abonnement Unibet Coolblue
pi_181554115
De bezuinigingsmaatregelen van sommige Turken gaan wel erg ver _O-

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:49:30 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181554577
quote:
9s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laaaaaan, met water naar de zee dragen zet je de Bosporus niet buitenspel. Met water naar de zee te dragen maak je de Bosporus niet soeverein. Met water naar de zee te dragen genereer je niet extra capaciteit om schepen te vervoeren en daardoor dus extra inkomsten.
Lees dit eens:

https://news.nationalgeog(...)vironmental-impacts/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181554707
quote:
Ik ken de bezwaren ja, bezwaren hebben op grond van persoonlijke verliezen of milieuvriendelijkheid snap ik heel goed. Het is het bestaansrecht van milieuorganisaties, desalniettemin is 'overbodig' absoluut niet vol te houden. Zeker niet met de toegevoegde waarde voor de Turkse economie.
pi_181557198
quote:
9s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laaaaaan, met water naar de zee dragen zet je de Bosporus niet buitenspel. Met water naar de zee te dragen maak je de Bosporus niet soeverein. Met water naar de zee te dragen genereer je niet extra capaciteit om schepen te vervoeren en daardoor dus extra inkomsten.
Zoveel schepen varen daar toch niet lijkt me, naar de Zwarte Zee?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:12:14 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181557283
n
quote:
9s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laaaaaan, met water naar de zee dragen zet je de Bosporus niet buitenspel. Met water naar de zee te dragen maak je de Bosporus niet soeverein. Met water naar de zee te dragen genereer je niet extra capaciteit om schepen te vervoeren en daardoor dus extra inkomsten.
nou lekker dan
stomme turken en hun pastoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181557382
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zoveel schepen varen daar toch niet lijkt me, naar de Zwarte Zee?
Gemiddeld 125 per dag.
pi_181557558
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gemiddeld 125 per dag.
Naar Istanboel of verder?

Verder weet ik niet of dat veel is of niet, wat is het aantal Tue vergeleken met bijvoorbeeld Hamburg, Rotterdam of Egypte?
pi_181557710
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:18 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Naar Istanboel of verder?

Verder weet ik niet of dat veel is of niet, wat is het aantal Tue vergeleken met bijvoorbeeld Hamburg, Rotterdam of Egypte?
Schepen die iig langs de Turkse Straten van de Bosporus varen iig.



Is wat ik over Rotterdam tegenkom.

Grootste probleem mbt de Bosporus is dat het niet 100% Turks soeverein gebied is buiten tijden van oorlog en decennialang niet fatsoenlijk in is geïnvesteerd.
pi_181558070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Schepen die iig langs de Turkse Straten van de Bosporus varen iig.

[ afbeelding ]

Is wat ik over Rotterdam tegenkom.

Grootste probleem mbt de Bosporus is dat het niet 100% Turks soeverein gebied is buiten tijden van oorlog en decennialang niet fatsoenlijk in is geïnvesteerd.
Ja dat aantal schepen zegt helaas niet zoveel.

Maar dat het niet soeverein Turkije is boeit niet zo heel veel, daar wordt natuurlijk gewoon pragmatisch mee omgegaan. Tenzij het ook om havengelden gaat enzo, als dat al bestaat.

Het punt waar ik heen wil, is dat nieuwe kanaal wel nodig? Kan je niet in bijvoorbeeld Izmir of een andere stad aan de kust een haven bouwen zodat je ook dichter bij de rest van Turkije zit en minder in de drukte etc?

De scheepvaart naar Roemenië, Oekraïne en Rusland (zeker met sancties) zal wel niet zo heel groot zijn.
pi_181558535
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ja dat aantal schepen zegt helaas niet zoveel.

Maar dat het niet soeverein Turkije is boeit niet zo heel veel, daar wordt natuurlijk gewoon pragmatisch mee omgegaan. Tenzij het ook om havengelden gaat enzo, als dat al bestaat.

Het punt waar ik heen wil, is dat nieuwe kanaal wel nodig? Kan je niet in bijvoorbeeld Izmir of een andere stad aan de kust een haven bouwen zodat je ook dichter bij de rest van Turkije zit en minder in de drukte etc?

De scheepvaart naar Roemenië, Oekraïne en Rusland (zeker met sancties) zal wel niet zo heel groot zijn.
Er worden verschillende argumenten gegeven voor Kanal Istanbul, de capaciteit van de Bosporus, de veiligheid, de soevereiniteit, dat ze geen inspraak hebben over wat er allemaal vervoerd wordt en geen inspecties mogen uitvoeren, dat ze geen restricties mogen opleggen etc. Duizenden schepen die langs de Dardanellen varen gaan richting de Bosporus om uiteindelijk de Zwarte Zee te bereiken. Dus weet niet wat voor directe voordeel en verlichting een haven aan Izmir zou bijdragen aan de problemen voor Istanbul?
pi_181558885
Enige dat ik mij zo kan bedenken wbt de haalbaarheid vanuit een economisch perspectief is dat het volume naar Rusland via die route best weleens drastisch kan gaan afnemen.
Vracht vanuit China naar Rusland zal dan niet langer via Suez komen maar via de Noordelijke passage naar St Petersburg.

Maar grote infrastructurele projecten hebben veelal meer van doen met andere zaken zoals inderdaad prestige, corruptie en de creatie van banen.
pi_181560731
Het zou fantastisch zijn voor alle Turkse landen als naast Kanaal Istanbul ook het Eurazië Kanaal wordt gerealiseerd (een waterverbinding tussen de Zwarte Zee en de Kaspische Zee). Dan wordt Kanaal Istanbul ook noodzakelijker.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 03:59:29 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181565423
Dit is toch wel heel erg, dit gaat ook de EU raken
ten minste ING
Erdo en schoonzoon moeten het voorbeeld van Argentinië volgen
https://www.telegraaf.nl/(...)ld-imf-sneller-nodig
En die pastoor maar doodschieten dan is het maar over

Als Erdo's economie ten onder gaat, dan gaat ie een heilige oorlog starten vrees ik.



[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 30-08-2018 04:45:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:02:31 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181568082
boven de 6,5 nu. Nog even en hij gaat voorbij de uitschieter van eerder deze maand.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:13:52 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181568233
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
boven de 6,5 nu. Nog even en hij gaat voorbij de uitschieter van eerder deze maand.
dit land is nog erger failliet dan Argentinië
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:14:39 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181568252
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dit land is nog erger failliet dan Argentinië
Denk wel dat meer landen bereid zijn Turkije steun te geven dan Argentinië. We gaan het zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:16:06 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181568275
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk wel dat meer landen bereid zijn Turkije steun te geven dan Argentinië. We gaan het zien.
De blinde helpt de Lamme
https://www.telegraaf.nl/(...)ld-imf-sneller-nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:18:06 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181568299
quote:
Jezus, is dat land ooit niet in een financiele crisis?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:24:38 #169
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181568359
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jezus, is dat land ooit niet in een financiele crisis?
Turkije is ook al 8 keer failliet geweest hoor en er zal nog wel een keer bijkomen, daarom kunnen ze niet in eigen valuta lenen
dat is met al die zwakke landen zo
Moeten persee in Euro of Dollar lenen, en als je dan zo een mafjoekel als Erdogan tot dictator maakt en de schoonzoon tot MINFIN, dan heb je de ellende compleet .
Als ze die Erdo niet hadden gekozen, dan waren ze al bij de EU geweest, net als Griekenland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181568435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 03:59 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is toch wel heel erg, dit gaat ook de EU raken
Tot op zekere hoogte; of laagte..

quote:
ten minste ING
Ik ben even het exacte percentage kwijt maar ik meende ergens gehoord te hebben dat de ING in Turkije slechts 2% van de internationale activiteiten van de bank beslaat. Ook is er geen volledige verbintenis qua producten. Als je iets wil doen met je Nederlandse pas bij de Turkse ING dan kijken ze je glazig aan en vice versa. Meer dan lakschade zal het volgens de prognoses niet worden.

quote:
Erdo en schoonzoon moeten het voorbeeld van Argentinië volgen
https://www.telegraaf.nl/(...)ld-imf-sneller-nodig
Gaat voorlopig niet gebeuren

quote:
En die pastoor maar doodschieten dan is het maar over
Dat is een behoorlijke brainfart. Blij dat jij geen bewind voert.

quote:
Als Erdo's economie ten onder gaat, dan gaat ie een heilige oorlog starten vrees ik.
Gaat het al deels.

Ik zie Erdogan geen oorlog starten tegen de VS. Wat hij mogelijk wel zou kunnen doen is ergens een soort krim-achtige actie starten door een postzegel aan oud-Ottomaans terrein te herclaimen.

[ afbeelding ]
[/quote]
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:40:06 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181568617
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte; of laagte..

[..]

Ik ben even het exacte percentage kwijt maar ik meende ergens gehoord te hebben dat de ING in Turkije slechts 2% van de internationale activiteiten van de bank beslaat. Ook is er geen volledige verbintenis qua producten. Als je iets wil doen met je Nederlandse pas bij de Turkse ING dan kijken ze je glazig aan en vice versa. Meer dan lakschade zal het volgens de prognoses niet worden.

[..]

Gaat voorlopig niet gebeuren

[..]

Dat is een behoorlijke brainfart. Blij dat jij geen bewind voert.

[..]

Gaat het al deels.

Ik zie Erdogan geen oorlog starten tegen de VS. Wat hij mogelijk wel zou kunnen doen is ergens een soort krim-achtige actie starten door een postzegel aan oud-Ottomaans terrein te herclaimen.

[ afbeelding ]
[/quote]
moet wel een oorlog tegen de ongelovigen zijn he
anders gaat ie ze niet mee krijgen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:41:36 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181568641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

moet wel een oorlog tegen de ongelovigen zijn he
anders gaat ie ze niet mee krijgen
Lol, nou volgens mij hebben die lui in die hele regio nooit problemen gehad met oorlogen tegen mensen van hun eigen geloof.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:44:03 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181568683
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lol, nou volgens mij hebben die lui in die hele regio nooit problemen gehad met oorlogen tegen mensen van hun eigen geloof.
Hij is knettergek die zot gelooft echt dat ie een sultan is



quote:
De neo-Ottomaanse president van Turkije had het eerder al over gebiedseisen tegenover Griekenland.

Nu maakt hij voor zijn land ook aanspraak op Mosul en Noord-Irak. Dit is een uitdrukking van zijn neo-Ottomaanse ideologie.

contra-magazine
Met behulp van documenten en een kaart uit het begin van de 20e eeuw probeert de Turkse president, Recep Tayyip Erdoğan, aanspraak te maken op Noord-Irak.
En dat tijdens de Slag om Mosul, waar het Irakese leger samen met de door de Amerikanen aangevoerde coalitie de stad probeerden te heroveren op de “Islamitische Staat”
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:46:46 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181568734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij is knettergek die zot gelooft echt dat ie een sultan is

[ afbeelding ]

[..]

.
Voorlopig moet ie zich eerst zorgen maken om de Lira. lijkt nu in een vrije val te zitten weer. 6,63.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:52:46 #175
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181568839
"You can run but you can't hide" principe van de financiële markten.
Amerika laat echt niet gebeuren dat Mosul in Turkse handen komt. Dat is zowat hetzelfde als Irak die Koweit binnen viel voor het geld === olie (na de Iran-Irak oorlog).

Dan komen ze van een bijzonder koude kermis thuis. De lucht zal zwart zien van de drones.

Hoe dit afliep hoef ik niet te vertellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')