abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181469150
Hallo allemaal.

Mijn CV ketel doet raar. Op het moment dat ik in de douche het warme water warm heb laten worden en ik wil daar koud water bij doen, slaat de ketel af. De kraan in de keuken doet hetzelfde.

Wanneer ik de koude kraan weer dicht draai slaat de ketel weer aan.

Het maakt niet uit hoe ver de warme kraan geopend is, wanneer ik de koude kraan een stuk of vijf tot tien keer open en dicht heb gedraaid blijft het water wel warm.

Ik heb de ketel ge-reset door de stekker er dertig seconden uit te trekken, ook heb ik de maximale temperatuur van hoog tot laag ingesteld wat ook niet uitmaakt.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
pi_181469549
Heb je het idee dat de waterdruk anders is dan normaal?

Hoe lang duurt het om een liter koud water te tappen?
Hoe lang duurt het om een liter warm water te tappen?
pi_181471442
Ik zit eraan te denken dat de waterflow door de ketel te laag wordt omdat de waterdruk zakt bij het openen van zowel koud als warm.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181471690
Bedankt voor de snelle reactie! Het duurt zowel met warm als met koud water twaalf seconden om een liter te tappen.

Ik heb niet het idee dat de druk veranderd, de druk lijkt me normaal en net als normaal wanneer een douche wel zou werken.
pi_181473979
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:51 schreef PSwinkels het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie! Het duurt zowel met warm als met koud water twaalf seconden om een liter te tappen.

Ik heb niet het idee dat de druk veranderd, de druk lijkt me normaal en net als normaal wanneer een douche wel zou werken.
12 sec is 6 liter per minuut, voor warm water prima, voor koud water aan de lage kant.
als je warm en koud tegelijk tapt, gaan er minder liters doorheen, en dan zou je weleens onder je tapdrempel kunnen komen.
staan de hoofdafsluiters wel helemaal open?
Kalkrijk gebied?
pi_181474221
Ah dan zal kalk het probleem zijn, het probleem is afgelopen maanden ook steeds erger geworden. Welke onderdelen kan ik ontkalken om dit probleem te verhelpen? Bedankt in ieder geval!

Ik denk ook dat er in mijn systeem water bijgemengd wordt... Als ik de kraan naar mijn cv dicht draai blijft er water uit de kraan komen, zowel warm als koud, ik kan me dan voorstellen dat de CV nog sneller onder de tapdrempel komt.

[ Bericht 20% gewijzigd door PSwinkels op 26-08-2018 16:24:15 ]
pi_181474684
Ik heb de maximale temperatuur wat lager gezet zodat ik minder koud water nodig heb om te kunnen douchen, dat lijkt te helpen. Hopelijk doet hij het morgen ochtend ook nog..
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 16:41:37 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181475123
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:25 schreef PSwinkels het volgende:
Ik heb de maximale temperatuur wat lager gezet zodat ik minder koud water nodig heb om te kunnen douchen, dat lijkt te helpen. Hopelijk doet hij het morgen ochtend ook nog..
Kijk uit met het te laag zetten van je warm water temperatuur; om de legionella bacterie te voorkomen in water zou dit geloof ik boven de 50 graden moeten staan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Legionella_pneumophila
pi_181475588
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:05 schreef klipper het volgende:

[..]

12 sec is 6 liter per minuut, voor warm water prima, voor koud water aan de lage kant.
als je warm en koud tegelijk tapt, gaan er minder liters doorheen, en dan zou je weleens onder je tapdrempel kunnen komen.
staan de hoofdafsluiters wel helemaal open?
Kalkrijk gebied?
Trapdrempel sensor defect?
Laat die handjes wapperen!
pi_181483370
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:56 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Trapdrempel sensor defect?
6 liter koud water per minuut is gewoon erg weinig, zit hier op ruim 20 liter per minuut.
pi_181483398
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:41 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kijk uit met het te laag zetten van je warm water temperatuur; om de legionella bacterie te voorkomen in water zou dit geloof ik boven de 50 graden moeten staan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Legionella_pneumophila
Geldt niet voor doorstroomtoestellen, behalve als er een comfortstand op zit.
pi_181490348
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:13 schreef PSwinkels het volgende:
Ah dan zal kalk het probleem zijn, het probleem is afgelopen maanden ook steeds erger geworden. Welke onderdelen kan ik ontkalken om dit probleem te verhelpen? Bedankt in ieder geval!

Ik denk ook dat er in mijn systeem water bijgemengd wordt... Als ik de kraan naar mijn cv dicht draai blijft er water uit de kraan komen, zowel warm als koud, ik kan me dan voorstellen dat de CV nog sneller onder de tapdrempel komt.
Wat woon je? Gebeurt het altijd of alleen op bepaalde tijden? Hier in Friesland is de laatste 6 à 7 weken de waterdruk erg laag vanwege de droogte. 's Morgens rond een uur of 5, half 6 is het goed, maar vanaf 6 uur toch een stuk lager. En om 8 uur 's ochtends mag je hem een weer springen tussen de druppels water.
Wil niet zeggen dat er verder niets aan de hand is...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')