abonnement Unibet Coolblue
pi_181487366
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja als ze dat opschalen verwacht ik wel dat ze leren van dit soort dwalingen. Het moet natuurlijk een handig hulpmiddel zijn, niet een gemakzuchtige shortcut naar de eerste de beste persoon die je als verdachte kunt afschilderen.
En dan zitten op zich natuurlijk ook nog rechters tussen. Maar je vraagt dan in feite het onmogelijke van de politie. Het is heel menselijk om eerst op het laaghangende fruit af te gaan in een onderzoek. Als je een krachtig middel als een DNA-databank tot je beschikking hebt, dan ga je een zoektocht natuurlijk daar beginnen. Zo werkt een arts ook, eerst maar eens de meest logische kwalen onderzoeken. Het gevaar van een scenario zoals Leandra dat beschrijft gaat dan onherroepelijk toenemen.

quote:
Maar ik help de overheid graag boeven vangen. Als ik daarvoor mijn DNA moet inleveren, top.
Wat als een dergelijke databank gehackt of met buitenlandse inlichtingendiensten gedeeld wordt? Of dat er ineens een vies bruine wind begint te waaien op de Haagse ministeries? En wat dacht je van een glijdende schaal? Nu gaat het om opsporing, in de toekomst gaat het misschien om gebruik waar jij ook tegen bent. Je kunt maar beter wat wantrouwender staan tegenover de overheid, het is een machige club.
pi_181487406
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oeps.

Bron.
Dat is natuurlijk ook de kracht van het verwantsschapsonderzoek. De dader hoeft niet mee te werken om de dader op het spoor te komen.
pi_181487427
quote:
16s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik was twee seconden eerder. [ afbeelding ]
:P
pi_181487479
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Geslacht is juist een concept dat door de natuur is bepaalt en niet aan mode onderhevig is. De mode introduceert juist concepten die tijdelijk van aard zijn, bijvoorbeeld om geesteszieken een bepaalde plek in de maatschappij toe te bedelen i.p.v. hun problemen te behandelen.
De natuur is het niet met je eens, bijvoorbeeld het geval van Foekje Dillema:
quote:
De documentaire van Andere Tijden Sport van 20 juli 2008 presenteerde een onderzoek naar DNA uit nagelaten huidcellen uit Dillema's kleding. Het DNA is onderzocht bij de afdeling Forensische Moleculaire Biologie van het Erasmus MC. In het DNA werd een mannelijk Y-chromosoom aangetoond. Bijzonder was verder dat de verhouding X:Y volgens moleculair bioloog Anton Grootegoed varieerde van 1:1 tot 4:1. Zo’n onbalans is een intersekse conditie. Mogelijk had zij inwendig kleine, onvruchtbare testikels, die testosteron aanmaken, waardoor Dillema een zware stem kreeg, baardgroei en grotere spiermassa.
pi_181487534
quote:
11s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De natuur is het niet met je eens, bijvoorbeeld het geval van Foekje Dillema:

[..]

X en Y chromosomen zijn juist het bewijs van het bestaan van 2 geslachten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181487633
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook de kracht van het verwantsschapsonderzoek. De dader hoeft niet mee te werken om de dader op het spoor te komen.
Dat staat er nou juist niet.
pi_181487727
Nog nooit van de NRA gehoord hebben. Onder welke steen leef je dan? :')
Ja doei.
pi_181487739
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat staat er nou juist niet.
Naar wat ik begrepen heb was het juist de combinatie van het opduiken van verwantschap in het DNA-onderzoek en het feit dat hij vermist was. Zo las ik dat citaat ook.
pi_181487750
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:16 schreef motorbloempje het volgende:
Nog nooit van de NRA gehoord hebben. Onder welke steen leef je dan? :')
Geen lifetime membership hebben. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181487771
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:05 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

X en Y chromosomen zijn juist het bewijs van het bestaan van 2 geslachten.
Blijkbaar niet, er is geen sprake van een discreet concept maar van een continu concept.
  maandag 27 augustus 2018 @ 00:20:11 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_181487786
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, want als we één ding van de overheid weten is het dat zij uit is op je totale vernietiging. We hebben maar mazzel dat ze zo traag en lomp is, want anders waren we allemaal allang HARTSTIKKE DOOD.
Echt bizar, die angst voor de overheid in een prima werkende democratie als de onze.
pi_181487794
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Naar wat ik begrepen heb was het juist de combinatie van het opduiken van verwantschap in het DNA-onderzoek en het feit dat hij vermist was. Zo las ik dat citaat ook.
Hoe?

"Brech is niet gevonden dankzij het grootschalige DNA-verwantschapsonderzoek dat de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden. In dat onderzoek hebben twee verre verwanten van de man DNA gedoneerd. Brech is gevonden dankzij een onderzoek naar zijn eigen vermissing, waarin zijn persoonlijke spullen zijn ingezonden voor DNA-onderzoek."
pi_181487817
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Echt bizar, die angst voor de overheid in een prima werkende democratie als de onze.
Nogal BNW-achtig.
pi_181487837
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Echt bizar, die angst voor de overheid in een prima werkende democratie als de onze.
Blind vertrouwen hebben. -O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181488319
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:22 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Blind vertrouwen hebben. -O-
Vertrouwen is goed, controle is beter!

Zie die kerel die pinnen doet restaurant voor zijn drankje, 3800 ¤ voor een wijntje, in Nederland.

Wel tof van de eigenaar, stuur een print van U afschrijving en we maken U het geld terug over.

https://drimble.nl/entert(...)-voor-glas-wijn.html

Ga maar nooit ervan uit dat alles klopt dus dan.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 00:48:18 ]
  maandag 27 augustus 2018 @ 07:47:06 #166
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181490280
We hadden het in dit topic recent over netto/bruto-salarissen. Het lijkt er steeds meer op dat de 'gewone' burger ook van de huidige economische voorspoed weinig groei van de koopkracht hoeft te verwachten. Zoals dat sinds de jaren zeventig al voortdurend gebeurt. De economische groei wordt opgesoupeerd door aandeelhouders en de overheid.

Rabobank-economoom Baarsma in FD:

quote:
We stellen vast, dat gezien de daling van de werkloosheid de lonen minder snel stijgen dan je op grond van de ervaringen in het verleden zou verwachten', zegt Baarsma. 'Opnieuw valt de stijging van de lonen en de koopkracht tegen. Daarom denken we dat het kabinet zich ook niet rijk moet rekenen op basis van de huidige voorspellingen.'
Slecht onderhandelen over nieuwe cao's en de hogere olieprijzen gooien blijkbaar roet in het eten.

quote:
Dit jaar dreigt hetzelfde te gebeuren. Het Centraal Planbureau (CPB) gaat ervan uit dat de toenemende krapte op de arbeidsmarkt de stijging van de cao-lonen een flinke impuls zal geven. Toch heeft het CPB de verwachting voor de cao-loonstijging alweer neerwaarts bijgesteld. Uit de laatste cijfers van werkgeversvereniging AWVN blijkt ook dat de sterke versnelling van de cao-loonstijging in het eerste kwartaal van dit jaar misschien een toevalstreffer is geweest, want van maart op juli is het tempo van de in nieuwe cao's overeengekomen loonstijgingen iedere maand gedaald.

Dit jaar leiden bovendien hogere olieprijzen tot een hogere inflatie. Het gevolg is dat het CPB de verwachting voor de stijging van de koopkracht heeft verlaagd van een al niet te florissante 0,6% naar nog slechts 0,4%.
En het bedrijfsleven maar klagen dat ze vacatures niet vervuld krijgen...
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 augustus 2018 @ 07:53:05 #167
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181490334
En verder nog een fijn bij-effect van de ombouw van het systeem van studiefinanciering naar een leenstelsel met steun van 'onderwijspartij' D66. Wie leent, kan straks veel moeilijker een huis kopen.

quote:
Wie een flinke studieschuld heeft opgebouwd, komt vaak niet of nauwelijks in aanmerking voor een hypotheek. Daarvoor waarschuwt het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). ,,Lenen in het ‘sociale’ leenstelsel ontneemt starters de kans op een woning.''

Dat studieschuld van grote invloed is op de hoogte van de te verkrijgen hypotheek blijkt uit een inventarisatie onder de vijf grootste Nederlandse hypotheekverstrekkers. Hoewel de regels zijn versoepeld sinds de invoering van het sociaal leenstelsel, is daar volgens het ISO bij hypotheekverstrekkers weinig van te merken.

Bij een bruto-jaarinkomen van 40.000 euro en een gemiddelde studieschuld van 21.000 euro wordt de maximaal af te sluiten hypotheek verlaagd met zo'n 25.000 (nieuwe stelsel) tot 40.000 euro (oude stelsel). ,,Dit forse verschil zorgt er in veel gevallen voor dat starters geen woning kunnen kopen. Daarnaast kan een studieschuld ondanks het extra aflossen van de schuld nog tientallen jaren meespelen bij het afsluiten van een hypotheek'', bevestigt een woordvoerster van ABN Amro.
Bron: ANP
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 augustus 2018 @ 07:53:42 #168
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181490342
Goedemorgen trouwens ;(
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 augustus 2018 @ 07:54:37 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181490350
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 07:53 schreef Dwersdriever het volgende:
En verder nog een fijn bij-effect van de ombouw van het systeem van studiefinanciering naar een leenstelsel met steun van 'onderwijspartij' D66. Wie leent, kan straks veel moeilijker een huis kopen.

[..]

Bron: ANP
Minder vraag naar koophuizen betekent dalende prijzen. Lijkt me goed nieuws.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:02:54 #170
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181490422
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 07:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Minder vraag naar koophuizen betekent dalende prijzen. Lijkt me goed nieuws.
Of de prijzen blijven gewoon hoog en nog meer huizen komen terecht bij pandjesbazen, investeringsmaatschappijen, professionele airbnb-verhuurders, expats en dergelijke. Tegelijkertijd wordt de flexibiliteit van hoogopgeleid Nederland om een huis te kopen in de buurt van werkgevers beperkter. Die werknemers zijn weer overgeleverd aan de huur in de private sector en leveren zo hun koopkracht in bij 'het kapitaal' via aflossing van de studieschuld en hoge huur.

Goed nieuws is dit niet bepaald.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:06:32 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181490448
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:02 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Of de prijzen blijven gewoon hoog en nog meer huizen komen terecht bij pandjesbazen, investeringsmaatschappijen, professionele airbnb-verhuurders, expats en dergelijke. Tegelijkertijd wordt de flexibiliteit van hoogopgeleid Nederland om een huis te kopen in de buurt van werkgevers beperkter. Die werknemers zijn weer overgeleverd aan de huur in de private sector en leveren zo hun koopkracht in bij 'het kapitaal' via aflossing van de studieschuld en hoge huur.

Goed nieuws is dit niet bepaald.
Zie PI.

Overigens ben ik nog niet eens perse tegen een leenstelsel, maar dit is wel een zeer nadelig bijeffect.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:16:31 #172
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181490508
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zie PI.

Overigens ben ik nog niet eens perse tegen een leenstelsel, maar dit is wel een zeer nadelig bijeffect.
Toen ik nog in de VS woonde had ik verschillende kennissen die echt tonnen aan studieschuld met zich meesleepten. Zo erg is het gelukkig hier niet, al liggen daar de netto-salarissen natuurlijk weer een stuk hoger dan hier, mits je een goede baan weet te krijgen.

Maar ik heb studeren altijd gezien als een investering van de maatschappij in de toekomst. De beurzen voor soldaten die terugkeerden uit de Tweede Wereldoorlog (GI Bill) vormden een belangrijke motor achter het economische wonder in de VS in de jaren vijftig. In Nederland heeft de brede beschikbaarheid van studiefinanciering ook enorm positieve effecten gehad.

Het is opmerkelijk dat deze maatregelen allemaal worden doorgevoerd door een generatie politici die voor een belangrijk deel zelf nog redelijk riant heeft kunnen studeren.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:21:00 #173
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181490530
Dat investeren gebeurt al lang, daarom is het collegegeld zo veel lager dan de eigenlijke kosten. En vergeet niet dat het leenstelsel in essentie een nivellerende maatregel is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:52:16 #174
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181490787
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Dat investeren gebeurt al lang, daarom is het collegegeld zo veel lager dan de eigenlijke kosten. En vergeet niet dat het leenstelsel in essentie een nivellerende maatregel is.
Ja, zo wordt het verkocht en dat is natuurlijk ook een versie van de waarheid.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181490795
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Dat investeren gebeurt al lang, daarom is het collegegeld zo veel lager dan de eigenlijke kosten. En vergeet niet dat het leenstelsel in essentie een nivellerende maatregel is.
Is het wel verstandig om in het onderwijs te veel te nivelleren? :P

Of om sowieso te veel te nivelleren?

De effectiefste manier om bijv. de opkomst van AirBnB tegen te houden, zou natuurlijk zijn, om ervoor te zorgen dat er een dusdanige groep welvarende Nederlanders is, dat het lucratiever is om een huis gewoon aan hen te verkopen ipv. er een AirBnB van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 08:52:52 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')