abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:42:30 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181367210
Ik wil een bakstenen buitenmuur die ooit wit geverfd is opnieuw witten. Nu lees ik overal dat je de muur eerst moet ontvetten en schoonmaken, afspoelen met hogedrukreiniger. 'Dan goed laten drogen' voor je gaat verven. Ik kan alleen nergens vinden hoe lang het duurt voordat de muur na het spuiten met water droog genoeg is, op één site na. Die site zegt: 'twee weken laten drogen.' Dat lijkt me wat lang, op alle klussites en verfadviessites die ik tegenkom staat meestal simpelweg: 'schoonmaken, goed laten drogen en dan verven.' Dat klinkt niet meteen als 'twee weken.'

Iemand een idee? Zou fijn zijn als het allemaal op dezelfde dag kan natuurlijk, maar het is me nu niet duidelijk of dat handig is..
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_181368196
zelfde dag lijkt me niet, tenzij de zon er lekker op staat te bakken, maar dan hecht de verf slecht
pi_181368456
Ik heb vorig jaar mn hele zijmuur opnieuw gewit, en ook met de hogedruk het vuil en oude verf eraf gespoten. De volgende dag was het al droog, en kon ik beginnen met witten.

Dat was wel tijdens een redelijk warme periode, maar de muur ligt nooit in de zon. Denk dat een windje belangrijker is om m droog te waaien.
Zou ook niet weten hoe je kan bepalen of de ondergrond droog genoeg is, anders dan de voelmethode.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:22:31 #4
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181456119
Het antwoord is: na een uur kun je het al prima verven.
Heeft de praktijk inmiddels uitgewezen.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')