enorm goed in het omwoelen van de bodem, het vermalen en verteren van afgevallen/rottend blad en het in toom houden van schimmels (niet onbelangrijk in een relatief vochtige omgeving). Is niet per se nodig, maar gewoon een extra voorzorgsmaatregel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181555414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat voegt zo'n vaas toe aan de plantjes? Groeien ze dan anders of harder?
Meer andersom, de plantjes voegen wat toe aan de vaas! :D
pi_181556903
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
  Spellchecker woensdag 29 augustus 2018 @ 21:05:12 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181556968
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
Kurk? ;)
pi_181557097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:05 schreef maily het volgende:

[..]

Kurk? ;)
stomme autocorrectie _O-
pi_181557942
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
Heb ik! Maar het was te vochtig dus even luchten. Ze zullen wel geprobeerd hebben hem te redden met een scheut water. Op m'n andere heb ik geen kurk. Vergat het steeds en nu geen zin meer. Doet het heel mooi.

pi_181558741
Die is inderdaad prachtig. Laat die actieve koolstof maar zitten :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181558792
Ik zou er best nog een paar bij willen vind ze wel leuk. Toen mijn man er mee aan kwam dacht ik moet ik daar nou mee... Maar ben er erg blij mee
pi_181558913
Ohja heb dit weekend even hier alle planten weer eens verpot en gestekt

Ben nog bezig om te kijken of de "Varkensboom" wil stekken dus die staan nu ook als stek. Ze zijn na 4 dagen nog niet dood en lijken goed te gaan dus denk dat het wortelschieten goed gaat

Mijn plantjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komen nog Sansevieria's bij

[ Bericht 8% gewijzigd door Goitske op 29-08-2018 21:59:18 ]
pi_181564539
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:35 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Echt mooi om die structuur zo goed te zien O+
En gaaf met die achtergrond zo, lekker contrasterend.

De achtergrond was eigenlijk paars. Had het even iets roder gemaakt want dat vind ik er - denk ik - beter bij staan. Maar speciaal voor jou natuurlijk nog even deze versie dan. :+
pi_181568019
Jouw foto's zijn prachtig, Stratski!

Gisteren ontving ik drie baby-bommenwerpers. Zo klein, dat ik heel goed moest kijken of ik ze niet ondersteboven in de aarde stopte. Hopelijk heb ik het goed gedaan en worden de babies snel groot.

Ik heb ook zojuist twee stekjes van de Zamioculcas Black Raven op de kop getikt. Morgen of vanavond ophalen. O+


[ Bericht 11% gewijzigd door bloempje-moi op 30-08-2018 10:04:29 ]
pi_181568109
Er gebeurt overigens helemaal niets met mijn Monkey Mask. Moet die even op gang komen ofzo?
pi_181568256
Hoi allemaal! Een vraagje: ik heb met de warme dagen denk ik mijn orchidee net even te veel in de zon gehad. De stengel met bloemen is nu al een tijdje langzaam aan het afsterven, maar de wortels en bladeren zijn gewoon nog gelukkig en blij. Hoe kan ik 'm nu het beste verzorgen tot 'ie weer een nieuwe stengel produceert? En hoe hoog/laag knip je een dode stengel af bij een orchidee?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181568517
Ik heb een orchidee nog nooit weer in bloei gekregen, dus mijn truc was om een neptak tussen de bladeren te steken, dat zag er best overtuigend uit
pi_181568546
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een orchidee nog nooit weer in bloei gekregen, dus mijn truc was om een neptak tussen de bladeren te steken, dat zag er best overtuigend uit
Hahaha, ik weet dat ik het kan want dit is al de 3e keer dat het is gelukt O-) maar hoopte nog wat extra tips te scoren hier.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181569011
Ik knip de bloemstengels gewoon altijd zo ver mogelijk af of laat ze rustig sterven tot ze verdroogd zijn en je ze zo eruit kan trekken.
1 keer per week dompelen/scheutje water en wachten maar :P
Moet wel zeggen dat de ene het beter doet dan de ander.. Ik heb 1 orchidee al 5 jaar en die maakt bijna continu nieuwe bloemstengels en boeit dus regelmatig. Andere misschien 1 keer per jaar. Alle orchideeën blijven ook nieuwe bladeren aanmaken, wat ik net zo leuk vind om te zien.
pi_181569122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:37 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

De achtergrond was eigenlijk paars. Had het even iets roder gemaakt want dat vind ik er - denk ik - beter bij staan. Maar speciaal voor jou natuurlijk nog even deze versie dan. :+
Je hebt weer wat punten verdiend. Paars O+
pi_181569372
Maranta en Hoya Kerrii besteld. Ik kan wel wat gebed en hartjes gebruiken. O+
pi_181569387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:59 schreef Dragonberry het volgende:
Ik knip de bloemstengels gewoon altijd zo ver mogelijk af of laat ze rustig sterven tot ze verdroogd zijn en je ze zo eruit kan trekken.
1 keer per week dompelen/scheutje water en wachten maar :P
Moet wel zeggen dat de ene het beter doet dan de ander.. Ik heb 1 orchidee al 5 jaar en die maakt bijna continu nieuwe bloemstengels en boeit dus regelmatig. Andere misschien 1 keer per jaar. Alle orchideeën blijven ook nieuwe bladeren aanmaken, wat ik net zo leuk vind om te zien.
Ja daarom, zolang 'ie verder blijft groeien gaat 'ie sowieso niet weg hoor O+ maar dan hou ik 'm lekker op de plek waar hij nu staat, daar gaat de groei voorspoedig, en laat ik de stengel gewoon rustig doodgaan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 augustus 2018 @ 11:56:22 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181570255
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:27 schreef Koettie het volgende:

[..]

Heb ik! Maar het was te vochtig dus even luchten. Ze zullen wel geprobeerd hebben hem te redden met een scheut water. Op m'n andere heb ik geen kurk. Vergat het steeds en nu geen zin meer. Doet het heel mooi.

[ afbeelding ]
Die dingen zijn tof. Zit er al jaren naar te kijken om eens een hele grote te maken, maar er vinden van een goede en tevens mooie glazen dinges die ook nog betaalbaar is, valt tegen. Ik zoek ook niet hard genoeg.
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 12:16:19 #77
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181570640
Er zijn veel verschillende bloeicycli bij orchideen inderdaad. Ik heb er een boel gekregen van een mevrouw waar ik werkte, die gooide ze weg als ze uitgebloeid waren want dan vond ze er niks meer aan en ze had geen geduld. :)
pi_181570721
Debsel! Dit topic is gewoon een chickmagnet. _O_
pi_181570917
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die dingen zijn tof. Zit er al jaren naar te kijken om eens een hele grote te maken, maar er vinden van een goede en tevens mooie glazen dinges die ook nog betaalbaar is, valt tegen. Ik zoek ook niet hard genoeg.
Zijn ook duur. Had deze van de koningmarkt voor een tientje. Twee andere werden zo voor m'n neus weggekaapt!
pi_181571016
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
Debsel! Dit topic is gewoon een chickmagnet. _O_
:D
Weten we ook weer waarom Stratotanker dit topic ooit begonnen is. ;)

Ik zag overigens een bekende foto op de stekjessite voorbij komen.... :Y
pi_181571036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
Debsel! Dit topic is gewoon een chickmagnet. _O_
Haha ja ik moest toch van jou mee posten hier :P? Nou, hier ben ik. Binnenkort tripje IKEA voor nieuwe potten en dan eens kijken of ik mijn jungle plant (geen idee wat het is, maar hij wordt te groot) kan splitsen naar 2 potten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 12:54:09 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181571183
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Haha ja ik moest toch van jou mee posten hier :P? Nou, hier ben ik. Binnenkort tripje IKEA voor nieuwe potten en dan eens kijken of ik mijn jungle plant (geen idee wat het is, maar hij wordt te groot) kan splitsen naar 2 potten.
Doe eens een foto?
pi_181571241


Ooit gekocht bij Ikea met 5 bladeren ofzo
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181571348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
Debsel! Dit topic is gewoon een chickmagnet. _O_
ssst. Straks hebben ze ons door. :|W
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181571407
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

Ooit gekocht bij Ikea met 5 bladeren ofzo
Calathea Orbifolia. My favorite.
En waar komt je pot vandaan? O-)
pi_181571443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Calathea Orbifolia. My favorite.
En waar komt je pot vandaan? O-)
IKEA dus :Y. De randjes worden helaas regelmatig aangevreten en er verdwijnt wel eens een blad, maar groeit als kool verder.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181571575
Google leert me trouwens dat ik ook nog een Calathea Medaillon heb :Y.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 13:21:38 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181571871
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

Ooit gekocht bij Ikea met 5 bladeren ofzo
Beauty!
pi_181571955
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

IKEA dus :Y. De randjes worden helaas regelmatig aangevreten en er verdwijnt wel eens een blad, maar groeit als kool verder.
Ga je deze echt splitsen? -O-
pi_181571973
Ik heb gister een nieuwe plant van mijn zus gehad en die klapt zichzelf 's avonds 'dicht'. De bladeren gaan omhoog staan. Hoe tof is dat? :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181572036
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb gister een nieuwe plant van mijn zus gehad en die klapt zichzelf 's avonds 'dicht'. De bladeren gaan omhoog staan. Hoe tof is dat? :D
Calathea? :P
Tap tap tap
pi_181572142
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

Ooit gekocht bij Ikea met 5 bladeren ofzo
Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
pi_181572228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Calathea? :P
Moest even Googlen, maar ja! Die is het.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181572262
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:32 schreef Koettie het volgende:

[..]

Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
Bij mij hangt de orbi ook op half zeven -O- Alsof ze topzwaar zijn. Heb al een paar stelen gestut met stokken omdat ze anders helemaal doorzakken. En die van mij is ook lang niet zo vol als deze.
Tap tap tap
pi_181572411
Dompelen! Ben echt super pro dompelen bij deze dramaladys.



[ Bericht 61% gewijzigd door Koettie op 30-08-2018 13:52:30 ]
pi_181572629
Ik geef ze structureel te weinig water. Mijn twee diva's staan op seramis waardoor ik het maar moeilijk kan inschatten hoeveel water ze echt krijgen en nodig hebben. Mijn spastische Zebrina geef ik sinds een paar weken veel meer dan normaal en dat lijkt haar goed te doen. Die orbi doet het echter perfect en lijkt minder water te verbruiken, ook al is dat ding enorm aan het worden.
pi_181573011
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:43 schreef Koettie het volgende:
Dompelen! Ben echt super pro dompelen bij deze dramaladys.

[ afbeelding ]
Mooi O+
Tap tap tap
pi_181573497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ga je deze echt splitsen? -O-
Is wel het plan, hij wordt echt te groot, anders moet ik 'm straks midden in de kamer gaan zetten :D
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181573512
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:32 schreef Koettie het volgende:

[..]

Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
Geen recente foto, tijdens die hete dagen dronk 'ie ene liter of 2 per 3 tot 4 dagen _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 30 augustus 2018 @ 14:34:37 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_181573526
En de bladeren zijn inderdaad wel heel zwaar ook. Plus hij staat al een paar jaar in dezelfde pot/aarde :@.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181573591
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Is wel het plan, hij wordt echt te groot, anders moet ik 'm straks midden in de kamer gaan zetten :D
Ik zie het probleem niet? O-)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 14:40:30 #102
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_181573622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet? O-)
Als ik er 2 van maak kan ik 'm op 2 plekken in de kamer zetten O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181573686
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Als ik er 2 van maak kan ik 'm op 2 plekken in de kamer zetten O+
Goed punt.
pi_181573754




:')
Tap tap tap
pi_181573854
Meer water? Mijn Zebrina hing ook zo naar beneden en die reageert daar goed op.

Mijn Orbi heeft zijn blaadjes juist heel hoog. Ik moet ze wel even afstoffen...
pi_181573897
Ik ben juist bang dat ik hem verzuip :D
Leuk op dat krukje zo O+
Tap tap tap
  donderdag 30 augustus 2018 @ 14:57:09 #107
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_181573910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:53 schreef bloempje-moi het volgende:
Meer water? Mijn Zebrina hing ook zo naar beneden en die reageert daar goed op.

Mijn Orbi heeft zijn blaadjes juist heel hoog. Ik moet ze wel even afstoffen...
[ afbeelding ]
Leuk gearrangeerd zo O+!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181573933
Ook maar even naar de Ikea van het weekend :7
Tap tap tap
pi_181573969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben juist bang dat ik hem verzuip :D
Leuk op dat krukje zo O+
Voor een nieuwe calathea of voor het krukje? ;)
pi_181574078
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:59 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Voor een nieuwe calathea of voor het krukje? ;)
Het krukje :P En natuurlijk wel even bij de planten kijken, als ik er toch ben.
Tap tap tap
pi_181577012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:41 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

:D
Weten we ook weer waarom Stratotanker dit topic ooit begonnen is. ;)

Ik zag overigens een bekende foto op de stekjessite voorbij komen.... :Y
BUSTED! :7

quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Haha ja ik moest toch van jou mee posten hier :P? Nou, hier ben ik. Binnenkort tripje IKEA voor nieuwe potten en dan eens kijken of ik mijn jungle plant (geen idee wat het is, maar hij wordt te groot) kan splitsen naar 2 potten.
Goed om te weten dat ik de kippenmagneet ben en niet dit topic. :7
pi_181577084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het krukje :P En natuurlijk wel even bij de planten kijken, als ik er toch ben.
Helaas staat de onderste trede van het krukje achter de bank en dus in de schaduw. Anders had ik daar uiteraard ook plantjes neergezet.

Net potjes ingeslagen bij de kringloop en drie stekjes Zamioculcas opgehaald. Eigenlijk wil ik deze drie wel bij elkaar houden, twee zwarte met een groene ertussen. Kan dit of gaan ze elkaar dan in de weg zitten? Kan ik ze überhaupt scheiden?
pi_181577886
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:27 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

BUSTED! :7

[..]

Goed om te weten dat ik de kippenmagneet ben en niet dit topic. :7
pi_181578856
quote:
5s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:14 schreef Debsterr het volgende:
Hoi allemaal! Een vraagje: ik heb met de warme dagen denk ik mijn orchidee net even te veel in de zon gehad. De stengel met bloemen is nu al een tijdje langzaam aan het afsterven, maar de wortels en bladeren zijn gewoon nog gelukkig en blij. Hoe kan ik 'm nu het beste verzorgen tot 'ie weer een nieuwe stengel produceert? En hoe hoog/laag knip je een dode stengel af bij een orchidee?
Ik zet mijn uitgebloeide orchideeën op de vensterbank met ochtendzon.
Wanneer je de takken laat staan heb je kans dat daar nieuwe stekjes op gaan groeien. Als dit het geval is, dan geeft hij op dat moment geen bloemen. Je kunt ook de stengels afknippen (twee ogen overhouden), dan komen er wel weer nieuwe bloemen.

Ik heb nu een orchidee die al vanaf februari/maart in de bloei staat en nog lang niet klaar lijkt te zijn. Vorig jaar heeft deze slechts twee maanden geen bloemen gehad.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181579374
Ik knip de stengels altijd af vrij kort af als ze uitgebloeid zijn 8-)
Tap tap tap
pi_181579506
quote:
Volgens mij heeft die gewoon echt dorst. Dan hangt die van mij ook O sneu en buigen de stengels.
pi_181582662
Ik ben bang dat ik hem verzuip ;( zag wel een nieuw blad komen. Ik heb hem al ruim twee jaar maar sinds een half jaar staat ie er zo bij.
Tap tap tap
pi_181582746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben bang dat ik hem verzuip ;( zag wel een nieuw blad komen. Ik heb hem al ruim twee jaar maar sinds een half jaar staat ie er zo bij.
Na een keer meer water verzuip je hem toch niet, maar kun je wel verschil in de bladeren zien. Ik las overigens de tip om tampons in de potgrond te stoppen als je teveel water hebt gegeven. 😀
pi_181583412
Gewoon ff in een wasbak water zetten en voor een half uur en goed uit laten lekken.
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 20:52:56 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181583449
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:26 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Na een keer meer water verzuip je hem toch niet, maar kun je wel verschil in de bladeren zien. Ik las overigens de tip om tampons in de potgrond te stoppen als je teveel water hebt gegeven. 😀
Dan zou ik er rijst op strooien denk ik :D
pi_181592652
X-ray Vision. 8-)

pi_181593651
Pssst.... potje kopen?
Bij de Boeldaghallen in Zaandijk. Ik kreeg er een met plantje erin, maar dat arme ding heeft flink wat TLC nodig. Hoe kan ik die oplappen?



pi_181593699
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:27 schreef bloempje-moi het volgende:
Pssst.... potje kopen?
Bij de Boeldaghallen in Zaandijk. Ik kreeg er een met plantje erin, maar dat arme ding heeft flink wat TLC nodig. Hoe kan ik die oplappen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
geweldig he, daar boven? Ik vind het daar sowieso tof
pi_181593739
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

geweldig he, daar boven? Ik vind het daar sowieso tof
Zeker een van de betere kringloopwinkels. Wel vervelend dat er geen prijsjes opstaan, maar ik had nu 5 potjes inclusief een plant voor 7 euro. Prima dus.
En dat op 20 minuten lopen. Idioot dat ik daar niet eerder heenging, want veel beter dan Noppes.
pi_181594820
Ook even wat foto's van mijn planten. Moest weer even kijken hoe ik ook alweer moest uploaden. Ik zoek de potten bij de kringloop. Dit is een deel van de planten in de achterkamer. In het voorhuis zal ik ook eens foto's maken.




  Spellchecker vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:24:17 #126
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181594883
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:21 schreef sjaakspark het volgende:
Ook even wat foto's van mijn planten. Moest weer even kijken hoe ik ook alweer moest uploaden. Ik zoek de potten bij de kringloop. Dit is een deel van de planten in de achterkamer. In het voorhuis zal ik ook eens foto's maken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaaf allemaal! En DE perfekte pot voor je lantaarnplantje!
pi_181595111
Wat gaaf, sjaak
pi_181595658
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:21 schreef sjaakspark het volgende:
Ook even wat foto's van mijn planten. Moest weer even kijken hoe ik ook alweer moest uploaden. Ik zoek de potten bij de kringloop. Dit is een deel van de planten in de achterkamer. In het voorhuis zal ik ook eens foto's maken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaaf allemaal! En ook ideaal gewoon die dingen voor aan de muur. Ik zet planten vooral op meubelss/bijzettsfeltjes, maar dit is ook super leuk zo met die plankjes en dat ronde rek O+
En ik ben ook helemaal weg van dat blauwe kastje *;
pi_181595705
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:21 schreef sjaakspark het volgende:
Ook even wat foto's van mijn planten. Moest weer even kijken hoe ik ook alweer moest uploaden. Ik zoek de potten bij de kringloop. Dit is een deel van de planten in de achterkamer. In het voorhuis zal ik ook eens foto's maken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super leuk :D en wat zitten er een grappige/leuke potten tussen!
pi_181595837
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:21 schreef sjaakspark het volgende:
Ook even wat foto's van mijn planten. Moest weer even kijken hoe ik ook alweer moest uploaden. Ik zoek de potten bij de kringloop. Dit is een deel van de planten in de achterkamer. In het voorhuis zal ik ook eens foto's maken.
[ afbeelding ]
die hangpotten aan rode draad zijn best handig, waar heb je die vandaan?
pi_181595899
Toffe foto's! Ik heb ook een lade waarin in wel een plantje wil zetten, maar ben bang dat ze dan niet voldoende licht krijgen. Maar ze overleven dat dus wel?
pi_181595955
Bedankt allemaal.

quote:
die hangpotten aan rode draad zijn best handig, waar heb je die vandaan?
Die zijn zelfgemaakt.. Frame 3d geprint en potje erop van de kringloop.
pi_181596079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:14 schreef sjaakspark het volgende:
Bedankt allemaal.

[..]

Die zijn zelfgemaakt.. Frame 3d geprint en potje erop van de kringloop.
begin een handeltje ^O^
pi_181597761
Morgen heeft het tuincentrum een parkeerplaatsverkoop met kortingen tot 70% om ruimte te maken voor het nieuwe seizoen. Heb niet heel veel geld, maar ga toch wel even kijken, misschien dat ik toch nog iets goedkoops kan scoren *O*
pi_181598756
Uitverkoop!! *O*

Ik scoorde dit potje nog vanmorgen.


En een Chinees Lantaarntje. Er zaten er twee in elkaar gevlochten, en die trok de dame van de plantenwinkel zo ruw uit elkaar dat ik thuis nog twee stekjes van het andere plantje had. Meteen erbij in de grond gestoken. Dat stekken is nog nieuw voor mij, dus ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Het is nog maar een kleintje, dus hij mag best wat voller worden. O+
pi_181604667
Het is officieel: ik ben een botanische hoarder.

Ik ging naar de supermarkt voor chocola ( :') ) en kwam thuis met een Kentia palm en een Ficus Lyrata. Bij de AH nu twee voor 5 euro, en je krijgt er nog een potje bij ook.
pi_181604684
Dat potje verdient een eigen topic! _O_
pi_181604767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:53 schreef Stratotanker het volgende:
Dat potje verdient een eigen topic! _O_
Officiële mascotte voor het kamerplantentopic. :B
pi_181606186
Dat potje O+
Ik durf nooit plantjes uit de supermarkt te kopen, omdat ik ooit van iemand gehoord heb dat het geen goede kwaliteit is en ze er in de super verder niet echt aandacht aan geven. Maar jij hebt dus wel goede ervaringen bloempje-moi?
pi_181606377
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:57 schreef _Hestia_ het volgende:
Dat potje O+
Ik durf nooit plantjes uit de supermarkt te kopen, omdat ik ooit van iemand gehoord heb dat het geen goede kwaliteit is en ze er in de super verder niet echt aandacht aan geven. Maar jij hebt dus wel goede ervaringen bloempje-moi?
ooh joh dat valt wel mee, heb nu hele leuke cactusjes van de AH hier staan. Heb ook meerdere van de IKEA staan doen het ook prima
  Spellchecker vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:07:45 #141
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181606445
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

ooh joh dat valt wel mee, heb nu hele leuke cactusjes van de AH hier staan. Heb ook meerdere van de IKEA staan doen het ook prima
Ik had in het voorjaar 3 lidcactusjes voor 5 euro (appie) , hebben gebloeid als een malle en groeien nog steeds. :D
pi_181606448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:57 schreef _Hestia_ het volgende:
Dat potje O+
Ik durf nooit plantjes uit de supermarkt te kopen, omdat ik ooit van iemand gehoord heb dat het geen goede kwaliteit is en ze er in de super verder niet echt aandacht aan geven. Maar jij hebt dus wel goede ervaringen bloempje-moi?
Ik denk dat ze in een supermarkt er niet minder of meer aandacht aan geven dan de IKEA of het gemiddelde tuincentrum. Overvecht in Zaandam is een massagraf. Ik kijk ze wel altijd goed na op beestjes, en koop zeker liever bij mijn plantenwinkel (vandaag ook gedaan 😎), maar ik neem de gok wel. De enige planten die ik heb moeten weggooien ooit, kwamen bij het tc of plantenwinkels vandaan.
pi_181606646
Ah oke top, dankjulliewel! Want ze hebben hier bij de Lidl bijv af en toe wel van die grote kamerplanten. En daar woon ik bij om de hoek, dus dat is makkelijker dan op de fiets naar het tuincentrum en terug moeten lopen met een grote plant achterop.
pi_181606648
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:07 schreef maily het volgende:

[..]

Ik had in het voorjaar 3 lidcactusjes voor 5 euro (appie) , hebben gebloeid als een malle en groeien nog steeds. :D
ik heb ooit 2 kleintjes gekocht uiteindelijk waren ze mega geworden. Een verhuizing hebben ze niet overleefd
pi_181607434
Mijn huis wordt binnenkort gerenoveerd. Van een G-label (dus koud en vochtig), naar A (warm en droog). Ben best wel bang dat sommige plantjes dat niet heel tof gaan vinden... 😔
pi_181607845
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn huis wordt binnenkort gerenoveerd. Van een G-label (dus koud en vochtig), naar A (warm en droog). Ben best wel bang dat sommige plantjes dat niet heel tof gaan vinden... 😔
Oei, dan wordt het kut.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181608926
Yass. Ging shoppen met moeders. Plantjes gekocht en in m'n fles gekwakt. Nu hopen dat ze aanslaan en mooi gaan groeien. Over week of twee, drie de kurk erop. Wil er alleen nog wat mos in maar dat hadden ze niet en alles in m'n tuin is overleden met de hitte.



En m'n plantjes van mp zijn binnen.
Philodendron hastatum silver sword en alacosia Black velvet. Die is beetje sneu maar komt wel weer goed.
Verder veel terracotta ingeslagen, lekker goedkoop.

En heb een loep gekocht met lichtjes dus kan handiger op spint jacht. :+

Ik schrok vandaag, de verwarming sprong aan! En daar staat een hoop naast. Dus moet even schuiven en goed in de gaten houden welke het echt niet trekken. Beetje spannend want ben bang dat ze nu moeilijk gaan doen.
pi_181618484
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:14 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik heb ooit 2 kleintjes gekocht uiteindelijk waren ze mega geworden. Een verhuizing hebben ze niet overleefd
Ik ben heel benieuwd naar die cactusjes van mij of die gaan groeien. Gaat niet erg snel iig :')
pi_181618496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn huis wordt binnenkort gerenoveerd. Van een G-label (dus koud en vochtig), naar A (warm en droog). Ben best wel bang dat sommige plantjes dat niet heel tof gaan vinden... 😔
Oh wauw dat zal idd wennen worden dan! Ik heb gelukkig zo'n renovatie gehad voordat ik hier kwam wonen. Ik ben benieuwd hoe het met je plantjes gaat daarna!
pi_181618514
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:18 schreef Koettie het volgende:
Yass. Ging shoppen met moeders. Plantjes gekocht en in m'n fles gekwakt. Nu hopen dat ze aanslaan en mooi gaan groeien. Over week of twee, drie de kurk erop. Wil er alleen nog wat mos in maar dat hadden ze niet en alles in m'n tuin is overleden met de hitte.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En m'n plantjes van mp zijn binnen.
Philodendron hastatum silver sword en alacosia Black velvet. Die is beetje sneu maar komt wel weer goed. [ afbeelding ]
Verder veel terracotta ingeslagen, lekker goedkoop.

En heb een loep gekocht met lichtjes dus kan handiger op spint jacht. :+

Ik schrok vandaag, de verwarming sprong aan! En daar staat een hoop naast. Dus moet even schuiven en goed in de gaten houden welke het echt niet trekken. Beetje spannend want ben bang dat ze nu moeilijk gaan doen.
Die pot is echt gaaf! O+
En wauw nu al de verwarming aan? Dat doe ik pas in november. Tot die tijd dekentjes en dikke kleren. Maar het is hier nu nog 22 graden binnen. Zet de verwarming ook nooit hoger dan 20 graden.
pi_181618537
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar die cactusjes van mij of die gaan groeien. Gaat niet erg snel iig :')
ik heb die van mij 13 jaar gehad. Toen we er kwamen wonen tot we gingen verhuizen
pi_181618669
Net naar het tuincentrum geweest, maar die uitverkoop was vooral op accessoires ;(
En een paar buitenplanten. Nu toch maar naar binnen gegaan en me veel te veel uitgeleefd _O-

Phlebodium blue star voor in de slaapkamer


Deze schattige Fittonia schaffelti O+



Deze Spathiphyllum bingo cupido (komt op bijzettafeltje in hoek)



En speciaal omdat het Sansevieria zaterdag is:



Lokquote

quote:
Strato, kom je Mikado spelen? *;

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 01-09-2018 12:38:17 ]
pi_181618837
Mooie aankopen! O+

Hier is het in de ochtend ook al koud genoeg voor de verwarming. Gelukkig heb ik biologische Nieuw Zeelandse geit-sokken en een dikke trui. Maar om klachten van de visite te voorkomen zal morgen wel de kachel aan moeten. Vorig jaar had ik na 1 keer kachel meteen beestjes op mijn planten.
pi_181619284
En calathea nummer twee zit onder de spint ;( Was er een middeltje voor?
Tap tap tap
pi_181619644
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:24 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Die pot is echt gaaf! O+
En wauw nu al de verwarming aan? Dat doe ik pas in november. Tot die tijd dekentjes en dikke kleren. Maar het is hier nu nog 22 graden binnen. Zet de verwarming ook nooit hoger dan 20 graden.
Ja hij sloeg opeens aan. Meteen maar ff aan de instellingen gezeten, beetje overdreven allemaal. :+
pi_181620301
Dankje bloempje-moi O+
Koettie, dat lijkt me idd wel handig.

Ik ben nog even naar de Action geweest O+ O+ O+







Ze hadden ook een variant met allemaal bladeren erop, maar die hadden ze niet hier ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 01-09-2018 14:37:21 ]
pi_181620314
Even opletten allemaal, we hebben een gevaarlijke hobby.

quote:
Brandweer staat voor mysterie bij 'zelfontbranding' kamerplant in Zaandam

ZAANDAM - De brandweer stond voor een raadsel bij een woningbrand aan de Ringweg in Zaandam. Een kamerplant leek uit zichzelf vlam te hebben gevat.

De buurt werd gisteravond opgeschrikt door loeiende rookmelders. De buren belden direct de brandweer. Toen hulpdiensten uiteindelijk de voordeur van het huis waar de rook vandaan kwam forceerden, troffen ze een smeulende kamerplant aan in de woning.

De bewoners waren niet thuis. Bovendien bleken zij niet eens te roken. Hoe de plant vlam heeft gevat is voor de politie en de brandweer een mysterie. "Zelfontbranding?", veronderstelt de politie op Twitter.
pi_181620347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:03 schreef CherryLips het volgende:
En calathea nummer twee zit onder de spint ;( Was er een middeltje voor?
Water, spiritus, groene zeep? Of anders toch de zwaardere middelen proberen?
pi_181620766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:07 schreef bloempje-moi het volgende:
Even opletten allemaal, we hebben een gevaarlijke hobby.

[..]

[ afbeelding ]
Raar. Zou wel kunnen, maar zeer onwaarschijnlijk. Potgrond wil nog wel eens wat turf bevatten en dat wil wel smeulen. De meststoffen zouden wel eens voor temperatuurverhoging kunnen zorgen, hetzij chemisch, hetzij biologisch (broeien), maar de kans daarop is minimaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 01-09-2018 15:03:41 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181621458
Het enige wat ik me daarbij kan voorstellen is zo’n glazen bolletje als watergeefsysteem dat als een brandglas heeft gewerkt met felle zon erop, maar dat is dan in de avond niet te verklaren
pi_181624988
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Water, spiritus, groene zeep? Of anders toch de zwaardere middelen proberen?
Ik ga even met groene zeep aan de slag. Nu hopen dat ik niet die hele plant zelf om zeep breng.
Tap tap tap
pi_181625026
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:05 schreef _Hestia_ het volgende:
Dankje bloempje-moi O+
Koettie, dat lijkt me idd wel handig.

Ik ben nog even naar de Action geweest O+ O+ O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze hadden ook een variant met allemaal bladeren erop, maar die hadden ze niet hier ;(
Dat eerste tafeltje is zo leuk O+ Ik was er vandaag ook even en dat tweede tafeltje hadden ze alleen in het zwart. Heb zelf een kleine plantenstandaard gekocht, met zo'n fijne sticker die ik nu met zeep en heet water moet los boenen.
Tap tap tap
pi_181625073
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat eerste tafeltje is zo leuk O+ Ik was er vandaag ook even en dat tweede tafeltje hadden ze alleen in het zwart. Heb zelf een kleine plantenstandaard gekocht, met zo'n fijne sticker die ik nu met zeep en heet water moet los boenen.
Dankje O+
Ja die zwarte variant hadden ze hier ook veel, 1 met vlinders en 0 met bladeren.
Tip voor ergens stickers afhalen: WD40 ^O^
Even opspuiten, over de sticker wrijven met je vinger en je kunt hem zo lostrekken.
pi_181626340
Ik ben superblij met mijn supermarkt Ficus. Kijk hem staan shinen naast de pasta. O+

pi_181654891
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ga even met groene zeep aan de slag. Nu hopen dat ik niet die hele plant zelf om zeep breng.
Vergeet je de spiritus niet? Zeepspiritus werkt in tandem met elkaar. Spiritus penetreert de buitenste laag van het insect waardoor het overlijdt. Groene zeep is voornamelijk een transportmedium. Het zorgt ervoor dat de spiritus aan het insect gekleefd blijft waardoor de penetratietijd wordt verlengd.

Bovendien is groene zeep een surfactant. Dat houdt in dat de oppervlaktespanning van het water wordt verlaagd waardoor er minder snel druppels op het blad worden gevormd. Met andere woorden, de spray blijft dan gelijkmatiger verdeeld. Het is een heel simpel goedje, maar het werkt vaak erg goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 00:28:01 ]
pi_181657068
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:26 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Vergeet je de spiritus niet? Zeepspiritus werkt in tandem met elkaar. Spiritus penetreert de buitenste laag van het insect waardoor het overlijdt. Groene zeep is voornamelijk een transportmedium. Het zorgt ervoor dat de spiritus aan het insect gekleefd blijft waardoor de penetratietijd wordt verlengd.

Bovendien is groene zeep een surfactant. Dat houdt in dat de oppervlaktespanning van het water wordt verlaagd waardoor er minder snel druppels op het blad worden gevormd. Met andere woorden, de spray blijft dan gelijkmatiger verdeeld. Het is een heel simpel goedje, maar het werkt vaak erg goed.
Dat is een heldere uitleg. Begreep nooit zo goed hoe deze ingrediënten die beestjes te lijf gingen :)
pi_181657447
Fotospam!!
  Spellchecker maandag 3 september 2018 @ 09:17:34 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181657740
Oh, ontrollende bladeren. O+ Mijn Orbi krijgt een blad die boven alle bladeren uit gaat komen. Heel langzaam begint hij nu uit te rollen. Ik kan hem er wel uitkijken. Dan ineens heeft je plant een totaal nieuw uiterlijk. Bij die Monstera's is dat effect helemaal dramatisch. O+

Vandaag krijg ik hopelijk mijn Maranta en Hoya kirrii. *O* *O*

Koettie, wat voor Monstera is dat? De bladeren lijken zo slank. Mijn plantenwinkel had een philodendron waarvan de bladeren erg op een monsje leken. Prachtige plant.
pi_181657747
Koettie de klusser. Met je kabelspijkertjes. Moest zo lachen. Maar wel een slimme oplossing! 8-)
pi_181657770
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:33 schreef Stratotanker het volgende:
Koettie de klusser. Met je kabelspijkertjes. Moest zo lachen. Maar wel een slimme oplossing! 8-)
Haha, het werkt super goed! En maakt maar kleine gaatjes dus je ziet een niet eens heeeeel goed.
Inmiddels is ie zo



En deze is ook met kabeldingen
pi_181657816
Die onderste staat hier als hangplant bovenop een kast
pi_181657907
hallo O+

ik ben vorige week halsoverkop verliefd geworden op een ficus op stam. Wij hebben een plantvrij huis want mijn katten graven alle planten uit. Nu is een ficus dus niet zo katvriendelijk.

Ik heb van het weekend een wensenlijstje gemaakt en daaruit komen o.a. de koffieplant, de bananenplant en de olifantspoot.

Nu kwam ik dit tegen:
https://www.dekbed-discou(...)-set-van-4-copy.html

is dat een goede deal? En kan ik er vanuit aan dat die planten dan goed bij mij komen?
pi_181658021
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:48 schreef DrSauvignon het volgende:
hallo O+

ik ben vorige week halsoverkop verliefd geworden op een ficus op stam. Wij hebben een plantvrij huis want mijn katten graven alle planten uit. Nu is een ficus dus niet zo katvriendelijk.

Ik heb van het weekend een wensenlijstje gemaakt en daaruit komen o.a. de koffieplant, de bananenplant en de olifantspoot.

Nu kwam ik dit tegen:
https://www.dekbed-discou(...)-set-van-4-copy.html

is dat een goede deal? En kan ik er vanuit aan dat die planten dan goed bij mij komen?
Zeker nette deal. En mijn ervaring met online is dat het goed verpakt binnenkomt. Maar deze winkel ken ik niet.
pi_181658123
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 09:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Zeker nette deal. En mijn ervaring met online is dat het goed verpakt binnenkomt. Maar deze winkel ken ik niet.
Inderdaad een goede deal. Maar de planten zijn 20-40cm hoog, dus verwacht niet direct een oerwoud. Grappig dat een dekbed-discounter kamerplanten aanbiedt. Ik zou de gok wel wagen hoor. :Y
Anders mail je even wat de opties zijn als de planten niet goed bij je aankomen. Uit de snelheid en netheid van het antwoord kun je ook wel iets afleiden over de klantenservice.
pi_181658194
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:26 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Vergeet je de spiritus niet? Zeepspiritus werkt in tandem met elkaar. Spiritus penetreert de buitenste laag van het insect waardoor het overlijdt. Groene zeep is voornamelijk een transportmedium. Het zorgt ervoor dat de spiritus aan het insect gekleefd blijft waardoor de penetratietijd wordt verlengd.

Bovendien is groene zeep een surfactant. Dat houdt in dat de oppervlaktespanning van het water wordt verlaagd waardoor er minder snel druppels op het blad worden gevormd. Met andere woorden, de spray blijft dan gelijkmatiger verdeeld. Het is een heel simpel goedje, maar het werkt vaak erg goed.
Ah nee, spiritus heb ik niet in huis, dus dacht zo een beginnetje te maken _O-
Ik heb de verkleurde bladeren eraf geknipt en heb sinds zaterdag geen nieuwe vieze bladeren gezien, paar keer goed schoongemaakt. Er zat eerst ook een bruinig stof onder de bruine bladeren en dat is overal weg.
Tap tap tap
pi_181658401
ja! Alleen zeer giftig.

En de Hawaii Palm <3

https://www.dekbed-discounter.nl/hawaii-palm-set-van-2.html

Ik val blijkbaar op planten waarvan je de stam ziet :P
pi_181658431
Ik ben ook niet van plan om hem op te eten :7
Tap tap tap
pi_181658439
oh, dat is dan wel weer een meevaller
pi_181658479
quote:

Ik denk niet dat ik het na de bloei kan laten om de stam te voorzien van twee wiebeloogjes en een mondje. :@
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181658513
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ik het na de bloei kan laten om de stam te voorzien van twee wiebeloogjes en een mondje. :@
Memories...
pi_181658936
Mijn bestelde planten zijn zaterdag overgedragen aan de vervoerder en worden hopelijk morgen bezorgd. Arme plantjes... ;(
pi_181659271
De katten gedragen zich heel goed opeens mbt de planten. Monstera is 2 keer naar beneden gevallen, omdat kat 1 bedacht dat hij daar voortaan wil slapen. Kat 2 heeft een keer geproeft of Monstera lekker smaakt, maar heeft er sindsdien niet meer aan gezeten. Gelukkig maar want hij staat nu gewoon laag op een kastje. Pannekoekje blijven ze ook af, wat ik niet had verwacht.
Er is nog hoop O+
pi_181659390
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ah nee, spiritus heb ik niet in huis, dus dacht zo een beginnetje te maken _O-
Ik heb de verkleurde bladeren eraf geknipt en heb sinds zaterdag geen nieuwe vieze bladeren gezien, paar keer goed schoongemaakt. Er zat eerst ook een bruinig stof onder de bruine bladeren en dat is overal weg.
Tenzij je de spint wil trakteren op een heerlijk dagje wellness in plaats van een totalitaire poging tot genocide (Koettie™) zou ik toch maar even op zoek gaan naar spiritus ja. :P

Als je spint of ander gespuis ziet, direct sprayen en wekelijks herhalen. Blaadjes weghalen is niet voldoende. Eitjes en jonge beestjes zijn slecht zichtbaar en het keert zo goed als zeker terug. Of je moet er vroeg bij zijn, maar het heeft weinig zin om dat risico te nemen.
pi_181672299
Ik liep gisteren in een zeer leuk plantenwinkeltje in Nijmegen (BleshYou), waar ze regelmatig leuke unieke plantjes hebben en gave potjes. Nu kwam ik weer een leuk projectje tegen van Lova. Een plantje gehecht op een lavasteen. Het was aardig aan de prijs, maar ik vond m te mooi om te laten staan. Ik ben gevallen voor de Humata Tyermannii.





Mocht je in Nijmegen zijn is dit winkeltje zeker de moeite om eens langs te gaan:
http://bleshyou.nl/

Info over Lova:
https://www.zeurniet.com/nl/lova
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181672408
Ze hebben plant animals O+
Tap tap tap
pi_181672851
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:51 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik liep gisteren in een zeer leuk plantenwinkeltje in Nijmegen (BleshYou), waar ze regelmatig leuke unieke plantjes hebben en gave potjes. Nu kwam ik weer een leuk projectje tegen van Lova. Een plantje gehecht op een lavasteen. Het was aardig aan de prijs, maar ik vond m te mooi om te laten staan. Ik ben gevallen voor de Humata Tyermannii.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mocht je in Nijmegen zijn is dit winkeltje zeker de moeite om eens langs te gaan:
http://bleshyou.nl/

Info over Lova:
https://www.zeurniet.com/nl/lova
Humata <3 Ik heb er drie, vind ze zooo mooi! Ziet er tof uit. Nu moet ik het hebben. Bedankt he :+
pi_181674005
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:09 schreef Koettie het volgende:

[..]

Humata <3 Ik heb er drie, vind ze zooo mooi! Ziet er tof uit. Nu moet ik het hebben. Bedankt he :+
Graag gedaan :-)
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181682352
Eindelijk hangt m'n plantending!

pi_181682374
Mijn stippenbegonia heeft nog geen enkel nieuw blad gekregen sinds ik haar heb, maar volgens mij komen er nu wel bloemen. En mijn masochistische Mimosa wordt blijkbaar zwaar mishandeld aangezien er geen blad meer aanzit en nieuwe blaadjes verschrompelen, maar vindt dat zo leuk dat ook die bloempjes krijgt. :')

Strakjes wordt deze baksteen bezorgd, voor mijn stekjes.
pi_181682397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:35 schreef Koettie het volgende:
Eindelijk hangt m'n plantending!

[ afbeelding ]
*O* Dat wordt mooi als de plantjes helemaal dichtgroeien.
pi_181682608
Hee die heb ik ook! En ja ben benieuwd. Helaas gaan we richting herfst dus verwacht komende half jaar weinig groei. Pff herfst
pi_181682998
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:51 schreef Koettie het volgende:
Hee die heb ik ook! En ja ben benieuwd. Helaas gaan we richting herfst dus verwacht komende half jaar weinig groei. Pff herfst
Ik bedacht mij later dat zo'n baksteen ook een leuk knutselprojectje is. Voor de volgende dan maar. :s)

Ik zit met smart op mijn plantjes te wachten. *O*
pi_181683313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:35 schreef Koettie het volgende:
Eindelijk hangt m'n plantending!

[ afbeelding ]
Super tof O+
pi_181684547
*O* *O*
De Maranta had ik kleiner verwacht en mijn Hoya Kerrii weer iets groter. :D
Die Hoya gaat nu zo vanzelf groeien? Ik heb niet eerder een bladstekje gehad.


pi_181684671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:50 schreef bloempje-moi het volgende:
*O* *O*
De Maranta had ik kleiner verwacht en mijn Hoya Kerrii weer iets groter. :D
Die Hoya gaat nu zo vanzelf groeien? Ik heb niet eerder een bladstekje gehad.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Helaas. Hele kleine kans dat die hoya ooit wat gaat doen. Tenzij er mini stengel bij zit en je twee jaar wil wachten. Als je een hoya wil moet je echt een plant kopen, bladstek is gewoon cute maar meer niet.
pi_181684740
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Helaas. Hele kleine kans dat die hoya ooit wat gaat doen. Tenzij er mini stengel bij zit en je twee jaar wil wachten. Als je een hoya wil moet je echt een plant kopen, bladstek is gewoon cute maar meer niet.
-O-
Dat is stom. En nogal misleidend op de website. Er staat 'blijft compact'. :') Ach, het was 2 euro bij mijn andere bestelling. En zo is hij ook leuk.
Er zit een flinke kluit wortels aan, dus hij blijft in ieder geval een tijdje leven. Ik ben er blij mee. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door bloempje-moi op 04-09-2018 16:09:37 ]
  Spellchecker dinsdag 4 september 2018 @ 16:19:08 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181684953
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

-O-
Dat is stom. En nogal misleidend op de website. Er staat 'blijft compact'. :') Ach, het was 2 euro bij mijn andere bestelling. En zo is hij ook leuk.
Er zit een flinke kluit wortels aan, dus hij blijft in ieder geval een tijdje leven. Ik ben er blij mee. O+
Niks aan gelogen toch? :P
pi_181684973
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:19 schreef maily het volgende:

[..]

Niks aan gelogen toch? :P
Te weinig om ze aan te klagen. ;)
pi_181685061
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:20 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Te weinig om ze aan te klagen. ;)
:D!! _O-

Ik had trouwens dezelfde vraag als jou. :D
pi_181685104
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:26 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

:D!! _O-

Ik had trouwens dezelfde vraag als jou. :D
Welke? Ik stel er zoveel. #Beroepsdeformatie 8-)
pi_181693189
Ohh m'n bloginterview ding staat online. Wil wel m'n pben als mensen interesse hebben. Morgen want ga nu slapen 💤
pi_181694118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Welke? Ik stel er zoveel. #Beroepsdeformatie 8-)
Nou de vraag of het arme blad ooit nog een volledige plant hoopt te worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:09 schreef Koettie het volgende:
Ohh m'n bloginterview ding staat online. Wil wel m'n pben als mensen interesse hebben. Morgen want ga nu slapen 💤
Zeker dmen, want mocht je twijfelen of Koettie echt een junglegodin is ... na het lezen van dat interview is er geen twijfel meer over mogelijk. _O-
pi_181721121
Ik stoot net een armpje van mijn cactus af. Wat nu? Laten drogen en dan in de grond zetten?
pi_181721352
Yup, het kan even duren voordat er wortels groeien. Gedurende die tijd geen tot amper water geven.

Laatst op de valreep twee stekjes van de Chamaecereus silvestrii 'arlequin' opgevist. Een cactus die ik al heb, maar dit is een bijzonderderere variant. De bloem is namelijk meerkleurig. Ik twijfelde even of ik deze plant wilde hebben, maar het is typisch zo'n geval die je eens ziet en daarna noooit meer tegenkomt. Zelfs op Google zijn er weinig goede beelden te vinden.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 08:58:47 ]
pi_181721495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:58 schreef Stratotanker het volgende:
Yup, het kan even duren voordat er wortels groeien. Gedurende die tijd geen tot amper water geven.

Laatst op de valreep twee stekjes van de Chamaecereus silvestrii 'arlequin' opgevist. Een cactus die ik al heb, maar dit is een bijzonderderere variant. De bloem is namelijk meerkleurig. Ik twijfelde even of ik deze plant wilde hebben, maar het is typisch zo'n geval die je eens ziet en daarna noooit meer tegenkomt. Zelfs op Google zijn er weinig goede beelden te vinden.

[ afbeelding ]
En deze was vast geen 600 euro. :+
pi_181723800
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:08 schreef Koettie het volgende:

[..]

En deze was vast geen 600 euro. :+
Twee voor 1100. Heb je je piekenpijp al gekraakt? :7
pi_181725575
Mijn volwassen pannenkoekski's hebben allemaal gekrulde bladeren. Op internet lees je verschillende theorieën over, maar heeft iemand het op kunnen lossen?
pi_181729080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:20 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Twee voor 1100. Heb je je piekenpijp al gekraakt? :7
Al maanden geleden joh. Voor m'n andere monster.
pi_181729090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:55 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn volwassen pannenkoekski's hebben allemaal gekrulde bladeren. Op internet lees je verschillende theorieën over, maar heeft iemand het op kunnen lossen?
Nee, ik heb ook misvormde poffertjes.
pi_181729690
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:38 schreef Koettie het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook misvormde poffertjes.
Good to know.
Ik kon dit Varkensboompje niet laten staan.


Helaas stond er ook een bananenplant, die nu in mijn hoofd zit. Schijnt ook zo'n karakter te zijn. Ik weet niet of mijn huis voor die plant geschikt is...

[ Bericht 6% gewijzigd door bloempje-moi op 06-09-2018 17:18:37 ]
pi_181729965
O+ Mijn ministekjes zitten nu een week in de grond en zijn nu al aanzienlijk gegroeid.
pi_181729966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:58 schreef Stratotanker het volgende:
Yup, het kan even duren voordat er wortels groeien. Gedurende die tijd geen tot amper water geven.

Laatst op de valreep twee stekjes van de Chamaecereus silvestrii 'arlequin' opgevist. Een cactus die ik al heb, maar dit is een bijzonderderere variant. De bloem is namelijk meerkleurig. Ik twijfelde even of ik deze plant wilde hebben, maar het is typisch zo'n geval die je eens ziet en daarna noooit meer tegenkomt. Zelfs op Google zijn er weinig goede beelden te vinden.

[ afbeelding ]
Dat is gaaf zeg :D

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:00 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Good to know.
Ik kon dit Varkensboompje niet laten staan.
[ afbeelding ]

Helaas stond er ook een bananenplant, die nu in mijn hoofd zit. Schijnt ook zo'n karakter te zijn. Ik weet niet of mijn huis voor die plant geschikt is...
Je foto doet het niet hier?

Handig zo'n regenbuitje ^O^

pi_181730204
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:13 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Je foto doet het niet hier?

Fixed :s)

Mijn tuin zingt ook van plezier door die regen. Maar de binnenplantjes moeten het met een plantenspuit en een doekje doen.
pi_181730277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:23 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Fixed :s)

Mijn tuin zingt ook van plezier door die regen. Maar de binnenplantjes moeten het met een plantenspuit en een doekje doen.
Leuk boompje!
En hier geen tuin, had mn Anthurium nooit eerder gesproeid ofzo met plantenspuit, maar las dat ze dat wel lekker vonden af en toe. Dus nu voor het eerst ff buiten gezet :)
pi_181731540
Ik heb vanmorgen ook een zooi in de regen gezet. Oa m'n deliciosa en goeldii, die zijn zwaar man.
pi_181732891
Zojuist werd mij gevraagd naar het verschil tussen de Monstera pertusum en M. deliciosa. Iemand had bij het tuincentrum een M. pertusum gekocht. Geen idee waarom deze vraag aan mij wordt gesteld .. klaarblijkbaarwekkend denken mensen dat ik daar het antwoord op weet. Toevallig was dat ook zo en in dat geval kan ik het natuurlijk net zo goed hier plaatsen. Ik staar toch al de hele dag met mijn giechel naar een beeldscherm.

De naam pertusum komt uit de tijd dat M. deliciosa nog Philodendron pertusem werd genoemd. De M. deliciosa en P. pertusem zijn dus gelijk aan elkaar. Er is weinig consencus over de juiste benamingen maar in het algemeen wordt aangenomen dat er twee verschillende verschijningsvormen zijn, namelijk M. deliciosa (links) en M. deliciosa 'borsigniana' (rechts).

In dit geval bleek het om de M. deliciosa te gaan aangezien deze ribbels op de stengels bevat.



quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:13 schreef _Hestia_ het volgende:

Dat is gaaf zeg :D

Later stekjes!
pi_181733638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:27 schreef Stratotanker het volgende:
Zojuist werd mij gevraagd naar het verschil tussen de Monstera pertusum en M. deliciosa. Iemand had bij het tuincentrum een M. pertusum gekocht. Geen idee waarom deze vraag aan mij wordt gesteld .. klaarblijkbaarwekkend denken mensen dat ik daar het antwoord op weet. Toevallig was dat ook zo en in dat geval kan ik het natuurlijk net zo goed hier plaatsen. Ik staar toch al de hele dag met mijn giechel naar een beeldscherm.

De naam pertusum komt uit de tijd dat M. deliciosa nog Philodendron pertusem werd genoemd. De M. deliciosa en P. pertusem zijn dus gelijk aan elkaar. Er is weinig consencus over de juiste benamingen maar in het algemeen wordt aangenomen dat er twee verschillende verschijningsvormen zijn, namelijk M. deliciosa (links) en M. deliciosa 'borsigniana' (rechts).

In dit geval bleek het om de M. deliciosa te gaan aangezien deze ribbels op de stengels bevat.

[ afbeelding ]

[..]

Later stekjes!
Ey dit wist ik ook gewoon. Omg ben op straboski level. Ik ga dat plaatje opslaan, die is wel echt chill.
Je kan het aan meer dingen zien hé. Borsigiana's hebben bladeren met een soort druppelvorm, die van Deliciosa's zijn ronder. En borsigiana's groeien meteen met stengels/veins terwijl Deliciosa's dat niet doen, of toch was als ze op leeftijd zijn.
pi_181734007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:55 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn volwassen pannenkoekski's hebben allemaal gekrulde bladeren. Op internet lees je verschillende theorieën over, maar heeft iemand het op kunnen lossen?
Bij mij heeft eentje het, maar die is nu ook enorm gaan hangen dus volgens mij heb ik hem verzopen.
Tap tap tap
pi_181734023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:17 schreef Koettie het volgende:
Ik heb vanmorgen ook een zooi in de regen gezet. Oa m'n deliciosa en goeldii, die zijn zwaar man.
Kan dat gewoon :o Ben dan bang dat ze het koud krijgen ofzo :')
Tap tap tap
pi_181734747
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:00 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Good to know.
Ik kon dit Varkensboompje niet laten staan.
[ afbeelding ]

Helaas stond er ook een bananenplant, die nu in mijn hoofd zit. Schijnt ook zo'n karakter te zijn. Ik weet niet of mijn huis voor die plant geschikt is...
Ik ben lullig voor de planten. Altijd hoge luchtvochtigheid (aquaria), maar soms tocht, soms weken donker (ivm warmte van de kamer en daarmee de aquaria), soms volop licht.

Mijn banaan doet het prima, afgezien van het verdwaalde wolluisje. Voldoende water geven.

Er kan wel wat guttatie ontstaan (druppelende bladeren) wat wat vlekjes op de vloer kan geven. Grote plant, groot gebied met vlekjes. :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181735830
wat gebeurt er als er aan de zijkant van een bananenplant twee scheuten groeien en ik er niets mee doe?
pi_181735953
Die vlekjes kan ik wel aan. Ik ben ondertussen echte verslavingsverschijnselen aan het vertonen. Na een dag thuiswerken even een ommetje gemaakt. Naar het tuincentrum uiteraard. Drie plantjes voor drie euro! Nou ja, dat werkt als Aldibier op een alcoholist natuurlijk. En nog een Syngonium arrow. Maar mijn hedera's zijn stervende dus dat zijn volgende week drie planten minder.
pi_181736041
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:16 schreef DrSauvignon het volgende:
wat gebeurt er als er aan de zijkant van een bananenplant twee scheuten groeien en ik er niets mee doe?
Drie bananenplanten. Ik heb één zijscheut en laat hem lekker z'n dingetje doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181736373
Omg O+
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/jmeMjMVv

Wat zou ik erin kunnen doen O+
Tap tap tap
pi_181736441
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:31 schreef CherryLips het volgende:
Omg O+
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/jmeMjMVv

Wat zou ik erin kunnen doen O+
Chinchilla's 😁 Het is goed dat het er bij stond, want ik kon het niet thuisbrengen. Vetplantjes passen blijkbaar goed.
pi_181736523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan dat gewoon :o Ben dan bang dat ze het koud krijgen ofzo :')
Ja hoor, hoewel het nu wel de laatste keer was ivm de kou. In de zomer doe ik het normaal regelmatig. Als het regent.

@bananenbabys. Na een tijdje moeten ze wel weg, anders killen ze de moederplant. Je kan ze of gewoon afsnijden en weggooien of 'navelstreng' doorsnijden, wortels los schudden en apart potje geven. Vanaf een cm of 20/25.
pi_181736893
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:33 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Chinchilla's 😁 Het is goed dat het er bij stond, want ik kon het niet thuisbrengen. Vetplantjes passen blijkbaar goed.
Ik weet niet waarom er chinchilla bij staat :') Maar Totoro O+
Tap tap tap
pi_181737086
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:33 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Chinchilla's 😁 Het is goed dat het er bij stond, want ik kon het niet thuisbrengen. Vetplantjes passen blijkbaar goed.
Totoro. Wat een leuke film O+

Ik vraag me af wat je erin kan doen. Test eerst maar eens de waterdichtheid van het mandje. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181737851
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:01 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ey dit wist ik ook gewoon. Omg ben op straboski level. Ik ga dat plaatje opslaan, die is wel echt chill.
Je kan het aan meer dingen zien hé. Borsigiana's hebben bladeren met een soort druppelvorm, die van Deliciosa's zijn ronder. En borsigiana's groeien meteen met stengels/veins terwijl Deliciosa's dat niet doen, of toch was als ze op leeftijd zijn.
Dat bedoel ik. Ik noem je niet voor niets Miss Monstera. :7
pi_181744222
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja hoor, hoewel het nu wel de laatste keer was ivm de kou. In de zomer doe ik het normaal regelmatig. Als het regent.

@bananenbabys. Na een tijdje moeten ze wel weg, anders killen ze de moederplant. Je kan ze of gewoon afsnijden en weggooien of 'navelstreng' doorsnijden, wortels los schudden en apart potje geven. Vanaf een cm of 20/25.
het voelt een beetje alsof je in een dierenwinkel een hamster koopt en de volgende dag opeens een hamster + 35 babyhamsters hebt.
Ik heb drie(!) bananenplanten nu :P

ik ga zondag proberen de scheuten te transplanteren. Hopelijk word het niet een al te ingewikkelde operatie
pi_181744969
Dit topic moet ik even volgen. Ik woon nu twee maanden in m'n nieuwe huis, en heb sindsdien dus de neiging alles vol te zetten met planten. Of nouja, ik hou het op het moment veilig met cactussen en vetplantjes. Oh, en van die gesloten potten die eigenlijk nooit water nodig hebben. Ik heb nog niet al teveel vertrouwen in m'n groene vingers. :')

Maar. Nu zoek ik dus eigenlijk een makkelijke grotere plant. Ik lees hier over vlekjes op de grond, dat is echt een grote no-go. M'n houten vloer is heilig. Ik hou van groen en groot blad.

Even voor het beeld. Hij moet dus de ruimte naast m'n tv-kastje opvullen.

pi_181745316
Hij staat daar wel vol in het licht, dus dat wordt misschien lastig. En vlekjes op de grond... Dus geen calathea en geen alocasia :') Mijn houten vloer zit onder de vlekken. Je veegt ze vaak wel zo weg, alleen heb ik twee vintage meubels waar vlekken op zijn gekomen en die lak is er een stuk minder blij mee :(
Tap tap tap
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:08:18 #236
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181745627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:32 schreef Myraela het volgende:
Dit topic moet ik even volgen. Ik woon nu twee maanden in m'n nieuwe huis, en heb sindsdien dus de neiging alles vol te zetten met planten. Of nouja, ik hou het op het moment veilig met cactussen en vetplantjes. Oh, en van die gesloten potten die eigenlijk nooit water nodig hebben. Ik heb nog niet al teveel vertrouwen in m'n groene vingers. :')

Maar. Nu zoek ik dus eigenlijk een makkelijke grotere plant. Ik lees hier over vlekjes op de grond, dat is echt een grote no-go. M'n houten vloer is heilig. Ik hou van groen en groot blad.

Even voor het beeld. Hij moet dus de ruimte naast m'n tv-kastje opvullen.

[ afbeelding ]
Ik heb al jaren een Zamioculcas en die moet dus wel gemakkelijk zijn :D Een goudpalm is misschien ook wel een goeie voor die plek.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181745848
Ohja, ik hou dus ook meer van rond blad. Dus die goudpalm is niet zo mijn ding, maar de Zamioculcas is wel een optie.
pi_181746184
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:18 schreef Myraela het volgende:
Ohja, ik hou dus ook meer van rond blad. Dus die goudpalm is niet zo mijn ding, maar de Zamioculcas is wel een optie.
Zamioculcas dacht ik ook aan, maar dat is geen groot en rond blad. Monstera is ook geen optie, want die kan ook druppelen. Een Ficus Lyrata? Zo naast de tv is veel licht, maar schijnt de zon ook lang binnen?

Mijn nieuwste aanwinst is net een kunstplant.
pi_181746519
Het is er wel licht, maar zodra de zon er echt op staat doe ik eigenlijk het rolgordijn altijd naar beneden.
pi_181746576
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:53 schreef Myraela het volgende:
Het is er wel licht, maar zodra de zon er echt op staat doe ik eigenlijk het rolgordijn altijd naar beneden.
Dat is perfect voor veel planten, veel licht maar weinig direct zonlicht. Een ficus geniet hiervan. Bij een ficus met kleine blaadjes moet je wel regelmatig blaadjes ruimen. Dat is bij de Lyrata niet zo, en volgens mij druppelt die ook niet. Ik ben nogal fan van die plant. O+

Of een Rubberboom? (Ficus robusta).
Ficussen zijn wel giftig voor katten en kinderen overigens. Maar wat er dan precies gebeurt weet ik niet. Worden die dan misselijk?
pi_181746741
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:34 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zamioculcas dacht ik ook aan, maar dat is geen groot en rond blad. Monstera is ook geen optie, want die kan ook druppelen. Een Ficus Lyrata? Zo naast de tv is veel licht, maar schijnt de zon ook lang binnen?

Mijn nieuwste aanwinst is net een kunstplant.
[ afbeelding ]
Oeh! Zoiets heb ik ook bij staan kijken bij de Intratuin. Toffe plant, leek alsof ie op z'n wortelen stond (kwam uit de grond). Maar toen ik zag dat zo'n plant 43 euro koste vond ik hem mooi om te laten staan.
pi_181746791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:06 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Oeh! Zoiets heb ik ook bij staan kijken bij de Intratuin. Toffe plant, leek alsof ie op z'n wortelen stond (kwam uit de grond). Maar toen ik zag dat zo'n plant 43 euro koste vond ik hem mooi om te laten staan.
Heb je het nu over mijn 'kunstplant', de Syngonium arrow? Dit is nog maar een kleintje van 2,50 euro, maar zo kan hij blijkbaar worden


Op mijn verlanglijstje staat al heel lang een Alocasia Zebrina, maar daar heb ik eigenlijk geen plek voor. Vaak ga ik voor die plant naar het tc en kom dan toch met andere planten terug. :')
pi_181746826
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:10 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Heb je het nu over mijn 'kunstplant', de Syngonium arrow? Dit is nog maar een kleintje van 2,50 euro, maar zo kan hij blijkbaar worden
[ afbeelding ]

Op mijn verlanglijstje staat al heel lang een Alocasia Zebrina, maar daar heb ik eigenlijk geen plek voor. Vaak ga ik voor die plant naar het tc en kom dan toch met andere planten terug. :')
Ja, hij had ook zulke bladeren :') lijkt er veel op. Toch net wat anders, helemaal kwijt hoe die heet.
pi_181747136
Even een eerdere vraag in de herhaling.
Staan deze drie stekjes te zicht bij elkaar? Ik durfde de wortelkluit niet uit elkaar te halen, maar het lijkt alsof ze elkaar in deze positie gaan tegenwerken.

pi_181747195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:32 schreef Myraela het volgende:
Dit topic moet ik even volgen. Ik woon nu twee maanden in m'n nieuwe huis, en heb sindsdien dus de neiging alles vol te zetten met planten. Of nouja, ik hou het op het moment veilig met cactussen en vetplantjes. Oh, en van die gesloten potten die eigenlijk nooit water nodig hebben. Ik heb nog niet al teveel vertrouwen in m'n groene vingers. :')

Maar. Nu zoek ik dus eigenlijk een makkelijke grotere plant. Ik lees hier over vlekjes op de grond, dat is echt een grote no-go. M'n houten vloer is heilig. Ik hou van groen en groot blad.

Even voor het beeld. Hij moet dus de ruimte naast m'n tv-kastje opvullen.

[ afbeelding ]
Is dat tafeltje overigens van de Action? Ik heb vaker zoiets in handen gehad, maar steeds weer weggezet. Ziet er heel leuk uit!
pi_181747682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Even een eerdere vraag in de herhaling.
Staan deze drie stekjes te zicht bij elkaar? Ik durfde de wortelkluit niet uit elkaar te halen, maar het lijkt alsof ze elkaar in deze positie gaan tegenwerken.

[ afbeelding ]
Ze staan wat krapjes, maar te dicht bij de rand is ook niet wenselijk.

Als ze groeien, hebben ze worteltjes en ze zien er verder niet al te kwetsbaar uit. Had je ze samen in een potje willen hebben, of ging je ze elk hun eigen potje geven? In het tweede geval zou ik ze gewoon verpotten voordat de wortels elkaar echt leuk gaan vinden.

Eventueel kan je de wortelkluit scheiden met een vorkje of een satéprikker. Dat werkt wat minder grof dan je vingers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181747778
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze staan wat krapjes, maar te dicht bij de rand is ook niet wenselijk.

Als ze groeien, hebben ze worteltjes en ze zien er verder niet al te kwetsbaar uit. Had je ze samen in een potje willen hebben, of ging je ze elk hun eigen potje geven? In het tweede geval zou ik ze gewoon verpotten voordat de wortels elkaar echt leuk gaan vinden.

Eventueel kan je de wortelkluit scheiden met een vorkje of een satéprikker. Dat werkt wat minder grof dan je vingers.
Ik heb deze zo overgenomen van iemand. Op zich vind ik groen en zwart door elkaar wel leuk, maar misschien moet ik er een stekje uithalen. Zullen er nog stengels naast gaan opduiken. Ik zal vanmiddag eens gaan opereren. 8-)
pi_181748236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Is dat tafeltje overigens van de Action? Ik heb vaker zoiets in handen gehad, maar steeds weer weggezet. Ziet er heel leuk uit!
Ja klopt, in het oude huis als tijdelijke bijzettafel gekocht. Is wel erg vlekgevoelig, maar als plantentafeltje vind ik hem wel tof.
pi_181748627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:32 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

het voelt een beetje alsof je in een dierenwinkel een hamster koopt en de volgende dag opeens een hamster + 35 babyhamsters hebt.
Ik heb drie(!) bananenplanten nu :P

ik ga zondag proberen de scheuten te transplanteren. Hopelijk word het niet een al te ingewikkelde operatie
Ik snij ze stiekem vaak af. Dat ding blijft maar jongen en vind eentje wel genoeg. :+
pi_181748647
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:32 schreef Myraela het volgende:
Dit topic moet ik even volgen. Ik woon nu twee maanden in m'n nieuwe huis, en heb sindsdien dus de neiging alles vol te zetten met planten. Of nouja, ik hou het op het moment veilig met cactussen en vetplantjes. Oh, en van die gesloten potten die eigenlijk nooit water nodig hebben. Ik heb nog niet al teveel vertrouwen in m'n groene vingers. :')

Maar. Nu zoek ik dus eigenlijk een makkelijke grotere plant. Ik lees hier over vlekjes op de grond, dat is echt een grote no-go. M'n houten vloer is heilig. Ik hou van groen en groot blad.

Even voor het beeld. Hij moet dus de ruimte naast m'n tv-kastje opvullen.

[ afbeelding ]
Ben ook team ficus lyatra! Moet wel veel licht maar daar is het een goede plek voor volgens mij.
pi_181748674
Mijn citroenplantje is meer dood dan levend doordat ik hem veel te veel water heb gegeven. Hij is al zijn blaadjes verloren :'(. Iemand tips hoe ik hem toch nog kan redden?
pi_181748680
Ik heb drie katten, dus dat risico zou ik dan toch liever niet nemen. Al is het wel een mooie plant. Zou zo'n gatenplant kunnen? Die vind ik ook echt prachtig.
pi_181748714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb drie katten, dus dat risico zou ik dan toch liever niet nemen. Al is het wel een mooie plant. Zou zo'n gatenplant kunnen? Die vind ik ook echt prachtig.
Die is ook giftig en die kan ook nog eens lekken. Zijn de katten van die slopers?
pi_181748759
Een Ficus Lyrata kan ook op een stam staan, dan komen ze er misschien niet eens bij.
pi_181748851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb drie katten, dus dat risico zou ik dan toch liever niet nemen. Al is het wel een mooie plant. Zou zo'n gatenplant kunnen? Die vind ik ook echt prachtig.
ik ga vloeken in de plantenkerk hier: overweeg een mooie wat grotere nepper, zowel Ikea als Kwantum hebben nog best betaalbare grote kunstplanten.
Kwantum heeft volgens mij een Monstera in meerdere formaten en ik wilde Kwantum hier sowieso nog komen aanraden vanwege leuke potjes en botanische prints enzo.
pi_181748907
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:53 schreef Koettie het volgende:
Die is ook giftig en die kan ook nog eens lekken. Zijn de katten van die slopers?
Oh meh. Jammer.

Het zijn niet echt slopers. Ik heb nu natuurlijk vooral cactussen staan, dus ze hebben ook nooit geprobeerd in de aarde te graven. Maar buiten krabbelen ze wel graag in de boomstammetjes en ze eten alles dat op gras lijkt.
pi_181749164
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik ga vloeken in de plantenkerk hier: overweeg een mooie wat grotere nepper, zowel Ikea als Kwantum hebben nog best betaalbare grote kunstplanten.
Ksssst! Let the power of Pokon compel you!

Er is altijd wel een plant die prutserbestendig is. Ikea heeft geweldige kamerplanten die relatief foolproof zijn, maar een nepplant is en blijft altijd een nepplant.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181749270
Als een plant niet te duur is, wil ik een wat lastigere ook wel een kans geven.

Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie planten als jullie op vakantie gaan?
pi_181749275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:50 schreef larry_flynt het volgende:
Mijn citroenplantje is meer dood dan levend doordat ik hem veel te veel water heb gegeven. Hij is al zijn blaadjes verloren :'(. Iemand tips hoe ik hem toch nog kan redden?
Als al het blad weg is, geef ik je donders weinig kans...

Als een plant zijn bladeren laat vallen, dan betekent dat meestal dat deze geen water kan opnemen. Dat kan twee redenen hebben: te weinig water (logisch), of veel te veel water, waardoor de wortels zijn gaan rotten en hun functie niet meer kunnen uitoefenen.

Haal het plantje uit de pot en uit de aarde. Als de worteltjes nog wit zijn, laat je hem zo een paar uurtjes drogen en verpot je hem in nieuwe grond in een potje met drainagegaten. Als de worteltjes bruin zijn en/of stinken, gooi je hem weg en begin je opnieuw. Is een deel van de worteltjes bruin, dan knip je dat weg, plant je hem en hoop je op het beste.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181749459
Een grote cactus kan ook erg mooi zijn :) zo heb ik er 2 in huis, zeker catproof
pi_181749462
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:20 schreef Myraela het volgende:
Als een plant niet te duur is, wil ik een wat lastigere ook wel een kans geven.

Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie planten als jullie op vakantie gaan?
Ik ga nooit op vakantie. :+

Maar mijn katten eten ook de Graslelie op, die lijkt op gras. Maar aan de rest zitten ze gelukkig niet. Godzijdank want de helft is giftig. Ze liggen er wel graag tussenin maar blijven overal vanaf.
pi_181749465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:29 schreef Cindy1988 het volgende:
Een grote cactus kan ook erg mooi zijn :) zo heb ik er 2 in huis, zeker catproof :P
pi_181749482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:29 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Oeps gequote ipv aangepast


en... dit wilde ik dus bij mn oeps zetten ipv weer te quoten.... ik stop maar :+
pi_181749583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh meh. Jammer.

Het zijn niet echt slopers. Ik heb nu natuurlijk vooral cactussen staan, dus ze hebben ook nooit geprobeerd in de aarde te graven. Maar buiten krabbelen ze wel graag in de boomstammetjes en ze eten alles dat op gras lijkt.
Katten steken niet alles in hun bek. Iets als een Croton is bijvoorbeeld donders giftig, maar ook donders smerig. Dat maakt die plant gewoon veilig voor huisdieren.

Maar bij twijfel kan je altijd voor een palm gaan. Beetje afgezaagd, maar groot, groen en niet giftig.

Voor de overige planten kan het verstandig zijn om een opofferingsplant neer te zetten (zoals kattengras), zodat ze de rest met rust laten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jordy-B op 07-09-2018 13:41:03 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181749782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ksssst! Let the power of Pokon compel you!

Er is altijd wel een plant die prutserbestendig is. Ikea heeft geweldige kamerplanten die relatief foolproof zijn, maar een nepplant is en blijft altijd een nepplant.
En een nepplant naast een raam verbleekt toch. Dat maakt mij altijd zo verdrietig. Gisteren kocht ik bij Ranzijn drie leuke planten voor drie euro. En ook bij de AH heb je plantjes in pot voor 2,50 ofzo. Probeer het anders eens een maand uit, om te zien wat je katten er mee doen.
pi_181750130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:45 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

En een nepplant naast een raam verbleekt toch. Dat maakt mij altijd zo verdrietig. Gisteren kocht ik bij Ranzijn drie leuke planten voor drie euro. En ook bij de AH heb je plantjes in pot voor 2,50 ofzo. Probeer het anders eens een maand uit, om te zien wat je katten er mee doen.
Het is meer dat nepplanten geen aandacht krijgen en al gauw enorm lelijk worden door stof. Als je van plan bent om dat te voorkomen door er er wel aandacht aan te besteden, had je net zo goed een echte plant kunnen kopen.

Ik geloof niet dat Doedezemaar een kattenprobleem had (en met probleem bedoel ik natuurlijk dat het enorm schattige klootzakjes zijn O+)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181750257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is meer dat nepplanten geen aandacht krijgen en al gauw enorm lelijk worden door stof. Als je van plan bent om dat te voorkomen door er er wel aandacht aan te besteden, had je net zo goed een echte plant kunnen kopen.

Ik geloof niet dat Doedezemaar een kattenprobleem had (en met probleem bedoel ik natuurlijk dat het enorm schattige klootzakjes zijn O+)
Ik haal een beetje users door elkaar inderdaad. O-)
Niets zo mooi als een plant die groeit en met nieuw ieder blad een andere aanblik krijgt. Zeker als er een enorm schattig klootzakje onder ligt te knorren. O+
pi_181750277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:20 schreef Myraela het volgende:
Als een plant niet te duur is, wil ik een wat lastigere ook wel een kans geven.

Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie planten als jullie op vakantie gaan?
Ik kom net terug van bijna drie weken vakantie. Mijn moeder heeft mijn planten prima in leven gehouden. Behalve de mozaiekplant. Dat dorstige plantje is uitgedroogd en was niet meer te redden.
pi_181750370
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik kom net terug van bijna drie weken vakantie. Mijn moeder heeft mijn planten prima in leven gehouden. Behalve de mozaiekplant. Dat dorstige plantje is uitgedroogd en was niet meer te redden.
Heb je geprobeerd om hem gewoon helemaal vol te gieten en te kijken wat er gebeurt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181750419
Nee, geen katten hier. De planten van mijn overleden schoonmoeder waren niet meer te redden, allemaal aangevreten, echt allemaal, ondanks kattengras ernaast en vol kattenharen, getverdemme.

Ik heb hier best aardig wat kunstplanten staan, op plekken waar vanwege tocht of te donker geen plant het overleeft en soms ook omdat ik geen zin heb om heel voorzichtig te moeten doen vanwege poreuze vintage potjes en/of bepaalde kwetsbare oppervlakken. Gewone planten zijn in de meerderheid, maar niks mis met nepperds, zolang ze inderdaad niet blauw verkleurd zijn
pi_181750535
Ik heb een Calathea Rufibarba op de tocht in een donkere hal staan. Doet het prima. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181750695
Je hebt ook echt wel mooie neppers hoor. Wil er een in de badkamer als ie verbouwd is. Zit geen raampje
pi_181750711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:38 schreef Koettie het volgende:
Je hebt ook echt wel mooie neppers hoor. Wil er een in de badkamer als ie verbouwd is. Zit geen raampje
Ik wilde ook een kleine nepperd halen voor op de badkamer _O- Weet nog niet waar ik die het beste kan halen.
Tap tap tap
pi_181750715
In de vensterbank van de badkamer waar het kantelraam permanent openstaat overleefde geen enkele plant, dus daar staan nu fijn plastic plantjes, helemaal prima.
Vandaag staan er fijn wat binnenplanten buiten schoon te spoelen en zuurstof te happen, ideaal weer zo, met af en toe buien
pi_181750790
Ik heb even bij Intratuin op de website gekeken naar de grote kamerplanten. En dan vind ik eigenlijk alleen de rubberboom, bananenplant en de Polyscias tof.

Toen dacht ik, misschien moet ik een kistje met een hangplant neerzetten. Is ook nog een optie. Toen kwam ik de zaagcactus tegen. Die moet sowieso in mijn huis. Wat een tof plantje. _O_ Maar ik denk op een ander plekje.

De grote cactus is overigens ook nog wel een optie voor naast de tv, al wil ik eigenlijk iets dat ook in de breedte een beetje vult.
pi_181750868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:43 schreef Myraela het volgende:
Ik heb even bij Intratuin op de website gekeken naar de grote kamerplanten. En dan vind ik eigenlijk alleen de rubberboom, bananenplant en de Polyscias tof.

Toen dacht ik, misschien moet ik een kistje met een hangplant neerzetten. Is ook nog een optie. Toen kwam ik de zaagcactus tegen. Die moet sowieso in mijn huis. Wat een tof plantje. _O_ Maar ik denk op een ander plekje.

De grote cactus is overigens ook nog wel een optie voor naast de tv, al wil ik eigenlijk iets dat ook in de breedte een beetje vult.
Heerlijk tegenstrijdig weer. Plantsome zegt dat de Polyscias in de schaduw moet staan, maar volgens 123Kamerplanten juist lekker veel zon nodig heeft. Dat zou ik dan eerst een uitzoeken.

Zaagcactus is O+ O+ Ik kon een volwassenplant voor 4 euro krijgen en nu heb ik daarvan vier stekjes staan.
pi_181750899
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:43 schreef Myraela het volgende:
Ik heb even bij Intratuin op de website gekeken naar de grote kamerplanten. En dan vind ik eigenlijk alleen de rubberboom, bananenplant en de Polyscias tof.

Toen dacht ik, misschien moet ik een kistje met een hangplant neerzetten. Is ook nog een optie. Toen kwam ik de zaagcactus tegen. Die moet sowieso in mijn huis. Wat een tof plantje. _O_ Maar ik denk op een ander plekje.

De grote cactus is overigens ook nog wel een optie voor naast de tv, al wil ik eigenlijk iets dat ook in de breedte een beetje vult.
Hangplant is ook tof! Heb op een box een lipstickplant staan. Bloeit al maanden niet meer dus of ie gelukkig is is een tweede maar staat wel mooi. :+ andere mooie is Dischidia nummularia maar dat is helaas een dramaqueen. Of potus Neon. Of Cissus!
pi_181751739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Heb je geprobeerd om hem gewoon helemaal vol te gieten en te kijken wat er gebeurt?
Ja, geprobeerd, maar het was al te laat. Ik heb hem zelf ook wel eens laten uitdrogen en toen kon ik hem idd nog reanimeren met een plens extra water maar helaas nu niet meer. Water wordt niet meer opgenomen.
pi_181752040
Weekendliteratuur
pi_181752730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:47 schreef bloempje-moi het volgende:
Heerlijk tegenstrijdig weer. Plantsome zegt dat de Polyscias in de schaduw moet staan, maar volgens 123Kamerplanten juist lekker veel zon nodig heeft. Dat zou ik dan eerst een uitzoeken.
123kamerplanten is een flutbron voor advies.

Ik weet niet of het correct is, maar ik ga er zelf altijd vanuit dat planten met relatief grote, donkere bladeren in de regel liever wat donkerder staan. Donker blad absorbeert veel licht en kan met minder toe, is de achterliggende gedachte.

Bij polyscias zie ik veel tegenstrijdige adviezen, maar ik denk lichte standplaats zonder direct zonlicht. En de variant met donker blad zet je wat donkerder weg.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181757195
Ik ben gezwicht voor een babycalathea. Ze zijn zo schattig! O+
Verder wat stekjes gescoord, van de erwtenplant en donkey tail. Ik ben benieuwd of die iets gaan doen. Stekken is nog niet mijn expertise.
pi_181759490
Een tijd geleden had ik via marktplaats contact met een dame die Monstera stekjes verkocht. Toevallig was ik vanmiddag bij haar in de buurt, dus meteen even een afspraak gemaakt. Inpakken en wegwezen. :7 Even later stond ik met twee Monstera Variegatas buiten. Eén voor Koettie en één voor mij. Eindelijk mijn Monsteramaagdelijkheid verloren. O+

Oh en ik ik trof ook een Philodendron Pink Princess aan, maar daar had ze helaas geen stekjes van. ;(



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2018 21:29:35 ]
pi_181759586
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:28 schreef Stratotanker het volgende:
Een tijd geleden had ik via marktplaats contact met een dame die Monstera stekjes verkocht. Toevallig was ik vanmiddag bij haar in de buurt, dus meteen even een afspraak gemaakt. Inpakken en wegwezen. :7 Even later stond ik met twee Monstera Variegatas buiten. Eén voor Koettie en één voor mij. Eindelijk mijn Monsteramaagdelijkheid verloren. O+

Oh en ik ik trof ook een Philodendron Pink Princess aan, maar daar had ze helaas geen stekjes van. ;(

[ afbeelding ]
Jij ben toch niet diegene die al de stekjes uit Zaandam heeft opgekocht he? 😔 Die staan allemaal als gereserveerd helaas.
pi_181759604
Wat een beautys zijn het!
pi_181759762
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:34 schreef Koettie het volgende:
Wat een beautys zijn het!
Ik zie trouwens dat ze veelkleurig zijn, donkergroen, lichtgroen en wit. Is dat gebruikelijk bij de Monstera Variegatas? Vaak zie ik enkel groen / wit namelijk. Het is niet erg goed zichtbaar op de foto, de kleuren zijn uitgewassen door de zon.
pi_181759833
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:40 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik zie trouwens dat ze veelkleurig zijn, donkergroen, lichtgroen en wit. Is dat gebruikelijk bij de Monstera Variegatas? Vaak zie ik enkel groen / wit namelijk. Het is niet erg goed zichtbaar op de foto, de kleuren zijn uitgewassen door de zon.
Ja. Kan een indicatie zijn dat de vagiteraia er langzaam uit groeit, kwestie van teveel groene bladeren weg snoeien. Maar vaak lijkt het volgens mij ook groen/witter door de hippe filters die iedereen erop gooit.
pi_181768750
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:33 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Jij ben toch niet diegene die al de stekjes uit Zaandam heeft opgekocht he? 😔 Die staan allemaal als gereserveerd helaas.
In al mijn enthousiasme had ik deze post gemist. Maar ik zal eens informeren bij de afdeling inkoop. :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:43 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja. Kan een indicatie zijn dat de vagiteraia er langzaam uit groeit, kwestie van teveel groene bladeren weg snoeien. Maar vaak lijkt het volgens mij ook groen/witter door de hippe filters die iedereen erop gooit.
Ahaaa oké ik ga er even mee experimenteren. Vind die camouflageprint zelfs mooier denk ik. Dan valt niemand het op dat er gewoon stiekem weer een plant bij is gekomen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 11:23:40 ]
pi_181771542

Deze is ook niet alleen groen wit.

Nieuwste aanwinst!
pi_181771590
Mijn nieuwste: Alocasia *unidentified*. Vervelend dat zelfs in de plantenwinkel al geen goede kaartjes meer staan. Iemand een suggestie?
pi_181771650
Hij lijkt een beetje op die mooie die ik laatst tegenkwam...

Ik denk Alocasia Cuprea, maar niet de Dragon Scale.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181771738
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:24 schreef Jordy-B het volgende:
Alocasia Baginda
Die heeft meer relief in het blad volgens mij. Deze heeft een rood/paarse achterkant, en het rood schemert er aan de voorkant ook doorheen.

De achterzijde van de Baginda is spectaculair! Maar die nagels.... Brrrr ;(
pi_181771794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:29 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die heeft meer relief in het blad volgens mij. Deze heeft een rood/paarse achterkant, en het rood schemert er aan de voorkant ook doorheen.

De achterzijde van de Baginda is spectaculair! Maar die nagels.... Brrrr ;(
[ afbeelding ]
check de edit. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181771801
Alokaasjes O+
Ik zoek nog de stingray en black velvet in kleine pot ;(
Tap tap tap
pi_181772138
Monstera's zijn ook eigenlijk maar onkruid. :') wat gaat zo'n ding snel met nieuwe bladeren maken
pi_181772205
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:56 schreef Studiotje het volgende:
Monstera's zijn ook eigenlijk maar onkruid. :')
WAT?!! :(

Maar inderdaad, je moet hem al gauw een beetje helpen. Je kan hem mooi tot een struik opbinden rond zo'n mosstok.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181772229
Operatie Potjesstress.


Bijna toe aan deeltje 8 O+
pi_181772473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

WAT?!! :(

Maar inderdaad, je moet hem al gauw een beetje helpen. Je kan hem mooi tot een struik opbinden rond zo'n mosstok.
Hahaha, ze zijn heel leuk :P

Ik moet nog kijken wat ik er mee ga doen, hij mag/kan niet te groot worden want dat past niet :@
pi_181772498
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:19 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Hahaha, ze zijn heel leuk :P

Ik moet nog kijken wat ik er mee ga doen, hij mag/kan niet te groot worden want dat past niet :@
Gewoon afknippen wat je niet wil, is een erg vergevingsgezinde plant! Ben begonnen met m'n spint sproeidag. Pfff.
pi_181775692
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:24 schreef Jordy-B het volgende:
Hij lijkt een beetje op die mooie die ik laatst tegenkwam...

Ik denk Alocasia Cuprea, maar niet de Dragon Scale.

:Y Dat is haar denk ik! Moeilijke dame zeg. Ik heb toch een vrij ruime selectie aan potten, maar ze wilde maar niet stralen. Uiteindelijk in de aarde gezet, maar die pot werkte ook niet. Met een opgediepte pot uit de berging kwam het gelukkig goed. *O*
Matchen van potjes en plantjes is nog best een kunst.
pi_181777377
We zijn er bijna, we zijn er bijna....
pi_181777386
Dicht! See you at #8!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')