abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 13:10:46 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181396732
Door mijn ongeluk (hier te lezen: LIF / Ongeluk overleefd, alleen hoe nu verder) heb ik vanuit het ziekenhuis pijnstillers in de vorm van Oxycodon (10 mg langwerkende voor 12 uur) en Oxynorm (5 mg kortwerkend) voorgeschreven gekregen. Inmiddels ben ik al een aantal weken van de langwerkende af en is de kortwerkende al een tijdje teruggebracht tot 1 per dag, vaak 's avonds voor het slapen gaan. Voor een beetje achtergrond, ik gebruikte zelden pijnstillers voor het ongeluk, een klein doosje paracetamol ging ongeveer 3 jaar mee. In het ziekenhuis nam ik al minder voor de Oxy's dan die ik per dag kreeg voorgeschreven.

Nu heb ik zelf niet echt het gevoel dat ik het nog heel erg hard nodig heb qua pijnstilling, ik heb nog wel continu 'pijn', maar dat is meer een zeurderig gevoel en een gevolg van een geïrriteerde huid rondom de wonden. Afgelopen week probeerde ik een keer een nacht zonder de Oxynorm te gaan slapen met als gevolg dat ik wakker werd met het gevoel dat mijn spieren in met name mijn benen en armen erg onrustig aanvoelden. Dat gevoel gaat weg zodra ik beweeg maar dat slaapt nogal lastig zeg maar. Vannacht heb ik het weer geprobeerd met hetzelfde resultaat, die onrust in het lichaam waardoor ik niet in slaap kan vallen. Deze keer heb ik het opgelost door in een ander bed te gaan liggen (ik heb nog een bed beneden staan voor de wondverzorging). Maar momenteel voel ik gewoon weer die onrust terwijl ik stilzit en krijg ik telkens de neiging om al mijn spieren aan te spannen.

Ik ben eigenlijk wel klaar met al die pillen dus vroeg ik me af of dit typische afkickverschijnselen zijn en of dat iemand er ervaring en/of tips voor heeft hoe er mee om te gaan.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181397567
Is normaal als je lang stilzit.
pi_181397578
Ik zou het lekker met de huisarts of de apotheker bespreken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:52:29 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181397660
Oxycodon kan worden voorgeschreven om RLS (Restless legs syndrome; wat jij omschrijft) tegen te gaan, dus ik kan me voorstellen dat het niet meer innemen van oxycodon die sensatie veroorzaakt

edit: staat hiero ook: (opioid withdrawal is associated with causing and worsening RLS)
https://www.sleep-journal(...)(17)30399-4/abstract
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 14:39:21 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181398653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:52 schreef hugecooll het volgende:
Oxycodon kan worden voorgeschreven om RLS (Restless legs syndrome; wat jij omschrijft) tegen te gaan, dus ik kan me voorstellen dat het niet meer innemen van oxycodon die sensatie veroorzaakt

edit: staat hiero ook: (opioid withdrawal is associated with causing and worsening RLS)
https://www.sleep-journal(...)(17)30399-4/abstract
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:52 schreef hugecooll het volgende:
Oxycodon kan worden voorgeschreven om RLS (Restless legs syndrome; wat jij omschrijft) tegen te gaan, dus ik kan me voorstellen dat het niet meer innemen van oxycodon die sensatie veroorzaakt

edit: staat hiero ook: (opioid withdrawal is associated with causing and worsening RLS)
https://www.sleep-journal(...)(17)30399-4/abstract
Dank voor de linkjes, ik kon niet echt wat vinden als ik in het Nederlands zocht :P. Maar het is dus een bekend verschijnsel en zie dat het ook in de arm kan optreden. Juist die arm heb ik het het meeste last van (meervoudige fractuur en dislocatie van de elleboog en schouder) dus dat zal niet meehelpen gok ik.

Dan maar gewoon proberen het uit te zitten en hopen dat het vanzelf weggaat want ik wil gewoon van die pilletjes af. Ze geven ook al lang niet meer de high die ik er in het begin van kreeg :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181400609
Ik was binnen een week van die 'trekkende' sensatie af, en na nog een week merkte ik geen verschil meer, ik hoop dat jij ook snel verbetering merkt.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_181403623
De dosis Oxy die je nu nog neemt is behoorlijk laag, ik denk daarom ook niet dat je het in afkickverschijnselen moet zoeken.
Afkickverschijnselen van Oxy zijn wat heftiger dan jij ervaart heb ik me laten vertellen: Misselijkheid, overgeven, stemmingswisselingen, grote temperatuursverschillen voor je gevoel en zo verder.
Flinke griep zeg maar....

Ik ben geen arts maar heb de nodige ervaring met Oxy en ik denk dat jouw klachten weinig hiermee te maken hebben.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je lichaam probeert zich te corrigeren rondom de wonden die je hebt opgelopen en die nu gelukkig aan het genezen zijn.
Spierspanning is namelijk een bekend iets als je pijn hebt, ik betrap mezelf daar ook regelmatig op als ik probeer te slapen.
Dan moet ik echt bewust ontspannen want onbewust lig ik dan vrijwel zo strak als een snaar en dat werkt niet echt bevorderlijk voor je slaap of nachtrust.

Hopelijk kun je (samen met je huisarts) tot een oplossing komen want wat jij meemaakt is echt strontvervelend!
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2018 @ 20:44:26 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181407519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:57 schreef vannelle het volgende:
De dosis Oxy die je nu nog neemt is behoorlijk laag, ik denk daarom ook niet dat je het in afkickverschijnselen moet zoeken.
Afkickverschijnselen van Oxy zijn wat heftiger dan jij ervaart heb ik me laten vertellen: Misselijkheid, overgeven, stemmingswisselingen, grote temperatuursverschillen voor je gevoel en zo verder.
Flinke griep zeg maar....

Ik ben geen arts maar heb de nodige ervaring met Oxy en ik denk dat jouw klachten weinig hiermee te maken hebben.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je lichaam probeert zich te corrigeren rondom de wonden die je hebt opgelopen en die nu gelukkig aan het genezen zijn.
Spierspanning is namelijk een bekend iets als je pijn hebt, ik betrap mezelf daar ook regelmatig op als ik probeer te slapen.
Dan moet ik echt bewust ontspannen want onbewust lig ik dan vrijwel zo strak als een snaar en dat werkt niet echt bevorderlijk voor je slaap of nachtrust.

Hopelijk kun je (samen met je huisarts) tot een oplossing komen want wat jij meemaakt is echt strontvervelend!
Het scheelt denk ik dat ik vrij geleidelijk ermee heb kunnen stoppen, dat warme en misselijke heb ik al een paar weken terug gehad (al was het toen ook continu 30+ qua temperatuur). Wat ik nu heb voelt meer als wanneer je te veel hebt gesport en dat gevoel dat je heel de tijd je spieren wilt aanspannen. Dus zou ook gewoon nog goed kunnen zijn van het wondherstel alleen valt het nu wat meer op door het ontbreken van de pilletjes.

Enfin, ik ga het gewoon nog een paar dagen proberen vol te houden (zit momenteel op 2 standaard paracetamol per dag), komende week weer controle in het ziekenhuis en dan vraag ik ook gelijk hoe en wat ^O^.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181411553
Jemig, wat een verhaal! Gelukkig dat je er nog bent... Een zware periode, een intensief traject en je bent nog niet klaar (wat helemaal niet gek is na zo'n afschuwelijk ongeluk).

Oxycodon, tja. Ik gebruik het nu ruim twee jaar, twee keer 20 milligram langwerkende oxycodon en tot zes keer 10 milligram kortwerkende oxycodon. Dit na een val van de trap, waardoor een dubbele beenbreuk met heel veel complicaties. Lang verhaal kort, mijn been rotte er letterlijk af en is vorig jaar geamputeerd. Ondertussen heb ik twee openhartoperaties en een longoperatie gehad. Ik heb nooit de kans gehad om te stoppen met de oxycodon door alle pijn in de laatste jaren.

Wat ik wel merk, is dat mijn lichaam goed aangeeft wanneer er een dosis geskipt kan worden. Is het nog te vroeg hiervoor,word ik onrustig en krijg ik alle afkickverschijnselen van een opiaatjunk. Eerst onrustig en angstig, dan spierpijn en hoofdpijn, dan misselijk, dan diarree... Verder heb ik het niet laten komen, want ik werd stapelgek van de klachten. Als een gift oxycodon niet meer nodig is, zijn de voorgenoemde klachten niet, niet allemaal en veel minder heftig aanwezig. Afkicken is nooit leuk, van geen één verslavende stof. Je zult altijd enig lichamelijk en geestelijk ongemak voelen. De mate waarin de ongemakken optreden, moet alleen niet idioot zijn.

Het afkicken van opiaten mag nooit cold turkey gebeuren. Ook raad ik je begeleiding aan door een arts. Vaak zal je inderdaad afbouwen net de hoeveelheden en de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik vind het onwijs knap van je dat je er bijna bent. Ik ben niet verbaasd dat je die laatste 5 milligram kortwerkende oxycodon nog nodig hebt. Er is veel gebeurd, je lichaam heeft grote klappen gehad... De voordelen van dat tabletje (of capsule) oxycodon wegen enorm op tegen de nadelen ervan... Ik zou zeggen dat je met je arts moet praten over je wensen, maar ik vind ook wel dat je niet te hard voor jezelf moet zijn. Heb je behoefte aan dat snufje opiaat, neem dat dan. Stoppen komt echt wel. Wanneer jouw lijf eraan toe is. Niet teveel willen, niet te snel willen. Je doet het al zo goed.

Heel veel beterschap, sterkte en succes.
pi_181415216
Afkicken van opiaten kan prima cold turkey, alleen is het een fukking hel. Maar het is zeker niet medisch onverantwoord als je verder gezond bent (geen hartproblemen, hoge bloeddruk etc) zoals bij de gaba-agonisten (alcohol, benzo's, GHB) en barbituraten waaraan overlijden een reële optie is (van relatief veelvoorkomend naar zeldzaam: alcohol > barbituraten > benzo's > GHB).

Oxycodon langwerkend 10mg plus snelwerkend 5mg is nauwelijks een onwenning te noemen.

Ik begon pas echt last te krijgen (koud/warm, diarree, RLS, vermoeid, prikkelbaar) na enkele maanden 40mg per dag. Erg onplezierig werd het na paar maanden 140mg per dag en 'ondraaglijk' werd het na paar maanden 500mg+.

In dat opzicht zijn opiaten vrij vergevensgezind. Je moet het aardig verkutten voordat de ontwenning navenant aardig kut wordt, het grootste deel is anders toch psychisch.

En hoe langer het middel werkt en/of hoe sterker het de receptoren 'down reguleert', des te kutter de ontwenning. Methadon, hero, Fentanyl zijn allemaal echt niet cool meer. Methadon is langgerekt maar niet superheftig (beetje normale doses zoals < 100mg en afgebouwd) en Fentanyl is kort maar superheftig. Oxycodon zit ertussenin en heroïne is hors categorie.

Weet niet wat dat nu met bruin is, maar cold turkey is fenomenaal kut. Alsof het een opiaat plus is. Dan heb je last van alles (RLS, maagkrampen, braken, diarree, kippenvel, warm/koud, niet slapen met mijn persoonlijk record op 8 dagen en nachten geen seconde slaap, botpijnen, mieren op huid gevoel, traanogen, niezen, spiertrekkingen, hoofdpijn, angstklachten/paniekaanvallen, depressie, geen eetlust, geen energie etc) terwijl je bij andere opiaten nog wel eens symptomen niet hebt.

Helaas ook met GHB en benzo's moeten stoppen en hoewel ik persoonlijk benzo's na afbouwen prima te doen vind, vind ik GHB een hel, echt een hel.
Ik was zo ongelofelijk dom om het cold turkey te doen want ik dacht dat 2 maanden 24/7 wel meeviel: nou niet dus. Behalve de invaliderende angstklachten en trillende zweethandjes ook knettertje hallucineren (deed met overleden kennissen en vrienden een spelletje wie de onderbroek in gehurkte houding zo laag mogelijk kreeg...toen ik 'eruit' kwam zat ik daar 's nachts in mijn eentje op het balkon met mijn slipje op mijn knieën...) en 8 uur lang 's nachts complete gesprekken horen over hoe de trein van Utrecht naar Amersfoort vertraging had...

Niet leuk zeg maar.

Toen ben ik ook acuut opgenomen en volgepompt met antipsychotica (Eerst Haldol in de acute fase, later Seroquel), GABA-b agonisten (Baclofen), GABA-a agonisten (Diazepam tot 120mg per dag om alleen maar niet vastgebonden te hoeven worden), alfa-adrenerge agonisten (Clonidine om adrenalinestorm te voorkomen), gaba-analogen (Gabapentine wat mogelijkerwijs de omzetting van glutamaat naar gaba stimuleert en ook een glutamaatstorm voorkomt) en bèta-blokkers (metoprolol 200mg per dag tegen hartslagen van 180 in rust).

Tegenwoordig doen ze GHB afbouwen met Xyrem (medicinale GHB) waar ik zeer positieve verhalen over hoor.

Op een bepaalde manier vond ik dat heftiger dan cold turkey van de bruin en ook langer (toch echt wel 10 dagen bezig geweest met enigszins normaal worden) terwijl ik bij de bruin op dag 7 toch echt wel weer kan functioneren.

Het frappante is dat ik GHB heb gebruikt om van de Methadon af te komen en ik had 0.0 onwenning van de Methadon (bij toeval ontdekt eigenlijk). Natuurlijk werd GHB ooit gebruikt als anestheticum, dus heel gek is het misschien ook niet.

Van alle ontwenningen (behalve cannabis en sos enzo) vond ik Diazepamafbouw geen reet voorstellen, dus als ik daarmee iemand enigszins gerust kan stellen is dat mooi meegenomen. Je leest namelijk alleen maar spookverhalen op het internet; maanden niet geslapen! Elke dag 10 paniekaanvallen! Epileptische aanvallen!!! In de auto, toen ik 180 reed, geblinddoekt op twee wielen!!!!!

Had het 7 jaar gebruikt, laatste 2 jaar dagelijks, 40mg per dag. In 4 weken netjes langzaam omlaag gegaan, in het begin snel, later langzamer. Dus bijvoorbeeld,
Week 1: 30mg
Week 2: 20mg
Week 3: 10mg
Week 4: 9mg,8mg,7mg,6mg,5mg,4mg,2mg

Mijn slaappatroon was na 2 weken weer de oude, nog sterker, ik sliep beter dan ooit.

Disclaimer: iedereen is anders, YMMV, don't do drugs, blabla.

[ Bericht 1% gewijzigd door starla op 24-08-2018 02:16:18 ]
I feel kinda Locrian today
pi_181435424
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 02:06 schreef starla het volgende:


Als ik het goed heb, zijn wij collega's binnen onze beroepsgroep en weten uit de kliniek en uit eigen ervaring hoe moeilijk het afkicken van opiaten is.
pi_181435494
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag het toenemend gebruik van oxycodon en de daarbij behoren de risico's op het nieuws... Bij de juiste indicatie is het echt een zegening. Het gebruik ervan moet verantwoord zijn, maar dat spreekt net als bij het gebruik van alle medicijnen voor zich... Valt het goedje in foute handen, krijg je problemen. Net als met alle medicijnen...
pi_181441331
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:09 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, zijn wij collega's binnen onze beroepsgroep en weten uit de kliniek en uit eigen ervaring hoe moeilijk het afkicken van opiaten is.

Zeg ook niet dat het makkelijk is. Alleen dat 10mg oxycodon het equivalent is van een zware cafeïne verslaving bij wijze van, temeer iemand het maximaal weken tot maanden heeft gebruikt.
Zelfs 10mg oxycodon is verdomde lastig als je het jaren hebt gebruikt. Laat staan als iemand 10jr aan de bruin heeft gezeten idd. Dan is cold turkey idd schier onmogelijk.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:49:26 #14
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_181445270
Wat een verhaal zeg, sterkte en beterschap verder! Lastig dat oxyspul. Ik gebruik het nu een jaar of 3. En elk jaar stop ik om te kijken hoe het dan met me gaat en of het nog echt nodig is. Dat kan je nooit goed bepalen als je een dag niet neemt vanwege dus de ontrekkingsverschijnselen.

Normaal zat ik op 40 mg, cold turkey stoppen en dan een week flink ziek met de hierboven aangegeven verschijnselen. tweede week hetzelfde maar minder heftig en derde week de naweeën. Dan was ik weer gereset zeg maar en kon ik goed oordelen of het nog nodig was en in welke mate.

Ik heb het steeds als zeer onplezierig ervaren, zeker die rusteloosheid en het constant moeten bewegen, je gedachten gaan er ook steeds naar toe en kan niet meer goed focussen op wat anders. Werken of wat dan ook gaat dan echt niet meer.

Ik zit nu sinds begin van het jaar op 20 mg per dag, 4 x 5 mg kort. 1 minder en ik merk al dat de klachten beginnen, precies wat jij omschrijft en dat is wat betreft mijn ervaring toch echt van de oxy. Ik ga begin september ook weer stoppen ermee en opnieuw eens kijken hoe het nu gaat zonder en zo nodig de dosis wijzigen. Voordeel is na zo'n reset dat het voorlopig weer erg goed werkt tegen de pijn.

TLDR; ja dat komt van de oxy, heb die ervaring ook. In jouw geval met die dosis zou ik verder afbouwen per 5 mg en binnen een paar weken voel je je vast weer onrusteloos. ;) Steerkte ermee!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_181452962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:12 schreef Skeletor. het volgende:
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag het toenemend gebruik van oxycodon en de daarbij behoren de risico's op het nieuws... Bij de juiste indicatie is het echt een zegening. Het gebruik ervan moet verantwoord zijn, maar dat spreekt net als bij het gebruik van alle medicijnen voor zich... Valt het goedje in foute handen, krijg je problemen. Net als met alle medicijnen...
Heb je daar misschien een linkje van? Of anders de inhoud van het bericht?
Ik gebruik namelijk zelf ook Oxy, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
pi_181454988
Niet echt een prettig medicijn. Mijn moeder kreeg het voorgeschreven vanwege een val van de trap --> 3 gebroken ribben (en dan mogen we nog 'gelukkig zijn'). Scheen het enige medicijn te zijn dat de pijn zodanig tegen zou kunnen gaan dat zij normaal (diep) kon ademen, gezien er anders gevaar op longontsteking was. Echter gisteren / eergisteren een 'mooi' item op (NOS) journaal over dit medicijn (abuse groeit sneller dan het aantal nieuwe gebruikers in Nederland, een vrouw op enige leeftijd gaf aan dat het een erg prettig gevoel gaf, zoals een glas wijn, maar dan beter... -- succes... ;( ). In de US al een zeer groot probleem, hier nog niet op dusdanige schaal aangezien het medicijn hier later werd geïntroduceerd.


Zie ook hier: https://www.mijnmedicijn.nl/pijn-morfine-achtigen/oxycodon --> "Mijn huisarts adviseerde niet meer te stoppen aangezien ik er toch niet meer vanaf zou komen (de woorden van mijn huisarts). Neem ze dus iedere dag trouw in in de hoop dat de bijwerkingen mij die dag niet uitschakelen.

"...

Wellicht helpt bij jou een benzo voor deze bijwerkingen, maar ook absoluut niet te lang!!! Bespreek dat ook uiteraard even met je arts.Je wilt ook niet nog een benzo afhankelijkheid!
pi_181455016
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een linkje van? Of anders de inhoud van het bericht?
Ik gebruik namelijk zelf ook Oxy, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Onder andere deze: https://nos.nl/artikel/22(...)o-sterk-stijgen.html
pi_181455087
heroïne?

(deze post is dealbait)
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:00:36 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181457114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:29 schreef Skeletor. het volgende:
Jemig, wat een verhaal! Gelukkig dat je er nog bent... Een zware periode, een intensief traject en je bent nog niet klaar (wat helemaal niet gek is na zo'n afschuwelijk ongeluk).

Oxycodon, tja. Ik gebruik het nu ruim twee jaar, twee keer 20 milligram langwerkende oxycodon en tot zes keer 10 milligram kortwerkende oxycodon. Dit na een val van de trap, waardoor een dubbele beenbreuk met heel veel complicaties. Lang verhaal kort, mijn been rotte er letterlijk af en is vorig jaar geamputeerd. Ondertussen heb ik twee openhartoperaties en een longoperatie gehad. Ik heb nooit de kans gehad om te stoppen met de oxycodon door alle pijn in de laatste jaren.

Wat ik wel merk, is dat mijn lichaam goed aangeeft wanneer er een dosis geskipt kan worden. Is het nog te vroeg hiervoor,word ik onrustig en krijg ik alle afkickverschijnselen van een opiaatjunk. Eerst onrustig en angstig, dan spierpijn en hoofdpijn, dan misselijk, dan diarree... Verder heb ik het niet laten komen, want ik werd stapelgek van de klachten. Als een gift oxycodon niet meer nodig is, zijn de voorgenoemde klachten niet, niet allemaal en veel minder heftig aanwezig. Afkicken is nooit leuk, van geen één verslavende stof. Je zult altijd enig lichamelijk en geestelijk ongemak voelen. De mate waarin de ongemakken optreden, moet alleen niet idioot zijn.

Het afkicken van opiaten mag nooit cold turkey gebeuren. Ook raad ik je begeleiding aan door een arts. Vaak zal je inderdaad afbouwen net de hoeveelheden en de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik vind het onwijs knap van je dat je er bijna bent. Ik ben niet verbaasd dat je die laatste 5 milligram kortwerkende oxycodon nog nodig hebt. Er is veel gebeurd, je lichaam heeft grote klappen gehad... De voordelen van dat tabletje (of capsule) oxycodon wegen enorm op tegen de nadelen ervan... Ik zou zeggen dat je met je arts moet praten over je wensen, maar ik vind ook wel dat je niet te hard voor jezelf moet zijn. Heb je behoefte aan dat snufje opiaat, neem dat dan. Stoppen komt echt wel. Wanneer jouw lijf eraan toe is. Niet teveel willen, niet te snel willen. Je doet het al zo goed.

Heel veel beterschap, sterkte en succes.
Ik moet zeggen, ik vind jouw verhaal ook heftig klinken, hopelijk kom je er ook bovenop. Van de week is het gelukt om 3 dagen volledig zonder te gaan, gisterenavond helaas toch weer eentje van 5mg gepakt vanwege een zeurende pijnlijke wond. Op het moment dat ik stil lag was toen zo goed als alle pijn weg, de enige bijwerking die ik kreeg is dat ik nog 3 uur klaarwakker in bed lag :').

Het grootste probleem dat ik nu eigenlijk heb is dat ik qua pijnstilling niks heb tussen paracetamol en oxynorm. De pijn is meestal niet sterk genoeg om een Oxynorm te rechtvaardigen maar paracetamol haalt dan weer te weinig uit.

Nu ben ik door het ongeluk ook ongewild per direct gestopt met roken, niet omdat ik dat zelf wilde maar puur omdat ik het niet meer naar buiten kon. Ik ben wel zo verstandig om nu tijdens het herstel (en zeker met nog open wonden) niet er weer eentje op te gaan steken. Maar ik heb de laatste tijd meer trek in een sigaret dan een pijnstiller :X.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:12 schreef Skeletor. het volgende:
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag het toenemend gebruik van oxycodon en de daarbij behoren de risico's op het nieuws... Bij de juiste indicatie is het echt een zegening. Het gebruik ervan moet verantwoord zijn, maar dat spreekt net als bij het gebruik van alle medicijnen voor zich... Valt het goedje in foute handen, krijg je problemen. Net als met alle medicijnen...
Ja de verhalen steken hier nu ook opeens de kop op, was al een tijdje aan de gang in de VS (daar kun je ze gewoon in de supermarkt kopen). Ik vraag me dan toch af waarom het steeds makkelijker wordt voorgeschreven, je zou denken dat er ook pijnstillers zijn die minder heftige afkickverschijnselen hebben.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181479683
quote:
Thanks. :)
Het verhaal lijkt me eenzijdig en een beetje overdreven maar ik besef ook dat het per gebruiker flink kan verschillen.
En ze zeggen ook dat Oxy behoorlijk slecht is maar komen niet met een alternatief.
Ik heb met mijn huisarts een eventueel alternatief besproken maar volgens haar was Oxy toch het allerbeste tegen zenuwpijn.
Ik heb er wel een ander medicijn bijgekregen, Amitriptylin wat voorheen voornamelijk tegen depressies werd gebruikt maar ook pijnstillend lijkt te werken.
En in slaap vallen 's avond zou makkelijker worden, ook een dingetje waar ik problemen mee heb.
Pijnstillend effect kan een paar weken op zich laten wachten dus dat weet ik nog niet.
Slapen gaat wel wat beter iig. :)

Maar ik snap de negativiteit over Oxy niet zo goed, Ik lees in 1 van de linkjes dat bijwerkingen zoals wazig zijn pas na weken gebruik optreden terwijl dit juist bij het beginnen zou moeten zijn.
Zoals ik al zei: Elk mens is anders.
Dit verhaal lijkt mij overdreven maar ja, wie ben ik?
Ik ervaar het heel anders iig.
pi_181483121
Een alternatief is methadon. Wrang genoeg is het afkicken daarvan nog minder makkelijk dan van oxi.
Als je maar "genoeg" pijn hebt, ben je blij met deze medicijnen. _O_

Succes met afkicken. ^O^
pi_181509099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een linkje van? Of anders de inhoud van het bericht?
Ik gebruik namelijk zelf ook Oxy, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Stond in de Volkskrant van afgelopen vrijdag!
pi_181604891
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:00 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik vind jouw verhaal ook heftig klinken, hopelijk kom je er ook bovenop. Van de week is het gelukt om 3 dagen volledig zonder te gaan, gisterenavond helaas toch weer eentje van 5mg gepakt vanwege een zeurende pijnlijke wond. Op het moment dat ik stil lag was toen zo goed als alle pijn weg, de enige bijwerking die ik kreeg is dat ik nog 3 uur klaarwakker in bed lag :').

Het grootste probleem dat ik nu eigenlijk heb is dat ik qua pijnstilling niks heb tussen paracetamol en oxynorm. De pijn is meestal niet sterk genoeg om een Oxynorm te rechtvaardigen maar paracetamol haalt dan weer te weinig uit.

Nu ben ik door het ongeluk ook ongewild per direct gestopt met roken, niet omdat ik dat zelf wilde maar puur omdat ik het niet meer naar buiten kon. Ik ben wel zo verstandig om nu tijdens het herstel (en zeker met nog open wonden) niet er weer eentje op te gaan steken. Maar ik heb de laatste tijd meer trek in een sigaret dan een pijnstiller :X.

[..]

Ja de verhalen steken hier nu ook opeens de kop op, was al een tijdje aan de gang in de VS (daar kun je ze gewoon in de supermarkt kopen). Ik vraag me dan toch af waarom het steeds makkelijker wordt voorgeschreven, je zou denken dat er ook pijnstillers zijn die minder heftige afkickverschijnselen hebben.
Tussen PCM en oxycodon heb je ook nog NSAID's en zwak opiaten zoals tramadol.. Al eens geprobeerd of je het daar mee af kan? Dus bijvoorbeeld: 4x per dag 2 stuks PCM. Daarnaast 3x per dag 50mg diclofenac bijvoorbeeld.. Met mogelijk en maagbeschermer erbij.
Mocht dit niet helpen kun je de huisarts om tramadol vragen, ook een opiaat maar niet zo sterk als oxycodon.
  Redactie Frontpage maandag 3 september 2018 @ 19:00:37 #24
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181668052
Even ter info, het heeft een weekje zeer slecht slapen gekost maar ik ben er geloof ik helemaal vanaf (laatste was 24-8)! Wat een vervelende dingen om vanaf te blijven, ik heb het proberen op te vangen met paracetamol met wisselend succes.

Maar zit nu dus op 2 paracetamol per dag, en daar probeer ik eigenlijk ook vanaf te komen. Ik neem die nu eigenlijk voornamelijk vanwege een afgebroken kies :X
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182417554


[ Bericht 99% gewijzigd door velden op 09-10-2018 19:14:37 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')