abonnement Unibet Coolblue
pi_181440109
Ik heb dus een ziggo modem en een externe router , een TP-LINK Archer C20i AC750. Het euvel is dat ik alles heb ingesteld, ik gewoon kabel internet heb (dus op mijn PC), dat hij ook de netwerken herkent (telefoon, tablet e.d.), maar dat ik geen wifi heb. Het was eerst zo dat de wifi de heletijd uit en aanging, dwz, dat hij netwerk herkent, zich aanmeld en na twee seconden de netwerken weer "weg waren", ad infinitum.

Dus heb ik een vriend laten komen die deze en gene opnieuw heeft ingesteld , nu vind hij wel de wifi, hij connect ook, maar je kunt er niets mee, want je kunt niet surfen oid. Weet iemand wat ik moet doen?

Moet ik ergens iets invullen, dynamic/static ofzo? Zo ja hoe doe ik dat en wat moet ik exact invullen?

Alvast hartelijk dank, ik ben de wanhoop nabij en TP link is natuurlijk gesloten momenteel
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440257
Gebruik je het ziggo modem als DHCP, of de externe router? En staat de andere dan in brugmodus?
pi_181440298
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:25 schreef Vanillekwark het volgende:
Gebruik je het ziggo modem als DHCP, of de externe router? En staat de andere dan in brugmodus?
Het ziggomodem zijn netwerk kan niet meer in de lijst gevonden worden, de zwarte router zijn ingestelde netwerken wel



Oops! It looks like you aren't connected to your TP-Link network.Please check your network connection and try again.
Visit official TP-Link website >


en dit werkte gisteren nog gewoon wel :')

Ik kan nu geeneens meer inloggen op de adminpage van mijn router. Continue "website niet gevonden" e.d. :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het ziggomodem zijn netwerk kan niet meer in de lijst gevonden worden, de zwarte router zijn ingestelde netwerken wel.

Ik kan nu geeneens meer inloggen op de adminpage van mijn router. Continue "website niet gevonden" e.d. :')
Kan je wel nog inloggen in het ziggo-modem? Dan kan je even controleren of daar de DHCP aanstaat.

Feit dat je router niet meer benaderbaar is, baart me enigzins zorgen maar is eventueel mogelijk, indien hij in bridge-modus staat en een ander IP heeft gekregen van je ziggo modem dan die jij verwacht :T

Je zou kunnen kijken of je in het ziggo modem kunt zien welk IP je router heeft gekregen.
pi_181440340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:29 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kan je wel nog inloggen in het ziggo-modem? Dan kan je even controleren of daar de DHCP aanstaat.

Feit dat je router niet meer benaderbaar is, baart me enigzins zorgen maar is eventueel mogelijk, indien hij in bridge-modus staat en een ander IP heeft gekregen van je ziggo modem dan die jij verwacht :T

Je zou kunnen kijken of je in het ziggo modem kunt zien welk IP je router heeft gekregen.
Hoe log ik in op mijn ziggo modem? Dan kijk ik meteen even :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440367
ik probeer via:

https://www.ziggo.nl/klan(...)A#Connect-Box/Verder

daar in te loggen, maar laadt enkel ontzettend lang , maar gebeurd niks :(

"De wachttijd voor de verbinding is verstreken"
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440412
Windowstoets + R, dan krijg je het venster uitvoeren linksonder



Vul hier 'cmd' in, en druk op enter. Er opent zich een soort van 'DOS'-venstertje. Vul hier 'ipconfig' in (zonder de aanhalingstekens)

Er verschijnt een rijtje aan gegevens, wat je nodig hebt is het adres van de 'default gateway'



Vul dat adres eens in, in je browser :)
pi_181440451
Thanks,

gedaan, maar nog altijd dezelfde melding. Hij laadt die site gewoon niet :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440459
Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op 86.54.21.9.(aangepast)

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440461
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:36 schreef Michielos het volgende:
Thanks,

gedaan, maar nog altijd dezelfde melding. Hij laadt die site gewoon niet :')
En als je met kabel aan je ziggo modem gaat hangen?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:40:38 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440512
Ik heb het anders gedaan. Als ik de kabel van de PC in mijn ziggo modem stop doet het internet het wel (maar kan ik niet op TP Link inloggen).
Steek ik die kabel uit en stop ik die in mijn TP link modem dan heb ik geen internet, maar kom ik wel in het TP link management menu en kan ik inloggen aldaar.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:40:48 #12
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440516
the plot thickens dus :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:40 schreef Michielos het volgende:
Ik heb het anders gedaan. Als ik de kabel van de PC in mijn ziggo modem stop doet het internet het wel (maar kan ik niet op TP Link inloggen).
Steek ik die kabel uit en stop ik die in mijn TP link modem dan heb ik geen internet, maar kom ik wel in het TP link management menu en kan ik inloggen aldaar.
Sounds about right.

Heeft je TP-link een soort brugmodus die je aan kunt zetten? Staat er op beide apparaten de DHCP aan (of uit?)
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:42:19 #14
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440539
Hoe kijk ik of DHCP aan of uit staat, ik controleer dit graag :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:42:46 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440548
De TP link is de TP-LINK Archer C20i AC750
Het ZIggo modem is Ziggo Connect, gewoon dat witte ding :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:42 schreef Michielos het volgende:
De TP link is de TP-LINK Archer C20i AC750
Het ZIggo modem is Ziggo Connect, gewoon dat witte ding :)
Bij het Ziggo Connect ding hier:



Bij je TP-Link, geen idee. Iets als 'IP-instellingen' of ook iets onder het kopje DHCP oid. :T
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:45:47 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440604
Wacht, waar zit je nu precies en hoe kom ik daar :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440626
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:45 schreef Michielos het volgende:
Wacht, waar zit je nu precies en hoe kom ik daar :)
okok. Steek de kabel in het ziggo modem.

Doe deze stappen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:34 schreef Vanillekwark het volgende:
Windowstoets + R, dan krijg je het venster uitvoeren linksonder

[ afbeelding ]

Vul hier 'cmd' in, en druk op enter. Er opent zich een soort van 'DOS'-venstertje. Vul hier 'ipconfig' in (zonder de aanhalingstekens)

Er verschijnt een rijtje aan gegevens, wat je nodig hebt is het adres van de 'default gateway'

[ afbeelding ]

Vul dat adres eens in, in je browser :)
En log in op je Ziggo modem.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:47:59 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440641
Ik krijg dan :

Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op xxxxxx.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440665
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:47 schreef Michielos het volgende:
Ik krijg dan :

Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op xxxxxx.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.
Dus je zit nu met een kabel direct op het ziggo modem, geen wifi verbonden met de TP-Link oid, je pakt het default gateway adres wat je hebt gevonden via ipconfig, en je krijgt geen verbinding?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:50:59 #21
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440691
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:49 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dus je zit nu met een kabel direct op het ziggo modem, geen wifi verbonden met de TP-Link oid, je pakt het default gateway adres wat je hebt gevonden via ipconfig, en je krijgt geen verbinding?
ik heb de kabel van PC op mijn ziggo modem
een zwarte kabel naar de router (waar dus de pc niet op staat aangesloten)

Ik vul ipconfig in (krijg een ander adres dan wanneer ik de pc kabel in de router insteek), vul dit in in de adresbalk en kan het niet vinden.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:51:12 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440696
Sorry, you are dealing with an idiot here :D :') ik schaam me kapot haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440712
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik heb de kabel van PC op mijn ziggo modem
een zwarte kabel naar de router (waar dus de pc niet op staat aangesloten)

Ik vul ipconfig in (krijg een ander adres dan wanneer ik de pc kabel in de router insteek), vul dit in in de adresbalk en kan het niet vinden.
Dan moet ik helaas afkloppen _O- er lijkt gewoon iets fout ingesteld maar nja, kom er op afstand niet echt uit. Moet over 10 minuten ook de deur uit.

Laatste vraag dan: Waarom heb je de TP-Link? Heeft het Ziggo-modem zelf te weinig bereik ofzo?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:53:54 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181440734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:52 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dan moet ik helaas afkloppen _O- er lijkt gewoon iets fout ingesteld maar nja, kom er op afstand niet echt uit. Moet over 10 minuten ook de deur uit.

Laatste vraag dan: Waarom heb je de TP-Link? Heeft het Ziggo-modem zelf te weinig bereik ofzo?
Dat is inderdaad de reden :) Heeft het altijd gedaan , heb deze config al 2 jaar, maar kom er simpelweg niet uit wat ik nu moet doen :D Weet dat mijn vriendin 2 weken geleden gepoetst heeft en shit heeft uitgetrokken. Maar snap geen drol hoe en wat :D DUs gisteren een vriend die voor Ziggo gewerkt heeft en die moest helaas ook de handdoek in de ring werpen :(
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181440760
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de reden :) Heeft het altijd gedaan , heb deze config al 2 jaar, maar kom er simpelweg niet uit wat ik nu moet doen :D Weet dat mijn vriendin 2 weken geleden gepoetst heeft en shit heeft uitgetrokken. Maar snap geen drol hoe en wat :D DUs gisteren een vriend die voor Ziggo gewerkt heeft en die moest helaas ook de handdoek in de ring werpen :(
Ik zou eigenlijk aanraden zowel je modem alsook je TP-Link naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Bij de Zigo Connect is dat dat kleine puntje met een pen oid in blijven houden, halve minuut ofzo.

Bij je TP-Link, geen idee :T
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')