abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:43:30 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181437397
quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geėmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.


De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:


Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen
pi_181437408
In welk topicnummer wordt ie gevonden? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181437415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:41 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, stel je eens voor dat ik rechter zou zijn en dan komt Jos Brech voor mn hekje om te klagen dat ie zo in zn privacy is geschaadt nu zn foto en voor- en achternaam publiekelijk is gemaakt vanwege vermeende betrokkenheid bij een zedenzaak/moord/dood/ontvoering van een kind.

Dan moet ik politiek correct blijven.. daar heb ik dus echt helemaal geen zin in.
Jij weet dat Vrouwe Justitia geblinddoekt is? En je weet ook waarom?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:45:34 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181437440
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:44 schreef vosss het volgende:
In welk topicnummer wordt ie gevonden? :@
13.
pi_181437459
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:45 schreef NoXia het volgende:

[..]

13.
KUUUUT DAT WORDT LAAT OPBLIJVEN VANAVOND!!!! :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181437460
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:44 schreef vosss het volgende:
In welk topicnummer wordt ie gevonden? :@
En in welke boom.
pi_181437467
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

En in welke boom.
In of aan? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181437493
@Byz:
“Simpel, de afweging is of het noodzakelijk was dat naam, toenaam en foto noodzakelijk waren voor het opsporen. Justitie heeft bepaald dat dat inderdaad het geval was.”

En als er rare dingen van komen (ik noem maar een dwarsstraat: mensen die op hem lijken worden aangevallen) is dat gewoon ingecalculeerde colleteral damage?
pi_181437503
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:46 schreef vosss het volgende:

[..]

In of aan? :@
Aan de boom denk ik maar kan ernaast zitten.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:48:41 #10
163650 Greys
pi_181437514
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Niks mis met opsporen, daar gaat het ook niet om. Het gaat om het belang van meer informatie naar buiten brengen dan gewoonlijk bij verdachten.
Dat ben ik ook wel met je eens. Foto en naam zullen noodzakelijk geacht zijn voor het opsporingsbevel maar dat stuk uit dat archief weet ik idd ook niet waarom dat openbaar is. Is niet noodzakelijk voor opsporing. Misschien is er inmiddels ook al lang een archiefbeheerder op het matje geroepen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181437519
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Aan de boom denk ik maar kan ernaast zitten.
Waarom zou Jos naast een boom gaan zitten? :?
pi_181437530
Ik stel nogmaals de vraag: welk opsporingsdoel dient het openbaar maken van het gerechtelijk archief in deze zaak?
pi_181437540
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:49 schreef Black_Baron het volgende:
Ik stel nogmaals de vraag: welk opsporingsdoel dient het openbaar maken van het gerechtelijk archief in deze zaak?
Antwoord: geen enkel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:50:05 #14
163650 Greys
pi_181437542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:47 schreef Black_Baron het volgende:
@Byz:
“Simpel, de afweging is of het noodzakelijk was dat naam, toenaam en foto noodzakelijk waren voor het opsporen. Justitie heeft bepaald dat dat inderdaad het geval was.”

En als er rare dingen van komen (ik noem maar een dwarsstraat: mensen die op hem lijken worden aangevallen) is dat gewoon ingecalculeerde colleteral damage?
Ik snap je vraag, maar dan kan je toch nooit meer een opsporingsbevel met foto doen uitgaan? En dat is toch ook geen optie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181437557
Stomme vraag misschien en misschien is hij al gesteld. Wat als ze hem opsporen en hij zit in een land waar geen uitleveringsverdrag mee is?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:51:01 #16
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij weet dat Vrouwe Justitia geblinddoekt is? En je weet ook waarom?
Het kopvod was toen nog niet uitgevonden, want oorspronkelijk was het een Romeinse godin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181437570
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom zou Jos naast een boom gaan zitten? :?
Wanneer je zolang op jezelf bent aangewezen is het wel fijn om even naast een boom te zitten.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:51:31 #18
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij weet dat Vrouwe Justitia geblinddoekt is? En je weet ook waarom?
Ik wou net zeggen.



Gelukkig heeft 'ie het zelf ook door. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:52:44 #19
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181437589
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

En in welke boom.
OakleafNL was zn gebruikte nickname. Ik gok bungelend aan een eik.
Of, nee, uiteengevallen in botten onder een eik met een touwtje.

Wat een onpasselijke vraag!
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:52:46 #20
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:47 schreef Black_Baron het volgende:
@Byz:
“Simpel, de afweging is of het noodzakelijk was dat naam, toenaam en foto noodzakelijk waren voor het opsporen. Justitie heeft bepaald dat dat inderdaad het geval was.”

En als er rare dingen van komen (ik noem maar een dwarsstraat: mensen die op hem lijken worden aangevallen) is dat gewoon ingecalculeerde colleteral damage?
Nee, dan worden de mensen die die persoon aanvallen daar voor gestraft. Geldt overigens ook als ze wel Jos Brech zien en hem aanvallen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:54:29 #21
163650 Greys
pi_181437616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:49 schreef Black_Baron het volgende:
Ik stel nogmaals de vraag: welk opsporingsdoel dient het openbaar maken van het gerechtelijk archief in deze zaak?
Geen, maar met die reden zal het dus ook vast niet openbaar geworden zijn. Er zit mss al lang een archiefmedewerker huilend thuis wegens ontslag, weten wij veel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181437620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:50 schreef praadje het volgende:
Stomme vraag misschien en misschien is hij al gesteld. Wat als ze hem opsporen en hij zit in een land waar geen uitleveringsverdrag mee is?
Dan moeten ze "via de diplomatieke weg" om uitlevering vragen, zoals dat zo mooi heet.

Met andere woorden: Dan moeten minister-president Rutte en onze minister van Justitie dat heel lief gaan vragen aan de leider van dat land, en misschien is er dan wel een mogelijkheid.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:55:01 #23
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181437628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:50 schreef praadje het volgende:
Stomme vraag misschien en misschien is hij al gesteld. Wat als ze hem opsporen en hij zit in een land waar geen uitleveringsverdrag mee is?
Dat hangt van de regering van dat land af. Een verdrag is niet noodzakelijk voor uitlevering.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181437633
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:54 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dan moeten ze "via de diplomatieke weg" om uitlevering vragen, zoals dat zo mooi heet.

Met andere woorden: Dan moeten minister-president Rutte en onze minister van Justitie dat heel lief gaan vragen aan de leider van dat land, en misschien is er dan wel een mogelijkheid.
Aha, bedankt voor het antwoord.
pi_181437637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat hangt van de regering van dat land af. Een verdrag is niet noodzakelijk voor uitlevering.
Jij ook bedankt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')