abonnement Unibet Coolblue
pi_181477826
Heyy

Pfff.. Waar te beginnen.

Ik heb windows 10 op een gloednieuwe HP laptop. Onze Zylox is verbonden met een router, die op de tweede verdieping staat.

Verbinding maken met mijn Zylox router van Telfort levert sinds gister de melding 'geen internet, beveiligd' op. Met een nieuwe ethernet kabel heb geprobeerd te connected met zowel de router als het modem. Ik krijg precies dezelfde melding.

Nu is het volgende het geval. Een van mijn medebewoners heeft wel een WiFi verbinding, via een netwerk die hij dit weekend opnieuw heeft aangemaakt. Deze netwerk kan ik vinden op mijn telefoon en daar kan ik ook mee connected! Maar nu is het probleem dat ik die verbinding niet op mijn laptop terug zie. Ik heb met telfort gebeld en met hun een nieuwe netwerkverbinding gemaakt, waar ik wel met mijn telefoon op kon connected maar op mijn laptop de melding 'geen internet, beveilig' kreeg. Deze verbinding is nu zowel op mijn tel als laptop niet meer te vinden.. Telfort geeft aan dat het internet signaal optimaal is, wat ook wel zo lijkt.

Je zou denken het ligt aan mijn laptop, maar die functioneert perfect op WiFi verbindingen van kennissen en familie.

Mijn vraag, waarom kan ik de WiFi verbinding niet terug zien op mijn laptop? Hoe krijg ik mijn laptop verbonden met die verbinding (waar ik dus met mijn telefoon wel mee kan connected)? Andere netwerkverbinding (die het zouden moeten doen) en die wel op mijn laptop worden getoond, geven de melding 'geen internet, beveiligd'. Wat is hier de oorzaak van?

Normaal lukt het me om internet problemen wel op te lossen, maar hier snap ik niks van.

Sorry voor de lange lap tekst. Thanks voor het lezen, hoop op suggesties. Thanks.
pi_181477924
Je laptop is gewoon geblokked door die gast.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_181478246
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:21 schreef halfway het volgende:
Je laptop is gewoon geblokked door die gast.
Mfer.. Ff mee confronteren
pi_181478770
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:21 schreef halfway het volgende:
Je laptop is gewoon geblokked door die gast.
:')
pi_181479066
Om even wat uit te sluiten:

- Verbind je laptop met de router van je provider.
- Ga naar Start
- Tik in "cmd", druk enter
- Tik in "ipconfig/all"
- Schrijf het nummer achter "standaardgateway" op (begint met 192.168.xxx.xxx)
- Open internetbrowser
- Tik het nummer in en druk op enter

Je zou nu op de inlogpagina van je router moeten komen.

- Log in met de gegevens die je van je provider hebt gekregen
- Eenmal ingelogt ga naar (geavanceerde) instellingen
- Ga naar beveiliging > port-forwarding
- Report hier een overzicht van die pagina
- Ga naar DNS instellingen
- Report hier een overzicht van die pagina

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 19:04:17 ]
pi_181479343
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:03 schreef -mosrednA het volgende:
Om even wat uit te sluiten:

- Verbind je laptop met de router van je provider.
- Ga naar Start
- Tik in "cmd", druk enter
- Tik in "ipconfig/all"
- Schrijf het nummer achter "standaardgateway" op (begint met 192.168.xxx.xxx)
- Open internetbrowser
- Tik het nummer in en druk op enter

Je zou nu op de inlogpagina van je router moeten komen.

- Log in met de gegevens die je van je provider hebt gekregen
- Eenmal ingelogt ga naar (geavanceerde) instellingen
- Ga naar beveiliging > port-forwarding
- Report hier een overzicht van die pagina
- Ga naar DNS instellingen
- Report hier een overzicht van die pagina
Thanks man. De verbinding doet het weer! Volgens mijn huisgenoot lag het aan een firewall verbinding die bij blokte. Nu dus gewoon verbinding. De verbinding is wel heel zwak en valt telkens weg. Heb Windows 10 firewall uitgezet en het werkt nu perfect (knock on wood). Vraag is, kan ik zonder firewall blijven internetten, is dat wel veilig. Een zorg voor later. Thanks voor je reactie.
pi_181479466
Correctie, firewall uitzetten heeft niet geholpen. Nog steeds een kunt verbinding. Moet om de paar minuten surfen de verbinding verbreken en connected. Iemand nog een suggestie? Ik heb deze laptop net een maand en vanaf het begin al last van een zwakke verbinding. Mijn oude, gare laptop ging als een trein.
pi_181479709
Allereerst en met alle respect; je firewall uitzetten is het domste wat je kunt doen. Al helemaal in je router. Dit zou absoluut niet nodig moeten zijn en klinkt imo zelfs als verdacht advies.

Dat gezegd hebbende zou ik je ten zeerste aanraden alsnog die stappen te volgen die ik zojuist postte.
pi_181479732
een router op de 2e verdieping is gewoon te weinig. als je wifi adapter iets slechter is dan de vorige kan dat al zorgen voor problemen. je kan nog proberen de adapter in je laptop op 2.4ghz only te zetten. maar beter hang je een AP of 2e router op aan een kabel bij je kamer in de buurt
:]
pi_181479746
Daarnaast; wat is het (exacte) type laptop die je in gebruik hebt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 19:29:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')