abonnement Unibet Coolblue
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2018 @ 11:02:30 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181466810
Klets hier gerust verder. :)

Over pubers, kinderen, kleuters, baby's, kerst, Pasen, zomer en herfst en alles ertussenin.
Sport, scholen, puisten, kleding, en anderszins. Meubels, huizen, geld, ook goed.

Of eten, eten is altijd goed.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2018 @ 11:03:19 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181466843
Ik schreef:

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak heeft de BMR nog steeds niet gekregen (ik wil de drie los en geen cocktail, maar dat is blijkbaar nagenoeg onmogelijk) maar ik heb nog nooit een brief gekregen hoor. Wel raar, dat verschil!
ik heb destijds een aantal vaccinaties via huisarts geregeld (wel op eigen kosten), misschien kan die helpen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181467295
Geen titel? ;(
pi_181467413
Ok, maar waaaaaarom? Waarom los? Ik snap het echt niet, waarom een selecte groep mensen denkt te weten dat dat beter is... :@
Kwak
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:49:48 #5
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181470294
ik vind dat de vraag op deze manier niet echt een uitodiging tot antwoorden.

Ik denk niet dat het beter is, de kinderarts gaf aan dat het onduidelijk is wat het effect van enten op het ziektebeeld had, hersenvlies ontsteking + enten voelde niet fijn.

Ik had wel graag mazelen gegeven. en waterpokken ivm de al zwakke hersensituatie.
Ik vond een cocktail veel te veel om te verwerken, ook liep hij achter doordat hij kinkhoest had voor de hersenvliesontsteking, het rivm wilde alles er gewoon zo hoppatee injassen terwijl net ervoor zijn leven was gered. Ik wilde graag voorzichting omgaan met zijn lichaam.
pi_181470356
Ik heb m'n eerste gewoon volgens t schema laten inenten (in overleg met de kinderarts en voor elke inenting controle van bloed op bloedplaatjes ivm congenitale cmv) en bij de tweede zelfs de bmr iets vervroegd ivm rode hond op school bij de eerste :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181470783
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ok, maar waaaaaarom? Waarom los? Ik snap het echt niet, waarom een selecte groep mensen denkt te weten dat dat beter is... :@
Nou als je kind een zwakke gezondheid heeft kan ik me de gedachte om een vaccin tegelijk in te spuiten wel voorstellen. Een bekende van me heeft een baby die verkouden was en die heel heftig op de eerste prikken reageerde, tot opname en hartbewaking aan toe. Ik denk dat een vaccin soms best heftig kan vallen en dat doseren dan een optie is.
pi_181471004
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2018 @ 15:38:14 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181473161
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:27 schreef lunapuella het volgende:
Geen titel? ;(
ik ben niet zo van de titels, maar er zal beslist een modje een aanpassing willen doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2018 @ 15:41:00 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181473236
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ok, maar waaaaaarom? Waarom los? Ik snap het echt niet, waarom een selecte groep mensen denkt te weten dat dat beter is... :@
ik heb destijds het nieuwe kinkhoestvaccin gekocht, RIVM vond oude voorraad opmaken belangrijker. Dat het wel als gevolg dat we dus inderdaad losse vaccinaties hadden. Die zijn bij dochterlief toen wel gelijktijdig gezet... ontaarde moeder ben ik wel :X

Ik twijfel overigens nog steeds over HPV... maar nieuw meningokok vaccin gaat ze gewoon halen komend jaar.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181473256
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ok, maar waaaaaarom? Waarom los? Ik snap het echt niet, waarom een selecte groep mensen denkt te weten dat dat beter is... :@
Bij kinderen met een zwakkere weerstand bijvoorbeeld. En vaak genoeg gaat dat dan ook in overleg met een kinderarts.
pi_181473996
En wordt het dan wel vergoed? Of moet je, ondanks medisch advies, dan nog betalen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_181475481
Ok om gezondheidsredenen snap ik, zeker als t in overleg met de kinderarts gaat.

Ik kreeg alleen de indruk dat dat in veel gevallen helemaal niet de reden is. Wellicht verkeerd gedacht van mij.

In de bovenstaande gevallen snap ik dat zeker.
Kwak
  zondag 26 augustus 2018 @ 16:56:21 #14
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181475580
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:06 schreef McLaura het volgende:
En wordt het dan wel vergoed? Of moet je, ondanks medisch advies, dan nog betalen?
Betalen, zelf ophalen en regelen etc etc.
RIVM die niet mee werkt cb die boos kan worden. Huisarts die zegt dat doe ik niet. Als je buiten het schema iets wil gaat het soms niet makkelijk of niet.
pi_181477991
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:56 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Betalen, zelf ophalen en regelen etc etc.
RIVM die niet mee werkt cb die boos kan worden. Huisarts die zegt dat doe ik niet. Als je buiten het schema iets wil gaat het soms niet makkelijk of niet.
:O
Protège moi de mes désirs.
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2018 @ 18:25:16 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181478000
Ik had gelukkig een cb dat niet moeilijk deed :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181478191
U. was de laatste weken helemaal niet lekker en had spruw, dus ik heb z’n vaccinatie ook uitgesteld. In de vakantie hebben ze blijkbaar op maandag geen inloopspreekuur (terwijl ze zeiden van wel). We gaan morgen dus pas. Werd totaal niet moeilijk over gedaan, gelukkig.

Ik vaccineer wel, maar niet van harte.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:50:55 #18
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181478696
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:O
Really? dat is je reactie? Als je kind vecht voor zijn leven en gezondheid en je al ziekenhuis in en ziekenhuis uit loopt is het laatste wat je wilt een cb dat moeilijk doet en tegenwerkt terwijl je in feite niets met ze te maken hebt.
pi_181478751
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:56 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Betalen, zelf ophalen en regelen etc etc.
RIVM die niet mee werkt cb die boos kan worden. Huisarts die zegt dat doe ik niet. Als je buiten het schema iets wil gaat het soms niet makkelijk of niet.
Dit allemaal. Bij ons is het om gezondheidsredenen van Sjaak. Hij reageert heel sterk op alle vaccinaties. Ik vroeg of ik de BMR los kon geven en dan te beginnen met mazelen, want dat is op dit moment de grootste dreiging. Dat snapte de cb-arts, maar ze kon niets voor me doen. Het RIVM en dus het cb bieden alleen de cocktails aan en mogen verder niets. Ze verwees me naar de huisarts.
Het vaccin bestaat en kan uit Frankrijk komen. Kost ¤90,-. Prima, geen probleem. De huisarts overlegde het met de hele praktijk want ik was de eerste die het ooit vroeg. Uiteindelijk was de conclusie dat ze het niet aan durven, want als het mis gaat zijn zij verantwoordelijk en ze weten dan niet welke nazorg ze moeten leveren :{

Dus nu twijfelen wat we gaan doen. We kunnen naar een antroposofisch cb maar dan moeten we naar een andere stad. Die zouden het eventueel wel willen zetten als het goed is.
pi_181478762
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:41 schreef Sjeen het volgende:

Ik twijfel overigens nog steeds over HPV... maar nieuw meningokok vaccin gaat ze gewoon halen komend jaar.
Idem voor wat betreft HPV, wanneer krijgen ze die oproep eigenlijk?.
Meningokok is pas met 14 nu, toch?

Jongste zou afgelopen voorjaar BMR (9 jaar), maar was toen niet fit dus we hebben het uitgesteld en volgens de dame aan de telefoon zouden we dan voor de herfst vanzelf oproep krijgen.
We wachten maar af.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181478784
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind dat de vraag op deze manier niet echt een uitodiging tot antwoorden.

Ik denk niet dat het beter is, de kinderarts gaf aan dat het onduidelijk is wat het effect van enten op het ziektebeeld had, hersenvlies ontsteking + enten voelde niet fijn.

Ik had wel graag mazelen gegeven. en waterpokken ivm de al zwakke hersensituatie.
Ik vond een cocktail veel te veel om te verwerken, ook liep hij achter doordat hij kinkhoest had voor de hersenvliesontsteking, het rivm wilde alles er gewoon zo hoppatee injassen terwijl net ervoor zijn leven was gered. Ik wilde graag voorzichting omgaan met zijn lichaam.
En dit is ook het geval. Het is niet zo dat ik het beter weet, ik wil mijn kind beschermen. Maar daar staan mensen vaak niet bij stil.

EDIT: het cb en de huisarts staan overigens achter onze keuze, maar kunnen/willen ons dus niet helpen. Dat vind ik wel heel erg lastig.
pi_181479140
Ik geloof in dit soort situaties niet zo in niet kunnen. Alles kan. Niet willen, bang zijn om, de hassle niet aan durven, dat meer. Stom.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181479215
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Really? dat is je reactie? Als je kind vecht voor zijn leven en gezondheid en je al ziekenhuis in en ziekenhuis uit loopt is het laatste wat je wilt een cb dat moeilijk doet en tegenwerkt terwijl je in feite niets met ze te maken hebt.
Ik denk dat je mijn reactie verkeerd opvat. Ik bedoel meer van...: wie is het cb om boos te worden?
Protège moi de mes désirs.
pi_181479281
Een gevalletje :o en :O verwisseld?
pi_181479433
Nee, :O omdat het cb onnodig vermoeidend is of kan zijn.
Maar goed, genoeg over de smileys.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:26:21 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181481239
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik heb destijds het nieuwe kinkhoestvaccin gekocht, RIVM vond oude voorraad opmaken belangrijker. Dat het wel als gevolg dat we dus inderdaad losse vaccinaties hadden. Die zijn bij dochterlief toen wel gelijktijdig gezet... ontaarde moeder ben ik wel :X

Ik twijfel overigens nog steeds over HPV... maar nieuw meningokok vaccin gaat ze gewoon halen komend jaar.
ik dacht dat jullie ook voor Gardasil 9 gekozen hadden. Hoe oud is ze nu?
in de haak.
pi_181481380
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Vicky op 26-08-2018 21:13:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:50:10 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181481880
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:53 schreef Nijna het volgende:
Idem voor wat betreft HPV, wanneer krijgen ze die oproep eigenlijk?.
waarom twijfel je nog over HPV?
in de haak.
pi_181482004
Hpv oproep komt met 12.
A mag 4 oktober..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181482005
Ja weet je, ik vraag me dan af of uberhaupt is aangetoond of vaccinaties los geven verschil maakt, of de reacties die ouders als heftig zien op vaccinaties ook heftig zijn, en of die meer of minder heftig zijn op een cocktail. Dus.

Maar goed, in sommige gevallen, zoals bij een net doorgemaakte hersenvliesontsteking, snap ik de angst prima.

Er zijn trouwens ook echt mensen die aangepaste schema’s willen zonder medische oorzaak, maar gewoon omdat het ze “heftig lijkt” (uit eigen omgeving) en sorry, ik heb daar geen geduld voor.

Dan mag je problemen hebben met mijn toon, maar je hoeft je niet aangevallen te voelen als je een goede reden hebt toch?
Kwak
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:59:17 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181482132
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:50 schreef trui het volgende:

[..]

waarom twijfel je nog over HPV?
Is jouw twijfel helemaal weg?
pi_181482215
Ik heb bij James de laatste dus apart gedaan, omdat hij toen net wèèr uit een opname kwam en zijn weerstand toch al broos is vond ik het gevoelsmatig fijner om zijn systeem eerst met het 1 en toen het ander te laten dealen.. Voordeel was dat hij daardoor wel gelijk de nieuwe MenC kreeg.

Of het idd een verschil heeft gemaakt zal ik nooit weten maar hij is er niet ziek van geweest.
S. 2014
J. 2016
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2018 @ 21:06:06 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181482346
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:26 schreef trui het volgende:

[..]

ik dacht dat jullie ook voor Gardasil 9 gekozen hadden. Hoe oud is ze nu?
ja, dat dacht ik ook, maar de actie nig steeds niet genomen. Ook wel in overleg met de huisarts, die aangaf dat we op zich nog wel even tijd hebben om erover na te denken.

En waarom ik twijfel, puur onderbuikgevoel... niet direct de meest geschikte raadgever, I know.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181483261
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:50 schreef trui het volgende:

[..]

waarom twijfel je nog over HPV?
Waarom twijfel ik... dat heeft met gevoel te maken.
Ik snap niet zo goed dat jongens niet ook gevaccineerd worden. Want zij kunnen ook HPV verspreiden. En het is nog relatief "nieuw", en toch ook wel verhalen over bijwerkingen.
En hoewel je dat met alle vaccins hebt, voelt het om een of andere reden zo anders.
Niet helemaal goed uit te leggen, maar oudste wordt pas over ruim een jaar 12, dus we hebben nog even en dan kan je het ook nog uitstellen natuurlijk.

En tzt ook maar eens met de huisarts over dimdammen misschien.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 27 augustus 2018 @ 14:49:41 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181497824
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:33 schreef Nijna het volgende:

[..]

Waarom twijfel ik... dat heeft met gevoel te maken.
Ik snap niet zo goed dat jongens niet ook gevaccineerd worden. Want zij kunnen ook HPV verspreiden. En het is nog relatief "nieuw", en toch ook wel verhalen over bijwerkingen.
En hoewel je dat met alle vaccins hebt, voelt het om een of andere reden zo anders.
Niet helemaal goed uit te leggen, maar oudste wordt pas over ruim een jaar 12, dus we hebben nog even en dan kan je het ook nog uitstellen natuurlijk.

En tzt ook maar eens met de huisarts over dimdammen misschien.
ik vind dat jongens eigenlijk ook gevaccineerd moeten worden inderdaad. Het is alleen wel een kostbaar vaccin, dus men heeft een afweging gemaakt voor de groep waar het grootste effect behaald kan worden. Bijwerkingen vielen hier tot nu toe mee (geen eigenlijk), maar ja, je kunt er soms even wat naar van worden. Maar ja, dat kun je van baarmoederhalskanker ook, en nog wel erger.
in de haak.
  maandag 27 augustus 2018 @ 14:55:56 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181497938
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is jouw twijfel helemaal weg?
ja hoor.
in de haak.
pi_181498729
Heeft Cato de hpv al gehad?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 augustus 2018 @ 16:16:42 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181499240
Bij ons ook geen bijwerkingen van de hpv. En mijn dochter wilde het zelf ook. Want dat speelt ook een rol hoe ouder ze worden. Ze krijgen dan ook een stem om mee te bepalen. Mijn dochter was ook wel al 13 toen ze het hpv-vaccin kreeg.

En nu dan dat meningokokken-vaccin. Mijn dochter is dan 17 en mijn zoon 15 als ze volgend jaar opgeroepen worden.
Mijn dochter heeft al besloten dat ze hem neemt, maar dat komt ook omdat een meisje dat ze kende dit jaar is overleden hierdoor.

Mijn zoon krijg ik echt niet meer zo ver. Ik kan hem niet meer dwingen en dat gaat hij echt niet doen. Zijn BMR op zijn 9e was al een enorm drama en toen hebben wij hem nog gedwongen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181504553
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind dat jongens eigenlijk ook gevaccineerd moeten worden inderdaad. Het is alleen wel een kostbaar vaccin, dus men heeft een afweging gemaakt voor de groep waar het grootste effect behaald kan worden. Bijwerkingen vielen hier tot nu toe mee (geen eigenlijk), maar ja, je kunt er soms even wat naar van worden. Maar ja, dat kun je van baarmoederhalskanker ook, en nog wel erger.
True. We zijn hier nog niet op het punt om een keuze te maken. Ik denk dat M. sowieso nee zegt, maar dat is dan meer uit het oogpunt van: ik wil geen prik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:39:57 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181513962
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:43 schreef Vicky het volgende:
Heeft Cato de hpv al gehad?
de eerste prik wel.
in de haak.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:03:26 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181514470
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:27 schreef Nijna het volgende:

[..]

True. We zijn hier nog niet op het punt om een keuze te maken. Ik denk dat M. sowieso nee zegt, maar dat is dan meer uit het oogpunt van: ik wil geen prik.
Ook als je haar informeert over het nut? Hier was Cato zo om hoor, al zag ze vreselijk tegen de prik op.
in de haak.
pi_181515312
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:55 schreef kwakz0r het volgende:
Ja weet je, ik vraag me dan af of uberhaupt is aangetoond of vaccinaties los geven verschil maakt, of de reacties die ouders als heftig zien op vaccinaties ook heftig zijn, en of die meer of minder heftig zijn op een cocktail. Dus.

Dat is dus precies een vraag die ik ook heb, maar wel ga uitzoeken straks voor nr 3 aan de beurt is voor vaccinaties. Beide kinderen hebben zich bij de eerste 3 vaccinaties echt heel beroerd gevoeld. Schreeuwen urenlang, koorts ed. Als dat af te vangen is door te spreiden, dan graag.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_181515829
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:43 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat is dus precies een vraag die ik ook heb, maar wel ga uitzoeken straks voor nr 3 aan de beurt is voor vaccinaties. Beide kinderen hebben zich bij de eerste 3 vaccinaties echt heel beroerd gevoeld. Schreeuwen urenlang, koorts ed. Als dat af te vangen is door te spreiden, dan graag.
die redenatie snap ik, ik zou dan alleen bang zijn dat je het 3x hebt :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181518071
Ja, daarom ook uitzoeken idd. Liever nog zou ik uitstellen, maar dat is geen optie ivm besmettingsrisico doordat de andere twee naar school gaan.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_181518686
Even een niet-vaccinatie-vraagje :)

We hebben een mail gekregen over het eerste schoolreisje van Stip (nu bijna 4,5) en daarin wordt gevraagd of de ouders kunnen rijden. Er moeten 40 kinderen mee, dus ze vragen 10 auto's. Als die er niet zijn gaat het schoolreisje niet door. Ligt het aan mij of is dit een beetje gek?

De bijdrage voor het schoolreisje (8 euro, dus erg laag) is voor de vakantie al geïnd en toen is hier niks over gezegd, dus ik was er vanuit gegaan dat er een busje oid geregeld werd.

Nu zou mijn vriend op zich kunnen rijden, maar dan moet dochter (2,5) wel mee, dus hij kan maar 3 kindjes meenemen en we moeten zelf de entree voor dochter betalen. Het is ruim een half uur rijden, inclusief een groot stuk over de snelweg.

Ik vind het zo scheef dat ze een vervoersprobleem afschuiven op ouders die én een auto tot hun beschikking hebben, én in de gelegenheid moeten zijn om te rijden én een inzittendenverzekering hebben om naar een speeltuin te gaan die best een eind van onze woonplaats ligt terwijl er in de buurt net zulke leuke dingen te doen zijn en makkelijker te bereiken zijn. Dan zouden ouders die wel mee willen helpen, maar geen auto of rijbewijs hebben bijvoorbeeld ook gewoon kunnen komen. Of je vraagt 3 auto's te pendelen tot alle kindjes over zijn oid.

Er staat in de mail ook niks over onkostenvergoeding voor de bestuurders (benzine, parkeerkosten), dus ik neem aan dat die er niet zijn, waardoor je ook nog verwacht dat de ouders die al zo aardig zijn om te rijden ook nog eens extra betalen voor het schoolreisje. Nu gaat het hier om maximaal een tientje, maar dan nog.

Hoe gaat dat op andere scholen?
pi_181518717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:08 schreef Morretje het volgende:
Ja, daarom ook uitzoeken idd. Liever nog zou ik uitstellen, maar dat is geen optie ivm besmettingsrisico doordat de andere twee naar school gaan.
ja dat had ik ook ja :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181518775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Dot. het volgende:
Even een niet-vaccinatie-vraagje :)

We hebben een mail gekregen over het eerste schoolreisje van Stip (nu bijna 4,5) en daarin wordt gevraagd of de ouders kunnen rijden. Er moeten 40 kinderen mee, dus ze vragen 10 auto's. Als die er niet zijn gaat het schoolreisje niet door. Ligt het aan mij of is dit een beetje gek?

De bijdrage voor het schoolreisje (8 euro, dus erg laag) is voor de vakantie al geïnd en toen is hier niks over gezegd, dus ik was er vanuit gegaan dat er een busje oid geregeld werd.

Nu zou mijn vriend op zich kunnen rijden, maar dan moet dochter (2,5) wel mee, dus hij kan maar 3 kindjes meenemen en we moeten zelf de entree voor dochter betalen. Het is ruim een half uur rijden, inclusief een groot stuk over de snelweg.

Ik vind het zo scheef dat ze een vervoersprobleem afschuiven op ouders die én een auto tot hun beschikking hebben, én in de gelegenheid moeten zijn om te rijden én een inzittendenverzekering hebben om naar een speeltuin te gaan die best een eind van onze woonplaats ligt terwijl er in de buurt net zulke leuke dingen te doen zijn en makkelijker te bereiken zijn. Dan zouden ouders die wel mee willen helpen, maar geen auto of rijbewijs hebben bijvoorbeeld ook gewoon kunnen komen. Of je vraagt 3 auto's te pendelen tot alle kindjes over zijn oid.

Er staat in de mail ook niks over onkostenvergoeding voor de bestuurders (benzine, parkeerkosten), dus ik neem aan dat die er niet zijn, waardoor je ook nog verwacht dat de ouders die al zo aardig zijn om te rijden ook nog eens extra betalen voor het schoolreisje. Nu gaat het hier om maximaal een tientje, maar dan nog.

Hoe gaat dat op andere scholen?
Hier was t vaak iets duurder en dan gingen ze met de bus. Bij andere uitjes was t wel vaak de vraag of ouders konden rijden en dat deed ik dan ook (al was t zodat dochter iig veilig erheen ging :@ ) maar nooit onkosten idd. Neem aan dat de entree voor iig de ouders die rijden wel geregeld is? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:46:21 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181518850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Dot. het volgende:
Even een niet-vaccinatie-vraagje :)

We hebben een mail gekregen over het eerste schoolreisje van Stip (nu bijna 4,5) en daarin wordt gevraagd of de ouders kunnen rijden. Er moeten 40 kinderen mee, dus ze vragen 10 auto's. Als die er niet zijn gaat het schoolreisje niet door. Ligt het aan mij of is dit een beetje gek?

De bijdrage voor het schoolreisje (8 euro, dus erg laag) is voor de vakantie al geïnd en toen is hier niks over gezegd, dus ik was er vanuit gegaan dat er een busje oid geregeld werd.

Nu zou mijn vriend op zich kunnen rijden, maar dan moet dochter (2,5) wel mee, dus hij kan maar 3 kindjes meenemen en we moeten zelf de entree voor dochter betalen. Het is ruim een half uur rijden, inclusief een groot stuk over de snelweg.

Ik vind het zo scheef dat ze een vervoersprobleem afschuiven op ouders die én een auto tot hun beschikking hebben, én in de gelegenheid moeten zijn om te rijden én een inzittendenverzekering hebben om naar een speeltuin te gaan die best een eind van onze woonplaats ligt terwijl er in de buurt net zulke leuke dingen te doen zijn en makkelijker te bereiken zijn. Dan zouden ouders die wel mee willen helpen, maar geen auto of rijbewijs hebben bijvoorbeeld ook gewoon kunnen komen. Of je vraagt 3 auto's te pendelen tot alle kindjes over zijn oid.

Er staat in de mail ook niks over onkostenvergoeding voor de bestuurders (benzine, parkeerkosten), dus ik neem aan dat die er niet zijn, waardoor je ook nog verwacht dat de ouders die al zo aardig zijn om te rijden ook nog eens extra betalen voor het schoolreisje. Nu gaat het hier om maximaal een tientje, maar dan nog.

Hoe gaat dat op andere scholen?
Dat verbaast me ook wel eigenlijk. Bij mijn oudste werden altijd bussen gehuurd en bij mijn jongste in het speciaal onderwijs reden de docenten zelf met gehuurde taxibusjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181518993
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hier was t vaak iets duurder en dan gingen ze met de bus. Bij andere uitjes was t wel vaak de vraag of ouders konden rijden en dat deed ik dan ook (al was t zodat dochter iig veilig erheen ging :@ ) maar nooit onkosten idd. Neem aan dat de entree voor iig de ouders die rijden wel geregeld is? :o
Dat weet ik dus ook niet. De speeltuin is op de dag zelf eigenlijk niet open, dus misschien hebben ze hem helemaal afgehuurd, maar op de website zie ik dan alsnog wel prijzen per persoon en er staat niks bij over begeleiders.

Ik ben ook blij dat vriend kan rijden, want ik vind het niks dat mijn kind bij iemand instapt die ik nog nooit heb zien rijden :@ De vorige keer dat er zo'n uitje was reden we ook en toen kreeg ik een kindje mee zonder zitje. Dat was een heel klein ritje, dus heb ik het geaccepteerd met de belofte dat de ouders de boete betalen als ik werd aangehouden, maar ik zou dat op de snelweg dus echt niet doen.

Ik zou het gewoon zoveel logischer vinden om net wat meer te betalen en dan met een bus te gaan ipv dit geleur met auto's waarbij het uiteindelijk toch weer op dezelfde mensen neerkomt omdat de rest gewoonweg geen auto (tot zijn/haar beschikking) heeft of geen vrij kan nemen.
pi_181519168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:52 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat weet ik dus ook niet. De speeltuin is op de dag zelf eigenlijk niet open, dus misschien hebben ze hem helemaal afgehuurd, maar op de website zie ik dan alsnog wel prijzen per persoon en er staat niks bij over begeleiders.

Ik ben ook blij dat vriend kan rijden, want ik vind het niks dat mijn kind bij iemand instapt die ik nog nooit heb zien rijden :@ De vorige keer dat er zo'n uitje was reden we ook en toen kreeg ik een kindje mee zonder zitje. Dat was een heel klein ritje, dus heb ik het geaccepteerd met de belofte dat de ouders de boete betalen als ik werd aangehouden, maar ik zou dat op de snelweg dus echt niet doen.

Ik zou het gewoon zoveel logischer vinden om net wat meer te betalen en dan met een bus te gaan ipv dit geleur met auto's waarbij het uiteindelijk toch weer op dezelfde mensen neerkomt omdat de rest gewoonweg geen auto (tot zijn/haar beschikking) heeft of geen vrij kan nemen.
Zitverhoger is voor echt incidenteel vervoer niet verplicht vanaf drie jaar...

quote:
Kinderen vanaf 3 jaar mogen, in incidentele gevallen, de autogordel gebruiken bij vervoer door een ander persoon dan de eigen (pleeg)ouder. Namelijk wanneer redelijkerwijs niet verwacht kan worden dat de bestuurder een kinderbeveiligingssysteem bij zich heeft. Het kind wordt dan vervoerd op de achterbank. Het dient hierbij om vervoer over beperkte afstand te gaan, zoals bijvoorbeeld een kinderfeestje naar het plaatselijke zwembad. Het begrip incidenteel moet letterlijk worden genomen. Van incidenteel vervoer is geen sprake meer als bijvoorbeeld oma elke week de kleinkinderen naar school brengt. Een korte afstand is volgens het ministerie een afstand van maximaal 50km.
https://www.anwb.nl/auto/(...)inderzitje-de-regels

Een zitje hoeft ook niet vanaf 3 jaar als er al twee zitjes zijn en de derde niet past. (Zelfde site). Is uiteraard niet heel veilig ;) maar wel binnen de wet.
Kwak
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:01:59 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181519172
Hier gaan de kleuters 4 keer per jaar naar het bos/ de duinen (een keer per seizoen, spelen gecombineerd met 'les' over de natuur). Dat is ongeveer 15 min rijden. Ook hiervoor worden ouders gevraagd. Geen ouders = geen bos. Ik vind dat niet vreemd, en het lukt ook altijd om voldoende auto's te regelen voor 5 kleuterklassen. Zonder onkostenvergoeding natuurlijk, en van ouders wordt ook verwacht dat ze na het brengen weer vertrekken. Het is eigen verantwoordelijkheid van elke ouder om een stoelverhoger mee te geven. Bussen huren maakt zulke frequente uitjes onbetaalbaar (de jaarlijkse ouderbijdrage is hier laag, 25 euro).

Groep 3 tm 8 gaan wel op schoolreisje met de bus (1 keer per jaar). Zij betalen dan ook meer ouderbijdrage.

En, je kind mag niet bij iemand anders in de auto? Gaat dus ook nooit ergens bij een vriendje spelen dat verder weg woont? Wordt niet thuisgebracht na een kinderfeestje? Lijkt me wel erg onpraktisch. J zit geregeld bij anderen in de auto. En als ik niet weet of ze een extra stoeltje/ zitverhoger hebben geef ik die gewoon mee (of ik vraag het na). We hebben er hier altijd 2 reserve liggen.
pi_181519325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:01 schreef mousemicky het volgende:
Hier gaan de kleuters 4 keer per jaar naar het bos/ de duinen (een keer per seizoen, spelen gecombineerd met 'les' over de natuur). Dat is ongeveer 15 min rijden. Ook hiervoor worden ouders gevraagd. Geen ouders = geen bos. Ik vind dat niet vreemd, en het lukt ook altijd om voldoende auto's te regelen voor 5 kleuterklassen. Zonder onkostenvergoeding natuurlijk, en van ouders wordt ook verwacht dat ze na het brengen weer vertrekken. Het is eigen verantwoordelijkheid van elke ouder om een stoelverhoger mee te geven. Bussen huren maakt zulke frequente uitjes onbetaalbaar (de jaarlijkse ouderbijdrage is hier laag, 25 euro).

Groep 3 tm 8 gaan wel op schoolreisje met de bus (1 keer per jaar). Zij betalen dan ook meer ouderbijdrage.

En, je kind mag niet bij iemand anders in de auto? Gaat dus ook nooit ergens bij een vriendje spelen dat verder weg woont? Wordt niet thuisgebracht na een kinderfeestje? Lijkt me wel erg onpraktisch. J zit geregeld bij anderen in de auto. En als ik niet weet of ze een extra stoeltje/ zitverhoger hebben geef ik die gewoon mee (of ik vraag het na). We hebben er hier altijd 2 reserve liggen.
Ja, maar dit is een schoolreisje, geen onderdeel van het lesplan. En de rijdende ouders worden ook verzocht te blijven overigens. Het is gewoon een speeltuin, zoals ze die ook wel dichterbij hebben. En de bijdrage voor dit schoolreisje komt bovenop de ouderbijdrage en bestaat zoals ik het nu zie gewoon uit de entree voor de speeltuin.

En het is idd nog nooit voorgekomen dat hij bij iemand in de auto hoefde. Hij zit nog maar net op school en heeft tot nu toe nog nergens gespeeld of een kinderfeestje gehad. En dan vind ik in het durp rondrijden een ander verhaal dan de snelweg eerlijk gezegd.

Ik denk uiteindelijk (na hier te hebben gespuid, waarvoor dank :)) dat ik het gewoon gek vind dat ze zo'n eind weg gaan voor een speeltuin en dat het daardoor veel ingewikkelder wordt met vervoer.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:13:55 #53
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181519407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:09 schreef Dot. het volgende:

[..]
...
De bosdagen worden door de kleuters bij ons ook gezien als schoolreisje, ze hebben niet nog een aparte schoolreis oid. En ik weet natuurlijk niet hoe kinderfeestjes bij jullie gaan, maar hier zijn die vaak op een externe locatie, tussen 10-30 min rijden, vaak over de snelweg (J's eigen feestje ook). Persoonlijk vind ik de snelweg veiliger dan een smalle provinciale weg met bochten en aan weerszijde bomen (die heb je hier ook veel).

Als het je dwarszit, eea even navragen bij de juf? En anders... loslaten ;)?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:14:17 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181519416
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar dit is een schoolreisje, geen onderdeel van het lesplan. En de rijdende ouders worden ook verzocht te blijven overigens. Het is gewoon een speeltuin, zoals ze die ook wel dichterbij hebben. En de bijdrage voor dit schoolreisje komt bovenop de ouderbijdrage en bestaat zoals ik het nu zie gewoon uit de entree voor de speeltuin.

En het is idd nog nooit voorgekomen dat hij bij iemand in de auto hoefde. Hij zit nog maar net op school en heeft tot nu toe nog nergens gespeeld of een kinderfeestje gehad. En dan vind ik in het durp rondrijden een ander verhaal dan de snelweg eerlijk gezegd.

Ik denk uiteindelijk (na hier te hebben gespuid, waarvoor dank :)) dat ik het gewoon gek vind dat ze zo'n eind weg gaan voor een speeltuin en dat het daardoor veel ingewikkelder wordt met vervoer.
En ze hebben ook niet weinig auto's nodig. Ik neem aan dat er meer vrijwilligers zouden zijn waarbij nog een jonger broertje of zusje mee moet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181519636
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:13 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De bosdagen worden door de kleuters bij ons ook gezien als schoolreisje, ze hebben niet nog een aparte schoolreis oid. En ik weet natuurlijk niet hoe kinderfeestjes bij jullie gaan, maar hier zijn die vaak op een externe locatie, tussen 10-30 min rijden, vaak over de snelweg (J's eigen feestje ook). Persoonlijk vind ik de snelweg veiliger dan een smalle provinciale weg met bochten en aan weerszijde bomen (die heb je hier ook veel).

Als het je dwarszit, eea even navragen bij de juf? En anders... loslaten ;)?
Oh ja, die hebben we niet zo veel hier in kleiland :)

En ik ga idd even langs de juf, maar op deze manier mijn gedachten ordenen en de reacties van anderen zien hierop helpt altijd wel goed :@ Als nieuwe ouder op school vind ik namelijk regelmatig dat zaken erg vreemd gaan en ik wil niet die vervelende ouder zijn die continue aan de mail hangt met opmerkingen...
pi_181519747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Dot. het volgende:

Hoe gaat dat op andere scholen?
Bij ons gaat het (bij de kleuters in elk geval) zo ongeveer als jij schetst. Er wordt wel van tevoren aangegeven of kleinere broertjes en zusjes mee kunnen. Bij rijden kan dat vaak wel, dan kun je als ouder ook zelf aangeven hoeveel kinderen je mee kan nemen. Bij rijden en begeleiden kunnen broertjes en zusjes over het algemeen niet mee. Onkostenvergoeding voor het rijden zelf is er niet, maar een eventuele entree wordt wel betaald en je krijgt ook koffie of zo daar.
Zitverhogers/stoeltjes kun je die dag voorzien van naam mee naar school geven. Of je zet m zelf even in de auto bij de desbetreffende rijder. Bij incidenteel vervoer door iemand anders dan de eigen ouder/oppas is een zitverhoger overigens niet meer verplicht.

Ik heb nog niet meegemaakt dat de kinderen ergens per bus heen gingen, maar alle uitjes (op 1 na) waren tot nu toe ook hier in de buurt. Een auto vind ik overigens zelf veiliger voelen dan een bus zonder gordels.

Ik ervaar deze werkwijze zelf totaal niet als 'het komt altijd op dezelfde ouders neer'. Ik heb dan wel een auto, maar ik voel me helemaal niet verplicht om te rijden. Ik doe het alleen als ik het zelf leuk vind en mee wil en kan, en ik heb de indruk dat dat ook voor andere ouders bij ons ook zo geldt. Het gaat /ideale wereld :+ / bij ons allemaal heel vrijblijvend en zonder gedoe of geleur om hulp.

Bij een ander in de auto gebeurt hier trouwens ook nauwelijks. Feestjes zijn tot nu toe meestal bij de jarige thuis en met zelf halen en brengen.

Ik kan me overigens wel helemaal inleven in jouw gedachte 'waarom niet dichterbij'!
pi_181520102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Bij ons gaat het (bij de kleuters in elk geval) zo ongeveer als jij schetst. Er wordt wel van tevoren aangegeven of kleinere broertjes en zusjes mee kunnen. Bij rijden kan dat vaak wel, dan kun je als ouder ook zelf aangeven hoeveel kinderen je mee kan nemen. Bij rijden en begeleiden kunnen broertjes en zusjes over het algemeen niet mee. Onkostenvergoeding voor het rijden zelf is er niet, maar een eventuele entree wordt wel betaald en je krijgt ook koffie of zo daar.
Zitverhogers/stoeltjes kun je die dag voorzien van naam mee naar school geven. Of je zet m zelf even in de auto bij de desbetreffende rijder. Bij incidenteel vervoer door iemand anders dan de eigen ouder/oppas is een zitverhoger overigens niet meer verplicht.

Ik heb nog niet meegemaakt dat de kinderen ergens per bus heen gingen, maar alle uitjes (op 1 na) waren tot nu toe ook hier in de buurt. Een auto vind ik overigens zelf veiliger voelen dan een bus zonder gordels.

Ik ervaar deze werkwijze zelf totaal niet als 'het komt altijd op dezelfde ouders neer'. Ik heb dan wel een auto, maar ik voel me helemaal niet verplicht om te rijden. Ik doe het alleen als ik het zelf leuk vind en mee wil en kan, en ik heb de indruk dat dat ook voor andere ouders bij ons ook zo geldt. Het gaat /ideale wereld :+ / bij ons allemaal heel vrijblijvend en zonder gedoe of geleur om hulp.

Bij een ander in de auto gebeurt hier trouwens ook nauwelijks. Feestjes zijn tot nu toe meestal bij de jarige thuis en met zelf halen en brengen.

Ik kan me overigens wel helemaal inleven in jouw gedachte 'waarom niet dichterbij'!
De vorige keer waren er helaas te weinig ouders die konden/wilden rijden, dus zijn er pas bij de lastminute dreigingen dat het anders geannuleerd werd ouders gaan rijden. Vandaar dat ik nu idd denk dat het niet anders zal gaan. Ze hebben nu ook best kort vooraf vanwege een potentiële staking de datum verschoven van een woensdag naar een dinsdag, wat het wellicht nog lastiger maakt.
pi_181520251
Ik lees nu pas dat het echt een schoolreisje is en niet een extra excursie of zo. Dan vind ik het ook wel gek dat school het doorgaan afhankelijk maakt van ouders die kunnen rijden en geen bus regelt. En het dan ook nog eens verplaatsen naar dinsdag. Niet heel handig... Ik begrijp je gevoel van 'verplichting' wel als jij die dag wel beschikbaar bent!
pi_181521231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:52 schreef Dot. het volgende:
De vorige keer dat er zo'n uitje was reden we ook en toen kreeg ik een kindje mee zonder zitje. Dat was een heel klein ritje, dus heb ik het geaccepteerd met de belofte dat de ouders de boete betalen als ik werd aangehouden, maar ik zou dat op de snelweg dus echt niet doen.
Voor incidenteel vervoer mag een kind vanaf 3 gewoon los in de auto zonder zitje. Als het maar niet bij de eigen ouders of voor een frequent terugkerend iets is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181521253
Ahum. Spuit 11... Sorry
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:37:20 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181526391
Hier hebben ze heel duidelijk in de informatiebrief staan dat ze tot 30km een beroep doen op ouders om te rijden en verder weg huren ze een bus.
Maar ze gebruiken ook wel eens de bus en tram :Y (wat me niks kost)
Ze gaan meerdere keren per jaar op educatief uitje bij ons dus steeds een bus huren is echt te duur.

Vroegah weet ik ook niet anders dan dat we in auto’s naar de dierentuin etc gingen dus ik kijk niet op van hoe O zijn school het nu aanpakt.

Bij ons staat er wel altijd duidelijk bij dat begeleiding gratis mee kan (soms zoeken ze wel meer vervoer dan begeleiding trouwens) en dat broertjes/zusjes niet mee kunnen ivm soort activiteit/kosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 28-08-2018 19:44:36 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181526519
Hier gaan ze op schoolreis met de bus. Wel eens uitjes waar ze ouders voor vragen om te rijden en als er dan niet genoeg zijn, zou het inderdaad niet door kunnen gaan (nog niet voorgekomen).
Ze vragen hier ook altijd hoeveel kinderen je mee kan nemen in de auto. In mijn auto kunnen op de achterbank sowieso maar 2 stoelverhogers, dan zou er nog wel een kind tussen kunnen, in de gordel, want die heb ik wel maar 3 verhogers op een rij past niet.
Maar inmiddels zijn ze 9 en bijna 11 en zijn ze (en meeste vriendjes en vriendinnetjes) groot genoeg om zonder verhoger te kunnen.

Broertje of zusje mee, zou ik even overleggen met de leerkracht.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181526718
Met de laatste schoolreis (groep 6) hebben er ouders gereden naar kamp. Een groep ouders de ene dag brengen en een andere groep de volgende dag ophalen.
De kleuters gaan met auto’s, vanaf groep 3 gaan ze met de bus (behalve dit keer groep 6 dus)
pi_181527614
Bij ons gaan ze niet op schoolreisje. Veel ouders schijnen het schoolgeld niet te betalen en schoolreisjes en bussen in zetten kost nou éénmaal geld.
Ze doen hier wel vaak leuke dingen met de kinderen maar dan in ons eigen dorp waar ze dan lopend heen gaan.

Vragen jullie kleuters ook elke dag of ze met iemand mogen spelen? Als hij mij op het schoolplein ziet is dat de eerste vraag die ik hoor.
En dan is hij gepikeerd als diegene niet kan of al met iemand anders gaat spelen.
Ik vind dat soms best lastig want ik heb daar zelf gewoon niet altijd zin in (vooral niet na een nachtdienst of drukke week) Ik moet daar nog wel even aan wennen en kijken hoe ik daar mee om moet gaan.
pi_181528620
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:34 schreef ikke_84 het volgende:
Bij ons gaan ze niet op schoolreisje. Veel ouders schijnen het schoolgeld niet te betalen en schoolreisjes en bussen in zetten kost nou éénmaal geld.
Ze doen hier wel vaak leuke dingen met de kinderen maar dan in ons eigen dorp waar ze dan lopend heen gaan.

Vragen jullie kleuters ook elke dag of ze met iemand mogen spelen? Als hij mij op het schoolplein ziet is dat de eerste vraag die ik hoor.
En dan is hij gepikeerd als diegene niet kan of al met iemand anders gaat spelen.
Ik vind dat soms best lastig want ik heb daar zelf gewoon niet altijd zin in (vooral niet na een nachtdienst of drukke week) Ik moet daar nog wel even aan wennen en kijken hoe ik daar mee om moet gaan.
Herkenbaar. Niet van nu, maar van toen Oudste nog kleuter was. Uiteindelijk hebben we in goed overleg besloten dat hij op twee dagen niet mocht afspreken, en dus op de overige drie dagen wel. Daar hielpen we hem in de ochtend ook altijd aan herinneren, beetje verwachtingsmanagement maakte ons aller leven een stuk prettiger :7
pi_181528785
Over schoolreisje: huidige school doet niet echt aan schoolreis, er zijn gewoon gedurende het jaar verschillende uitjes. Kinderboerderij, speeltuin, bramen plukken etc, maar ook musea. Er wordt altijd om hulp van ouders gevraagd, en voor zover ik kan inschatten levert dat nooit problemen op. Kosten voor parkeren en dergelijke kunnen ingediend worden bij school (maar ik weet dat de meeste ouders dat niet doen).
pi_181529902
hier uutje naar een soort bosspeeltuin, toen moest je gewoon zelf daar brengen en halen en als dat niet kon zelf iets anders regelen. Was niet ver weg (ca 10 km) en W is toen bij papa achterop gebracht want was bij zijn werk in de buurt.. terug met iemand naar school gereden en daar opgehaald doir nso. Bij een uitje werden idd ouders gevraagd om te rijden en begeleiden en verder een keer met de trein. Oh en lopend naar de bieb, de sportvelden, brievenbus etc..
pi_181529944
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:34 schreef ikke_84 het volgende:
Bij ons gaan ze niet op schoolreisje. Veel ouders schijnen het schoolgeld niet te betalen en schoolreisjes en bussen in zetten kost nou éénmaal geld.
Ze doen hier wel vaak leuke dingen met de kinderen maar dan in ons eigen dorp waar ze dan lopend heen gaan.

Vragen jullie kleuters ook elke dag of ze met iemand mogen spelen? Als hij mij op het schoolplein ziet is dat de eerste vraag die ik hoor.
En dan is hij gepikeerd als diegene niet kan of al met iemand anders gaat spelen.
Ik vind dat soms best lastig want ik heb daar zelf gewoon niet altijd zin in (vooral niet na een nachtdienst of drukke week) Ik moet daar nog wel even aan wennen en kijken hoe ik daar mee om moet gaan.
Ik probeerde 's morgens bij het ontbijt met ze af te spreken of ze wel of niet konden spelen.
Maar ja, dat vergat ik nog wel eens en dan zetten ze me op het plein alsnog voor het blok (ook wel eens als ik gezegd had om NIET af te spreken... tja, kinderen he... )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181530105
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:34 schreef ikke_84 het volgende:
Vragen jullie kleuters ook elke dag of ze met iemand mogen spelen? Als hij mij op het schoolplein ziet is dat de eerste vraag die ik hoor.
En dan is hij gepikeerd als diegene niet kan of al met iemand anders gaat spelen.
Ik vind dat soms best lastig want ik heb daar zelf gewoon niet altijd zin in (vooral niet na een nachtdienst of drukke week) Ik moet daar nog wel even aan wennen en kijken hoe ik daar mee om moet gaan.
Hier nog niet veel, ze speelt vooral met buurmeisje nog sowieso :D

Oud-klasgenootje had de truc om een draadje wol aan de rits van de jas te doen; rood als ze niet kon spelen, geel als ze alleen bij een ander kindje kon spelen en groen als het zowel bij hen als bij een ander kon :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181530191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:41 schreef Dot. het volgende:

De vorige keer waren er helaas te weinig ouders die konden/wilden rijden, dus zijn er pas bij de lastminute dreigingen dat het anders geannuleerd werd ouders gaan rijden.

Ze hebben nu ook best kort vooraf vanwege een potentiële staking de datum verschoven van een woensdag naar een dinsdag, wat het wellicht nog lastiger maakt.
Allebei deze punten vind ik problematisch. Hebben wij vorig schooljaar ook gehad: een brief met aankondiging dat een bepaalde activiteit geannuleerd moest worden wegens gebrek aan ouderparticipatie. En dat allemaal op het laatste moment. Maar: zelf hadden ze de datum van deze activiteit verkeerd in de jaarplanner gezet en dat pas heel laat gecorrigeerd.

Er is vaak sprake van gebrekkige communicatie over wat de bedoeling is en gebrekkige communicatie als het gaat om het uitspreken van verwachtingen. Wees ver van tevoren duidelijk wat je van ouders verwacht en wanneer. Inventariseer tijdig en geef dan ook tijdig aan als er een kink in de kabel is. Vlak van tevoren dreigen met annuleren van activiteiten, daarmee verantwoordelijkheid volledig bij ouders neerleggen en op die manier druk uitoefenen vind ik geen goede omgang met elkaar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:38:33 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181531809
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:34 schreef ikke_84 het volgende:
Vragen jullie kleuters ook elke dag of ze met iemand mogen spelen? Als hij mij op het schoolplein ziet is dat de eerste vraag die ik hoor.
En dan is hij gepikeerd als diegene niet kan of al met iemand anders gaat spelen.
Ik vind dat soms best lastig want ik heb daar zelf gewoon niet altijd zin in (vooral niet na een nachtdienst of drukke week) Ik moet daar nog wel even aan wennen en kijken hoe ik daar mee om moet gaan.
Herkenbaar. Ik zeg nu bij het ontbijt al of Kuiken mag/kan afspreken die dag. Een keer of 2-3 per week vind ik wel genoeg eigenlijk.
KuikenGuppy
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:40:05 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181531856
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:46 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hier nog niet veel, ze speelt vooral met buurmeisje nog sowieso :D

Oud-klasgenootje had de truc om een draadje wol aan de rits van de jas te doen; rood als ze niet kon spelen, geel als ze alleen bij een ander kindje kon spelen en groen als het zowel bij hen als bij een ander kon :D
Leuk bedacht!
KuikenGuppy
pi_181537193
Hier is het antwoord best vaak nee als J vraagt om te spelen. Zowieso twee dagen BSO. Ook 1 dag oma (al is die niet moeilijk, en mag er best wel eens een kindje mee naar oma). J wil meestal hier thuis afspreken, en dat is nu we een verhuizing plannen en soms kijkers hebben thuis niet handig. Dan mag ie dus alleen ergens anders spelen. Maar goed, tot nu toe dit schooljaar 1 speelafspraak met zijn liefste vriendinnetje. Die mag elke dag wel komen, zo’n schat van een kind O+

De (nogal drukke) jongens waar hij veel mee afsprak vorig jaar zitten allemaal in groep 3, dus ik verwacht dat dat wel wat minder wordt. Maar J kennende heeft ie binnen een maand weer nieuwe jongensvriendjes gemaakt.
pi_181537243
Wow elke dag afspraakverzoekjes, kan me voorstellen dat je daar niet altijd zin in hebt :+

Bij ons is de 'afspreekcultuur' er eigenlijk alleen op woensdag en vrijdag, heeft vast te maken met het feit dat we geen continurooster hebben.
pi_181537318
Hier hadden we vorig jaar ook geen continurooster (vanaf dit schooljaar wel), maar toch werd er ook op donderdag vaak afgesproken. Vond ik ook niet erg, kindje liep mee naar ons huis om half 4, en werd dan rond 5 uur weer opgehaald door de ouders. Maar goed, iedereen waar J mee speelde woont ook in deze helft van het dorp, dus er was niemand kilometers aan het rijden ofzo.
pi_181537679
Herkenbaar van dat afspreken hoor! Ik heb er ook lang niet altijd zin in. We hebben hier destijds de afspraak gemaakt dat ze maximaal 2x pw mogen spelen of een vriendje mee mogen nemen. Ik merkte namelijk ook dat de dames zelf er niet gezelliger op werden als ze vaker dan dat gingen spelen. Ze hebben ook nog muzieklessen en moesten ook hier en daar naar bso dus al met al vol schema.T is wel goed.
Nu is het eigenlijk geen issue meer. We hebben de afspraak dat ze op de dagen dat ze zelf naar huis komen niemand mee mogen nemen, de overige dagen in overleg.

Over die schooltoestanden... ik ben er wel eens op aangesproken door een juf dat ze eigenlijk nooit mijn aanmelding zag om te helpen. Als ik dan aan gaf dat ik op die dagen of moest werken of thuis was met mn andere zoon dan was het de vraag of het niet mogelijk was 'gewoon' een keertje vrij te nemen of oppas te regelen. Nou nee dus, mijn ouders werken beiden fulltime en wonen een eind uit de richting, schoonouders ook ver weg en rijden geen auto meer. Ik ben zzp'er dus vrijnemen bestaat niet, niet werken = geen geld. Ik vond het een beetje lullig om er zo op aangesproken te worden dat ze zo zwaar op ouders leunen. Nog los van dat nevernooit iemand mijn vriend er op aangesproken heeft, terwijl die heeft nog nooit geholpen ergens mee :') mama-cultuur...
:)
pi_181537698
Over bijzondere school-perikelen overigens. Ik lees nu in mn twitter-feed van iemand dat haar kinderen in groep 3 en 6 verplicht moeten douchen na de gymles. Er wordt gedoucht zonder zeep of shampoo, dus alleen afspoelen. Die moeder kreeg te horen dat het schoolregels waren en ze het er maar mee te doen had. Ik weet niet, in navolging van die hele fruit/eten-discussie en wel of geen betutteling vond ik dit wel een toppunt geloof ik :o
:)
pi_181537761
Sowieso heel dat gym op school vind ik onzin. Ouders moeten hun kinderen maar gewoon zelf op een sport doen. Gebruik die gymtijd voor dagelijkse meditatie tussen de lessen door, zijn kinderen veel meer bij gebaat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181537780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:03 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar van dat afspreken hoor! Ik heb er ook lang niet altijd zin in. We hebben hier destijds de afspraak gemaakt dat ze maximaal 2x pw mogen spelen of een vriendje mee mogen nemen. Ik merkte namelijk ook dat de dames zelf er niet gezelliger op werden als ze vaker dan dat gingen spelen. Ze hebben ook nog muzieklessen en moesten ook hier en daar naar bso dus al met al vol schema.T is wel goed.
Nu is het eigenlijk geen issue meer. We hebben de afspraak dat ze op de dagen dat ze zelf naar huis komen niemand mee mogen nemen, de overige dagen in overleg.

Over die schooltoestanden... ik ben er wel eens op aangesproken door een juf dat ze eigenlijk nooit mijn aanmelding zag om te helpen. Als ik dan aan gaf dat ik op die dagen of moest werken of thuis was met mn andere zoon dan was het de vraag of het niet mogelijk was 'gewoon' een keertje vrij te nemen of oppas te regelen. Nou nee dus, mijn ouders werken beiden fulltime en wonen een eind uit de richting, schoonouders ook ver weg en rijden geen auto meer. Ik ben zzp'er dus vrijnemen bestaat niet, niet werken = geen geld. Ik vond het een beetje lullig om er zo op aangesproken te worden dat ze zo zwaar op ouders leunen. Nog los van dat nevernooit iemand mijn vriend er op aangesproken heeft, terwijl die heeft nog nooit geholpen ergens mee :') mama-cultuur...
Volgende keer zeggen dat je vriend wel komt helpen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181537814
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgende keer zeggen dat je vriend wel komt helpen.
Ik heb gezegd dat ze hem anders maar eens moest bellen om te vragen of hij niet kon helpen. Heeft ze nooit gedaan :+
:)
pi_181537861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:03 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar van dat afspreken hoor! Ik heb er ook lang niet altijd zin in. We hebben hier destijds de afspraak gemaakt dat ze maximaal 2x pw mogen spelen of een vriendje mee mogen nemen. Ik merkte namelijk ook dat de dames zelf er niet gezelliger op werden als ze vaker dan dat gingen spelen. Ze hebben ook nog muzieklessen en moesten ook hier en daar naar bso dus al met al vol schema.T is wel goed.
Nu is het eigenlijk geen issue meer. We hebben de afspraak dat ze op de dagen dat ze zelf naar huis komen niemand mee mogen nemen, de overige dagen in overleg.

Over die schooltoestanden... ik ben er wel eens op aangesproken door een juf dat ze eigenlijk nooit mijn aanmelding zag om te helpen. Als ik dan aan gaf dat ik op die dagen of moest werken of thuis was met mn andere zoon dan was het de vraag of het niet mogelijk was 'gewoon' een keertje vrij te nemen of oppas te regelen. Nou nee dus, mijn ouders werken beiden fulltime en wonen een eind uit de richting, schoonouders ook ver weg en rijden geen auto meer. Ik ben zzp'er dus vrijnemen bestaat niet, niet werken = geen geld. Ik vond het een beetje lullig om er zo op aangesproken te worden dat ze zo zwaar op ouders leunen. Nog los van dat nevernooit iemand mijn vriend er op aangesproken heeft, terwijl die heeft nog nooit geholpen ergens mee :') mama-cultuur...
Neemt zij ook vrij als haar kinderen iets hebben op school?

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Allebei deze punten vind ik problematisch. Hebben wij vorig schooljaar ook gehad: een brief met aankondiging dat een bepaalde activiteit geannuleerd moest worden wegens gebrek aan ouderparticipatie. En dat allemaal op het laatste moment. Maar: zelf hadden ze de datum van deze activiteit verkeerd in de jaarplanner gezet en dat pas heel laat gecorrigeerd.

Er is vaak sprake van gebrekkige communicatie over wat de bedoeling is en gebrekkige communicatie als het gaat om het uitspreken van verwachtingen. Wees ver van tevoren duidelijk wat je van ouders verwacht en wanneer. Inventariseer tijdig en geef dan ook tijdig aan als er een kink in de kabel is. Vlak van tevoren dreigen met annuleren van activiteiten, daarmee verantwoordelijkheid volledig bij ouders neerleggen en op die manier druk uitoefenen vind ik geen goede omgang met elkaar.
Ik val sowieso heel erg over de slechte communicatie op deze school. Ik heb de notulen van de medezeggenschapsraad opgevraagd om te kijken of zo’n orgaan iets is om aan mee te werken om dat wat beter te krijgen. Oudercommissie houdt zich namelijk alleen bezig met leukigheidjes, dus dat leek me niet de juiste plek.
pi_181537874
Ik las in de schoolinformatie dat er bij ons op school geloot wordt welke ouders mee mogen op schoolreis en dat de klassenouder en leden oudercommissie dan voorrang hebben :+ dus t zal wel loslopen. Kleuters hebben sowieso kleuterfeest en geen tripje.

Verder is er begin van t jaar een ouderparticipatiebrief waarna je per google form kan aangeven wat je wilt doen, als je iets wilt doen. Ik heb aangegeven dat ik best 1-2 keer per maand op do of vrijdag (mijn vrije dagen) wil helpen in de mediatheek of met handvaardigheidsles. Of ramen schilderen bij de kleuters.

Je kon daar ook aangeven of je wilde rijden en begeleider met uitstapjes (niet gedaan) en of je leskisten bij de kinderboerderij wilt halen etc. En er stond in de brief een lijst met data dat er dingen in t klaslokaal gebeuren, en dat je “als je graag wilt helpen” die data dan nu vast op kon schrijven.

Voelde niet alsof ze handen tekort komen in elk geval

Dingen die ik heb aangemeld besef ik nu dat de dingen zijn waar mijn moeder vroeger ook mee hielp :+ maar verder lijken we niet op elkaar hoor :')
Kwak
pi_181537932
douchen op school na gym is toch heel normaal? Wij deden dat vroeger ook altijd iig en hier op school ook.. dochter moet nu vanaf groep 3 een handdoek mee.
Zijn er dus ook scholen waar dat niet gebeurd?
pi_181537971
Geen idee Dot, ik geloof niet dat deze juf kinderen heeft. Daar zal vast deel van het probleem liggen.
Maar sowieso wordt er erg mama-centered gedacht bij ons op school vind ik. Ik ben ook altijd de eerste die gebeld wordt als ze ziek zijn. Ondanks dat we overal B. als eerste contact hebben laten noteren met de mededeling dat ik doorgaans niet in staat ben op te nemen of weg te gaan van mn werkplek.

hahaha Kwak! :D
Schoolreisjes is bij ons ook zat belangstelling voor. En het is echt mijn nachtmerrie om met tig koters door een pretpark te hossen dus ik vind het wel prima om die te skippen. Vorig jaar had ik in het jaarrooster gezien dat de natte sportdag op een donderdag was. Toen heb ik mezelf vrij geroosterd en wel geholpen, kleine A. was toen bij de gastouder. Maar dit jaar werd eea een kleine maand van te voren verplaatst enz. Tsja dan houdt het voor mij ook op.
:)
pi_181537988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
douchen op school na gym is toch heel normaal? Wij deden dat vroeger ook altijd iig en hier op school ook.. dochter moet nu vanaf groep 3 een handdoek mee.
Zijn er dus ook scholen waar dat niet gebeurd?
Nou bij ons echt niet hoor? En bij ons vroeger op de basisschool werd er ook niet gedoucht.
:)
pi_181538007
Hier waren er vorig jaar een paar uitjes voor de kleuters die vrij kort voor de dag aangekondigd werden. Ze vielen op mijn vrije dag, dus tot grote vreugde van dochter kon ik mee. Maar er waren ook genoeg andere ouders. O+
En ik was vorig jaar uitgeloot om mee te gaan met het schoolreisje. O+

Speelafspraakjes heeft ze niet veel. Deze donderdag wel. Omdat mijn moeder naar het ziekenhuis moet en ik werk. Gelukkig goed contact met de moeder van het meisje (R’s beste vriendinnetje).

Qua vervoer en meerijden. Dat heb ik nog niet meegemaakt.
pi_181538073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef mignonne het volgende:
Geen idee Dot, ik geloof niet dat deze juf kinderen heeft. Daar zal vast deel van het probleem liggen.
Maar sowieso wordt er erg mama-centered gedacht bij ons op school vind ik. Ik ben ook altijd de eerste die gebeld wordt als ze ziek zijn. Ondanks dat we overal B. als eerste contact hebben laten noteren met de mededeling dat ik doorgaans niet in staat ben op te nemen of weg te gaan van mn werkplek.

hahaha Kwak! :D
Schoolreisjes is bij ons ook zat belangstelling voor. En het is echt mijn nachtmerrie om met tig koters door een pretpark te hossen dus ik vind het wel prima om die te skippen. Vorig jaar had ik in het jaarrooster gezien dat de natte sportdag op een donderdag was. Toen heb ik mezelf vrij geroosterd en wel geholpen, kleine A. was toen bij de gastouder. Maar dit jaar werd eea een kleine maand van te voren verplaatst enz. Tsja dan houdt het voor mij ook op.
Wij hebben dat ook, omdat vriend meestal thuis is, maar die neemt zn telefoon niet op als Anoniem belt dus bellen ze dan vaak alsnog mij :')

Zo’n jaarprogramma klinkt ideaal! Bij ons wordt alles maximaal een maand vantevoren gemeld.
pi_181538146
oh! dat schiet niet op hahaha :D

Het is wel heel fijn ja een jaarplanning. Met name dus voor studiedagen, vakanties en dagen die al geplanned kunnen worden. Toch wordt er nog best heel veel relatief kort dag aangekondigd. Kijkochtend bijvoorbeeld, dingen als pepernoten bakken rond sint (wij hebben een grote schoolkeuken voor de kinderen O+ O+ O+ ) en dat juf dan bedenkt dat het toch wel fijn is als iemand een handje kan helpen. Van die educatieve bibliotheekbezoekjes enz enz.
:)
pi_181538227
Oudste is nu met zijn derde basisschool bezig: op geen enkele school werd er gedoucht na het gymen. Is dus zeker niet standaard :) Ik zou de verplichting ook niet zo prettig vinden, denk ik. Op huidige school beginnen ze hun dag met drie kwartier fysiek doen op het voetbalveld, heb je daarna wellicht wat onfris riekende pre-pubers in een lokaal maar ze hebben al heel wat testosteron eruit gerend smorgens en dat is ook wat waard toch 8-)
pi_181538239
Wij krijgen elk jaar een complete kalender van het hele schooljaar, met alle vakanties, studiedagen, oudergesprekken en uitstapjes erop voorgedrukt. En dan in iedere nieuwsbrief opnieuw een reminder. En inderdaad zo'n google form van met de vraag waarbij je wilt helpen. Nou heeft onze school ook niet zo idioot veel ouderhulp nodig geloof ik. Schoolreisje gaat met een bus en de ouders daarvoor worden onderhands geritseld :+ Verder blijven ze vooral op en rond school. Dan zijn er wel de dingen als sportdagen, sinterklaasknutselen en versieren voor kerst, maar ik heb de indruk dat er genoeg ouders zich aanmelden daarvoor. We hebben afgelopen weekend ook met een mannetje of 20 een uurtje het schoolplein staan vegen en opruimen voor een frisse start, animo genoeg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181538266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:33 schreef L-E het volgende:
Oudste is nu met zijn derde basisschool bezig: op geen enkele school werd er gedoucht na het gymen. Is dus zeker niet standaard :) Ik zou de verplichting ook niet zo prettig vinden, denk ik. Op huidige school beginnen ze hun dag met drie kwartier fysiek doen op het voetbalveld, heb je daarna wellicht wat onfris riekende pre-pubers in een lokaal maar ze hebben al heel wat testosteron eruit gerend smorgens en dat is ook wat waard toch 8-)
Hahahaha echt hè. A small price to pay :')
:)
pi_181538317
mignonne die juf :o Schaamteloos zeg!
pi_181538326
Ik denk zomaar dat mijn kind meer rent (in lange broek en jas) en dus vele malen harder zweet in de pauzes dan tijdens een gymles in z'n korte pakje en met allerlei opdrachtjes :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181538345
daar zeg je wat.
Verplicht douchen na de lunchpauze dus. :s)
:)
pi_181538357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef mignonne het volgende:
Geen idee Dot, ik geloof niet dat deze juf kinderen heeft. Daar zal vast deel van het probleem liggen.
Maar sowieso wordt er erg mama-centered gedacht bij ons op school vind ik. Ik ben ook altijd de eerste die gebeld wordt als ze ziek zijn. Ondanks dat we overal B. als eerste contact hebben laten noteren met de mededeling dat ik doorgaans niet in staat ben op te nemen of weg te gaan van mn werkplek.

Dat is echt bizar :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:45:51 #96
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181538492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Wij krijgen elk jaar een complete kalender van het hele schooljaar, met alle vakanties, studiedagen, oudergesprekken en uitstapjes erop voorgedrukt. En dan in iedere nieuwsbrief opnieuw een reminder.
Dat is perfect! Ik sta er nog steeds van te kijken dat dat bij ons niet kan, juist in een omgeving waar veel ouders reizen voor hun werk. Een week vantevoren zijn de tickets echt wel geboekt....

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk zomaar dat mijn kind meer rent (in lange broek en jas) en dus vele malen harder zweet in de pauzes dan tijdens een gymles in z'n korte pakje en met allerlei opdrachtjes :D
Mijn jongste had eind vorig schooljaar een invaller voor een les, die hem verbood in de les te komen met z'n zeiknatte shirt. Kind speelt basketball buiten, ook bij 42 graden. Z'n hele broek zat ook onder de zoutvlekken.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:01:58 #97
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181538870
Zo ben ik 2 jaar lang klassenouder geweest (nooit meer overigens :') ) en mocht ik van de OV niet voor een schoolreisje zomaar elke ouder kiezen... voor de kutdingen wel, maar met schoolreisjes hadden zij opeens voorrang. Oké nou ja prima, maar de partners van diegene dus ook opeens :') (die je nooit ergens zag helpen) dus er was nooit plek voor de 'normale' ouders.

Hier ook nooit douchen na het gymen. Zou dat ook niet zo prettig vinden eerlijk gezegd, dan maar lekker stinken.
pi_181540025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Herkenbaar. Niet van nu, maar van toen Oudste nog kleuter was. Uiteindelijk hebben we in goed overleg besloten dat hij op twee dagen niet mocht afspreken, en dus op de overige drie dagen wel. Daar hielpen we hem in de ochtend ook altijd aan herinneren, beetje verwachtingsmanagement maakte ons aller leven een stuk prettiger :7
Hier ook herkenbaar! Met bijkomend nadeel dat hij 3 dagen naar de BSO gaat en er dus maar 2 dagen overblijven voor afspraakjes. Ik vind het sneu om dan ook nog te zeggen dat het niet mag. Zijn beste vriendjes zijn op mijn vrije dagen juist op de BSO, dus dan blijven de wat ‘minder’ hechte vriendjes over. Maar over het algemeen wisselt het goed met bij ons spelen of bij de ander, dat scheelt gelukkig.

Het wordt wel steeds lastiger dat A ook mee wil doen. Dat gaat soms goed, maar vaker zegt I ook gewoon dat hij dat niet wil. Het wordt tijd dat A zelf naar school gaat om vriendjes te maken :+.

Zo’n Google form klinkt wel onwijs handig! Bij ons werken ze voor uitjes met een inschrijflijst op de deur. Meestal ook niet zo ver van tevoren, en aangezien ik geen eigen auto meer heb, moet ik de meeste dingen aan me voorbij laten gaan. De ouders van de jongste kleuters krijgen voorrang om mee te gaan op schoolreis, met de kennis dat die ouders het vaak lastig vinden om ze met anderen mee te laten gaan ;). Schoolreis is wel met een bus, afgelopen jaar naar Artis, jaar daarvoor naar Oud Valkeveen. Allemaal niet zo ver vanaf ons. Andere uitjes zijn kinderboerderij, heemtuin, bibliotheek. Daar vragen ze wel ouders voor om te rijden + begeleiden. Het is soms hangen en wurgen volgens mij, om dat rond de krijgen. Afgelopen jaar werd het steeds op donderdag gepland, dat lijkt me ook niet de meest handige dag eerlijk gezegd.

[ Bericht 23% gewijzigd door Phaidra op 29-08-2018 11:01:35 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_181540333
Mijnes is helemaal niet zo spelerig en dat vind ik wel rustig eigenlijk ;) Althans, hij heeft er veel plezier in om met zijn vriendjes te blijven hangen op het schoolplein. Dat kan op de meeste dagen wel en dan zitten we er soms wel een uur. Prima vind ik dat, boekje mee of beetje kletsen met andere ouders. Daarna is het genoeg en gaan we ieder onze eigen weg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181540371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef Gaoxing het volgende:
quote:

Op woensdag 29 augustus 2018 09:33 schreef Clubsoda het volgende:

Wij krijgen elk jaar een complete kalender van het hele schooljaar, met alle vakanties, studiedagen, oudergesprekken en uitstapjes erop voorgedrukt. En dan in iedere nieuwsbrief opnieuw een reminder.
Dat is perfect! Ik sta er nog steeds van te kijken dat dat bij ons niet kan, juist in een omgeving waar veel ouders reizen voor hun werk. Een week vantevoren zijn de tickets echt wel geboekt....

Ik vond het eigenlijk vrij vanzelfsprekend dat het zo gaat, maar ik begrijp dus dat niet zo is :+ Dus ik waardeer het weer een beetje meer dat het bij ons zo goed geregeld is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181540470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
Mijnes is helemaal niet zo spelerig en dat vind ik wel rustig eigenlijk ;) Althans, hij heeft er veel plezier in om met zijn vriendjes te blijven hangen op het schoolplein. Dat kan op de meeste dagen wel en dan zitten we er soms wel een uur. Prima vind ik dat, boekje mee of beetje kletsen met andere ouders. Daarna is het genoeg en gaan we ieder onze eigen weg.
Bij ons is het al drama omdat hij op dinsdag om 16.45 uiterlijk naar turnen gaat. Hij wilde ook eigenlijk stoppen ermee, omdat hij dan langer kan spelen (mind you, maximale ophaaltijd is 17.00 :+). Maar nu het overbuurjongetje ook op dezelfde tijd gaat turnen, wilde hij toch wel blijven. Gelukkig maar, want hij heeft er echt heel veel lol in als hij er eenmaal is. En het is zo tof wat hij allemaal leert!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_181544345
Douchen na het gymen op de basisschool daar heb ik nog nooit van gehoord. Op de middelbare wel. Daar deden we vroeger dan net alsof we onder de douche stonden als de lerares kwam controleren :+

Bedankt voor alle tips wat betreft het spelen na school.
Ik ga eens kijken wat hier handig is.
Gisteren heb ik hem maar buiten op het schoolplein laten spelen met zijn buurjongen die al in groep 4 zit. Hij is dan wel de jongste van de kinderen waar hij mee speelt maar als er wat is komt hij dat thuis netjes melden. 1 van de kinderen had zijn fiets afgepakt en dat kwam hij dan ook even melden. Hij heeft het daarna wel zelf weer opgelost (ga ik vanuit want hij kwam met fiets weer thuis :D )

Weet iemand trouwens hoe het zit met je contract uren als je ouderschapsverlof is afgelopen. Kan je die dan gewoon wijzigen (Ik wil graag 20 uur blijven werken ipv 24) of moet je eerst weer een x aantal maanden/jaren die 24 werken?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:56:06 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181544717
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:41 schreef ikke_84 het volgende:
Douchen na het gymen op de basisschool daar heb ik nog nooit van gehoord. Op de middelbare wel. Daar deden we vroeger dan net alsof we onder de douche stonden als de lerares kwam controleren :+

Bedankt voor alle tips wat betreft het spelen na school.
Ik ga eens kijken wat hier handig is.
Gisteren heb ik hem maar buiten op het schoolplein laten spelen met zijn buurjongen die al in groep 4 zit. Hij is dan wel de jongste van de kinderen waar hij mee speelt maar als er wat is komt hij dat thuis netjes melden. 1 van de kinderen had zijn fiets afgepakt en dat kwam hij dan ook even melden. Hij heeft het daarna wel zelf weer opgelost (ga ik vanuit want hij kwam met fiets weer thuis :D )

Weet iemand trouwens hoe het zit met je contract uren als je ouderschapsverlof is afgelopen. Kan je die dan gewoon wijzigen (Ik wil graag 20 uur blijven werken ipv 24) of moet je eerst weer een x aantal maanden/jaren die 24 werken?
Verschilt per cao. In de basis is ouderschapsverlof onbetaald en zolang je werkgever akkoord is met parttime is er geen probleem.
Echter vaak als je via de cao een stukje betaalt krijgt aan ouderschapsverlof zijn er vaak regels aan verbonden. Onderwijs bv, daar moet je eerst x tijd terug naar je oude uren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:13:47 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181545297
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:13 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De bosdagen worden door de kleuters bij ons ook gezien als schoolreisje, ze hebben niet nog een aparte schoolreis oid.
(..)
Bosdagen als soort van schoolreisje :o
Wat een geluk hebben mijn kinderen (gehad) dat hun basisschool naast een bos (en een park) ligt!
Ze liepen/lopen er regelmatig met de klas naartoe.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_181545800
Ik vind 2x per week spelen nog steeds wel veel. Hoeveel dagen zijn jullie dan thuis in de week? Op mijn vrije dag wil ik m'n kind wel graag zien, hij speelt op de BSO toch ook al met z'n vriendjes...
pi_181546338
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind 2x per week spelen nog steeds wel veel. Hoeveel dagen zijn jullie dan thuis in de week? Op mijn vrije dag wil ik m'n kind wel graag zien, hij speelt op de BSO toch ook al met z'n vriendjes...
Ik zie mijn kind ook graag, maar als hij moet kiezen tussen een vriendje en mama trek ik meestal aan het kortste eind hoor :') ;(

Verder werk ik onregelmatig, is mijn man meestal thuis als ik werk (avonden en weekenden), en ben ik dus op schooldagen veel thuis (ze gaan 4 dagen per week naar school), al dan niet aan het werk.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:00:04 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181546467
Hier hebben ze dus ook vanaf groep 3 of douchen of wassen met washand na gym ivm met toenemende luchtjes bij de kinderen.
Dat is dit jaar voor het eerst overigens.
O had maandag meteen als eerste gym en niemand had gedoucht. Veel wel een washand mee volgens hem. Dat is dan groep 4.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181546767
Hier hebben de kleuters een zomerfeest eind van het schooljaar. Dat is hun "schoolreisje".. Ze gaan nog wel vaak met de verjaardag van een leerkracht naar een park op minder dan 10 minuten rijden, dan is het even ouders zoeken, en soms gaan er wat kinderen in bakfietsen die kant op.

In gr3-5 gaan een dag later naar een pretpark. Dingen als drouwenerzand en de waarbeek. Dat doen ze met de bus. Daar betaal je dan een tientje voor.

Gr 6-8 gaat in het begin van het jaar op kamp, 3 dagen/2 nachten. Over 4 weken gaat de oudste dus op zeilkamp. Ze rouleren 3 soorten kampen, zeilkamp/boskamp en hapskamp. Dus alle kinderen doen elk kamp een keer. Dat wordt ook gebruikt om de groepen te vormen (groep 5-ers worden verspreid over 4 bovenbouw klassen, dus dat is even wennen voor de bestaande groep en de nieuwe groep 6-ers. Dat kost ons 35 euro per keer. Vervoer is soms door ouders, soms fietsen ze zelf (35 km vorig jaar)

Op onze oude school ging de middenbouw ook 1 nacht op kamp begin van het jaar, voor de groepsvorming. Dat was toch ook wel erg goed voor de groepsvorming. En voor mijn gevoel minder eng dan een dag los in een pretpark qua overzicht..
De onderbouw ging naar een speelplek op max een half uur rijden met de bus.

Hier niet douchen na de gym. Alleen de bovenbouw na zwemles natuurlijk wel ;)

Spelen willen de jongens niet zo vaak. Meestal probeer ik 1 keer bij ons, 1 keer bij een ander aan te houden. Maar ik doe niet moeilijk, we hebben niet zo'n drukke agenda, dus er is vaak wel iets te regelen...
(Alleen sommigen hoef ik echt niet vaker dan eens per maand over de vloer, gelukkig is de mijne nu ook klaar met hem :@ )

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 29-08-2018 15:50:17 ]
pi_181550714
Ik ben nu steeds confuus in welk topic ik zit? Dit is de sc toch? Maar het lijkt hier nu van kleuter tot puber.

Anyway.... compleet iets anders....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:59:40 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181551196
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef amaranta het volgende:
Anyway.... compleet iets anders....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat afschuwelijk :(
pi_181551480
O, dat zijn zulke vreselijke gebeurtenissen...
pi_181551689
Ohh brrr Amaranta :{
pi_181551710
We zijn op het werk allemaal behoorlijk aangeslagen ja.
pi_181551733
Heftig idd.
pi_181554296
Wat vreselijk Amaranta.
pi_181555644
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind 2x per week spelen nog steeds wel veel. Hoeveel dagen zijn jullie dan thuis in de week? Op mijn vrije dag wil ik m'n kind wel graag zien, hij speelt op de BSO toch ook al met z'n vriendjes...
BSO en school zijn bij ons wel verschillende kindjes (extern BSO dat de locatie deelt met KDV waar A heen gaat, de school heeft geen eigen BSO). En ik ben dus 2 dagen thuis. Maar geheel tegen mijn verwachting in vind ik het best leuk om af en toe mama-van-3 te zijn. Dynamiek tussen de kinderen is dan ook zo anders. Ik hoef veel minder te bemiddelen dan als I en A samen zijn. En als I bij een ander kindje speelt, kan ik met A 1-op-1 iets doen, of makkelijker voor mezelf iets doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_181555771
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef amaranta het volgende:
Ik ben nu steeds confuus in welk topic ik zit? Dit is de sc toch? Maar het lijkt hier nu van kleuter tot puber.

Anyway.... compleet iets anders....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och jeetje ;( ;( Wat intens verdrietig. Arme collega en arme kindjes....
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:09:08 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181559632
wat een nachtmerrie, amaranta! :'(
in de haak.
pi_181566503
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef amaranta het volgende:
Ik ben nu steeds confuus in welk topic ik zit? Dit is de sc toch? Maar het lijkt hier nu van kleuter tot puber.

Anyway.... compleet iets anders....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heftig.. Zo’n jong gezin
pi_181566996
Pfff Amaranta, heftig...

Bij ons moeten ze douchen na de gym. Maar haren mogen niet nat en ze mogen ook niet met zeep e.d.
Ik vind het niet zo nodig eerlijk gezegd, thuis wassen ze zich sowieso elke avond.
En als ik het zo hoor zijn de douches ook niet echt fris.... :r
Oudste weigert te douchen en daar hebben we met leerkracht overlegd en compromis gesloten.

Wij hoefden nooit te douchen na gym op de basisschool en op de middelbare school mocht er niet eens gedoucht worden, daar was iets met de douches ofzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181567244
De school waar ik werk heeft in de nieuwbouw douches laten plaatsen in de kleedkamers. Maar dat schijnt verplicht te zijn? De kinderen gebruiken de douches in ieder geval niet. Echter de douches spoelen automatische twee keer per dag of zo en dan staat de halve kleedkamer blank ook niet echt handig met omkleden dus
pi_181568624
Oh, dat is ook niet zo lekker... hebben ze dan niet helemaal goed ontworpen/uitgevoerd qua afwatering lijkt het...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181569448
dat is echt raar.. waterverspilling ook!
pi_181570801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:
dat is echt raar.. waterverspilling ook!
Heeft schijnbaar met Legionella te maken
pi_181571547
Meestal spoelen ze dan 1x per dag 's nachts met heet water. Dat lees ik altijd in sporthallen.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:25:53 #126
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_181576964
Nog niks geen nieuws betr. Recent verhaal? Ik las net wel dit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181577199
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:25 schreef PureEvil het volgende:
Nog niks geen nieuws betr. Recent verhaal? Ik las net wel dit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
diegene is niet met fiets vertrokken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:03:56 #128
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181577967
Over recent verhaal. Een vriendin van mij stuurde het filmpje van zoon door (youtube) en ik heb er zo'n naar gevoel bij. Iemand anders dit gezien toevallig?
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:09:32 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181578130
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:03 schreef Books1 het volgende:
Over recent verhaal. Een vriendin van mij stuurde het filmpje van zoon door (youtube) en ik heb er zo'n naar gevoel bij. Iemand anders dit gezien toevallig?
Ik heb het wel gezien, maar kreeg er geen specifiek naar gevoel bij. Anders dan hoe verdrietig de hele situatie is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:11:58 #130
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181578205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik heb het wel gezien, maar kreeg er geen specifiek naar gevoel bij. Anders dan hoe verdrietig de hele situatie is.
Verdrietig het idd ten zeerste helemaal mee eens.

Ik stuur je een pbtje wat mij bezighoud na het zien vind je dat goed.
If you can dream it, you can do it...
pi_181578323
Ik heb het filmpje niet gezien.

Je kunt overal aan een fiets komen
pi_181578567
Filmpje gezien..

Wel naar gevoel maar niet nav filmpje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181578576
Ik heb wat gemist geloof ik? Het klinkt geheimzinnig...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_181578806
Het filmpje is toch “niks” anders dan een interview bij een lokale zender?
pi_181579013
Ik heb even gemist dat het hier niet meer met naam en toenaam genoemd mag worden :? Someone care to inform me (dm?)
Kwak
pi_181579294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:33 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb even gemist dat het hier niet meer met naam en toenaam genoemd mag worden :? Someone care to inform me (dm?)
Het is niet met zoveel woorden gezegd meen ik.
Enkel het specifieke topic is verwijderd.
pi_181579329
Ik neem aan dat praten over feiten gewoon mag. Alleen speculazen niet.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 18:50:01 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181579628
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:28 schreef amaranta het volgende:
Het filmpje is toch “niks” anders dan een interview bij een lokale zender?
Dat is inderdaad het filmpje dat ik heb gezien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181580173
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:22 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb wat gemist geloof ik? Het klinkt geheimzinnig...
Idd..... 🤔
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:11:48 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_181580658
Naam en username mogen niet genoemd worden nee :)
disclaimer
pi_181581078
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:11 schreef Stormqueen het volgende:
Naam en username mogen niet genoemd worden nee :)
Ok, ik had even gemist dat het topic weg was, vandaar.
Kwak
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 augustus 2018 @ 19:28:01 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181581185
Pfff, ik raak er wel verward van...

Amaranta, heftig verhaal :'(
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181593463
Ik heb vandaag een goede daad verricht. Tijdens het hardlopen werd ik door iemand aangehouden. Haar hond zat vast en haar zus was onderweg met een zaag. Maar waar ik liep kun je met de auto niet komen. Dus ik de zus beneden opgewacht en samen naar de hond gelopen die nog een stuk het bos in was. Tak doorgezaagd en nog een ander takje en toen was de hond los. Waarschijnlijk wel zijn staart gebroken.

Thuis had mijn man al wat berichtjes gestuurd of ik al terug was van hardlopen. Ik loop zonder telefoon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181594900
Hoop dat dit dan wel mag.
Aanstaande vrijdag ( vandaag dus) opnieuw een zoekactie. Met honden en twee boten voorzien van sonarapparatuur. Ze gaan eerst in de ochtend het water in het Kogerpark onderzoeken en dreggen (waar de schoenen zijn gevonden). Als daar niets gevonden wordt gaan ze verder zoeken met deze boten op de zaan.
Gekopieerd van FB van de zoon.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:26:09 #145
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_181594931
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoop dat dit dan wel mag.
Aanstaande vrijdag ( vandaag dus) opnieuw een zoekactie. Met honden en twee boten voorzien van sonarapparatuur. Ze gaan eerst in de ochtend het water in het Kogerpark onderzoeken en dreggen (waar de schoenen zijn gevonden). Als daar niets gevonden wordt gaan ze verder zoeken met deze boten op de zaan.
Gekopieerd van FB van de zoon.
Allemachtig wat een nachtmerrie dit ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:26:44 #146
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_181594946
Wait wut? Schoenen? Haar schoenen? :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:54:21 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181595566
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb vandaag een goede daad verricht. Tijdens het hardlopen werd ik door iemand aangehouden. Haar hond zat vast en haar zus was onderweg met een zaag. Maar waar ik liep kun je met de auto niet komen. Dus ik de zus beneden opgewacht en samen naar de hond gelopen die nog een stuk het bos in was. Tak doorgezaagd en nog een ander takje en toen was de hond los. Waarschijnlijk wel zijn staart gebroken.

Thuis had mijn man al wat berichtjes gestuurd of ik al terug was van hardlopen. Ik loop zonder telefoon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er ook nooit op gerust als man gaat fietsen of hardlopen. Los even van dit gebeuren.
pi_181596044
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:26 schreef Vlindur het volgende:
Wait wut? Schoenen? Haar schoenen? :o
is niet helemaal duidelijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181596101
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:26 schreef Vlindur het volgende:
Wait wut? Schoenen? Haar schoenen? :o
Dat weten ze niet zeker. Het was wel haar maat, maar niet zeker of het haar schoenen waren.
pi_181597168
Ben ik de enige op heel fok die geen idee heeft over wie dit gaat?
Weird
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:15:51 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181597199
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:42 schreef amaranta het volgende:
Ik neem aan dat praten over feiten gewoon mag. Alleen speculazen niet.
Het ging erom dat het niet zo netjes is om haar fok!naam ineens publiekelijk te koppelen aan haar gewone naam.
in de haak.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:16:27 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181597219
Vanyel, ik pm je wel even.
in de haak.
pi_181597240
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 14:14 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik de enige op heel fok die geen idee heeft over wie dit gaat?
Weird
Ik heb je een dm gestuurd.

of meerdere :@ hij liep een beetje vast/ik had niet genoeg geduld.
pi_181597300
3. Maar blij mee. Alles begrijpelijker nu.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181601157
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 14:14 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik de enige op heel fok die geen idee heeft over wie dit gaat?
Weird
Volgens mij heb ik ook een stuk gemist...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:43:50 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181603136
Ik heb ook echt geen idee...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181603935
Als het goed is komt het vanavond bij Hart van Nederland.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:07:35 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181604952
Onvoorstelbaar he....

Ik heb al een paar dingen getypt, maar weet eigenlijk niet goed wat te zeggen.
Ben benieuwd hoe de politie reageerde op het bericht van Tombola.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:41:41 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181605765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoop dat dit dan wel mag.
Aanstaande vrijdag ( vandaag dus) opnieuw een zoekactie. Met honden en twee boten voorzien van sonarapparatuur. Ze gaan eerst in de ochtend het water in het Kogerpark onderzoeken en dreggen (waar de schoenen zijn gevonden). Als daar niets gevonden wordt gaan ze verder zoeken met deze boten op de zaan.
Gekopieerd van FB van de zoon.
Vergeefs, aldus een nieuwsbericht van vanavond.

[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 31-08-2018 21:58:56 (Dát is dus niet de bedoeling ) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:00:54 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_181608244
Jongens, stiekeme hyperlinks en cryptische hints gaan we dus ook niet doen.
Als je elkaar op de hoogte wil houden zijn daar tig andere kanalen voor, maar niet via FOK.
De behoefte is begrijpelijk hoor, maar we moeten wel ergens een grens trekken :)
disclaimer
pi_181608335
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:00 schreef Stormqueen het volgende:
Jongens, stiekeme hyperlinks en cryptische hints gaan we dus ook niet doen.
Als je elkaar op de hoogte wil houden zijn daar tig andere kanalen voor, maar niet via FOK.
De behoefte is begrijpelijk hoor, maar we moeten wel ergens een grens trekken :)
maar niemand legt toch een link naar wat dan ook? er is geen verbintenis tussen foknaam en echte naam, er worden geen privegegevens openbaar gegooid zo. daar ging het toch om?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:20:08 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_181608998
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:04 schreef simmu het volgende:

[..]

maar niemand legt toch een link naar wat dan ook? er is geen verbintenis tussen foknaam en echte naam, er worden geen privegegevens openbaar gegooid zo. daar ging het toch om?
ik heb wat dingen weggehaald maar die stonden er wel ;)
disclaimer
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:21:53 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181609053
Wat zij zegt. :@ ;)
***
pi_181610440
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Wat zij zegt. :@ ;)
welke van de "zij's""
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 1 september 2018 @ 07:08:54 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_181615405
Ikke :P
disclaimer
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:47:16 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181615833
Haha, ja, ik zei wat SQ zei. ;)
***
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:55:25 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181615932
Edit- nog te duidelijk

[ Bericht 88% gewijzigd door Lois op 01-09-2018 14:14:49 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181622779
Leandra is de grenzen aan het verkennen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_181623310
Er wordt vandaag weer met speurhonden gezocht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 2 september 2018 @ 11:41:16 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181638934
Als mij wat overkomt zit ik er ook niet op te wachten dat dan plots mijn fok-identiteit
bekendgemaakt wordt en iedereen mijn posthistorie gaat napluizen. Toch niet zo ingewikkeld om je aan bepaalde privacy afspraken te houden?
in de haak.
pi_181639220
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef trui het volgende:
Als mij wat overkomt zit ik er ook niet op te wachten dat dan plots mijn fok-identiteit
bekendgemaakt wordt en iedereen mijn posthistorie gaat napluizen. Toch niet zo ingewikkeld om je aan bepaalde privacy afspraken te houden?
Dat dus. Dingen die van belang zijn moet je dan aan autoriteiten doorgeven, en het verder aan hen overlaten. Speculeren en gevoelige informatie delen is gewoon niet ok, of iemand het nou zelf online heeft gezet of niet.

Ik vind het verder ook niet nodig om met halfcryptische kommentaren te komen over deze zaak. Iedereen die het mee heeft gekregen kan zelf het nieuws/SoMe in de gaten houden. Als er iets belangrijks te melden is, dan zullen we tzt kijken hoe en of dat hier geplaatst zal worden.
  zondag 2 september 2018 @ 12:56:40 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181640017
Maar ik kan me prima voorstellen dat er onder users juist behoefte is om er (hier op fok) over te praten.
  zondag 2 september 2018 @ 13:18:39 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181640358
Ja maar soms heb je behoeftes die je moet onderdrukken omwille van belangrijkere dingen zoals privacy.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181640485
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:56 schreef amaranta het volgende:
Maar ik kan me prima voorstellen dat er onder users juist behoefte is om er (hier op fok) over te praten.
Oh dat snap ik best, maar dat wat er gisteren en vandaag wordt geplaatst vind ik meer het mededelen van zaken dan een uiting van behoefte om ergens over te praten.
pi_181656756
Dan iets anders! Ik ben dit weekend getrouwd O+ het was zo tof! O+ ^) ik zweef nog een beetje geloof ik.
  maandag 3 september 2018 @ 07:24:25 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181656761
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:22 schreef Crumpette het volgende:
Dan iets anders! Ik ben dit weekend getrouwd O+ het was zo tof! O+ ^) ik zweef nog een beetje geloof ik.
Wat leuk! Gefeliciteerd :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181656771
Wat fijn Crump! Gefeliciteerd! ^) O+
  maandag 3 september 2018 @ 08:16:30 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181657006
Wat leuk Crumpette! Gefeliciteerd! *O*

En Feecell, als je nog mee leest, bedankt voor de tip het afwasmachineblokje los in de bak te doen. Geen plakblokje meer en eindelijk weer eens gewoon elke keer schone afwas.
Ik open ook de deur niet meer om er toch nog iets bij te zetten, dat zal ook helpen. :Y
***
pi_181658057
Wat leuk crump! Gefeliciteerd O+
  maandag 3 september 2018 @ 10:11:41 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181658218
Gefeliciteerd Crump O+!

Weet iemand nog een leuk recept met vijgen? Na 10+ kilo en counting is de inspiratie van wat er mee te doen wel een beetje op :').
Of wil iemand van hier misschien gratis vijgen? :P
KuikenGuppy
  maandag 3 september 2018 @ 10:14:26 #181
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181658262
Gefeliciteerd crump!! O+

Helemaal naar brabant rijden voor wat vijgen is wat veel van het goede, maar ik heb het overwogen, want vijgen O+ O+ O+ .

Ik zou ze overigens ouderwets inmaken :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181658382
Crump, gefeliciteerd!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181658506
Crump gefeliciteerd foto? O-)
pi_181658645
Gefeliciteerd Crump!
pi_181658713
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:11 schreef Burdie het volgende:
Gefeliciteerd Crump O+!

Weet iemand nog een leuk recept met vijgen? Na 10+ kilo en counting is de inspiratie van wat er mee te doen wel een beetje op :').
Of wil iemand van hier misschien gratis vijgen? :P
Pizza met geitenkaas en vijgen O+
Maar daar heb je niet zo heel veel vijgen voor nodig haha.
pi_181658778
Gefeliciteerd Crump O+ Heerlijk nog even doorzweven :s)

Ik eet eigenlijk nooit vijgen, heb je ze in de tuin Burdie?
pi_181658980
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 08:16 schreef Brighteyes het volgende:
Wat leuk Crumpette! Gefeliciteerd! *O*

En Feecell, als je nog mee leest, bedankt voor de tip het afwasmachineblokje los in de bak te doen. Geen plakblokje meer en eindelijk weer eens gewoon elke keer schone afwas.
Ik open ook de deur niet meer om er toch nog iets bij te zetten, dat zal ook helpen. :Y
Een betere tip misschien: gebruik geen blokje maar poeder. Daar zit geen lijm in om het blok te vormen én niet dat ranzig oplosbare plastic. Beter voor de doorstroom in kleine gaatjes die dan minder dichtslibben.

[ Bericht 68% gewijzigd door Vanyel op 03-09-2018 11:28:58 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 3 september 2018 @ 11:06:00 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181659050
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:22 schreef Crumpette het volgende:
Dan iets anders! Ik ben dit weekend getrouwd O+ het was zo tof! O+ ^) ik zweef nog een beetje geloof ik.
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 september 2018 @ 11:11:56 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181659141
Gefeliciteerd, Crumpette!
in de haak.
pi_181659275
Dank allen! Ik heb wel een preview gekregen van de fotos ( O+ O+ O+ ) maar die downloaden op een ekte pc ben ik nog niet aan toegekomen. Komt nog wel!
pi_181660591
Crump. Gefeliciteerd. O+
pi_181660894
Gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Met een meidenkwartet
  maandag 3 september 2018 @ 12:41:52 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181660909
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 10:48 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd Crump O+ Heerlijk nog even doorzweven :s)

Ik eet eigenlijk nooit vijgen, heb je ze in de tuin Burdie?
Ja een gigantische boom in de achtertuin! We hadden er ook een merel gezinnetje in, zo gezellig O+. Maar dus kennelijk ook iets van 15+ kilo vijgen per jaar, en zó dol zijn we er nou ook weer niet op :').
KuikenGuppy
pi_181661750
Gefeliciteerd, Crump! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_181662483
Crump gefeliciteerd! *O*
pi_181662630
Gefeliciteed Crumpette! Het zag er ook heerlijk uit op de foto’s die ik op fB zag O+
Kwak
pi_181663146
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja een gigantische boom in de achtertuin! We hadden er ook een merel gezinnetje in, zo gezellig O+. Maar dus kennelijk ook iets van 15+ kilo vijgen per jaar, en zó dol zijn we er nou ook weer niet op :').
Bakjes 'gratis vijgen' bij de poort zetten?
  maandag 3 september 2018 @ 14:40:57 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181663185
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 14:38 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Bakjes 'gratis vijgen' bij de poort zetten?
Zo zijn we al van een paar kilo af gekomen idd :Y. Misschien dat ik het nog een keer neerzet.
KuikenGuppy
  maandag 3 september 2018 @ 14:51:14 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181663450
Woon je in de buurt van rijen? Ik lust ze wel!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181666746
Gefeliciteerd Crump! Trouwen is zo tof! Jammer eigenlijk dat je dat doorgaans maar 1x doet.
pi_181666799
Nou, mijn vriend heeft het al twee keer gedaan. Maar hij is van mening dat driemaal scheepsrecht is. Ik denk daar anders over. :') .

Geniet nog lekker na, Crumpette! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181667048
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 18:01 schreef Franny_G het volgende:
Nou, mijn vriend heeft het al twee keer gedaan. Maar hij is van mening dat driemaal scheepsrecht is. Ik denk daar anders over. :') .

Geniet nog lekker na, Crumpette! O+ .
O+ :') gnorf
  maandag 3 september 2018 @ 18:18:29 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181667140
Gefeliciteerd crumpette
  maandag 3 september 2018 @ 18:44:15 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181667723
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:51 schreef Tink89 het volgende:
Woon je in de buurt van rijen? Ik lust ze wel!
Vlakbij de Efteling, dus relatief dichtbij ;).
KuikenGuppy
  maandag 3 september 2018 @ 18:45:34 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181667744
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 18:01 schreef Franny_G het volgende:
Nou, mijn vriend heeft het al twee keer gedaan. Maar hij is van mening dat driemaal scheepsrecht is. Ik denk daar anders over. :') .

Geniet nog lekker na, Crumpette! O+ .
Het woord "vriend" is cruciaal in deze zin :+.
KuikenGuppy
pi_181669043
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 18:01 schreef Franny_G het volgende:
Nou, mijn vriend heeft het al twee keer gedaan. Maar hij is van mening dat driemaal scheepsrecht is. Ik denk daar anders over. :') .

Geniet nog lekker na, Crumpette! O+ .
:D
pi_181670214
Gefelicitaart Crumpette!!
pi_181671265
Gefeliciteerd Crumpette!
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 18:28:49 #209
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181687946
Gefeliciteerd Crumpette!

Morgenavond komt op tv een programma van Ria Bremer, over zwangerschap en bevallen in Nederland, waarbij ze terugkijken naar een zelfde programma 35 jaar geleden.
Bevallen met Bremer - TVGids.nl www.tvgids.nl/bevallen-met-bremer/artikel/806201/

En ik zit zo een beetje te bedenken op de bank dat er onwijze stappen zijn gemaakt op het gebied van fertiliteit, maar dat bevallen vast hetzelfde zal zijn als 35 jaar geleden.
Tot ik me ineens realiseer dat ik gewoon ruim 17 jaar geleden bevallen ben :o dat is ook gewoon echt lang geleden :o
echt joh, soms vergeet je dat gewoon in de dagelijkse sleur, maar op dit soort momenten ben ik af en toe echt verbijsterd over de jaren die voorbij zijn gevlogen. Onvoorstelbaar....Hebben jullie dat ook? Of ben ik gewoon een sentimentele muts?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:32:14 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181688030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:28 schreef Lois het volgende:
Gefeliciteerd Crumpette!

Morgenavond komt op tv een programma van Ria Bremer, over zwangerschap en bevallen in Nederland, waarbij ze terugkijken naar een zelfde programma 35 jaar geleden.
Bevallen met Bremer - TVGids.nl www.tvgids.nl/bevallen-met-bremer/artikel/806201/

En ik zit zo een beetje te bedenken op de bank dat er onwijze stappen zijn gemaakt op het gebied van fertiliteit, maar dat bevallen vast hetzelfde zal zijn als 35 jaar geleden.
Tot ik me ineens realiseer dat ik gewoon ruim 17 jaar geleden bevallen ben :o dat is ook gewoon echt lang geleden :o
echt joh, soms vergeet je dat gewoon in de dagelijkse sleur, maar op dit soort momenten ben ik af en toe echt verbijsterd over de jaren die voorbij zijn gevlogen. Onvoorstelbaar....Hebben jullie dat ook? Of ben ik gewoon een sentimentele muts?
Je bent gewoon een sentimentele muts en ja, ik heb dat soms ook ;)
Ik lees af en toe even mee met Zwangerschap en Geboorte en dan heb ik het vooral. Meepraten daar zou nu voelen als die moeders van vroeger die alleen maar weten hoe het vroeger was.

En dat is ook eigenlijk wel een beetje zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 18:35:19 #211
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181688115
:D het zal de tijd van het jaar wel zijn dan, dat sentimentele ;)
Mijn jongste wordt dit weekend 15... die ene waarvan je dacht dat ze nooit in haar eigen bed zou gaan slapen en het woord uitslapen niet kende.
Die moet je nu rond het middaguur uit haar eigen bed sleuren wil ze opstaan. Heerlijke puber O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:21:38 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181688921
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:35 schreef Lois het volgende:
:D het zal de tijd van het jaar wel zijn dan, dat sentimentele ;)
Mijn jongste wordt dit weekend 15... die ene waarvan je dacht dat ze nooit in haar eigen bed zou gaan slapen en het woord uitslapen niet kende.
Die moet je nu rond het middaguur uit haar eigen bed sleuren wil ze opstaan. Heerlijke puber O+
Jij loopt wat dat betreft net iets voor op mij. Mijn oudste wordt in januari 17 jaar en mijn jongste in november 15.
Maar verder heel herkenbaar ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181688964
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:28 schreef Lois het volgende:
Gefeliciteerd Crumpette!

Morgenavond komt op tv een programma van Ria Bremer, over zwangerschap en bevallen in Nederland, waarbij ze terugkijken naar een zelfde programma 35 jaar geleden.
Bevallen met Bremer - TVGids.nl www.tvgids.nl/bevallen-met-bremer/artikel/806201/

En ik zit zo een beetje te bedenken op de bank dat er onwijze stappen zijn gemaakt op het gebied van fertiliteit, maar dat bevallen vast hetzelfde zal zijn als 35 jaar geleden.
Tot ik me ineens realiseer dat ik gewoon ruim 17 jaar geleden bevallen ben :o dat is ook gewoon echt lang geleden :o
echt joh, soms vergeet je dat gewoon in de dagelijkse sleur, maar op dit soort momenten ben ik af en toe echt verbijsterd over de jaren die voorbij zijn gevlogen. Onvoorstelbaar....Hebben jullie dat ook? Of ben ik gewoon een sentimentele muts?
Dan hier nog een sentimentele muts, ik ben dan "nog maar" 11 jaar geleden bevallen.
Ik zat laatst terug te rekenen en kwam erachter dat het al 25 jaar geleden was dat ik op de middelbare school zat... in mijn hoofd voel ik me nog geen bijna 40 met enige regelmaat... ik blijf het toch wonderlijk vinden hoe dat werkt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181689447
Hoe gaat het met je meiden Lois? Ik lurkte veel in de tijd dat ze klein waren :)
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 19:54:20 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181689587
Ja heel goed. Eva is “bijna een volwassen vrouw” zoals ze het zelf graag tegen iedereen verteld. Blijft een klein meisje, ook qua postuur, maar wordt volgend jaar toch echt 18.
Jongste dus bijna 15, eindexamenjaar vmbo groen en dier, en is hevig aan het nadenken wat ze in vredesnaam wil worden. Dierenarts is van de baan (bloed = ieuw) dierenarts assistente ook (dan moet je al die mensen te woord staan = ook ieuw) en voor de rest vind ze ook weinig leuk. Ja bankhangen en Netflix.. maar ja daar betaald niemand je voor.
Ze heeft nog even, als we in januari maar weten welke opleiding ze wil doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_181689735
Goed om te horen! En jeetje, 18. Das wel echt groot zeg!
Schoolkeuze/beroepskeuze vind ik altijd zo lastig. Zo jong dat je die keus moet maken, voor de rest van je leven. Goed, je kan altijd veranderen maar toch. Het is heel wat, zo'n keus.

Zijn er nog steeds veel broccoli's in het huishouden? :D
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 20:23:08 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181690226
We zitten inmiddels al geruime tijd in de my little pony periode }:| vreselijk want ze zijn groot en onhandig en snel stuk en alles. Maar goed, pony’s zijn de hoofdmoot, chipmunks, Buck (Ice age), luiaards en broccoli komen afwisselend daarnaast aan de beurt.

Gelukkig wel de knuffel versie van Spuuglokje, de tijd dat we constant citroen en/of broccoli kochten bij de supermarkt is goddank voorbij :D
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:26:58 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181690326
Oooh 18 en 15 alweer :o jemig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:27:24 #219
56471 pinquit
oh my lama!
pi_181690336
17 en 14 dus, maar alsnog! Waaaw
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181690456
Wat gaat dat snel zeg! Ik vind het al heel wat om nu een brugpieper te hebben. :D
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 20:36:13 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181690501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:27 schreef pinquit het volgende:
17 en 14 dus, maar alsnog! Waaaw
Ja dat heb ik dus ook steeds :D
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:40:04 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_181690582
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:23 schreef Lois het volgende:
de tijd dat we constant citroen en/of broccoli kochten bij de supermarkt is goddank voorbij :D
:D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:00:41 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181691105
Ja maar jemig hey... 17... dat is echt bizar hoor! :o Dus wij hangen hier dus ook al dik 17 jaar rond... Vanaf 'in mijn buik' O+, zo heette het toch? O+

Damn zo oud... Waar is die smiley met die wandelstok? O~)
***
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 21:15:59 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181691607
Bijna 18 jaar hangen we hier al BE, bizar he?
OUD / In mijn buik..
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_181691608
En vele zijn gekomen en gegaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:17:16 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181691649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:15 schreef Ticootje het volgende:
En vele zijn gekomen en gegaan.
En er zijn er een paar die ik nog steeds mis. Met name Catootje eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:19:39 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181691731
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:17 schreef livelink het volgende:

[..]

En er zijn er een paar die ik nog steeds mis. Met name Catootje eigenlijk.
Die is ooit vetrokken na een opmerking van mij geloof ik. Daar heb ik me later nog wel rot om gevoeld. :@
***
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:20:45 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181691778
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die is ooit vetrokken na een opmerking van mij geloof ik. Daar heb ik me later nog wel rot om gevoeld. :@
Oh echt? Dat wist ik niet. Maar als je na 1 opmerking definitief vertrekt had het waarschijnlijk anders ook niet lang geduurd voordat ze was vertrokken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:28:53 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181692078
Ja, dat is vast ook wel zo. :Y

Maar idd, wat Tico zegt... wat zijn er verschrikkelijk veel echte OUDjes geweest door de jaren heen. Ze behoorden tot het meubilair en toch was het ooit weer klaar... :’(
***
pi_181692199
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:15 schreef Lois het volgende:
Bijna 18 jaar hangen we hier al BE, bizar he?
OUD / In mijn buik..
wow bijzonder!!

12-10-1999 is mijn registratie datum
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:55:14 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181692831
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

wow bijzonder!!

12-10-1999 is mijn registratie datum
Ik las al mee sinds Big Brother, maar durfde me niet te registreren. Ik heb ook wel hele goede herinneringen aan die 1e BB. Sowieso het toen nog bijzondere concept en voor het eerst ook dat ik iets op tv meebeleefde via internet. Dat vond ik toen nog echt magisch.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:07:29 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181693136
Ik inderdaad ook. :Y Ik heb ook nog een andere nick gehad eerst, wim-lex geloof ik, maar ik vond het registeren eerst heel eng. Las wel al vrijwel vanaf het begin van BB1 mee.

Goh, dat was ook een soort van magisch iets hoor. Daarna was het nooit meer zo uniek en spontaan.
***
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:08:10 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181693144
Oh haha, ik las alleen jouw eerste zin in een preview en zie nu dat jij het ook magisch noemt! :D
Maar dat was het wel. :Y
***
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:13:58 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181693289
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:08 schreef Brighteyes het volgende:
Oh haha, ik las alleen jouw eerste zin in een preview en zie nu dat jij het ook magisch noemt! :D
Maar dat was het wel. :Y
Ja, dat komt nooit meer terug helaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 september 2018 @ 22:16:21 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181693330
Nostalgie O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:16:31 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_181693336
Leuk om dat topic eens terug te lezen lois.
pi_181693492
BB1 was ook geweldig om naar te kijken.. eigenlijk ook saai 😂😂
Ik had 24 uur livestream op de tv..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:40:45 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181693908
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:23 schreef Vicky het volgende:
BB1 was ook geweldig om naar te kijken.. eigenlijk ook saai 😂😂
Ik had 24 uur livestream op de tv..
Oh nee, zover ging ik niet. Ik moest het met het dagelijkse halfuurtje doen. En ik liftte mee op de streamverslagen natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 22:54:35 #239
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_181694237
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:15 schreef Lois het volgende:
Bijna 18 jaar hangen we hier al BE, bizar he?
OUD / In mijn buik..
Oh wat heerlijk om al die "oude namen" terug te zien

:W hallo
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:00:22 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181694369
Hi! *;
***
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2018 @ 23:01:54 #241
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181694403
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:54 schreef just me het volgende:

[..]

Oh wat heerlijk om al die "oude namen" terug te zien

:W hallo
O+ Hoe is het met de kleinkinderen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 23:02:20 #242
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_181694419
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:00 schreef Brighteyes het volgende:
Hi! *;
*O* *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 23:03:03 #243
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_181694438
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:01 schreef Lois het volgende:

[..]

O+ Hoe is het met de kleinkinderen?
fantastisch, druk, genieten !!

De oudste is gisteren voor het eerst naar school gegaan O+
die is dus 4, daarna komt er eentje van 2

en Junior heeft een mannetje van 9 maanden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_181698566
Wat leuk om te lezen dat er zoveel Fokkers zijn met (bijna) volwassen en grote kinderen. O+

Ik meldde mij tien jaar geleden aan voor het forum tv.
Rond 2010/2011 ben ik in oud gaan lurken. En nu post ik alweer zes jaar mee in oud. :D
  woensdag 5 september 2018 @ 09:07:12 #245
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_181698640
Ohhhh we gaan sentimenteel doen, ik ben erbij!
Ik post hier mee sinds m`n oudste 2 was. Die is nu net 18 geworden.
Ook ik waag me niet aan meeposten in Z&G, want het enige wat ik zou kunnen zeggen is 'in mijn tijd deden we dit of dat' en dat kan echt niet :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:31:01 #246
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181700005
Vinden jullie het zo heel anders? Afgezien van het feit dat internet bij ons nog maar net begon, vind ik het verschil wel meevallen eigenlijk.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:54:46 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181700400
Nou, tegenwoordig is co-sleepen vrijwel de norm in OUD geloof ik, dat was destijds niet. En er zijn nog wel wat andere verschillen. :Y
***
  woensdag 5 september 2018 @ 10:55:26 #248
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181700410
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ohhhh we gaan sentimenteel doen, ik ben erbij!
Ik post hier mee sinds m`n oudste 2 was. Die is nu net 18 geworden.
Ook ik waag me niet aan meeposten in Z&G, want het enige wat ik zou kunnen zeggen is 'in mijn tijd deden we dit of dat' en dat kan echt niet :')
O, ik ook rond die tijd, mijn oudste was nog geen 2 en is nu 17 (en is nu wegens studie op zoek naar een kamer in (of nabij) Delft)!
Z&G lees ik niet meer mee, teveel nieuwe namen :@
Maar wat Gaoxing zegt, volgens mij is er echt niet zoveel veranderd. Of misschien scheelt het dat ik in de familie nog e.e.a. meekrijg: ik ben afgelopen donderdag voor de 14e keer tante geworden ❤️
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_181703656
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ohhhh we gaan sentimenteel doen, ik ben erbij!
Ik post hier mee sinds m`n oudste 2 was. Die is nu net 18 geworden.
Ook ik waag me niet aan meeposten in Z&G, want het enige wat ik zou kunnen zeggen is 'in mijn tijd deden we dit of dat' en dat kan echt niet :')
Vroegah!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:55:45 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181703751
Wat ook enorm veranderd is, is het ‘Wachten op...’. Wij opoes deden het nog met naalden in bakjes urine :D tegenwoordig is het gebruik van ovulatietesten veel meer ingeburgerd.
***
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 september 2018 @ 13:57:18 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181703774
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ook enorm veranderd is, is het ‘Wachten op...’. Wij opoes deden het nog met naalden in bakjes urine :D tegenwoordig is het gebruik van ovulatietesten veel meer ingeburgerd.
die herinner ik me nog inderdaad! En was er ook niet iets met een kat met een zesde zintuig?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181703884
Naalden in bakjes urine?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 5 september 2018 @ 14:16:41 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181704098
:Y Als zwangerschapstest geloof ik.
***
  woensdag 5 september 2018 @ 14:17:31 #254
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_181704117
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
:Y Als zwangerschapstest geloof ik.
Uhm..... hoe oud ben jij BE?
  woensdag 5 september 2018 @ 14:21:50 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181704231
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Uhm..... hoe oud ben jij BE?
Nee, srsly, het is hier in ‘wachten’ ooit uitgeprobeerd!
***
pi_181704356
Heh!? :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 5 september 2018 @ 14:31:21 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181704469
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:28 schreef Lois het volgende:
Gefeliciteerd Crumpette!

Morgenavond komt op tv een programma van Ria Bremer, over zwangerschap en bevallen in Nederland, waarbij ze terugkijken naar een zelfde programma 35 jaar geleden.
Bevallen met Bremer - TVGids.nl www.tvgids.nl/bevallen-met-bremer/artikel/806201/

En ik zit zo een beetje te bedenken op de bank dat er onwijze stappen zijn gemaakt op het gebied van fertiliteit, maar dat bevallen vast hetzelfde zal zijn als 35 jaar geleden.
Tot ik me ineens realiseer dat ik gewoon ruim 17 jaar geleden bevallen ben :o dat is ook gewoon echt lang geleden :o
echt joh, soms vergeet je dat gewoon in de dagelijkse sleur, maar op dit soort momenten ben ik af en toe echt verbijsterd over de jaren die voorbij zijn gevlogen. Onvoorstelbaar....Hebben jullie dat ook? Of ben ik gewoon een sentimentele muts?
Hierop aanhakend: je kunt de uitzending uit 1983 terugkijken :o klik Inclusief bevalling!

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 05-09-2018 14:40:04 ]
  Jubileum moderator woensdag 5 september 2018 @ 15:36:33 #258
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181705681
Ik weet nog wel dat Luchtbel volgens mij met een lek bakje urine naar de dokter moest maar naalden ben ik echt vergeten :o
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 september 2018 @ 16:23:20 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181706754
Ha! En ik maar denken dat mijn geheugen zo slecht is! :7

Ik dacht zelfs te weten dat het met Slaapmeisje te maken had, en tadaaaa:

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2004 20:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier nog een tip die ik heb gelezen in Complete raadgever Vruchtbaarheid van Uta König. Hier staan trouwens ook allerlei alternatieve therapieen in om optimaal vruchtbaar en klaar voor een baby te zijn (homeopathie, accupunctuur, ayurveda, visualisatie, luna-yoga, reflexzonemassage, aromatherapie etc.).

" Populaire zwangerschapstest:
De vrouw moet haar urine in een metalen pot gieten en er gedurende een hele nacht een naald in leggen. Vertoont de naald ´s morgens rode vlekjes, dan is ze zwanger. Is ze dat niet, dan moet de naald er zwart en roestig uitzien. "

Tja, ik vraag me af of ik wel een metalen pot in huis heb. Het is in ieder geval een heeeel goedkope zwangerschapstest, maar of ie nou ook betrouwbaar is? :P
:D
***
pi_181706810
:D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181707218
Yo, pot met pies en naald erin, *O* Geen vlekjes de dag erna toen.

Kan ik meteen mijn nieuws delen: ik ben verlóófd :7

Nog geen foto van de ring, die was pietsje te klein. Hoop dat de nieuwe volgende week er is.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181708267
Frappant dat wanneer dit topic nostalgisch wordt, er ineens allemaal oud-jes aan komen zetten :D Lurken die mee of is er een geheime tam-tam achter de schermen? :D
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 17:37:55 #263
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_181708384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Frappant dat wanneer dit topic nostalgisch wordt, er ineens allemaal oud-jes aan komen zetten :D Lurken die mee of is er een geheime tam-tam achter de schermen? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_181708686
Wel verdacht inderdaad...
pi_181708709
Maar dan moet yppy nog melden.... en weliswaar geen Oldbie maar ymme ook....
  Jubileum moderator woensdag 5 september 2018 @ 18:03:59 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_181708897
Ik lurk heel veel mee hoor, soms weer periodes niet maar je blijft toch altijd benieuwd hoe het met sommige kindjes en zwangerschappen gaat.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_181708991
Lurker present! :@
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  woensdag 5 september 2018 @ 18:16:27 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181709180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:46 schreef Syrena het volgende:
Yo, pot met pies en naald erin, *O* Geen vlekjes de dag erna toen.

Kan ik meteen mijn nieuws delen: ik ben verlóófd :7

Nog geen foto van de ring, die was pietsje te klein. Hoop dat de nieuwe volgende week er is.
Wow, wat tof zeg! Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Frappant dat wanneer dit topic nostalgisch wordt, er ineens allemaal oud-jes aan komen zetten :D Lurken die mee of is er een geheime tam-tam achter de schermen? :D
Iedereen heeft nog steeds een *ping* op dit soort onderwerpen. ;) :D
***
  woensdag 5 september 2018 @ 18:21:02 #269
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_181709291
Wat leuk alle oldbees.. Ik zag laatst bij ons op de NAS foto’s van een meet waar teamlead aanwezig was met jou BE en flugel en Sjeen. Inmiddels loop ik hier ook bijna 10 jaar rond met een account, daarvoor nog gelurkt maar nooit durven aanmelden
Be happy with the little things in life
pi_181711993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:46 schreef Syrena het volgende:
Yo, pot met pies en naald erin, *O* Geen vlekjes de dag erna toen.

Kan ik meteen mijn nieuws delen: ik ben verlóófd :7

Nog geen foto van de ring, die was pietsje te klein. Hoop dat de nieuwe volgende week er is.
Oooh tof! Gefeliciteerd! O+ Hoe was het aanzoek??
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 5 september 2018 @ 21:54:40 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181715071
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Frappant dat wanneer dit topic nostalgisch wordt, er ineens allemaal oud-jes aan komen zetten :D Lurken die mee of is er een geheime tam-tam achter de schermen? :D
Het geheime OUD-genootschap :Y ik ben nog steeds niet door de ballotage.

De meeste posten hier toch nog wel regelmatig hoor.
Alleen Syrena had ik al heel lang niet meer gezien. Gefeliciteerd met je verloving!
Was de steen van je ring te klein ;) ?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181715896
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

die herinner ik me nog inderdaad! En was er ook niet iets met een kat met een zesde zintuig?
:W ik heb ook gewoon over de kat gepist hoor :+

Hij liep weg dus ik was zwanger!

(En hoi, vorige account sinds 2002, meelezend sinds BB1 zonder account, via een andere site met streamverslagen die eruit ging hier twrevht gekomen. In t begin vooral BB en Lush!)
Kwak
  woensdag 5 september 2018 @ 23:42:36 #273
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_181718110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:46 schreef Syrena het volgende:
Yo, pot met pies en naald erin, *O* Geen vlekjes de dag erna toen.

Kan ik meteen mijn nieuws delen: ik ben verlóófd :7

Nog geen foto van de ring, die was pietsje te klein. Hoop dat de nieuwe volgende week er is.
Gefeliciteerd!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_181720820
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oooh tof! Gefeliciteerd! O+ Hoe was het aanzoek??
Op de plek waar we het meeste en het liefste zijn O+ De bank _O-
Hij was zo nerveus al de hele dag. Terwijl ik na een week verkering al wist, deze gaat het worden 8-)

Nu de bruiloft nog. Ik hou de optie Las Vegas nog open O-)
geen gastenlijstgezeur >:)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181721135
Gefeliciteerd syrena
  donderdag 6 september 2018 @ 10:19:34 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181722619
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, srsly, het is hier in ‘wachten’ ooit uitgeprobeerd!
Was dat dat experiment waarbij allerlei alternatieven voor zwangerschapstesten werden uitgeprobeerd? In bleekmiddel plassen, kijken of het gaat schuimen, etc.
KuikenGuppy
  donderdag 6 september 2018 @ 10:21:15 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181722650
Gefeliciteerd Syrena *O*.
KuikenGuppy
  donderdag 6 september 2018 @ 10:22:03 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181722666
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Was dat dat experiment waarbij allerlei alternatieven voor zwangerschapstesten werden uitgeprobeerd? In bleekmiddel plassen, kijken of het gaat schuimen, etc.
Die ken ik dan weer niet. :o :D
***
pi_181722877
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:46 schreef Syrena het volgende:

Kan ik meteen mijn nieuws delen: ik ben verlóófd :7

Gefeliciteerd!

Ik zag dat ik ook alweer 15 jaar hier rondhang... :o
Oudste bijna 11 jaar, jongste net 9.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 6 september 2018 @ 10:35:04 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181722897
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die ken ik dan weer niet. :o :D
Kan ook zijn dat dat hele naald-experiment in mijn hoofd een eigen leven is gaan leiden hoor :'). 't Is ook lang geleden.
KuikenGuppy
  donderdag 6 september 2018 @ 10:39:30 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181722970
Oh, ik heb binnenkort het 15-jarig jubileum van dit account! Iedereen krijgt dan een virtueel taartje O+.
KuikenGuppy
pi_181723146
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:09 schreef Syrena het volgende:

[..]

Op de plek waar we het meeste en het liefste zijn O+ De bank _O-
Hij was zo nerveus al de hele dag. Terwijl ik na een week verkering al wist, deze gaat het worden 8-)

Nu de bruiloft nog. Ik hou de optie Las Vegas nog open O-)
geen gastenlijstgezeur >:)
Gefeliciteerd! Misschien moet je het trouwtopic nieuw leven inblazen! Is mij niet gelukt :'). Tijdens het plannen heb ik ook wel eens gewenst dat we gewoon met zijn tweetjes op hawaii gingen trouwen, maar op de dag zelf was het zo mooi allemaal O+ met al onze mensen erbij O+ dat had ik echt niet willen missen.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:08:45 #283
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181723536
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:39 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik heb binnenkort het 15-jarig jubileum van dit account! Iedereen krijgt dan een virtueel taartje O+.
Vijgentaart?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181723584
Ik zit hier al 16 jaar verspreid over meerdere accounts :o Ahh, toen konden mijn ouders nog terecht in OUD :D
Make your own kind of music.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:18:50 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181723759
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:08 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Vijgentaart?
Haha, ja iedereen een gratis vijg!
KuikenGuppy
  donderdag 6 september 2018 @ 12:13:01 #286
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_181724945
Ik ben ook al jaren een Olbie :B
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_181725871
Mijn 15 jarig jubileum is ook al bijna :o Maar ik moet wel zeggen dat ik vooral veel gelurkt heb (maar nooit in OUD :+ ), ik ben pas tijdens mn 1e zwangerschap actief gaan meeschrijven.

Virtuele taart klinkt goed :9
pi_181726060
Ik was vooral actief in f&f toch al een jaar of 10 gok ik.

@crumpette het was mij ook niet gelukt het trouwtopic nieuw leven in te blazen

Iemand een huisjes tip in de herfstvakantie in de buurt van de julianatoren. Kan het vakantietopic zo 123 niet vinden. En wie weet weten de oldbies wel wat.
pi_181726299
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik was vooral actief in f&f toch al een jaar of 10 gok ik.

@crumpette het was mij ook niet gelukt het trouwtopic nieuw leven in te blazen

Iemand een huisjes tip in de herfstvakantie in de buurt van de julianatoren. Kan het vakantietopic zo 123 niet vinden. En wie weet weten de oldbies wel wat.
Rabit hill. Ook veel te doen als het regent.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_181726448
Wat Tally zegt. Rabbit Hill is leuk.
Wij huurden er een stacaravan (bleken splinternieuw, wij waren de eerste gebruikers). Type 6MH1 hadden wij. Maar dat was dus op de camping. Jullie hebben een camper toch? De kampeerplaatsen zijn daar mooi ruim!
Maar het is Landal dus het is ook een huisjespark.
pi_181726767
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:45 schreef Malteser het volgende:
Wat Tally zegt. Rabbit Hill is leuk.
Wij huurden er een stacaravan (bleken splinternieuw, wij waren de eerste gebruikers). Type 6MH1 hadden wij. Maar dat was dus op de camping. Jullie hebben een camper toch? De kampeerplaatsen zijn daar mooi ruim!
Maar het is Landal dus het is ook een huisjespark.
Wij hebben idd een camper maar herfstvakantie liever in een huisje.

Heb nu een airbnb huisje gevonden op een park in beekbergen
  donderdag 6 september 2018 @ 14:19:49 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181726899
Ik ben ook echt een oude fok!taart, ongelooflijk joh dat het alweer zo'n 19 jaar geleden is dat ik fok! ontdekte. Kan Arcee even uitrekenen hoeveel tijd ik hier doorgebracht heb in al die jaren? :o :D
in de haak.
pi_181726958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:19 schreef trui het volgende:
Ik ben ook echt een oude fok!taart, ongelooflijk joh dat het alweer zo'n 19 jaar geleden is dat ik fok! ontdekte. Kan Arcee even uitrekenen hoeveel tijd ik hier doorgebracht heb in al die jaren? :o :D
Dat is toch niet zo moeilijk...
Donderdag 21 oktober 1999 @ 00:00
pi_181726961
Ik zit hier ook alweer 15 jaar :o das iets minder dan de helft van m'n leven :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181726972
En al die tijd onder m'n eigen account :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181727430
Ik ben tien jaar actief, waarvan de laatste vier jaar in OUD. Ben ik dan oldbie, newbie of iets saai ertussenin?
pi_181727744
Ik lurk al vanaf 2005, na jaren even een ander account gehad, en sinds onze kinderwens ben ik mee gaan schrijven als Mrs.Peel. Veel namen (her)ken ik dus wel!
  donderdag 6 september 2018 @ 15:15:29 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181727897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:49 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben tien jaar actief, waarvan de laatste vier jaar in OUD. Ben ik dan oldbie, newbie of iets saai ertussenin?
mag ik in jouw groepje?
oude account rond 2009 gestart, vanaf 2012 lurken in OUD en de laatste 4 jaar ( helaas) actief..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181728353
Lol was er ook niet eens iets met potloden en eventuele hangborsten?
( ja ik lurk al mee vanaf BB1, toen mijn kinderen nog jong waren. Inmiddels oma van een 16 maanden jong meiske) )
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  donderdag 6 september 2018 @ 16:16:43 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181728740
Ik post en lurk ook al een eeuwigheid, maar pas een tijdje in OUD. Vroeger vooral in de dieetclub... Nu voel ik me oud _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 6 september 2018 @ 16:57:59 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181729624
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk...
Donderdag 21 oktober 1999 @ 00:00
haha ik heb tussen 't fok!ken door ook nog wel andere dingen gedaan he. :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')