abonnement Unibet Coolblue
pi_181390655
quote:
15s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 03:03 schreef Metalfrost het volgende:
Vertaling door Google Translate van bron: https://www.facebook.com/(...)=0&msite_tab_async=0 ctrl+f "jos brech"

Dus al láng niet meer in de Vogezen.
Of hij heeft de Vogezen nooit verlaten.
pi_181390662
Hij heeft zijn grote verdwijntruuk heel lang kunnen voorbereiden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_181390664
YouTube-kanaal van Jos Brech:

https://www.youtube.com/channel/UCbrORQoDyfhocb6Kc72vNxA

bron via: https://www.bushcraft-deu(...)brech-aka-oakleafnl/
naar: https://tinyurl.com/y7v97ozb en https://twitter.com/WesvGen/status/1032224962998882304

Meer info na zijn vertrek uit de Vogezen (Duits) bevat ook meer persoonlijke info:


Zijn laatste video:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens een bushcraftforum sinds 20-21-22 februari 2018 vermist.
bron: http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?t=15430

Maar hier, op 13 maart 2018 nog een berichtje geplaatst op internet:
https://www.camperidea.com/survival-and-camping-quick-tips-2/
quote:
oakleafNL on March 13, 2018 at 3:10 pm

never thought of that method to warm up my hands if too could. i usualy swing my arms around like a windmill.


[ Bericht 14% gewijzigd door Metalfrost op 23-08-2018 03:59:21 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_181390665
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 03:07 schreef Za het volgende:

[..]

Of hij heeft de Vogezen nooit verlaten.
Daar kun je op zich ook aardig lang verdwijnen.
pi_181390667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 03:09 schreef barthol het volgende:
Hij heeft zijn grote verdwijntruuk heel lang kunnen voorbereiden.
Vraag me af of ie in al die tijd niet meer heeft uitgevreten?
pi_181390962
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 01:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Neem toch aan als ze weten dat ie gezocht wordt dat ze wel degelijk de coppers bellen niet??

Hij staat inmiddels ook op de interpol lijst van most wanted crooks. :)
Je gaat er nu vanuit dat iedereen hem herkent. Die man is vandaag in het nieuws in Nederland over een maand zou een groot deel van ons hem voorbij lopen op straat zonder aandacht te schenken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181390967
quote:
Brech werd daags na de moord op Nicky al als 'toevallige passant' aangesproken rond het plaats delict. Later in het onderzoek is hij nog tweemaal als getuige gehoord, meldden politie en justitie vanmiddag tijdens de persconferentie. Die verhoren deden verder geen alarmbellen afgaan.
Als hij 2 keer verhoord is geweest na de moord snap ik niet zo goed waarom de politie hem in de afgelopen 20 jaar niet eerder dna heeft laten afstaan....

amateuristiche rotzooi weer van de politie..... :W
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181391064
Over geld; ik las gisteren wat reacties op die facebook pagina die was opgezet door die Bushcraft-community om zo Jos te vinden (maar die is inmiddels verwijderd), en daar stond in dat er bekend zou zijn hoeveel cash hij bij had. Volgens die Erik van ‘t Padje (reactie was van hem) zou dat genoeg moeten zijn om het, in combi met gebruik maken van de natuur, het een poos uit te zingen. En wie weet had ‘ie nog wel meer cash verzameld door de tijd heen...
  donderdag 23 augustus 2018 @ 07:37:25 #284
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181391240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 06:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Als hij 2 keer verhoord is geweest na de moord snap ik niet zo goed waarom de politie hem in de afgelopen 20 jaar niet eerder dna heeft laten afstaan....

amateuristiche rotzooi weer van de politie..... :W
Omdat je iemand pas kunt verplichten DNA af te staan wanneer dat is opgelegd door de officier van justitie. Dit zal echter pas gebeuren wanneer je een verdachte bent. Op dit moment was er te weinig bewijs om die pipo als verdachte aan te wijzen. Vandaar dat een voorarrest ook niet mogelijk was. Je kunt niet zomaar iemand vasthouden en DNA afnemen, daar moet een reden voor zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 07:43:52 #285
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181391274
Ik las hier ook wat reacties dat medewerkers die bij een kinderdagverblijf/Scouting/Zwemvereniging of andere instantie waar veel met kinderen gewerkt wordt verplicht moeten worden om DNA af te staan. Maar stel je nou eens voor dat jouw DNA op dat van een slachtoffer gevonden wordt, maar dat je er niks mee te maken hebt. Dan ben je zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, in 1 klap verdachte.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 07:51:41 #286
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181391311
Beste Peter,

Respect!

Geweldig zoals jij je de afgelopen twintig jaar hebt ingespannen om te helpen de moordenaar van Nicky Verstappen te vinden. Onvermoeibaar bleef je strijden voor de familie van het jochie dat op 10 augustus 1998 werd vermoord. Je bestempelde in al die jaren ook weleens de verkeerde als verdachte. Zoals de in 2003 overleden kampoudste Joos B., wiens lichaam in 2010 werd opgegraven voor DNA-onderzoek. Maar wie maakt geen fouten? Bottom line is dat nu internationaal wordt gejaagd op ene Jos Brech en dat alles er op wijst dat dat de moordenaar van Nicky Verstappen is.

Gisteren werd op social media meteen gesuggereerd dat jij nu weer bij allerlei tv-programma’s 2500 euro ging ophalen in ruil voor je aanwezigheid. Al zou het zo zijn dat je overal dat bizarre bedrag kreeg, dan zeg ik: prima. Het is je gegund. Dat is dan niet je zakken vullen, maar een terechte vergoeding voor al die jaren werk.

Iemand die het zo langdurig en zo intensief opneemt voor slachtoffers van een misdrijf, kan mij niet goed genoeg beloond woorden.

pi_181391319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 07:43 schreef tja77 het volgende:
Ik las hier ook wat reacties dat medewerkers die bij een kinderdagverblijf/Scouting/Zwemvereniging of andere instantie waar veel met kinderen gewerkt wordt verplicht moeten worden om DNA af te staan. Maar stel je nou eens voor dat jouw DNA op dat van een slachtoffer gevonden wordt, maar dat je er niks mee te maken hebt. Dan ben je zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, in 1 klap verdachte.
Ligt aan het soort spoor natuurlijk.
Als er sperma-DNA aangetroffen wordt, krijg je een heel ander soort gesprek met de politie.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 07:57:31 #288
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181391351
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 07:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ligt aan het soort spoor natuurlijk.
Als er sperma-DNA aangetroffen wordt, krijg je een heel ander soort gesprek met de politie.
Maar als er op het slachtoffer (het gaat namelijk niet uitsluitend om zedendelicten) geen sperma-DNA wordt aangetroffen maar een ander DNA spoor?
En wat als je toevallig net naar de wc bent geweest, je handen niet goed hebt gewassen en er een schaamhaar in de trui van het slachtoffer zit? Probeer je daar nog maar eens uit te lullen.

Ik ben ervoor dat er bij de minste geringste verdachtmaking DNA moet worden afgenomen, maar iemand erdoor veroordelen of als verdachte aanmerken is net een stuk lastiger.
pi_181391387
quote:
3s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 03:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daar kun je op zich ook aardig lang verdwijnen.
Nu zijn foto bekend is gemaakt zal dit in dat geval niet heel lang meer duren.
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:11:31 #290
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181391439
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 02:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Las wel dat iemand rond de tijd van overlijden van zn ma hem in Simpelveld gezien zou hebben mogelijk. Dus misschien kort daarna?
quote:
Brech in april nog in Simpelveld gezien

SIMPELVELD - De 55-jarige Jos Brech die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen, is afgelopen april nog in Simpelveld gezien. Dat zegt een oude buurvrouw. Ze vertelt over een „nogal onopvallende man” die nog geen 100 meter verderop woonde in de Haembuckerstraat. Volgens het Openbaar Ministerie was het laatste teken van leven van de man in februari.

Waarschijnlijk was Brech in de Limburgse plaats omdat zijn moeder toen net was overleden. In april is hij als vermist opgegeven bij de politie.

Brech woonde ten tijde van de dood van Nicky in 1998 met zijn moeder in Simpelveld. „Hij liep altijd met een fotocamera over zijn schouder bij ons langs. Hij had eigenlijk met niemand contact. Was echt een Einzelgänger.”

Het nieuws dat er - twintig jaar na de dood van de elfjarige jongen - een verdachte uit Simpelveld in beeld is, sloeg in de Zuid-Limburgse gemeente in als een bom. Het is het gesprek van de dag, veel mensen volgden de persconferentie woensdag rechtstreeks op tv en internet.

Akelig idee’
Een winkelmeisje van een supermarkt bij het gemeentehuis heeft als kind op de creche gezeten waar Brech toen werkte, vertelt de nu 27-jarige vrouw. Dat was bij Ollekebolleke in Brunssum. „Ik was toen twee of drie jaar, dus ik herinner me hem niet meer”, zegt ze. „Maar ik hoorde wel dat de man in die tijd opeens vertrokken is. Van de ene dag op de andere. Waarom weet ik niet.” Ze vindt het achteraf een akelig idee dat die man daar ook zat.

Haar collega vertelt dat ze op 800 meter van de vindplaats woont, waar Nicky in 1998 dood werd gevonden. Een homo-ontmoetingsplaats, weet ze. „Ik ben blij dat de zaak is opgelost. Ik hoop dat ze die viezerik snel pakken.”
https://www.telegraaf.nl/(...)in-simpelveld-gezien
pi_181391574
Ik denk zelf dat hij nog in de Vogezen zit en wel weet dat hij gepakt gaat worden maar nog zo lang mogelijk van zijn vrijheid probeert te genieten. Kan zomaar een jaar duren voordat ze hem vinden.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:28:52 #292
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181391603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:25 schreef grimselman het volgende:
Ik denk zelf dat hij nog in de Vogezen zit en wel weet dat hij gepakt gaat worden maar nog zo lang mogelijk van zijn vrijheid probeert te genieten. Kan zomaar een jaar duren voordat ze hem vinden.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij al zelfmoord heeft gepleegd of gaat plegen. Deze man is zo 1 met de natuur en niet sociaal dat het voor hem misschien wel de beste optie is.

Hij heeft immers 20 jaar lang nog in vrijheid kunnen genieten.
pi_181391635
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 07:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat je iemand pas kunt verplichten DNA af te staan wanneer dat is opgelegd door de officier van justitie. Dit zal echter pas gebeuren wanneer je een verdachte bent. Op dit moment was er te weinig bewijs om die pipo als verdachte aan te wijzen. Vandaar dat een voorarrest ook niet mogelijk was. Je kunt niet zomaar iemand vasthouden en DNA afnemen, daar moet een reden voor zijn.
ONzinverhaal

hij is 2 x verhoord
hij was op de plaats delict
voor mij genoeg reden dat hij verdacht zou kunnen zijn

ik denk eigenlijk gewoon dat ze heel snel de verkeerde conclusie hadden getrokken dat hij er niets mee te maken zou kunnen hebben, maar waarom is hij 2 x verhoord dan

Met die DNA mogelijkheden die er al zo lang bestaan hadden ze iedereen die toen verhoord was al een dns test kunnen opleggen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:39:43 #294
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181391681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ONzinverhaal

hij is 2 x verhoord
hij was op de plaats delict
voor mij genoeg reden dat hij verdacht zou kunnen zijn

ik denk eigenlijk gewoon dat ze heel snel de verkeerde conclusie hadden getrokken dat hij er niets mee te maken zou kunnen hebben, maar waarom is hij 2 x verhoord dan

Met die DNA mogelijkheden die er al zo lang bestaan hadden ze iedereen die toen verhoord was al een dns test kunnen opleggen.
Ah ja, iemand is het niet met je eens, en dan is het automatisch een onzinverhaal.
Hij is gehoord, net als 100-en anderen.
Hij was op de plaats delict net als zoveel anderen.
Voor verdachtmaking moet er veel meer bewijslast zijn dan hetgeen jij nu opnoemt.
Voor een voorarrest nog meer, en voordat een officier van justitie EIST dat je DNA afstaat nog meer.
Andere tijden, dus om te stellen dat de politie toen gefaald heeft is te kort door de bocht.
Een wetswijziging 20 jaar geleden had er wel wat aan kunnen veranderen ja.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:40:09 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181391684
Ha, captain hindsight had het al lang opgelost.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:42:27 #296
192592 SureD1
------------------------------
pi_181391698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ONzinverhaal

hij is 2 x verhoord
hij was op de plaats delict
voor mij genoeg reden dat hij verdacht zou kunnen zijn

ik denk eigenlijk gewoon dat ze heel snel de verkeerde conclusie hadden getrokken dat hij er niets mee te maken zou kunnen hebben, maar waarom is hij 2 x verhoord dan

Met die DNA mogelijkheden die er al zo lang bestaan hadden ze iedereen die toen verhoord was al een dns test kunnen opleggen.
Als getuige. Niet van “wat deed jij daar” maar “wat heb je gezien wat ons zou kunnen helpen”...
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:07:45 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181391952
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als getuige. Niet van “wat deed jij daar” maar “wat heb je gezien wat ons zou kunnen helpen”...
Wat natuurlijk best apart is voor iemand die daar uren nadat het lichaam gevonden is langsfietste, vooral omdat het slachtoffer al meer dan een dag vermist was toen hij gevonden werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181391966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah ja, iemand is het niet met je eens, en dan is het automatisch een onzinverhaal.
Hij is gehoord, net als 100-en anderen.
Hij was op de plaats delict net als zoveel anderen.
Voor verdachtmaking moet er veel meer bewijslast zijn dan hetgeen jij nu opnoemt.
Voor een voorarrest nog meer, en voordat een officier van justitie EIST dat je DNA afstaat nog meer.
Andere tijden, dus om te stellen dat de politie toen gefaald heeft is te kort door de bocht.
Een wetswijziging 20 jaar geleden had er wel wat aan kunnen veranderen ja.
Deze man was gewoon zwaar verdacht.

Die opsomming die jij geeft is echt onzin.

Justitie had deze man allang een DNA test kunnen afnemen.

Ze hadden hem desnoods kunnen vragen om VRIJWILLIG dna af te staan.

Nu hebben ze miljoenen euroos gestoken in een onderzoek.

Grote geldverspilling.

Begin gewoon bij het begin en ga het dna onderzoek gewoon doen bij de mensen die als eerste al ondervraagd waren en op het plaats delict aanwezig waren.

Dit is gewoon Logica wat ik je allemaal vertel......

Politie en Justitie is gewoon niet zo slim

Daarom lopen er gelukkig mensen rond zoals ik en peter r de vries.

Ik zou peter r de vries denk ik ook wel wat kunnen leren

maar dat terzijde
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:13:17 #299
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181392037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:09 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Deze man was gewoon zwaar verdacht.

Die opsomming die jij geeft is echt onzin.

Justitie had deze man allang een DNA test kunnen afnemen.

Ze hadden hem desnoods kunnen vragen om VRIJWILLIG dna af te staan.

Nu hebben ze miljoenen euroos gestoken in een onderzoek.

Grote geldverspilling.

Begin gewoon bij het begin en ga het dna onderzoek gewoon doen bij de mensen die als eerste al ondervraagd waren en op het plaats delict aanwezig waren.

Dit is gewoon Logica wat ik je allemaal vertel......

Politie en Justitie is gewoon niet zo slim

Daarom lopen er gelukkig mensen rond zoals ik en peter r de vries.

Ik zou peter r de vries denk ik ook wel wat kunnen leren

maar dat terzijde
Het is altijd makkelijk praten achteraf. Tuurlijk is het verdacht dat hij een paar uur later te zien was bij de vindplek van Nikky maar het is best overdreven om gelijk een DNA test af te dwingen bij elke ramptoerist.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:16:23 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181392100
:')

Je zou Peter blaaskakerigheid kunnen leren. In volumes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')