abonnement Unibet Coolblue
pi_181533620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef JeMoeder het volgende:
Vinden ze het gek? Ik laat nu een huis bouwen (begonnen in 2018), wil geen gasaansluiting maar dat wordt door aannemer en gemeente geweigerd. Wij moeten en zullen een gasaansluiting krijgen, of we dat nu willen of niet. Zolang ik het vastrecht moet betalen, wat het overgrote deel van de gasrekening is, ga ik ook gewoon lekker gas stoken. Waarom zou ik nu op een water/water pomp overgaan wanneer ik ook nog maandelijks een fors bedrag vastrecht voor gas moet aftikken? Krijg het heen en weer man.
Dan ga je toch simpelweg gas afsluiten? Hoef je ook geen vastrecht te betalen.
De hoge kosten van een warmtepomp komt door de aanpassing van het leidingwerk. Maar als je nieuwbouwhuis al moderne CV-systeem heeft, dan hoef je niet veel aan te passen.

En een nieuwbouwwoning heeft niet zo'n zware warmtepomp nodig. Met een 5kW pompje is al genoeg, en die is niet veel duurder dan een CV ketel. Met subsidie nagenoeg even duur.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het is nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met onderhoud en levensduur, de technologie is nog lang niet uitontwikkeld. Je zou dus best snel tegen hoge kosten aan kunnen lopen die je niet verwacht, maar dat zou ook helemaal niet zo hoeven te zijn.
Er is niets dat uitontwikkeld is, ook CV-ketels niet. Maar warmtepompen bestaan al decennia's. Techniek is dus Alleen in NL is het nu pas opkomende. Voordeel: NL kan monteurs uit de oostbloklanden importeren.

Onderhoud is net zo veel als jouw koelkast. In ieder geval niet langer 2-jaarlijks schoonmaak door een erkend CV-ketelmonteur nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Herrie voor de buren. Afhankelijk waar hij geplaatst is.
Niet als je een Panasonic warmtepomp hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:43 schreef JeMoeder het volgende:

Komt nog bij dat je ook wel warmteterugwinning op alle waterafvoeren en de ventilatie moet hebben, anders haal je geen lekker rendement.
Onzin. Extra energiebespaaroplossingen hebben niks met de keuze van een warmtepomp te maken. Ook zonder WTW werkt een warmtepomp prima.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:46 schreef JeMoeder het volgende:

Dat klopt, maar ook met een veel hoger rendement.
naja. veel hoger. COP5 vs COP4. Voordeel van water/water zit vooral in oppervlaktegebruik, geluid en gratis (vloer)koeling in de zomer.

quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah fijn, heb net een gloednieuwe tegelvloer laten leggen! _O- :')
En warmteterugwinning op alle waterafvoeren? Klinkt alsof je halve huis gesloopt moet worden om dat allemaal aan te leggen.
Niets moet dus. Ook op radiatoren kunnen warmtepompen prima werken. Zelf te testen door je CV ketel op 45C te laten verwarmen. Hou je je huis daarmee ook warm? Dan kan je je CV vervangen door een warmtepomp.

Vloerverwarming had je ook aan kunnen laten leggen voor je CV ketel. Bespaar je effetjes 20% gas.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dus dan zul je gaan zien dat mensen hun levensgevaarlijke oude CV-ketels met allerlei gebreken maar laten hangen omdat ze een alternatief simpelweg niet kunnen betalen.

Ik voorspel een toename in het aantal ongelukken veroorzaakt door defecte CV-ketels na 2021.
Er zijn nu nog genoeg gaskachels te koop. Dus na 2021 zullen er vast nog wel gereviseerde CV-ketels ergens te krijgen zijn.
En de hoop is dat er net zoveel warmtepomp installateurs zijn als dat er nu CV-monteurs zijn. Dan is de grootste kostenpost, arbeid, ook wat goedkoper.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er moet zeker wat gebeuren. Nu kocht ik een nieuwbouwwoning waar dus zelfs de aannemer (één van de big four van NL die prat gaat op hun nul-op-de-meter-concept) niet een paar aanpassingen in het ontwerp wou doen zodat er direct een mooie warmtepomp in het huis werd geplaatst. Nu zit ik dus vast aan gas, terwijl wij best wilden bijleggen voor een meer duurzame woning.

Zo zie je maar weer, voor de bühne wil de bouw van alles, maar zodra puntje bij paaltje komt is alles 'te ingewikkeld' en doen ze het toch maar niet. Die sector is echt gigantisch conservatief, dat kom ik in mijn dagelijks werk ook zo vaak tegen...
Ieder nadeel heeft z'n voordeel. Het apparatuur van de bouw zal altijd de goedkoopste zijn die qua specs passen. Nu was dat altijd de intergas cv ketels. Als het warmtepompen zijn, zullen de bouwbedrijven kiezen voor de goedkoopste=meest luidruchtige.

quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Sommige ketels stoppen gewoon met werken als ze aan het eind van hun levensduur zijn. Een bepaald soort rooster vergaat in de loop der jaren. Ik heb begrepen dat die niet zomaar te vervangen zou zijn, maar ja; voor een duizendje of 2 zal dat vast wel lukken. Altijd goedkoper dan zo'n warmtepomp.
Ik kan me herinneren dat we vroeger in een huis met gaskachels woonden. Een CV ketel is toen al goedkoper dan een gaskachel. Maar we moesten dan wel de hele huis verbouwen om een CV-systeem aan te brengen. Radiatoren, leidingen.

Datzelfde heb je nu met warmtepompen. Het huis moet, als je pech hebt, aangepast worden.

We hebben jarenlang maar gewoon met gaskachels verwarmd. We betaalden in de vorm van comfort en efficiëntie. Of eerder het gemis daarvan.
Elke winter moest ik hopen dat de kachel weer aangaat. En dat de waakvlam blijft branden terwijl we slapen.

De gaskachels kunnen altijd nog gerepareerd worden met vervangend spul. Want de kachelboeren hebben een enorme voorraad aan 2e handse kachels. Dat zal dus met CV ketels ook gebeuren.

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb er 1 en mijn slechste investering. Dat ding staat 95% van de tijd uit omdat het water dan al warm is.
Ik ben anders weer heel blij met mijn zonneboiler. Op dezelfde dakoppervlak is het rendement beter dan een zonnepaneel.
Hoe kan het bij jou nou "uit staan"? Kan jouw systeem geen hoge temperaturen bereiken? Of is het niet berekend op jouw verbruik?

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of zoiets in Nederland wel kan helpen ivm verwarming, niet alleen warm water. Juist in Nederland is het vaak overdag wel te doen de warmte op te slaan en dan dit in de nacht af te geven.
Net als bij zonnepanelen, in de winter is er niet genoeg zon. Je zal dan x-keer meer collectoren nodig hebben om ook CV-ondersteuning te krijgen. Maar dan heb je weer het probleem dat in de zomer er een overschot is die je niet kan wegwerken.

Praktijkvoorbeeld: tijdens een bewolkte regenachtige dag zoals de afgelopen dagen(vergelijkbaar met een winterdag met weinig zonuren) heeft mijn zonneboiler 6kWh aan warmte opgeleverd.
In maart had ik gemiddeld per dag 20kWh aan stroom verbruikt voor de warmtepomp. Dat is 60-80kWh aan warmte. Ik zal dan 10x zoveel zonnecollectoren moeten hebben om aan die warmtevraag te voldoen. En een veel grotere waterbuffer.

Het is voor mij dus efficiënter om het zonneboilerwater te gebruiken voor SWW. Dan hoeft de warmtepomp dit niet te regelen. Bespaart ook weer wat.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 00:33:42 #252
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181534707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:34 schreef athlonkmf het volgende:
De gaskachels kunnen altijd nog gerepareerd worden met vervangend spul. Want de kachelboeren hebben een enorme voorraad aan 2e handse kachels. Dat zal dus met CV ketels ook gebeuren.

Ja allemaal leuk en aardig, maar Stedin besluit dat jouw wijk geen gas meer krijgt wat ga je dan doen?
Poepies laten in je gasleiding?
Tot nooit .......
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 07:40:37 #253
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181536844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dan ga je toch simpelweg gas afsluiten? Hoef je ook geen vastrecht te betalen.
De hoge kosten van een warmtepomp komt door de aanpassing van het leidingwerk. Maar als je nieuwbouwhuis al moderne CV-systeem heeft, dan hoef je niet veel aan te passen.

En een nieuwbouwwoning heeft niet zo'n zware warmtepomp nodig. Met een 5kW pompje is al genoeg, en die is niet veel duurder dan een CV ketel. Met subsidie nagenoeg even duur.

Dat gaat niet. Er is een wet waarin staat dat je aangesloten moet zijn op nutsvoorzieningen, zonder vrijstelling lukt dat dus niet. Die vrijstelling krijg ik niet. Het vastrecht moet ik dus betalen. Probeer er dan maar eens af te komen.

Ik weet niet meer of het hier op FOK was of op Tweakers waar een user zelf zijn gaskraan had dichtgedraaid en weigerde te betalen, maar afsluiten door de netbeheerder ho maar. Hoe dat is afgelopen? Geen idee, maar de netbeheerder weigerde hem af te sluiten op basis van de wettelijke verplichting.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181537480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja allemaal leuk en aardig, maar Stedin besluit dat jouw wijk geen gas meer krijgt wat ga je dan doen?
Poepies laten in je gasleiding?
Airco. Pelletkachels. Mazoutvaten. Elektrische CV.

En een netbeheerder kan niet zomaar besluiten dat een bestaand wijk geen gas meer krijgt. Jij betaalt er waarschijnlijk wel goud geld voor als je als enige in de wijk nog aan het gas ligt. Maar dat gas krijg je wel. En dan is plots toch wel interessant om voor de andere oplossingen te gaan.

Nieuwe wijken=nieuwbouwhuizen=weinig aanpassingen nodig voor warmtepomp
pi_181537521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat gaat niet. Er is een wet waarin staat dat je aangesloten moet zijn op nutsvoorzieningen, zonder vrijstelling lukt dat dus niet. Die vrijstelling krijg ik niet. Het vastrecht moet ik dus betalen. Probeer er dan maar eens af te komen.

Ik weet niet meer of het hier op FOK was of op Tweakers waar een user zelf zijn gaskraan had dichtgedraaid en weigerde te betalen, maar afsluiten door de netbeheerder ho maar. Hoe dat is afgelopen? Geen idee, maar de netbeheerder weigerde hem af te sluiten op basis van de wettelijke verplichting.
Misschien toch echt die topics wat doorlezen. Als je geen gas afneemt van je energieleverancier, dan wordt je echt wel afgesloten van het gas door de netbeheerder.

Sommige proberen je te laten betalen voor de handelingen, maar je bent het niet verplicht.

Stedin had gratis de gasmeter bij mij weggehaald. En de hoofdleiding afgedopt.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 08:53:56 #256
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181537538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:51 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Misschien toch echt die topics wat doorlezen. Als je geen gas afneemt van je energieleverancier, dan wordt je echt wel afgesloten van het gas door de netbeheerder.

Sommige proberen je te laten betalen voor de handelingen, maar je bent het niet verplicht.

Stedin had gratis de gasmeter bij mij weggehaald. En de hoofdleiding afgedopt.
Ok, dan ga ik maar kijken hoe dat gaat lopen hier. Daarbij trouwens wel de opmerking dat ik gewoon aansluitkosten moet betalen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181537622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ok, dan ga ik maar kijken hoe dat gaat lopen hier. Daarbij trouwens wel de opmerking dat ik gewoon aansluitkosten moet betalen :')
Ja, wat betreft aansluitkosten ben je wel flink genaait ja. Voor iets dat je er uiteindelijk uit wilt gooien (net zoals een opgedrongen navigatiesysteem van een auto vind ik het). Volgens mij is dat al een paar honderd euro?
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 09:06:38 #258
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181537732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:00 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ja, wat betreft aansluitkosten ben je wel flink genaait ja. Voor iets dat je er uiteindelijk uit wilt gooien (net zoals een opgedrongen navigatiesysteem van een auto vind ik het). Volgens mij is dat al een paar honderd euro?
Voor gas is dat bij Liander (onze netbeheerder) bijna 900 euro.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181537747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Voor gas is dat bij Liander (onze netbeheerder) bijna 900 euro.
Liander.. bereid je inderdaad maar voor op een lange strijd als je gasloos wilt... Vergeet niet je verhaal te vertellen in de tweakerstopic.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 09:09:07 #260
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181537774
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Liander.. bereid je inderdaad maar voor op een lange strijd als je gasloos wilt... Vergeet niet je verhaal te vertellen in de tweakerstopic.
Ga ik doen zodra ik in m'n nieuwe woning zit en de strijd gaat beginnen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:11:43 #261
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181537801
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:48 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Airco. Pelletkachels. Mazoutvaten. Elektrische CV.

En een netbeheerder kan niet zomaar besluiten dat een bestaand wijk geen gas meer krijgt. Jij betaalt er waarschijnlijk wel goud geld voor als je als enige in de wijk nog aan het gas ligt. Maar dat gas krijg je wel. En dan is plots toch wel interessant om voor de andere oplossingen te gaan.

Nieuwe wijken=nieuwbouwhuizen=weinig aanpassingen nodig voor warmtepomp
ik bedoel, waarm zou je nog grote voorraden cv willen aanhouden als je geen gas meer hebt. dat er alternatieven zijn dat weet ik.
Tot nooit .......
pi_181538139
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik bedoel, waarm zou je nog grote voorraden cv willen aanhouden als je geen gas meer hebt. dat er alternatieven zijn dat weet ik.
Dezelfde vraag kan je stellen bij de kachelboeren. Waarom hebben zij nog loodsen vol met oude gaskachels deze tijd.
pi_181539698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef JeMoeder het volgende:
Vinden ze het gek? Ik laat nu een huis bouwen (begonnen in 2018), wil geen gasaansluiting maar dat wordt door aannemer en gemeente geweigerd. Wij moeten en zullen een gasaansluiting krijgen, of we dat nu willen of niet. Zolang ik het vastrecht moet betalen, wat het overgrote deel van de gasrekening is, ga ik ook gewoon lekker gas stoken. Waarom zou ik nu op een water/water pomp overgaan wanneer ik ook nog maandelijks een fors bedrag vastrecht voor gas moet aftikken? Krijg het heen en weer man.
En in nieuwe projecten wordt vanaf 1 juli 2018 juist weer geen gas meer geleverd.

Maar je komt er wel weer vanaf, dat scheelt. Gaskraan dicht, contract opzeggen bij leverancier, wachten en nooit zelf opdracht geven om de meter te verwijderen. Dat is ongeveer het stappenplan.

Binnenkort ga ik dat ook doen, mijn netbeheerder voor gas is Stedin.
pi_181540400
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:48 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Airco. Pelletkachels. Mazoutvaten. Elektrische CV.

En een netbeheerder kan niet zomaar besluiten dat een bestaand wijk geen gas meer krijgt. Jij betaalt er waarschijnlijk wel goud geld voor als je als enige in de wijk nog aan het gas ligt. Maar dat gas krijg je wel.
Moet je eens opletten...

De stad meldde zich aan als een van de voorlopers en beloofde vorig jaar te beginnen met één wijk die al voor 2030 van het aardgas wordt afgekoppeld
pi_181540696
quote:
Er worden zonnepanelen genoemd in het kostenplaatje terwijl je die natuurlijk helemaal niet nodig hebt voor een warmtepomp.

Ook de ventilatie met WTW is twijfelachtig, het heeft nut maar het verdient zich niet snel terug. Ik heb er niet 1 laten plaatsen, al zou dat in de toekomst nog wel kunnen.

Da's toch weer ¤7.500 die je kan schrappen.

Maar eerlijk is eerlijk, goedkoop is het allemaal niet. Het punt van "isoleren" vind ik overigens deels ook onder achterstallig onderhoud vallen bij dat soort 80's woningen. En dat kan je ook per punt aanpakken, hoeft niet allemaal in 1 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-08-2018 11:21:52 ]
pi_181540979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:15 schreef MaGNeT het volgende:

Er worden zonnepanelen genoemd in het kostenplaatje terwijl je die natuurlijk helemaal niet nodig hebt voor een warmtepomp.

Ook de ventilatie met WTW is twijfelachtig, het heeft nut maar het verdient zich niet snel terug. Ik heb er niet 1 laten plaatsen, al zou dat in de toekomst nog wel kunnen.

Da's toch weer ¤7.500 die je kan schrappen.
Dit artikel is wel vaker gepost hier op Fok!, het staat ook ergens in die #vangaslos reeks, maar het ging mij erom dat er zo besloten kan worden door iets of iemand dat je het voortaan zonder gas moet stellen.

quote:
Maar eerlijk is eerlijk, goedkoop is het allemaal niet. Het punt van "isoleren" vind ik overigens deels ook onder achterstallig onderhoud vallen bij dat soort 80's woningen. En dat kan je ook per punt aanpakken, hoeft niet allemaal in 1 jaar.
Isoleren achterstallig onderhoud? Wat is dat nou weer voor onzin?
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2018 @ 11:26:47 #267
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181540981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En in nieuwe projecten wordt vanaf 1 juli 2018 juist weer geen gas meer geleverd.

Maar je komt er wel weer vanaf, dat scheelt. Gaskraan dicht, contract opzeggen bij leverancier, wachten en nooit zelf opdracht geven om de meter te verwijderen. Dat is ongeveer het stappenplan.

Binnenkort ga ik dat ook doen, mijn netbeheerder voor gas is Stedin.
Tjah, maar ik moet wel bijna 900 euro aftikken om me eerst aan te laten sluiten :') :') :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181541154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit artikel is wel vaker gepost hier op Fok!, het staat ook ergens in die #vangaslos reeks, maar het ging mij erom dat er zo besloten kan worden door iets of iemand dat je het voortaan zonder gas moet stellen.

[..]

Isoleren achterstallig onderhoud? Wat is dat nou weer voor onzin?
Energetische maatregelen vallen ook gewoon onder het planmatig onderhoud van een woning. Toch zie ik nog genoeg woningen waar sinds de dag dat ze gebouwd zijn geen enkele verbetering is gedaan aan de isolatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Tjah, maar ik moet wel bijna 900 euro aftikken om me eerst aan te laten sluiten :') :') :')
Dat is wel meh idd.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:49:38 #269
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_181541527
quote:
Dit is opmerkelijk. klaagt Natuur & Milieu-directeur Marjolein Demmers.
:') !!!!!!!!!!!!!!!! Die lui leven echt een fantasiewereld.

Een prijsverschil in aanschaf van ongeveer een factor 10 plus het feit dat je je halve huis ervoor moet verbouwen.

Daar moet de gasprijs héél hoog voor worden en de stroomprijs héél laag voor worden wil dat rendabel zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_181541783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:') !!!!!!!!!!!!!!!! Die lui leven echt een fantasiewereld.

Een prijsverschil in aanschaf van ongeveer een factor 10 plus het feit dat je je halve huis ervoor moet verbouwen.

Daar moet de gasprijs héél hoog voor worden en de stroomprijs héél laag voor worden wil dat rendabel zijn.
Dat "verbouwen", ofwel "isoleren" is ook nuttig als je gas stookt.

Maar het is correct, je zal er jaarlijks geld voor opzij moeten gaan zetten of een duurzaamheidslening afsluiten als dat niet gaat lukken. Subsidie op warmtepompen kan je nu nog wel mooi meepakken.

Overigens vraag ik me altijd af als mensen ineens een dak, vloer, auto, cv-ketel, wasmachine of kozijnen moeten vervangen omdat ze rot zijn hoe ze dat doen als ze ¤0,- opzij hebben gezet. En die zijn er een hoop, vandaar dat "Dubbeltje op z'n kant" nog steeds deelnemers kan vinden. Soms 2-verdieners met ¤5000 bruto die diep in de schulden zitten en geen cent opzij hebben gezet. Ik begrijp het niet.

Maar goed, ik wil niet generaliseren: het leven is zonder dit soort investeringen al duur.
pi_181541868
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Overigens vraag ik me altijd af als mensen ineens een dak, vloer of kozijnen moeten vervangen omdat ze rot zijn hoe ze dat doen als ze ¤0,- opzij hebben gezet.
Als ik zo kijk in bepaalde buurten... kozijnen gewoon door laten rotten. Lekkende daken dan maar even een emmer, of een beunhaas.
pi_181542113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:59 schreef MaGNeT het volgende:

Overigens vraag ik me altijd af als mensen ineens een dak, vloer, auto, cv-ketel, wasmachine of kozijnen moeten vervangen omdat ze rot zijn hoe ze dat doen als ze ¤0,- opzij hebben gezet.
Dat is in mijn beleving regulier onderhoud waar ik ook gewoon rekening mee hou, dus eens in de zoveel jaar verf op je hut smeren, een CV-ketel en wasmachine vervangen, nieuw dakleer erop, goten vernieuwen, en noem de hele santekraam maar op. Maar nu wordt plotseling isolatie en van het gas af gaan als "regulier onderhoud" gezien... Nee, dat komt er extra bij waar niemand rekening mee heeft gehouden omdat begin dit jaar nog helemaal niemand van deze idioterie gehoord had.
pi_181542243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is in mijn beleving regulier onderhoud waar ik ook gewoon rekening mee hou, dus eens in de zoveel jaar verf op je hut smeren, een CV-ketel en wasmachine vervangen, nieuw dakleer erop, goten vernieuwen, en noem de hele santekraam maar op. Maar nu wordt plotseling isolatie en van het gas af gaan als "regulier onderhoud" gezien... Nee, dat komt er extra bij waar niemand rekening mee heeft gehouden omdat begin dit jaar nog helemaal niemand van deze idioterie gehoord had.
Ik lease mijn CV ketel, betaal je wel iets meer maar qua kosten heb je het prima in de hand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181542567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is in mijn beleving regulier onderhoud waar ik ook gewoon rekening mee hou, dus eens in de zoveel jaar verf op je hut smeren, een CV-ketel en wasmachine vervangen, nieuw dakleer erop, goten vernieuwen, en noem de hele santekraam maar op. Maar nu wordt plotseling isolatie en van het gas af gaan als "regulier onderhoud" gezien... Nee, dat komt er extra bij waar niemand rekening mee heeft gehouden omdat begin dit jaar nog helemaal niemand van deze idioterie gehoord had.
Kom nou, besparen op gas door je woning te isoleren is niet iets van dit jaar, dat deden we in de 90's ook al volop. Niet voor niets is mijn "nieuwe" woning uit 2003 prima geschikt voor een warmtepomp vanwege de uitstekende isolatie.

In m'n oude woning (uit 1972) heb ik in 2009 boven alle glas vervangen door HR++ en dat scheelde fors in het comfort (zat nog enkel glas in) en de energierekening. En dat jaar ben ik niet op vakantie geweest, keuzes.
pi_181542865
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:34 schreef MaGNeT het volgende:

Kom nou, besparen op gas door je woning te isoleren is niet iets van dit jaar, dat deden we in de 90's ook al volop. Niet voor niets is mijn "nieuwe" woning uit 2003 prima geschikt voor een warmtepomp vanwege de uitstekende isolatie.

In m'n oude woning (uit 1972) heb ik in 2009 boven alle glas vervangen door HR++ en dat scheelde fors in het comfort (zat nog enkel glas in) en de energierekening. En dat jaar ben ik niet op vakantie geweest, keuzes.
Mijn woning uit midden jaren 80 (waar ik nu dik 10 jaar woon) voldoet prima aan mijn persoonlijke comfort eisen. Dus moet ik dingen gaan verbeteren waar ik al ruimschoots tevreden mee ben? Wat is dat voor onzin?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')