abonnement Unibet Coolblue
pi_181399036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het aantal complicaties zou niet uit mogen maken in de overtuiging om je kinderen toch in te laten enten. Als je het van dichtbij meegemaakt hebt zou je er altijd voor moeten kiezen om je kinderen te laten vaccineren omdat het inderdaad heel ernstig kan zijn. Maar tegenwoordig ziet niemand meer hoe erg het kan uitpakken, ironisch genoeg door de tot nog toe afdoende vaccinatiegraad. Mensen zijn altijd sceptisch tegenover dingen die ze niet kennen of zelf ervaren hebben, maar dat is in het geval van je eigen kinderen onverantwoord, vind ik.
Dat neigt juist eerder naar de zachtere maatregelen waar ik voor pleit. Jij stelt dat de vaccinatiegraad afneemt omdat men niet meer goed op de hoogte is van de ernst van kinderziekten. Voorlichting en communicatie lijkt mij een veel betere manier om daar verandering in te brengen dan een vaccinatieplicht.
pi_181399074
Zag laatst op het journaal dat er al een kinderopvang is die kinderen weigert die niet zijn ingeënt. Interessant is wanneer een ouder naar de rechtbank zal stappen naar aanleiding daarvan en wat daar dan weer uitkomt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:56:27 #203
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181399089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:55 schreef Tem het volgende:
Zag laatst op het journaal dat er al een kinderopvang is die kinderen weigert die niet zijn ingeënt. Interessant is wanneer een ouder naar de rechtbank zal stappen naar aanleiding daarvan en wat daar dan weer uitkomt.
Zou het nog verschil uitmaken of zo iemand zich beroept op godsdienst of niet?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181399103
De jongste van mij heeft in ieder geval een paar dagen geleden zijn laatste prikken gehad voorlopig. Als hij vier is mag 'ie nog een keer langs.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:57:52 #205
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181399123
D66 wil het in ieder geval niet wachten op het kabinet en het vanuit de Tweede Kamer regelen.

quote:
Kinderdagverblijven moeten van ouders kunnen eisen dat kinderen zijn ingeënt tegen ziektes als mazelen, als voorwaarde om toegelaten te worden. Dat willen VVD en D66 mogelijk maken. De beide regeringspartijen hebben de steun van coalitiepartner CDA en een aantal oppositiepartijen, en daarmee van een meerderheid in de Tweede Kamer.

Het kabinet voelt vooralsnog niets voor zo'n maatregel en hoopt nog steeds de daling van het aantal ingeënte kinderen te keren door ouders beter voor te lichten. Over de kwestie hebben VVD, CDA, D66 en ChristenUnie in het regeerakkoord niets afgesproken. De vierde en kleinste regeringspartij, de ChristenUnie, is tegen het voorstel van de coalitiegenoten.

ChristenUnie-staatssecretaris Paul Blokhuis, die over het inenten gaat, lijkt zijn verzet nu te moeten staken. De SP wil in ieder geval dat Blokhuis zo snel mogelijk naar de Kamer komt om de kwestie te bespreken.

Een toelatingseis voor de kinderopvang is niet expliciet verboden, maar een crèche die ouders een bewijs van inenting vraagt, kan mogelijk wel discriminatie worden verweten. Daar wil VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff verandering in brengen.

,,Ik kan er met mijn pet niet bij dat die daalt’’, zegt Dijkhoff over de vaccinatiegraad in Nederland. Hij vindt het eigenlijk ,,te absurd voor woorden dat de overheid maatregelen zou moeten nemen zodat ouders hun kinderen basaal beschermen. Maar als gezond verstand minder wordt gebruikt, zullen we toch moeten kijken of we in ieder geval kunnen zorgen dat je kind geen gevaar loopt op een opvang.''

D66 wacht niet op het kabinet en wil de maatregel vanuit de Tweede Kamer regelen. Kamerlid Rens Raemakers komt zelf met een wetsvoorstel, zodat ,,ouders die hun kinderen wel willen inenten hun baby’s en peuters met een gerust hart naar de opvang kunnen brengen''. Dat kan in ieder geval rekenen op de steun van CDA, SP en PvdA.

Een vaccinatieplicht gaat D66 en VVD vooralsnog te ver, al sluit Dijkhoff niet uit dat het zover komt als andere maatregelen niet helpen.

Er zijn de laatste jaren steeds meer ouders die hun kinderen niet inenten. Die kinderen kunnen niet alleen zelf ziek worden, maar ook als springplank dienen voor ziekteverwekkers. Daardoor lopen ook anderen gevaar.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181399126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:56 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zou het nog verschil uitmaken of zo iemand zich beroept op godsdienst of niet?
Misschien wel, interessante jurisprudentie wat daaruit komt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:58:05 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:56 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zou het nog verschil uitmaken of zo iemand zich beroept op godsdienst of niet?
Iemand die zich op een godsdienst beroept brengt zijn kinderen naar een kinderopvang waar dat geen probleem is ;)
Maar het gros van de grefo moeders is gewoon thuis en heeft dus geen kinderopvang nodig.
Hoewel ze wel steeds vaker blijven werken bij het eerste kind, maar zodra er 2 of 3 kinderen zijn kan het bijna niet meer uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:00:19 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399184
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Doorgaans is dat toch ook zo bij kinderziekten. Het is vooral die ene procent die complicaties tot gevolg heeft, en die complicaties zijn dan wel heel ernstig.
Dat is tegenwoordig zo bij kinderziekten omdat er al 60 jaar gevaccineerd wordt.
Zo onschuldig was het allemaal niet voor de vaccinaties, maar dat vergeet men, en men wist ook niet altijd waaraan een buurkind overleden was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:02:24 #209
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181399237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die zich op een godsdienst beroept brengt zijn kinderen naar een kinderopvang waar dat geen probleem is ;)
Maar het gros van de grefo moeders is gewoon thuis en heeft dus geen kinderopvang nodig.
Hoewel ze wel steeds vaker blijven werken bij het eerste kind, maar zodra er 2 of 3 kinderen zijn kan het bijna niet meer uit.
Het is inderdaad misschien wel louter een theoretische vraag. Dat neemt niet weg dat het antwoord interessant is.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181399240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Dwersdriever het volgende:
D66 wil het in ieder geval niet wachten op het kabinet en het vanuit de Tweede Kamer regelen.

[..]

Dan gaat het inderdaad heel snel nu.

Nou ja, tenzij de CU dwars gaat liggen. Ik weet niet hoe moeilijk dit ligt, maar als ze bereid zijn het kabinet hierop te laten struikelen, dan kan ik me voorstellen dat D66 en VVD dit liever een paar jaar uitstellen nog.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:04:03 #211
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181399273
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan gaat het inderdaad heel snel nu.

Nou ja, tenzij de CU dwars gaat liggen. Ik weet niet hoe moeilijk dit ligt, maar als ze bereid zijn het kabinet hierop te laten struikelen, dan kan ik me voorstellen dat D66 en VVD dit liever een paar jaar uitstellen nog.
De verantwoordelijke staatssecretaris is ook nog eens CU natuurlijk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181399314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig zo bij kinderziekten omdat er al 60 jaar gevaccineerd wordt.
Zo onschuldig was het allemaal niet voor de vaccinaties, maar dat vergeet men, en men wist ook niet altijd waaraan een buurkind overleden was.
Het lijkt mij sterk dat de virulentie (mate van ziekmakendheid) van kinderziekten is afgenomen doordat er gevaccineerd wordt. De vaccinaties zorgen er alleen maar voor dat minderen kinderen die kinderziektes krijgen. Wordt een niet-gevaccineerd kind ziek, dan denk ik niet dat dat anders zal verlopen dan 60 jaar geleden.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:05:23 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399317
De streng gelovigen zijn het grote probleem ook niet, die leven over het algemeen in hun eigen enclaves, gaan om met mensen met dezelfde overtuigingen als zijzelf en de kans dat zij een niet-gevaccineerd kind buiten hun eigen kring besmetten is relatief klein (tenzij je als niet-gelovige in zo'n enclave woont).
Daabij accepteren de gelovigen de gevolgen van hun keuze ook, want dat is dan de wens van de Here.

Het probleem is voor al degenen die met hun weigering kinderen in gevaar brengen die anders niet in gevaar zouden zijn omdat ze in een omgeving wonen waar wel een hoge vaccinatiegraad is, en die niet in zo'n niet-gevaccineerde enclave wonen.

Die grefo-enclaves zijn er al eeuwen, en dat daar niet gevaccineerd wordt is ook een feit, vanaf de invoering van de vaccinaties al.
Maar die zijn ook niet het probleem waar men zich druk om maakt, men maakt zich druk om de afname van de vaccinatiegraad buiten die enclaves, en de gevolgen daarvan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181399361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Dwersdriever het volgende:
D66 wil het in ieder geval niet wachten op het kabinet en het vanuit de Tweede Kamer regelen.

[..]

quote:
Een toelatingseis voor de kinderopvang is niet expliciet verboden, maar een crèche die ouders een bewijs van inenting vraagt, kan mogelijk wel discriminatie worden verweten. Daar wil VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff verandering in brengen.
Kennelijk is dus nog niet eens duidelijk of er wel een probleem is.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:07:15 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat de virulentie (mate van ziekmakendheid) van kinderziekten is afgenomen doordat er gevaccineerd wordt. De vaccinaties zorgen er alleen maar voor dat minderen kinderen die kinderziektes krijgen. Wordt een niet-gevaccineerd kind ziek, dan denk ik niet dat dat anders zal verlopen dan 60 jaar geleden.
Nee, maar een gevaccineerd kind wordt er minder ziek van als het de ziekte toch krijgt, daarom lijkt het nu zoveel onschuldiger dan het werkelijk is.

En laten we eerlijk wezen, niemand maakt zich de afgelopen 50 jaar werkelijk druk om de bible belt uitbraken, het haalt het nieuws en we halen onze schouders op omdat we weten dat die ouders dat risico nemen met hun weigering te vaccineren.
En ja, die kinderen worden flink ziek en gaan nog steeds dood aan ziektes waar ze niet dood aan hoeven gaan: wens van God.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:07:17 #216
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181399368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:05 schreef Leandra het volgende:
De streng gelovigen zijn het grote probleem ook niet, die leven over het algemeen in hun eigen enclaves, gaan om met mensen met dezelfde overtuigingen als zijzelf en de kans dat zij een niet-gevaccineerd kind buiten hun eigen kring besmetten is relatief klein (tenzij je als niet-gelovige in zo'n enclave woont).
Maar wetgeving op dit gebied, zeker als het gaat om verplichte vaccinatie, zal toch ook deze doelgroep treffen en daarmee wordt het politiek een veel gevoeliger onderwerp.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181399394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:05 schreef Leandra het volgende:
De streng gelovigen zijn het grote probleem ook niet, die leven over het algemeen in hun eigen enclaves, gaan om met mensen met dezelfde overtuigingen als zijzelf en de kans dat zij een niet-gevaccineerd kind buiten hun eigen kring besmetten is relatief klein (tenzij je als niet-gelovige in zo'n enclave woont).
Daabij accepteren de gelovigen de gevolgen van hun keuze ook, want dat is dan de wens van de Here.

Het probleem is voor al degenen die met hun weigering kinderen in gevaar brengen die anders niet in gevaar zouden zijn omdat ze in een omgeving wonen waar wel een hoge vaccinatiegraad is, en die niet in zo'n niet-gevaccineerde enclave wonen.

Die grefo-enclaves zijn er al eeuwen, en dat daar niet gevaccineerd wordt is ook een feit, vanaf de invoering van de vaccinaties al.
Maar die zijn ook niet het probleem waar men zich druk om maakt, men maakt zich druk om de afname van de vaccinatiegraad buiten die enclaves, en de gevolgen daarvan.
Allemaal van die new-wave moeders die denken dat hun kind acuut autistisch wordt wanneer ze worden ingeënt.

Verklaart wel waarom er zoveel voorstanders van vaccinatie op FOK! zitten :{
pi_181399405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat neigt juist eerder naar de zachtere maatregelen waar ik voor pleit. Jij stelt dat de vaccinatiegraad afneemt omdat men niet meer goed op de hoogte is van de ernst van kinderziekten. Voorlichting en communicatie lijkt mij een veel betere manier om daar verandering in te brengen dan een vaccinatieplicht.
Ik ben niet halsstarrig in mijn mening hoor, wat mij betreft voeren we de voorlichting eerst tot een maximum op om dit soort raar modern bijgeloof uit de hoofden van mensen te praten. Maar overgaan tot verplichting als dat niet werkt zou wat mij betreft wel een optie moeten zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:10 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan gaat het inderdaad heel snel nu.

Nou ja, tenzij de CU dwars gaat liggen. Ik weet niet hoe moeilijk dit ligt, maar als ze bereid zijn het kabinet hierop te laten struikelen, dan kan ik me voorstellen dat D66 en VVD dit liever een paar jaar uitstellen nog.
CU is het probleem niet, de dwarsliggers zitten bij de SGP, dus als ze die nodig hebben voor een meerderheid is het wel een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:43 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Maar wetgeving op dit gebied, zeker als het gaat om verplichte vaccinatie, zal toch ook deze doelgroep treffen en daarmee wordt het politiek een veel gevoeliger onderwerp.
Klopt, de SGP zal hier nooit voor gaan stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181399442
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Maar wetgeving op dit gebied, zeker als het gaat om verplichte vaccinatie, zal toch ook deze doelgroep treffen en daarmee wordt het politiek een veel gevoeliger onderwerp.
Komt nog eens de vraag bij aan welke eisen zo'n levensbeschouwing moet voldoen. Zijn christelijk gemotiveerde bezwaren gelijk aan antroposofisch gemotiveerde bezwaren? En bezwaren die gebaseerd zijn op complotdenken?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:10:35 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399448
quote:
15s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Allemaal van die new-wave moeders die denken dat hun kind acuut autistisch wordt wanneer ze worden ingeënt.

Verklaart wel waarom er zoveel voorstanders van vaccinatie op FOK! zitten :{
Ja, dat hun kind autistisch wordt van hun new-wave gedrag wil er niet in natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181399462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

CU is het probleem niet, de dwarsliggers zitten bij de SGP, dus als ze die nodig hebben voor een meerderheid is het wel een probleem.
CU is ook tegen.
pi_181399475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat hun kind autistisch wordt van hun new-wave gedrag wil er niet in natuurlijk.
New age hè. New wave is wel heel wat anders.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:12:01 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181399481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Komt nog eens de vraag bij aan welke eisen zo'n levensbeschouwing moet voldoen. Zijn christelijk gemotiveerde bezwaren gelijk aan antroposofisch gemotiveerde bezwaren? En bezwaren die gebaseerd zijn op complotdenken?
Maar die antroposofen kunnen hun kind toch gewoon naar Panta Rhei brengen ofzo? Dat soort kinderopvang is op antroposofische leest geschoeid, dus die zullen daar minder moeite mee hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')