abonnement Unibet Coolblue
pi_181378976
quote:
Tijdens een persconferentie om 12.00 uur zal de politie vandaag bekend maken dat er een grote doorbraak is in het onderzoek naar de dood van Nicky Verstappen. Het elfjarige jongetje verdween op 10 augustus 1998 toen hij op zomerkamp was op de Brunssummerheide. De politie en het Openbaar Ministerie probeerden met een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek als ultieme poging duidelijkheid te krijgen en dat lijkt nu gelukt te zijn.

Wat de politie precies bekend gaat maken is onduidelijk. De persconferentie vindt plaats op het politiebureau is Maastricht. RTL Boulevard-deskundige en misdaadverslaggever Peter R. de Vries laat weten dat hij aanwezig zal zijn bij de bekendmaking.

Jarenlang deed de politie onderzoek naar de dood van het Limburgse jongetje uit Heibloem. Het onderzoek naar het misdrijf heeft nooit stilgelegen. Tijdens verschillende uitzendingen van zijn programma besteedde De Vries aandacht aan de zaak.

Later meer.
bron

PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I´m back.
pi_181378982
quote:
Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:43:36 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181378992
quote:
Ik zag laatst een filmpje van een gast die maakte een grote hut + schoorsteen die bestaat uit stenen, hout en klei. Enige gereedschap wat hij gebruikt zijn zijn handen en een bijl.

Lijkt me ook geweldig om te doen. Maar hier in (west) Europa mag dat nu eenmaal niet. Dat is zwaar verboden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181379019
Of 100 users openen een nieuw deel of niemand hè? :').

Laten we de afspraak maken dat de laatste user in het topic gewoon een nieuw deel start mensen.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:45:29 #5
192592 SureD1
------------------------------
pi_181379039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).
Unabomber ja, dat is het beeld dat ik er bij heb...
  Moderator woensdag 22 augustus 2018 @ 19:45:29 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_181379040
quote:
Tientallen tips over verblijfplaats verdachte Jos Brech

1 minuut ago Limburg

De politie heeft aan het begin van woensdagavond al tientallen tips ontvangen over de verblijfplaats van Jos Brech

L1
Hopelijk nuttige tips
pi_181379048
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zag laatst een filmpje van een gast die maakte een grote hut + schoorsteen die bestaat uit stenen, hout en klei. Enige gereedschap wat hij gebruikt zijn zijn handen en een bijl.

Lijkt me ook geweldig om te doen. Maar hier in (west) Europa mag dat nu eenmaal niet. Dat is zwaar verboden.
Lijkt me geen klap aan, eerlijk gezegd, ik hou ook helemaal niet van dat terug naar de natuur-sfeertje (nah, ja tenzij we spreken over die comedy uit de jaren 70 uiteraard). Meestal ook gefrustreerde selfkickende utopisten die dat aanhangen.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:46:13 #8
192592 SureD1
------------------------------
pi_181379059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
Of 100 users openen een nieuw deel of niemand hè? :').

Laten we de afspraak maken dat de laatste user in het topic gewoon een nieuw deel start mensen.
Ik zat te twijfelen... de laatste was een triggerde scout volgens mij ;)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:46:57 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181379090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).
Ik denk beetje een kruising tussen mensen die gewoon erg veel houden van natuur en die daarnaast basisvaardigheden willen hebben om te kunnen overleven in de wildernis, voor het geval dat deze ooit nodig zouden zijn.

Ik zie ze nog niet zo extreem als preppers. Preppers zijn van die gasten die bunkers willen bouwen en hun hele huis hebben bevoorraad met voedselpakketten waar ze jaren van kunnen eten als de apocalyps uitbreekt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181379162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik denk beetje een kruising tussen mensen die gewoon erg veel houden van natuur en die daarnaast basisvaardigheden willen hebben om te kunnen overleven in de wildernis, voor het geval dat deze ooit nodig zouden zijn.

Ik zie ze nog niet zo extreem als preppers. Preppers zijn van die gasten die bunkers willen bouwen en hun hele huis hebben bevoorraad met voedselpakketten waar ze jaren van kunnen eten als de apocalyps uitbreekt.
Ja, preppers daar moest ik ook aanvankelijk aan denken, maar dat zijn meer lui die er niet op uittrekken, maar van hun huis een kasteel maken inclusief voedselvoorraad voor de komende 250 jaar. En die zijn vaak zichtbaar paranoïde ipv onopvallend zoals deze dude.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2018 @ 19:48:43 #11
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181379164
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Typisch Midden-Limburgs dorp... ik dank mijn ouders dat ze me altijd weggehouden hebben van het kerkkoor, de misdienaars, scouting, en ander jeugdwerk, ook uit mijn jeugd (jaren 80) in zo’n gat de nodige verhalen meegekregen. RK kerk speelde daar meestal een rol in...
Ik zit in Zuid Limburg, ken de Brunsummerheide ook goed.
En je hebt gelijk, mijn ouders hielden mij daar weg, en ik op mijn beurt mijn kinderen
Ook wat betreft de RK kerk sla je de spijker precies op zijn kop.
In de jaren 60 en 70 waren dat soort praktijken al schering en inslag.
Wat ik al zei, je kind daar afleveren is de kat op het spek binden, het is niet anders.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181379259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Op 11 augustus 1998 wordt Nikki Verstappen gevonden om 21.00 uur 's avonds. Drieënhalfuur later, wordt verdachte op de fiets aangehouden in het gebied.
Dat vertelde de politievrouw vanmiddag.

Zij vertelt niet 'drieënhalfuur later', zij houdt tussen de zin dat Nikki gevonden wordt om 21.00 uur, en de zin dat de verdachte om 0.30 uur staande wordt gehouden, een jubelverhaaltje dat door dna van twintig jaar geleden en voortvarend onderzoek, nu een verdacht is aangehouden. Daardoor valt het niet op dat er maar drieënhalfuur tussenzat.

Het kan goed zijn dat verdachte daar in de buurt was om te kijken of hij misschien iets had achtergelaten.
Hij werd gevonden rond 21.00, maar was al sinds 's ochtends vroeg vermist, en men was al de hele dag met man en macht naar hem aan het zoeken.
Het gebied kennende, zijn er tijdens die dag waarschijnlijk honderden fietsers en wandelaars langs gekomen.
Waarom zouden ze dan meer aandacht schenken aan iemand die daar een halve dag na de vermissing langs komt, dan aan al die fietsers en wandelaars die eerder op de dag daar waren, toen Nicky nog vermist was?

Het is nu natuurlijk makkelijk zeggen dat ze toendertijd meer aandacht aan hem hadden moeten schenken. Maar in alle informatie die nu beschikbaar is, zie ik nou niet bepaald iets dat hem toendertijd meer verdacht had gemaakt dan al die andere passanten die dag.
pi_181379275
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:48 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik zit in Zuid Limburg, ken de Brunsummerheide ook goed.
En je hebt gelijk, mijn ouders hielden mij daar weg, en ik op mijn beurt mijn kinderen
Ook wat betreft de RK kerk sla je de spijker precies op zijn kop.
In de jaren 60 en 70 waren dat soort praktijken al schering en inslag.
Wat ik al zei, je kind daar afleveren is de kat op het spek binden, het is niet anders.
Ja, die RK-kerk heeft wel ongelofelijk veel leed veroorzaakt, want 9 tegen 10 dat deze gast in zijn jeugd natuurlijk ook misbruikt is en raadt dan maar eens door wie.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:54:09 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181379305
@ Twinkle20:

Er staat me vaag bij dat er jaren geleden bloemen zijn gevonden op de exacte plek waar Nicky was vermoord. Aangezien die locatie niet algemeen bekend was, deed de politie nader onderzoek. Toen bleek dat ze waren neergelegd door een paragnost die er eerder bij gehaald was.
Dat verhaal kun je vast wel ergens terugvinden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2018 @ 19:54:12 #15
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181379307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die RK-kerk heeft wel ongelofelijk veel leed veroorzaakt, want 9 tegen 10 dat deze gast in zijn jeugd natuurlijk ook misbruikt is en raadt dan maar eens door wie.
Mijn geluk was natuurlijk ook dat mijn ouders niet katholiek waren.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181379314
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:52 schreef Royyy het volgende:

[..]

Hij werd gevonden rond 21.00, maar was al sinds 's ochtends vroeg vermist, en men was al de hele dag met man en macht naar hem aan het zoeken.
Het gebied kennende, zijn er tijdens die dag waarschijnlijk honderden fietsers en wandelaars langs gekomen.
Waarom zouden ze dan meer aandacht schenken aan iemand die daar een halve dag na de vermissing langs komt, dan aan al die fietsers en wandelaars die eerder op de dag daar waren, toen Nicky nog vermist was?

Nikki was sinds de vorige dag 7.00 uur zoek. De dag erop om 21.00 uur vinden ze het lichaam. Drieënhalfuur later wordt vlak bij de vindplek, de verdachte staande gehouden. Rond dat tijdstip zal het niet druk geweest zijn.

Hij kan gehoord hebben dat het lichaam gevonden was, misschien was hij bezig fietssporen richting zijn huis uit te wissen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:56:47 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181379378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, preppers daar moest ik ook aanvankelijk aan denken, maar dat zijn meer lui die er niet op uittrekken, maar van hun huis een kasteel maken inclusief voedselvoorraad voor de komende 250 jaar. En die zijn vaak zichtbaar paranoïde ipv onopvallend zoals deze dude.
Beetje offtopic, maar dat doet me denken aan een Engelse prepper die ook hele voorraadkasten volgestopt had met voedselrantsoenen. En dat liet hij trots aan die interviewer/journalist zien.

De interviewer vroeg aan hem wat hij gaat doen als de maatschappij ten onder zou gaan, en alle hongerige mensen dus naar zijn huis komen om zijn voedsel te stelen.

Toen liet hij dus een klein kruisboogje zien waarmee hij dan van plan was om iedereen neer te schieten die in de buurt zou komen. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181379391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nikki was sinds de vorige dag 7.00 uur zoek. De dag erop om 21.00 uur vonden ze zijn lichaam. Drieënhalfuur later wordt vlak bij de vindplek, de verdachte staande gehouden.
Dus...? Nogmaals, wat was (met de info die toen beschikbaar was) het verschil tussen hem en de honderden andere mensen die daar op elk tijdstip van de dag en nacht langs komen?
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2018 @ 19:58:02 #19
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181379415
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nikki was sinds de vorige dag 7.00 uur zoek. De dag erop om 21.00 uur vinden ze het lichaam. Drieënhalfuur later wordt vlak bij de vindplek, de verdachte staande gehouden. Rond dat tijdstip zal het niet druk geweest zijn.
Ze hadden hem toen meteen binnenstebuiten moeten keren, hij was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, om iemand dan als 'passant' te bestempelen en er verder weinig tot niets mee te doen vind ik vreemd, op zijn minst nalatig, misschien zelfs knullig.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181379453
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:58 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ze hadden hem toen meteen binnenstebuiten moeten keren, hij was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, om iemand dan als 'passant' te bestempelen en er verder weinig tot niets mee te doen vind ik vreemd, op zijn minst nalatig, misschien zelfs knullig.
Peter R. de Vries valt dit ook te verwijten. Die steekt nu de loftrompet terwijl hij ook zal beseffen dat het knullig was.
pi_181379474
Hoeveel passanten waren er rond die tijd?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:00:30 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_181379483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).
Deze jongen niet, aardige gast in zuid Engeland met een schattige Jack Russel. Skip anders naar 30 min. dan gaat hij praten. ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_181379492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel passanten waren er rond die tijd?
Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen. Hij is niet voor niks staande gehouden door de marechaussee.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:01:04 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181379508
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:58 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ze hadden hem toen meteen binnenstebuiten moeten keren, hij was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, om iemand dan als 'passant' te bestempelen en er verder weinig tot niets mee te doen vind ik vreemd, op zijn minst nalatig, misschien zelfs knullig.
En hoe hadden ze dat precies moeten doen dan? Iedereen die daar loopt meenemen naar het bureau? Op welke wettelijke basis?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:01:07 #25
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181379510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zag laatst een filmpje van een gast die maakte een grote hut + schoorsteen die bestaat uit stenen, hout en klei. Enige gereedschap wat hij gebruikt zijn zijn handen en een bijl.

Lijkt me ook geweldig om te doen. Maar hier in (west) Europa mag dat nu eenmaal niet. Dat is zwaar verboden.
Alsof iemand 'in the middle of the Vogezen' betrapt zou worden.. :P

En hoezo verboden? Op grond waarvan dan?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:01:28 #26
192592 SureD1
------------------------------
pi_181379524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die RK-kerk heeft wel ongelofelijk veel leed veroorzaakt, want 9 tegen 10 dat deze gast in zijn jeugd natuurlijk ook misbruikt is en raadt dan maar eens door wie.
Zeer reeële mogelijkheid inderdaad, gaat generaties terug...
pi_181379530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen.
Het was blijkbaar warm weer en ik kan me voorstellen dat er publiek op zoiets afkomt.
pi_181379540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het was blijkbaar warm weer en ik kan me voorstellen dat er publiek op zoiets afkomt.
De politie zal wel weten hoeveel mensen ze nog meer staande hebben gehouden die nacht. Ik schat nul.
pi_181379550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen.
Vlakbij was een homo-ontmoetingsplaats volgens mij. Geen idee op welke afstand en hoe 'druk' het daar is op zo'n tijdstip, maar kan me zo voorstellen dat er wel meer mensen in de omgeving waren op dat moment.
pi_181379559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:02 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De politie zal wel weten hoeveel mensen ze nog meer staande hebben gehouden die nacht. Ik schat nul.
Aan jouw schatting kunnen we natuurlijk geen waarde hechten. Het gaat om de feiten.
pi_181379568
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Mijn geluk was natuurlijk ook dat mijn ouders niet katholiek waren.
Cheers, mate.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2018 @ 20:03:31 #32
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181379573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel passanten waren er rond die tijd?
Dat kunnen er m.i. nooit veel geweest zijn gezien het tijdstip en gezien de plaats waar ie gevonden werd.
Op dat perceel staan kerstboomjes voor de verkoop in december, er is daar geen echt wandelpad, mensen zullen veel eerder de andere kant op gaan richting Heikop en de Roode Beek.

De enige lui die op die plek op dat tijdstip rondhangen verdienen het om volledig gecheckt te worden.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  Moderator woensdag 22 augustus 2018 @ 20:04:01 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:06:50 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181379665
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:01 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Alsof iemand 'in the middle of the Vogezen' betrapt zou worden.. :P

En hoezo verboden? Op grond waarvan dan?
Geen idee.

Maar je mag in natuurgebieden al bijna nergens wildkamperen of een vuurtje maken, laat staan bomen omhakken en grond/klei te gebruiken om een hut te gaan bouwen.

In Scandinavië en Oost Europa mag dat dan weer wel volgens mij.

Ik zal trouwens eens kijken of ik het filmpje nog vind. Best grappig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181379678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel passanten waren er rond die tijd?
Rond die tijd 's nachts zullen dat er niet veel zijn.
Maar hoezo zou dat destijds interessanter voor de politie zijn geweest dan de honderden passanten waarmee ze vast en zeker eerder op de dag contact zullen hebben gehad, veel dichter bij de tijd waarop het misdrijf zelf plaats heeft gevonden?

Je moet prioriteiten stellen. Focus je dan op al de mensen waarvan je weet dat ze rondom de tijd van het misdrijf in de buurt waren, of op iemand die vele uren later op de fiets langs komt?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:10:32 #36
28033 Pek
je moet wat
pi_181379790
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Geen idee.

Maar je mag in natuurgebieden al bijna nergens wildkamperen of een vuurtje maken, laat staan bomen omhakken en grond/klei te gebruiken om een hut te gaan bouwen.

In Scandinavië en Oost Europa mag dat dan weer wel volgens mij.

Ik zal trouwens eens kijken of ik het filmpje nog vind. Best grappig.
Een beetje Bushcrafter hakt geen bomen om maar gebruikt alleen dood hout dat al op de grond ligt. ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:12:12 #37
192592 SureD1
------------------------------
pi_181379856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Domnivoor het volgende:
@ Twinkle20:

Er staat me vaag bij dat er jaren geleden bloemen zijn gevonden op de exacte plek waar Nicky was vermoord. Aangezien die locatie niet algemeen bekend was, deed de politie nader onderzoek. Toen bleek dat ze waren neergelegd door een paragnost die er eerder bij gehaald was.
Dat verhaal kun je vast wel ergens terugvinden.
Ik heb even gegoogled.o.a. hier:
http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/

Dat lijkt wel redelijk bijgehouden te zijn al die jaren.
pi_181379871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Pek het volgende:

[..]

Deze jongen niet, aardige gast in zuid Engeland met een schattige Jack Russel. Skip anders naar 30 min. dan gaat hij praten. ;)
Met een geweer. :{.

Maar hij komt an sich sympathiek over idd....

Ik zie die Jack niet evenwel.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:13:13 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181379875
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En op de EU’s most wanted list:

https://eumostwanted.eu
The noose tightens
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181380005
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En op de EU’s most wanted list:

https://eumostwanted.eu
Wat een verzameling figuren is die lijst toch, brr
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 20:17:49 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181380035
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En op de EU’s most wanted list:

https://eumostwanted.eu
Moest daar niet ook Tommie van der Sommen op staan?
pi_181380101
Erg slim. Hij is van plan te verdwijnen. Geet eerst door at ie gaat wandelen. Laat uitgebreide routes achter. En na maanden wordt ie pas as vermist opgegeven. Hij kon in die tijd al de hele wereld rondgelopen zijn.. Die wandelroutes zijn gewoon dwaalsporen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:20:11 #44
192592 SureD1
------------------------------
pi_181380113
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:16 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Wat een verzameling figuren is die lijst toch, brr
Zo uit de werken van Lombroso...
pi_181380120
Was er nou wel of geen sprake van moord en misbruik of 'slechts' doodslag?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:20:34 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181380121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:10 schreef Pek het volgende:

[..]

Een beetje Bushcrafter hakt geen bomen om maar gebruikt alleen dood hout dat al op de grond ligt. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met een geweer. :{.

Maar hij komt an sich sympathiek over idd....
Hier is die gast die een hut bouwt van hout, klei en modder. Ik zie nu dat hij geen modern gereedschap gebruikt. Hij doet het op de oude primitieve manier. Met een stenen handbijl. _O_

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 20:20:57 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:21:11 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181380138
Wellicht brengt hij zichzelf om het leven, ergens diep in de natuur. Dan wordt hij nooit meer gevonden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:21:44 #49
192592 SureD1
------------------------------
pi_181380157
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:17 schreef maily het volgende:

[..]

Moest daar niet ook Tommie van der Sommen op staan?
Staat er tussen..
  roze woensdag 22 augustus 2018 @ 20:22:08 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181380167
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:17 schreef maily het volgende:

[..]

Moest daar niet ook Tommie van der Sommen op staan?
https://eumostwanted.eu/nl/node/500
Your beauty never ever scared me.
pi_181380194
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[..]

Hier is die gast die een hut bouwt van hout, klei en modder. Ik zie nu dat hij geen modern gereedschap gebruikt. Hij doet het op de oude primitieve manier. Met een stenen handbijl. _O_

Ja, eh ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind als jij dit doet: _O_ .
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:23:24 #52
192592 SureD1
------------------------------
pi_181380206
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef Nober het volgende:
Was er nou wel of geen sprake van moord en misbruik of 'slechts' doodslag?
Niet bekend, is nooit een doodsoorzaak bekend geworden, is ook nooit vastgesteld of hij misbruikt is, dat is slechts een vermoeden... het DNA spoor waar Brech aan gematched wordt is zeker een delictspoor, volgens de politie.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:23:42 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181380210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef maily het volgende:
Dat die Facebookgroep http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?t=15430 nog voor iedereen te zien is ...
Best erg die reacties.
Ze wilden op zoek gaan naar hun vermiste kameraad, en dan komen ze opeens er achter dat hij zoiets gruwelijks heeft gedaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 20:24:24 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181380239
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Staat er tussen..
Ik zie het ... bijna onderaan.
pi_181380241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Best erg die reacties.
Ze wilden op zoek gaan naar hun vermiste kameraad, en dan komen ze opeens er achter dat hij zoiets gruwelijks heeft gedaan.
Ja, dat is wel apart om te lezen idd.
I´m back.
pi_181380251
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:07 schreef Royyy het volgende:

[..]

Rond die tijd 's nachts zullen dat er niet veel zijn.
Maar hoezo zou dat destijds interessanter voor de politie zijn geweest dan de honderden passanten waarmee ze vast en zeker eerder op de dag contact zullen hebben gehad, veel dichter bij de tijd waarop het misdrijf zelf plaats heeft gevonden?

Je moet prioriteiten stellen. Focus je dan op al de mensen waarvan je weet dat ze rondom de tijd van het misdrijf in de buurt waren, of op iemand die vele uren later op de fiets langs komt?
Iemand die eventuele sporen uit wil wissen omdat hij na de moord nogal haastig is vertrokken, doet dat niet overdag.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 20:25:26 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181380278
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Best erg die reacties.
Ze wilden op zoek gaan naar hun vermiste kameraad, en dan komen ze opeens er achter dat hij zoiets gruwelijks heeft gedaan.
Onvoorstelbaar .... je zou er een spannende film van kunnen maken :@
pi_181380306
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:25 schreef maily het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar .... je zou er een spannende film van kunnen maken :@
Ja, beetje cru om te zeggen, maar hier zit wel een filmscenario in idd.
I´m back.
pi_181380402
En die laatste reactie dan.. Op die pagina. Best raar
pi_181380480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:29 schreef woxxel het volgende:
En die laatste reactie dan.. Op die pagina. Best raar
Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere orde :')
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 20:31:51 #61
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181380486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:29 schreef woxxel het volgende:
En die laatste reactie dan.. Op die pagina. Best raar
Sja, ik denk dat zij nu denken; fuck de media, zoek het lekker uit ...
pi_181380538
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere orde :')
Hier werd het ook al met pedo's en preppers in verband gebracht.
Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in al die mediaaandacht.
pi_181380552
Ik zou willen weten of verdachte bij het zien van de marechaussee rechtsomkeert wilde maken, oftewel hoe zijn reactie en gedrag was.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:34:11 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181380564
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere orde :')
Ze zullen bang zijn dat hun hobby en wereldje in een negatief/kwaad daglicht wordt gesteld.
Net zoals mannelijke zwemleraren nog wel eens scheef worden aangekeken. Of katholieke priesters. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:34:29 #65
192592 SureD1
------------------------------
pi_181380579
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Iemand die eventuele sporen uit wil wissen omdat hij na de moord nogal haastig is vertrokken, doet dat niet overdag.
Ik meen me te herinneren dat ze redelijk zeker waren dat de vindplaats van Nicky niet de primaire plaats delict was, die is volgens mij ook nooit gevonden. Wellicht was hij idd bezig met sporen uitwissen. Er was ook een vermoeden dat Nicky vervoerd was in een kofferbak ( Peter R maakte er destijds een punt van dat die oude van dat kamp gezien was toen hij de kofferbak van zijn auto stond uit te zuigen, en ik meen me te herinneren dat er sprake was van een kunstof vezel uit tapijt zoals dat in auto’s zit dat gevonden was op Nicky’s lichaam (maar dat kan ook uit een willekeurige CSI aflevering komen, het menselijk geheugen is bijzonder onbetrouwbaar wat dat betreft)).

Ik hoop dat ze hem pakken en dat hij praat, zodat de familie van Nicky echte closure krijgt. Vraag blijft vooral handelde hij alleen of was er contact met het jeugdwerk in Heibloem...
pi_181380675
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere orde :')
Ze hebben gewoon gelijk.
En "ze" zijn gewoon twee individuen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:40:41 #67
192592 SureD1
------------------------------
pi_181380777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:33 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zou willen weten of verdachte bij het zien van de marechaussee rechtsomkeert wilde maken, oftewel hoe zijn reactie en gedrag was.
Opvallend genoeg om hem een proces verbaal te geven klaarblijkelijk...
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:41:31 #68
28033 Pek
je moet wat
pi_181380806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met een geweer. :{.

Maar hij komt an sich sympathiek over idd....

Ik zie die Jack niet evenwel.
Nee klopt, niet mee naar die specifieke plek, Jack Russels graven graag, gaan holen in enzo en er is daar een wasbeer kolonie in de buurt. Daar wil je geen ruzie mee hebben als klein hondje. :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_181380863
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:40 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Opvallend genoeg om hem een proces verbaal te geven klaarblijkelijk...
nee joh, ze hebben gewoon proces verbaal opgemaakt
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:43:39 #70
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181380889
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:40 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Opvallend genoeg om hem een proces verbaal te geven klaarblijkelijk...
Ja zo krijg je de verhalen de wereld wel in
pi_181380907
Waarop een proces verbaal. Fietsen zonder licht? Je krijgt toch niet zomaar een proces verbaal
pi_181380913
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:40 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Opvallend genoeg om hem een proces verbaal te geven klaarblijkelijk...
:')
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:44:39 #73
28033 Pek
je moet wat
pi_181380924
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_181380963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:44 schreef woxxel het volgende:
Waarop een proces verbaal. Fietsen zonder licht? Je krijgt toch niet zomaar een proces verbaal
Ze hadden een paar uur eerder iets gevonden
Naar het schijnt
pi_181380970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:44 schreef woxxel het volgende:
Waarop een proces verbaal. Fietsen zonder licht? Je krijgt toch niet zomaar een proces verbaal
quote:
Een proces-verbaal is de akte waarmee een overheidsambtenaar (bijvoorbeeld politie of een andere opsporingsambtenaar) verslag uitbrengt, zoals constateringen van feiten en omstandigheden (bijvoorbeeld het tijdstip, de plaats en de toedracht van een overtreding, misdrijf of ongeluk), de schriftelijke weergave van verklaringen (bijvoorbeeld van getuigen en verdachten) in zijn aanwezigheid, zijn verrichtingen, en de persoonsgegevens van betrokkenen en getuigen. Een ingevulde combibon bevat een "mini-proces-verbaal".

Daarnaast wordt het begrip proces-verbaal in de rechtspraktijk gebruikt. Van een zitting van een rechterlijk college wordt een proces-verbaal opgemaakt. Daarin wordt vastgelegd wat er in de zitting is gebeurd en wat door de rechters en de partijen en hun advocaten is gezegd, of als het een strafzaak is, door de officier van justitie en de verdachte en diens advocaat.
Heeft dus niks met een overtreding te maken waarvoor een 'bon' is gegeven.
pi_181381004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:41 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee klopt, niet mee naar die specifieke plek, Jack Russels graven graag, gaan holen in enzo en er is daar een wasbeer kolonie in de buurt. Daar wil je geen ruzie mee hebben als klein hondje. :P
Ja, maar toch mensen met zo'n geweer met een vizier? Pfff, ik weet niet hoor.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:47:19 #77
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181381025
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef woxxel het volgende:
Erg slim. Hij is van plan te verdwijnen. Geet eerst door at ie gaat wandelen. Laat uitgebreide routes achter. En na maanden wordt ie pas as vermist opgegeven. Hij kon in die tijd al de hele wereld rondgelopen zijn.. Die wandelroutes zijn gewoon dwaalsporen.
Of daardoor gewoon de tijd gekregen om weg te komen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:48:11 #78
192592 SureD1
------------------------------
pi_181381064
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:42 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nee joh, ze hebben gewoon proces verbaal opgemaakt
Die term werd gebruikt vanochtend bij de persconferentie, I shit you not... waarvoor werd niet gezegd, wellicht niet geluisterd naar instructies, of aangetroffen achter een afzetting, dat werd verder niet gezegd, maar die term werd gebruikt.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:49:57 #79
192592 SureD1
------------------------------
pi_181381127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]


[..]

Heeft dus niks met een overtreding te maken waarvoor een 'bon' is gegeven.

Dat suggereerde ik ook niet, hij gedroeg zich opvallend genoeg om hem aan te spreken, hem te vragen wat hij daar deed, en daar proces verbaal van op te maken...
pi_181381166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:48 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die term werd gebruikt vanochtend bij de persconferentie, I shit you not... waarvoor werd niet gezegd, wellicht niet geluisterd naar instructies, of aangetroffen achter een afzetting, dat werd verder niet gezegd, maar die term werd gebruikt.
Schijnen allerlei reorganisaties geweest te zijn bij de politie daar, waardoor dossiers kwijt geraakt zijn. Anders kun je niet verklaren waarom hij bij een review niet echt serieus in beeld is geweest wrs.
I´m back.
pi_181381168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat suggereerde ik ook niet, hij gedroeg zich opvallend genoeg om hem aan te spreken, hem te vragen wat hij daar deed, en daar proces verbaal van op te maken...
Een aantekening was genoeg geweest. Het was verdacht
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:51:22 #82
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181381179
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....

Hoe dien bushcrafters dat in de winter?
pi_181381206
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Schijnen allerlei reorganisaties geweest te zijn bij de politie daar, waardoor dossiers kwijt geraakt zijn. Anders kun je niet verklaren waarom hij bij een review niet echt serieus in beeld is geweest wrs.
Hij is een jaar of vier later nog een keer verhoord.
pi_181381216
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef maily het volgende:

[..]

Sja, ik denk dat zij nu denken; fuck de media, zoek het lekker uit ...
Neuh, ik heb net mensen op t.v gezien die ook op dat forum actief zijn.
Maar gezien de reacties van sommige mensen die nog nooit van de term bushcraft hadden gehoord snap ik dat sommige mensen terughoudend zijn met het geven van commentaar in de media.
pi_181381225
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:48 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die term werd gebruikt vanochtend bij de persconferentie, I shit you not... waarvoor werd niet gezegd, wellicht niet geluisterd naar instructies, of aangetroffen achter een afzetting, dat werd verder niet gezegd, maar die term werd gebruikt.
ik heb de persconferentie ook gekeken hoor, maar jij geeft er je eigen draai aan. Er werd gewoon verslag gemaakt van wat er daar gebeurde, wie er langskwamen, en zijn naam werd genoteerd als passant
pi_181381227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....

Hoe dien bushcrafters dat in de winter?
Ik las dat-ie al nachten van -20 had meegemaakt toen hij vanaf februari jl was verdwenen. Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:52:46 #87
28033 Pek
je moet wat
pi_181381228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar toch mensen met zo'n geweer met een vizier? Pfff, ik weet niet hoor.
Dat jacht aspect vind ik persoonlijk ook wat minder, die items sla ik dan ook over. Zijn vader is ook een toffe kerel, maar die heeft een channel over vissen dus dat sla ik ook over. Maar het hoort wel bij dat survival gebeuren. En ik heb geleerd hoe ik een fikkie kan stoken zonder aansteker of lucifers. Maar dit is allemaal offtopic. :+
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_181381278
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat suggereerde ik ook niet, hij gedroeg zich opvallend genoeg om hem aan te spreken, hem te vragen wat hij daar deed, en daar proces verbaal van op te maken...
Dat doen ze van elke mogelijke getuige

quote:
Een proces-verbaal is de akte waarmee een overheidsambtenaar (bijvoorbeeld politie of een andere opsporingsambtenaar) verslag uitbrengt, zoals constateringen van feiten en omstandigheden (bijvoorbeeld het tijdstip, de plaats en de toedracht van een overtreding, misdrijf of ongeluk), de schriftelijke weergave van verklaringen (bijvoorbeeld van getuigen en verdachten) in zijn aanwezigheid, zijn verrichtingen, en de persoonsgegevens van betrokkenen en getuigen.
pi_181381290
quote:
12s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat jacht aspect vind ik persoonlijk ook wat minder, die items sla ik dan ook over. Zijn vader is ook een toffe kerel, maar die heeft een channel over vissen dus dat sla ik ook over. Maar het hoort wel bij dat survival gebeuren. En ik heb geleerd hoe ik een fikkie kan stoken zonder aansteker of lucifers. Maar dit is allemaal offtopic. :+
Ja, ze verliezen me daarmee, maar sws al, zoals ik uitlegde, het is schijn-romantiek.
I´m back.
pi_181381304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....

Hoe dien bushcrafters dat in de winter?
Het is in die periode al -20 geweest, toch?
pi_181381310
Stel dat hij snel rechtsomkeert wilde maken na het zien van de marechaussee, dat is verdacht gedrag. Dat zal die marechaussee nog heus wel weten.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:54:54 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181381326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....

Hoe dien bushcrafters dat in de winter?
Ik denk niet dat Bushcrafters magische krachten hebben. :P
Je zult inderdaad een schuilplaats of iets van beschutting moeten hebben. En een vuurtje. Dat lijken mij ook de enige twee opties.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:55:00 #93
28033 Pek
je moet wat
pi_181381329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las dat-ie al nachten van -20 had meegemaakt toen hij vanaf februari jl was verdwenen. Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.
Die bungelt wel ergens aan een boom, ja. Ergens diep in het bos.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  roze woensdag 22 augustus 2018 @ 20:55:19 #94
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181381338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.
Denk ik ook.
Your beauty never ever scared me.
pi_181381363
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Die bungelt wel ergens aan een boom, ja. Ergens diep in het bos.
Of als een soort wrede wraak heeft-ie dusdanig zelfmoord gepleegd dat-ie niet te vinden valt. Kan ook.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:56:54 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_181381424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ze verliezen me daarmee, maar sws al, zoals ik uitlegde, het is schijn-romantiek.
Ach, het is een hobby. En ze eten de vangst ook echt op, dan vind ik vissen om ze daarna weer terug te gooien veel wreder en treuriger eigenlijk.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:57:48 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181381464
Als hij een goed isolerende tent heeft, kan dat ook wonderen doen.
Met kokend water binnen die tent, en veel warm water kruiken, heb je misschien een soort verwarming voor de nacht.

Maar ga dat allemaal maar eens meeslepen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181381481
Had hij eigenlijk ook geld of zo? Waarom zou hij niet aan de andere kant van de wereld kunnen zitten? Om daar nog 25 jaar lekker te leven op een rustig plekje.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:58:21 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181381485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....

Hoe dien bushcrafters dat in de winter?
Met het juiste gerief kan je probleemloos beneden de -40 zitten en alsnog buiten slapen. Dus nee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181381489
Ik snap ook niet dat ie zo lang in die buurt is gebleven. Hij had 20 jaar de tijd om in een ander land te gaan zitten.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:58:29 #101
192592 SureD1
------------------------------
pi_181381495
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik heb de persconferentie ook gekeken hoor, maar jij geeft er je eigen draai aan. Er werd gewoon verslag gemaakt van wat er daar gebeurde, wie er langskwamen, en zijn naam werd genoteerd als passant
Nee, ok er ontstaat klaarblijkelijk verwarring door mijn formulering, maar wat ik bedoelde is dat het opvallend genoeg was om er proces verbaal van op te maken, wat hierboven gezegd werd, had ook een notitie kunnen zijn...

https://l1.nl/l1ve-1200-p(...)y-verstappen-143459/

Tweede filmpje, op 17:05, nadat de man is staande gehouden en bevraagd, wordt besloten een pv op te maken, ik concludeer daar uit dat ze het verdacht vonden... het feit dat ze besloten een pv op te maken, impliceert dat dat ook niet had gekund...
pi_181381519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Als hij een goed isolerende tent heeft, kan dat ook wonderen doen.
Met kokend water binnen die tent, en veel warm water kruiken, heb je misschien een soort verwarming voor de nacht.

Maar ga dat allemaal maar eens meeslepen.
Een goede slaapzak is al voldoende.
pi_181381524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:54 schreef Loekie1 het volgende:
Stel dat hij snel rechtsomkeert wilde maken na het zien van de marechaussee, dat is verdacht gedrag. Dat zal die marechaussee nog heus wel weten.
Natuurlijk.
En zo zijn er nog tien "stel verhaaltjes te verzinnen". Leuk?
pi_181381539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:58 schreef woxxel het volgende:
Ik snap ook niet dat ie zo lang in die buurt is gebleven. Hij had 20 jaar de tijd om in een ander land te gaan zitten.
Nouja, "in de buurt", hij was naar de andere kant van het land verhuisd. Van Limburg naar Groningen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:00:07 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181381557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Als hij een goed isolerende tent heeft, kan dat ook wonderen doen.
Met kokend water binnen die tent, en veel warm water kruiken, heb je misschien een soort verwarming voor de nacht.

Maar ga dat allemaal maar eens meeslepen.
Goede kleding en je hebt geen tent nodig. Kokend water doe je niets mee en een paar kruiken ook niet. Niet nodig ook. Hij zit waarschijnlijk ergens in west europa. Niet op de zuidpool.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181381564
Ja ik dacht ook dat je alleen een proces verbaal kreeg bij een overtreding.
pi_181381599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:56 schreef Pek het volgende:

[..]

Ach, het is een hobby. En ze eten de vangst ook echt op, dan vind ik vissen om ze daarna weer terug te gooien veel wreder en treuriger eigenlijk.
Ja, maar bij deze gast is het meer dan een hobby, hij verdiende er zijn geld mee kennelijk, en ja als amateur-psycholoog zou ik zeggen zit er ook een diepere betekenis achter bij hem.

Maar goed qua abstractie niveau zit-ie wrs ongeveer op HBO-niveau, dus kan nog lastig worden om hem te vinden.

Iemand met een hoger abstractie niveau gaat schuilen in plain daylight.

Iemand met lager abstractie niveau is makkelijk te vinden.
I´m back.
pi_181381608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:59 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Nouja, "in de buurt", hij was naar de andere kant van het land verhuisd. Van Limburg naar Groningen.
Oh
pi_181381771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Best erg die reacties.
Ze wilden op zoek gaan naar hun vermiste kameraad, en dan komen ze opeens er achter dat hij zoiets gruwelijks heeft gedaan.
En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.

Zo.. Katholiek.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:04:23 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181381778
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Goede kleding en je hebt geen tent nodig. Kokend water doe je niets mee en een paar kruiken ook niet. Niet nodig ook. Hij zit waarschijnlijk ergens in west europa. Niet op de zuidpool.
Ik heb echt geen idee.
Ik ben een paar keer gaan wildkamperen, maar dat is meestal in het voor of najaar.
Erg dikke kleding en dure slaapzakken heb ik niet.

Maar ongelofelijk wat je met een een goede kwaliteit materiaal kunt bereiken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181381837
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:01 schreef woxxel het volgende:

[..]

Oh
Ook dat nog. Waarom verhuist iemand naar Veendam? Voor werk?
pi_181381894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.

Zo.. Katholiek.
Waar lees je dat
pi_181381900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen. Hij is niet voor niks staande gehouden door de marechaussee.
Bizar - dat toen op basis van DNA o.i.d. niets is gevonden en hij niet als verdachte is aangemerkt.
Zo dichtbij..
Love is in the air!
pi_181381931
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:07 schreef woxxel het volgende:

[..]

Waar lees je dat
Op die geposte link.
Het "zo Katholiek" was een eigen toevoeging als verwijzing naar de recente schandalen, waar men ook alleen maar aan "de reputatie" ipv aan de slachtoffers dacht.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:09:01 #115
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181381932
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee, ok er ontstaat klaarblijkelijk verwarring door mijn formulering, maar wat ik bedoelde is dat het opvallend genoeg was om er proces verbaal van op te maken, wat hierboven gezegd werd, had ook een notitie kunnen zijn...

https://l1.nl/l1ve-1200-p(...)y-verstappen-143459/

Tweede filmpje, op 17:05, nadat de man is staande gehouden en bevraagd, wordt besloten een pv op te maken, ik concludeer daar uit dat ze het verdacht vonden... het feit dat ze besloten een pv op te maken, impliceert dat dat ook niet had gekund...
Klopt want jij zei dat hij een proces verbaal had gekregen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:11:01 #116
192592 SureD1
------------------------------
pi_181381991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:09 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Klopt want jij zei dat hij een proces verbaal had gekregen
Met excuses voor de onnauwkeurige formulering :Y maar we zitten op een lijn geloof ik
pi_181381998
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:09 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Klopt want jij zei dat hij een proces verbaal had gekregen
Dat zeiden ze in de persconferentie
pi_181382014
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ook dat nog. Waarom verhuist iemand naar Veendam? Voor werk?
Quote:
Het was de laatst bekende woonplaats van Brech, voor hij eind februari als vermist werd opgegeven. 'Het lijkt erop dat hij hier maar korte tijd heeft verbleven', zegt verslaggever Peter Steinfort.

Snel op reis
Steinfort was woensdag in Veendam om meer te weten te komen over Brech en de link met Veendam. 'Niemand die ik sprak, sloeg aan op de naam of foto van Jos Brech. Het lijkt erop dat hij zijn spullen in Veendam heeft gestald en daarna vrij snel op reis is gegaan.'

https://www.rtvnoord.nl/n(...)erstappen-in-Veendam
pi_181382043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.

Zo.. Katholiek.
Dit verzin je gewoon. Rot dan gewoon op joh
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:12:43 #120
28033 Pek
je moet wat
pi_181382054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.

Zo.. Katholiek.
En grote onzin natuurlijk, met Bushcraft heeft het weinig te maken. Doet me een beetje denken aan een vriend van me, die toen zijn broer uit de kast kwam, bang was dat iedereen zou denken dat hij ook homo was. _O-
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_181382146
Ik heb nooit eerder van bushcraft gehoord, maar ik begrijp nu dat het een ander woord voor padvinder is.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:16:43 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181382223
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:12 schreef Pek het volgende:

[..]

En grote onzin natuurlijk, met Bushcraft heeft het weinig te maken. Doet me een beetje denken aan een vriend van me, die toen zijn broer uit de kast kwam, bang was dat iedereen zou denken dat hij ook homo was. _O-
Die angst is inderdaad terecht.

Bushcraft is blijkbaar voor veel mensen onbekend. En nu komt het ffe in het grote nieuws en dan gaan mensen al snel denken dat iedereen die aan bushcraft doet gestoord is of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181382230
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit verzin je gewoon. Rot dan gewoon op joh
Of je klikt zelf op de link. Of leest de posts van anderen over hetzelfde.
En vervolgens bied je netjes je excuses aan. Die ik bij voorbaat aanvaard.
pi_181382235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:15 schreef woxxel het volgende:
Ik heb nooit eerder van bushcraft gehoord, maar ik begrijp nu dat het een ander woord voor padvinder is.
Volgens Eric van 't Padje niet, volgens mij.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:17:05 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181382243
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens Eric van 't Padje niet, volgens mij.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181382270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of je klikt zelf op de link. Of leest de posts van anderen over hetzelfde.
En vervolgens bied je netjes je excuses aan. Die ik bij voorbaat aanvaard.
Ik heb het gewoon gelezen, alle 17 postings.
pi_181382273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

_O-
Wat een naam en dan die hobby, ik kwam niet meer bij toen ik het las. :D.
I´m back.
pi_181382279
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:07 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Bizar - dat toen op basis van DNA o.i.d. niets is gevonden en hij niet als verdachte is aangemerkt.
Zo dichtbij..
Ik vraag me af of dat met de toenmalige DNA-technieken wel kon. Ik dacht op de site van de politie gelezen te hebben dat er pas sinds 2008 ofzo bruikbare DNA profielen zijn.
pi_181382282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:07 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Bizar - dat toen op basis van DNA o.i.d. niets is gevonden en hij niet als verdachte is aangemerkt.
Zo dichtbij..
Nee, ze hadden hem in eerste instantie niet geselecteerd voor een dna-test in 2009.
pi_181382294
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die angst is inderdaad terecht.

Bushcraft is blijkbaar voor veel mensen onbekend. En nu komt het ffe in het grote nieuws en dan gaan mensen al snel denken dat iedereen die aan bushcraft doet gestoord is of zo.
Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.

Het zijn de reactie van meneers eigen bushcraft community die mij doen twijfelen over het soort mensen dat er hier in Nederland mee bezig is.
pi_181382364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.

Het zijn de reactie van meneers eigen bushcraft community die mij doen twijfelen over het soort mensen dat er hier in Nederland mee bezig is.
:')
Kom eens met een quote waar dat staat dan. :{w
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:20:38 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181382375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of je klikt zelf op de link. Of leest de posts van anderen over hetzelfde.
En vervolgens bied je netjes je excuses aan. Die ik bij voorbaat aanvaard.
Een van de laatste reacties (van Roel) op dat forum zou je inderdaad als heel erg fout kunnen opvatten, maar zo is die niet bedoeld (hoop ik).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181382438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.

Het zijn de reactie van meneers eigen bushcraft community die mij doen twijfelen over het soort mensen dat er hier in Nederland mee bezig is.
Logisch. Ze willen de politie niet eens helpen. Niet eens helpen bij de moord op een onschuldig kind. Dan moetrn die mensen, die bushcrafters wel tot ernstigere dingen in staat zijn...
Ik las eerder op de avond dat er onder de scouting al heel veel pedosexuelen zitten. Nou lijkt duidelijk allemaal.
pi_181382473
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Logisch. Ze willen de politie niet eens helpen. Niet eens helpen bij de moord op een onschuldig kind. Dan moetrn die mensen, die bushcrafters wel tot ernstigere dingen in staat zijn...
Ik las eerder op de avond dat er onder de scouting al heel veel pedosexuelen zitten. Nou lijkt duidelijk allemaal.
Het is een klein wereldje, dat buschcraft gedoe. Waarschijnlijk een gesloten gemeenschap die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden.
pi_181382490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef Nober het volgende:
Was er nou wel of geen sprake van moord en misbruik of 'slechts' doodslag?
Dat vroeg ik me ook al af. Echte details vind ik niet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181382515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef maily het volgende:
Dat die Facebookgroep http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?t=15430 nog voor iedereen te zien is ...
Deze link
pi_181382536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Het is een klein wereldje, dat buschcraft gedoe. Waarschijnlijk een gesloten gemeenschap die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden.
Zo is dat.
En er zit al een meervoudige pedosexueel in hun kring die ook nog eens een kind vermoord heeft...

Ik ben benieuwd waar kassamiep nu mee komt. Kan niet wachten
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:24:07 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181382540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Echte details vind ik niet.
Dat is nooit duidelijk geworden uit forensisch onderzoek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181382552
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Echte details vind ik niet.
Onduidelijk.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:24:54 #140
28033 Pek
je moet wat
pi_181382569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.

Het zijn de reactie van meneers eigen bushcraft community die mij doen twijfelen over het soort mensen dat er hier in Nederland mee bezig is.
Niet meewerken is inderdaad het stomste wat ze kunnen doen, dan krijgt het juist een slechte naam :|W
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_181382589
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die angst is inderdaad terecht.

Bushcraft is blijkbaar voor veel mensen onbekend. En nu komt het ffe in het grote nieuws en dan gaan mensen al snel denken dat iedereen die aan bushcraft doet gestoord is of zo.
Wat Bear Grylls doet is toch ook Bushcraft dan?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:25:25 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181382591
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Logisch. Ze willen de politie niet eens helpen. Niet eens helpen bij de moord op een onschuldig kind. Dan moetrn die mensen, die bushcrafters wel tot ernstigere dingen in staat zijn...
Ik las eerder op de avond dat er onder de scouting al heel veel pedosexuelen zitten. Nou lijkt duidelijk allemaal.
Ga maar eens diep in de Ardennen of Vogezen wandelen en kamperen, en dan tellen hoeveel kinderen je tegenkomt. Ik denk 0.

Scouting is totaal anders, dat is juist bedoeld voor kinderen.

Bushcraft is op volwassenen gericht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181382595
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Echte details vind ik niet.
quote:
Uit politie-onderzoek blijkt dat Nicky waarschijnlijk seksueel is misbruikt. De precieze doodsoorzaak kan vreemd genoeg niet worden vastgesteld. Wel vertoont zijn gelaat een rozige gloed, wat mogelijk op bedwelming wijst.
https://web.archive.org/w(...)ers/nickyverstappen/
I´m back.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 21:26:10 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181382621
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef woxxel het volgende:

[..]

Deze link
Hmm ... ff alles opslaan ... ;)
pi_181382646
Voor het grotere doel...
pi_181382673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga maar eens diep in de Ardennen of Vogezen wandelen en kamperen, en dan tellen hoeveel kinderen je tegenkomt. Ik denk 0.

Scouting is totaal anders, dat is juist bedoeld voor kinderen.

Bushcraft is op volwassenen gericht.
Sws andere setting, want scouting of padvinderij is para-militair en bushcrafting is vooral pseudo-romantisch. Je kunt het niet aan elkaar linken dus.
I´m back.
pi_181382702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:26 schreef woxxel het volgende:
Voor het grotere doel...
Vraag me af wat dat grotere doel dan is :{
pi_181382708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.

Zo.. Katholiek.
Die éne persoon vind jij representatief voor de rest?
pi_181382711
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is nooit duidelijk geworden uit forensisch onderzoek.
Dat is toch vreemd :? Als ik sommige programma’s op tv zie,waar ze een lijk na jaren terug vinden, kunnen ze vaak nog vertellen wat er gebeurt is en op een lijk dat een dag later gevonden is kan dat niet?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:29:36 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181382758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:25 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Wat Bear Grylls doet is toch ook Bushcraft dan?
Ja. Dat is meer survival.
Zo bekend ben ik er ook niet mee. Maar na net wat rondgelezen te hebben is de term bushcraft vooral gericht op zo weinig mogelijk modern materiaal gebruiken. Dus in plaats van om bijvoorbeeld een moderne vishengel te kopen, zelf een vishengel te maken met natuurlijk materiaal uit de omgeving.

De naam bushcraft legt het eigenlijk al letterlijk uit. Je maakt dingen uit de natuur om te kunnen overleven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181382767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:28 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Vraag me af wat dat grotere doel dan is :{
Ik herhaalde de laatste post op dat forum.
Die zei. Ik raad aan om alles te wissen uit eigen belang en het grotere doel...
Vind t ook erg vreemd
pi_181382839
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:29 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ik herhaalde de laatste post op dat forum.
Die zei. Ik raad aan om alles te wissen uit eigen belang en het grotere doel...
Vind t ook erg vreemd
Ja, daar las ik het inderdaad. Maar ik vond het ook al zo vreemd. Of hij moet bedoelen dat een goede reputatie van bushcrafters een "groter doel" is.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:31:59 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181382845
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:28 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat is toch vreemd :? Als ik sommige programma’s op tv zie,waar ze een lijk na jaren terug vinden, kunnen ze vaak nog vertellen wat er gebeurt is en op een lijk dat een dag later gevonden is kan dat niet?
Tja, het echte leven is geen tv-show, en het is alweer wat jaartjes geleden natuurlijk. Toen hadden ze nog niet de mogelijkheden die er nu zijn blijkbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:32:32 #154
192592 SureD1
------------------------------
pi_181382859
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:28 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat is toch vreemd :? Als ik sommige programma’s op tv zie,waar ze een lijk na jaren terug vinden, kunnen ze vaak nog vertellen wat er gebeurt is en op een lijk dat een dag later gevonden is kan dat niet?
Ja. Maar is altijd onduidelijk geweest. Die aanwijzing van misbruik is er altijd geweest maar in de FAQ van de politie van vandaag wordt duidelijk gezegd dat nooit is vastgesteld dat hij is misbruikt. Vindplek was ook niet de pd waar hij om het leven gebracht zou zijn, hij was - zo werd destijds gezegd- netjes daar neer gelegd. Er is altijd een vermoeden geweest dat hij in de kofferbak van een auto vervoerd zou zijn, maar er zijn maar heel erg weinig zaken zeker in die zaak.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:32:41 #155
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181382866
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:29 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ik herhaalde de laatste post op dat forum.
Die zei. Ik raad aan om alles te wissen uit eigen belang en het grotere doel...
Vind t ook erg vreemd
Wellicht uit voorzorg, dat de door hin zo geliefde hobby in een kwaad daglicht wordt gezet.
Maar het klinkt best zorgwekkend ja.
pi_181382890
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is nooit duidelijk geworden uit forensisch onderzoek.
Was ook zo’n blunder, de pathologen van het NFI waren op vakantie. De schouwing kon pas 3 dagen later plaatsvinden. Nadat Nicky al een hele dag in 32 graden zon buiten gelegen had.

Men vermoedt misbruik omdat zijn pyjamabroek binnenste buiten zat en zijn onderbroek achterste voren.
pi_181382898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uit politie-onderzoek blijkt dat Nicky waarschijnlijk seksueel is misbruikt. De precieze doodsoorzaak kan vreemd genoeg niet worden vastgesteld. Wel vertoont zijn gelaat een rozige gloed, wat mogelijk op bedwelming wijst.

[..]

https://web.archive.org/w(...)ers/nickyverstappen/
Maar dan zou je toch ook kunnen zeggen dat Nicky ergens pillen gevonden heeft, de tent verlaten heeft om kattekwaad uit te gaan halen en struikelde over een paar mensen die op de homo-ontmoetingsplek “feest” aan het vieren waren (zo sporen op zijn kleding kreeg) en overleed aan een overdosis?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181382925
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Maar dan zou je toch ook kunnen zeggen dat Nicky ergens pillen gevonden heeft, de tent verlaten heeft om kattekwaad uit te gaan halen en struikelde of een paar mensen die op de homo-ontmoetingsplek “feest” aan het vieren waren (zo sporen op zijn kleding kreeg) en overleed aan een overdosis?
Ja, dat mag je wel zeggen hoor, maar dat is niet echt wrs.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:34:30 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181382928
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:33 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Was ook zo’n blunder, de pathologen van het NFI waren op vakantie. De schouwing kon pas 3 dagen later plaatsvinden. Nadat Nicky al een hele dag in 32 graden zon buiten gelegen had.
Dat klinkt wel schokkend inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181382939
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Maar dan zou je toch ook kunnen zeggen dat Nicky ergens pillen gevonden heeft, de tent verlaten heeft om kattekwaad uit te gaan halen en struikelde of een paar mensen die op de homo-ontmoetingsplek “feest” aan het vieren waren (zo sporen op zijn kleding kreeg) en overleed aan een overdosis?
Dat zou kunnen ja, misschien dat Jos B. licht op de zaak kan schijnen dan.
-nee-
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:36:42 #161
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181383017
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wellicht uit voorzorg, dat de door hin zo geliefde hobby in een kwaad daglicht wordt gezet.
Maar het klinkt best zorgwekkend ja.
Zo lees ik het ook. Zullen zich ook rot geschrokken zijn maar stel je voor dat je clubje negatief in het nieuws komt. Lekker belangrijk 8)7
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_181383078
Ik denk dat tunnelvisie weer een grote negatieve rol gespeeld heeft, het moest en zou iemand van dat kamp zijn, het moest een bekende zijn etc.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:38:44 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181383107
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Maar dan zou je toch ook kunnen zeggen dat Nicky ergens pillen gevonden heeft, de tent verlaten heeft om kattekwaad uit te gaan halen en struikelde over een paar mensen die op de homo-ontmoetingsplek “feest” aan het vieren waren (zo sporen op zijn kleding kreeg) en overleed aan een overdosis?
Dat verklaart niet echt waarom Jos.B rond dezelfde tijd van het DNA onderzoek naar de bossen is gevlucht om Gandalf the Grey te worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181383109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:38 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat tunnelvisie weer een grote negatieve rol gespeeld heeft, het moest en zou iemand van dat kamp zijn.
Mogelijk idd.

Ze moeten ook een tiende man aanstellen overal, vind ik.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2018 @ 21:38:58 #165
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181383119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las dat-ie al nachten van -20 had meegemaakt toen hij vanaf februari jl was verdwenen. Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.
Of misschien nog niet, maar de kans dat ie zo ver gaat op zijn lftd met zijn vooruitzichten is levensgroot.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:39:46 #166
192592 SureD1
------------------------------
pi_181383153
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:36 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Zo lees ik het ook. Zullen zich ook rot geschrokken zijn maar stel je voor dat je clubje negatief in het nieuws komt. Lekker belangrijk 8)7
Zit er net als bij preppen een postapocalyptisch element aan bushcraft? Weet iemand dat?

Ik bouwde vroeger vallen na uit het SAS survival handboek dat ik uit de bieb leende,maar goed toen was ik 12 of zo ;)
pi_181383178
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:38 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Of misschien nog niet, maar de kans dat ie zo ver gaat op zijn lftd met zijn vooruitzichten is levensgroot.
Ja, ik ga er ook even vanuit dat het redelijk hachelijk wordt zonder boodschapjes te doen vanaf 14 februari jl. om te overleven in de Vogezen.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:40:50 #168
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181383199
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Toen hadden ze nog niet de mogelijkheden die er nu zijn blijkbaar.
Dat blijkt ook uit het DNA-spoor dat nu tot de match heeft geleid. Dat is in 2008 na nieuw onderzoek aangetroffen op de kleding van Nicky, en in 2015 was men in staat daar een beter bruikbaar profiel uit te halen.
pi_181383208
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:29 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ik herhaalde de laatste post op dat forum.
Die zei. Ik raad aan om alles te wissen uit eigen belang en het grotere doel...
Vind t ook erg vreemd
Klinkt als de gebruikelijke gek die je op elk forum kunt vinden. Heb ook niet het idee dat er iemand achter zijn uitspraken staat.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:41:14 #170
192592 SureD1
------------------------------
pi_181383215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:38 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat tunnelvisie weer een grote negatieve rol gespeeld heeft, het moest en zou iemand van dat kamp zijn, het moest een bekende zijn etc.
Die piste is ook nog niet 100% uitgesloten, maar daar hebben we Jos ook voor nodig, om daar duidelijkheid in te scheppen...
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:41:35 #171
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181383226
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:39 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zit er net als bij preppen een postapocalyptisch element aan bushcraft? Weet iemand dat?

Ik bouwde vroeger vallen na uit het SAS survival handboek dat ik uit de bieb leende,maar goed toen was ik 12 of zo ;)
Nee dat valt reuze mee denk ik.
Het zou wel kunnen dat die mensen genoeg hebben van het drukke moderne leven en industrialisering, automatisering etc.
Ryan3 heeft dit volgens mij ook al aangekaart.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181383227
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die piste is ook nog niet 100% uitgesloten, maar daar hebben we Jos ook voor nodig, om daar duidelijkheid in te scheppen...
(Vlaming?)
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:42:31 #173
192592 SureD1
------------------------------
pi_181383257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

(Vlaming?)
Vlaamse juridische ervaring ;)
pi_181383258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik ga er ook even vanuit dat het redelijk hachelijk wordt zonder boodschapjes te doen vanaf 14 februari jl. om te overleven in de Vogezen.
Als hij daar nog zit. Speurhonden hebben hem niet kunnen vinden, het spoort liep dood bij de Duitse grens. Pas sinds vandaag is zijn naam en foto overal verspreid, dus in een grote Duitse stad had hij tot die tijd makkelijk op kunnen gaan in de massa.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:42:50 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181383269
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:40 schreef freako het volgende:

[..]

Dat blijkt ook uit het DNA-spoor dat nu tot de match heeft geleid. Dat is in 2008 na nieuw onderzoek aangetroffen op de kleding van Nicky, en in 2015 was men in staat daar een beter bruikbaar profiel uit te halen.
Dat begreep ik ook inderdaad. Het originele profiel was niet geschikt voor een verwantschapsonderzoek.

Het nieuwe profiel wel, en dat verwantschapsonderzoek is eigenlijk wat Jos uiteindelijk genekt heeft, zoals het lijkt. Twee familieleden hebben DNA afgestaan en hij is daarop gevlucht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181383274
Ik vond het een overdreven juichverhaal vanmiddag, terwijl je kunt vaststellen dat er grote fouten en verkeerde inschattingen zijn gemaakt.
pi_181383281
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Vlaamse juridische ervaring ;)
Piste hè, in NL denkt men dan alleen aan het circus. ;).
I´m back.
pi_181383315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:42 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Als hij daar nog zit. Speurhonden hebben hem niet kunnen vinden, het spoort liep dood bij de Duitse grens. Pas sinds vandaag is zijn naam en foto overal verspreid, dus in een grote Duitse stad had hij tot die tijd makkelijk op kunnen gaan in de massa.
Ja, akkoord dat kan, of zelfmoord. Honden kun je wel tricken namelijk.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:43:54 #179
192592 SureD1
------------------------------
pi_181383316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Piste hè, in NL denkt men dan alleen aan het circus. ;).
Inderdaad :)
pi_181383379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:43 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vond het een overdreven juichverhaal vanmiddag, terwijl je kunt vaststellen dat er grote fouten en verkeerde inschattingen zijn gemaakt.
Ja dat vond ik ook. Vooral de eerste vrouw die sprak, dat mocht best wel iets minder vrolijk en spannend gebracht worden zeg.
De tweede spreker deed het wel netjes
pi_181383388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:42 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Als hij daar nog zit. Speurhonden hebben hem niet kunnen vinden, het spoort liep dood bij de Duitse grens. Pas sinds vandaag is zijn naam en foto overal verspreid, dus in een grote Duitse stad had hij tot die tijd makkelijk op kunnen gaan in de massa.
Hoe verder van Nederland hoe minder ‘nieuws’ dit zal zijn. Ik denk dat hij in een land als Polen of Hongarije prima onder de radar kan blijven
pi_181383420
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:39 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zit er net als bij preppen een postapocalyptisch element aan bushcraft? Weet iemand dat?

Ik bouwde vroeger vallen na uit het SAS survival handboek dat ik uit de bieb leende,maar goed toen was ik 12 of zo ;)
Zit er niet.
Bushcraft is puur gericht op overleven van en met de natuur. Slapen, eten, overlevingstechnieken. Van de do's tot de absolute don'ts.

Gewoon, hoe een mens overleeft heeft totdat het verwaand werd geraakt van de natuur omdat onze duimen en hersenen ons de luxe en comfort bracht die we nu kennen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2018 @ 21:46:45 #183
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181383445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:43 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vond het een overdreven juichverhaal vanmiddag, terwijl je kunt vaststellen dat er grote fouten en verkeerde inschattingen zijn gemaakt.
Vond ik ook, door adequaat optreden had men hier wellicht al veel eerder achter kunnen komen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:47:09 #184
192592 SureD1
------------------------------
pi_181383465
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zit er niet.
Bushcraft is puur gericht op overleven van en met de natuur. Slapen, eten, overlevingstechnieken. Van de do's tot de absolute don'ts.
Ok - helder, thanks!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:50:12 #185
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181383583
Straks om 23:00 komt Laat op één op NPO 1, en Peter R is te gast aan tafel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181383608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Straks om 23:00 komt Laat op één op NPO 1, en Peter R is te gast aan tafel.
Laat op één? BRT?
I´m back.
pi_181383610
Fantastisch nieuws voor de familie en vrienden
pi_181383633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:50 schreef Szikha2 het volgende:
Fantastisch nieuws voor de familie en vrienden
We zijn er nog niet, Shik.
I´m back.
pi_181383648
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zit er niet.
Bushcraft is puur gericht op overleven van en met de natuur. Slapen, eten, overlevingstechnieken. Van de do's tot de absolute don'ts.

Gewoon, hoe een mens overleeft heeft totdat het verwaand werd geraakt van de natuur omdat onze duimen en hersenen ons de luxe en comfort bracht die we nu kennen.
Nou geweldig hoor. :').
I´m back.
pi_181383650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We zijn er nog niet, Shik.
Neehe maar ik bedoel dat anders 😊
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:52:25 #191
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181383655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat op één? BRT?
NadiaMoussaid twitterde op woensdag 22-08-2018 om 17:58:17 Vanavond weer een tafel vol interessante gasten bij #laatop1. Met: @PeterRdeV, @JanEland_, Ingrid Schäfer-Poels, Olivier Richters, Carolien Spaans, Alain Caron en Daan Faber. Vanavond rond 23:00 uur op @NPO1! https://t.co/PQHdeOT6Ek reageer retweet
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:53:18 #192
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181383692
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:39 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zit er net als bij preppen een postapocalyptisch element aan bushcraft? Weet iemand dat?

Ik bouwde vroeger vallen na uit het SAS survival handboek dat ik uit de bieb leende,maar goed toen was ik 12 of zo ;)
Volgens mij is het gewoon buiten spelen voor grote jongens. Geen doomsday-praktijken.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_181383697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

NadiaMoussaid twitterde op woensdag 22-08-2018 om 17:58:17 Vanavond weer een tafel vol interessante gasten bij #laatop1. Met: @PeterRdeV, @JanEland_, Ingrid Schäfer-Poels, Olivier Richters, Carolien Spaans, Alain Caron en Daan Faber. Vanavond rond 23:00 uur op @NPO1! https://t.co/PQHdeOT6Ek reageer retweet
Kun je nagaan hoe vervreemd ik ben geworden van de publieke omroep, nieuw programma dus kennelijk?
I´m back.
pi_181383727
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:53 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon buiten spelen voor grote jongens. Geen doomsday-praktijken.
Ja, pseudo-romantisch. Beetje zoals de nazi's met hun wandelclubjes. Ben benieuwd of er veel extreemrechtsen tussen zitten.
Tussen de preppers alleen maar trouwens.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:54:37 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181383753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe vervreemd ik ben geworden van de publieke omroep, nieuw programma dus kennelijk?
Haha ja.
Zij is er maar tijdelijk. Omdat Eva Jinek met zwangerschapsverlof is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181383756
quote:
Zeeuwse 'vriend' Jos Brech: Mijn hersenen explodeerden

De hersenen van Erik van 't Padje 'explodeerden' naar eigen zeggen nadat hij vernam dat zijn vriend Jos Brech verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen. Van 't Padje, die uit Ritthem komt en een winkel in Middelburg heeft, deed vanavond zijn verhaal in het programma M op NPO 1.

Van 't Padje vertelde daarin gedetailleerd hoe hij door de politie op de hoogte is gebracht van de mogelijke betrokkenheid van Brech. Hij zocht zelf al maanden naar Brech, nadat die in februari vertrok voor een wandeltocht in de Vogezen en na zes weken nog steeds geen teken van leven had gegeven.

"Half juni zocht de politie contact met mij. Ik moest langskomen en een hele dag vrijhouden. Dat vond ik al vreemd, waarom zou ik een hele dag moeten vrijhouden?" De politie bracht Van 't Padje in dat gesprek op de hoogte van de ontwikkelingen in de zaak-Verstappen. "Mijn hoofd explodeerde. Ik ken Jos als vriend, was bezorgd om hem. En krijg je zoiets te horen. Ik voelde heel veel boosheid richting Jos. Waarom heb je je verstopt en vooral, waarom heb je de familie van Nicky Verstappen twintig jaar in onzekerheid gehouden."

Geheimhoudingsplicht
"Ik mocht tegen niemand iets zeggen, zelfs niet tegen mijn vrouw. Ik heb de politie gezegd dat dat een onwerkbare situatie was. Toen moest mijn vrouw ook een geheimhoudingsverklaring tekenen. We moesten twee maanden zwijgen. Dat was zwaar."

Van 't Padje en Brech leerden elkaar kennen via een forum op het gebied van bushcraft. "Na de dood van een gezamenlijke vriend, hebben we meer contact gekregen. Nu dit allemaal bekend is, ga ik wel over gesprekken die ik met Jos gevoerd heb, nadenken."

Nadat het nieuws naar buiten kwam, is Van 't Padje door veel mensen benaderd. "De meeste reacties waren gelukkig positief. Maar er zijn ook mensen die mij van alles verwijten en ik krijg verwensingen aan mijn adres. Er is maar één iemand verantwoordelijk en dat is Jos Brech."
https://www.omroepzeeland(...)ersenen-explodeerden
pi_181383783
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Haha ja.
Zij is er maar tijdelijk. Omdat Eva Jinek met zwangerschapsverlof is.
O, is Jinek zwanger dan?
I´m back.
pi_181383824
quote:
Eric van 't Padje. Seriously dus, ik maakte geen grapje.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:56:05 #199
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181383828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, pseudo-romantisch. Beetje zoals de nazi's met hun wandelclubjes. Ben benieuwd of er veel extreemrechtsen tussen zitten.
Tussen de preppers alleen maar trouwens.
*proest*. Denk dat dit een vrij onschuldige hobby is verder, ze vallen er niemand mee lastig als ze een beetje in het bos zitten te survivalen lijkt me.

Jahaaa inb4 "overal rotte appels".
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:56:43 #200
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181383853
Heftig voor van ‘t Padje.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:56:49 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181383860
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, is Jinek zwanger dan?
Ja, van een producer die Dexter heet. :P
Ik weet verder ook niet veel over het koppel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181383869
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:56 schreef houdjemond het volgende:

[..]

*proest*. Denk dat dit een vrij onschuldige hobby is verder, ze vallen er niemand mee lastig als ze een beetje in het bos zitten te survivalen lijkt me.

Jahaaa inb4 "overal rotte appels".
Dat vraag ik me dus af hè, dat weet jij ook niet.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:57:54 #203
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181383911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af hè, dat weet jij ook niet.
Ik denk niet dat "bushcraft" een dekmantel is voor "pedofielen en moordenaars-clubje" :N
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_181383930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja, van een producer die Dexter heet. :P
Ik weet verder ook niet veel over het koppel.
Dex ken ik wel:

I´m back.
pi_181383986
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:57 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik denk niet dat "bushcraft" een dekmantel is voor "pedofielen en moordenaars-clubje" :N
Net als bij de preppers kunnen er veel extreemrechtsen tussen zitten, lijkt me. Ik zei niets over pedo's en moordenaars.
I´m back.
pi_181383995
Die moord was jaren geleden. Geen idee welk beroep die man toen had.
Maar denk dat na de moord bushcraft hem wel een handige hobby leek, om spontaan te kunnen verdwijnen.
pi_181383996
quote:
"Na de dood van een gezamenlijke vriend, hebben we meer contact gekregen. Nu dit allemaal bekend is, ga ik wel over gesprekken die ik met Jos gevoerd heb, nadenken."
Ben wel benieuwd naar die gesprekken dan :{
pi_181384046
‘Jos is als een vader voor me’

~Max
U MAD?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:01:27 #209
192592 SureD1
------------------------------
pi_181384071
De reconstructie van de politie over het tot stand komen van de DNA match snap ik niet helemaal.

Jos Brechs staat - vanwege het door de KMAR opgemaakte proces verbaal - op de lijst van passanten die in het DNA onderzoek direct worden gevraagd om DNA af te staan. Dit is de eerste keer dat Brechs voor een DNA onderzoek wordt geselecteerd, bij eerdere onderzoeken is er niet naar de passanten gekeken.

Rechercheurs gaan in het najaar van 2017 twee keer bij hem thuis (in Simpelveld?) langs om hem te vragen DNA af te staan. Twee keer treffen ze hem niet thuis, ze laten contactgegevens achter en worden weken later gebeld door een familielid dat zegt dat Brechs in maart 2018 naar huis komt en dan vrijwillig DNA zal komen afstaan.

In april 2018 geeft de familie van Brechs hem als vermist op. Een ander team van de politie (dat op dat moment alleen Brech’s vermissing behandeld) stuurt eigendommen van Brechs naar het NFI om DNA te isoleren. Ook het team Nicky Verstappen doet dat en zendt tevens DNA van twee verre verwanten van Brechs naar het NFI. Dat laatste snap ik niet. Hoe kwam het team Nicky Verstappen aan die eigendommen? Was er toen al huiszoeking verricht bij Brechs? Is familie al eerder gevraagd voor materiaal dat mogelijk DNA zou bevatten, zo ja waarom? Het lijkt alsof de schijnwerper al op Brechs kwam voor de DNA match bekend werd. (Kan me niet voorstellen dat ze tandenborstels hebben proberen los te peuteren van alle 3000 weigeraars)... wellicht zijn ze toen hij niet thuis gaf voor DNA in zijn verleden gaan spitten en kwamen toen pas het jeugdwerk en de veroordeling naar boven?
pi_181384208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Het is een klein wereldje, dat buschcraft gedoe. Waarschijnlijk een gesloten gemeenschap die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden.
:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_181384277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:01 schreef SureD1 het volgende:
De reconstructie van de politie over het tot stand komen van de DNA match snap ik niet helemaal.

Jos Brechs staat - vanwege het door de KMAR opgemaakte proces verbaal - op de lijst van passanten die in het DNA onderzoek direct worden gevraagd om DNA af te staan. Dit is de eerste keer dat Brechs voor een DNA onderzoek wordt geselecteerd, bij eerdere onderzoeken is er niet naar de passanten gekeken.

Rechercheurs gaan in het najaar van 2017 twee keer bij hem thuis (in Simpelveld?) langs om hem te vragen DNA af te staan. Twee keer treffen ze hem niet thuis, ze laten contactgegevens achter en worden weken later gebeld door een familielid dat zegt dat Brechs in maart 2018 naar huis komt en dan vrijwillig DNA zal komen afstaan.

In april 2018 geeft de familie van Brechs hem als vermist op. Een ander team van de politie (dat op dat moment alleen Brech’s vermissing behandeld) stuurt eigendommen van Brechs naar het NFI om DNA te isoleren. Ook het team Nicky Verstappen doet dat en zendt tevens DNA van twee verre verwanten van Brechs naar het NFI. Dat laatste snap ik niet. Hoe kwam het team Nicky Verstappen aan die eigendommen? Was er toen al huiszoeking verricht bij Brechs? Is familie al eerder gevraagd voor materiaal dat mogelijk DNA zou bevatten, zo ja waarom? Het lijkt alsof de schijnwerper al op Brechs kwam voor de DNA match bekend werd. (Kan me niet voorstellen dat ze tandenborstels hebben proberen los te peuteren van alle 3000 weigeraars)... wellicht zijn ze toen hij niet thuis gaf voor DNA in zijn verleden gaan spitten en kwamen toen pas het jeugdwerk en de veroordeling naar boven?
Volgens het NFI:
https://www.forensischins(...)en-dankzij-dna-match

“..
Deze verdachte is niet in beeld gekomen middels het grote verwantschapsonderzoek onder 21.000 mannen. Er is een match gekomen met de sporen op Nicky Verstappen bij het autosomaal DNA-onderzoek waarvoor 1.500 mannen zijn gevraagd hun DNA af te staan. Deze mannen zijn door de politie in kaart gebracht, zij waren ten tijde van de dood van Nicky Verstappen in het gebied. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) voerde dit DNA-onderzoek uit.

Eén van de ruim 1.500 mannen was sinds februari 2018 vermist in het buitenland, waardoor het voor de politie niet mogelijk was om bij deze persoon DNA af te nemen. Om die reden heeft het NFI in opdracht van het OM een DNA-profiel opgemaakt aan de hand van zijn persoonlijke eigendommen. Deze eigendommen ontving het instituut van de politie.

...”
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:06:42 #212
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181384316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Net als bij de preppers kunnen er veel extreemrechtsen tussen zitten, lijkt me. Ik zei niets over pedo's en moordenaars.
Meld je even aan op dat forum en vraag het. :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_181384342
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:39 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zit er net als bij preppen een postapocalyptisch element aan bushcraft? Weet iemand dat?

Ik bouwde vroeger vallen na uit het SAS survival handboek dat ik uit de bieb leende,maar goed toen was ik 12 of zo ;)
Ja, dat weet ik. Nee, dat element zit er niet per definitie aan vast.

Al zullen er vast wel preppers zijn die ook bushcraft beoefenen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181384563
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:06 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Meld je even aan op dat forum en vraag het. :D
Ik niet.
I´m back.
pi_181384609
Onrechtmatig verkregen bewijs, ai.. tenminste als zijn dna gvonden is omdat ze zijn spullen hebben getest zonder toestemming (was allemaal op vrijwillge basis immers toch?).. hoe verklaren ze dat stukje precies? Lijkt me ook ietwat vreemd als familieleden zijn spullen met dna opstuurde zonder toestemming.

Tenminste ik kan me niet voorstellen dat hij dat goed vond.

Goed dat ze nu weten wie de dader was, maar het verloopt allemaal toch een beetje vreemd lijkt het wel.
pi_181384654
Dat gebeuren rondom het DNA vind ik toch een beetje een gek verhaal. Wat ik begrepen heb, is dat de man geen DNA wilde afstaan. Vervolgens wordt in zijn eigen vermissingszaak alsnog DNA verkregen. En dat wordt dan aangevoerd in een 20 jaar oude moordzaak. Mag dat juridisch dan wel? Of is het straks tijdens een eventuele rechtszaak oneigenlijk verkregen bewijs?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben verder voor een landelijke DNA databank waar je vrijwillig je DNA kunt registreren.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:16:46 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181384687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Onrechtmatig verkregen bewijs, ai.. tenminste als zijn dna gvonden is omdat ze zijn spullen hebben getest zonder toestemming (was allemaal op vrijwillge basis immers toch?).. hoe verklaren ze dat stukje precies? Lijkt me ook ietwat vreemd als familieleden zijn spullen met dna opstuurde zonder toestemming.

Tenminste ik kan me niet voorstellen dat hij dat goed vond.

Goed dat ze nu weten wie de dader was, maar het verloopt allemaal toch een beetje vreemd lijkt het wel.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:15 schreef _Arual_ het volgende:
Dat gebeuren rondom het DNA vind ik toch een beetje een gek verhaal. Wat ik begrepen heb, is dat de man geen DNA wilde afstaan. Vervolgens wordt in zijn eigen vermissingszaak alsnog DNA verkregen. En dat wordt dan aangevoerd in een 20 jaar oude moordzaak. Mag dat juridisch dan wel? Of is het straks tijdens een eventuele rechtszaak oneigenlijk verkregen bewijs?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben verder voor een landelijke DNA databank waar je vrijwillig je DNA kunt registreren.
Dat is wel raar ja .... maar helaas voor hem heeft zijn familie "roet in het eten gegooid voor hem" ....
pi_181384713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Onrechtmatig verkregen bewijs, ai.. tenminste als zijn dna gvonden is omdat ze zijn spullen hebben getest zonder toestemming (was allemaal op vrijwillge basis immers toch?).. hoe verklaren ze dat stukje precies? Lijkt me ook ietwat vreemd als familieleden zijn spullen met dna opstuurde zonder toestemming.

Tenminste ik kan me niet voorstellen dat hij dat goed vond.

Goed dat ze nu weten wie de dader was, maar het verloopt allemaal toch een beetje vreemd lijkt het wel.
Dit vroeg ik mij ook dus al de hele tijd af, het was toch vrijwillig en hij heeft toch geen ja gezegd? Daarnaast was het dna van een vermissing mag die wel gematcht worden met een misdrijf?
pi_181384743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Onrechtmatig verkregen bewijs, ai.. tenminste als zijn dna gvonden is omdat ze zijn spullen hebben getest zonder toestemming (was allemaal op vrijwillge basis immers toch?).. hoe verklaren ze dat stukje precies? Lijkt me ook ietwat vreemd als familieleden zijn spullen met dna opstuurde zonder toestemming.

Tenminste ik kan me niet voorstellen dat hij dat goed vond.

Goed dat ze nu weten wie de dader was, maar het verloopt allemaal toch een beetje vreemd lijkt het wel.
Spong zei laatst nog in een praatprogramma van Peter R. dat iedere Officier van Justitie bij de geringste verdenking al een bevel mag geven voor het afnemen van dna. Het lijkt me dat het vinden van een verwantschap via dna van een familielid voldoende verdenking was.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:18:20 #220
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181384789
Volgens mij was de regel dat het rechtmatig verkregen moet worden, en dat is het.
-nee-
pi_181384797
Schandalig dat die man de familie al die tijd in onzekerheid hield. Wat een lul.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:19:41 #223
192592 SureD1
------------------------------
pi_181384799
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Volgens het NFI:
https://www.forensischins(...)en-dankzij-dna-match

“..
Deze verdachte is niet in beeld gekomen middels het grote verwantschapsonderzoek onder 21.000 mannen. Er is een match gekomen met de sporen op Nicky Verstappen bij het autosomaal DNA-onderzoek waarvoor 1.500 mannen zijn gevraagd hun DNA af te staan. Deze mannen zijn door de politie in kaart gebracht, zij waren ten tijde van de dood van Nicky Verstappen in het gebied. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) voerde dit DNA-onderzoek uit.

Eén van de ruim 1.500 mannen was sinds februari 2018 vermist in het buitenland, waardoor het voor de politie niet mogelijk was om bij deze persoon DNA af te nemen. Om die reden heeft het NFI in opdracht van het OM een DNA-profiel opgemaakt aan de hand van zijn persoonlijke eigendommen. Deze eigendommen ontving het instituut van de politie.

...”
Ok - dat is weer anders... op de persconferentie werd duidelijk gezegd dat er contact gezocht is met Brech voor diens vermissing (en geïmpliceerd dat de vraag naar DNA de reden is voor de verdwijning van Brech). NFI heeft -blijkens de politie - inderdaad materiaal gekregen van twee teams: het team wat de vermissing van Brech behandelde en het team Nicky Verstappen. Vraag is hoe het team Nicky Verstappen aan die materialen kwam, maar nog belangrijker, waarom ze toen al zo “inzoomden” op hem door items naar het NFI te sturen. Hij was toen maar een van de letterlijk duizenden weigeraars/no shows, zowel in het verwantschapsonderzoek als in het autosomaal onderzoek. Dus waarom die aandacht voor Brech toen er nog geen match was?
pi_181384828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:18 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Spong zei laatst nog in een praatprogramma van Peter R. dat iedere Officier van Justitie bij de geringste verdenking al een bevel mag geven voor het afnemen van dna. Het lijkt me dat het vinden van een verwantschap via dna van een familielid voldoende verdenking was.
Dan heb je het over verdenking van misdrijf en dat om die reden dna mag worden afgenomen.
Maar dat hele dna gebeuren ligt op andere vlakken redelijk dichtgetimmerd, of het zomaar gebruikt mag worden op deze manier is nog maar de vraag.
pi_181384877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:15 schreef _Arual_ het volgende:
Dat gebeuren rondom het DNA vind ik toch een beetje een gek verhaal. Wat ik begrepen heb, is dat de man geen DNA wilde afstaan. Vervolgens wordt in zijn eigen vermissingszaak alsnog DNA verkregen. En dat wordt dan aangevoerd in een 20 jaar oude moordzaak. Mag dat juridisch dan wel? Of is het straks tijdens een eventuele rechtszaak oneigenlijk verkregen bewijs?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben verder voor een landelijke DNA databank waar je vrijwillig je DNA kunt registreren.
Ja, zelfde als een routine-onderzoekje doen in de kofferbak van iemands auto en dan een lijk tegenkomen?
I´m back.
pi_181384926
:{.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:22:37 #227
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181384939
quote:
Wie heeft het hek open laten staan?
pi_181384948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:15 schreef _Arual_ het volgende:
Dat gebeuren rondom het DNA vind ik toch een beetje een gek verhaal. Wat ik begrepen heb, is dat de man geen DNA wilde afstaan. Vervolgens wordt in zijn eigen vermissingszaak alsnog DNA verkregen. En dat wordt dan aangevoerd in een 20 jaar oude moordzaak. Mag dat juridisch dan wel? Of is het straks tijdens een eventuele rechtszaak oneigenlijk verkregen bewijs?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben verder voor een landelijke DNA databank waar je vrijwillig je DNA kunt registreren.
Ik denk dat dit wel gezien wordt als rechtmatig bewijs. Eigenlijk kan alles bewijs worden aangevoerd, tenzij het in strijd is met procesregels, etc.
pi_181384974
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan heb je het over verdenking van misdrijf en dat om die reden dna mag worden afgenomen.
Maar dat hele dna gebeuren ligt op andere vlakken redelijk dichtgetimmerd, of het zomaar gebruikt mag worden op deze manier is nog maar de vraag.
Van de politie site:

quote:
Hoe zit het met de verjaring in deze zaak?
Sinds de DNA-match hebben we niet langer een strafrechtelijk onderzoek tegen een onbekende verdachte maar tegen een bekende verdachte. Het team heeft inmiddels talloze onderzoekshandelingen uitgevoerd tegen de verdachte waaronder doorzoekingen in woningen met toestemming van de rechter-commissaris. Hierdoor is de verjaringstermijn gestuit. Dat geldt ook voor de feiten die per 10 augustus 2018 dreigden te verjaren.
Daarnaast hebben de zaaksofficieren op 9 augustus 2018 de rauwelijkse inbewaringstelling van de verdachte gevorderd bij de rechter-commissaris. De rechter-commissaris heeft deze vordering op diezelfde dag ook toegewezen. Ook dit is een daad van vervolging die de verjaring stuit. Bovendien is hiermee door een rechter vastgesteld dat er sprake is van meer dan een enkele verdenking. De rechter-commissaris heeft geoordeeld dat er ernstige bezwaren tegen de verdachte zijn en dat de verdachte na zijn aanhouding meteen in voorlopige hechtenis kan worden genomen.
Dus zijn persoonlijke eigendommen zijn wel met toestemming van de rechter in beslaggenomen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:23:53 #230
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181384994
Wat ik dan toch weer apart vind is dat ze nu een soort van tunnelvisie krijgen dat omdat hij Bushcrafter is hij blijkbaar zichzelf op moet houden in het bos. Hij kan toch net zo goed aan de andere kant van de wereld zitten?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:24:38 #231
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_181385021
:+
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:25:31 #232
192592 SureD1
------------------------------
pi_181385065
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:23 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Van de politie site:

[..]

Dus zijn persoonlijke eigendommen zijn wel met toestemming van de rechter in beslaggenomen.
Nee, want hier wordt geïmpliceerd dat er NA de match bevel tot huizoeking is gegeven. Hoe komt het team Nicky Verstappen dan aan materialen om naar het NFI te sturen. Let wel, de matches van de vermissingszaak en het team NV kwamen tegelijk... dat is een lacune in het verhaal...
pi_181385186
Ik hoop dat jij zo politie an je deur krijgt
pi_181385198
daar heeft iemand een paar schroefjes los... :')
Alpha kenny one
pi_181385263
Hier gaat iets mis :X
SOONY
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:30:18 #236
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181385301
MODS?! :?
pi_181385330
Heb ook al melding gemaakt ...
pi_181385349
Kan deze idioot weg? Aub. :(
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:31:51 #239
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181385381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb ook al melding gemaakt ...
Ik ook inderdaad...
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:32:11 #240
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181385395
Nou, topic dicht en dicht laten...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 augustus 2018 @ 22:48:56 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_181386064
Even gebruik gemaakt van gesloten topic om op te ruimen (I know niet mijn forum om te moderaten, maar dit was wel een uitzondering waard).Thanks Woxxel voor doorgeven en iedereen die geholpen heeft :P
pi_181386072
Wat was dat voor gek
pi_181386093
And he's gone. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:32 schreef NateHiggers het volgende:
11 JARIGE VENTJES
www.spatiegebruik.nl :{w
pi_181386107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:48 schreef Kyran het volgende:
Even gebruik gemaakt van gesloten topic om op te ruimen (I know niet mijn forum om te moderaten, maar dit was wel een uitzondering waard).Thanks Woxxel :)
Txs :)
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:49:52 #245
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181386110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:48 schreef Kyran het volgende:
Even gebruik gemaakt van gesloten topic om op te ruimen (I know niet mijn forum om te moderaten, maar dit was wel een uitzondering waard).Thanks Woxxel :)
Dank aan meerdere mods ;)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:50:06 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181386120
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:49 schreef woxxel het volgende:
Wat was dat voor gek
Iemand die met die nickname gelijk een permban had moeten krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181386152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:49 schreef woxxel het volgende:
Wat was dat voor gek
Ja, intrinsiek ook vrij eigenaardig idd.
I´m back.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:51:44 #248
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181386192
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die met die nickname gelijk een permban had moeten krijgen.
Ik moest even googlen .....
pi_181386194
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die met die nickname gelijk een permban had moeten krijgen.
Neem toch aan dat-ie permanent foetsjie is, toch?
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:52:02 #250
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181386202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:31 schreef vencodark het volgende:
Kan deze idioot weg? Aub. :(
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:22 schreef Voszje het volgende:

[..]

Wie heeft het hek open laten staan?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
:{.
Oh nee wat heb ik gemist?!
Ik was ffe een blokje om aan het lopen buiten, en ben net pas terug.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:52:03 #251
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181386203
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem toch aan dat-ie permanent foetsjie is, toch?
Volgens Jogy wel :Y
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:52:04 #252
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181386204
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem toch aan dat-ie permanent foetsjie is, toch?
Jup!
pi_181386233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh nee wat heb ik gemist?!
Ik was ffe een blokje om aan het lopen buiten, en ben net pas terug.

Wat heb ik gemist?
Mafketel die de boel aan het vol pasten was. Met gare tekst.
I´m back.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:52:52 #254
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181386237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh nee wat heb ik gemist?!
Ik was ffe een blokje om aan het lopen buiten, en ben net pas terug.

Een grooooooooooote berg stront.
pi_181386261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:52 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Jup!
Cheers.

(Maar hij zal wel weer terugkomen, schat ik in, dus moet je wel op letten wrs).
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:53:42 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181386269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mafketel die de boel aan het vol pasten was. Met gare tekst.
Was waarschijnlijk niet erg grappig aan de reacties te zien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:54:08 #257
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181386285
Hij is nu pleite gelukkig. En de orde is met dank aan mijn collega-mods weer hersteld. :)
pi_181386290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Was waarschijnlijk niet erg grappig aan de reacties te zien.
Eh nee... gaar is een eufemisme, zeg maar.
I´m back.
pi_181386303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:54 schreef Claude_Viole het volgende:
Hij is nu pleite gelukkig. En de orde is met dank aan mijn collega-mods weer hersteld. :)
Thanks. ;).
I´m back.
pi_181386305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:23 schreef Sunri5e het volgende:
Wat ik dan toch weer apart vind is dat ze nu een soort van tunnelvisie krijgen dat omdat hij Bushcrafter is hij blijkbaar zichzelf op moet houden in het bos. Hij kan toch net zo goed aan de andere kant van de wereld zitten?
Idd slaat nergens op, pure sensatie.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:56:04 #261
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181386358
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:54 schreef danos het volgende:

[..]

Idd slaat nergens op, pure sensatie.
Hij heeft sinds februari geen geld meer gepind toch?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 22:56:49 #262
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181386388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij heeft sinds februari geen geld meer gepind toch?
Maar wie weet hoeveel hij nog cash bij zich had ....
En misschien werkzaamheden verricht bij deze of gene, in ruil voor eten en/of onderdak ....
En er was ingebroken in the Old Crow ....
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:56:51 #263
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181386392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij heeft sinds februari geen geld meer gepind toch?
En paspoort niet gebruikt.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:57:33 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181386421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:23 schreef Sunri5e het volgende:
Wat ik dan toch weer apart vind is dat ze nu een soort van tunnelvisie krijgen dat omdat hij Bushcrafter is hij blijkbaar zichzelf op moet houden in het bos. Hij kan toch net zo goed aan de andere kant van de wereld zitten?
Ja dat kan, maar het feit dat hij de kennis en vaardigheden heeft ook op een willekeurige plek in Europa te overleven zou ik niet zo aan de kant schuiven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:58:25 #265
192592 SureD1
------------------------------
pi_181386459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:23 schreef Sunri5e het volgende:
Wat ik dan toch weer apart vind is dat ze nu een soort van tunnelvisie krijgen dat omdat hij Bushcrafter is hij blijkbaar zichzelf op moet houden in het bos. Hij kan toch net zo goed aan de andere kant van de wereld zitten?
Ze hebben hem in juni gesignaleerd, dus de EU uit met boot of vliegtuig is lastig, daarbinnen, als hij slim is “verstopt” hij zich in plain sight... er gingen vanmiddag verhalen dat hij eind april (toen zijn moeder overleed) in Simpelveld gezien is. Misschien zit hij wel op de Brunssumerhei, wie weet...
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:00:44 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181386555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:56 schreef maily het volgende:

[..]

Maar wie weet hoeveel hij nog cash bij zich had ....
En misschien werkzaamheden verricht bij deze of gene, in ruil voor eten en/of onderdak ....
En er was ingebroken in the Old Crow ....
Dit.

Hij kan gewoon op boerderijen aan het werk zijn, bedelen, mensen beroven.
Er zijn zoveel manieren om aan geld te komen, zeker als je behoorlijk zelfredzaam bent.

Maar hij kan ook fruit en groente van het land stelen, het vangen van wild behoort waarschijnlijk tot zijn basisvaardigheden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181386593
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ze hebben hem in juni gesignaleerd, dus de EU uit met boot of vliegtuig is lastig, daarbinnen, als hij slim is “verstopt” hij zich in plain sight... er gingen vanmiddag verhalen dat hij eind april (toen zijn moeder overleed) in Simpelveld gezien is. Misschien zit hij wel op de Brunssumerhei, wie weet...
Misschien zit ie in het bos nabij en om maastricht. Daar zijn ook veel schuilplaatsen. Wandel er vaak maar ontdek steeds meer en meer... Huisjes midden in het bos grotten overblijfsels van bunkers kampvuur etc.
pi_181386609
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.

Hij kan gewoon op boerderijen aan het werk zijn, bedelen, mensen beroven.
Er zijn zoveel manieren om aan geld te komen, zeker als je behoorlijk zelfredzaam bent.

Maar hij kan ook fruit en groente van het land stelen, het vangen van wild behoort waarschijnlijk tot zijn basisvaardigheden.
Hij wist zijn handen niet warm te houden, draaide ermee als een windmill. Reactie op een video van een Oekraïense Bushmaster.

Hij weet niet alles.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:03:52 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181386661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij wist zijn handen niet warm te houden, draaide ermee als een windmill. Reactie op een video van een Oekraïense Bushmaster.

Hij weet niet alles.
Maar wel heel veel meer dan de gemiddelde mens, en het is de afgelopen maanden prima weer geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:04:50 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181386693
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:01 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Misschien zit ie in het bos nabij en om maastricht. Daar zijn ook veel schuilplaatsen. Wandel er vaak maar ontdek steeds meer en meer... Huisjes midden in het bos grotten overblijfsels van bunkers kampvuur etc.
Veel grotten inderdaad. En erg uitgestrekt, daar kun je heel makkelijk in verdwalen.

Maar goed, geen enkele aanleiding dat hij daar zit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181386702
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar wel heel veel meer dan de gemiddelde mens, en het is de afgelopen maanden prima weer geweest.
Ja, goed, meer dan ik idd, ik zou een hotelletje nemen.
Edoch, ik ben sceptisch, mijn insteek is gewoon toch dat-ie zelfmoord gepleegd heeft.
I´m back.
pi_181386704
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:56 schreef houdjemond het volgende:

[..]

En paspoort niet gebruikt.
Je kan zonder tussendoor te pinnen of je paspoort te gebruiken Azië inrijden, daar is niet veel voorbereiding voor nodig. :P
-nee-
pi_181386726
Die vent zit ergens diep in de bush. Als ie uberhaupt nog in Frankrijk zit.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:06:20 #274
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181386748
Eigenlijk he...
Vind ik het compleet bizar dat justitie/politie hier nog steeds zo mee bezig is na 20 jaar. Nergens is tijd of prioriteit voor, maar dit megiagenieke verhaal wel. Ik vind het treurig voor alle andere slachtoffers van onopgeloste zaken en ook een nieuw hoofdstuk in het goedkoop populistische Nederland.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:06:44 #275
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181386761
Laat op een begint nu.

Het is hier live te volgen:

https://www.npostart.nl/live/npo-1
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181386783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
Laat op een begint nu.

Het is hier live te volgen:

https://www.npostart.nl/live/npo-1
Okee, NPO1 hè, zet hem op.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:07:43 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181386797
Peter R de Vries aan tafel en de politiecommissaris van Limburg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:08:13 #278
192592 SureD1
------------------------------
pi_181386816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij wist zijn handen niet warm te houden, draaide ermee als een windmill. Reactie op een video van een Oekraïense Bushmaster.

Hij weet niet alles.
Hij heeft ook wat dwaalsporen uitgezet. Hij heeft gezocht naar Spaanse verlaten dorpen en zijn wintergear laten liggen (maar goed, hoe makkelijk is het niet een tweede set te regelen?) de honden slaan regelmatig aan op de route die hij zou lopen. Als hij idd in Simpelveld was rondom het overlijden van zijn moeder, moet iemand hem dat verteld hebben...hij heeft zijn telefoon laten liggen, maar een nieuwe is zo gekocht niet? Wellicht heeft hij, in voorgaande jaren, plekken aangelegd waar hij cash bewaarde (sorry, Narcos zitten bingen deze zomer ;) )
pi_181386825
Nu Peter op NPO1
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181386852
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:08 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hij heeft ook wat dwaalsporen uitgezet. Hij heeft gezocht naar Spaanse verlaten dorpen en zijn wintergear laten liggen (maar goed, hoe makkelijk is het niet een tweede set te regelen?) de honden slaan regelmatig aan op de route die hij zou lopen. Als hij idd in Simpelveld was rondom het overlijden van zijn moeder, moet iemand hem dat verteld hebben...hij heeft zijn telefoon laten liggen, maar een nieuwe is zo gekocht niet? Wellicht heeft hij, in voorgaande jaren, plekken aangelegd waar hij cash bewaarde (sorry, Narcos zitten bingen deze zomer ;) )
Ben het met je eens.
Hij heeft 20 jaar voorbereidingstijd gehad.
pi_181386879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef BasEnAad het volgende:
Eigenlijk he...
Vind ik het compleet bizar dat justitie/politie hier nog steeds zo mee bezig is na 20 jaar. Nergens is tijd of prioriteit voor, maar dit megiagenieke verhaal wel. Ik vind het treurig voor alle andere slachtoffers van onopgeloste zaken en ook een nieuw hoofdstuk in het goedkoop populistische Nederland.
:') :') :') :')
Alpha kenny one
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:11:03 #282
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181386910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef BasEnAad het volgende:
Eigenlijk he...
Vind ik het compleet bizar dat justitie/politie hier nog steeds zo mee bezig is na 20 jaar. Nergens is tijd of prioriteit voor, maar dit megiagenieke verhaal wel. Ik vind het treurig voor alle andere slachtoffers van onopgeloste zaken en ook een nieuw hoofdstuk in het goedkoop populistische Nederland.
Wat een waanzinnig kortzichtige en harteloze post
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:11:48 #283
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181386936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Niet iedereen hoeft mee te doen in de circle jerk van emotie, er kan ook ruimte zijn voor een beetje relativeren.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:12:29 #284
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181386961
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:11 schreef Szura het volgende:

[..]

Wat een waanzinnig kortzichtige en harteloze post
Kortzichtig zou ik het zeker niet willen noemen, maar ik had zo'n reactie wel verwacht.
pi_181386965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef BasEnAad het volgende:
Eigenlijk he...
Vind ik het compleet bizar dat justitie/politie hier nog steeds zo mee bezig is na 20 jaar. Nergens is tijd of prioriteit voor, maar dit megiagenieke verhaal wel. Ik vind het treurig voor alle andere slachtoffers van onopgeloste zaken en ook een nieuw hoofdstuk in het goedkoop populistische Nederland.
Ja, het zou mooi zijn als elke vermissings/moordzaak even veel aandacht zou krijgen, maar zo werkt het nou eenmaal niet in de wereld. Wees liever blij dat een onopgeloste zaak nu eindelijk opgelost lijkt te gaan worden en dat een familie het boek nu eindelijk dicht kan doen. Zuurpruim.
pi_181386989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Het is een klein wereldje, dat buschcraft gedoe. Waarschijnlijk een gesloten gemeenschap die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden.
Gatverdamme, bush Dutrouxs
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:14:17 #287
192592 SureD1
------------------------------
pi_181387031
Peter zegt dat het krantenartikel van vanmiddag inderdaad om Brech zou gaan...

Mevrouw de commissaris geeft nog maar eens aan dat de KMAR geen pv had hoeven opmaken, maar dat er iets geweest is wat hun dat wel heeft laten doen...
pi_181387045
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef BasEnAad het volgende:
Eigenlijk he...
Vind ik het compleet bizar dat justitie/politie hier nog steeds zo mee bezig is na 20 jaar. Nergens is tijd of prioriteit voor, maar dit megiagenieke verhaal wel. Ik vind het treurig voor alle andere slachtoffers van onopgeloste zaken en ook een nieuw hoofdstuk in het goedkoop populistische Nederland.
Waar denk jij aan bij dat nergens?
pi_181387104
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:11 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft mee te doen in de circle jerk van emotie, er kan ook ruimte zijn voor een beetje relativeren.
Neu jij wil gewoon even laten zien dat jij 'speciaal' bent.. je denkt anders dan het gepeupel in Nederland :')

Dit is een bijzondere zaak.. als bijv. nu er een nieuwe belangrijke lead zou zijn in de Tanja Groen zaak zou het ook zo veel aandacht krijgen. Het probleem is dat er in de meeste zaken geen doorbraak is ondanks herhaaldelijke onderzoeken.
Alpha kenny one
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:16:33 #290
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181387116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:12 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Ja, het zou mooi zijn als elke vermissings/moordzaak even veel aandacht zou krijgen, maar zo werkt het nou eenmaal niet in de wereld. Wees liever blij dat een onopgeloste zaak nu eindelijk opgelost lijkt te gaan worden en dat een familie het boek nu eindelijk dicht kan doen.
Dat is zeker fijn, dat is mijn punt ook niet. Maar besef dat er 100 andere families zijn die niets horen en geen steun verder krijgen van justitie. Ik denk dat wanneer je prioriteit en budgetten anders zou verdelen, dat er veel meer opgelost kan worden. Dat mag best gezegd worden.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:16:47 #291
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181387123
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat kan, maar het feit dat hij de kennis en vaardigheden heeft ook op een willekeurige plek in Europa te overleven zou ik niet zo aan de kant schuiven.
Nee dat zeker niet. Maar wat gaat hij doen dan? De rest van zijn leven helemaal alleen in het boos wonen? Dat kan ik mij dus echt niet voorstellen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:17:14 #292
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181387136
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ze hebben hem in juni gesignaleerd, dus de EU uit met boot of vliegtuig is lastig, daarbinnen, als hij slim is “verstopt” hij zich in plain sight... er gingen vanmiddag verhalen dat hij eind april (toen zijn moeder overleed) in Simpelveld gezien is. Misschien zit hij wel op de Brunssumerhei, wie weet...
Dat is inmiddels meer dan 2 maanden geleden. In 2 maanden kun je ver komen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:17:28 #293
192592 SureD1
------------------------------
pi_181387145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:16 schreef falling_away het volgende:

[..]

Neu jij wil gewoon even laten zien dat jij 'speciaal' bent.. je denkt anders dan het gepeupel in Nederland :')


En er wordt gehapt als een stel hongerige haringen...
pi_181387192
Ik zit te kijken, maar vervelend om te zeggen misschien, maar de Politie komt niet al te snugger over dus.........
I´m back.
pi_181387201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat is zeker fijn, dat is mijn punt ook niet. Maar besef dat er 100 andere families zijn die niets horen en geen steun verder krijgen van justitie. Ik denk dat wanneer je prioriteit en budgetten anders zou verdelen, dat er veel meer opgelost kan worden. Dat mag best gezegd worden.
Dit is echt veels te simpel gedacht. Geen enkele zaak is hetzelfde. Bovendien heb jij geen inzage in hoe de recherche de budgetten verdeelt en waar wel en geen prioriteit voor is.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:19:10 #296
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181387211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:16 schreef falling_away het volgende:

[..]

Neu jij wil gewoon even laten zien dat jij 'speciaal' bent.. je denkt anders dan het gepeupel in Nederland :')

Dit is een bijzondere zaak.. als bijv. nu er een nieuwe belangrijke lead zou zijn in de Tanja Groen zaak zou het ook zo veel aandacht krijgen. Het probleem is dat er in de meeste zaken geen doorbraak is ondanks herhaaldelijke onderzoeken.
Nee, dit is geen bijzondere zaak, er is 1 iemand om het leven gebracht, dat is helaas niet bijzonder. Er is geen dader gevonden, maar nu wel een DNA-onderzoek met uitslag, prima hoor. Maar wat mij betreft staat het totaal niet in verhouding.
pi_181387223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:15 schreef _Arual_ het volgende:
Dat gebeuren rondom het DNA vind ik toch een beetje een gek verhaal. Wat ik begrepen heb, is dat de man geen DNA wilde afstaan. Vervolgens wordt in zijn eigen vermissingszaak alsnog DNA verkregen. En dat wordt dan aangevoerd in een 20 jaar oude moordzaak. Mag dat juridisch dan wel? Of is het straks tijdens een eventuele rechtszaak oneigenlijk verkregen bewijs?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben verder voor een landelijke DNA databank waar je vrijwillig je DNA kunt registreren.
Hij zou in maart weer naar Nederland terugkomen en vrijwillig DNA afstaan. Maar hij is niet teruggekeerd naar Nederland.
quote:
Vanwege zijn werk als organisator van bushcrafttochten verblijft hij regelmatig buiten Nederland. Zijn familie geeft aan dat hij in maart 2018 naar Nederland zal komen én dan ook vrijwillig DNA komt afstaan.

Dat is niet gebeurd. De verdachte is, voor zover wij weten, niet meer teruggekomen naar Nederland. En nadat personen in zijn omgeving eerder in het jaar nog wel contact met hem wist te krijgen, lukt dat sinds medio februari 2018 niet meer. Hij heeft toen aangegeven een wandeltocht te gaan maken door de Vogezen. Ieder spoor en elk teken van leven ontbreekt sindsdien. In april wordt er daarom aangifte gedaan van vermissing. Zijn laatst bekende verblijfplaats is op dat moment een chalet in de Franse Vogezen.

Een ander politieteam start in april 2018 een onderzoek naar de vermissing van de man. Op dat moment is hij nog geen verdachte in het onderzoek naar de dood van Nicky Verstappen. Het team dat onderzoek doet naar de dood van Nicky is inmiddels op de hoogte gebracht van het feit dat er een vermissingsonderzoek loopt naar de man. De twee onderzoeksteams staan in nauw contact met elkaar, maar opereren wel los van elkaar.

De twee onderzoeken kwamen samen toen bleek dat het DNA-profiel dat in het kader van de vermissingszaak was opgesteld overeenkwam met de sporen op de kleding van Nicky Verstappen.
https://www.politie.nl/bi(...)st-schellinkhout.pdf
pi_181387225
Vreselijk, hoe de politie zich gedraagt nu (NPO1). Vooral die arrogante blik van die vrouw. Gelukkig weet Peter R. de boel nog een beetje te bekritiseren.
Hij was dus 10 jaar geleden opgeroepen voor DNA onderzoek, maar uiteindelijk is dat gecancelled.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:19:33 #299
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181387230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit te kijken, maar vervelend om te zeggen misschien, maar de Politie komt niet al te snugger over dus.........
Dat was me ook al opgevallen ja. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:20:08 #300
192592 SureD1
------------------------------
pi_181387250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:17 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat is inmiddels meer dan 2 maanden geleden. In 2 maanden kun je ver komen.
Niet meer dan een gut feeling, maar als je die reconstructie van die zoektocht leest, dan krijg ik het gevoel dat hij de buurt is. Als hij slim is, houdt hij ook een vinger aan de pols, dmv internet of een telefoon. Als hij blind/doof een bos inloopt niet wetende wat er qua onderzoek gebeurd, dan is dat een te groot risico.
pi_181387254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat was me ook al opgevallen ja. _O-
Wat die mevrouw met haar glimlachje daar ook bij doet?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')