abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2018 @ 09:57:30 #101
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181567984
Amsterdamse imam roept moslims op: 'Bescherm Wilders'.

Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, maar indien het gemeend is dan juich ik het toe.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181568317
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
Amsterdamse imam roept moslims op: 'Bescherm Wilders'.

Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, maar indien het gemeend is dan juich ik het toe.
Ja ik ook, maar bij RTL ''vergeten'' ze weer het één en ander mede te melden.
Elsevier;
quote:
De Amsterdamse imam Yassin Elforkani heeft een storm van kritiek over zich heen gekregen nadat hij Nederlandse moslims opriep om Geert Wilders te beschermen. De PVV-leider wordt ernstig bedreigd vanwege de Mohammed-cartoonwedstrijd die hij in november wil organiseren in de Tweede Kamer.

‘Ik hoop dat je hart het snel begeeft’
Dat kwam Elforkani op woedende reacties op Twitter te staan. ‘Dit is niet de eerste keer, dat je Wilders verdedigt. Jij bent voor mij en vele andere moslims niks meer, dan een door de overheid gesubsidieerde krokettenimam. Ik hoop dat je hart (net als die van Wilders) ’t snel begeeft, zodat je naast je vriendje Wilders eeuwig zal branden in de hel,’ is een van de reacties.

‘Hahahaha straks ga je ook nog preken dat wij moslims uit solidariteit het christendom moet aannemen ga lekker in Parijs wonen en voor Charlie Hebdo werken!’ schrijft een ander. Nog een: ‘Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de vijanden van Allaah u zo veel mogen. Ook begrijp ik het nu ook beter waarom u zoveel podium krijgt. Ik schaam me voor een moslim als u.’
Maar goed, óók hij word al lange tijd bedreigd
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:56:04 #103
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181568928
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar bij RTL ''vergeten'' ze weer het één en ander mede te melden.
Elsevier;

[..]

Maar goed, óók hij word al lange tijd bedreigd
Precies. Mensen als Yassin Elforkani behoren tot een extreme minderheid, terwijl de media en overheid juist wil doen alsof de meeste moslims zo redelijk en gematigd zijn.

De waarheid is dat het overgrote merendeel racistisch en fundamentalistisch tuig is die onze normen en waarden totaal niet accepteren.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:01:24 #104
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181569061
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:24 schreef Mo_Muffin het volgende:
[ afbeelding ]

Nou, dat is er een waar ik even rustig over na ga denken.
Mensen zouden op Twitter boos reageren, maar zeker niet met duizenden tegelijk op straat gaan staan schreeuwen en 3 moskeeën in de fik steken.
pi_181569249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De waarheid is dat het overgrote merendeel racistisch en fundamentalistisch tuig is die onze normen en waarden totaal niet accepteren.
Deze omschrijving zou ik geheel niet vreemd vinden als men die zou gebruiken voor de PVV aanhang.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2018 @ 11:18:07 #106
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181569366
Het woord 'Patriot', bestaat dat eigenlijk nog?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181569438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]
De waarheid is dat het overgrote merendeel racistisch en fundamentalistisch tuig is die onze normen en waarden totaal niet accepteren.
Ik zie geen tienduizenden moslims uit Nederland in Den Haag protesteren tegen de cartoon tentoonstelling. Ik zou dat wel verwachten indien het overgrote merendeel fundamentalistisch zou zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:23:15 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181569450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze omschrijving zou ik geheel niet vreemd vinden als men die zou gebruiken voor de PVV aanhang.
Onder het PVV-volk heb je ook veel kaf. Maar tot nu toe lijken ze echter een stuk minder gewelddadig. Ik geloof niet dat een figuur als Tunahan Kuzu evenveel wordt bedreigd als Geert Wilders.
pi_181569452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze omschrijving zou ik geheel niet vreemd vinden als men die zou gebruiken voor de PVV aanhang.
Dit is een ode.. aan die mensen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:24:06 #110
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181569464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zie geen tienduizenden moslims uit Nederland in Den Haag protesteren tegen de cartoon tentoonstelling. Ik zou dat wel verwachten indien het overgrote merendeel racistisch en fundamentalistisch zou zijn.
Ik kijk naar de Islam als geheel, niet alleen naar Nederturken en - marokkanen. Ze maken zelf dat onderscheid niet. Vraag het een moslim, en ze zullen allen zeggen dat er maar één Islam is.
pi_181569731
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181569890
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
Amsterdamse imam roept moslims op: 'Bescherm Wilders'.

Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, maar indien het gemeend is dan juich ik het toe.
Wat hij doet is een vorm van taqqiya om zijn subsidies veilig te stellen. Hij strooit zand in de ogen van de inferieure kafir, meer niet.

De imam vraagt Nederlandse moslims nu om Wilders te beschermen. "In verschillende verzen in de Koran wordt mij gevraagd barmhartig om te gaan met mensen die jou aanvallen", schrijft hij. "De profeet ging barmhartig om met mensen die hem zelf uitscholden. Het beste is dus om de profeet te volgen."

Oh ja, welke verzen zijn dat dan? Gaan we nooit meer iets over horen.

Wat betreft het volgen van de profeet:

Mohammed B. is juist degene die zal claimen dat hij de profeet heeft gevolgd door Van Gogh af te slachten.

Over de ideologie van Bouyeri verklaarde de rechtbank, gebaseerd op het onderzoek van een deskundige, dat Bouyeri de islam met geweld wilde verdedigen en belediging van de islam wilde wreken. De deskundige verwees naar het document ‘Verplichting van het doden van degene die de profeet uitscheldt’ dat de verdachte op 2 juli 2004 had vertaald uit het boek ‘As Sarim alMasloel 3la Satmie Arrasoel’, geschreven door de 14e-eeuwse auteur Ibn Taymiyyah.

De profeet gaf de opdracht aan zijn compagnons om een joodse dichter (Ka'b ibn al-Ashraf) te vermoorden:

Ka'b ibn al-Ashraf (died 624) was per Islamic texts a Jewish leader in Medina and a poet. He died on the order of the Islamic prophet Muhammad.

Muhammad made it clear to his companions that he wished Ka'b killed, saying, "Who is willing to kill Ka’b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Ibn Maslama volunteered and was aided by several others, including Abu Na'ila (Ka‘b’s foster brother). They took Ka'b out for a walk late at night and killed him.


Beantwoord deze vraag: heeft Geert Wilders Allah en Mohammed pijn gedaan met zijn acties?

When the Jews learned about the death of Ka'b, "there was not a Jew who did not fear for his life".

Na het afslachten van de Charlie Hebdo-cartoonisten was er niet een cartoonist (die zich bezig hield met de islam) die niet vreesde voor zijn leven.

Laten we kijken wat de jihadisten met Mohammed Qataa (14-jarig jongetje in Syrië) hebben gedaan nadat hij de profeet zou hebben beledigd.



He was 14 years old, but with no schooling possible because of the war he was usually to be found on the busy main thoroughfare through Shaar, selling the thick, sweet coffee they prefer here.

One day last month, someone asked him for a free cup. "Not even if the Prophet himself returns," he had replied, laughing. That remark was a death sentence.

It was overheard by three armed men. They dragged him to a car and took him away. Half-an-hour later, a badly beaten Mohammed was dumped back in the road by his cart.

The men, showing no fear that anyone would question what they were doing, summoned a crowd with shouts of "Oh People of Aleppo. Oh people of Shaar." Their bellows alerted Mohammed's mother.

Recalling what happened next, she buries her face in her hands and weeps.

"One of them shouted: 'Whoever insults the Prophet will be killed according to Sharia'," she told me.

They made the statement that blaspheming against God could be forgiven but insulting the Prophet was a capital offence


Met andere woorden, spotten met de profeet betekent je dood. God kan je vergeven. Maar de profeet is dood en niemand heeft het recht om jou te vergeven uit naam van de profeet. Misschien dat de profeet je vergeeft in het hiernamaals? Is een optie. Maar in het wereldse leven kan niemand je vergeven uit zijn naam. En dus gaan ze je vermoorden. Al geef je aan dat je spijt hebt van je belediging. Dood moet je. Al bekeer je je naar de islam en je wordt moslim. Dood ga je.

Daarom, wat je ook doet, nooit (in het openbaar) de profeet beledigen, want daar staat de doodstraf op en niemand op aarde kan je dan nog helpen. Dit is de reden waarom ik de uitspraken van El Forkani verwerpelijk vindt. Zijn uitspraken strooien namelijk zand in je ogen, en je weet dan niet waar je aan toe bent.

Eerder in dit topic werd het volgende plaatje gepost van Shabir Burhani, daaronder citeer ik een stukje tekst uit een artikel in een Nederlandse krant over dezelfde persoon over het beledigen van de profeet.


Vorige week blokkeerde de Rabobank Burhani's bankrekening. Reden daarvoor zijn de voorvallen waarmee Burhani in de afgelopen tijd in het nieuws kwam. Zo noemde Burhani in een interview in Trouw de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs "vanuit sharia-oogpunt volledig toegestaan, aanbevelenswaardig zelfs". In hetzelfde artikel legde hij dat nog verder uit: "Als iemand de Profeet beledigt, is het islamitisch gezien toegestaan hem onschadelijk te maken, als die tenminste niet gek of onwetend of dronken is. De mensen van Charlie Hebdo wisten wat ze deden, ze zijn gewaarschuwd. Ze hadden het kunnen voorkomen. Het is heel simpel: als je niet spot met de Profeet, zal het niet gebeuren."

Laten we kijken naar Salman Rushdie vs de ayatollahs.

Nadat Khomeini stierf, kwam Khamenei aan de macht. Even leek het erop dat Rushdie vergeven zou worden als hij zijn excuses aanbood, dus deed hij dat ook:

I recognize that Muslims in many parts of the world are genuinely distressed by the publication of my novel. I profoundly regret the distress the publication has occasioned to the sincere followers of Islam. Living as we do in a world of many faiths, this experience has served to remind us that we must all be conscious of the sensibilities of others.
-Salman Rushdie

This was relayed to the Ministry of Foreign Affairs in Tehran "via official channels" before being released to the press.


On 19 February 1990, Ayatollah Khomeini's office replied:

The imperialist foreign media falsely alleged that the officials of the Islamic Republic have said the sentence of death on the author of The Satanic Verses will be retracted if he repents. Imam Khomeini has said:

This is denied 100%. Even if Salman Rushdie repents and become the most pious man of all time, it is incumbent on every Muslim to employ everything he has got, his life and wealth, to send him to Hell.

The Imam added:

If a non-Muslim becomes aware of Rushdie's whereabouts and has the ability to execute him quicker than Muslims, it is incumbent on Muslims to pay a reward or a fee in return for this action.

McRoy (2007) stated that Khomeini's interpretation of the Islamic law that led him to refuse the apology follows the same line of reasoning as Al-Shafi‘i (9th century jurist), who in his Risala (Maliki Manual 37.19 Crimes Against Islam) ruled that an "apostate is also killed unless he repents... Whoever abuses the Messenger of God ... is to be executed, and his repentance is not accepted".


Tijdlijn van Rushdie-affaire, handig om door te nemen voor degenen die toen te jong waren en het niet hebben meegemaakt. Toen begon het ook met demonstraties van Pakistanen tegen de beledigingen van Rushdie aan het adres van de profeet, wat uiteindelijk leidde tot meerdere publicisten die werden neergeschoten, doodgestoken, meerdere boekenwinkels opgeblazen, van Noorwegen tot aan Japan toe:
https://en.wikipedia.org/(...)y#Reception_timeline
pi_181569909
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja daar valt wat voor te zeggen, maar ik denk dat er ook maar relatief weinig mensen zijn die zich bewust zijn van het gebrek aan zelfreflectie bij mensen die schuldig maken aan bedreigingen nav kritiek en vermeende bespotting. Wat zeg ik; het aflassen van de wedstrijd zal bij de meeste een gevoel van victorie brengen ipv die broodnodige zelf reflectie, en hun het gevoel geven dat de islam domineert.
Ik denk dat je die mensen nog veel te hoog inschat, we hebben te maken met wilde barbaren met iq < 75.
Die kennen uberhaupt geen woorden als reflectie en bespotting, het is blind achter een kudde aanlopen zonder eigenlijk te weten waar de hele toestand over gaat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_181571929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Onder het PVV-volk heb je ook veel kaf. Maar tot nu toe lijken ze echter een stuk minder gewelddadig. Ik geloof niet dat een figuur als Tunahan Kuzu evenveel wordt bedreigd als Geert Wilders.
Daarbij moet wel gezegd worden dat Kuzu niet bezig is met het organiseren van een cartoonwedstrijd. Overigens zijn er sowieso zo goed als geen gewelddadige incidenten in Nederland, gelukkig maar.

Hoe dan ook: een PVV'er die eerder genoemde omschrijving gebruikt om daarmee Moslims te omschrijven heeft wel een paar kilo boter op z'n hoofd. Somehow maakt niemand zich zorgen over die paar miljoen (!!!) PVV stemmers die weinig ophebben met de Nederlandse normen en waarden.

Overigens valt het mij ook op dat vrijwel niemand hier zich druk maakt om de veiligheid van Nederlanders in het buitenland, bijvoorbeeld in Pakistan. Leuk hoor, met zo'n actie een punt maken van vrijheid van meningsuiting. En sure... dat mensen hier in Nederland als gevolg daarvan worden bedreigd is vanzelfsprekend belachelijk.

Maar heeft Geert ook rekening gehouden met Nederlanders in het buitenland die als gevolg hiervan mogelijk gevaar lopen? Wil hij voor hen ook beveiliging gaan regelen? Wil hij hiermee iets doen aan de vrijheid van meningsuiting in Pakistan, of gaat het hem alleen over Nederland?

Dat is denk ik wat mij het meeste tegenstaat aan deze actie van Geert: wat wil hij nou eigenlijk, anders dan een probleem blootleggen? Wat zijn nou zijn oplossingen? Of wil hij eigenlijk alleen maar stennis schoppen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181572182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik kijk naar de Islam als geheel, niet alleen naar Nederturken en - marokkanen. Ze maken zelf dat onderscheid niet. Vraag het een moslim, en ze zullen allen zeggen dat er maar één Islam is.
Als je dit vraagt aan een Christen krijg je hetzelfde antwoord. En in beide gevallen is dat duidelijk en aantoonbaar onjuist.

Het zijn eigenlijk alleen fanatieke Islam-critici die genoegen nemen met die uitleg. En die zijn in mijn ogen niet minder extreem en minder fundamentalistisch dan de gelovigen die ze bekritiseren.

Nuance en religieuze diversiteit onder Moslims zijn veel te lastig voor ze. Een Moslim moet per definitie een extremist zijn, anders kunnen ze het debat niet meer aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 30-08-2018 13:41:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05:13 #116
455560 Logic91
Always stay rational
pi_181572975
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar bij RTL ''vergeten'' ze weer het één en ander mede te melden.
Elsevier;

[..]

Maar goed, óók hij word al lange tijd bedreigd
Wat een kut religie is het ook. Alles wat niet in overeenstemming is met de religie moet per definitie kapot. Niet normaal wat een intolerantie aanwezig is binnen sommige islamitische gemeenschappen.

Man, ik hoop dat moslims op een dag de verlichting accepteren aangezien zij primair het slachtoffer zijn van de islam.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_181574716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is denk ik wat mij het meeste tegenstaat aan deze actie van Geert: wat wil hij nou eigenlijk, anders dan een probleem blootleggen? Wat zijn nou zijn oplossingen? Of wil hij eigenlijk alleen maar stennis schoppen?
Wat denk je? Dit nieuws is weer voer voor de PVV stemmers die weer kunnen zeggen 'Zie je? Volledig retarded die moslims!!1'
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181574824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat denk je? Dit nieuws is weer voer voor de PVV stemmers die weer kunnen zeggen 'Zie je? Volledig retarded die moslims!!1'
Dat is niet iets bereiken. Dat is iets roepen. Ik vraag me af wat hij hier nu, in politieke zin, mee wil gaan doen.

Straks is iedereen boos... PVV'ers zijn boos op Moslims, Moslims zijn boos op PVV'ers, en de rest denkt vooral "waar is die Wilders nou in hemelsnaam mee bezig?"

En dan? Is dat het doel? Want als dat het doel is dan vind ik dat, ieg voor een politicus, best wel mager.

[ Bericht 17% gewijzigd door Molurus op 30-08-2018 15:55:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181575040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is niet iets bereiken. Dat is iets roepen. Ik vraag me af wat hij hier nu, in politieke zin, mee wil gaan doen.

Straks is iedereen boos... PVV'ers zijn boos op Moslims, Moslims zijn boos op PVV'ers, en de rest denkt vooral "waar is die Wilders nou in hemelsnaam mee bezig?"

En dan? Is dat het doel? Want als dat het doel is dan vind ik dat, ieg voor een politicus, best wel mager.
Hoe meer mensen boos op moslims, hoe meer stemmen voor PVV, hoe meer kans op meneer in t torentje.

Sad but true. Zo werkt politiek ook.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181575661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoe meer mensen boos op moslims, hoe meer stemmen voor PVV, hoe meer kans op meneer in t torentje.

Sad but true. Zo werkt politiek ook.
Die mensen die daarop stemmen lopen net zo hard weer weg als blijkt dat meneer geen enkel plan heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181575960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die mensen die daarop stemmen lopen net zo hard weer weg als blijkt dat meneer geen enkel plan heeft.
Je schat ze een beetje te hoog in ben ik bang :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181576041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die mensen die daarop stemmen lopen net zo hard weer weg als blijkt dat meneer geen enkel plan heeft.
Dat zou je denken, maar in bijvoorbeeld Turkije blijven de mensen ook achter Erdogan aanlopen en ze vinden hem nog steeds fantastisch. Ik denk dat dat in Nederland ook zal gebeuren als hier een populistische leider aan de macht komt. Een kenmerk van populistische leiders is dat ze het volk goed kunnen misleiden. Gewoon zeggen dat je slechte beleid de schuld is van iemand anders. Erdogan geeft het westen de schuld en Wilders geeft de moslims de schuld.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181576770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze omschrijving zou ik geheel niet vreemd vinden als men die zou gebruiken voor de PVV aanhang.
En wéér kan de bal eenvoudig terug gekaatst worden.

Want; je snapt dat er zonder de islam geen PVV was geweest he.
Met kanttekening dat de PVV juist opkomt voor onze normen en waarden. Zij het op onorthodoxe wijze. Ik acht het vooral triest maar niet onnodig, immers onorthodoxe situaties die negatief zijn, kunnen vragen om onorthodoxe maatregels.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zie geen tienduizenden moslims uit Nederland in Den Haag protesteren tegen de cartoon tentoonstelling. Ik zou dat wel verwachten indien het overgrote merendeel fundamentalistisch zou zijn.
Is ook helemaal niet nodig. Sowieso, als je je als moslim zijnde, uitspreekt over de bedreigingen zoals deze imam ben je een uitzondering.

En ik zou willen dat er veel meer imams zich uit spreken tegen het gebruik van geweld. En nav daarvan, op hun beurt, niet met geweld bedreigd worden.

En dan nog.... Heb je dit; taqqiya.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:43 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Wat hij doet is een vorm van taqqiya om zijn subsidies veilig te stellen. Hij strooit zand in de ogen van de inferieure kafir, meer niet.

De imam vraagt Nederlandse moslims nu om Wilders te beschermen. "In verschillende verzen in de Koran wordt mij gevraagd barmhartig om te gaan met mensen die jou aanvallen", schrijft hij. "De profeet ging barmhartig om met mensen die hem zelf uitscholden. Het beste is dus om de profeet te volgen."

Oh ja, welke verzen zijn dat dan? Gaan we nooit meer iets over horen.

Wat betreft het volgen van de profeet:

Mohammed B. is juist degene die zal claimen dat hij de profeet heeft gevolgd door Van Gogh af te slachten.

Over de ideologie van Bouyeri verklaarde de rechtbank, gebaseerd op het onderzoek van een deskundige, dat Bouyeri de islam met geweld wilde verdedigen en belediging van de islam wilde wreken. De deskundige verwees naar het document ‘Verplichting van het doden van degene die de profeet uitscheldt’ dat de verdachte op 2 juli 2004 had vertaald uit het boek ‘As Sarim alMasloel 3la Satmie Arrasoel’, geschreven door de 14e-eeuwse auteur Ibn Taymiyyah.

De profeet gaf de opdracht aan zijn compagnons om een joodse dichter (Ka'b ibn al-Ashraf) te vermoorden:

Ka'b ibn al-Ashraf (died 624) was per Islamic texts a Jewish leader in Medina and a poet. He died on the order of the Islamic prophet Muhammad.

Muhammad made it clear to his companions that he wished Ka'b killed, saying, "Who is willing to kill Ka’b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Ibn Maslama volunteered and was aided by several others, including Abu Na'ila (Ka‘b’s foster brother). They took Ka'b out for a walk late at night and killed him.


Beantwoord deze vraag: heeft Geert Wilders Allah en Mohammed pijn gedaan met zijn acties?

When the Jews learned about the death of Ka'b, "there was not a Jew who did not fear for his life".

Na het afslachten van de Charlie Hebdo-cartoonisten was er niet een cartoonist (die zich bezig hield met de islam) die niet vreesde voor zijn leven.

Laten we kijken wat de jihadisten met Mohammed Qataa (14-jarig jongetje in Syrië) hebben gedaan nadat hij de profeet zou hebben beledigd.

[ afbeelding ]

He was 14 years old, but with no schooling possible because of the war he was usually to be found on the busy main thoroughfare through Shaar, selling the thick, sweet coffee they prefer here.

One day last month, someone asked him for a free cup. "Not even if the Prophet himself returns," he had replied, laughing. That remark was a death sentence.

It was overheard by three armed men. They dragged him to a car and took him away. Half-an-hour later, a badly beaten Mohammed was dumped back in the road by his cart.

The men, showing no fear that anyone would question what they were doing, summoned a crowd with shouts of "Oh People of Aleppo. Oh people of Shaar." Their bellows alerted Mohammed's mother.

Recalling what happened next, she buries her face in her hands and weeps.

"One of them shouted: 'Whoever insults the Prophet will be killed according to Sharia'," she told me.

They made the statement that blaspheming against God could be forgiven but insulting the Prophet was a capital offence


Met andere woorden, spotten met de profeet betekent je dood. God kan je vergeven. Maar de profeet is dood en niemand heeft het recht om jou te vergeven uit naam van de profeet. Misschien dat de profeet je vergeeft in het hiernamaals? Is een optie. Maar in het wereldse leven kan niemand je vergeven uit zijn naam. En dus gaan ze je vermoorden. Al geef je aan dat je spijt hebt van je belediging. Dood moet je. Al bekeer je je naar de islam en je wordt moslim. Dood ga je.

Daarom, wat je ook doet, nooit (in het openbaar) de profeet beledigen, want daar staat de doodstraf op en niemand op aarde kan je dan nog helpen. Dit is de reden waarom ik de uitspraken van El Forkani verwerpelijk vindt. Zijn uitspraken strooien namelijk zand in je ogen, en je weet dan niet waar je aan toe bent.

Eerder in dit topic werd het volgende plaatje gepost van Shabir Burhani, daaronder citeer ik een stukje tekst uit een artikel in een Nederlandse krant over dezelfde persoon over het beledigen van de profeet.
[ afbeelding ]

Vorige week blokkeerde de Rabobank Burhani's bankrekening. Reden daarvoor zijn de voorvallen waarmee Burhani in de afgelopen tijd in het nieuws kwam. Zo noemde Burhani in een interview in Trouw de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs "vanuit sharia-oogpunt volledig toegestaan, aanbevelenswaardig zelfs". In hetzelfde artikel legde hij dat nog verder uit: "Als iemand de Profeet beledigt, is het islamitisch gezien toegestaan hem onschadelijk te maken, als die tenminste niet gek of onwetend of dronken is. De mensen van Charlie Hebdo wisten wat ze deden, ze zijn gewaarschuwd. Ze hadden het kunnen voorkomen. Het is heel simpel: als je niet spot met de Profeet, zal het niet gebeuren."

Laten we kijken naar Salman Rushdie vs de ayatollahs.

Nadat Khomeini stierf, kwam Khamenei aan de macht. Even leek het erop dat Rushdie vergeven zou worden als hij zijn excuses aanbood, dus deed hij dat ook:

I recognize that Muslims in many parts of the world are genuinely distressed by the publication of my novel. I profoundly regret the distress the publication has occasioned to the sincere followers of Islam. Living as we do in a world of many faiths, this experience has served to remind us that we must all be conscious of the sensibilities of others.
-Salman Rushdie

This was relayed to the Ministry of Foreign Affairs in Tehran "via official channels" before being released to the press.


On 19 February 1990, Ayatollah Khomeini's office replied:

The imperialist foreign media falsely alleged that the officials of the Islamic Republic have said the sentence of death on the author of The Satanic Verses will be retracted if he repents. Imam Khomeini has said:

This is denied 100%. Even if Salman Rushdie repents and become the most pious man of all time, it is incumbent on every Muslim to employ everything he has got, his life and wealth, to send him to Hell.

The Imam added:

If a non-Muslim becomes aware of Rushdie's whereabouts and has the ability to execute him quicker than Muslims, it is incumbent on Muslims to pay a reward or a fee in return for this action.

McRoy (2007) stated that Khomeini's interpretation of the Islamic law that led him to refuse the apology follows the same line of reasoning as Al-Shafi‘i (9th century jurist), who in his Risala (Maliki Manual 37.19 Crimes Against Islam) ruled that an "apostate is also killed unless he repents... Whoever abuses the Messenger of God ... is to be executed, and his repentance is not accepted".


Tijdlijn van Rushdie-affaire, handig om door te nemen voor degenen die toen te jong waren en het niet hebben meegemaakt. Toen begon het ook met demonstraties van Pakistanen tegen de beledigingen van Rushdie aan het adres van de profeet, wat uiteindelijk leidde tot meerdere publicisten die werden neergeschoten, doodgestoken, meerdere boekenwinkels opgeblazen, van Noorwegen tot aan Japan toe:
https://en.wikipedia.org/(...)y#Reception_timeline
Ik vind dit een hele goede post. ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:34 schreef Molurus het volgende:

Nuance en religieuze diversiteit onder Moslims zijn veel te lastig voor ze. Een Moslim moet per definitie een extremist zijn, anders kunnen ze het debat niet meer aan.
Ik wil mij niet bezig houden met ''het fijne'' van een religie, of beter gezegd ideologie, waar het geografische hart en de bakermat daarvan zo'n vijfduizend kilometers hiervandaan ligt. Als ik dat zou willen, verhuis ik wel daar na toe.

Ik vind één ieder die van opvatting is dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn, dat homo's & kunst bijvoorbeeld fout en slecht zijn, of dat geweld nav vermeende provocatie gerechtvaardigd is, extreem is. Moslim of geen moslim. Dan breng je willens en wetens schade aan onze samenleving hier, en hoor je hier niet thuis. Nogmaals, moslim of niet. En dat is meer dan genoeg nuance.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:23 schreef Molurus het volgende:

Dat is denk ik wat mij het meeste tegenstaat aan deze actie van Geert: wat wil hij nou eigenlijk, anders dan een probleem blootleggen? Wat zijn nou zijn oplossingen? Of wil hij eigenlijk alleen maar stennis schoppen?
Heel simpel; een collectief ontwaken en besef dat deze ideologie hier niet thuis hoort, de kernwaarden van beide zijn incompatibel, daar ze tegenpolen zijn. Daarnaast is deze ideolgie gevaarlijk, op een manier waar wij westerlingen maar moeilijk een voorstelling van kunnen maken. Het is bruut, conservatief, intolerant met een onophoudelijke zucht naar (wereld) dominantie. Door geweld en slinkse ''islamisering''.

In wijken van veel grote europese steden is het al reeds 5 over 12, en is de islamisering al zowat een voltooid proces. Wijken, waar je zou kunnen stellen dat als je als homo's zijnde hand in hand gaat lopen, jij diegene bent, die provocatief bezig is. Of als vrouw zijnde, in een kort rokje gaat lopen, deze vrouw degene is die provoceert. Maar provocatief, the islam way dus - wat zeggen wil; geweld nav provocatie tegen islamistische waarden is gerechtvaardigd. (En zo zijn we weer ontopic; zie de vele bedreigingen die alleen Wilders al krijgt).

Terwijl Europa niet islamistisch is, en wij vol trots verkondigen dat iedereen vrij en gelijk is. Waarna gevluchte ex moslims, criticasters en homo's vol verbijstering moeten vast stellen dat ook hier, voor hun, dit geen veilige en vrije haven meer is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181576795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die mensen die daarop stemmen lopen net zo hard weer weg als blijkt dat meneer geen enkel plan heeft.
Dat Wilders geen enkel plan heeft weten ze al jaren, maar dat is geen belemmering om er toch op te stemmen blijkbaar. Ook het gegeven dat Wilders nooit of te nimmer in dat torentje zal komen omdat niemand zo gek is met hem een coalitie aan te gaan schijnt geen flikker verschil te maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2018 @ 17:21:27 #125
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181576848
Pakistan zet leger in om Wilders-mars.

Het zit ze echt heel erg hoog. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')