abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:27:10 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181468423
In het eerste topic was de vraag nog of ik een opknappert zou moeten kopen of juist instapklaar. Na een hoop gedoe lag mijn voorkeur nog steeds bij een opknappert maar de gulden middenweg bleek een instapklare woning waarvan de hele begane grond verbouwd wordt. Deze 'drive in' woning staat in een supergezellige buurt in Apeldoorn.

Drive in woningen zijn huizen met op de begane grond een inpandige garage aan de voorkant. Aan de achterkant hebben de woningen een extra kamer, die voor kleine ondernemers erg aantrekkelijk is. Zo laat ik mijn haren knippen door de buurvrouw die een salon aan huis heeft, en nog iemand in dit rijtje heeft een beautysalon. Verder vind je hier fysiotherapeuten en administratiekantoren, naaiateliers en noem maar op. Deze woningen hebben geen dragende muren, ze zijn 4,5 meter breed en 12 meter diep. Alleen de zijmuren en de betonnen vloeren zijn dragend, dus dit woningtype is een walhalla voor de doe-het-zelver. En dat is te zien...! Alle huizen zijn heel verschillend ingericht en verbouwd, dus een kijkje bij de buren levert hier altijd weer leuke inspiratie op voor je eigen huis.

Op de eerste verdieping zit de keuken en de woonkamer. Wij hebben er nog een balkon achter van 4,5 bij 4m. Op de tweede verdieping hebben we 1 grote en 2 kleine slaapkamers en een badkamer. Dus een volledig functioneel huis, we hoeven niet te douchen bij de buren als we gaan slopen in ieder geval.

Voor we begonnen met de echte verbouwing, hebben we even de keuken gepimpt:

Alleen de bovenkastjes gesloopt en een nieuwe achterwand





De eetkhoek en woonkamer ingericht





Ondertussen hebben we dit plan bedacht voor de begane grond, hiermee geven we het huidige 'kantoor' en 'hobbykamer' op. En in de plaats daarvan, komt er een goed kantoor, die door het inbouwen van een kitchenette en een kast voor de wasmachine onder de trap, ook dienst doet als hele fancy bijkeuken. En aan de achterkant komt een vierde slaapkamer met eigen badkamer en inloopkast.



En toen... slopen (27 december 2017). We hebben de hele begane grond gestript, het enige dat is blijven staan is de meterkast en de trap. We hebben ook een kleine 50 kilo aan asbest afgevoerd.



Daarna heeft Six. (mijn partner) alle grondbalken geplaatst en de houten frames voor de muren weer opgebouwd. Vervolgens besloten we om tóch maar voor vloerverwarming te gaan, wat hij ook zelf gelegd heeft:



Vervolgens hebben we wat gedoe gehad met de vloerboer. Hij heeft de zandcementlaag niet dik genoeg gestort. Vervolgens moest hij zelf een dikkere egalinelaag leggen om het op te lossen, maar dan wel tegen een goede prijs. Helaas heeft hij bij de egalinelaag een kam gebruikt om uit te strijken, in plaats van een prikroller. Het gevolg is dat wij de kamstrepen eraf moeten schuren. Maar OK, buiten wat frustratie zijn we wel blij met de vloer nu.



Na het vloerdebacle, moesten de voor- en achtergevel eraan geloven:









Het balkon is waterdicht gemaakt, eigenlijk zitten we nu vaker onder het balkon dan er op.



De eerste 2 lagen betonverf zitten op de vloer (en de vloer is uiteindelijk grijsgroen geworden!):



De gipsplaten zijn er tegenaan gevlogen:



Onder het raam aan de voorkant, heeft Six. een enorm bureau gemaakt voor me (3,5m breed, 1m diep, okoumé multiplex plaat van 4cm dik). Hier kun je makkelijk met 2 personen werken, was opvouwen, origami doen of wat je dan ook maar wil. Dit bureaublad loopt om het hoekje via een kleine verhoging over in de kitchenette. Verder een verlaagd plafond in hetzelfde materiaal, gewoon omdat we dat een tof idee vonden. Ik noem dit ook wel mijn home control tower :') :+ .





De waterleidingen zijn eigenlijk bijna helemaal klaar, de afvoeren zijn klaar. De douche onder de trap is klaar om afgewerkt te worden:





En toen raakten we even afgeleid. We hadden even een impuls nodig en ach.. ik sjouw 2 keer per dag door de begane grond en vervolgens leef ik alsof er geen verbouwing plaats vindt, dus we hebben geen haast.

We bestelden deze silo van 2,15 doorsnee (en 8m hoog):



Die hebben we in plakken geslepen om er wat moois van te maken van de tuin:



De tuin voor:



En de tuin met de verhoogde borders:



Huidige status: we gaan de schutting met de buurman van de week slopen. Ding staat echt op instorten, mede doordat zijn tuin ontzettend overwoekerd is. Je kunt de bodem daar niet meer zien want het ligt vol met klimop.. Voor de schuttingen hebben we gratis golfplaten geregeld (vezelcement). Die verven we met betonverf mat zwart.

Daarna binnen weer verder met afwerken.

*O*
Resistance is futile.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:35:44 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181468621
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 07:45 schreef monsterd. het volgende:
Hard gewerkt zo te horen! Wat ga je straks planten in de silobakken? :)

We hebben een schaduwtuin en daar wordt de beplanting op aangepast natuurlijk. Mede vanwege een enorme boom in de overgroeide tuin van de buurman, maar de boom zelf is wel mooi en houdt enorm veel inkijk tegen. Bovendien wintergroen.

De beplanting, zoveel mogelijk wintergroen en alleen witte bloemen:

Hosta's
Varens
Hortensia's (Annabelle)
Helleborus
Salomonszegel
Veel sneeuwklokjes
Buxus op stam van 1,20 of zo
En dan alles opvullen met wintergroene bodembedekkers: kruiptijm en mansoor

Ik wil nog een vijvertje met groot ondiep gedeelte voor de vogeltjes.

Maar nu is niet de tijd van het jaar om uitgebreid te lopen aanplanten. Eigenlijk willen we de tuin dit jaar zover hebben dat alle bakken ingegraven, gemonteerd en gevuld zijn met zand + bovenste laag bemeste tuinaarde. De schuttingen aan beide kanten moeten klaar zijn. Beplanting zal dan grotendeels voor volgend jaar zijn.
Resistance is futile.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:42:17 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181468747
Lokpost!

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:08 schreef Six. het volgende:

[..]

Looppruimte is 80cm
Resistance is futile.
pi_181468764
Leuk schilderij
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:44:30 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181468793
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:43 schreef VanderWoodsen het volgende:
Leuk schilderij
Het heet 'Alle Mensen'. Ik ben er ook heel blij mee, is in bruikleen van mijn ouders.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 13:40:03 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181470049
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:35 schreef Seven. het volgende:
Maar nu is niet de tijd van het jaar om uitgebreid te lopen aanplanten. Eigenlijk willen we de tuin dit jaar zover hebben dat alle bakken ingegraven, gemonteerd en gevuld zijn met zand + bovenste laag bemeste tuinaarde. De schuttingen aan beide kanten moeten klaar zijn. Beplanting zal dan grotendeels voor volgend jaar zijn.
Bemeste tuinaarde mag je toch niet direct planten in zetten ? Dat moet dan toch potgrond zijn.
Tuinaarde mag je toch alleen mee ophogen ? :?
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:41:18 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181470079
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bemeste tuinaarde mag je toch niet direct planten in zetten ? Dat moet dan toch potgrond zijn.
Tuinaarde mag je toch alleen mee ophogen ? :?
Hehe, goed dat je het zegt..!

Hoe dan ook, de zandgrond hier is niet echt optimaal voor de plantjes, droge schaduw is wel heel beperkend dus de bovenste laag moet wel fatsoenlijke zwarte aarde worden.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 13:46:50 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181470220
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hehe, goed dat je het zegt..!

Hoe dan ook, de zandgrond hier is niet echt optimaal voor de plantjes, droge schaduw is wel heel beperkend dus de bovenste laag moet wel fatsoenlijke zwarte aarde worden.
Vaak hebben ze bij het plaatselijke loon of grondverzetsbedrijf wel gewone mooie schoone zwarte aarde liggen. Dat hebben wij hier in de tuin ook gebruikt om grotendeels de grond te vernieuwen.

De bovenste laag was bij ons dan weer een mix van zwarte grond, compost, potgrond en de nodige droge koemest korrels en kalk. :)
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:46:31 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181480207
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vaak hebben ze bij het plaatselijke loon of grondverzetsbedrijf wel gewone mooie schoone zwarte aarde liggen. Dat hebben wij hier in de tuin ook gebruikt om grotendeels de grond te vernieuwen.

De bovenste laag was bij ons dan weer een mix van zwarte grond, compost, potgrond en de nodige droge koemest korrels en kalk. :)
De buren hebben nog 4 big bags zandgrond uit hun tuin liggen, dus dat gaan we gebruiken om de bakken vol te storten. En daarna ook iets van zwarte grond, compost etc. Hoeveel cm is normaal voor zo'n bovenlaag?
Resistance is futile.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 20:13:12 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181480857
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

De buren hebben nog 4 big bags zandgrond uit hun tuin liggen, dus dat gaan we gebruiken om de bakken vol te storten. En daarna ook iets van zwarte grond, compost etc. Hoeveel cm is normaal voor zo'n bovenlaag?
Geloof dat wij 20 á 25 cm hebben aangehouden oid. en dan vooral goed door en door gemengd.
pi_181566773
Bergen verzet en een hoop geregeld weer!

Six. heeft de oude schutting gesloopt en in stukken gezaagd, dit gaat hij morgen afvoeren. Verder is er het nodige groenafval ontstaan, ik heb bij alle buren aangebeld om te vragen wie er nog ruimte had in de groene container, en vrijwel iedereen kon nog wel wat kwijt dus de helft is al weg. Maandag worden onze containers omgewisseld (een scheur in de zwarte en een grotere groenbak). We hebben raamrubbers voor de bovenkant van de bakken besteld (lichtgrijs dus dat zie je straks amper weer). Samen met de andere buurvrouw hebben we een berg laurierstruiken gereserveerd die eind september gerooid worden. Six. heeft gisteren de laatste palen gezet en zwart gebeitst. Dus alles is klaar om de golfplaten er tegenaan te schroeven.







Voor het verven:



Na het verven:



Wat een verschil een likje verf kan maken....! De verf droogt super mat op, ik vind het supergaaf.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:35:04 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181753392
Schutting rechts is nu zo goed als af. Alleen nog onder het balkon maar daar moeten we een paar golfplaten voor bestellen.

Eind september haal ik 20 laurierstruiken af voor de schutting links.



Resistance is futile.
  vrijdag 7 september 2018 @ 22:03:42 #13
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_181760217
Dat likje verf was een goede keuze, ziet er tof uit!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_181854617
Inmiddels zijn alle bakken ingegraven, nu een kwestie van golfplaten bevestigen aan de achterkant, dichtsmeren met cement. We gaan hopelijk dit weekend de bakken vullen. De buren hebben net 4 big bags aan tuinaarde uit hun eigen tuin gehaald, dus scheppen maar :+ .

Al het snoeiafval is verwerkt. Eind september plaats ik de heg met de buurvrouw (laurier). Dan verwachten we weer een hoopje zand en een berg snoeiafval van de klimopheg die er nu staat. Rond die tijd plannen we een transportdagje in, planten halen, trottoirbandjes halen, een stortrondje en de golfplaten voor onder het balkon. In overleg met de buurman, dit wordt ruim 3m hoog. Aan onze kant zullen we het lichtgrijs schilderen i.v.m. licht reflecteren. De staptegels hebben we al. Grind laten we als allerlaatst bezorgen denk ik.

Huidige staat van de schutting:


Paar mooie hoge siergrassen ervoor planten, iets van een groenblijvende struik ervoor. Wordt heel gaaf. Denk ik. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 12-09-2018 11:32:15 ]
Resistance is futile.
pi_182070331
OK, de buren hadden niet genoeg grond dus we gaan onze eigen tuin nog verder afgraven, we kunnen er nog makkelijk 10-20cm weg halen dus komt goed. 4 big bags van de buren zitten inmiddels in onze bakken. Nu nog de bak onder de trap een beetje bijvullen met grond van het pad. Dan nog 3 bakken afvullen met tuinaarde en potgrond. Dan nog aanplanten.

Ik denk aankomend weekend de haag links planten en dan kunnen we het grind voor het pad laten komen. En dan is het alweer klaar :o .

We hebben alvast de plantjes neergezet, gewoon omdat we ze toch hebben en omdat we wilden zien hoe het er aangeplant uitziet straks.



Resistance is futile.
pi_182070570
Ziet er leuk uit! Gaat buurman nu wel regelmatig onderhoud plegen aan zijn tuin? :P
pi_182070728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ziet er leuk uit! Gaat buurman nu wel regelmatig onderhoud plegen aan zijn tuin? :P
Ik vermoed van niet. Als hij slim is, doet hij het nu we zo'n 10% van zijn zooi hebben weggetrokken. Alle hoofdtakken van de klimop zijn weg nu, dus voor hem een kwestie van greep erin en zo alles eruit trekken, opknippen en de komende 6 keer de GFT lediging onder geen beding missen. Hij heeft nog een stuk of 10 jonge bomen die inmiddels zo'n 4m hoog zijn. Nog een jaar wachten en dan moet hij daar kapvergunning voor aanvragen :+ .
Resistance is futile.
pi_182071807
Ziet er gaaf uit - ben benieuwd naar het eindresultaat!
  zondag 23 september 2018 @ 09:29:37 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182077799
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:04 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ziet er gaaf uit - ben benieuwd naar het eindresultaat!
Thanks! Ik ook :+ .
Resistance is futile.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 10:53:10 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182079096
Wauw, dat is best mooi zo ! Niet alledaags, maar ik vind het best cool zo met die planten er zo in.
Ben benieuwd hoe het lijkt als het grind er ook in ligt.

Neem aan dat je van die zwarte roosters onder het grind plaatst zodat je eenvoudig kunt lopen en het grind ook mooi op zijn plek blijft ?
  zondag 23 september 2018 @ 13:56:05 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182082443
Ziet er leuk uit zo! Toont maar hoe je dit idee in je hoofd hebt kunnen omzetten naar een goed resultaat in het echie, complimenten!

Hoe gaat het binnen trouwens en de ruimte beneden? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 23 september 2018 @ 14:39:33 #22
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182083284
Briljant idee met die dakbedekking platen. Heb je die gewoon tegen palen geschroefd?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 20:42:09 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 23 september 2018 @ 22:26:49 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182093298
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, dat is best mooi zo ! Niet alledaags, maar ik vind het best cool zo met die planten er zo in.
Ben benieuwd hoe het lijkt als het grind er ook in ligt.

Neem aan dat je van die zwarte roosters onder het grind plaatst zodat je eenvoudig kunt lopen en het grind ook mooi op zijn plek blijft ?
Geen roosters, we maken een grote 'grindbak' met zwartgrijze trottoirbandjes. En er komen lichtgrijze stapstenen. Dus het grind zelf kan nergens naartoe. Regelmatig harken wordt wel een must, want er komt veel rommel van de boom van de buurman. Elke keer als het flink waait, dan 2 emmers vol harken.
Resistance is futile.
  zondag 23 september 2018 @ 22:29:59 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182093357
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:56 schreef monsterd. het volgende:
Ziet er leuk uit zo! Toont maar hoe je dit idee in je hoofd hebt kunnen omzetten naar een goed resultaat in het echie, complimenten!

Hoe gaat het binnen trouwens en de ruimte beneden? :)
Thanks! Binnen heel rustig, weinig voortgang nu we bezig zijn met de tuin. En om eerlijk te zijn.. ik stoor me er eigenlijk niet aan dat het langer duurt allemaal. Ik geniet ervan om met Six. te werken, dit is echt joint efforts en dat is binnen niet zo.
Resistance is futile.
  zondag 23 september 2018 @ 22:35:38 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182093459
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:39 schreef jajablahblah het volgende:
Briljant idee met die dakbedekking platen. Heb je die gewoon tegen palen geschroefd?
Geen dakbedekking ;), de platen waren al gebogen omdat ze in een eerder leven onderdeel waren van een voersilo. Die hebben we in plakken gezaagd, daarna op verschillende hoogtes gezaagd en er hoeken uit gezaagd met de slijptol. Vervolgens neergezet, sleuven gegraven zodat ze een cm of 20-30 in de grond zakken. Hier en daar een paar tijdelijke paaltjes om ze op hun plek te houden. En daarna heeft Six. ze tegen de schutting geschroefd als definitieve bevestiging. Echter, links wordt een haag en daar heeft hij ook weer golfplaten voor gebruikt want die hadden we over. Verder alle verbindingen dichtgesmeerd met beton.
Resistance is futile.
  zondag 23 september 2018 @ 22:35:54 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182093467
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Topic zojuist even gereekst :)
Dankjewel!
Resistance is futile.
  maandag 24 september 2018 @ 07:50:13 #28
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182097454
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen dakbedekking ;), [..] Echter, links wordt een haag en daar heeft hij ook weer golfplaten voor gebruikt want die hadden we over. Verder alle verbindingen dichtgesmeerd met beton.
Ik bedoelde de golfplatenschutting :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 24 september 2018 @ 19:28:51 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182109785
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 07:50 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik bedoelde de golfplatenschutting :)
Oh ja :+. Die komen van mijn vader z'n schuur. En die heeft Six. gewoon tegen schuttingpalen geschroefd.
Resistance is futile.
pi_182111983
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh ja :+. Die komen van mijn vader z'n schuur. En die heeft Six. gewoon tegen schuttingpalen geschroefd.
Zijn dat asbest golfplaten?
  maandag 24 september 2018 @ 23:44:51 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182116159
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:46 schreef PJ het volgende:

[..]

Zijn dat asbest golfplaten?
Nee, geen asbest.
Resistance is futile.
pi_182170162
Ikea hack!



Resistance is futile.
pi_182170182
Cool.
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:22:46 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182187469
Leuk sfeertje zo!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:42:26 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182290568
Pad is bijna klaar:







Nog 1 bak aanplanten en niet aankomend weekend maar volgend weekend komt de haag (het is nu nog te warm dus de planten zijn nog niet in winterstand). Verder hebben we via via gratis tegels voor het terras geregeld, die halen we wel op maar gaan we pas leggen als we er tijd voor hebben. We zijn binnen nog wel even bezig. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 03-10-2018 11:49:43 ]
Resistance is futile.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:03:29 #36
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_182290996
Gave tuin zo!! Mooi project..!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:47:31 #37
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_182291797
Mooie tuin zo, heel sfeervol! Knap hoe jullie dit bedacht hebben!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:54:07 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182291905
Wow Nice, heel VT-wonen zo ;) :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182292466
Heel erg chic! Toen ik de eerste foto met die voersilo zag dacht ikecht dat het niks zou worden... Oh boy, wat zat ik fout.

Klein vraagje, hoe diep is jullie grind? En hoeveel M2 heb je grind in gelegd?
Wij willen misschine ook grind in de tuin, maar ik heb echt geen idee hoeveel ik nodig zou hebben. Vandaar de vraag.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:33:48 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182292516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:03 schreef Neo_ het volgende:
Gave tuin zo!! Mooi project..!
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:47 schreef SV-tje het volgende:
Mooie tuin zo, heel sfeervol! Knap hoe jullie dit bedacht hebben!
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:54 schreef monsterd. het volgende:
Wow Nice, heel VT-wonen zo ;) :D
Thanks allemaal! Wij zijn ook blij met het resultaat, het heeft de verbouwing binnen met 8 weken vertraagd maar dat betekent wel dat we de hele winter tegen een mooie tuin aankijken als we over een aantal weken wakker worden in de nieuwe slaapkamer. O+ .
Resistance is futile.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:39:44 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182292639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:31 schreef Angelfrouk het volgende:
Heel erg chic! Toen ik de eerste foto met die voersilo zag dacht ikecht dat het niks zou worden... Oh boy, wat zat ik fout.

Klein vraagje, hoe diep is jullie grind? En hoeveel M2 heb je grind in gelegd?
Wij willen misschine ook grind in de tuin, maar ik heb echt geen idee hoeveel ik nodig zou hebben. Vandaar de vraag.
Hahaha! Er zullen wel meer mensen gedacht hebben dat we knettergek waren.

De grindlaag is 5cm, en we zijn uitgegaan van iets van 13m2. Daarmee kwamen we op 1 big bag van 1100 kilo uit. De betere grindhandelaren hebben wel een rekentool op hun website staan. We hebben waarschijnlijk nog net genoeg grind over om volgend jaar de vijverbodem mee vol te gooien.

We hebben gekozen voor nero ebano grind, kostte iets van 250 euro geloof ik. Dat kan goedkoper als je voor (basalt) split gaat, maar dat is een veel scherpere steen. Dus dat is dan het enige waar we juist gekozen hebben voor de duurdere optie. Al met al hebben we nog geen 1500 euro uitgegeven aan de tuin, inclusief beplanting, schutting, haag, grind, worteldoek etc.
Resistance is futile.
pi_182293257
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hahaha! Er zullen wel meer mensen gedacht hebben dat we knettergek waren.

De grindlaag is 5cm, en we zijn uitgegaan van iets van 13m2. Daarmee kwamen we op 1 big bag van 1100 kilo uit. De betere grindhandelaren hebben wel een rekentool op hun website staan. We hebben waarschijnlijk nog net genoeg grind over om volgend jaar de vijverbodem mee vol te gooien.

We hebben gekozen voor nero ebano grind, kostte iets van 250 euro geloof ik. Dat kan goedkoper als je voor (basalt) split gaat, maar dat is een veel scherpere steen. Dus dat is dan het enige waar we juist gekozen hebben voor de duurdere optie. Al met al hebben we nog geen 1500 euro uitgegeven aan de tuin, inclusief beplanting, schutting, haag, grind, worteldoek etc.
Dank je voor je antwoord.
Wij willen de helft terras (tegels) en de rest grind. Met aan het eind een verhoogde border. Ik vind het alleen allemaal zo lastig uit te rekenen. Met de rekentools kom ik bij de ene grindhandelaar op 3 bigbags en bij de volgende op 1...
pi_182294749
“Opgeruimd staat netjes” Seven & Six.

_O_
  donderdag 4 oktober 2018 @ 21:43:51 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182323899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:08 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dank je voor je antwoord.
Wij willen de helft terras (tegels) en de rest grind. Met aan het eind een verhoogde border. Ik vind het alleen allemaal zo lastig uit te rekenen. Met de rekentools kom ik bij de ene grindhandelaar op 3 bigbags en bij de volgende op 1...
Met nero ebano 8-12mm kun je uitgaan van 75kg per m2 voor een laag van 5cm. Maar ligt er ook aan welk grind je kiest.
Resistance is futile.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 21:44:25 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182323908
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:32 schreef AnneX het volgende:
“Opgeruimd staat netjes” Seven & Six.

_O_
Hahaha ja, heel wat ouwe zooi bij elkaar geraapt :D .
Resistance is futile.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:43:32 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182358161
Zaterdag klusdag.

Ineens een gladde muur in mijn kantoor! O+

Six. had een emmer Alabastine Muurglad muur uitgeprobeerd op 1 muur, mooi strak resultaat. En Karwei had een mooie aanbieding, dus ik heb vandaag het leeuwendeel aan materiaal voor alle muren in huis gehaald.

En ik heb de laatste bak vandaag aangeplant, perfect weertje erbij. Nog even van die 'raamrubbers' over de randjes van de silobakken getikt. Six. heeft het laatste opsluitbandje gelegd dus het pad is nu ook helemaal af.

[ Bericht 6% gewijzigd door Seven. op 06-10-2018 22:00:20 ]
Resistance is futile.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:13:41 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182425945
Yep, we zijn weer op stoom hier:





Deze kast was loze ruimte op de achterkant van de meterkast. Links is de achterkant van de garderobe en die moest dieper zijn dan de meterkast. Dus we hebben het muurtje doorgetrokken. Hier gaan we dingen als wasrekken, dweil, stofzuiger, plumeau en dat soort ongein ophangen.





Nog een paar gipswandjes met muurglad afstrijken en afschuren. Het afhangen van de deurtjes voor de kasten zal later pas gebeuren, net als het aftimmeren van de kitchenette (allemaal in hetzelfde multiplex als dat we nu gebruikt hebben)

Dus nu zijn we bijna klaar om te schilderen. Alles wordt wit met uitzondering van al het houtwerk, en het muurtje van de trap wil ik graag dezelfde kleur als de vloer, inclusief het muurtje daarachter (de traptreden blijven dan wel gewoon hout). Maar Six. is (nog) geen fan van dit idee :P .
Resistance is futile.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:49:16 #48
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182426287
Dat ziet er netjes uit! Heeft six ook ervaring met gewone stucband t.o.v. Muurglad?
Hoe bevalt de vloer trouwens? :) en de andere kant bij het slaapgedeelte? :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:41:55 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182426907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:49 schreef monsterd. het volgende:
Dat ziet er netjes uit! Heeft six ook ervaring met gewone stucband t.o.v. Muurglad?
Hoe bevalt de vloer trouwens? :) en de andere kant bij het slaapgedeelte? :D
Six. heeft geen idee wat gewone stucband is, dus het antwoord is waarschijnlijk nee :7 .
Of bedoel je gewoon stucgaas?
Resistance is futile.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 10:52:33 #50
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182428151
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Six. heeft geen idee wat gewone stucband is, dus het antwoord is waarschijnlijk nee :7 .
Of bedoel je gewoon stucgaas?
Gewone stuc, zoals rood of goudband. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:11:54 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182428563
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:52 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Gewone stuc, zoals rood of goudband. :P
Ah, OK!
Nee, daar heeft hij niet echt noemenswaardige ervaring mee.
Resistance is futile.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:18:06 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182506755
Gisteren de haag geplaatst, superblij mee! Vandaag opruimen, er heeft zich nogal wat zooi verzameld achter in de tuin..!
Resistance is futile.
  maandag 15 oktober 2018 @ 15:30:51 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182530721
Zie hier onze tuin met haag en zonder al die teringbende tegen de schuur :+ :



Niet goed te zien op de foto maar de haag gaat een metertje of anderhalf het hoekje om achter de laatste bak, om een beetje de lengte van zo'n lange smalle tuin op te breken. Plus die schuur is ruim 3 meter hoog dus best wel groot zwart vlak zo achterin de tuin, ook die mooi opgebroken met die haag.

En nog leuke artistieke foto :+ waarop je de haag beter kunt zien. 100x beter dan het kippengaas hekje met klimop.

Resistance is futile.
pi_182531671
Super mooi! Enige wat ik zou missen is een terras.
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:27:31 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182531920
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:15 schreef Tegan het volgende:
Super mooi! Enige wat ik zou missen is een terras.
Dankjewel! Ik sta op ons terras als ik de foto's neem ;) . Er zit een balkon van 4,5 x 4m aan het huis, die was eerst zo lek als een mandje omdat er alleen maar hardhouten vlonderplanken op lagen. Six. heeft daar damwand platen onder gemonteerd, waardoor het onder het balkon droog blijft.

Er moeten onder het balkon wel nieuwe tegels over de bestaande tegels gelegd worden trouwens, er liggen nu ouwe grindtegels die er echt niet meer mooi uitzien. Tegels hebben we al, maar eerst gaan we binnen verder. En we komen nog een paar golfplaten tekort om de schutting daar af te maken, maar komt wel in orde binnenkort. Ik maak me in de lente wel een keer druk over de inrichting van het terras.
Resistance is futile.
pi_182533113
echt een heel coole tuin! Inspirerend, met zoveel zwart.
  maandag 15 oktober 2018 @ 19:38:03 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182535874
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:27 schreef yinu het volgende:
echt een heel coole tuin! Inspirerend, met zoveel zwart.
Ga je nu je schutting zwart beitsen? ;) (wij hebben palenbeits gebruikt voor de schuur). Dankjewel!
Resistance is futile.
pi_182541117
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga je nu je schutting zwart beitsen? ;) (wij hebben palenbeits gebruikt voor de schuur). Dankjewel!
Ik heb muren... waarvan 1 hele lange. Dat is misschien een beetje heftig.
Maar wel een houten uitbouwtje dat een verfje kan gebruiken, en waarvoor ik al de hele tijd naar van die zwartgeblakerde Zweedse of Japanse planken zat te kijken maar da's allemaal een beetje duur.
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:23:27 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182541432
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:08 schreef yinu het volgende:

[..]

Ik heb muren... waarvan 1 hele lange. Dat is misschien een beetje heftig.
Maar wel een houten uitbouwtje dat een verfje kan gebruiken, en waarvoor ik al de hele tijd naar van die zwartgeblakerde Zweedse of Japanse planken zat te kijken maar da's allemaal een beetje duur.
Zelf doen geen optie voor je? Ik vind het ontzettend gaaf!
Resistance is futile.
pi_182541619
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zelf doen geen optie voor je? Ik vind het ontzettend gaaf!
ja vet he. Wat ik hier heb is echt een klein muurtje waar al bestaande rabatdelen op zitten, ik weet niet of ik daar de investering in tijd/energie/geld in wil doen. Maar ik heb nog een plan voor een mogelijk ver/nieuwbouwproject op termijn en daarin zou het zeker een optie zijn...
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:51:20 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182546082
quote:
Hehe, misschien zet ik Six. wel aan het werk met een vlammenwerper.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Resistance is futile.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:01:35 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182546250
Nog een nachtfoto van de tuin nu die af is:

Resistance is futile.
pi_182546484
^O^
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:00:56 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182585447
Nog een weekje of zo en dan kan het thuiswerken beginnen.

Alle muren zijn nu glad en de meesten al de eerste laag verf zelfs:





Muurtje achter de trap moet nog geschuurd worden en daarna wordt die ook groen *O* .
Resistance is futile.
pi_182585565
Goeie kleur :Y
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:20:09 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182585754
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:10 schreef FranticDJ het volgende:
Goeie kleur :Y
Thanks! Ik ben er ook heel blij mee!
Resistance is futile.
pi_182586152
Six & Seven _O_

Zij heeft goeie plannen en hij denkt mee en voert het perfect uit. ^O^
pi_182586930
Wat een toffe tuin zo zeg! Heel origineel ^O^.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182603986
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hehe, misschien zet ik Six. wel aan het werk met een vlammenwerper.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ik doe helemaal niets
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:17:35 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182605074
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 07:41 schreef Six. het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niets
O-) :*
Resistance is futile.
pi_182611594
Heel mooi!

Wat voor trapleuning ga je maken?
pi_182614065
De vloer daar wordt ook nog groen toch?
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:12:03 #74
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182615825
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:00 schreef Seven. het volgende:
Nog een weekje of zo en dan kan het thuiswerken beginnen.

Alle muren zijn nu glad en de meesten al de eerste laag verf zelfs:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Muurtje achter de trap moet nog geschuurd worden en daarna wordt die ook groen *O* .
Nette kleur ! Daar komt de wasmachine dan te staan ? Ga je dat van binnen nog dichtzetten/afwerken of schuif je gewoon de machine ervoor en klaar ? ;)
pi_182623946
Voor het open deel onder de trap komen deurtjes van multiplex. De binnenkant gaat ook nog afgewerkt worden. De oude trapleuning en traptreden zijn we (ik 😉) aan het opknappen, deze zijn van licht eiken en worden afgewerkt met een matte blanke lak.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:10:13 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182624637
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:20 schreef Tegan het volgende:
De vloer daar wordt ook nog groen toch?
Yes, de hele verdieping krijgt nog een laag betonverf dus zelfde kleur als de muur.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:21:51 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182624735
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:16 schreef archito het volgende:
Heel mooi!

Wat voor trapleuning ga je maken?
De oude dus. Feitelijk gewoon een hele brede plank uit 1968. In de OP kun je de trapleuning een verdieping hoger wel zien.

Ik was gisteren wel heel blij dat de traptreden en leuning zonder de lak wel een prachtig kleurtje hebben.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:15:27 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182626199
Wauw, jullie tuin! O+ _O_
***
  maandag 22 oktober 2018 @ 11:51:27 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182667398
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, jullie tuin! O+ _O_
Thanks!
Resistance is futile.
  maandag 22 oktober 2018 @ 12:14:54 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182667986
We blijven nog even gaan met dit groen! Nu met het muurtje achter de trap ook groen. En het witte randje wordt ook groen.



*O*

Dus de muren in het kantoor zijn nu af. We gaan ons nu eerst richten op het afmaken van alle ruimtes aan de voorkant. Zodra de deur naar de slaapkamer erin zit, kunnen we aan de achterkant verder zonder zooi te genereren in de rest van het huis. Six. gaat nu eerst verder met de muren in de gang en de hal, zegt hij :7 . Maar dat wordt natuurlijk een beetje vervelend en saai als je dag in, dag uit met de muurglad, schuurmachine en verfkwast in de weer bent.

Voor het geval dat hij er even helemaal genoeg van heeft en geen gips meer kan zien, dit moet nog gebeuren in het kantoor voor we verdergaan naar de slaapkamer, inloopkast en en suite:

- Aftimmeren van de binnenkant van de vaste kasten
- Plankje vervangen boven het verlaagd plafond
- Deurtjes afhangen voor alle vaste kasten (okoumé)
- Kitchenette aftimmeren (ook weer met okoumé deurtjes)
- Sleuf in het plafond dichtsmeren terwijl we nadenken over spanplafond of toch even met rotband
- Plissé gordijnen bestellen en monteren
- En dan aan het eind van de verbouwing krijgt de vloer nog 1 laag betonverf

Voor de inrichting blijft het op kantoor vrij simpel. Bureaustoel, 2 fauteuils of een bankje met salontafeltje, kunnen we koffiedrinken.

In de hoek naast de trap komt nog een kast waarvan de onderste helft op wielen staat en dus ook dienst kan doen als roomdivider als je 'm richting het zithoekje rijdt. De bovenste helft blijft aan de muur hangen. Die kast komt dus naast de opening op de foto die je hierboven ziet, en de reden hiervoor is dat ik niet op mijn thuiswerkdagen tegen de drogende was aan wil kijken, dus dat kan dan netjes achter de roomdivider.

Ook deze kast wordt natuurlijk O+ groen O+ . 8)7
Maar OK, deze kast wordt zo'n beetje het laatste wat we gaan doen op deze verdieping, we hebben straks die ruimte nog een paar weken nodig om al het sanitair voor boven op te slaan. Dat probleem wordt opgelost zodra wij beneden gaan slapen.
Resistance is futile.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:14:11 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182691926
Deurtjes O+

Resistance is futile.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 13:50:22 #82
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_182712675
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 10:01 schreef Seven. het volgende:
Nog een nachtfoto van de tuin nu die af is:

[ afbeelding ]
prachtig!! Tuin vol inspiratie :)

Heel mooi. leuke verlichting ook !
  woensdag 24 oktober 2018 @ 22:33:50 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182724528
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:50 schreef Neo_ het volgende:

[..]

prachtig!! Tuin vol inspiratie :)

Heel mooi. leuke verlichting ook !
Dankjewel :) . We zijn erg blij met het resultaat, we zien de lampen vanuit de woonkamer ook hangen en elke dag denk ik weer 'wat is het gaaf geworden'. De slaapkamer is hopelijk over een maandje of zo af. Dan kunnen we er elke dag vanuit ons bed van genieten. O+ .
Resistance is futile.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 23:07:42 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182725222
Plisségordijn gaat 'm niet worden trouwens! Er is er niet 1 die slank genoeg is qua behuizing, dus het wordt een inbetween denk ik.
Resistance is futile.
pi_182732825
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 23:07 schreef Seven. het volgende:
Plisségordijn gaat 'm niet worden trouwens! Er is er niet 1 die slank genoeg is qua behuizing, dus het wordt een inbetween denk ik.
Hoe slank moet het zijn dan?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:27:10 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182732907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:20 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Hoe slank moet het zijn dan?
We hebben echt maar 2 cm speling. Zodra het dikker wordt dan dat, dan kan het raam niet meer open. Er past dus nét een enkel spoortje tussen voor een gordijn voor het grote raam. En dan zouden we nog een andere oplossing moeten vinden voor het kleine raam.

Dus ik overweeg ook folie. We zien wel, zolang we nog niet beneden slapen, zal ik daar geen koffie pakken in mijn blote reet. Er komt wel een mooie oplossing voor.

Hier kun je het wel goed zien, in het hoekje links zit een centimetertje of 2 ruimte. Het kleine raam is draai/kiep, dus helemaal openzwaaien naar binnen toe was sowieso al geen optie:



[ Bericht 12% gewijzigd door Seven. op 25-10-2018 12:32:20 ]
Resistance is futile.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:29:20 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182733863
Ik kom net iets interessants tegen:









Ik ben benieuwd of je dan wel naar binnen kunt kijken als je 's avonds de lampen aan hebt.
Op zich een mooie elegante oplossing die goed zou passen bij de gevel.
Resistance is futile.
pi_182737068
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:29 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of je dan wel naar binnen kunt kijken als je 's avonds de lampen aan hebt.
Op zich een mooie elegante oplossing die goed zou passen bij de gevel.
Was er niet een dingetje mee dat dubbel glas knapte vanwege de warmte met die folie ?? Ben niet meer zeker er van maar even googelen.......
Jeroentje.
pi_182737310
2cm is idd niet veel. De folie ziet er goed uit. Succes met uitzoeken.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 21:05:44 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182743042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Was er niet een dingetje mee dat dubbel glas knapte vanwege de warmte met die folie ?? Ben niet meer zeker er van maar even googelen.......
Gaan we doen!
Resistance is futile.
pi_182749237
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gaan we doen!
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst :)
pi_182749269
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gaan we doen!
Hier staat een gedegen uitleg waarbij ook folie genoemd wordt. Als het een ruit is op het noorden zou ik het gewoon doen, zuid zou ik nog even nadenken of het risico nemen.
Jeroentje.
pi_182749632
Er bestaan ook rolgordijnen die je kunt monteren zonder boren (dus door te plakken of klemmen).
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:58:19 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182749951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst :)
Thermische breuk heet het fenomeen:

http://www.hamglas.nl/sup(...)en-thermische-breuk/
Resistance is futile.
pi_182749963
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:29 schreef Seven. het volgende:
Ik kom net iets interessants tegen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd of je dan wel naar binnen kunt kijken als je 's avonds de lampen aan hebt.
Op zich een mooie elegante oplossing die goed zou passen bij de gevel.
Ja, zodra het buiten donker wordt werkt het niet meer.

Toffe verbouwing verder! Heel leuk om te zien. ^O^
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:59:49 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182749976
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:34 schreef Messina het volgende:
Er bestaan ook rolgordijnen die je kunt monteren zonder boren (dus door te plakken of klemmen).
Het probleem zit 'm in de diepte, die mag niet meer dan 2cm zijn want anders kan het draai kiep raam niet meer open. Maar Six. denkt dat hij nu toch een plissé gordijn gevonden heeft waarvan de behuizing ook niet meer is dan 2cm diep.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:00:42 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182749989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:59 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ja, zodra het buiten donker wordt werkt het niet meer.

Toffe verbouwing verder! Heel leuk om te zien. ^O^
Dankjewel! (Six. vindt het niet mooi, dus spiegelfolie wordt 'm sowieso niet).
Resistance is futile.
pi_182750566
Seven jullie hebben die platen van Ikea in de keuken. Tevreden? En ik kan het zo snel niet vinden, maar volgens Ikea mogen ze niet achter een gaskookplaat. Nou kan ik het even zo snel niet vinden in je topic, maar koken jullie op gas?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:44:52 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182750623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef d.k. het volgende:
Seven jullie hebben die platen van Ikea in de keuken. Tevreden? En ik kan het zo snel niet vinden, maar volgens Ikea mogen ze niet achter een gaskookplaat. Nou kan ik het even zo snel niet vinden in je topic, maar koken jullie op gas?
Zeer tevreden! We hebben ze nu een jaar en met plaatsen is er een kras op gekomen. Sindsdien zijn er geen krassen bijgekomen, dus qua krasgevoeligheid heb ik er geen moeite mee. Het is supermakkelijk schoon te houden en het ziet er strak uit. We krijgen er ook veel complimenten en vragen over, eigenlijk iedereen die voor het eerst in onze keuken komt vraagt er wel naar.

Wij koken keramisch ^O^ .
Resistance is futile.
pi_182750757
Oke, dus als ik iets anders kan vinden achter de gaskookplaat, dan kunnen deze weer daarnaast. Mooi!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:15:08 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182751264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:51 schreef d.k. het volgende:
Oke, dus als ik iets anders kan vinden achter de gaskookplaat, dan kunnen deze weer daarnaast. Mooi!
Ik heb ooit van Ikea glasplaten gehad, was ook erg goed systeem!
Resistance is futile.
pi_182751386
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm in de diepte, die mag niet meer dan 2cm zijn want anders kan het draai kiep raam niet meer open. Maar Six. denkt dat hij nu toch een plissé gordijn gevonden heeft waarvan de behuizing ook niet meer is dan 2cm diep.
Sorry, ik dacht dat de hoogte een probleem was. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:47:35 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182751876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht dat de hoogte een probleem was. :@
Maakt niet uit, gekkie :* :)
Resistance is futile.
  zondag 28 oktober 2018 @ 07:26:38 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182786605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:03 schreef jpajs het volgende:

[..]

Hier staat een gedegen uitleg waarbij ook folie genoemd wordt. Als het een ruit is op het noorden zou ik het gewoon doen, zuid zou ik nog even nadenken of het risico nemen.
Er staat trouwens nooit zon op dit raam. En inmiddels hebben we het erover om zowel een plisségordijn als spiegelfolie te doen :@. Ik zal er 2 dagen per week te vinden zijn met thuiswerken. Dan wil ik, als het even kan, niet met mijn bek tegen een dicht plisségordijn aan loeren, en ik wil ook niet dat alle kindertjes in de speeltuin voor het huis bij mij naar binnen loeren. En Six. wil gewoon in zijn boxershort een kop koffie kunnen pakken in de winter als het nog donker is 's morgens.

We kunnen ook allebei krijgen wat we willen :7 .
Resistance is futile.
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:38:31 #105
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182787121
Goede oplossing zo! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182787475
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 07:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er staat trouwens nooit zon op dit raam. En inmiddels hebben we het erover om zowel een plisségordijn als spiegelfolie te doen :@. Ik zal er 2 dagen per week te vinden zijn met thuiswerken. Dan wil ik, als het even kan, niet met mijn bek tegen een dicht plisségordijn aan loeren, en ik wil ook niet dat alle kindertjes in de speeltuin voor het huis bij mij naar binnen loeren. En Six. wil gewoon in zijn boxershort een kop koffie kunnen pakken in de winter als het nog donker is 's morgens.

We kunnen ook allebei krijgen wat we willen :7 .
Van wat voor materiaal is het kozijn? Je hebt ook zulk soort oplossingen:



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:09:30 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182787497
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van wat voor materiaal is het kozijn? Je hebt ook zulk soort oplossingen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kunststof kozijnen. En dit willen we er wel voor hebben inderdaad maar dan zonder de zijgeleiding (dan kan het raam aan de zijkant niet meer open en dicht.
Resistance is futile.
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:10:38 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182787513
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:38 schreef monsterd. het volgende:
Goede oplossing zo! :D
Hehe, vinnik nou ook. Ik denk wel dat spiegelfolie het mooist is als we de hele voorkant doen, dus ook het glas in de voordeur en het zijraam.
Resistance is futile.
pi_182787541
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kunststof kozijnen. En dit willen we er wel voor hebben inderdaad maar dan zonder de zijgeleiding (dan kan het raam aan de zijkant niet meer open en dicht.
Ik weet niet of je het systeem kent, maar het plisségordijn zit in een frame dat je vervolgens in het bestaande frame 'plakt'. Wij hebben ze en het werkt heel goed.

Ik heb net even gemeten en er komt qua diepte van het raam minder dan 2 cm bij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:18:56 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182787654
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het systeem kent, maar het plisségordijn zit in een frame dat je vervolgens in het bestaande frame 'plakt'. Wij hebben ze en het werkt heel goed.
We hebben er wel naar gekeken maar het probleem is dat het hele systeem dan te diep wordt, en dan kan het zijraam niet meer open. We hebben slechts 2 cm dus zelfs met jaloezieën moeten we de smalste.

Ik geloof dat Six. zo gaat meten. Bij Kwantum hebben we een jaloezie gezien dat precies dezelfde kleur heeft als de vloer dus die overwegen we ook nog.
Resistance is futile.
pi_182787743
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

We hebben er wel naar gekeken maar het probleem is dat het hele systeem dan te diep wordt, en dan kan het zijraam niet meer open. We hebben slechts 2 cm dus zelfs met jaloezieën moeten we de smalste.

Ik geloof dat Six. zo gaat meten. Bij Kwantum hebben we een jaloezie gezien dat precies dezelfde kleur heeft als de vloer dus die overwegen we ook nog.
Ik had mijn bericht nog aangepast: er komt bij ons minder dan 2 cm aan diepte bij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 28 oktober 2018 @ 09:40:21 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182787914
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had mijn bericht nog aangepast: er komt bij ons minder dan 2 cm aan diepte bij.
Wie is jullie leverancier?
Resistance is futile.
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:49:58 #113
4330 PJ
Tja.....
pi_182789859
keje horren
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:55:33 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182789953
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:49 schreef PJ het volgende:
keje horren
Haha jezus, lezen is ook een vak :+ . Linkje was me niet opgevallen.

Dankjewel Claudia, ik ga er naar kijken!
Resistance is futile.
pi_182790005
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha jezus, lezen is ook een vak :+ . Linkje was me niet opgevallen.

Dankjewel Claudia, ik ga er naar kijken!
Ik had mijn bericht ook later gewijzigd! Ik was nog even aan het kijken waar we ze precies hebben besteld indertijd, maar dat kon ik niet meer vinden.

In jouw geval zou ik wel een keer naar een showroom gaan omdat het zo nauw luistert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:53:24 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182832912
Six. timmert rustig verder (aan de weg):





De kast en de witte randjes rond de trap worden nog groen. :7
Resistance is futile.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:17:29 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182833371
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:14 schreef Seven. het volgende:
We blijven nog even gaan met dit groen! Nu met het muurtje achter de trap ook groen. En het witte randje wordt ook groen.

[ afbeelding ]

*O*

Welke groen is dit? O-)
(Sorry als het al ergens staat. :@ )
***
pi_182833510
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:53 schreef Seven. het volgende:
Six. timmert rustig verder (aan de weg):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kast en de witte randjes rond de trap worden nog groen. :7
Gaaf met dat hout! Ik vind die witte randen stiekem wel strak zo :o
pi_182836623
Mooie kleur groen :Y

Mijn man vind dat niks maar ik :9~
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:15:52 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182838565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Welke groen is dit? O-)
(Sorry als het al ergens staat. :@ )
Geordend van Histor! 's Avonds lijkt het meer een zachte olijfgroen, overdag lijkt het wel wat koeler. Wij hebben de verlichting ook ingesteld op warm licht.
Resistance is futile.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:16:25 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182838586
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:26 schreef boerjanssen1 het volgende:

[..]

Gaaf met dat hout! Ik vind die witte randen stiekem wel strak zo :o
Dat zijn ze ook maar ik vind het een beetje te druk. Het groen en het hout doet het mooi samen.
Resistance is futile.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:21:03 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182840030
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geordend van Histor! 's Avonds lijkt het meer een zachte olijfgroen, overdag lijkt het wel wat koeler. Wij hebben de verlichting ook ingesteld op warm licht.
Haha, wat een naam! _O- Tx! :*
***
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:52:29 #123
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182842031
Het matcht heel mooi met het hout!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:38:04 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182843098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 18:52 schreef monsterd. het volgende:
Het matcht heel mooi met het hout!
Ja, ik ben er ook serieus blij mee. Het is niet donker, het is niet licht. Ik was even bang dat het te kinderlijk zou worden maar in de praktijk is het wel een mooie kleur voor volwassenen.
Resistance is futile.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:48:36 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182843341
We denken na over leren greepjes. Zijn ze fijn of valt het tegen in de praktijk?
Resistance is futile.
pi_182851804
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook maar ik vind het een beetje te druk. Het groen en het hout doet het mooi samen.
Zonder meer waar dat het wat rustiger wordt zonder de randjes, blijft dan ook een goed geheel met het hout :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 19:48 schreef Seven. het volgende:
We denken na over leren greepjes. Zijn ze fijn of valt het tegen in de praktijk?
Wij hebben leren handvatten (zoiets ) en deze voelen nogsteeds super gaaf :). Ze zitten er nu 1.5 jaar op en hebben eigenlijk geen slijtage / viezigheid, wij zijn ook nog benieuwd of dit over 10 jaar ook nog zo mooi is :) (behalve degene waar de kat met z'n nagels aan is gaan hangen omdat de deur niet automatisch voor hem open ging :( ).


by the way, mooi huis en tuin in het algemeen!
  donderdag 1 november 2018 @ 10:18:37 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182872011
De hal voor:



De hal na:



Bijna klaar voor een verfje links en een behangetje rechts (maar een geschikt behang zoeken blijkt echt onmogelijk!)
Resistance is futile.
  donderdag 1 november 2018 @ 10:50:48 #128
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_182872624
Heel mooi. Succes met jullie mooie stekje.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:12:34 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182874336
quote:
3s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:49 schreef boerjanssen1 het volgende:

[..]

Zonder meer waar dat het wat rustiger wordt zonder de randjes, blijft dan ook een goed geheel met het hout :)

[..]

Wij hebben leren handvatten (zoiets [ afbeelding ]) en deze voelen nogsteeds super gaaf :). Ze zitten er nu 1.5 jaar op en hebben eigenlijk geen slijtage / viezigheid, wij zijn ook nog benieuwd of dit over 10 jaar ook nog zo mooi is :) (behalve degene waar de kat met z'n nagels aan is gaan hangen omdat de deur niet automatisch voor hem open ging :( ).

by the way, mooi huis en tuin in het algemeen!
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:50 schreef sararaats het volgende:
Heel mooi. Succes met jullie mooie stekje.
Thanks!
Resistance is futile.
pi_182874829
Wat een verschil maakt het als de muren af zijn! O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182875626
Dat oogt meteen heel anders mooi hoor O+
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 4 november 2018 @ 08:31:32 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182932059
We hebben nu ook de gang in de muurglad zitten. De plafonds zijn nu overal gerepareerd, hier en daar nog een beetje bijwerken en dan ff laagje ral 9010. Maandag weer schuren, dinsdag komt de schoonmaakster gelukkig :7 . En dan zitten we pas weer met schuurzooi als we het toilet gaan inrichten. Alles krijgt pas zijn laatste laagje verf als het schuren klaar is.

Verder is er een nieuw plafondlampje geplaatst in de hal, nu ook slimme verlichting daar.

De plaat die tijdelijk voor de nieuwe koof hangt, zit nu in de grondverf. Die behangen we mee. De plaat kan pas weg als we de badkamer boven gesloopt hebben. Dan verplaatsen we gelijk de CV, en dan komt de gasleiding en onze nieuwe rioolpijp in de koof tegen de zijkant van het huis. Verwarmingsbuizen zijn al verplaatst. Door de gasleiding en riool ook naar deze koof te verplaatsen, kunnen we over een paar jaar onze keuken helemaal opengooien. Beide leidingen lopen momenteel midden in de ruimte achter de keuken naar beneden, waardoor open plan geen optie is).

Ik zal 1 dezer ff fotootjes plaatsen van de gang. Maar lukt dus niet op mijn foon. Hoe kun je in godesnaam het linkadres van een facebook foto kopiëren op een android foon :(

[ Bericht 89% gewijzigd door Seven. op 04-11-2018 08:46:40 ]
Resistance is futile.
pi_182932436
Werkt dat muurglad een beetje? Heb een paar muren die wel oké zijn maar niet perfect.. En om die nu ook nog te laten stuccadoren -O-
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 4 november 2018 @ 09:22:34 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182932642
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2018 08:31 schreef Seven. het volgende:
We hebben nu ook de gang in de muurglad zitten. De plafonds zijn nu overal gerepareerd, hier en daar nog een beetje bijwerken en dan ff laagje ral 9010. Maandag weer schuren, dinsdag komt de schoonmaakster gelukkig :7 . En dan zitten we pas weer met schuurzooi als we het toilet gaan inrichten. Alles krijgt pas zijn laatste laagje verf als het schuren klaar is.

Verder is er een nieuw plafondlampje geplaatst in de hal, nu ook slimme verlichting daar.

De plaat die tijdelijk voor de nieuwe koof hangt, zit nu in de grondverf. Die behangen we mee. De plaat kan pas weg als we de badkamer boven gesloopt hebben. Dan verplaatsen we gelijk de CV, en dan komt de gasleiding en onze nieuwe rioolpijp in de koof tegen de zijkant van het huis. Verwarmingsbuizen zijn al verplaatst. Door de gasleiding en riool ook naar deze koof te verplaatsen, kunnen we over een paar jaar onze keuken helemaal opengooien. Beide leidingen lopen momenteel midden in de ruimte achter de keuken naar beneden, waardoor open plan geen optie is).

Ik zal 1 dezer ff fotootjes plaatsen van de gang. Maar lukt dus niet op mijn foon. Hoe kun je in godesnaam het linkadres van een facebook foto kopiëren op een android foon :(
Goed dat je nadenken over de mogelijkheden voor een open ruimte. Is wel gedoe he, even alles verplaatsen :+.

Trouwens, als ik mobiel forum dan upload ik mijn foto’s via de imgur-app. Je kunt daar ook de img link krijgen. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 4 november 2018 @ 10:01:02 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182933051
Vanaf de voordeur, de nieuwe koof links, de meterkast rechts:



En vanuit de slaapkamer kijk je zo de gang in (plafond inmiddels ook glad):

Resistance is futile.
  zondag 4 november 2018 @ 10:04:11 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182933076
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 09:22 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Goed dat je nadenken over de mogelijkheden voor een open ruimte. Is wel gedoe he, even alles verplaatsen :+.

Trouwens, als ik mobiel forum dan upload ik mijn foto’s via de imgur-app. Je kunt daar ook de img link krijgen. :)
Ik ga nu de imgur app installeren :(

Een hoop gedoe is het inderdaad maar de CV laten hangen waar deze nu zit, is ook geen optie :+ . Jij hebt toch ooit in een drive-in woning gewoond? Onze CV hangt nu in de vaste kasten op zolder, met het leidingwerk gewoon een paar meter extra omgelegd van de orginele positie boven de trap. :')_!
Resistance is futile.
  zondag 4 november 2018 @ 10:05:46 #137
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182933095
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2018 10:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ga nu de imgur app installeren :(

Een hoop gedoe is het inderdaad maar de CV laten hangen waar deze nu zit, is ook geen optie :+ . Jij hebt toch ooit in een drive-in woning gewoond? Onze CV hangt nu in de vaste kasten op zolder, met het leidingwerk gewoon een paar meter extra omgelegd van de orginele positie boven de trap. :')_!
Klopt, wij hadden alleen een boiler en geen cv (wel stadsverwarming). Dat hing bij ons in de garage - bij jullie de werkkamer. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 4 november 2018 @ 10:07:50 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182933113
Zo. Dat is beter. Ik moet nog steeds de img tags kopiëren uit vorige posts, maar OK :')

De trap nu. Stootborden worden zelfde kleur als de muur, de treden moeten we nog ff kaal schuren met bandschuurmachine.



Dan even wat fotootjes van hoe de hal en gang er tot vorige week uitzagen :')



Resistance is futile.
  zondag 4 november 2018 @ 10:08:50 #139
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182933123
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2018 10:01 schreef Seven. het volgende:
Vanaf de voordeur, de nieuwe koof links, de meterkast rechts:

[ afbeelding ]

En vanuit de slaapkamer kijk je zo de gang in (plafond inmiddels ook glad):

[ afbeelding ]
Wow echt een super vet effect!!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182933124
Even met dat camera icoontje tussen de [img] haakjes zetten :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182933139
Je hal is wel lekker licht
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 4 november 2018 @ 10:13:20 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182933172
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je hal is wel lekker licht
Te licht, momenteel echt enorm klinisch! Maar dat behangetje lost het wel op.
Resistance is futile.
  zondag 4 november 2018 @ 10:16:41 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182933215
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wow echt een super vet effect!!
De hal wordt er wel vrij smal door op dat stukje, maar uiteindelijk was dit de makkelijkste oplossing, met mooie kaarsrechte leidingen naar beneden, de koof zal een verdieping hoger ook opgebouwd moeten worden maar dat is dan weer precies de plek waar je een keukenkast of schiereiland tegenaan zou zetten.
Resistance is futile.
  zondag 4 november 2018 @ 10:18:14 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182933236
En nu gaan we naar de sauna, welverdiend dagje chillen. O+

:W
Resistance is futile.
pi_182933259
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 10:18 schreef Seven. het volgende:
En nu gaan we naar de sauna, welverdiend dagje chillen. O+

:W
Veel plezier :W
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:20:35 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182982822
Er hangt ineens een glazen deur O+ *O*











[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 06-11-2018 20:01:32 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:34:08 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182984477
Wauw, te gek zeg! _O_
***
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:41:21 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182984659
Dat scheidt wel mooi af. Vanwaar de stroken tape, ga je het bestikkeren? Dat kan wel tof zijn! Beetje origami stijl :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182984695
Oh hip!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182984732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef monsterd. het volgende:
Dat scheidt wel mooi af. Vanwaar de stroken tape, ga je het bestikkeren? Dat kan wel tof zijn! Beetje origami stijl :D
Ik denk om te laten zien dat de deur dicht zit en dat je dus moet upgraden oppassen om er tegenaan te lopen ;)
Somebody that I used to know
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:46:42 #151
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182984799
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik denk om te laten zien dat de deur dicht zit en dat je dus moet upgraden oppassen om er tegenaan te lopen ;)
Juist dat kan ik me wel voorstellen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 6 november 2018 @ 20:11:11 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182985436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef monsterd. het volgende:
Dat scheidt wel mooi af. Vanwaar de stroken tape, ga je het bestikkeren? Dat kan wel tof zijn! Beetje origami stijl :D
Haha, gewenning nodig, anders loop ik er zo met mijn kop tegenaan. Momenteel zie je 'm bijna niet hangen.

Maar je brengt me op een idee!

Eigenlijk zou het wel cool zijn om hetzelfde materiaal als stickers voor kinderen op de ruiten van de achterbank te gebruiken, dat is niet definitief en je kunt er mee afwisselen. Maar dan strepen/lijnen en letters of zo. Kan Six. zijn jongste dochter van 10 nog losgaan met stickeren.

Ik denk wel dat er iets op moet. Zonder is ronduit gevaarlijk, denk ik. :+
Resistance is futile.
  dinsdag 6 november 2018 @ 20:18:02 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182985663
Deze deur was trouwens een heel mooi koopje. Mijn ouders hadden een glazen deur besteld voor hun woning maar ding was 15cm te kort, deze mochten ze houden. Daarna kregen ze er nóg 1, die was 15cm te lang :+ . Wij hebben er 1 geadopteerd. De leverancier wilde het schuifsysteem ook apart verkopen, dus uiteindelijk alleen dat betaald.
Resistance is futile.
  dinsdag 6 november 2018 @ 20:45:03 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182986261
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 09:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Werkt dat muurglad een beetje? Heb een paar muren die wel oké zijn maar niet perfect.. En om die nu ook nog te laten stuccadoren -O-
Deze post zie ik net pas. Ja, werkt heel goed! Je smeert er een hele dikke laag op en met een trekkertje maak je 'm vlak. Gewoon steeds 1 of 2 vierkante meter doen per keer. Het hoeft niet 100% perfect te zijn want de volgende dag schuur je oneffenheden er zo uit.
Resistance is futile.
pi_182987483
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Deze post zie ik net pas. Ja, werkt heel goed! Je smeert er een hele dikke laag op en met een trekkertje maak je 'm vlak. Gewoon steeds 1 of 2 vierkante meter doen per keer. Het hoeft niet 100% perfect te zijn want de volgende dag schuur je oneffenheden er zo uit.
Dat klinkt makkelijk. Mag jij het volgende muurtje doen. 😂😂😂
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  dinsdag 6 november 2018 @ 21:27:30 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182987502
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 21:26 schreef Six. het volgende:

[..]

Dat klinkt makkelijk. Mag jij het volgende muurtje doen. 😂😂😂
:7
Resistance is futile.
  woensdag 7 november 2018 @ 17:00:56 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183002538
Ik ben gevloerd door rugpijn. Six. bikkelt ondertussen door beneden.

Hij had eerst ruzie met het spiegelfolie dus dat laten we maar even voor wat het is ;). Plus, ons raam zelf lijkt niet echt ontspiegeld:



En ons plisségordijn is gearriveerd O+

Open:



Dicht:



Van opzij:

Resistance is futile.
pi_183002812
Mooi zo, uit één stuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183002854
Mooi!!
  woensdag 7 november 2018 @ 17:29:42 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183003264
Fotootje van buiten (img tags binnen een minuutje, maar die moet ik eerst kopiëren uit mijn vorige post :') )

Resistance is futile.
pi_183003558
Ziet er strak uit :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183003891
Wat goe-oed _O_ Six.

Ok. Seven voor de foto’s en rapportage.
  woensdag 7 november 2018 @ 19:05:10 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183005043
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:00 schreef AnneX het volgende:
Wat goe-oed _O_ Six.

Ok. Seven voor de foto’s en rapportage.
De foto's zijn ook bijna allemaal van hem deze keer :D . Normaal gesproken wel meer mijn terrein maar met mijn rugproblemen, is het lastig uit bed komen. :P

En hij zorgt ook nog eens heel goed voor mij tussen het klussen door O+ .
Resistance is futile.
  woensdag 7 november 2018 @ 19:35:44 #164
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183005913
Mooi uit een stuk!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183007126
Dat spiegelfolie zou er toch niet komen?
  woensdag 7 november 2018 @ 20:13:00 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183007251
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:09 schreef Tegan het volgende:
Dat spiegelfolie zou er toch niet komen?
Eerst niet, toen toch wel. En vandaag dus wel geprobeerd maar uiteindelijk de poging gestaakt. Evengoed, onze ruit spiegelt aan de buitenkant al behoorlijk.

Ik had ook gewoon het raam open kunnen zetten en mijn geld naar buiten kunnen flikkeren :') . Gelukkig geen rib uit mijn lijf :+ .
Resistance is futile.
pi_183007432
Jammer dat het niet werkte. En ik ken dat gevoel :').
pi_183008900
Zijn dit ook gordijnen die je van bovenaf naar beneden kunt laten zakken? Dat kan soms nog wel eens ideaal zijn. Niet de inkijk, wel de uitkijk en het licht.
Somebody that I used to know
  woensdag 7 november 2018 @ 21:42:10 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183009998
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:11 schreef Postbus100 het volgende:
Zijn dit ook gordijnen die je van bovenaf naar beneden kunt laten zakken? Dat kan soms nog wel eens ideaal zijn. Niet de inkijk, wel de uitkijk en het licht.
Wegens de spiegelfolie gekozen voor bottom up, maar niet de top down versie ;) .
Resistance is futile.
  donderdag 8 november 2018 @ 09:40:41 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_183016360
Ik zie dat je een ronde eettafel hebt, mag ik vragen met welke diameter?
Ik ben er ook naar aan het kijken maar kan zo moeilijk inschatten welke maat voor mij goed zou zijn :')
disclaimer
  donderdag 8 november 2018 @ 15:29:12 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183022553
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie dat je een ronde eettafel hebt, mag ik vragen met welke diameter?
Ik ben er ook naar aan het kijken maar kan zo moeilijk inschatten welke maat voor mij goed zou zijn :')
Volgens mij 1,50! Erfstukje van mijn oma, dit was haar grote trots. O+
Resistance is futile.
pi_183025670
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Deze post zie ik net pas. Ja, werkt heel goed! Je smeert er een hele dikke laag op en met een trekkertje maak je 'm vlak. Gewoon steeds 1 of 2 vierkante meter doen per keer. Het hoeft niet 100% perfect te zijn want de volgende dag schuur je oneffenheden er zo uit.
Oké nou mocht ik nog tijd overhebben kan ik dat op die muur net structuur verf eens proberen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 november 2018 @ 18:26:12 #173
163650 Greys
pi_183025951
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 17:29 schreef Seven. het volgende:
Fotootje van buiten (img tags binnen een minuutje, maar die moet ik eerst kopiëren uit mijn vorige post :') )
Hoezo is dit? Je kunt toch gewoon [ img ] zonder spaties typen, daar je link achter plakken en dan weer [ /img] erachter typen zonder spaties? :@

Ik lurk hier verder vooral want mooi project! Dat groen bij je trap O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183026199
Speeltuin voor de deur voor Eight, Nine, etc .... ;)
  donderdag 8 november 2018 @ 19:11:39 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183026725
Lampjes achter plissé gordijn rood maken
Bijverdienen :+
  donderdag 8 november 2018 @ 21:26:59 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183030646
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoezo is dit? Je kunt toch gewoon [ img ] zonder spaties typen, daar je link achter plakken en dan weer [ /img] erachter typen zonder spaties? :@

Ik lurk hier verder vooral want mooi project! Dat groen bij je trap O+
Welkom in ons topic, en in ons huis.

Ja, dat kan wel maar ik had tot deze morgen de [ ] haakjes niet standaard op mijn toetsenbord :') . Heeft me echt 3 jaar lang gestoord, het heeft ook een eeuwigheid geduurd voor ik de mobiele versie in mijn instellingen ontdekte :') .
Resistance is futile.
  donderdag 8 november 2018 @ 21:28:41 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183030704
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:40 schreef Juup© het volgende:
Speeltuin voor de deur voor Eight, Nine, etc .... ;)
;) wie weet ooit!
Resistance is futile.
  donderdag 8 november 2018 @ 21:31:10 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183030791
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lampjes achter plissé gordijn rood maken
Bijverdienen :+
:+
Resistance is futile.
pi_183031730
Anders heb in https://imgbb.com/upload nog een reuzemakkelijke site om foto's te uploaden en een link te genereren die je hier kunt plakken.

Complimenten voor dit topic. Vooral ook voor Six. Doe het hem niet na.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 november 2018 @ 21:59:39 #180
163650 Greys
pi_183031826
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welkom in ons topic, en in ons huis.

Ja, dat kan wel maar ik had tot deze morgen de [ ] haakjes niet standaard op mijn toetsenbord :') . Heeft me echt 3 jaar lang gestoord, het heeft ook een eeuwigheid geduurd voor ik de mobiele versie in mijn instellingen ontdekte :') .
:D fijn dat je ze nu hebt, scheelt veel gedoe bij de hopelijk vele volgende foto's O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:35:55 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183036375
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:57 schreef Mojo.jojo het volgende:
Anders heb in https://imgbb.com/upload nog een reuzemakkelijke site om foto's te uploaden en een link te genereren die je hier kunt plakken.

Complimenten voor dit topic. Vooral ook voor Six. Doe het hem niet na.
Ik ook niet ;) . Six. is gewoon een ontzettende eindbaas.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 november 2018 @ 20:02:34 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183129838
Six. is vandaag begonnen aan de slaapkamerdeur die hij helemaal zelf uitgedokterd heeft. Ik ben er heel blij mee :) .

2 x 18mm multiplex platen op maat laten zagen (230×106), de offcut planken er weer tussen zodat het geheel niet al te zwaar wordt. Maar alsnog 70 kilo :+ . Er komen nog meer scharnieren op.



Resistance is futile.
  dinsdag 13 november 2018 @ 20:07:15 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183129985
We hebben een groene kast nu:



Nog een beetje afstellen en inrichten, het onderste kastje helt nog een beetje naar voren maar komt nog wel een keertje. Deurtjes zitten er inmiddels ook al weer op.



M'n whiteboard hangt:

Resistance is futile.
  woensdag 14 november 2018 @ 14:12:52 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183143005
Terwijl ik in bed lig te vergaderen, hangt Six. stilletjes de slaapkamerdeur af:





Aan de slaapkamerkant weten we nog niet wat het moet worden, aan de gang kant gaan we 'm behangen zodat je niet ziet dat het een deur is.
Resistance is futile.
pi_183143254
Aan de slaapkamerkant een grote spiegel er op plakken een idee?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 14 november 2018 @ 14:26:51 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183143313
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:24 schreef valentijn101 het volgende:
Aan de slaapkamerkant een grote spiegel er op plakken een idee?
Staat op de lijst! ^O^
Resistance is futile.
pi_183143585
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Staat op de lijst! ^O^
Zet de klink aan de behangkant hoger op de deur. Zet het handvat rechtop en vervang het door een kandelaar. Tadaaa nog geheimere deur. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 14 november 2018 @ 14:44:02 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183143646
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Zet de klink aan de behangkant hoger op de deur. Zet het handvat rechtop en vervang het door een kandelaar. Tadaaa nog geheimere deur. _O-
[ afbeelding ]
_O-

Hahaha, wij zaten te denken aan een schilderij met een lijst die uitsteekt, dat vastschroeven zodat de lijst zelf ook als handgreep kan dienen.
Resistance is futile.
pi_183143689
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O-

Hahaha, wij zaten te denken aan een schilderij met een lijst die uitsteekt, dat vastschroeven zodat de lijst zelf ook als handgreep kan dienen.
Oeh, dat is ook gaaf.
Dat is zelf beter als mijn volgende idee.



En dan iets er aan hangen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 14 november 2018 @ 14:48:01 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183143697
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:46 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oeh, dat is ook gaaf.
Dat is zelf beter als mijn volgende idee.

[ afbeelding ]

En dan iets er aan hangen
_O_ _O-

Geniaal, wie verzint dit soort dingen?
Resistance is futile.
pi_183143751
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O_ _O-

Geniaal, wie verzint dit soort dingen?
Gewoon zoeken op "hidden rooms" of "secret rooms"
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 14 november 2018 @ 17:37:35 #192
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183147028
Wat een heerlijk gevoel om dit afgewerkt te zien worden! En een hidden door idee is echt heel gaaf, kun je creatief gezien heel goed mee uit de voeten :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183147092
Ik vind het idee met zo'n kast ook tof. Helemaal geen plek voor maar wel echt heel tof.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 14 november 2018 @ 19:20:15 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183148726
Ik ben wel eens in een vakantiehuisje geweest, die hadden een kastenwand voor kleding en de middelste deuren waren de doorgang naar de ensuite. ^O^

Bij ons wordt het dus tegen de muur duwen.
Resistance is futile.
pi_183151643
Wat wordt het mooi! Ik vind jullie tuin prachtig en heel sfeervol O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 november 2018 @ 22:06:17 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183153986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat wordt het mooi! Ik vind jullie tuin prachtig en heel sfeervol O+
Dankjewel :)
Resistance is futile.
  woensdag 14 november 2018 @ 22:07:59 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183154018
Ik ben benieuwd hoe lang het goed gaat zonder tape :')



Resistance is futile.
  woensdag 14 november 2018 @ 22:57:27 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183155463
Camera al geïnstalleerd voor de kristalnacht :? :+
  donderdag 15 november 2018 @ 08:29:43 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183158773
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Camera al geïnstalleerd voor de kristalnacht :? :+
Hahaha! :D
Resistance is futile.
  donderdag 15 november 2018 @ 21:25:53 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183172304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:37 schreef monsterd. het volgende:
Wat een heerlijk gevoel om dit afgewerkt te zien worden! En een hidden door idee is echt heel gaaf, kun je creatief gezien heel goed mee uit de voeten :D
Ja, afwerken is echt een hele fijne fase. Ergens ga ik het straks jammer vinden als het straks klaar is.
Resistance is futile.
  donderdag 15 november 2018 @ 21:27:18 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183172344
De kitchenette is klaar op de handgreepjes na:





Resistance is futile.
pi_183174189
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:27 schreef Seven. het volgende:
De kitchenette is klaar op de handgreepjes na:






Tjonge die vent van je is echt handig 🖖
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
pi_183174386
Quote: Tjonge die vent van je is echt handig 🖖

Eensch _O_
Heb je er nog een reguliere job naast?
  vrijdag 16 november 2018 @ 08:33:43 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183178369
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:54 schreef Six. het volgende:

[..]




Tjonge die vent van je is echt handig 🖖
[/quote]

Knap werk en wat een inspanning om dit allemaal mogelijk te maken. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:17:44 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183178765
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:54 schreef Six. het volgende:

[..]

Tjonge die vent van je is echt handig 🖖
Ja, wat een kerel hè? :7

Niet alleen handig, ook slim, lief, grappig, sexy
Resistance is futile.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:21:30 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183178819
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:04 schreef AnneX het volgende:
Quote: Tjonge die vent van je is echt handig 🖖

Eensch _O_
Heb je er nog een reguliere job naast?
Toen we begonnen met onze verbouwing, had Six. een fulltime baan als horeca manager, maar wegens verbouwing is de locatie van zijn werkgever 1,5 jaar gesloten, dus Six. zoekt wel naar een leuke uitdaging tussen het klussen door ;) .

Hij zit zich niet te vervelen iig. :D :+
Resistance is futile.
pi_183179476
Ik vind het wel echt knap wat maakt allemaal :Y
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:34:59 #208
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183179948
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:21 schreef Seven. het volgende:
.....dus Six. zoekt wel naar een leuke uitdaging tussen het klussen door ;) .
.......
Die ben jij toch O-)
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:39:00 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183195451
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het wel echt knap wat maakt allemaal :Y
Ik ook :)
Resistance is futile.
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:39:37 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183195486
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Die ben jij toch O-)
:7
Resistance is futile.
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:51:19 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183195863
Geen grote dingen vandaag, maar wel leuk dagje. Six. heeft nieuwe schuurmachine!

Er zat lijm en schuim op de stootborden van de trap, dat heeft Six. eraf gebeiteld.



En onze oude traptreden zoals ze waren, lekker seventies donker hout. Kaalgeschuurd zien ze er al een stuk beter uit. Straks in een blanke matte lak. Six. zet dunne houten platen als stootborden, die worden groen.

Resistance is futile.
  zaterdag 17 november 2018 @ 18:37:56 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183209649
Hierna nog 1 laagje betonverf op de vloer, aldus Six.:







Resistance is futile.
pi_183209687
Mooi, die vloer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 november 2018 @ 19:34:10 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183210420
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:40 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi, die vloer!
Dankjewel :)
Resistance is futile.
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:12:26 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183211133
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:37 schreef Seven. het volgende:
Hierna nog 1 laagje betonverf op de vloer, aldus Six.:








Nice! Hoe bevalt de glazen deur tot nu toe? Al een zere neus gekregen? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:18:37 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183211277
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nice! Hoe bevalt de glazen deur tot nu toe? Al een zere neus gekregen? :P
Tot zover is het goed gegaan. Je voelt echt temperatuurverschil ij de hal en het gangetje, had ik niet verwacht van een glazen deur.

Ik denk nog steeds na over een tijdelijke beplakking, iets veranderlijks.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 november 2018 @ 23:50:37 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183276312
We mogen met sokken op de vloer en ik heb mijn intrek genomen O+ . Zwaar belasten kan nog niet, dus de groene kast kan nog niet terug op z'n plek, nog niet alles weg kunnen ruimen.

Kan zijn dat het plantentafeltje plaats maakt voor een grote plant, als blijkt dat het door de ontbijt/koffiehoek een beetje krap wordt. Ik vind dit een hele fijne mix tussen gezellig en functioneel. Veel snuisterijtjes met emotionele waarde en die zijn zelden mooi :P . Het kleed had ik op de slaapkamer liggen en ik vind 'm voorlopig leuk tot zijn recht komen, maar het kleed hoort bij de koffiehoek. En dan gewoon een beschermingsplaat op de vloer.

Ik blijf maar twijfelen over de koffiehoek: een tafeltje met 2 stoeltjes, of 2 fauteuiltjes met een paar bijzettafeltjes. Dan wordt het ook een leeshoek, dat spreekt me ook wel aan.



Ik wil een paar grote kokedama's maken en die op een schaal voor het raam zetten. Mini versie die ik vorig jaar gemaakt heb:



Verder houdt Six. zich nog druk bezig met kasten aftimmeren, behangen, trap afmaken, wasmachine van zolder naar de trapkast, en dan beginnen we weer aan andere ruimtes. Zo dichtbij *O* !
Resistance is futile.
  woensdag 21 november 2018 @ 00:34:50 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183276984
Dat ronde gat in die glazen deur op die hoogte :+
Past Six zijn gereedschap daar ook doorheen O-) _O-
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 06:28:51 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183278036
Wauw, dat wordt een heel gezellige ruim zo ! Past allemaal mooi bij elkaar, ook qua kleuren. :)

Heerlijk rustig iig !
  woensdag 21 november 2018 @ 07:04:05 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183278140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 06:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, dat wordt een heel gezellige ruim zo ! Past allemaal mooi bij elkaar, ook qua kleuren. :)

Heerlijk rustig iig !
Dank je :)
Resistance is futile.
  woensdag 21 november 2018 @ 07:06:17 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183278146
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 00:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat ronde gat in die glazen deur op die hoogte :+
Past Six zijn gereedschap daar ook doorheen O-) _O-
Gat zit hoger dan het lijkt ;)

Je kunt op jou wel rekenen dat je er iets dubbelzinnigs van maakt, hè? :+
Resistance is futile.
  woensdag 21 november 2018 @ 07:54:12 #222
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183278400
Het ziet eruit als een heerlijke werkplek! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 21 november 2018 @ 09:31:07 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183279428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:54 schreef monsterd. het volgende:
Het ziet eruit als een heerlijke werkplek! :)
Dat is het! Ik ben as we speak lekker thuis aan het werken. Even een wasje opvouwen tussendoor ^O^ .
Resistance is futile.
pi_183279622
Ziet er allemaal heel strak uit mooi die vloer zo ook.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 21 november 2018 @ 10:33:12 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183280405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ziet er allemaal heel strak uit mooi die vloer zo ook.
Dankjewel!
Resistance is futile.
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:08:21 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183333320
Ik ben terug uit Zweden. Six. is klaar met behangen O+ .






Nu nog kruipluik ophogen met een extra plaat er overheen. De koof moet weer ff dicht met een plaat en tijdelijk verfje (koof gaat pas definitief dicht als de CV verplaatst is). Lichtknopjes nog fixen en dan zijn de hal en de gang ook officieel klaar.
Resistance is futile.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:42:49 #227
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183345439
Dat behang staat heel gaaf zo, goede keuze!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183351980
Dat is fijn thuiskomen! Gek is dat eigenlijk, dat het afwerken misschien wel de minste inspanning kost maar toch het grootste verschil maakt. De werkplek ziet er fijn uit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 november 2018 @ 14:12:57 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183360087
Thanks :) !

We hebben wat kunstwerkjes van Six. z'n dochter en van mijn nichtje opgehangen O+ . Six' oudste dochter zat gisteren binnen no time huiswerk te maken aan het bureau, normaal heeft ze wel wat aansporing nodig. Thuis O+ .



Resistance is futile.
pi_183361203
'Mijn papa' heeft wel grote spierballen. 8-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183361264
De kleur van de deuren ziet er trouwens wat anders uit zo. Heel mooi, vooral in combinatie met de subtiele knoppen. Wat voor materiaal en afwerking heb je toegepast?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 november 2018 @ 19:10:51 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183366353
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
'Mijn papa' heeft wel grote spierballen. 8-)
Een maat van me vroeg me waarom de testikels onder zijn armen zaten :+

_O-
Resistance is futile.
  zondag 25 november 2018 @ 19:12:05 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183366380
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
De kleur van de deuren ziet er trouwens wat anders uit zo. Heel mooi, vooral in combinatie met de subtiele knoppen. Wat voor materiaal en afwerking heb je toegepast?
Gewoon hardhout multiplex met rvs knopjes, we gaan ze nog licht opschuren en aflakken met matte blanke lak.
Resistance is futile.
pi_183406770
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een maat van me vroeg me waarom de testikels onder zijn armen zaten :+

_O-
en wat was het antwoord. Ik ben toch wel erg benieuwd
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:50:25 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183479499
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 19:31 schreef Six. het volgende:

[..]

en wat was het antwoord. Ik ben toch wel erg benieuwd
:7
Resistance is futile.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:52:56 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183479560
De trap voor:



De trap na schuren en 3 lagen matte lak:



Randje wordt nog groen.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:07:35 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183479840
Wauw echt heel mooi! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:12:37 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183479905
Trouwens wel echt Nice, zeker als dit eerst de seventies trap was :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183483442
Zo die trap is ook flink opgeknapt. Mooi!
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 17:16:14 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183497743
Zo, die trap is opgeknapt zo ! Past goed bij de rest, dat behang in de gang is ook erg mooi.
Jullie trekken het interieur qua stijl en het kleurgebruik wel door de hele woning zo ^O^

Geen last van dat je op de trap boven op die schroeven gaat staan ? Was er geen mogelijkheid om dat van de onderkant subtiel vast te schroeven en of lijmen ?
  zondag 2 december 2018 @ 19:01:08 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183499969
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef monsterd. het volgende:
Trouwens wel echt Nice, zeker als dit eerst de seventies trap was :P
Hahaha ja! We hadden wel geluk dat er nooit tapijt over de treden zelf is gelijmd.
Resistance is futile.
  zondag 2 december 2018 @ 19:08:15 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183500178
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 17:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo, die trap is opgeknapt zo ! Past goed bij de rest, dat behang in de gang is ook erg mooi.
Jullie trekken het interieur qua stijl en het kleurgebruik wel door de hele woning zo ^O^

Geen last van dat je op de trap boven op die schroeven gaat staan ? Was er geen mogelijkheid om dat van de onderkant subtiel vast te schroeven en of lijmen ?
Thanks! De tuin wordt er ook nog bij getrokken, door het terras dat we nog gaan leggen ook met de groene betonverf onder handen te nemen. Dan hebben we nog wen betonnen bal waar water overheen stroomt, die wil ik eigenlijk nog in dezelfde kleur meenemen.

En dan is er nog de vraag in welke kleur we de schutting onder het balkon gaan verven. Six. heeft vandaag de schutting onder het balkon afgemaakt, dus we kunnen niet meer bij de buurman in de tuin kijken. We zijn helemaal tot de onderkant van het balkon gegaan, dus bijna 4 meter hoog.

Geen last van de schroeven maar ik hoorde Six. wel zeggen dat hij ze er dieper in gaat draaien.
Resistance is futile.
  maandag 10 december 2018 @ 20:50:39 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183649251
Gisteren verjaardag. Mijn moeder, die nota bene zelf precies dezelfde glazen deur heeft hangen, is keihard tegen onze schuifdeur aan gelopen. Mijn vader rolde zowat over de vloer van het lachen, zal te maken hebben met haar lachgierende respons toen hij een paar maanden geleden thuis ook door de glazen deur probeerde te lopen.

:+
Resistance is futile.
pi_183649575
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:50 schreef Seven. het volgende:
Gisteren verjaardag. Mijn moeder, die nota bene zelf precies dezelfde glazen deur heeft hangen, is keihard tegen onze schuifdeur aan gelopen. Mijn vader rolde zowat over de vloer van het lachen, zal te maken hebben met haar lachgierende respons toen hij een paar maanden geleden thuis ook door de glazen deur probeerde te lopen.

:+


Een paar stickers voor de veiligheid en gezelligheid?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 10 december 2018 @ 21:13:34 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183649812
Six. heeft zich bezig gehouden met de trapleuning, die zit er nu weer tijdelijk tegenaan.

Verder hebben we nu koud water naar de badkamer (wastafel en onze mega douche van 50x50cm), toilet, fonteintje toilet, de wasmachine aansluiting en in de kitchenette.



Zoals je ziet, Six. heeft uiteindelijk besloten om bijna alleen maar met multifit te werken. Koperen leidingen zijn weggehaald, want sommige fokkers zijn niet eigenwijs :7 . Hier komt een plaat voor, deze gaan we niet dichtsmeren. Eronder komt nog een dikke plank voor handdoeken dus dat zul je nooit zien.

Alles voor het warm water is klaar, kwestie van aansluiten op het warm water 1 verdieping hoger. Six. heeft 'm al door de vloer geprikt dus kwestie van T koppeling en testen maar.

Afvoeren ook goede vooruitgang, alleen de douchebak en toilet moeten nog aangesloten worden.

Verder hebben we nu onder het balkon ook een hanglamp. Kunnen we mooi onze rommel showen :') . Six. heeft de buitenkraan geïnstalleerd, aangezien hij toch met het water bezig was.



En de electra heeft Six. nu ook bijna af. Nieuwe groep voor de wasmachine (geaard). En de tuingroep hadden ze wel buitenkabels voor gebruikt maar de aarde draden niet. Inmiddels is de tuingroep netjes geaard. We moesten 'm tot vandaag via een verlengsnoer aanzetten, inmiddels een permanente aansluiting.

Als je dan toch bezig bent in de kruipruimte en meterkast... weg met alle overbodige kabels.



Zo was het :') !!!! :



Nu snap je ook waarom we besloten hebben de rioolpijp te vervangen als we dan toch bezig zijn... :+ . Gelukkig ruimte voor gemaakt in onze leidingkoof, dan loopt 'ie recht naar beneden via de zijkant van het huis. En daar sluiten we alles op aan als we de badkamer gaan slopen.
Resistance is futile.
  maandag 10 december 2018 @ 21:14:44 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183649834
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:03 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een paar stickers voor de veiligheid en gezelligheid?
Dat lijkt me verstandig, ja :7
Resistance is futile.
pi_183672642
Verder hebben we nu koud water naar de badkamer (wastafel en onze mega douche van 50x50cm)
[/quote]
Daar pas ik nevernooitniet in. 🖖
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  dinsdag 11 december 2018 @ 23:17:44 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183672816
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:07 schreef Six. het volgende:
Verder hebben we nu koud water naar de badkamer (wastafel en onze mega douche van 50x50cm)
Daar pas ik nevernooitniet in. 🖖
[/quote]

:P

Douchekop dan. Nog paar weken 👍🏻🧖‍♀️🚿
Resistance is futile.
  woensdag 19 december 2018 @ 21:08:10 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183840182
De ensuite begint nu serieus op te schieten!





De muur tussen de slaapkamer en de badkamer zit in de plamuur:



En deze is klaar om glad te schuren, dan kunnen we weer schilderen ^O^


Resistance is futile.
pi_183841185
Jullie zijn ook weer lekker bezig.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 22 december 2018 @ 20:00:07 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183902991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jullie zijn ook weer lekker bezig.
Six. is zeker lekker bezig! ;)
Resistance is futile.
pi_183903024
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Six. is zeker lekker bezig! ;)
Oké Six is lekker bezig :+
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 22 december 2018 @ 20:13:49 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183903454
Op deze muur gaan we straks beameren. Dus de lichtknop zien we straks niks meer van weer. Dat wordt een Hue schakelaar maar dan op de muur rechts naast de deur als je binnenkomt, veel logischer plek.



De muur tussen badkamer/toilet en de slaapkamer is zo goed als af. Ik wil hier 3 Nissedal spiegels van Ikea ophangen over de breedte (dat weerspiegelt dan de tuin).



Het doorloopje van de slaapkamer naar de inloopkast links en de ensuite rechts (linkermuurtje moet nog een laag):



En zo kijken we dan de gang en hal in naar de voordeur als we opstaan. Voor de glazen deur links en je staat in mijn kantoor voor een bak koffie.



Er staat nog veel rommel maar met wat geluk slapen we over 2 weken beneden. Ik heb al gordijnen besteld voor de slaapkamer (verduisterende velours gordijnen in petrol). We nemen ons huidige bed mee. De vloer wordt ook hier gewoon weer groen.
Resistance is futile.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:45:12 #254
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183909430
Heerlijk vooruitzicht hoor, over 2 weken daar slapen! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 23 december 2018 @ 07:51:29 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183912903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:45 schreef monsterd. het volgende:
Heerlijk vooruitzicht hoor, over 2 weken daar slapen! :D
*O*
Resistance is futile.
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 11:53:19 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 23 december 2018 @ 14:38:23 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183919393
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het begint toch echt wel ergens op te lijken zo ! ^O^ *O*
Ja, Six. is lekker bezig! Ik denk dat aankomende week de muren wel zo'n beetje schilderklaar worden gemaakt. Dan nog een keer de vloer schilderen + polyurethaan blanke lak erover. Ik weet niet meer zeker of jij het vroeg, maar betonverf alleen is niet hard genoeg.
Resistance is futile.
  zondag 23 december 2018 @ 19:28:50 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183926220
Nog meer wit ^O^ , deze keer de muur tussen ons bed en de inloopkast:



Alleen de twee burenmuren nog een laag muurglad, dan alles afschuren.

Dan schilderen, vloer schilderen, badkamer en toilet installeren, inloopkast aftimmeren en dan zijn we beneden klaar met het echte verbouwen....!

Uiteraard dan wel een berg kleine klusjes, van die randjes en verfjes. :+


[ Bericht 6% gewijzigd door Seven. op 23-12-2018 19:44:46 ]
Resistance is futile.
pi_183926424
Ziet er weer strak uit

Ik heb een muur gemold met het eraf meppen van een plint. En het is van die structuur meuk dus die dat maar eens te repareren. Dus nu twijfel ik of ik muur glad moet proberen maar ben bang dat ik er dan een nog grotere zooi van maak :@
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 23 december 2018 @ 19:57:59 #260
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183926877
Ziet er netjes uit hoor. Hoe is het verbruik van dat Alabastine muurglad spul? Ik vind de walkin closet echt supervet trouwens! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 23 december 2018 @ 21:07:06 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183928902
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ziet er weer strak uit

Ik heb een muur gemold met het eraf meppen van een plint. En het is van die structuur meuk dus die dat maar eens te repareren. Dus nu twijfel ik of ik muur glad moet proberen maar ben bang dat ik er dan een nog grotere zooi van maak :@
Hoe erg is de schade?
Resistance is futile.
  zondag 23 december 2018 @ 21:11:35 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183929041
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:57 schreef monsterd. het volgende:
Ziet er netjes uit hoor. Hoe is het verbruik van dat Alabastine muurglad spul? Ik vind de walkin closet echt supervet trouwens! :D
Thank you! We hebben nu 7 emmers van 10 liter gebruikt, hele voorkant is al klaar. De eerste 6 emmers hebben we gekocht voor 35 euro per stuk in de aanbieding. Mogelijk nog 1 emmer nodig om de achterkant af te maken.
Resistance is futile.
pi_183930352
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe erg is de schade?
Onderkant stuk stuk eraf gegaan tijdens het los komen van de tegel plint.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 24 december 2018 @ 10:06:13 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183936255
Het gaat trouwens goed met ons gasverbruik. December vorig jaar was iets kouder dan dit jaar. Toen verbruikten we 170m3 gas. We zijn op 3e kerstdag begonnen met slopen.

Inmiddels hebben we 2 geïsoleerde gevels op de begane grond en vloerverwarming, ons gasverbruik is gedaald naar 37m3 in december 2018. Ergens vertrouw ik het energierapport van Nuon niet.

We moeten nog wel de vloer isoleren een keer in 2019. Hoewel... zonder vloerisolatie is het op de begane grond wel constant lekker koel gebleven, zelfs met buitentemperaturen van 38 graden. We gaan er wel slapen en werken. In de winter geen enkele moeite om warm te blijven. Six. denkt dat het meer te maken heeft met de open verbinding naar boven. We'll see.

Mid-term planning (zomer 2019, we zijn er eventjes klaar mee):
Badkamer op zolder slopen, CV verplaatsen en badkamer opnieuw opbouwen (sanitair hebben we al), daarbij rekening houden met warmtepomp op termijn. En nu denken we erover om dan toch maar de hele zolderverdieping op te hogen en voorzien van vloerverwarming. Het hele huis moet uiteindelijk over en we zijn dan toch al bezig met een gedeeltelijke ophoging in de badkamer. Meerkosten zijn 1500 euro voor vloerverwarming en zelf beton storten maar lagere stookkosten, verlost van ontzettend lelijk leidingwerk over de hele verdieping en niet over 5 jaar weer moeten klungelen met verschillende verwarmingssystemen.

Lange termijn (2020 of 2021):
Sparen voor woonkamer/keuken, alles strippen m.u.v. de gevels, dus de open haard gaat er dan ook uit. De schoorsteen houden we zodat we een kleine allesbrander kunnen neerzetten in de winter. Dan ook daar vloerverwarming leggen en de vloer ophogen (dan is het hele huis opgehoogd en omgezet naar vloerverwarming), de boel stucen en glazen wanden om de trap heen. Nieuwe keuken plaatsen.

En dan nog een keertje de schuur. En over 10-15 jaar het dak opnieuw isoleren.

:+ ik was bang dat we ons zouden vervelen :+
Resistance is futile.
  dinsdag 25 december 2018 @ 14:09:10 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183960511
1e kerstdag is tot zover goed besteedt:




Opruimdag! *O*

Van de week maar eens even naar de stort met de meuk die zich nu ophoopt onder het balkon :7
Resistance is futile.
pi_183961358
Jullie zijn goed bezig. Ziet er weer lekker opgeruimd uit.

En jullie planning ziet er ook goed uit zou zelf ook meteen die vloerverwarming dan leggen.

Fijne feestdagen verder nog ~:)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 25 december 2018 @ 15:10:02 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183961812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jullie zijn goed bezig. Ziet er weer lekker opgeruimd uit.

En jullie planning ziet er ook goed uit zou zelf ook meteen die vloerverwarming dan leggen.

Fijne feestdagen verder nog ~:)
Jullie ook! ~:)
Resistance is futile.
pi_183971159
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 07:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O*
Damn over2 weken al. Dan moet ik echt hard aan het werk.
STRESS
😂😂
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  woensdag 26 december 2018 @ 00:29:34 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183971445
Maybe over 2 weken :7 :*
Resistance is futile.
  woensdag 26 december 2018 @ 09:31:19 #270
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183975110
Goed dat je serieus nadenken over de toekomstbestendigheid van je huis. Ik kan vloerverwarming ook aanraden. Wij gaan het om dezelfde reden bij ons ook boven doen. Dat is toekomstig idd makkelijker overschakelen naar een ltv systeem.:)

Klussen jullie trouwens gedurende de feestdagen? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183975998
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Goed dat je serieus nadenken over de toekomstbestendigheid van je huis. Ik kan vloerverwarming ook aanraden. Wij gaan het om dezelfde reden bij ons ook boven doen. Dat is toekomstig idd makkelijker overschakelen naar een ltv systeem.:)

Klussen jullie trouwens gedurende de feestdagen? :P
Gisteren wel even. Vandaag niet omdat de kids er zijn
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  woensdag 26 december 2018 @ 10:46:18 #272
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183976399
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:24 schreef Six. het volgende:

[..]

Gisteren wel even. Vandaag niet omdat de kids er zijn
Ah okido. Geniet er dan van vandaag! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 09:23:36 #273
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183996574
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:06 schreef Seven. het volgende:

Mid-term planning (zomer 2019, we zijn er eventjes klaar mee):
Badkamer op zolder slopen, CV verplaatsen en badkamer opnieuw opbouwen (sanitair hebben we al), daarbij rekening houden met warmtepomp op termijn. En nu denken we erover om dan toch maar de hele zolderverdieping op te hogen en voorzien van vloerverwarming. Het hele huis moet uiteindelijk over en we zijn dan toch al bezig met een gedeeltelijke ophoging in de badkamer. Meerkosten zijn 1500 euro voor vloerverwarming en zelf beton storten maar lagere stookkosten, verlost van ontzettend lelijk leidingwerk over de hele verdieping en niet over 5 jaar weer moeten klungelen met verschillende verwarmingssystemen.
Lijkt mij een heel goed idee toch ? Lekker toekomstbestendig maken ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:06 schreef Seven. het volgende:
:+ ik was bang dat we ons zouden vervelen :+
Met een eigen huis verveel je je nooit :+
  zondag 30 december 2018 @ 13:32:17 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184085678
Kijk eens aan, dit pakt veel donkerder uit dan verwacht maar ik ben hier helemaal weg van O+ . Het is echt veel donkerder dan de vloer terwijl het toch echt geordend van Histor is. Het verschil zit 'm in geen direct lichtinval. De ondergrond op de muren in kantoor is precies hetzelfde en daar is de kleur precies zoals op de vloer. Maar OK, ik durf wel met kleur en het staat mooi bij de vloer.

Voor:




Na:





Nog 1 laagje verf, dan WC en wasbakje afhangen. Spiegeltje met een witte lijst boven de wasbak, op de achterwand 2 planken over de hele breedte voor pleepapier voorraden en een bak vol tampons en maandverband. Eigenlijk moet er nog een scheurkalender en potpourri bij :+

[ Bericht 34% gewijzigd door Seven. op 30-12-2018 13:38:28 ]
Resistance is futile.
pi_184086942
Wat dacht je van de play kalender? Of hangt die al op het 1e toilet.?

Fraai verder. _O_
pi_184087572
wanneer staat de kaneelthee klaar ? :P
Hooray for boobies!
  zondag 30 december 2018 @ 15:33:09 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184088474
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:55 schreef Spockjuh_ het volgende:
wanneer staat de kaneelthee klaar ? :P
Als de badkamer op zolder klaar is :P
Resistance is futile.
  zondag 30 december 2018 @ 16:45:49 #278
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184090335
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:32 schreef Seven. het volgende:
Kijk eens aan, dit pakt veel donkerder uit dan verwacht maar ik ben hier helemaal weg van O+ . Het is echt veel donkerder dan de vloer terwijl het toch echt geordend van Histor is. Het verschil zit 'm in geen direct lichtinval. De ondergrond op de muren in kantoor is precies hetzelfde en daar is de kleur precies zoals op de vloer. Maar OK, ik durf wel met kleur en het staat mooi bij de vloer.

Voor:


[ afbeelding ]

Na:


[ afbeelding ]


Nog 1 laagje verf, dan WC en wasbakje afhangen. Spiegeltje met een witte lijst boven de wasbak, op de achterwand 2 planken over de hele breedte voor pleepapier voorraden en een bak vol tampons en maandverband. Eigenlijk moet er nog een scheurkalender en potpourri bij :+
Heel tof hoor!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184091548
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 15:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als de badkamer op zolder klaar is :P
we hoeven niet gelijk in bad te duiken hoor, beetje rondkijken is voorlopig voldoende
Hooray for boobies!
  zondag 30 december 2018 @ 19:15:40 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184094629
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2018 17:31 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

we hoeven niet gelijk in bad te duiken hoor, beetje rondkijken is voorlopig voldoende
:D
Resistance is futile.
  zondag 30 december 2018 @ 19:15:59 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184094643
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:26 schreef AnneX het volgende:
Wat dacht je van de play kalender? Of hangt die al op het 1e toilet.?

Fraai verder. _O_
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 16:45 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heel tof hoor!
Thanks!
Resistance is futile.
pi_184094800
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:32 schreef Seven. het volgende:
Kijk eens aan, dit pakt veel donkerder uit dan verwacht maar ik ben hier helemaal weg van O+ . Het is echt veel donkerder dan de vloer terwijl het toch echt geordend van Histor is. Het verschil zit 'm in geen direct lichtinval. De ondergrond op de muren in kantoor is precies hetzelfde en daar is de kleur precies zoals op de vloer. Maar OK, ik durf wel met kleur en het staat mooi bij de vloer.

Voor:

[ afbeelding ]

Na:


[ afbeelding ]

Nog 1 laagje verf, dan WC en wasbakje afhangen. Spiegeltje met een witte lijst boven de wasbak, op de achterwand 2 planken over de hele breedte voor pleepapier voorraden en een bak vol tampons en maandverband. Eigenlijk moet er nog een scheurkalender en potpourri bij :+
Mooi! Er komen helemaal geen tegels? Heb je speciale verf gebruikt?

Wij nemen geen tegels in de wc en krijgen daar best veel commentaar op ('Hoe houd je het schoon?').
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 30 december 2018 @ 19:27:31 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184095121
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooi! Er komen helemaal geen tegels? Heb je speciale verf gebruikt?

Wij nemen geen tegels in de wc en krijgen daar best veel commentaar op ('Hoe houd je het schoon?').
Geen tegels want ik hou niet van tegels, niks speciaals voor gebruikt ook. Ik snap ook niet waarom mensen de vraag stellen, aangezien men toch echt vaak geneigd is om in de pot te pissen in plaats van ernaast of erachter :+ .
Resistance is futile.
pi_184095197
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen tegels want ik hou niet van tegels, niks speciaals voor gebruikt ook. Ik snap ook niet waarom mensen de vraag stellen, aangezien men toch echt vaak geneigd is om in de pot te pissen in plaats van ernaast of erachter :+ .
In ons huidige toilet is altijd een bepaald stuk muur naast het toilet vies. Zo ranzig. In ons nieuwe huis moeten de heren zittend gaan plassen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 31 december 2018 @ 07:46:34 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184113414
quote:
18s.gif Op zondag 30 december 2018 19:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In ons huidige toilet is altijd een bepaald stuk muur naast het toilet vies. Zo ranzig. In ons nieuwe huis moeten de heren zittend gaan plassen.
Ik ben best blij dat Six. twee dochters heeft :+
Resistance is futile.
pi_184113555
quote:
18s.gif Op zondag 30 december 2018 19:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In ons huidige toilet is altijd een bepaald stuk muur naast het toilet vies. Zo ranzig. In ons nieuwe huis moeten de heren zittend gaan plassen.
Het is betonverf dat ik op de muren heb gedaan. Dus prima schoon te maken. Ik weiger te gaan zitten
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  maandag 31 december 2018 @ 09:00:57 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184114179
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:09 schreef Six. het volgende:

[..]

Het is betonverf dat ik op de muren heb gedaan. Dus prima schoon te maken. Ik weiger te gaan zitten
Aha! Nou snap ik waarom 'ie zo donker uitvalt :+
Resistance is futile.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:02:28 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184139281
Als het goed is, wordt de WC morgen op de afvoer aangesloten *O*

Resistance is futile.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 16:41:42 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184142526
Wow, zo mooi! :Y
***
pi_184142534
Wat Bright zegt! O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184142549
Dit blijft de mooiste play van de wereld _O_
En meest praktische zónder richels en bochtjes aan de buitenkant. 👍
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:57:20 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184155572
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 16:43 schreef AnneX het volgende:
Dit blijft de mooiste play van de wereld _O_
En meest praktische zónder richels en bochtjes aan de buitenkant. 👍
Precies dat ja, lapje erover in plaats van boenen!
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 09:17:25 #293
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184155674
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Precies dat ja, lapje erover in plaats van boenen!
Is de pot in kwestie ook spoelrandloos ?
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:20:33 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184155695
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is de pot in kwestie ook spoelrandloos ?
Nee, dat dan weer niet ;)
Resistance is futile.
  zondag 20 januari 2019 @ 12:02:57 #295
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184509625
Hoe bevalt de pot? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:09:01 #296
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184510783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, dat dan weer niet ;)
Als t de villeroy en Boch Subway is bestaat ie wel randloos (hebben wij nu, na in t vorige huis de niet randloze gehad te hebben
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 20 januari 2019 @ 15:47:39 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184513043
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:02 schreef monsterd. het volgende:
Hoe bevalt de pot? ;)
Goed! We hebben inmiddels ook een deur *O* maar we zijn erg druk geweest met werk, verjaardagen en noem maar op. Dus verder alles op heel kalm tempo doorgegaan.
Resistance is futile.
pi_184514388
Gaaf die WC, less is more, i like!
Alleen een wat luxer bedieningspaneel zou niet misstaan, maar dat is mijn smaak ;)

Hangt het wandcloset niet ontzettend laag?
Of is het zo'n wandcloset wat ook op de grond komt te staan, dat zie ie heel af en toe ook eens voorbijkomen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 20 januari 2019 @ 18:55:29 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184516924
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:58 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf die WC, less is more, i like!
Alleen een wat luxer bedieningspaneel zou niet misstaan, maar dat is mijn smaak ;)

Hangt het wandcloset niet ontzettend laag?
Of is het zo'n wandcloset wat ook op de grond komt te staan, dat zie ie heel af en toe ook eens voorbijkomen.
Ik wil op termijn evt een luxer bedieningspaneel maar voor nu vind ik 'm wel OK.

En diezelfde vraag heb ik ook gesteld maar het is gewoon een enorm grote pot :+ . Qua zithoogte zit 'ie zelfs op het hoogste standje.
Resistance is futile.
  zondag 20 januari 2019 @ 18:59:31 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184517012
Oh, topic bijna dicht!
Resistance is futile.
  zondag 20 januari 2019 @ 18:59:54 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184517023
Morgen weer een vers topic met verse OP.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')