abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:29:26 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181387570
Uitgerekende data:

26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone

22 maart: VenusFlyTrap
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***

2 april: Cholula

1 mei: Kleurdoos

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 23-08-2018 20:38:50 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181387847
Ik zag niet dat hij bijna dicht was sorry!
Kiwi wordt zeker nog gebruikt! En die doet idd wat Vivi omschrijft.
De metalen cup is wel echt bedoelt om mee te trekken. Idd de baby de bocht te laten maken, maar dat kan alleen door mee te trekken. Dat hoeft niet erg te zijn he! Er worden heel veel kinderen zo geboren. However kan ik me idd indenken dat dit niet is wat je voor jezelf of je baby wil.
Dus daarom vraag vooral door en laat je overtuigen van waarom de vacuüm echt een beter idee is. Als je zelf overtuigd bent van het nut maakt dat echt een enorm verschil met hoe je er uiteindelijk op terug zal kijken. Dus schrijf echt al je vragen op en stel ze.
:)
pi_181389471
Bedankt voor de info en de inzichten mignonne, viv en Lemijn :* Ik ga al mn vragen opschrijven en bespreekbaar maken. Ik voel mij vaak echt zo’n draak die de kundigheid in twijfel trekt, want dat doe ik al regelmatig, maar er komt emotioneel zo veel bij kijken.
Na betere voorbereiding/bespreking kan ik waarschijnlijk mij ook beter “overgeven” aan de naderende bevalling en ben ik er voor mijn gevoel hopelijk meer klaar voor. Nogmaals bedankt!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 03:17:52 #4
269689 crew  Viv
pi_181390692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 00:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik voel mij vaak echt zo’n draak die de kundigheid in twijfel trekt, want dat doe ik al regelmatig
Zij weten ook niet alles hè? Ze stonden vooraf niet achter het plan om zwanger te worden en zie hoe goed het gegaan is dit keer! Dus maar goed dat je af en toe eigenwijs bent. ;)

Toen ik co-schappen liep op de verloskamers (eind 2011), heb ik overigens alleen de kiwi-cup gebruikt zien worden, niet die van metaal. :)
pi_181391293
Ik vind het zelf helemaal niet erg als mensen vragen stellen over mijn beleid ergens over hoor. Graag juist eigenlijk. Ik wil graag dat ze begrijpen wat de logica/het idee er achter is en dat ze achter dit beleid kunnen staan. En als mensen het ergens echt heel erg niet mee eens zijn dan moeten we uitdiepen waar het hem dat in zit en kijken naar een andere oplossing.

Wat vivi zegt, ze weten ooi niet alles. Ze hebben wel de ervaring en de medische kennis maar een voorspelling over verloop kan niemand je geven.

Laatste dingetje ter overweging, vraag naar concrete cijfers/kansen. "Een grote kans op" is een heel abstract begrip. Als dan blijkt dat de kans 10% is dat je complicatie xyz krijgt of 1 op de 10, dan weegt dat voor jezelf wellicht makkelijker.
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 09:13:19 #6
269689 crew  Viv
pi_181392040
En nog iets ter overweging: misschien is het een optie dat de vacuümpomp niet bij voorbaat al ingezet zal worden? Dat ze eerst gewoon kijken hoe het gaat, en dat ze de vacuümpomp laagdrempelig inzetten als jij en/of zij vinden dat het te lang duurt en te veel energie kost.

Ik duim voor een bevalling zoals ik heb gehad: in 4 uur van 1 cm ontsluiting naar baby op de buik, met een persfase van nog geen half uur. :Y)
pi_181392508
Wat ben ik blij dat ik nog maar 4 dagen hoef te werken en dan vakantie heb!
Die misselijkheid is echt killing, heb het sowieso smorgens maar ook na de lunch en na het avondeten.
Ook ziet m’n buik eruit alsof ik al 4 maanden zwanger ben :'), ik zie de mensen kijken.
Als ik terug ben van vakantie heb ik de termijnecho al gehad en kan ik het vertellen, mits het allemaal goed zit natuurlijk.
pi_181392591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:42 schreef Flav het volgende:
Wat ben ik blij dat ik nog maar 4 dagen hoef te werken en dan vakantie heb!
Die misselijkheid is echt killing, heb het sowieso smorgens maar ook na de lunch en na het avondeten.
Ook ziet m’n buik eruit alsof ik al 4 maanden zwanger ben :'), ik zie de mensen kijken.
Als ik terug ben van vakantie heb ik de termijnecho al gehad en kan ik het vertellen, mits het allemaal goed zit natuurlijk.
Die misselijkheid is ook echt verschrikkelijk :*. Het was bij mij echt overheersend over de dag. Gekke is wel dat, als ik er nu op terugkijk, het verschrikkelijk gevoel wel wat gezakt is. In mijn herinneringen was het heel erg naar en overheersend, maar ik kan het precieze gevoel niet meer oproepen. Dus zo zorgt moedertje natuur ervoor dat we er vaak weer in trappen ;)
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:53:17 #9
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181393617
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:46 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Die misselijkheid is ook echt verschrikkelijk :*. Het was bij mij echt overheersend over de dag. Gekke is wel dat, als ik er nu op terugkijk, het verschrikkelijk gevoel wel wat gezakt is. In mijn herinneringen was het heel erg naar en overheersend, maar ik kan het precieze gevoel niet meer oproepen. Dus zo zorgt moedertje natuur ervoor dat we er vaak weer in trappen ;)
Dit. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik bij O zó misselijk was, want dat had ik dan vast onthouden. Maar als ik een beetje objectief kijk, was het misschien wel zo. Want ik voelde me toen ook gewoon de hele dag kut met een naar, weeïg gevoel. Ik had dat alleen verdrongen :')
Maar positief: hoe kut dit ook is, over uiterlijk een anderhalf jaar heb ik dit ook verdrongen O+
Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat die eerste weken zoooooo langzaam gaan... De tijd kruipt echt.

Hoe ver zou je nu zijn volgens eigen berekening, Flav?

En een overload aan O+ O+ : we hadden dinsdag de eerste echo O+ O+ Alles perfect zoals het zou moeten zijn en O+ O+ O+ en het is er echt maar 1 O+
pi_181393840
Volgens eigen berekening 6+1, denk dat die ook wel goed klopt want ik voel mijn eisprong altijd >:)
Over precies 2 weken de eerste echo, en ja de tijd kruipt echt!
Ben nu wel veel meer gespannen dan dat ik bij V was.
Afgelopen zondag dacht ik nog, hé ik heb geen kwaaltjes behalve gevoelige borsten. Nou had ik het maar niet gedacht _O-
Ik zie het maar als een positief iets dat ik nu meer kwaaltjes krijg hihi.

*O* voor de goede echo stroop!

[ Bericht 10% gewijzigd door Flav op 23-08-2018 11:31:01 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:15:58 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181394094
Mijn man zei gisteren nog dat hij het idee heeft dat mijn weken HG, ziekenhuis, sonde enzovoorts heel anders in zijn geheugen zitten dan in het mijne. Ik heb het verdrongen ofzo... Ik wéét wel dat ik heel ziek was, maar die 13 weken zijn in m'n hoofd één klein geblurd blokje. Kan er nog weleens heel verdrietig van zijn (zeker nu ik weer aan het overgeven ben), maar manlief heeft volgens mij meer moeite met het verwerken van die periode dan ik... al zal hij dat niet zo snel toegeven.

En dan heb ik nog niet eens een baby. Wel gisteren teentjes geteld bij de echo, uk lag met het hoofd helemaal naar beneden, met één voet ongeveer in de neus en met de teentjes perfect voor de echo. De gyn vond het prachtig en heeft samen met ons geteld of het er tien waren. Ik vind die man echt fantastisch O+

Volgende keer afspraak bij de arts-assistent, omdat de gyn dan op vakantie is. Krijg dan ook de uitslagen van m'n schildklier (alweer...) en van glucose en ijzer. Ben benieuwd, op de een of andere manier voelt het dan toch weer heel raar om die belangrijke dingen met een onbekende arts in opleiding te bespreken ipv met mijn vertrouwde, grijze, rustige, 'eigen' gyn. Dat wordt nog wat als hij geen dienst heeft tijdens de bevalling _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181394375
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:53 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

En een overload aan O+ O+ : we hadden dinsdag de eerste echo O+ O+ Alles perfect zoals het zou moeten zijn en O+ O+ O+ en het is er echt maar 1 O+
O+ O+ O+
pi_181394541
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:53 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

En een overload aan O+ O+ : we hadden dinsdag de eerste echo O+ O+ Alles perfect zoals het zou moeten zijn en O+ O+ O+ en het is er echt maar 1 O+
Daar kan je maar op één manier op reageren:

O+ O+ O+
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:41:53 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181394645
Ik ben het al zo zat dat ik misselijk ben, maar als het nu zou stoppen, zou ik me 4x zo veel zorgen maken |:(

Wat heb je de termijnecho dan eigenlijk vroeg? Of heb je 4 weken vakantie? (oh het idee van 4 weken vakantie... Ik droom even weg hier op kantoor 8-) )

En tink die tenen telt O+ O+
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:44:36 #15
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181394720
Wat leuk en lief, stroopwafel! O+.

En Tink awww, teentjes!! Zo bijzonder wat er soms al te zien is op echo's. Hier zei ze vorige week dat ze al wat haartjes voorbij zag komen. Ik niet, was veel te druk met "waar kijk ik in hemelsnaam naar?!" :').

Hier een hoop steken en zeurende pijn in de buik, pijntjes in de onderrug, moet ook vaak naar het toilet (van obstipatie is zeker geen sprake :+). Meh. Blijf vandaag maar thuis en maak om mezelf af te leiden worteltaart van Ottolenghi :9.

En o ja, was de misselijkheid bijna vergeten maar vandaag heb ik er weer behoorlijk wat last van. Gelukkig nog wat tabletjes in m'n tas!
pi_181394964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:35 schreef Leintjeuh het volgende:
Hallo! :W Na jaren lurken kom ik aanhaken *O* Ik ben Leintjeuh, 32jr, en verwacht op 24 maart ons eerste kindje. Mijn vriend heet kaasplankje en we kennen elkaar via FoK, dus verwachten we een echte FoK-baby!
We zijn in verwachting geraakt na 1 ronde IUI.
Gister eerste verloskundigen-afspraak gehad, en maar vast ingeschreven bij een kraamzorgbureau, en nu maar op zoek gaan naar KDV of gastouder
:D :o Wat gaaf, gefeliciteerd!
Uit zo'n tof mens als jij moet wel een fantastisch kind komen! O+ *stuiter*

En CUL-baby erbij, dubbel yay! *O* *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181395035
Volgens mij is dit zelfs een echte echte CULbaby :D lein en kaas kennen elkaar geloof ik vanuit de cul-sc :D
pi_181395055
Succes met alle misselijkheid dames :* hier is de misselijkheid gelukkig weer voorbij. De vermoeidheid nog niet, ook na een goede nachtrust voel ik me gewoon een zombie :{

17 weken vandaag *O*
pi_181395096
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:53 schreef minilot het volgende:
:D :o Wat gaaf, gefeliciteerd!
Uit zo'n tof mens als jij moet wel een fantastisch kind komen! O+ *stuiter*

En CUL-baby erbij, dubbel yay! *O* *)
:')


quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:55 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is dit zelfs een echte echte CULbaby :D lein en kaas kennen elkaar geloof ik vanuit de cul-sc :D
Jep :) Vakantie in Frankrijk was ook top deze zomer, 100000 kaas en kaaasgerechten gegeten 2 weken lang
pi_181395157
Kaas :9

Hoe voel je je verder Lein? Last van kwaaltjes of dat niet? Al mijn andere vragen bewaar ik wel voor volgende week :')
pi_181395256
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:53 schreef minilot het volgende:

[..]

:D :o Wat gaaf, gefeliciteerd!
Uit zo'n tof mens als jij moet wel een fantastisch kind komen! O+ *stuiter*

En CUL-baby erbij, dubbel yay! *O* *)
:o :o :o :o :o
Gefeliciteerd! *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181395261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:00 schreef Aure het volgende:
Kaas :9

Hoe voel je je verder Lein? Last van kwaaltjes of dat niet? Al mijn andere vragen bewaar ik wel voor volgende week :')
Ik had hele zere boobs maar dat is minder, nu heb ik óf loeiveel honger :9~ (700 kcal ontbijt) of voel ik me mild misselijk. Ik vreet me echt een slag in de rondte en ben ontzettend moe of heb nergens geen pest zin in :')

En allebei m'n zussen zijn op dit moment ook zwanger, de een kan elk moment bevallen en de ander in december
pi_181395376
Stroop wat fijn van de goede echo O+

Ik ben in het begin van deze zwangerschap echt zo misselijk geweest. Dat heb ik bij kleuter niet gehad. Het was na de eerste echo ook het eerste wat de verloskundige vroeg of ik niet enorm misselijk was. Euh ja dus haha!

Krijgertje fijn dat de vermoeidheid weg is! Hier met bijna 28 weken weer op volle retour helaas..

Ik ben wel blij dat ik dankzij de omeprazol weer gewoon slaap! Ik had zon last van maagzuur dat ik er snachts niet meer van sliep en echt bang was dat mijn slokdarm weg zou branden. Nu met de omeprazol slaap ik weer en hoef ik niet meer extreem op te letten met wat ik eet en drink.
pi_181395390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:04 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik had hele zere boobs maar dat is minder, nu heb ik óf loeiveel honger :9~ (700 kcal ontbijt) of voel ik me mild misselijk. Ik vreet me echt een slag in de rondte en ben ontzettend moe of heb nergens geen pest zin in :')

En allebei m'n zussen zijn op dit moment ook zwanger, de een kan elk moment bevallen en de ander in december
Haha herkenbaar. Vooral die moeheid de eerste maanden, ugh. Gaat als goed is wel weer over en dan krijg je andere kwaaltjes! Yay ;) maar in maart heb je dan wel een prachtbaby :D

:o babyboom in je familie! Dubbel gefeliciteerd dan maar :*
pi_181397443
Ik weet dat bij mij de gember-thee echt een oplossing was in de eerste weken dat ik extreem misselijk was (en ik moest kwark/yoghurt vermijden; dat kwam er gelijk weer uit). Verder kon ik er redelijk mee 'leven' volgens mijn herinnering althans :D Vooral heel erg moe in het begin; echt extreem dat je 12u 's nachts slaapt; dan 2u wakker bent en weer een dutje doet van anderhalf uur ofzo :+ Maar na 13weken was ik er eigenlijk zo goed als meteen vanaf en kreeg ik een energieboost. Ik hoop voor jullie dus ook maar op een tijdelijke misselijkheid :*

Hier gisteren kraamzorg langs geweest. Kwam met een heel lijstje of we al alles in huis hadden (ja weet ik veel; moeten nog steeds de spulletjes hier in huis uitzoeken wat we allemaal hebben gekregen; en de rest daarna bestellen/kopen. Wou dit sowieso pas in mijn verlof doen); maar de meeste dingen hadden we verder wel en bed is inderdaad ook hoog zat; dus was allemaal wel prima. Wel werd de 49u aangeraden omdat het ons eerste kindje is. Prima. Lijkt me ook wel fijn dat we in de eerste week niet hoeven na te denken over huishouden verder en we begeleiding hebben waar nodig :)

Oja welke matrasbeschermer van de ikea was ook alweer aan te raden?
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181397533
De waterdichte :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181397589
De gokart matrasbeschermer, ik heb ze toevallig sinds vanochtend erop liggen :). Heb 'm voor de zekerheid ook aan vriend z'n kant erop gelegd, onder het mom van je weet maar nooit. Ben benieuwd hoe die slaapt vannacht. Bed is al opgemaakt dus hij ziet het toch niet :D bwehe.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80281218/
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181397895
Oh super thx! Ik wist het echt niet meer :') Alhoewel ons bed 220 is hmmmm :X
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181398127
Wij gebruiken die overtrekken nog steeds. :@

Ik weet zeker dat ik me deze zwangerschap beroerder voel dan vorige keer. De vermoeidheid is van hetzelfde kaliber, maar de misselijkheid, het spugen en het verstopt zitten is echt anders. Het lijkt wel alsof ik een kater heb van vier weken. Ik ga zo in ieder geval even gember halen, misschien brengt dat wat verlichting.
pi_181398250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:49 schreef Feyre het volgende:
De gokart matrasbeschermer, ik heb ze toevallig sinds vanochtend erop liggen :). Heb 'm voor de zekerheid ook aan vriend z'n kant erop gelegd, onder het mom van je weet maar nooit. Ben benieuwd hoe die slaapt vannacht. Bed is al opgemaakt dus hij ziet het toch niet :D bwehe.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80281218/
Bij mij ligt hij er al een poosje op (ook aan mans kant) en man heeft het nog steeds niet gemerkt :P
pi_181398612
Oja nog een vraagje: Trakteren jullie op het werk voor je met verlof gaat? Hier wordt vaak met taart/vlaai getrakteerd (maakt niet uit wat voor gelegenheid) en aangezien ik weinig inspiratie heb; denk ik dat ook maar gewoon ga doen...
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181398719
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef PriemGirl het volgende:
Oja nog een vraagje: Trakteren jullie op het werk voor je met verlof gaat? Hier wordt vaak met taart/vlaai getrakteerd (maakt niet uit wat voor gelegenheid) en aangezien ik weinig inspiratie heb; denk ik dat ook maar gewoon ga doen...
Ik heb zelf niks uitgedeeld (wel toen ik vertelde dat ik zwanger ben). Uiteindelijk werd er wel taart geregeld door de managementassistente om m'n laatste dag te vieren en kreeg ik kadootjes. :)
pi_181398905
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:03 schreef PriemGirl het volgende:
Oh super thx! Ik wist het echt niet meer :') Alhoewel ons bed 220 is hmmmm :X
Ons bed ook, maar bij CP werd me door een andere zwangere verzekerd dat ze genoeg oprekken voor die extra cms. Zelf nog niet geprobeerd trouwens.
pi_181399169
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik ben het al zo zat dat ik misselijk ben, maar als het nu zou stoppen, zou ik me 4x zo veel zorgen maken |:(

Wat heb je de termijnecho dan eigenlijk vroeg? Of heb je 4 weken vakantie? (oh het idee van 4 weken vakantie... Ik droom even weg hier op kantoor 8-) )

En tink die tenen telt O+ O+
Heb na volgende week vakantie maar we vertrekken pas een week later haha (8>
Heb de termijnecho als ik 10 weken ben, 21 september.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:10:19 #35
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181399440
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef PriemGirl het volgende:
Oja nog een vraagje: Trakteren jullie op het werk voor je met verlof gaat? Hier wordt vaak met taart/vlaai getrakteerd (maakt niet uit wat voor gelegenheid) en aangezien ik weinig inspiratie heb; denk ik dat ook maar gewoon ga doen...
Ik had ijsjes meegenomen voor de cliënten en werkende collegae :). (Was toen met die hittegolf)
pi_181399472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 07:48 schreef mignonne het volgende:
Ik vind het zelf helemaal niet erg als mensen vragen stellen over mijn beleid ergens over hoor. Graag juist eigenlijk. Ik wil graag dat ze begrijpen wat de logica/het idee er achter is en dat ze achter dit beleid kunnen staan. En als mensen het ergens echt heel erg niet mee eens zijn dan moeten we uitdiepen waar het hem dat in zit en kijken naar een andere oplossing.

Wat vivi zegt, ze weten ooi niet alles. Ze hebben wel de ervaring en de medische kennis maar een voorspelling over verloop kan niemand je geven.

Laatste dingetje ter overweging, vraag naar concrete cijfers/kansen. "Een grote kans op" is een heel abstract begrip. Als dan blijkt dat de kans 10% is dat je complicatie xyz krijgt of 1 op de 10, dan weegt dat voor jezelf wellicht makkelijker.
Ja de cijfers zijn dus lastig, omdat ik zo’n uniek geval ben en die dus niet echt paraat zijn Daarom is het veel bedenken hoe het zal lopen en het minst risicovolle scenario bedenken. Het is wel zoals Lemijn zei in het vorige topic, dat hun zoveel tijd en MDO’s aan mij besteden en ik niet “ondankbaar” daar voor wil zijn en hun mening echt wel in acht wil nemen. Maar druist zo in tegen mijn gevoel op dit punt.
De gyn had het wel over een onderzoek dat pleit voor inleiden met 39 weken, dus daar zal ik ook nog goed navraag over doen, want ook dat voelt als niet prettig zolang het niet nodig is. Dit ook onder het mom: met een zo goed mogelijke conditie de bevalling in.

Enfin, bedankt! Ik neem het mee :*

quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
En nog iets ter overweging: misschien is het een optie dat de vacuümpomp niet bij voorbaat al ingezet zal worden? Dat ze eerst gewoon kijken hoe het gaat, en dat ze de vacuümpomp laagdrempelig inzetten als jij en/of zij vinden dat het te lang duurt en te veel energie kost.

Ik duim voor een bevalling zoals ik heb gehad: in 4 uur van 1 cm ontsluiting naar baby op de buik, met een persfase van nog geen half uur. :Y)
Ja dat had ik sowieso kenbaar gemaakt, dat ik zelf de kans wil krijgen. En zal vragen naar de kiwi cup ipv de harde metalen mocht het toch zover komen.
Mn longarts ziet in ieder geval niet waarom ik niet zelf zo kunnen persen met de stabiele uitslagen van mijn longen de gehele zwangerschap zei hij net *O*

Dat ik eigenwijs ben, hebben ze inmiddels wel door in het ziekenhuis :+

En ik hoop het ook ja! Alhoewel 4 uur wel heel rap is met ook nog een uur naar ziekenhuis reizen en vast niet met de eerste wee in de auto :')

Bedankt voor het meedenken :*

Flav en Stroopwafelmeisje wat balen van de misselijkheid. Maar aan de andere kant fijn dat je kwaaltjes hebt. Is heel dubbel. Beetje minder zou fijn zijn.
En Stroopwafelmeisje een goede echo met 1 boontje *O*

Bizar hoe geheugen werkt he?! Dat je de pijn en ongemakkelijkheden bijna vergeet.
Sneu wel voor je man Tink :*

Aapie, wereldspul he die omeprazol? O+ Zonder slaap ik ook echt niet.

Hier sinds vrijdag de matrasveschermer van Ikea erop. Slaapt prima en denk dat ik m gewoon erop laat als molton na zwangerschap/kraamtijd. Is alleen maar handig voor bescherming van het matras.

Ik heb op mijn werk (met kinderen) lekkere broodjes voor de lunch meegenomen voor de kids en aanwezige collega’s, dus niks baby gerelateerds eigenlijk, maar wel lekker :9
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:20:12 #37
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181399703
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef PriemGirl het volgende:
Oja nog een vraagje: Trakteren jullie op het werk voor je met verlof gaat? Hier wordt vaak met taart/vlaai getrakteerd (maakt niet uit wat voor gelegenheid) en aangezien ik weinig inspiratie heb; denk ik dat ook maar gewoon ga doen...
Ik heb het wel gedaan, maar ik ben een hobbybakster en dat weten mijn collega's. No way dat ik onder trakteren uit kom :')
pi_181399731
Oeh thx luna; want die uit kraampakket is me toch stug en huuuu :')

quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:41 schreef VKV het volgende:

[..]

Ik heb zelf niks uitgedeeld (wel toen ik vertelde dat ik zwanger ben). Uiteindelijk werd er wel taart geregeld door de managementassistente om m'n laatste dag te vieren en kreeg ik kadootjes. :)
Ohh wat leuk :D
Ja daar ga ik hier zeker niet vanuit :') (mannenwerk.. IT-ers.. mijn baas heeft gisteren nog via mijn vriend - wij werken op hetzelfde bedrijf - gevraagd of ik mijn bureau netjes wou opruimen voor ik op bevalverlof ging, want hij wist niet hoe ik zou reageren als hij het rechtstreeks aan mij zou vragen "ja zo met van die hormonen enzo....." :') :') ). Mijn baas; de eeuwige vrijgezel _O- Verder wel een goeie vent hoor; maar hij weet duidelijk niet wat ie met 'zwangeren' aan moet :D

Stroopwafel; haha ja dat kan ik me voorstellen :D Ik ben ook wel van het bakken; maar ik zoek het echt niet momenteel :@

Had ook aan ijsjes gedacht; maar hittegolf is eigenlijk best wel over :') Denk dat ik gewoon taart meeneem voor de liefhebbers :Y Dan heb ik toch iets gedaan voor mijn gevoel O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181399750
Ik zwaai weer af hier. Groei conform termijn maar geen hartslag meer.
pi_181399780
Oh Cygne nee toch ;( Wat ontzettend verdrietig...... Veel sterkte :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181399901
Ah nee, kak!!! :( :'( Heel veel sterkte :* :*
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:53 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181400199
Oh Cygne ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 15:40:07 #43
269689 crew  Viv
pi_181400205
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:11 schreef Fuchsia_roze het volgende:
En ik hoop het ook ja! Alhoewel 4 uur wel heel rap is met ook nog een uur naar ziekenhuis reizen en vast niet met de eerste wee in de auto :')
Oh, in totaal was het wel 7 uur hoor. Ik was de eerste 3 uur aan het mutsen zo van "is dit nou voorwerk?" en "in de belinstructie staat zus en zo, maar bij mij is het anders". :')

Succes met het gesprek morgen! :*

Edit: Cygne kutzooi :'( heel veel sterkte!
pi_181400291
:* Cygne. Wat verdrietig. Heel veel sterkte!
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:55:03 #45
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181400597
Cygne.. -O- :'( :*
pi_181400639
Oh cygne mop wat een verdriet :* sterkte!
♥ J & S
pi_181400695
Oh cygne :'( ;( Sterkte :*
pi_181400710
Och Cygne wat naar! Ik had dit wondertje je zo gegund :*
pi_181400845
Cygne ;( knuffel voor jullie :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181401019
Cygne :* En het leek zo veelbelovend, hoewel je zelf wel steeds een slag om de arm hield. Sterkte!
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:26:01 #51
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181401344
Och Cygne -O- wat ontzettend kut. Veel sterkte :*
pi_181401652
Och Cygne toch, wat verdrietig. :'(
pi_181401739
Oh nee Cygne! :'(
pi_181402393
Wat verdrietig Cygne! :'(
pi_181402919
Ooh nee Cygne ;( Wat verdrietig weer :'(
pi_181403270
cygne! Geen woorden voor! Had het je zó gegund. Ik lees al langer Z&G mee.
Heel veel sterkte en een dikke knuf voor jou
  donderdag 23 augustus 2018 @ 17:56:36 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181403599
Ah Cygne, nee toch... Sterkte! -O-


Ik realiseerde me net dat ik vandaag op 2/3 ben. Hallo derde trimester :W net 3 uur geslapen en nu weer kotsmisselijk. Ben er ontzettend klaar mee, maar de gyn weet ook niet wat er nog aan kunnen doen nu, behalve proberen om prikkels te vermijden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181404174
Ach wat sneu Cygne, heel veel sterkte...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181404463
Sterkte cygne :'(
pi_181404913
@Sillie: Ah dat is goed om te horen :P.

@PriemGirl: trakteren; ik heb het wel gedaan maar dan met roze koeken en andere roze zoetigheid. Als we een jongen zouden krijgen zou ik wss appelflappen/saucijzen oid gehaald hebben, of idd taart.

@Cygne gvd nee!! ;( wat verdrietig en k*t.. veel sterkte.

@tink: kan me goed voorstellen dat je er ff helemaal klaar mee bent.. :*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181405754
Cygne :*
pi_181406249
Cygne ;(
pi_181407078
Dank, iedereen. :*
Hoewel de kans groot was dat het niet goed zou gaan, is het toch weer rauw op ons dak. :'( Heb hele fijne begeleiding van de vk-praktijk en dat scheelt wel echt een boel.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:39:48 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_181407379
Och cygne toch ;(
disclaimer
pi_181407550
Shit Cygne... het was je zo gegund!
Kwak
pi_181408086
Nou cygne, je wondertje :’(
pi_181408374
Pffff Cygne, wat ongelooflijk verdrietig weer. :'( . :* . Heel veel sterkte.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181408505
Cygne wat verdrietig, sterkte
pi_181408508
Ach Cygne :’(
Ik had het zo gehoopt :*
pi_181408519
Cygne, veel liefs :*
pi_181409816
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:27 schreef Cygne het volgende:
Dank, iedereen. :*
Hoewel de kans groot was dat het niet goed zou gaan, is het toch weer rauw op ons dak. :'( Heb hele fijne begeleiding van de vk-praktijk en dat scheelt wel echt een boel.
Ach lieve Cygne :* Ik vind het zo naar voor jullie. Ook al ga je er bijna vanuit is er toch dat sprankje hoop en de klap nog steeds heel zwaar ;(
Fijn dat er goede begeleiding is! Hoe gaat nu het verdere lichamelijke verloop?
pi_181409886
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:15 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ach lieve Cygne :* Ik vind het zo naar voor jullie. Ook al ga je er bijna vanuit is er toch dat sprankje hoop en de klap nog steeds heel zwaar ;(
Fijn dat er goede begeleiding is! Hoe gaat nu het verdere lichamelijke verloop?
Ik heb op eigen verzoek een verwijzing naar het ziekenhuis gekregen, voor morgenochtend al. Even kijken wat we verder doen.
pi_181411068
ohw Cygne! wat verdrietig!
sterkte morgen en de tijd erna :*

*sluipt weer weg*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181412361
Ooh nee Cygne. Heel veel sterkte! :*
pi_181416544
Cygne sterkte! :'( :*
pi_181416999
Sterkte Cygne :*
pi_181417562
sterkte cygne :*
:)
pi_181418302
Mag ik even jompelen voor mijn 37 weken wisseldag cq mijlpaal cq omgwtfwemadeit-momentje *O*. Ben zo _ontzettend_ opgelucht dit gehaald te hebben, pff :@.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181418352
Wat fijn feyre! *O*

Ik zit al een week in de fase ‘ik wil wat kopen voor de baby’ maar ik hou mezelf uiteindelijk elke keer weer tegen :') . Vermoeiend!
♥ J & S
pi_181418406
Feyre 37 weken *O* Tuurlijk mag je daarvoor jompelen, wat een opluchting!

Hier trouwens een prutnacht. -O- Sliep zelf best aardig, tot man (diabeet) om half 2 een dusdanig lage bloedsuiker had dat ik nog even met 112 aan de lijn heb gehangen. Het is uiteindelijk met een sisser afgelopen, het dozijn minimarsjes dat ik hem dwangvoederde deed toch zijn werk en er was geen ambulance nodig, maar wel flink geschrokken. Door de spanning en bijbehorende harde buiken nog een paar uur wakker gelegen. :(
pi_181418526
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik zit al een week in de fase ‘ik wil wat kopen voor de baby’ maar ik hou mezelf uiteindelijk elke keer weer tegen :') . Vermoeiend!
Zeer herkenbaar, en dan in de winkel met iets in je handen staan maar niks leuk genoeg vinden..


Happy hormonen hier, gister onze slaapkamer zover afgemaakt dat het daar helemaal klaar is voor de baby's! Muur is fris geschilderd en de co sleeper maar vast neergezet.
Kleuter vind het ook wel leuk, die is er vannacht zonder dat we het door hebben gehad in gaan liggen haha!
pi_181419196
Jee!!
Blij voor je Feyre O+ ik snap het gevoel :*

Oeh en het gevoel van Klap ook! Ik wil kopen kopen kopen, maar ik heb alles ;)
En toen was ik chaga, want dan wou ik iets voor mezelf kopen, maar dat slaat nergens op.... ik pas niets :D

Balen Luna :* hopelijk vandaag weer beter!

Dat klinkt goed Aapie!

Kan een buikbaby ook te druk zijn ;) Ze heeft mij gisteren bijna de hele dag bezig gehouden met schoppen, af en toe even een kwartiertje niet en dan ging ze weer ;) Vannacht 4x wakker geworden omdat ze zo hard aan het schoppen was _O-
Nu trouwens alweer een paar uur rustig ;)
pi_181419496
Feyre jaaaaa 37 weken O+ You made it *O* alles zowat klaar of is er lichte paniek van wat er nog geregeld ‘moet’ worden :+

Ik ben nog steeds vrij kalm qua aankopen voor de baby. Vooral omdat ik bij elk setje denk:ja maar daar groeit ie zo uit :’) en dan vind ik het weer zonde en vind ik die kleertjes wat ik van schoonzusjes heb gekregen eigenlijk wel prima zo. Vooral maatjes 50... straks moet ie gelijk in 56 :P zit ik daar met m’n nieuwe kleertjes.. wellicht denk ik er ook te veel over na of wil ik straks alsnog een boel inslaan :+

Anyway: vandaag laatste werkdag! *O* net vanilleroomvlaai gehaald en heb er wat blauwe muisjes overheen gestrooid. Begreep dat een collega snacks en chips heeft gehaald om mijn bevallingsverlof te ‘vieren’ bij de vrijmibo dus wordt toch nog iets gedaan; lief O+
Merk dat ik er heel erg aan toe ben. Algehele rust en straks alleen maar dingetjes meer klaar maken voor de baby *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:04:47 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181419643
Da's schrikken Luna!

En Loj, ik vind van wel: die van mij is soms ook op het irritante af druk... behoorlijk vermoeiend, zeker omdat echt fikse schoppen acuut gevolgd worden door een harde buik.

Feyre, ik jompel met je mee *O* *O*

Priem, geniet van je laatste werkdag!

Aapie, dat klinkt goed. Grappig van je kleuter :) Heb je trouwens één cosleeper voor beide kindjes samen?

Wij discussiëren nog steeds over of we een wiegje of cosleeper nodig vinden. Een echte cosleeper vind ik zelf wat onhandig met in- en uit bed stappen en de kraamzorgconsulente gaf bovendien aan dat we - om die echt veilig te gebruiken - ons eigen dekbed dan beter kunnen vervangen door een deken... en ik ben nogal gehecht aan mijn superdeluxevierseizoenendonsdekbed. Manlief vindt een wiegje wel prima, maar vraagt zich wel af wat het voordeel is tov het ledikantje dat twee meter verder aan de andere kant van de flinterdunne muur staat en dat snap ik dan ook wel weer. Sowieso moeten we dan nog een wieg en matras en bijbehorend beddengoed gaan aanschaffen en dan zijn we zo weer ¤ 100 verder... #verwarring
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181419817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:04 schreef Tink89 het volgende:
Da's schrikken Luna!

En Loj, ik vind van wel: die van mij is soms ook op het irritante af druk... behoorlijk vermoeiend, zeker omdat echt fikse schoppen acuut gevolgd worden door een harde buik.

Feyre, ik jompel met je mee *O* *O*

Priem, geniet van je laatste werkdag!

Aapie, dat klinkt goed. Grappig van je kleuter :) Heb je trouwens één cosleeper voor beide kindjes samen?

Wij discussiëren nog steeds over of we een wiegje of cosleeper nodig vinden. Een echte cosleeper vind ik zelf wat onhandig met in- en uit bed stappen en de kraamzorgconsulente gaf bovendien aan dat we - om die echt veilig te gebruiken - ons eigen dekbed dan beter kunnen vervangen door een deken... en ik ben nogal gehecht aan mijn superdeluxevierseizoenendonsdekbed. Manlief vindt een wiegje wel prima, maar vraagt zich wel af wat het voordeel is tov het ledikantje dat twee meter verder aan de andere kant van de flinterdunne muur staat en dat snap ik dan ook wel weer. Sowieso moeten we dan nog een wieg en matras en bijbehorend beddengoed gaan aanschaffen en dan zijn we zo weer ¤ 100 verder... #verwarring
Kan het ledikantje niet de eerste periode in jullie kamer? Dan ligt de baby wel dichterbij maar geen extra bedje nodig als een co je toch niets lijkt?

En ja, ik herken precies wat jullie zeggen loj en aapie! Ik ga denk ik gewoon wat bestellen :’) hopelijk haalt dat wat druk van de ketel :+
♥ J & S
pi_181420715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:04 schreef Tink89 het volgende:
de kraamzorgconsulente gaf bovendien aan dat we - om die echt veilig te gebruiken - ons eigen dekbed dan beter kunnen vervangen door een deken...
waarom? tenzij je in je slaap met je dekbed gooit ligt die niet in de co-sleeper en de baby ligt gewoon ingestopt onder zijn eigen laken+deken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:57:15 #87
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181420869
Hier ook 37 weken vandaag! *O*.

Luna, dat is schrikken zeg. Gelukkig was een ambulance uiteindelijk niet nodig, maar ik snap wel dat je dat dan merkt aan de harde buiken. Is toch behoorlijk wat spanning. Hopelijk gaat het nu weer een beetje met jullie :*.

Priem, een fijne laatste werkdag toegewenst!

Ik zit ook op één lijn met Klap en Loj. Merk ook dat ik steeds meer naar de gewone collecties begin te kijken en dan heel gefrustreerd ben omdat ik inderdaad niets pas :').

Even een vraag: hoeveel voedingsbh's hebben jullie?
pi_181420998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

waarom? tenzij je in je slaap met je dekbed gooit ligt die niet in de co-sleeper en de baby ligt gewoon ingestopt onder zijn eigen laken+deken.
Niet als je een open cosleeper hebt, dan kan er zeker wel een dekbed in de cosleeper komen. Daarbij houdt de kraamzorg de regels van veilig slapen aan en daar staat idd dat er geen dekbed onder de 2 gebruikt mag worden.
♥ J & S
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:04:03 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181421031
Oh Cygne wat erg dat het weer niet goed zit... Sterkte!
pi_181421048
*O* wauw! Steeds meer dames met meldplicht ;) Ik ben benieuwd naar de babyboom die gaat komen in september.
Speciale *O* voor Feyre *O*

Luna, wat balen van de prutnacht. Schrikken ook voor jou en je man. Heeft hij vaker last van zo'n intense daling van zijn suikerspiegel?

Priem, bijna verlof!! Jij schiet ook al aardig op :) Leuk dat je toch nog een soort afscheidsfeestje hebt

Ik heb nu 5 setjes in maat 50 en nog wat los spul. Vooral veel gekregen. Ik vond de nieuwe collectie van de H&M voor jongentjes heel erg leuk O+ Kreeg het pakketje net binnen! Nu moet ik kiezen wat hij als eerste aan krijgt :'( Moeilijk

En het kijken naar de nieuwe collecties voor mijzelf heb ik ook! Ik heb online al wat nieuwe kleding op mijn verlanglijstje gezet. Ik ben mijn 5 setjes kleding die ik nu heb wel een beetje zat eigenlijk. Geen variatie meer.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:06:52 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181421105
Helsinki ik heb nu volgens mij een stuk of 5-6 voedingsbh's en ik ben er zo blij mee... Voorheen had ik er 2 en met al dat gelek steeds was ik dus telkens aan het wassen en dan hopen dat ie op tijd droog was voordat de volgende weer nat werd enzo :') (ik heb wel die pads hoor maar ik vergeet het wel eens of het verschuift zonder dat ik het merk, of O laat zn mond ineens open hangen tijdens het drinken en alles loopt eruit...)

Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik nogal een bescheiden en niet-dure maat heb, tussen B en C in. Dus dan kan ik gewoon goedkope van de hema/h&m dragen. Kan me voorstellen dat je niet direct 5 BH's bij de speciaalzaak in cup F zou halen.
pi_181421206
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:04 schreef Peacefulll het volgende:
Luna, wat balen van de prutnacht. Schrikken ook voor jou en je man. Heeft hij vaker last van zo'n intense daling van zijn suikerspiegel?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181421219
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:02 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Niet als je een open cosleeper hebt, dan kan er zeker wel een dekbed in de cosleeper komen. Daarbij houdt de kraamzorg de regels van veilig slapen aan en daar staat idd dat er geen dekbed onder de 2 gebruikt mag worden.
ik heb een open co-sleeper en we hebben getest maar ons dekbed kan niet in de cosleeper komen als deze onderaan goed zit ingestopt.
wat op den duur wel kan is dat de baby het grote bed in kruipt, maar daar heb je de eerste maanden nog geen last van.
pi_181422868
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:10 schreef lunapuella het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu heb ik zin in Mars :')
pi_181423124
Luna dat is schrikken :o bwoah. Kan je vandaag een beetje bijslapen/bijkomen? :*

Klap, gewoon aan toegeven hoor! Dat is minder vermoeiend ook ;).

Fijn aapie! Mooi op tijd klaar ook!

Loj misschien schopt ze wel zo hard omdat ze eruit wil :+ (jullie hebben toch nog steeds het gevoel dat je de 40w niet gaat halen toch, of niet meer? :P).

Tink heb je niemand in je omgeving van wie je een wiegje kan lenen toevallig? En anders idd ledikant even op jullie kamer, past dat?

Helsinki, ik heb 3 goede voedings bh's, 2 slappe zonder beugels en 1 met beugels. Daarnaast laatst nog 3 extra bij de Lidl gekocht. Ik draag normaal voorgevormd maar toen ik eenmaal bevallen was kon ik geen beugel en voorgevormd verdragen trouwens, heel gek :?. Maar zoals spees al zei is het wel handig om er meerdere te hebben idd ivm lekken en wassen enzo.

Peace oh noes, moeilijk. Als je er niet uitkomt mag je best plaatjes posten van de setjes, ik wil best meestemmen hoor ;). Babykleertjes O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181423232
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:39 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu heb ik zin in Mars :')
Het herstelt snel gelukkig, hij sliep daarna ook weer snel en heeft vandaag nergens last meer van. Ik ben daarentegen een halve zombie. :') Ga zo nog een dutje doen.
pi_181423471
Ik heb besloten om in oktober gericht kleding te gaan kopen voor de jongens. Ze hebben nu allebei twee broeken en een eerste pakje, dus daar moet nog wel wat bij :+
Maat 56 en 62 hebben ze al wel meer spul in maar dat kunnen ze dan toch nog niet aan.

Tink we hebben nu inderdaad een bedje voor beide baby's. Het gulliver ledikant van de ikea ia het geworden. Als we de boel om gaan gooien komt er daar nog een van bij zodat ze hetzelfde bedje hebben. Als je wil kan ik je wel een foto laten zien van hoe het bij ons staat.

Ons dekbed ligt er trouwens niet in. Die ligt presies op de scheiding eigen bed/ co sleeper. Als tzt blijkt dat het toch niet gaat neem ik een een persoons deken voor mijn helft. Vriend zei al dat hij dan gewoon ons eigen dekbed houd haha!

Ik heb nu een voedings bh, na de bevalling wil ik er wel 4 bij hebben. Heb nu een makkelijke maat maar weet niet hoe dat straks zal zijn.


Luna schrikken van je man, gelukkig weet je wat je moet doen in de situatie. ( ik heb op mijn werk in de nacht soms ook mensen in een hypo en die trekken vaak na 2 eetlepels pure limonade al gauw bij!)
pi_181423540
Wat wil je allemaal bestellen Klap? Doe eens hondermiljoen linkjes? Misschien wil ik dan ook wat kopen..! :9~

He bah, Luna, wat een nacht. En nu een langzame dag. Is het kind naar de opvang?
pi_181424287
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het herstelt snel gelukkig, hij sliep daarna ook weer snel en heeft vandaag nergens last meer van. Ik ben daarentegen een halve zombie. :') Ga zo nog een dutje doen.
Zeker doen :) Terusten
pi_181424333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:50 schreef Feyre het volgende:

Peace oh noes, moeilijk. Als je er niet uitkomt mag je best plaatjes posten van de setjes, ik wil best meestemmen hoor ;). Babykleertjes O+.
Jaaa! Als ik er niet uit kom dan laat ik jullie meekijken.

Of... Ik neem gewoon alles mee. Mag wel toch? Onder het mom dat we toch 3 dagen moeten blijven en hij zichzelf vast nog gaat bevuilen :D
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:56:40 #101
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181424566
Dan heb ik er voorlopig genoeg (6 van die ondingen). Wil later nog wel een keer kijken naar hele mooie maar nu gewoon voor H&M gegaan. Kan ik weer eventjes vooruit :P. Zoektocht naar nachthemd ook gestaakt: heb gewoon een hemdje en anders zie ik wel wat ik tegen die tijd aan of uit doe :+.

Oooh mijn draagdoek is binnengekomen en hij is zo mooi! Een Yaro turtle in zwart/wit. Kan haast niet wachten!
pi_181426181
Aapie, dat is het voordeel van ruim 9 jaar samen zijn met een diabeet type 1, ruime ervaring met hypo's. :') Normaal is hij er dus ook vrij snel uit zodra er suiker in gaat, maar juist omdat het nu wat langer duurde baarde het me zorgen.

Limone, thanks. Kind is thuis, maar man ook, dus net nog lekker 1,5 uur geslapen.

Peace, gewoon lekker alles mee inderdaad, zeker als je wat langer moet blijven. ;) Ik pakte gisteren de vluchttas in met 2 setjes, maar kwam tot de conclusie dat ik ondanks een kast vol 50/56 geen leuk shirtje voor het voorkeurssetje heb. Dus daar ga ik alsnog even mijn ogen voor open houden. :P

Helsinki, hoera voor je draagdoek! Zeker iets om blij van te worden O+
pi_181426685
Draagdoek O+ Ik ben eindelijk achter waar mijn draagzak is, maar nu blijft halen/brengen een probleem telkens :(
Gelukkig heb ik nog een draagdoek kunnen lenen en krijg ik er nog een als kraamcadeau :D

Zou ze zich eruit aan het trappen zijn ;) Ik voel me wel heel ongemakkelijk vandaag ;)

Oh en ik stem ook voor 100 miljoen linkjes van klap ;)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:32:23 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181426832
Ik wil ook 100 miljoen linkjes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181426914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil ook 100 miljoen linkjes!
Mijn hormonen ook! O+ Mijn bankrekening en mijn man niet :')
pi_181427022
Oh luna wat schrikken ! Fijn dat je nog even kon bijslapen :Y

En draagdoek wil ik ook nog steeds aanschaffen maar ik zie zoooooveel verschillende. Ik moet me nog eens extra gaan verdiepen er in. Wellicht even met SQ's doeken aan de gang en kijken hoe die voelen; wellicht dat ik dan meer een idee heb :)

Nou hier op het werk met vlaai getrakteerd en hier net alvast wat geborreld met snacks/chips/cola en... Baas kwam net met een hele mooie bos bloemen en een 'speech' met "Wat je vooral wel/niet tegen zwangeren moet zeggen". Gezien zijn onervarenheid met zwangeren was het best wel grappig want hij wist serieus niet dat sommige dingen 'not-done' zijn of issues geven bij zwangeren :D Erg lief ! En eindigde met: En wat je vooral niet moet doen; is de komende 4 maanden aan werk denken O+
Komt vast goed :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181428048
Jeej priem officieel verlof. En tof van je manager dat hij dit wel heeft gedaan ondanks geen verstand van zwanger zijn haha!

Luna ja dat snap ik haha! Het is ook gewoon naar als het niet binnen een korte tijd beter is. Gelukkig nog even kunnen slapen!
pi_181438945
Jeee! Verlof voor Priem!
Wanneer zou de septemberbabyboom beginnen O+

Ik lig weer eens wakker, al 2,5 uur :( Als je dan nog wakker ligt met een reden, maar nee.. ik lig gewoon niet lekker meer :(
#klaagmoduswantikbenzomoemaarslapenluktniet
pi_181439745
Priem verlof *O*! Yeah!

Helsinki mooie doek O+!

Loj wat fijn dat je draagzak terecht is! Balen vd prutnacht.. Hopelijk zijn de kids een beetje lief voor je vandaag en kun je rustig aan doen :*.

Ik zit in zo’n feesboek groep voor vrouwen uitgerekend in september, relatief grote groep, en daar zijn al best wat vrouwen bevallen. Aantal veel te vroeg en nu beginnen de 37w+ te bevallen haha. Ik ben ook zo benieuwd naar m’n eigen bevaldatum ;).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181439759
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 02:51 schreef Loj het volgende:
Jeee! Verlof voor Priem!
Wanneer zou de septemberbabyboom beginnen O+

Ik lig weer eens wakker, al 2,5 uur :( Als je dan nog wakker ligt met een reden, maar nee.. ik lig gewoon niet lekker meer :(
#klaagmoduswantikbenzomoemaarslapenluktniet
Ik wil graag gewoon nog in augustus bevallen eigenlijk :p.
W. was met deze termijn al onderweg, nu is het nog rustig. -O-

Wakker-lig boks. Hier was er een feest in de straat met veel te harde muziek tot 1:00, dus ik en W. waren er van wakker. Toen de muziek uitging was W. zo vertrokken maar ik natuurlijk niet. Kort nachtje weer...
pi_181439771
Slapen, wat is dat? Hier dus weer een ouderwetse prutnacht. Veel wakker gelegen, draaien ging lastig. Moest eerst half rechtop voor ik van zij kon wisselen. Nouja, we profiteren maar van het optijd gedouched en aangekleed zijn. Heb net met kleuter samen vriend uitgezwaaid naar zn werk dus nu eerst maar eens even koffie c_/
En dan zien we wel wat de dag weer brengt
pi_181439975
succes alle slechte slapers! Uiteindelijk van 4 tot half 8 geslapen, toen werden de kids wakker en is manlief eruit gegaan...

Bizar dat op zo’n facebookgroep al zoveel september mensen beginnen te bevallen. Ik weet dat ik ook al mag, maar nog niet het gevoel dat het snel gaat starten nu!
Stom hoor Sillie! Had jij stiekem ook het gevoel dat het dit keer eerder zou gaan gebeuren? Ik zou het wel “raar” vinden als het volgende week zaterdag is en er is nog niets gebeurd (dat was de termijn van Js). Terwijl dat natuurlijk helemaal niet raar is :)

Zo, ik heb een oplossing bedacht voor mijn “ik wil shoppen” probleem. Zie ik toch in de schoolagenda dat bij de oudste dinsdag de schoolfotograaf komt :D Een keer raden wat ik zo ga doen :D
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:03:46 #113
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181440014
Hier ook een korte en slechte nacht :'). Mijn onderrug doet zo'n pijn! En mijn vagina gaat er gevoelsmatig af vallen. Plus slapen op de zij en dan draaien levert pijn in de buik op #maarjekrijgterzoveelvoorterug

Om het allemaal nog enigszins draaglijk te maken heb ik net maar een vloerkleed besteld. Eens kijken of L. (straks als hij wakker(!) is) een beetje gevoelig is voor deze beredenering van niks.

Ik hoop stiekem op 1 september als datum. Of in ieder geval op een dag dat hij zijn verjaardag niet met anderen in de fam. hoeft te delen :).
pi_181440145
Oh ja heerlijk accurate omschrijving helsinki :P. En dat draaien in bed is idd drama nu, kan me voorstellen dat jij dat nu ook al hebt met een tweelingbuik aapie! En dan moet je nog eventjes.. pfoe!

Ah ja, gewenste werpdatums :P. Dan ga ik voor 3 september. Mijn moeder heeft haar eerste dochter verloren op die dag met 40+ weken zwangerschap en ze liet laatst vallen dat ze het wel heel mooi zou vinden als deze baby op die datum zou komen :).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181440227
Heksinki je slaat echt de spijker op zijn kop met jouw beschrijving haha!
En feyre, ja ik moet nog even inderdaad. Qua omvang valt mn buik nog mee, het voelt alleen erg zwaar.
pi_181440444
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:58 schreef Loj het volgende:
succes alle slechte slapers! Uiteindelijk van 4 tot half 8 geslapen, toen werden de kids wakker en is manlief eruit gegaan...

Bizar dat op zo’n facebookgroep al zoveel september mensen beginnen te bevallen. Ik weet dat ik ook al mag, maar nog niet het gevoel dat het snel gaat starten nu!
Stom hoor Sillie! Had jij stiekem ook het gevoel dat het dit keer eerder zou gaan gebeuren? Ik zou het wel “raar” vinden als het volgende week zaterdag is en er is nog niets gebeurd (dat was de termijn van Js). Terwijl dat natuurlijk helemaal niet raar is :)

Zo, ik heb een oplossing bedacht voor mijn “ik wil shoppen” probleem. Zie ik toch in de schoolagenda dat bij de oudste dinsdag de schoolfotograaf komt :D Een keer raden wat ik zo ga doen :D
Een beetje wel eigenlijk. Er zat toch ergens in mn hoofd dat het vast niet langer zou duren dan bij W, maar dat gaat het toch wel doen (of ze moet vandaag nog komen, in theorie kan dat natuurlijk)...
pi_181441276
Ach, dikke :* voor de slechte slapers. Shoppen is een goede remedie om de dag door te komen ;) Ben benieuwd wat jouw man van het kleed vindt Helsinki. En jouw beschrijving hoe je je voelt :D

Feyre, dat zou wel hele mooie symboliek zijn O+

Sillie, sterkte nog even. Ik hoop dat ze snel komt :)

Iemand nog tips voor een moeilijkere stoelgang? Ik merk nu wel dat de darmen het wat moeilijk hebben.
Oh en... 35 weken *O*
pi_181441451
Roosvice laxo hielp bij mij goed peace!
pi_181441475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:28 schreef Aure het volgende:
Roosvice laxo hielp bij mij goed peace!
Thnx! Ga ik even halen zo :)
pi_181442361
Moest hardop gniffelen over de vagina die van Helsinki af valt :D

Wat een hoop lastige nachten hier! Wat ontzettend naar. Helpen de koelere nachten ook niet? Merk zelf dat ik tijdens de hitte(golf) ondanks de airco toch minder lekker sliep dan nu. Nieuwe tactiek die ik toepas is ook om na 20:00 niet meer te drinken, zodat ik er in ieder geval niet 10 keer per nacht uit hoef om 2 drupppels te plassen :') Dat helpt al heel wat. Hopelijk kan eenieder dit weekend bijtanken.

Priem met verlof! Wat ontzettend aardig van je manager van de speech etc. Nu lekker genieten van de stilte voor de storm.

@moeilijkere stoelgang: warm water helpt hier altijd goed, anders dat Roosvicee Laxo?

@1001 linkjes: yes please :7

Oeh, gewenste werpdatum? 9-9-2018 lijkt me wel tof.

Slecht bijgelezen verder, sorry. Dacht dat het in m'n verlof makkelijker zou gaan. Niet dus :') Maar wel een jompeltje voor de 37+1 *O* een officiele LLM. Who would've thought.
pi_181443551
Wat leuk Priem, geniet van je verlof!

Gisterochtend was ik zooo misselijk dat ik echt tegen de dag op zag. Gelukkig had ik nog wat Suprimal in huis voor op vakantie. Alleen al vanaf februari over de datum :{w , maar wat was ik blij 2 uur na de inname.
Ik werd weer mens.
Nu word ik vanmorgen niet misselijk wakker, meteen die onzekerheid :') ik moet juist blij zijn haha!
pi_181444178
Ik heb vorige week een fles pruimensap van zonnatura weg geklokt en daarna met een warme kruik op de bank gelegen. Binnen een avond was mijn verstopping verdwenen. Mijn tip: pruimensap.

Herkenbaar Flav! Ik ben twee dagen niet aan spugen en vraag me direct af of het nog wel goed zit. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 25-08-2018 13:07:20 ]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:54:46 #123
342418 VKV
Plausibel
pi_181445368
Hier nog helemaal niks aan de hand, geen voortekenen niks. Ik vraag me inmiddels af of baby wel het besef heeft dat hij op korte termijn tevoorschijn moet komen of dat ie nog wel best zit voor nog een maand of 9 :')

Nu twee weken zwangerschapsverlof gehad en een beetje door m'n to do lijst heen, ik ben bang dat ik me vanaf maandag ga vervelen. Daarom zou ik graag snel aan de beurt komen in de babyboom :P

Haha Helsinki, superherkenbaar van die vagina die los lijkt te komen. _O-

Voor wat betreft obstipatie: Ik heb het opgegeven en hoop dat de bevalling de remedie is. Obstipatie is mijn hoofdzwangerschapskwaal en als ik dan naar de wc moet dan is het met lood in m'n schoenen. Heb het idee dat ik de afgelopen maanden al 40 bevallingen achter de rug heb. :')

Ik wil trouwens nog even props geven voor het weer. Ben zo blij met deze herfstachtige luchten *O*
pi_181445452
Jaaa herfst O+ ik zit met een kop thee een babymutsje te breien, heerlijk. Alleen voor een dekentje is het nog net te warm.

Ik doe ook een boks met Helsinki, laten we het er op houden dat baby dúidelijk is ingedaald. :X
pi_181446220
Vkv mijn to do list veranderd met de dag haha! Dan heb ik het een gedaan en komt er weer wat nieuws bij. En lastig van de obstipatie! Ik heb er in het begin deze zwangerschap heel erg last van gehad, sinds ik ijzertabletten slik ga ik keurig elke dag :o

Vanmorgen met mn moeder op pad geweest en nu twee maxi cosi's rijker!
En net een plekje gemaakt in onze kast voor de kleding, conclusie is er moet echt nog wat bij. Want met 3 broeken en 3 shirts voor 2 baby's gaan we het niet redden gok ik zo _O-


Oh en ik doe even *O* 28 weken vandaag!
pi_181447214
Jeej weekwissels! Ik wissel mee: 17 weken vandaag.

Ow obstipatie ;( Deze keer geen last van, maar wel na de bevalling van S. Toen heb ik op dag 5 ongeveer de hele fles Roosvice Laxo haast onverdund naar binnen gegoten. Het hielp. O+

Benieuwd naar het mutsje, Luna. Heb je een patroon of doe je het uit het hoofd? Ik had voor S. ook een mutsje gebreid, maar daar was toch iets niet goed gegaan: te groot. Hij heeft hem wel opgehad, hoor, maar voor deze baby maak ik liever een mutsje dat wel past ;) (en liever niet meer op naalden 2.5 :{ )

Priem verlof! Je manager O+ Welke dingen wist hij echt niet?
pi_181447382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:35 schreef Limone het volgende:
Benieuwd naar het mutsje, Luna. Heb je een patroon of doe je het uit het hoofd? Ik had voor S. ook een mutsje gebreid, maar daar was toch iets niet goed gegaan: te groot. Hij heeft hem wel opgehad, hoor, maar voor deze baby maak ik liever een mutsje dat wel past ;) (en liever niet meer op naalden 2.5 :{ )
Ik maak de Garter Ear Flap Hat van Purl Soho: https://www.purlsoho.com/(...)garter-ear-flap-hat/

Ik brei pas sinds anderhalf jaar ongeveer, dus uit mijn hoofd zit er nog niet in. ;) Deze wordt wel op de groei hoor. Newborn mutsjes heb ik al voldoende, deze kan de baby hopelijk in de winter op.
pi_181447766
Wisseldagen *O*

Vandaag de baby voor het eerst vanaf buiten gevoeld O+
Morgen 18 weken! En de babyshower van een vriendinnetje.
♥ J & S
pi_181451456
Als dit geen duidelijk streepje is ❤
(Lief vindt het geruststellend die testjes na de miskramen) en ik heb nog nooit zo’n donker testje gezien :p (vroegtesters unite!)
pi_181451880
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ] Als dit geen duidelijk streepje is ❤
(Lief vindt het geruststellend die testjes na de miskramen) en ik heb nog nooit zo’n donker testje gezien :p (vroegtesters unite!)
2-3 is ook al langer dan 4 weken ofzo toch? Dikke prima.

Gefeliciteerd!
Ja, hoi!
pi_181452002
*O* *O* voor alle weekwissels.
Ik heb gister de 38 weken aangetikt *O*

Luna, wat heftig van je man. Logisch dat je van zoveel spanning, harde buiken krijgt en niet gelijk kan slapen.

Aapje, jouw kleuter :D En lekker shoppen voor je boys, want dat is wel heel weinig kleding.

Loj, jouw actieve dame O+ Leuke outfit gescoord voor je oudste?
:* voor alle slechte nachten. Echt irritant! Ik heb daar ook veel last van en doe sowieso alleen nog maar hazenslaapjes voordat ik weer moet draaien en/of plassen. En dat draaien inderdaad :X Afgelopen nacht voor het eerst in tijden in totaal 8 uur geslapen. Was wel even lekker :) De nachten er voor redde ik maar 4 a 5 uur.

Ik doe ook mee aan de koopdrang, maar heb voor baby echt wel alles in huis. Dus ga nu gewoon verder met huishoudelijke spul en inrichting spullen voor mijn huis :+
Stiekem ook al voor kleding voor mijzelf gekeken, maar echt geen idee waar ik straks in ga passen.

Priem verlof *O* Jouw baas :D

De co-sleeper die wij hebben (Petite Amelie Alain), kan dicht. Aangezien ik met extra kussens slaap, is het denk wel handig. Anders zou ik veelste bang zijn dat er een kussen op baby komt.

Mooie draagdoek Helsinki. Wij hebben een Tula ftg en als dat bevalt, wil ik er misschien ook nog wel een draagdoek bij O-) Balen van de pijntjes. Hoe vond je man het kleed?
O en maar 1 voedingsbeha en 2 topjes. Zo bijgekocht, mocht de borstvoeding goed op gang komen.

Baby van sillie, kom eens buiten spelen :W

Feyre, dat zou wel heel mooi symbolisch zijn.
Ik zou wel gewoon m'n uitgerekende datum willen. Dat is de sterfdag van mijn oma O+ Maar ben eigenlijk al blij als ik september haal.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je darmen Peace. Ik had rond de 35/36 weken ook dat ik wisselend verstopt zat, dan weer krampen en diarre en dan weer gewoon. Is vanzelf weer goed gekomen.

Flav en Cholula :* Voor de onzekere periode.

Plum goede tactiek met niet meer drinken na 20 uur. Dat deed ik vroeger op de camping ook. Misschien ook maar eens doen, want wordt gek van dat plassen en strompelen naar het toilet 's nachts.

VKV, jouw baby gaat ook gewoon komen hoor, echt! Hier ook nog 0 voortekenen, maar ik vind dat helemaal prima. En nu al door je lijstje heen? :o Ik verzin hier net zoals aapie wel elke keer iets anders en kom mijn tijd prima door. En dan heb ik al heel veel van mijn lijstje moeten laten varen, omdat dat met mijn bekken niet meer gaat. Ik ben sowieso ook gewoon heel goed in lui doen en series kijken O+ En dat wissel ik af met schoonmaak en opruimingklusjes, spelletjes doen, pinteresten/webshoppen/internetten, fotoboeken in elkaar zetten (zit nu bij 2014) en zelf een kraambezoekboek maken (omdat ik alle standaard boeken stom vond). En dan soms ook nog wat sociale dingetjes, maar heb daar wel steeds minder behoefte aan.

Het koelere weer is wel fijn, maar ik heb niet echt lekker zittende kleding meer om mij buiten te vertonen. M'n zwangerschapsspijkbroek zit na 3 uur echt niet lekker meer. En schoenen aan doen is ook best een uitdaging. :X

Klap de baby van buiten gevoeld al O+

Jeeeeh Kleurdoos *O* Dat is zeker een goed teken. Hoe ver denk je zelf te zijn?

Gister naar de gyn geweest met mijn hele bespreeklijst, was er ineens een andere gyn door overmacht :') Gelukkig kon die wel wat vragen beantwoorden (nadat ik uitgehuild was), waardoor ik in ieder geval met een gerust hart het weekend in kon en maandag terug naar mijn eigen gyn om alles goed door te spreken. Zorgt wel voor rust in mijn hoofd!
pi_181459024
Nou, tenzij ik in de komende 42 minuten nog ga bevallen, ga ik mn UD halen :o
pi_181464326
En Sillie? O-)
pi_181464356
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:44 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik maak de Garter Ear Flap Hat van Purl Soho: https://www.purlsoho.com/(...)garter-ear-flap-hat/

Ik brei pas sinds anderhalf jaar ongeveer, dus uit mijn hoofd zit er nog niet in. ;) Deze wordt wel op de groei hoor. Newborn mutsjes heb ik al voldoende, deze kan de baby hopelijk in de winter op.
Ah wat een leukerd! Mijn te groot uitgevallen new Born mutsje was ook van Purl Soho. :D https://www.purlsoho.com/(...)t-hats-for-newborns/

Wordt je dekentje ook van Purl Soho? Ik maakte deze: https://www.purlsoho.com/(...)hevron-baby-blanket/

Met mosterd, grijs en wit en die is wel heel goed gelukt. O+
pi_181464466
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 07:24 schreef Limone het volgende:
En Sillie? O-)
Baby nog binnen. Hallo UD!
pi_181464493
Mooie knallers kleurdoos!

Sillie UD *O*! Silliebaby kom je vandaag buiten spelen? ;)

Fuchs goed dat je eea al hebt kunnen bespreken en wat relaxter het weekend ingaat. Helemaal fijn vooruitzicht dat je maandag meteen met je eigen gyn alles kunt doorspreken, hopelijk geeft dat nog meer rust!
pi_181464740
UD voor sillie! *O*

Mooie deken Limone, die gaat op mijn lijstje :D
pi_181464751
Hihi dat indalen is mooi verwoord zo ;)

:* voor de onzekere eerste periode :)

VKV geen to do lijst meer :o Alleen al schoonmaken staat iedere dag nieuw op mijn lijstje _O- Vandaag staat de bestekbak op mijn to do lijst :D

Fijn van de maxi cosies Aapie :)

Sillie, UD gered *O* vandaag zou een mooie dag zijn :)
En natuurlijk nog even *O* voor alle andere weekwissels :)

Gelukkig kan je maandag even terug Fuchsia! Outfit lukte niet, dus toen ben ik (heel lang) op bol gaan zoeken met maandag geleverd als filter _O- Dat is gelukt dus ben benieuwd :)

En tnx voor het medelijden, zeuren helpt want ik had een goede nacht :D maar 3x wakker geworden en een uurtje wakker gelegen ;) Vandaag doe ik aan een weekwissel.. 38 weken *O*
Maar ik doe t/m dinsdag nog niet mee met bevallen ;) Morgen gaan we kleuter weer naar school brengen en moet het hele gezin naar de kapper en dinsdag moet manlief naar de andere kant van het land :( Dus vanaf dinsdagavond ben ik er weer klaar voor :)
Gisteren had ik zoveel ongemakkelijk voorwerk dat ik op een gegeven moment maar eens ging timen, toen stopte het meteen _O- Dus ik weet hoe ik het tegen kan houden :P
pi_181465326
Ud voor sillie *O* je vond zelf vandaag ook een mooie dag om te bevallen toch?

Loj 38 weken *O* en baby nog even binnenhouden inderdaad! Alvast succes bijnde kapper enzo.
En grappig dat het bij timen gelijk stopte!

Fuchs balen dat je eigen gyn er niet was, wel fijn dat je al wat dingen op tafel hebt kunnen gooien. Succes morgen!

Ik ga straks met kleuter samen lekker naar het zwembad. Even gezellig samen wat doen wat voor allebei prima te doen is. Vriend is alweer weg naar zn werk en geen zin om weer de hele dag thuis te hangen.
pi_181465548
Limone, nou dat gewicht een dingetje is, als je er beroerd uitzien, vaak gissen over de naam, hoe een bevalling 'hoort' te verlopen, hoe een bevalling zo gepiept is, dat men na de bevalling zo weer in de oude kleren konden springen... een boel dingen die voor ons irritatiepunten op kunnen leveren (en logisch klinken); maar waar mijn baas nooit bij stil stond :+

Kd woohoo knalstreepjes *O*

Boe voor de prutnachten... hier gisteren ontzettend last van maagzuur weer maar kon geen gaviscon tg op dus ook even een wat mindere nacht. Al bij al alsnog 6u geslapen duns eigenlijk valt het mee.

Yay sillie ud !! Ik duim dat er vandaag wat gerommel komt O+

Loj Oeh ik hoop dat baby lekker binnenboord blijft tot minimaal dinsdagavond!

Lekker rustig aan aapie :Y

Hier gisteren weekwissel 34w! Zo de rest van kast en commode schilderen en dan is de babykamer zo goed als klaar en kan ik alles gaan wassen en wegstoppen :D fijn om de eerste dingetjes te kunnen afstrepen. Vnvd gaan we nog eens lekker uiteten om m'n verlof te vieren O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181470015
Nou... uiteten toch maar uitgesteld -O- maagzuur gaat maar niet over helaas }:|
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181470221
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:38 schreef PriemGirl het volgende:
Nou... uiteten toch maar uitgesteld -O- maagzuur gaat maar niet over helaas }:|
Oooh, balen -O- Maar er komt vast wel weer een ander moment.
Wij hebben gisteren het uit eten gaan ook uitgesteld ivm mega rugpijn. Dan ga ik liever een keer uit eten als ik fit ben, dan dat ik op mijn tanden moet bijten.

Sillie UD *O*

Ach Fuchs, wat vervelend dat je niet de juiste gyn had. Ben je je verhaal nog niet kwijt. Moet je volgende week weer? Hopelijk is de juiste gyn er dan en kan je je hart luchten.
pi_181475948
Zo, ik ben kapot. Ruim 2 uur door een park gestruind voor een gezins/buik-fotoshoot. Maar het is het wel waard denk ik - de previews op het fototoestel zagen er prachtig uit! En peuter werkte zowaar ook best goed mee. O+
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:56:43 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181482047
Balen van de gemiste etentjes dames!

Hier vandaag weekwissel: 27 weken. Morgen maar even de ggd bellen over de kinkhoestvaccinatie.

En ik blijf spugen, serieuze tegenvaller dit -O- vanochtend wel even een baby van 12 weken wezen knuffelen, zo zoet! Sindsdien lig ik op de bank, maar rustig aan doen, lijkt niet meer echt te helpen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181483310
Sillie UD *O*! Nog geen baby? :P

Weekwisselss yay! We hebben veel weekend-weekwisselaars hier he? :)

Leuk Luna!

Balen van de gecancellede etentjes dames, maar idd beter op een ander moment waarbij het wel uitkomt.

Tink wat vervelend weer.. ;(

Ik moest vanochtend/vanmiddag even op een 6 maanden oud kindje oppassen. Ik ben ondergekwijld en zeker 6x ondergespuugd incl. m'n haar dat ik net gewassen had 's ochtends, hij had naast z'n luier geplast dus kon 'm he-le-maal uitkleden en weer aankleden en daarbovenop nog zo'n heerlijke dunnestinkpoepluier.. En ik dacht: oja. Dit krijgen we allemaal ook gewoon weer straks :').
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181483417
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:34 schreef Feyre het volgende:
Ik moest vanochtend/vanmiddag even op een 6 maanden oud kindje oppassen. Ik ben ondergekwijld en zeker 6x ondergespuugd incl. m'n haar dat ik net gewassen had 's ochtends, hij had naast z'n luier geplast dus kon 'm he-le-maal uitkleden en weer aankleden en daarbovenop nog zo'n heerlijke dunnestinkpoepluier.. En ik dacht: oja. Dit krijgen we allemaal ook gewoon weer straks :').
O+

Noem me suf, maar hier kijk ik stiekem best naar uit. Al piep ik over een maand of 7 wel anders :')

Wel naar van je versgewassen haar :*

Tink, sterkte. Lijkt me ontzettend kut, al dat gespuug.

Luna, leuk! ga je tzt foto's posten van de shoot? Ben wel benieuwd.

Balen van de gecancelde etentjes. Hopelijk kunnen ze snel ingehaald worden!

Het is stil bij Sillie? Zou ze op de UD gebaard hebben? :D
pi_181486155
Haha! Nou ik ben blij dat ik er langzaam weer in kan groeien :P. Kindje moest wel zo lachen naar peuter trouwens, die interactie was zo lief O+. Mnohh. Spugen enz is ‘m vergeven en m’n haar heb ik gewoon nog een keer gewassen ;).

Ik ben ook heel benieuwd naar sillie, ik hoop dat ze aan het babyknuffelen is. Sowieso op UD datum bevallen gebeurt niet vaak geloof ik toch?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181487001
Geen baby nog hier hoor -O- . Ik heb me wel de hele dag prut gevoeld; moe, misselijk, veel harde (pijnlijke) buiken, maar geen baby.

Feyre; volgens mij las ik pas dat ongeveer 4% van de zwangeren op de UD bevalt. Dus dat is inderdaad niet zoveel...
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:40:20 #149
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181487085
Ik ben echt aan het genieten van dit weer O+. Zo fijn!

Heb wel bijgelezen maar ik reageer vanaf mijn mobiel dus dan is het wat lastiger om even terug te scrollen en te spieken.

Las dat er best wat weekwissels zijn dus een *O* daarvoor

Qua obstipatie is mijn tip om te bewegen, lauw water te drinken in de ochtend en vezelrijke voeding te nuttigen. Beetje standaard en het helpt vaak heel matig maar je moet wat.. heb er gelukkig nagenoeg geen last van :).

To-do lijstjes.. eigenlijk is het nodige al gebeurd maar mijn hoofd blijft er van alles bij verzinnen. Vanmorgen in ieder geval de enveloppen voor het geboortekaartje voorzien van adresgegevens en ook de laatste dingen voor in de ziekenhuistas gekocht.

Zag vandaag een inbakerslaapzak op de website van de Bijenkorf maar online is hij helaas uitverkocht :(. In Eindhoven is er nog 1 op voorraad, schijnt... Dus een brutale vraag misschien maar zijn hier mensen die daar wonen en me eraan kunnen/ willen helpen? :@. Voor mij is het helaas te ver rijden en L. komt er ook niet meer voor zijn werk want die werkt vanaf morgen hier in de buurt zodat hij snel naar huis kan komen als dat nodig is :).

Priem, hoop dat de maagzuur inmiddels gezakt is en dat het etentje er toch maar gauw van mag komen!

En voor alle slechte slapers, inclusief deze dame hier, hoop ik op een goede nachtrust :Y.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 augustus 2018 @ 23:54:25 #150
269689 crew  Viv
pi_181487343
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:40 schreef Helsinki het volgende:
Zag vandaag een inbakerslaapzak op de website van de Bijenkorf maar online is hij helaas uitverkocht :(.
Maar je weet toch nog helemaal niet of je kindje zichzelf wakker gaat houden door met de armpjes te wapperen? Dit lijkt me typisch zo'n aankoop die je beter pas kan doen als blijkt dat het nodig is. :)
pi_181489476
Lekker gezwommen Aapie? Kleuter wou ook zwemmen, maar dat zag ik echt niet meer zitten.

En welke kleur is de kast en commode geworden priem?

Balen van de etentjes, maar beter op een moment dat je ervan kan genieten toch :)

Klinkt leuk Luna! Wanneer krijgen wij een voorproefje ;)

Gewoon :* voor Tink en Sillie!

Babysnuffelen O+ Ik was vandaag (ehm gisteren) op bezoek in het ziekenhuis bij een baby van nog geen maand oud. Maar omdat ze een virus heeft, en ik hoogzwanger ben mocht ik haar niet eens aanraken.. zo zielig!

Wat Viva ook zei Helsinki, zou ik nog niet van te voren kopen. De meeste baby’s hebben dat echt niet nodig en anders heb je het zo gekocht!

Verder is het wakker lig tijd. Morgen zijn de kids naar school/opvang dus heb ik een ochtend rust. Morgenmiddag ook weer baby spieken, fijn want ze was erg rustig gisteren. Vast aan het voorbereiden ;)
  maandag 27 augustus 2018 @ 05:00:49 #152
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181489556
Ja toch wel he? :@. Een vriendin van me vond het heeeeel nodig en dan ben ik ook wel een hele vatbare muts hoor :+.

Hier ook wakker aan het liggen. Hoor een hoop getik/gekraak uit mijn buik komen maar het is me nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies is. Best apart!

Veel plezier morgen!
pi_181489616
Slapeloosheid-boks! Maar dit keer pas vanaf 5 uur ipv 3 uur 's nachts, dus dat valt mee. :P

37 weken vandaag! *O* Toch altijd een opluchting dat het echt echt geen prematuurtje wordt. Maar wel een raar idee dat het nu 'mag'. Hoewel ik verwacht dat baby nog wel even blijft zitten, Ketel kwam ook pas met 41+1.

Helsinki, ik zou ook pas zo'n inbakerslaapzak kopen als het nodig is. Hier was het een compleet overbodige aankoop geweest in elk geval.

Verder :* en *O* waar van toepassing. #zeef
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:03:46 #154
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181490431
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 05:00 schreef Helsinki het volgende:
Ja toch wel he? :@. Een vriendin van me vond het heeeeel nodig en dan ben ik ook wel een hele vatbare muts hoor :+.

Hier ook wakker aan het liggen. Hoor een hoop getik/gekraak uit mijn buik komen maar het is me nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies is. Best apart!

Veel plezier morgen!
Wij hadden bij de eerste heel veel baat bij een puckababy, na weken van niet slapen bleek dat dé oplossing en daar waren we zo blij mee! Die hadden we geleend en die moest dus terug, daarom bij de zwangerschap van nr 2 meteen zelf zo’n ding gekocht want no way dat we weer zo gingen klooien. En toen bleek nr 2 absoluut niks over haar armen te willen hebben en gewoon vrij te willen liggen en op die manier priiiiiima te slapen. Dus dat was een dure miskoop :')
Bij de meeste winkels is het vandaag besteld, morgen in huis dus zou het idd pas kopen wanneer je het nodig hebt..
pi_181490458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:04 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik had hele zere boobs maar dat is minder, nu heb ik óf loeiveel honger :9~ (700 kcal ontbijt) of voel ik me mild misselijk. Ik vreet me echt een slag in de rondte en ben ontzettend moe of heb nergens geen pest zin in :')

En allebei m'n zussen zijn op dit moment ook zwanger, de een kan elk moment bevallen en de ander in december
Wat fijn, Lein! *O* O+
pi_181490462
Ik meld me ook weer, nog zonder baby -O-
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:36:07 #157
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_181490657
*O* Welkom Kleurdoos! :-)

Succes Sillie

Vandaag aan het werk maar had nog wel een paar uur kunnen slapen vanmorgen :N Gelukkig aftellen naar de vakantie
pi_181490692
Jaa luna 37 wkn mijlpaal *O* hoppa!

Veel plezier met babyspieken loj.

Helsinki ik heb nog een pacco liggen dus je zou tzt zelfs die een tijdje kunnen lenen om te proberen voor je zelf iets aanschaft :). En idd anders is het zo besteld he.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  maandag 27 augustus 2018 @ 09:13:24 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181491045
Ik vergat gisteren mijn obstipatietips nog. Ik had er al heel vroeg (bij het afbouwen van de sondevoeding) last van en hier zijn roosvicee laxo, kiwi's en zonnebloempitjes/lijnzaad de oplossing.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181491132
Doel 1 is behaald, kleuter zelf naar school gebracht :D
Nu tijd voor Netflix O+

Luna de 37 weken bereikt *O*

Gekraak Helsinki! Dat herken ik niet, je hoort alleen dat vliezen soms met een krak breken ;)

Breinaald lenen Sillie ;) Wanneer moet je weer op controle?

Bijna vakantie voor VFT :D
pi_181491327
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:19 schreef Loj het volgende:
Doel 1 is behaald, kleuter zelf naar school gebracht :D
Nu tijd voor Netflix O+

Luna de 37 weken bereikt *O*

Gekraak Helsinki! Dat herken ik niet, je hoort alleen dat vliezen soms met een krak breken ;)

Breinaald lenen Sillie ;) Wanneer moet je weer op controle?

Bijna vakantie voor VFT :D
Ze komen donderdag voor controle aan huis, als de baby er dan nog niet is..
pi_181491899
Aan Sillie :* Gek is dat he, als je je UD bent gepasseerd?

Fijn dat je kleuter toch naar school kon brengen, Loj! En gefeliciteerd natuurlijk ;)

pi_181494441
Loj fijn dat doel 1 is behaald! Nu baby sowieso dus nog binnen houden tot woensdag, dan is je man er weer toch?
Zwemmen was heerlijk maar na 3 uur waren we er allebei wel klaar mee haha!

Ah sillie, en je had zulke goede vibes bij zondag.. ben benieuwd wanneer jullie meisje besluit te komen.

Venus bijna vakantie *O*

Tink wat naar voor je dat je weer zoveel moet spugen/misselijk bent. Let goed op jezelf hoor! Jij en baby zijn belangrijker dan werk ;)


Ik heb zowaar weer eens een goede nacht gehad, ik werd wakker van vriend die met kleuter over de tablet aan het onderhandelen was _O- madame had hem zelf gepakt en was tussen ons in komen zitten.
Nog een dagje met haar samen en dan is vriend gelukkig 3 dagen thuis. T kind is toe aan terug naar school, en ik vooral aan rust en even niet hoeven entertainen. Volgende week mag ze weer!
pi_181497382
Op zich is manlief vannacht wel thuis, dus dan mag het wel (behalve dan dat kleuter waarschijnlijk met verschillende schoenen en de broek van peuter bij de schoolfotograaf zit ;) ) maar niet morgen overdag! Al heb ik een back up plan mocht er morgen overdag iets zijn :)

En herkenbaar hoor Aapie, ben heel blij dat kleuter naar school is, al heb ik ook super van hem genoten :)

Aan huis is dan wel weer erg fijn toch Sillie.. aftellen en wachten is stom!
pi_181497603
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 05:00 schreef Helsinki het volgende:
Ja toch wel he? :@. Een vriendin van me vond het heeeeel nodig en dan ben ik ook wel een hele vatbare muts hoor :+.

Hier ook wakker aan het liggen. Hoor een hoop getik/gekraak uit mijn buik komen maar het is me nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies is. Best apart!

Veel plezier morgen!
Wij hadden ook met regelmaat gekraak/geknak bij m'n vriendin in de buik.. Nooit duidelijk geworden wat dat is geweest..

Ja, één keer, toen was de knak echt duidelijk het breken van de vliezen, maar dat voelde en klonk ook wel echt anders.
pi_181497821
Kun je met bijna 7 weken al iets van bandenpijn hebben?
Ik heb bij het snel op staan of een snelle beweging maken een herkenbare steek bij m’n liezen :+
  maandag 27 augustus 2018 @ 14:59:47 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181498003
Net de huisarts gebeld voor kinkhoestvaccinatie, maar echt een bevredigend antwoord kreeg ik niet. Weet iemand hier of je ook met de booster gevaccineerd moet worden als je nog nooit tegen kinkhoest bent ingeënt? Al m'n andere entingen heb ik wel gewoon gehad... Ik dacht dat ik dan misschien iets anders moest dan de booster, maar de website van het rivm zegt er niks over -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181498048
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef Flav het volgende:
Kun je met bijna 7 weken al iets van bandenpijn hebben?
Ik heb bij het snel op staan of een snelle beweging maken een herkenbare steek bij m’n liezen :+
Ik vind van wel, exact om wat jij beschrijft. ;)
pi_181498091
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Net de huisarts gebeld voor kinkhoestvaccinatie, maar echt een bevredigend antwoord kreeg ik niet. Weet iemand hier of je ook met de booster gevaccineerd moet worden als je nog nooit tegen kinkhoest bent ingeënt? Al m'n andere entingen heb ik wel gewoon gehad... Ik dacht dat ik dan misschien iets anders moest dan de booster, maar de website van het rivm zegt er niks over -O-
Je kan niet uitsluitend de kinkhoestvaccinatie krijgen, het zit altijd in die booster “gemengd” met die andere vaccins. Die krijg je dan dus een keertje extra als je ze al gehad hebt.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181498155
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Net de huisarts gebeld voor kinkhoestvaccinatie, maar echt een bevredigend antwoord kreeg ik niet. Weet iemand hier of je ook met de booster gevaccineerd moet worden als je nog nooit tegen kinkhoest bent ingeënt? Al m'n andere entingen heb ik wel gewoon gehad... Ik dacht dat ik dan misschien iets anders moest dan de booster, maar de website van het rivm zegt er niks over -O-
Nee volgens mij is het gewoon die booster als je als kind de standaard vaccinaties hebt gehad. Bij twijfel zou ik even de GGD bellen ipv de huisarts: die zijn er wel meer in thuis...
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:13:32 #171
342418 VKV
Plausibel
pi_181498194
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 05:00 schreef Helsinki het volgende:

Hier ook wakker aan het liggen. Hoor een hoop getik/gekraak uit mijn buik komen maar het is me nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies is. Best apart!
Ik heb dit sinds een week of twee ook. Net of iemand z'n vingers knakt, zo'n soort geluid hoor ik nu regelmatig uit m'n buik komen. Ik had hier tijden geleden over gelezen in dit topic dat anderen dit ook wel eens hadden dus ik vraag me eigenlijk niet eens af wat het is want het zal wel erbij horen :P

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:19 schreef Loj het volgende:
Doel 1 is behaald, kleuter zelf naar school gebracht :D
Nu tijd voor Netflix O+
*O* Goed bezig! Ik heb in m'n verlof inmiddels de seizoenen van La casa de papel gekeken en ben nu bezig met Nailed it! (die laatste is vet grappig, een bakwedstrijd tussen mensen die helemaal niet kunnen bakken en de presentatrice zelf heeft ook geen idee hoe het moet)

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef Flav het volgende:
Kun je met bijna 7 weken al iets van bandenpijn hebben?
Ik heb bij het snel op staan of een snelle beweging maken een herkenbare steek bij m’n liezen :+
Bandenpijn tussen m'n bovenbenen was een van de eerste zwangerschapskwalen bij mij, volgens mij had ik het ergens tussen de 8 en 11 weken, ik weet nog dat dit een vraag aan m'n verloskundige was want ik had helemaal niet verwacht daar bandenpijn te hebben.

Net weer een check bij de verloskundige gehad, stond binnen 4 minuten buiten :') Het is nu ook weinig boeiend, bloeddruk, wegen, voelen, hartje luisteren (oke, dat laatste blijft natuurlijk wel super :D ).

Volgende week bij de verloskundige gesprek over de inleiding, mocht er dan nog niks aan de hand zijn. Baby moet er met max. 41 weken zijn. Ik ga verder met hard duimen dattie gewoon uit zichzelf komt.

Verder is een van onze katten echt uitzonderlijk klef bij mij, hij vindt het volgens mij helemaal geweldig dat ik nu zoveel thuis ben. Ligt nog net niet ín me _O- Dat wordt straks wennen voor em, alstie z'n plek moet gaan delen :P
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:17:23 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181498255
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:05 schreef Feyre het volgende:

[..]

Je kan niet uitsluitend de kinkhoestvaccinatie krijgen, het zit altijd in die booster “gemengd” met die andere vaccins. Die krijg je dan dus een keertje extra als je ze al gehad hebt.
Ik hoef hem ook niet los, ik vroeg me af of de booster voldoende is als je het gewone vaccin als kind nooit gehad hebt. Dat ik difterie, tetanus en polio opnieuw krijg, maakt me niks uit.

Maar ik ga wel even de ggd bellen, die weten misschien meer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181498295
Nou, het moest hier allemaal weer snel snel (maar wel op tijd).
Wel even geluisterd naar mijn bevallingswensen en genoteerd. Verder pas over 2 weken weer een afspraak... bleh!
pi_181498643
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik hoef hem ook niet los, ik vroeg me af of de booster voldoende is als je het gewone vaccin als kind nooit gehad hebt. Dat ik difterie, tetanus en polio opnieuw krijg, maakt me niks uit.

Maar ik ga wel even de ggd bellen, die weten misschien meer.
Sorry dan snapte ik je vraag niet. Maar het antwoord op je vraag staat volgens mij op de site van het RIVM (even scrollen):
https://www.rivm.nl/Onder(...)tie_voor_volwassenen

Het kinkhoestvaccin werkt sowieso maar relatief kort en dus maakt het volgens mij niet uit of je er als kind voor geënt bent of niet - het is niet zo dat je baby dan 'beter' beschermd is. Tenminste dat maak ik op uit de info, maar check die link ook even. En anders bel je idd even met de GGD als je dat fijner vindt :).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181503298
Luna 37 weken *O*

O sillie, je geduld wordt op de proef gesteld :*

Wat fijn Loj dat je je kleuter zelf naar school hebt kunnen brengen vanochtend. Balen van je gesprek bij de gyn. Hopelijk komt het gewoon zelf op gang na morgenavond.

Bizar dat geknak, ik heb dat niet. Lijkt mij freaky :X

Tink wat balen dat je je nu weer zo licht voelt en veel moet spugen. Wanneer had je het gesprek met de bedrijfsarts?
En de huisartsen zijn niet echt goed op de hoogte van de kinkhoestvaccinatie. Ik vind het ook een beetje onlogisch dat dit niet bij de verloskundige/gyn ligt, maar zal vast met bepaalde wet en regelgeving te maken hebben.

VKV je (we ;) ) hebt nog wel even toch? Is er een specifieke reden dat jouw baby er met 41 weken moet zijn? (Sorry als je dit al verteld hebt) En je arme kat die straks zn plekje moet delen :+

Ik was vanochtend bij mijn eigen gyn en we hebben alles even goed door kunnen spreken en mn vragen kunnen stellen, was fijn :) Nu wel een geruster hart in de naderende bevalling.
Daarna wel een halve meltdown over alles wat ik nog wil in mn hoofd en wat niet meer kan met mijn lichaam :')
  maandag 27 augustus 2018 @ 19:42:23 #176
342418 VKV
Plausibel
pi_181503466
@Fuchsia i.v.m. mijn te hoge BMI is er een risico dat na 41 weken de placenta niet meer goed functioneert. Dat risico willen ze niet lopen dus vandaar de grens op max. 41 weken. En aangezien het volgende week al de week is van de UD, is dan ook alvast het voorbereidende gesprek.

Fijn dat je zo gerust bent gesteld door je gyn!
Meltdown een beetje veroorzaakt door hormonen? O-) Ik kan niet eens meer een willekeurig liedje meezingen zonder snik _O-
pi_181504469
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:42 schreef VKV het volgende:
@Fuchsia i.v.m. mijn te hoge BMI is er een risico dat na 41 weken de placenta niet meer goed functioneert. Dat risico willen ze niet lopen dus vandaar de grens op max. 41 weken. En aangezien het volgende week al de week is van de UD, is dan ook alvast het voorbereidende gesprek.

Fijn dat je zo gerust bent gesteld door je gyn!
Meltdown een beetje veroorzaakt door hormonen? O-) Ik kan niet eens meer een willekeurig liedje meezingen zonder snik _O-
Vandaar. Opzich wel fijn dat je dan een voorbereidend gesprek hebt, maar hopelijk niet nodig O-)

Ja compleet door hormonen en frustratie. Ik herken mij zelf niet terug joh. Ik huil normaal echt ongeveer nooit en nu echt om de stomste dingen :D Ik kan het ook gewoon niet stoppen en kan het er dan maar beter uit laten anders ben ik de halve dag chagrijnig :')
pi_181505120
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik hoef hem ook niet los, ik vroeg me af of de booster voldoende is als je het gewone vaccin als kind nooit gehad hebt. Dat ik difterie, tetanus en polio opnieuw krijg, maakt me niks uit.

Maar ik ga wel even de ggd bellen, die weten misschien meer.
Ja is voldoende. Het gaat er om dat jouw lijf antistoffen aanmaakt, die passeren de placenta en komen in het antistoffenrugzakje van je baby. Die antistoffen maak je ook aan met de booster. Na 6-8 weken ongeveer is dat weer op en dan gaat baby na reguliere vaccinatie zelf eigen antistoffen produceren. En die blijven 5 tot 10 jaar actief.
:)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 03:45:28 #179
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181510812
Bedankt, jullie O+. En wat een fijn aanbod Feyre! Super lief.

Ik lig wederom wakker want er komt weer gekraak uit mijn buik. Het klinkt vandaag wat harder dan gisteren, echt bijzonder. Maar inderdaad: schijnt vaker voor te komen :).

Fijn dat je het kon bespreken met je eigen gyn, Fuchs! Herkenbaar wat de hormonen betreft trouwens :D. Ik geef er ook gewoon maar aan toe.

Nou, mijn moeder weet de naam van onze baby. L. heeft zich per ongeluk versproken. Dat was met mijn verjaardag al maar iedereen was zo druk met elkaar aan het praten dat niemand het opmerkte. Vandaag was dat helaas wel anders :(. Ze vond de naam wel heul mooi en moest er een beetje om lachen want eergisteren sprak ik nog naar haar uit dat ik bang was dat L. zich een keer zou verspreken (ze had gevraagd of we er al uit waren wat de naam betreft) :').
pi_181510927
Fuchs fijn dat je het nu ook met je eigen gyn hebt kunnen bespreken!

VKV dat schiet al op nu en komt echt dichterbij. Sluit me aan bij fuchs; hopelijk is het niet nodig en komt baby voor die tijd uit zichzelf!

Helsinki wakkerboks. Oh nee he, beetje balen dat ie zich versproken heeft. Gelukkig is het alleen bij je moeder. Nou zorgen dat hij die laatste weken nog even goed oplet of een ‘werknaam’ gebruikt?

Ik heb het met mijn moeder weleens over de namen waar we over twijfelen. Heb een hele goede band met haar. Ze vindt het volgens mij ook helemaal fantastisch dat ik haar in vertrouwen neem erover, hoewel ze wel enigszins gefrustreerd is dat ik niet loslaat welke naam het definitief wordt :P. Niet dat we het zelf al zeker weten 8)7.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:37:03 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181512799
Mijn bedrijfsarts heeft me net voor de rest van de zwangerschap ziek gemeld, vond hij wel zo verstandig. Het komende half jaar zit ik dus thuis... Zo raar, maar ook wel echt een enorme opluchting. Nu op weg naar kantoor om het m'n baas te vertellen, bijlezen doe ik daarna even.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:39:09 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181512839
Dat klinkt als een goed idee Tink! Hopelijk reageert je baas gewoon steunend en dan maar rustig wennen aan dit idee en bijkomen en je beter gaan voelen. :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181512842
Alle enveloppen voor de geboortekaartjes geadresseerd en bepostzegeld, hoezee! Weer iets van de to do list. *O*

Balen van de verspreking Helsinki! Maar fijn dat ze het wel een mooie naam vond. :)

Fuchsia, hormonen zijn echt bizarre dingen hè? Ik had dat halverwege de zwangerschap best wel, helemaal van de wap van dingen waar ik rationeel best van wist ze helemaal niet zo erg te vinden. 8)7

Tink, klinkt als een goede beslissing van de bedrijfsarts. Fijn dat het voor jou ook een opluchting is. :* Kun je je nu gewoon op de écht belangrijke dingen focussen.
pi_181513102
Oh wat vervelend Helsiniki, zo’n verspreking! Wel fijn dat je moeder de naam mooi vindt.

Tink, klinkt als een goed plan. Je eigen gezondheid en die van je baby gaan voor alles nu! Werk komt weer wel (en echt, sneller dan je lief is!).

Ik meld meteen, met baby nog steeds in mn buik. Ik vind dit echt stom. Ik zit voor mn gevoel nu maar een beetje te wachten tot de bevalling inzet. Van huis wil ik ergens niet meer (want je zal net zien), maar van dat zitten wachten word ik ook knettergek (niet dat ik fysiek gezien nog veel meer kan, maar goed). Luxeproblemen enzo magoed.
pi_181513459
Sillie ik herken dat wel, uiteindelijk ben ik toch even van huis gegaan om mijn ‘wachtgedrag’ even uit te zetten. Kan je niet nog een rondje prenatal of babypark oid doen. Daarna een kopje koffie met een gebakje en naar huis.
Hier begon het na het uitje te rommelen wat uiteindelijk tot een baby leidde.
Stomme tijd nu he! Nog even, hou vol!
♥ J & S
pi_181513527
Goed tink, dat is echt even nodig! Probeer niet te lang te hangen in een soort van spijbel/ik moet werken gevoel hoor. De bedrijfsarts maakt die keuze niet voor niets! Neem de tijd voor jezelf, doe waar je zin in hebt maar voel je niet schuldig. Lekker langzaam aan voorbereiden op de baby.

Helsinki dat hadden we hier ook met J. Mijn vriend heeft zich toen 2 keer versproken dus de 2e keer wist mijn moeder zeker dat het de naam zou worden. Gelukkig is de baby zelf altijd nog de grootste verrassing O+
♥ J & S
pi_181513589
“Fijn” dat de hormonale buien herkenbaar zijn :) Ik besef mij tijdens de bui ook echt wel dat ik compleet achterlijk zit te doen, maar kan de tranen niet stoppen. De woorden gelukkig wel soms O-) :X

Ah balen van de verspreking Helsinki, maar dan liever bij je dan bij iemand anders denk ik zo.

Heerlijk Luna weer iets van je to do list. *O*
Ik hoop dat onze proefdruk vandaag ein-de-lijk binnen komt. Anderhalve week geleden besteld, maar was iets mis gegaan met verzenden of de post of echo knowes. Kan ik dat ook definitief maken en enveloppen bestellen

En Tink daar jompel ik voor *O* Klinkt als een goed besluit! Fijn dat je zo opgelucht bent! Hoe reageerde je baas?

Sillie, het lijkt mij ook heel gek als je zo zit te wachten en je aan huis gekluisterd voelt. Ik herken het van mijn miskraam die vanzelf op gang moest komen. Durfde toen ook nergens heen en dat was achteraf goed ook.
pi_181513838
Fijn dat je je eigen gyn hebt gesproken Fuchsia :*

Het gaat snel opeens hè VKV O+
Over 3 weken heb ik ook sowieso een baby :o

Balen van de verspreking Helsinki. Mijn jongste heeft de naam ook al verklapt aan oma. Ach, komt goed :)

Goedzo Tink! Goed voor jezelf zorgen!

Wat Klap ook al zei Sillie! Is het juist niet fijn om even naar buiten te gaan. Js kwam nadat ik 20 min (heen en terug) naar het ziekenhuis moest lopen omdat de tram niet reed ;)

Ik ben wat rustiger na gisteren. Was echt verdrietig omdat ik weer een andere gyn/co-assistent had. Maar eigenlijk heeft ze wel geluisterd naar mijn bevallingswensen en deze genoteerd en ze zei ook dat ze een aantekening had gemaakt dat ze wel mijn bevalplan moeten lezen. Dus dat is natuurlijk positief. Maar er is dus gewoon een kans dat ik niet in dit ziekenhuis een evt ks krijg, omdat het te druk is. En dat vind ik wel eng.. stom hè ;) terwijl het meisje er helemaal klaar voor ligt, dus de kans echt wel groot is dat ze zich zelf gaat melden.
Over twee weken neem ik manlief mee en als ik een mini twijfel over bloeddruk/leven heb bel ik gewoon de spoedlijn.
Gelukkig dus vandaag zelf kleuter naar school kunnen brengen en volgens mij een fantastische broertjes foto laten maken.
Peuter en ik hebben vandaag ook wilde plannen... we gaan 100.000 puzzels maken en een Dopper kopen (en lopend naar het dorp ;) )
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:47:45 #189
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181515413
Het was ook wel een beetje sneu. Hoe hij keek, eerst heel geschrokken en toen heel voorzichtig naar mij (begroet door mijn ijzige blik) :+. Maargoed, het scheelt inderdaad dat echt niemand weet hoe de beeb eruitziet :9.

Tink :*. Een goede beslissing, denk ik wel. En een goede tip van Klap inderdaad :). Ik weet nog dat ik cliënten in de stad tegen kwam of een keer mijn leidinggevende... voelde echt alsof ik daar niet hoorde te zijn. Dat zou ik even proberen over te slaan, qua gevoel :P. Wat Sillie zegt ook.. ik zit ook al langer thuis dan gepland (niet heel veel langer, maar toch) en vind dat de tijd voorbij vliegt. Kan me alleen maar voorstellen dat het straks met de baby veel sneller gaat allemaal.

Sillie, ook ik ben wel voorstander van wat beweging *O*. Wie weet komt er dan iets op gang? Nog even en dan is jullie meisje er :*.

Is er nog iets van je lijstje over, Luna? (Dat was jij toch, waar het zo snel bij ging met afstrepen?) :+. Fijn dat dit doorgestreept kan worden in ieder geval! Bedenk me dat ik de postzegels ook nog moet halen en plakken.. goed, half afgestreept dan wat de geboortekaartjes betreft.

Duimend voor de proefdruk van Fuchs in ieder geval! Het is zo frustrerend als je verder wil met iets maar dat door omstandigheden niet lukt }:|.

Loj, helemaal niet stom.. ik zou denk ik precies hetzelfde hebben. Sterker nog, dat heb ik al als ik denk aan dat we naar Arnhem gaan als dit ziekenhuis vol zit. Kleine kans, maar toch. Goed dat je wat rustiger bent in ieder geval. Veel plezier met puzzelen en de wandeling(!) :D.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:45:46 #190
342418 VKV
Plausibel
pi_181520202
Zijn jullie naast het aftellen tot de baby er is ook nog bezig met aftellen tot je weer iets mag eten of drinken wat je de afgelopen maanden enorm hebt gemist?

Ik krijg in ieder geval al aanbiedingen van vrienden en familie dat ze broodjes filet americain en carpaccio meenemen als ze op kraambezoek komen en volgens mij krijg ik als kraamkado van een aantal mensen ook flessen drank _O- Vooral dat laatste, dat heb ik het ergst gemist (en zal het i.v.m. borstvoeding sowieso ook nog wel even moeten missen), met name omdat er heel vaak voor m'n neus wel gedronken wordt, niks solidariteit. #bonnie :P
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:48:52 #191
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_181520280
Hallo dames,

Misschien kunnen jullie mij helpen

Ik heb al ongeveer 2 maanden last van ochtendmisselijkheid. Braken erbij en daarna voel ik mij helemaal slap. Ik ben absoluut niet zwanger. En dit wezen de 3 testen ook uit.

Hebben jullie tips hoe ik mijn misselijkheid kan verminderen?
Het is heel vervelend en beïnvloed m'n werk ook heel erg :(

Alvast bedankt
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_181520455
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:45 schreef VKV het volgende:
Zijn jullie naast het aftellen tot de baby er is ook nog bezig met aftellen tot je weer iets mag eten of drinken wat je de afgelopen maanden enorm hebt gemist?

Ik krijg in ieder geval al aanbiedingen van vrienden en familie dat ze broodjes filet americain en carpaccio meenemen als ze op kraambezoek komen en volgens mij krijg ik als kraamkado van een aantal mensen ook flessen drank _O- Vooral dat laatste, dat heb ik het ergst gemist (en zal het i.v.m. borstvoeding sowieso ook nog wel even moeten missen), met name omdat er heel vaak voor m'n neus wel gedronken wordt, niks solidariteit. #bonnie :P
Ik kocht vanaf de 38 weken iedere week een bakje filet americain bij de slager. Mijn man heeft het drie weken op kunnen eten. Mijn ouders kregen het vriendelijke verzoek om eerst langs de slager te gaan voor ze bij ons in het ziekenhuis kwamen. En broodjes zalm in het ziekenhuis. O+
Alcohol miste ik minder, het eerste glas hakte er wel behoorlijk in.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:02:16 #193
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181520566
Even een vraag: ging net naar de wc. Wat lichtroze in het inlegkruisje. Geen prop of slijm, dus denk bloedverlies. Is dat normaal? Dien ik nu de VK te bellen? Heb af en toe wat krampjes

Edit: gebeld en gerustgesteld :).

[ Bericht 27% gewijzigd door Helsinki op 28-08-2018 16:13:04 ]
pi_181520825
Helsinki, beetje lichtroze is normaal.

VKV, ik heb héél veel zin in mijn favoriete sushi. En gerookte zalm. Vorige keer hebben we net na de kraamweek ook uitgebreid sushi besteld en dat ligt nu ook weer in de planning. :9

Mijn lijstje slinkt inderdaad hard trouwens. *O* Maar er staan nog wel dingetjes als 'box opzetten' en 'lamp ophangen' op.
pi_181520857
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:48 schreef zeefje het volgende:
Hallo dames,

Misschien kunnen jullie mij helpen

Ik heb al ongeveer 2 maanden last van ochtendmisselijkheid. Braken erbij en daarna voel ik mij helemaal slap. Ik ben absoluut niet zwanger. En dit wezen de 3 testen ook uit.

Hebben jullie tips hoe ik mijn misselijkheid kan verminderen?
Het is heel vervelend en beïnvloed m'n werk ook heel erg :(

Alvast bedankt
Al naar de dokter geweest? Beste behandeling lijkt me erg afhankelijk van de oorzaak.
pi_181520874
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:45 schreef VKV het volgende:
Zijn jullie naast het aftellen tot de baby er is ook nog bezig met aftellen tot je weer iets mag eten of drinken wat je de afgelopen maanden enorm hebt gemist?

Ik krijg in ieder geval al aanbiedingen van vrienden en familie dat ze broodjes filet americain en carpaccio meenemen als ze op kraambezoek komen en volgens mij krijg ik als kraamkado van een aantal mensen ook flessen drank _O- Vooral dat laatste, dat heb ik het ergst gemist (en zal het i.v.m. borstvoeding sowieso ook nog wel even moeten missen), met name omdat er heel vaak voor m'n neus wel gedronken wordt, niks solidariteit. #bonnie :P
Ik krijg sushi op mijn kraambed _O-


Op mijn lijstje staat bij helderrood bloedverlies bellen.
Ik zou straks nog even kijken, zeker als je krampjes hebt kan het ook wat voorwerk zijn :)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:34:31 #197
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181521389
Yes, ik houd het in de gaten! Wel spannend joh. Moet even weer wat ontspannen merk ik.

Ik heb broodjes filet americain besteld en wil sushi. Of gewoon een lekkere biefstuk. En wijn (ja, dat moet ik wel even uitstellen maar ik wil met de kerst een voorraadje melk hebben en dan mag mama even een glaasje drinken :P)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:39:02 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181523272
Ik wil rare biefstuk, rauwe taugé en radijs (op m'n brood met kaas) en een ei met een loopdooier. Oh, en salade met tonijnsteak :D

Alcohol heb ik dan weer helemaal niet gemist. Ik dronk al niet vaak of veel (al kon ik wel genieten van een goed glas wijn of een kriekje op z'n tijd).

En m'n baas reageerde gemengd. Er werd een last-minute kaart en cadeautje geregeld en ze zei dat mijn gezondheid en die van ukkie voorgaat, maar gaf ook aan dat ze nu geen idee heeft hoe ze dit op gaat lossen en dat ze graag over twee weken even telefonisch wil bespreken of ik dan misschien toch nog wel energie heb om wat dingen op te pakken of af te maken. Maar vervolgens zei ze ook weer dat 'nee' ook een antwoord is... Beetje dubbel dus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181524462
Ziek is ziek hoor Tink!
Ik zou zelf deze week een goede overdracht schrijven en dan is het gewoon klaar :*
#strengeloj ;)

Nog een half uur en dan is manlief thuis. Voor mijn gevoel ben ik er dan klaar voor! Al mag ze natuurlijk nog even blijven zitten, iedere dag is extra vetjes :)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:28:30 #200
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181524956
Bedenk me nog iets: pasta carbonara :9.
Maar oké, ook ik sluit me bij #strengeloj aan :). Heel bot misschien maar iets wat ik mezelf ook steeds voor heb gehouden: hoe ze het oplossen is echt niet jouw probleem, maar die van de werkgever. Al is dat natuurlijk heel rationeel en alles. Het kan helaas best vervelend voelen om een 'nee' te moeten verkopen :*.

Wij mogen zo naar de VK maar eerst snel frietjes eten. Ik was de tijd een beetje uit het oog verloren en ben meteen boodschappen gaan doen om mezelf af te leiden :'). Dus nu even de man voeren zodat die ook weer een beetje aanspreekbaar is.

Edit - gewoon op controle trouwens!
pi_181525165
Goed dat je gebeld hebt Helsinki. Rustig aan!

Tink, ik ben het eens met Loj. Ziek = ziek en je bent echt niet voor een snottebel ziekgemeld :* Mij gaf het inderdaad rust om alles goed over te dragen en daarna helemaal focus of jouw lijf & baby!

Fijn dat je er klaar voor bent Loj, alhoewel meer vetjes voor baby ook fijn zijn ;) Ook fijn dat je met terugwerkende kracht toch een beter gevoel hebt over je gesprek met de gyn gister. Dat gesprek over 2 weken is helemaal niet nodig joh :P

Ik verheug mij enorm op carpaccio en een heet bad! O+ Man heeft al instructies om mij van (broodje) carpaccio te voorzien op mijn kraambed. Alcohol dronk ik eigenlijk al weinig en de afgelopen 4 jaar nauwelijks met het hele zwanger worden/soms zijn. Heb ik dus ook niet gemist.

Hier vandaag een heleboel boodschappen en dingetjes gehaald en laatste dingentjes opgehangen. Ben nu kapot :') Buiten nog wat schoonmaakdingen (want mijn oven/koelkast e.d. moeten natuurlijk echt schoon voordat de baby er is) en fotoboeken afmaken ben ik er ook klaar voor *O*
pi_181527066
Ik heb inmiddels al sinds 17:00 vanmiddag wee-achtige krampen. Ze komen steeds regelmatiger, dus man is er nerveus van en heeft peuter elders ondergebracht, terwijl ik niet echt de indruk heb dat dit serieus is. Ik ken dit dus niet van peuter; toen braken mn vliezen en kwam ik een half uur daarna in een weeenstorm terecht..

Dus nu zit ik een beetje te dubben of ik de verloskundige ga bellen of dat ik daarmee wacht tot het voor mij serieus voelt. Enerzijds denk ik “ja wat moet ze nu al doen?”, anderzijds ist ook best fijn als iemand nog even de voortgang checkt zo voor de nacht?
pi_181527117
Ik zou in ieder geval even de verloskundige bellen, denk dat zij ook liever even checkt voordat de nacht begint! Of in ieder geval er vanaf weet :)
Fijn dat peuter al is ondergebracht!

En je weet nooit hoe het begint toch, bij je tweede mag je ook eerder bellen toch :)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:10:46 #204
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181527133
Helemaal goedgekeurd hier O+. Beeb ligt vast in het bekken inmiddels, dat is dus mooi (en zeer voelbaar).

Sillie, ik zou bellen! Voor jezelf ook prettiger denk ik en dat vinden zij echt niet erg.

Fuchs, wat fijn dat het bij jou ook zo opschiet allemaal.
pi_181527493
Gebeld, ze komt straks even kijken.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:30:33 #206
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181527530
Ben benieuwd! Spannend ;).
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:33:01 #207
342418 VKV
Plausibel
pi_181527578
Oeeeehh :D
pi_181527605
Ik duim dat het begonnen is sillie :%
pi_181527735
Ik duim dat het doorzet sillie!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:42:09 #210
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_181527782
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:13 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Al naar de dokter geweest? Beste behandeling lijkt me erg afhankelijk van de oorzaak.
de dokter heeft aan m'n buik gevoeld en voelde niets raars. Huh winpelde het een beetje af van ach is even vervelend maar kom je wel weer vanaf :(

Ik heb momenteel ook veel stress dus daar kan het ook nog aan liggen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_181528246
Ik ben benieuwd Sillie :*
pi_181529913
3 cm. Dus ik puf nog ff door.
pi_181529960
Woah spannend Sillie! Succes O+
♥ J & S
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:43:58 #214
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181529979
Spannend sillie :% Succes!

Ging de bevalling van W. snel?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:46:38 #215
342418 VKV
Plausibel
pi_181530097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:42 schreef silliegirl het volgende:
3 cm. Dus ik puf nog ff door.
*O* Succes!!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:50:43 #216
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181530256
Jaaa Sillie *O*! Zet hem op!
pi_181530465
Ooh eindelijk actie!

Puf ze Sillie *O*


Tink, goed dat je ziek gemeld bent. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk (Ik was deels ziekgemeld) en sommige kinderen begrepen het niet helemaal, omdat ik nog wel op school was. Maar mijn lichaam kon gewoon echt niet meer.
Ik hoop dat jij er ook vrede mee gaat krijgen. En je leidinggevende hikt natuurlijk op twee gedachten: begrip voor jouw situatie maar ook zijn/haar eigen werk en verantwoordelijkheid.

Helsinki, fijn dat je goedgekeurd bent. Misschien is je lichaam al het ea aan het voorbereiden :)

Fuchs, het schiet bij jullie ook al heel erg op. Spannend zeg! Straks je eigen kindje in je armen O+ Hoe bijzonder na al die jaren.
pi_181531241
Ooohhhh sillie *O* veel succes *O* O+

Vkv heeeeelllll herkenbaar ! Hier krijg ik al een biermand Cadeau als kraamcadeau en wordt er gezorgd voor broodje zalm. Ik mis de aperitiefjes en op z’n tijd een biertje hier ook het meest eigenlijk.

Net wezen uiteten (afgelopen nacht heel goeie nacht gehad en helemaal geen last van maagzuur voor het eerst). We hadden nog liggingsecho bij vk en hij ligt nog steeds perfect en alvast wat ingedaald. Is nog steeds lekker gemiddeld en ruim in vruchtwater (zoals vk zei; een goeie jacuzzi :P ). Daarna dus uiteten en veel te veel gegeten haha maar errrrg lekker!

Verlof gaat hier heel fijn. Merk dat ik echt tot rust kom en lekker lijstjes aan het maken ben wat ik nog wil doen/af wil hebben. Elke dag wel iets aan het doen en schiet lekker op O+ iets minder fok daardoor maar wel happy hormones :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181531591
Succes Sillie! :%
pi_181531991
Puf ze sillie! *O* :%

Ik kreeg vandaag een preview van de buikshoot die ik zondag deed en ooooh de foto's zijn zo mooi geworden. O+ O+ O+ Eerst even met man delen (heeft nu bandrepetitie) maar morgen zal ik hier ook wat posten.
pi_181532172
*O* Zet m op sillie :% En hele fijne eerste ontmoeting gewenst O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:
Fuchs, het schiet bij jullie ook al heel erg op. Spannend zeg! Straks je eigen kindje in je armen O+ Hoe bijzonder na al die jaren.
Ja na al die jaren samen posten mogen we er bijna aan geloven O+ Als sillie bevallen is sta ik eerste :o
En er blijft dus een stemmetje in mijn hoofd die het past geloofd als ik onze baby in mijn armen heb :@

Priem wat fijn dat je je beter voelt en lekker uiteten ben geweest. Je verlof klinkt goed, lekker afstrepen! Heerlijk!
Hier het plan om vrijdag lekker te gaan lunchen samen als ik dat red O-)

Ben benieuwd naar de foto’s Luna!
Wij hebben vandaag nog even in een natuurgebied samen foto’s gemaakt. O+
pi_181536913
Whoo zet ‘m op sillie :% - alhoewel ik hoop dat je je meisje al aan het knuffelen bent inmiddels :)!

Tink het is goed zo, dit is het besluit en daar moet iedereen het nu mee doen. Ik snap de reactie van je werkgever ook wel, komt ff rauw op het dak natuurlijk, maar dat lost zich echt wel weer op en is niet jouw probleem :).

Helsinki fijn dat alles goed is! Die bevestiging blijft fijn he.

Priem, klinkt heerlijk allemaal!

Luna fijn dat de foto’s mooi zijn geworden, waren die 2 uur slenteren het zeker waard ;), wat vond je man vd preview?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181536972
Ik meld mij weer, met baby op mn buik! Na een soort spoedbevalling (in anderhalf uur van 3 cm naar baby) heb ik thuis, in ons eigen bed, met een halve perswee onze dochter H.ay.ley de wereld in gelanceerd O+ . Het was heftig snel, maar kijk er wel positief op terug!
pi_181537058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:59 schreef silliegirl het volgende:
Ik meld mij weer, met baby op mn buik! Na een soort spoedbevalling (in anderhalf uur van 3 cm naar baby) heb ik thuis, in ons eigen bed, met een halve perswee onze dochter H.ay.ley de wereld in gelanceerd O+ . Het was heftig snel, maar kijk er wel positief op terug!
Waw wat een spoedbevalling en prachtige naam O+ wat fijn dat je het zo positief ervaart. Geniet van jullie dochter en roze wolk O+ O+ O+

Ik vind het zo leuk dat er nu een stroom aan baby’s komen :D hoe dichter m’n UD komt hoe emotioneler ik word als hier een nieuwe baby wordt aangekondigd *; *; vind het best bijzonder om met vele anderen hier de zwangerschap zo ‘dichtbij’ mee te maken tot de bevalling :@ O+ #emohormones :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181537060
Jaa sillie daar is ze, wat snel hee!! *O* gefeliciteerd! Mooie naam ook! Ik ben heel benieuwd hoe W z’n reactie was O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181537139
Gefeliciteerd sillie! *O* Wat snel inderdaad, maar fijn dat je er goed op terug kijkt. O+
pi_181537198
Gefeliciteerd Sillie! *O*
pi_181537397
Wow Sillie, wat een tempo!! Gefeliciteerd!
pi_181537403
Gefeliciteerd Sillie!!
pi_181537425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:59 schreef silliegirl het volgende:
Ik meld mij weer, met baby op mn buik! Na een soort spoedbevalling (in anderhalf uur van 3 cm naar baby) heb ik thuis, in ons eigen bed, met een halve perswee onze dochter H.ay.ley de wereld in gelanceerd O+ . Het was heftig snel, maar kijk er wel positief op terug!
Wauw wat snel Sillie! Van harte gefeliciteerd *O*

Fuchs, eerste *O*
En dat gevoel begrijp ik heel erg, maar dit kindje komt er echt echt echt gewoon :*
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:02:29 #231
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181537657
Sillie! Van harte gefeliciteerd O+. Dat heb je erg snel gedaan zeg :D!
pi_181537739
Gefeliciteerd Sillie! O+
pi_181537746
Sillie! Gefeliciteerd :D

Nu genieten van je meisje O+
Goed dat je had gebeld ;) was de vk nog op tijd ;)

En verder zeg ik: tijd voor een babyboom ;)
pi_181537758
Gefeliciteerd Sillie *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_181537767
Sillie *O*
pi_181537818
Gefeliciteerd Sillie O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 augustus 2018 @ 09:18:59 #237
269689 crew  Viv
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:27:38 #238
342418 VKV
Plausibel
pi_181538103
Sillie gefeliciteerd!!! *O* Mooie naam! En wat snel!! Nu lekker genieten O+
pi_181538574
Sillie gefeliciteerd! *O*
pi_181538808
Gefeliciteerd, Sillie *O* Wat een turbo! Fijn dat je er goed op terugkijkt :)
pi_181539929
Man vond de foto's mooi, dus nu kan ik ze hier ook delen. :D Alle credits naar fotografe Angélica Vis O+

hoop dat het werkt, heb sinds het einde van photobucket ruzie met alle fotohosting :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:48:41 #242
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181540029
Wat mooi Luna O+. Die laatste is zo zoet.
pi_181540196
Gefeliciteerd sillie, daar is ze dan :* O+ Je hebt even geduld moeten hebben, maar toen is ze alsnog turbo snel in jullie leven gelanceerd *O*
Hoe reageerde W?

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:43 schreef Peacefulll het volgende:

Fuchs, eerste *O*
En dat gevoel begrijp ik heel erg, maar dit kindje komt er echt echt echt gewoon :*
:'( O+

En Priem O+

Mooie foto’s Luna! Die met jullie 3en is echt O+
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:59:35 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181541773
Gefeliciteerd! Wat een supersnelle bevalling en een prachtige naam!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181543584
Gefeliciteerd Sillie! *O* O+ wat een snelle bevalling zo!


Luna, ben ik te laat of kan ik ze gewoon niet zien? :P
pi_181543741
Gefeliciteerd Sillie! *O*
Wat een snelle bevalling en wat een leuke naam O+
pi_181543801
Gefeliciteerd Sillie wat een leuke naam! O+ Nu lekker bijkomen en lekker genieten!
pi_181543938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:12 schreef krijgerrtje het volgende:
Gefeliciteerd Sillie! *O* O+ wat een snelle bevalling zo!

Luna, ben ik te laat of kan ik ze gewoon niet zien? :P
Ik denk dat laatste, ze staan er namelijk nog wel maar hoor meer dat ze niet zichtbaar zijn. Terwijl anderen ze wel zien. Nog geen idee waar dat verschil in zit. :{

ik mis Photobucket ;(
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:16:05 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_181545372
Van harte gefeliciteerd sillie! Wat een tempo!! O+
disclaimer
pi_181545761
Gefeliciteerd Sillie! *O* dat is snel gegaan!
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:42:07 #251
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181548991
Gefeliciteerd Sillie! *O*
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:45:17 #252
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181549092
Gefeliciteerd sillie *O* O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181549281
quote:
17s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:45 schreef Nouk84 het volgende:
Gefeliciteerd sillie *O* O+
Hoe gaat het met jullie?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:42:34 #254
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181550720
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:51 schreef Jentin het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jullie?
Ja hartstikke goed, het is zo’n heerlijk tevreden mannetje.. Een wereld van verschil met Emma die (voor mijn gevoel, of echt?!) alleen maar huilde de eerste weken. Nu ‘verveel’ ik me zelfs soms als ik alleen met hem ben.

Ik herkende mezelf trouwens enorm in je post over bv van de week :* Al een beslissing genomen?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181550909
Luna wat een leuke foto’s O+ die laatste *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181554112
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja hartstikke goed, het is zo’n heerlijk tevreden mannetje.. Een wereld van verschil met Emma die (voor mijn gevoel, of echt?!) alleen maar huilde de eerste weken. Nu ‘verveel’ ik me zelfs soms als ik alleen met hem ben.

Ik herkende mezelf trouwens enorm in je post over bv van de week :* Al een beslissing genomen?
Wat fijn dat het zo saai is :+ Heerlijk dat je ook zó’n babytijd kan meemaken.

Meer iets voor een ander topic, dus even in sub. De beslissing.. het voeden doet nu ook nog eens zeer, dus ik was er klaar mee en dacht: nu ga ik het goed oppakken met afbouwen. Uiteraard pakt ze de fles nu niet meer goed en gaat er max 20 ml uit de fles, waarvan 10 in haar nek :'), met veel huils. Dus ik zit precies in de situatie die ik wilde voorkomen :{ Hopen maar dat het rechttrekt.
pi_181554567
Gefeliciteerd sillie *O* Daar is ze dan eindelijk, en zo snel :o Nu heerlijk knuffelen en kennismaken O+
pi_181554737
Congrats Sillie!

Wat een tempo, hier ging het net zo snel van 3 naar 10 cm, maar jeetje, wat kan jij effectief persen dan.

O+ Wens je een goede tijd samen!
  woensdag 29 augustus 2018 @ 20:15:06 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181555299
Gefeliciteerd Sillie, dat heb je snel gedaan :o
  woensdag 29 augustus 2018 @ 20:26:19 #260
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_181555636
Daar is ze dan! Gefeliciteerd Sillie, wat snel dat het zo vlug is gegaan.
pi_181559884
En nu is het countdown tot de september babyboom. Of zouden we nog een augustus baby als verrassing krijgen? *)

Vandaag weer een sticker van de vk. Buik was ca. 2 cm gegroeid in een week tijd - echt waar houdt dit op :D. Bed staat inmiddels ook op klossen. Niet normaal hoog :o. Ik heb een krukje nodig om in en uit bed te komen :{.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181560105
Sillie gefeliciteerd, daar is ze dan *O*

Luna ik kan je foto's helaas niet zien.

Hier ook weer goedgekeurd vandaag, de echo was wederom prachtig. Twee iets boven gemiddelde jongens in mn buik O+ gewichten nu geschat op 1365 en 1328 gram. Baby 1 nog steeds netjes met zijn hoofd naar beneden en baby 2 wisselt af van dwars naar stuit. Over 3 weken weer op controle!
pi_181560167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:26 schreef VenusFlyTrap het volgende:
wat snel dat het zo vlug is gegaan.
:D

Ja, gefeliciteerd Sillie! Hoop dat jullie een fijne en rustige kennismaking hebben.
pi_181560575
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:15 schreef Feyre het volgende:
En nu is het countdown tot de september babyboom. Of zouden we nog een augustus baby als verrassing krijgen? *)

Vandaag weer een sticker van de vk. Buik was ca. 2 cm gegroeid in een week tijd - echt waar houdt dit op :D. Bed staat inmiddels ook op klossen. Niet normaal hoog :o. Ik heb een krukje nodig om in en uit bed te komen :{.
Er had maar 1 iemand gegokt op een sep baby in mijn omgeving ;)
Maar nul aanwijzingen dat er hier iets zou kunnen gebeuren... al stond ik net een half uur geleden mijn toilet schoon te maken en heb ik wel pijn in mijn rug vanavond)

Fijn van de sticker! En ook bij Aapie natuurlijk :)
De klossen (nou bierkratjes ;) ) staan klaar, maar nog niet onder ons bed. Ik mag toch niet thuis bevallen :@

Ik heb trouwens nu wel zo’n lege agenda, die ik maar snel moet vullen anders word ik gek van het wachten :)
pi_181560795
Ja Loj jij bent eigenlijk ook de enige van wie ik nog een augustusbaby zou verwachten uit dit topic haha :P. No pressure verder hoor :Y).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181560835
Ik verwacht zelf ook een septemberkindje hier hoor. Maar je weet het nooit natuurlijk :P
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:43:29 #267
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181560898
Hoopte stiekem dat er hier iets zou gaan gebeuren maar er zit geen regelmaat in en het wordt niet heftiger. Ik denk dat het ook hier een septemberbaby wordt :P.
pi_181561754
Ik ben ook weer goedgekeurd bij de verloskundige, baby ligt nu mooi met het hoofdje naar beneden en al een stukje ingedaald! Zo blij, onze oudste lag in stuit tot ruim 36 weken. Ik hoop dat deze lekker zo blijft liggen ^O^

Hoera voor alle stickers!
pi_181562292
Ik ben aan het memory lanen. Vorig jaar 7 sept UD, maar riep in april al dat ik 31 augustus zou bevallen. Op 30-8 voelde ik me nog zo goed dat ik dacht nog tot de kerst door te kunnen. De 31ste werd ik wakker en benoemde ik dat op deze manier toch niet te kunnen (buikpijn). Die avond was mijn dochter er!
Daarmee wil ik vooral zeggen dat het heel snel kan gaan en je nu nog geen voorspellingen kunt doen over morgen.
Succes alle september-UD mama’s het is zo’n mooie reis. Wij genieten nog iedere dag van ons schatje!
pi_181565607
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:22 schreef Limone het volgende:

[..]

:D

Ja, gefeliciteerd Sillie! Hoop dat jullie een fijne en rustige kennismaking hebben.
Heerlijk, pregnancy brain!
pi_181565978
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:23 schreef Nolita het volgende:
Ik ben aan het memory lanen. Vorig jaar 7 sept UD, maar riep in april al dat ik 31 augustus zou bevallen. Op 30-8 voelde ik me nog zo goed dat ik dacht nog tot de kerst door te kunnen. De 31ste werd ik wakker en benoemde ik dat op deze manier toch niet te kunnen (buikpijn). Die avond was mijn dochter er!
Daarmee wil ik vooral zeggen dat het heel snel kan gaan en je nu nog geen voorspellingen kunt doen over morgen.
Succes alle september-UD mama’s het is zo’n mooie reis. Wij genieten nog iedere dag van ons schatje!
Beter gebeurt dit hier ook :D
Nog nul voortekenen nu in ieder geval.
Wel veel te vroeg wakker naar m'n zin ;(
pi_181566267
Ik vind het een beetje dubbel.. omdat ik met nr 1 met 34w al bevallen ben en nu ook meer klachtjes ervaar dan destijds zou ik het niet erg vinden als de baby zich nu meldt. Anderzijds is dit zeer waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap en denk ik ohh nee ik wil hier nog zo lang mogelijk van genieten.

Ik vind het toch wel zo’n bijzonder iets, zwanger zijn O+. Ik zit ook zoveel lekkerder in m’n vel en voel me gewoon ook ‘mooi’, ben trots op m’n lichaam dat het een kindje zo’n goede omgeving kan bieden om te groeien. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zo voelt, als je zwangerschap niet probleemloos verloopt, of als het een hele lange aanloop heeft gehad, en dat vind ik oprecht erg want ik gun iedere mama dit gevoel.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181566285
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:43 schreef Helsinki het volgende:
Hoopte stiekem dat er hier iets zou gaan gebeuren maar er zit geen regelmaat in en het wordt niet heftiger. Ik denk dat het ook hier een septemberbaby wordt :P.
Hopelijk komt je kleine voor alle hectiek in de stad. 😂

Sillie, gefeliciteerd! *O* :*
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:49:46 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181567791
Een lege agenda is hier heel erg wennen, maar ik ben wel eindelijk aan 'Anne with an e' begonnen en we zijn gisteren bij de prenatal geweest. Vandaag is manlief de hele dag van huis, dus naast nog een aflevering Anne ga ik niet te veel doen. Misschien een mutsje breien, misschien een kopje koffie drinken in het dorp, misschien een schaal crumble maken.

Oh, en gisteren m'n kinkhoestvaccinatie opgehaald bij de apotheek. Huisarts zet 'm volgende week en doordat je bij de ggd 22 euro consultkosten moet betalen, is deze constructie een stuk goedkoper. Misschien nog een handige tip voor andere dames die hem nog willen halen: hij moet in de koelkast bewaard worden... Wij moesten dus eerst weer terug naar huis.

En spannend! De septemberboom. Ben benieuwd wie er als eerste begint nu!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181568244
Klinkt als een prima invulling van je dag, Tink! Ik heb de eerste week verlof ook Anne with an E gebinged, heerlijke serie O+ O+ O+ En nu lekker op de bank met een breiwerkje.
pi_181568328
Ojee, ik loop achter. Gefeliciteerd met jullie dochter, wat een heerlijk snelle bevalling!

De septemberploeg is aan de beurt. Instant koudwatervrees hier op de onofficiele 5e plek :’)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:44:59 #277
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181568702
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hopelijk komt je kleine voor alle hectiek in de stad. 😂

Sillie, gefeliciteerd! *O* :*
Dat hoop ik ook maar :D.

Stresslevel +100 hier. Mijn moeder belde dat oma op bezoek was bij een vriendin van haar en dat ze onwel was geworden (ze had een hypo). Of ik even daar naartoe kon. Ik was natúúrlijk nog niet aangekleed en stond net de was op te hangen maar ik was er gelukkig vrij snel en heb oma net thuis afgezet.

Ze had te weinig gegeten maar wel veel bewogen en was van plan zo nog van alles in huis te gaan doen. Ik heb gevraagd of ze dat nu even niet wil doen en eventjes wat rust kan pakken. Ze zou het doen maar ik twijfel (en ze wilde ook niet mee naar ons huis) dus ik bel haar straks eventjes om even te checken hoe het gaat.

Ik merk wel dat ik nu sneller van slag ben door dit soort dingen. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt maar het gebeurt de laatste jaren zo vaak en ze blijft er ook heel laks mee omgaan terwijl de ambulance zelfs regelmatig ingezet wordt -O-. #spuien

Nu maar even op adem komen met een kop thee en een warme douche en straks die serie van jullie een kansje geven :P.

Plumeria, wanneer ben je uitgerekend?
pi_181569279
Ohhh brrr Helsinki ja ik zou daar ook moeite mee hebben.. vooral als je stiekem al weer dat ze toch weer over de grens zalgaan :X hopelijk houdt ze zich toch wat rustig; mijn stresslevel zou hier slecht tegen kunnen vrees ik :@

Ik bingewatch hier voornamelijk tlc ! Wat ik ook niet moet doen; want programma’s zoals One Born every minute zorgt er voor dat ik bij elke geboorte moet janken :P vind het zo mooi en dan denk ik gelijk mnoh straks heb ik ook een babyyyyy :o :D
Ohhh de septemberbabyboom; benieuwd wie hem gaat inzetten O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181569589
Haha Priem, ik heb net ook OBEM gekeken ;) Manlief is weer gestart met werken en Peace verveelt zich nu al. Nog meer tips voor leuke series op Netflix? O+
Tink, ik moet ook wennen aan een lege agenda hoor. Vooral ook het alleen thuis zijn. Manlief had 5 weken zomervakantie en ik vond het toch wel heel prettig als er gewoon iemand thuis was. Om soms tegenaan te praten, zeuren, mee op stap te gaan...

Helsinki, wat lijkt me dat schrikken, ondanks dat het vaker voor komt. Ik hoop dat ze echt wel even rustig aan gaat doen.

En even een *O* voor Feyre. Wat fijn dat je je zo goed voelt O+
Manlief gaf gisteren schorvoetend toe dat hij ook wel enigszins op een roze wolk zit. De lieverd O+
pi_181570285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:31 schreef Peacefulll het volgende:
Haha Priem, ik heb net ook OBEM gekeken ;) Manlief is weer gestart met werken en Peace verveelt zich nu al. Nog meer tips voor leuke series op Netflix? O+

Ik weet niet precies wat voor type series je leuk vindt, maar ik heb me heel goed vermaakt met Narcos, Stranger Things, Nailed it!, La casa de papel, Fargo, House of Cards. Buiten Nailed it! allemaal series waarvan het verhaal doorloopt, dat vind ik zelf het allerleukst. Ben nu zelf Breaking Bad weer een poging aan het geven, die vond ik een paar jaar geleden niks, maar misschien denk ik er nu anders over. Is toch de bestbeoordeelde serie van Netflix. (als iemand nog tips voor mij heeft, graag!)

(verder buiten Netflix moet je natuurlijk ook Game of Thrones en Dexter hebben gezien :P )
pi_181571170
En natuurlijk ná dat je Breaking Bad hebt gezien, Better Call Saul kijken. Wat is dat toch een geweldige vent.
Ik kijk nu naar the beginning of life 😍
pi_181571906
Series kijken!! O+

Als ik toch geen bijna kleuter had ;)
pi_181571984
Hier zijn suits en white collar erg populair :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181572426
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:44 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook maar :D.

Stresslevel +100 hier. Mijn moeder belde dat oma op bezoek was bij een vriendin van haar en dat ze onwel was geworden (ze had een hypo). Of ik even daar naartoe kon. Ik was natúúrlijk nog niet aangekleed en stond net de was op te hangen maar ik was er gelukkig vrij snel en heb oma net thuis afgezet.

Ze had te weinig gegeten maar wel veel bewogen en was van plan zo nog van alles in huis te gaan doen. Ik heb gevraagd of ze dat nu even niet wil doen en eventjes wat rust kan pakken. Ze zou het doen maar ik twijfel (en ze wilde ook niet mee naar ons huis) dus ik bel haar straks eventjes om even te checken hoe het gaat.

Ik merk wel dat ik nu sneller van slag ben door dit soort dingen. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt maar het gebeurt de laatste jaren zo vaak en ze blijft er ook heel laks mee omgaan terwijl de ambulance zelfs regelmatig ingezet wordt -O-. #spuien

Nu maar even op adem komen met een kop thee en een warme douche en straks die serie van jullie een kansje geven :P.

Plumeria, wanneer ben je uitgerekend?
Wat schrikken :X gelukkig met een sisser afgelopen, maar begrijpelijk dat dat soort dingen hard binnenkomen nu. Geniet van de thee ;)

Uitgerekend op 14 sept!

Veel goeie tips voor series, waarvoor dank. Vanaf morgen maar eens goed voor gaan zitten.

En wat iemand hierboven al zei: TLC O+ ontzettende guilty pleasure, en dan vooral Counting On en Cake Boss.
pi_181573406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:57 schreef VKV het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor type series je leuk vindt, maar ik heb me heel goed vermaakt met Narcos, Stranger Things, Nailed it!, La casa de papel, Fargo, House of Cards. Buiten Nailed it! allemaal series waarvan het verhaal doorloopt, dat vind ik zelf het allerleukst. Ben nu zelf Breaking Bad weer een poging aan het geven, die vond ik een paar jaar geleden niks, maar misschien denk ik er nu anders over. Is toch de bestbeoordeelde serie van Netflix. (als iemand nog tips voor mij heeft, graag!)

(verder buiten Netflix moet je natuurlijk ook Game of Thrones en Dexter hebben gezien :P )
Lucifer O+ O+ O+
pi_181574447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 07:30 schreef Feyre het volgende:
Ik vind het een beetje dubbel.. omdat ik met nr 1 met 34w al bevallen ben en nu ook meer klachtjes ervaar dan destijds zou ik het niet erg vinden als de baby zich nu meldt. Anderzijds is dit zeer waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap en denk ik ohh nee ik wil hier nog zo lang mogelijk van genieten.

Ik vind het toch wel zo’n bijzonder iets, zwanger zijn O+. Ik zit ook zoveel lekkerder in m’n vel en voel me gewoon ook ‘mooi’, ben trots op m’n lichaam dat het een kindje zo’n goede omgeving kan bieden om te groeien. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zo voelt, als je zwangerschap niet probleemloos verloopt, of als het een hele lange aanloop heeft gehad, en dat vind ik oprecht erg want ik gun iedere mama dit gevoel.
Ondanks dat het lang heeft geduurd om zwanger te blijven en vertrouwen te krijgen dat ik echt zwanger ben en ik nog steeds niet 100% overtuigd ben dat er echt een gezonde baby straks op mijn buik ligt, sta ik er ook zo in. Ik vind het zo bijzonder dat mijn lijf dit kan en ben zo verliefd op mijn buik O+ Ik vind het ook zo knus & gezellig. En dan kan ik lichamelijk echt een stuk minder en heb ook pijn, maar heb ik er prima voor over. Ben er dan ook echt nog niet klaar mee en denk echt dat ik het zwanger zijn ga missen.

Jemig Helsinki, dat is niet grappig nee. Zeker niet als ze zo eigenwijs doet.

Peace, kan mij voorstellen dat het ineens heel alleenig voelt na zo’n periode samen thuis. Ik ben gelukkig heel goed in alleen thuis zijn en projecten verzinnen

Series O+ ik kijk al heel veel O-) Ik ben Sherlock extra aan het kijken en wilde nog aan Peaky Blinders gaan beginnen, maar kom er nog niet aan toe :')
Ben zo benieuwd hoe dat straks met baby zal zijn. En wie inderdaad de babyboom gaat inzetten :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Fuchsia_roze op 30-08-2018 15:49:01 ]
pi_181586416
Wat fijn om te lezen dat je het toch zo ervaart Fuchs, ondanks de rotperiode (mag ik dat zo zeggen?) die je hebt doorgemaakt voorafgaand aan deze zwangerschap. Ik ga het ook missen O+.

Helsinki snap dat je daar gestresst van raakt zeg :o hopelijk heeft ze verder rustig aan gedaan vandaag.

Oh jongens ik heb echt zoveel werk gestopt in zelf een kaartje ontwerpen vanaf scratch, proefdrukjes al in huis enzovoorts. Vanmiddag met een zwanger vriendinnetje geboortekaartjes doorgekeken (gewoon voor de leuk) en vanavond nog eens wat websites afgegaan. Kom ik toch een compleet ander, standaard kaartje tegen dat ik helemaal leuk vind :'). Proefdruk net besteld. Echt hè. Sinds ik zwanger ben, ben ik ontzettend besluiteloos in eigenlijk vanalles. Ik heb het te doen met m'n vriend. Alhoewel die best veel geduld opbrengt voor me dus kudos voor hem O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181588982
Oké, precies zo als de vorige keer.
Ik sta op, want moet plassen en verlies vocht..

Maar het ruikt niet, geen vloedgolf en het is niet regelmatig :’)

Een augustus of september kindje...

[ Bericht 36% gewijzigd door Loj op 31-08-2018 04:08:35 ]
pi_181589013
Loj! Vorige keer ging het ook best snel toch, dat wordt augustus! :D
pi_181589016
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 04:39 schreef Heliotrope het volgende:
Loj! Vorige keer ging het ook best snel toch, dat wordt augustus! :D
Ja, maar toen had ik harde buiken erbij, die mis ik nu ;)
Dus misschien is het wel niets :)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 05:31:40 #291
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_181589191
Loj al aan het baren? Good luck! Ik denk dat je augustus nog gaat redden!!
pi_181589528
Loj al aan het bevallen? Of toch weer gaan slapen?
pi_181589918
Nou, zelfs dus een klein beetje kunnen slapen.
Na een serie ongemakkelijke harde buiken lijkt ze nu helemaal voor de uitgang te liggen en heb ik bijna geen vocht verlies meer. Verder weinig krampjes.

Ik ga over een uurtje even het ziekenhuis bellen en vragen (eisen) dat ik langs mag komen. Beter even controleren voor het weekend (en met de snelheid van de laatste keer)
Verwacht er uiteindelijk niet zoveel van..

en terwijl ik dit schrijf ervaar ik wel een ongemakkelijke harde buik die zich echt naar beneden richt ;)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:25:02 #294
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181590152
Lok :% *O* Klinkt als actie! Succes, hopelijk kun je snel langskomen
pi_181590460
Loj, jouw baby doet een augustus eindsprint denk ik! Zet ‘m op!

Ik kom meteen maar uitzwaaien. Doen we ook maar meteen een poging om wat baby’s naar buiten te rammelen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181590654
Wat een mooi meisje Sillie O+

Het ziekenhuis doet weer lekker moeilijk, want er is geen regelmaat.. Zit nu (al een half uur) te wachten op een telefoontje van de assistent of ik mag komen :(

Bah, zat ik maar bij de verloskundige :’(
pi_181590988
Loj! :D

Wel waardeloos dat je niet ‘mag’ langskomen :{. Als je denkt dat het echt serieus is zou ik trouwens echt gewoon je spullen pakken en naar het ziekenhuis rijden. Jij voelt dit het beste aan. Laat je man zich maar even kwaad maken daar indien nodig :*.

Veel succes!! :% hopelijk een mooie ontmoeting met jullie meisje O+. Ik zet in op augustus trouwens :7.

Ooh sillie O+!!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:09:52 #298
342418 VKV
Plausibel
pi_181591061
Loj succes!!! Ik gok ook augustus :D wel ruk dat je niet meteen langs mag komen inderdaad! Ik dacht dat gebroken vliezen al wel genoeg reden is voor een check?

Ennnn hier gaan we rustig door met het vieren van de volgende weekwissel (en nog maar even extra genieten van al die momenten van slaap en stilte), 39 weken! *O*
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:11:00 #299
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181591072
Ooooh Loj :D! Ik ben zo benieuwd. Mijn moeder had ingezet op 1 sept. bij mij, maar er is niet zo veel meer aan het rommelen. Wel een hoop harde buiken en pijn in mijn onderrug maar dat was het ook wel.

Feyre, heel herkenbaar. Ik was een beetje bang om het aangepaste geboortekaartje van ons te openen maar gelukkig ben ik daar nog steeds helemaal weg van O+. Zo'n wisselende smaak, pfff. En dan ben ik uitgerekend nu ook begonnen met onze inrichting te veranderen. Misschien maar even mee wachten.

Sillie, wat een leukje! Tot snel in het babytopic :*!

38 weken vandaag en een vreselijke poetsdrang. Dus ik ga zometeen maar eens aan de slag.
pi_181591383
O Loj, spannend!
Inmiddels al wat gehoord van het ziekenhuis? Stom dat ze zo moeilijk doen! In ieder geval al veel succes :% En mooie ontmoeting gewenst O+

Ook dat is heel herkenbaar Feyre, ik kan beslissing meer maken en heb om alles keuzestress. Echt handig ook als je iets moet kiezen waar je baby de rest van zijn/haar leven aan vast zit O-)

Ja VKV, 39 weken voor ons vandaag *O*
En 38 weken voor Helsinki *O*
O, die poetsdrang he?! Ik herken mijzelf niet terug :+ Ik heb voor vandaag ook weer een lijst en dan vind ik het echt weleens klaar hoor.

Sillie, wat een cutie O+ *rammel*
pi_181591384
Vol B-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')