abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:15:38 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181422386
quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geėmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.


De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:


Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

[ Bericht 1% gewijzigd door NoXia op 24-08-2018 13:46:47 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:16:45 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181422413
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Net als bij fok hoef je maar een keer een pc aan te zetten en je logt automatisch in. Het kan dus heel goed dat familie of vrienden zijn pc hebben opgestart om eens rond te kijken naar aanwijzingen.
Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.
pi_181422438
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef NoXia het volgende:

[..]

Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.
Maar na het plaatsen werd de quote gewijzigd en zouden er ook berichten geplaatst zijn onder zijn naam.
pi_181422445
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef NoXia het volgende:

[..]

Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.
Inderdaad, maar toen werd al snel gezegd: 'zal wel de politie of beheerder zijn geweest' Uit dit artikel blijkt dat de politie daar niks mee te maken heeft dus inderdaad of Jos of familie van.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181422457
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef NoXia het volgende:

[..]

Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.
Even het land van het Ip adres checken. Dat moet voldoende zijn (tenzij VPN etc).
pi_181422460
Zie mijn laatste post in het vorige topic.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:18:55 #7
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181422470
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad, maar toen werd al snel gezegd: 'zal wel de politie of beheerder zijn geweest' Uit dit artikel blijkt dat de politie daar niks mee te maken heeft dus inderdaad of Jos of familie van.
Maar van het Padje had zelf aangegeven dit wel gedaan te hebben in samen werking met de politie. Volgens mij stond dat in zijn eerste Facebook bericht of op het forum bericht.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:19:28 #8
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422484
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:14 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)-op?context=topstory

Die link dus.

Dat er niets te vinden was omdat die zaak geseponeerd was is hartstikke mooi natuurlijk, maar je hebt een dood kind en een toevallige passant die zelf verklaard pedo te zijn. In 2001. In 2002 waarschuw je dan een collega die niet op de zaak zit over deze man, maar doet daar verder niets mee, zodat deze man zonder pardoes 8 jaar later geschrapt wordt van een DNA onderzoek.

Schiet mij maar lek, maar dat is gewoon debiel.
Er staat:

"De Simpelveldenaar vertelde toen dat hij in 1985 was verhoord over een zedendelict met kinderen en dat hij daarna in behandeling was gegaan bij de Riagg."

Meer is het niet. Daar kun je niets mee verder.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422518
Ik voel de volgende theorie al aankomen; nee, er is geen bewijs dat er iets in de doofpot is gestopt om de reputatie van de scouting te beschermen.
pi_181422530
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar na het plaatsen werd de quote gewijzigd en zouden er ook berichten geplaatst zijn onder zijn naam.
Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:23:34 #11
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422563
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Even het land van het Ip adres checken. Dat moet voldoende zijn (tenzij VPN etc).
Als antwoord op je vorige vraag verdachte/meer bewijs nog maar een keer (altijd ruk zo’n lap typen aan het eind van een topic):

Dat weet ik niet maar ik ga nu even speculeren met een voorbeeld in de hoop duidelijk te maken wat ik bedoel:

Zoals woensdag verteld is er niet alleen een groot DNA onderzoek opgezet maar is er ook een nieuw (geheim) team gevormd om de hele zaak opnieuw door te spitten. Een third opion team zeg maar.

Stel nou dat dit team gesproken heeft (pure speculatie als voorbeeld) met een getuige die een belastende verklaring heeft afgelegd tav Brech. Bepaalde details van de verklaring worden door het team gechecked en blijken te kloppen. Hij wordt sowieso opgenomen in de lijst van mannen die direct om DNA worden gevraagd omdat hij als passant in het dossier stond. Bovendien ligt er de verklaring van 2001 waarin hij aangeeft een zedenverleden te hebben.

Afgesproken wordt om hem te benaderen als ieder ander. Hij geeft (letterlijk) niet thuis maar blijkt daar een afdoende verklaring voor, hij komt in maart DNA afstaan. Dan raakt hij vermist, vij het team gaan de bellen rinkelen, het wordt nu zeer belangrijk om zijn DNA te testen tegen het spoor want ze zouden wel eens beet kunnen hebben. Ze bestempelen Brech als verdachte (op basis van de verklaring, het dossier en zijn verdwijning) en stappen naar een rechter-commissaris om toestemming te verkrijgen voor opsporingshandelingen ten behoeve van onvrijwillige dna afname, huiszoeking inc. computer en wat dies meer zij. Materiaal wordt ingestuurd naar NFI en in juni, raak, beet.
pi_181422571
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?
Ik ken nauwelijks Duits, het zou een Duits bushcraft forum betreffen zo moeilijk zal dat niet te vinden zijn.
pi_181422578
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?
bushcraft-deutschland.de
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:24:38 #14
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Er staat:

"De Simpelveldenaar vertelde toen dat hij in 1985 was verhoord over een zedendelict met kinderen en dat hij daarna in behandeling was gegaan bij de Riagg."

Meer is het niet. Daar kun je niets mee verder.
Dan vraag je toch door als rechercheur, of niet?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:25:21 #15
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422595
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?


https://bushcraft-germany(...)stID=84801#post84801

Misschien dat iemand dat nog even kan doorspelen aan Hansworst De Vries?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422597
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:24 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dan vraag je toch door als rechercheur, of niet?
op basis van een krantenartikel doe je deze aanname?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:26:27 #17
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422611
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:24 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dan vraag je toch door als rechercheur, of niet?
Wat bedoel je met doorvragen?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422627
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:18 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)-op?context=topstory

Die link dus.

Dat er niets te vinden was omdat die zaak geseponeerd was is hartstikke mooi natuurlijk, maar je hebt een dood kind en een toevallige passant die zelf verklaard pedo te zijn. In 2001. In 2002 waarschuw je dan een collega die niet op de zaak zit over deze man, maar doet daar verder niets mee, zodat deze man zonder pardoes 8 jaar later geschrapt wordt van een DNA onderzoek.

Schiet mij maar lek, maar dat is gewoon debiel.
Nogmaals, JE WEET NIET of er verder iets mee gedaan is. Wie weet was dit wel de reden dat ze hem in 2001 twee keer verhoord hebben. Wie weet hebben ze hem toen grondig onderzocht vanwege dit. Maar als er dan niks gevonden wordt, en er tijdens de verhoren geen nieuwe informatie naar voren komt...
Je weet het niet, aangezien die informatie niet beschikbaar is. Je roept gewoon maar allerlei ongefundeerde domme opmerkingen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:27:26 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181422631
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Beheerder van Old Crow, in de praktijk woonde hij dus in Frankrijk.
Ja leuk, had hij zich daar in moeten schrijven.... maar dat zal wel niet mogelijk zijn geweest.
Als hij slim was geweest dan had hij dat veel eerder gedaan, nu is het vooral een vlucht op het laatste moment geweest.

Ik verwacht zelfs dat zijn inschrijving in Veendam is geweest om of aan de oproep te ontkomen of omdat hij dacht dat de politie de moeite niet zou nemen helemaal van Limburg naar Veendam te reizen om te vragen waarom hij niet was komen opdagen voor het verwantschapsonderzoek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:28:12 #20
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:26 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat bedoel je met doorvragen?
Als jij een getuige in de zaak NV voor je hebt die uit eigen beweging een zedendelict bekent dan zou ik dat niet voor kennisgeving aangeven.
pi_181422649
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als antwoord op je vorige vraag verdachte/meer bewijs nog maar een keer (altijd ruk zo’n lap typen aan het eind van een topic):

Dat weet ik niet maar ik ga nu even speculeren met een voorbeeld in de hoop duidelijk te maken wat ik bedoel:

Zoals woensdag verteld is er niet alleen een groot DNA onderzoek opgezet maar is er ook een nieuw (geheim) team gevormd om de hele zaak opnieuw door te spitten. Een third opion team zeg maar.

Stel nou dat dit team gesproken heeft (pure speculatie als voorbeeld) met een getuige die een belastende verklaring heeft afgelegd tav Brech. Bepaalde details van de verklaring worden door het team gechecked en blijken te kloppen. Hij wordt sowieso opgenomen in de lijst van mannen die direct om DNA worden gevraagd omdat hij als passant in het dossier stond. Bovendien ligt er de verklaring van 2001 waarin hij aangeeft een zedenverleden te hebben.

Afgesproken wordt om hem te benaderen als ieder ander. Hij geeft (letterlijk) niet thuis maar blijkt daar een afdoende verklaring voor, hij komt in maart DNA afstaan. Dan raakt hij vermist, vij het team gaan de bellen rinkelen, het wordt nu zeer belangrijk om zijn DNA te testen tegen het spoor want ze zouden wel eens beet kunnen hebben. Ze bestempelen Brech als verdachte (op basis van de verklaring, het dossier en zijn verdwijning) en stappen naar een rechter-commissaris om toestemming te verkrijgen voor opsporingshandelingen ten behoeve van onvrijwillige dna afname, huiszoeking inc. computer en wat dies meer zij. Materiaal wordt ingestuurd naar NFI en in juni, raak, beet.
Ik heb het gelezen. En het zou kunnen.
Alleen ik zie nu het belang ervan niet in. Ik begrijp nog steeds niet goed waar je heen wil.
Dat er wellicht meer bewijzen zijn? Ja. Dat zou kunnen.

Eerst Jos maar eens vinden en kijken wat hij te vertellen heeft.
Er zijn nog meer DNA sporen aangetroffen op Nicky dat vind ik ook interessant. En daar lees je nu niets meer over.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:28:48 #22
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422654
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als jij een getuige in de zaak NV voor je hebt die uit eigen beweging een zedendelict bekent dan zou ik dat niet voor kennisgeving aangeven.
Ik vroeg wat je bedoelde met doorvragen, niet wat je niet zou doen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422658
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?

Ik kan dat niet in de OP vinden.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181422666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

https://bushcraft-germany(...)stID=84801#post84801

Misschien dat iemand dat nog even kan doorspelen aan Hansworst De Vries?
Was dus gewoon meneer van het padje af. Lekkere scoop hoor Peter :')
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:30:22 #25
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422676
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Was dus gewoon meneer van het padje af. Lekkere scoop hoor Peter :')
En dat is ook al echt dagen bekend.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422689
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?

Ik kan dat niet in de OP vinden.
Nog geen dag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:31:15 #27
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik vroeg wat je bedoelde met doorvragen, niet wat je niet zou doen.
Gedetailleerde vragen stellen omtrent de achtergrond en omstandigheden van dat delict om na te gaan of er wellicht een connectie naar de zaak NV gelegd zou kunnen worden.

Overigens ben ik het eens met de observatie dat wij niet kunnen achterhalen obv een krantenbericht of dat gebeurd is niet.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:31:25 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181422696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Er staat:

"De Simpelveldenaar vertelde toen dat hij in 1985 was verhoord over een zedendelict met kinderen en dat hij daarna in behandeling was gegaan bij de Riagg."

Meer is het niet. Daar kun je niets mee verder.
Tijdens een getuigenverhoor, dus dat is niet tijdens een gesprekje op een terras met mede-scout Peters.
Peters had die informatie van een collega die bij de zaak Verstappen betrokken was, op basis daarvan heeft Peters contact met Brech opgenomen voor een gesprek, om hem te overtuigen dat hij de scouting moest verlaten.

Brech heeft dat zedenverleden en behandeling bij het Riagg dus zelf ter sprake gebracht tijdens een getuigenverhoor in 2001
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:31:26 #29
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181422698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?

Ik kan dat niet in de OP vinden.
De elfjarige Nicky Verstappen werd op dinsdag 11 augustus dood aangetroffen op de Brunssummerheide. De jongen uit Heibloem was sinds de ochtend van de dag ervoor vermist. Het lichaam van Nicky Verstappen werd rond 21:00 uur gevonden tijdens een massale zoekactie waaraan behalve politie en brandweer ook Afcent-militairen en vele inwoners van Heibloem meededen.
pi_181422699
Geloof me nou, die man is echt al lang dood.
pi_181422706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Geloof me nou, die man is echt al lang dood.
Source: dude, trust me
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:32:19 #32
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422707
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Gedetailleerde vragen stellen omtrent de achtergrond en omstandigheden van dat delict om na te gaan of er wellicht een connectie naar de zaak NV gelegd zou kunnen worden.

Overigens ben ik het eens met de observatie dat wij niet kunnen achterhalen obv een krantenbericht of dat gebeurd is niet.
Precies, er is geen reden om aan te nemen dat ze niet andere vragen hebben gesteld. Maar op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422717
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nog geen dag.
's nachts/morgens vermist geraakt; pas de volgende dag 's avonds gevonden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:32:45 #34
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422719
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. En het zou kunnen.
Alleen ik zie nu het belang ervan niet in. Ik begrijp nog steeds niet goed waar je heen wil.
Dat er wellicht meer bewijzen zijn? Ja. Dat zou kunnen.

Eerst Jos maar eens vinden en kijken wat hij te vertellen heeft.
Er zijn nog meer DNA sporen aangetroffen op Nicky dat vind ik ook interessant. En daar lees je nu niets meer over.
Ik heb ook geen wereldschokkend punt hoor, dat - dat ze meer hebben. En dat ze dat aan de goede verstaander hebben laten horen. Verder niks.

Om die andere sporen gaan ze door met het onderzoek.
pi_181422725
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef NoXia het volgende:

[..]

De elfjarige Nicky Verstappen werd op dinsdag 11 augustus dood aangetroffen op de Brunssummerheide. De jongen uit Heibloem was sinds de ochtend van de dag ervoor vermist. Het lichaam van Nicky Verstappen werd rond 21:00 uur gevonden tijdens een massale zoekactie waaraan behalve politie en brandweer ook Afcent-militairen en vele inwoners van Heibloem meededen.
Bedankt
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181422737
Misschien moet Peter gewoon niet elke scheet melden, maar het gewoon doorspelen aan de politie die het verder uit kan zoeken? Ik weet het, zijn ego zal daar te groot voor zijn, maar door zaken meteen op Twitter te gooien zonder dat het uitgezocht wordt zal hij het onderzoek meer in de weg zitten dan er aan bijdragen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:33:28 #37
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422738
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Geloof me nou, die man is echt al lang dood.
Dit soort onzinnige speculaties zijn vervelend en voegen niets toe.

Het is volstrekt uit je duim gezogen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij dood is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Geloof me nou, die man is echt al lang dood.
Broscience.
pi_181422745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja leuk, had hij zich daar in moeten schrijven.... maar dat zal wel niet mogelijk zijn geweest.
Als hij slim was geweest dan had hij dat veel eerder gedaan, nu is het vooral een vlucht op het laatste moment geweest.

Ik verwacht zelfs dat zijn inschrijving in Veendam is geweest om of aan de oproep te ontkomen of omdat hij dacht dat de politie de moeite niet zou nemen helemaal van Limburg naar Veendam te reizen om te vragen waarom hij niet was komen opdagen voor het verwantschapsonderzoek.
Old Crow is niet meer dan een schuurtje boven op een berg (heb er koffie gedronken samen met nu overleden Erik Verzandvoort). Dat is geen adres. Waarschijnlijk omdat ie toch voornamelijk op die berg zou zijn heeft ie zijn eigen adres opgegeven, zijn moeder was al terminaal. Maar mogelijk heeft het inderdaad ook wel te maken gehad dat hij meer onder de radar wilde blijven.
pi_181422747
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Was dus gewoon meneer van het padje af. Lekkere scoop hoor Peter :')
Peter heeft het in z'n tweet over 27 april. Dat betreft login op zijn geocache account.



RTL nieuws heeft het over login op 23 mei. Dat betreft login op bushcraft-deutschland.de
wat dus (waarschijnlijk) Erik van 't Padje is geweest.

pi_181422753
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen wereldschokkend punt hoor, dat - dat ze meer hebben. En dat ze dat aan de goede verstaander hebben laten horen. Verder niks.

Om die andere sporen gaan ze door met het onderzoek.
Zouden die andere sporen niet zijn van de kinderen in dezelfde tent....lekker stoeien voor het slapen gaan?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181422778
Hij is gewoon nog steeds ergens aan t Geo catchen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:35:40 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181422790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?

Ik kan dat niet in de OP vinden.
Vermist sinds de ochtend van 10 augustus, gevonden om 21.00 uur op 11 augustus.

Maar het is misschien wel handig om de links naar de site van de politie in deze zaak en de wikipagina over de zaak eindelijk eens in de OP te zetten:

politie:
https://www.politie.nl/ge(...)stappen/de-zaak.html
wikipagina:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Nicky_Verstappen

En Peterrrrrrrrrr heeft vast ook wel ergens een dossier Verstappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181422793
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen wereldschokkend punt hoor, dat - dat ze meer hebben. En dat ze dat aan de goede verstaander hebben laten horen. Verder niks.

Om die andere sporen gaan ze door met het onderzoek.
Ah. Okay! Dan begrijpen we elkaar. :D

Ik dacht even dat je bepaalde methoden van de politie niet geoorloofd vond. Dat ze DNA ‘oneigenlijk’ verkregen hadden gezien de tijdlijn. Dat je daarheen ging.

My bad.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:35:54 #45
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181422794
BlomAnky twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 13:34:18 @PeterRdeV Was ik maar in 1998 rechercheur geweest toen hadden ze Jos Brech al in het vizier als pedofiel zat bij scouting en kon doorgaan met zijn praktijken toen konden ze hem al stoppen wat is dat toch met jou je hand boven pedofielen te houden en nu nep janken reageer retweet
Fok!ster gespot!
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:36:15 #46
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
Misschien moet Peter gewoon niet elke scheet melden, maar het gewoon doorspelen aan de politie die het verder uit kan zoeken? Ik weet het, zijn ego zal daar te groot voor zijn, maar door zaken meteen op Twitter te gooien zonder dat het uitgezocht wordt zal hij het onderzoek meer in de weg zitten dan er aan bijdragen.
Voor de duidelijkheid; meerdere mensen van dat Duitse forum zijn in de afgelopen maanden al door de politie gecontacteerd. Eén schrijft dat hij als getuige is gehoord.

De politie is dus prima op de hoogte van dat forum en wat Jos er deed en met wie hij sprak.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:36:23 #47
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181422806
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vermist sinds de ochtend van 10 augustus, gevonden om 21.00 uur op 11 augustus.

Maar het is misschien wel handig om de links naar de site van de politie in deze zaak en de wikipagina over de zaak eindelijk eens in de OP te zetten:

politie:
https://www.politie.nl/ge(...)stappen/de-zaak.html
wikipagina:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Nicky_Verstappen

En Peterrrrrrrrrr heeft vast ook wel ergens een dossier Verstappen.
Ga ik toevoegen ^O^
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:37:11 #48
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:32 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Precies, er is geen reden om aan te nemen dat ze niet andere vragen hebben gesteld. Maar op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.
True, ware het niet dat een van de rechercheurs het genoeg vond om - waarschijnlijk buiten alle vigerende gedragsregels om (weet iemand dat - of politie elkaar prive mag tippen? Komt me vreemd voor) een collega te tippen, die in een daaropvolgend gesprek met Brech op relevante info stuit (zijn “voorkeur”) waar op het eerste oog niks mee gebeurd lijkt te zijn (maar kan goed dat men daar in stilte op door gerechercheerd heeft, maar gezien de nogal knullige reactie van de politie op het krantenartikel uit 85 vrees ik daarvoor)...
pi_181422822
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef NoXia het volgende:
BlomAnky twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 13:34:18 @PeterRdeV Was ik maar in 1998 rechercheur geweest toen hadden ze Jos Brech al in het vizier als pedofiel zat bij scouting en kon doorgaan met zijn praktijken toen konden ze hem al stoppen wat is dat toch met jou je hand boven pedofielen te houden en nu nep janken reageer retweet
Fok!ster gespot!
Die tweet, wat bezielt mensen :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181422841
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die tweet, wat bezielt mensen :')
Twitter is ook gewoon een afvoerputje van Nederland.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:38:42 #51
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:38 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Twitter is ook gewoon een afvoerputje van Nederland.
Net als GeenStijl, Nu.nl, Dumpert en Fok! :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422860
Zag gister ook een interview vmet een local. Die zei dat er al de hele zomer heel veel politie was en er ook regelmatig helikopters overvlogen. Ik denk niet dat hij in staat is geweest om zich ver te verplaatsen. Als hij in die streek was van de zomer, heeft hij hoogstwaarschijnlijk die helikopters ook gehoord en toen gedacht: ze hebben me, tabee. Daarom denk ik dat hij dood is.

Maar het staat jullie verder vrij om nog 40 topics verder te speculeren aan de hand van tweets van aluhoedjes en huisvrouwen die op de camping in Spanje een man van middelbare leeftijd hebben zien lopen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:39:01 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181422865
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:36 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ga ik toevoegen ^O^
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181422874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nog geen dag.
Bijna twee dagen: van 07.00 ene dag tot 21.00 volgende dag.
pi_181422881
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Bijna twee dagen: van 07.00 ene dag tot 21.00 volgende dag.
Verkeerd gelezen inderdaad.. klopt
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181422882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid; meerdere mensen van dat Duitse forum zijn in de afgelopen maanden al door de politie gecontacteerd. Eén schrijft dat hij als getuige is gehoord.

De politie is dus prima op de hoogte van dat forum en wat Jos er deed en met wie hij sprak.
Al die internet activiteiten zijn allang bekeken voordat het grote publiek dit wist.
Ze zijn er al met honden wezen speuren.

Het enige wat nog interessant zou kunnen zijn (als dat niet ook al bekeken is), is of er ten tijden van die wandeltocht niet alsnog een gsm meegegaan is. Qua UMTS masten. En of dat pad een beetje klopt met de coördinaten die Jos achtergelaten heeft.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:40:06 #57
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422888
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ah. Okay! Dan begrijpen we elkaar. :D

Ik dacht even dat je bepaalde methoden van de politie niet geoorloofd vond. Dat ze DNA ‘oneigenlijk’ verkregen hadden gezien de tijdlijn. Dat je daarheen ging.

My bad.
Nee hoor - sterker nog, ik vind dat prima dat ze een deel van het verhaal achter houden, maar dat doet mij ook vermoeden dat de persco van woensdag meer doelen heeft dan informatie verschaffen en het publiek om hulp vragen. Wellicht om een reactie van deze of gene uit te lokken...
pi_181422900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:38 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Net als GeenStijl, Nu.nl, Dumpert en Fok! :Y
En de websites van de lokale kranten.
pi_181422929
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:39 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Al die internet activiteiten zijn allang bekeken voordat het grote publiek dit wist.
Ze zijn er al met honden wezen speuren.

Het enige wat nog interessant zou kunnen zijn (als dat niet ook al bekeken is), is of er ten tijden van die wandeltocht niet alsnog een gsm meegegaan is. Qua UMTS masten. En of dat pad een beetje klopt met de coördinaten die Jos achtergelaten heeft.
Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.
pi_181422950
Hier wordt al verschillende malen gespeculeerd dat hij zelfmoord gepleegd zou hebben. Maar het is echt niet zo dat iedereen die geen uitweg meer ziet daar zomaar toe in staat is. Dan moet er wel meer aan de hand zijn wil je dat doen. Verder denk ik dat als hij er al 20 jaar mee weg is gekomen hij denkt dat dat nog steeds wel gaat lukken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:42:32 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181422956
Ik kan de dossiers van Peterrrrrr niet vinden, maar deze is er ook nog:
http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:43:20 #62
192592 SureD1
------------------------------
pi_181422972
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zouden die andere sporen niet zijn van de kinderen in dezelfde tent....lekker stoeien voor het slapen gaan?
Zouden die sporen inmiddels niet geėlimineerd zijn? Geen idee met hoeveel dna profielen een gemiddeld mens op zijn lijf rondloopt (haren, huidschilfers etc.) ik dacht altijd dat het om sporen die onderzoekswaardig zijn, waar van het spoor Brech iig gezegd werd dat het zeker een delictspoor was.
pi_181422981
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:40 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee hoor - sterker nog, ik vind dat prima dat ze een deel van het verhaal achter houden, maar dat doet mij ook vermoeden dat de persco van woensdag meer doelen heeft dan informatie verschaffen en het publiek om hulp vragen. Wellicht om een reactie van deze of gene uit te lokken...
Ongetwijfeld. Ja. Goed dat je er over begint.
Er zijn ook mensen die zich afvragen waarom hij met foto en achternaam gepubliceerd moet worden omdat ‘ze anders ook zo terughoudend zijn’.
Er zit meer achter. Zoals laat hem maar een fout maken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:43:54 #64
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181422988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:40 schreef Handleiding het volgende:

[..]

En de websites van de lokale kranten.
En Feesboek.

:')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181422999
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.
Dat weet ik. Maar hij kan een tweede gehad hebben. Geen slecht plan om dat te matchen met de plekken waar de honden aangeslagen hebben.
pi_181423043
Hebben de FOK!-detectives die vent nou nog stééds niet gevonden?!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181423052
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:44 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar hij kan een tweede gehad hebben. Geen slecht plan om dat te matchen met de plekken waar de honden aangeslagen hebben.
Als hij slim is geweest heeft hij ergens in Frankrijk met cash een simpel telefoontje met internet gehaald en er een anonieme simkaart bij gedaan. Dan kan hij prima in de gaten houden wat het nieuws is zonder dat iemand weet dat hij het is. Tenzij hij zo ver in de bush zou gaan zitten dat er geen bereik meer is.
pi_181423061
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Hebben de FOK!-detectives die vent nou nog stééds niet gevonden?!
Nee maar we zijn wel Dhr. Peters op het spoor. :')
pi_181423070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?

Ik kan dat niet in de OP vinden.
Hij verdween tussen 05.00 en 08.00, werd de volgende dag om 21.00 gevonden. Dus meer dan 36 uur. Nog eens 3.5 uur later, kwam Brech op de fiets langs en werd door een marechaussee gestopt.

Vanwege die tijdlijn is het feit dat hij daar gezien werd ook lang niet zo'n groot aanknopingspunt als veel users hier het maken, en waarschijnlijk ook waarom hij door de politie als 'passant' werd aangemerkt en niet als verdachte.
Hij werd niet daar gezien rondom de tijd van het misdrijf, of zelfs maar tijdens de periode waarin Nicky nog vermist was. Hij kwam pas veel later daar langs op zijn fiets.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:52:03 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181423157
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.
Want iedereen weet zeker dat hij maar 1 GSM had?
Dat vind ik zo naļef hč.... hij was voor zijn bushcraft en geocashing activteiten al actief op internet, maar de meeste mannen die een voorkeur voor jonge jongens hebben zitten ook nog wel andere dingen op internet te doen, en niet noodzakelijkerwijs met hun reguliere laptop/telefoon.

Het is niet iemand die de weg niet weet op internet, sterker nog; dat hij niet onzichtbaar inlogde maar gewoon zichtbaar ingelogd was op onschuldige sites vind ik juist voor iemand met zijn achtergrond reden om aan te nemen dat hij meer apparatuur had dan de apparaten die men kende van die onschuldige sites.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:54:34 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_181423197
PeterRdeV twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 11:52:45 Krijg interessante info binnen dat Jos Brech op 27 april onder een nickname nog heeft ingelogd op internet... Dat maakt zijn laatste levensteken al weer een stuk recenter. Mooi. We komen dichterbij... #NickyVerstappen reageer retweet
Waarschijnlijk al gepost hier,maar topic gaat als trein
pi_181423250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:54 schreef Momo... het volgende:
PeterRdeV twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 11:52:45 Krijg interessante info binnen dat Jos Brech op 27 april onder een nickname nog heeft ingelogd op internet... Dat maakt zijn laatste levensteken al weer een stuk recenter. Mooi. We komen dichterbij... #NickyVerstappen reageer retweet
Waarschijnlijk al gepost hier,maar topic gaat als trein
Nee nog niet. Thx man ^O^
pi_181423256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want iedereen weet zeker dat hij maar 1 GSM had?
Dat vind ik zo naļef hč.... hij was voor zijn bushcraft en geocashing activteiten al actief op internet, maar de meeste mannen die een voorkeur voor jonge jongens hebben zitten ook nog wel andere dingen op internet te doen, en niet noodzakelijkerwijs met hun reguliere laptop/telefoon.

Het is niet iemand die de weg niet weet op internet, sterker nog; dat hij niet onzichtbaar inlogde maar gewoon zichtbaar ingelogd was op onschuldige sites vind ik juist voor iemand met zijn achtergrond reden om aan te nemen dat hij meer apparatuur had dan de apparaten die men kende van die onschuldige sites.
Dit.
Het is het waard om aanstralen van UMT masten op de route te bekijken, juist waar de honden wel geursporen opgemerkt hebben.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:58:14 #74
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423281
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit.
Het is het waard om aanstralen van UMT masten op de route te bekijken, juist waar de honden wel geursporen opgemerkt hebben.
En naar overeenkomende nummers te kijken? Eens...er van uitgaan dat hij geen telefoon had omdat hij zijn “bekende” telefoon had achtergelaten is idd wat naļef. Sowieso als je wil verdwijnen omdat je gezocht wordt en je kan anticiperen dat de autoriteiten daarmee naar buiten komen vroeg of laat, is de wildernis inlopen een ding, maar “doof en blind” is weer wat anders, je wil toch in de gaten houden hoe en wat..

Ceterum censeo dat als hij echt slim was hij met een pak en een gladgeschoren kop in een stad ging wonen...
pi_181423306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:02 schreef Royyy het volgende:
Hij is toen in 2001 toch twee keer verhoord? Het is dus best mogelijk dat zijn pedo-achtergrond een van de redenen voor die verhoren was. Die verhoren hebben blijkbaar tot niks geleidt. Misschien had hij een goed verhaal dat de politie toendertijd niet kon ontkrachten, wie weet. Zonder meer informatie, die wij als publiek niet hebben, is daar simpelweg niks over te zeggen.
Ik zou graag een reden willen horen waarom je een pedofiel die in de buurt was schrapt van een DNA onderzoek. Die reden kan ik niet bedenken, of die knaker nou een goed verhaal had of niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181423347
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:54 schreef Momo... het volgende:
PeterRdeV twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 11:52:45 Krijg interessante info binnen dat Jos Brech op 27 april onder een nickname nog heeft ingelogd op internet... Dat maakt zijn laatste levensteken al weer een stuk recenter. Mooi. We komen dichterbij... #NickyVerstappen reageer retweet
Waarschijnlijk al gepost hier,maar topic gaat als trein
Peter R. GOD leest overal mee en hij wordt geholpen door huisvrouwen :Y)
SOONY
pi_181423358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

Nog geen dag.
En toch heeft men niet vast kunnen stellen hoe hij om het leven is gekomen en evenmin of er sprake is geweest van misbruik, dat is best vreemd dan.
pi_181423395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:47 schreef Royyy het volgende:

[..]

Hij verdween tussen 05.00 en 08.00, werd de volgende dag om 21.00 gevonden. Dus meer dan 36 uur. Nog eens 3.5 uur later, kwam Brech op de fiets langs en werd door een marechaussee gestopt.

Vanwege die tijdlijn is het feit dat hij daar gezien werd ook lang niet zo'n groot aanknopingspunt als veel users hier het maken, en waarschijnlijk ook waarom hij door de politie als 'passant' werd aangemerkt en niet als verdachte.
Hij werd niet daar gezien rondom de tijd van het misdrijf, of zelfs maar tijdens de periode waarin Nicky nog vermist was. Hij kwam pas veel later daar langs op zijn fiets.
Ken het gebied niet maar iemand met een toevallig zedenverleden die snachts toevallig door een natuurgebied fietst en toevallig langs de plek waar 3,5 uur eerder een dood jongetje van 11 is gevonden zou ik niet zomaar schrappen uit het onderzoek. Helemaal omdat les 1 is dat daders altijd terugkeren naar de plek van het misdrijf. En dan sta je snachts op de plek van het misdrijf en komt er toevallig een pedofiel langs.......en dat is dan een passant :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:04:44 #79
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423425
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:02 schreef Za het volgende:

[..]

En toch heeft men niet vast kunnen stellen hoe hij om het leven is gekomen en evenmin of er sprake is geweest van misbruik, dat is best vreemd dan.
Zover bekend zat zijn pyjamabroek binnenstebuiten en onderbroek omgedraaid. Er is ook nog een spoor gevonden maar daar is niet veel over bekend.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:06:48 #80
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423470
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ken het gebied niet maar iemand met een toevallig zedenverleden die snachts toevallig door een natuurgebied fietst en toevallig langs de plek waar 3,5 uur eerder een dood jongetje van 11 is gevonden zou ik niet zomaar schrappen uit het onderzoek. Helemaal omdat les 1 is dat daders altijd terugkeren naar de plek van het misdrijf. En dan sta je snachts op de plek van het misdrijf en komt er toevallig een pedofiel langs.......en dat is dan een passant :')
Die kilometers verwijderd leek te zijn (behoudens een ons niet bekende logische verklaring) van de logische route tussen Nuth en Simpelveld...

En, toen wisten ze niet dat het een pedofiel was, daar kwam hij in 2001 pas mee.

Ik mag toch hopen dat die twee KMAR jongens nu gehoord worden, met name naar de vraag wat hun bewoog om toch (terwijl de politie woensdag nadrukkelijk zei dat dit niet had gehoeven) proces verbaal hebben opgemaakt.,.
pi_181423491
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:04 schreef NoXia het volgende:

[..]

Zover bekend zat zijn pyjamabroek binnenstebuiten en onderbroek omgedraaid. Er is ook nog een spoor gevonden maar daar is niet veel over bekend.
Dat zegt natuurlijk nog niet zo heel veel.
pi_181423500
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:04 schreef NoXia het volgende:

Zover bekend zat zijn pyjamabroek binnenstebuiten en onderbroek omgedraaid. Er is ook nog een spoor gevonden maar daar is niet veel over bekend.
Dat kan die jongen zelf per ongeluk hebben gedaan in die tent (bv moe) .

Ik zou verwachten dat een patholoog de doodsoorzaak na 1 dag vast zou moeten kunnen stellen.

Dat wordt ook lastig bij een eventuele berechting, moord kan niet bewezen worden dan.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:08:55 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181423512
Als het lichaam daar een hele (of halve) dag gelegen heeft bij een maximumtemperatuur van ruim 30 graden dan kan dat de mogelijkheden een doodsoorzaak te achterhalen ook beperken, zeker met de kennis van toen.
Met de kennis van nu hebben ze de doodsoorzaak van Savannah uit Bunschoten niet eens kunnen achterhalen.

En dan is het maar de vraag hoe het zit met de verhalen dat de autopsie op het lichaam van Nicky pas 3 dagen later plaatsvond.
Al met al is er behoorlijk geblunderd destijds, en niet alleen qua registratie van passanten en zedendelinquenten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181423559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
Als het lichaam daar een hele (of halve) dag gelegen heeft bij een maximumtemperatuur van ruim 30 graden dan kan dat de mogelijkheden een doodsoorzaak te achterhalen ook beperken, zeker met de kennis van toen.
Met de kennis van nu hebben ze de doodsoorzaak van Savannah uit Bunschoten niet eens kunnen achterhalen.

En dan is het maar de vraag hoe het zit met de verhalen dat de autopsie op het lichaam van Nicky pas 3 dagen later plaatsvond.
Al met al is er behoorlijk geblunderd destijds, en niet alleen qua registratie van passanten en zedendelinquenten.
Thanks, ik wilde die kant verder niet opgaan want dat is een wat onsmakelijke discussie en dat vind ik ongepast.

Het verbaasd me meer niet.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:13:01 #85
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423585
Over de tijd van overlijden was ook onduidelijkheid. Misschien iets onsmakelijk dus even in spoilers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:14:18 #86
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423607
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:11 schreef Za het volgende:

[..]

Thanks, ik wilde die kant verder niet opgaan want dat is een wat onsmakelijke discussie en dat vind ik ongepast.

Het verbaasd me meer niet.
Klopt - er zijn heel weinig zekerheden in deze zaak, slechts vermoedens.

Daarom, Brech pakken is een ding, hem veroordeeld krijgen is different cook.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:14:41 #87
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423612
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:08 schreef Za het volgende:
moord kan niet bewezen worden dan.
Moord is sowieso moeilijk te bewijzen. Doodslag is veel logischer.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181423638
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ken het gebied niet maar iemand met een toevallig zedenverleden die snachts toevallig door een natuurgebied fietst en toevallig langs de plek waar 3,5 uur eerder een dood jongetje van 11 is gevonden zou ik niet zomaar schrappen uit het onderzoek. Helemaal omdat les 1 is dat daders altijd terugkeren naar de plek van het misdrijf. En dan sta je snachts op de plek van het misdrijf en komt er toevallig een pedofiel langs.......en dat is dan een passant :')
Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.

Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:17:47 #89
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.

Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.
Zie hier het verschil tussen iemand die achteraf praat en iemand die logisch nadenkt voor hij iets post. Royyy mag blijven die andere knakker kan gaan douchen. Doei. :W
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:18:26 #90
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.

Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.
Er staan er 144 in het dossier, waar Brech er een van is.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:19:04 #91
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423714
Ze hadden trouwens volgens NOS al met warmtecamera's gezocht:

quote:
De zoektocht naar Brech is rond het dorp al helemaal afgerond. Wekenlang werd er met helikopters en warmtecamera's naar de 55-jarige man uit Simpelveld gezocht. "Ook zijn collega-bushcrafters hebben hier lang naar hem gezocht. Maar dat was nog toen het alleen een vermissingszaak was", zegt Kusters.
bron
pi_181423719
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:13 schreef NoXia het volgende:
Over de tijd van overlijden was ook onduidelijkheid. Misschien iets onsmakelijk dus even in spoilers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaag hoor. Waar is Nicky dan geweest toen hij nog in leven was? In een kofferbak? Bij iemand thuis? Dit roept weer veel vragen op.
pi_181423726
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:14 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Daarom, Brech pakken is een ding, hem veroordeeld krijgen is different cook.
Precies.
Daarom zou je bijna hopen dat hij zichzelf ophangt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:20:16 #94
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Precies.
Daarom zou je bijna hopen dat hij zichzelf ophangt.
Natuurlijk niet. |:(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:20:32 #95
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423746
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef grimselman het volgende:

[..]

Vaag hoor. Waar is Nicky dan geweest toen hij nog in leven was? In een kofferbak? Bij iemand thuis? Dit roept weer veel vragen op.
Zijn schoenzolen waren schoon. Het leek erop dat hij verplaats was.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:20:57 #96
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423758
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef grimselman het volgende:

[..]

Vaag hoor. Waar is Nicky dan geweest toen hij nog in leven was? In een kofferbak? Bij iemand thuis? Dit roept weer veel vragen op.
Die vraag wordt al 20 jaar gesteld hoor, dit is geen nieuws.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181423768
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef NoXia het volgende:
Ze hadden trouwens volgens NOS al met warmtecamera's gezocht:

[..]

bron
Dit kan hij natuurlijk moeilijk gemist hebben. Zelfs zonder internet is het aannemelijk dat hij al weet/wist dat men achter hem aan zit.
pi_181423775
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.

Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.
Dat wisten ze in een later stadium van het onderzoek wel. Dat heeft hij ze namelijk zelf verteld en ze hebben vanuit de politie zelfs de scouting waar hij actief was nog getipt over zijn zedenverleden.

Dan kun je natuurlijk niet achteraf beweren dat er geen aanleiding was hem te onderzoeken:
- is 3,5 uur na de vondst op een plaats delict
- valt op jongens in de leeftijd van het slachtoffer
- is eerder met de politie in aanraking geweest wegens gerommel met jongens in die leeftijd.

En zoals ik zei ken ik het gebied niet, maar je maakt mij niet wijs dat het daar woensdagnacht 00:30 een drukke boel is met nachtelijke fietsers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:21:40 #99
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. |:(
Dit - het recht moet zijn loop hebben... alleen al voor de closure voor Nicky’s familie...
pi_181423777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Die vraag wordt al 20 jaar gesteld hoor, dit is geen nieuws.
Bovendien ook maar één mening van één deskundige.
pi_181423783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:38 schreef westwoodblvd het volgende:
Daarom denk ik dat hij dood is.
Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.

Daarnaast woont in elke straat in NL, FR, BEL, DE wel een Jos Brech, lastig.
pi_181423794
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:20 schreef NoXia het volgende:

[..]

Zijn schoenzolen waren schoon. Het leek erop dat hij verplaats was.
Was ie niet op blote voeten?
pi_181423810
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.

Daarnaast woont in elke straat in NL, FR, BEL, DE wel een Jos Brech, lastig.
Ben nog nooit iemand tegengekomen met de naam Brech.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:23:22 #104
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Was ie niet op blote voeten?
Ja. Dat is een van de bijna zekerheden, dat Nicky daar is neergelegd en dat het niet de primaire plaats delict was.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:24:19 #105
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423840
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Was ie niet op blote voeten?
Ah ja, zijn voeten waren schoon.

quote:
Nicky ligt zogezegd op zijn rug en draagt een rode joggingbroek, die hij normaal als pyjamabroek draagt. Daaronder draagt hij een blauwe onderbroek. Verder draagt hij niets. Hij heeft blote voeten en zijn voeten zijn schoon. Het is dus ondenkbaar, dat Nicky zelf is gaan wandelen op de heide en hij hier uit zichzelf is overleden. Zijn lichaam doet blauw aan en er zit een roze gloed op de wangen.
quote:
De politie zegt het volgende over de vindplaats: "Het lichaam voelde koud. Het slachtoffer lag op de rug. Gezien de ligging kan worden aangenomen dat het slachtoffer zo was neergelegd. Het hoofd lag met de rechterzijde nagenoeg op de grond, kost naast de stam van een dennenboom. De linkerarm lag geheel gestrekt in het verlengde van zijn linkerschouder. De rechterarm lag naast het lichaam, waarbij zijn rechterhand- en pols onder zijn zitvlak lagen. De beide benen waren vrijwel geheel gestrekt waarbij het rechterbeen deels op het linkerbeen lag. Beide voeten lagen kort naast elkaar."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:25:14 #106
3542 Gia
User under construction
pi_181423855
Ik denk dat hij ergens ondergedoken zit. Dus hulp heeft. Geloof er niks van dat hij nu buiten ronddwaalt. Veel te link.
pi_181423873
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.

Daarnaast woont in elke straat in NL, FR, BEL, DE wel een Jos Brech, lastig.
Ik woon al heel mijn leven in Nederland en heb tot van de week nog nooit van de naam Brech gehoord.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181423876
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:22 schreef westwoodblvd het volgende:

Ben nog nooit iemand tegengekomen met de naam Brech.
Qua uiterlijk.
pi_181423886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:25 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat hij ergens ondergedoken zit. Dus hulp heeft. Geloof er niks van dat hij nu buiten ronddwaalt. Veel te link.
Wat voor een figuur zou hem onderdak bieden?
pi_181423889
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.
Die was natuurlijk ook best wel snel leeg geweest dus daar zou hij niks aan hebben.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181423890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Die vraag wordt al 20 jaar gesteld hoor, dit is geen nieuws.
Thnx, dit punt had ik volledig gemist
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:28:10 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181423910
RTL en de Telegraaf zijn lekker bezig hoor; die refereren wel naar de tweet van Peter, maar maken daar de inlog van 23 mei op dat Duitse Bushcraft forum van.
Stelletje dumb fucks |:(

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-jos-brech-op-23-mei

https://www.telegraaf.nl/(...)jk-in-mei-nog-online

Grote kans dat ze eerder al bericht hebben over die inlog van Erik van t Padje... maar goed, dat krijg je er van als je een stelletje stagiairs het nieuws laat doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:28:31 #113
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423920
Politie haalde Jos Brech in 2009 van DNA-lijst

quote:
De politie bevestigt tegenover RTL Nieuws dat Jos Brech, die verdacht wordt van betrokkenheid van de dood van Nicky Verstappen, in 2009 van een lijst is gehaald van wie DNA onderzocht moest worden.

Op die lijst stonden personen die op verschillende manieren in beeld waren gekomen bij de politie tijdens het onderzoek naar de dood van de 11-jarige jongen. Jos Brech werd in augustus 1998 staande gehouden op de Brunssummerheide, waar toen onderzoek werd verricht op het plaats delict.

In de buurt
Naast Jos Brech werden in 2009 nog meer personen van de lijst gehaald, ook andere passanten die net als Brech in de buurt waren toen het lichaam van Verstappen was gevonden.

Uiteindelijk zijn van 107 personen wél DNA afgenomen. "Dit aantal was voor die tijd echt groot", zegt een woordvoerder van de politie. Voor het afnemen van DNA moet telkens toestemming verkregen worden van het Openbaar Ministerie.

'Onbegrijpelijk'
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries zegt tegen RTL Nieuws dat hij het 'onbegrijpelijk' vindt dat Jos Brech destijds van de lijst is geschrapt. "Ik kan me niet indenken waarom je deze naam eraf streept", zegt hij. "Ik ben er gebrand op om te weten: wie heeft dat gedaan en met welke overweging? Ik kom niet verder dan dat het van uit een soort efficiency is gebeurd. Zo van: 'Laten we niet te veel nodeloze kosten maken, deze man was waarschijnlijk gewoon een passant. Dit kost tijd, geld en moeite. Laten we dat niet doen'."

Een verkeerde afweging, blijkt nu. "Anders was de zaak in 2009 opgelost geweest." Volgens De Vries willen ook de ouders van Nicky Verstappen, Berthie en Peter, weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. "Zij willen hier ook antwoorden op hebben."

Vermist
Uiteindelijk is het DNA van Jos Brech toch bij de politie terechtgekomen. Eind 2017 werd Brech in het DNA-verwantschapsonderzoek door de politie benaderd vanwege het 1-op-1 DNA-afname traject. Hij gaf geen gehoor aan die oproep. Sterker nog: hij verdween, naar verluidt vertrok hij naar de Vogezen. Daarop werd hij als vermist opgegeven.

In het kader van de vermissingszaak zijn toen door een ander politieteam buiten Limburg persoonlijke goederen van Jos Brech voor DNA-onderzoek ingezonden naar het NFI. Daarnaast heeft het onderzoeksteam Nicky Verstappen ook persoonlijke spullen van de man naar het NFI gezonden. Er werd door het onderzoeksteam ook DNA van twee verre verwanten van de man ingestuurd.

Op 8 juni van dit jaar berichtte het NFI dat de DNA-profielen uit het vermissingsonderzoek en het onderzoek Nicky Verstappen en de profielen van de verre verwanten van de man overeenkwamen met de verdachte sporen op de kleding van Nicky Verstappen.
bron
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:28:46 #114
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat wisten ze in een later stadium van het onderzoek wel. Dat heeft hij ze namelijk zelf verteld en ze hebben vanuit de politie zelfs de scouting waar hij actief was nog getipt over zijn zedenverleden.

Dan kun je natuurlijk niet achteraf beweren dat er geen aanleiding was hem te onderzoeken:
- is 3,5 uur na de vondst op een plaats delict
- valt op jongens in de leeftijd van het slachtoffer
- is eerder met de politie in aanraking geweest wegens gerommel met jongens in die leeftijd.

En zoals ik zei ken ik het gebied niet, maar je maakt mij niet wijs dat het daar woensdagnacht 00:30 een drukke boel is met nachtelijke fietsers.
Hij is toch ook verhoord of niet?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181423928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:25 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat hij ergens ondergedoken zit. Dus hulp heeft. Geloof er niks van dat hij nu buiten ronddwaalt. Veel te link.
Of dood of ondergedoken, zoveel voedsel biedt dat gebied ook niet, of jaagt hij ook
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:29:33 #116
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423935
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.
Hou nou eens op met die onzin.

Er is juist geen enkele aanwijzing dat hij dood is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:29:45 #117
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423938
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Of dood of ondergedoken, zoveel voedsel biedt dat gebied ook niet, of jaagt hij ook
Lijkt me wel. In 1 van zijn filmpjes maakte hij een gans klaar. Niet dat dat perse wil betekenen dat hij jaagt, maar toch.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:31:00 #118
192592 SureD1
------------------------------
pi_181423958
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef NoXia het volgende:
Politie haalde Jos Brech in 2009 van DNA-lijst


[..]

bron
Dit was wel nadat hij in 2001 zelf over zijn zedenverleden had gebabbeld...
pi_181423972
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hij is toch ook verhoord of niet?
En dan wordt het verhaaltje geslikt dat ie post bezorgd 's nachts....werkte
Hij uberhaupt bij de postbezorging, wat voor post was dat dan?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:32:09 #120
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181423982
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En dan wordt het verhaaltje geslikt dat ie post bezorgd 's nachts....werkte
Hij uberhaupt bij de postbezorging, wat voor post was dat dan?
Huh?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181423987
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.

Daarnaast woont in elke straat in NL, FR, BEL, DE wel een Jos Brech, lastig.
Die in de straat wonen bij je zijn het iig nķét :D .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:32:46 #122
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181423992
Goede zaak!

quote:
Politie gaat Vogezen betegelen om Jos Brech te vinden

Jos Brech is bushcrafter en kan dus heel lang overleven in de natuur. De politie heeft daarom besloten om Brechs vermoedelijke verblijfplaats, de Vogezen, compleet te betegelen.

“We gaan alle natuur vervangen door grijze tegels. Straks is het voor Brech onmogelijk om een kampvuur te maken, laat staan dat hij ergens kan slapen. Knappe jongen die een hut weet te bouwen van graniet,” aldus Tamara Schoon, woordvoerder van de politie.
Mocht Jos Brech over een week nog steeds onvindbaar zijn, gaat de politie heel Frankrijk betegelen.
bron
pi_181423993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hij is toch ook verhoord of niet?
Ja, en toen zei hij dat hij op jonge jongens viel, in het verleden was behandeld door het riagg, en eerder met justitie in aanraking was geweest vanwege ontucht,

En dan denkt de politie:

"deze pedofiel die eerder misbruik heeft gepleegd troffen we snachts aan op de plaatsdelict, 3,5 uur na de vondst van het lichaam. Laten we hem schrappen uit het onderzoek"

Daar is echt geen enkel excuus voor te bedenken. Dit is niet uit te leggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:33:20 #124
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424002
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dit was wel nadat hij in 2001 zelf over zijn zedenverleden had gebabbeld...
Klopt, erg dom.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:33:26 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181424005
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En dan wordt het verhaaltje geslikt dat ie post bezorgd 's nachts....werkte
Hij uberhaupt bij de postbezorging, wat voor post was dat dan?
We hebben het over 1998 toen werd de post nog bezorgd door de PTT, de enige post die je zelf bezorgde was de post van je eigen clubje of organisatie, als je om een of andere reden de moeite wilde nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:33:44 #126
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en toen zei hij dat hij op jonge jongens viel, in het verleden was behandeld door het riagg, en eerder met justitie in aanraking was geweest vanwege ontucht,

En dan denkt de politie:

"deze pedofiel die eerder misbruik heeft gepleegd troffen we snachts aan op de plaatsdelict, 3,5 uur na de vondst van het lichaam. Laten we hem schrappen uit het onderzoek"

Daar is echt geen enkel excuus voor te bedenken. Dit is niet uit te leggen.
Hij is helemaal niet geschrapt uit het onderzoek. Er was gewoon geen reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken had.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424024
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:32 schreef NoXia het volgende:
Goede zaak!

[..]

bron
:')

Inb4 "too soon".
pi_181424037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat wisten ze in een later stadium van het onderzoek wel. Dat heeft hij ze namelijk zelf verteld en ze hebben vanuit de politie zelfs de scouting waar hij actief was nog getipt over zijn zedenverleden.

Dan kun je natuurlijk niet achteraf beweren dat er geen aanleiding was hem te onderzoeken:
- is 3,5 uur na de vondst op een plaats delict
- valt op jongens in de leeftijd van het slachtoffer
- is eerder met de politie in aanraking geweest wegens gerommel met jongens in die leeftijd.

En zoals ik zei ken ik het gebied niet, maar je maakt mij niet wijs dat het daar woensdagnacht 00:30 een drukke boel is met nachtelijke fietsers.
Ja, dat wisten ze inderdaad in een later stadium. Toen is hij dus twee keer verhoord (en waarschijnlijk ook onderzocht), en daar is dus geen enkele nuttige informatie uit gekomen. Wat hadden ze volgens jou dan vervolgens moeten doen? Vele uren na een misdaad langs een plaats delict fietsen en toevallig een pedofiel zijn is niet genoeg om een gerechtelijk bevel voor DNA te krijgen. Plus, DNA-analyse was toendertijd enorm beperkt.

Een drukke boel? Nee, maar het is er ook niet uitgestorven 's nachts. Voordat ik m'n rijbewijs had fietste ik er vaak 's nachts (snelste route tussen de stad waar ik woonde, en de stad waar m'n toenmalige vriendin woonde), en kwam er altijd wel wat andere fietsers tegen.
En al was hij de enige geweest... er waren 100+ andere mensen die daar waren rondom het tijdstip waarop de misdaad gepleegd werd. Logisch dat aan hen in eerste instantie meer aandacht werd geschonken dan aan iemand die er vele uren later langs kwam.
pi_181424046
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Of dood of ondergedoken, zoveel voedsel biedt dat gebied ook niet, of jaagt hij ook
Tijdens de zomer moet er genoeg voedsel te vinden zijn. Een akker met piepers is ook in de Vogezen wel te vinden.
pi_181424083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:33 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet geschrapt uit het onderzoek. Er was gewoon geen reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken had.
Onzin, hij is 2009 van de lijst geschrapt:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-2009-van-dna-lijst
En er was alle reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken was:

- pedofiel
- praktiserend want eerder misbruik bekend.
- valt op jongens van de leefttijd van het slachtoffer
- was snachts (!!!) op de plaats delict met een vaag verhaal.
- geeft geen DNA af.

Werk jij bij de recherche zuid limburg?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181424084
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En dan wordt het verhaaltje geslikt dat ie post bezorgd 's nachts....werkte
Hij uberhaupt bij de postbezorging, wat voor post was dat dan?
Dat verhaal is toch door iemand op dit forum verzonnen. Ik meen gelezen te hebben dat Brech verklaart heeft dat hij ging fietsen omdat het warm was en hij wat wilde afkoelen
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38:22 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181424111
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:35 schreef grimselman het volgende:

[..]

Tijdens de zomer moet er genoeg voedsel te vinden zijn. Een akker met piepers is ook in de Vogezen wel te vinden.
Zijn mogelijkheden tot overleven twijfel ik ook het minst aan.... daarbij heeft hij er vast niet zo'n moeite mee terrein te betreden waar hij niet hoort te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38:37 #133
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424114
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat verhaal is toch door iemand op dit forum verzonnen. Ik meen gelezen te hebben dat Brech verklaart heeft dat hij ging fietsen omdat het warm was en hij wat wilde afkoelen
Hij verklaarde nog wat brieven rond gebracht te hebben. Hij bezuinigde op postzegels. En het was warm dus wilde er ook even tussenuit.
pi_181424126
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:35 schreef grimselman het volgende:

[..]

Tijdens de zomer moet er genoeg voedsel te vinden zijn. Een akker met piepers is ook in de Vogezen wel te vinden.
Ja dat is ook zo, ik was er nog niet zo lang geleden, maar in het hoge alpengedeelte, daar was het maar een kale boel.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181424131
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.

Daarnaast woont in elke straat in NL, FR, BEL, DE wel een Jos Brech, lastig.
Ja is het zo'n veelvoorkomende naam?

Ik ben zelf bang voor het scenario waarin hij zichzelf een andere taal geleerd heeft, bijvoorbeeld Russisch. In Rusland heb je dorpen waar ze denken dat Stalin nog regeert bij wijze van. Hem daar vinden lijkt me echt niet te doen.
pi_181424134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:34 schreef Royyy het volgende:
Een drukke boel? Nee, maar het is er ook niet uitgestorven 's nachts. Voordat ik m'n rijbewijs had fietste ik er vaak 's nachts (snelste route tussen de stad waar ik woonde, en de stad waar m'n toenmalige vriendin woonde), en kwam er altijd wel wat andere fietsers tegen.
En al was hij de enige geweest... er waren 100+ andere mensen die daar waren rondom het tijdstip waarop de misdaad gepleegd werd. Logisch dat aan hen in eerste instantie meer aandacht werd geschonken dan aan iemand die er vele uren later langs kwam.
Wat ze dan hadden moeten doen? Hem niet sschrappen van de DNA lijst en een kruisje achter zijn naam zetten natuurlijk.

Van alle passanten, schrap je de praktiserende pedofiel die op jongens in de leeftijd van Nikki valt van de DNA lijst. En dan kom jij het nog verdedigen ook. :')

En wat fietsers tegenkomen is natuurlijk iets anders dan druk. Ik woon midden in een grote stad, als ik op woensdagnacht op de fiets stap is het al zo goed als uitgestorven, en ja dan kom ik ook wel wat fietsers tegen. Je maakt mij niet wijs dat het een drukke boel is in Limburg in de natuurgebieden. Maar ja, er zal heus wel iemand fietsen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:39:38 #137
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424145
Die bushcrafters hebben al lang bevestigd dat iemand met Jos' capaciteiten in staat is om in theorie de rest van z'n leven te overleven op zo'n plek.

Is hij dat inderdaad aan het doen dan zullen zijn hunter/gatherer skills niet het probleem. Het gevaar is veel eerder dat het gebied te klein is om onopgemerkt te blijven, hij een ongeluk krijgt waarvoor hij medische hulp nodig heeft of behoefte krijgt aan gezelschap.

Persoonlijk betwijfel ik sterk of hij nu aan het bushcraften is, al dan niet in de Vogezen, maar goed speculeren is voor huisvrouwen met sherry flessen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

Hou nou eens op met die onzin.

Er is juist geen enkele aanwijzing dat hij dood is.
Dit is gewoon onderdeel van de discussie.
Mensen die vermoeden dat hij niet meer in leven is vinden gespeculeer dat Jos nog ergens in de Vogezen rondhangt misschien onzin, beide discussies moeten gevoerd kunnen worden.

In elke andere situatie waarin een persoon al 6 maanden vermist is nadat hij de bossen is ingedoken zou geen mens denken dat die persoon nog steeds in het bos zit, in zijn geval is het anders, maar hij heeft geen toekomst perspectief meer, dus wat is zijn drive dan verder.
pi_181424162
quote:
Hij is helemaal niet geschrapt uit het onderzoek. Er was gewoon geen reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken had.
Met al die gegevens die ze toen hadden, concluderen dat er geen reden is om een sterretje achter zijn naam te zetten, dan ben je gewoon niet geschikt voor het vak.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:41:51 #140
192592 SureD1
------------------------------
pi_181424197
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat verhaal is toch door iemand op dit forum verzonnen. Ik meen gelezen te hebben dat Brech verklaart heeft dat hij ging fietsen omdat het warm was en hij wat wilde afkoelen
Nee - vanochtend in de pers, hij bracht brieven rond voor scouting. An sich niks geks aan, maar was kilometers van Nuth (waar hij scoutingleider was) en Simpelveld (waar hij woonde) vandaan en de brunssumerheide ligt daar niet logisch tussen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:42:19 #141
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Onzin, hij is 2009 van de lijst geschrapt:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-2009-van-dna-lijst
En er was alle reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken was:

- pedofiel
- praktiserend want eerder misbruik bekend.
- valt op jongens van de leefttijd van het slachtoffer
- was snachts (!!!) op de plaats delict met een vaag verhaal.
- geeft geen DNA af.

Werk jij bij de recherche zuid limburg?
Dat hij toen niet op de dna afname lijst is gezet betekent nog niet dat hij uit het onderzoek is geschrapt.

De redenen die jij noemt zijn geen redenen om aan te nemen dat hij iets met deze zaak te maken had, nee. Dat is gewoon totale onzin.

Met uitzondering van het niet afstaan van dna maar dat was pas nu aan de orde.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424220
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef bamibij het volgende:

Ja is het zo'n veelvoorkomende naam?
Nee, ik bedoelde dat zijn uiterlijk zo veelvoorkomend is.
pi_181424230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die bushcrafters hebben al lang bevestigd dat iemand met Jos' capaciteiten in staat is om in theorie de rest van z'n leven te overleven op zo'n plek.

Is hij dat inderdaad aan het doen dan zullen zijn hunter/gatherer skills niet het probleem. Het gevaar is veel eerder dat het gebied te klein is om onopgemerkt te blijven, hij een ongeluk krijgt waarvoor hij medische hulp nodig heeft of behoefte krijgt aan gezelschap.

Persoonlijk betwijfel ik sterk of hij nu aan het bushcraften is, al dan niet in de Vogezen, maar goed speculeren is voor huisvrouwen met sherry flessen.
Onzin. Ze hebben zelfs het tegenovergestelde bevestigd:
https://www.destentor.nl/(...)rdwenen-is~a8ff385a/
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181424233
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:38 schreef NoXia het volgende:

[..]

Hij verklaarde nog wat brieven rond gebracht te hebben. Hij bezuinigde op postzegels. En het was warm dus wilde er ook even tussenuit.
Ah op die fiets
pi_181424237
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee - vanochtend in de pers, hij bracht brieven rond voor scouting. An sich niks geks aan, maar was kilometers van Nuth (waar hij scoutingleider was) en Simpelveld (waar hij woonde) vandaan en de brunssumerheide ligt daar niet logisch tussen.
De politievrouw vertelde dus niet de waarheid tijdens de persconferentie. Zij zei dat zijn antwoord was dat hij op dit tijdstip naar huis fietste omdat het overdag zo warm was.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:06 #146
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424261
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ah op die fiets
Juist. Waarom zou je de auto pakken als je op postzegels wilt bezuinigen ;)
pi_181424265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat hij toen niet op de dna afname lijst is gezet betekent nog niet dat hij uit het onderzoek is geschrapt.

De redenen die jij noemt zijn geen redenen om aan te nemen dat hij iets met deze zaak te maken had, nee. Dat is gewoon totale onzin.

Met uitzondering van het niet afstaan van dna maar dat was pas nu aan de orde.
Dat betekent het wel degelijk want het onderzoek was dood en focuste zich volledig op de mensen die gevraagd waren DNA af te staan, Als Jos Brecht van de DNA lijst is geschrapt is hij dus gewoon geschrapt uit het onderzoek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:17 #148
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is gewoon onderdeel van de discussie.
Mensen die vermoeden dat hij niet meer in leven is vinden gespeculeer dat Jos nog ergens in de Vogezen rondhangt misschien onzin, beide discussies moeten gevoerd kunnen worden.

In elke andere situatie waarin een persoon al 6 maanden vermist is nadat hij de bossen is ingedoken zou geen mens denken dat die persoon nog steeds in het bos zit, in zijn geval is het anders, maar hij heeft geen toekomst perspectief meer, dus wat is zijn drive dan verder.
Nee, dat is helemaal geen onderdeel van de discussie. Het is onzinnige speculatie.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dat zijn uiterlijk zo veelvoorkomend is.
Ah, ik dacht al _O-

Ja hij heeft geen typische kop. In z'n voordeel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:46:22 #150
192592 SureD1
------------------------------
pi_181424317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De politievrouw vertelde dus niet de waarheid tijdens de persconferentie. Zij zei dat zijn antwoord was dat hij op dit tijdstip naar huis fietste omdat het overdag zo warm was.
Dat heeft hij ook gezegd, tegen die twee van de KMAR. Wat ik begreep kwam in 2001 tijdens zijn eerste verhoor dat brievenverhaal op tafel. Tijdens het tweede verhoor (ook in 2001?) wist hij niet meer waar hij de dagen rondom Nicky’s verdwijning was geweest...
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:46:35 #151
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424323
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Onzin. Ze hebben zelfs het tegenovergestelde bevestigd:
https://www.destentor.nl/(...)rdwenen-is~a8ff385a/
Dat staat dan haaks op wat anderen beweren. Sowieso, amateur? Kun je ook professioneel bushcrafter zijn dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424331
Peter R. de Vries zegt het, commentaren in de krant, wij zijn niet de enigen die met stijgende verbazing lezen wat de politie gemist heeft. Waarschijnlijk is er sprake geweest van een tunnelvisie. Te weinig mensen in het team die out of the box kunnen denken.
pi_181424335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die bushcrafters hebben al lang bevestigd dat iemand met Jos' capaciteiten in staat is om in theorie de rest van z'n leven te overleven op zo'n plek.

Is hij dat inderdaad aan het doen dan zullen zijn hunter/gatherer skills niet het probleem. Het gevaar is veel eerder dat het gebied te klein is om onopgemerkt te blijven, hij een ongeluk krijgt waarvoor hij medische hulp nodig heeft of behoefte krijgt aan gezelschap.

Persoonlijk betwijfel ik sterk of hij nu aan het bushcraften is, al dan niet in de Vogezen, maar goed speculeren is voor huisvrouwen met sherry flessen.
Dat hij een ongeluk heeft gehad kan natuurlijk ook. Uitgegleden en dodelijk gewond.
pi_181424346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

Nee, dat is helemaal geen onderdeel van de discussie. Het is onzinnige speculatie.
Sorry maar ik heb het afdoende uitgelegd nu.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:47:23 #155
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat betekent het wel degelijk want het onderzoek was dood en focuste zich volledig op de mensen die gevraagd waren DNA af te staan, Als Jos Brecht van de DNA lijst is geschrapt is hij dus gewoon geschrapt uit het onderzoek.
Nee.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat staat dan haaks op wat anderen beweren. Sowieso, amateur? Kun je ook professioneel bushcrafter zijn dan?
Ja, dat kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181424374
Weet iemand hoe het precies werkt als hij inlogt in een internetcafe en dan naar nu.nl surft om het eventuele nieuws over hemzelf te checken? Zou dat opgemerkt worden?

Zoeken op 'zaak Verstappen' oid zal hij wel niet doen, dat valt direct op denk ik als iemand in de Vogezen in een internetcafe dat doet? Of werkt dat niet zo.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 14:49:28 ]
pi_181424388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee.
Ja. Er werd namelijk geen onderzoek meer naar hem gedaan na het schrappen van de lijst.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:49:05 #159
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424392
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:47 schreef Za het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb het afdoende uitgelegd nu.
Nee, het is onzinnige speculatie. Je verzint gewoon dingen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:50:55 #160
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424437
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef bamibij het volgende:
Weet iemand hoe het precies werkt als hij inlogt in een internetcafe en dan naar nu.nl surft om het eventuele nieuws over hemzelf te checken? Zou dat opgemerkt worden?

Zoeken op 'zaak Verstappen' oid zal hij wel niet doen, dat valt direct op denk ik als iemand in de Vogezen in een internetcafe dat doet? Of werkt dat niet zo.
Nee. zo werkt dat niet. Misschien dat iemand hem ziet zitten in het cafe ofzo.
pi_181424450
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef bamibij het volgende:
Weet iemand hoe het precies werkt als hij inlogt in een internetcafe en dan naar nu.nl surft om het eventuele nieuws over hemzelf te checken? Zou dat opgemerkt worden?

Zoeken op 'zaak Verstappen' oid zal hij wel niet doen, dat valt direct op denk ik als iemand in de Vogezen in een internetcafe dat doet? Of werkt dat niet zo.
? :P

Ipv het elkaar aanvallen. (ik zal ook stoppen met reageren op loekje)
pi_181424482
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:50 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nee. zo werkt dat niet. Misschien dat iemand hem ziet zitten in het cafe ofzo.
Oké dus zolang hij nergens inlogt (fora, mail) kan hij in principe zoveel gebruik maken van intercafes als hij kan betalen? Dan zal die wel op de hoogte zijn van de zoektocht.
pi_181424489
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef bamibij het volgende:
Weet iemand hoe het precies werkt als hij inlogt in een internetcafe en dan naar nu.nl surft om het eventuele nieuws over hemzelf te checken? Zou dat opgemerkt worden?

Zoeken op 'zaak Verstappen' oid zal hij wel niet doen, dat valt direct op denk ik als iemand in de Vogezen in een internetcafe dat doet? Of werkt dat niet zo.
Alleen als je daar gericht naar zoekt. Dan zou je bij elke internetprovider in die regio gegevens moeten opvragen welke pagina’s geraadpleegd zijn. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg en er zullen ook genoeg andere personen zijn die dit doen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:54:02 #164
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424504
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:52 schreef bamibij het volgende:

[..]

Oké dus zolang hij nergens inlogt (fora, mail) kan hij in principe zoveel gebruik maken van intercafes als hij kan betalen? Dan zal die wel op de hoogte zijn van de zoektocht.
Ja, maar er zullen vast wel camera's hangen. Die zal de politie ook wel aan het afgaan zijn.
pi_181424522
Ok dank ^O^
pi_181424579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef bamibij het volgende:
Weet iemand hoe het precies werkt als hij inlogt in een internetcafe en dan naar nu.nl surft om het eventuele nieuws over hemzelf te checken? Zou dat opgemerkt worden?
Dat surfgedrag zal niet opvallen. Er is natuurlijk wel kans op herkenning en het zou dan ook ontzettend lomp van hem zijn.

Mocht hij zich in de bewoonde wereld begeven dan zou ik in zijn geval zorgen voor een mobile device en ergens een gratis wifi uit de lucht plukken als ik nieuws wilde lezen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181424598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

Nee, het is onzinnige speculatie. Je verzint gewoon dingen.
Hij zal uiteindelijk over 4 maanden wel ergens op 300 meter van die Crow hut gevonden worden, al die zoektochten met mariniers en honden stellen ook geen ene reet voor.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-soestdijk~a8c99e2e/
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:59:37 #168
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_181424622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat hij toen niet op de dna afname lijst is gezet betekent nog niet dat hij uit het onderzoek is geschrapt.

De redenen die jij noemt zijn geen redenen om aan te nemen dat hij iets met deze zaak te maken had, nee. Dat is gewoon totale onzin.

Met uitzondering van het niet afstaan van dna maar dat was pas nu aan de orde.
Even serieus. Als dat geen redenen zijn om aan te nemen dat hij er iets mee te maken kon hebben, wat zijn dan volgens jou wel redenen om dat aan te nemen?
Bedankt Hans.
pi_181424631
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:58 schreef Za het volgende:

[..]

Hij zal uiteindelijk over 4 maanden wel ergens op 300 meter van die Crow hut gevonden worden, al die zoektochten met mariniers en honden stellen ook geen ene reet voor.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-soestdijk~a8c99e2e/
Mocht hij daar zitten dan is de kans groot dat hij uiteindelijk, dood of levend, ook door jagers wordt gevonden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:01:42 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_181424674
Overigens doet de incompetentie van de politie mij ook weer denken aan Marianne Vaatstra. Een zaak die ook een aantal jaar had kunnen worden opgelost.

https://www.misdaadjourna(...)zo-stabiel-het-trok/

Blijkbaar geen reden om eens DNA af te nemen. Bij de Utrechtse serieverkrachter werd DNA afgenomen nadat hij een fiets ging stelen. _O-
Bedankt Hans.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:10:48 #171
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:01 schreef bascross het volgende:
Overigens doet de incompetentie van de politie mij ook weer denken aan Marianne Vaatstra. Een zaak die ook een aantal jaar had kunnen worden opgelost.

https://www.misdaadjourna(...)zo-stabiel-het-trok/

Blijkbaar geen reden om eens DNA af te nemen. Bij de Utrechtse serieverkrachter werd DNA afgenomen nadat hij een fiets ging stelen. _O-
Bij veroordeling voor diefstal mag DNA worden afgenomen, bij veroordeling voor Joyriden niet.

DNA mag alleen worden afgenomen wanneer is veroordeeld voor een delict waarop een maximale straf van 4 jaren of meer staat. Op diefstal staat 4 jaar en op joyriden 6 maanden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:10:50 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181424859
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:38 schreef NoXia het volgende:

[..]

Hij verklaarde nog wat brieven rond gebracht te hebben. Hij bezuinigde op postzegels. En het was warm dus wilde er ook even tussenuit.
Nee, volgens mij had hij dat niet verklaard maar zou een ander verklaard hebben dat dat zomaar een reden kon zijn waarom hij daar fietste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181424880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Peter R. de Vries zegt het, commentaren in de krant, wij zijn niet de enigen die met stijgende verbazing lezen wat de politie gemist heeft. Waarschijnlijk is er sprake geweest van een tunnelvisie. Te weinig mensen in het team die out of the box kunnen denken.
Man, man, man wat een treurnis wederom :'(

Je trekt hier conclusies alsof je hebt meegewerkt en er dagelijks bij betrokken bent geweest.
Je hebt echter totaal geen idee wat de oorzaken zijn en of die er uberhaupt zijn.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:12:21 #174
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424905
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Man, man, man wat een treurnis wederom :'(

Je trekt hier conclusies alsof je hebt meegewerkt en er dagelijks bij betrokken bent geweest.
Je hebt echter totaal geen idee wat de oorzaken zijn en of die er uberhaupt zijn.
Dat doet deze user in al haar posts in alle topics over misdaad op Fok! al jaren en jaren.

Te triest voor woorden als je het mij vraagt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat doet deze user in al haar posts in alle topics over misdaad op Fok! al jaren en jaren.

Te triest voor woorden als je het mij vraagt.
Ik weet het, en het is enorm irritant zelfs.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:15:38 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181424984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Onzin. Ze hebben zelfs het tegenovergestelde bevestigd:
https://www.destentor.nl/(...)rdwenen-is~a8ff385a/
Deze zelfde meneer heeft hier anders de suggestie gewekt dat hij prima kan overleven:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-natuur-te-overleven

Maar die Erik van t Padje en Sigurd van Leusen twijfelen daar ook niet aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:16:59 #177
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181425017
Kaartje.

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181425039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:16 schreef Gorraay het volgende:
Kaartje.

[ afbeelding ]
Te ver ingezoomd, nu staat het chalet er niet op.
pi_181425140
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deze zelfde meneer heeft hier anders de suggestie gewekt dat hij prima kan overleven:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-natuur-te-overleven

Maar die Erik van t Padje en Sigurd van Leusen twijfelen daar ook niet aan.
Nee hoor die suggestie wekt hij niet. Hij zegt dat hij veel weet over eetbare planten. Niet dat hij prima kan overleven of expert is. En ja, hij zal best langere tijd in het bos kunnen leven, dat zal echter niet eindeloos zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:22:36 #180
192592 SureD1
------------------------------
pi_181425141
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:16 schreef Gorraay het volgende:
Kaartje.

[ afbeelding ]
Waarvoor dank! Je moet behoorlijk uitzoomen wil je Nuth en Simpelveld in het vizier krijgen...
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:33:08 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181425363
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor die suggestie wekt hij niet. Hij zegt dat hij veel weet over eetbare planten. Niet dat hij prima kan overleven of expert is. En ja, hij zal best langere tijd in het bos kunnen leven, dat zal echter niet eindeloos zijn.
quote:
Gespecialiseerde technieken

De politie vermoedt dat Brech veel moeite doet om niet gevonden te worden. Dat verbaast Apswoude niet. "Je probeert bij bushcraft lange tijd in de natuur te leven met alles wat de natuur te bieden heeft. Daar komen een heleboel gespecialiseerde technieken en kennis bij kijken. Jos wist veel van eetbare planten en was toch al veel op zichzelf en introvert. Dus dat hij vaardigheden heeft gebruikt om lang weg te blijven is niet ondenkbaar."

Bovendien zijn de Vogezen een goed gebied om je te verstoppen, zegt Apswoude. "Voordat Brech verdachte was hebben we de Franse politie benaderd of ze wilden helpen bij de zoektocht, maar die zeiden dat dat helemaal geen zin had. Er zitten allerlei grotten en oude mijnen en bunkers, die kan overal zijn."
Alles leuk en aardig, maar daar stelt hij gewoon dat Brech daar prima toe in staat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181425561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Alles leuk en aardig, maar daar stelt hij gewoon dat Brech daar prima toe in staat is.
Dat staat er niet.

Er staat dat hij vermoedelijk technieken gebruikt om onvindbaar te blijven, niet dat hij in staat is lange tijd ongezien te overleven in een bos of dat hij expert is. Dat vul je echt zelf in.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:44:55 #183
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181425635
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor die suggestie wekt hij niet. Hij zegt dat hij veel weet over eetbare planten. Niet dat hij prima kan overleven of expert is. En ja, hij zal best langere tijd in het bos kunnen leven, dat zal echter niet eindeloos zijn.
Op een gegeven moment raakt de ¤1000 wel op, en dan zal het nog een grotere uitdaging worden om te kunnen overleven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181425921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:33 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet geschrapt uit het onderzoek. Er was gewoon geen reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken had.
Ehm. Iemand die midden in de nacht aangetroffen wordt op een vreemde locatie met een slap verhaal en dan ook nog eens pedofiel blijk te zijn en je neemt die niet meer mee in je onderzoek?

Wat hebben die 100 man die wel op de dna lijst stonden dan wel niet voor achtergrond dat die voorrang kregen boven hem?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:05:44 #185
3542 Gia
User under construction
pi_181426201
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:59 schreef SureD1 het volgende:

met het vinden van Brech is hij nog lang niet veroordeeld...

Hij zal toch moeten verklaren hoe zijn dna op Nicky terecht is gekomen. Ik heb best veel fantasie, maar kan echt niets bedenken, anders dan dat hij bij het kind was.

Denk dat elke rechter hem veroordeelt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:06:43 #186
163650 Greys
pi_181426239
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij zal toch moeten verklaren hoe zijn dna op Nicky terecht is gekomen. Ik heb best veel fantasie, maar kan echt niets bedenken, anders dan dat hij bij het kind was.

Denk dat elke rechter hem veroordeelt.
Veroordeelt voor wat, voor het 'bij het kind zijn'? Ik snap wel wat je bedoelt maar alleen bewezen bij een kind zijn geweest bewijst geen moord oid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:10:24 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181426330
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij zal toch moeten verklaren hoe zijn dna op Nicky terecht is gekomen. Ik heb best veel fantasie, maar kan echt niets bedenken, anders dan dat hij bij het kind was.

Denk dat elke rechter hem veroordeelt.
Voor wat ? Het zal er mss ook van afhangen of er sperma, bloed, of huidschilfers/haar van Brech gevonden is op de kleding van het kind.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:11:16 #188
192592 SureD1
------------------------------
pi_181426359
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Veroordeelt voor wat, voor het 'bij het kind zijn'? Ik snap wel wat je bedoelt maar alleen bewezen bij een kind zijn geweest bewijst geen moord oid.
Dit. Vruchteloze discussie verder ook... we weten veel te weinig van spoor/delict om daar iets zinnigs over te zeggen...
pi_181426372
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij zal toch moeten verklaren hoe zijn dna op Nicky terecht is gekomen. Ik heb best veel fantasie, maar kan echt niets bedenken, anders dan dat hij bij het kind was.

Denk dat elke rechter hem veroordeelt.
Een beetje advocaat zal het als 'circumstancial evidence' laten neerzetten om het op z'n Engels te zeggen. Denk niet dat hij daar snel op veroordeeld kan worden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:12:01 #190
3542 Gia
User under construction
pi_181426379
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:06 schreef Greys het volgende:

Veroordeelt voor wat, voor het 'bij het kind zijn'? Ik snap wel wat je bedoelt maar alleen bewezen bij een kind zijn geweest bewijst geen moord oid.
Dan komt daarbij dat hij dit al die jaren verzwegen heeft. Verdacht feit nummer 2.

Hij is pedofiel, nummer 3.

Neuh, die wordt echt wel veroordeeld.

Doet de rechter het niet, dan het volk wel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:12:43 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181426401
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat staat er niet.

Er staat dat hij vermoedelijk technieken gebruikt om onvindbaar te blijven, niet dat hij in staat is lange tijd ongezien te overleven in een bos of dat hij expert is. Dat vul je echt zelf in.
Ik vul nergens in dat hij ongezien kan overleven of een expert is, dat vul jij weer zelf in.

Ik zie de noodzaak van het ongezien zijn ook niet zo in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181426428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:54 schreef roninho het volgende:

[..]

Ehm. Iemand die midden in de nacht aangetroffen wordt op een vreemde locatie met een slap verhaal en dan ook nog eens pedofiel blijk te zijn en je neemt die niet meer mee in je onderzoek?

Wat hebben die 100 man die wel op de dna lijst stonden dan wel niet voor achtergrond dat die voorrang kregen boven hem?
In de buurt van de locatie. Het was niet dat ze hem bij het lichaam aantroffen. Bovendien hebben ze zijn verhaal gecheckt bij de scouting die bevestigden dat hij de gewoonte had om zelf brieven te bezorgen [zoals hij claimde te doen op dat moment].
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:14:02 #193
192592 SureD1
------------------------------
pi_181426436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een beetje advocaat zal het als 'circumstancial evidence' laten neerzetten om het op z'n Engels te zeggen. Denk niet dat hij daar snel op veroordeeld kan worden.
En dat... en hij hoeft niks te verklaren, hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het OM moet een zaak neerleggen waardoor de rechter het ten laste gelegde feit (of feiten) wettig en overtuigend bewezen acht.
pi_181426444
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Veroordeelt voor wat, voor het 'bij het kind zijn'? Ik snap wel wat je bedoelt maar alleen bewezen bij een kind zijn geweest bewijst geen moord oid.
Voor zover bekend is gemaakt waren er iig destijds geen sporen van geweld of seksueel misbruik. Stellen dat elke rechter hem wel zal veroordelen is met de kennis die publiekelijk is gemaakt wel een hele forse stelling (nog afgezien van voor welk feit hij überhaupt veroordeeld kan worden).
pi_181426468
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan komt daarbij dat hij dit al die jaren verzwegen heeft. Verdacht feit nummer 2.

Hij is pedofiel, nummer 3.

Neuh, die wordt echt wel veroordeeld.

Doet de rechter het niet, dan het volk wel.
Veroordeeld voor wat? Daarnaast leven we niet in een bananenrepubliek.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:15:38 #196
192592 SureD1
------------------------------
pi_181426469
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]


Doet de rechter het niet, dan het volk wel.
Gelukkig leven we in een rechtsstaat

Ubi iudicia deficiunt incipit bellum
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:16:39 #197
163650 Greys
pi_181426493
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan komt daarbij dat hij dit al die jaren verzwegen heeft. Verdacht feit nummer 2.

Hij is pedofiel, nummer 3.

Neuh, die wordt echt wel veroordeeld.
Ik hoop dat er geen rechter is die op die manier even oordeelt en z'n hamertje laat vallen. :P

quote:
Doet de rechter het niet, dan het volk wel.
Mjah, daar zal ie weinig last van hebben in een hutje op de Bulgaarse (DISCLAIMER DISCLAIMER IK NOEM MAAR WAT IK HEB GEEN SHERRY OP EN BEN OOK GEEN HUISVROUW EN AL WAS IK HET WEL DUS KAP DAAR EENS MEE) hei denk ik.

Nogmaals, ik snap wat je bedoelt en ben geneigd ook zo te denken/hopen maar zo werkt het niet. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 24-08-2018 16:30:33 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181426497
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vul nergens in dat hij ongezien kan overleven of een expert is, dat vul jij weer zelf in.

Ik zie de noodzaak van het ongezien zijn ook niet zo in.
Wat zeg je dan? Dat hij kan overleven of wat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181426519
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat staat er niet.

Er staat dat hij vermoedelijk technieken gebruikt om onvindbaar te blijven, niet dat hij in staat is lange tijd ongezien te overleven in een bos of dat hij expert is. Dat vul je echt zelf in.
Jos zelf denkt er (in 2016) het zijne van:

  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:18:07 #200
163650 Greys
pi_181426521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Voor zover bekend is gemaakt waren er iig destijds geen sporen van geweld of seksueel misbruik. Stellen dat elke rechter hem wel zal veroordelen is met de kennis die publiekelijk is gemaakt wel een hele forse stelling (nog afgezien van voor welk feit hij überhaupt veroordeeld kan worden).
Jup.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181426565
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]


Doet de rechter het niet, dan het volk wel.
Liever niet.

Als je zulke beslissingen aan het volk overlaat dan hadden de molotov cocktails bij de asielzoekerscentra door de ramen gelegen nav de zaak Vaatstra.
pi_181426567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Voor zover bekend is gemaakt waren er iig destijds geen sporen van geweld of seksueel misbruik. Stellen dat elke rechter hem wel zal veroordelen is met de kennis die publiekelijk is gemaakt wel een hele forse stelling (nog afgezien van voor welk feit hij überhaupt veroordeeld kan worden).
En die hoofdwond dan?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:20:54 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181426576
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Veroordeelt voor wat, voor het 'bij het kind zijn'? Ik snap wel wat je bedoelt maar alleen bewezen bij een kind zijn geweest bewijst geen moord oid.
Dat is wel het punt in deze hč.... zaken als ontrekking aan de ouderlijke macht zijn al wel verjaard, de zaken die nog niet verjaard zijn zijn lastiger te bewijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181426583
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoop dat er geen rechter is die op die manier even oordeelt en z'n hamertje laat vallen. :P

[..]

Mjah, daar zal ie weinig last van hebben in een hutje op de Bulgaarse (DISCLAIMER DISCLAIMER IK NOEM MAAR WAT IK HEB GEEN SHERRY OP EN BEN OOK GEEN HUISVROUW) hei denk ik.

Nogmaals, ik snap wat je bedoelt en ben geneigd ook zo te denken/hopen maar zo werkt het niet. ;)
Wij doen hier niet aan nuance, jongedame.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:21:56 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181426597
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

En die hoofdwond dan?
Hoeft geen spoor van geweld te zijn.
Dat het dat mogelijk (of zelfs waarschijnlijk) wel is, is iets anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181426625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeft geen spoor van geweld te zijn.
Dat het dat mogelijk (of zelfs waarschijnlijk) wel is, is iets anders.
Dat er geen sporen waren van geweld heb ik nergens zo letterlijk gehoord of gelezen. Wel dat niet kon worden vastgesteld dat hij seksueel is misbruikt én dat de doodsoorzaak niet kon worden vastgesteld.

In het AD stond trouwens deze week nog letterlijk over Nicky: hij bleek seksueel te zijn misbruikt en vermoord.
8)7

Dat journalisten zich niet wat beter inlezen..
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:25:19 #207
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_181426660


AtelierJ11 twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 16:21:52 Jos Brech is regelmatig in Nepal geweest. Een land waar kinderprostitutie nog veel voorkomt...... https://t.co/CikSwTlgWw reageer retweet
pi_181426688
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:25 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]

AtelierJ11 twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 16:21:52 Jos Brech is regelmatig in Nepal geweest. Een land waar kinderprostitutie nog veel voorkomt...... https://t.co/CikSwTlgWw reageer retweet
Best nuttig, die fora.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:26:33 #209
163650 Greys
pi_181426699
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel het punt in deze hč.... zaken als ontrekking aan de ouderlijke macht zijn al wel verjaard, de zaken die nog niet verjaard zijn zijn lastiger te bewijzen.
Ja. En (vergeef me als het al dertig keer gevraagd is maar ben het even kwijt) het was géén sperma toch, dat dna van Brech dat op Nicky is aangetroffen? Er stond toch in het boek dat er geen sperma op het lichaam was gevonden, alleen op zakdoek verderop, zo zat het toch? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181426735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja. En (vergeef me als het al dertig keer gevraagd is maar ben het even kwijt) het was géén sperma toch, dat dna van Brech dat op Nicky is aangetroffen? Er stond toch in het boek dat er geen sperma op het lichaam was gevonden, alleen op zakdoek verderop, zo zat het toch? :@
Om watvoor spoor het ging laten ze nog even bewust in het midden, omdat het daderinformatie is. Werd dat niet gezegd bij Laat op Een? Weet het niet zeker.

Edit: dus het is inderdaad (zover ik weet) niet gezegd dat het om een spermaspoor gaat. Dat was wel het geval bij die tissue een eindje verderop.

Zou me overigens ook niet verbazen als ze niet eens meer hebben kunnen vaststellen om watvoor spoor het ging.

[ Bericht 7% gewijzigd door Physsic op 24-08-2018 16:34:30 ]
pi_181426745
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:25 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]

AtelierJ11 twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 16:21:52 Jos Brech is regelmatig in Nepal geweest. Een land waar kinderprostitutie nog veel voorkomt...... https://t.co/CikSwTlgWw reageer retweet
Wilde dit net posten.. tja.. helemaal niet zo'n gekke gedachte natuurlijk. Je kunt al liftend natuurlijk ook best ver geraken in - pak 'm beet - een week of drie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181426767
Brechje zit in Polen
Cindy De Vuyst
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:30:53 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181426800
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat zeg je dan? Dat hij kan overleven of wat?
Ja, hij kan denk ik voorlopig prima overleven, en ik denk dat hij ook wel in staat is in een bewoonde omgeving op te gaan zonder erg op te vallen.
Hij heeft een heel erg 13 in een dozijn uiterlijk, schijnt zich vriendelijk, aardig en hulpvaardig te kunnen voordoen, dus die kan het nog prima uithouden, als hij überhaupt al in een gebied is waar zijn foto volop verspreid is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:34:34 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181426889
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja. En (vergeef me als het al dertig keer gevraagd is maar ben het even kwijt) het was géén sperma toch, dat dna van Brech dat op Nicky is aangetroffen? Er stond toch in het boek dat er geen sperma op het lichaam was gevonden, alleen op zakdoek verderop, zo zat het toch? :@
Niet bekendgemaakt wat het wel was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:35:07 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181426902

songtext wel heel erg van toepassing op Jos Brech :D
pi_181426909
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:25 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]

AtelierJ11 twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 16:21:52 Jos Brech is regelmatig in Nepal geweest. Een land waar kinderprostitutie nog veel voorkomt...... https://t.co/CikSwTlgWw reageer retweet
Overigens een meer dan gemiddelde beheersing in woord van het Duits.
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:35:50 #217
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181426913
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:25 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]

AtelierJ11 twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 16:21:52 Jos Brech is regelmatig in Nepal geweest. Een land waar kinderprostitutie nog veel voorkomt...... https://t.co/CikSwTlgWw reageer retweet
Aan een wandeling naar Aziė begonnen lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk. Die zit echt niet meer in de Vogezen hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181426931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aan een wandeling naar Aziė begonnen lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk. Die zit echt niet meer in de Vogezen hoor.
Nee, dat is idd best goed mogelijk toch, niet meer in de Vogezen.
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:36:40 #219
163650 Greys
pi_181426935
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet bekendgemaakt wat het wel was.
Nee maar wel bekend gemaakt dat het géén sperma was toch? Ga even terugzoeken. Stond nogal stellig in het boek over de zaak volgens mij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:38:25 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181426990
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee maar wel bekend gemaakt dat het géén sperma was toch? Ga even terugzoeken. Stond nogal stellig in het boek over de zaak volgens mij.
Nope... er is alleen bekendgemaakt dat er sperma op die tissue verderop zat.
Wat de bron van het DNA-spoor op Nicky was is imho niet bekendgemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:39:09 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181427015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens een meer dan gemiddelde beheersing in woord van het Duits.
Wat op zich niet vreemd is voor iemand die zo dicht bij Duitsland woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181427041
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat op zich niet vreemd is voor iemand die zo dicht bij Duitsland woont.
Dat is sprekend idd niet zo vreemd. Maar schrijvend dus ook.

Ik gooi er af en toe ook wel eens een Duitse tweet tegenaan, maar dat is toch meer van Carell niveau dan wat hij daar neerzet. Nu heb ik Duits ook laten vallen natuurlijk, maar toch.
I´m back.
pi_181427123
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is sprekend idd niet zo vreemd. Maar schrijvend dus ook.
viel me ook op, ik neem aan dat hij ook frans spreekt vanwege de vogezen, en vast engels. Kan dus werkelijk overal aan de slag. Mijn gok is nog steeds oosteuropa, met duits kom je daar ver en val je niet op.
pi_181427127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope... er is alleen bekendgemaakt dat er sperma op die tissue verderop zat.
Wat de bron van het DNA-spoor op Nicky was is imho niet bekendgemaakt.
Bewust niet ivm daderinfo.
pi_181427158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aan een wandeling naar Aziė begonnen lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk. Die zit echt niet meer in de Vogezen hoor.
Denk dat hij nog binnen de EU is, daarbuiten krijg je weer te maken met visa e.d. of registratie van je paspoort. Genoeg mogelijkheden om binnen de EU onzichtbaar te blijven.
pi_181427190
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee maar wel bekend gemaakt dat het géén sperma was toch? Ga even terugzoeken. Stond nogal stellig in het boek over de zaak volgens mij.
Wie was de schrijver van dat boek? Een oud-rechercheur?
pi_181427211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:42 schreef lno_ het volgende:

[..]

viel me ook op, ik neem aan dat hij ook frans spreekt vanwege de vogezen, en vast engels. Kan dus werkelijk overal aan de slag. Mijn gok is nog steeds oosteuropa, met duits kom je daar ver en val je niet op.
Hoe verder in Oost-Europa, hoe moeilijker je met dat soort talen, ook met het Engels, uit de voeten kunt, geloof ik hoor.
I´m back.
pi_181427219
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie was de schrijver van dat boek? Een oud-rechercheur?
Simon Vuyk

Dr. Simon Vuyk (1932) studeerde theologie, conflictpsychologie en geschiedenis in Leiden en Mainz. Hij was remonstrants predikant te Oosterbeek en Wageningen (1960-1968), daarna directeur van de volkshogeschool Overcinge te Havelte (1968-1981) en directeur van De Marke te Rekken, orthopedagogisch centrum voor zeer moeilijk inpasbare jeugd (1981-1992). Sinds 1992 is hij werkzaam als historicus.
pi_181427223
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:42 schreef lno_ het volgende:

[..]

viel me ook op, ik neem aan dat hij ook frans spreekt vanwege de vogezen, en vast engels. Kan dus werkelijk overal aan de slag. Mijn gok is nog steeds oosteuropa, met duits kom je daar ver en val je niet op.
Zo'n dorpje in het oostblok waar ze qua voorzieningen en gedachtes 80 jaar terug in de tijd leven is best een optie:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:47:29 #230
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_181427241
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:44 schreef grimselman het volgende:

[..]

Denk dat hij nog binnen de EU is, daarbuiten krijg je weer te maken met visa e.d. of registratie van je paspoort. Genoeg mogelijkheden om binnen de EU onzichtbaar te blijven.
Hoe zit het als je met de trein Tsjechie/Hongarije/Polen binnenkomt? Alleen een vluchtige blik van een douane-beambte?
pi_181427255
Is oud :')

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 16:49:52 ]
pi_181427274
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:47 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Hoe zit het als je met de trein Tsjechie/Hongarije/Polen binnenkomt? Alleen een vluchtige blik van een douane-beambte?
Of zelfs dat niet eens, zitten die landen inmiddels ook niet in Schengen?
pi_181427278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:48 schreef bamibij het volgende:
Nieuw NOS artikel (10 min geleden op feesboek) https://nos.nl/artikel/22(...)icky-verstappen.html
Nieuw?

VANDAAG, 11:38 AANGEPAST OM 11:40
pi_181427304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:48 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nieuw?

VANDAAG, 11:38 AANGEPAST OM 11:40
Kut feesboek. Heb m'n post aangepast.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:52:27 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181427373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is sprekend idd niet zo vreemd. Maar schrijvend dus ook.

Ik gooi er af en toe ook wel eens een Duitse tweet tegenaan, maar dat is toch meer van Carell niveau dan wat hij daar neerzet. Nu heb ik Duits ook laten vallen natuurlijk, maar toch.
De meeste Limburgers spreken weer geen fatsoenlijk Nederlands maar kunnen het wel schrijven, dus wellicht dat ze zich dat met het Duits ook kunnen aanleren, zeker als je, zoals hij, graag elders vertoeft en daar internationaal op fora contact over hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:52:34 #236
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_181427375
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Of zelfs dat niet eens, zitten die landen inmiddels ook niet in Schengen?
Dus dan kan Joske toch gewoon vanaf 28 februari liftend/met de trein heel Europa verkend hebben? Waarom zou hij in de Vogezen blijven als hij bang is dat ze hem zoeken?
pi_181427391
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181427456
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

De meeste Limburgers spreken weer geen fatsoenlijk Nederlands maar kunnen het wel schrijven, dus wellicht dat ze zich dat met het Duits ook kunnen aanleren, zeker als je, zoals hij, graag elders vertoeft en daar internationaal op fora contact over hebt.
Het verraadt op zijn minst gedegen onderwijs genoten hebbende. Dus wrs qua vo VWO en dan HBO of Uni?
I´m back.
pi_181427470
En ? Heeft het FOK! opsporingsteam Brech al in de kraag gevat ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:56:43 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181427471
quote:
Misschien handig om een bron bij te zetten.... want zo'n plaatje van twitter met een bericht waar toevallig net geen datum bij staat is ook weer zo "net niet".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:57:35 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181427490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het verraadt op zijn minst gedegen onderwijs genoten hebbende. Dus wrs qua vo VWO en dan HBO of Uni?
Nou nou nou.... hoe groot was die kans voor een zoon van een bloemist in een dorpje in de jaren 70 in Limburg?
En dan overleed zijn vader ook nog toen hij jong was, dus zijn moeder kan zomaar behoorlijk afhankelijk van hem zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181427503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien handig om een bron bij te zetten.... want zo'n plaatje van twitter met een bericht waar toevallig net geen datum bij staat is ook weer zo "net niet".
Via via op twitter, dus heb geen echte bron..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181427525
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nou nou.... hoe groot was die kans voor een zoon van een bloemist in een dorpje in de jaren 70 in Limburg?
En dan overleed zijn vader ook nog toen hij jong was, dus zijn moeder kan zomaar behoorlijk afhankelijk van hem zijn geweest.
Ja, dat soort dingen speelde geen rol in die tijd. Ik ben van hetzelfde jaar als hij, 1962. Meeste scholieren gingen in die tijd na atheneum of gymnasium naar Uni btw.
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:59:26 #244
163650 Greys
pi_181427540
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope... er is alleen bekendgemaakt dat er sperma op die tissue verderop zat.
Wat de bron van het DNA-spoor op Nicky was is imho niet bekendgemaakt.
Teruggevonden wat ik bedoelde over geen sperma op lichaam:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:05 schreef Gorraay het volgende:

*knip*

het boek De mysterieuze dood van Nicky Verstappen door Simon Vuyk gelezen, verschenen in 2010. Daar staat veel interessants in dat ik hier nog niet voorbij heb zien komen (maar ik heb niet alle draadjes gelezen). Hier zijn wat feiten uit de hoofdstukken 13 en 18, getiteld ‘Na de dood (1)’ en ‘DNA (1)’.

De lijkschouwer, de gemeentelijke arts van Maastricht, heeft geen idee waaraan Nicky is overleden. “Er waren geen duidelijke uitwendige verwondingen zichtbaar die de doodsoorzaak zouden kunnen verklaren.”

Het NFI, toen nog Gerechtelijk Laboratorium genaamd, verrichtte sectie en stelde biologische sporen veilig. Enkele conclusies: 1) er heeft geen sperma op de kleren of het lichaam van het slachtoffer gezeten, 2) er zijn twee sporen waaruit een beperkt DNA-profiel kan worden opgemaakt. De enige conclusie die kan worden getrokken is dat het om iemand van het mannelijk geslacht gaat. In de buurt van de open plek in het maisveld wordt een witte tissue met sperma aangetroffen, waaruit wel een bruikbaar profiel wordt verkregen.

*knip*
Uiteraard geen idee of het fout in het boek staat. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181427546
quote:
Spanje is wel een goede optie nu het weer kouder gaat worden maar het kan ook een dwaalspoor,zijn
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:04:44 #246
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181427648
quote:
Een beetje gebrekkig Duits. Komt dat van Erik van 't Padje?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:27:16 #247
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181428051
Uit het boek van Simon Vuyk:


Biologische contactsporen vormen een nieuwe groep naast de klassieke biologische sporen (bloed, sperma, speeksel en haren). (...) Men spreekt ook wel van ‘onzichtbare sporen’.
(...)
In augustus 2008 wordt bekendgemaakt dat er een DNA-spoor is gevonden. Het gaat om een biologische [sic] contactspoor. (...) Het is aangetroffen op de kleding die Nicky droeg toen hij werd gevonden. Politie en justitie maken niet bekend of het om de pyjama- of de onderbroek gaat, of er één of meer sporen zijn gevonden en om wat voor type contactspoor het gaat.
(...)
Saillant detail blijft natuurlijk dat beide broeken binnenstebuiten zaten toen Nicky in het dennenbosje werd aangetroffen. De kans dat het contactspoor een daderspoor is, is daarom groot.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:29:58 #248
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181428101
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:44 schreef grimselman het volgende:

[..]

Denk dat hij nog binnen de EU is, daarbuiten krijg je weer te maken met visa e.d. of registratie van je paspoort. Genoeg mogelijkheden om binnen de EU onzichtbaar te blijven.
Waarom zou hij geen valse papieren geregeld kunnen hebben ? Ga hem dan maar eens vinden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181428106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:27 schreef Gorraay het volgende:
Uit het boek van Simon Vuyk:


Biologische contactsporen vormen een nieuwe groep naast de klassieke biologische sporen (bloed, sperma, speeksel en haren). (...) Men spreekt ook wel van ‘onzichtbare sporen’.
(...)
In augustus 2008 wordt bekendgemaakt dat er een DNA-spoor is gevonden. Het gaat om een biologische [sic] contactspoor. (...) Het is aangetroffen op de kleding die Nicky droeg toen hij werd gevonden. Politie en justitie maken niet bekend of het om de pyjama- of de onderbroek gaat, of er één of meer sporen zijn gevonden en om wat voor type contactspoor het gaat.
(...)
Saillant detail blijft natuurlijk dat beide broeken binnenstebuiten zaten toen Nicky in het dennenbosje werd aangetroffen. De kans dat het contactspoor een daderspoor is, is daarom groot.

Beide broeken zaten binnenstebuiten...? :{.
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:31:30 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181428136
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beide broeken zaten binnenstebuiten...? :{.
:Y
Dat geeft toch wel te denken nietwaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181428150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

:Y
Dat geeft toch wel te denken nietwaar ?
Eh ja.
I´m back.
pi_181428161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom zou hij geen valse papieren geregeld kunnen hebben ? Ga hem dan maar eens vinden.
Kan maar hij lijkt me niet het type die dat makkelijk regelt. Beetje een einzelganger die alles liever zonder anderen doet.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:33:56 #253
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181428185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eh ja.
Arm kereltje, wij zitten hier nu wel gezellig te bedenken waar die man mss gebleven is maar feit blijft toch dat dit jochie iets heel erg akeligs is overkomen. Ik zou als ik de ouders was mss niet eens willen horen wat die man heeft uitgespookt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181428298
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Arm kereltje, wij zitten hier nu wel gezellig te bedenken waar die man mss gebleven is maar feit blijft toch dat dit jochie iets heel erg akeligs is overkomen. Ik zou als ik de ouders was mss niet eens willen horen wat die man heeft uitgespookt.
Ja, het is intriest idd.
I´m back.
pi_181428389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Arm kereltje, wij zitten hier nu wel gezellig te bedenken waar die man mss gebleven is maar feit blijft toch dat dit jochie iets heel erg akeligs is overkomen. Ik zou als ik de ouders was mss niet eens willen horen wat die man heeft uitgespookt.
Als ouder wil je vaak toch wel alles weten wat er aan informatie bekend is om uiteindelijk alles te kunnen afsluiten.

Daarom denk ik ook wel dat de ouders veel meer weten dan wat er momenteel in het publieke domein ligt. Daarnaast werken zij ook als filter tussen de verkregen informatie en de media. Mogen eventueel correcties maken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:56:31 #256
3542 Gia
User under construction
pi_181428631
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nou nou.... hoe groot was die kans voor een zoon van een bloemist in een dorpje in de jaren 70 in Limburg?
En dan overleed zijn vader ook nog toen hij jong was, dus zijn moeder kan zomaar behoorlijk afhankelijk van hem zijn geweest.
School was toen nog niet zo duur.
Ben een jaar jonger dan die gast, maar in mijn klas zat niet alleen elite. Hij kan gewoon goed onderwijs gehad hebben.
pi_181428673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een beetje advocaat zal het als 'circumstancial evidence' laten neerzetten om het op z'n Engels te zeggen. Denk niet dat hij daar snel op veroordeeld kan worden.
Nee en bij de nederlandse rechters al helemaal niet, misschien zou hij bij een veroordeling een weekje papier moeten prikken, of ook niet ondenkbaar....moet de nederlandse regering weer smartegeld uit betalenvanwege onterechte verdachtmakingen...ik heb geen hoge pet op van het nederlandse rechtsysteem want de daders worden altijd meer beschermd dan de slachtoffers.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181428713
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:56 schreef Gia het volgende:

[..]

School was toen nog niet zo duur.
Ben een jaar jonger dan die gast, maar in mijn klas zat niet alleen elite. Hij kan gewoon goed onderwijs gehad hebben.
Ja, klopt, was niet zoals generatie van voor de oorlog obviously. Maar dacht dat Leandra dat toch ook wel wist, die is ook niet zo jong meer namelijk. Waren beurzen toen en renteloze voorschotten. Iedereen kon studeren. Collegegeld fl 650,-, inschrijfgeld iets van fl 250,-. Bij elkaar dus ongeveer fl 900,- en dan kreeg je je syllabi en boeken er nog bij, wat nog weliswaar aardig kon oplopen btw, maar was wel betaalbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 24-08-2018 18:07:10 ]
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:01:37 #259
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181428729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:54 schreef roninho het volgende:

[..]

Ehm. Iemand die midden in de nacht aangetroffen wordt op een vreemde locatie met een slap verhaal en dan ook nog eens pedofiel blijk te zijn en je neemt die niet meer mee in je onderzoek?

Wat hebben die 100 man die wel op de dna lijst stonden dan wel niet voor achtergrond dat die voorrang kregen boven hem?
Vermoedelijk een profiel dat hen eerder als dader aanwees.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:02:12 #260
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181428741
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij zal toch moeten verklaren hoe zijn dna op Nicky terecht is gekomen. Ik heb best veel fantasie, maar kan echt niets bedenken, anders dan dat hij bij het kind was.

Denk dat elke rechter hem veroordeelt.
Dna is niet voldoende voor een veroordeling.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181428795
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:27 schreef Gorraay het volgende:
Uit het boek van Simon Vuyk:


Biologische contactsporen vormen een nieuwe groep naast de klassieke biologische sporen (bloed, sperma, speeksel en haren). (...) Men spreekt ook wel van ‘onzichtbare sporen’.
(...)
In augustus 2008 wordt bekendgemaakt dat er een DNA-spoor is gevonden. Het gaat om een biologische [sic] contactspoor. (...) Het is aangetroffen op de kleding die Nicky droeg toen hij werd gevonden. Politie en justitie maken niet bekend of het om de pyjama- of de onderbroek gaat, of er één of meer sporen zijn gevonden en om wat voor type contactspoor het gaat.
(...)
Saillant detail blijft natuurlijk dat beide broeken binnenstebuiten zaten toen Nicky in het dennenbosje werd aangetroffen. De kans dat het contactspoor een daderspoor is, is daarom groot.

Het valt op dat in het Nos bericht staat de dader van de MOORD op Nicky Verstappen....ik dacht dat er geen doodsoorzaak gevonden was?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:06:37 #262
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181428819
Weet niet of al gepost, maar op een Duits bushcraft-forum waar Jos actief was is te zien dat hij eind mei voor het laatst online was: https://www.bushcraft-deutschland.de/user/5792-oakleafnl/
Ook kun je zijn bijdragen zien.

Dit is gewoon raar :l
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:06:48 #263
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181428822
Hopen dat ze die klootzak snel pakken
Laat hem maar zijn hele verder leven vastzitten
Are you nuts??
pi_181428837
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:56 schreef Gia het volgende:

[..]

School was toen nog niet zo duur.
Ben een jaar jonger dan die gast, maar in mijn klas zat niet alleen elite. Hij kan gewoon goed onderwijs gehad hebben.
Het was in die tijd heel normaal dat je op je 16de gewoon bij een baas begon en als er nog jongere kinderen waren was zijn inkomen gewoon nodig.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:10:09 #265
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181428864
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:58 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee en bij de nederlandse rechters al helemaal niet, misschien zou hij bij een veroordeling een weekje papier moeten prikken, of ook niet ondenkbaar....moet de nederlandse regering weer smartegeld uit betalenvanwege onterechte verdachtmakingen...ik heb geen hoge pet op van het nederlandse rechtsysteem want de daders worden altijd meer beschermd dan de slachtoffers.
Complete onzin weer. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181428867
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:08 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het was in die tijd heel normaal dat je op je 16de gewoon bij een baas begon en als er nog jongere kinderen waren was zijn inkomen gewoon nodig.
Neuh, dat was eerder. Onder babyboomers kwam dat nog wel voor, maar ook minder dan bij de generatie daarvoor. En dat kwam weinig tot niet meer voor in mijn jaargang en die van de verdachte dus.
I´m back.
pi_181428934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het verraadt op zijn minst gedegen onderwijs genoten hebbende. Dus wrs qua vo VWO en dan HBO of Uni?
In sommige delen van Limburg spreekt vrijwel iedereen Duits, kijkt mijn Duitse televisie, etc.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:29:55 #268
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181429198
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het valt op dat in het Nos bericht staat de dader van de MOORD op Nicky Verstappen....ik dacht dat er geen doodsoorzaak gevonden was?
Voor zover ik weet bestaat er geen openbare informatie die op moord wijst. Of ze weten iets wat wij niet weten, of ze zitten ernaast.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181429340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:29 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Voor zover ik weet bestaat er geen openbare informatie die op moord wijst. Of ze weten iets wat wij niet weten, of ze zitten ernaast.
men zegt al jaren dat er verondersteld wordt dat hij is vermoord.

Zo wordt deze zaak vanaf dag 1 ook behandeld.
Kom anders met een alternatief hoe Nicky dood in zijn joggingbroek aangetroffen kon worden...
pi_181429393
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:29 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Voor zover ik weet bestaat er geen openbare informatie die op moord wijst. Of ze weten iets wat wij niet weten, of ze zitten ernaast.
Ze gaan er waarschijnlijk wel van uit, omdat het waarschijnlijker is dan dat hij plotseling een natuurlijke dood is gestorven. Of het ook bewezen kan worden, zal bij een eventuele rechtszaak moeten blijken.

De politie zal nog informatie achter de hand hebben gehouden (hoop ik).
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:40:43 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429397
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, was niet zoals generatie van voor de oorlog obviously. Maar dacht dat Leandra dat toch ook wel wist, die is ook niet zo jong meer namelijk. Waren beurzen toen en renteloze voorschotten. Iedereen kon studeren. Collegegeld fl 650,-, inschrijfgeld iets van fl 250,-. Bij elkaar dus ongeveer fl 900,- en dan kreeg je je syllabi en boeken er nog bij, wat nog weliswaar aardig kon oplopen btw, maar was wel betaalbaar.
Iedereen kon studeren? Ja, als je VWO gedaan had, dan was je namelijk min of meer bewezen studiemateriaal.
Als je mavo of havo (of lts of huishoudschool) had gedaan dan ging je niet studeren.
En het percentage vwo'ers was toen veel lager dan nu, omdat ouders niet dachten dat hun sneeuwvlokje bijzonder genoeg was om vwo te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181429421
Jos Brech kreeg in 1985 twee jaar proeftijd voor ontucht

Jos Brech, de man die gezocht wordt in verband met de vermissing van Nicky Verstappen, heeft in 1985 twee jaar proeftijd opgelegd gekregen in verband met ontucht. Dat blijkt uit een inschrijving bij de rechtbank uit 1985 die het Regionaal Historisch Centrum Limburg aan Nieuwsuur heeft verstrekt.

Uit de datum van de inschrijving blijkt dat Jos Brech inderdaad de man is die in 1985 in het Limburgsch Dagblad erkent ontucht te hebben gepleegd met twee 10-jarige jongens. De twee jongens namen deel aan een speurtocht in Wijnandsrade in de gemeente Nuth. De politie zei tot dusver niets meer te weten dan dat de zaak geseponeerd is. Op hun website zegt de politie niet meer te kunnen achterhalen of het krantenartikel betrekking heeft op Jos Brech.

Sluitend bewijs
Brech kreeg de proeftijd opgelegd in het kader van een voorwaardelijk sepot, blijkt uit het document. Dat betekent dat er sluitend bewijs was dat hij de ontucht pleegde, maar dat het Openbaar Ministerie besloot hem niet te vervolgen als hij twee jaar lang niet opnieuw in de fout zou gaan. Uit het feit dat de zaak uiteindelijk geseponeerd, is valt op te maken dat hij die proeftijd goed door is gekomen.

Wat het ontucht inhield, wordt uit het krantenartikel en in de inschrijving bij de rechtbank niet duidelijk. Ook wordt niet duidelijk waarom het Openbaar Ministerie ervoor koos de toen 22-jarige Brech niet te vervolgen. De Limburger melde vanmorgen dat naar aanleiding van deze ontuchtzaak Brech in behandeling is geweest bij de regionale ggz.

Doordat het Openbaar Ministerie niet tot vervolging overging stond Jos Brech in 1998, toen het onderzoek naar de dood op Nicky Verstappen van start ging, niet geregistreerd als zedendelinquent. Pas in 2001 kwam dit aan bod in een verhoor met Brech. Desondanks was hij in 2010, toen de politie besloot van 107 mensen dna af te nemen, weer uit beeld als iemand met een zedenverleden. Brech werd daarom toen niet gevraagd om dna af te staan.

Bron: NOS

pi_181429423
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iedereen kon studeren? Ja, als je VWO gedaan had, dan was je namelijk min of meer bewezen studiemateriaal.
Als je mavo of havo (of lts of huishoudschool) had gedaan dan ging je niet studeren.
En het percentage vwo'ers was toen veel lager dan nu, omdat ouders niet dachten dat hun sneeuwvlokje bijzonder genoeg was om vwo te doen.
10% idd. Sneeuwvlokje was een term die nog niet bestond. Ja, tenzij in meteorologisch opzicht natuurlijk.
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:44:37 #274
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429478
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

men zegt al jaren dat er verondersteld wordt dat hij is vermoord.

Zo wordt deze zaak vanaf dag 1 ook behandeld.
Kom anders met een alternatief hoe Nicky dood in zijn joggingbroek aangetroffen kon worden...
:?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:45:05 #275
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429494
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze gaan er waarschijnlijk wel van uit, omdat het waarschijnlijker is dan dat hij plotseling een natuurlijke dood is gestorven. Of het ook bewezen kan worden, zal bij een eventuele rechtszaak moeten blijken.

De politie zal nog informatie achter de hand hebben gehouden (hoop ik).
Doodslag is veel logischer.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:46:49 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429517
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Teruggevonden wat ik bedoelde over geen sperma op lichaam:

[..]

Uiteraard geen idee of het fout in het boek staat. ;)
Volgens mij zijn dat de conclusies uit 1998, maar veel later (2008?) is men er in geslaagd een completer profiel uit de bewijsstukken te halen, volgens mij is dat ook de reden dat ze in 2009 opnieuw een DNA-onderzoek hebben gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:49:10 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429558
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:08 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het was in die tijd heel normaal dat je op je 16de gewoon bij een baas begon en als er nog jongere kinderen waren was zijn inkomen gewoon nodig.
En dit.
Daarbij was zijn vader volgens mij al jong overleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:50:27 #278
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181429582
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

men zegt al jaren dat er verondersteld wordt dat hij is vermoord.

Zo wordt deze zaak vanaf dag 1 ook behandeld.
Kom anders met een alternatief hoe Nicky dood in zijn joggingbroek aangetroffen kon worden...
Zo werkt logica niet. Let wel: ik beweer niet dat hij niet is vermoord. Ik zeg alleen dat wij het niet weten, en de kranten ook niet. Het laatste nieuws is en blijft: doodsoorzaak onbekend.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181429595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:54 schreef roninho het volgende:

[..]

Ehm. Iemand die midden in de nacht aangetroffen wordt op een vreemde locatie met een slap verhaal en dan ook nog eens pedofiel blijk te zijn en je neemt die niet meer mee in je onderzoek?

Wat hebben die 100 man die wel op de dna lijst stonden dan wel niet voor achtergrond dat die voorrang kregen boven hem?
Dit is niet te bevatten inderdaad. Waarom hoeft zich hier niemand voor te verantwoorden?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:54:46 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

10% idd. Sneeuwvlokje was een term die nog niet bestond. Ja, tenzij in meteorologisch opzicht natuurlijk.
Een dorp als Simpelveld haalde die 10% niet hoor, die 10% had je doordat de percentages in steden hoger waren.

Ik stel niet dat hij niet intelligent is of niet hoger opgeleid, maar de kans dat hij geen vwo gedaan heeft (en dus niet gestudeerd heeft) is groter dat hij dat wel gedaan heeft.

Maar ook dan kan het nog gevolg zijn geweest van onderschatting vam zijn capaciteiten, want in heel veel gevallen vond men het helemaal niet nodig dat een kind van een simpele arbeider vwo ging doen, laat staan studeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:56:08 #281
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181429695
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit is niet te bevatten inderdaad. Waarom hoeft zich hier niemand voor te verantwoorden?
Het is makkelijk om achteraf met open kaarten de juiste speelwijze te vinden. Door de kaarten heen kijken is een stuk moeilijker.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181429696
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een dorp als Simpelveld haalde die 10% niet hoor, die 10% had je doordat de percentages in steden hoger waren.

Ik stel niet dat hij niet intelligent is of niet hoger opgeleid, maar de kans dat hij geen vwo gedaan heeft (en dus niet gestudeerd heeft) is groter dat hij dat wel gedaan heeft.

Maar ook dan kan het nog gevolg zijn geweest van onderschatting vam zijn capaciteiten, want in heel veel gevallen vond men het helemaal niet nodig dat een kind van een simpele arbeider vwo ging doen, laat staan studeren.
Ik twijfel dus, denk dat-ie wel behoorlijk intelligent is, meer dan gemiddeld en een hoge kans dat-ie VWO en evt. Uni heeft gedaan. Wellicht niet afgerond.
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:56:08 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181429697
Heb het sinds vanmorgen niet meer kunnen volgen. Ik neem aan dat er geen (groot) nieuws is in de zaak?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:57:13 #284
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181429725
Het kan nog een flinke tijd duren voordat die man gepakt wordt.

De hype en sensatie mag wel weer langzaam uit de media vind ik. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:57:36 #285
163650 Greys
pi_181429735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat de conclusies uit 1998, maar veel later (2008?) is men er in geslaagd een completer profiel uit de bewijsstukken te halen, volgens mij is dat ook de reden dat ze in 2009 opnieuw een DNA-onderzoek hebben gedaan.
Klopt maar het ging er even om dat in dat boek staat dat het spoor kennelijk geen sperma was. Staat daar dat dat niet op het lichaam is aangetroffen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181429742
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het verraadt op zijn minst gedegen onderwijs genoten hebbende. Dus wrs qua vo VWO en dan HBO of Uni?
Wat ??? :') Omdat hij een beetje Duits spreekt? :')
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:58:19 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik twijfel dus, denk dat-ie wel behoorlijk intelligent is, meer dan gemiddeld en een hoge kans dat-ie VWO en evt. Uni heeft gedaan. Wellicht niet afgerond.
Intelligentie en opleidingsniveau hadden in die tijd niet altijd een logische koppeling, zeker niet als de ouders "maar gewone mensen" waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:58:42 #288
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit is niet te bevatten inderdaad. Waarom hoeft zich hier niemand voor te verantwoorden?
Het is prima te bevatten. Voor zo'n onderzoek worden criteria gehanteerd die losgelaten worden op alle mensen die in het dossier staan. Op basis van die criteria wordt een lijst gegenereerd van een bepaalde grootte, die is mede afhankelijk van de kosten die kunnen worden gespendeerd. Op basis van die criteria is Brech gewoon niet geselecteerd. De kans dat iemand bewust en specifiek heeft gezegd "Die Brech laten we niet meedoen" is m.i. klein.

Het is vanzelfsprekend een fout geweest maar eerder een fout die zou moeten leiden tot herziening van het beleid waarmee zo'n lijst wordt gecreėerd dan dat het een verwijtbare handeling is geweest.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:59:06 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181429768
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Klopt maar het ging er even om dat in dat boek staat dat het spoor kennelijk geen sperma was. Staat daar dat dat niet op het lichaam is aangetroffen.
In 2008 is het idd van zijn kleding gehaald toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:59:34 #290
163650 Greys
pi_181429774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:57 schreef Harvest89 het volgende:
Het kan nog een flinke tijd duren voordat die man gepakt wordt.

De hype en sensatie mag wel weer langzaam uit de media vind ik. :P
Mwah, als men die man wil vinden en tips wil op het internationaal opsporingsbericht is het misschien wel handig dat er nog even volop media-aandacht is om het bij zo veel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181429779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:56 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Het is makkelijk om achteraf met open kaarten de juiste speelwijze te vinden.
Dat realiseer ik me best hoor, maar dit is toch wel erg bizar. Dat moet je toch toegeven?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:01:17 #292
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181429816
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Mwah, als men die man wil vinden en tips wil op het internationaal opsporingsbericht is het misschien wel handig dat er nog even volop media-aandacht is om het bij zo veel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen.
Daar hebt ge inderdaad een punt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:02:19 #293
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181429843
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:06 schreef SecretStoryWous het volgende:
Weet niet of al gepost, maar op een Duits bushcraft-forum waar Jos actief was is te zien dat hij eind mei voor het laatst online was: https://www.bushcraft-deutschland.de/user/5792-oakleafnl/
Ook kun je zijn bijdragen zien.

[ afbeelding ]
Beter maakt hij zijn nickname niet waar en wordt hij gewoon snel gevonden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:02:19 #294
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429845
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat ??? :') Omdat hij een beetje Duits spreekt? :')
Ik denk ook dat Brech zeker wel intelligent is, dat kun je afleiden aan hoe verzorgd zijn YT kanaal is, de posts die hij heeft gemaakt op Nederlandse en Duitse fora, hoe zijn vrienden en kennissen over hem spreken, hoe verzorgd hij er uit ziet, etc. Wat voor opleiding hij heeft, geen idee, maar zijn niveau is ongetwijfeld gemiddeld tot bovengemiddeld. Zeker een stuk hoger dan dat van de gemiddelde Fok!ker.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:03:28 #295
163650 Greys
pi_181429871
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

In 2008 is het idd van zijn kleding gehaald toch?
Conclusie destijds van het NFI volgens het boek:

1) er heeft geen sperma op de kleren of het lichaam van het slachtoffer gezeten,

Dus of de info in het boek klopt niet, of men dacht jaren later 'oh oepsie het is toch sperma' of het gevonden dna spoor van Brech is gewoon echt geen sperma. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181429880
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Intelligentie en opleidingsniveau hadden in die tijd niet altijd een logische koppeling, zeker niet als de ouders "maar gewone mensen" waren.
Ja, dus wel steeds meer, waren echt geen beperkingen voor de wat slimmere scholieren in die tijd hoor. Wel eerder. Bij de babyboomers werd dat al minder. Maar bij de generatie van wrs onze ouders, mijn ouders wel iig, speelde dat idd wel een rol. Dan moest je het gewoon kunnen betalen en je werd sws al niet toegelaten op een HBS laat staan gymnasium in die tijd. Hoogste wat iemand kon ambiėren uit de werkende klasse is wrs de opleiding tot onderwijzer. En de kinderen van onderwijzers konden dan vervolgens wel weer naar Uni als ze er het talent voor hadden. Heb ik het over vooroorlogse generatie (geboren voor 1930) en generatie geboren daarna, dus van 1930 tot 1945.
I´m back.
pi_181429886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Brech zeker wel intelligent is,
Dat is best mogelijk, maar dat kan je toch moeilijk enkel baseren op het feit dat iemand een beetje Duits spreekt. Ik vind het verwonderlijker dat er Nederlanders zijn die geen Duits spreken eigenlijk.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:05:00 #298
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181429899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is best mogelijk, maar dat kan je toch moeilijk enkel baseren op het feit dat iemand een beetje Duits spreekt.
Daarom gaf ik ook andere argumenten, die argumenten die jij zojuist uit mijn quote hebt weggelaten, faalhaas. |:(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181429903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus wel steeds meer, waren echt geen beperkingen voor de wat slimmere scholieren in die tijd hoor. Wel eerder. Bij de babyboomers werd dat al minder. Maar bij de generatie van wrs onze ouders, mijn ouders wel iig, speelde dat idd wel een rol. Dan moest je het gewoon kunnen betalen en je werd sws al niet toegelaten op een HBS laat staan gymnasium in die tijd. Hoogste wat iemand kon ambiėren uit de werkende klasse is wrs de opleiding tot onderwijzer. En de kinderen van onderwijzers konden dan vervolgens wel weer naar Uni als ze er het talent voor hadden. Heb ik het over vooroorlogse generatie (geboren voor 1930) en generatie geboren daarna, dus van 1930 tot 1945.
Ik denk dat men in sommige delen van het land ook langer in oude stramienen is blijven hangen dan in andere delen. Hier kunnen zomaar decennia tussen zitten.
pi_181429913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:05 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Daarom gaf ik ook andere argumenten, die argumenten die jij zojuist uit mijn quote hebt weggelaten, faalhaas. |:(
Jouw argumenten waren ok, maar daar reageerde ik ook niet op.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:06:10 #301
192592 SureD1
------------------------------
pi_181429919
Voor de dinosaurussen onder u pagina 111 van teletekst.

Brech heeft in 1985 twee jaar proeftijd gekregen voor ontucht met twee jongens van 10 tijdens een speurtocht... als hij zich twee jaar zou gedragen zou het OM hem niet vervolgen. RHCL (archief) in Maastricht heeft dat uit het rechtbankarchief getrokken. Dat is geen sepot dus, maar een ‘transactie’.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')