quote:
En wéér kan de bal eenvoudig terug gekaatst worden.
Want; je snapt dat er zonder de islam geen PVV was geweest he.
Met kanttekening dat de PVV juist opkomt voor onze normen en waarden. Zij het op onorthodoxe wijze. Ik acht het vooral triest maar niet onnodig, immers onorthodoxe situaties die negatief zijn, kunnen vragen om onorthodoxe maatregels.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 11:22 schreef Digi2 het volgende:[..]
Ik zie geen tienduizenden moslims uit Nederland in Den Haag protesteren tegen de cartoon tentoonstelling. Ik zou dat wel verwachten indien het overgrote merendeel fundamentalistisch zou zijn.
Is ook helemaal niet nodig. Sowieso, als je je als moslim zijnde, uitspreekt over de bedreigingen zoals deze imam ben je een uitzondering.
En ik zou willen dat er veel meer imams zich uit spreken tegen het gebruik van geweld. En nav daarvan, op hun beurt, niet met geweld bedreigd worden.
En
dan nog.... Heb je dit; taqqiya.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 11:43 schreef Shaggy_2000 het volgende:[..]
Wat hij doet is een vorm van taqqiya om zijn subsidies veilig te stellen. Hij strooit zand in de ogen van de inferieure kafir, meer niet.
De imam vraagt Nederlandse moslims nu om Wilders te beschermen. "In verschillende verzen in de Koran wordt mij gevraagd barmhartig om te gaan met mensen die jou aanvallen", schrijft hij. "De profeet ging barmhartig om met mensen die hem zelf uitscholden. Het beste is dus om de profeet te volgen."Oh ja, welke verzen zijn dat dan? Gaan we nooit meer iets over horen.
Wat betreft het volgen van de profeet:
Mohammed B. is juist degene die zal claimen dat hij de profeet heeft gevolgd door Van Gogh af te slachten.
Over de ideologie van Bouyeri verklaarde de rechtbank, gebaseerd op het onderzoek van een deskundige, dat Bouyeri de islam met geweld wilde verdedigen en belediging van de islam wilde wreken. De deskundige verwees naar het document ‘Verplichting van het doden van degene die de profeet uitscheldt’ dat de verdachte op 2 juli 2004 had vertaald uit het boek ‘As Sarim alMasloel 3la Satmie Arrasoel’, geschreven door de 14e-eeuwse auteur Ibn Taymiyyah.De profeet gaf de opdracht aan zijn compagnons om een joodse dichter (Ka'b ibn al-Ashraf) te vermoorden:
Ka'b ibn al-Ashraf (died 624) was per Islamic texts a Jewish leader in Medina and a poet. He died on the order of the Islamic prophet Muhammad.
Muhammad made it clear to his companions that he wished Ka'b killed, saying, "Who is willing to kill Ka’b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Ibn Maslama volunteered and was aided by several others, including Abu Na'ila (Ka‘b’s foster brother). They took Ka'b out for a walk late at night and killed him.Beantwoord deze vraag: heeft Geert Wilders Allah en Mohammed pijn gedaan met zijn acties?
When the Jews learned about the death of Ka'b, "there was not a Jew who did not fear for his life". Na het afslachten van de Charlie Hebdo-cartoonisten was er niet een cartoonist (die zich bezig hield met de islam) die niet vreesde voor zijn leven.
Laten we kijken wat de jihadisten met Mohammed Qataa (14-jarig jongetje in Syrië) hebben gedaan nadat hij de profeet zou hebben beledigd.
[
afbeelding ]
He was 14 years old, but with no schooling possible because of the war he was usually to be found on the busy main thoroughfare through Shaar, selling the thick, sweet coffee they prefer here.
One day last month, someone asked him for a free cup. "Not even if the Prophet himself returns," he had replied, laughing. That remark was a death sentence.
It was overheard by three armed men. They dragged him to a car and took him away. Half-an-hour later, a badly beaten Mohammed was dumped back in the road by his cart.
The men, showing no fear that anyone would question what they were doing, summoned a crowd with shouts of "Oh People of Aleppo. Oh people of Shaar." Their bellows alerted Mohammed's mother.
Recalling what happened next, she buries her face in her hands and weeps.
"One of them shouted: 'Whoever insults the Prophet will be killed according to Sharia'," she told me.
They made the statement that blaspheming against God could be forgiven but insulting the Prophet was a capital offenceMet andere woorden, spotten met de profeet betekent je dood. God kan je vergeven. Maar de profeet is dood en niemand heeft het recht om jou te vergeven uit naam van de profeet. Misschien dat de profeet je vergeeft in het hiernamaals? Is een optie. Maar in het wereldse leven kan niemand je vergeven uit zijn naam. En dus gaan ze je vermoorden. Al geef je aan dat je spijt hebt van je belediging. Dood moet je. Al bekeer je je naar de islam en je wordt moslim. Dood ga je.
Daarom, wat je ook doet, nooit (in het openbaar) de profeet beledigen, want daar staat de doodstraf op en niemand op aarde kan je dan nog helpen. Dit is de reden waarom ik de uitspraken van El Forkani verwerpelijk vindt. Zijn uitspraken strooien namelijk zand in je ogen, en je weet dan niet waar je aan toe bent.
Eerder in dit topic werd het volgende plaatje gepost van Shabir Burhani, daaronder citeer ik een stukje tekst uit een artikel in een Nederlandse krant over dezelfde persoon over het beledigen van de profeet.
[
afbeelding ]
Vorige week blokkeerde de Rabobank Burhani's bankrekening. Reden daarvoor zijn de voorvallen waarmee Burhani in de afgelopen tijd in het nieuws kwam. Zo noemde Burhani in een interview in Trouw de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs "vanuit sharia-oogpunt volledig toegestaan, aanbevelenswaardig zelfs". In hetzelfde artikel legde hij dat nog verder uit: "Als iemand de Profeet beledigt, is het islamitisch gezien toegestaan hem onschadelijk te maken, als die tenminste niet gek of onwetend of dronken is. De mensen van Charlie Hebdo wisten wat ze deden, ze zijn gewaarschuwd. Ze hadden het kunnen voorkomen. Het is heel simpel: als je niet spot met de Profeet, zal het niet gebeuren." Laten we kijken naar Salman Rushdie vs de ayatollahs.
Nadat Khomeini stierf, kwam Khamenei aan de macht. Even leek het erop dat Rushdie vergeven zou worden als hij zijn excuses aanbood, dus deed hij dat ook:
I recognize that Muslims in many parts of the world are genuinely distressed by the publication of my novel. I profoundly regret the distress the publication has occasioned to the sincere followers of Islam. Living as we do in a world of many faiths, this experience has served to remind us that we must all be conscious of the sensibilities of others.
-Salman Rushdie
This was relayed to the Ministry of Foreign Affairs in Tehran "via official channels" before being released to the press.On 19 February 1990, Ayatollah Khomeini's office replied:
The imperialist foreign media falsely alleged that the officials of the Islamic Republic have said the sentence of death on the author of The Satanic Verses will be retracted if he repents. Imam Khomeini has said:
This is denied 100%. Even if Salman Rushdie repents and become the most pious man of all time, it is incumbent on every Muslim to employ everything he has got, his life and wealth, to send him to Hell.
The Imam added:
If a non-Muslim becomes aware of Rushdie's whereabouts and has the ability to execute him quicker than Muslims, it is incumbent on Muslims to pay a reward or a fee in return for this action.
McRoy (2007) stated that Khomeini's interpretation of the Islamic law that led him to refuse the apology follows the same line of reasoning as Al-Shafi‘i (9th century jurist), who in his Risala (Maliki Manual 37.19 Crimes Against Islam) ruled that an "apostate is also killed unless he repents... Whoever abuses the Messenger of God ... is to be executed, and his repentance is not accepted".Tijdlijn van Rushdie-affaire, handig om door te nemen voor degenen die toen te jong waren en het niet hebben meegemaakt. Toen begon het ook met demonstraties van Pakistanen tegen de beledigingen van Rushdie aan het adres van de profeet, wat uiteindelijk leidde tot meerdere publicisten die werden neergeschoten, doodgestoken, meerdere boekenwinkels opgeblazen, van Noorwegen tot aan Japan toe:
https://en.wikipedia.org/(...)y#Reception_timeline
Ik vind dit een hele goede post.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 13:34 schreef Molurus het volgende:Nuance en religieuze diversiteit onder Moslims zijn veel te lastig voor ze. Een Moslim moet per definitie een extremist zijn, anders kunnen ze het debat niet meer aan.
Ik wil mij niet bezig houden met ''het fijne'' van een religie, of beter gezegd ideologie, waar het geografische hart en de bakermat daarvan zo'n vijfduizend kilometers hiervandaan ligt. Als ik dat zou willen, verhuis ik wel daar na toe.
Ik vind één ieder die van opvatting is dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn, dat homo's & kunst bijvoorbeeld fout en slecht zijn, of dat geweld nav vermeende provocatie gerechtvaardigd is,
extreem is. Moslim of geen moslim. Dan breng je willens en wetens schade aan onze samenleving hier, en hoor je hier niet thuis. Nogmaals, moslim of niet. En dat is meer dan genoeg nuance.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 13:23 schreef Molurus het volgende:Dat is denk ik wat mij het meeste tegenstaat aan deze actie van Geert: wat wil hij nou eigenlijk, anders dan een probleem blootleggen? Wat zijn nou zijn oplossingen? Of wil hij eigenlijk alleen maar stennis schoppen?
Heel simpel; een collectief ontwaken en besef dat deze ideologie hier niet thuis hoort, de kernwaarden van beide zijn incompatibel, daar ze tegenpolen zijn. Daarnaast is deze ideolgie gevaarlijk, op een manier waar wij westerlingen maar moeilijk een voorstelling van kunnen maken. Het is bruut, conservatief, intolerant met een onophoudelijke zucht naar (wereld) dominantie. Door geweld en slinkse ''islamisering''.
In wijken van veel grote europese steden is het al reeds 5 over 12, en is de islamisering al zowat een voltooid proces. Wijken, waar je zou kunnen stellen dat als je als homo's zijnde hand in hand gaat lopen,
jij diegene bent, die provocatief bezig is. Of als vrouw zijnde, in een kort rokje gaat lopen, deze vrouw degene is die provoceert. Maar provocatief, the islam way dus - wat zeggen wil;
geweld nav provocatie tegen islamistische waarden is gerechtvaardigd. (En zo zijn we weer ontopic; zie de vele bedreigingen die alleen Wilders al krijgt).
Terwijl Europa niet islamistisch is, en wij vol trots verkondigen dat iedereen vrij en gelijk is. Waarna gevluchte ex moslims, criticasters en homo's vol verbijstering moeten vast stellen dat ook hier, voor hun, dit geen veilige en vrije haven meer is.
Op
zondag 15 januari 2017 19:21 schreef
Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".