abonnement Unibet Coolblue
pi_181365969
Elsevier (volledige artikel)

quote:
Zweden moet zich met zijn eigen zaken bemoeien. Dat is de reactie van de Hongaarse regering op de kritiek onlangs van de Zweedse overheid op een wet die hulporganisaties verbiedt asielzoekers te helpen. Volgens Hongarije staat Zweden ‘aan de kant van illegale immigranten’.

Twee weken terug riep de Zweedse ambassade in Boedapest de Hongaarse regering op om de zogenoemde ‘stop Soros-wet‘, die non-gouvernementele organisaties (ngo’s) strafbaar stelt als ze asielzoekers helpen, te versoepelen. De Hongaarse staatssecretaris van Justitie Pál Völner reageerde boos: ‘Het is algemeen bekend dat de Zweedse politieke leiders aan de kant staan van illegale immigranten.’ Hij meent dat de Zweedse ambassade wordt aangestuurd door ‘door het buitenland gefinancierde migratieorganisaties’, waarmee hij doelt op miljardair George Soros op wie premier Viktor Orbán het al tijden heeft voorzien.

Stafchef Orbán: gezamenlijk Europees immigratiestandpunt onmogelijk
Gergely Gulyás, de stafchef van Orbán, heeft ook geen boodschap aan de Zweden. ‘De Zweedse regering kan zich beter niet bezighouden met de Hongaarse binnenlandse politiek,’ zei Gulyás zaterdag in een interview met Magyar Idök, die te boek staat als regeringsgezinde krant. Hij zei daarin ook dat een gemeenschappelijk Europees standpunt over immigratie onmogelijk is. ‘Dat is een gevolg van de verschillende geschiedenissen van de Europese landen,’ waarmee hij verwijst hij naar de Turkse bezetting van Hongarije (1541-1699) ten tijde van het Ottomaanse Rijk.

‘In het licht van de interventies van de Zweedse overheid in Hongaarse aangelegenheden: ik kijk uit naar de verkiezingen in Zweden,’ zei Gulyás pesterig over de Zweedse verkiezingen 0p 9 september. Vermoedelijk doelt hij op de opkomst van de rechts-nationalistische partij Zweden Democraten (SD), die volgens de laatste peilingen op 20 procent van de stemmen staat, iets minder dan de sociaal-democratische partij SAP (24 procent).
Een FOK!-discussie op diplomatiek niveau! Heeft Zweden recht van spreken of is het terecht dat Hongarije het eerstgenoemde land afblaft? Wordt immigratie, zoals Hongarije beweert inderdaad aangemoedigd door goed gefinanciërde migratieorganisaties? Is een gezamenlijk EU-migratiebeleid mogelijk of onmogelijk?

[ Bericht 3% gewijzigd door Oostwoud op 22-08-2018 09:48:51 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181366051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:43 schreef Oostwoud het volgende:
Elsevier (volledige artikel)

[..]

Een FOK!-discussie op diplomatiek niveau! Heeft Zweden recht van spreken of is het terecht dat Hongarije het eerstgenoemde land afblaft? Wordt immigratie, zoals Hongarije beweert inderdaad aangemoedigt door goed gefinanciërde migratieorganisaties zoals Hongarije beweert. Is een gezamenlijk EU-migratiebeleid mogelijk of onmogelijk?
Aangemoedigt. :')
  woensdag 22 augustus 2018 @ 09:48:03 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181366055
3e alinea is dubbel.

Oh en Hongarije heeft wat dit betreft helemaal gelijk.

1. Het is totaal logisch om een wet te hebben die het strafbaar maakt voor bedrijven om mensen die een misdrijf plegen te helpen om zo'n misdrijf te plegen. En ja internationale grenzen oversteken zonder afspraak of visum is gewoon een misdrijf.

2. Zelfs als zo'n wet een kwestie van smaak is gaat het Zweden verder geen fuck aan. Zweden weet dondersgoed wat Hongarije als standpunt heeft dus dit is weer een mooi stukje virtue signalling van onze zelf-hatende broeders in het koude noorden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181366078
Zweden moet zijn waffel houden in dezen. Dat is mijn uitspraak.
pi_181366131
Zweden heeft zich niet te bemoeien met Hongarije. Zweden is zelf een shit hole country geworden waar de granaten en kogels je om de oren vliegen. Steeds meer Zweden schuiven op naar rechts, wat het algemene beeld in Europa is omdat het volk het linkse demoniseren en het linkse beleid kotsbeu aan het worden zijn. Dat Zweden zich maar concentreert op zichzelf en hun eigen puinhopen opruimt. Misschien als ze zo'n beleid als Hongarije invoeren zou rechts daar niet flink groeien.

Blijven ze doorgaan met demoniseren, verketteren en vooral wegkijken en dit beleid doorvoeren dan is het onvermijdelijk dat rechts uiteindelijk overal in Europa aan de macht komt met een massale meerderheid. Mensen die vanwege de immigratiepolitiek rechts stemmen gaan niet 4 jaar later opeens links stemmen terwijl er nog miljoenen uitkeringstrekkende criminele Afrikaanse mannen Europa zijn binnengekomen.

Links Europa is haar eigen ruiten in aan het gooien, blijf maar vooral verketteren, de irritatie groeit met de dag en op één dag zijn de rollen omgedraaid.
pi_181366213
Hadden wij maar een baas als Orban aan het roer _O_
U MAD?
pi_181366312
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen. Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D

En mensen die het graag zo conservatief willen hebben kunnen nu nog snel even verhuizen naar Bulgarije voor de buxit. :D
pi_181366344
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:49 schreef LurkJeRot het volgende:
Zweden moet zijn waffel houden in dezen. Dat is mijn uitspraak.
En daar zullen we het mee doen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:06:28 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181366367
Nee Zweden heeft geen recht van spreken. Zweden is een absolute nachtmerrie op dit gebied.
Ze hebben al lang aangetoond met Malmö en Gothenburg wat de gevolgen zijn van wanbeleid op het gebied van immigratie.

Zweden wil groeien en vergrijzing tegen gaan. En daarom hebben ze een absurd plan om de bevolking minimaal te drievoudigen door middel van immigratie. Op zich is dat wel te begrijpen, maar de grote fout is om immigranten uit niet-westerse landen en moslimlanden toe te laten. De clash of civilizations en Islamisering is ook hier weer het gevolg.

Daar komt bij dat Zweden ontzettend veel mooie natuurgebieden heeft, het zou zonde zijn om daar steeds meer stukken van te gaan vernietigen. Zweden heeft nog geluk dat er veel toeristen op af komen vanwege de natuur.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181366515
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:05 schreef Murdera het volgende:

[..]

En daar zullen we het mee doen.
Slotje dan maar he :P
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:13:40 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181366520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Steeds meer Zweden schuiven op naar rechts, wat het algemene beeld in Europa is omdat het volk het linkse demoniseren en het linkse beleid kotsbeu aan het worden zijn.
En dit.

Als er (terechte) kritiek op immigratie en Islam wordt uitgesproken dan wordt dat door de Zweedse overheid niet serieus genomen. Het zou goed kunnen dat het daar nog te vergelijken is met het Nederlandse politieke klimaat voordat Fortuyn aan de bel begon te trekken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181366622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen. Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D

En mensen die het graag zo conservatief willen hebben kunnen nu nog snel even verhuizen naar Bulgarije voor de buxit. :D
Oost Europeanen?
Bulgarije?
pi_181366855
Strikt genomen is het ook geen zuiver binnenlandse politiek. Al die illegale immigranten die Zweden uitnodigt, worden uitgenodigd in de hele EU en niet alleen in Zweden. Eenmaal Zweeds of met een verblijfsvergunning mogen ze immers vrij reizen en zich vrij vestigen in heel de EU, en als ze niet in Zweden mogen blijven wordt het daadwerkelijk uitzetten ook een probleem van alle EU-lidstaten waar ze heengaan.

Dus ja, lidstaten hebben wel het recht zich te bemoeien met elkaars immigratiebeleid. Alleen dan wel andersom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181366913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:06 schreef Harvest89 het volgende:
Nee Zweden heeft geen recht van spreken. Zweden is een absolute nachtmerrie op dit gebied.
Ze hebben al lang aangetoond met Malmö en Gothenburg wat de gevolgen zijn van wanbeleid op het gebied van immigratie.

Zweden wil groeien en vergrijzing tegen gaan. En daarom hebben ze een absurd plan om de bevolking minimaal te drievoudigen door middel van immigratie. Op zich is dat wel te begrijpen, maar de grote fout is om immigranten uit niet-westerse landen en moslimlanden toe te laten. De clash of civilizations en Islamisering is ook hier weer het gevolg.

Daar komt bij dat Zweden ontzettend veel mooie natuurgebieden heeft, het zou zonde zijn om daar steeds meer stukken van te gaan vernietigen. Zweden heeft nog geluk dat er veel toeristen op af komen vanwege de natuur.
Probleem is dat in andere westerse landen ook vergrijzing heerst. Eigenlijk in alle rijke landen. Dus opzich wel begrijpelijk dat ze hebben geprobeerd om mensen uit niet westerse landen te trekken, maar wat niet begrijpelijk is dat ze maar weigeren in te zien dat hun experiment is mislukt. De immigranten hebben niet voldaan aan de verwachtingen. Ben trouwens zelf ook een migrant uit een niet westers land. En ondanks de culturele verschillen is het mij om een of andere reden toch gelukt om mijn plekje te vinden. Denk dat het aan mijn opvoeding ligt. Mijn ouders waren altijd open voor andere culturen en niet te opdringerig met religie, ondanks dat mijn moeder zelf relatief streng religieus is.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:30:42 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181366916
Migratie, zeg maar gewoon mensenhandel.
Helemaal prima dat er iemand de ballen toont om dit aan te pakken. Zouden meer politici moeten doen, helaas worden ze tegengehouden door onderbuikgevoelens.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181366922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hadden wij maar een baas als Orban aan het roer _O_
Liever niet. Die man heeft een broertje dood aan persvrijheid en onafhankelijke rechtspraak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:38:18 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181367095
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef Starmanelon het volgende:
Probleem is dat in andere westerse landen ook vergrijzing heerst. Eigenlijk in alle rijke landen. Dus opzich wel begrijpelijk dat ze hebben geprobeerd om mensen uit niet westerse landen te trekken, maar wat niet begrijpelijk is dat ze maar weigeren in te zien dat hun experiment is mislukt.
Goed gezegd.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef Starmanelon het volgende:
Ben trouwens zelf ook een migrant uit een niet westers land. En ondanks de culturele verschillen is het mij om een of andere reden toch gelukt om mijn plekje te vinden. Denk dat het aan mijn opvoeding ligt. Mijn ouders waren altijd open voor andere culturen en niet te opdringerig met religie, ondanks dat mijn moeder zelf relatief streng religieus is.
Respect dat het jou wel gelukt is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181367156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Strikt genomen is het ook geen zuiver binnenlandse politiek. Al die illegale immigranten die Zweden uitnodigt, worden uitgenodigd in de hele EU en niet alleen in Zweden. Eenmaal Zweeds of met een verblijfsvergunning mogen ze immers vrij reizen en zich vrij vestigen in heel de EU, en als ze niet in Zweden mogen blijven wordt het daadwerkelijk uitzetten ook een probleem van alle EU-lidstaten waar ze heengaan.

Dus ja, lidstaten hebben wel het recht zich te bemoeien met elkaars immigratiebeleid. Alleen dan wel andersom.
Goed punt. Al die Somaliërs bijvoorbeeld vertrekken na 5 jaar naar Engeland om daar de boel te gaan vervuilen.

Zo bekeken is het Zweedse immigratiebeleid een vijandige actie tegen de veiligheid, cultuur en vooral welvaart van andere lidstaten.
pi_181367579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Liever niet. Die man heeft een broertje dood aan persvrijheid en onafhankelijke rechtspraak.
Wat mij betreft mag de Telegraaf best weg. Net als die walgelijke softe rechtspraak hier.
U MAD?
pi_181367580
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Probleem is dat in andere westerse landen ook vergrijzing heerst. Eigenlijk in alle rijke landen. Dus opzich wel begrijpelijk dat ze hebben geprobeerd om mensen uit niet westerse landen te trekken, maar wat niet begrijpelijk is dat ze maar weigeren in te zien dat hun experiment is mislukt.
Of de "elite" accepteert dat de economie krimpt, dat er minder gegraaid kan worden. Minder beschikbaar personeel is ook minder consumptie, het heft elkaar op. Maar nee we moeten blijven consumeren, er moet geconcurreerd worden met groeiende economieën zoals in Azië. Als ze dan openstaan voor migranten uit landen waar de mensen wel degelijk willen werken heb ik er geen problemen mee, maar ze halen hordes Afrikaanse mannen waarvan al meermaals bewezen is dat de overgrote meerderheid de rest van hun leven van sociale voorzieningen afhankelijk zullen zijn. En de generatie erna maakt ook massaal gebruik van de sociale voorzieningen. Tel daarbij nog eens op hoeveel dat tuig kost gekeken naar de criminaliteit en dan vraag ik mij werkelijk af waarmee ze bezig zijn. Ze zijn aan het roeptoeteren dat de vergrijzing niet te betalen is maar gooien op die stapel nog een groter probleem erbij. En de werkende burger mag nu al tot 70+ werken en als we zo doorgaan zal dat makkelijk 75 worden.
pi_181367634
Ik wist niet dat Hongarije maar liefst 158 jaar bezet is geweest is door Turkije/Het Ottomaanse Rijk.

Hongarije heeft mijn inziens recht van spreken en wel hierom. Toen de Oostenrijkse keizer Franz Jozeph begon in 1848, heeft Hongarije toenadering/bescherming genomen in de vorm van de dubbelmonarchie.
In juli 1914 hebben de Hongaren de toen al 84-jaar oude keizer heel nadrukkelijk gevraagd (gesmeekt) om geen oorlog tegen Servië te beginnen, omdat de Hongaren helemaal niet zaten te wachten op een nog groter Slavisch aandeel in de dubbelmonarchie. De seniele keizer heeft toch de wereldoorlog laten ontketenen ondanks het feit dat Servië bijna al die belachelijke eisen van hem slikte.

Het land wat het meest is weggevaagd door de Eerste Wereldoorlog is Hongarije, terwijl die de oorlog juist niet wilde. Dus ik begrijp de aversie van de Hongaren tegen bemoeizucht van derde landen (in dit geval Brussel) hoe ze hun land zouden moeten inrichten. Want ze weten hoe het is afgelopen met de besluiten vanuit Wenen als de 'Brussel' van het Habsburgse Rijk.
pi_181367675
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag de Telegraaf best weg. Net als die walgelijke softe rechtspraak hier.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je sarcastisch bent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:17:23 #23
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181367932
Hongarije heeft 100% gelijk. Dat land is verstandig en wil niet dat hun beschaving ten gronde wordt gericht door illegalen, mensensmokkelaars, mensenhandelaars en linkse politici.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:20:01 #24
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181367980
Groot gelijk. Als ik Hongaar was dan zou ik die Zweedse langbenige blondines ook graag een veeg geven.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181368190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je sarcastisch bent.
Nee, helaas.
U MAD?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:34:05 #26
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181368284
Hongarije voert een racistisch en onhumaan beleid. Walgelijk
#KICKOUTZP
pi_181369841
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:34 schreef wollah het volgende:
Hongarije voert een racistisch en onhumaan beleid. Walgelijk
Om welke rassen gaat het dan? Ik heb de indruk dat het om onderscheid m.b.t. culturele en religieuze verschillen gaat. Wat inhumaan beleid is op korte termijn kan soms humaan blijken op langere termijn. Naar mijn opvatting kan je die conclusie pas over 30 tot 50 jaar trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 22-08-2018 12:57:55 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181370454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Liever niet. Die man heeft een broertje dood aan persvrijheid en onafhankelijke rechtspraak.
Dit inderdaad. Ik ben het lang niet altijd eens met het beleid van onze regeringen, maar 't is nog altijd stukken beter dan een engnek als Orban of radicaal feministisch links als in Zweden. Centrum rechts zorgt er voldoende voor dat problemen genoeg worden benoemd en aangepakt dat het populisme niet echt stevig een voet aan de grond krijgt zodat je niet van die absurde schommelingen in de politiek krijgt zoals je nu bijvoorbeeld in Zweden ziet komen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:26:34 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181370996
quote:
Volgens Hongarije staat Zweden ‘aan de kant van illegale immigranten’.
Dit is natuurlijk :') _O-

quote:
...die non-gouvernementele organisaties (ngo’s) strafbaar stelt als ze asielzoekers helpen...
Hier is terechte kritiek op natuurlijk. Mensen straffen omdat ze illegaal mensen de grens over helpen is één ding. Mensen straffen omdat ze een asielzoeker helpen met eerste levensbehoeften of met juridische-bijstand is wmb. idioot.

quote:
...‘door het buitenland gefinancierde migratieorganisaties’...
Dit is natuurlijk :') _O-

quote:
... ‘De Zweedse regering kan zich beter niet bezighouden met de Hongaarse binnenlandse politiek, ...
Dat zou ik ook roepen als ik terecht kritiek kreeg van mijn buren. :D
"Bemoei je met je eigen zaken!" Altijd een mooie inhoudelijke repliek! O+

quote:
Hij zei daarin ook dat een gemeenschappelijk Europees standpunt over immigratie onmogelijk is.
Waarom vindt hij dat? Ik ben het er niet mee eens namelijk. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181371201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen. Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D

En mensen die het graag zo conservatief willen hebben kunnen nu nog snel even verhuizen naar Bulgarije voor de buxit. :D
altijd zo’n idiote conclusie, als je tegen massa-immigratie bent, dan ben je conservatief...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181371261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik ben het lang niet altijd eens met het beleid van onze regeringen, maar 't is nog altijd stukken beter dan een engnek als Orban of radicaal feministisch links als in Zweden. Centrum rechts zorgt er voldoende voor dat problemen genoeg worden benoemd en aangepakt dat het populisme niet echt stevig een voet aan de grond krijgt zodat je niet van die absurde schommelingen in de politiek krijgt zoals je nu bijvoorbeeld in Zweden ziet komen.
Die schommelingen veroorzaken de democraten daar zelf, en ze zullen die andere partij wel kalt stellen als ze kunnen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:37:31 #32
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181371277
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Probleem is dat in andere westerse landen ook vergrijzing heerst. Eigenlijk in alle rijke landen. Dus opzich wel begrijpelijk dat ze hebben geprobeerd om mensen uit niet westerse landen te trekken, maar wat niet begrijpelijk is dat ze maar weigeren in te zien dat hun experiment is mislukt. De immigranten hebben niet voldaan aan de verwachtingen. Ben trouwens zelf ook een migrant uit een niet westers land. En ondanks de culturele verschillen is het mij om een of andere reden toch gelukt om mijn plekje te vinden. Denk dat het aan mijn opvoeding ligt. Mijn ouders waren altijd open voor andere culturen en niet te opdringerig met religie, ondanks dat mijn moeder zelf relatief streng religieus is.
^O^
Je zal mijn hulp waarschijnlijk niet nodig hebben maar als iemand jou discrimineert ben ik de eerste om het voor je op te nemen
pi_181371586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen.
De sanctiemogelijkheden van de EU in deze zijn beperkt tot zaken als het inhouden van subsidies of stemrecht. De handel met EU-lidstaten is reden genoeg lijkt me voor oost-europese landen desondanks eventuele sancties voor lief te nemen en niet uit de EU te gaan.

quote:
Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D
Voor degenen die hier profijt uit halen wel.

quote:
En mensen die het graag zo conservatief willen hebben kunnen nu nog snel even verhuizen naar Bulgarije voor de buxit. :D
Kan je beter doen vlak voor een buxit mocht het zover komen. Kans is groot dat een huis daar dan een stuk goedkoper is geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 22-08-2018 14:04:22 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181371920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hadden wij maar een baas als Orban aan het roer _O_
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:17:03 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181372091
quote:
Hij zei daarin ook dat een gemeenschappelijk Europees standpunt over immigratie onmogelijk is. ‘Dat is een gevolg van de verschillende geschiedenissen van de Europese landen,’ waarmee hij verwijst hij naar de Turkse bezetting van Hongarije (1541-1699) ten tijde van het Ottomaanse Rijk.
Kijk en dat is hartstikke raak natuurlijk.

Zweden is nooit gekoloniseerd, geplunderd en verkracht door de Turken. In Hongarije weten ze wel waar teveel Islam toe leidt.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:20:13 #36
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181372145
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:34 schreef wollah het volgende:
Hongarije voert een racistisch en onhumaan beleid. Walgelijk
158 jaar verovering, kolonisatie en onderdrukking door de Turken, dat is pas racistisch en onhumaan. En dan nu ook nog eisen dat Hongarije de rode loper uitrolt.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:50:50 #37
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181372721
Welke krankzinnige politici willen een min of meer ongelimiteerde, ongecontroleerde migratie van moslims?

Juist, alles ter linkerzijde van het politieke spectrum.
Wat een ongelofelijke, enge lui zijn dat toch.
pi_181373030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:43 schreef Oostwoud het volgende:
Elsevier (volledige artikel)

[..]
Is een gezamenlijk EU-migratiebeleid mogelijk of onmogelijk?
Tot nu toe is het niet mogelijk gebleken ondanks de massamigratie golf in 2015 en toenemende zorgen over de explosieve demografische ontwikkelingen in Afrika en het M.O. De druk op de EU neemt echter gestaag toe, met name door toedoen van de italiaanse regering die de bootmigranten feitelijk direct op het bordje van de EU in Brussel dumpt. Salvini laat zich niet weerhouden mensenrechtenverdragen te schenden indien hij dat nodig acht. De huidige verdragen zijn niet opgesteld in het kader van de in potentie grootste volksverhuizing uit de menselijke geschiedenis ooit. De opvattingen hoe om te gaan met niet westerse migratie lopen ver uiteen en maken een werkbaar&haalbaar EU-migratiebeleid vrijwel onmogelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181373213
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:34 schreef wollah het volgende:
Hongarije voert een racistisch en onhumaan beleid. Walgelijk
Opmerkingen als deze zorgen er voor dat er geen overeenstemming bereikt kan worden over de te varen koers.

Europa kan gewoonweg niet de deuren open zetten om iedereen maar op te vangen. Oorlogsvluchtelingen ok, maar alleen op tijdelijke basis en beleid gebaseerd op terugkeer. Waarom dit niet mogelijk is is mij een raadsel.
pi_181373251
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:43 schreef Oostwoud het volgende:
Elsevier (volledige artikel)

[..]

Een FOK!-discussie op diplomatiek niveau! Heeft Zweden recht van spreken of is het terecht dat Hongarije het eerstgenoemde land afblaft? Wordt immigratie, zoals Hongarije beweert inderdaad aangemoedigd door goed gefinanciërde migratieorganisaties? Is een gezamenlijk EU-migratiebeleid mogelijk of onmogelijk?
In de wereld waar wij in leven heeft iedereen het recht om te spreken. Ook het recht om het oneens met elkaar te zijn.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:26:07 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181373458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
158 jaar verovering, kolonisatie en onderdrukking door de Turken, dat is pas racistisch en onhumaan. En dan nu ook nog eisen dat Hongarije de rode loper uitrolt.
Dus dat mensen een grudge houden naar jou vanwege de slavernij heb je ook alle begrip voor? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181373464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Europa kan gewoonweg niet de deuren open zetten om iedereen maar op te vangen. Oorlogsvluchtelingen ok,
Zelfs hier durf ik vraagtekens bij te zetten. Zolang het uit de regio is Ok, maar daarmee houdt het wat mij betreft op.



[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 22-08-2018 15:31:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181373605
De invloedijke deugmensen hadden jaren geleden massa-immigratie nooit mogen aanmoedigen vind ik. Dit had veel leed kunnen voorkomen. Doordat immigranten later hiernaartoe toch de reis aandurfden. Ik vind dit ook iets voor nationale veiligheid om teveel immigranten de toegang te weigeren wanneer ze met 30.000 op je stoep staan in tegenstelling tot een man of twinig. Gewoon omdat deze mensen nu al niet op afzienbare tijd kunnen worden beoordeeld of ze recht hebben op permanent verblijf. En waardoor ze nu al maanden jaren moeten verblijven in opvangcentra. En je weet niet wie je in huis hebt.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:43:40 #44
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181373956
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:31 schreef Unlucky1 het volgende:
De invloedijke deugmensen hadden jaren geleden massa-immigratie nooit mogen aanmoedigen vind ik. Dit had veel leed kunnen voorkomen. Doordat immigranten later hiernaartoe toch de reis aandurfden. Ik vind dit ook iets voor nationale veiligheid om teveel immigranten de toegang te weigeren wanneer ze met 30.000 op je stoep staan in tegenstelling tot een man of twinig. Gewoon omdat deze mensen nu al niet op afzienbare tijd kunnen worden beoordeeld of ze recht hebben op permanent verblijf. En waardoor ze nu al maanden jaren moeten verblijven in opvangcentra. En je weet niet wie je in huis hebt.
Je had politici die fout waren in de oorlog en je hebt nu politici die fout zijn na de oorlog .....

Foute deugmensen zijn alle politici die wel vluchtelingen toe willen laten, maar degenen die er geen recht op hebben niet het land uit willen zetten. Foute deugmensen zijn ook burgemeesters en wethouders die honderden asielzoekers in hun stad illegaal willen opvangen, maar niks doen voor daklozen of woningzoekenden in de eigen stad. Het extreem-linkse 020 is daar een schrijnend voorbeeld van.
pi_181374614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen. Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D

En mensen die het graag zo conservatief willen hebben kunnen nu nog snel even verhuizen naar Bulgarije voor de buxit. :D
Werkt dus wel, doen ze nu al een poosje, net als Polen. Ook beter dan 'wel de lasten niet de lusten'. Zij zouden ook vast niet decennia zitten te trutten met We are here-achtige groepen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:10:14 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181374679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:07 schreef TresBon het volgende:
Werkt dus wel, doen ze nu al een poosje, net als Polen. Ook beter dan 'wel de lasten niet de lusten'. Zij zouden ook vast niet decennia zitten te trutten met We are here-achtige groepen.
Als je het niet zo nauw neemt met mensenrechten, dan klopt het dat je van bepaalde 'problemen' wat minder last hebt. True.
Of je daar blij mee moet zijn als inwoner is natuurlijk een andere discussie.

Mesenrechten hier en daar een beetje beperken voor een soepel proces en snelle afhandeling.

Politieke keuze. Zullen we maar zeggen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181374699
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je het niet zo nauw neemt met mensenrechten, dan klopt het dat je van bepaalde 'problemen' wat minder last hebt. True.
Of je daar blij mee moet zijn als inwoner is natuurlijk een andere discussie.

Mesenrechten hier en daar een beetje beperken voor een soepel proces en snelle afhandeling.

Politieke keuze. Zullen we maar zeggen.
Ach.. het toestaan van immigratie en de multiculturele samenleving is net zo goed een politieke keuze.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181374777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:43 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Je had politici die fout waren in de oorlog en je hebt nu politici die fout zijn na de oorlog .....

Foute deugmensen zijn alle politici die wel vluchtelingen toe willen laten, maar degenen die er geen recht op hebben niet het land uit willen zetten. Foute deugmensen zijn ook burgemeesters en wethouders die honderden asielzoekers in hun stad illegaal willen opvangen, maar niks doen voor daklozen of woningzoekenden in de eigen stad. Het extreem-linkse 020 is daar een schrijnend voorbeeld van.
Met deugmensen heb ik het ook over entertainers zoals Eva Jinek ea. die de morele hogegrond van het zogenaamd helpen van mensen, gebruiken voor eigen geldelijke gewin. Links lullen maar rechts vullen dus. Zelf vluchtelingen in huis nemen Ho maar. Wel met makeup op voor de camera dartelen en interessant doen en dik veel belastinggeld vangen. Ik word misselijk van dat soort individuen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Unlucky1 op 22-08-2018 17:24:15 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:15:35 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181374796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:11 schreef Oostwoud het volgende:
Ach.. het toestaan van immigratie en de multiculturele samenleving is net zo goed een politieke keuze.
Het "toestaan van immigratie" is in veel gevallen geen keuze meer. Je hebt alleen misschien nog een keuze om eventueel unilateraal uit samenwerkingsverbanden en overeenkomsten en afspraken te stappen. ^O^

Daarna wordt het misschien weer een keuze.

Multiculturele samenleving is ook geen keuze. We hebben een grondwet. Dus geen keuze meer.

Jammer? Ik denk het niet.

Mijn reactie was ook sarcastisch. ;) Wat mij betreft is inperken van mensenrechten geen keuze.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181374829
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het "toestaan van immigratie" is in veel gevallen geen keuze meer. Je hebt alleen misschien nog een keuze om eventueel unilateraal uit samenwerkingsverbanden en overeenkomsten en afspraken te stappen. ^O^

Daarna wordt het misschien weer een keuze.

Multiculturele samenleving is ook geen keuze. We hebben een grondwet. Dus geen keuze meer.

Jammer? Ik denk het niet.

Mijn reactie was ook sarcastisch. ;) Wat mij betreft is inperken van mensenrechten geen keuze.
Die keuze om zulke verdragen te tekenen en daardoor de multiculturele samenleving mogelijk te maken is ooit gemaakt. We plukken er nu nog de wrange vruchten van.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:18:26 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181374874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:16 schreef Oostwoud het volgende:
Die keuze om zulke verdragen te tekenen en daardoor de multiculturele samenleving mogelijk te maken is ooit gemaakt. We plukken er nu nog de wrange vruchten van.
Je bedoelt de grondwet? Ja. Kut man.
Gelijke rechten voor iedereen.
Wie wil dat eigenlijk?

Wat is er mis met een beetje discrimineren. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181374935
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je bedoelt de grondwet? Ja. Kut man.
Gelijke rechten voor iedereen.
Wie wil dat eigenlijk?

Wat is er mis met een beetje discrimineren. :D
Het gaat niet om de grondwet. Toen was Nederland nog een lelieblank land. Het gaat over internationale verdragen die boven onze nationale wetgeving staan.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:22:51 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181374976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:21 schreef Oostwoud het volgende:
Het gaat niet om de grondwet. Toen was Nederland nog een lelieblank land. Het gaat over internationale verdragen die boven onze nationale wetgeving staan.
_O-
Dus de grondwet en gelijke rechten voor iedereen was een goed idee, tot er opeens bosjesmensen in Nederland kwamen wonen! :o
Toen hadden die ook opeens gelijke rechten!?!
Mijn god!!!
Dat kan nooit de bedoeling niet zijn geweest inderdaad.

Kleur bekennen! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:32:17 #54
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181375171
Grondwet stamt overigens uit 1815, toen bestond de slavernij nog. Dus misschien hebben we met voortschrijdend inzicht te maken en heb je gelijk; Was de grondwet alleen voor lelieblanke mensen. ;)

Artikel 1, zoals we hem nu kennen, stamt uit 1945 geloof ik?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:35:10 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181375216
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

_O-
Dus de grondwet en gelijke rechten voor iedereen was een goed idee, tot er opeens bosjesmensen in Nederland kwamen wonen! :o
Toen hadden die ook opeens gelijke rechten!?!
Mijn god!!!
Dat kan nooit de bedoeling niet zijn geweest inderdaad.

Kleur bekennen! :D
Ik denk dat hier een veel voorkomende misvatting aan de hand is.

De Nederlandse grondwet en de gelijkheidsbeginselen gelden voor Nederlanders op Nederlands grondgebied.

De Nederlandse staat reserveert volgens mij nog steeds het recht om (eventuele) immigranten de deur te wijzen op basis van welke kenmerken dan ook. Alleen heeft Nederland dus allerhande internationale verdragen gesloten en afspraken met de EU gemaakt waarin ze aangeeft dat niet te doen.

Zodra je een Nederlands staatsburger bent dan heb je wat mij betreft alle relevante beschermingen. Maar daarvoor... hoe de Nederlandse staat jou daarvoor behandelt... dat lijkt mij volledig politiek en veranderbaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:40:29 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181375315
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:35 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat hier een veel voorkomende misvatting aan de hand is.

De Nederlandse grondwet en de gelijkheidsbeginselen gelden voor Nederlanders op Nederlands grondgebied.

De Nederlandse staat reserveert volgens mij nog steeds het recht om (eventuele) immigranten de deur te wijzen op basis van welke kenmerken dan ook. Alleen heeft Nederland dus allerhande internationale verdragen gesloten en afspraken met de EU gemaakt waarin ze aangeeft dat niet te doen.

Zodra je een Nederlands staatsburger bent dan heb je wat mij betreft alle relevante beschermingen. Maar daarvoor... dat lijkt mij volledig politiek en veranderbaar.
Harry Oostwoud probeerde te vertellen dat we een multiculterele samenleving hebben (alleen) dankzij die internationale verdragen; dat is pertinent onwaar.

Daarna insinueert hij zelfs nog dat de Artikel 1 eigenlijk alleen voor lelieblank Nederland geldt _O-

Ik zou me daar toch drukker om maken dan de technicality die je hier om onduidelijke redenen aankaart. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:44:02 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181375373
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Harry Oostwoud probeerde te vertellen dat we een multiculterele samenleving hebben (alleen) dankzij die internationale verdragen; dat is pertinent onwaar.

Daarna insinueert hij zelfs nog dat de Artikel 1 eigenlijk alleen voor lelieblank Nederland geldt _O-

Ik zou me daar toch drukker om maken dan de technicality die je hier om onduidelijke redenen aankaart. ;)
Ik las de post waar je op reageerde en ik kon er niet echt expliciet uithalen dat hij zegt wat jij hier claimt dat hij zegt. Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar.. ik dacht toen ik op reply drukte dat je er te veel in las.

Oh en ik ben het wel eens dat de huidige multiculti samenleving niet per se komt door internationale verdragen. We zijn in de jaren 60 en 70 zelf begonnen met die onzin... voor het geld en de goedkope arbeid.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181375381
Nederland is 1 van de weinige landen zonder constitutioneel hof, dus die grondwet is meer symbolisch. Je kunt hier niet zoals in bijv. Duitsland aanklachten indienen bij het constitutioneel omdat er er een grondwet wordt overtreden. Het meeste van wat erin staat is overeenkomstig internationale verdragen waar wel aan wordt getoetst zoals door het europees hof.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Beste debater 2022 woensdag 22 augustus 2018 @ 16:45:36 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181375400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zweden heeft zich niet te bemoeien met Hongarije. Zweden is zelf een shit hole country geworden waar de granaten en kogels je om de oren vliegen. Steeds meer Zweden schuiven op naar rechts, wat het algemene beeld in Europa is omdat het volk het linkse demoniseren en het linkse beleid kotsbeu aan het worden zijn. Dat Zweden zich maar concentreert op zichzelf en hun eigen puinhopen opruimt. Misschien als ze zo'n beleid als Hongarije invoeren zou rechts daar niet flink groeien.

Blijven ze doorgaan met demoniseren, verketteren en vooral wegkijken en dit beleid doorvoeren dan is het onvermijdelijk dat rechts uiteindelijk overal in Europa aan de macht komt met een massale meerderheid. Mensen die vanwege de immigratiepolitiek rechts stemmen gaan niet 4 jaar later opeens links stemmen terwijl er nog miljoenen uitkeringstrekkende criminele Afrikaanse mannen Europa zijn binnengekomen.

Links Europa is haar eigen ruiten in aan het gooien, blijf maar vooral verketteren, de irritatie groeit met de dag en op één dag zijn de rollen omgedraaid.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:46:21 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181375410
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
Grondwet stamt overigens uit 1815, toen bestond de slavernij nog. Dus misschien hebben we met voortschrijdend inzicht te maken en heb je gelijk; Was de grondwet alleen voor lelieblanke mensen. ;)

Artikel 1, zoals we hem nu kennen, stamt uit 1945 geloof ik?
Slavernij bestaat nog steeds.
Wat is je punt?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181375480
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het "toestaan van immigratie" is in veel gevallen geen keuze meer. Je hebt alleen misschien nog een keuze om eventueel unilateraal uit samenwerkingsverbanden en overeenkomsten en afspraken te stappen. ^O^

Daarna wordt het misschien weer een keuze.

Multiculturele samenleving is ook geen keuze. We hebben een grondwet. Dus geen keuze meer.

Jammer? Ik denk het niet.

Mijn reactie was ook sarcastisch. ;) Wat mij betreft is inperken van mensenrechten geen keuze.
Maar waarom heb je over mensenrechten? Ik had het over uitgeprocedeerden en dit bericht gaat over Hongarije. Er is allang geen oorlog meer in Servië of in een van de andere buurlanden. Is het dublinverdrag toch nog afgeschaft? Dan kunnen we natuurlijk inderdaad andere verdragen ook opzeggen. Ik krijg de indruk dat je denkt dat migratie een mensenrecht is?
pi_181375636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:51 schreef TresBon het volgende:

[..]
Ik krijg de indruk dat je denkt dat migratie een mensenrecht is?
Migratie is zelfs fundamenteler dan mensenrechten. Sinds dat de mensheid landbouw is gaan bedrijven zo'n 6000 voor Christus vindt het plaats vanwege een explosieve bevolkingstoename, tevens aangedreven door nieuwsgierigheid naar wat zich achter de horizon bevindt. De vorming van naties en grootschalige oorlogen zijn hier eveneens een resultante van.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:02:05 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181375680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Migratie is fundamenteler dan mensenrechten. Sinds dat de mensheid landbouw is gaan bedrijven zo'n 6000 voor Christus vindt het plaats vanwege een explosieve bevolkingstoename, tevens aangedreven door nieuwsgierigheid naar wat zich achter de horizon bevindt.
Het het de verantwoordelijkheid van Coca Cola en Pepsi dat er een gratis alternatief voor Cola bestaat voor de mens zonder geld?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181375921
Dit krijg je dus als je zoals Zweden doet, Google translate is je vriend: https://nyheteridag.se/up(...)-ar-fodda-utomlands/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181376054
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is de verantwoordelijkheid van Coca Cola en Pepsi dat er een gratis alternatief voor Cola bestaat voor de mens zonder geld?
Nee, Cola is ten 1e. geen noodzakelijke levensbehoefte en gratis is er gelukkig niet veel, zelfs drinkwater meestal niet. Wederkerigheid verlangen lijkt me erg belangrijk tenzij men zo zwaar gehandicapt is dat er geen mogelijkheid toe bestaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181376149
Dat is een Germaanse en Angelsaksische kwaliteit de neuzen steken in de interne politiek van andere landen. Het best is om de ngo's te verbieden of stevig in te perken (Rusland, Israël, Hongarije en China zijn daar al toe overgegaan). De ambassades en geldstromen vanuit die landen ook goed in de gaten houden. Inclusief het internet en de media waarmee ze andere volkeren willen brainwashen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jellereppe op 22-08-2018 19:36:37 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:35:50 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181376208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, Cola is ten 1e. geen noodzakelijke levensbehoefte en gratis is er gelukkig niet veel, zelfs drinkwater meestal niet. Wederkerigheid verlangen lijkt me erg belangrijk tenzij men zo zwaar gehandicapt is dat er geen mogelijkheid toe bestaat.
Dus zelfs noodzakelijke levensbehoeften hoeven niet gratis beschikbaar te zijn.

Dus waarom zouden natiestaten verantwoordelijk moeten zijn voor het beschikbaar stellen van een vrije ruimte voor mensen die hun natiestaat willen verlaten?

Waarom zouden natiestaten paspoorten moeten weggeven aan mensen die gewoon binnen komen wandelen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181376646
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus zelfs noodzakelijke levensbehoeften hoeven niet gratis beschikbaar te zijn.
Lijkt me niet want het werkt bijv. verspilling in de hand.

quote:
Dus waarom zouden natiestaten verantwoordelijk moeten zijn voor het beschikbaar stellen van een vrije ruimte voor mensen die hun natiestaat willen verlaten?
Als ze die verlaten vanwege oorlog en burger van een buurland in oorlog zijn kan ik daar wel mee instemmen.

quote:
Waarom zouden natiestaten paspoorten moeten weggeven aan mensen die gewoon binnen komen wandelen?
Dat doen de meeste natiestaten dan ook niet zomaar, er zijn voorwaarden aan verbonden die echter erg verschillen, zelfs binnen de EU.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:04:42 #69
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181376677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Slavernij bestaat nog steeds.
Wat is je punt?
Dat de grondwet niet alleen voor lelieblanke mensen geldt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:09:38 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181376763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:51 schreef TresBon het volgende:
Maar waarom heb je over mensenrechten?
Ik had het over uitgeprocedeerden en dit bericht gaat over Hongarije. Er is allang geen oorlog meer in Servië of in een van de andere buurlanden. Is het dublinverdrag toch nog afgeschaft? Dan kunnen we natuurlijk inderdaad andere verdragen ook opzeggen. Ik krijg de indruk dat je denkt dat migratie een mensenrecht is?
Dat is het, tot op zekere hoogte! :D

En als je geen "last" wil hebben van clubjes als We Are Here dan kan dat eigenlijk alleen wanneer je het niet zo nauw neemt met mensenrechten of met bepaalde extra rechten die wij mensen misschien gegeven hebben. Dat was jouw eigen opmerking... ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:20:52 #71
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181376916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hadden wij maar een baas als Orban aan het roer _O_
Maar wel janken als Rutte een keer ergens niet op wil reageren. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181376983
Over Zweden gesproken...

Moslima die weigerde hand te schudden tijdens sollicitatie krijgt 3800 euro schadevergoeding...


https://www.ad.nl/buitenl(...)vergoeding~a0109e1e/
pi_181377029
Clubjes als "We are here" ontlenen hun voortbestaan vooral aan het feit dat illegaliteit nog niet strafbaar is gesteld in veel landen. Dat is naar mijn mening ook prima zo, zolang het niet compleet uit de hand loopt en het niet om grote aantallen illegale migranten gaat. Zodra je het strafbaar gaat stellen kan je iemand ervoor interneren waarbij je hulp aanbiedt tot terugkeer naar het thuisland. Daarnaast is er de mogelijkheid dat de migrant weigert mee te werken aan terugkeer. Dan kan migrant na een detentieperiode(voldoen aan de strafeis) weer vrij komen. Wordt hij echter weer opgepakt zonder geldige papieren dan gaat migrant weer in detentie vanwege de overtreding van een strafbaar feit enz,enz. Werkt migrant wel mee dan keert hij uiteindelijk terug naar zijn thuisland. Het kan ook zijn dat blijkt dat een migrant werkelijk statenloos is waardoor migrant recht heeft op asiel. Interneringskosten en rechtzaken zijn erg kostbaar dus ik kan begrijpen waarom men niet snel naar dit paardenmiddel zal grijpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 22-08-2018 18:38:13 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:31:12 #74
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181377068
Wat dit betreft verbaast het me nog wel een beetje dat Hongarije nog nooit een “nieuwe” Zweed geweigerd heeft aan de grens, onder het motto, jij bent geen Zweed.

Dat zou natuurlijk een ontzettende belediging richting Zweden en Brussel zijn.

Dat is wel een issue wat denk ik ook ( al dan niet bewust) over het hoofd gezien is bij de vrijheid van personen, dat er wel eens geen overeenstemming kan zijn tussen staten wie er nou Europeaan is. Ik kom hier eigenlijk meer op door het gouden visa programma wat laatst in het nieuws was van malta dan dat het met Zweden te maken heeft.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:31:25 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181377070
Zweden :')

Goed voorbeeld hoe je land naar de klote gaat als je alles en iedereen maar binnen laat.
Als ik het goed heb zijn er in september verkiezingen , als ik de laatste peilingen mag geloven , is het einde verhaal voor links :W
Ik ben inmiddels overleden
pi_181378983
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef Starmanelon het volgende:
Probleem is dat in andere westerse landen ook vergrijzing heerst. Eigenlijk in alle rijke landen. Dus opzich wel begrijpelijk dat ze hebben geprobeerd om mensen uit niet westerse landen te trekken, maar wat niet begrijpelijk is dat ze maar weigeren in te zien dat hun experiment is mislukt. De immigranten hebben niet voldaan aan de verwachtingen. Ben trouwens zelf ook een migrant uit een niet westers land. En ondanks de culturele verschillen is het mij om een of andere reden toch gelukt om mijn plekje te vinden. Denk dat het aan mijn opvoeding ligt. Mijn ouders waren altijd open voor andere culturen en niet te opdringerig met religie, ondanks dat mijn moeder zelf relatief streng religieus is.
Meer kinderen. Ergens laat deze eeuw gaat de wereldbevolking redelijk stagneren en waarschijnlijk de 22ste eeuw zakken? Wat dan? Ze uit Mars importeren? Oh wacht, daar is geen vers reservoir mensen aan het wachten op EU-bureaucraten om de economie en maatschappij draaiende te houden. Dan wordt het toch weer neuken zonder condoom, baren en babysitten of wetenschap (kunstmatige baarmoeder en op industriële wijze kinderen fokken, ethiek mag dan rustig naar de hel als de nood aan man is). Dan pas gaat men serieuze maatregelen nemen om die kinderen uit te kloppen. Het is maar zwakjes waar men nu mee bezig is. Het probleem ligt bij lage geboortecijfers. Een gevolg van de huidige cultuur en maatschappij. Het geboortecijfer hoeft echt niet op Afrikaanse niveau te zitten: een gemiddelde van 2,10 per vrouw zal een moderne maatschappij draaiende houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 22-08-2018 19:55:26 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:04:25 #77
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181381781
Zweden doet het heel slim; eerst al dat gespuis binnen halen en over een paar jaar gedurende de lange winter ze allemaal doen verdwijnen.
The more debt, the better
pi_181381954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef flyguy het volgende:
Zweden doet het heel slim; eerst al dat gespuis binnen halen en over een paar jaar gedurende de lange winter ze allemaal doen verdwijnen.
De lange winter? Tis hier geen GoT...
Ik hoef geen sissende ondoden die mijn auto in brand steken :{w
pi_181382913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
Opmerkingen als deze zorgen er voor dat er geen overeenstemming bereikt kan worden over de te varen koers.

Europa kan gewoonweg niet de deuren open zetten om iedereen maar op te vangen. Oorlogsvluchtelingen ok, maar alleen op tijdelijke basis en beleid gebaseerd op terugkeer. Waarom dit niet mogelijk is is mij een raadsel.
Nee, ook oorlogsvluchtelingen moet en kun je niet opnemen in Europa
Potentieel zijn dit ook gigantische aantallen, vele miljoenen.
In Afrika is er altijd wel ergens een Europa, het MiddenOosten is al 70 jaar een kruidvat etc
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:26 schreef SicSicSics het volgende:
Dit is natuurlijk :') _O-
Nee, dat is geen :') _O- ....Dat de Zweedse regering aan de kant staat van illegale migranten en een hekel heeft aan zijn eigen bevolking, dat blijkt wel uit het beleid van de afgelopen jaren...
quote:
Hier is terechte kritiek op natuurlijk. Mensen straffen omdat ze illegaal mensen de grens over helpen is één ding. Mensen straffen omdat ze een asielzoeker helpen met eerste levensbehoeften of met juridische-bijstand is wmb. idioot.
Nee, dat is niet idioot, met illegale migranten helpen met onderdak en juridische bijstand (dat is helemaal schandalig) houd je het systeem van de mensensmokkel en migratie in stand
quote:
Dit is natuurlijk :') _O-
Nee, dat is geen :') _O- ....
Veel Europese landen worden geteisterd door NGO`s die gesponsord worden door weer andere landen (Nederland betaald ook aan NGO`s) , en door George Soros, die graag Europa ten onder ziet gaan
quote:
Dat zou ik ook roepen als ik terecht kritiek kreeg van mijn buren. :D
"Bemoei je met je eigen zaken!" Altijd een mooie inhoudelijke repliek! O+
Maar de kritiek is onterecht.....
quote:
Waarom vindt hij dat? Ik ben het er niet mee eens namelijk. ^O^
Omdat niet alle Europese landen dezelfde belangen en ideeen hebben
Veel Europese regeringsleiders hebben er geen enkele moeite mee om hun eigen land en cultuur ten gronde te richten door enorme aantallen kansloze illegale migranten die veelal moslim zijn te importeren.
Maar de OostEuropese landen, en landen als Denemarken en Oostenrijk kiezen wel voor hun eigen land, en willen stoppen met de waanzin van de migratie.
pi_181385196
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef Starmanelon het volgende:
Probleem is dat in andere westerse landen ook vergrijzing heerst.
Eigenlijk in alle rijke landen. Dus opzich wel begrijpelijk dat ze hebben geprobeerd om mensen uit niet westerse landen te trekken, maar wat niet begrijpelijk is dat ze maar weigeren in te zien dat hun experiment is mislukt.
Nee, dat is helemaal niet begrijpelijk...
Dat niet-selectieve migratie zou helpen is een fabeltje wat al lang geleden doorgeprikt is....
CBP schreef daar 15 jaar geleden al over
https://www.cpb.nl/en/publication/immigration-and-dutch-economy
Studie uit 2001:
https://esb.nu/binaries/2(...)08_tcm445-237267.pdf
quote:
Kort samengevat luidt de conclusie dat immigratie alleen voordelig is voor de collectieve sector als de immigranten jong zijn en succesvol op de Nederlandse arbeidsmarkt. In de overige gevallen is de uitkomst negatief. Er zijn derhalve niet te verwaarlozen risico's aan immigratie verbonden.
Deze risico's tellen des te zwaarder omdat de mogelijkheden om immigranten te selecteren op kenmerken als leeftijd en geschiktheid voor de Nederlandse arbeidsmarkt beperkt zijn.
Nieuwe arbeidsmigranten zullen worden vergezeld van of gevolgd worden door een veelvoud aan eigen gezinsleden en partners van kinderen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)emer-7606777-a163579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen. Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D
Ik snap die stoere praat van "wel de lusten niet de lasten" en "ga anders maar uit de EU" als het om migratie gaat nooit....
Had je ook zo`n stoere praat toen de EU landen honderden miljarden moesten betalen aan de Zuid Europes landen ?

Bij migratie en de EU gaat het niet om "wel de lusten niet de lasten"
Die lasten zou geen enkel EU-land moeten willen, want het is alleen maar nadelig
Uiteindelijk is het idee van een samenwerkingsverband als de EU dat je er beter van wordt, niet dat je je land en cultuur moedwillig kapot maakt.....
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:15 schreef SicSicSics het volgende:
Het "toestaan van immigratie" is in veel gevallen geen keuze meer. Je hebt alleen misschien nog een keuze om eventueel unilateraal uit samenwerkingsverbanden en overeenkomsten en afspraken te stappen. ^O^
Ten eerste kun je gewoon uit het VN-vluchtelingenverdrag stappen, artikel 49 activeren, briefje sturen naar de VN in New York en een jaar later ben je er vanaf.
Maar dat hoeft niet eens, slechts een handvol landen in Europa menen dat ze het VN-vluchtelingverdrag zo ruim moeten interpreteren als nu.

Rijke Aziatische landen als Japan en ZuidKorea zijn niet zo gek, en ook die hebben dat verdrag ondertekend....
quote:
Daarna wordt het misschien weer een keuze.
Dat is het nu al
quote:
Multiculturele samenleving is ook geen keuze. We hebben een grondwet. Dus geen keuze meer.
de multiculturele samenleving is wel degelijk een keuze, dat Nederland nu zo`n groot aantal niet-westerse migranten (en ook oost Europese migranten) heeft, dat is gewoon een gevolg van overheidsbeleid.

Met grondwet heeft dat niets te maken...
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:16 schreef Oostwoud het volgende:
Die keuze om zulke verdragen te tekenen en daardoor de multiculturele samenleving mogelijk te maken is ooit gemaakt. We plukken er nu nog de wrange vruchten van.
Het gaat er vooral om hoe die verdragen geinterpreteerd worden door de WestEuropese landen....
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:01:58 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181391375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:28 schreef bluemoon23 het volgende:
Ten eerste kun je gewoon uit het VN-vluchtelingenverdrag stappen, artikel 49 activeren, briefje sturen naar de VN in New York en een jaar later ben je er vanaf.
Maar dat hoeft niet eens, slechts een handvol landen in Europa menen dat ze het VN-vluchtelingverdrag zo ruim moeten interpreteren als nu.

Rijke Aziatische landen als Japan en ZuidKorea zijn niet zo gek, en ook die hebben dat verdrag ondertekend....
Dat zeg ik: Unilateraal opstappen. ;)

"Minder ruim interpreteren" is nog steeds "toestaan". :*
quote:
Dat is het nu al
Het toestaan niet, over de invulling heb je een punt, maar dat was het punt niet. ;)
quote:
de multiculturele samenleving is wel degelijk een keuze, dat Nederland nu zo`n groot aantal niet-westerse migranten (en ook oost Europese migranten) heeft, dat is gewoon een gevolg van overheidsbeleid.

Met grondwet heeft dat niets te maken...
De mulitculturele samenleving is géén keuze (meer). Dat wij veel migranten hebben is inderdaad onderdeel van beleid (geweest). Die twee staan los van elkaar.
Migranten weigeren (vanaf nu) neemt de multiculturele samenleving niet (meer) weg. Deal with it.

De (on)mogelijkheid tot drastische maatregelen om vanuit overheidswegen een monoculturele samenleving te maken heeft wel degelijk te maken met de grondwet. O+
quote:
Het gaat er vooral om hoe die verdragen geinterpreteerd worden door de WestEuropese landen....
Je bedoelt dan handelen 'in de geest van', in plaats van weaseling your way out! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:08:56 #82
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181391422
Maar terug ontopic.

Wij leven in een vrije samenleving. Zweden ook. Hongarije in principe ook. Hoewel de interpretatie van 'vrij' daar al wat meer aan banden ligt.
Dat betekend dat, ook landen onder elkaar, best commentaar op beleid mogen hebben.
Hell. Dat is de grondslag van samenwerking. :')
"Bemoei je met je eigen zaken!" roepen is kinderachtig en straalt nou niet bepaalt een krachtige "Ik geloof in mijzelf en mijn beleid!" boodschap uit.
1-0 voor Zweden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181391593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet begrijpelijk...
Dat niet-selectieve migratie zou helpen is een fabeltje wat al lang geleden doorgeprikt is....
CBP schreef daar 15 jaar geleden al over
https://www.cpb.nl/en/publication/immigration-and-dutch-economy
Studie uit 2001:
https://esb.nu/binaries/2(...)08_tcm445-237267.pdf

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)emer-7606777-a163579

[..]

Ik snap die stoere praat van "wel de lusten niet de lasten" en "ga anders maar uit de EU" als het om migratie gaat nooit....
Had je ook zo`n stoere praat toen de EU landen honderden miljarden moesten betalen aan de Zuid Europes landen ?

Bij migratie en de EU gaat het niet om "wel de lusten niet de lasten"
Die lasten zou geen enkel EU-land moeten willen, want het is alleen maar nadelig
Uiteindelijk is het idee van een samenwerkingsverband als de EU dat je er beter van wordt, niet dat je je land en cultuur moedwillig kapot maakt.....

[..]

Ten eerste kun je gewoon uit het VN-vluchtelingenverdrag stappen, artikel 49 activeren, briefje sturen naar de VN in New York en een jaar later ben je er vanaf.
Maar dat hoeft niet eens, slechts een handvol landen in Europa menen dat ze het VN-vluchtelingverdrag zo ruim moeten interpreteren als nu.

Rijke Aziatische landen als Japan en ZuidKorea zijn niet zo gek, en ook die hebben dat verdrag ondertekend....

[..]

Dat is het nu al

[..]

de multiculturele samenleving is wel degelijk een keuze, dat Nederland nu zo`n groot aantal niet-westerse migranten (en ook oost Europese migranten) heeft, dat is gewoon een gevolg van overheidsbeleid.

Met grondwet heeft dat niets te maken...

[..]

Het gaat er vooral om hoe die verdragen geinterpreteerd worden door de WestEuropese landen....
Volgens mij waren de eerste pogingen om arbeidsmigranten binnen te halen al in de 20e eeuw.
pi_181392838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:50 schreef Voice_Over het volgende:
Welke krankzinnige politici willen een min of meer ongelimiteerde, ongecontroleerde migratie van moslims?

Juist, alles ter linkerzijde van het politieke spectrum.
Wat een ongelofelijke, enge lui zijn dat toch.
En tel daar een DENK bij op en de islamisering gaat gestaag verder..., de instroom moet gestopt worden, geen NL paspoort meer geven, maar visums voor een bepaalde tijd.
pi_181393140
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Aangemoedigt. :')
Als de reactie het wijzen op spelvauten is, dan wordt meestal de waarheid gezegd.
Typische reactie van linkse users :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:49:25 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181394859
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus dat mensen een grudge houden naar jou vanwege de slavernij heb je ook alle begrip voor? :D
Nee totaal niet, ik post dit soort reacties alleen als Turken een grote bek hebben over ONS verleden of kritiek leveren op het beleid van oorspronkelijk blanke landen. Een spiegel voorhouden, heet dat.

Ik zou nooit out of the blue slachtoffertje gaan spelen, dat is beneden mij. Het verleden is geweest, en ik neem de Turken van nu niets kwalijk, net zomin als de Duitsers. Of zelfs de Japanners die mijn opa hebben doodgemarteld.

Maar als ze ons uitschelden voor racisten, Nazi's, kolonisatoren etc. heb ik echt zoiets van... sla een geschiedenisboek open, mongool. En niet enkel eentje die is goedgekeurd door sultan Erdogan. Onze Nederlandse voorouders waren lieverdjes vergeleken met de nazaten van Mehmet II.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:03:29 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181395237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nee totaal niet, ik post dit soort reacties alleen als Turken een grote bek hebben over ONS verleden of kritiek leveren op het beleid van oorspronkelijk blanke landen. Een spiegel voorhouden, heet dat.

Ik zou nooit out of the blue slachtoffertje gaan spelen, dat is beneden mij. Het verleden is geweest, en ik neem de Turken van nu niets kwalijk, net zomin als de Duitsers. Of zelfs de Japanners die mijn opa hebben doodgemarteld.

Maar als ze ons uitschelden voor racisten, Nazi's, kolonisatoren etc. heb ik echt zoiets van... sla een geschiedenisboek open, mongool. En niet enkel eentje die is goedgekeurd door sultan Erdogan. Onze Nederlandse voorouders waren lieverdjes vergeleken met de nazaten van Mehmet II.
Dat bleek totaal niet uit jouw reactie. :D
Volgens mij (en zeg me als ik het verkeerd heb) zei jij iets in de trend van:
Hongarije kunnen we niet dwingen om vluchtelingen op te nemen want die zijn 158 jaar overheerst door de Turken.

Behlave dat het volslagen idioot is, want er zit geen Turk (ach misschien één) tussen de vluchtelingen.

Is de redenatie en sich hetzelfde als: Nederland heeft 150 jaar lang zwarte mensen verkocht, dus moet nu...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181398891
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:01 schreef SicSicSics het volgende:
"Minder ruim interpreteren" is nog steeds "toestaan". :*
Zuid Korea e Japan nemen slechts een handvol "vluchtelingen" per jaar op, dat zijn heel andere aantallen dan hoe we dat in Europa interpreteren
quote:
De mulitculturele samenleving is géén keuze (meer). Dat wij veel migranten hebben is inderdaad onderdeel van beleid (geweest). Die twee staan los van elkaar.
Migranten weigeren (vanaf nu) neemt de multiculturele samenleving niet (meer) weg. Deal with it.
De multiculturele samenleving zoals we die nu hebben is wel degelijk een keuze geweest, ook nu nog is het een keuze of we er op de zelfde voet mee verder willen gaan.
quote:
De (on)mogelijkheid tot drastische maatregelen om vanuit overheidswegen een monoculturele samenleving te maken heeft wel degelijk te maken met de grondwet. O+[/quote[Nee, dat is het niet
Het ligt er trouwens maar net aan wat je met drastische maatregelen bedoeld
Die grondwet is trouwens een wassen neus in Nederland, daar moet je niet opeens zo strict mee zijn als het over migranten gaat.
Bij internationale verdragen wordt hij net zo makkelijk aan de kant geschoven, meestal ten nadele van de gewone Nederlandse burger daar niet van....[quote]Je bedoelt dan handelen 'in de geest van', in plaats van weaseling your way out! :D
Nee, juist niet.
We handelen nu vooral "in de geest van", ook vaak door links-activistische rechters die precedenten scheppen waardoor de definitie van vluchteling steeds meer opgerekt wordt.
We moeten terug naar de basis van het vluchtelingenverdrag van na WO2 en ons daar gewoon aan houden.
En niet Eritreers opvangen van 6000km verderop, dat is volslagen absurd
pi_181398935
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:27 schreef Starmanelon het volgende:
Volgens mij waren de eerste pogingen om arbeidsmigranten binnen te halen al in de 20e eeuw.
Ja klopt, dat begon al in de jaren 60
Heb ik ergens beweerd dat dit pas in de 21 eeuw begon dan ?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:04:00 #90
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_181399271
Altijd weer dat argument "vergrijzing". Vergrijzing is geen probleem dat opgelost moet worden. Daar hebben we robots voor.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:04:16 #91
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181399283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Zuid Korea e Japan nemen slechts een handvol "vluchtelingen" per jaar op, dat zijn heel andere aantallen dan hoe we dat in Europa interpreteren
Dus. Nog steeds 'toegestaan'.
quote:
De multiculturele samenleving zoals we die nu hebben is wel degelijk een keuze geweest, ook nu nog is het een keuze of we er op de zelfde voet mee verder willen gaan.
Dat ligt eraan wat je bedoelt met 'multiculturele samenleving' dan.
Migranten weigeren neemt de multiculturele samenleving zoals die nu is niet weg.

quote:
Nee, dat is het niet
Het ligt er trouwens maar net aan wat je met drastische maatregelen bedoeld
Die grondwet is trouwens een wassen neus in Nederland, daar moet je niet opeens zo strict mee zijn als het over migranten gaat.
Bij internationale verdragen wordt hij net zo makkelijk aan de kant geschoven, meestal ten nadele van de gewone Nederlandse burger daar niet van....
Als ik advocaat was geweest, wat ik niet ben, had ik een pleidooi gehouden gebaseerd op artikel 1 op het moment dat men van overheidswegen een monoculturele samenleving probeerde af te dwingen.

Maar ik kan het natuurlijk altijd verkeerd begrijpen. :D
quote:
Nee, juist niet.
We handelen nu vooral "in de geest van", ook vaak door links-activistische rechters die precedenten scheppen waardoor de definitie van vluchteling steeds meer opgerekt wordt.
We moeten terug naar de basis van het vluchtelingenverdrag van na WO2 en ons daar gewoon aan houden.
Dat zei ik ook ;) dat we nu handelen in de geest van de wet O+ en dat we ons niet op achterbakse wijze van onze bedoelde verantwoordelijkheid absolveren.

Maar dat is mijn mening.
quote:
En niet Eritreers opvangen van 6000km verderop, dat is volslagen absurd
Dat ligt eraan wat er in die 6000km zit.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181415091
Fijn voor Hongarije en Zweden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:07:21 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181424781
Hmm ze gaan in Hongarije wel wat erg ver om migranten te ontmoedigen
Beter ze maar gewoon ff naar Zweden door te sturen mss ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181436470
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef SicSicSics het volgende:
Dat zei ik ook ;) dat we nu handelen in de geest van de wet O+ en dat we ons niet op achterbakse wijze van onze bedoelde verantwoordelijkheid absolveren.
|:(
Dat is nu juist het probleem, je doet alsof wij de verantwoordelijkheid hebben om de gehele wereld op te nemen.
Maar dat is onze verantwoordelijkheid helemaal niet....
quote:
Dat ligt eraan wat er in die 6000km zit.
Nee, dat maakt niks uit.
Maar in het geval van Eritrea of Somalie: heel veel veilige landen....
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:09:08 #95
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181436738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:22 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als de reactie het wijzen op spelvauten is, dan wordt meestal de waarheid gezegd.
Typische reactie van linkse users :'(
Meh, meer opleiding leidt tot ietsje progressiever denken en ook tot meer taalnazi-gedrag. Om er nou enige waarheid aan te koppelen is geen zuivere redenatie.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:10:43 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181436776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Hmm ze gaan in Hongarije wel wat erg ver om migranten te ontmoedigen
Beter ze maar gewoon ff naar Zweden door te sturen mss ?
Waarom niet gewoon eten geven in Hongarije? Wat is er mis met het respecteren van mensenrechten?
pi_181436877
Ze hoeven niet in Hongarije te blijven he ?
Ze mogen gewoon weg gaan en terug naar hun eigen land....
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:16:35 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181436910
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Ze hoeven niet in Hongarije te blijven he ?
Ze mogen gewoon weg gaan en terug naar hun eigen land....
Vrij lastig als je hen berooft van hun geld. Buiten dat mogen mensen asiel vragen... het is niet alsof je moet verhongeren terwijl je dat doet.
pi_181436966
Tuurlijk mag je proberen om asiel aan te vragen als economisch migrant, maar dan ook nog verwachten dat je ze gratis eten geven is wel erg asociaal en ondankbaar.....
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:20:30 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181436981
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Tuurlijk mag je proberen om asiel aan te vragen als economisch migrant, maar dan ook nog verwachten dat je ze gratis eten geven is wel erg asociaal en ondankbaar.....
Hoho, jij maakt er nu economische migrant van. Ik denk dat een vluchteling uit Syrie bijna per definitie geen economische migrant is op het moment, maar daar zal de Hongaarse wet onder Orban vast iets anders over zeggen.
pi_181437054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef tfors het volgende:
Altijd weer dat argument "vergrijzing". Vergrijzing is geen probleem dat opgelost moet worden. Daar hebben we robots voor.
Welke robots precies dan?
pi_181437088
Hongarije moet zijn gore bek trouwens houden.

quote:
Hongarije hongert asielzoekers uit worden 'uitgehongerd' zodat ze terugkeren

In de Hongaarse transitzones op de grens met Servië hebben acht afgewezen asielzoekers dagenlang geen eten gekregen en ze hadden geen mogelijkheden om zelf aan eten te komen. Kraanwater kregen ze wel.

Het gaat om zes Afghanen en twee Syrische broers. Die laatste twee kregen het langst geen voedsel: vijfenhalve dag, zegt Andras Lederer van het Hongaarse Helsinki Comité (HCC) tegen de NOS. Advocaten van deze organisatie zijn de enigen die worden toegelaten in de twee transitzones op Hongaars grondgebied.

Inmiddels krijgen de acht asielzoekers weer voedsel. Op verzoek van het Helsinki Comité heeft het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) Hongarije verplicht deze acht alsnog van voedsel te voorzien. Maar in de zones zitten nog 130 ŕ 140 mensen, en er is alweer een andere Afghaan die nu geen eten krijgt.

Veel Europese landen hebben een Helsinki Comité. De mensenrechtenorganisaties zijn voortgekomen uit de Helsinki Final Act (1975). Het doel van het Hongaarse Helsinki Comité is om "menselijke waardigheid te beschermen door juridische en publieke activiteiten".

Minderjarige familielieden van de zes Afghanen en twee Syriërs kregen wel voedsel. Zij moesten in een aparte ruimte eten en mochten hun voedsel niet delen met hun volwassen familieleden. Ook een Afghaanse vrouw die borstvoeding geeft, moest in de aparte ruimte eten.

Geen eten van de autoriteiten krijgen, betekende daadwerkelijk niet eten. Een pastoor die te hulp wilde schieten, werd niet toegelaten en de asielzoekers hebben volgens het Helsinki Comité geen mogelijkheid om eten te kopen.

Het voedsel werd geweigerd in verband met nieuwe strenge Hongaarse asielregels, waardoor mensen die asiel aanvragen sneller het land uit moeten. Volgens het HCC geven de Hongaarse autoriteiten de afgewezen asielzoekers niet te eten zodat zij niet in beroep gaan tegen de afwijzing van hun asielverzoek en terugkeren naar Servië.

De Hongaarse autoriteiten laten in een reactie weten dat "iedere asielzoeker in de transitzone recht heeft op verzorging en die krijgt". Als een asielaanvraag wordt geweigerd moet de asielzoeker de transitzone verlaten.

"Als ze dat doen, dan hebben ze de komende één tot vijf jaar geen mogelijkheid meer om asiel aan te vragen", zegt Lederer. "Ze zitten dus in een heel moeilijke situatie. Als ze verhongeren, opgeven en teruggaan naar Servië, verliezen ze hun kans op asiel in een EU-land."

Het Hongaarse Immigratie- en Asielkantoor zegt dat nergens staat dat het land verplicht is afgewezen asielzoekers te eten te geven. Dat klopt volgens het HCC. "Maar ze worden vastgehouden door de Hongaarse autoriteiten, op Hongaars grondgebied uitgehongerd en hebben geen andere mogelijkheid om aan eten te komen, ook niet als ze geld hebben. Dus wiens verantwoordelijkheid is het dan?"

De regering heeft een nieuw inhumaan dieptepunt bereikt.
Lydia Gall
Human Rights Watch stelt dat Hongarije mensenrechtenverdragen heeft ondertekend die het verbieden om mensen in hechtenis op een inhumane en vernederende manier te behandelen. Volgens de mensenrechtenorganisatie moet het land hun daarom voorzien van voedsel, water, hygiëne en noodzakelijke medische zorg.

Het Helsinki Comité zal ook in nieuwe gevallen het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) vragen in te grijpen, maar structureel verandert daar niets door. "Hoewel het absoluut helder is dat het Hof deze beslissing iedere keer zal nemen, wordt voedsel mensen toch ontzegd", zegt Lederer. Over een Afghaanse vrouw die gisteren de hele dag niet heeft gegeten, moet de beslissing nog worden genomen.
pi_181437106
Hongarije grenst niet aan een oorlogsgebied, als je bij de Hongaarse grens aanklopt met als doel om verder door Europa te trekken naar de landen met een ruime verzorgingsstaat en gratis geld (want ze willen echt niet definitief in Hongarije blijven)
Dan ben je geen vluchteling meer, maar een economisch migrant
Hongarije snapt dit heel goed.
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:25 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Welke robots precies dan?
Dus volgens jou hebben we wel migranten uit Afrika en het MiddenOosten nodig tegen de vergrijzing ?
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:26 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Hongarije moet zijn gore bek trouwens houden.
En waarom precies ?
Want dat kan ik niet opmaken uit de quote in je post....
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:32:18 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181437201
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:25 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Welke robots precies dan?
Ik was je denk ik nog niet eerder tegen gekomen, maar super username ❤️
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:41:32 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181437365
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Hongarije grenst niet aan een oorlogsgebied, als je bij de Hongaarse grens aanklopt met als doel om verder door Europa te trekken naar de landen met een ruime verzorgingsstaat en gratis geld (want ze willen echt niet definitief in Hongarije blijven)
Dan ben je geen vluchteling meer, maar een economisch migrant
Hongarije snapt dit heel goed.
De landen die grenzen aan oorlogsgebied huisvesten al een absurd aantal vluchtelingen... buiten dat moet je gewoon wat met iemand die bij je aanklopt voor asiel. Als het zo is dat deze vluchtelingen via andere EU landen gekomen zijn, dan staat het Hongarije vrij hen terug te sturen naar deze landen, maar ze kiezen er voor om hen te laten verhongeren.
pi_181437804
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De landen die grenzen aan oorlogsgebied huisvesten al een absurd aantal vluchtelingen... buiten dat moet je gewoon wat met iemand die bij je aanklopt voor asiel. Als het zo is dat deze vluchtelingen via andere EU landen gekomen zijn, dan staat het Hongarije vrij hen terug te sturen naar deze landen, maar ze kiezen er voor om hen te laten verhongeren.
Als er morgen een vreemde bij me aanbelt en vraagt of ie een boterham mag omdat ie honger heeft flikker ik ook de deur dicht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:10:15 #107
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181437869
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als er morgen een vreemde bij me aanbelt en vraagt of ie een boterham mag omdat ie honger heeft flikker ik ook de deur dicht.
Sowieso vrij onvriendelijk van je tenzij het vaak gebeurt, maar ik heb het over staten, niet over huishoudens.
pi_181440369
quote:
Bron: RTL nieuws
Alleen inwoners van directe buurlanden maken nog kans op een verblijfsvergunning.
Hier kan ik me prima in vinden vanwege de volksverhuizing die gaande is. Sinds 2015 neemt de migratiestroom af maar dat zou de stilte voor de storm kunnen zijn want aan de oorzaken is sindsdien weinig veranderd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:53:37 #109
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_181441920
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:25 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Welke robots precies dan?
ff googlen bijv https://www.antoniuszieke(...)t-in-gebruik-genomen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:35:04 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181444107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De landen die grenzen aan oorlogsgebied huisvesten al een absurd aantal vluchtelingen... buiten dat moet je gewoon wat met iemand die bij je aanklopt voor asiel. Als het zo is dat deze vluchtelingen via andere EU landen gekomen zijn, dan staat het Hongarije vrij hen terug te sturen naar deze landen, maar ze kiezen er voor om hen te laten verhongeren.
De migranten kiezen er ook voor om hier te komen, dan moeten ze maar gewoon wel in de * volle * buurlanden blijven waar ze niet zo veel gratis krijgen als ze in de EU hopen te krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:53:06 #111
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181444340
Feit is wel dat 70 % van Hongarije op de huidige president heeft gestemd. Dat maakt de rest van de (EU we weten wel beter) discussie lekker Puhl.

Succes met Schengen overigens... Dat verdrag loopt op zijn laatste benen.Mooi
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:55:31 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:48:20 #113
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181470257
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is nu juist het probleem, je doet alsof wij de verantwoordelijkheid hebben om de gehele wereld op te nemen.
Maar dat is onze verantwoordelijkheid helemaal niet....
Dat zeg ik ook helemaal niet. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181487070
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:48 schreef SicSicSics het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet. :*
Wat bedoel je dan wel ?
Met deze post:
quote:
6s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef SicSicSics het volgende:
Dat zei ik ook ;) dat we nu handelen in de geest van de wet O+ en dat we ons niet op achterbakse wijze van onze bedoelde verantwoordelijkheid absolveren
impliceer jij volgens mij dat wij een verantwoordelijkheid hebben om mensen op te vangen die van de andere kant van de wereld komen

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
buiten dat moet je gewoon wat met iemand die bij je aanklopt voor asiel.
Klopt, daar moet je inderdaad wat mee.
Niet binnenlaten en terugsturen namelijk....
quote:
Als het zo is dat deze vluchtelingen via andere EU landen gekomen zijn, dan staat het Hongarije vrij hen terug te sturen naar deze landen, maar ze kiezen er voor om hen te laten verhongeren.
En jij weet zeker dat Hongarije deze mensen gevangen houdt, en dat ze niet vrij zijn om weer rechtsomkeert te gaan richting de landen waar ze vandaan komen ?
pi_181488178
Op 5 November 1956 vroeg Oostenrijk andere landen om hulp bij de opvang van 200.000 Hongaarse vluchtelingen. Zweden stuurde een delegatie op 7 november, bussen om vluchtelingen op te halen vertrokken op 9 November, op 12 november vertrok een trein met ruim 100 vrouwen en kinderen van Wenen naar Malmö, een dag later gevolgd door de eerste bussen. In 1958 woonden er 7300 Hongaarse vluchtelingen in Zweden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 27 augustus 2018 @ 07:46:40 #116
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181490277
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat bedoel je dan wel ?
Met deze post:

[..]

impliceer jij volgens mij dat wij een verantwoordelijkheid hebben om mensen op te vangen die van de andere kant van de wereld komen
Vluchtelingen. Jazeker.
Dat is heel wat anders dan 'de gehele wereld'.
:*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181490556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:03 schreef Basp1 het volgende:
Laat die gekke oost europeanen gewoon weer uit de eu gaan en hun eigen boontjes gaan doppen. Kijken of ze dan nog zo blijven schreeuwen. Wel de lusten niet de lasten bij een eu dat werkt ook niet. :D

En mensen die het graag zo conservatief willen hebben kunnen nu nog snel even verhuizen naar Bulgarije voor de buxit. :D
Waarom lasten die niet nodig zijn ? Waarom zijn zoveel politici voor deze immigratie en waarom schoppen we ze niet terug maar moeten ze perse over Europa gespreid worden ? Wie zijn dan eigenlijk de gekke Europeanen , de oost Europeanen die hier terecht vraagtekens bij zetten of de westerse die het maar allemaal voor zoete koek slikken.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_181509654
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2018 07:46 schreef SicSicSics het volgende:
Vluchtelingen. Jazeker.
Dat is heel wat anders dan 'de gehele wereld'.
:*
Nee, dat is wel vrijwel de gehele wereld....
Want dat kunnen er potentieel miljarden zijn.....
Honderden miljoenen kan nu al, kijk maar hoeveel shithole country's er in Afrika zijn waar het al decennia een teringzooi is.
Er is altijd wel ergens oorlog, onderdrukking, lange dienstplicht en dictatuur (Eritrea...), "mensen in nood", "mensen op zoek naar beter leven", onderdrukte Christenen, onderdrukte LGBHtYUfEr+ ers, etc etc
Als jij vluchtelingen wilt opvangen in Nederland, en geen onderscheid maakt in waar ze weg komen, hoe ver ze gereisd hebben, en hoeveel veilige landen ze doorgetrokken zijn, dan wil jij potentieel de gehele wereld opvangen.

Stel nu dat de vlam in de pan slaat in India en er daar een burgeroorlog uitbreekt, en er potentieel 1 miljard op de vlucht zijn.
Of in China met zijn 1,4 miljard inwoners.
Dan kun je toch niet zeggen, kom maar naar Europa, we vangen jullie wel op ?
pi_181509692
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:24 schreef dontcare het volgende:
Waarom lasten die niet nodig zijn ? Waarom zijn zoveel politici voor deze immigratie en waarom schoppen we ze niet terug maar moeten ze perse over Europa gespreid worden ? Wie zijn dan eigenlijk de gekke Europeanen , de oost Europeanen die hier terecht vraagtekens bij zetten of de westerse die het maar allemaal voor zoete koek slikken.
Inderdaad, de rest van Europa is gek dat ze die lasten WEL accepteren.
Het doel van een samenwerkingsverband als de EU moet natuurlijk wel zijn dat je er beter van wordt, niet dat je je land naar de gallemiezen helpt...
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:59:03 #120
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181512097
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat is wel vrijwel de gehele wereld....
Want dat kunnen er potentieel miljarden zijn.....
Ja man. Ik ben warm pleitbezorger om 7,6 miljard mensen in Flevoland op te vangen _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181514678
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja man. Ik ben warm pleitbezorger om 7,6 miljard mensen in Flevoland op te vangen _O-
Zo komt het over ja.
pi_181534503
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:59 schreef SicSicSics het volgende:
Ja man. Ik ben warm pleitbezorger om 7,6 miljard mensen in Flevoland op te vangen _O-
Wordt dan eens concreet, noem aantallen en quota
Welke landen vind jij veilig en welke niet ?
Is een vluchteling nog geloofwaardig als vluchteling als hij talloze veilige landen heeft overgeslagen en duizenden km's heeft gereisd om in Nederland uit te komen ?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:12:26 #123
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181537093
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 00:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Wordt dan eens concreet, noem aantallen en quota
Waarom? :D Ik ben geen politicus en dat heeft een reden.
Maar voor de humor. Ik schrik niet van 288 Syrische vluchtelingen via de herverdelingsroute met Turkije. De afgelopen jaren (laten we zeggen tien) hadden we toch een negatief migratie cijfer, als ik mij niet vergis. Dus... Wir schaffen das prima.
quote:
Welke landen vind jij veilig en welke niet ?
Laten we de 'bare minimum' aanhouden; de lijst van de VN.
quote:
Is een vluchteling nog geloofwaardig als vluchteling als hij talloze veilige landen heeft overgeslagen en duizenden km's heeft gereisd om in Nederland uit te komen ?
Ja.
Per geval bekijken.
Een land kan veilig zijn voor de één, maar onveilig voor de ander. Iemand op deze manier direct buiten spel zetten vind ik goedkoop.

:*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181538121
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
De afgelopen jaren (laten we zeggen tien) hadden we toch een negatief migratie cijfer, als ik mij niet vergis.
Ik heb je bewering niet nagezocht, maar we hebben in Nederland een groeiende bevolking, voornamelijk door migranten....
quote:
Dus... Wir schaffen das prima.
Nee, dat doe we niet
quote:
Laten we de 'bare minimum' aanhouden; de lijst van de VN
Dat is helemaal niet het bare minimum, de VN heeft er geen enkel belang bij om migratie van kanslozen economische migranten naar rijkere landen te ontmoedigen.
Die lijst is veel te groot, als je daar van uitgaat als criterium
quote:
Ja.
Per geval bekijken.
Een land kan veilig zijn voor de één, maar onveilig voor de ander. Iemand op deze manier direct buiten spel zetten vind ik goedkoop.
Goed, conclusie:
Je bent dus voor massamigratie van kansloze economische migranten uit landen vele duizenden km's verderop en waar vele veilige landen tussen zitten.
Hoeveel miljard wil je hier per jaar voor uittrekken ?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:50:06 #125
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181538605
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:28 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb je bewering niet nagezocht, maar we hebben in Nederland een groeiende bevolking, voornamelijk door migranten....

Nee, dat doe we niet
Ik heb mij bewering even snel nagezocht en je hebt gelijk. Denk ik. Heb geen tijd om er diep in te duiken.
Netto migratie cijfer is tussen de 20k en 70k personen per jaar.
Dan zou ik zeggen dat ik 100k (netto) per jaar een mooi quotum vind.
quote:
Dat is helemaal niet het bare minimum, de VN heeft er geen enkel belang bij om migratie van kanslozen economische migranten naar rijkere landen te ontmoedigen.
Die lijst is veel te groot, als je daar van uitgaat als criterium
Dat is ook helemaal niet het doel van de lijst.
De lijst van veilige landen is te groot?
Ik zou je bijna een 'dare' geven. Doen we een go-fund-me en dan ga jij 10 jaar lang van veilig land naar veilig land. Beginnen we onderaan de lijst en dan hou je een blog bij van je bevindingen. :D Kijken hoe het je bevalt.
quote:
Goed, conclusie:
Je bent dus voor massamigratie van kansloze economische migranten uit landen vele duizenden km's verderop en waar vele veilige landen tussen zitten.
Hoeveel miljard wil je hier per jaar voor uittrekken ?
:') voor je conclusie. :D
700 miljoen katroen! O+ :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181538878
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:50 schreef SicSicSics het volgende:

:') voor je conclusie. :D
700 miljoen katroen! O+ :*
Ja dat is bij deze Gutmenschen het probleem, het zijn totale nono's op financieel gebied.
Die denken net als vroeger mijn kinderen, dat het geld gewoon uit de muur komt :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181539779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:43 schreef Oostwoud het volgende:
Elsevier (volledige artikel)

[..]

Een FOK!-discussie op diplomatiek niveau! Heeft Zweden recht van spreken of is het terecht dat Hongarije het eerstgenoemde land afblaft? Wordt immigratie, zoals Hongarije beweert inderdaad aangemoedigd door goed gefinanciërde migratieorganisaties? Is een gezamenlijk EU-migratiebeleid mogelijk of onmogelijk?
Meer een diplomatieke discussie op FOK!-niveau.
1 + 1 = blauw
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:53:21 #128
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181540149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:02 schreef Oud_student het volgende:
Ja dat is bij deze Gutmenschen het probleem, het zijn totale nono's op financieel gebied.
Die denken net als vroeger mijn kinderen, dat het geld gewoon uit de muur komt :{
You don't know me! :{w
Dit gutmensch is buiten (interim) projectleider en jarenlang secretaris & penningmeester van een VVE ook nog eens eigen ondernemer. :D Ik wil dus absoluut even opscheppen over mijn financiële inzicht.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181540706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja dat is bij deze Gutmenschen het probleem, het zijn totale nono's op financieel gebied.
Die denken net als vroeger mijn kinderen, dat het geld gewoon uit de muur komt :{
Geld komt niet uit de muur? :?
1 + 1 = blauw
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:20:36 #130
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_181543793
Zweden durft iets over de immigratiepolitiek van een ander land te zeggen.

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja want zweden is echt het toonbeeld van hoe het moet met overal no-go areas, verkrachtingsepidemieën en auto's die in de fik gestoken worden.

Hongerije ^O^
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_181564580
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb mij bewering even snel nagezocht en je hebt gelijk. Denk ik. Heb geen tijd om er diep in te duiken.
Netto migratie cijfer is tussen de 20k en 70k personen per jaar.
Dan zou ik zeggen dat ik 100k (netto) per jaar een mooi quotum vind.
8)7 |:( |:(
Lees ik dat nu goed ?
Wil jij 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten per jaar er bij hebben ?
Heb je ook nagedacht over de gevolgen ?
Waar moeten die wonen ?
Selecteer je op opleiding, werkervaring, capaciteiten en competenties ?
Selecteer je erop of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving ? (nee, dat gebeurt nu niet)
Welk percentage denk je dat er vrijwel permanent in een uitkering zal belanden ?
quote:
:') voor je conclusie. :D
700 miljoen katroen! O+ :*
Nee, nu moet je niet grappig proberen te doen.
Jouw plannen kosten enorm veel geld, daar moet je eerlijk over zijn en uitleggen hoe je dit denkt te financieren.
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:53 schreef SicSicSics het volgende:
You don't know me! :{w
Dit gutmensch is buiten (interim) projectleider en jarenlang secretaris & penningmeester van een VVE ook nog eens eigen ondernemer. :D Ik wil dus absoluut even opscheppen over mijn financiële inzicht.
Waarom heb je op die zaken dan blijkbaar wel financieel inzicht, maar niet als het gaat over migratie ?
Is dat de Gutmensch in je die opspeelt ?
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:32:48 #132
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181567443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:42 schreef bluemoon23 het volgende:
8)7 |:( |:(
Lees ik dat nu goed ?
Wil jij 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten per jaar er bij hebben ?
Nee dat lees je niet goed. Ik zeg niets over willen. :*
En jij vroeg om een quotum; het is geen doelstelling. :D
quote:
Heb je ook nagedacht over de gevolgen ?
Niet heel diep nee! :D Duh. Ik heb net pas een getal uit mijn **rs getrokken.
quote:
Waar moeten die wonen ?
Almere.
quote:
Selecteer je op opleiding, werkervaring, capaciteiten en competenties ?
Vluchtelingen? Nee.
quote:
Selecteer je erop of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving ? (nee, dat gebeurt nu niet)
Je bedoelt die 1 op de 5 die nu al tegengehouden wordt, bij de Turkije deal? :D
quote:
Welk percentage denk je dat er vrijwel permanent in een uitkering zal belanden ?
Wat bedoel je met "vrijwel permanent"?
quote:
Nee, nu moet je niet grappig proberen te doen.
Jouw plannen kosten enorm veel geld, daar moet je eerlijk over zijn en uitleggen hoe je dit denkt te financieren.
:') _! Het zijn niet mijn plannen. ;)
quote:
Waarom heb je op die zaken dan blijkbaar wel financieel inzicht, maar niet als het gaat over migratie ?
Is dat de Gutmensch in je die opspeelt ?
Verschil tussen micro en macro waarschijnlijk. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181584419
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:32 schreef SicSicSics het volgende:
Nee dat lees je niet goed. Ik zeg niets over willen. :*
En jij vroeg om een quotum; het is geen doelstelling. :D
Geloof mij nou maar als bekend is dat Nederland een quotum heeft van 100.000 voor vluchtelingen illegale economische migranten, dan heeft dat een enorme aanzuigende werking en wordt het eerder (veel) meer dan minder
quote:
Niet heel diep nee! :D Duh. Ik heb net pas een getal uit mijn **rs getrokken
Je schijnt naar eigen zeggen best wel intelligent te zijn en ondernemer te zijn.
Waarom denk je dan niet beter na voor je zo`n antwoord geeft ?, 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten erbij per jaar is sowieso al 1 miljoen in 10 jaar, met nageslacht en de onvermijdelijke afgewezen en niet-uit-te-zetten migranten erbij is dat nog veel meer
2 miljoen in 10 jaar zal beslist niet overdreven zijn....
quote:
Almere
Nee, niet grappig proberen te doen, grootschalige migratie zoals jij wilt heeft grote gevolgen en nadelen, onder andere voor huisvesting, daar moet je goed over nadenken
quote:
Vluchtelingen? Nee
En waarom niet ? wat is dat voor naiviteit ?
Je weet dat je die mensen zo goed als zeker in een uitkering stopt dan ?
quote:
Je bedoelt die 1 op de 5 die nu al tegengehouden wordt, bij de Turkije deal? :D
Alleen daarbij wordt geselecteerd of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving, maar het overgrote deel van de vluchtelingen illegale economische migranten komt via de reguliere weg, en daar wordt NIET gescreend of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving...
quote:
Wat bedoel je met "vrijwel permanent"?
Zoals ik het zeg, Somaliers en Eritreers bijvoorbeeld die na vele jaren hier nog in de bijstand zitten
quote:
:') _! Het zijn niet mijn plannen. ;)
Jouw plannen zijn om 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten per jaar binnen te laten
quote:
Verschil tussen micro en macro waarschijnlijk. 8-)
Wat is dat voor iets stupide ?
Ik snap dat het nooit, zo gauw het over vluchtelingen gaat kunnen veel mensen niet meer rationeel nadenken en staan ze niet stil bij de financiële nadelen
pi_181587712
Zweden en Hongarije zijn overigens gewoon allebei achterlijke landen. Het is heel leuk dat Hongarije haar eigen cultuur wil behouden, maar in plaats van antisemitische Islamitische religekkies heb je daar antisemitische Christelijke religekkies. Niet echt een verbetering. Of het nu een Moslim of een Christen is die een achterlijke levenswijze aan mij wil verplichten kan mij eigenlijk vrij weinig schelen (al zijn de Moslims vaak wat extremer en gewelddadiger).

Het irritante gezeik over staand plassen, sekscontracten en genderquota's komt allemaal uit Zweden, maar in Hongarije was er in de periode 2010-2018 geen enkele vrouwelijke minister en in Orbán's huidige kabinet is er slechts een vrouwelijke minister. Dat lijkt me nu weer het andere uiterste. Hongarije is een aartsconservatief land, en daar worden werkende vrouwen pas écht gediscrimineerd. Eigenlijk zouden feministen zich bezig moeten houden met de landen waar de situatie echt schrijnend is. Dat oh zo kwade en patriarchale westen is zo slecht nog niet :P. Maar goed, hopelijk blijven Zweden en Hongarije lekker bekvechten en wordt Nederland intussen een land dat aan iedereen het goede voorbeeld geeft :).
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:13:40 #135
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181587807
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:06 schreef zarosje het volgende:
Zweden en Hongarije zijn overigens gewoon allebei achterlijke landen. Het is heel leuk dat Hongarije haar eigen cultuur wil behouden, maar in plaats van antisemitische Islamitische religekkies heb je daar antisemitische Christelijke religekkies. Niet echt een verbetering. Of het nu een Moslim of een Christen is die een achterlijke levenswijze aan mij wil verplichten kan mij eigenlijk vrij weinig schelen (al zijn de Moslims vaak wat extremer en gewelddadiger).

Het irritante gezeik over staand plassen, sekscontracten en genderquota's komt allemaal uit Zweden, maar in Hongarije was er in de periode 2010-2018 geen enkele vrouwelijke minister en in Orbán's huidige kabinet is er slechts een vrouwelijke minister. Dat lijkt me nu weer het andere uiterste. Hongarije is een aartsconservatief land, en daar worden werkende vrouwen pas écht gediscrimineerd. Eigenlijk zouden feministen zich bezig moeten houden met de landen waar de situatie echt schrijnend is. Dat oh zo kwade en patriarchale westen is zo slecht nog niet :P. Maar goed, hopelijk blijven Zweden en Hongarije lekker bekvechten en wordt Nederland intussen een land dat aan iedereen het goede voorbeeld geeft :).
Zo gelovig zijn de Hongaren niet (meer). Vraag me af hoe je daar bij komt???
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:21:31 #136
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181587890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De migranten kiezen er ook voor om hier te komen, dan moeten ze maar gewoon wel in de * volle * buurlanden blijven waar ze niet zo veel gratis krijgen als ze in de EU hopen te krijgen.
Daarmee veroordeel je dan mensen voordat ze een veroordeeld zijn. Er zijn procedures om hiermee om te gaan. Het afpakken van de bezittingen en daarna verhongeren van willekeurige vluchtelingen is onnodig wreed.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:23:16 #137
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181587914
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Klopt, daar moet je inderdaad wat mee.
Niet binnenlaten en terugsturen namelijk....
Het is niet alsof op jouw voordeur geklopt wordt en gewoon de deur kunt sluiten. Daarbij heb je een procedure af te wikkelen om willekeur te voorkomen, of voel je weinig voor een rechtstaat?

quote:
En jij weet zeker dat Hongarije deze mensen gevangen houdt, en dat ze niet vrij zijn om weer rechtsomkeert te gaan richting de landen waar ze vandaan komen ?
Er zijn meldingen van het jatten van geld van deze vluchtelingen door Hongaarse ambtenaren, waarmee ze dus effectief gegijzeld worden... naast beroofd/bestolen.
pi_181587926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar als bekend is dat Nederland een quotum heeft van 100.000 voor vluchtelingen illegale economische migranten, dan heeft dat een enorme aanzuigende werking en wordt het eerder (veel) meer dan minder

[..]

Je schijnt naar eigen zeggen best wel intelligent te zijn en ondernemer te zijn.
Waarom denk je dan niet beter na voor je zo`n antwoord geeft ?, 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten erbij per jaar is sowieso al 1 miljoen in 10 jaar, met nageslacht en de onvermijdelijke afgewezen en niet-uit-te-zetten migranten erbij is dat nog veel meer
2 miljoen in 10 jaar zal beslist niet overdreven zijn....

[..]

Nee, niet grappig proberen te doen, grootschalige migratie zoals jij wilt heeft grote gevolgen en nadelen, onder andere voor huisvesting, daar moet je goed over nadenken

[..]

En waarom niet ? wat is dat voor naiviteit ?
Je weet dat je die mensen zo goed als zeker in een uitkering stopt dan ?

[..]

Alleen daarbij wordt geselecteerd of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving, maar het overgrote deel van de vluchtelingen illegale economische migranten komt via de reguliere weg, en daar wordt NIET gescreend of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving...

[..]

Zoals ik het zeg, Somaliers en Eritreers bijvoorbeeld die na vele jaren hier nog in de bijstand zitten

[..]

Jouw plannen zijn om 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten per jaar binnen te laten

[..]

Wat is dat voor iets stupide ?
Ik snap dat het nooit, zo gauw het over vluchtelingen gaat kunnen veel mensen niet meer rationeel nadenken en staan ze niet stil bij de financiële nadelen
Sicsicsic heeft wel een naam die goed bij hem past!

En het zijn toch ook niet alleen de financiele gevolgen maar ook de maatschappelijke, zoals files en niet genoeg huizen voor de bevolking die hier nu al is, een halve klas met kinderen die geen nederlands spreken
Haalt ook het niveau van de autochtone leerlingen naar beneden. En dan heb ik het nog niet eens over alle criminelen die voortkomen uit een massa die eigenlijk kansloos is?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:30:01 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181587969
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:24 schreef ietjefietje het volgende:
een halve klas met kinderen die geen nederlands spreken
Wat voor schaal zit jij aan te denken dan? Dat er een burgeroorlog uitbreekt tussen oost en west duitsland ofzo?
pi_181588049
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat voor schaal zit jij aan te denken dan? Dat er een burgeroorlog uitbreekt tussen oost en west duitsland ofzo?
Huh....! Schaal .....?

Verkeerd gekwoot?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:38:29 #141
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181588068
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:36 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Huh....! Schaal .....?

Verkeerd gekwoot?
Als klassen vol zitten met buitenlanders die geen Nederlands spreken, wat voor schaal van migratie zit je dan aan te denken? Het lijkt me niet heel realistisch allemaal afgezien van een incident her en der.

En, nu ik toch je aandacht heb, wat is denk je het standpunt over asielzoekers van de SP en wat van GL en wat van de VVD?
pi_181588947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is niet alsof op jouw voordeur geklopt wordt en gewoon de deur kunt sluiten. Daarbij heb je een procedure af te wikkelen om willekeur te voorkomen
Inderdaad, de procedure dat ze zonder geldige reispapieren je grens zijn overgestoken....
quote:
of voel je weinig voor een rechtstaat?
Zeker niet, grens oversteken zonder geldige reispapieren en illegaal verblijf moet uiteraard bestraft worden
quote:
Er zijn meldingen van het jatten van geld van deze vluchtelingen door Hongaarse ambtenaren, waarmee ze dus effectief gegijzeld worden... naast beroofd/bestolen.
Op zich logisch en te verklaren, Hongarije maakt kosten voor die migranten, dat geld moet natuurlijk ergens vandaan komen.
Waarom zou de Hongaarse belastingbetaler daar voor op moeten draaien ?
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 06:37:40 #143
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181589691
Petje af voor de Hongaren. Het hoeft niet allemaal mengelmoes van volkeren te worden. Het is soms ook waard om een bepaald gebied te behouden voor een volk. Dat is het oorspronkelijke idee van een natie-staat. Assimilatie is helaas maar een beperkt instrument. Hongaren kunnen Russen assimileren, maar Eritreeërs is een heel ander verhaal: de genetische afstand is veel en veel te groot. De cultuur ook, maar dat kan veranderen in drie/vier generaties.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jellereppe op 31-08-2018 06:52:44 ]
pi_181590541
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:13 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Zo gelovig zijn de Hongaren niet (meer). Vraag me af hoe je daar bij komt???
Inderdaad een stuk minder religieus dan Polen, maar de kerk heeft er nog altijd veel invloed. Er is wel gewoon een vrij conservatieve meerderheid in Hongarije. Religieuze kiezers zijn ook sterk oververtegenwoordigd in Fidesz, dus Orbán's beleid op ethisch gebied is misschien niet meteen representatief voor heel Hongarije maar het is wel vrij duidelijk waar hij heen wil. Overigens schroomt hij niet om de subsidiekraan naar kerken die het niet eens zijn met zijn beleid te sluiten, dus als het erop aankomt zijn de kerken ook niet meer veilig :P.
pi_181590683
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als klassen vol zitten met buitenlanders die geen Nederlands spreken, wat voor schaal van migratie zit je dan aan te denken? Het lijkt me niet heel realistisch allemaal afgezien van een incident her en der.

En, nu ik toch je aandacht heb, wat is denk je het standpunt over asielzoekers van de SP en wat van GL en wat van de VVD?
Dit is gewoon de realiteit in Den Haag hoor, daar heb ik geen schaal voor nodig. In de dorpen van de rest van Nederland zal het misschien een incident zijn.

En het gaat niet alleen om asielzoekers er komen nog steeds 500 buitenlanders binnen per dag!

Ik heb geen idee wat de standpunten zijn van die politieke partijen, ze doen nl gewoon wat Juncker/Macron/ Merkel hen opdraagt!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:37:19 #146
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181590703
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daarmee veroordeel je dan mensen voordat ze een veroordeeld zijn. Er zijn procedures om hiermee om te gaan. Het afpakken van de bezittingen en daarna verhongeren van willekeurige vluchtelingen is onnodig wreed.
Geweldig die procedures... Alleen jammer dat die niet duegen en dus niet het gewenste resultaat geven. En dan krijg dit soort gejammer over wreedheid : https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-naar-een-weeshuis
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181590717
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 06:37 schreef Jellereppe het volgende:
Petje af voor de Hongaren. Het hoeft niet allemaal mengelmoes van volkeren te worden. Het is soms ook waard om een bepaald gebied te behouden voor een volk. Dat is het oorspronkelijke idee van een natie-staat. Assimilatie is helaas maar een beperkt instrument. Hongaren kunnen Russen assimileren, maar Eritreeërs is een heel ander verhaal: de genetische afstand is veel en veel te groot. De cultuur ook, maar dat kan veranderen in drie/vier generaties.
Die cultuur verandert niet in een paar generaties, kijk maar naar besnijden....het gaat gewoon door!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:28:47 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181592475
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 03:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, de procedure dat ze zonder geldige reispapieren je grens zijn overgestoken....

[..]

Zeker niet, grens oversteken zonder geldige reispapieren en illegaal verblijf moet uiteraard bestraft worden

[..]

Op zich logisch en te verklaren, Hongarije maakt kosten voor die migranten, dat geld moet natuurlijk ergens vandaan komen.
Waarom zou de Hongaarse belastingbetaler daar voor op moeten draaien ?
Je geeft jezelf wel aardig bloot hier. Aan de ene kant voorstander van een rechtstaat, aan de andere kant het goed vinden dat ambtenaren eigenstandig vluchtelingen beroven. Wat geeft je te denken dat dat geld naar de staatskas vloeit?!

Verder kun je niet volhouden dat je vindt dat ze aan de ene kant hun geld zouden moeten inleveren aan de staatskas en dus niet naar een andere plek kunnen reizen en ze ook tegelijk geen eten geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-08-2018 12:48:46 ]
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:01:52 #149
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181593086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:28 schreef bluemoon23 het volgende:
Geloof mij nou maar ...
En wat zijn jouw kwalificaties? :D
quote:
als bekend is dat Nederland een quotum heeft van 100.000 voor vluchtelingen illegale economische migranten, dan heeft dat een enorme aanzuigende werking en wordt het eerder (veel) meer dan minder
Je moet er ook niet mee te koop lopen! :o
quote:
Je schijnt naar eigen zeggen best wel intelligent te zijn en ondernemer te zijn.
Waarom denk je dan niet beter na voor je zo`n antwoord geeft ?, 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten erbij per jaar is sowieso al 1 miljoen in 10 jaar, met nageslacht en de onvermijdelijke afgewezen en niet-uit-te-zetten migranten erbij is dat nog veel meer
2 miljoen in 10 jaar zal beslist niet overdreven zijn....
Jij vroeg om een getal. Als ik daar beter over na had moeten denken, dan had ik er een studie naar moeten doen. Ik ben ondernemer. Druk. Ga ik niet doen.
Daarom zei ik er ook bij: "Voor de humor." _O- D
Dat jij dit vervolgens verder als argument gaat gebruiken ligt niet aan mij. ;)
quote:
Nee, niet grappig proberen te doen, grootschalige migratie zoals jij wilt heeft grote gevolgen en nadelen, onder andere voor huisvesting, daar moet je goed over nadenken
Nogmaals:
Nee dat lees je niet goed. Ik zeg niets over willen. :*
En jij vroeg om een quotum; het is geen doelstelling. :D
quote:
En waarom niet ? wat is dat voor naiviteit ?
Je weet dat je die mensen zo goed als zeker in een uitkering stopt dan ?
Omdat je vluchtelingen niet hoeft te screenen voor ze op te vangen. Zou ik een hele foute prikkel vinden.
Let wel; ik heb het over opvang. Bij statusaanvraag hoort uiteraard een screening. Niet op arbeidscompententies, maar op crimineel verleden. e.d.
quote:
Alleen daarbij wordt geselecteerd of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving, maar het overgrote deel van de vluchtelingen illegale economische migranten komt via de reguliere weg, en daar wordt NIET gescreend of ze goed kunnen integreren in de Nederlandse samenleving...
Illegale economische migranten krijgen dan ook geen status! O+
quote:
Zoals ik het zeg, Somaliers en Eritreers bijvoorbeeld die na vele jaren hier nog in de bijstand zitten
Maar wel één of twee dagen gewerkt hebben? :D
quote:
Jouw plannen zijn om 100.000 vluchtelingen illegale economische migranten per jaar binnen te laten
Mijn "plannen" :')_!
quote:
Wat is dat voor iets stupide ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Micro-economie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Macro-economie
quote:
Ik snap dat het nooit, zo gauw het over vluchtelingen gaat kunnen veel mensen niet meer rationeel nadenken en staan ze niet stil bij de financiële nadelen
Ik ben enorm rationeel. :D
Ik verdenk jou ervan om wat aan de emotionelere kant te zitten! :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:05:11 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181593168
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 00:24 schreef ietjefietje het volgende:
Sicsicsic heeft wel een naam die goed bij hem past!
O+ :* Ik ook van jou.
quote:
En het zijn toch ook niet alleen de financiele gevolgen maar ook de maatschappelijke, zoals files en niet genoeg huizen voor de bevolking die hier nu al is, een halve klas met kinderen die geen nederlands spreken
Haalt ook het niveau van de autochtone leerlingen naar beneden. En dan heb ik het nog niet eens over alle criminelen die voortkomen uit een massa die eigenlijk kansloos is?
Van al die vluchtelingen die niet naar hun werk gaan? _O-
Sorry.
Overigens heb je gelijk met een aantal van de dingen die je beschrijft. Ik zou dan alleen niet als tegenreactie de poort willen sluiten voor vluchtelingen. :) Maar tijd, beleid en geld steken in het oplossen van deze problemen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181594513
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:01 schreef SicSicSics het volgende:
En wat zijn jouw kwalificaties? :D
Wat dacht je van 50 jaar desastreus migratiebeleid in Nederland ?
quote:
Je moet er ook niet mee te koop lopen! :o
Wordt knap lastig als zoiets in een regeerakkoord staat....
quote:
Jij vroeg om een getal. Als ik daar beter over na had moeten denken, dan had ik er een studie naar moeten doen. Ik ben ondernemer. Druk. Ga ik niet doen.
Daarom zei ik er ook bij: "Voor de humor." _O- D
Dat jij dit vervolgens verder als argument gaat gebruiken ligt niet aan mij. ;)
Niks studie, gewoon 2 seconden nadenken en je gezond verstand gebruiken
quote:
Nogmaals:
Nee dat lees je niet goed. Ik zeg niets over willen. :*
En jij vroeg om een quotum; het is geen doelstelling. :D
Nee klopt, quota worden eerder overschreden dan dat het niet gehaald wordt
quote:
Omdat je vluchtelingen niet hoeft te screenen voor ze op te vangen. Zou ik een hele foute prikkel vinden.
Let wel; ik heb het over opvang.
Bij statusaanvraag hoort uiteraard een screening.
Niet op arbeidscompententies, maar op crimineel verleden. e.d.
Dat is de verkeerde volgorde, want als die "vluchtelingen" van jou binnen komen en daarna een asielaanvraag doen, dan zijn ze al binnen.
Zie er dan maar eens vanaf te komen, in de praktijk blijven ook veel afgewezen asielzoekers....
En waarom is het raar als je ook op arbeidscompetenties, en opleiding selecteerd ?
Als je dat niet dat dan weet je vrijwel zeker dat ze voor lange tijd in de bijstand belanden, daar heb je toch niets aan ?
quote:
Illegale economische migranten krijgen dan ook geen status! O+
Houd jezelf toch niet voor de gek, elke migrant die zich als vluchteling aanmeldt in Nederland is in feite gewoon een illegale economische migrant.
Illegaal omdat ze geen geldige reispapieren/visum voor Nederland hebben, economische migrant omdat ze in hun reis van vele duizenden km`s bewust vele veilige landen hebben over geslagen om uiteindelijk in een land met een van de hoogste uitkeringen in Europa te belanden.....

Echte vluchtelingen zoals het begrip ooit bedoeld was hebben we al een jaar of 60 niet meer gehad, in 56 kwamen iets van 3300 Hongaarse vluchtelingen naar Nederland.
Maar van een verzorgingsstaat was toen nog amper sprake, dus een vlucht naar "gratis geld" kun je dat niet noemen
quote:
Maar wel één of twee dagen gewerkt hebben? :D
Vanwaar die aanname ?
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Micro-economie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Macro-economie
Ik ben enorm rationeel. :D
Ik verdenk jou ervan om wat aan de emotionelere kant te zitten! :o
:D |:( |:( Ik raad je aan om die links zelf eens door te lezen, want zo gauw het om migranten gaat verlies je de macro-economische gevolgen uit het oog en word je emotioneel en ga je met je onderbuikje denken.
Denk rationeel en denk na over de financiele lange termijn gevolgen.
Er zijn nog veel meer nadelen, maar als jij zo prat gaat op je financiele kennis, dan zou ik daar mee beginnen....

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 31-08-2018 12:10:58 ]
  maandag 3 september 2018 @ 08:00:25 #152
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181656921
Misschien moeten we er maar mee ophouden, maar nog één keer! :D Omdat ik het leuk vind.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat dacht je van 50 jaar desastreus migratiebeleid in Nederland ?
Beste Bluemoon,
Zeg je nou serieus dat je verantwoordelijk bent voor 50 jaar desastreus migratiebeleid in Nederland? :')_!
Of snap je niet wat kwalificaties zijn?
Of denk je dat 50 jaar aan wal staan, competente zeelui oplevert?
quote:
Wordt knap lastig als zoiets in een regeerakkoord staat....
Wie zegt er dat ik het in het regeerakkoord zet? Überhaupt, maar als het dan toch zo ver zou komen, dan zou je het altijd nog kunnen begraven in 100 pagina's beleid. :D
quote:
Niks studie, gewoon 2 seconden nadenken en je gezond verstand gebruiken
Als dat jouw modus operandi is, dan refereer ik graag terug naar mijn openings statement en mijn vraag naar jouw kwalificaties. _O-
quote:
Nee klopt, quota worden eerder overschreden dan dat het niet gehaald wordt
En dat statement is ook gemaakt op basis van 2 seconden 'gezond' "verstand"? :D
quote:
Dat is de verkeerde volgorde, want als die "vluchtelingen" van jou binnen komen en daarna een asielaanvraag doen, dan zijn ze al binnen.
Zie er dan maar eens vanaf te komen, in de praktijk blijven ook veel afgewezen asielzoekers....
En waarom is het raar als je ook op arbeidscompetenties, en opleiding selecteerd ?
Als je dat niet dat dan weet je vrijwel zeker dat ze voor lange tijd in de bijstand belanden, daar heb je toch niets aan ?
Je beschrijft nu meerdere uitdagingen in een proces. Niet één probleem. Zou zonde zijn om dat zo samen te voegen.
Serieus? Je wil uitleg waarom het eventueel raar is om met de dood bedreigde mensen te selecteren op arbeidscompetenties? :')
quote:
Houd jezelf toch niet voor de gek, elke migrant die zich als vluchteling aanmeldt in Nederland is in feite gewoon een illegale economische migrant.
Illegaal omdat ze geen geldige reispapieren/visum voor Nederland hebben, economische migrant omdat ze in hun reis van vele duizenden km`s bewust vele veilige landen hebben over geslagen om uiteindelijk in een land met een van de hoogste uitkeringen in Europa te belanden.....

Echte vluchtelingen zoals het begrip ooit bedoeld was hebben we al een jaar of 60 niet meer gehad, in 56 kwamen iets van 3300 Hongaarse vluchtelingen naar Nederland.
Maar van een verzorgingsstaat was toen nog amper sprake, dus een vlucht naar "gratis geld" kun je dat niet noemen
Weer een goede 2 seconden denkwerk zie ik. Pas je op dat je niet moe wordt!? :D
quote:
Vanwaar die aanname ?
Omdat je zegt: "... vrwijwel permanent..."
Dan moeten ze toch minimaal een dag of twee gewerkt hebben. Anders was het wel permanent geweest. 8-)
quote:
:D |:( |:( Ik raad je aan om die links zelf eens door te lezen, want zo gauw het om migranten gaat verlies je de macro-economische gevolgen uit het oog en word je emotioneel en ga je met je onderbuikje denken.
Denk rationeel en denk na over de financiele lange termijn gevolgen.
Er zijn nog veel meer nadelen, maar als jij zo prat gaat op je financiele kennis, dan zou ik daar mee beginnen....
Lezen doe je ook maar voor twee seconden of niet? _O-
Mijn plannen...
Mijn financiële kennis...
:')_!
:*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181665561
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 08:00 schreef SicSicSics het volgende:
Misschien moeten we er maar mee ophouden, maar nog één keer! :D Omdat ik het leuk vind.
Beste Bluemoon,
Zeg je nou serieus dat je verantwoordelijk bent voor 50 jaar desastreus migratiebeleid in Nederland? :')_!
Of snap je niet wat kwalificaties zijn?
Of denk je dat 50 jaar aan wal staan, competente zeelui oplevert?
Nee, zo bedoel ik dat niet.
Mijn kwalificaties om te beoordelen dat jouw ideeen voor massaimmigratie van kansloze ecomomische migranten slecht is voor Nederland, dat is gewoon het observeren van het migratiebeleid van de afgelopen 50 jaar in Nederland
Al die tijd was er geen lange termijn visie, en werd er veelal geen eisen gesteld aan opleiding, werkervaring en competentie van de economische migranten
quote:
Wie zegt er dat ik het in het regeerakkoord zet? Überhaupt, maar als het dan toch zo ver zou komen, dan zou je het altijd nog kunnen begraven in 100 pagina's beleid. :D
Ja, dat werkt wel het beste in een nepdemocratie zoals Nederland.
En zo`n gluiperig type ben jij wel.....
quote:
Als dat jouw modus operandi is, dan refereer ik graag terug naar mijn openings statement en mijn vraag naar jouw kwalificaties. _O-

En dat statement is ook gemaakt op basis van 2 seconden 'gezond' "verstand"? :D
Inderdaad, gezond verstand en vooral het observeren van het desastreuze migratiebeleid van de afgelopen 50 jaar.
Dat jij hier geen weet van hebt en net zo naief bent als politici al 50 jaar zijn, dat spreekt niet voor je....
quote:
Je beschrijft nu meerdere uitdagingen in een proces. Niet één probleem. Zou zonde zijn om dat zo samen te voegen.
Serieus? Je wil uitleg waarom het eventueel raar is om met de dood bedreigde mensen te selecteren op arbeidscompetenties? :')
Ja, daar wil ik graag uitleg van waarom jij dit zo raar vind ?
Ook jij weet dat Nederland niet het enigste en meest dichtsbijzijnde land is waar ze aankloppen, ze kunnen kiezen uit heel veel landen.
Als Nederland uit een soort van zelfvernietiging en sadomasochisme dan toch zo graag migranten wil importeren uit vreemde culturen, zorg er dan voor dan je er wat aan hebt, en dat je ze niet met grote zekerheid in een uitkering moet stoppen omdat ze niets kunnen....
quote:
Lezen doe je ook maar voor twee seconden of niet? _O-
Mijn plannen...
Mijn financiële kennis...
:')_!
:*
Je doet wel elke keer heel grappig en als ik inga op je ideeen en plannen dan is het opeens niet serieus.
Maar er zit bij jou toch een bepaalde ideologie achter.
Leg eens uit waar die haat tegen Nederland en de Nederlanders wegkomt bij jou ?
Is er iets in je jeugd gebeurt ?, had je een hekel aan schaatsen en Sinterklaas ?
  dinsdag 4 september 2018 @ 07:55:16 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181677687
Nog één keer dan? Vooruit, nog één keer. O+

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, zo bedoel ik dat niet.
Mijn kwalificaties om te beoordelen dat jouw ideeen voor massaimmigratie van kansloze ecomomische migranten slecht is voor Nederland, dat is gewoon het observeren van het migratiebeleid van de afgelopen 50 jaar in Nederland
Al die tijd was er geen lange termijn visie, en werd er veelal geen eisen gesteld aan opleiding, werkervaring en competentie van de economische migranten
Werkegever: Zo, beste bluemoon23. Waarom ben jij geschikt om deze baan te doen?
bluemoon23: Ik heb het erg goed geobserveerd.
Werkgever: Dude! You're fucking hired! O+
_O-
quote:
Ja, dat werkt wel het beste in een nepdemocratie zoals Nederland.
En zo`n gluiperig type ben jij wel.....
Nepdemocratie. :') Ga janken op internet jongen!.. Oh... Wacht! _O-
quote:
Inderdaad, gezond verstand en vooral het observeren van het desastreuze migratiebeleid van de afgelopen 50 jaar.
Dat jij hier geen weet van hebt en net zo naief bent als politici al 50 jaar zijn, dat spreekt niet voor je....
Ja sorry man. Ik heb gewoon niet dezelfde observatie skillz als jij. _O-
quote:
Ja, daar wil ik graag uitleg van waarom jij dit zo raar vind ?
Ook jij weet dat Nederland niet het enigste en meest dichtsbijzijnde land is waar ze aankloppen, ze kunnen kiezen uit heel veel landen.
Als Nederland uit een soort van zelfvernietiging en sadomasochisme dan toch zo graag migranten wil importeren uit vreemde culturen, zorg er dan voor dan je er wat aan hebt, en dat je ze niet met grote zekerheid in een uitkering moet stoppen omdat ze niets kunnen....
_!
Je goed geobserveerde uitgangspunt is ruk.
Ik ga een beetje mensen met "gezond verstand" uitleggen waarom het niet netjes is om vluchtelingen te selecteren op competenties... _O- Nee.
quote:
Je doet wel elke keer heel grappig en als ik inga op je ideeen en plannen dan is het opeens niet serieus.
Het zijn ook geen ideeën en plannen. :') Het zijn prachtig uitgeobserveerde stellingen, omdat jij daarom vroeg. :D :*
quote:
Maar er zit bij jou toch een bepaalde ideologie achter.
Een (Joods) Christelijke, althans. Dat zijn wel de waarden die ik eruit heb meegenomen. O+
Barmahartigheid.
Rechtvaardigheid.
Gelijkheid.
Menselijkheid.
Dat soort dingen.
quote:
Leg eens uit waar die haat tegen Nederland en de Nederlanders wegkomt bij jou ?
Is er iets in je jeugd gebeurt ?, had je een hekel aan schaatsen en Sinterklaas ?
Bij mensen zoals jij! _O- Schaam me kapot.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181679747
Hoop smilies, weinig substantie.
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:59:02 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181680003
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:42 schreef Solstice1 het volgende:
Hoop smilies, weinig substantie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181680284
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 07:55 schreef SicSicSics het volgende:
Nog één keer dan? Vooruit, nog één keer. O+

Werkgever: Zo, beste bluemoon23. Waarom ben jij geschikt om deze baan te doen?
bluemoon23: Ik heb het erg goed geobserveerd.
Werkgever: Dude! You're fucking hired! O+
_O-
Ja sorry man. Ik heb gewoon niet dezelfde observatie skillz als jij. _O-
Nu ontloop je alweer de discussie door een beetje grappig te doen :(
Maar ondertussen snap je dondersgoed wat ik met observeren bedoel :6
Er zijn in die 50 jaar heel wat rapporten en studie`s verschenen over dat niet-selectieve migratie van economische migranten uit niet westers landen Nederland gewoon geld kost.
CPB, CBS etc noem ze maar op
quote:
Je goed geobserveerde uitgangspunt is ruk.
Ik ga een beetje mensen met "gezond verstand" uitleggen waarom het niet netjes is om vluchtelingen te selecteren op competenties... _O- Nee.
Waarom niet ?
Je erkent toch wel dat die 100.000 vluchtelingen per jaar van jou gewoon een gigantische kostenpost vormen als je ze daarna wegstopt in een uitkering
Of heb je zelfs dat inzicht niet ?
quote:
Het zijn ook geen ideeën en plannen. :') Het zijn prachtig uitgeobserveerde stellingen, omdat jij daarom vroeg. :D :*
ideen, plannen stellingen, allemaal 1 pot nat, je moet hier niet steeds grappig over proberen te doen.
Dit is een bloedserieus onderwerp wat ons als land grote problemen oplevert als je er niet goed over nadenkt
quote:
Een (Joods) Christelijke, althans. Dat zijn wel de waarden die ik eruit heb meegenomen. O+
Barmahartigheid.
Rechtvaardigheid.
Gelijkheid.
Menselijkheid.
Dat soort dingen
Landen en culturen kapot maken
Samenlevingen ontwrichten
Je landgenoten asociaal behadelen en in de bek spugen, en ze opzadelen met de kosten van de massaimmigratie

Dat komt meer in de buurt
quote:
Bij mensen zoals jij! _O- Schaam me kapot.
Alweer probeer je grappig te doen.
Maar effe serieus, waar komt je haat tegen Nederland en de Nederlanders weg ?
Hoe lang heb je dat al ?
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:56:50 #158
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181680853
Nee, deze Nederland-hater :') doet het niet meer. :*
Het was fijn bluemoon23, maar ik ga mijn bevrediging ergens anders halen. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181850058
quote:
Vor Abstimmung im EU-Parlament, Orban zeigt sich kompromisslos

Ungarn könnte Stimmrechte verlieren
Am Mittwoch soll das Parlament über eine Aufforderung an den Rat abstimmen, sich mit der Einleitung ein Rechtsstaatsverfahren nach Artikel 7 wegen systemischer Bedrohung der Demokratie, der Rechtsstaatlichkeit und der Grundrechte gegen Ungarn zu befassen. Dies würde auf Basis eines kritischen Berichts der Grünen-Abgeordneten Judith Sargentini geschehen, in dem zahlreiche Vergehen aufgelistet werden. Das Verfahren könnte in letzter Konsequenz dazu führen, dass Ungarn im Rat die Stimmrechte entzogen werden.

"Sie haben Ihre Meinung schon gebildet", rief Orban den Abgeordneten in Straßburg zu. Eine Mehrheit werde für diesen Vorschlag stimmen. Orban sagte, die Ungarn hätten ihre eigene Meinung zu Christentum, Nation, Familie, Kultur und Einwanderung. Ungarn wolle kein Einwanderungsland werden. Daher habe es einen Zaun gebaut, um seine Grenzen zu schützen. Dadurch seien "Hunderttausende von Migranten" gestoppt worden. Es gebe aber "Einwanderungsparteien, die Lügen über Ungarn verbreiten und das Land erpressen wollen".
Als het al tot intrekking van stemrecht komt zal Orban net zoals de poolse regering zich er niet door laten weerhouden. Het ziet ernaar uit dat beide landen uitspraken van het EHRM aangaande migratie naast zich neer zullen leggen. Behalve inhouding van subsidies blijft er weinig sanctiemogelijkheid over. Morgen zullen we het resultaat van de stemming weten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181855148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Liever niet. Die man heeft een broertje dood aan persvrijheid en onafhankelijke rechtspraak.
De pers doet niets liever dan konkelen en uitvergroten.
Ik zal er niet minder om slapen als dat walgelijke morele verheven apparaat de mond wordt gesnoerd.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neęrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_181861693
Om orban te begrijpen (en de huidige klimaat in oost europa) moet men zich goed verdiepen
Politicoloog ivan krastev legt dat goed uit:

http://ukrainianpopulism2(...)lliberal-revolution/
pi_181876845
quote:
Polen niet eens met zwaarste strafprocedure tegen Hongarije

Polen wil voorkomen dat er Europese strafmaatregelen tegen Hongarije ingesteld worden. Maatregelen tegen lidstaten van de Europese Unie (EU) hebben volgens het Poolse ministerie van Buitenlandse Zaken alleen tot gevolg dat de verdeeldheid in de EU toeneemt.

"Daardoor neemt het vertrouwen van burgers in Europese instituties verder af", aldus de Poolse minister.

Een meerderheid van het Europees parlement stemde woensdag voor het activeren van de zwaarste strafprocedure tegen Hongarije. De ontwikkelingen in het Oost-Europese land vormen een "systemische bedreiging" voor de Europese waarden, vindt het parlement.

Door de artikel 7-procedure mag Hongarije in het ergste geval een tijd niet meestemmen in het Europees Parlement. De leiders van de landen in de Europese Unie moeten het besluit van het parlement nog unaniem goedkeuren.

Het komt niet als een verrassing dat Warschau steun voor de regering van de Hongaarse premier Viktor Orbán uitspreekt. Tegen Polen loopt ook een artikel 7-procedure die door de Europese Commissie geactiveerd is.

Het Poolse ministerie zegt dat "ieder land het soevereine recht heeft de interne hervormingen die het gepast acht door te voeren".
Tot zover de sanctiemogelijkheden van de EU. Het blijkt vooral een papieren tijger te zijn. Het wachten is op de 1ste uitspraken van het EHRM die terzijde gelegd gaan worden inzake migratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 13-09-2018 12:27:32 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')