abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:17:45 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181392124
quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.


De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


[ Bericht 67% gewijzigd door NoXia op 23-08-2018 12:08:24 ]
pi_181392273
Het is gemakzuchtig van de politie geweest dat ze

een 'getuige' die gezien is in de buurt van de vindplaats van het stoffelijk overschot,

en een man die allenig bij zijn moeder thuis woont,

en die ook nog bekend heeft al eens eerder met jongetjes gerotzooid heeft

Niet meteen aan een stevig verhoor onderworpen hebben!

Maar de politie gooit het dan op bezuinigingen......
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Forum Admin donderdag 23 augustus 2018 @ 09:30:20 #3
35723 crew  GGMM
pi_181392277
Hebben jullie hem nog steeds niet gevonden? :{

Wat doen jullie hier eigenlijk de hele dag?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:31:37 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181392297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:30 schreef GGMM het volgende:
Hebben jullie hem nog steeds niet gevonden? :{

Wat doen jullie hier eigenlijk de hele dag?
Wachten op de WMO-taxi om Jos te gaan zoeken. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181392351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:30 schreef GGMM het volgende:
Hebben jullie hem nog steeds niet gevonden? :{

Wat doen jullie hier eigenlijk de hele dag?
ik zoek op mn zolderkamer mee via Googlemaps.
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 09:46:20 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181392587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:30 schreef GGMM het volgende:
Hebben jullie hem nog steeds niet gevonden? :{

Wat doen jullie hier eigenlijk de hele dag?
Wacht op een lift richting de Vogezen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 09:50:31 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181392657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:30 schreef ietjefietje het volgende:
Het is gemakzuchtig van de politie geweest dat ze

een 'getuige' die gezien is in de buurt van de vindplaats van het stoffelijk overschot,

en een man die allenig bij zijn moeder thuis woont,

en die ook nog bekend heeft al eens eerder met jongetjes gerotzooid heeft

Niet meteen aan een stevig verhoor onderworpen hebben!

Maar de politie gooit het dan op bezuinigingen......
Dat is achteraf
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181392677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:30 schreef ietjefietje het volgende:
Het is gemakzuchtig van de politie geweest dat ze

een 'getuige' die gezien is in de buurt van de vindplaats van het stoffelijk overschot,

en een man die allenig bij zijn moeder thuis woont,

en die ook nog bekend heeft al eens eerder met jongetjes gerotzooid heeft

Niet meteen aan een stevig verhoor onderworpen hebben!

Maar de politie gooit het dan op bezuinigingen......
https://www.kombijdepolit(...)gS0ScRxoCIy8QAvD_BwE
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:55:37 #9
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181392732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:30 schreef ietjefietje het volgende:
Het is gemakzuchtig van de politie geweest dat ze

een 'getuige' die gezien is in de buurt van de vindplaats van het stoffelijk overschot,

en een man die allenig bij zijn moeder thuis woont,

en die ook nog bekend heeft al eens eerder met jongetjes gerotzooid heeft

Niet meteen aan een stevig verhoor onderworpen hebben!

Maar de politie gooit het dan op bezuinigingen......
Het was een passant onderweg naar huis.
Hoezo is het relevant dat hij bij zijn moeder woonde? Hij was 35, je wilt niet weten hoeveel mannen op die leeftijd nog thuiswonen.
Je mag zomaar iemand niet vastzetten en verhoren.
Daarnaast is hij nooit veroordeelt geweest voor rotzooien met kindjes.
pi_181393007
Jos Brech is een unieke Pokémon wie vangt hem als eerst
pi_181393025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:14 schreef KingRadler het volgende:
Jos Brech is een unieke Pokémon wie vangt hem als eerst
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181393060
Hoe zit het nou met dat DNA? Er is DNA gevonden van Jos Brech op de kleding van Nicky. Hoe is men er achter gekomen dat dat het DNA is van Brech? En omdat familie van Brech wel vrijwillig DNA heeft afgestaan is er een match dat het iig iemand uit die familie is?
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 10:18:03 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181393074
Nu een bericht op telegraaf.nl over het krantenbericht uit 1985 (is gisteren in dit topic ook geplaatst) ovrr ontuchtzaak en of dat over Jos gaat.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:19:16 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181393092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:17 schreef wuuht het volgende:
Hoe zit het nou met dat DNA? Er is DNA gevonden van Jos Brech op de kleding van Nicky. Hoe is men er achter gekomen dat dat het DNA is van Brech? En omdat familie van Brech wel vrijwillig DNA heeft afgestaan is er een match dat het iig iemand uit die familie is?
Ja, verwantschap, en omdat Brech als vermist is opgegeven is er ook DNA materiaal uit zijn persoonlijke spullen onttrokken. Dat was een 100% match met de gevonden DNA sporen op het slachtoffer.
pi_181393095
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:18 schreef maily het volgende:
Nu een bericht op telegraaf.nl over het krantenbericht uit 1985 (is gisteren in dit topic ook geplaatst) ovrr ontuchtzaak en of dat over Jos gaat.
Peter R had het gisteren bij Laat op 1 wel over een eerder zedenfeit met jongentjes in dezelfde leeftijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181393101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:17 schreef wuuht het volgende:
Hoe zit het nou met dat DNA? Er is DNA gevonden van Jos Brech op de kleding van Nicky. Hoe is men er achter gekomen dat dat het DNA is van Brech? En omdat familie van Brech wel vrijwillig DNA heeft afgestaan is er een match dat het iig iemand uit die familie is?
In verband met Jos' vermissing is er DNA van zijn tandenborstels gehaald.

Overigens was er ook door zijn familie DNA afgegeven voor het verwantschapsonderzoek, dus zo zouden ze hem ook gevonden hebben (daarom was Jos er denk ik vandoor gegaan).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 10:20:56 #17
163650 Greys
pi_181393117
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:18 schreef maily het volgende:
Nu een bericht op telegraaf.nl over het krantenbericht uit 1985 (is gisteren in dit topic ook geplaatst) ovrr ontuchtzaak en of dat over Jos gaat.
Ergens is dat toch best vreemd dat dat nu nog onderzocht moet worden of dat over hem gaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:21:08 #18
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393121
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:18 schreef maily het volgende:
Nu een bericht op telegraaf.nl over het krantenbericht uit 1985 (is gisteren in dit topic ook geplaatst) ovrr ontuchtzaak en of dat over Jos gaat.
Oud knipsel onderzocht op link met Brech
pi_181393170
Hier dat bericht.
NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #6 - Op zoek naar Jos Brech.

Maar zit mobiel dus plakken is wat lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:24:36 #20
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393173
quote:
Politie op zoek naar buren die Jos Brech nog hebben gezien

De politie roept mensen op zich te melden als zij Jos Brech nog gezien hebben in zijn vroegere woonplaats Simpelveld. Brech wordt verdacht van de moord op Nicky Verstappen in 1998, maar hij is onvindbaar sinds februari.

Woensdag vertelden buren van Brech hem in april nog gezien te hebben bij de woning van zijn moeder aan de Haembuckerstraat. De politie wil graag in contact komen met deze getuigen, liet een woordvoerster donderdagochtend weten.

De 11-jarige Nicky uit Heibloem werd twintig jaar geleden dood gevonden tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Woensdag maakte de politie bekend Brech van de moord op Nicky te verdenken. Sinds februari is Brech spoorloos. Hij werd als vermist opgegeven, maar buren vertelden hem nog gezien te hebben toen zijn moeder in april overleed.

Bij de politie zijn sinds woensdag meer dan tweehonderd tips binnengekomen over de verdachte, onder meer over diens mogelijke verblijfplaats.

De tips worden met spoed onderzocht.
bron
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:25:29 #21
192592 SureD1
------------------------------
pi_181393185
Ik wierp vannacht de hypothese op dat de politie Brech al op de korrel had voor de DNA match. In dat licht kwam de vraag op welk DNA op welk moment tegen welk DNA gematched mag worden (van Brech werd immers DNA geďsoleerd omdat hij vermist werd). Ik zou dat nazoeken. Wat ik zo vind op de sites van de politie en het NFI sterkt mij in het vermoeden dat Brech al voor de DNA match als verdachte is aangemerkt:

Het NFI verzamelt DNA materiaal van vermiste personen om die te toetsen tegen DNA van onbekende stoffelijke overschotten. Van wat ik begrijp wordt DNA van vermisten niet getoetst tegen DNA sporen van openstaande misdrijven. Bovendien valt het mij op dat in de vermissing van Brech snel gehandeld lijkt te zijn, terwijl het om een man ging die vaker weken van de radar verdween. Ook zijn bushcraft vrienden lijken zijn vermissing pas vanaf eind april echt opmerkelijk te vinden maar ook dan blijft het “hij is een volwassen man en maakt zijn eigen keuzes” verhaal duidelijk bestaan. Op zichzelf genomen is zijn vermissing niet als bijzonder dringend of zorgwekkend te kwalificeren.

DNA van onopgeloste misdrijven wordt getoetst tegen DNA van veroordeelden en tegen DNA van verdachten van wie al of niet met hun medewerking DNA is geďsoleerd.

Uit de verklaring van de politie blijkt dat Brech benaderd is voor het autosomaal gedeelte van het grootscheeps DNA onderzoek Nicky Verstappen. Hij is twee keer niet thuis, wat op zichzelf genomen de interesse van het team kan wekken. Maar er komt een verklaring: Jos werkt in de bushbush in het buitenland en is vaak lang weg: geen zorgen in maart komt hij terug en komt hij DNA afstaan. Dat lijkt dus op dat moment “opgelost”.

Eind maart: geen Jos. Sterker nog in april wordt hij als vermist opgegeven. Nu wordt het interessant: er wordt in het kader van zijn vermissingszaak materiaal naar het NFI gestuurd ter isolering van DNA, prima dat is normaal.

Ook het team Nicky Verstappen stuurt materiaal van Brech naar het NFI ter isolering van DNA samen met DNA van twee verre verwanten (die - althans zo begrijp ik dat - niet in het grootschalige verwantschapsonderzoek zaten).

Hoe komt het team aan die spullen? Die komen niet uit het grootschalige DNA onderzoek (waarbij niet tegen de databank sporen zou worden getoetst maar slechts tegen de drie sporen in het dossier Nicky Verstappen), deelname daaraan is namelijk vrijwillig (ok weigeren brengt je op de radar, maar is an sich prima). Het is duidelijk dat Brech niet vrijwillig materiaal heeft afgestaan.

Dat resulteert in mijn ogen in de enige mogelijkheid: Brech werd al voor de DNA match als verdachte aangemerkt waardoor er (onder bevel van een rc) opsporingshandelingen zijn verricht die leiden tot vinden en in beslag nemen van materiaal ter isolatie van DNA. We concludeerden vannacht al dat dat wellicht een huiszoeking was. Ook het feit dat het DNA uit zijn vermissing tegen openstaande sporen werd getoetst sterkt die conclusie: dat is niet normaal in vermissingszaken.

Waar komt die verdenking dan vandaan. Het enige wat tot die conclusie zou kunnen leiden van hetgeen we weten is de combinatie tussen zijn benaderd worden en zijn vermissing, maar dat zou op zichzelf genomen nog op toeval kunnen berusten (al is het aannemelijk dat hij de enige is die en direct benaderd is voor DNA en tegelijkertijd officieel als vermist is opgegeven). Die combinatie had een rc dan moeten leiden tot een redelijk vermoeden van schuld aan het misbruiken/doden van Nicky Verstappen. Dat is flinterdun m.i.

Kort gezegd (tldr I know): het DNA verhaal kan alleen kloppen als Brech al voor de match als verdachte was aangemerkt. Uit wat wij weten kan die verdenking alleen voortkomen uit de combinatie tussen gevraagd worden DNA af te staan en de daaropvolgende vermissing. Dat leidt mij tot de conclusie dat wij stukjes missen en dat er meer bewijs is dat Brech al voor de DNA match als verdachte aanmerkte.

Ik denk niet dat de eerdere zedenzaak niet dat bewijs was - klaarblijkelijk had de Limburgse Hermandad het krantenartikel uit ‘85 gemist en wisten ze oprecht niet meer dan dat er een sepot was voor een zedenzaak.

De politie gaat impliciet uit van de hypothese dat Brech niet alleen weet dat hij in het dossier voorkomt (dat wist hij al sinds 2001 toen hij voor het eerst gehoord werd en misschien al sinds die nacht in augustus 1998 na zijn gesprek met de KMAR) maar ook dat hij wist dat hij een spoor had achter gelaten. De insinuatie is duidelijk dat hij bewust heeft gehandeld om het DNA onderzoek te ontlopen...
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:26:22 #22
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:24 schreef Leandra het volgende:
Hier dat bericht.
NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #6 - Op zoek naar Jos Brech.

Maar zit mobiel dus plakken is wat lastig.
Was al eerder die dag gepost.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:37 schreef nicnop het volgende:
https://www.delpher.nl/nl(...)730%3Ampeg21%3Aa0073

vraag me toch af wat de link is met Joos Barten en of hij jos gekend heeft.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:27:37 #23
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_181393219
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In verband met Jos' vermissing is er DNA van zijn tandenborstels gehaald.

Ik vind het nogal een grove schending van zijn privacy als ze hem zo op het spoor zijn gekomen.

Dus als je vermist bent, gaan ze je dna ook gebruiken om te kijken of je niet toevallig een crimineel verleden hebt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:29:14 #24
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393245
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een grove schending van zijn privacy als ze hem zo op het spoor zijn gekomen.

Dus als je vermist bent, gaan ze je dna ook gebruiken om te kijken of je niet toevallig een crimineel verleden hebt.
Nee vind ik niet, er was toch al een redelijk match met zijn familieleden? Hij heeft constant geweigerd + het 1985 verhaal is genoeg reden om DNA te fixen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 10:29:46 #25
163650 Greys
pi_181393257
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:24 schreef NoXia het volgende:

[..]

bron
Aan wie vertelden die buren dan dat ze hem nog hadden gezien en waarom bellen ze daar dan niet gewoon even aan? Of heeft men geen idee wie dat nou precies gezegd heeft dus? Wat een chaos.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:30:00 #26
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181393261
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een grove schending van zijn privacy als ze hem zo op het spoor zijn gekomen.

Dus als je vermist bent, gaan ze je dna ook gebruiken om te kijken of je niet toevallig een crimineel verleden hebt.
Is het dan niet per definitie onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:30:49 #27
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393277
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Aan wie vertelden die buren dan dat ze hem nog hadden gezien en waarom bellen ze daar dan niet gewoon even aan? Of heeft men geen idee wie dat nou precies gezegd heeft dus? Wat een chaos.
Als ik het me goed herinner, gisteren aan een Telegraaf verslaggever.
pi_181393279
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een grove schending van zijn privacy als ze hem zo op het spoor zijn gekomen.

Dus als je vermist bent, gaan ze je dna ook gebruiken om te kijken of je niet toevallig een crimineel verleden hebt.
Nee, als je vermist bent dan nemen ze je DNA om te kijken of ze je niet rottend in een sloot gevonden hebben. In de centrale DNA databank staan alle gevonden onbekenden waar ze DNA van hebben afgenomen, maar ook DNA gegevens van onopgeloste misdrijven.

En dat matcht dus. Heeft niets met privacy te maken.

En al had het dat wel, als hij Nicky niet verkracht en vermoord had, dan had hij nooit een hit geweest.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:32:04 #29
192592 SureD1
------------------------------
pi_181393290
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een grove schending van zijn privacy als ze hem zo op het spoor zijn gekomen.

Dus als je vermist bent, gaan ze je dna ook gebruiken om te kijken of je niet toevallig een crimineel verleden hebt.
Dat mag dus niet - zie mijn post hierboven
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:32:31 #30
192592 SureD1
------------------------------
pi_181393298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, als je vermist bent dan nemen ze je DNA om te kijken of ze je niet rottend in een sloot gevonden hebben. In de centrale DNA databank staan alle gevonden onbekenden waar ze DNA van hebben afgenomen, maar ook DNA gegevens van onopgeloste misdrijven.

En dat matcht dus. Heeft niets met privacy te maken.

En al had het dat wel, als hij Nicky niet verkracht en vermoord had, dan had hij nooit een hit geweest.
Zijn gescheiden databanken...
pi_181393305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Is het dan niet per definitie onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal?
Waarom zou dat zo zijn?

Het is rechtmatig verkregen, want vermist. Had hij zichzelf maar niet vermist moeten maken. Beter nog, hij had met zijn vingers van kleine jongetjes af moeten blijven. Dan had hij nergens last van gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 10:33:03 #32
163650 Greys
pi_181393307
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een grove schending van zijn privacy als ze hem zo op het spoor zijn gekomen.

Dus als je vermist bent, gaan ze je dna ook gebruiken om te kijken of je niet toevallig een crimineel verleden hebt.
Ze nemen het dna vast niet af 'om te kijken of je toevallig een crimineel verleden hebt' maar om bij de speurtocht naar een vermiste een evt te vinden stoffelijk overschot te identificeren. (Of niet? Geen idee hoe dat werkt hoor, ik roep maar iets).

En als je dna dan wordt ingevoerd kan er door het systeem wellicht een openstaande link/match opduiken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:33:06 #33
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_181393310
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat mag dus niet - zie mijn post hierboven
Mooie duidelijke post. 👍
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_181393331
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zijn gescheiden databanken...
Maar worden wel altijd allemaal gechecked, lijkt me een logische en standaard procedure. Het is niet dat ze je door de databank halen omdat je 2 kilometer te hard hebt gereden.
pi_181393341
Dus de politie is "trots" op het feit dat twee agenten de gegevens van Jos destijds hebben genoteerd.

Een van de weinigen passanten op de brunssummerheide op dat late tijdstip, met een zeden aantekening. Dat is alarmbel nummer 1 voor een recherchekundige. En dan woont hij als 35 jarige ook nog eens bij/ met zijn moeder.

Arme ouders en zus. Ik hoop dat ze in de waan blijven dat er "na twintig jaar strijd" van peter de vries en politie deze doorbraak is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 10:34:33 #36
163650 Greys
pi_181393344
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:30 schreef NoXia het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner, gisteren aan een Telegraaf verslaggever.
En de Telegraafverslaggever kan niet meer beschrijven hoe die buur eruit zag die dat zei waardoor andere buren zeggen 'oh dat is Bep van nummer 13'? Is toch raar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181393361
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze nemen het dna vast niet af 'om te kijken of je toevallig een crimineel verleden hebt' maar om bij de speurtocht naar een vermiste een evt te vinden stoffelijk overschot te identificeren. (Of niet? Geen idee hoe dat werkt hoor, ik roep maar iets).

En als je dna dan wordt ingevoerd kan er door het systeem wellicht een openstaande link/match opduiken.
Volgens mij ga je standaard door alle DNA banken heen als er eenmaal legitiem DNA materiaal aanwezig is.

Een vermissing lijkt mij een legitieme reden om DNA te nemen.
Het kan ook gedwongen door de rechter of vrijwillig zoals bij eerdere oproepen in de zaak Nicky of bv Marianne Vaatstra.
pi_181393363
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:26 schreef NoXia het volgende:

[..]

Was al eerder die dag gepost.

[..]

Ja dat weet ik, maar alleen als link, niet als plaatje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:36:27 #39
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393370
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:34 schreef Greys het volgende:

[..]

En de Telegraafverslaggever kan niet meer beschrijven hoe die buur eruit zag die dat zei waardoor andere buren zeggen 'oh dat is Bep van nummer 13'? Is toch raar.
Nummer 13 woonde Brech zelf :9
pi_181393371
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Is het dan niet per definitie onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal?
Als dat zo is, dan zorgen ze na die ‘onrechtmatige’ match dat ze een ‘rechtmatige’ match krijgen. Door als het team dat zich bezig houdt met de zaak van Nicky (ook) spullen op te sturen naar het NFI. 🙊
pi_181393374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:34 schreef velden het volgende:
Dus de politie is "trots" op het feit dat twee agenten de gegevens van Jos destijds hebben genoteerd.

Een van de weinigen passanten op de brunssummerheide op dat late tijdstip, met een zeden aantekening. Dat is alarmbel nummer 1 voor een recherchekundige. En dan woont hij als 35 jarige ook nog eens bij/ met zijn moeder.

Arme ouders en zus. Ik hoop dat ze in de waan blijven dat er "na twintig jaar strijd" van peter de vries en politie deze doorbraak is.
Die zedenaantekening was al vele jaren oud (1985 - 1998) en niet direct vindbaar. We hebben het over een andere tijd dan 2018 waar Google alles weet.

35 en thuiswonen, dan kan je 75% van Fok! wel preventief oppakken.

Op een route zijn die normaal is voor een persoon, dan kan je heel Nederland wel vastzetten.

Na 22:00 buiten zijn als volwassene, dat mag toch?

Wat een nonsens.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 10:37:04 #42
163650 Greys
pi_181393375
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:36 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nummer 13 woonde Brech zelf :9
Oh :@ :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:37:18 #43
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181393383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn?

Het is rechtmatig verkregen, want vermist. Had hij zichzelf maar niet vermist moeten maken. Beter nog, hij had met zijn vingers van kleine jongetjes af moeten blijven. Dan had hij nergens last van gehad.
Omdat Brech geen toestemming heeft gegeven om zijn DNA te laten afnemen en te matchen met dat van wat op het slachtoffer gevonden is. Het was immers een vrijwillig DNA onderzoek.
pi_181393396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef SureD1 het volgende:
Ik wierp vannacht de hypothese op dat de politie Brech al op de korrel had voor de DNA match. In dat licht kwam de vraag op welk DNA op welk moment tegen welk DNA gematched mag worden (van Brech werd immers DNA geďsoleerd omdat hij vermist werd). Ik zou dat nazoeken. Wat ik zo vind op de sites van de politie en het NFI sterkt mij in het vermoeden dat Brech al voor de DNA match als verdachte is aangemerkt:

Het NFI verzamelt DNA materiaal van vermiste personen om die te toetsen tegen DNA van onbekende stoffelijke overschotten. Van wat ik begrijp wordt DNA van vermisten niet getoetst tegen DNA sporen van openstaande misdrijven. Bovendien valt het mij op dat in de vermissing van Brech snel gehandeld lijkt te zijn, terwijl het om een man ging die vaker weken van de radar verdween. Ook zijn bushcraft vrienden lijken zijn vermissing pas vanaf eind april echt opmerkelijk te vinden maar ook dan blijft het “hij is een volwassen man en maakt zijn eigen keuzes” verhaal duidelijk bestaan. Op zichzelf genomen is zijn vermissing niet als bijzonder dringend of zorgwekkend te kwalificeren.

DNA van onopgeloste misdrijven wordt getoetst tegen DNA van veroordeelden en tegen DNA van verdachten van wie al of niet met hun medewerking DNA is geďsoleerd.

Uit de verklaring van de politie blijkt dat Brech benaderd is voor het autosomaal gedeelte van het grootscheeps DNA onderzoek Nicky Verstappen. Hij is twee keer niet thuis, wat op zichzelf genomen de interesse van het team kan wekken. Maar er komt een verklaring: Jos werkt in de bushbush in het buitenland en is vaak lang weg: geen zorgen in maart komt hij terug en komt hij DNA afstaan. Dat lijkt dus op dat moment “opgelost”.

Eind maart: geen Jos. Sterker nog in april wordt hij als vermist opgegeven. Nu wordt het interessant: er wordt in het kader van zijn vermissingszaak materiaal naar het NFI gestuurd ter isolering van DNA, prima dat is normaal.

Ook het team Nicky Verstappen stuurt materiaal van Brech naar het NFI ter isolering van DNA samen met DNA van twee verre verwanten (die - althans zo begrijp ik dat - niet in het grootschalige verwantschapsonderzoek zaten).

Hoe komt het team aan die spullen? Die komen niet uit het grootschalige DNA onderzoek (waarbij niet tegen de databank sporen zou worden getoetst maar slechts tegen de drie sporen in het dossier Nicky Verstappen), deelname daaraan is namelijk vrijwillig (ok weigeren brengt je op de radar, maar is an sich prima). Het is duidelijk dat Brech niet vrijwillig materiaal heeft afgestaan.

Dat resulteert in mijn ogen in de enige mogelijkheid: Brech werd al voor de DNA match als verdachte aangemerkt waardoor er (onder bevel van een rc) opsporingshandelingen zijn verricht die leiden tot vinden en in beslag nemen van materiaal ter isolatie van DNA. We concludeerden vannacht al dat dat wellicht een huiszoeking was. Ook het feit dat het DNA uit zijn vermissing tegen openstaande sporen werd getoetst sterkt die conclusie: dat is niet normaal in vermissingszaken.

Waar komt die verdenking dan vandaan. Het enige wat tot die conclusie zou kunnen leiden van hetgeen we weten is de combinatie tussen zijn benaderd worden en zijn vermissing, maar dat zou op zichzelf genomen nog op toeval kunnen berusten (al is het aannemelijk dat hij de enige is die en direct benaderd is voor DNA en tegelijkertijd officieel als vermist is opgegeven). Die combinatie had een rc dan moeten leiden tot een redelijk vermoeden van schuld aan het misbruiken/doden van Nicky Verstappen. Dat is flinterdun m.i.

Kort gezegd (tldr I know): het DNA verhaal kan alleen kloppen als Brech al voor de match als verdachte was aangemerkt. Uit wat wij weten kan die verdenking alleen voortkomen uit de combinatie tussen gevraagd worden DNA af te staan en de daaropvolgende vermissing. Dat leidt mij tot de conclusie dat wij stukjes missen en dat er meer bewijs is dat Brech al voor de DNA match als verdachte aanmerkte.

Ik denk niet dat de eerdere zedenzaak niet dat bewijs was - klaarblijkelijk had de Limburgse Hermandad het krantenartikel uit ‘85 gemist en wisten ze oprecht niet meer dan dat er een sepot was voor een zedenzaak.

De politie gaat impliciet uit van de hypothese dat Brech niet alleen weet dat hij in het dossier voorkomt (dat wist hij al sinds 2001 toen hij voor het eerst gehoord werd en misschien al sinds die nacht in augustus 1998 na zijn gesprek met de KMAR) maar ook dat hij wist dat hij een spoor had achter gelaten. De insinuatie is duidelijk dat hij bewust heeft gehandeld om het DNA onderzoek te ontlopen...
Zoals ik begreep begon het allemaal met een gedeeltelijke match tussen het dna van een familielid van Jos (het was immers een verwandschapsonderzoek) en het dna-spoor op de kleding van Nikky. Vervolgens gingen ze natuurlijk verder onderzoek doen en kwamen ze erachter dat dat familielid familie was van die "passant", en zo hebben ze hem aangemerkt als verdachte. Dat lijkt mij de meest logische volgorde.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:38:40 #45
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393397
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar alleen als link, niet als plaatje.
Jawel, die volgende een uurtje later ;)

quote:
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 10:39:59 #46
163650 Greys
pi_181393408
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:38 schreef NoXia het volgende:

[..]

Jawel, die volgende een uurtje later ;)

[..]

Maar wat maakt het uit welke ze hier linkt? Knipsel is knipsel, toch? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181393410
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat Brech geen toestemming heeft gegeven om zijn DNA te laten afnemen en te matchen met dat van wat op het slachtoffer gevonden is. Het was immers een vrijwillig DNA onderzoek.
Ze hebben hem toch laten gaan daarin? Die vrijwillige oproep staat hier helemaal los van. Behalve dat hij steeds meer verdenking op zich kreeg omdat hij dat structureel weigerde en later beloofde om na zijn vakantie te doen.

Maar op dat moment wist hij natuurlijk al dat familie wel aan de oproep gehoor had gegeven, dus wist hij dat hij via die weg sowieso het haasje zou zijn (verwantschap).

Hij heeft zich niet voor niets jaren voorbereid op dit moment, toen het echt heet onder de voeten werd eerder dit jaar heeft hij zijn plan ten uitvoer gebracht.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:41:35 #48
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393432
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar wat maakt het uit welke ze hier linkt? Knipsel is knipsel, toch? :)
In het kader van knipsels:

pi_181393454
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:41 schreef NoXia het volgende:

[..]

In het kader van knipsels:

[ afbeelding ]
Het is natuurlijk niet voor het eerst dat een pedosexueel zich onder de kinderen begeeft middels jeugdwerk. Het is een bekende en beproefde methode uit die tijd.

Het gebeurd nog steeds, helaas. Ondanks alle maatregelen.
pi_181393457
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:13 schreef NoXia het volgende:

[..]

Het is altijd makkelijk praten achteraf. Tuurlijk is het verdacht dat hij een paar uur later te zien was bij de vindplek van Nikky maar het is best overdreven om gelijk een DNA test af te dwingen bij elke ramptoerist.
Dat zou anders een prima manier zijn om ramptoerisme tegen te gaan.
Identificeren en wangslijm....

Dan is het zo afgelopen met dat "toevallig" langslopen bij een crime scene.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:44:25 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181393468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef SureD1 het volgende:
Ik wierp vannacht de hypothese op dat de politie Brech al op de korrel had voor de DNA match. In dat licht kwam de vraag op welk DNA op welk moment tegen welk DNA gematched mag worden (van Brech werd immers DNA geďsoleerd omdat hij vermist werd). Ik zou dat nazoeken. Wat ik zo vind op de sites van de politie en het NFI sterkt mij in het vermoeden dat Brech al voor de DNA match als verdachte is aangemerkt:

-knip-

Goed verhaal, klinkt aannemelijk.
pi_181393470
Woonde Jos nou in de directe omgeving van waar Nicky is gevonden?
pi_181393473
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:38 schreef NoXia het volgende:

[..]

Jawel, die volgende een uurtje later ;)

[..]

Ah, die had ik dan totaal gemist.... mag ook wel eens in de OP dan, onder een spoiler.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:44:46 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181393475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ze hebben hem toch laten gaan daarin? Die vrijwillige oproep staat hier helemaal los van. Behalve dat hij steeds meer verdenking op zich kreeg omdat hij dat structureel weigerde en later beloofde om na zijn vakantie te doen.

Maar op dat moment wist hij natuurlijk al dat familie wel aan de oproep gehoor had gegeven, dus wist hij dat hij via die weg sowieso het haasje zou zijn (verwantschap).

Hij heeft zich niet voor niets jaren voorbereid op dit moment, toen het echt heet onder de voeten werd eerder dit jaar heeft hij zijn plan ten uitvoer gebracht.
Ik weet niet of dat je op basis van verwantschap van DNA iemand kan en mag veroordelen.
Zo diep zit ik niet in die materie.
pi_181393493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef SureD1 het volgende:
Ik wierp vannacht de hypothese op dat de politie Brech al op de korrel had voor de DNA match. In dat licht kwam de vraag op welk DNA op welk moment tegen welk DNA gematched mag worden (van Brech werd immers DNA geďsoleerd omdat hij vermist werd). Ik zou dat nazoeken. Wat ik zo vind op de sites van de politie en het NFI sterkt mij in het vermoeden dat Brech al voor de DNA match als verdachte is aangemerkt:

Het NFI verzamelt DNA materiaal van vermiste personen om die te toetsen tegen DNA van onbekende stoffelijke overschotten. Van wat ik begrijp wordt DNA van vermisten niet getoetst tegen DNA sporen van openstaande misdrijven. Bovendien valt het mij op dat in de vermissing van Brech snel gehandeld lijkt te zijn, terwijl het om een man ging die vaker weken van de radar verdween. Ook zijn bushcraft vrienden lijken zijn vermissing pas vanaf eind april echt opmerkelijk te vinden maar ook dan blijft het “hij is een volwassen man en maakt zijn eigen keuzes” verhaal duidelijk bestaan. Op zichzelf genomen is zijn vermissing niet als bijzonder dringend of zorgwekkend te kwalificeren.

DNA van onopgeloste misdrijven wordt getoetst tegen DNA van veroordeelden en tegen DNA van verdachten van wie al of niet met hun medewerking DNA is geďsoleerd.

Uit de verklaring van de politie blijkt dat Brech benaderd is voor het autosomaal gedeelte van het grootscheeps DNA onderzoek Nicky Verstappen. Hij is twee keer niet thuis, wat op zichzelf genomen de interesse van het team kan wekken. Maar er komt een verklaring: Jos werkt in de bushbush in het buitenland en is vaak lang weg: geen zorgen in maart komt hij terug en komt hij DNA afstaan. Dat lijkt dus op dat moment “opgelost”.

Eind maart: geen Jos. Sterker nog in april wordt hij als vermist opgegeven. Nu wordt het interessant: er wordt in het kader van zijn vermissingszaak materiaal naar het NFI gestuurd ter isolering van DNA, prima dat is normaal.

Ook het team Nicky Verstappen stuurt materiaal van Brech naar het NFI ter isolering van DNA samen met DNA van twee verre verwanten (die - althans zo begrijp ik dat - niet in het grootschalige verwantschapsonderzoek zaten).

Hoe komt het team aan die spullen? Die komen niet uit het grootschalige DNA onderzoek (waarbij niet tegen de databank sporen zou worden getoetst maar slechts tegen de drie sporen in het dossier Nicky Verstappen), deelname daaraan is namelijk vrijwillig (ok weigeren brengt je op de radar, maar is an sich prima). Het is duidelijk dat Brech niet vrijwillig materiaal heeft afgestaan.

Dat resulteert in mijn ogen in de enige mogelijkheid: Brech werd al voor de DNA match als verdachte aangemerkt waardoor er (onder bevel van een rc) opsporingshandelingen zijn verricht die leiden tot vinden en in beslag nemen van materiaal ter isolatie van DNA. We concludeerden vannacht al dat dat wellicht een huiszoeking was. Ook het feit dat het DNA uit zijn vermissing tegen openstaande sporen werd getoetst sterkt die conclusie: dat is niet normaal in vermissingszaken.

Waar komt die verdenking dan vandaan. Het enige wat tot die conclusie zou kunnen leiden van hetgeen we weten is de combinatie tussen zijn benaderd worden en zijn vermissing, maar dat zou op zichzelf genomen nog op toeval kunnen berusten (al is het aannemelijk dat hij de enige is die en direct benaderd is voor DNA en tegelijkertijd officieel als vermist is opgegeven). Die combinatie had een rc dan moeten leiden tot een redelijk vermoeden van schuld aan het misbruiken/doden van Nicky Verstappen. Dat is flinterdun m.i.

Kort gezegd (tldr I know): het DNA verhaal kan alleen kloppen als Brech al voor de match als verdachte was aangemerkt. Uit wat wij weten kan die verdenking alleen voortkomen uit de combinatie tussen gevraagd worden DNA af te staan en de daaropvolgende vermissing. Dat leidt mij tot de conclusie dat wij stukjes missen en dat er meer bewijs is dat Brech al voor de DNA match als verdachte aanmerkte.

Ik denk niet dat de eerdere zedenzaak niet dat bewijs was - klaarblijkelijk had de Limburgse Hermandad het krantenartikel uit ‘85 gemist en wisten ze oprecht niet meer dan dat er een sepot was voor een zedenzaak.

De politie gaat impliciet uit van de hypothese dat Brech niet alleen weet dat hij in het dossier voorkomt (dat wist hij al sinds 2001 toen hij voor het eerst gehoord werd en misschien al sinds die nacht in augustus 1998 na zijn gesprek met de KMAR) maar ook dat hij wist dat hij een spoor had achter gelaten. De insinuatie is duidelijk dat hij bewust heeft gehandeld om het DNA onderzoek te ontlopen...
Niet zo ver gezocht als op een gegeven moment iemand die DNA moest afstaan van de aardbodem verdwijnt, een zedenverleden heeft en daar vlak in de buurt was destijds. Dan is een en een twee.
pi_181393518
Maargoed de politie moet nu eerst door 300 tips van mongolen heen spitten om te kijken of er heel misschien één bruikbare tussen zit, dus daar zijn ze voorlopig wel even zoet mee.

Wat ik me afvraag is of Jos zelf nu ook zou weten dat hij ontmaskerd is, of dat hij echt geen enkel contact met de buitenwereld heeft. Als hij nog leeft dan. Kan ook zijn dat hij er gewoon vanuit ging dat het op een gegeven moment zou gaan gebeuren toen hij de bush in trok.
pi_181393522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 00:21 schreef superniger het volgende:
Mensen die nu durven te haten op PeterGOD. _O_
https://www.rtlboulevard.(...)-om-nicky-verstappen
Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181393526
Rol net mijn bed uit. Hebben ze Jos al gevonden?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181393531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Zonder hem was het al lang in een la gegaan hoor. Mag hem ook niet maar hier moet je hem toch de credits voor geven.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:48:45 #60
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, die had ik dan totaal gemist.... mag ook wel eens in de OP dan, onder een spoiler.
Goeie, bij deze toegevoegd aan de OP.
pi_181393545
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:48 schreef superniger het volgende:
Rol net mijn bed uit. Hebben ze Jos al gevonden?
Het is bijna elf uur :')
pi_181393547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat je op basis van verwantschap van DNA iemand kan en mag veroordelen.
Zo diep zit ik niet in die materie.
Dat mag niet, dat weet ik zeker.

Maar een rechter kan je ook dwingen, als er genoeg indirect bewijs is zal de rechter daar echt geen moeite mee hebben. Dan wordt er 'onder dwang' wangslijm afgenomen en gebruikt. En dan ben je dus alsnog de sjaak.
pi_181393559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Wel knap dat hij nog wat tranen in zijn ogen geperst kreeg :Y

Maar daar heeft ie dan ook 20 jaar op kunnen en mogen oefenen.
pi_181393578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef Physsic het volgende:
Woonde Jos nou in de directe omgeving van waar Nicky is gevonden?
Ja, Simpelveld. Kilometer of 8 van de plaats delict geloof ik.

Tegenwoordig woont ie in Veendam begreep ik. Ver weg van Simpelveld. Ik vermoed om DNA onderzoek te ontlopen.
pi_181393590
quote:
Uit dit bericht:
quote:
Zo betwijfelt een politiewoordvoerster of de zaak geseponeerd zou zijn bij een bekentenis.
De politiewoordvoerder reageert duidelijk met de kennis van nu; maar destijds was het helemaal niet zo dat er ambtshalve aangifte werd gedaan als iemand bijvoorbeeld ernstig mishandeld was.

Je kon in 1984 met een totaal aan gort geslagen gezicht op het politiebureau zitten nadat je klaar was op de eerste hulp en de politie kon de dader op diezelfde eerste hulp in de boeien hebben geslagen voor jij behandeld werd, maar als je geen aangifte durfde te doen dan deed de politie er verder ook niets meer mee, ongeacht of de dader het bekend had.
En in dit geval hadden de ouders van die kinderen dan aangifte moeten doen, en ik kan me zomaar voorstellen dat men destijds onder het mom van "er is niets echt ergs gebeurd, laten we hem niet met een strafblad opzadelen" geen aangifte heeft gedaan, en dan gebeurde er destijds dus niets mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181393600
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wel knap dat hij nog wat tranen in zijn ogen geperst kreeg :Y

Maar daar heeft ie dan ook 20 jaar op kunnen en mogen oefenen.
Die tranen zorgen ervoor dat hij twee keer zoveel talkshows af kan lopen en daar ook nog eens 1,5 keer zoveel extra voor kan vragen. Bovendien helpt het ook nog eens met de verkoop van zijn aankomende boek.

En dan heeft Petertje weinig moeite met emotie tonen met de familie van een slachtoffer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181393634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Nou nee, zonder Peter was deze zaak 19 jaar geleden al in een archiefkast beland en er nooit meer uitgekomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181393679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit dit bericht:

[..]

De politiewoordvoerder reageert duidelijk met de kennis van nu; maar destijds was het helemaal niet zo dat er ambtshalve aangifte werd gedaan als iemand bijvoorbeeld ernstig mishandeld was.

Je kon in 1984 met een totaal aan gort geslagen gezicht op het politiebureau zitten nadat je klaar was op de eerste hulp en de politie kon de dader op diezelfde eerste hulp in de boeien hebben geslagen voor jij behandeld werd, maar als je geen aangifte durfde te doen dan deed de politie er verder ook niets meer mee, ongeacht of de dader het bekend had.
En in dit geval hadden de ouders van die kinderen dan aangifte moeten doen, en ik kan me zomaar voorstellen dat men destijds onder het mom van "er is niets echt ergs gebeurd, laten we hem niet met een strafblad opzadelen" geen aangifte heeft gedaan, en dan gebeurde er destijds dus niets mee.
Ja, het is voornamelijk erg makkelijk om naar de politie in 1985 of 1998 te wijzen. Ik durf wel te zeggen dat ze toen alles gedaan hebben wat er in hun mogelijkheden lag.
Die mogelijkheden zijn anno 2018 ouderwets en beperkt te noemen.

Maar weet je, in 2038 zeggen ze dat ook over een willekeurige moord uit 2018 die dan opgelost wordt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:58:46 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181393738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:53 schreef Leandra het volgende:

Nou nee, zonder Peter was deze zaak 19 jaar geleden al in een archiefkast beland en er nooit meer uitgekomen.
Dat kortzichtige gewauwel van zolderkamerhelden moet je gewoon lekker negeren. .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181393753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, zonder Peter was deze zaak 19 jaar geleden al in een archiefkast beland en er nooit meer uitgekomen.
Dan is zijn enige prestatie in deze zaak geweest dat hij genoeg druk op de politie en het NFI wist te leggen dat ze hun capiciteiten vol bleven gebruiken voor deze zaak.

En al die andere zaken waar Peter ook nog bij betrokken is en waar hij ook nog graag een nieuw boek over wil schrijven. Alleen daar zal nooit een dader voor opgepakt worden.

En ondertussen kampen beide onderdelen met zoveel capaciteitsproblemen dat zaken met veel meer kans nooit opgepakt worden.

Prettig voor de nabestaanden van Verstappen, maar minder leuk voor nabestaanden van andere zaken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:00:23 #71
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181393771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Peter is misschien best goed in zijn vak, maar het blijft inderdaad een narcistisch, arrogant klootzakje die altijd in iedere discussie de kant van de bad guys lijkt te kiezen.

Zegt Erdogan dat alle Nederlanders Nazis zijn, dan zegt Peter: ''Nou ja, eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in.''

Hij heeft op TV depressie ooit afgedaan als een ''onzin ziekte'' waar alleen ''verwende blanke first world personen'' aan zouden lijden. Idem dito met burn-out, zit ook allemaal tussen je oren.

Hij ging door het lint omdat hij zijn schoenen uit moest doen voor een security check bij de rechtbank. Want dat is voor normale mensen, niet een grootse superster als Peter R.

Sure, hij heeft bijgedragen aan de Puttense moordzaak, proces tegen Holleeder, en nu dit. Prachtig allemaal. Maar als persoon is hij gewoon echt een kwal, een akelig kereltje.
pi_181393777
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kortzichtige gewauwel van zolderkamerhelden moet je gewoon lekker negeren. .
Ah, dus als je Peter een naar mannetje vind ben je blijkbaar een zolderkamerheld :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181393784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat Brech geen toestemming heeft gegeven om zijn DNA te laten afnemen en te matchen met dat van wat op het slachtoffer gevonden is. Het was immers een vrijwillig DNA onderzoek.
En wat als zijn familie DNA opstuurt? Dat hij niet op kwam dagen en daarom maar zelf een haarborstel met een bos haar opsturen. Mag dat wel?
pi_181393797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan is zijn enige prestatie in deze zaak geweest dat hij genoeg druk op de politie en het NFI wist te leggen dat ze hun capiciteiten vol bleven gebruiken voor deze zaak.

En al die andere zaken waar Peter ook nog bij betrokken is en waar hij ook nog graag een nieuw boek over wil schrijven. Alleen daar zal nooit een dader voor opgepakt worden.

En ondertussen kampen beide onderdelen met zoveel capaciteitsproblemen dat zaken met veel meer kans nooit opgepakt worden.

Prettig voor de nabestaanden van Verstappen, maar minder leuk voor nabestaanden van andere zaken.
Nogal wiedes. Voor deze krijgt hij de meeste media aandacht. De schoorsteen van Peter R. De Vries B.V. moet wel blijven roken, hč.
pi_181393799
Verslaggever Silvan Schoonhoven bericht vanuit de Vogezen:

https://www.telegraaf.nl/(...)tieme-bushcraft-spel
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:01:56 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181393808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ah, dus als je Peter een naar mannetje vind ben je blijkbaar een zolderkamerheld :')
Nee, als je die persoonlijke mening een op een vertaalt om zijn belangrijke werk in deze zaak te bagatelliseren. Dan ben je een sneue zolderkamerheld met afgunstige issues.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181393822
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef electronique het volgende:

[..]

En wat als zijn familie DNA opstuurt? Dat hij niet op kwam dagen en daarom maar zelf een haarborstel met een bos haar opsturen. Mag dat wel?
Dat is ook wat er gebeurt is. Alleen niet om uitsluitsel te geven in de zaak NV, maar omdat Jos vermist was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181393825
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef electronique het volgende:

[..]

En wat als zijn familie DNA opstuurt? Dat hij niet op kwam dagen en daarom maar zelf een haarborstel met een bos haar opsturen. Mag dat wel?
Nee.

Tenzij de rechter dat beslist.
pi_181393827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Peter is misschien best goed in zijn vak, maar het blijft inderdaad een narcistisch, arrogant klootzakje die altijd in iedere discussie de kant van de bad guys lijkt te kiezen.

Zegt Erdogan dat alle Nederlanders Nazis zijn, dan zegt Peter: ''Nou ja, eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in.''

Hij heeft op TV depressie ooit afgedaan als een ''onzin ziekte'' waar alleen ''verwende blanke first world personen'' aan zouden lijden. Idem dito met burn-out, zit ook allemaal tussen je oren.

Hij ging door het lint omdat hij zijn schoenen uit moest doen voor een security check bij de rechtbank. Want dat is voor normale mensen, niet een grootse superster als Peter R.

Sure, hij heeft bijgedragen aan de Puttense moordzaak, proces tegen Holleeder, en nu dit. Prachtig allemaal. Maar als persoon is hij gewoon echt een kwal, een akelig kereltje.
Zodra je je beseft dat hij alles zegt om maar zo lang mogelijk op tv te zijn, zijn al die uitspraken ineens volstrekt logisch.
pi_181393831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja, het is voornamelijk erg makkelijk om naar de politie in 1985 of 1998 te wijzen. Ik durf wel te zeggen dat ze toen alles gedaan hebben wat er in hun mogelijkheden lag.
Die mogelijkheden zijn anno 2018 ouderwets en beperkt te noemen.

Maar weet je, in 2038 zeggen ze dat ook over een willekeurige moord uit 2018 die dan opgelost wordt.
Nee, ik heb het puur over de opmerking van de politievoorlichtster dat ze zich niet kan voorstellen dat een zaak geseponeerd is terwijl hij bekend had.

Dat ze zich dat niet kan voorstellen komt omdat nu in dit soort zaken ambtshalve aangifte gedaan wordt als het slachtoffer (of diens ouders indien minderjarig) geen aangifte willen/durven doen, toen was dat anders en betekende geen aangifte geen zaak... ongeacht een bekentenis.
Ook niet als je al een dag op het politiebureau gezeten had en verhoord was.

Dat is waar het me om gaat, je kunt niet stellen dat er toen niet geseponeerd zou zijn met een bekentenis, dat kun je alleen stellen als het om een zaak in de tegenwoordige tijd gaat, want nu doet men wel ambtshalve aangifte, toen niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181393854
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik heb het puur over de opmerking van de politievoorlichtster dat ze zich niet kan voorstellen dat een zaak geseponeerd is terwijl hij bekend had.

Dat ze zich dat niet kan voorstellen komt omdat nu in dit soort zaken ambtshalve aangifte gedaan wordt als het slachtoffer (of diens ouders indien minderjarig) geen aangifte willen/durven doen, toen was dat anders en betekende geen aangifte geen zaak... ongeacht een bekentenis.
Ook niet als je al een dag op het politiebureau gezeten had en verhoord was.

Dat is waar het me om gaat, je kunt niet stellen dat er toen niet geseponeerd zou zijn met een bekentenis, dat kun je alleen stellen als het om een zaak in de tegenwoordige tijd gaat, want nu doet men wel ambtshalve aangifte, toen niet.
Dat is toch precies wat ik zeg?

Je kan een (mogelijke) misdaad die onderzocht werd in 1985 niet vergelijken met dezelfde (mogelijke) misdaad in 2018.
pi_181393865
Maar goed, die twee jongens die in 1985 10 waren zijn nu 43 en die twee die in 1984 minderjarig waren ergens onder de 55, maar waarschijnlijk ook in de 40, dus het kan snel genoeg bekend worden of het om Jos Brech ging in die berichten.

Als je een van die slachtoffers was is het wel godsgeklaagd dat de politie nu "we weten niet of dat om hem ging" roept.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181393884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg?

Je kan een (mogelijke) misdaad die onderzocht werd in 1985 niet vergelijken met dezelfde (mogelijke) misdaad in 2018.
Nee, dat zei je niet, je had het over het wijzen naar de politie in 1985 of 1998, ik wijs naar de opmerking van de politiewoordvoerster in 2018, die stelt dat er toen niet geseponeerd zou zijn bij een bekentenis, en dat is dom van haar want het toont een gebrek aan kennis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181393907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, die twee jongens die in 1985 10 waren zijn nu 43 en die twee die in 1984 minderjarig waren ergens onder de 55, maar waarschijnlijk ook in de 40, dus het kan snel genoeg bekend worden of het om Jos Brech ging in die berichten.

Als je een van die slachtoffers was is het wel godsgeklaagd dat de politie nu "we weten niet of dat om hem ging" roept.
Maar het kan natuurlijk ook om een heel andere zaak gaan, maar dan zou die misschien wel opduiken in de archieven (omdat de dader wel veroordeeld zou kunnen zijn)
pi_181393941
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, als je die persoonlijke mening een op een vertaalt om zijn belangrijke werk in deze zaak te bagatelliseren. Dan ben je een sneue zolderkamerheld met afgunstige issues.
Lees eerst maar eens goed wat ik geschreven heb.
Peter heeft niets gedaan om het team op het spoor van deze man te brengen. De enige reden dat deze man bekend is geworden is omdat zijn familie hem onbedoeld aan een match heeft geholpen.

Het enige wat Peter in deze zaak heeft gedaan is zoveel druk op de opsporingsdiensten en het IMF leggen, dat ze daarvoor alle capaciteiten vrij hebben gemaakt.

En dat vind ik niet iets positief. Ik acht die opsporingsdiensten heel wat beter in staat om hun eigen invulling van hun beperkte capaciteiten te bepalen dan Peter R de Vries.

En dat Petertje weer met alle eer gaat strijken en daar zijn businesmodel van heeft gemaakt daar kan je best een mening over hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:09:40 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181393964
Ik ga mijn eigen advies maar opvolgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:10:08 #87
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181393975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:02 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zodra je je beseft dat hij alles zegt om maar zo lang mogelijk op tv te zijn, zijn al die uitspraken ineens volstrekt logisch.
Daar heb je een punt ja.
pi_181393977
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:09 schreef Copycat het volgende:
Ik ga mijn eigen advies maar opvolgen.
Mooi, en hou voortaan je loze krachttermen ook maar voor je.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181393978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan is zijn enige prestatie in deze zaak geweest dat hij genoeg druk op de politie en het NFI wist te leggen dat ze hun capiciteiten vol bleven gebruiken voor deze zaak.

En al die andere zaken waar Peter ook nog bij betrokken is en waar hij ook nog graag een nieuw boek over wil schrijven. Alleen daar zal nooit een dader voor opgepakt worden.

En ondertussen kampen beide onderdelen met zoveel capaciteitsproblemen dat zaken met veel meer kans nooit opgepakt worden.

Prettig voor de nabestaanden van Verstappen, maar minder leuk voor nabestaanden van andere zaken.
Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.
Ik denk dat je ook behoorlijk onderschat hoe dat soort contacten (en er zijn nogal wat gezinnen waarmee hij langdurig contact heeft omdat de dood of vermissing van hun kind/familielid maar niet opgelost wordt) impact op iemand hebben, je gaat telkens heel diep dat verdriet in, dat doe je niet voor de leuk of voor de aandacht, en ook niet omdat je er dan jaren later een boek over kunt schrijven.

Hij heeft ook absoluut zijn negatieve kanten, maar de inzet die hij in dit soort gevallen voor de familie heeft kunnen ze bij de politie nog wat van leren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 11:12:07 #90
163650 Greys
pi_181394015
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:41 schreef NoXia het volgende:

[..]

In het kader van knipsels:

[ afbeelding ]
Brrrr :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181394021
Mensen vergeten nog wel eens dat DNA geen 100% bewijs is. Zo kan iemand ook haren van meerdere personen op zich hebben, die niet gelinkt zijn aan het misdrijf .
pi_181394049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lees eerst maar eens goed wat ik geschreven heb.
Peter heeft niets gedaan om het team op het spoor van deze man te brengen. De enige reden dat deze man bekend is geworden is omdat zijn familie hem onbedoeld aan een match heeft geholpen.

Het enige wat Peter in deze zaak heeft gedaan is zoveel druk op de opsporingsdiensten en het IMF leggen, dat ze daarvoor alle capaciteiten vrij hebben gemaakt.

En dat vind ik niet iets positief. Ik acht die opsporingsdiensten heel wat beter in staat om hun eigen invulling van hun beperkte capaciteiten te bepalen dan Peter R de Vries.

En dat Petertje weer met alle eer gaat strijken en daar zijn businesmodel van heeft gemaakt daar kan je best een mening over hebben.
Die match was er nooit geweest als de Vries deze zaak niet was blijven pushen.
Dan was de zaak 19 jaar geleden in een archiefkast gegooid en was er in 2008 niet eens DNA geďsoleerd.

Laat staan dat er dit jaar dan een verwantschapsonderzoek was geweest, was dat onderzoek er niet geweest dan was Jos waarschijnlijk ook niet vertrokken en dus had er dan geen match geweest met de zaken die de familie had ingeleverd wegens een verdwijning.

Hij verdween ook pas toen er serieus een kans ontstond dat hij als dader in beeld zou kunnen komen, al die tijd heeft hij zich veilige gewaand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.
Ik denk dat je ook behoorlijk onderschat hoe dat soort contacten (en er zijn nogal wat gezinnen waarmee hij langdurig contact heeft omdat de dood of vermissing van hun kind/familielid maar niet opgelost wordt) impact op iemand hebben, je gaat telkens heel diep dat verdriet in, dat doe je niet voor de leuk of voor de aandacht, en ook niet omdat je er dan jaren later een boek over kunt schrijven.

Hij heeft ook absoluut zijn negatieve kanten, maar de inzet die hij in dit soort gevallen voor de familie heeft kunnen ze bij de politie nog wat van leren.
amen
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:13:59 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181394055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:

Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.
Ik denk dat je ook behoorlijk onderschat hoe dat soort contacten (en er zijn nogal wat gezinnen waarmee hij langdurig contact heeft omdat de dood of vermissing van hun kind/familielid maar niet opgelost wordt) impact op iemand hebben, je gaat telkens heel diep dat verdriet in, dat doe je niet voor de leuk of voor de aandacht, en ook niet omdat je er dan jaren later een boek over kunt schrijven.

Hij heeft ook absoluut zijn negatieve kanten, maar de inzet die hij in dit soort gevallen voor de familie heeft kunnen ze bij de politie nog wat van leren.
Om dat te begrijpen heb je inlevingsvermogen nodig. En levenservaring. Die doe je niet op op je ouderlijke zolderkamer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:15:44 #95
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181394090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen vergeten nog wel eens dat DNA geen 100% bewijs is. Zo kan iemand ook haren van meerdere personen op zich hebben, die niet gelinkt zijn aan het misdrijf .
In dit geval was het soort DNA dat gevonden werd op het slachtoffer, van dien aard dat het wel heel erg sluitend zou zijn geweest.
Kortom, sperma.
pi_181394097
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen vergeten nog wel eens dat DNA geen 100% bewijs is. Zo kan iemand ook haren van meerdere personen op zich hebben, die niet gelinkt zijn aan het misdrijf .
Maar het ging toch om bloed of sperma op het lichaam Van Nicky?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:17:35 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181394126
Ik vind Peter R een ongelofelijke geweldenaar op het gebied van misdaadjournalistiek. Er zullen weinig mensen zijn die dat ontkennen.

Maar qua persoon is hij soms wel een arrogant kwalletje hoor. Het lijkt soms wel een narcist.

"Peter R de Vries feliciteert Peter R de Vries met het goede werk van Peter R de Vries" :P

En het gaat vaak nog niet eens om wat hij zegt, maar de toon die hij gebruikt is vaak lachwekkend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181394128
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Om dat te begrijpen heb je inlevingsvermogen nodig. En levenservaring. Die doe je niet op op je ouderlijke zolderkamer.
Nou ja, dat inlevingsvermogen heeft Peter iig wel, en dat hij daarmee ook nog successen boekt zal voor sommige mensen wel vervelend zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394140
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, die twee jongens die in 1985 10 waren zijn nu 43 en die twee die in 1984 minderjarig waren ergens onder de 55, maar waarschijnlijk ook in de 40, dus het kan snel genoeg bekend worden of het om Jos Brech ging in die berichten.

Dit. En als die agenten die het P-V toendertijd opmaakten nog leven, kunnen zij hem misschien nog herinneren. Maar ze moeten dan wel zelf naar voren komen, want ze zullen moeilijk te traceren zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:18:47 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:17 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind Peter R een ongelofelijke geweldenaar op het gebied van misdaadjournalistiek. Er zullen weinig mensen zijn die dat ontkennen.

Maar qua persoon is hij soms wel een arrogant kwalletje hoor. Het lijkt soms wel een narcist.

"Peter R de Vries feliciteert Peter R de Vries met het goede werk van Peter R de Vries" :P

En het gaat vaak nog niet eens om wat hij zegt, maar de toon die hij gebruikt is vaak lachwekkend.
Oh, absoluut.

Maar als ik ooit in een situatie zou komen te zitten als die van de ouders van Nicky Verstappen of Marianne Vaatstra dan zou ik ook contact met hem opnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:20:17 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181394189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:17 schreef Leandra het volgende:

Nou ja, dat inlevingsvermogen heeft Peter iig wel, en dat hij daarmee ook nog successen boekt zal voor sommige mensen wel vervelend zijn.
Yep. En for the record. Ik werkte midden jaren negentig bij hetzelfde bedrijf als De Vries. Regelmatig ook met hem aan dezelfde bedrijfslunchtafel gezeten. Geen direct aimabele man, redelijk arrogant, maar professioneel en toegewijd aan zijn zaken tot en met.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181394192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:
Hij verdween ook pas toen er serieus een kans ontstond dat hij als dader in beeld zou kunnen komen, al die tijd heeft hij zich veilige gewaand.
Hij heeft zich zeker niet veilig gewaand. Getuige zijn overlevingsskills en verhuizing naar Veendam.

Hij heeft er alles aan gedaan om zich veilig te wanen en voor te bereiden op een vertrek als hij alsnog serieus in beeld zou komen.
pi_181394201
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat zijn contacten met de familie voor de familie betekenen.
Ik denk dat je ook behoorlijk onderschat hoe dat soort contacten (en er zijn nogal wat gezinnen waarmee hij langdurig contact heeft omdat de dood of vermissing van hun kind/familielid maar niet opgelost wordt) impact op iemand hebben, je gaat telkens heel diep dat verdriet in, dat doe je niet voor de leuk of voor de aandacht, en ook niet omdat je er dan jaren later een boek over kunt schrijven.

Hij heeft ook absoluut zijn negatieve kanten, maar de inzet die hij in dit soort gevallen voor de familie heeft kunnen ze bij de politie nog wat van leren.
Ja, ik geloof best dat hij emotioneel veel betekent voor de nabestaanden van slachtoffer wiens belangen hij behartigt. Hoewel die natuurlijk oneindig veel gelukkiger zijn met de hulp van hem in de opsporing van de dader(s).

Daarentegen kan ik me ook de woede begrijpen van de nabestaanden van slachtoffers die vermoord zijn door, of in opdracht van, criminelen met wie Peter juist innige banden onderhoud.

En druk van een buitenstaander, die hele andere motieven heeft dan de politie, zou nooit een reden moeten zijn om kostbare capaciteiten in te zetten die eigenlijk onverantwoord zijn.

Opsporingsdiensten moeten ten alle tijden het doel hebben om hun capaciteiten zo efficient mogelijk in te zetten en dat is helaas geen doel van Peter. Die wil zoveel mogelijk hulp voor zijn speurtochten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181394204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

In dit geval was het soort DNA dat gevonden werd op het slachtoffer, van dien aard dat het wel heel erg sluitend zou zijn geweest.
Kortom, sperma.
Dan nog is het geen bewijs.
pi_181394210
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:16 schreef electronique het volgende:

[..]

Maar het ging toch om bloed of sperma op het lichaam Van Nicky?
Ook nog geen bewijs.
pi_181394215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan nog is het geen bewijs.
En daarom wil de politie hem graag even spreken.
pi_181394233
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan nog is het geen bewijs.
Dat noemen ze een daderspoor, en dan staat het voor 100% vast. Bijvoorbeeld sperma komt niet zomaar in of op iemand.

Dat zegt overigens in dit geval dus niet dat hij Nicky ook vermoord heeft. Daarvoor zijn andere sporen, bewijzen of een bekentenis noodzakelijk.
pi_181394246
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:34 schreef Greys het volgende:

En de Telegraafverslaggever kan niet meer beschrijven hoe die buur eruit zag die dat zei waardoor andere buren zeggen 'oh dat is Bep van nummer 13'? Is toch raar.
Je hebt gewoon gelijk.
Die verslaggever is langs de deuren gegaan en weet dus precies wie de mevrouw is die deze bewering heeft gedaan.

Het moet haast wel onzin zijn.

Desondanks bericht de NOS inmiddels dat Brech in april voor het laatst is gezien, op basis van een onverifieerbaar verhaal wat niet onderschreven wordt door zijn familie en vrienden.
pi_181394260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die match was er nooit geweest als de Vries deze zaak niet was blijven pushen.
Dan was de zaak 19 jaar geleden in een archiefkast gegooid en was er in 2008 niet eens DNA geďsoleerd.

Dan was de capaciteit van het IMF wel gebruikt voor al die andere zaken die stil liggen of helemaal nooit begonnen worden omdat er te weinig capaciteit is. En dat geld ook voor al die andere zaken waar Peter al decennia mee bezig is en waar nooit resultaat behaald zal worden.

Laten we het personeelsbeleid van de opsporingsdiensten en het IMF alsjeblieft niet bepalen door Peter R.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181394265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:21 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

En daarom wil de politie hem graag even spreken.
Punt is: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Stel, hij heeft er niets mee te maken. Of in elk geval niet zodanig als de politie nu verwacht. Dat hebben ze de reputatie van een 'onschuldig' iemand compleet naar de vernieling geholpen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:24:32 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hij heeft zich zeker niet veilig gewaand. Getuige zijn overlevingsskills en verhuizing naar Veendam.

Hij heeft er alles aan gedaan om zich veilig te wanen en voor te bereiden op een vertrek als hij alsnog serieus in beeld zou komen.
Hij was nog steeds binnen Nederland, en dus makkelijk traceerbaar.
Als hij zich in NL niet veilig gewaand had was hij ergens in 2003 of 2009 al naar het buitenland vertrokken; één verhuizing naar midden-Frankrijk is dan nog wel goed gedocumenteerd, maar 3 verhuizingen verder richting oost-Europa ben je gewoon kwijt voor de instanties hoor, als je het zelf niet aan NL doorgeeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat noemen ze een daderspoor, en dan staat het voor 100% vast. Bijvoorbeeld sperma komt niet zomaar in of op iemand.

Dat zegt overigens in dit geval dus niet dat hij Nicky ook vermoord heeft. Daarvoor zijn andere sporen, bewijzen of een bekentenis noodzakelijk.
Sperma is hoogstens het bewijs dat je seks hebt gehad. Maar dat kan ook vrijwillig he.
pi_181394277
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Om dat te begrijpen heb je inlevingsvermogen nodig. En levenservaring. Die doe je niet op op je ouderlijke zolderkamer.
Ik dacht dat je weg zou blijven en niet zulke debiele pogingen zou blijven doen om users te beledigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:25:16 #114
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181394280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sperma is hoogstens het bewijs dat je seks hebt gehad. Maar dat kan ook vrijwillig he.
Niet als je 11 bent.
pi_181394282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet voor het eerst dat een pedosexueel zich onder de kinderen begeeft middels jeugdwerk. Het is een bekende en beproefde methode uit die tijd.

Het gebeurd nog steeds, helaas. Ondanks alle maatregelen.
Krantenbericht uit 1980. Jos was dan zelf 17 of hooguit 18. Het is vrij normaal dat jongens die eerder deelnemer zijn geweest bij jeugdwerk ook een paar jaar zelf dingen organiseren.

Als we iedereen die iets vrijwilligs doet met jeugd verdacht gaan maken dan hebben we vreselijk veel politie nodig om iedereen in de gaten te houden.
pi_181394297
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:25 schreef NoXia het volgende:

[..]

Niet als je 11 bent.
Jawel, dan ook. Er moet 100% bewijs zijn. Het is al vaker misgegaan, namelijk.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:26:20 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan was de capaciteit van het IMF wel gebruikt voor al die andere zaken die stil liggen of helemaal nooit begonnen worden omdat er te weinig capaciteit is. En dat geld ook voor al die andere zaken waar Peter al decennia mee bezig is en waar nooit resultaat behaald zal worden.

Laten we het personeelsbeleid van de opsporingsdiensten en het IMF alsjeblieft niet bepalen door Peter R.
Nou, die hebben idd ook helemaal niets anders kunnen doen omdat Peter R de Vries na 20 jaar (!!!) eindelijk een verwantschapsonderzoek heeft weten af te dwingen.
En wat heeft het Internationaal Monetair Fonds er mee te maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394303
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Yep. En for the record. Ik werkte midden jaren negentig bij hetzelfde bedrijf als De Vries. Regelmatig ook met hem aan dezelfde bedrijfslunchtafel gezeten. Geen direct aimabele man, redelijk arrogant, maar professioneel en toegewijd aan zijn zaken tot en met.
Heb je van hem de drang om andere mensen te kleineren over genomen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181394304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Punt is: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Stel, hij heeft er niets mee te maken. Of in elk geval niet zodanig als de politie nu verwacht. Dat hebben ze de reputatie van een 'onschuldig' iemand compleet naar de vernieling geholpen.
Iemand die onschuldig is had zich allang gemeld voor het DNA onderzoek of een verhoor. Die verdwijnt ook niet ineens als de grond te heet wordt.

Nonsens dus.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:27:16 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181394310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ik dacht dat je weg zou blijven en niet zulke debiele pogingen zou blijven doen om users te beledigen.
Beter lezen.

Kut, reageer ik toch nog een keer rechtstreeks op jou. Dat wilde ik niet meer doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181394313
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sperma is hoogstens het bewijs dat je seks hebt gehad. Maar dat kan ook vrijwillig he.
Ja, jongens van 11 hebben normaliter altijd midden in de nacht sex met 35 jarige mensen op afgelegen plekken in de bosjes. Dat zit in de natuur van jongetjes van 11.

Ook al was het vrijwillig, dan nog steeds is het strafbaar.
pi_181394325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij was nog steeds binnen Nederland, en dus makkelijk traceerbaar.
Als hij zich in NL niet veilig gewaand had was hij ergens in 2003 of 2009 al naar het buitenland vertrokken; één verhuizing naar midden-Frankrijk is dan nog wel goed gedocumenteerd, maar 3 verhuizingen verder richting oost-Europa ben je gewoon kwijt voor de instanties hoor, als je het zelf niet aan NL doorgeeft.
Ook dan ben je traceerbaar. Denk aan bankrekeningen, uitkeringen, ziekenhuis bezoek en weet ik wat meer.
pi_181394338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Iemand die onschuldig is had zich allang gemeld voor het DNA onderzoek of een verhoor. Die verdwijnt ook niet ineens als de grond te heet wordt.

Nonsens dus.
Dat is niet hoe de rechtsstaat werkt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:29:02 #124
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181394342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:18 schreef Leandra het volgende:
Maar als ik ooit in een situatie zou komen te zitten als die van de ouders van Nicky Verstappen of Marianne Vaatstra dan zou ik ook contact met hem opnemen.
Oh dat zeker. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181394349
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja, jongens van 11 hebben normaliter altijd midden in de nacht sex met 35 jarige mensen op afgelegen plekken in de bosjes. Dat zit in de natuur van jongetjes van 11.

Ook al was het vrijwillig, dan nog steeds is het strafbaar.
Je bent emotioneel aan het argumenteren. Zo werkt de rechtstaat (gelukkig) niet.
pi_181394350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

Krantenbericht uit 1980. Jos was dan zelf 17 of hooguit 18. Het is vrij normaal dat jongens die eerder deelnemer zijn geweest bij jeugdwerk ook een paar jaar zelf dingen organiseren.

Als we iedereen die iets vrijwilligs doet met jeugd verdacht gaan maken dan hebben we vreselijk veel politie nodig om iedereen in de gaten te houden.
Daarom hebben we zoiets als VOG's uitgevonden. Niet dat dat sluitend is hoor, maar het maakt het filteren wel stukken eenvoudiger.

Ik zeg toch niet dat het niet normaal is overigens?
pi_181394353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, die hebben idd ook helemaal niets anders kunnen doen omdat Peter R de Vries na 20 jaar (!!!) eindelijk een verwantschapsonderzoek heeft weten af te dwingen.
En wat heeft het Internationaal Monetair Fonds er mee te maken?
NFI. Ik moet niet het topic over de economie van Turkije en dit topic door elkaar gaan lopen lezen blijkbaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:29:43 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ook dan ben je traceerbaar. Denk aan bankrekeningen, uitkeringen, ziekenhuis bezoek en weet ik wat meer.
Niet als je dat niet wilt zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent emotioneel aan het argumenteren. Zo werkt de rechtstaat (gelukkig) niet.
Klopt.

Die rechtstaat werkt heel simpel: sex met een jongetje van 11 jaar is strafbaar als je zelf 35 bent.
pi_181394387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Punt is: je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Stel, hij heeft er niets mee te maken. Of in elk geval niet zodanig als de politie nu verwacht. Dat hebben ze de reputatie van een 'onschuldig' iemand compleet naar de vernieling geholpen.
Als je sperma op het lijf van een dood kind wordt aangetroffen en je verdwijnt vervolgens van de aardbol, is er genoeg gerede twijfel en maatschappelijk belang om zijn privacy en onbekendheid op te offeren, lijkt me.

Een 100% DNA match is niet zomaar iets en het feit dát ze ervoor hebben gekozen om zijn naam openbaar te maken, laat ook zien hoe serieus de aanklacht en overtuiging van de politie is.
pi_181394404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jawel, dan ook. Er moet 100% bewijs zijn. Het is al vaker misgegaan, namelijk.
Anecdotisch bewijs. Veroordelingen van onschuldigen zijn zeer zeer zeldzaam. Maar goed, in elke zaak zijn er zogenaamde "experts" die te veel Netflix gekeken hebben, en zeker denken te weten dat iemand onschuldig veroordeeld is, vaak "onderbouwd" met allerlei kromme redeneringen en complotdenken.

Natuurlijk, een veroordeling is uiteindelijk aan de rechter. Maar om serieus te gaan insinueren dat hij wellicht onschuldig is en er niet genoeg bewijs is, vind ik echt onzin op dit moment.
pi_181394414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet als je dat niet wilt zijn.
Zelfs met zakken geld lukt je dat niet. Meer dan voldoende voorbeelden.

Kijk maar eens naar de Heineken ontvoering of enige tijd geleden de Engelse manier die verdween en zich dood liet verklaren om de levensverzekering te innen. Het contact met zijn vrouw deed hem uiteindelijk de das om.

Ik zeg niet dat het makkelijk is overigens.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:32:56 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daarom hebben we zoiets als VOG's uitgevonden. Niet dat dat sluitend is hoor, maar het maakt het filteren wel stukken eenvoudiger.

Ik zeg toch niet dat het niet normaal is overigens?
En met de beroerde registratie zou hij die nog steeds gekregen hebben.... want zo'n oude zedenzaak waarvan men niet meer precies weet om wie dat ging heeft dan geen enkele waarde meer.

Dat is misschien nog wel het engste in deze zaak; dat hij niet alleen bij de scouting en een peuterspeelzaal actief geweest is, maar dat hij waarschijnlijk tot 3 maanden geleden gewoon een VOG zou hebben gekregen om met kinderen te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394442
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen vergeten nog wel eens dat DNA geen 100% bewijs is. Zo kan iemand ook haren van meerdere personen op zich hebben, die niet gelinkt zijn aan het misdrijf .
Niet 100% maar het kan een zaak wel sluitend maken. Zie bijvoorbeeld de zaak Louwes of de zaak Ron Pieper. Je moet wel van goede huize komen wil je DNA-bewijs weg wuiven als je ook nog situationeel geplaatst kan worden op de plaats delict.
pi_181394443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Iemand die onschuldig is had zich allang gemeld voor het DNA onderzoek of een verhoor. Die verdwijnt ook niet ineens als de grond te heet wordt.

Nonsens dus.
Nou, ik denk niet dat ik vrijwillig aan het DNA-onderzoek zou hebben meegedaan, als ik was opgeroepen.
pi_181394448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij was nog steeds binnen Nederland, en dus makkelijk traceerbaar.
Als hij zich in NL niet veilig gewaand had was hij ergens in 2003 of 2009 al naar het buitenland vertrokken; één verhuizing naar midden-Frankrijk is dan nog wel goed gedocumenteerd, maar 3 verhuizingen verder richting oost-Europa ben je gewoon kwijt voor de instanties hoor, als je het zelf niet aan NL doorgeeft.
Zou hij niet naar Veendam vertrokken zijn om in ieder geval een goed excuus te hebben om niet mee te doen aan het verwantschapspnderzoek?

Had hij überhaupt familie die opgeroepen was voor het verwantschapsonderzoek?
pi_181394452
Ik hoorde de Vries vannacht Brech in een zin noemen met Sadam Hussein en Osama bin Laden, ik denk dat hij even afstand moet nemen want het loopt hem door nu, ook de stelligheid 'we gaan hem vinden' kan hij niet maken naar de familie toe, maar beseft dat niet.

Ik vind hem een aanwinst voor elk programma waar hij komt opdraven, jammer om te zien wanneer hij de controle verliest maar ook een beetje aandoenlijk.

Zou hij het zelf geloven, ik vraag het me af.
pi_181394454
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:30 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Als je sperma op het lijf van een dood kind wordt aangetroffen en je verdwijnt vervolgens van de aardbol, is er genoeg gerede twijfel en maatschappelijk belang om zijn privacy en onbekendheid op te offeren, lijkt me.

Een 100% DNA match is niet zomaar iets en het feit dát ze ervoor hebben gekozen om zijn naam openbaar te maken, laat ook zien hoe serieus de aanklacht en overtuiging van de politie is.
Ze hadden gehoopt dat ie op zou duiken toen het allemaal wat minder heet onder zijn voeten werd. Helaas was hij zo slim om weg te blijven :{
pi_181394458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt.

Die rechtstaat werkt heel simpel: sex met een jongetje van 11 jaar is strafbaar als je zelf 35 bent.
Ik stel toch nergens dat het niet strafbaar is?
pi_181394466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat ik vrijwillig aan het DNA-onderzoek zou hebben meegedaan, als ik was opgeroepen.
Er zijn wel meer mensen die zich in dit geval niet hebben gemeld. Die hebben vast niet allemaal iets op hun kerfstok.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:34:51 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zelfs met zakken geld lukt je dat niet. Meer dan voldoende voorbeelden.

Kijk maar eens naar de Heineken ontvoering of enige tijd geleden de Engelse manier die verdween en zich dood liet verklaren om de levensverzekering te innen. Het contact met zijn vrouw deed hem uiteindelijk de das om.

Ik zeg niet dat het makkelijk is overigens.
Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.

Bij de vermissing van Anne Faber kwam weer eens naar voren hoeveel dat er jaarlijks zijn vanuit NL, en die liggen echt niet allemaal dood in een afgesloten bosgebied.

quote:
In Nederland worden jaarlijks tussen de 16.000 en de 20.000 mensen als vermist opgegeven bij de politie. Ongeveer 85% is binnen 48 uur weer terecht. Ongeveer 20 personen per jaar blijven langer dan een jaar weg. Circa 15 daarvan komen nooit meer terug.
Bron

Dat zijn er dus zo'n 300 sinds de dood van Nicky Verstappen.... zou niet weten waarom hij niet een van die 300 had kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

En met de beroerde registratie zou hij die nog steeds gekregen hebben.... want zo'n oude zedenzaak waarvan men niet meer precies weet om wie dat ging heeft dan geen enkele waarde meer.

Dat is misschien nog wel het engste in deze zaak; dat hij niet alleen bij de scouting en een peuterspeelzaal actief geweest is, maar dat hij waarschijnlijk tot 3 maanden geleden gewoon een VOG zou hebben gekregen om met kinderen te werken.
Daar heb je absoluut een punt, dat moet nog veel en veel beter worden.

Maar het is al beter dan voor de tijd van VOG's, toen werd er niemand tegengehouden. Elke die nu wel tegengehouden wordt is er 1.
pi_181394475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, die hebben idd ook helemaal niets anders kunnen doen omdat Peter R de Vries na 20 jaar (!!!) eindelijk een verwantschapsonderzoek heeft weten af te dwingen.
En wat heeft het Internationaal Monetair Fonds er mee te maken?
Er zijn letterlijk duizenden zaken die meer kans hebben om sneller opgelost te worden als het NFI en/of de recherche er prioriteit aan verleent. Ook ik heb familie aan wiens zaak niet of nauwelijks aandacht gegeven word omdat de capaciteit niet onbeperkt is. En op 1 geval na vind ik dat ook best begrijpelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181394497
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.
Daar wordt dan ook niet heel actief naar gezocht, want als ze geen misdaad hebben begaan is het niet echt een prio.
pi_181394503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:32 schreef Leandra het volgende:
Dat is misschien nog wel het engste in deze zaak; dat hij niet alleen bij de scouting en een peuterspeelzaal actief geweest is, maar dat hij waarschijnlijk tot 3 maanden geleden gewoon een VOG zou hebben gekregen om met kinderen te werken.
Het zou pas eng worden als je geen VOG krijgt, terwijl je nergens voor veroordeeld bent.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181394504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:31 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Anecdotisch bewijs. Veroordelingen van onschuldigen zijn zeer zeer zeldzaam. Maar goed, in elke zaak zijn er zogenaamde "experts" die te veel Netflix gekeken hebben, en zeker denken te weten dat iemand onschuldig veroordeeld is, vaak "onderbouwd" met allerlei kromme redeneringen en complotdenken.

Natuurlijk, een veroordeling is uiteindelijk aan de rechter
. Maar om serieus te gaan insinueren dat hij wellicht onschuldig is en er niet genoeg bewijs is, vind ik echt onzin op dit moment.
Wel fijn dat iemand het begrijpt...
pi_181394516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.

Bij de vermissing van Anne Faber kwam weer eens naar voren hoeveel dat er jaarlijks zijn vanuit NL, en die liggen echt niet allemaal dood in een afgesloten bosgebied.
Veel van de langdurig vermisten zijn zeer vermoedelijk wel overleden. Onder langdurig vermisten vallen namelijk ook mensen die bijvoorbeeld op een bootje op zee vermist zijn geraakt, maar waarbij later wel dat bootje werd teruggevonden.
Ik heb destijds een onderzoek gelezen naar de achtergrond van al die langdurig vermisten. Er bleef echt maar een erg klein deel over wat niet zeer waarschijnlijk al was overleden.
pi_181394526
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zijn wel meer mensen die zich in dit geval niet hebben gemeld. Die hebben vast niet allemaal iets op hun kerfstok.
Gezien de situatie in Heibloem de laatste 20 jaar kan ik me ook voorstellen dat mensen geen DNA afstaan omdat ze bang zijn dat familie er iets mee te maken heeft. Zeker in zon kleine gemeenschap.
pi_181394527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wel fijn dat iemand het begrijpt...
Ga ergens anders trollen.
pi_181394529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat ik vrijwillig aan het DNA-onderzoek zou hebben meegedaan, als ik was opgeroepen.
Dat snap ik, is ook een lastig punt.

En dat geeft ook niet. Want het werkt een beetje als met vaccinaties (groepsbescherming), als er maar genoeg mensen DNA afstaan kom je vanzelf boven drijven dankzij familie die wel mee doet.
pi_181394552
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:37 schreef electronique het volgende:

[..]

Gezien de situatie in Heibloem de laatste 20 jaar kan ik me ook voorstellen dat mensen geen DNA afstaan omdat ze bang zijn dat familie er iets mee te maken heeft. Zeker in zon kleine gemeenschap.
Ik kan me dat ook voorstellen, maar vind dat nog steeds fout.
pi_181394569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Het zou pas eng worden als je geen VOG krijgt, terwijl je nergens voor veroordeeld bent.
Dus dat.. :')
pi_181394582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn ook meer dan voldoende mensen die al jaren kwijt zijn uit NL.

Bij de vermissing van Anne Faber kwam weer eens naar voren hoeveel dat er jaarlijks zijn vanuit NL, en die liggen echt niet allemaal dood in een afgesloten bosgebied.

[..]

Bron

Dat zijn er dus zo'n 300 sinds de dood van Nicky Verstappen.... zou niet weten waarom hij niet een van die 300 had kunnen zijn.
300 mensen in 20 jaar. Poe poe.

En van die 300, hoeveel hebben er iets op de kerfstok wat de noodzaak tot vinden op prio 1 zet zoals in dit geval?
pi_181394604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat zei je niet, je had het over het wijzen naar de politie in 1985 of 1998, ik wijs naar de opmerking van de politiewoordvoerster in 2018, die stelt dat er toen niet geseponeerd zou zijn bij een bekentenis, en dat is dom van haar want het toont een gebrek aan kennis.
Jij weet zeker dat er destijds geen aangifte is gedaan en er daarom geseponeerd is?
pi_181394615
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:37 schreef electronique het volgende:

[..]

Gezien de situatie in Heibloem de laatste 20 jaar kan ik me ook voorstellen dat mensen geen DNA afstaan omdat ze bang zijn dat familie er iets mee te maken heeft. Zeker in zon kleine gemeenschap.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel meedoen.
Als ze eenmaal iets via de achterneef van je tante op het spoor zijn, dan gaan ze gerichter te werk en wordt het op een gegeven moment onvrijwillig (als de rechter dat beslist).
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:40:42 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn letterlijk duizenden zaken die meer kans hebben om sneller opgelost te worden als het NFI en/of de recherche er prioriteit aan verleent. Ook ik heb familie aan wiens zaak niet of nauwelijks aandacht gegeven word omdat de capaciteit niet onbeperkt is. En op 1 geval na vind ik dat ook best begrijpelijk.
Punt is dat inmiddels wel duidelijk is dat een hoop aandacht voor een zaak invloed heeft op de snelheid waarmee het NFI zaken behandelt, zo ook Anne Faber, want toen haar jas gevonden werd kwam die niet op de grote stapel van te onderzoeken zaken, maar werd die direct onderzocht, en uitermate grondig.

En misschien moeten we gewoon concluderen dat het NFI te weinig capaciteit heeft en moet daar wat aan gedaan worden.
Maar gezien de resultaten van het NFI over het algemeen niet in geld kunnen worden uitgedrukt en declarabele uren ook weer op de gemeenschap terechtkomen vinden we het als gemeenschap misschien wel helemaal niet zo belangrijk dat het NFI voldoende capaciteit heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Het zou pas eng worden als je geen VOG krijgt, terwijl je nergens voor veroordeeld bent.
Dat kan in het geval van bepaalde sepots.
pi_181394637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat inmiddels wel duidelijk is dat een hoop aandacht voor een zaak invloed heeft op de snelheid waarmee het NFI zaken behandelt, zo ook Anne Faber, want toen haar jas gevonden werd kwam die niet op de grote stapel van te onderzoeken zaken, maar werd die direct onderzocht, en uitermate grondig.
Wat een nonsens. Die kwam bovenop de stapel omdat het recent gebeurd was. Dat is altijd zo. Na verloop van tijd wordt de aandacht minder. Maar iemand die vermist wordt en 24 uur later een jas van wordt gevonden die wordt altijd met prio 1 behandeld door het NFI.
Dat heeft niets met aandacht te maken.

quote:
En misschien moeten we gewoon concluderen dat het NFI te weinig capaciteit heeft en moet daar wat aan gedaan worden.
Maar gezien de resultaten van het NFI over het algemeen niet in geld kunnen worden uitgedrukt en declarabele uren ook weer op de gemeenschap terechtkomen vinden we het als gemeenschap misschien wel helemaal niet zo belangrijk dat het NFI voldoende capaciteit heeft.
Er zijn ook meer leraren, piloten, artsen en verpleegkundigen nodig.

Zullen we die discussie elders voeren?
pi_181394643
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat kan in het geval van bepaalde sepots.
Vertel?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:41:58 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef grimselman het volgende:

[..]

Jij weet zeker dat er destijds geen aangifte is gedaan en er daarom geseponeerd is?
Nee, dat weet ik niet, maar ga niet mee in de conclusie van de politiewoordvoerster dat er destijds bij een bekentenis niet geseponeerd zou zijn.
Je had destijds ook een aangifte nodig, en die werd voor de meeste zaken niet ambtshalve gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:42:53 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

300 mensen in 20 jaar. Poe poe.

En van die 300, hoeveel hebben er iets op de kerfstok wat de noodzaak tot vinden op prio 1 zet zoals in dit geval?
Dat doet er toch niet toe, het doet er wel toen dat er kennelijk 15 mensen per jaar volledig weten te verdwijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:43:41 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181394695
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:33 schreef Za het volgende:
Ik hoorde de Vries vannacht Brech in een zin noemen met Sadam Hussein en Osama bin Laden, ik denk dat hij even afstand moet nemen want het loopt hem door nu, ook de stelligheid 'we gaan hem vinden' kan hij niet maken naar de familie toe, maar beseft dat niet.

Ik vind hem een aanwinst voor elk programma waar hij komt opdraven, jammer om te zien wanneer hij de controle verliest maar ook een beetje aandoenlijk.
Ik denk dat er ook niemand in zijn omgeving is die op zijn stop knop kan drukken.

Dat als hij doordraaft, iemand even tegen hem zegt van "Joh, Peter, doe ffe normaal vriend, je slaat door". Of hij heeft wel van die mensen om hem heen, maar hij neemt ze niet serieus, dat kan ook natuurlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181394705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doet er toch niet toe, het doet er wel toen dat er kennelijk 15 mensen per jaar volledig weten te verdwijnen.
Klopt.
En er wordt 0,0 moeite gestoken in het vinden van die 15 mensen.

Het wordt pas interessant als je cijfers hebt over hoeveel van die 15 mensen daadwerkelijk gezocht worden (buiten zoeken door familie). En hoeveel effort er dus ingestoken wordt.
pi_181394721


Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.

Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
pi_181394738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vertel?
quote:
Beleidsregels 2018 voor het beoordelen van aanvragen ter verkrijging van een verklaring omtrent het gedrag van natuurlijke personen en rechtspersonen

..

Ook de inhoud van een dagvaarding, een kennisgeving van (niet) verdere vervolging en beleidssepots kunnen een rol spelen bij de beoordeling van een aanvraag. Ten aanzien van sepots geldt dat alleen sepotbeslissingen die op beleidsmatige gronden zijn genomen (de zogenoemde beleidssepots) in de beoordeling van een VOG-aanvraag worden betrokken. Sepotbeslissingen die zijn genomen omdat processuele omstandigheden een succesvolle vervolging in de weg staan (de zogenoemde technische sepots) worden niet in de beoordeling van een VOG-aanvraag betrokken.


pi_181394741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel meedoen.
Als ze eenmaal iets via de achterneef van je tante op het spoor zijn, dan gaan ze gerichter te werk en wordt het op een gegeven moment onvrijwillig (als de rechter dat beslist).
Gelukkig wel! Geloof dat familieleden van mij ook DNA af hebben gestaan, gelukkig geen familie van Jos :’)
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:46:06 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Die kwam bovenop de stapel omdat het recent gebeurd was. Dat is altijd zo. Na verloop van tijd wordt de aandacht minder. Maar iemand die vermist wordt en 24 uur later een jas van wordt gevonden die wordt altijd met prio 1 behandeld door het NFI.
Dat heeft niets met aandacht te maken.

[..]

Er zijn ook meer leraren, piloten, artsen en verpleegkundigen nodig.

Zullen we die discussie elders voeren?
Ik ben hier niet degene die tekeergaat dat het NFI dankzij Peter R de Vries 20 jaar na de dood van een kind extra capaciteit heeft moeten aanspreken vanwege een verwantschapsonderzoek hoor.

Ik vind het geen enkel probleem, en als dat soort dingen niet kunnen omdat het NFI een capaciteitsprobleem heeft dan moet dat opgelost worden, maar ga niet verontwaardigd doen dat het NFI aan het werk moet om de dood van een kind op te lossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je had destijds ook een aangifte nodig, en die werd voor de meeste zaken niet ambtshalve gedaan.
Dat is nu ook nog zo hoor. Had anderhalf jaar terug buurvrouw met een gewelddadige vriend. In de buurt belden we iedere keer de politie als we weer geschreeuw hoorden omdat ze bont en blauw geslagen werd. De politie kwam om de rust terug te laten keren, maar omdat mevrouw nooit aangifte durfde te doen is die man nooit strafrechtelijk vervolgd.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:46:35 #169
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181394773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:44 schreef Ericr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.

Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
Dit i.c.m. met de speurtocht waar de naam van Jos Brech onder stond is toch gewoon een optelsom?
pi_181394778
@Leandra

Misschien vind je dit overzicht wel interessant, zie post #97
NWS / Vermist: Hanno van Mil (47) uit Amersfoort
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 11:47:11 #171
163650 Greys
pi_181394795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik stel toch nergens dat het niet strafbaar is?
Maar wat is je punt nou? Er is dan toch sowieso meer dan genoeg reden een opsporing uit te laten gaan? Volgens mij vindt niemand hier dat dna op een lichaam je in het algemeen direct een moordenaar maakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181394810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat inmiddels wel duidelijk is dat een hoop aandacht voor een zaak invloed heeft op de snelheid waarmee het NFI zaken behandelt, zo ook Anne Faber, want toen haar jas gevonden werd kwam die niet op de grote stapel van te onderzoeken zaken, maar werd die direct onderzocht, en uitermate grondig.

En misschien moeten we gewoon concluderen dat het NFI te weinig capaciteit heeft en moet daar wat aan gedaan worden.
Maar gezien de resultaten van het NFI over het algemeen niet in geld kunnen worden uitgedrukt en declarabele uren ook weer op de gemeenschap terechtkomen vinden we het als gemeenschap misschien wel helemaal niet zo belangrijk dat het NFI voldoende capaciteit heeft.
Ik heb niet het idee dat de politie te weinig prioriteit aan de zaak Anne Faber gaf, maar goed dat is weer een andere zaak.

En ik ben het met je eens dat we te weinig aandacht hebben voor het NFI. Alleen wil ik de schuld daarvoor niet bij de gemeenschap leggen, maar eerder bij de politiek. En dat geld ook voor andere zaken zoals ouderenzorg en de geestelijke gezondheidszorg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181394839
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar wat is je punt nou? Er is dan toch sowieso meer dan genoeg reden een opsporing uit te laten gaan? Volgens mij vindt niemand hier dat dna op een lichaam je in het algemeen direct een moordenaar maakt.
Hij wilde gewoon even benadrukken dat de (eventuele) seks ook vrijwillig kan zijn geweest. :’) En dat hier dan de reputatie van een ‘onschuldige’ man is verwoest.
pi_181394848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet, maar ga niet mee in de conclusie van de politiewoordvoerster dat er destijds bij een bekentenis niet geseponeerd zou zijn.
Je had destijds ook een aangifte nodig, en die werd voor de meeste zaken niet ambtshalve gedaan.
Is al wel bekend of dit over Jos Brech ging?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:49:47 #175
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181394873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:44 schreef Ericr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.

Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
Klopt. Is ook bizar te noemen. Artikel stond overigens ook al in de OP met nog 2 andere krant artikelen betrekking tot speurtochten.
pi_181394876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Is al wel bekend of dit over Jos Brech ging?
De politiedossiers van 1985 zijn vernietigd, dus vraag me af of ze daar nog ooit achter kunnen komen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:50:02 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:46 schreef Physsic het volgende:
@Leandra

Misschien vind je dit overzicht wel interessant, zie post #97
NWS / Vermist: Hanno van Mil (47) uit Amersfoort
Dit is post #97:
NWS / Vermist: Hanno van Mil (47) uit Amersfoort

Dus ik weet niet welke je bedoelt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is post #97:
NWS / Vermist: Hanno van Mil (47) uit Amersfoort

Dus ik weet niet welke je bedoelt ;)
Huh..
“maandag 23 oktober 2017 @ 10:43 • 97”
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:52:06 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394929
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Huh..
“maandag 23 oktober 2017 @ 10:43 • 97”
Dat is post #172 ;)

NWS / Vermist: Hanno van Mil (47) uit Amersfoort

Maar mobiel is de nummering wel vaker brak, zeker met door klikken.
Met 50 posts per pagina kan post #97 immers ook nooit op pagina 4 staan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181394961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Is al wel bekend of dit over Jos Brech ging?
Uitgaande van het AD wel

https://www.ad.nl/dossier(...)nopgemerkt~a34eaa1c/

Of er moeten meerdere van dat soort zaken zijn geweest in die omgeving in die tijd met verschillende daders.

Zal misschien ook te maken hebben met de technieken uit die tijd. Ook al zal vernietiging van gegevens nog steeds wel plaatsvinden op den duur als die gegevens toch niet relevant worden geacht.
pi_181394965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is post #172 ;)

NWS / Vermist: Hanno van Mil (47) uit Amersfoort

Maar mobiel is de nummering wel vaker brak, zeker met door klikken.
Oke, bij mij staat er dus echt 97. Heb de post via Google gevonden, niet doorgeklikt.
Raar, nooit eerder last van gehad.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:53:51 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181394982
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:49 schreef grimselman het volgende:

[..]

Is al wel bekend of dit over Jos Brech ging?
Nope, dat schijnen ze ook nog niet te weten.
Maar ik ga er vanuit dat een deel van de slachtoffers van toen (2 jongens van 10 in 1985 en 2 minderjarige jongens in 1984) nog gewoon in leven is, dus dat zal snel genoeg bekend zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:53 schreef Ericr het volgende:

[..]

Uitgaande van het AD wel

https://www.ad.nl/dossier(...)nopgemerkt~a34eaa1c/

Of er moeten meerdere van dat soort zaken zijn geweest in die omgeving in die tijd met verschillende daders.

Zal misschien ook te maken hebben met de technieken uit die tijd. Ook al zal vernietiging van gegevens nog steeds wel plaatsvinden op den duur als die gegevens toch niet relevant worden geacht.
Het AD schrijft
quote:
Van belang is het wel. Zeker als Jos Brech ook de man is uit dat kleine Limburgse krantenartikeltje van juli 1985.
Dus voor hen staat het ook nog niet vast, zo lijkt het.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 11:56:16 #184
163650 Greys
pi_181395051
quote:
Er staat juist duidelijk in die link dat ze dat niet zeker weten.

quote:
Van belang is het wel. Zeker als Jos Brech ook de man is uit dat kleine Limburgse krantenartikeltje van juli 1985. Daarin staat dat een man uit Simpelveld (waar Brech toen woonde) een bekentenis heeft afgelegd over ontucht met vier jongens. Een bekentenis! Toch mocht hij weer gaan. Justitie kan niet bevestigen dat die Simpelvelder inderdaad Jos Brech was, maar gaat dat nu onderzoeken. ,,We willen het weten'', zegt een woordvoerster. ,,En eventueel contact zoeken met slachtoffers uit die tijd.''
Edit: spuit 11, zit mobiel. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181395110
quote:
De zedenzaak uit 1985 had veel eerder dan pas nu, de doorbraak in de zaak Verstappen kunnen zijn. Want in de nacht van 11 op 12 augustus 1998, om half één 's nachts, komt Brech opnieuw in beeld. Hij fietst langs de plaats delict waar overdag het lichaam van Nicky is gevonden. Een marechaussee bewaakt de plaats en noteert Brechs naam als 'passant'.. Hij blijft buiten beeld als verdachte. Om die reden wordt niet in het archief gezocht naar zijn naam. De zedenzaak uit 1985 komt niet bovendrijven.
Achteraf makkelijk gezegd. Volgens de FAQ-pagina op politie.nl stonden er 5700 namen in dat dossier. Die ga je natuurlijk niet allemaal in de papieren dossiers opzoeken.
pi_181395115
Deze man heeft sinds de moord met gemak ¤ 300000,- kunnen sparen.

De zwerftochten die hij alleen zou ondernemen van meerdere weken, zouden een dekmantel kunnen zijn voor reizen richting het oosten.

Als hij 15 jaar geleden, toen het zeer eenvoudig en goedkoop was om contant een hutje in de middel of niets te kopen in Roemenië of Bulgarije.

Deze man heeft de tijd, het geld en demogelijkheid gehad zich goed voor te bereiden. Onder een andere naam en met een andere identiteit.

Hij zal zich een God voelen nu iedereen zich focust op de Vogezen.
pi_181395129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:44 schreef Ericr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.

Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
Ah, en dat is zeker Jos geweest?

Want dat lees ik net even niet in het artikeltje.
pi_181395134
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Physsic het volgende:

Dat kan in het geval van bepaalde sepots.
Terecht punt, maar een beleidssepot of een voorwaardelijk sepot lijkt me in het geval van een zedenfeit niet erg waarschijnlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181395140
Collega van me heeft vroeger blijkbaar voor gehandicapte kinderen samen met Jos activiteiten geregeld. Die krabt zich nu ook eventjes achter de oren of er niet meer gebeurd is....
pi_181395160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:59 schreef nostra het volgende:

[..]

Terecht punt, maar een beleidssepot of een voorwaardelijk sepot lijkt me in het geval van een zedenfeit niet erg waarschijnlijk.
Nee, in dit geval was het dan ook een technisch sepot, toch?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:00:53 #191
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181395163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze man heeft sinds de moord met gemak ¤ 300000,- kunnen sparen.

De zwerftochten die hij alleen zou ondernemen van meerdere weken, zouden een dekmantel kunnen zijn voor reizen richting het oosten.

Als hij 15 jaar geleden, toen het zeer eenvoudig en goedkoop was om contant een hutje in de middel of niets te kopen in Roemenië of Bulgarije.

Deze man heeft de tijd, het geld en demogelijkheid gehad zich goed voor te bereiden. Onder een andere naam en met een andere identiteit.

Hij zal zich een God voelen nu iedereen zich focust op de Vogezen.
Ik zou de kans dat hij nu inmiddels ergens zelfmoord heeft gepleegd ook niet helemaal uitvlakken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:01:49 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395188
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:58 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Achteraf makkelijk gezegd. Volgens de FAQ-pagina op politie.nl stonden er 5700 namen in dat dossier. Die ga je natuurlijk niet allemaal in de papieren dossiers opzoeken.
Volgens Peter R gisteravond in Laat op 1 was er bij een van zijn getuigenissen in 2001 ook over dat zedenverleden gesproken.

Leuk dat er dan 5700 mensen op een lijst staan, maar en midden in de nacht bij het PD vlak nadat het slachtoffer gevonden is, en een zedenverleden en 2 keer als getuige horen vind ik wel genoeg om niet te doen alsof hij zomaar een van de 5700 mensen op een lijst is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395225
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze man heeft sinds de moord met gemak ¤ 300000,- kunnen sparen.

De zwerftochten die hij alleen zou ondernemen van meerdere weken, zouden een dekmantel kunnen zijn voor reizen richting het oosten.

Als hij 15 jaar geleden, toen het zeer eenvoudig en goedkoop was om contant een hutje in de middel of niets te kopen in Roemenië of Bulgarije.

Deze man heeft de tijd, het geld en demogelijkheid gehad zich goed voor te bereiden. Onder een andere naam en met een andere identiteit.

Hij zal zich een God voelen nu iedereen zich focust op de Vogezen.
Dan had hij in 2000 al weg geweest.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:03:01 #194
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181395226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:59 schreef Abdus18 het volgende:
Collega van me heeft vroeger blijkbaar voor gehandicapte kinderen samen met Jos activiteiten geregeld. Die krabt zich nu ook eventjes achter de oren of er niet meer gebeurd is....
Ik zou je collega adviseren de politie in te lichten.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:03:47 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:59 schreef Abdus18 het volgende:
Collega van me heeft vroeger blijkbaar voor gehandicapte kinderen samen met Jos activiteiten geregeld. Die krabt zich nu ook eventjes achter de oren of er niet meer gebeurd is....
Dat lijkt me serieus kut, als je met hem samen met kinderen gewerkt hebt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395258
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope, dat schijnen ze ook nog niet te weten.
Maar ik ga er vanuit dat een deel van de slachtoffers van toen (2 jongens van 10 in 1985 en 2 minderjarige jongens in 1984) nog gewoon in leven is, dus dat zal snel genoeg bekend zijn.
Ah dank. In verwarring gebracht door alle Captain Hindsights op dit forum die het merkwaardig vinden dat er niet beter naar Brech is gekeken vanwege zijn zedenverleden
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:06:48 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:04 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ah dank. In verwarring gebracht door alle Captain Hindsights op dit forum die het merkwaardig vinden dat er niet beter naar Brech is gekeken vanwege zijn zedenverleden
Nou ja, als bij een van de 2 getuigenverklaringen in 2001 wel over zijn zedenverleden gesproken is dan is dat ook wel een beetje slordig geweest natuurlijk, om dan nog steeds te doen alsof hij alleen maar een toevallige passant is.

Daarbij vraag ik me nog steeds af wat een toevallige passant die daar na het aantreffen van het lichaam bij een PD passeert allemaal zou kunnen getuigen, terwijl de politie er zelf ook al 3½ uur is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:07:41 #198
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181395357
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:44 schreef Ericr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Blijf toch opmerkelijk dat je dan vrij kan blijven rondlopen en de zaak wordt geseponeerd.

Dit is het artikel uit 1985 wat in het Limburgsch Dagblad stond. Op Delpher nog terug te vinden.
Wat ik opmerkelijk vindt is dat de politie blijkbaar geen enkel detail meer weet van deze zaak, omdat het dossier op de een of andere manier is verdwenen.

Ze houden daar toch een administratie?
pi_181395374
Peter ramt kutten zoals Jos stenen.
Wat een baas. Open relatie enzo. Jeweetzelluf.
U MAD?
pi_181395375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Peter is misschien best goed in zijn vak, maar het blijft inderdaad een narcistisch, arrogant klootzakje die altijd in iedere discussie de kant van de bad guys lijkt te kiezen.

Zegt Erdogan dat alle Nederlanders Nazis zijn, dan zegt Peter: ''Nou ja, eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in.''

Hij heeft op TV depressie ooit afgedaan als een ''onzin ziekte'' waar alleen ''verwende blanke first world personen'' aan zouden lijden. Idem dito met burn-out, zit ook allemaal tussen je oren.

Hij ging door het lint omdat hij zijn schoenen uit moest doen voor een security check bij de rechtbank. Want dat is voor normale mensen, niet een grootse superster als Peter R.

Sure, hij heeft bijgedragen aan de Puttense moordzaak, proces tegen Holleeder, en nu dit. Prachtig allemaal. Maar als persoon is hij gewoon echt een kwal, een akelig kereltje.
Peter was zeer kritisch op Dave Roelvink.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:00 #202
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181395380
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat ik opmerkelijk vindt is dat de politie blijkbaar geen enkel detail meer weet van deze zaak, omdat het dossier op de een of andere manier is verdwenen.

Ze houden daar toch een administratie?
Waarschijnlijk verloren gegaan met de overgang naar het digitaal-tijdperk halverwege jaren 90.
pi_181395386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik zou de kans dat hij nu inmiddels ergens zelfmoord heeft gepleegd ook niet helemaal uitvlakken.
Ww hebben het hier over een man die een jongen misbruikt en vermoordt, de familie willens en wetens kapot maakt door zijn zwijgen.
Anderen laat opdraaien voor zijn daden of dit toelaat, het opgraven van de kampoudste en de arrestaties van anderen.

Herhaaldelijk jarenlang geconfronteerd wordt met zijn daad door de media (Peter r de Vries) en andere personen zoals de bandleden van Rowwen Hčze met hun nummer Vlinder.

Dat heeft hem ook nooit aangezet tot zelfmoord of een bekentenis.

Deze man houdt heel veel van zichzelf, die pleegt geen zelfmoord.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:59 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395394
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ww hebben het hier over een man die een jongen misbruikt en vermoordt, de familie willens en wetens kapot maakt door zijn zwijgen.
Anderen laat opdraaien voor zijn daden of dit toelaat, het opgraven van de kampoudste en de arrestaties van anderen.

Herhaaldelijk jarenlang geconfronteerd wordt met zijn daad door de media (Peter r de Vries) en andere personen zoals de bandleden van Rowwen Hčze met hun nummer Vlinder.

Deze man houdt heel veel van zichzelf, die pleegt geen zelfmoord.
Dit.

En als hij zelfmoord pleegt dan doet hij dat in de cel of bij zijn arrestatie.
Desnoods een suicide by cop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395412
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ww hebben het hier over een man die een jongen misbruikt en vermoordt, de familie willens en wetens kapot maakt door zijn zwijgen.
Anderen laat opdraaien voor zijn daden of dit toelaat, het opgraven van de kampoudste en de arrestaties van anderen.

Herhaaldelijk jarenlang geconfronteerd wordt met zijn daad door de media (Peter r de Vries) en andere personen zoals de bandleden van Rowwen Hčze met hun nummer Vlinder.

Dat heeft hem ook nooit aangezet tot zelfmoord of een bekentenis.

Deze man houdt heel veel van zichzelf, die pleegt geen zelfmoord.
En laten we niet vergeten dat hij al twee keer verhoord is over deze zaak
pi_181395426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.

En als hij zelfmoord pleegt dan doet hij dat in de cel of bij zijn arrestatie.
Ja inderdaad.

En zijn trektocht in de Vogezen is imo een grote dekmantel.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2018 @ 12:13:11 #207
163650 Greys
pi_181395435
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:07 schreef NoXia het volgende:
De gehele persconferentie staat inmiddels online:

Die youtube die al tijdje in de OP staat is volgens mij ook gewoon de hele persconferentie? Duurt een uur ofzo iig. ;)

Oh. Stond. Maakt niet uit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181395468
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef NoXia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verloren gegaan met de overgang naar het digitaal-tijdperk halverwege jaren 90.
Hoeveel pedoseksuelen lopen er rond die in de jaren '80 tegen de lamp zijn gelopen en nu zonder problemen een VOG krijgen omdat hun dossier verloren is gegaan? Lijkt me een legitieme vraag.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:15:12 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395472
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja inderdaad.

En zijn trektocht in de Vogezen is imo een grote dekmantel.
Ik verwacht ook niet dat hij daar zit.
Geen idee waar hij wel zit, maar iedere plek buiten de Vogezen is waarschijnlijker.

Zelfs dat denneboomperceeltje waar Nicky toen gevonden is is waarschijnlijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:15:43 #210
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181395484
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Die youtube die al in de OP staat is volgens mij ook de hele persconferentie? Duurt een uur ofzo iig. ;)
Ja was de live registratie. Deze heeft ook ondertitels. Had deze al aangepast in de OP. :)

quote:
Is dit Jos Brech, in april in Frankrijk?
Naar aanleiding van mijn vorig bericht, over de ZAD Commune, ging onze Zoekende Correspondent aan het googelen en kwam hij dit tegen. Op een filmpje van midden april dit jaar, van die commune.


bron
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:15:55 #211
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181395489
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ww hebben het hier over een man die een jongen misbruikt en vermoordt, de familie willens en wetens kapot maakt door zijn zwijgen.
Anderen laat opdraaien voor zijn daden of dit toelaat, het opgraven van de kampoudste en de arrestaties van anderen.

Herhaaldelijk jarenlang geconfronteerd wordt met zijn daad door de media (Peter r de Vries) en andere personen zoals de bandleden van Rowwen Hčze met hun nummer Vlinder.

Dat heeft hem ook nooit aangezet tot zelfmoord of een bekentenis.

Deze man houdt heel veel van zichzelf, die pleegt geen zelfmoord.
Dat kun jij (of wie dan ook) onmogelijk met zekerheid stellen.
Hij heeft al ooit bekend dat hij aan kindjes zat, als je echt zo gek bent op jezelf, waarom dat dan?
pi_181395507
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja inderdaad.

En zijn trektocht in de Vogezen is imo een grote dekmantel.
En waar is hij dan wel Sherlock?

Hij heeft sinds februari niet meer gepind. Als hij heel ergens anders zou zijn, dan zou je toch in zijn bankafschriften op zijn minst moeten kunnen zien dat hij geld heeft opgenomen om een bus o.i.d. te kunnen betalen.
pi_181395527
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ja was de live registratie. Deze heeft ook ondertitels. Had deze al aangepast in de OP. :)

[..]

[ afbeelding ]

bron
Ja, nou ga je natuurlijk krijgen dat allerlei mannen van dezelfde leeftijd en met hetzelfde kapsel ineens door heel Europa opduiken. :')

Als hij in februari al bewust heeft besloten om te verdwijnen gaat hij echt niet in april lopen dansen op een dorpsplein ergens.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:19:08 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395557
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ja was de live registratie. Deze heeft ook ondertitels. Had deze al aangepast in de OP. :)

[..]

[ afbeelding ]

bron
Dat soort communes is idd een prima verstopplek voor dit soort types.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:19:12 #215
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181395560
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ja was de live registratie. Deze heeft ook ondertitels. Had deze al aangepast in de OP. :)

[..]

[ afbeelding ]

bron
Ik zou toch zeggen dat hij dit wel is.
pi_181395599
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hoeveel pedoseksuelen lopen er rond die in de jaren '80 tegen de lamp zijn gelopen en nu zonder problemen een VOG krijgen omdat hun dossier verloren is gegaan? Lijkt me een legitieme vraag.
Eerder reageerde ik al in dit topic dat ik 2 pedoseksuelen ken, waarvan 1 zeker is veroordeeld. Na even gegoogle gisteren van mijn kant kwam ik erachter waar hij momenteel werkzaam is.
Ik kan mij haast niet indenken dat voor dat werk geen VOG nodig was. Dus daar kan ie zo maar tussendoor zijn gefietst.

En die veroordeling was in 1996.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:21:24 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395620
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En waar is hij dan wel Sherlock?

Hij heeft sinds februari niet meer gepind. Als hij heel ergens anders zou zijn, dan zou je toch in zijn bankafschriften op zijn minst moeten kunnen zien dat hij geld heeft opgenomen om een bus o.i.d. te kunnen betalen.
Want je kunt niet met cash leven?

Op een van die bushcraft site zou hebben gestaan dat hij een bedrag in cash bij zich had waarmee hij een behoorlijke tijd zou kunnen overleven.
Al even afgezien van het feit dat hij sowieso weinig geld nodig zal hebben om in leven te blijven, dus dan heb je primair geld nodig voor vervoer als je niet wilt lopen (maar lopen vond hij geen probleem) of als je kleren wilt kopen.
Maar 1 duik in een gemiddelde kledingbak en je hebt ook weer voldoende kleding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395621
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En waar is hij dan wel Sherlock?

Hij heeft sinds februari niet meer gepind. Als hij heel ergens anders zou zijn, dan zou je toch in zijn bankafschriften op zijn minst moeten kunnen zien dat hij geld heeft opgenomen om een bus o.i.d. te kunnen betalen.
Geld pinnen is hij niet nodig, reizen per bus evenmin.
pi_181395626
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En waar is hij dan wel Sherlock?

Hij heeft sinds februari niet meer gepind. Als hij heel ergens anders zou zijn, dan zou je toch in zijn bankafschriften op zijn minst moeten kunnen zien dat hij geld heeft opgenomen om een bus o.i.d. te kunnen betalen.
Vanuit Frankrijk ben je in een paar maanden, zelfs te voet, wel ergens in een groot bos in oost Europa bijvoorbeeld
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:22:27 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395636
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ja, nou ga je natuurlijk krijgen dat allerlei mannen van dezelfde leeftijd en met hetzelfde kapsel ineens door heel Europa opduiken. :')

Als hij in februari al bewust heeft besloten om te verdwijnen gaat hij echt niet in april lopen dansen op een dorpsplein ergens.
Dat is niet op een dorpsplein maar in een commune....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395656
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:21 schreef electronique het volgende:

[..]

Vanuit Frankrijk ben je in een paar maanden, zelfs te voet, wel ergens in een groot bos in oost Europa bijvoorbeeld
Maar ik betwijfel of je ongezien half Europa te voet kan doorkruisen. Een eenzame wandelaar uit het buitenland valt toch op.
pi_181395658
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ja was de live registratie. Deze heeft ook ondertitels. Had deze al aangepast in de OP. :)

[..]

[ afbeelding ]

bron
Stelletje kut hippies. En lijkt me niet dat het hem is.

1:10

pi_181395673
Hij zit gewoon ergens in een grot in de Vogezen klaar om er een eind aan te maken zodra hij politie ziet.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:24:44 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395697
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar ik betwijfel of je ongezien half Europa te voet kan doorkruisen. Een eenzame wandelaar uit het buitenland valt toch op.
Ach welnee....
Daarbij hoeft hij niet ongezien te zijn, maar gezien betekent niet dat men ook weet dat hij het was.

Ik zag maandag in Amsterdam nog hele voorraden backpackers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach welnee....
Daarbij hoeft hij niet ongezien te zijn, maar gezien betekent niet dat men ook weet dat hij het was.

Ik zag maandag in Amsterdam nog hele voorraden backpackers.
In Amsterdam is dat logisch. In een Roemeens dorp waar ze nog nooit ene buitenlander hebben gezien, not so much.
pi_181395723
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En waar is hij dan wel Sherlock?

Hij heeft sinds februari niet meer gepind. Als hij heel ergens anders zou zijn, dan zou je toch in zijn bankafschriften op zijn minst moeten kunnen zien dat hij geld heeft opgenomen om een bus o.i.d. te kunnen betalen.
Want?

20 jaar lang de tijd gehad om geld weg te sluizen, geen huur want woonachtig bij zijn moeder die ws de rest van de kosten ook op zich nam. Anders gedeelde kosten met zus en ma.

Zeker in het oude Oostblok (Georgie, Wit Rusland) waren er genoeg manieren om een andere valse identiteit aan te nemen. Ik zeg niet dat hij dit het afgelopen jaar geregeld heeft. Mogelijk kennen ze hem daar al jaren als “Arnold Menner”, de Duitse journalist die in zijn vakanties een huis opknapte om er na zijn pensioen permanent gegaan wonen. Nu dus.

Mogelijk heeft hij daar gewoon een bankrekening, telefoon en volgt hij de zaak hier gewoon.

Het enige wat hij nodig had was een goed vals paspoort... En daar heeft hij jaren de tijd voor gekregen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:26:40 #227
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181395745
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef NoXia het volgende:

[..]



bron
Deze vrolijke Fransman is net iets minder grijs dan de foto van Jos, die ouder is. Het lijkt me geen match.
Bij de politie komen nu meldingen binnen uit verschillende landen. Jos zit echt overal :')
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:27:32 #228
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181395760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In Amsterdam is dat logisch. In een Roemeens dorp waar ze nog nooit ene buitenlander hebben gezien, not so much.
En dan weet jij maanden later nog hoe die knakker eruit ziet? Want hij is nu pas verdacht, de maanden hiervoor was het nog gewoon een wandelende man met rugzak.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:28:37 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395780
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:23 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Stelletje kut hippies. En lijkt me niet dat het hem is.

1:10

Op basis van bewegend beeld denk ik dat ook niet, vooral door zijn simpele rugtasje en het feit dat de helft van de aanwezigen hun gezicht bedekt had.
Plus dat arrestatie daar op de loer lag, en dat risico zal hij niet hebben willen nemen als hij ondergedoken zat.

Neemt niet weg dat zo'n commune een prima verstopplek voor hem zou kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395783
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Deze vrolijke Fransman is net iets minder grijs dan de foto van Jos, die ouder is. Het lijkt me geen match.
Bij de politie komen nu meldingen binnen uit verschillende landen. Jos zit echt overal :')
Heb je je post aangepast?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:29:34 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395804
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In Amsterdam is dat logisch. In een Roemeens dorp waar ze nog nooit ene buitenlander hebben gezien, not so much.
Ik denk dat je je daarop verkijkt.
Er zijn altijd mensen die lopend half Europa doortrekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395815
Laten we het omdraaien. Is er iets van bewijs dat hij ergens anders zou zitten? Of weten we het hier allemaal weer eens beter dan de politie. :')
pi_181395826
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Want?

20 jaar lang de tijd gehad om geld weg te sluizen, geen huur want woonachtig bij zijn moeder die ws de rest van de kosten ook op zich nam. Anders gedeelde kosten met zus en ma.

Zeker in het oude Oostblok (Georgie, Wit Rusland) waren er genoeg manieren om een andere valse identiteit aan te nemen. Ik zeg niet dat hij dit het afgelopen jaar geregeld heeft. Mogelijk kennen ze hem daar al jaren als “Arnold Menner”, de Duitse journalist die in zijn vakanties een huis opknapte om er na zijn pensioen permanent gegaan wonen. Nu dus.

Mogelijk heeft hij daar gewoon een bankrekening, telefoon en volgt hij de zaak hier gewoon.

Het enige wat hij nodig had was een goed vals paspoort... En daar heeft hij jaren de tijd voor gekregen.
Dit lijkt me een zeer reeel scenario, hij komt als berekend over en heeft zat tijd gehad om off the grid iets nieuws op te bouwen. Goed voorbeeld is die iranees die een grote aanslag pleegde in de jaren 70 in iran, daarna naar nederland kwam hier 30 jaar langs als electricien leefde onder een andere naam, en onlangs overhoop geknald werd, al dan niet in opdracht van iran.
pi_181395834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Laten we het omdraaien. Is er iets van bewijs dat hij ergens anders zou zitten? Of weten we het hier allemaal weer eens beter dan de politie. :')
Waarom omdraaien? Beide kan.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:30:49 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395837
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Want?

20 jaar lang de tijd gehad om geld weg te sluizen, geen huur want woonachtig bij zijn moeder die ws de rest van de kosten ook op zich nam. Anders gedeelde kosten met zus en ma.

Zeker in het oude Oostblok (Georgie, Wit Rusland) waren er genoeg manieren om een andere valse identiteit aan te nemen. Ik zeg niet dat hij dit het afgelopen jaar geregeld heeft. Mogelijk kennen ze hem daar al jaren als “Arnold Menner”, de Duitse journalist die in zijn vakanties een huis opknapte om er na zijn pensioen permanent gegaan wonen. Nu dus.

Mogelijk heeft hij daar gewoon een bankrekening, telefoon en volgt hij de zaak hier gewoon.

Het enige wat hij nodig had was een goed vals paspoort... En daar heeft hij jaren de tijd voor gekregen.
Hij woonde de laatste jaren toch in Veendam? Maar ook daar huur je voor een appel en een ei een woning, dus dan zal hij nog steeds flink kunnen hebben sparen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op basis van bewegend beeld denk ik dat ook niet, vooral door zijn simpele rugtasje en het feit dat de helft van de aanwezigen hun gezicht bedekt had.
Plus dat arrestatie daar op de loer lag, en dat risico zal hij niet hebben willen nemen als hij ondergedoken zat.

Neemt niet weg dat zo'n commune een prima verstopplek voor hem zou kunnen zijn.
Rugtas broek schoenen en z'n lengte lijken mij allemaal een no go.

Benieuwd hoeveel mensen nu de eerste beste onverzorgde man op straat gaan tippen bij de politie.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:31:09 #237
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181395851
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

En dan weet jij maanden later nog hoe die knakker eruit ziet? Want hij is nu pas verdacht, de maanden hiervoor was het nog gewoon een wandelende man met rugzak.
De afgelopen maanden was hij een vermiste wandelende man met rugzak. Zijn foto's waren al verspreid in de Franse media en op de bushcraft-fora.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:31:19 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Laten we het omdraaien. Is er iets van bewijs dat hij ergens anders zou zitten? Of weten we het hier allemaal weer eens beter dan de politie. :')
Weet de politie dan waar hij is? Of houden ze dat ook gewoon open?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395867
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De afgelopen maanden was hij een vermiste wandelende man met rugzak. Zijn foto's waren al verspreid in de Franse media en op de bushcraft-fora.
Toen was de naam Jos Brech hier in Nederland ook nog niet echt bekend, laat staan in een Roemenie.
pi_181395868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Laten we het omdraaien. Is er iets van bewijs dat hij ergens anders zou zitten? Of weten we het hier allemaal weer eens beter dan de politie. :')
Natuurlijk weten we het hier beter, wij hadden hem namelijk 3,5 uur na de vondst van Nicky’s lichaam al gearresteerd. Helaas moeten wij het doen met info achteraf...
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:33:14 #241
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181395887
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je je post aangepast?
Ja, foutje.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:33:14 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395888
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:31 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Rugtas broek schoenen en z'n lengte lijken mij allemaal een no go.

Benieuwd hoeveel mensen nu de eerste beste onverzorgde man op straat gaan tippen bij de politie.
Lengte is wat lastig in te schatten, dat hij fors groter is dan de dame waarmee hij danst zegt niet veel, hij is 1.80 lang, dat is in NL een klein kereltje maar in de rest van Europa heel normaal.

En waarom denk je dat hij onverzorgd zou zijn? Ik heb hem nog op geen enkele foto of video onverzorgd in beeld gezien.
Ik denk zelfs dat hij daar bovengemiddeld veel aandacht aan besteedt, zeker voor een bushcrafter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet de politie dan waar hij is? Of houden ze dat ook gewoon open?
De politie focust haar zoektocht op de Vogezen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:34:05 #244
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181395903
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De afgelopen maanden was hij een vermiste wandelende man met rugzak. Zijn foto's waren al verspreid in de Franse media en op de bushcraft-fora.
Franse media? Miljoenen Fransen wisten wie Jos Brech was? Bushcraft fora? Ik dacht tot gisteren dat bushcraft het artistiek knippen van schaamhaar was.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:34:11 #245
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_181395906
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat ik opmerkelijk vindt is dat de politie blijkbaar geen enkel detail meer weet van deze zaak, omdat het dossier op de een of andere manier is verdwenen.

Ze houden daar toch een administratie?
dat is niet opmerkelijk, dat is beleid en wel op onze privacy. Kleine zaken worden na 5 jaar uit het systeem vernietigd, misdrijven na iets langer, ik meen 10 jaar. Alleen zeer zware criminaliteit of terrorisme gerelateerde zaken blijvenang bewaard verder wordt alles vernietigd, dus ook een strafblad. Dat is de wet op de privacy.
pi_181395908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij woonde de laatste jaren toch in Veendam? Maar ook daar huur je voor een appel en een ei een woning, dus dan zal hij nog steeds flink kunnen hebben sparen.
quote:
De verdachte van de moord op Nicky Verstappen staat sinds eind vorig jaar ingeschreven in de gemeente Veendam, Op het adres van zijn zus, een twee-onder-een-kapwoning aan het Boven Westerdiep.

Volgens de politie had Jos Brech (55) een postadres nodig. Hij zou er nooit echt gewoond hebben, hooguit een paar dagen. Toch is Brech geen onbekende aan het Boven Westerdiep.

Gelogeerd
'Een paar jaar geleden heeft hij een tijdje op het huis van zijn zus gepast', vertelt een buurman. 'Ze zat toen een maand op de Malediven. En vorig jaar heeft hij hier ook nog een paar dagen gelogeerd. Hij sliep toen in het tuinhuisje.'
pi_181395934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:21 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Geld pinnen is hij niet nodig, reizen per bus evenmin.
Ook hij zal op een gegeven moment een nieuwe broek of trui nodig hebben.

Of hij moet ondertussen naar Mallorca gezwommen zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:36:36 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395955
Ik denk dat hij zich in een omgeving als deze prima weet te handhaven.
https://www.huckmag.com/o(...)ve-community-la-zad/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:37:30 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ook hij zal op een gegeven moment een nieuwe broek of trui nodig hebben.

Of hij moet ondertussen naar Mallorca gezwommen zijn.
Je kledingbakken heb je niet alleen in NL en de VS hoor.... die heb je ook in andere landen, en daar eea uit vissen is geen enkel probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij woonde de laatste jaren toch in Veendam? Maar ook daar huur je voor een appel en een ei een woning, dus dan zal hij nog steeds flink kunnen hebben sparen.
Ja en die ¤300 000,- is een voorzichtige berekening.

12 maanden x 20 jaar x ¤ 1240,- per maand.
De ene maand wat meer, de ander maand wat minder. Man alleen, weinig tot geen kosten en een redelijk inkomen. Moet lukken, zeker als hij dit nodig had om niet gepakt te worden.

Mogelijk is hij na het oppakken van de dader van Marianne Vaatstra wat harder te werk gegaan.
pi_181395975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik zou de kans dat hij nu inmiddels ergens zelfmoord heeft gepleegd ook niet helemaal uitvlakken.
Dat zou betekenen dat hij 24/7 toegang heeft tot moderne communicatiemiddelen. Dat heb je niet midden in het bos...
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:37:49 #252
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181395981
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:36 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat hij zich in een omgeving als deze prima weet te handhaven.
https://www.huckmag.com/o(...)ve-community-la-zad/
Ik zou me ook prima vermaken in zo'n kamp
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:38:05 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181395989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:34 schreef grimselman het volgende:

[..]

[..]

Ah thnx.... duidelijk.
Hij woonde daar helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181395997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kledingbakken heb je niet alleen in NL en de VS hoor.... die heb je ook in andere landen, en daar eea uit vissen is geen enkel probleem.
Die staan tegenwoordig ook op verre afgelegen plekken in het bos?
pi_181396003
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:33 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, foutje.
Had ik het toch goed gelezen. :+ Begon even te twijfelen aan mezelf.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:38:59 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181396015
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:37 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ik zou me ook prima vermaken in zo'n kamp
[ afbeelding ]
Daar ging ik al vanuit ;)

Maar goed, qua vermaak zal hij het daar zonder jonge jongens misschien wat minder vinden, maar hun afwezigheid maakt ook dat hij daar wel langer zou kunnen blijven omdat hij er dan niet uitgetrapt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:39:11 #257
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181396017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar ging ik al vanuit ;)
;) :@



Een huisje in de Vogezen met die naam, op loopafstand:



Iemand even bellen? :P
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:39:13 #258
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_181396019
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hij wilde gewoon even benadrukken dat de (eventuele) seks ook vrijwillig kan zijn geweest. :’) En dat hier dan de reputatie van een ‘onschuldige’ man is verwoest.
Daar was hij heel irritant op aan het hameren inderdaad. En dat is hypothetisch mogelijk. Maar de kans dat hij toen vrijwillig seks heeft gehad met Nicky en dat Nicky daarna door iemand anders vermoord is vele malen kleiner dat het scenario dat hij gewoon de dader is met zijn zaad in en op het lichaam van een vermoorde jongen dus dat allemaal afgewogen hebben politie en justitie besloten toch deze gegevens openbaar te maken ten behoeve van het onderzoek.

Sommige mensen kunnen niet wachten tot Jos vrijgesproken wordt door gebrek aan bewijs of een vormfout zodat ze zich kunnen aftrekken op hoe geweldig ons rechtssysteem wel niet is.
pi_181396027
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en die ¤300 000,- is een voorzichtige berekening.

12 maanden x 20 jaar x ¤ 1240,- per maand.
De ene maand wat meer, de ander maand wat minder. Man alleen, weinig tot geen kosten en een redelijk inkomen. Moet lukken, zeker als hij dit nodig had om niet gepakt te worden.

Mogelijk is hij na het oppakken van de dader van Marianne Vaatstra wat harder te werk gegaan.
De ontvoerders van Heineken hadden wel wat meer te besteden.
Toch heb ik die niet zo lang geleden nog eens op beeld gezien in een of ander afgelegen land...

3 ton is niks, en als je het moet uitgeven val je op.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:39:27 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181396029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die staan tegenwoordig ook op verre afgelegen plekken in het bos?
Waarom denk je dat hij niet uit het bos zou komen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181396041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:34 schreef grimselman het volgende:

[..]


[..]

hopla, goede link.

Wie deed zijn belasting aangiftes? Kan de recherche die niet ff nalopen? Durf te wedden dat hij er een mooi verhaal van heeft gemaakt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:39:57 #262
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181396042
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:37 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ik zou me ook prima vermaken in zo'n kamp
[ afbeelding ]
Dit is in ieder geval 1 goede reden om zo'n kamp aan een grondige inspectie te onderwerpen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:40:04 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181396046
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]

Een huisje in de Vogezen met die naam, op loopafstand:

[ afbeelding ]

Iemand even bellen? :P
Wow.

Jij mag nooit meer zeiken over FOK!speurders o|O
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181396059
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef NoXia het volgende:

[..]

;) :@

[ afbeelding ]

Een huisje in de Vogezen met die naam, op loopafstand:

[ afbeelding ]

Iemand even bellen? :P
Of hij zit in een zakje:
pi_181396075
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom denk je dat hij niet uit het bos zou komen?
Lastig om verdwenen te zijn en je in het openbaar te vertonen.

Nog los van het feit dat hij vast geen crossbrommer mee heeft om even snel heen en weer te wippen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:42:02 #266
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181396077
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow.

Jij mag nooit meer zeiken over FOK!speurders o|O
Gejat van een Twit-speurder hoor :7 Maar lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_181396106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en die ¤300 000,- is een voorzichtige berekening.

12 maanden x 20 jaar x ¤ 1240,- per maand.
De ene maand wat meer, de ander maand wat minder. Man alleen, weinig tot geen kosten en een redelijk inkomen. Moet lukken, zeker als hij dit nodig had om niet gepakt te worden.

Mogelijk is hij na het oppakken van de dader van Marianne Vaatstra wat harder te werk gegaan.
Wat was zijn inkomen dan? Ik heb het idee dat hij niet veel gewerkt heeft
pi_181396121
Die vent is waarschijnlijk allang dood.
pi_181396133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:43 schreef theunderdog het volgende:
Die vent is waarschijnlijk allang dood.
Waarom denk je dat?
pi_181396143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ook hij zal op een gegeven moment een nieuwe broek of trui nodig hebben.

Of hij moet ondertussen naar Mallorca gezwommen zijn.
Reken maar dat die kleding aan heeft wat jaren lang mee gaat en bestemd is voor survivalen. Die loopt daar niet rond in een jas, trui of broek van de Primark.
pi_181396174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:44 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Gevoel. Anders begrijp ik niet waarom die nog niet gevonden is. Het is een tijd erg warm geweest, laag water.
pi_181396178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:44 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Reken maar dat die kleding aan heeft wat jaren lang mee gaat en bestemd is voor survivalen. Die loopt daar niet rond in een jas, trui of broek van de Primark.
Idd.
En wellicht heeft hij her en der depots aangelegd in de bossen.
pi_181396182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De ontvoerders van Heineken hadden wel wat meer te besteden.
Toch heb ik die niet zo lang geleden nog eens op beeld gezien in een of ander afgelegen land...

3 ton is niks, en als je het moet uitgeven val je op.
Huisje in Georgië in achtergesteld gebied kost helemaal niks, zeker tot 10 jaar geleden.
Contant afrekenen was waarschijnlijk ook geen probleem en die euro’s ook niet.

Stukje land erbij, wat fruitbomen, kippen en een moestuin. Tja, wat wil een mens nog meer? Internet? Zonnecel op de hut en schotel op het dak. Verder een beetje handelen in vastgoed en auto’s, mooi weeshuis bouwen en natuurlijk een kinderopvang beginnen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:47:12 #274
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_181396208
Jos Kech
pi_181396213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:42 schreef grimselman het volgende:

[..]

Wat was zijn inkomen dan? Ik heb het idee dat hij niet veel gewerkt heeft
kinderopvang, bedrijf in Frankrijk begreep ik en las hier dat hij meerdere banen heeft gehad.
pi_181396243
Weten ze na 20 jaar eindelijk wie het is, blijkt het een Nederlandse versie van Bear Grylls te zijn, veel succes om die te vinden in de bossen en bergen waar hij zich schuil kan houden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181396246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:45 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Idd.
En wellicht heeft hij her en der depots aangelegd in de bossen.
Denk jij dat hij maanden gaat zitten wachten op “de grote klopjacht”?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:49:47 #278
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181396263
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef NoXia het volgende:

[..]

;) :@

[ afbeelding ]

Een huisje in de Vogezen met die naam, op loopafstand:

[ afbeelding ]

Iemand even bellen? :P
Vinden Géraldine & François Géhant vast gezellig. :P
pi_181396295
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en die ¤300 000,- is een voorzichtige berekening.

12 maanden x 20 jaar x ¤ 1240,- per maand.
De ene maand wat meer, de ander maand wat minder. Man alleen, weinig tot geen kosten en een redelijk inkomen. Moet lukken, zeker als hij dit nodig had om niet gepakt te worden.

Mogelijk is hij na het oppakken van de dader van Marianne Vaatstra wat harder te werk gegaan.
Maar hoe verdiende hij zijn geld dan? Zelfs zijn "vrienden" van de bushcraft verenigingen wisten dat niet, omdat hij altijd zo geheimzinnig deed, zei één van hen in een krantenartikel. Wat was zijn beroep? Heeft hij een beroepsopleiding of een studie gevolgd (waarschijnlijk geen van beide)? Niemand schijnt dat te weten, of het is in ieder geval niet bekend. Leefde hij van een uitkering? Als werkend mens kun je niet zomaar weken/maanden vakantie opnemen om te gaan bushcraften, terwijl hij dat blijkbaar wel vaker deed en dan weken/maanden wegbleef. We hebben het over een sociaal onaangepaste man van middelbare leeftijd die ongeveer zijn hele leven bij zijn moeder woonde. Voor een leidinggevende functie vond de Scouting hem ongepast. Wat voor werk doet zo iemand?
pi_181396300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:49 schreef Hathor het volgende:
Weten ze na 20 jaar eindelijk wie het is, blijkt het een Nederlandse versie van Bear Grylls te zijn, veel succes om die te vinden in de bossen en bergen waar hij zich schuil kan houden.
Week lang met warmte camera’s over het gebied vliegen en reken maar dat ze hem vinden. Een vuur in de bossen, ook in een grot geeft zoveel hitte af dat ze dat zien. Een mens of dier niet.

Maar ik geloof niet dat hij daar nog zit.
pi_181396331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:51 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Maar hoe verdiende hij zijn geld dan? Zelfs zijn "vrienden" van de bushcraft verenigingen wisten dat niet, omdat hij altijd zo geheimzinnig deed, zei één van hen in een krantenartikel. Wat was zijn beroep? Heeft hij een beroepsopleiding of een studie gevolgd (waarschijnlijk geen van beide)? Niemand schijnt dat te weten, of het is in ieder geval niet bekend. Leefde hij van een uitkering? Als werkend mens kun je niet zomaar weken/maanden vakantie opnemen om te gaan bushcraften, terwijl hij dat blijkbaar wel vaker deed en dan weken/maanden wegbleef. We hebben het over een sociaal onaangepaste man van middelbare leeftijd die ongeveer zijn hele leven bij zijn moeder woonde. Voor een leidinggevende functie vond de Scouting hem ongepast. Wat voor werk doet zo iemand?
Uitkering?
pi_181396358
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:51 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Maar hoe verdiende hij zijn geld dan? Zelfs zijn "vrienden" van de bushcraft verenigingen wisten dat niet, omdat hij altijd zo geheimzinnig deed, zei één van hen in een krantenartikel. Wat was zijn beroep? Heeft hij een beroepsopleiding of een studie gevolgd (waarschijnlijk geen van beide)? Niemand schijnt dat te weten, of het is in ieder geval niet bekend. Leefde hij van een uitkering? Als werkend mens kun je niet zomaar weken/maanden vakantie opnemen om te gaan bushcraften, terwijl hij dat blijkbaar wel vaker deed en dan weken/maanden wegbleef. We hebben het over een sociaal onaangepaste man van middelbare leeftijd die ongeveer zijn hele leven bij zijn moeder woonde. Voor een leidinggevende functie vond de Scouting hem ongepast. Wat voor werk doet zo iemand?
vakanties kosten geen drol, een leven had die vent niet. Zag er ook niet uit, gaf ws geen moer om bezit.

Er staan in de topics verschillende bronnen dat hij wel degelijk banen heeft gehad, in de kinderopvang en de gehandicaptenzorg.
pi_181396368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:44 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Reken maar dat die kleding aan heeft wat jaren lang mee gaat en bestemd is voor survivalen. Die loopt daar niet rond in een jas, trui of broek van de Primark.
Ook dat slijt.
pi_181396381
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Denk jij dat hij maanden gaat zitten wachten op “de grote klopjacht”?
Niet perse.. Denk wel dat hij 20 jaar voorbereiding op deze dag gehad heeft. En die bushcraft-hobby daar een gevolg van kan zijn.
pi_181396384
Wat ik nergens kon vinden is wat hij de afgelopen 20 jaar gedaan heeft met jongerenwerk. Is hij na nicky hier helemaal mee gestopt? Ofwel, heeft hij in de afgelopen 20 jaar nog aan kinderen kunnen zitten of was nicky het dieptepunt en is het daarna gestopt?
pi_181396400
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:55 schreef lno_ het volgende:
Wat ik nergens kon vinden is wat hij de afgelopen 20 jaar gedaan heeft met jongerenwerk. Is hij na nicky hier helemaal mee gestopt? Ofwel, heeft hij in de afgelopen 20 jaar nog aan kinderen kunnen zitten of was nicky het dieptepunt en is het daarna gestopt?
Scouting en peuterspeelzaal was juist na Nicky.
pi_181396404
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

vakanties kosten geen drol, een leven had die vent niet. Zag er ook niet uit, gaf ws geen moer om bezit.

Er staan in de topics verschillende bronnen dat hij wel degelijk banen heeft gehad, in de kinderopvang en de gehandicaptenzorg.
Ik dacht dat dat grotendeels vrijwilligerswerk was. Maar zou goed kunnen natuurlijk.
pi_181396411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Huisje in Georgië in achtergesteld gebied kost helemaal niks, zeker tot 10 jaar geleden.
Contant afrekenen was waarschijnlijk ook geen probleem en die euro’s ook niet.

Stukje land erbij, wat fruitbomen, kippen en een moestuin. Tja, wat wil een mens nog meer? Internet? Zonnecel op de hut en schotel op het dak. Verder een beetje handelen in vastgoed en auto’s, mooi weeshuis bouwen en natuurlijk een kinderopvang beginnen.
Ook daar wonen andere mensen, dus dat lukt je niet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Meijer

En die had veeeeel meer geld.
pi_181396427
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:53 schreef electronique het volgende:

[..]

Uitkering?
Zou goed kunnen. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom hij nooit uit Nederland ("uitkeringsland" ;( ) geemigreerd is.
pi_181396437
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:53 schreef electronique het volgende:

[..]

Uitkering?
Zou helemaal mooi wezen 😳

Mijn berekening van ¤1240,- sparen in de maand met als resultaat ¤300 000,- is natuurlijk natte vingerwerk.

Vergeet niet dat mensen soms stevige ervenissen ontvangen. Of wat handelen hier en daar. Die bitcoins hebben het een tijdje ook goed gedaan en in die 20 jaar is er behoorlijk wat verdient met beleggingen.

Enfin, hij is weg...
pi_181396459
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Denk jij dat hij maanden gaat zitten wachten op “de grote klopjacht”?
Hij heeft het 20 jaar voorbereid en is februari 2018 tot uitvoering van zijn plan gegaan.
Tenzij hij toegang tot moderne communicatiemiddelen heeft, weet hij niet beter dan wat er in februari 2018 bekend was. En toen was er nog geen grote klopjacht.
pi_181396462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ook daar wonen andere mensen, dus dat lukt je niet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Meijer

En die had veeeeel meer geld.
waarom lukt dat niet?
pi_181396463
Iedereen zegt hier "hij heeft zich 20 jaar kunnen voorbereiden", maar het DNA onderzoek loopt pas een jaar ongeveer. Tot die tijd heeft hij waarschijnlijk gedacht dat hij toch nooit gepakt zou worden.
pi_181396467
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:47 schreef damsco het volgende:
Jos Kech
hi ha ho
pi_181396477
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zou helemaal mooi wezen 😳

Mijn berekening van ¤1240,- sparen in de maand met als resultaat ¤300 000,- is natuurlijk natte vingerwerk.

Vergeet niet dat mensen soms stevige ervenissen ontvangen. Of wat handelen hier en daar. Die bitcoins hebben het een tijdje ook goed gedaan en in die 20 jaar is er behoorlijk wat verdient met beleggingen.

Enfin, hij is weg...
Je kan beter zeggen:
Enfin, alles laat een spoor achter qua financiële zaken. Dat is ongetwijfeld al tot in den treuren onderzocht door justitie.
pi_181396491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ook dat slijt.
Gaat makkelijk 10 jaar mee. Daarnaast kan hij zelf ook nog wel het een en ander repareren als het stuk is. En jaren genoeg tijd om ergens kleding vandaan te toveren dus of zelf te maken.

Dat hij geld nodig zou zijn voor kleding is echt onzin.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:01:31 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181396507
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:59 schreef westwoodblvd het volgende:
Iedereen zegt hier "hij heeft zich 20 jaar kunnen voorbereiden", maar het DNA onderzoek loopt pas een jaar ongeveer. Tot die tijd heeft hij waarschijnlijk gedacht dat hij toch nooit gepakt zou worden.
Maar hij wist wel dat hij een betrokkene was en dat de boel ooit naar hem zou kunnen leiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181396512
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:59 schreef westwoodblvd het volgende:
Iedereen zegt hier "hij heeft zich 20 jaar kunnen voorbereiden", maar het DNA onderzoek loopt pas een jaar ongeveer. Tot die tijd heeft hij waarschijnlijk gedacht dat hij toch nooit gepakt zou worden.
Hij is al eens eerder verhoord tussen 1998 en 2018.
pi_181396516
In het Dagblad van het Noorden staat dat hij al jaren geen betaald werk meer had. Maar als hij geen huur hoefde te betalen en leefde van de natuur, maar wel uitkering, kan er genoeg gespaard zijn natuurlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_181396523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:00 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Gaat makkelijk 10 jaar mee. Daarnaast kan hij zelf ook nog wel het een en ander repareren als het stuk is. En jaren genoeg tijd om ergens kleding vandaan te toveren dus of zelf te maken.

Dat hij geld nodig zou zijn voor kleding is echt onzin.
Kleding was slechts een voorbeeld.
pi_181396528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar hij wist wel dat hij een betrokkene was en dat de boel ooit naar hem zou kunnen leiden.
20 jaar was de politie geen steek verder gekomen. Dit heeft gewoon gedacht dat het wel snor zat, hoor. Tot dat DNA onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')