abonnement Unibet Coolblue
pi_181371908
Over 4 weken is het zover, ik ga voor ruim 2 weken naar Amerika.
Precies in die tijd dat ik er zit, komt de nieuwe iPhone uit.

Er van uitgaande dat ik er 1 weet te bemachtigen, hoe moeilijk doen ze bij terugkomst in Nederland met een nieuwe iPhone.

Is het verstandiger om het gewoon al uit te pakken en dus uit de folie te halen?
Ik wil hem kopen voor eigen gebruik dus folie maakt me niet uit. Maar dan zit je alsnog met het doosje.

Er bestaat altijd een kans dat je controle krijgt, al dan niet klein.

Wat is wijsheid?

Ook wil ik een nieuwe camera gaan kopen, die komt over 3 weken pas uit (wereldwijd) en aangezien het toch een 100-150 euro scheelt wil ik die ook daar gaan kopen. Ik neem dus ook geen camera mee naar USA vanwege die aanschaf.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_181372177
als je controle krijgt en ze zien het doosje mag je zeker invoerrechten betalen :)
als je het doosje en de bon enzo via de post opstuurt maak je nog een kansje bij een controle (er vanuitgaande dat de douanier niet oplet en ziet dat je een nieuwe telefoon in je broekzak hebt zitten die onmogelijk in NL gekocht kan zijn)

op alle items boven de 430 euro moet je invoerrechten betalen namelijk

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 14:23:16 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:33:49 #3
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_181372436
Doosje gewoon weggooien.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:45:09 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181372616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:21 schreef Banaanvragen het volgende:
als je controle krijgt en ze zien het doosje mag je zeker invoerrechten betalen :)
als je het doosje en de bon enzo via de post opstuurt maak je nog een kansje bij een controle (er vanuitgaande dat de douanier niet oplet en ziet dat je een nieuwe telefoon in je broekzak hebt zitten die onmogelijk in NL gekocht kan zijn)

op alle items boven de 430 euro moet je invoerrechten betalen namelijk
Als hij het doosje en zo via de post opstuurt hoe moet de douane dan in godsnaam zien dat het een toestel is die gekocht is in de States? Ik ben al vrij vaak in de VS geweest, maar naast dat hij even door de security scanner moet (alle elektrische apparaten) wordt er verder echt niet naar gekeken.

Ik zou het doosje dus inderdaad gewoon opsturen (of weggooien, nadat je alle benodigdheden eruit hebt gehaald). Met camera hetzelfde. Doos opsturen of weggooien. Met camera reizen doen zoveel mensen (wij ook), en ook daar wordt echt niet gelet op hoe nieuw een product eruit ziet of zo. Zolang je niet met doos en al aan komt zetten zou er niks aan de hand moeten zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181372706
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als hij het doosje en zo via de post opstuurt hoe moet de douane dan in godsnaam zien dat het een toestel is die gekocht is in de States? Ik ben al vrij vaak in de VS geweest, maar naast dat hij even door de security scanner moet (alle elektrische apparaten) wordt er verder echt niet naar gekeken.

Ik zou het doosje dus inderdaad gewoon opsturen (of weggooien, nadat je alle benodigdheden eruit hebt gehaald). Met camera hetzelfde. Doos opsturen of weggooien. Met camera reizen doen zoveel mensen (wij ook), en ook daar wordt echt niet gelet op hoe nieuw een product eruit ziet of zo. Zolang je niet met doos en al aan komt zetten zou er niks aan de hand moeten zijn.
omdat hij een iPhone X2 (of whatever de naam is) in bezit heeft die in NL niet te krijgen is, dus dan moet het import zijn uit het buitenland ;)

ik meen me trouwens iets te herinneren wat op TV is geweest waar een vrouw terug kwam uit een of ander land en dat ze iets van een gucchi tas (of zoiets dergelijks) aan haar nek had hangen, waarvan ze gevraagd werd bewijs te leveren dat die tas in NL gekocht was.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 14:51:44 ]
  Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 15:08:00 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181373056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:50 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

omdat hij een iPhone X2 (of whatever de naam is) in bezit heeft die in NL niet te krijgen is, dus dan moet het import zijn uit het buitenland ;)

Als die telefoon in zijn broek-/jaszak zit ziet de douane dat niet. En zouden ze er echt zo op de hoogte zijn van al die modellen?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:08:34 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181373067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:50 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

omdat hij een iPhone X2 (of whatever de naam is) in bezit heeft die in NL niet te krijgen is, dus dan moet het import zijn uit het buitenland ;)

ik meen me trouwens iets te herinneren wat op TV is geweest waar een vrouw terug kwam uit een of ander land en dat ze iets van een gucchi tas (of zoiets dergelijks) aan haar nek had hangen, waarvan ze gevraagd werd bewijs te leveren dat die tas in NL gekocht was.
Ja, dat snap ik. Maar dan nog heb ik de douane/security/whatever echt nooit zien kijken wat voor telefoon iemand in het bakje legt. Hele selectieve steekproeven kunnen misschien gebeuren, maar bij de average tourist heb ik het zelf nooit zien gebeuren iig.

Niet voor niets dat nog zoveel mensen dat soort telefoons in de VS halen. Als het echt onveilig zou zijn (of niet winstgevend) dan zou het niet zo vaak gebeuren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181373696
Een paar jaar geleden heb ik die van mij gewoon meteen gebruikt bij terugkomst, doosje in de koffer.
Ik heb sowieso nog nooit controle gehad als ik terug kwam uit de VS..

En waarom het doosje eventueel per post opsturen? vanwege het serienummer ofzo?
Dat kunnen ze toch ook in de iPhone zelf opzoeken als ze echt willen?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 15:35:41 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:37:06 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181373766
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:34 schreef Max-Westerman het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik die van mij gewoon meteen gebruikt bij terugkomst, doosje in de koffer.
Ik heb sowieso nog nooit controle gehad als ik terug kwam uit de VS..

En waarom het doosje eventueel per post opsturen? vanwege het serienummer ofzo?
Dat kunnen ze toch ook in de iPhone zelf opzoeken als ze echt willen?
Er zijn maar weinig mensen die hun telefoon, inclusief doosje mee nemen op vakantie :P Dan valt het wat meer op dat het gaat om een nieuw toestel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181373851
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er zijn maar weinig mensen die hun telefoon, inclusief doosje mee nemen op vakantie :P Dan valt het wat meer op dat het gaat om een nieuw toestel.
Ja ok
Maar ik betwijfel ook of ze echt moeilijk gaan doen bij een simpele toerist die 1 iPhone mee terug neemt.
Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:41:24 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181373889
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:40 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ja ok
Maar ik betwijfel ook of ze echt moeilijk gaan doen bij een simpele toerist die 1 iPhone mee terug neemt.
Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord
Ik ook niet hoor. Letten ze echt niet op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181374119
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Letten ze echt niet op.
Zoals ik al zei: De kans is groot dat je gewoon door kan lopen zonder controle zoals bijna iedere keer als je aankomt op schiphol.

Maar de kans bestaat ook dat je er uit wordt gepikt. Het zou me niet verbazen als ze instructies krijgen om de eerste paar weken op die nieuwe iPhone te letten, zeker als ze een oplader zien met een niet nederlandse plug er aan ;)

Als ze dat zien mag je de invoerrechten en boete betalen voor het niet aangeven van goederen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 15:50:12 ]
pi_181374156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:50 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: De kans is groot dat je gewoon door kan lopen zonder controle zoals bijna iedere keer als je aankomt op schiphol.

Maar de kans bestaat ook dat je er uit wordt gepikt. Het zou me niet verbazen als ze instructies krijgen om de eerste paar weken op die nieuwe iPhone te letten, zeker als ze een oplader zien met een niet nederlandse plug er aan ;)

Als ze dat zien mag je de invoerrechten en boete betalen voor het niet aangeven van goederen.
Heb je er ervaring mee?
pi_181374225
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:51 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Heb je er ervaring mee?
1x 100% controle gehad bij terugkomst uit curaçao, maar die was op drugs en koraal gericht (neem ik aan)
1x uit de rij gehaald bij niets aan te geven bij terugkomst vanuit New yrok

ow ...

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar dan nog heb ik de douane/security/whatever echt nooit zien kijken wat voor telefoon iemand in het bakje legt.
bij terugkomst in NL leg je niets meer in een bakje, dat heb je in Amerika al gedaan ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 15:54:11 ]
pi_181374349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:53 schreef Banaanvragen het volgende:

Heb je er ervaring mee?

1x 100% controle gehad bij terugkomst uit curaçao, maar die was op drugs en koraal gericht (neem ik aan)
1x uit de rij gehaald bij niets aan te geven bij terugkomst vanuit New yrok

Maar had je toen ook iets bij je wat je moest aangeven?
pi_181374378
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Maar had je toen ook iets bij je wat je moest aangeven?
2 paar schoenen, maar die hoefde ik niet aan te geven want was onder de limiet, ondanks dat ze niet in een doos zaten werden ze wel even bekeken

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 15:57:56 ]
pi_181381379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:50 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

omdat hij een iPhone X2 (of whatever de naam is) in bezit heeft die in NL niet te krijgen is, dus dan moet het import zijn uit het buitenland ;)
Is niet relevant. Het gaat er om of de goederen nieuw of gebruikt zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181383490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Is niet relevant. Het gaat er om of de goederen nieuw of gebruikt zijn.
Bron?

Zo ver mijn kennis gaat (en wat je ook overal op internet leest) moet jij kunnen aantonen dat het product in de EU is gekocht. kun je dat niet = inbeslagname of invoerrechten betalen
pi_181384078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:48 schreef Banaanvragen het volgende:
Zo ver mijn kennis gaat (en wat je ook overal op internet leest) moet jij kunnen aantonen dat het product in de EU is gekocht. kun je dat niet = inbeslagname of invoerrechten betalen
Nee, zo werkt dat dus niet. Sowieso zijn er al gebieden die deel uitmaken van de EU, maar niet bij het douane territorium van de EU zijn inbegrepen. Maar dat terzijde, ook goederen die je binnen het douane territorium van de EU hebt aangekocht en tijdelijk hebt uitgevoerd zonder declaratie, tellen bij het opnieuw invoeren als zijnde buitenlandse goederen (je hebt immers geen declaratie van tijdelijke uitvoer). De reden waarom je persoonlijke bezittingen als een telefoon/fotocamera etc weer kunt invoeren zonder invoerheffingen te betalen is dat er naast de vrijstelling van 430 euro (waar dus o.a. nieuw aangekochte goederen in vallen), een vrijstelling is voor bepaalde persoonlijke bezittingen welke reeds in gebruik genomen zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181394016
Bedankt voor alle reacties, ik had deze antwoorden ook verwacht dus ik ga t.z.t even kijken wat ik doe met de doosjes.

Van iPhone voornamelijk gooi ik liever niet weg, op moment dat je hem weer wilt verkopen is het altijd beter alles compleet te hebben.

Van de camera maakt de doos me niet veel uit, die zal ook niet na een jaar of 2 weer verkocht worden.
Maar als ik toch een pakje moet sturen, maakt dat doosje ook niet het verschil dus dat moet ik nog maar even berekenen.

En de douane weet echt niet dat het een nieuwe iPhone is die net op de markt is tenzij hij precies van iPhones af weet, die gok durf ik wel aan. Het enige probleem is dat ik er bij terugkomst dus 2 heb, mijn huidige X en die nieuwe.
Dus ik denk dat mijn vriendin de X in de handtas krijgt, die heeft als 2e telefoon een goedkope Nokia, druk ik daar een US simcard in zodat ik aan kan geven dat die is meegenomen voor US gebruik ofzo.

Ben zelf nog niet eerder aangehouden bij terugkomst uit US, dus die kans is ook niet bijzonder groot lijkt me, maar het kan altijd.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_181437125
Die lui van de douane zijn echt niet achterlijk en weten waarschijnlijk wel dat er een nieuwe iPhone uit is gekomen. Heeft de nieuwe iPhone eigenlijk hetzelfde formaat als de vorige? Zo ja, dan zou je een oud hoedje omheen kunnen doen. Valt het minder op als nieuw en verklaart waarom en bijna geen schade op zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:53 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

1x 100% controle gehad bij terugkomst uit curaçao, maar die was op drugs en koraal gericht (neem ik aan)

Vanuit Curaçao is altijd 100% controle (wel elke keer op een andere manier) en inderdaad drugs gerelateerd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181450373
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:28 schreef Morrigan het volgende:
Die lui van de douane zijn echt niet achterlijk en weten waarschijnlijk wel dat er een nieuwe iPhone uit is gekomen. Heeft de nieuwe iPhone eigenlijk hetzelfde formaat als de vorige? Zo ja, dan zou je een oud hoedje omheen kunnen doen. Valt het minder op als nieuw en verklaart waarom en bijna geen schade op zit.

[..]

Vanuit Curaçao is altijd 100% controle (wel elke keer op een andere manier) en inderdaad drugs gerelateerd.
Nee, die nieuwe X2plus of hoe ever die mag gaan heten is groter dan de huidige X.
Er komt ook een X2 die net zo groot is, maar ik neem dus de plus.

We gaan het meemaken.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_181450733
Bon in je protomonnee voor het eventuele geval als. En het mooie doosje naar jezelf opsturen.
Als je durft zou ik de iphone in een klein economy pakketje naar mezelf sturen. Gewoon opgeven als "toys" $16.99
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:45:26 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181451787
Invoerrechten???

BTW bedoelen jullie.
So we just called him Fred
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:46:14 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181451811
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:10 schreef Unlucky1 het volgende:
Bon in je protomonnee voor het eventuele geval als. En het mooie doosje naar jezelf opsturen.
Als je durft zou ik de iphone in een klein economy pakketje naar mezelf sturen. Gewoon opgeven als "toys" $16.99
Pakketten uit de USA worden oom gechecked, kan nog steeds uitlopen op een naheffing van de BTW.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')