abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:21:42 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_181452800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bio-industrie is geen natoer.
Kan wel gaan jagen, maar als we dat met zijn allen gaan doen wordt het wel druk in het bos.
En besides, ik heb nog meer dingen te doen.

Noemen ze vooruitgang.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_181452868
Vegetariers eten geen vlees.

En dat is verder ook de enige algemene uitspraak die je kan doen. Het zegt vaak niks over je moraal, ik zal de godwin niet maken maar geen vlees eten maakt je echt niet automatisch een beter mens. Het is een keuze die elk mens zelf maakt, en je kan die keuze maken om duizend en 1 redenen. Ook om de verkeerde redenen.

Ook zorgt het niet automatisch voor betere gezondheid, patat met mayo en deep fried butter is ook vegetarisch. Van elke dag alleen sla eten word je ook echt niet gezonder.

Van heel bewust omgaan met wat je wel en niet eet, daar kun je gezonder van worden. En daar kan soms uitkomen dat je minder of helemaal geen vlees meer gaat eten. Maar dat hoeft niet. Je kan ook heel gezond eten met vlees in je menu.

De wereld is gewoon niet zo zwart/wit, zulke absolute uitspraken kun je niet doen.

Disclaimer: ik ben zelf al jaren vegetarier. Maar dat ben ik niet zodat ik me verheven kan voelen boven andere mensen.
pi_181452929
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:23 schreef Farenji het volgende:
Vegetariers eten geen vlees.

En dat is verder ook de enige algemene uitspraak die je kan doen. Het zegt vaak niks over je moraal, ik zal de godwin niet maken maar geen vlees eten maakt je echt niet automatisch een beter mens. Het is een keuze die elk mens zelf maakt, en je kan die keuze maken om duizend en 1 redenen. Ook om de verkeerde redenen.

Ook zorgt het niet automatisch voor betere gezondheid, patat met mayo en deep fried butter is ook vegetarisch. Van elke dag alleen sla eten word je ook echt niet gezonder.

Van heel bewust omgaan met wat je wel en niet eet, daar kun je gezonder van worden. En daar kan soms uitkomen dat je minder of helemaal geen vlees meer gaat eten. Maar dat hoeft niet. Je kan ook heel gezond eten met vlees in je menu.

De wereld is gewoon niet zo zwart/wit, zulke absolute uitspraken kun je niet doen.

Disclaimer: ik ben zelf al jaren vegetarier. Maar dat ben ik niet zodat ik me verheven kan voelen boven andere mensen.
Ik denk wel dat als je gelijke variabelen hebt zoals hamzoef aanhaalde, er opzich wel meer moreel besef bij een vegetariër ligt in verband met de natuur en dieren dan een niet vegetariër.
pi_181452949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:16 schreef Hamzoef het volgende:
Heb ik geprobeerd, maar gefaald.
Ach, al minder je. Of wordt flexitariër. Als veel mensen dat zouden doen, zou dat al enorm schelen. ;)

Als ik ergens ga eten, bij mensen, of op werk dan ga ik ook niet een vegetarisch menu opeisen of zo. Soms is het ook gewoon echt even lastig. Tja, moet je jezelf dan een strafbeleid opleggen? Ik vind van niet. Beetje flexibiliteit erin is denk ik niets mis mee.

Maar tegenwoordig koop ik nog maar heel zelden vleesproducten bij de boodschappen. Vind de vleesvervangende producten ook gewoon echt top tegenwoordig. Dat scheelt al. :D Helaas ook nog wel iets duurder, maar niet ondoenlijk of zo.
Eens kijken
pi_181452957
Geen vlees eten is moreel superieur aan wel vlees eten. Dat lijkt me nogal wiedes.
pi_181453003
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:26 schreef kiffer het volgende:
Ik denk wel dat als je gelijke variabelen hebt zoals hamzoef aanhaalde, er opzich wel meer moreel besef bij een vegetariër ligt in verband met de natuur en dieren dan een niet vegetariër.
Sluit ik me helemaal bij aan.
Eens kijken
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:30:27 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181453040
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:26 schreef kiffer het volgende:

[..]

Ik denk wel dat als je gelijke variabelen hebt zoals hamzoef aanhaalde, er opzich wel meer moreel besef bij een vegetariër ligt in verband met de natuur en dieren dan een niet vegetariër.
Dat heeft niets met moreel te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181453263
Neem nou bijvoorbeeld een Toscaanse carré... zo heerlijk! Of een lekker kaasschnitzel.... of een vegetarische hamburger XL... of een griekse rondo. Of een lekker groenteburgertje. Of de vegetarische biefstuk. Of.... ga zo maar door. Stuk voor stuk heerlijke hapjes voor bij je stamppot. Vegetarische spekjes door je andijvie of boerenkool hmmmmm :9~

Je eet net zo lekker, plus je blijft maagdelijk schoon van slecht karma!
Eens kijken
pi_181453449
Nee. Alhoewel vegetariërs en veganisten al helemaal zich vaak wel erg verheven voelen.
Whatever...
pi_181454116
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:13 schreef Maharski het volgende:

[..]

Zo kun je het lezen. Je zou ook kunnen denken: hmmm dat wil ik ook.Laat ik het ook eens een tijdje proberen.
:N :|W
pi_181454854
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:08 schreef Juup� het volgende:

Blijf dan maar lekker inferieur en moreel verwerpelijk.
Eens kijken
pi_181455749
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

Blijf dan maar lekker inferieur en moreel verwerpelijk.
*O* _O_ ^O^

pi_181459000
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

*O* _O_ ^O^

[ afbeelding ]
SCHURK!!!!!!!!!
Eens kijken
pi_181459274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:38 schreef Maharski het volgende:
Neem nou bijvoorbeeld een Toscaanse carré... zo heerlijk! Of een lekker kaasschnitzel.... of een vegetarische hamburger XL... of een griekse rondo. Of een lekker groenteburgertje. Of de vegetarische biefstuk. Of.... ga zo maar door. Stuk voor stuk heerlijke hapjes voor bij je stamppot. Vegetarische spekjes door je andijvie of boerenkool hmmmmm :9~

Je eet net zo lekker, plus je blijft maagdelijk schoon van slecht karma!
Je zou ook eens kunnen proberen om vanuit de basis echt vegetarisch te gaan koken, obv van pure ingrediënten. Veel van die vleesvervangers zijn helemaal niet zo gezond, bevatten vaak veel vet en andere ongezonde toevoegingen. Dan kun je ook loskomen van dat rare idee dat een maaltijd altijd moet bestaan uit aardappelen, groente en iets dat op vlees lijkt.
pi_181459452
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:17 schreef Farenji het volgende:
Je zou ook eens kunnen proberen om vanuit de basis echt vegetarisch te gaan koken, obv van pure ingrediënten. Veel van die vleesvervangers zijn helemaal niet zo gezond, bevatten vaak veel vet en andere ongezonde toevoegingen. Dan kun je ook loskomen van dat rare idee dat een maaltijd altijd moet bestaan uit aardappelen, groente en iets dat op vlees lijkt.
Dat heb ik een beetje met de paplepel ingegoten gekregen: aardappelen, groente en een stuk vlees. Dat is een beetje blijven hangen in m'n systeem. Maar ook wel omdat ik daar gewoon in alle oprechtheid erg van houd.

Maar je suggestie vind ik leuk. Hoe doe jij dat zoal dan?
Eens kijken
pi_181459942
Ik vraag het me af...

Er zijn al heel lang mensachtigen op aarde, die in het begin leefden van landbouw. Na de ontdekking van vuur en een ijstijd waarin landbouw een beetje moeilijk werd, schakelde de mens over op vlees eten. Door de eeuwen heen werd hierna de herseninhoud van mensachtigen steeds groter, en ontstond de homo sapiens.

Wat je eet heeft invloed op de ontwikkeling van de mens als soort. Zo lijkt er een logisch verband tussen het opvoeden van de westerse wereld met "de schijf van vijf", het propageren van melk en het feit dat onze kinderen momenteel langer worden dan ooit. Bij die schijf van vijf -waar gevarieerd eten centraal staat- vraag ik me ook af of we nu echt de enige diersoorten zijn die belang hebben bij gevarieerd eten. Vrijwel alle diersoorten kennen een redelijk eenzijdig menu.

Ik denk dus een beetje dubbel. Vegetariers eten eenzijdiger, en zouden voor de mensheid misschien het probleem van "uit proportie groeien" iets kunnen indammen. Echter lijkt me dat het massaal afzweren van vlees op (hele) lange termijn geen slim idee. Zolang vegetariers een kleine club zijn die voor de "vervuiling" in de genenpoel zorgen, denk ik dat het effect zeker positief kan zijn voor de mensheid als geheel. Maar het mag geen grote groep worden.
_-L'avenir est déja là
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:47:14 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459987
En dan klagen dat men een hekel heeft aan vegetariërs
Goed bezig TS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181460210
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:44 schreef Paddo het volgende:
Ik vraag het me af...

Er zijn al heel lang mensachtigen op aarde, die in het begin leefden van landbouw. Na de ontdekking van vuur en een ijstijd waarin landbouw een beetje moeilijk werd, schakelde de mens over op vlees eten. Door de eeuwen heen werd hierna de herseninhoud van mensachtigen steeds groter, en ontstond de homo sapiens.
Niet waar, die grotere herseninhoud was niet gerelateerd aan vlees eten maar aan het verhitten / koken van eten. Daardoor worden voedingsmiddelen veel beter en makkelijker opgenomen.

Overigens kwam jagen en verzamelen lang voor de landbouw, maar goed je zegt ook maar wat volgens mij, want:

quote:
Vegetariers eten eenzijdiger
Waar haal je dit dan weer vandaan? :D
pi_181460303
Als vleeseter moet ik helaas toegeven: Eens met stelling.
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:08:51 #45
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_181460448
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_181460484
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Niet waar, die grotere herseninhoud was niet gerelateerd aan vlees eten maar aan het verhitten / koken van eten. Daardoor worden voedingsmiddelen veel beter en makkelijker opgenomen.

Overigens kwam jagen en verzamelen lang voor de landbouw, maar goed je zegt ook maar wat volgens mij, want:

Tijdens de ijstijden werd vlees hoofdbestanddeel van de maaltijd. En verzamelen: oké dat is geen landbouw, maar wel "vegeratisch".

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:00 schreef Farenji het volgende:
Waar haal je dit dan weer vandaan? :D
Dit is overigens niet negatief bedoeld, want ik geloof dus niet in "gevarieerd eten". Wel in gezond eten. Maar vegetariers eten imho eenzijdiger door het niet eten van vlees.
_-L'avenir est déja là
pi_181460514
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:47 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan klagen dat men een hekel heeft aan vegetariërs
Goed bezig TS
Heb je mij daar ooit over zien klagen? Really? Ik vind die hekel alleen maar leuk. Temeer omdat ik me realiseer waar die hekel vandaan komt.
Eens kijken
pi_181460820
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:11 schreef Maharski het volgende:

[..]

Heb je mij daar ooit over zien klagen? Really? Ik vind die hekel alleen maar leuk. Temeer omdat ik me realiseer waar die hekel vandaan komt.
Waar komt die hekel dan vandaan? _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181461029
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:23 schreef ludovico het volgende:
Waar komt die hekel dan vandaan?
Je ergert je meestal aan mensen die een heel andere richting opgaan dan jijzelf. Juist omdat je onbewust denkt: 'shit daar zou ik ook wel wat meer van willen hebben eigenlijk, maar ik kan dat niet'
En dan krijg je een hekel aan het object dat dat idee weerspiegelt...
Eens kijken
pi_181461122
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:32 schreef Maharski het volgende:

[..]

Je ergert je meestal aan mensen die een heel andere richting opgaan dan jijzelf. Juist omdat je onbewust denkt: 'shit daar zou ik ook wel wat meer van willen hebben eigenlijk, maar ik kan dat niet'
En dan krijg je een hekel aan het object dat dat idee weerspiegelt...
Naja als je denkt dat iemand als ik om die reden vegans / vegetariërs haat dan klopt daar weinig van.
Ze zijn extremisten in de zin van, ieder geslacht beest moet en zal een kut leven gehad hebben in hun ogen, terwijl je willekeurige boerderij op kunt lopen en ziet dat de beesten het goed hebben.

Bedoel, ze zijn moralistisch met een vingertje naar je aan het wijzen en proberen je een schuldgevoel aan te praten met leugens. Volledig geindoctrineerd van een paar gekke Netflix docu's.

Als de vegetariër niet zo extremistisch is is er niks mee aan de hand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')