abonnement Unibet Coolblue
pi_181407880
Op dit moment wordt onze nieuwe woning gebouwd. En tijdens 1 van onze bezichtingingen viel mij op dat de dakplaten niet netjes recht liggen uitgelijnd. De volgende dag netjes een e-mail gestuurd naar de aannemer dat mij dit was opgevallen. En of dit nog afgesteld moest worden. Ik kreeg door dat dit nog afgesteld moest worden en mocht dit niet zo zijn dan had dit ook nog binnen de normen gevallen, werd er nog even bij vermeld.

Deze week weer op de bouw geweest maar dit is nog niet verholpen. Terwijl dit al zo'n 2 maanden geleden zou gebeuren. Dus nu ben ik bang dat het niet meer gaat gebeuren ook. Maar dit krijg je nooit meer netjes. Zacht gezegd ben ik er echt niet blij mee hoe dit er uit ziet. Of ben ik nu een zeikerd?

Wat vinden jullie van zo'n afwijking als op deze afbeelding?

  PR/Manusje van alles donderdag 23 augustus 2018 @ 21:13:43 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_181408400
Tja,tis een zolder. Kan geen kwaad, had netter gekund.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 21:14:52 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181408428
Ik vind het een bouwfout, ziet er niet uit.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181408552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja,tis een zolder. Kan geen kwaad, had netter gekund.
Dit snap ik niet. Maakt toch niet uit of het een zolder is. Misschien wil ik daar wel mijn woonkamer maken. Achterin mijn auto is het toch ook net zo netjes afgewerkt als voorin?
pi_181408781
Bij oplever inspectie professional meenemen en dit aan hem voorleggen.
pi_181408865
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:20 schreef P-tree het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Maakt toch niet uit of het een zolder is. Misschien wil ik daar wel mijn woonkamer maken. Achterin mijn auto is het toch ook net zo netjes afgewerkt als voorin?
Daar kan je geen woonkamer maken, althans van in de zin dat het geen verblijfsgebied is.

Is gewoon een berging/onbenoemde ruimte/installatieruimte en dus waarschijnlijk lagere afwerking dan in je woon- en slaapkamers. Doet technisch geen afbreuk aan de woning dus idd binnen de norm.

En onder je motorkap is je auto ook anders afgewerkt dan in de cockpit, slechte vergelijking.
pi_181408949
Hoort gewoon netjes afgewerkt te zijn ondanks de plek in het huis. Zou hem er nog eens mee confronteren, zeggen dat je niet tevreden bent
blablablabla
pi_181409083
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:32 schreef Deshain het volgende:

[..]

Daar kan je geen woonkamer maken, althans van in de zin dat het geen verblijfsgebied is.

Is gewoon een berging/onbenoemde ruimte/installatieruimte en dus waarschijnlijk lagere afwerking dan in je woon- en slaapkamers. Doet technisch geen afbreuk aan de woning dus idd binnen de norm.

En onder je motorkap is je auto ook anders afgewerkt dan in de cockpit, slechte vergelijking.
Dit is geen onbenoemde ruimte, worden zelfs 3 slaapkamers gerealiseerd. Is geen cv hok oid. Dus zo slecht vind ik dat vergelijk niet
pi_181409152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:29 schreef PJ het volgende:
Bij oplever inspectie professional meenemen en dit aan hem voorleggen.
Ja, dat had ik ook wel bedacht idd. Maar vind dat wel wat laat als je het mij vraagt. Dan is het een stuk lastiger om nog te stellen. De pannen zijn ze nu aan het leggen. De kap is gewoon niet goed afgesteld, en het moment om dat op te lossen is denk ik al bijna voorbij
pi_181409411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:45 schreef P-tree het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook wel bedacht idd. Maar vind dat wel wat laat als je het mij vraagt. Dan is het een stuk lastiger om nog te stellen. De pannen zijn ze nu aan het leggen. De kap is gewoon niet goed afgesteld, en het moment om dat op te lossen is denk ik al bijna voorbij
De kap wordt gesteld adhv de buitenkant (zodat je pannen er recht op komen te liggen) en niet aan de binnenkant. Dit is gewoon een gevolg van maattolleranties voor de gebruikte constructie.

Als je er toch slaapkamers gaat maken ga je er ook nog een binnenafwerking maken lijkt mij, dan werk je dit detail toch sowieso weg?
pi_181409516
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:45 schreef P-tree het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook wel bedacht idd. Maar vind dat wel wat laat als je het mij vraagt. Dan is het een stuk lastiger om nog te stellen. De pannen zijn ze nu aan het leggen. De kap is gewoon niet goed afgesteld, en het moment om dat op te lossen is denk ik al bijna voorbij
Dan neem je toch nu de porfessional mee.
pi_181409540
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:57 schreef Deshain het volgende:

[..]

De kap wordt gesteld adhv de buitenkant (zodat je pannen er recht op komen te liggen) en niet aan de binnenkant. Dit is gewoon een gevolg van maattolleranties voor de gebruikte constructie.

Als je er toch slaapkamers gaat maken ga je er ook nog een binnenafwerking maken lijkt mij, dan werk je dit detail toch sowieso weg?
Eens, hoewel ik had gedacht er direct gips over te kunnen zetten en dat vervolgens te stucen. Nu moet ik het eerst helemaal uitraggelen
pi_181409613
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:01 schreef PJ het volgende:

[..]

Dan neem je toch nu de porfessional mee.
Dat is misschien nog wel een idee. Ik probeerde het eerst gewoon middels netjes overleg er uit te komen met elkaar. Maar nu nemen zij meteen een houding aan van dit valt binnen de norm, en we doen er niets aan. Ik wil ook de sfeer niet meteen verpesten zolang nog niet alles af is. 😁. Heeft iemand hier ervaring met vereniging eigen huis oid?
pi_181409892
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:05 schreef P-tree het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel een idee. Ik probeerde het eerst gewoon middels netjes overleg er uit te komen met elkaar. Maar nu nemen zij meteen een houding aan van dit valt binnen de norm, en we doen er niets aan. Ik wil ook de sfeer niet meteen verpesten zolang nog niet alles af is. 😁. Heeft iemand hier ervaring met vereniging eigen huis oid?
Zo gewoon een lokale bouwkundige vragen.

O,ja aannemers zijn niet je vrienden. Zij moeten gewoon goed werk leveren. Dus laat je niet afschepen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:30:00 #15
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_181418754
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:19 schreef PJ het volgende:

[..]

Zo gewoon een lokale bouwkundige vragen.

O,ja aannemers zijn niet je vrienden. Zij moeten gewoon goed werk leveren. Dus laat je niet afschepen.
Je kan beter zorgen dat de aannemer wél je vriend wordt. Je kan dan heel wat meer gedaan krijgen dan wanneer deze denkt van: 'God daar heb je die zeurkous ook weer" ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:32:29 #16
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181418809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:56 schreef P-tree het volgende:
Op dit moment wordt onze nieuwe woning gebouwd. En tijdens 1 van onze bezichtingingen viel mij op dat de dakplaten niet netjes recht liggen uitgelijnd. De volgende dag netjes een e-mail gestuurd naar de aannemer dat mij dit was opgevallen. En of dit nog afgesteld moest worden. Ik kreeg door dat dit nog afgesteld moest worden en mocht dit niet zo zijn dan had dit ook nog binnen de normen gevallen, werd er nog even bij vermeld.

Deze week weer op de bouw geweest maar dit is nog niet verholpen. Terwijl dit al zo'n 2 maanden geleden zou gebeuren. Dus nu ben ik bang dat het niet meer gaat gebeuren ook. Maar dit krijg je nooit meer netjes. Zacht gezegd ben ik er echt niet blij mee hoe dit er uit ziet. Of ben ik nu een zeikerd?

Wat vinden jullie van zo'n afwijking als op deze afbeelding?

[ afbeelding ]
Waarom dit accepteren? De aannemer moet dit gewoon goed aanpassen. Wanneer maakt in principe niet uit als het maar voor de oplevering is ...
"Hoka Hey!"
pi_181421601
Hoeveel is de afwijking ongeveer? Het ziet er niet zo groot uit dat rachelwerk nodig is, maar is lastig inschatten vanaf de foto.
Als het goed is staat in het bestek of bij het product omschreven wat de maatafwijking mag zijn. Als dit binnen de norm valt zal de aannemer het echt niet voor je gaan oplossen.
pi_181432793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:32 schreef archito het volgende:
Hoeveel is de afwijking ongeveer? Het ziet er niet zo groot uit dat rachelwerk nodig is, maar is lastig inschatten vanaf de foto.
Als het goed is staat in het bestek of bij het product omschreven wat de maatafwijking mag zijn. Als dit binnen de norm valt zal de aannemer het echt niet voor je gaan oplossen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat moeilijk kan meten op dit moment. Het zit op zo'n vier meter hoogte. Maar ik gok dat het ongeveer 10 mm is. Ik heb geprobeerd op te zoeken hoeveel dit soort dingen mogen afwijken. Maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.
pi_181432835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarom dit accepteren? De aannemer moet dit gewoon goed aanpassen. Wanneer maakt in principe niet uit als het maar voor de oplevering is ...
Ben ik ook wel met je eens hoor. Het lastige is dat je bij deze aannemer een tussenpersoon krijgt aangewezen die de communicatie met de klanten doet. Helaas heeft die a) geen zeggenschap over beslissingen. b) geen technische kennis. Dus communicatie is best lastig.
pi_181433766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:23 schreef P-tree het volgende:

[..]

Ben ik ook wel met je eens hoor. Het lastige is dat je bij deze aannemer een tussenpersoon krijgt aangewezen die de communicatie met de klanten doet. Helaas heeft die a) geen zeggenschap over beslissingen. b) geen technische kennis. Dus communicatie is best lastig.
Kortom hij wil je vriend niet zijn en behandeld je als een nummer. Neem dus iemand mee die gewend is met dit soort lui te dealen.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:22:26 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181435735
Komt er niet nog een plafonnetje in ? In dat schuine stuk, net onder de nok ?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:59:09 #22
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_181436477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Komt er niet nog een plafonnetje in ? In dat schuine stuk, net onder de nok ?
Uitgaande van dezelfde simpele afwerking als hier bij mij komt er inderdaad nog een plaat van plm 20cm horizontaal onder, plus de naden tussen de delen worden afgepurred met een afwerklat eroverheen. Ik **verwacht** niet dat TS iets van deze afwijking blijft zien.
  Moderator zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:46:29 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181442999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:59 schreef ralfie het volgende:

[..]

Uitgaande van dezelfde simpele afwerking als hier bij mij komt er inderdaad nog een plaat van plm 20cm horizontaal onder, plus de naden tussen de delen worden afgepurred met een afwerklat eroverheen. Ik **verwacht** niet dat TS iets van deze afwijking blijft zien.
Pcies, echt een bouwfout kan ik hier ook niet aan ontdekken eerlijk gezegd.
pi_181443388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:56 schreef P-tree het volgende:
...

Ik kreeg door dat dit nog afgesteld moest worden en mocht dit niet zo zijn dan had dit ook nog binnen de normen gevallen, werd er nog even bij vermeld.

.....
Welke normen? Als de toleranties ergens staan dan zou je het na kunnen meten, buiten toleranties is overleggen met de aannemer en binnen de toleranties is je mond houden. Of natuurlijk blijven klagen en niets bereiken.
pi_181444797
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:02 schreef markje1 het volgende:

[..]

Welke normen? Als de toleranties ergens staan dan zou je het na kunnen meten, buiten toleranties is overleggen met de aannemer en binnen de toleranties is je mond houden. Of natuurlijk blijven klagen en niets bereiken.
Die normen en waar die beschreven staan heb ik nog niet van ze gehoord helaas. Mocht dit inderdaad gewoon binnen de normen vallen is het vervelend en niets aan te doen.
pi_181444822
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:59 schreef ralfie het volgende:

[..]

Uitgaande van dezelfde simpele afwerking als hier bij mij komt er inderdaad nog een plaat van plm 20cm horizontaal onder, plus de naden tussen de delen worden afgepurred met een afwerklat eroverheen. Ik **verwacht** niet dat TS iets van deze afwijking blijft zien.
Er komt hier niet nog een plafond onder zodat het niet meer zichtbaar is. Misschien dat ik dat later nog ga realiseren. Maar dat weet ik nu nog niet. Maar met de oplevering zal hier geen plafond onder zitten.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:46:23 #27
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_181446326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 13:20 schreef P-tree het volgende:

[..]

Er komt hier niet nog een plafond onder zodat het niet meer zichtbaar is. Misschien dat ik dat later nog ga realiseren. Maar dat weet ik nu nog niet. Maar met de oplevering zal hier geen plafond onder zitten.
Ik heb het niet over een plafond maar een smalle plaat die de naad in de nok afdekt. Is bij mij zo'n 20cm breed en zal dus een groot deel van wat je ziet afdekken.
pi_181449348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:46 schreef ralfie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een plafond maar een smalle plaat die de naad in de nok afdekt. Is bij mij zo'n 20cm breed en zal dus een groot deel van wat je ziet afdekken.
Dat plafonnetje 20 cm breed en over de naden komt nog een 3 cm brede kunststof witte strip.
Jeroentje.
  Moderator zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:24:23 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181449539
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:46 schreef ralfie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een plafond maar een smalle plaat die de naad in de nok afdekt. Is bij mij zo'n 20cm breed en zal dus een groot deel van wat je ziet afdekken.
Veel meer is het standaard ook niet eigenlijk. Van die lekkere vezelplaat waar je vrij weinig goed in vast kunt krijgen.
pi_181460356
Dit is hoe het bij mij werd opgeleverd (nieuwbouw):

Misschien is dat een idee om eventueel achteraf nog te doen? Wel vervelend dat ze van die absurde hoogtes toepassen op zolders tegenwoordig. Hier is een trap nodig die een werkhoogte van 5 meter haalt om zo hoog te werken of het kapje van de rookmelder af te halen bijvoorbeeld :P
pi_181460811
Zoveel is het toch niet zo te zien? Het gaat er meer om dat die dakplaten aan de buitenkant goed liggen.

Wil je nu de binnenkant recht trekken en je nok naar de kloten brengen?

Als je het gaat aftimmeren lijkt mij zoals ik op de foto in kan schatten dit prima te lukken zonder rachelwerk.
It All Goes Back in the Box
pi_181656707
Technisch gezien kan ik niet oordelen, maar als jij het een gebrek vindt zou ik het volgende doen.

Een (tweede) nette email opstellen dat je ervan uitgaat dat dit punt voor oplevering wordt gerepareerd, zo niet zet je het bij oplevering op de lijst met restpunten, obv van 5% inhouding bij de notaris. (dat is bedoelt voor dit soort akkefietjes).

Heb zelf ook een nieuwbouwwoning gekocht en ik heb inmiddels wel door hoe die lui werken (alles wat extra moeite of geld kost doen ze niet).

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 03-09-2018 07:22:00 ]
pi_182125216
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:16 schreef Sport_Life het volgende:

Heb zelf ook een nieuwbouwwoning gekocht en ik heb inmiddels wel door hoe die lui werken (alles wat extra moeite of geld kost doen ze niet).
Dit :'(

Bij broer in nieuw huis: riolering buitenshuis onder de grond niet aangesloten op het rioleringsnet. Komt mijn broer bij toeval achter en heeft daar een opmerking over gemaakt. 'Oh, foutje, we herstellen het'. Week later beweren ze dat ze het hersteld hebben. Broer denkt dat het in orde is, maar graaft toch voor de zekerheid nog een keer de grond weg, en dan blijkt dat het nog steeds niet aangesloten is. Echt.... :N En maar glashard liegen in je gezicht.
Somebody that I used to know
pi_182130104
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:16 schreef Sport_Life het volgende:
Technisch gezien kan ik niet oordelen, maar als jij het een gebrek vindt zou ik het volgende doen.

Een (tweede) nette email opstellen dat je ervan uitgaat dat dit punt voor oplevering wordt gerepareerd, zo niet zet je het bij oplevering op de lijst met restpunten, obv van 5% inhouding bij de notaris. (dat is bedoelt voor dit soort akkefietjes).
Kijk uit met dit soort 'advies' opvolgen TS en laat je zeer goed informeren als dit de weg is die je wil bewandelen. Te lang je poot stijfhouden (Tot aan een arbitrage aan toe) kan je heel veel gaan kosten.

Zo ver gaat dit echter nooit komen want het is simpelweg geen gebrek..
pi_182130183
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit :'(

Bij broer in nieuw huis: riolering buitenshuis onder de grond niet aangesloten op het rioleringsnet. Komt mijn broer bij toeval achter en heeft daar een opmerking over gemaakt. 'Oh, foutje, we herstellen het'. Week later beweren ze dat ze het hersteld hebben. Broer denkt dat het in orde is, maar graaft toch voor de zekerheid nog een keer de grond weg, en dan blijkt dat het nog steeds niet aangesloten is. Echt.... :N En maar glashard liegen in je gezicht.
Precies, ik heb helaas ook al moeten dreigen met rechtsbijstand om iets voor elkaar te krijgen wat niet conform technische omschrijving was uitgevoerd. Hoe dat in de situatie van TS is zal hij moeten laten beoordelen door een expert. (wel of geen gebrek).

De VON prijs is 2 jaar geleden vastgesteld en inmiddels zijn de prijzen van zowel materiaal als personeel enorm gestegen. Dat resulteert helaas vaak in dingen niet afwerken en of niet uitvoeren

Zie ook https://www.eigenhuis.nl/(...)in-nieuwbouwwoningen

Ben geen fan van VEH, maar om mij heen hoor ik wel veel berichten over veel opleverpunten :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2018 21:38:12 ]
pi_182131672
Dat is gewoon domweg gelul, het is geen verdienmodel om zo veel gezeik onopgelost te laten. De enige manier om geld te verdienen in de bouw is om zo min mogelijk gezeik te creëren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:17 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe dat in de situatie van TS is zal hij zelf moeten beoordelen. (wel of geen gebrek).
Zo werkt het helaas niet, je kan niet zomaar even zelf bepalen dat iets een gebrek is.

Nogmaals TS, laat je op tijd bijstaan door iemand die terzake deskundig is als je hier een punt van wil maken.
pi_182133268
Wat ik me wel bedacht : die man stelt dat het binnen de normen is. Misschien kan je aan hem vragen op welke norm hij zich baseert? Aangezien je het zelf niet kan vinden).
Somebody that I used to know
pi_182151369
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:22 schreef Deshain het volgende:
Dat is gewoon domweg gelul, het is geen verdienmodel om zo veel gezeik onopgelost te laten. De enige manier om geld te verdienen in de bouw is om zo min mogelijk gezeik te creëren.

[..]

Zo werkt het helaas niet, je kan niet zomaar even zelf bepalen dat iets een gebrek is.

Nogmaals TS, laat je op tijd bijstaan door iemand die terzake deskundig is als je hier een punt van wil maken.
Nogmaals, ik kan het technisch niet beoordelen en ik schat in dat niemand dat kan adhv 1 foto.

Persoonlijk zou ik er ook geen punt van maken als ik zo de foto goed bekijk, het zit iets scheef, maar voor een zolder die nog moet worden afgewerkt zou dat voor mij geen punt zijn.

Maar TS stoort zich er blijkbaar wel aan, anders zou hij geen topic openen. Mogelijk is het in werkelijkheid erger dan op de foto of zijn verwachtingen liggen hoger. Vanwege tekort aan personeel en hogere prijzen is het voor veel aannemers lastig om goed en betaalbaar werklui te vinden, dus een gevolg is dat de kwaliteit naar beneden gaat. Iedereen die een baksteen kan vasthouden vraagt de hoofdprijs voor zijn werkzaamheden, en geef ze eens ongelijk na de crisis..

TS heeft netjes zijn beklag gedaan bij de aannemer en daar is imo niet adequaat op gereageerd, wat mij betreft zou dat een reden zijn om de aannemer meer onder druk te zetten. En dat hoeft echt niet te bekenen dat je meteen 5 jaar lang aan een rechtzaak zit..

:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')