abonnement Unibet Coolblue
pi_181379788
Misschien komt het dom over, maar ik vertel hier dingen die ik als jongeman niet wist, van die hele kleine kneepjes die voor iedereen heel logisch zijn, maar voor een beginner allemaal zoekwerk is. Zoals zo'n rubber matje, of een lepel voorspoelen onder heet water. Zout en peperverhaal. Ja ik wist dat niet. Ik kon vroeger nog geen ei bakken, alles heb ik zelf moeten leren.

En ik weet hoe frustrerend het is, dus daarom vertel ik er soms kleine dingen bij die voor onze keukenprinsen en prinsessen superlogisch zijn, maar voor anderen niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181379832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:57 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nee dankje
Heb ik iets fout gedaan? Kijk, dit is een topic van de basics of de basics. Je zult mij nooit in de keuken zien staan met de kerstdagen. Ik ben single en het enige wat ik doe is gezond willen eten op een heel simpele manier en dat wil ik hier laten zien.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sigaartje op 22-08-2018 20:16:55 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 augustus 2018 @ 20:24:19 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181380235
Ik vind het een goed idee, dit topic. Niet omdat ik niet kan koken (ook al doet qltel dat bij ons meestal omdat hij meer tijd heeft) maar omdat er altijd leuke ideeën naar voren komen :) Of omdat je er handigheidjes uit oppikt. Dus lekker doorgaan ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:28:23 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181380364
Ik kijk uit naar meer recepten en tips.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181380502
Wat ik gewoon wil veranderen is wat ik heb meegemaakt toen ik na mijn twintigste uit huis ging. Ik wil mijn ouders niks kwalijk nemen, maar ik kon helemaal niks. Ik wist totaal niet wat er in de keuken omging. Wat ik nog weet te herinneren is dat ik een bevoren pizza kocht en die 2 minuten in de oven deed, ik dacht, nu is hij klaar, en tot mijn stomme verbazing was hij nog steeds bevroren.

De gekste dingen. Echt.
En je maakt mij niet wijs dat er niet meer van dit soort jongemensen rondlopen.
Het ergste is dat je aan de frikandellen gaat en patat, want dat krijg je dus, en dan word je vet dik. Je moet wel moeite doen om een gezond maal op tafel te krijgen, maar je moet wel weten HOE je dat doet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator / Miss SHO woensdag 22 augustus 2018 @ 21:27:20 #31
22592 crew  Ole
pi_181382668
*O* top weer! Ik ga weer volgen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_181382802
Het gehakt.

Een pond rundergehakt. Ik geef bij deze de voorkeur aan rundergehakt omdat die goed te combineren is bij andere gerechten.
En ok, ik maak gebruik van een zakje kruidenmix (Stroganoff), ik vond de pikante kruidenmix niet lekker (rechts) dus die is afgekeurd. En ik mix het met chilipoeder, omdat ik van pittig houd.

Als je niet van pittig houdt, laat de chilipoeder dan weg.
Gehakt verspreiden over een groot bord zodat je goed kunt kruiden en dat doe ik altijd met een mes, kruiden, keren, doorheen snijden, gaat lekker.



En ik maat ietwat grotere ballen. Geen gehaktballen als normaal, maar er tussen in, zodat ik ze kan gebruiken voor allerlei gerechten

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181382896
De ballen zijn klaar en dan gaan we bakken.

Voor het bakken gebruik ik Echte boter, maar je kunt niet zomaar een Echte boter pakken uit de schappen van de supermarkt, want dat gaat spatten en spetteren als een gek, daar word je helemaal niet blij van, helemaal niet als je een hekel hebt aan schoonmaken.

Ik koop altijd deze boter speciaal voor bakken en braden (nee, ik word niet gesponsord)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181382915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:57 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nee dankje
Reageer dan niet, hermafrodiet. :N
pi_181383145
Lekker bezig weer, Sigaartje.
pi_181383198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:57 schreef emmyemmy2 het volgende:
Nee dankje
Optieven gauw! (...) boef!
pi_181383282
Gas aan, voluit, koekenpan erop en een blokje boter erop, ongeveer een vijfde van het pakje, laten smelten, bruisen. Als het gaat schuimen, terugschakelen naar half gas.

Eventjes wachten en dan de ballen er met een lepel voorzichtig inscheppen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181383354
Het gaat ongeveer tien minuten duren voordat ze gaar zijn. Ondertussen omscheppen met een lepel, gas op half houden, iets onder de half is beter zelfs.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:45:18 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181383387
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dan heb ik, als vrouw, liever gehaktballen ;)
Idem
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181383421
He Sigaar, waarom kruid je het gehakt steeds met een mes? Waarom niet gewoon met je handen in een kom? Daar heb je vast over nagedacht.
Spoilers!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:49:01 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181383528
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
He Sigaar, waarom kruid je het gehakt steeds met een mes? Waarom niet gewoon met je handen in een kom? Daar heb je vast over nagedacht.
Goede vraag.

Hier bij voorkeur wel met de hand en goed alle kruiden specerijen mengen en doorkneden een een samenhangende gehaktbal.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181383582
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
He Sigaar, waarom kruid je het gehakt steeds met een mes? Waarom niet gewoon met je handen in een kom? Daar heb je vast over nagedacht.
Uit hygiene. Soms kun je er wel niet om heen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:53:37 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181383704
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:50 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Uit hygiene. Soms kun je er wel niet om heen.
Je kunt je handen wassen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181383720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:32 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik gewoon wil veranderen is wat ik heb meegemaakt toen ik na mijn twintigste uit huis ging. Ik wil mijn ouders niks kwalijk nemen, maar ik kon helemaal niks. Ik wist totaal niet wat er in de keuken omging. Wat ik nog weet te herinneren is dat ik een bevoren pizza kocht en die 2 minuten in de oven deed, ik dacht, nu is hij klaar, en tot mijn stomme verbazing was hij nog steeds bevroren.

De gekste dingen. Echt.
En je maakt mij niet wijs dat er niet meer van dit soort jongemensen rondlopen.
Het ergste is dat je aan de frikandellen gaat en patat, want dat krijg je dus, en dan word je vet dik. Je moet wel moeite doen om een gezond maal op tafel te krijgen, maar je moet wel weten HOE je dat doet.
Herkenbaar.
Zo heb ik eens groente soep met vermicelli gekookt. Een heel pakje vermicelli.
Want je zag er toch niks van terug.
De pan kon ik weggooien :')
Twiddel
pi_181384032
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kunt je handen wassen.
Dat doe ik ook, maar wat mensen vaak vergeten dat ze onder hun nagels ook schoon moeten maken. Ik heb daar een borsteltje voor. Met toiletzeep gaat dat heel goed, maar toch, je kunt niet schoon genoeg zijn.
Maar de balletjes draaien moet ik wel met mijn handen doen, maar ik vermijd zo veel mogelijk contact met mijn handen.

Eh, ik heb in mijn jonge jaren ook in de horeca gewerkt, dus dan weet je die dingen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181384192
Eh waar waren we ook alweer?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181384352
Oh ja, het was klaar.

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181384424
Even voorgeproefd. Ooohhh, zalig, perfect. Precies goed. De combinatie met de chilipoeder maakt het een lekker smakelijk balletje. Heerljik, deze combinatie gaat in mijn schrift.

Maar ja, dan komt de jus... :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181384470
quote:
99s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Zo heb ik eens groente soep met vermicelli gekookt. Een heel pakje vermicelli.
Want je zag er toch niks van terug.
De pan kon ik weggooien :')
Die fout heb ik ook eens gemaakt. Je weet niet wat je overkomt. Vreselijk...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181384650
Morgen gaan we de simpele hutspot doen. Een simpel gerecht dat zeer voedzaam is en gezond. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')