abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181374448
Weet niet of ik goed zit maar ik heb zojuist een nieuw topic geopend op het Nationaal Computer Forum maar dat kan nog even duren en ik sta redelijk te trappelen dus probeer het hier ook maar even.

Goedemiddag,

Bij een nieuwe studie hoort ook een nieuwe laptop en daar ben ik nu dus naar op zoek. Ik blijf gewoon een desktop gebruiken dus het hoeft geen spectaculair ding te zijn maar ik heb wel zo mijn eisen natuurlijk. Ik heb gisteren bij de Mediamarkt even rond lopen neuzen en ik ben toch wel gecharmeerd geraakt van een 2-in-1 laptop. Mijn eisen daarbij zijn: minimaal i5, minimaal 8gb RAM en minimaal 128 SSD, liefst 256.

Nu heb ik dus een aantal opties die bovenaan mijn lijstje staan: te weten de Microsoft Surface Pro 4 die bij meerdere sites nu 860 euro kost, incl typewriter (i5, 8gb, 128ssd), en de Lenovo Yoga 530 die bij de Mediamarkt 800 euro kost met een i7, 8gb en 256ssd.

De Surface staat alom bekend als een fantastisch apparaat met een geweldig scherm maar is iets aan de kleine kant en heeft maar 128 sdd. Wil ik er 1 met meer ruimte schiet de prijs meteen enorm omhoog.

De Yoga ziet er ook gelikt uit, de i7 is overkill maar goed, hij zit er in voor die prijs. 256 ssd is ook een pluspunt.

Zijn er nog dingen waarin jullie me kunnen adviseren over de hardware of in het algemeen over deze apparaten? Eventueel andere laptops die vergelijkbaar en goedkoper kunnen zijn? Mijn budget ligt rond de 800 euro.

En hoe verhoudt die i7 8550U zich tegenover de i5 7300U in de Surface? De Yoga zit @1.80 GHz terwijl de Surface @ 2.60 GHz. Welke processor is sneller en beter? Heb hier namelijk niet echt verstand van.

Ook zit er in de Yoga DDR-4 geheugen en in de Surface DDR-3. Zit daar nog een groot verschil in? Het is allebei 8GB.

Bij voorbaat dank!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:13:41 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181374748
Persoonlijke ervaring en Google heeft mij een beetje afgekeerd van de yoga, die blijkt niet een heel stevige connector te hebben in het scharnier. Ik heb hem retour gestuurd wegens een flikkerend scherm. Op mijn werk hebben we aardig wat surfaces uitgegeven en een relatief hoog percentage aan storingen op die dingen. Maar dat is vaak wel een wat ouder model. Wordt wel snel warm. Maar buiten dat best een sexy ding.

Ik ga nu voor de hp pavilion x360. Die lijkt me wel tof.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181374776
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:13 schreef jogy het volgende:
hp pavilion x360
Die zijn wel nice ja, gebruik er op mn werk ook ene ^O^
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:20:05 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181374920
En de twee in een functie is wel gaaf verder maar weet eigenlijk niet of ik het vaak ga gebruiken, puur op gemak is de manier hoe je een tablet kan maken van de surface (afklikbaar keyboard) een stuk fijner dan het 360 graden draaien van de yoga ( Of vergelijkbare twee in een modellen)

Aan de andere kant is een surface direct op je schoot met keyboard weer niet zo relaxed. Ook iets om mee te nemen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:24:18 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181375007
quote:
Leuk ding idd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:33:26 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181375184
Oh en puur op hardware is de yoga met zijn 8ste generatie i7 processor en ddr4 een stuk sneller dan de surface met zijn 7de generatie i5 en ddr3 maar geen idee wat je ermee wil doen verder. Dat is ook wel belangrijk. Die pavilion die vanillekwark linkt is ook stappen beter qua hardware dan de surface.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:36:16 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181375237
quote:
Vriend van me heeft deze toevallig. Hij is er erg tevreden mee ook. Ik zit zelf meer in het Apple eco-system, dus verder niet echt nuttige tips.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181375409
Bedankt voor de reacties allen!

Wat me bij de Surface aanspreekt dat dat apparaat me echt van uitmuntende kwaliteit lijkt. Schitterend scherm, handig afneembaar en ziet er gelikt uit. Echter, beetje klein en zoals ik nu lees qua hardware dus ver achterlopend op andere opties.

Niet dat ik op zoek ben naar heel veel power want mijn desktop is uitstekend. Die laptop wil ik vooral gebruiken om mee te kunnen nemen en een beetje op te klooien. Misschien eens een keer Football Manager aanslingeren maar dat zal het zwaarste zijn denk ik.

Die HP heb ik ook al voorbij zien komen inderdaad, die lijkt me ook wel wat. HP was ook optie 1 omdat ik dacht dat Lenovo rommel was (ook die van mn vriendin loopt niet geweldig) maar volgens dat Mediamarkt mannetje was Lenovo de absolute #1 op dit gebied dus daarom leek die Yoga me ook wel wat.

Misschien dat ik zoals gewoonlijk weer eens meer naar uiterlijk en uitstraling kijk want die Surface lijkt me gewoon een prachtding en het feit dat ze normaal veel en veel duurder zijn speelt dan ook wel mee voor me. Twijfels..

Als iemand nog wat ervaringen/tips heeft, graag.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:56:59 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181375596
Bij hardware moet je gewoon een beetje onthouden dat hoe kleiner hoe duurder en de surface is een laptop in tablet vorm dus duur, de rest is allemaal een stukje groter dus meer ruimte en goedkoper. Maar als je dus van plan bent om de tablet functie veel te gaan gebruiken en anders niet te vaak met je laptop op schoot te gaan zitten én zal je niet veel meer gaan doen dan internet, mail, wat licht geklooi en voetbalmanager dan kan je goed de surface nemen hoor. Het is wel degene die je het makkelijkst overal mee naar toe neemt. Die yoga is relatief zwaar viel me op. 1.7 kilo en de surface nog geen kilo. Pavilion is verder vergelijkbaar met de yoga, buiten de i5 processor ipv i7 van yoga, ook qua gewicht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181376120
Ik denk dat ik morgen maar weer eens naar de Mediamarkt ga om ze nog eens goed te bekijken en dan beslissen wat ik nou het belangrijkste vind. Meer power of makkelijker hanteerbaar.

Die Pavilion lijkt me ook een prima ding nu ik er over lees. Echter: wat is een betere keuze? 730 voor die Pavilion met i5 of 800 euro voor de Yoga met i7. De rest van de specs zijn vrijwel gelijk.
pi_181376232
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:28 schreef Gladiooo het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar weer eens naar de Mediamarkt ga om ze nog eens goed te bekijken en dan beslissen wat ik nou het belangrijkste vind. Meer power of makkelijker hanteerbaar.

Die Pavilion lijkt me ook een prima ding nu ik er over lees. Echter: wat is een betere keuze? 730 voor die Pavilion met i5 of 800 euro voor de Yoga met i7. De rest van de specs zijn vrijwel gelijk.
Denk eerlijk gezegd dat het verschil je nauwelijks zal opvallen. FM zal wat sneller gaan tussen de beurten met de i7 misschien :+
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:40:57 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181376275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:28 schreef Gladiooo het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar weer eens naar de Mediamarkt ga om ze nog eens goed te bekijken en dan beslissen wat ik nou het belangrijkste vind. Meer power of makkelijker hanteerbaar.

Die Pavilion lijkt me ook een prima ding nu ik er over lees. Echter: wat is een betere keuze? 730 voor die Pavilion met i5 of 800 euro voor de Yoga met i7. De rest van de specs zijn vrijwel gelijk.
Sowieso verstandig besluit ja om ze in de winkel even beetje te testen en bekijken. Uiteindelijk ben jij enige die kan aangeven wat je fijn vind werken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:47:01 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181376371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:28 schreef Gladiooo het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar weer eens naar de Mediamarkt ga om ze nog eens goed te bekijken en dan beslissen wat ik nou het belangrijkste vind. Meer power of makkelijker hanteerbaar.

Die Pavilion lijkt me ook een prima ding nu ik er over lees. Echter: wat is een betere keuze? 730 voor die Pavilion met i5 of 800 euro voor de Yoga met i7. De rest van de specs zijn vrijwel gelijk.
Over het algemeen genomen is de i7 pas relevant als je videobewerking gaat doen (renderen enzo). En i5 voor fotobewerking bijvoorbeeld. Om je een beetje een idee te geven van wat het makkelijker aan kan. Dus als je niet het uiterste gebruikt van de hardware maakt het geen verschil. En mijn relatief negatieve mening over de yoga komt alleen omdat ik er dus een probleem mee had. Geen idee wat het uitvalspercentage van dat model is zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:56:22 #15
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_181376548
Een aantal collega's van me hebben zo'n 2-in-1 ding, echt niemand gebruikt 'm ooit als tablet.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_181376870
Haha ja ik moet het ook nog maar zien of het wat is. Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan een desktop te gebruiken. Vind een laptop maar onhandig met zo'n touchpad. Daarom dat ik het wel leuk vind om een touchscreen of zo'n pen te hebben. Heb een aantal jaar geleden ook een gloednieuwe MacBook Air gekocht maar ook die deed ik na 3 maanden weg omdat ik iOs kut vind werken.

In mijn desktop zit een i5 3570k en die werkt al jaren perfect. Is zo'n laptop i5 of i7 een beetje vergelijkbaar of scheelt dat echt enorm in snelheid?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:33:23 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181377119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:16 schreef Gladiooo het volgende:
Haha ja ik moet het ook nog maar zien of het wat is. Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan een desktop te gebruiken. Vind een laptop maar onhandig met zo'n touchpad. Daarom dat ik het wel leuk vind om een touchscreen of zo'n pen te hebben. Heb een aantal jaar geleden ook een gloednieuwe MacBook Air gekocht maar ook die deed ik na 3 maanden weg omdat ik iOs kut vind werken.

In mijn desktop zit een i5 3570k en die werkt al jaren perfect. Is zo'n laptop i5 of i7 een beetje vergelijkbaar of scheelt dat echt enorm in snelheid?
Die van je desktop is een derde generatie i5 processor, wat je nu koopt is 7de of 8ste generatie en wel een stuk sneller. Dus je laptop is hoe dan ook een stuk vlotter dan je desktop.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:45:31 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181377389
https://m.cpubenchmark.ne(...)K+%40+3.40GHz&id=828 desktop CPU Rank: 486
https://m.cpubenchmark.ne(...)+%40+1.60GHz&id=3042 pavilion CPU Rank: 442

Oh, valt eigenlijk nog wel mee qua benchmark :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181402956
Oh, dat is prima joh, thanks!
pi_181504578
Bedankt allen, het is de Surface geworden! :)
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:45:09 #21
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_181504998
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:28 schreef Gladiooo het volgende:
Bedankt allen, het is de Surface geworden! :)
Ik heb die Surface, maar dan met 256 gb, in 2016 aangeschaft. Zakelijk, dus financieel misschien wat makkelijker keuze voor mij.

Het klopt dat je hem weinig als tablet zult gebruiken, hoewel ik in het begin nog wel regelmatig op de bank wat nieuws en social media of en filmpje zat te kijken.

Waar ik wel veel profijt van heb is de pen in combinatie met OneNote. Had ik voorheen een papieren notitieblok en mijn laptop bij me, tegenwoordig schrijf ik mijn notities meteen digitaal.

Het is mijn beste aanschaf van de afgelopen jaren en ook de volgende laptop zal een Surface zijn.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_181513612
Dat belooft veel goeds dus. Heb de pen er ook bijgenomen, ik zal de OneNote tip dus zeker onthouden!
pi_181522852
Een tip voor als je foto’s wilt gaan bewerken: neem Affinity in plaats van Photoshop. Doet hetzelfde, maar is goedkoper, overzichtelijker en werkt naar mijn mening veel beter met de Surface Pen.

Goed om eindelijk eens een topic te zien waarin TS niet spoorloos verdwijnt, maar echt wat doet met het advies dat geboden wordt ^O^

Goede keuze gemaakt, veel plezier met je Surface.
pi_181538134
Nou ja, het helpt ook dat jullie tips blijven posten natuurlijk! Waarvoor dank.

Heb hem gistermiddag binnengekregen maar heb nu pas tijd om er een beetje mee te kloten. Hij is in ieder geval razendsnel en het scherm is schitterend. Eerste indruk zeer positief :)
pi_181539261
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:45 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Ik heb die Surface, maar dan met 256 gb, in 2016 aangeschaft. Zakelijk, dus financieel misschien wat makkelijker keuze voor mij.

Het klopt dat je hem weinig als tablet zult gebruiken, hoewel ik in het begin nog wel regelmatig op de bank wat nieuws en social media of en filmpje zat te kijken.

Waar ik wel veel profijt van heb is de pen in combinatie met OneNote. Had ik voorheen een papieren notitieblok en mijn laptop bij me, tegenwoordig schrijf ik mijn notities meteen digitaal.

Het is mijn beste aanschaf van de afgelopen jaren en ook de volgende laptop zal een Surface zijn.
Geen probleem met hitte en geluid van de fan, dat schijnt een bekend probleem te zijn van Surface.
Love is in the air!
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:01:49 #26
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_181541829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:23 schreef Gladiooo het volgende:
Dat belooft veel goeds dus. Heb de pen er ook bijgenomen, ik zal de OneNote tip dus zeker onthouden!
Moest je de pen er los bij kopen? Dan heb je denk ik de Surface Pro (5, 2017 versie). Ik heb de Surface Pro 4 (2015). Daar werd de pen nog meegeleverd.

Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven! 😃
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:03:54 #27
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_181541889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:17 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Geen probleem met hitte en geluid van de fan, dat schijnt een bekend probleem te zijn van Surface.
Bedoel je dit als vraag? Het antwoord is in ieder geval dat ik hem met warm weer of een zware actie wel hoor blazen. Dan kan hij ook super traag worden. Gebeurt incidenteel.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_181546200
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:03 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Bedoel je dit als vraag? Het antwoord is in ieder geval dat ik hem met warm weer of een zware actie wel hoor blazen. Dan kan hij ook super traag worden. Gebeurt incidenteel.
Nou, ik heb een Surface Pro 3 gekocht en merk dat die relatief veel geluid maakt, heel warm wordt en en veel aan het 'blazen ' is. Heel irritant.

Is daar een oplossing voor :?
Love is in the air!
pi_181548625
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:48 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nou, ik heb een Surface Pro 3 gekocht en merk dat die relatief veel geluid maakt, heel warm wordt en en veel aan het 'blazen ' is. Heel irritant.

Is daar een oplossing voor :?
Nee, dat is een bekend probleem met de Surface Pro 3.
pi_181549125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:48 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nou, ik heb een Surface Pro 3 gekocht en merk dat die relatief veel geluid maakt, heel warm wordt en en veel aan het 'blazen ' is. Heel irritant.

Is daar een oplossing voor :?
Terugbrengen en zeggen dat je niet tevreden bent met het product? :{
Waardeloos eigenlijk.
Redacted
pi_181563930
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, dat is een bekend probleem met de Surface Pro 3.
Hoe op te lossen?
Love is in the air!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 00:51:55 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181564028
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hoe op te lossen?
Heb je garantie? Dan terugsturen en als je het terugkrijgt nog een keer terugsturen en daarna nog een keer en je geld terug vragen maar dat is meer voor het WGR forum. Volgens mij zit er gewoon een ontwerpfout in dat model waar weinig aan te doen is. Maar misschien hebben ze het onderhand kunnen fixen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181575231
Wat jogy zegt inderdaad. De Surface Pro 3 is berucht voor de slechte koeling. Je kunt wel wat aanpassingen doen in de bios, en er zijn wat specifieke programma’s die extra problematisch zijn, die je in taakbeheer kunt killen. Maar dat zijn allemaal tijdelijke oplossingen. De koeling is gewoon slecht, dus je zult de ventilator meestal wel horen.

Wat dat betreft is de Surface Pro 2017 echt een verademing, gezien die geen ventilator meer heeft en dus ten alle tijden muisstil is (mits je de M3- of i5-versie hebt, de i7 heeft wel een ventilator).

Andere tablets, zoals de Acer Switch Alpha 12 die ik ook een tijdje gehad hebben, lossen het op met liquid cooling, waardoor je geen ventilatoren hebt.

De beste oplossing die ik in een tablet gezien heb, is met de Vaio Z Canvas. Niet alleen was dat met afstand de krachtigste tablet die ik ooit heb gehad, maar daar zaten drie ventilatoren in, die zodanig afgestemd waren dat ze het geluid van de andere twee wegcijferen. Dus zelfs met zware taken en blazende ventilatoren bleef dat ding relatief stil. En met 1TB, 16GB RAM, i7 quad core en beter scherm dan de Surface Pro was dat een regelrechte powerhouse.

Ik had hem nooit weg moeten doen om een Surface Book te kopen :')
pi_181576286
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:01 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Moest je de pen er los bij kopen? Dan heb je denk ik de Surface Pro (5, 2017 versie). Ik heb de Surface Pro 4 (2015). Daar werd de pen nog meegeleverd.

Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven! 😃
Thanks!

De pen moest ik er bij kopen ja. Kreeg de type cover er wel bij, voor 860 euro dus een prima deal lijkt me.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 21:04:41 #35
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_181583795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:58 schreef Gladiooo het volgende:

[..]

Thanks!

De pen moest ik er bij kopen ja. Kreeg de type cover er wel bij, voor 860 euro dus een prima deal lijkt me.
Mooie deal idd!
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')