Het ziggomodem zijn netwerk kan niet meer in de lijst gevonden worden, de zwarte router zijn ingestelde netwerken welquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:25 schreef Vanillekwark het volgende:
Gebruik je het ziggo modem als DHCP, of de externe router? En staat de andere dan in brugmodus?
Kan je wel nog inloggen in het ziggo-modem? Dan kan je even controleren of daar de DHCP aanstaat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het ziggomodem zijn netwerk kan niet meer in de lijst gevonden worden, de zwarte router zijn ingestelde netwerken wel.
Ik kan nu geeneens meer inloggen op de adminpage van mijn router. Continue "website niet gevonden" e.d.
Hoe log ik in op mijn ziggo modem? Dan kijk ik meteen evenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan je wel nog inloggen in het ziggo-modem? Dan kan je even controleren of daar de DHCP aanstaat.
Feit dat je router niet meer benaderbaar is, baart me enigzins zorgen maar is eventueel mogelijk, indien hij in bridge-modus staat en een ander IP heeft gekregen van je ziggo modem dan die jij verwacht
Je zou kunnen kijken of je in het ziggo modem kunt zien welk IP je router heeft gekregen.
En als je met kabel aan je ziggo modem gaat hangen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:36 schreef Michielos het volgende:
Thanks,
gedaan, maar nog altijd dezelfde melding. Hij laadt die site gewoon niet
Sounds about right.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:40 schreef Michielos het volgende:
Ik heb het anders gedaan. Als ik de kabel van de PC in mijn ziggo modem stop doet het internet het wel (maar kan ik niet op TP Link inloggen).
Steek ik die kabel uit en stop ik die in mijn TP link modem dan heb ik geen internet, maar kom ik wel in het TP link management menu en kan ik inloggen aldaar.
Bij het Ziggo Connect ding hier:quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:42 schreef Michielos het volgende:
De TP link is de TP-LINK Archer C20i AC750
Het ZIggo modem is Ziggo Connect, gewoon dat witte ding
okok. Steek de kabel in het ziggo modem.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:45 schreef Michielos het volgende:
Wacht, waar zit je nu precies en hoe kom ik daar
En log in op je Ziggo modem.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:34 schreef Vanillekwark het volgende:
Windowstoets + R, dan krijg je het venster uitvoeren linksonder
[ afbeelding ]
Vul hier 'cmd' in, en druk op enter. Er opent zich een soort van 'DOS'-venstertje. Vul hier 'ipconfig' in (zonder de aanhalingstekens)
Er verschijnt een rijtje aan gegevens, wat je nodig hebt is het adres van de 'default gateway'
[ afbeelding ]
Vul dat adres eens in, in je browser
Dus je zit nu met een kabel direct op het ziggo modem, geen wifi verbonden met de TP-Link oid, je pakt het default gateway adres wat je hebt gevonden via ipconfig, en je krijgt geen verbinding?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:47 schreef Michielos het volgende:
Ik krijg dan :
Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op xxxxxx.
Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.
ik heb de kabel van PC op mijn ziggo modemquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dus je zit nu met een kabel direct op het ziggo modem, geen wifi verbonden met de TP-Link oid, je pakt het default gateway adres wat je hebt gevonden via ipconfig, en je krijgt geen verbinding?
Dan moet ik helaas afkloppen er lijkt gewoon iets fout ingesteld maar nja, kom er op afstand niet echt uit. Moet over 10 minuten ook de deur uit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik heb de kabel van PC op mijn ziggo modem
een zwarte kabel naar de router (waar dus de pc niet op staat aangesloten)
Ik vul ipconfig in (krijg een ander adres dan wanneer ik de pc kabel in de router insteek), vul dit in in de adresbalk en kan het niet vinden.
Dat is inderdaad de reden Heeft het altijd gedaan , heb deze config al 2 jaar, maar kom er simpelweg niet uit wat ik nu moet doen Weet dat mijn vriendin 2 weken geleden gepoetst heeft en shit heeft uitgetrokken. Maar snap geen drol hoe en wat DUs gisteren een vriend die voor Ziggo gewerkt heeft en die moest helaas ook de handdoek in de ring werpenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:52 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dan moet ik helaas afkloppen er lijkt gewoon iets fout ingesteld maar nja, kom er op afstand niet echt uit. Moet over 10 minuten ook de deur uit.
Laatste vraag dan: Waarom heb je de TP-Link? Heeft het Ziggo-modem zelf te weinig bereik ofzo?
Ik zou eigenlijk aanraden zowel je modem alsook je TP-Link naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Bij de Zigo Connect is dat dat kleine puntje met een pen oid in blijven houden, halve minuut ofzo.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 09:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de reden Heeft het altijd gedaan , heb deze config al 2 jaar, maar kom er simpelweg niet uit wat ik nu moet doen Weet dat mijn vriendin 2 weken geleden gepoetst heeft en shit heeft uitgetrokken. Maar snap geen drol hoe en wat DUs gisteren een vriend die voor Ziggo gewerkt heeft en die moest helaas ook de handdoek in de ring werpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |